abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:39:21 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194027034
Hier weer verder over kinderboeken :)
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:39:58 #2
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194027046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:31 schreef FlyingFish het volgende: Schop! Wij zijn klaar met het voorleesboek van de gorgels (veel beter dan het prentenboek, die zou ik pas aanraden na het voorleesboek). Ik heb nu meester kikker uit de bieb gehaald. Wat zijn andere aanraders voor een jongen van bijna 5?
Deel 2 van de Gorgels ook al gelezen?
F vindt het boek van Moffel en Piertje leuk (herkenbaar van school tv). De Griezels en De Fantastische Meneer Vos van Roald Dahl waren een succes, en nu lezen we Pluk van de Petteflat.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:40:29 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194027052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:31 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!

Wij zijn klaar met het voorleesboek van de gorgels (veel beter dan het prentenboek, die zou ik pas aanraden na het voorleesboek). Ik heb nu meester kikker uit de bieb gehaald. Wat zijn andere aanraders voor een jongen van bijna 5?
Alle boekjes van Iris & Michiel door Carry Slee en Dagmar Stam.
Floddertje is ook erg leuk voor die leeftijd, of Pluk van de Petteflet.
KuikenGuppy
pi_194027061
Mijn vijfjarige is nu dol op Het Hele Soepzootje, een versimpeld verhaal over de oerknal en evolutie. Vooral de dinosauriërs zijn favoriet.

[ Bericht 2% gewijzigd door lunapuella op 10-07-2020 21:07:02 ]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:54:03 #5
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194027199
Een andere vraag: iemand tips voor boeken voor een jongen van 7 jaar, niveau avi E4/ M5?

Hij heeft de afgelopen maand alle delen van Foeksia de Miniheks gelezen, en boeken van Ridder Rik en Wout. Hij houdt dus van ridders/piraten/tovenaars en heksen, voetbal boeit m niet, en leest graag boeken met nog veel plaatjes en elke nieuwe zin op een nieuwe regel. Vooral dat laatste lijkt bij boeken niveau M5 opeens niet meer zo te zijn. Tot een pagina of 50 is voor m te overzien, bij dikkere boeken lijkt ie de concentratie niet te kunnen opbrengen (Dolfje weerwolfje is dus nog te dik om zelf te lezen, die lezen we samen)

Iemand tips? Ik wil komende week met m naar de bieb en een flinke stapel inslaan voor op vakantie. Helaas staan de boeken hier niet op niveau ingedeeld, en staat E3 tm E6 door elkaar zonder niveau indicatie...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:06:32 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194027333
Mm, volgens mij stonden er in het vorige topic suggesties voor dat niveau, toen nav een vraag van @Kyara
KuikenGuppy
pi_194027334
@FlyingFish Naast de toffe boeken die al genoemd zijn: Lieve dikke juffrouw Jans van Jacques Vriens is ook een hele leuke.
Ik ben nu Emiel van de Hazelhoeve van Astrid Lindgren aan het voorlezen.

@mousemicky Ik heb zo geen titels paraat, maar de bibliotheek dames bij ons willen altijd graag helpen en hebben ook vaak hele leuke en goede suggesties.
pi_194027399
Iris en Michiel hadden we laatst een bundel van. Vonden met name de meiden wel leuk, maar doordat het losse verhaaltjes waren was de interesse daarin minder dan bij de gorgels. Jip en Janneke is daardoor ook minder interessant voor hem.

Deel 2 van de gorgels staat op zijn lijstje voor zn verjaardag en ik wil die bewust nog even uitstellen zodat hij eerst wat variatie krijgt en ziet dat er nog meer leuks is.

Maar verder wel wat tips waar ik wat mee kan en zelf niet direct aan gedacht zou hebben. Thanks!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_194027502
Dr Seuss is hier een grote hit, die hebben ze bij de bieb een paar in het Nederlands. De serie van Billy (en de indiaan bijvoorbeeld) vindt Sjaak ook leuk om te horen.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:35:14 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194029275
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:54 schreef mousemicky het volgende:
Een andere vraag: iemand tips voor boeken voor een jongen van 7 jaar, niveau avi E4/ M5?

Hij heeft de afgelopen maand alle delen van Foeksia de Miniheks gelezen, en boeken van Ridder Rik en Wout. Hij houdt dus van ridders/piraten/tovenaars en heksen, voetbal boeit m niet, en leest graag boeken met nog veel plaatjes en elke nieuwe zin op een nieuwe regel. Vooral dat laatste lijkt bij boeken niveau M5 opeens niet meer zo te zijn. Tot een pagina of 50 is voor m te overzien, bij dikkere boeken lijkt ie de concentratie niet te kunnen opbrengen (Dolfje weerwolfje is dus nog te dik om zelf te lezen, die lezen we samen)

Iemand tips? Ik wil komende week met m naar de bieb en een flinke stapel inslaan voor op vakantie. Helaas staan de boeken hier niet op niveau ingedeeld, en staat E3 tm E6 door elkaar zonder niveau indicatie...
Geronimo Stilton?

M was wel meer van de dikke(re) boeken maar Roald Dahl, De Waanzinnige Boomhut (dikke boeken maar geen pagina's vol tekst), Tosca Menten, Het Grote Boek van Madelief (of gewoon de losse delen, minder dik ;) ), Juf Braaksel, Paniek in de Leeuwenkuil, Mees Kees....

Die schieten me nu vooral te binnen. Ik weet niet het exacte AVI niveau trouwens.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:35:38 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194030473
@mousemicky De boeken over Tom Groot voldoen volledig aan de plaatjes en elke regel nieuwe zin. Maar ik weet niet of het al bij zijn belevingswereld past. Gaat over een jongen in groep 6.

Carry Slee en haar boeken over de kinderen van de grote beer beschrijft elk schooljaar en daardoor is het aantrekkelijk om het huidige jaar van kind te lezen.

Superjuffie is ook een leuke serie.

Club van donald duck heeft nu ook net een boek uit in de door jou genoemde stijl. Te koop in de supermarkt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194030897
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:54 schreef mousemicky het volgende:
Een andere vraag: iemand tips voor boeken voor een jongen van 7 jaar, niveau avi E4/ M5?

Hij heeft de afgelopen maand alle delen van Foeksia de Miniheks gelezen, en boeken van Ridder Rik en Wout. Hij houdt dus van ridders/piraten/tovenaars en heksen, voetbal boeit m niet, en leest graag boeken met nog veel plaatjes en elke nieuwe zin op een nieuwe regel. Vooral dat laatste lijkt bij boeken niveau M5 opeens niet meer zo te zijn. Tot een pagina of 50 is voor m te overzien, bij dikkere boeken lijkt ie de concentratie niet te kunnen opbrengen (Dolfje weerwolfje is dus nog te dik om zelf te lezen, die lezen we samen)

Iemand tips? Ik wil komende week met m naar de bieb en een flinke stapel inslaan voor op vakantie. Helaas staan de boeken hier niet op niveau ingedeeld, en staat E3 tm E6 door elkaar zonder niveau indicatie...
De waanzinnige boomhut
Heksje Lilly
Vos en Haas
Spekkie en Sproet
Annie MG Schmidt idd: Pluk, Floddertje, Minoes, Otje
Auteurs bv Reggie Naus, Jozua Douglas, Vivian den Hollander

Dolfje Weerwolfje heeft verschillende niveaus. Sommige beginnen al bij E4 en hebben een zin per regel. Vanaf M5 is inderdaad het idee dat zinnen niet meer op een nieuwe regel beginnen dus dat soort boeken zal je daar niet meer vinden. Kijk anders ook eens bij de dyslexievriendelijke boeken als dat hem nog afschrikt?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:39:57 #13
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194036558
Dank voor de tips. Eea is nog echt te moeilijk (hij is net klaar met groep 3, loopt alleen qua leesniveau wat voor), maar we gaan eens uittesten en samen naar de bieb ^O^
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:48:28 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036639
Julius Zebra misschien?
KuikenGuppy
pi_194089114
Voor dino liefhebbers: kleuter koos in de bieb 'Het allermooiste boek over dinosauriërs' van Tom Jackson. Het is een groot boek, met mooie platen en veel informatie over dino's.
pi_195492104
Het is Kinderboekenweek O+ Zaterdag ben ik met Sjaak naar twee kinderboekenwinkels geweest en hebben we boeken uitgezocht. Het leukste boek vindt hij (en ik ook) ‘Het hele soepzootje’, wat over de oerknal en evolutie praat. Dus die wilde ik graag als tip geven O+
pi_195492365
Jaaaa, het Soepzootje O+ Die is ook favoriet bij Ketel.
pi_195503501
Ja, dikke +1 voor het Soepzootje! :Y O+
Onze Minion kreeg 'm vorig jaar met Sinterklaas en is er nog steeds dol op :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:37:37 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195663871
Weet iemand hier zo welke AVI de waanzinnige boomhut-serie is? En blijft die serie ook lang leuk?
En heeft iemand nog leuke aanraders voor E5/M6?
KuikenGuppy
pi_195664187
J leest op M5/E5 en de Boomhut serie gaat hem makkelijk af. Qua technisch lezen is het niet lastig, wel af en toe qua woordenschat (J zit in groep 4, dus dat is niet gek denk ik). Het zijn in de bieb hier B boeken, voor 9-12 jaar dus.

Dit gezegd hebbende, hij is dus bijna door de serie heen. Welke series zijn vergelijkbaar en leuk voor een zevenjarige? De combi plaatjes/humor/korte teksten werkt dus erg goed voor hem. Is ‘Leven van een Loser’ al leuk? Of Kapitein Onderbroek?
pi_195664299
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:53 schreef mousemicky het volgende:
J leest op M5/E5 en de Boomhut serie gaat hem makkelijk af. Qua technisch lezen is het niet lastig, wel af en toe qua woordenschat (J zit in groep 4, dus dat is niet gek denk ik). Het zijn in de bieb hier B boeken, voor 9-12 jaar dus.

Dit gezegd hebbende, hij is dus bijna door de serie heen. Welke series zijn vergelijkbaar en leuk voor een zevenjarige? De combi plaatjes/humor/korte teksten werkt dus erg goed voor hem. Is ‘Leven van een Loser’ al leuk? Of Kapitein Onderbroek?
Dummie de Mummie misschien?
pi_195665295
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:37 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier zo welke AVI de waanzinnige boomhut-serie is? En blijft die serie ook lang leuk?
En heeft iemand nog leuke aanraders voor E5/M6?
geen idee welk niveau, maar mijn dochter vond de serie fantastisch, maar was er na het 4e boek ook wel weer op uitgekeken..
Ze leest nu heksje lily, maar dat zal een jongen niet leuk vinden..
Ze vond "het geheim van de boomhut" van yvonne Kroonenburg erg leuk en spannend en sjakie en de chocoladefabriek, die laatste zaten foto s bij van de film..De gorgels vind ze ook leuk en inderdaaad Dummie de Mummie, maar ook daar na een paar boeken op uitgekeken..
Ze is trouwens nét 8 en zit in groep 5, maar leest vrij makkelijk..

[ Bericht 23% gewijzigd door watmoetikkiezen op 15-10-2020 22:48:48 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:53:09 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195665597
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:37 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier zo welke AVI de waanzinnige boomhut-serie is? En blijft die serie ook lang leuk?
En heeft iemand nog leuke aanraders voor E5/M6?
De boomhut serie is eigenlijk vanaf een jaar of 9 a 10 als je kijkt naar de grammaticale grappen. Echter wordt het door de aansprekende stijl (grote tekst, veel plaatjes) vaak al door jongere kinderen gepakt.
Mijn jongetje van 9, avi uit, heeft de serie op de plank en leest ‘m graag nog een keer.

Dolfje weerwolfje, meester kikker, foeksia de miniheks, koen kampioen, leven van een loser. Maar ook de kinderen van de grote beer en dan de verhalen over de bovenbouw.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195665600
Oh en Ronja de Roversdochter en de kinderen van bolderburen vond ze ook heel leuk, maar zitten weinig plaatjes bij.
(leuk die leesbingo.. als ze eenmaal leest stopt ze pas als t boek uit is of wij ingrijpen..en nee de juf had heel duidelijk gezegd dat je écht elke dag moest lezen.. Gelukkig kwam daar na een tijdje wel de klad in anders had ze in de zomervakantie de hele bieb gelezen en alleen maar op haar kont gezeten)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:55:31 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195665656
Ronja is wel E7.
Maar kinderen van bolderburen O+ O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195665940
bolderburen is denk ik wel leuker voor een meisje dan voor een jongen.. Dan is misschien michiel (emile?) van de hazelhoeve ook leuk..
pi_195665980
oh en qua tips.. bestaan er boekjes in niveau avi-start/m3 die wél leuk zijn? Zoonlief is een minder vlotte lezer..
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:15:24 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195666055
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:53 schreef laziness het volgende:

[..]

De boomhut serie is eigenlijk vanaf een jaar of 9 a 10 als je kijkt naar de grammaticale grappen. Echter wordt het door de aansprekende stijl (grote tekst, veel plaatjes) vaak al door jongere kinderen gepakt.
Mijn jongetje van 9, avi uit, heeft de serie op de plank en leest ‘m graag nog een keer.

Dolfje weerwolfje, meester kikker, foeksia de miniheks, koen kampioen, leven van een loser. Maar ook de kinderen van de grote beer en dan de verhalen over de bovenbouw.
't Is een beetje zoeken dus, Kuiken is nog geen 7 en leest op school nu E5. Hij zegt dat ze in zijn klas geen M6 boeken hebben, maar die wel zou willen lezen. We gaan dus morgen maar even langs de bieb om te kijken wat ze daar hebben, dan kan hij eens ervaren of hij daar al aan toe is, en ze na de herfstvakantie in groep 6 gaan lenen ;).
De Boomhut serie gaan we zeker halen, ik denk dat hij die fantastisch gaat vinden.

Iedereen trouwens bedankt voor alle suggesties!
KuikenGuppy
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:26:06 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195666218
Technisch lezen is het probleem niet bij vlotte lezers. Begrijpend lezen echter. Met 6 jaar zijn sommige boeken gewoon echt qua onderwerp niet leuk omdat het nog te ver van ze af staat, niet hun belevingswereld is. Dat is de lastige balans bij vlotte lezers.

De verschrikkelijke meneer gom en oma boef zijn humorvol en ook wel erg geschikt denk ik :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195666641
Hier lezen beide kinderen (bijna 10 en bijna 8) graag de boomhut. Ze halen er beide andere dingen uit.

Jongste leest nu Julius Zebra. Is ook erg leuk!
*poef* nu is het weg
pi_195669045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en qua tips.. bestaan er boekjes in niveau avi-start/m3 die wél leuk zijn? Zoonlief is een minder vlotte lezer..
Delubas heeft een serie samenlees boeken. Dat maakt dat er wat meer verhaal in de boekjes zit. Daar zitten wel aardige boekjes bij.
pi_195669110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en qua tips.. bestaan er boekjes in niveau avi-start/m3 die wél leuk zijn? Zoonlief is een minder vlotte lezer..
Sjaak vond de serie van Lezergame erg leuk. Die beginnen bij Avi start en lopen op.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:23:12 #33
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195670126
@watmoetikkiezen Er is ook een Avi Start boek van Dolfje Weerwolfje, die vond J vorig jaar ook leuk. En de (makkelijkste) boeken van Vos en Haas. Verder waren hier strips van Joep op Avi M3/E3 populair. Ik geloof dat we ze allemaal 3 keer geleend hebben bij de bieb.
pi_195670556
Geronimo stilton heeft ook boekjes vanaf m3
*poef* nu is het weg
pi_195673065
Ha, dank voor de tips.. daar kunnen we wat mee!
pi_195689459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en qua tips.. bestaan er boekjes in niveau avi-start/m3 die wél leuk zijn? Zoonlief is een minder vlotte lezer..
Er zijn ook stripboeken, spreekt dat hem aan?
https://www.zwijsen.nl/series/avi-strips

En je kunt ook zoeken op tijgerlezen, Bob Popcorn bijvoorbeeld is erg leuk!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Is een beetje zoeken dus, Kuiken is nog geen 7 en leest op school nu E5. Hij zegt dat ze in zijn klas geen M6 boeken hebben, maar die wel zou willen lezen. We gaan dus morgen maar even langs de bieb om te kijken wat ze daar hebben, dan kan hij eens ervaren of hij daar al aan toe is, en ze na de herfstvakantie in groep 6 gaan lenen ;).
De Boomhut serie gaan we zeker halen, ik denk dat hij die fantastisch gaat vinden.

Iedereen trouwens bedankt voor alle suggesties!
Roald Dahl werd hier toen graag gelezen. Beginnen met de dunnere, bv De Griezels of De reuzenkrokodil, en dan door met de klassiekers. Of iets als Koen Kampioen, een serie over kinderen op een sport?
pi_195691386
Mijn oudste is sinds begin groep 4 ook Avi uit. Voor hem kijk ik dus niet meer naar niveaus maar wel wat aansluit bij interesses. Inmiddels heeft hij alles van Roald Dahl en de complete waarzinnige boomhut serie gelezen. Nu leest hij graag Niek De Groot, Julius Zebra en Dr Proctor.

Mijn meiden vonden in Avi M3/E3 Kit en Kaat en Foeksia de heks heel leuk. Voordeel is dat die ook in hogere avi's zijn dus je kan dan gewoon de serie volgen. En ze lezen nu idd ook de Waanzinnige boomhut (ze lezen op avi m4/e4, dus dat gaat soms nog wel een beetje langs ze heen)
pi_195698071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:49 schreef Kyara het volgende:
Mijn oudste is sinds begin groep 4 ook Avi uit. Voor hem kijk ik dus niet meer naar niveaus maar wel wat aansluit bij interesses. Inmiddels heeft hij alles van Roald Dahl en de complete waarzinnige boomhut serie gelezen. Nu leest hij graag Niek De Groot, Julius Zebra en Dr Proctor.

Mijn meiden vonden in Avi M3/E3 Kit en Kaat en Foeksia de heks heel leuk. Voordeel is dat die ook in hogere avi's zijn dus je kan dan gewoon de serie volgen. En ze lezen nu idd ook de Waanzinnige boomhut (ze lezen op avi m4/e4, dus dat gaat soms nog wel een beetje langs ze heen)
Ik stond vandaag in de boekhandel met de Waanzinnige boomhut in mijn handen, maar vroeg me af welk leesniveau dat is. Het lijken me namelijk toffe boeken!

Edit: ik zie op de vorige pagina vanaf 9-10 jaar. Dan wachten we er nog even mee.
pi_195699495
Mijn jongen van net 6 vindt de waanzinnige boomhut fantastisch!
En juist heel fijn voor hem, want hij kan echt goed lezen, maar heeft nog niet de motivatie om een hele bladzijde vol tekst te lezen. En met de tekeningen erbij heeft hij die motivatie wel :)

Sowieso vind ik het ook moeilijk. De ene is sociaal emotioneel nog een kleuter en de andere kan niet tegen spanning. Maar qua technisch lezen zitten ze tegen avi uit aan...
Lastig om dan goede boeken te vinden :)
pi_195699730
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:13 schreef Loj het volgende:
Mijn jongen van net 6 vindt de waanzinnige boomhut fantastisch!
En juist heel fijn voor hem, want hij kan echt goed lezen, maar heeft nog niet de motivatie om een hele bladzijde vol tekst te lezen. En met de tekeningen erbij heeft hij die motivatie wel :)

Sowieso vind ik het ook moeilijk. De ene is sociaal emotioneel nog een kleuter en de andere kan niet tegen spanning. Maar qua technisch lezen zitten ze tegen avi uit aan...
Lastig om dan goede boeken te vinden :)
Dit vind ik dus ook een lastige combinatie. Sjaak is 5,5 en leest M4/E4, maar die boeken sluiten nog niet altijd aan bij zijn belevingswereld. Gelukkig is er dan de bieb, waar we van alles kunnen proberen. Hij begint lezen nu echt super leuk te vinden, dus ik wil dat graag stimuleren, want lezen O+
pi_195703083
Mijn meiden zijn 7 en die lezen de waanzinnige boomhut ook graag :Y Oudste was idd ook 6 toen hij begon met de serie. Ging prima.
  zondag 18 oktober 2020 @ 05:49:52 #42
19194 Oversight
◢◤
pi_195706750
*O* Arendsoog & Witte Veder, Bas Banning, Commissaris Achterberg, Arglistig, Biggles, De Vijf, ....

*O* ik heb ze ALLEMAAL !!!

^O^ ik heb een grote bibliotheek gekregen vol kinder epubs.

;) verkopen mag niet, maar je mag me natuurlijk altijd vragen of je mijn ipad mag lenen.
◢◤
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:10:43 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195707109
De officiële aanduiding voor de boomhut serie is 9.
En ik snap wel waarom. O. begon ook met 6 jaar en als we wel eens hardop samen lazen bleken er best wat lange moeilijke woorden in te staan die hij verkeerd uitsprak en niet wist wat de betekenis was. Daarom een B boek in de bieb.
Maar door de absurditeit en humor en stijl met veel plaatjes zal een 6 jarige ondanks dat een deel langs hem heen gaat, het plot wel begrijpen.
Bij een serieus verhaal zou dat waarschijnlijk niet op gaan.

Maar bijvoorbeeld Tom Groot is op dezelfde manier geschreven als de boomhut. Leest makkelijk weg maar gaat over een kind in groep 6. Die belevingswereld staat nog ver af van een groep 3er en dan is de aanduiding vanaf 9 jaar wel eentje om op af te gaan.

Overigens is er ook het waanzinnige boek over je lichaam en eentje over prehistorische wezens van dezelfde schrijver. Ook aanraders.

Edit: Met iets meer tekst maar wel genoeg plaatjes nog is de serie De keukenprins van Mocano ook erg leuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 18-10-2020 08:43:16 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:23:47 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195707161
Voor goede lezers vanaf 8/9 jaar tipt O nog de volgende boeken:

De trein naar onmogelijke bestemmingen.
Deel 2 staat op het verlanglijstje.

De magische apotheek. Serie met veel delen.

Het ministerie van oplossingen. Heeft ook 3 delen.

Nevermoor. Ook 3 delen.

Valt allemaal een beetje in het harry potter genre.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195708352
Wij zijn nu bezig in de strip bundel van toen tot nu
Gaat over de vaderlandse geschiedenis vanaf de steentijd
pi_195708504
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:10 schreef laziness het volgende:
De officiële aanduiding voor de boomhut serie is 9.
En ik snap wel waarom. O. begon ook met 6 jaar en als we wel eens hardop samen lazen bleken er best wat lange moeilijke woorden in te staan die hij verkeerd uitsprak en niet wist wat de betekenis was. Daarom een B boek in de bieb.
Maar door de absurditeit en humor en stijl met veel plaatjes zal een 6 jarige ondanks dat een deel langs hem heen gaat, het plot wel begrijpen.
Bij een serieus verhaal zou dat waarschijnlijk niet op gaan.

Maar bijvoorbeeld Tom Groot is op dezelfde manier geschreven als de boomhut. Leest makkelijk weg maar gaat over een kind in groep 6. Die belevingswereld staat nog ver af van een groep 3er en dan is de aanduiding vanaf 9 jaar wel eentje om op af te gaan.

Overigens is er ook het waanzinnige boek over je lichaam en eentje over prehistorische wezens van dezelfde schrijver. Ook aanraders.

Edit: Met iets meer tekst maar wel genoeg plaatjes nog is de serie De keukenprins van Mocano ook erg leuk.
Maar is het grote pluspunt van het lezen van boeken (voor kinderen) niet juist om met die nieuwe lastige woorden in aanraking te komen en dan via de context zelf te leren wat ze betekenen? Ik weet dat ik vroeger juist op die manier nieuwe woorden leerde. Als ze echt belangrijk leken voor het verhaal en de context niet voldoende was vroeg ik het wel aan iemand. En ook als puber leerde ik zo nieuwe Engelse woorden toen ik Engelstalig begon te lezen.

Overigens inhoudelijk geen tips, wij beginnen nu net bij avi start. Via marktplaats een tijd terug een stapel boeken opgehaald dus hopelijk zitten daar wat dingen tussen die hij leuk vindt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195708522
Goede lijst Lazi! Die vond M ook erg leuk. Doktor Proktor is ook erg leuk trouwens.

Jeugdsentiment Goitske! Wij lezen nu ook "Lang geleden" van Arend vam Dam. Is ook erg leuk.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:48:23 #48
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_195709652
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:44 schreef Kyara het volgende:
Goede lijst Lazi! Die vond M ook erg leuk. Doktor Proktor is ook erg leuk trouwens.

Jeugdsentiment Goitske! Wij lezen nu ook "Lang geleden" van Arend vam Dam. Is ook erg leuk.
Alle boeken van Arend van Dam zijn hier favoriet! Hij heeft ook een serie voor beginnende lezers geschreven, erg leuk voor kinderen die geïnteresseerd zijn in geschiedenis.

Onze oudste (9) heeft net alle boeken van Dummie de Mummie gelezen, met veel plezier! Verder houdt hij vooral van zware kost 😅 Leest graag over tweede wereldorlog, watersnoodramp etc. en mythologie (Simone Kramer O+ ).
Oude (on)bekende.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:13:46 #49
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195729470
Ik was net in de bieb, en heb voor J (groep 4) meegenomen:

Grapman - Held met humor (A)
Piraat Blunderbaard (A)
Niek de Groot (B)
Gernonimo Stilton - Oerknagers serie deel 1 (B)

Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Allemaal boeken in ‘Waanzinnige Boomhut’ stijl, met plaatjes/ strips/ korte tekst/ veel grapjes, humor.
pi_195746742
Ik ben op zoek naar nieuwe voorleesboekjes voor een 2 jarige.

Ik vind zelf iets met een beetje rijm het leukste voorlezen (geen must maar wel leuk) en het moeten niet te lange verhaaltjes zijn. Iemand nog tips? :s).
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:20:10 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_195746919
Nijntje soberso O+
disclaimer
pi_195747132
Het boekje "mama kwijt" is awesome O+

Dribbel flapjesboekjes waren hier ook een hit.

Dikkie dik boekjes zijn op rijm maar die zijn tenenkrommend slecht :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195747195
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe voorleesboekjes voor een 2 jarige.

Ik vind zelf iets met een beetje rijm het leukste voorlezen (geen must maar wel leuk) en het moeten niet te lange verhaaltjes zijn. Iemand nog tips? :s).
Alles van Nijntje. O+

En een iets langer verhaal, maar wel een fantastisch verhaal en op rijm: De Gruffalo. O+
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:36:31 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_195747244
En op rijm vind ik stiekem liselotje verhaaltjes ook erg leuk om voor te lezen :P
disclaimer
pi_195747391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Het boekje "mama kwijt" is awesome O+

Dribbel flapjesboekjes waren hier ook een hit.

Dikkie dik boekjes zijn op rijm maar die zijn tenenkrommend slecht :'(
Dikkie dik rijmt toch niet? Wij hebben hier heel wat boeken daarvan, maar volgens mij niets op rijm.

Ik vind de boeken van Harmen van straaten erg leuk, die zijn ook bijna allemaal op rijm en prima om s avonds voor te lezen. ‘Hé wie zit er op de wc?’ ‘Retteketet we gaan nog niet naar bed’ en ‘alle wielen in de file’ hebben wij. En voor 4+ is ‘wat rijmt er op stoep?’ ook erg leuk. En de Gruffalo natuurlijk!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195747430
Van wie zijn deze billen O+ is een hele leuke. Is ook nog een poep-versie van.


quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Het boekje "mama kwijt" is awesome O+

Dribbel flapjesboekjes waren hier ook een hit.

Dikkie dik boekjes zijn op rijm maar die zijn tenenkrommend slecht :'(
Een slak op de tak.
Een muis bij het huis.
Beer met een peer.

:') ;(
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:47:16 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195747431
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe voorleesboekjes voor een 2 jarige.

Ik vind zelf iets met een beetje rijm het leukste voorlezen (geen must maar wel leuk) en het moeten niet te lange verhaaltjes zijn. Iemand nog tips? :s).
De boekjes van Bobbie waren hier een hit voor die leeftijd.
KuikenGuppy
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:48:51 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_195747459
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:47 schreef douche-eendje het volgende:
Van wie zijn deze billen O+ is een hele leuke. Is ook nog een poep-versie van.
[..]

Een slak op de tak.
Een muis bij het huis.
Beer met een peer.

:') ;(
En dikkie dik ligt te slapen bij de schapen!
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:51:37 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195747498
Voor net 2 jaar of bijna 3 maakte hier wel veel verschil. Voor de tweede helft van het ‘jaar’:

Boer Boris, is hier al jarenlang een hit (vanaf 2,5/3 jaar).
Verder idd Harmen van Straaten (hier is het verhaal over Spuitelf en de Brandweerolifanten favoriet).
Kikker wordt ook nog steeds gelezen (in het begin kortten we die wel in).
Rambamboelie is ook op rijm. Ik vind m zelf niet zo bijzonder, maar de kinderen vinden m echt geweldig.
pi_195747517
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:48 schreef SQ het volgende:

[..]

En dikkie dik ligt te slapen bij de schapen!
Laat mij raden, dikkie dik op de boerderij.

Welke dreumes wel erg leuk vind is dikkie dik - wat een herrie. Maar dat komt vast door al het geluid wat je aan kan zetten in het boek
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:53:06 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195747526
Ongerelateerd:

Het Monsters Bonster Bulderboek is fantastisch. Wij hebben het zó vaak gelezen dat we allemaal het hele boek uit ons hoofd kunnen voordragen O+.

KuikenGuppy
pi_195749698
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:36 schreef SQ het volgende:
En op rijm vind ik stiekem liselotje verhaaltjes ook erg leuk om voor te lezen :P
Ja, die lezen best lekker weg vind ik ook :Y en dat die vader ook een beetje kind is vindt ze erg grappig, en herkenbaar voor mij :+ :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:27:54 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195752314
Van de gruffalo zijn ook beginnersboekjes (wij hebben ze aan de kinderwagen hangen). Erg fijn op rijm en in een minuut uit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195752402
Grote prentenboek favoriet is hier (bij alle drie de kids) laat maar los koala (op rijm). Ik kan deze zelf ook heel erg waarderen!

En de prentenboeken van klein konijn (helpt mama en niet verdwaald) worden door de net twee jarige erg gewaardeerd.

Ook leuk:
Kleine kangoeroe
Op reis
De briefjes van Bing
Robot zoekt een vriendje
Allemaal de liefste
Het ding (maar die vind ik zelf heel stom)
Kuikens op de dierderij

En natuurlijk alles van Eric Carle O+ (Met slokkebrok als nummer 1)
pi_195752412
We hebben nu van de bieb: Karel in de herfst, Op je potje konijn en Bas past op opa

Dikkie dik maakt nog uit of het zo'n klein flapjesboekje is (idd beer met de peer...) of het grote verhalenboek. De verhalen in de laatste zijn een stuk leuker en vindt Thor hilarisch! (en voor mij fijner voorlezen)

Ook aanraders:Dribbel, slaap maar fijn bouwterrein(!), Het dierenfeest van fiep westendorp, kikker, over een mol die wil weten wie er op zn kop gepoept heeft en Huis voor Harry

Iets meer oldschool:de eend op de pot of Ik doe het zelf! Van Nannie kuiper
pi_195752775
Boer Boris
Kleine muis zoekt een huis
Hennie de Heks
De gruffalo
Rupsje nooitgenoeg
pi_195753025
Ssst de tijger slaapt. Die hebben we al een paar keer bij de bieb geleend en met de kinderboekenweek hebben we
de kartonuitvoering gekocht.

Ik zag bij de boekwinkel ook "Ssst, de draak slaapt!" van een andere schrijfster maar het idee is hetzelfde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 20-10-2020 20:06:23 ]
pi_195753214
De schrijfster van de gruffalo heeft nog meer geweldige boeken op rijm. Zijn wat langere prentenboeken maar de net 2-jarige hier vindt ze al zeker een half jaar leuk.
pi_195753356
De tweejarige hier is qua rijm inderdaad ook verzot op alles van Julia Donaldson met De Koning en de Kok en De Rommelige Reus als favorieten, verder zijn Valentijn en zijn Viool van Philip Hofman en Kietel Nooit een Krokodil van Bette Westera heel geliefd en recent ging -ie recent zo'n beetje in hongerstaking toen bleek dat Twee vechtende eekhoorntjes van Rachel Bright na 478900x verlengen toch echt eens terug moest naar de bieb :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195753551
Vorig jaar werd mijn nichtje Madelief geboren en ze heeft natuurlijk het Grote boek van Madelief van me gekregen. Oh wat vond (en vind) ik dat een leuk boek.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:25:27 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195753576
Wij leenden een tijd geleden Waarom Daarom bij de bieb en die was zo leuk! Ook op rijm en 4 of 5 grappige en originele verhalen. Mijn dochter van 5 (nu 6) vindt het 1 van de leukste boeken en ook mn bijna 8-jarige vindt hem nog leuk. Voor een peuter wat te moeilijk nog.

https://www.bol.com/nl/p/(...)epL3D2xoCKqYQAvD_BwE

pi_195755108
Ja, die is heel leuk Spees! Hier ook nog altijd groot succes, volgens mij heb ik m zelfs eens getipt hier.

Niet op rijm maar wel heel leuk:


[ Bericht 34% gewijzigd door Mineola op 20-10-2020 21:55:48 ]
pi_195755649
Wow Oke heul veel tips thanks :D.

Dikkie dik vinden ze hier niet zo.. Liselotje wel en sowieso alle voorleesboeken van Marian Busser en Ron Schröder zijn hier een hit :).

Ik ga even een nieuw lijstje maken met boekjes die we eens moeten gaan bekijken ;) O+.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:43:33 #74
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195756090
Wies wil in pyjama is misschien ook wel leuk.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:20:34 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195763468
Iemand hier bekend met de serie over de magische apotheek?
KuikenGuppy
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:24:54 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195763569
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:20 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier bekend met de serie over de magische apotheek?
Ja ik heb hier boven ergens genoemd. O heeft er boeken van gelezen. Qua taalgebruik vind ik het niet echt geschikt voor een 6jarige. Als dat je vraag is ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:36:32 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195763792
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja ik heb hier boven ergens genoemd. O heeft er boeken van gelezen. Qua taalgebruik vind ik het niet echt geschikt voor een 6jarige. Als dat je vraag is ;)
Manlief en kuiken gingen net naar de winkel om de waanzinnige boomhut te kopen en kwamen hiermee thuis. Ik twijfel idd of het geschikt is voor een kind van 6... Misschien maar even een tijdje wegleggen nog.
KuikenGuppy
pi_195766742
Ik heb gisteren de waanzinnige boomhut besteld. Ben benieuwd hoe mijn dochter hem vindt.
pi_196102191
Volgens mij werd er laatst gevraagd naar leuke boekjes met lager leesniveau. Ik kwam van 'leren lezen met Kluitman' de 3 delige serie van Het kleine draakje tegen (van Sanne de Bakker), niveau E3. Die boekjes worden hier in 1x uit gelezen, zo leuk/spannend vindt J ze.
pi_196103412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:04 schreef Hupje het volgende:
Volgens mij werd er laatst gevraagd naar leuke boekjes met lager leesniveau. Ik kwam van 'leren lezen met Kluitman' de 3 delige serie van Het kleine draakje tegen (van Sanne de Bakker), niveau E3. Die boekjes worden hier in 1x uit gelezen, zo leuk/spannend vindt J ze.
ah, thnx!
pi_196240666
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij leenden een tijd geleden Waarom Daarom bij de bieb en die was zo leuk! Ook op rijm en 4 of 5 grappige en originele verhalen. Mijn dochter van 5 (nu 6) vindt het 1 van de leukste boeken en ook mn bijna 8-jarige vindt hem nog leuk. Voor een peuter wat te moeilijk nog.

https://www.bol.com/nl/p/(...)epL3D2xoCKqYQAvD_BwE

[ afbeelding ]
Leuk! Die kende ik nog niet. Wij hebben deze (ook op rijm) en dat vind ik ook een aanrader:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196412710
Hoi! Ik zoek even wat input voordat ik morgen naar de bieb fiets:
Sjaak leest ongeveer op M5 niveau, maar is nog jong. Ik ben op zoek naar verhalen die niet te ‘oud’ zijn, zeg maar, maar wel op dit niveau. Dus meer richting Sjaaks belevingswereld. Ik hoop dat ik het goed uitleg.

Zou Dolfje Weerwolfje leuk zijn?
pi_196412804
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zou Dolfje Weerwolfje leuk zijn?
Ja! Mijn J is er dol op nu. We lezen meestal om de beurt een bladzijde, maar soms is hij ineens al 2 hoofdstukken verder gegaan O+
pi_196412820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:44 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ja! Mijn J is er dol op nu. We lezen meestal om de beurt een bladzijde, maar soms is hij ineens al 2 hoofdstukken verder gegaan O+
Mooi, want ik heb daar al 6 boeken van in de kast staan O+
pi_196414696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mooi, want ik heb daar al 6 boeken van in de kast staan O+
In het eerste boek wordt Dolfje 7. J vond de boeken ook al erg leuk toen hij net 6 was. Waarschuwing: boek 3 werd hier veel enger gevonden dan alle anderen, waren en paar lastige nachten. Verder hebben we daar nooit last van gehad...
pi_196414873
Zijn die Dolfje boeken eigenlijk een doorlopend verhaal, of maakt de volgorde na het eerste boek niet meer uit?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196414980
Volgens mij maakt t niet uit.
*poef* nu is het weg
pi_196414984
Je kunt ze los lezen, maar in de eerste paar boeken worden wel nog een aantal nieuwe personages geïntroduceerd. Maar dat is niet zo'n probleem, vind ik.
pi_196415054
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

In het eerste boek wordt Dolfje 7. J vond de boeken ook al erg leuk toen hij net 6 was. Waarschuwing: boek 3 werd hier veel enger gevonden dan alle anderen, waren en paar lastige nachten. Verder hebben we daar nooit last van gehad...
Goed om te weten, ik heb hier thuis een teer zieltje.
pi_196415258
Ja, want Dolfje wordt hier thuis niet gelezen. Zeker de kleuter (Js dan he, wel groep 3 maar in gedrag nog jong) vindt dit veel te eng.

Js waardeert de serie over de leeuwenkuil van Paul van Loon erg (gaat over een dierentuin). Verder wordt Geronimo Stilton erg gewaardeerd. En mijn beide boys hebben de boeken van de jongen die met draken leefde/vloog/kweekte en er is er nog 1 geloof ik, al meerdere keren gelezen.

Ze krijgen met Sint de gorgels (die wou Js heel graag) en Julius zebra.

Trouwens als iemand nog een leuke boekentip wil: “ontsnap uit dit boek”, is echt super leuk!
pi_196415319
Oh ja, een boek voor Kerst, daar moet ik ook nog over nadenken...
  donderdag 10 december 2020 @ 13:40:27 #92
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196653840
Ollie is helemaal weg van De kerstmisaurus van Tom Fletcher, die hij kreeg op pakjesavond. Er is ook nog een vervolg. Die ligt klaar onder de kerstboom. En er zijn nog meer leuke boeken van deze schrijver. De stijl is een beetje zoals Tom Groot en dus erg aansprekend.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196891644
Bol heeft weer een hele lading e-books en luisterboeken voor kinderen van verschillende leeftijden voor 1 cent per stuk. Alleen te lezen/luisteren via de kobo app. Veel van Carry Slee deze keer.

https://www.bol.com/nl/m/(...)sblijvertjesebooks_1
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197226345
En weer nieuwe bijna gratis e-books en luisterboeken bij bol.com 16 stuks voor verschillende leeftijden.

https://www.bol.com/nl/m/thuisblijvertjes/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:08 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197226609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:23 schreef FlyingFish het volgende:
En weer nieuwe bijna gratis e-books en luisterboeken bij bol.com 16 stuks voor verschillende leeftijden.

https://www.bol.com/nl/m/thuisblijvertjes/
Ha, dankjewel! De vorige keer vond ik ze stom maar hier zit wel wat geschikts bij ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197227061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ha, dankjewel! De vorige keer vond ik ze stom maar hier zit wel wat geschikts bij ^O^ .
Ik kan vooral alle kleuters van Carry Slee aanraden, die krijgen ze hier alle drie graag voorgelezen.

En kaatje knal en de biefstukbende heb ik ooit mijn boekbespreking over gedaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:55:50 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197227161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik kan vooral alle kleuters van Carry Slee aanraden, die krijgen ze hier alle drie graag voorgelezen.
Ik ken het niet maar vond haar vroeger een fijne schrijfster dus heb inderdaad de ebooks gekozen. In de hoop dat Jacob ernaar wil luisteren... bij gebrek aan filmpjes zou dat mooi nieuws zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197233075
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:23 schreef FlyingFish het volgende:
En weer nieuwe bijna gratis e-books en luisterboeken bij bol.com 16 stuks voor verschillende leeftijden.

https://www.bol.com/nl/m/thuisblijvertjes/
Super, dank voor de tip! Meteen maar een groot deel aangeschaft. Vorige ronde helaas gemist, maar deze ronde staan er wel leuke boeken tussen. Ben benieuwd hoe voorlezen op een e-reader gaat, Simon kan dan natuurlijk niet zelf bladeren en het boek bekijken.
pi_197414906
Heeft er iemand een leuke tip voor voorleesboeken/prentenboeken over samen spelen en vooral delen van speelgoed? Voor mijn zoon van bijna drie. Bedankt voor het meedenken! :s)
pi_197415064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:47 schreef tennisster198 het volgende:
Heeft er iemand een leuke tip voor voorleesboeken/prentenboeken over samen spelen en vooral delen van speelgoed? Voor mijn zoon van bijna drie. Bedankt voor het meedenken! :s)
Twee vechtende eekhoorntjes van Rachel Bright en Jim Field is hier een hit (en de andere drie boeken uit die serie ook)
pi_197445081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:51 schreef eponine het volgende:

[..]

Twee vechtende eekhoorntjes van Rachel Bright en Jim Field is hier een hit (en de andere drie boeken uit die serie ook)
Dankjewel voor de tip. Ik ga hem reserveren bij de bibliotheek!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 februari 2021 @ 09:02:04 #102
269689 crew  Viv
pi_197920081
@MevrouwCactus heeft voor OUD een recensie geschreven over een nieuw kinderboek! O+

OUD / [recensie kinderboek] Zullen we vriendjes zijn? - McBratney & Jeram



ISBN: 9789047713067 | Uitvoering: Gebonden | Prijs: ¤ 14,99
Het boek bestellen kan hier: Hardcover
pi_198003499
Scholieren hebben gezamelijk een verhaal geschreven dat gratis vanaf de website van Zwijsen gedownload kan worden. Het is een Avi E5 boek met drie verschillende schrijfvormen. Te downloaden in epub of pdf. Het is een kort boek van 40 pagina's, waarvan ook nog een aantal pagina's opvulling zijn. Te downloaden vanaf onderstaande link (met meer info over het boek):

https://www.zwijsen.nl/le(...)aken-samen-een-boek/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198477028
Wij zijn ook weer op zoek naar een nieuw boek om samen met de kinderen te lezen, bij voorkeur een reeks (altijd leuk, terugkerende personages met wie je een soort van band opbouwt :)). Heb net Dummie de Mummie besteld, zag die naam al een paar keer in het topic voorbij komen :) Ben benieuwd!

Heeft iemand hier De Vijf gelezen samen met de kinderen? Ik heb die vroeger veel gelezen als kind. Heb het eerste deel nu ook besteld om samen met de kinderen te proberen. Vraag me af of ik ze nu als volwassene net zo zeer weet te waarderen als vroeger. En of het de kinderen van tegenwoordig aanspreekt... :D
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2021 @ 21:00:45 #105
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198483927
Hoi ik heb tips nodig.

Wie heeft tips voor leuke prentenboeken voor onze dochter van 1,5. Woon vlak bij een hele grote bibliotheek, maar nu is er alleen afhaalservice. Dus je kunt niet zelf rondstruinen en ik merk dat ik het dan heel lastig vind om iets te verzinnen.

Huidige favorieten zijn o.a.
- Coco kan het
- We hebben er een geitje bij
- Mama kwijt
- De kleine Walvis
- Boek voor kleine handjes
- Boekjes van Muis (we hebben er een over het museum, waar ze veel te jong voor is, maar daar blijft ze mee aankomen. Het zijn hele kleurrijke tekeningen dus ik denk dat dat haar erg aanspreekt).

Ik heb al geprobeerd Sst de tijger slaapt te ‘bestellen’, maar die was blijkbaar toch uitgeleend en toen kreeg ik als alternatief een heel stom boek over een Boa die jarig was en nutteloze kado’s krijgt :')
Chick on a mission
pi_198484753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:00 schreef Keroppi het volgende:
Hoi ik heb tips nodig.

Wie heeft tips voor leuke prentenboeken voor onze dochter van 1,5. Woon vlak bij een hele grote bibliotheek, maar nu is er alleen afhaalservice. Dus je kunt niet zelf rondstruinen en ik merk dat ik het dan heel lastig vind om iets te verzinnen.

Huidige favorieten zijn o.a.
- Coco kan het
- We hebben er een geitje bij
- Mama kwijt
- De kleine Walvis
- Boek voor kleine handjes
- Boekjes van Muis (we hebben er een over het museum, waar ze veel te jong voor is, maar daar blijft ze mee aankomen. Het zijn hele kleurrijke tekeningen dus ik denk dat dat haar erg aanspreekt).

Ik heb al geprobeerd Sst de tijger slaapt te ‘bestellen’, maar die was blijkbaar toch uitgeleend en toen kreeg ik als alternatief een heel stom boek over een Boa die jarig was en nutteloze kado’s krijgt :')
Coco kan het is hier ook een van de favorieten. Schrijfster heeft net een nieuwe uitgebracht, kom mee Kees. Zal nog niet in de bieb zijn waarschijnlijk, maar ik ben heel benieuwd.
Bas is dol op de boeken van Boer Boris, naar de markt vind hij momenteel het leukste. Veel dieren en voertuigen die hij kan aanwijzen. De leeuw in de muis is ook een erg leuk en lief verhaal, alleen wel wat lang.
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2021 @ 21:33:19 #107
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198484952
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Coco kan het is hier ook een van de favorieten. Schrijfster heeft net een nieuwe uitgebracht, kom mee Kees. Zal nog niet in de bieb zijn waarschijnlijk, maar ik ben heel benieuwd.
Bas is dol op de boeken van Boer Boris, naar de markt vind hij momenteel het leukste. Veel dieren en voertuigen die hij kan aanwijzen. De leeuw in de muis is ook een erg leuk en lief verhaal, alleen wel wat lang.
Ja nu je het zegt, ik had ook gezien dat er een nieuw boek van Loes Riphagen was. Die kopen we dan maar gewoon om de locale boekhandel te steunen.

Leuk is Coco he. Ik vond het vooral hilarisch dat de moeder Coco uiteindelijk gewoon het nest uit kiepert :D Maar als Bas van de dieren is, moet je zeker eens naar “We hebben er een geitje bij” kijken. Staan ook tractoren in ;) en ik vind ‘m prettig lezen.
Chick on a mission
pi_198485101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:33 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt, ik had ook gezien dat er een nieuw boek van Loes Riphagen was. Die kopen we dan maar gewoon om de locale boekhandel te steunen.

Leuk is Coco he. Ik vond het vooral hilarisch dat de moeder Coco uiteindelijk gewoon het nest uit kiepert :D Maar als Bas van de dieren is, moet je zeker eens naar “We hebben er een geitje bij” kijken. Staan ook tractoren in ;) en ik vind ‘m prettig lezen.
Ja dat is ook het favoriete deel van Bas uit coco. Hij moet iedere keer zo erg lachen daarom :D Bedankt voor de tip, ik zet hem hier op de lijst ^O^
  zaterdag 13 maart 2021 @ 21:42:22 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198485209
Hier waren toen de boeken van Kikker en vriendjes geloof ik populair. En De spin die het te druk had.

Op de website van mijn bibliotheek vond ik, diep verstopt, een top 50 van meest geleende boeken van 0 tot 4 jaar. Dat gaf veel inspiratie om te reserveren. En misschien kan je ze wel mailen of bellen met de vraag wat voor je te selecteren? Ze helpen vast graag!

edit: volgens mij lazen we trouwens nog helemaal niet zoveel bij 1,5 :D, hij was toen nog meer van de flapjesboeken en bladeren en gooien en een beetje aanwijzen. Wat grappig dat jullie echt al zoveel prentenboeken kunnen lezen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2021 @ 21:56:19 #110
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198485647
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:42 schreef Lemijn het volgende:


edit: volgens mij lazen we trouwens nog helemaal niet zoveel bij 1,5 :D, hij was toen nog meer van de flapjesboeken en bladeren en gooien en een beetje aanwijzen. Wat grappig dat jullie echt al zoveel prentenboeken kunnen lezen!
Flapjesboeken zijn hier ook mateloos populair hoor. Grappig is dat die van Nijntje al volledige verwoest is, terwijl die van Dikkie Dik er nog prima uitziet, en ze worden beide even intensief ‘gelezen’.

Maar ja, voorlezen vindt ze echt heel leuk. Volgens mij is het ook deels het lekker knus op schoot zitten ;)
Chick on a mission
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:01:48 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198485811
Wij zijn eindelijk verlost van het slecht uit het Engels vertaalde boek met daarin verhalen over afleveringen van Brandweerman Sam. Sam is op z'n retour. Ik ben echt heel enthousiast over het boek dat nu elke avond vaste prik is: Gigantosaurus! Echt, wat wordt dat verhaal leuk verteld O+ Ik hou van rijm en een goed ritme. Tikkeltje spannend wel. En dankzij het boek leren we ook een hoop over dino's. Tip voor 3+!
pi_198486152
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:01 schreef Quoi het volgende:
Wij zijn eindelijk verlost van het slecht uit het Engels vertaalde boek met daarin verhalen over afleveringen van Brandweerman Sam. Sam is op z'n retour. Ik ben echt heel enthousiast over het boek dat nu elke avond vaste prik is: Gigantosaurus! Echt, wat wordt dat verhaal leuk verteld O+ Ik hou van rijm en een goed ritme. Tikkeltje spannend wel. En dankzij het boek leren we ook een hoop over dino's. Tip voor 3+!
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:17:59 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198486227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind het zelf ook echt interessant. Niet echt over boeken, maar er is een YouTube kanaal gewijd aan museumbezoek tijdens de lockdown. Je kunt een rondleiding door Naturalis bekijken bijvoorbeeld O+
pi_198488301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:01 schreef Quoi het volgende:
Wij zijn eindelijk verlost van het slecht uit het Engels vertaalde boek met daarin verhalen over afleveringen van Brandweerman Sam. Sam is op z'n retour. Ik ben echt heel enthousiast over het boek dat nu elke avond vaste prik is: Gigantosaurus! Echt, wat wordt dat verhaal leuk verteld O+ Ik hou van rijm en een goed ritme. Tikkeltje spannend wel. En dankzij het boek leren we ook een hoop over dino's. Tip voor 3+!
Gigantosaurus is ook een tekenfilmserie, ik dacht op Netflix. Is hier ook een tijd populair geweest. Het boek heb ik nog nooit gezien, maar ga ik ook eens naar kijken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 14 maart 2021 @ 10:23:15 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198491317
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Gigantosaurus is ook een tekenfilmserie, ik dacht op Netflix. Is hier ook een tijd populair geweest. Het boek heb ik nog nooit gezien, maar ga ik ook eens naar kijken!
We kennen 'm!
  dinsdag 16 maart 2021 @ 08:52:22 #116
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198524530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij zijn ook weer op zoek naar een nieuw boek om samen met de kinderen te lezen, bij voorkeur een reeks (altijd leuk, terugkerende personages met wie je een soort van band opbouwt :)). Heb net Dummie de Mummie besteld, zag die naam al een paar keer in het topic voorbij komen :) Ben benieuwd!

Heeft iemand hier De Vijf gelezen samen met de kinderen? Ik heb die vroeger veel gelezen als kind. Heb het eerste deel nu ook besteld om samen met de kinderen te proberen. Vraag me af of ik ze nu als volwassene net zo zeer weet te waarderen als vroeger. En of het de kinderen van tegenwoordig aanspreekt... :D
De Vijf ken ik niet, maar wij zijn nu bezig in Ninja Timmy (zijn 5 delen van oid) en dat is echt heel erg leuk!
pi_198524641
De vijf heb ik vroeger helemaal gelezen! Ik heb met de kinderen nu 1 deel gelezen, maar ze zijn er nog nét te jong voor.. dwz de oudste van 8 durft dolfje weerwolfje ook nog niet te lezen, voor anderen van die leeftijd is t waarschijnlijk prima..
pi_198525459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
De vijf heb ik vroeger helemaal gelezen! Ik heb met de kinderen nu 1 deel gelezen, maar ze zijn er nog nét te jong voor.. dwz de oudste van 8 durft dolfje weerwolfje ook nog niet te lezen, voor anderen van die leeftijd is t waarschijnlijk prima..
Hoe oud zijn die van jou?

S&T zijn nu resp. 8 en 6 (bijna 7) jaar oud. Gisteravond begonnen we aan Dummie de Mummie, maar dat was (nog) niet het verwachte succes. Misschien dat de Vijf beter is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198525483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 08:52 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

De Vijf ken ik niet, maar wij zijn nu bezig in Ninja Timmy (zijn 5 delen van oid) en dat is echt heel erg leuk!
Oh, thanks! Ga ik die eens opzoeken :)
pi_198525535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
(Een soort van) over dino's gesproken: T. vindt dit een geweldig boek. Het combineert zijn interesse voor dino's met de lol van scheten laten etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198525558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoe oud zijn die van jou?

S&T zijn nu resp. 8 en 6 (bijna 7) jaar oud. Gisteravond begonnen we aan Dummie de Mummie, maar dat was (nog) niet het verwachte succes. Misschien dat de Vijf beter is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou nog even wachten.. Ze zijn 6 en 8. We hebben .."de smokkelaarsrots" gelezen. Ze vonden het leuk, maar nog iets te spannend..
We lezen nu de kameleon. Had cerwacht dat ze zouden afhaken op alle technische beschrijvingen, maar we zijn inmiddels in boek 6..
pi_198526895
Ik heb net voor onze oudste van 8 2 boeken van Roald Dahl besteld. Ik hoop dat ik die colectie kan uitbreiden moet hem echt motiveren om te lezen en de 6 bijna 7 jarige vind lezen wel heel fijn

Dolfje vinden ze hier wel ok maar niet super ze zijn 6 en 8
Gorgels doen het hier nog altijd goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 16-03-2021 21:42:06 ]
pi_198533890
J probeerde deze week De Vijf zelf te lezen, maar is afgehaakt omdat hij het te moeilijk vond. Binnenkort eens proberen of hij het voorgelezen wel leuk vindt. Dolfje weerwolfje vindt hij wel geweldig.
  dinsdag 6 april 2021 @ 21:55:26 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_198889565
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn dochters.

Ze zijn 8 en lezen AVI M6. De Waanzinnige boomhut vinden ze heel leuk. Roald Dahl vinden ze net wat moeilijk. Tosca Menten vindt oudste geweldig maar kan hun ook niet echt boeien. Iemand nog tips?
pi_198889961
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:55 schreef Kyara het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn dochters.

Ze zijn 8 en lezen AVI M6. De Waanzinnige boomhut vinden ze heel leuk. Roald Dahl vinden ze net wat moeilijk. Tosca Menten vindt oudste geweldig maar kan hun ook niet echt boeien. Iemand nog tips?
Ronja de Roversdochter, Michiel van de Hazelhoeve, Heksje Lily (maar dan de 7+boeken, de andere zijn stom volgens mijn dochter van 8)
pi_198889993
O en vriendinnetje leest "Superkrachten voor je hoofd" van Wouter de Jong.
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:16:33 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_198890001
Ronja hebben we samen gelezen inderdaad O+
Heksje Lilly vonden ze stom. Raar want de meeste heksenboeken vinden ze wel leuk (Foeksia, De kleine heks, Hennie de heks)
pi_198890054
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:16 schreef Kyara het volgende:
Ronja hebben we samen gelezen inderdaad O+
Heksje Lilly vonden ze stom. Raar want de meeste heksenboeken vinden ze wel leuk (Foeksia, De kleine heks, Hennie de heks)
misschien hadden ze dan zo n voor onder de 7 exemplaar.. die vond die van mij ook stom..
Die andere zijn hier niet gelezen, dus thanx voor de tip..
pi_198895233
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:55 schreef Kyara het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn dochters.

Ze zijn 8 en lezen AVI M6. De Waanzinnige boomhut vinden ze heel leuk. Roald Dahl vinden ze net wat moeilijk. Tosca Menten vindt oudste geweldig maar kan hun ook niet echt boeien. Iemand nog tips?
De gorgels?
  woensdag 7 april 2021 @ 18:04:04 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_198901880
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef Goitske het volgende:

[..]

De gorgels?
Al gelezen.
  woensdag 7 april 2021 @ 18:14:45 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198902104
@Kyara Geronimo Stilton/ Thea Stilton? Vindt J (ook 8, avi m6) ook leuk. De serie is omvangrijk genoeg, dus dan kunnen ze even vooruit? Of iets als Dagboek van een Muts?
pi_198902790
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:14 schreef mousemicky het volgende:
@:Kyara Geronimo Stilton/ Thea Stilton? Vindt J (ook 8, avi m6) ook leuk. De serie is omvangrijk genoeg, dus dan kunnen ze even vooruit? Of iets als Dagboek van een Muts?
Over Geronimo Stilton gesproken, bij MCD hebben ze nu een actie waarbij je de boeken kan sparen. We hebben nu al een hele bups. Nog wat te moeilijk voor onze dochter, maar het vergaat niet toch :) Zijn leuke boeken O+
pi_198902845
Mijn boys zijn dol op de serie over de jongen die draken kweekte/met draken vloog en er zijn er nog een paar.
Van Andy Shephard.
Ik vind ze zelf ook nog best grappig moet ik toegeven!

Oh en Julius Zebra wordt ook erg gewaardeerd.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:01:11 #134
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_198904422
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:55 schreef Kyara het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn dochters.

Ze zijn 8 en lezen AVI M6. De Waanzinnige boomhut vinden ze heel leuk. Roald Dahl vinden ze net wat moeilijk. Tosca Menten vindt oudste geweldig maar kan hun ook niet echt boeien. Iemand nog tips?
De boeken van Jozua Douglas misschien? Mijn jongens vinden zijn boeken erg leuk (grappig!).
Oude (on)bekende.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:32:20 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_198905161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:14 schreef mousemicky het volgende:
@:Kyara Geronimo Stilton/ Thea Stilton? Vindt J (ook 8, avi m6) ook leuk. De serie is omvangrijk genoeg, dus dan kunnen ze even vooruit? Of iets als Dagboek van een Muts?
Die hebben we beiden in huis maar dat vinden ze helemaal niks.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:50 schreef Loj het volgende:
Mijn boys zijn dol op de serie over de jongen die draken kweekte/met draken vloog en er zijn er nog een paar.
Van Andy Shephard.
Ik vind ze zelf ook nog best grappig moet ik toegeven!

Oh en Julius Zebra wordt ook erg gewaardeerd.
Julius Zebra vinden ze ook leuk inderdaad. Andy Shephard ga ik even opzoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:01 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

De boeken van Jozua Douglas misschien? Mijn jongens vinden zijn boeken erg leuk (grappig!).
Ik heb even snel gekeken en zal al een titel als `De vreselijke tweeling` :D Ik denk dat M die boeken ook erg leuk vindt. Volgens mij heeft hij er ook al eens wat van gelezen.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:54:22 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198905653
Oma Boef en eigenlijk alles van David Walliams.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 april 2021 @ 21:36:11 #137
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_198906753
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:32 schreef Kyara het volgende:

Ik heb even snel gekeken en zal al een titel als `De vreselijke tweeling` :D Ik denk dat M die boeken ook erg leuk vindt. Volgens mij heeft hij er ook al eens wat van gelezen.
Als M van Tosca Menten houdt vindt hij deze boeken vast ook leuk! Ze hebben ook samen een aantal boeken geschreven ^O^
Oude (on)bekende.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:38:58 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_198906835
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:36 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Als M van Tosca Menten houdt vindt hij deze boeken vast ook leuk! Ze hebben ook samen een aantal boeken geschreven ^O^
Ja die hebben we inderdaad ook al thuis.

Heb vandaag een stapel Tosca Menten via marktplaats gehaald. Zal nu ook een pakketje bij de bieb reserveren, maar dan is het wel fijn als je al wat voorkeurstitels hebt.
  donderdag 8 april 2021 @ 08:33:02 #139
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198911210
Bij onze afhaalbieb kun je verrassingspakketten laten samenstellen voor kinderen! Dan ontdek je nog eens boeken die je niet zelf kon bedenken, erg leuk. :)
pi_198911756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:33 schreef Nanukerst het volgende:
Bij onze afhaalbieb kun je verrassingspakketten laten samenstellen voor kinderen! Dan ontdek je nog eens boeken die je niet zelf kon bedenken, erg leuk. :)
Ik kon van de week ook eindelijk mijn reservering ophalen en toen heb ik ook gezegd “doe er maar wat prentenboeken bij voor kleuters”. Zaten ook leuke dingen tussen en de kinderen zijn weer gelukkig! Ik vind het bij prentenboeken ook maar lastig online uitzoeken, dan kom je al snel bij de bekende titels uit die iedereen reserveert.

Ik zou het wel fijn vinden als ze voor kinderen bij de bieb het ‘winkelen’ op reservering open zouden gooien. Mijn kinderen missen dat echt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:33:29 #141
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198929002
Ik heb ze al eerder genoemd maar de boeken van Tom Fletcher doen qua stijl aan de boomhut etc denken. En er zijn twee kerstboeken. Ideaal voor onder de boom.



Ik heb je lief mijn hele leven
  Spellchecker donderdag 22 april 2021 @ 10:23:10 #142
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199108089
Meisje van 2,5 moet een bril .... aanraders voor een leuk kinderboek daarover?
"Een bril voor poes" is niet meer leverbaar .....
  dinsdag 27 april 2021 @ 20:59:51 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199184210
Onze kleuter (sept'16) is ineens begeisterd door sprookjes. Ik zou graag de klassieke sprookjes willen voorlezen voor het slapen gaan vanuit een fijn boek. Iemand een aanrader?
pi_199184375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:59 schreef Quoi het volgende:
Onze kleuter (sept'16) is ineens begeisterd door sprookjes. Ik zou graag de klassieke sprookjes willen voorlezen voor het slapen gaan vanuit een fijn boek. Iemand een aanrader?
Wij gebruiken de sprookjesboeken van de Efteling: https://webshop.efteling.com/collections/boeken/products/81108

Er zijn er 3, geloof ik. Wij hebben er 2 van.
  dinsdag 27 april 2021 @ 21:19:12 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199184609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij gebruiken de sprookjesboeken van de Efteling: https://webshop.efteling.com/collections/boeken/products/81108

Er zijn er 3, geloof ik. Wij hebben er 2 van.
Hoe kon het ook anders :s)

Vanmiddag heeft 'ie alle "onrides" van de Efteling op YouTube bekeken :D
pi_199279282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:01 schreef Quoi het volgende:
Wij zijn eindelijk verlost van het slecht uit het Engels vertaalde boek met daarin verhalen over afleveringen van Brandweerman Sam. Sam is op z'n retour. Ik ben echt heel enthousiast over het boek dat nu elke avond vaste prik is: Gigantosaurus! Echt, wat wordt dat verhaal leuk verteld O+ Ik hou van rijm en een goed ritme. Tikkeltje spannend wel. En dankzij het boek leren we ook een hoop over dino's. Tip voor 3+!
Nog bedankt voor deze tip. We hadden hem bij de bieb gereserveerd en we konden hem eind vorige week eindelijk ophalen. Simon vindt hem helemaal geweldig en kent nu sommige bladzijdes al bijna woord voor woord uit zijn hoofd O+ Doet ie net of ie leest O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:39:12 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199279784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Nog bedankt voor deze tip. We hadden hem bij de bieb gereserveerd en we konden hem eind vorige week eindelijk ophalen. Simon vindt hem helemaal geweldig en kent nu sommige bladzijdes al bijna woord voor woord uit zijn hoofd O+ Doet ie net of ie leest O+
Jaaa tof! De herhalingen doen het 'm O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:39:24 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199279789
Puber is net begonnen in Wonder van RJ Palacio, de Engelstalige versie dus. Tot nu toe erg leuk en indrukwekkend!

Sticker heeft Ninja Timmy verslonden, op de biebstapel hier ligt nog Tussen je oren, De Woordsmid, en De dieren van ver.

Ik zag niet of de tip al gegeven was: De brief voor de koning van Tonke Dragt is nu in elke boekhandel verkrijgbaar voor 3,50. O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:40:33 #149
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199279819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:30 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik kon van de week ook eindelijk mijn reservering ophalen en toen heb ik ook gezegd “doe er maar wat prentenboeken bij voor kleuters”. Zaten ook leuke dingen tussen en de kinderen zijn weer gelukkig! Ik vind het bij prentenboeken ook maar lastig online uitzoeken, dan kom je al snel bij de bekende titels uit die iedereen reserveert.

Ik zou het wel fijn vinden als ze voor kinderen bij de bieb het ‘winkelen’ op reservering open zouden gooien. Mijn kinderen missen dat echt.
Mee eens. Sowieso heb ik een enorme zwak voor bibliotheken, daar rondstruinen maakt mij intens gelukkig. Hardcore afgekickt afgelopen jaar. ;(
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:57:31 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199280158
Ik mis de bieb ook :'(

Ik ga Stickers favorieten eens checken. J leest momenteel de andere boeken geschreven door de auteurs van de Waanzinnige Boomhut serie. Enorm flauwe humor, maar hij heeft er lol om, en leest met plezier, dus wie ben ik om daar iets van te vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')