abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:26:04 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_194014727
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
disclaimer
pi_194014810
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:25 schreef SQ het volgende: [..] Nee hallo, hij is twee. Das echt niet gek hoor _O-
een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoord :X ) maar soms voel ik me daardoor wel een mamacopter :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:31:00 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_194014831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoord :X ) maar soms voel ik me daardoor wel een mamacopter :D
Echt ja? Ik zou me daar nou echt niks van aantrekken hoor. Twee!
disclaimer
pi_194014990
Ik laat mijn vierjarige nog niet alleen spelen in een speeltuintje verderop in de straat. Mijn tweejarige? Nicht im Frage.

Mijn vierjarige maakt hier op de camping wel veel vriendjes dus hij vermaakt zich opperbest. Peuter hobbelt er gezellig achteraan of rommelt lekker zelf. Die kan sowieso heel lang zelfstandig spelen zonder iets of iemand nodig te hebben.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:43:04 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194015070
Ik moet ook altijd weten waar mijn kinderen zijn hoor. Ook de oudste van 6.
Mijn man heeft dat niet zo, dus in de praktijk zit ik eigenlijk altijd op te letten, ook als het even niet mijn 'beurt' is om op te letten.
KuikenGuppy
pi_194015246
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:43 schreef Burdie het volgende:
Ik moet ook altijd weten waar mijn kinderen zijn hoor. Ook de oudste van 6.
Mijn man heeft dat niet zo, dus in de praktijk zit ik eigenlijk altijd op te letten, ook als het even niet mijn 'beurt' is om op te letten.
Dit dus precies. En ik zou het voor mezelf soms anders willen, omdat het altijd ‘aan’ staan bakken energie kost.
pi_194015574
Mijn dolle duo heeft GPS horloges. Ik krijg gedurende de dag berichtjes van ze als: 'mam ik ga nu bij X spelen', 'ik ben even naar speeltuin Y'. Het gebeurt nu regelmatig dat ik mijn zesjarige 2 uur lang niet zie en ik begin dat langzaamaan oké te vinden. Over het algemeen komt hij helemaal zwart van aarde en stinkend naar sloot thuis. O+
Ik gebruik de horloges inmiddels vrijwel nooit meer om te zien waar ze zijn. Als ik dat wil weten bel ik ze even en ik ga ervan uit dat geen bericht goed bericht is. We wonen in een rustige buurt in een dorp dus het vrij laten spelen kan in principe ook gewoon. Het scheelt ook wel dat de jongens nummer 2 en 3 zijn, want bij de oudste durfde ik dit echt nog niet aan toen ze 6 was. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:59:30 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194017035
Wij hebben daar een tijdje geleden naar gekeken maar liepen tegen de veiligheid vs de prijs aan.
Als in: de goedkope horloges waren niet veilig genoeg en degenen die dat wel waren waren behoorlijk aan de prijs, uiteindelijk is er dus niets van gekomen.
Als hij nu na school zelf naar toneelles gaat dan krijgt hij mijn oude telefoon mee (die hij de dag dat ik een nieuwe telefoon kreeg geconfisqueerd heeft nadat we ergens toevallig een dinocover tegenkwamen die precies voor dat model was, zul je net zien :') )

Anyway; op mijn oude telefoon heb ik een stalk-app geplaatst zodat we precies kunnen zien wie waar is (hij ook van ons trouwens).
Het heet trouwens niet echt een stalk-app maar zo noemen wij het :@

Grappig, die app geeft ook aan dat de batterij bijna leeg is, dus dan krijg ik een melding dat de batterij van zijn telefoon bijna leeg is terwijl we allemaal thuis zijn, dus dan is het van "Soneal... je telefoon moet aan de lader!!"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194017787
Nou hupje, ik vind dat niet meer dan normaal hoor ;)

Mijnes van bijna 6 en 3,5 houd ik ook echt nog in de gaten. Hier op de camping bv, al is het maar omdat er ook veel oudere kinderen in de speeltuin spelen, het meertje diep is, er auto’s rijden.

Mijn zoon van 3,5 kan echt echt echt niet alleen ergens spelen. Die weet bij wijze van spreken dat ie zijn schoen weer aan moet doen als ie uit valt, laat staan hoe hij moet handelen als hij ons ineens nodig heeft.
Dan zit ik er liever in het zonnetje naast :Y
pi_194017866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:

Anyway; op mijn oude telefoon heb ik een stalk-app geplaatst zodat we precies kunnen zien wie waar is (hij ook van ons trouwens).
Het heet trouwens niet echt een stalk-app maar zo noemen wij het :@

Grappig, die app geeft ook aan dat de batterij bijna leeg is, dus dan krijg ik een melding dat de batterij van zijn telefoon bijna leeg is terwijl we allemaal thuis zijn, dus dan is het van "Soneal... je telefoon moet aan de lader!!"
life360?

Wij hebben die app ook. Gebruiken m niet om te stalken maar meer om te weten of de dames ergens aangekomen zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:24:24 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194018264
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

life360?

Wij hebben die app ook. Gebruiken m niet om te stalken maar meer om te weten of de dames ergens aangekomen zijn.
Ja die.
Daar gebruiken wij hem in principe ook voor (melding als hij op bepaalde plekken is aangekomen).
Maar we noemen het de stalk-app omdat je ook precies kunt zien waar iemand is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194018335
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben daar een tijdje geleden naar gekeken maar liepen tegen de veiligheid vs de prijs aan.
Als in: de goedkope horloges waren niet veilig genoeg en degenen die dat wel waren waren behoorlijk aan de prijs, uiteindelijk is er dus niets van gekomen.
Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:06:40 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194018664
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-
[..]

Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
Zit er geen klok functie op die horloges??
pi_194018830
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zit er geen klok functie op die horloges??
Jawel, maar bij de kleuters is de feature 'klokkijken' nog niet actief. ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:24:48 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194018936
Onze kinderen hadden “maar” een Casio achtig horloge. Ik weet niet meer of ze al konden klok lezen. Maar een “je komt naar huis als hier een 1 en 9 staat” had bij mijn kinderen ook gewerkt.
De keren dát ze na 15 min nog niet thuis waren ben ik ze gaan halen. Ze konden in principe maar op 1 plek zijn nl.

Overigens hebben ze nu allebei een iPhone. En daar zit zoek mijn vrienden op.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:27:40 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_194018986
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-
[..]

Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
Had een walkie talkie niet ook gewoon gewerkt? :+ wij gebruiken die, geen heel goedkope maar wel met meerdere km's bereik en ze zijn klein waardoor ze in hun zak passen. Ik vind het ideaal voor als ze samen buiten gaan spelen of door de wijk gaan fietsen en ik kan of wil niet mee ^O^
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:31:18 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194019038
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
KuikenGuppy
pi_194019063
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
Jamin?
Op de markt bij de snoepkraam
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194019148
Mijn 5-jarige en 2-jarige spelen wel zonder toezicht buiten, maar wij hebben de grote luxe dat we een groot achterterrein hebben dat aan alle kanten afgesloten is. Alle achtertuinen van ons blok en het blok dat parallel aan het onze staat komen daar op uit. Er zijn altijd wel vriendjes buiten en we kennen alle buren/ouders. Er staan speeltoestellen en er is héél veel ruimte om te racen met skelters en loopfietsen.

Alleen in een openbare speeltuin spelen gebeurt hier niet (maar is dus ook niet nodig).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:43:45 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_194019166
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.
disclaimer
pi_194019408
Wij lieten B op vakantie toen hij 2,5 was alleen de camping ontdekken
MAAR die camping had 6 plekken, er was veel sociale controle, het zwembadje was omheind, geen auto's op het terrein en hij kon de camping niet af. Dan durf ik dat wel.

B van nu 6 gaat alleen naar de speeltuin aan de overkant, hij hoeft alleen een rustige 1richtingsweg over. Hij mag onze straat ook op, die is best lang.

Juul van 2 blijft lekker in de tuin.
pi_194019427
Mijn directe collega's zijn oa bezig met veiligheid van die smartwatches ivm privacy en security problemen. Ik koop er pas 1 als zij dat ook doen :)
pi_194019439
Ketel mag sinds ongeveer een jaar voor de deur buitenspelen, toen was hij bijna 4. We wonen in een soort hofje zonder autoverkeer en met een groot grasveld, veel sociale controle ook. Sinds een paar maanden mag hij ook naar het speeltuintje om de hoek waarvoor hij 1 rustige straat moet oversteken, maar alleen als hij het eerst komt vragen/melden.

Welpje is bijna 2 en als die naar buiten gaat blijven we er wel altijd bij ja.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:12:19 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194019446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:09 schreef exode het volgende:
Mijn directe collega's zijn oa bezig met veiligheid van die smartwatches ivm privacy en security problemen. Ik koop er pas 1 als zij dat ook doen :)
Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet... :X

Daar moet je toch niet aan denken, dat die gezellige buurman jouw kind zou kunnen monitoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:21:13 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194019526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.
Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:26:45 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194019585
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.
Tuincentrum.
Ik weet dat de Eurofleur ze heeft, maar daar zit je nu natuurlijk niet meer in de buurt.
Wellicht heeft de Intratuin ze ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194020176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet... :X

Daar moet je toch niet aan denken, dat die gezellige buurman jouw kind zou kunnen monitoren.
Ja.....ik heb iets teveel verhalen gehoord van mijn collega's. Zo staat de microfoon van onze Google home ding ook uit en is de camera van mijn laptop afgeplakt als ik niet videobel. :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 11:22:27 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194020238
Over loslaten, die bubbel wordt steeds groter naarmate ze ouder worden. Het blijft toch een dingetje, merk ik :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194021725
De jongens van 5 en 7 blijven eigenlijk altijd in de straat, maar ze mogen ook naar de dichtstbijzijnde speeltuin.

We hebben een heleboel leuke speeltuintjes in de buurt, maar daarvoor moet je een drukke onoverzichtelijke weg over. Dus dat mag niet.

Oh en momenteel mogen ze sowieso niet alleen buitenspelen. Al twee meldingen van een kinderlokker in de wijk. Waarschijnlijk een hoax, maar ik neem de gok niet ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:51 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194021943
Nou het is over hoor _O- ik twijfel niet langer of het echt nodig is dat ik m in de gaten hou :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194023004
Ldg, die van jou is 2 en is de enigste/oudste, ik zou er als een havik bovenop zitten. Dat deed ik bij B (behalve op die camping) ook.

Ik ben vandaag redelijk onverwachts op kantoor met al mijn directe collega's en dat is toch fijn. Er was ook geen kip in de trein al is de combi mondkapje en bril echt vreselijk.
We hadden een lunch date als team in een visrestaurant tegenover het kantoor. Veel te lekker gegeten en er was een wijntje bij >:)
Maar op kantoor zitten aan een echt bureau met een goede bureaustoel, geen kinderen, inhoudelijke werkgesprekken tussendoor....ja dit ga ik vaker doen na mijn vakantie.

(ik laat even weg dat ik geweigerd werd aan de deur omdat de aanmelding niet goed was doorgekomen en mijn laptop volledig werd gereboot toen ik hem opstartte en IT een uur bezig is geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Het was 5 maanden geleden dat ik inlogde op het kantoornetwerk, dat kon die niet aan blijkbaar)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:28:11 #32
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194023051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:24 schreef exode het volgende:

(ik laat even weg dat ik geweigerd werd aan de deur omdat de aanmelding niet goed was doorgekomen en mijn laptop volledig werd gereboot toen ik hem opstartte en IT een uur bezig is geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Het was 5 maanden geleden dat ik inlogde op het kantoornetwerk, dat kon die niet aan blijkbaar)
Geweigerd, jeejtje. :P Ik kan gelukkig zo doorlopen. Al merk ik dat kantoor wel steeds drukker begint te worden.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:41:21 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194023212
Hier gaan ze inmiddels de halve wijk door. Als ze ergens binnen gaan spelen dan krijg ik een appje van de betreffende ouder. Als ze het bos in willen moeten ze het even komen zeggen. Meestal zijn ze wel op tijd thuis en ander stuur ik meestal een kind erop uit om te zoeken want zij weten beter waar ze allemaal uit kunnen hangen. Soms zijn ze met een clubje kinderen op pad en soms met elkaar.

Ze willen alleen steeds vaker naar een playground aan de andere kant van de wijk. En dat vind ik nog wel een dingetje. Oudste mag wel zolangzamerhand, ook om te oefenen voor volgend schooljaar omdat hij dan later uit is als de andere 2. Kan ie zelf naar huis komen.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:36 #34
5428 crew  miss_sly
pi_194023255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:22 schreef Sjeen het volgende:
Over loslaten, die bubbel wordt steeds groter naarmate ze ouder worden. Het blijft toch een dingetje, merk ik :)
Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.
S wordt over anderhalve week 11 en het leven in een dorp is toch ook wel heel anders dan in Amsterdam.

Toen het een paar weken terug zo'n mooi weer was, werd ik op woensdagmiddag gebeld dat ze met twee vriendinnetjes naar 'de stal' ging, daarna dat ze gingen zwemmen en daarna dat ze ook samen zouden picknicken. Was ze om 20 uur thuis :o O+
Ik vind het wel echt geweldig, hoe ze zo heerlijk met haar vriendinnen dingen onderneemt. En wennen, dat ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194023256
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Geweigerd, jeejtje. :P Ik kan gelukkig zo doorlopen. Al merk ik dat kantoor wel steeds drukker begint te worden.
Wij moeten een plek reserveren en ik mag dat alleen 24 uur vooraf als er nog plek over is. Dat had ik netjes gedaan en dan moet je inchecken met een QR code bij de receptie. Maar mijn aanmelding was in het zwarte gat verdwenen. Voordeel van hier al 11 jaar werken, is dat bijna iedereen je gezicht kent. Dus ze hebben me opnieuw aangemeld, eigenlijk had ik pech. Het is hier overigens uitgestorven. Er kunnen 1700 mensen in, ik denk dat we de 100 niet eens halen vandaag.
pi_194023263
Mijn (toen) 5 1/2 jarige ging (ondanks alle waarschuwingen vooraf..) toch mee ''poesjes kijken'' met een oudere man. :')
Gelukkig waren er ook echt poesjes om te bekijken en is hij niet mee in huis geweest.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194023304
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-
[..]

Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
Die hebben wij ook. Sinterklaas vorig jaar gebracht :P De oudste mag nu naar haar vriendinnetje een paar straten verder en kan zo in de gaten houden hoelaat ze thuis moet zijn of ik kan haar even bellen (of zij mij) als ik haar nodig heb.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:05:36 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194023446
Hier een ouderwets horloge met een tijdstip waarop hij thuis moet zijn. Werkt goed :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194023474
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 15:14:00 #40
5428 crew  miss_sly
pi_194023534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
Waarom kan dat niet?
Hebben wij met onze dochter ook gedaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194023688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn (toen) 5 1/2 jarige ging (ondanks alle waarschuwingen vooraf..) toch mee ''poesjes kijken'' met een oudere man. :')
Gelukkig waren er ook echt poesjes om te bekijken en is hij niet mee in huis geweest.
Getver. -O-
Ik ben weleens 4 uur kwijt geweest toen mijn ouders een oud vriendinnetje van mijn zus in een vreemde stad waren gaan opzoeken.
Ik was 5 jaar ofzo en speelde buiten daar en blijkbaar met een wildvreemd meisje mee naar huis gegaan om tekenfilms te kijken. :')

Mijn zoon van 7 mag nog niet eens alleen naar de speeltuin. :@ Ik vertrouw hem nog niet voldoende om voorzichtig de straat over te gaan en zonder gedoe buiten te spelen.
Het is een lieverd maar let totaal niet op zijn omgeving en is onvoorzichtig.
Hij mag wel met de skelter of fiets etc. rond de straten gaan maar oversteken niet.
Ik ben dan echt nog wel ongerust als het lang duurt. -O-
pi_194023730
Iets anders:
Mijn moeder heeft gisteren een Corona-test ondergaan. Krijgt vandaag of morgen de uitslag. Koorts, kortademig en alle andere groep-achtig symptomen.
Lastige is: ik moet morgen werken en man ook. De oppas durft niet meer te komen zolang ik geen uitslag heb van mijn moeder. }:|
Dienst wijzigen is ook moeilijk want in eerste instantie had ik natuurlijk wel een oppas.
pi_194023793
wij doen dat ook hoor (nou ja, als t eerder donker wordt)..
Zo n horloge begin ik niet aan..ik wil niet beginnen aan gps tracking. ze hebben gewoon een lego horloge waarop ze kunnen (leren) zien hoe laat t is..
pi_194023831
oh en venco, kan man zijn dienst niet wijzigen?
pi_194023832
B heeft ook een Lego horloge. Behalve de beveiliging van een GPS horloge ben ik ook bang dat ik ook steeds ga kijken waar hij uithangt terwijl hij die vrijheid juist moet hebben.
Maar goed ik heb niet zo'n ondernemend jochie, die vindt de speeltuin en straat prima totnogtoe.
pi_194023844
Mijn man wilde laatst een Applewatch kopen voor mijn zoon.
Heb ik flink aangevochten en gewonnen. Ben je besodemieterd. :{w
pi_194023860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en venco, kan man zijn dienst niet wijzigen?
Ben je gek. Dat kost veel meer geld. :{w :X

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
pi_194023963
oh, ik ben W ook al 2 keer kwijt geweest.. Maar beide keren was ze heel boos en ging ze ervandoor en had ze zich verstopt.. zo n horloge had dan niet geholpen, die zou ze afgedaan hebben..
Maar ik gun ze eigenlijk ook wel gewoon de vrijheid om dingen te doen waar ik niets vanaf weet. Ze zijn beide wel aardig voorzichtig met oversteken enzo en hebben in hun oren geknoopt dat in je eentje in een boom klimmen niet mag er moeten altijd anderen bij zijn..
vanaf hoe oud lieten jullie een kind zelf naar een sport fietsen? t is aan de andere kant van t dorp, maar je hebt bijna de hele route alleen fietspad. jammer genoeg geen vriendjes hier in de wijk die ook gaan..Ze mag nog niet alleen, maar twijfel over wanneer wel..
pi_194023990
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ben je gek. Dat kost veel meer geld. :{w :X

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:47:43 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_194024038
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ben je gek. Dat kost veel meer geld. :{w :X

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
Hij heeft er dus geen zin in :{
disclaimer
pi_194024402
Wij hebben een Tile aan een kettinkje hangen voor beiden.
We hadden van de week een episode in een grote winkel. S van 3 was boos en had zoch verstopt. Ik liep met dochter rond en had twee keer tegen manlief gezegd dat hij met S zou blijven. Ik zeurde. En toen was S ineens weg. Verstopt achter een kledingrek, echt onvindbaar 5 minuten. Manman ik scheet 10 kleuren. Dus man flink de les geschreven dat het niet zeuren is om continue te comminuceren wie op welk kind past in vreemde omgeving. En de dag er op een Tile gekocht voor als we in drukke gebieden zijn (morgen dierenpark bv).

De kinderen kunnen op t knopje drukken als ze ons kwijt zijn, dan gaat er een alarm af en kunnen we de gps aflezen. Als wij hen kwijt zijn drukken we in de app op een knop en dan gaat die ketting piepen. Een fijne, anonieme middenweg voor ons.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:07:55 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194024413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
Dat gevoel heb ik wel vaker als venco over haar man vertelt.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:21:49 #53
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194024640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
Dat is gewoon hoe wij het ook doen hoor :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ben je gek. Dat kost veel meer geld. :{w :X

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
Dat gaat er bij mij niet in hoor.
Mijn man is de enige met een inkomen en ook nog eens een eigen bedrijf.
Niemand kan het bij hem overnemen en een dag niet werken kost ons echt veel.
Toch zijn er vaak genoeg situaties dat hij een paar uur "vrij" neemt voor ons.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:22:22 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194024651
Zo, joggingbroek aan, BH uit, ik heb weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 16:24:32 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194024691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.
S wordt over anderhalve week 11 en het leven in een dorp is toch ook wel heel anders dan in Amsterdam.

Toen het een paar weken terug zo'n mooi weer was, werd ik op woensdagmiddag gebeld dat ze met twee vriendinnetjes naar 'de stal' ging, daarna dat ze gingen zwemmen en daarna dat ze ook samen zouden picknicken. Was ze om 20 uur thuis :o O+
Ik vind het wel echt geweldig, hoe ze zo heerlijk met haar vriendinnen dingen onderneemt. En wennen, dat ook.
Het is geweldig die ontwikkeling :Y Puber hier wordt maandag 16 en gaat ondertussen ook met vriendinnen naar Den Haag met de trein. Ik vind die zelfstandigheid fantastisch, maar er blijft altijd wel dat kleine beetje ‘stress’.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194024742
Jullie hebben gelijk hoor. :@
Maar ik zit er mooi mee. :N
pi_194024779
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor. :@
Maar ik zit er mooi mee. :N
Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?
pi_194024879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?
Nee, mijn schoonzus zou komen. Mijn moeder is ziek en nu is mijn schoonzus bang dat ze via mijn moeder en dus mijn kinderen, haar moeder besmet.

Mijn moeder heeft sinds maandag klachten en wij waren daar zondag nog.

Stom trouwens. Zaterdag was mijn schoonmoeder ook koortsig maar mijn schoonzus laat haar kinderen dan wél gewoon komen. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:37:22 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194024882
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor. :@
Maar ik zit er mooi mee. :N
Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.
Dienst wisselen oid?

Maarja in principe zit je vriend hier net zo goed mee.
Misschien kan hij alleen de uren vrij krijgen die jij werkt?
pi_194024907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten. :{
pi_194024927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.
Dienst wisselen oid?

Maarja in principe zit je vriend hier net zo goed mee.
Misschien kan hij alleen de uren vrij krijgen die jij werkt?
Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.
Hij begint 6:00 al en is soms 12 uur klaar, soms 14:00 bijv.
Ik hoef niet eens elke zaterdag. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:46:47 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194025006
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.
Hij begint 6:00 al en is soms 12 uur klaar, soms 14:00 bijv.
Ik hoef niet eens elke zaterdag. :')
Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.
Of 6.00 beginnen en eerder weg.

Nou ja, apart hoor dat hij zo lastig doet.

Je kan ook gewoon alsnog voorleggen aan je planner en hem lekker laten gaan.
Zou lekker weg zijn als hij thuiskomt, lekker beetje winkelen en uiteten :7 kijken wat dat kost.
pi_194025024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.
Of 6.00 beginnen en eerder weg.

Nou ja, apart hoor dat hij zo lastig doet.

Je kan ook gewoon alsnog voorleggen aan je planner en hem lekker laten gaan.
Zou lekker weg zijn als hij thuiskomt, lekker beetje winkelen en uiteten :7 kijken wat dat kost.
Haha wauw dat lokt echt ruzie uit. _O-
Min man ís gewoon lastig. Nee, maar echt. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:49:45 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_194025040
Ja, dat hadden we al wel in de gaten venco. :') :*
disclaimer
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:45 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194025053
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha wauw dat lokt echt ruzie uit. _O-
Min man ís gewoon lastig. Nee, maar echt. :X
Ga lekker naar een pretpark :P vindtie toch niet leuk.
pi_194025056
Lastig is niet het woord dat ik zou gebruiken.
pi_194025073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef lunapuella het volgende:
Lastig is niet het woord dat ik zou gebruiken.
Alle andere woorden ken ik al. :+
pi_194025085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ga lekker naar een pretpark :P vindtie toch niet leuk.
Goed idee. We hebben nog pre-Corona kaartjes. :s)
pi_194025590
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten. :{
ja, dat snap ik.. maar t zou wel ruzie worden denk ik.. sterkte met de situatie.. Hopelijk is ie ook vaak genoeg wel leuk...
pi_194025644
Ik vind het droevig om dit soort dingen te lezen, venco ;( :*

Ik verdien veel minder dan vriend, werk ‘maar’ in de horeca. Maar ben ook lastiger te vervangen. Dus ik probeer dan wat te regelen met collega’s, maar vaak genoeg moet vriend ook wat uren opnemen.

Het is ook niet jóúw probleem, maar jullie probleem :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194026690
Mijn man verdient meer dan 3x zoveel dan ik. Toch spreken we het onderling af hoe en wat we het regelen. Ook zijn kinderen, denk ik dan. En mijn mogelijkheid om me te ontplooien.

En mijn man staat vrijwel elke ochtend op met de kinderen terwijl ik nog mag slapen. En brengt ze 4 van de 5 avonden naar bed. Zoals nu, terwijl ik met een wijntje op de bank zit.

Mijn duutser O+
pi_194026974
Mijn man verdient het dubbele maar is in de vakantie wel altijd op mijn werkdagen thuis. Tot aan nu. Nu is dat niet meer nodig :P
En brengt ze (voor hij thuis kwam te zitten ivm burnout) elke dag naar school.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194027177
Venco ik het vervelend om te lezen, voor jou. Gewoon even een knuffel. En als je een x samen naar een pretpark wilt, dm even. Ik hou van pretparken.
Lost het niet op, ik weet het, maar afleiding is ook wat waard.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:05:11 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194027319
Venco :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194027329
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
pi_194028223
Mijn man is er zo 1 die eerst met halve en onredelijke antwoorden komt, mij pissig maakt (of ik laat mij zover komen) en daarna pas meer uitleg geeft en nuanceert. Hopeloos.
Geld en verantwoordelijkheden op werk zijn de argumenten dan.

Anyway: leidinggevende stelde voor mijn peuter dan mee te nemen naar werk (ik sta alleen in de keuken). :') No way.
Nu buurvrouw gevraagd die dan iets eerder van werk vertrekt. Ze heeft zelf 2 jonge kinderen en onze zoon speelt daar weleens. Alleen heeft ze dus nooit op onze dochter gepast.
Moet eigenlijk prima gaan. Misschien moet ik gewoon meer durven vragen. :)

Nu opgelost dus. Pfff. :{w }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 21:30:34 ]
pi_194028376
Herken ik wel een beetje hoor Venco. Dat in je spoiler was bij mij thuis ook. Toen ze een stuk kleiner waren. Later bleek dat hij het een soorte van eng vond. Nu dat ze groter zijn vind hij het geen probleem. Neemt ze vaak mee ergens heen. Of blijft met ze thuis als ik weg wil. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:34:38 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194028381
quote:
Het is shit maar ik kan alleen mezelf daar in proberen te veranderen om er beter mee om te gaan.
Er is een betere optie... 🙄🙄🙄
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:37:54 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194028416
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er is een betere optie... 🙄🙄🙄
Dit ja :/
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:42:55 #80
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028487
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er is een betere optie... 🙄🙄🙄
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194028586
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Tally het volgende:
Herken ik wel een beetje hoor Venco. Dat in je spoiler was bij mij thuis ook. Toen ze een stuk kleiner waren. Later bleek dat hij het een soorte van eng vond. Nu dat ze groter zijn vind hij het geen probleem. Neemt ze vaak mee ergens heen. Of blijft met ze thuis als ik weg wil. :)
Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben. :?

Ik mag hopen dat het makkelijker wordt als Z. bijv naar school gaat.
pi_194028620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 22:00:32 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 22:06:31 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194028797
Lieve Venco, zou het geen idee zijn om eens (via je huisarts ofzo) met iemand te gaan praten die jou wat steun kan geven? Ik word zo verdrietig als ik sommige berichtjes van je lees.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194028854
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:06 schreef Sjeen het volgende:
Lieve Venco, zou het geen idee zijn om eens (via je huisarts ofzo) met iemand te gaan praten die jou wat steun kan geven? Ik word zo verdrietig als ik sommige berichtjes van je lees.
Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.
Al zal man dat idee weer afschieten of bagataliseren en trek ik mij dat weer aan en begint het riedeltje opnieuw. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:15:59 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194028902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn man verdient meer dan 3x zoveel dan ik. Toch spreken we het onderling af hoe en wat we het regelen. Ook zijn kinderen, denk ik dan. En mijn mogelijkheid om me te ontplooien.

En mijn man staat vrijwel elke ochtend op met de kinderen terwijl ik nog mag slapen. En brengt ze 4 van de 5 avonden naar bed. Zoals nu, terwijl ik met een wijntje op de bank zit.

Mijn duutser O+
En de andere 2 dagen halen ze door en gaan je kinderen niet slapen?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:16:47 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028914
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:17:09 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194028921
Venco :*
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:20:24 #89
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028971
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.
Al zal man dat idee weer afschieten of bagataliseren en trek ik mij dat weer aan en begint het riedeltje opnieuw. :X
Wat moet er beter aan jou? Misschien moet je assertiever worden in zulke situaties en eens weerwoord durven geven. Echt Venco, ik geloof dat HIJ even flink bij zijn verstand moet worden gevat. }:| Je bent toch zeker niet zijn deurmat...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194029017
Venco :*
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:23:34 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194029032
Dapper, Rijst :) :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:24:01 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194029038
Venco, je schrijft er best regelmatig over. Het is in elk geval een terugkerend thema. Wordt het niet eens tijd om aan jezelf te denken? Met externe hulp? Het feit dat je je gedrag en acties zo laat leiden aan de hand van zijn reactie... weet dat je als ouders een spiegel bent voor je kind. Is dit het beeld wat jij je kinderen wil meegeven? Lieve Venco, ik hoop zo ontzettend dat je een keer voor jezelf durft op te komen. En kiest voor een leven waarin jij er wel toe doet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:25:11 #93
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194029060
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:23 schreef Burdie het volgende:
Dapper, Rijst :) :*.
Lief Burd :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:32:43 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194029224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
Ik heb hetzelfde werk als jij.
Mijn huidige baas doet nergens moeilijk over. Echt alles kan. Helaas gaat hij binnenkort weg.
pi_194029325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
Hier ook ja. Als ik vrij wil nemen moet 3 weken van te voren vrij vragen en anders ruilen...

vencodark, ik weet uit ervaring dat het lastig kan zijn om jezelf los te weken van zo'n persoon. Is er niemand uit je familie/vriendenkring die jou daarin kan steunen? Ik schrik van jouw thuissituatie, ik vind je altijd een leuke user O+
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:39:13 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194029355
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben. :?

Ik mag hopen dat het makkelijker wordt als Z. bijv naar school gaat.
Wanneer mag jij dan eens tijd aan jezelf besteden? :@
Of denkt hij dat jij dat niet nodig hebt?
***
pi_194029388
Even 1 ding: Venco, het is niet jouw schuld als iemand zo is/doet. Jij mag er ook zijn. :*.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:40:55 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194029392
:{ Venco :*

En weet je, ik kan van alles zeggen, maar het verandert niet zolang je het accepteert.

En voor jezelf is dat één ding, maar bedenk goed wat je je kinderen leert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:42:27 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194029426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:40 schreef GotC het volgende:
Even 1 ding: Venco, het is niet jouw schuld als iemand zo is/doet. Jij mag er ook zijn. :*.
En dit.
Hoe mooi ze het soms weten te draaien om te doen alsof het wel zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:43:25 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194029445
Venco, ik gun je zo veel meer. Hulp zoeken is geen schande en het feit dat hij het bagatelliseert, is alleen al gewoon echt heel naar...


Even iets heel anders, sorry, maar we hebben net matjes en slaapzakken besteld en een tweedehands deryantentje gekocht. We gaan echt kamperen, geloof ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194029555
Ik ben bij ziekte etc ook vaak de sjaak thuis. Alhoewel die verhouding iets is verschoven nadat ik heb aangegeven dat ik het niet steeds kan maken. Ik verdien veel meer dan mijn vriendin maar zij staat voor de klas.
Als ik belangrijke meetings heb die ik niet kan verschuiven, neemt zij zorgverlof op.

Lastige is alleen dat haar klas naar huis wordt gestuurd als ze er niet is. Dat weeg ik dus wel mee.

Verder verdelen we het aardig, mijn vriendin doet iets meer in het huishouden en met de kinderen. Ik ben daarentegen chef financien, boodschappen en de tuin.

Naar bed brengen is hier 50/50, we wisselen de kinderen af. Ik bracht vanavond B naar bed en mijn vriendin Juul en morgen is dat omgedraaid. Net als Juul nachtdienst, om en om.
pi_194029569
Wait, what Tink? Hoe, wat, waar?
pi_194029571
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wat moet er beter aan jou? Misschien moet je assertiever worden in zulke situaties en eens weerwoord durven geven. Echt Venco, ik geloof dat HIJ even flink bij zijn verstand moet worden gevat. }:| Je bent toch zeker niet zijn deurmat...
Trust me, ik zeg alles en ben absoluut niet op mijn mondje gevallen. Daar komen de ruzies ook vandaan. Zwijgen zou namelijk wel rustiger verlopen maar dat zou betekenen dat ik dingen pik die ik niet wil pikken.

Verder vind ik je heel goed bezig nu ik je vorige post las. :*
Fijn dat het uitwerking had.

@ de rest: bedankt voor jullie aardige woorden en betrokkenheid, om het zo te zeggen. :)
Ik vind het lief en daarnaast ook confronterend. Ik vind het heel, heel moeilijk allemaal.
Het was niet mijn intentie zo uit te wijden en ga nu, na flink slaaptekort, eindelijk slapen. :*
Ik ga overal weer eens hard over nadenken waar we/ik mee bezig zijn. -O- :{
pi_194029599
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:39 schreef BE het volgende:

[..]

Wanneer mag jij dan eens tijd aan jezelf besteden? :@
Of denkt hij dat jij dat niet nodig hebt?
Als de kinderen op bed zijn. *O*
pi_194029657
Ik heb trouwens het temperament van een wilde stier. En mijn man is de rode lap. :')
Dat helpt ook niet. Assertief, agressief. De lijn is dun bij mij.
Maar alleen tegenover hem dus, qua woorden, stem, op de tafel slaan. Buiten huis verwacht of kent niemand dit van mij.
Ik ben heel verlegen. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:58:08 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194029736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:43 schreef Tink89 het volgende:
Venco, ik gun je zo veel meer. Hulp zoeken is geen schande en het feit dat hij het bagatelliseert, is alleen al gewoon echt heel naar...


Even iets heel anders, sorry, maar we hebben net matjes en slaapzakken besteld en een tweedehands deryantentje gekocht. We gaan echt kamperen, geloof ik...
Ben jij altijd zo impulsief of is dat iets van recent? 🤣 verbaasde me er deze week ook al over dat je heel erg twijfels had bij een tweede zwangerschap en de dag erna al in WOTTS postte er voor te gaan. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:58:16 #107
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194029740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:43 schreef Tink89 het volgende:
Venco, ik gun je zo veel meer. Hulp zoeken is geen schande en het feit dat hij het bagatelliseert, is alleen al gewoon echt heel naar...


Even iets heel anders, sorry, maar we hebben net matjes en slaapzakken besteld en een tweedehands deryantentje gekocht. We gaan echt kamperen, geloof ik...
Veel plezier *O*

Tip van flip, in het deryan tentje zit een wit katoenen ding. Rits die open, stop er een grote hydrofiel onder. Vangt wat meer zweet en dreumeskwijl op
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:23:30 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194030254
Tink, één tip: matjes: doe-het-niet!!!
Als er íéts kut slaapt dan zijn het die dingen wel. Koop gewoon een groot, dik luchtbed! :Y
***
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:30:18 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194030383
En dan daarop een topper desnoods O+
pi_194030487
o, ik vind die wat dikkere self-inflatable veel fijner slapen dan n luchtbed.. warmer ook..
pi_194030498
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:23 schreef BE het volgende:
Tink, één tip: matjes: doe-het-niet!!!
Als er íéts kut slaapt dan zijn het die dingen wel. Koop gewoon een groot, dik luchtbed! :Y
Echte matjes zijn idd verschrikkelijk, maar sinds wij deze mat https://www.bever.nl/p/ex(...)pomp-MBBCC70026.htmlhebben slapen we in de tent haast beter dan in ons eigen bed. :D
We waren eerst erop gaan liggen en zagen daarna de prijs pas, maarja. We wisten ook dat we van iedere andere keuze mat / luchtbed daarna zouden balen. Met het oog op nog jaren kamperen toch maar gedaan en geen spijt gehad.

Ik zou het niet aanschaffen voor eenmalig kamperen natuurlijk.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:41:24 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194030584
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:23 schreef BE het volgende:
Tink, één tip: matjes: doe-het-niet!!!
Als er íéts kut slaapt dan zijn het die dingen wel. Koop gewoon een groot, dik luchtbed! :Y
Onze exped megamat van 7cm dik slaapt F
fantastisch goed hoor :P

Maar vouwwagen dus nu matras met topper :P
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:50:51 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194030735
Als kamperen niet je ding is, is zo’n goedkoop matje wel DE manier om je vooroordelen bevestigd te krijgen :+

Ik kampeer al sinds mijn jeugd maar sinds ik een kind heb gekregen en mijn lijf meer pijntjes etc heeft voldoet een simpel matje of goedkoop luchtbed niet meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194030923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ben jij altijd zo impulsief of is dat iets van recent? 🤣 verbaasde me er deze week ook al over dat je heel erg twijfels had bij een tweede zwangerschap en de dag erna al in WOTTS postte er voor te gaan. :P
Of een dikke duim af en toe? ;)
pi_194031007
Ik slaap prima op een smal lichtgewicht matje van 2cm dik, maar vorig weekend met m’n man op een tweepersoonsluchtbed was drama. Zo goed als ik die eerste nacht weer thuis sliep had ik al lang niet meer gedaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_194032737
Wij hebben Human Comfort matten van 10cm dik en dan ook nog een soort topper eroverheen. Dat haalt het bijna bij de Auping van 30.000 euro van Bert Visscher. ;)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:40:27 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194032956
Die zien er wel mooi uit hoor, die dikkere matrassen! ^O^
Ik ga dat eens overwegen voor ín de caravan. Dat schuim van de kussens van de banken ligt ook niet altijd even lekker.
***
pi_194033013
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:23 schreef BE het volgende:
Tink, één tip: matjes: doe-het-niet!!!
Als er íéts kut slaapt dan zijn het die dingen wel. Koop gewoon een groot, dik luchtbed! :Y
Ik vind een luchtbed juist rot slapen, haha. Het kraakt, is koud, je moet m opblazen, etc. Een dun matje zou ik idd niet doen maar er zijn supergoede dikke matjes op de markt tegenwoordig. Meestal ook heel prijzig maar mi het geld absoluut waard, het slaapt fantastisch.
pi_194033026
yeah, het is een kampeer topic geworden O+

Daardoor denk ik nu meteen: oh ja wij moeten een nieuwe topper kopen voor de vouwwagen. Die matjes zien er wel goed uit daarvoor. De huidige topper kan mee ingeklapt worden maar als we zo'n matje doen, hoeven we daar geen rekening mee te houden.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:23:05 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:59 schreef exode het volgende:
yeah, het is een kampeer topic geworden O+
;(

#luxepaardenlivesmatter
KuikenGuppy
pi_194033166
Wij zijn de caravan aan het inruimen. Ik doe dat toch liever zonder de hulp van de rest. Onze camper is kapot dus nu de caravan van mijn ouders mee.

Sac had zelfs haar kleren vast klaargelegd zonder t-shirts
pi_194033187
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

;(

#luxepaardenlivesmatter
8-)

Kamperen :r
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:04:20 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033436
Wij werden vanmorgen wakker gemaakt door twee jongens die alles al hadden klaar gezet voor het ontbijt. Inclusief koffie O+. En toen ik beneden kwam, stond de oudste de kussens van de bank op te kloppen en was hij aan het opruimen _O_.
En de hele ochtend zijn ze al lief en vrolijk... ze waren kennelijk heeeeeel erg aan vakantie toe :D O+.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:11:50 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194033525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik vind een luchtbed juist rot slapen, haha. Het kraakt, is koud, je moet m opblazen, etc. Een dun matje zou ik idd niet doen maar er zijn supergoede dikke matjes op de markt tegenwoordig. Meestal ook heel prijzig maar mi het geld absoluut waard, het slaapt fantastisch.
Ik dacht bij ‘matjes’ meteen aan van die ‘self-inflating’ dingen van 1cm waarbij de lucht erin slechts een illusie was. ;)
***
pi_194033561
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

;(

#luxepaardenlivesmatter
I’m with you
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:30:13 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194033731
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:11 schreef BE het volgende:

[..]

Ik dacht bij ‘matjes’ meteen aan van die ‘self-inflating’ dingen van 1cm waarbij de lucht erin slechts een illusie was. ;)
Dit ja :D
En wij hebben wel eens zo’n verhoogd luchtbed geprobeerd maar dat vond ik ook niks :N
En het slechte matras op een dun houten plaatje in onze eerste hele oude vouwwagen was ook drie keer niks en het was met 1.35 te smal. Daar zou bijna een echtscheiding van komen ;)
Dus op dat punt wil ik ook met kamperen gewoon comfort. Fatsoenlijke bedbodems en bed van 1.60 breed.
Ook als ik een huisje of stacaravan huur. Ik ga niet in smallere bedden liggen.
Maar dat ik ‘s nachts naar het sanitair gebouw moet om te plassen vind ik geen enkel punt. Of dat de tent tegenover ons mij ziet met net uit bed haar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:34:03 #127
208890 June.
Seriously?
pi_194033773
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

;(

#luxepaardenlivesmatter
Hier ook hoor, hoewel ik geen kampeergenen heb dus misschien is dat ook de reden ;)

Nu huisje geboekt aan het gardameer voor eind augustus/begin september. Vind de hoeveelheid zooi die we mee moeten nemen al veel, laat staan als je gaat kamperen met eigen tent bv.
Shine bright like a diamond.
pi_194033884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:59 schreef exode het volgende:
yeah, het is een kampeer topic geworden O+
Ik ben nu op de camping O+
pi_194033886
Wij hebben zelfs thuis een 1.40 matras. Wel de meest fantastische overigens van Auping.
Als wij in een groter bed slapen, zijn we elkaar steeds kwijt en slapen daardoor onrustig.
pi_194034023
Kampeertopic O+.

Nog een paar weken en dan gaan we ook weer weg met de vouwwagen. We moeten alleen nog een nieuwe topper kopen voor ons bed.

Hier geen kampeergenen overigens, maar ik ben er dol op O+
pi_194034171
Haha, wij dus ook GotC, ik lees goede verhalen over die van de Leen Bakker. Die inflatebals blijken niet zo goed idee te zijn in vouwwagen als topper.
Wij hebben er nu 1 van de Ikea op, maar mijn vriendin vindt hem niet zacht genoeg en hij heeft wat waterschade gehad. (nou ja wat, hij was zeiknat en het duurde dagen voordat ie droog was.)

Hoe lekker MevrC!

Wij gaan morgen op kraamvisite bij een meisje die inmiddels 6 maanden is. Steeds werd het uitgesteld vanwege verkoudheid, slecht weer en alleen buiten willen afspreken etc. En nu? Nu is B verkouden aan het worden. :{
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:23:01 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194034341
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

;(

#luxepaardenlivesmatter
+1(2,3,4)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:25:55 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194034371
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:44 schreef exode het volgende:
Wij hebben zelfs thuis een 1.40 matras. Wel de meest fantastische overigens van Auping.
Als wij in een groter bed slapen, zijn we elkaar steeds kwijt en slapen daardoor onrustig.
L’amour.
Wij hebben 180 en liggen zo ver uit elkaar als mogelijk. Ik ben schijnbaar een kachel
pi_194034439
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

;(

#luxepaardenlivesmatter
+... Uhm tel kwijt.
Zie het maar zo: hoe meer mensen gaan kamperen, hoe meer huisjes/hotels voor ons overblijven :+
pi_194034472
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:30 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit ja :D
En wij hebben wel eens zo’n verhoogd luchtbed geprobeerd maar dat vond ik ook niks :N
En het slechte matras op een dun houten plaatje in onze eerste hele oude vouwwagen was ook drie keer niks en het was met 1.35 te smal. Daar zou bijna een echtscheiding van komen ;)
Dus op dat punt wil ik ook met kamperen gewoon comfort. Fatsoenlijke bedbodems en bed van 1.60 breed.
Ook als ik een huisje of stacaravan huur. Ik ga niet in smallere bedden liggen.
Maar dat ik ‘s nachts naar het sanitair gebouw moet om te plassen vind ik geen enkel punt. Of dat de tent tegenover ons mij ziet met net uit bed haar.
😁 ons normale bed is 1.20 (oude twijfelaar).. dus dat 1.35 zou heerlijk ruim zijn..

maar goed, liefst ga ik ook camperen met klein tentje in rugzak en dan wildkamperen in schotland oid.. nu met de kinderen wel een grotere tent natuurlijk..
(in de ochtend wel graag verse broodjes!)

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 11-07-2020 11:42:00 ]
pi_194034556
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:04 schreef Burdie het volgende:
Wij werden vanmorgen wakker gemaakt door twee jongens die alles al hadden klaar gezet voor het ontbijt. Inclusief koffie O+. En toen ik beneden kwam, stond de oudste de kussens van de bank op te kloppen en was hij aan het opruimen _O_.
En de hele ochtend zijn ze al lief en vrolijk... ze waren kennelijk heeeeeel erg aan vakantie toe :D O+.
wat klinkt dit fantastisch!
pi_194034582
oh en verder vind ik huisjes altijd n beetje viezig.. iemand anders heeft al in dat bed geslapen brrr..
optisch is t wel schoon maar ja..
In de tent komt dan wel zand en rommel enzo, maar dat is tenminste zelfgemaakte rommel..
pi_194035372
Wij gaan dus ook regelmatig naar huisjes. Daar heb we een hoop smerige dingen gezien, vooral Roompot parken bezuinigen nogal op schoonmaak.

Maar oud en nieuw in de Beekse bergen was top. Heel mooi en schoon huisje.

Pre kinderen gingen we met vrienden regelmatig naar Hof Domburg in die villa's. Die zijn vrijwel allemaal van particulieren en ze hadden altijd een gastenboek liggen. Daar staan wat interessante verhalen in door ons zeg maar. Ja je bent jong en vind dat grappig.

Voor mijn werk zit ik in Londen altijd in van die belachelijk luxe hotels. Dat je de prijs hoort en achterover slaat. Ik durf dan bijna nergens aan te zitten.
pi_194035408
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

L’amour.
Wij hebben 180 en liggen zo ver uit elkaar als mogelijk. Ik ben schijnbaar een kachel
Ja...ik hoor het ook niet vaak. In Amerika heb je in de hotels vaak belachelijk grote bedden. Daar sliepen wij dus niet zo goed in.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:53:17 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194035470
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

L’amour.
Wij hebben 180 en liggen zo ver uit elkaar als mogelijk. Ik ben schijnbaar een kachel
Ik ben in de overgang dus hier is het ook feest, een keer of wat per nacht zo'n zweetaanval.

Hier ook 180 breed (en 220 lang), ik overweeg 200 breed voor het volgende bed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:02:13 #141
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194035594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en verder vind ik huisjes altijd n beetje viezig.. iemand anders heeft al in dat bed geslapen brrr..
optisch is t wel schoon maar ja..
In de tent komt dan wel zand en rommel enzo, maar dat is tenminste zelfgemaakte rommel..
Ga je ook niet naar hotels dan? Daar slapen ook anderen in ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194035645
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en verder vind ik huisjes altijd n beetje viezig.. iemand anders heeft al in dat bed geslapen brrr..
optisch is t wel schoon maar ja..
In de tent komt dan wel zand en rommel enzo, maar dat is tenminste zelfgemaakte rommel..
Zolang het bed verschoond is is er toch niks aan de hand? Er zal ook heus wel meermaals in/op gesext zijn :P
pi_194035660
oh matjes:
Ik had eerst een goedkoper perrysport matje. Dik groot en log. Was lek gegaan bij het ventieltje dus moest een nieuwe komen.

Heb nu geïnvesteerd in een echte thermarest een whoman model (wat korter, dikker en beter geïsoleerd) en die slaapt za-lig. Er zit zo veel verschil in die dingen wat betreft druk/lucht verdeling vs dikte en warmte.
Mijn gebrek aan heupen werkt in mijn voordeel wat betreft matjes, maar op die botjes daar beneden zit ook geen vet. Bij mijn vorige voelde ik mn heupbot vs huid na weekje kamperen. Bij mijn nieuwe dus gewoon echt niet.

Bij deze dus zin in kamperen :-)
pi_194035664
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ga je ook niet naar hotels dan? Daar slapen ook anderen in ;)
liever niet nee.. maar is soms onvermijdelijk..
maar heb wel vaker met vriendinnen een te klein huisje gehuurd (onhandig aantal) en dan sliep ik op een matje op de grond of in. klein tentje in de tuin.. ik hecht niet zo aan een bed vrees ik..al is het oude schuimrubber yogamatje voor mij nu ook wel te dun..
(maar toen ik jonger en lichter was kon ik zelfs prima slapen op een isolatiedeken, alleen op een betonnen vloer was dat geen succes)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:09:59 #145
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194035668
Wij zijn thuis. Nu een berg was en troep overal. Als ik dit schoon en opgeruimd heb ben ik wel weer toe aan een nieuwe vakantie
pi_194035883
We maken in onze camper een bed van 1,70 breed en dat zal best even wennen zijn in vergelijking met de 2,40 breed die we thuis hebben.

Ik was wel wat klaar met het kamperen na mijn vorige werk, maar nu begint het wel weer te kriebelen. Hopelijk is mijn man over drie weken klaar met klussen en dan kunnen we de hort op. O+
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:38:37 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036001
2.40? :o O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:48:30 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194036082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:25 schreef Cholula het volgende:
We maken in onze camper een bed van 1,70 breed en dat zal best even wennen zijn in vergelijking met de 2,40 breed die we thuis hebben.

Ik was wel wat klaar met het kamperen na mijn vorige werk, maar nu begint het wel weer te kriebelen. Hopelijk is mijn man over drie weken klaar met klussen en dan kunnen we de hort op. O+
Hebben jullie 2 aparte dekbedden?
pi_194036115
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hebben jullie 2 aparte dekbedden?
Ja, dat wel ondertussen. Ik vond (en vind nog steeds eigenlijk) echt het toppunt van stomme slaapdingen. Helaas ben ik echt een heks als ik lig te slapen en dan gun ik mijn man dus geen dekens. Vooral sneu als hij 's nachts kletsnat geregend is en gewoon warm onder het dekbed wil liggen. Als we samen gaan slapen dan delen we het dekbed, soms worden we wakker zonder dat ik het dekbed heb afgepakt. :@
pi_194036156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:38 schreef Leandra het volgende:
2.40? :o O+
Een eenpersoons- en een tweepersoonsboxspring. Voor ons is het ideaal met de kinderen die 's nachts bij ons komen liggen. Daarnaast werkt mijn man vaak tot drie uur 's nachts en dit draagt bij aan onze nachtrust (geen koude voeten tegen me aan).
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:23:36 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036410
Even een heel raar vraagje.... hoeveel geld moet je over hebben om een bed van deze prijs te kopen?
https://www.hastens.com/nl/bedden/vividus en dan ook "vanaf" potdomme :D :X

Ik denk dat ik dat niet eens zou uitgeven als ik een miljoen op mijn rekening had staan, over, zonder nog woonlasten te hebben....
Ik vraag me af bij welk vermogen ik dat wel aan een bed zou uitgeven? 10 miljoen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194036458
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:23 schreef Leandra het volgende:
Even een heel raar vraagje.... hoeveel geld moet je over hebben om een bed van deze prijs te kopen?
https://www.hastens.com/nl/bedden/vividus en dan ook "vanaf" potdomme :D :X

Ik denk dat ik dat niet eens zou uitgeven als ik een miljoen op mijn rekening had staan, over, zonder nog woonlasten te hebben....
Ik vraag me af bij welk vermogen ik dat wel aan een bed zou uitgeven? 10 miljoen?
Wellicht de koning ofzo. En de Kim Kardashians onder ons. :P
pi_194036475
Ja ik kan mij voorstellen dat als je 10 miljoen hebt, een bed van 6000 euro ofzo voelt als heel goedkoop en je dan dus wel 159.000 wilt uitgeven aan een bed. Ik denk alleen steeds, wauw dat zou ook een appartement kunnen zijn :D :')
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:30:48 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036482
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wellicht de koning ofzo. En de Kim Kardashians onder ons. :P
Er is nog een duurder model, waar geen prijs bij staat :D

Maar serieus.... ergens kan ik me van WA en Maxima bijna niet voorstellend dat ze zoveel aan een bed zouden uitgeven.
Kim K weer wel, gewoon omdat ik die inschat als een type dat het duurste koopt omdat het het duurste is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194036512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is nog een duurder model, waar geen prijs bij staat :D

Maar serieus.... ergens kan ik me van WA en Maxima bijna niet voorstellend dat ze zoveel aan een bed zouden uitgeven.
Kim K weer wel, gewoon omdat ik die inschat als een type dat het duurste koopt omdat het het duurste is.
Ik zei niet welke koning. :+
Tja, als je nu echt vies rijk bent, waarom zou je het dan laten? Misschien is het echt een top bed. *O*
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:44:41 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036597
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is nog een duurder model, waar geen prijs bij staat :D

Maar serieus.... ergens kan ik me van WA en Maxima bijna niet voorstellend dat ze zoveel aan een bed zouden uitgeven.
Kim K weer wel, gewoon omdat ik die inschat als een type dat het duurste koopt omdat het het duurste is.
Er zijn ook mensen die 10x meer voor lelijke gympen betalen omdat er "Balenciaga" op de zijkant staat. Hier zal dus vast ook wel een markt voor zijn...
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:47:10 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036625
Een bed is tenminste nog nuttig. Een paar jaar geleden las ik over een bepaald lampje die je op je telefoon kon laten monteren voor een miljoen. Enkel en alleen omdat het kan, en je zo kan laten zien dat je een miljoen kan missen voor iets stond als dat lampje op je telefoon. Kan helaas het artikel niet meer terug vinden.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:50:06 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036657
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die 10x meer voor lelijke gympen betalen omdat er "Balenciaga" op de zijkant staat. Hier zal dus vast ook wel een markt voor zijn...
Volgens mij zijn de meeste mensen die daarmee lopen van het type Scheveningse Barbie, en ik heb niet de illusie dat die echte merkschoenen dragen.

Mensen met serieus geld lopen er nauwelijks zo mee te koop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:51:00 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste mensen die daarmee lopen van het type Scheveningse Barbie, en ik heb niet de illusie dat die echte merkschoenen dragen.

Mensen met serieus geld lopen er nauwelijks zo mee te koop.
Misschien eens een middagje oud-zuid doen. Ze bestaan echt.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:52:15 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036692
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zei niet welke koning. :+
Tja, als je nu echt vies rijk bent, waarom zou je het dan laten? Misschien is het echt een top bed. *O*
:D
True.

Ik weet serieus niet of ik met ¤ 10.000.000 op mijn rekening ¤ 159.000 aan een bed zou uitgeven (wat dus al duurder zou worden, want ik wil een langer bed :')
Dat stat gelijk aan ¤ 15.900 bij ¤ 1.000.000 en toch is dat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194036701
De Belgische Vila dorpen hier net over de grens mag je ook een ommetje komen maken hoor... Soms zijn het net wandelende reclame zuilen.

En idd er bestaan ook bescheiden mensen met geld
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:55:49 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036741
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien eens een middagje oud-zuid doen. Ze bestaan echt.
Oh, dat kan ook idd.... daar kom ik niet, wat niet zou veranderen als ik de halve PC Hooft leeg kon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:56:42 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036754
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
True.

Ik weet serieus niet of ik met ¤ 10.000.000 op mijn rekening ¤ 159.000 aan een bed zou uitgeven (wat dus al duurder zou worden, want ik wil een langer bed :')
Dat stat gelijk aan ¤ 15.900 bij ¤ 1.000.000 en toch is dat anders.
Ik denk dat je referentiekader dan gaat schuiven.
Zo ken ik iemand die 2 weken op vakantie ging naar een hotel dat 10k per week kostte. Daar kwamen dus nog alle maaltijden bij (plus de reis, maar hij is piloot dus ik neem aan dat ze gratis of voor weinig konden vliegen).
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:57:23 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:53 schreef Roosgeluk het volgende:
De Belgische Vila dorpen hier net over de grens mag je ook een ommetje komen maken hoor... Soms zijn het net wandelende reclame zuilen.

En idd er bestaan ook bescheiden mensen met geld
Maar dat is vooral nieuw geld dan toch? Die wandelende reclamezuilen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:57:54 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat is vooral nieuw geld dan toch? Die wandelende reclamezuilen?
Uiteraard :D.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:58:28 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036791
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat je referentiekader dan gaat schuiven.
Zo ken ik iemand die 2 weken op vakantie ging naar een hotel dat 10k per week kostte. Daar kwamen dus nog alle maaltijden bij (plus de reis, maar hij is piloot dus ik neem aan dat ze gratis of voor weinig konden vliegen).
Dat snap ik dan weer wel :D
Niet dat ik dat er aan uit zou geven, maar als ik dusdanig over de balk kon smijten zou me dat een stuk minder moeilijk vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:09 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194036822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer wel :D
Niet dat ik dat er aan uit zou geven, maar als ik dusdanig over de balk kon smijten zou me dat een stuk minder moeilijk vallen.
Mijn vader zei altijd: van geld uitgeven wordt je niet rijk ;).
KuikenGuppy
pi_194036823
jup.

Als ik mer geld zou hebben woonde ik ook groter en reed ik een comfortabelere auto dan een boodschappen autotje.

Je referentie kader veranderd, merk ik ook al nu tov studentenbudget.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:04:53 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194036907
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn vader zei altijd: van geld uitgeven wordt je niet rijk ;).
Nee, maar in die situatie ben je het al en word je van zulke dingen weer niet arm :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194037253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:23 schreef Leandra het volgende:
Even een heel raar vraagje.... hoeveel geld moet je over hebben om een bed van deze prijs te kopen?
https://www.hastens.com/nl/bedden/vividus en dan ook "vanaf" potdomme :D :X

Ik denk dat ik dat niet eens zou uitgeven als ik een miljoen op mijn rekening had staan, over, zonder nog woonlasten te hebben....
Ik vraag me af bij welk vermogen ik dat wel aan een bed zou uitgeven? 10 miljoen?
Wat een geld :o dan weet ik nog wel andere uitgaven en blijft er nog genoeg over voor een riant bed. Maar 159.000 euro voor een bed... nee.
Als ik 10 miljoen zou hebben, geen idee of ik dat dan zou uitgeven aan een bed. Dan moet het wel zo ongelooflijk bijzonder liggen... ik kan me bijna niet voorstellen dat dat kan. :o

We hebben nu een boxspring, maar ik zou wel van dat stoffen hoofdeinde af willen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:09:29 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194037797
Ja, ik zit ook een beetje bedden te kijken voor na de verhuizing, maar ik hoef niet zo'n hoofdboard eigenlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194038257
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat een geld :o dan weet ik nog wel andere uitgaven en blijft er nog genoeg over voor een riant bed. Maar 159.000 euro voor een bed... nee.
Als ik 10 miljoen zou hebben, geen idee of ik dat dan zou uitgeven aan een bed. Dan moet het wel zo ongelooflijk bijzonder liggen... ik kan me bijna niet voorstellen dat dat kan. :o

We hebben nu een boxspring, maar ik zou wel van dat stoffen hoofdeinde af willen.
Ff nieuwsgierig, wat is er zo vervelend aan een stoffen hoofdeinde?
Of heb je dan t zelfde probleem als ik de auto dat je hoofdsteun zon vettige plek zit van wax enzo?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:48:13 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_194038437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:23 schreef Leandra het volgende:
Even een heel raar vraagje.... hoeveel geld moet je over hebben om een bed van deze prijs te kopen?
https://www.hastens.com/nl/bedden/vividus en dan ook "vanaf" potdomme :D :X

Ik denk dat ik dat niet eens zou uitgeven als ik een miljoen op mijn rekening had staan, over, zonder nog woonlasten te hebben....
Ik vraag me af bij welk vermogen ik dat wel aan een bed zou uitgeven? 10 miljoen?
Die ceo van amazon verdient 55k per minuut. Al koopt hij er 3 per dag komt ie nog niet door zn vermogen heen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:50:26 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194038513
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste mensen die daarmee lopen van het type Scheveningse Barbie, en ik heb niet de illusie dat die echte merkschoenen dragen.

Mensen met serieus geld lopen er nauwelijks zo mee te koop.
Mensen met écht geld dragen geen balenciaga.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:58:57 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038688
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mensen met écht geld dragen geen balenciaga.
Of wel, maar dan niet zo opvallend.
Of is al die Balenciaga zooi zo opvallend? Ik ken het merk verder ook nergens van, alleen van "mensen die dit dragen willen laten zien dat ze dure kleren dragen".
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:00:48 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038722
Ik zag gisteren iemand hiermee lopen. Dat draag je toch alleen maar als je wilt dat mensen zien dat je dure sneakers draagt? Of zouden er mensen zijn die dit écht mooi vinden?

KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:17:49 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194038936
Afgrijselijk. Staat ook niet onder een rode broek he
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:21:34 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038977
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:17 schreef amaranta het volgende:
Afgrijselijk. Staat ook niet onder een rode broek he
Ze droeg het met zwarte destroyed jeans, een beige trui, Nikkie lanyard, een LV damier ebene mini pouchette, hair extensions en opgespoten lippen.
Op dat laatste stond geen merk, helaas.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:58:10 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194039477
Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar ja, ik ben impulsief. Niet wat kinderwens betreft overigens. De twijfel blijft en zal ook wel blijven, maar de wens is groter dan de twijfel en de angst. Dus na een heel goed gesprek met man en huisarts en een goed plan van hg-aanpak gaan we er idd voor.

Mijn man werkt overigens bij de 'buiten begint bij...' En we hebben echt geen goedkope kutmatjes gekocht, maar zijn gegaan voor goede isolatiewaarde en veel comfort. Luchtbedden vind ik zo ontzettend koud optrekken, brrt!

En wij krijgen dus personeelskorting en dan is de uitgave best te doen. Het is niet alsof we een tent of caravan ofzo gekocht hebben. En als prul straks op kamp gaat (ponykamp ofzo als ze 7 it's :+ ) moet ze ook een goede mat en slaapzak mee. Dus het is niet alleen voor nu.

En getver wat een lelijke schoenen... Ik kocht laatst deze en ben er nog verliefd op https://www.amazon.nl/Jan(...)e-view_1594483067127
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:00:44 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194039520
Zulke schoenen had ik ook vaak Tink, zo mooi! O+
KuikenGuppy
pi_194040157
Ik wil even toevoegen dat ik nu in de hangmat lig op de camping O+ In de zon. En Sjaak is aan het ‘tennissen’ (iets met een bal en twee rackets) over het tuinhek.
pi_194040714
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:00 schreef Burdie het volgende:
Ik zag gisteren iemand hiermee lopen. Dat draag je toch alleen maar als je wilt dat mensen zien dat je dure sneakers draagt? Of zouden er mensen zijn die dit écht mooi vinden?

[ afbeelding ]
Afzichtelijk. Maar wellicht heel comfortabel. :P
Lijken wel schoenen die Oom Dagobert zou kunnen dragen.
pi_194040763
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:00 schreef Burdie het volgende:
Ik zag gisteren iemand hiermee lopen. Dat draag je toch alleen maar als je wilt dat mensen zien dat je dure sneakers draagt? Of zouden er mensen zijn die dit écht mooi vinden?

[ afbeelding ]
Ongelooflijk dat die dingen zo veel geld kosten. Nog meer ongelooflijk dat er mensen zijn die dat er voor neer willen leggen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:29:51 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194040848
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat die dingen zo veel geld kosten. Nog meer ongelooflijk dat er mensen zijn die dat er voor neer willen leggen.
Het ergste is dat de nepperds ook goed 200 kunnen kosten
pi_194040894
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:04 schreef Burdie het volgende:
Wij werden vanmorgen wakker gemaakt door twee jongens die alles al hadden klaar gezet voor het ontbijt. Inclusief koffie O+. En toen ik beneden kwam, stond de oudste de kussens van de bank op te kloppen en was hij aan het opruimen _O_.
En de hele ochtend zijn ze al lief en vrolijk... ze waren kennelijk heeeeeel erg aan vakantie toe :D O+.
Waar koop ik zulke kinderen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194041036
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Waar koop ik zulke kinderen?
:D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:57:59 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194041192
_O-


Zo fijn dan, als het op vakantie ook echt gewoon gezellig is en je kinderen plezier hebben O+ Dat hoeft niet de hele tijd natuurlijk, maar ik heb een beetje nare herinneringen aan m'n kindertijd waf dat betreft. M'n ouders die elkaar meer zagen dan goed voor ze (en ons) was en de druk om het vooral gezellig te hebben, want we waren op vakantie. En dus elk meningsverschil beslechten met 'jongens, niet doen, we zijn op vakantie '. Heel vervelend...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194041217
Wij hebben net voor een bos bloemen een enorme tent opgehaald! Genoeg ruimte voor ons alle 5, al roept de oudste nu al dat zij een eigen tentje wil wat ook prima is.
Dit jaar gaan we nog even niet, volgend jaar rijden we het eerste vakantie weekend naar Hongarije en hebben besloten 3 weken aan het balatonmeer te blijven O+
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:26:20 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194041569
Heeft iemand hier trouwens nog tips voor een leuk uitje in de regio Deventer/Zutphen? Of een restaurant, ijsjestent, LEGO winkel... Regio Salland mag ook, want daar zitten we later deze vakantie nog een weekje :).
KuikenGuppy
pi_194041804
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Waar koop ik zulke kinderen?
Burdie woont bij dat pretpark waar Wonderen nog bestaan...
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:54:32 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194041929
Ik heb even een vraag, mag wel tussendoor toch? ;). Ik heb dus bekkeninstabiliteit. Niet heel ernstig, en heb er ook niet altijd even veel last van, maar de laatste tijd speelt het weer heel erg op (denk ook deels door de coronakilo's :P). Een middagje naar een pretpark maakt dat ik twee dagen nauwelijks kan lopen, bijvoorbeeld.
Nou wil ik daar eigenlijk wel eens wat aan gaan doen, maar waar kan ik dan het beste naartoe? Huisarts? Fysio? Diëtist? Sportschool? Allemaal tegelijk?
KuikenGuppy
pi_194042142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:54 schreef Burdie het volgende:
Ik heb even een vraag, mag wel tussendoor toch? ;). Ik heb dus bekkeninstabiliteit. Niet heel ernstig, en heb er ook niet altijd even veel last van, maar de laatste tijd speelt het weer heel erg op (denk ook deels door de coronakilo's :P). Een middagje naar een pretpark maakt dat ik twee dagen nauwelijks kan lopen, bijvoorbeeld.
Nou wil ik daar eigenlijk wel eens wat aan gaan doen, maar waar kan ik dan het beste naartoe? Huisarts? Fysio? Diëtist? Sportschool? Allemaal tegelijk?
Vervelend. Ik zou beginnen bij de bekkenfysiotherapeut.
In mijn zwangerschap hele fijne ervaringen mee.
pi_194042202
Zeker eerst naar de bekkenbodemfysio! Daarnaast heeft sporten (vooral krachttraining) bij mij ook héél veel gedaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:15:47 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194042251
Dan ga ik daar eens naar zoeken, voor onze verhuizing had ik een fijne maar die is nu te ver weg. Bedankt :).
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:27:25 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194042468
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:59 schreef aapieannie het volgende:
Wij hebben net voor een bos bloemen een enorme tent opgehaald! Genoeg ruimte voor ons alle 5, al roept de oudste nu al dat zij een eigen tentje wil wat ook prima is.
Dit jaar gaan we nog even niet, volgend jaar rijden we het eerste vakantie weekend naar Hongarije en hebben besloten 3 weken aan het balatonmeer te blijven O+
Oh wow. Hoe heb je dat geregeld?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194043385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:39 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ff nieuwsgierig, wat is er zo vervelend aan een stoffen hoofdeinde?
Of heb je dan t zelfde probleem als ik de auto dat je hoofdsteun zon vettige plek zit van wax enzo?
Het is zo'n stofnest, ik heb liever een glad hoofdeinde waar je gewoon af en toe een doekje over haalt. Met de stofzuiger vind ik onhandig en dat wil ik dan eigenlijk niet doen met die stofzuigermond waar ik de vloer mee doe, maar als ik boven sta ben ik dan weer net dat losse opzetstuk vergeten. Nou ja, zo ;).

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:00 schreef Burdie het volgende:
Ik zag gisteren iemand hiermee lopen. Dat draag je toch alleen maar als je wilt dat mensen zien dat je dure sneakers draagt? Of zouden er mensen zijn die dit écht mooi vinden?

[ afbeelding ]
Lelijk en als ik het zo zie vermoed ik dat het ook niet lekker loopt, maar dat is zeker van ondergeschikt belang... ik ben niet geschikt voor van dat uiterlijk vertoon geloof ik.
Mijn eerste eis bij schoenen is dat het lekker zit en dat vind ik al een hele uitdaging. Alhoewel ik de wolky's die echt goed zaten, toch maar in de winkel heb laten staan omdat ik ze toch wel heel erg niet hip vond. Dus het kan me wel een klein beetje schelen.

Onze buren hebben een pup. Onze jongste mocht net, toen hun eigen kinderen al op bed lagen, nog even komen knuffelen O+ . Het is ook echt een poepie.
Ik denk dat ze haar eerste baantje als hondenuitlaatservice ook al geregeld heeft voor later ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:27:02 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194043725
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het is zo'n stofnest, ik heb liever een glad hoofdeinde waar je gewoon af en toe een doekje over haalt. Met de stofzuiger vind ik onhandig en dat wil ik dan eigenlijk niet doen met die stofzuigermond waar ik de vloer mee doe, maar als ik boven sta ben ik dan weer net dat losse opzetstuk vergeten. Nou ja, zo ;).
[..]

Lelijk en als ik het zo zie vermoed ik dat het ook niet lekker loopt, maar dat is zeker van ondergeschikt belang... ik ben niet geschikt voor van dat uiterlijk vertoon geloof ik.
Mijn eerste eis bij schoenen is dat het lekker zit en dat vind ik al een hele uitdaging. Alhoewel ik de wolky's die echt goed zaten, toch maar in de winkel heb laten staan omdat ik ze toch wel heel erg niet hip vond. Dus het kan me wel een klein beetje schelen.

Onze buren hebben een pup. Onze jongste mocht net, toen hun eigen kinderen al op bed lagen, nog even komen knuffelen O+ . Het is ook echt een poepie.
Ik denk dat ze haar eerste baantje als hondenuitlaatservice ook al geregeld heeft voor later ;)
Leg het mondstukje in je nachtkastje.
pi_194045511
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oh wow. Hoe heb je dat geregeld?
Ouders van vrienden van ons wilde er van af. Vrienden wilde hem niet hebben en moesten gelijk aan ons denken.
T is een oudje, maar heel ruim. Met keukentje erbij zelfs!
pi_194047992
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Leg het mondstukje in je nachtkastje.
Goede tip ^O^ dank je.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194048029
Wij zijn terug van vakantie. Het was heerlijk, het was fijn, de reis ging zowel heen als terug voorspoedig.

En mijn bijkeuken ziet er nu uit alsof we op vakantie in de bergen zijn, stapels wasgoed.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:32:17 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194048041
Hihi Malteser, ik zie het helemaal voor me.

En fijn dat het fijn was O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194048046
Malteser, welkom thuis en succes met de was enzo ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_194049012
en als je er klaar met de fisio bent --> pilates.
Echt van hoeveel klachten ik af ben sinds ik wekelijks een les aan pilates (en af en toe lesje yoga) doe.

Ps: verwacht niet dat je na 3 jaar zo'n insta yoga in de knoopleg lichaam hebt hoor ;-) #teamhoutenklaas
  zondag 12 juli 2020 @ 11:09:10 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194049389
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:27 schreef Roosgeluk het volgende:
en als je er klaar met de fisio bent --> pilates.
Echt van hoeveel klachten ik af ben sinds ik wekelijks een les aan pilates (en af en toe lesje yoga) doe.

Ps: verwacht niet dat je na 3 jaar zo'n insta yoga in de knoopleg lichaam hebt hoor ;-) #teamhoutenklaas
Ik heb pilates gedaan, maar kon er echt niks mee :@. Was echt niet mijn ding. Denk dat ik liever met een PT aan de slag ga bij de sportschool.
KuikenGuppy
pi_194054110
Alen dat je zo veel last hebt. Burdie! Maar een PT, dat zou wel kunnen helpen denk ik?

Ik heb ook nog rrg veel last. Pilates hielp wel maar ik ben zo chronisch slecht in op mezelf passen dat dat soort dingen altijd van korte duur zijn.
pi_194054872
Wij zijn ons nieuwe zwembad aan het vullen O+ Vakantie in Hintergarten, here we come ;)
  zondag 12 juli 2020 @ 16:51:34 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194054881
Ik zou beginnen bij de bekkenfysio en daar ook vragen om oefeningen voor thuis of buiten of sportschool of zwembad of weet ik veel...

Succes! Lijkt me heel naar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194064768
Nou ik ben er klaar mee. Ik ga na de vakantie sporten met een fysio. Als ik de woonkamer heb gedweild ben ik al buiten adem, pffff. Zelf gaan sporten en opbouwen, vind de huisarts niet verstandig.

SQ, gaan jullie eigenlijk nog op vakantie? Je twijfelde om nog te gaan kamperen, toch? (ja sorry weer kamperen)

Hier laatste week school en dan hebben de 2 grote blondies (vriendin en B) eindelijk vakantie. Lopen beide echt op hun tandvlees.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:50:26 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194064777
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die ceo van amazon verdient 55k per minuut. Al koopt hij er 3 per dag komt ie nog niet door zn vermogen heen. :D
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 juli 2020 @ 08:57:11 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194064827
Ik heb toegezegd om woensdagochtend op de kids van mijn broer te passen. En dan heb ik prul ook. Dus 4 kinderen onder de 4. Hoe ga ik dit overleven jongens?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 juli 2020 @ 08:58:57 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_194064839
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb toegezegd om woensdagochtend op de kids van mijn broer te passen. En dan heb ik prul ook. Dus 4 kinderen onder de 4. Hoe ga ik dit overleven jongens?
1 ochtendje? Gewoon, bak speelgoed in de woonkamer en verder niet verwachten dat je iets in je huishouden kunt doen. Het valt best mee, het geeft vooral veel rommel.
disclaimer
pi_194064874
Hier ook een gevalletje tandvlees. Er wordt hier door de kleuters alleen nog maar gecommuniceerd op volume 10 en als het antwoord niet het gewenste is worden ze boos/gaan ze huilen op volume 100. Ik zit hier nu letterlijk met een koffie even bij te komen van het weekend.
Het dieptepunt was de vader die aan de deur kwam met de mededeling dat één van de kleuters een fietssleutel uit de fiets van zijn zoon had gehaald en in de sloot had gegooid. Echt, waarom?! :X Zijn we de halve zaterdagavond bezig geweest om met een magneetvisser de sleutel op te vissen. Niet gelukt natuurlijk, dus we moesten het slot doorslijpen en vervangen. Gelukkig hadden we nog een slot en een slijptol liggen en konden we het oplossen maar, pfoeh hoe verzint de kleuter het toch altijd. Dit is de tweede keer dat er in zijn bijzijn een sleutel in de sloot is geëindigd. }:|
pi_194064929
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:48 schreef exode het volgende:
Nou ik ben er klaar mee. Ik ga na de vakantie sporten met een fysio. Als ik de woonkamer heb gedweild ben ik al buiten adem, pffff. Zelf gaan sporten en opbouwen, vind de huisarts niet verstandig.
Ik las net dit, misschien heb je er iets aan! Artikel over voorstel ruimere vergoeding herstelzorg covid-19

Wel vervelend dat je nog zo'n last hebt van je longen!
  maandag 13 juli 2020 @ 09:19:09 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194065005
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
. Dit is de tweede keer dat er in zijn bijzijn een sleutel in de sloot is geëindigd. }:|
Waarschijnlijk vond hij de ophef de eerste keer best interessant dus dat wilde hij ook eens uitproberen? ;)

Maar nee, ik zou ook echt not amused zijn. -O-
***
pi_194065124
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik las net dit, misschien heb je er iets aan! Artikel over voorstel ruimere vergoeding herstelzorg covid-19

Wel vervelend dat je nog zo'n last hebt van je longen!
Thanks, ik ben niet ernstig ziek geweest en het is bij ook niet officieel vastgesteld, helaas.

Een vriendin werkt in het ziekenhuis op de communicatie afdeling en heeft recent artikelen gepubliceerd en artsen geïnterviewd. Die heeft me ook veel tips doorgestuurd. Sporten stond wel met stip op nummer 1, langzaam de longen weer gaan belasten.

Nee joh Nikki, hoe verzint ie het?!

B is vooral erg moe en wordt daar niet bepaald gezellig van. Elke ochtend verzint ie ook van alles om niet naar school te hoeven. Ben blij dat we niet meteen op vakantie gaan, die jongen moet echt even ontscholen.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:34:36 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_194065135
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:48 schreef exode het volgende:
Nou ik ben er klaar mee. Ik ga na de vakantie sporten met een fysio. Als ik de woonkamer heb gedweild ben ik al buiten adem, pffff. Zelf gaan sporten en opbouwen, vind de huisarts niet verstandig.

SQ, gaan jullie eigenlijk nog op vakantie? Je twijfelde om nog te gaan kamperen, toch? (ja sorry weer kamperen)

Hier laatste week school en dan hebben de 2 grote blondies (vriendin en B) eindelijk vakantie. Lopen beide echt op hun tandvlees.
Nope. Ik zie het niet zitten, voel me nu al zo beperkt in alles, dan kan ik toch niet genieten van een vakantie (vakantie is voor moeders harder werken dan naar kantoor gaan, uiteindelijk).
Ik hoop dat jij je ook vlug weer wat fitter voelt :)

Nikki, wat een boevenstreek :o ik zou ook wel redelijk pissig zijn ja :')
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 09:40:43 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194065175
Oef, die sleutel in de sloot zou ik ook niet tof vinden nee... Hoe verzinnen ze het?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 juli 2020 @ 10:03:26 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194065381
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier ook een gevalletje tandvlees. Er wordt hier door de kleuters alleen nog maar gecommuniceerd op volume 10 en als het antwoord niet het gewenste is worden ze boos/gaan ze huilen op volume 100. Ik zit hier nu letterlijk met een koffie even bij te komen van het weekend.
Het dieptepunt was de vader die aan de deur kwam met de mededeling dat één van de kleuters een fietssleutel uit de fiets van zijn zoon had gehaald en in de sloot had gegooid. Echt, waarom?! :X Zijn we de halve zaterdagavond bezig geweest om met een magneetvisser de sleutel op te vissen. Niet gelukt natuurlijk, dus we moesten het slot doorslijpen en vervangen. Gelukkig hadden we nog een slot en een slijptol liggen en konden we het oplossen maar, pfoeh hoe verzint de kleuter het toch altijd. Dit is de tweede keer dat er in zijn bijzijn een sleutel in de sloot is geëindigd. }:|
Das wel een rotstreek van ze.

Kun je op die horloges van je niet instellen dat jij een melding krijgt als ze bij de sloot komen?
Sowieso zou ik er niet blij van worden als mijn kleuter zonder toezicht bij een sloot zou spelen.
pi_194065658
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das wel een rotstreek van ze.

Kun je op die horloges van je niet instellen dat jij een melding krijgt als ze bij de sloot komen?
Sowieso zou ik er niet blij van worden als mijn kleuter zonder toezicht bij een sloot zou spelen.
Los van het feit dat hij dan niet verder dan 50 meter bij ons huis vandaan zou kunnen komen, is dat geen optie, want hij lééft bij de sloot. Vist elke dag, vangt allerlei diertjes met zijn schepnet, bewaart ze in zijn emmer, komt ze elke dag weer trots laten zien en laat ze dan weer vrij. O+ Ik ben juist enorm blij dat het zo'n buitenkind is, zo eentje die echt elke dag onder de douche moet omdat hij stinkend naar sloot en onder de modder thuiskomt. O+ En ja, ik heb me daar heel veel zorgen om gemaakt, maar het kind heeft 3 zwemdiploma's en zwemt regelmatig dus als hij er per ongeluk in zou vallen vertrouw ik er inmiddels op dat hij er zelf uit kan komen.

Ik maak me meer zorgen om alle mensen hier in de enorm waterrijke wijk die hun 3-4-5-6 jarigen zonder zwemdiploma zonder toezicht buiten laten spelen. Daarop heb ik mijn kinderen op het hart gedrukt dat ze nooit mogen proberen een kindje uit de sloot te redden. Hulp halen is het devies, maar je springt er nooit zelf achteraan.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:34:34 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194065690
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:31 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Los van het feit dat hij dan niet verder dan 50 meter bij ons huis vandaan zou kunnen komen, is dat geen optie, want hij lééft bij de sloot. Vist elke dag, vangt allerlei diertjes met zijn schepnet, bewaart ze in zijn emmer, komt ze elke dag weer trots laten zien en laat ze dan weer vrij. O+ Ik ben juist enorm blij dat het zo'n buitenkind is, zo eentje die echt elke dag onder de douche moet omdat hij stinkend naar sloot en onder de modder thuiskomt. O+ En ja, ik heb me daar heel veel zorgen om gemaakt, maar het kind heeft 3 zwemdiploma's en zwemt regelmatig dus als hij er per ongeluk in zou vallen vertrouw ik er inmiddels op dat hij er zelf uit kan komen.

Ik maak me meer zorgen om alle mensen hier in de enorm waterrijke wijk die hun 3-4-5-6 jarigen zonder zwemdiploma zonder toezicht buiten laten spelen. Daarop heb ik mijn kinderen op het hart gedrukt dat ze nooit mogen proberen een kindje uit de sloot te redden. Hulp halen is het devies, maar je springt er nooit zelf achteraan.
Hoe oud is jouw kleuter dan? Ik zag een 4-jarige voor me die in z'n eentje bij de sloot speelt, maar die heeft natuurlijk geen 3 diploma's...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194065734
6 jarigen zijn toch ook nog kleuters? Die kunnen best 3 diploma’s hebben. Een klasgenootje van mijn zoon had dat ook.
pi_194065747
Mijn 6jarig mag sinds diploma A ook alleen naar het slootje hier in de buurt. We hebben er lang weg gehouden vanwege geen diploma maar dat lukt niet meer. Of ik moet op gaan sluiten in de tuin. Het is een minisloot en hartstikke ondiep en hij is er nooit alleen.

Met 3 diploma's zou ik me nog minder zorgen maken inderdaad.

B trekt overigens als hij moe is zoals nu, juist naar binnen. Hij wilt dan thuis zijn en zelfs een volle speeltuin haalt hem niet over dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:47:45 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194065813
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kleuter dan? Ik zag een 4-jarige voor me die in z'n eentje bij de sloot speelt, maar die heeft natuurlijk geen 3 diploma's...
Ja, precies. Ik zag ook een kleuter voor me zonder zwemdiplomas.
Dat verandert het wel.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:51:19 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194065852
Ik werd trouwens om 5 uur wakker van een vreemd geluid in de lucht.
Het geluid wat je hoort als er een vliegtuig over is gevlogen, maar dat hield dan de hele tijd aan.
En in de verte leek wel muziek of gezang ofzo.
pi_194065865
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kleuter dan? Ik zag een 4-jarige voor me die in z'n eentje bij de sloot speelt, maar die heeft natuurlijk geen 3 diploma's...
De kleuter is 6 inderdaad. ;)

En de watterrijke wijk is de reden dat hij met net 5 jaar al een A diploma had. Dat was het moment dat hij eindelijk zonder toezicht naar buiten mocht. *O*
  maandag 13 juli 2020 @ 11:06:45 #226
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_194066042
Wij wonen aan het water en ik vertrouw mijn 5jarige prima bij het water. Hij vindt het allemaal heel vies dus zorgt echt wel dat hij er niet invalt.

Totdat hij laatst door een klasgenootje ín het water werd geduwd. Gelukkig kon hij er zelf weer uitkomen en is alles heel goed afgelopen. Maar nu vertrouw ik anderen dus niet meer met mijn kind aan het water.

Dat is een beste les geweest :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 13 juli 2020 @ 11:30:51 #227
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_194066359
Jemig Vlinder, daar zou ik erg geschrokken van zijn geweest. :o Gelukkig kon hij er zelf uitkomen. Is er verder nog iets mee gedaan mbt het kind die dit deed?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 13-07-2020 11:42:18 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194066510
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:30 schreef Mariposas het volgende:
Jemig Vlinder, daar zou ik erg geschrokken van zijn geweest. :o Gelukkig kon hij er zelf uitkomen. Is er verder nog iets meegedaan mbt het kind die dit deed?
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik vind dit niet bepaald onder een kwajongensstreek vallen.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:52:21 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194066731
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:06 schreef Vlinder het volgende:
Wij wonen aan het water en ik vertrouw mijn 5jarige prima bij het water. Hij vindt het allemaal heel vies dus zorgt echt wel dat hij er niet invalt.

Totdat hij laatst door een klasgenootje ín het water werd geduwd. Gelukkig kon hij er zelf weer uitkomen en is alles heel goed afgelopen. Maar nu vertrouw ik anderen dus niet meer met mijn kind aan het water.

Dat is een beste les geweest :'(
Oh dat is schrikken!
pi_194066811
Ik vind dat je van een vijfjarige niet kan verwachten dat hij verantwoordelijk genoeg is om niet naar het water te gaan. Wat doet hij bijvoorbeeld als al zijn vriendjes er wel staan? Ik zie het hier dagelijks gebeuren bij de sloot om de hoek. Drie- en vierjarigen die aan de slootkant staan zonder toezicht. En wat als de kleuters ruzie krijgen? Kleuter A wil iets afpakken van kleuter B, vervolgens duwt kleuter B en kleuter A belandt in het water. Een ongeluk met water zit echt in een heel klein hoekje en zeker bij kleuters is het oorzaak/gevolg inzicht nog niet altijd voldoende ontwikkeld om daar voor de duw bij stil te staan.

Nu is mijn mening misschien wel heel gekleurd omdat ik ben opgegroeid aan zee en misschien iets te veel verhalen met slechte afloop heb gezien/gehoord. Water = gevaar, ook mét 3+ zwemdiploma's op zak en zelfs met toezicht. Veel mensen hebben geen idee hoe een persoon die dreigt te verdrinken zich gedraagt of zien het simpelweg niet door waterspiegeling.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:48:50 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194068308
Ik vind het ook wel eng, ben het wel met Nikki eens eigenlijk, maar geen idee hoe ik daar over 4,5 jaar in sta. Ik vind het wel een rotstreek als hij expres hem in het water duwde. Dat is gevaarlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 juli 2020 @ 13:50:43 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_194068338
kinderen zijn ook allemaal kutzakken. Niet altijd en overal, maar ieder kind heeft een innerlijke kutzak.

Ja, ook al jullie schattige baby's en dreumesen }) #wachtmaar #echtwel
disclaimer
pi_194069381
Open water, the horror.. :X Maar ik ben bang voor zo'n beetje alle natuurelementen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194070338
Je bent nooit volledig veilig en water is tricky, maar dat verhaal van vlinder is wel 1 van de redenen waarom we B door laten gaan tm diploma C. Dan leren ze ook heroriënteren bij onverwachts in het water belanden etc. 100% veilig is het nooit, zeker niet met water, maar alleen A en B vind ik te weinig met ook hier nogal wat water in de buurt waaronder de Vecht die best diep is en een aantrekkingskracht heeft met mooi weer.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:38:34 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_194073524
Leyla en bram gaan hier samen naar het strandje. 9 en 7, beiden 3 diploma’s.

Er zullen vast mensen zijn die dat niet verantwoord vinden, maar ze zijn juist heel voorzichtig met elkaar en weten precies dat ze niet voorbij de ballen mogen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:44:34 #236
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194073627
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Leyla en bram gaan hier samen naar het strandje. 9 en 7, beiden 3 diploma’s.

Er zullen vast mensen zijn die dat niet verantwoord vinden, maar ze zijn juist heel voorzichtig met elkaar en weten precies dat ze niet voorbij de ballen mogen.
Volgens mij ging ik op die leeftijd ook wel alleen naar het lokale zwembad. Had ook achterlijk veel zwemdiploma's _O- zwemlessen deed ik voor de lol. Heb er uiteindelijk 11 gehaald (en kan nog steeds niet goed schoolslag zwemmen :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194074140
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:50 schreef SQ het volgende:
kinderen zijn ook allemaal kutzakken. Niet altijd en overal, maar ieder kind heeft een innerlijke kutzak.

Ja, ook al jullie schattige baby's en dreumesen }) #wachtmaar #echtwel
Kleine baby’s nog niet. O+
Later worden ze stout. :( ;(
  Licht Ontvlambaar maandag 13 juli 2020 @ 22:29:16 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194076294
Sinds vriend twee jaar geleden een meisje met kramp uit het water heeft gehaald, gaat de puber hier niet meer zonder een volwassene naar het strand.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:38:28 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194079467
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:29 schreef Sjeen het volgende:
Sinds vriend twee jaar geleden een meisje met kramp uit het water heeft gehaald, gaat de puber hier niet meer zonder een volwassene naar het strand.
Ik was in Thailand altijd een van de weinige ouders die altijd bij het zwembad zaten, met name omdat ik vond dat vooral spelletjes nog wel eens uit de hand konden lopen, en als ik met twee kinderen begon, zat voor ik het wist de halve buurt er. Ik heb twee keer een kind eruit gehaald: een keer een van mezelf, die tijdens het duiken haar evenwicht verloor, haar voet schaafde en op slag vergat hoe ze moest zwemmen. En een van de buurvrouw die met weer een ander buurjongetje speelde en daardoor langdurig onder water werd geduwd.

Grappig, nu ik erover nadenk realiseer ik me dat de andere ouders die er ook altijd waren ook allemaal Nederlanders waren.
pi_194079643
Waar ik van schrok was een verhaal van een vriendin van me, die een kind had gered uit het water. Ze dacht een hele poos dat het kind speelde, maar bleek dus te verdrinken.
Verdrinken ziet er uit als spelen, zo eng.

Nu zijn de mijnes nog klein maar we hebben een vakantiehuis aan het water gekocht, dus we gaan even wat vaar zetten achter de zwemlessen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:55:32 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_194080424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar ik van schrok was een verhaal van een vriendin van me, die een kind had gered uit het water. Ze dacht een hele poos dat het kind speelde, maar bleek dus te verdrinken.
Verdrinken ziet er uit als spelen, zo eng.

Nu zijn de mijnes nog klein maar we hebben een vakantiehuis aan het water gekocht, dus we gaan even wat vaar zetten achter de zwemlessen.
Je hebt zo'n film-idee van zwaaiende armen en geschreeuw enzo, maar verdrinken gebeurt heel stilletjes. Bij het buurmeisje ook nét onder de oppervlakte, dus ik dacht dat ik haar al die tijd zag, maar haar mond en neus kwamen nét niet boven het water uit.
pi_194080438
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Je hebt zo'n film-idee van zwaaiende armen en geschreeuw enzo, maar verdrinken gebeurt heel stilletjes. Bij het buurmeisje ook nét onder de oppervlakte, dus ik dacht dat ik haar al die tijd zag, maar haar mond en neus kwamen nét niet boven het water uit.
Ja precies. Heb wel eens filmpjes gezien, en het ziet er echt uit alsof iemand het heel leuk heeft in het water :X
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:01:22 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194080511
In het dorp van mijn ouders is ooit een jongetje verdronken. Was met vriendjes gaan spelen. Ik denk dat hij een jaar of 11 was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194080652
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:01 schreef amaranta het volgende:
In het dorp van mijn ouders is ooit een jongetje verdronken. Was met vriendjes gaan spelen. Ik denk dat hij een jaar of 11 was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, zoiets blijft lang hangen..

Het oudere broertje van mijn oma is verdronken toen hij 4 was.. Zijn vader is toen aan de drank geraakt.. Mijn oma had altijd moeite met kinderen en water en met alcohol en dat wordt doorgegeven, al is mijn generatie t al wel een beetje kwijt.. Maar ik ben wel voorzicchtig bij water én voor 17 uur geen alcohol blijft ook wel..
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:15:54 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194080722
Ik vind het ook lastig hoor, want wat is verantwoord vasthouden en beschermen en wat is verantwoord loslaten? Ik heb soms echt geen idee... maar water blijf ik eng vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194080780
Wij woonden heel dicht bij een kanaal waar altijd werd gespeeld door kinderen. Hutten bouwen, vissen, bootje varen, zwemmen. Ik werd heel strikt weggehouden daar maar had ook al voor het schoolzwemmen startte meerdere diploma's.

Mijn ouders konden overigens allebei niet zwemmen. We hebben mijn moeder na het overlijden van mijn vader zwemles cadeau gegeven. Ze kan nog steeds niet echt zwemmen, maar kan wel uit het water komen als het nodig is.
Dat lijkt me helemaal eng, dat je zelf niet kan zwemmen en als er iets gebeurt....

Overigens las ik gisteren van een reddingszwemmer dat je nooit achter iemand aan moet duiken maar je rustig het water in moet laten zakken. Daar had ik iig nooit over nagedacht.

En B heeft net zijn diploma A dus zijn zwemvest gaat nog steeds mee naar open water.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:22:33 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_194080800
Voorzichtig zijn met water lijkt me heel terecht en heeft niets met overbezorgdheid te maken.
Je laat je kind ook niet zonder begeleiding buiten rennen voordat je zeker weet dat ze dusdanig getraind zijn dat ze echt echt echt niet zonder te kijken de straat op rennen. En zo is het met water idem dito.
Mijn dochter kan zelf wel vinden dat ze prima kan zwemmen, maar ik weet wel beter. Dus blijf je weg bij water, punt.
disclaimer
pi_194080889
Ik heb dat vooral met de zee. Het is niet dat ik de zee eng vind maar wel hoe diep mensen de zee in gaan en zich veilig wanen.
Als tiener bij de reddingsbrigade gezeten en met de strandwacht meegelopen, dat heeft indruk gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:20 schreef exode het volgende:

Overigens las ik gisteren van een reddingszwemmer dat je nooit achter iemand aan moet duiken maar je rustig het water in moet laten zakken. Daar had ik iig nooit over nagedacht.
Vooral bij buitenwater inderdaad. Laten zakken of met een hurksprong het water in zodat je niet te diep gaat want je weet niet wat daar allemaal ligt maar ook zodat je de drenkeling blijft zien.

Andere belangrijke regel is nooit zonder back-up het water in want een drenkeling in paniek kan zich ten koste van de redder in veiligheid proberen te brengen.
Al denk ik dat je bij eigen kinderen dat risico neemt als het niet anders kan. Net zoals afgelopen weekend die vader op ameland.
pi_194081193
Tink, zou je hetzelfde denken over bij drukke wegen spelen? Water is leuk, maar ook levensgevaarlijk. Ik ken mijn kinderen, en ik ga dus niet bij ze vandaan bij het water, hoe voorzichtig ze ook zijn. Ik laat ze ook nooit alleen in de badkuip.

Maargoed, de ene sloot is de andere niet, en het ene kind is het andere niet. Maar overbezorgd ben je met kinderen en water niet snel, vind ik.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:59:02 #250
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194081433
@Elleska, en dan vooral mui :X Dat lijkt mij echt doodeng.

Wij hebben ook veel water in de wijk. Bas zal in de toekomst dan ook echt nog niet alleen buiten gaan spelen tot hij genoeg zwemdiploma's heeft.
pi_194081524
Ik ben een keer bijna verzopen in een golfslagbad in Amsterdam.
Ik was toen 14 notabene.

Ik was totaal niet opgewassen tegen die golven. Probeerde me steeds vast te grijpen aan van die spekgladde pilaren (wat niet lukte). Mijn oom zag het ineens en heeft me eruit gevist.

Ik ben wel geen hele goede zwemmer hoor.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:07:01 #252
5428 crew  miss_sly
pi_194081562
Maar wanneer kan je kind dan wél alleen in de buurt van water zijn, of alleen naar het zwembad? Welke leeftijd is wél veilig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194081614
Dat zal voor iedereen en ieder kind anders zijn. De een is bezorgder dan de ander en ieder kind is anders. Goede zwemmer, sterk, verantwoordelijk. Of juist niet.

Een ongeluk kan altijd gebeuren. Hoef je geen kind voor te zijn natuurlijk.

Mijn moeder was overbezorgd. Kon zelf niet zwemmen en we gingen dus ook nooit naar een zwembad. Geen water in de buurt. Ik was dus ook niks gewend.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:13:45 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_194081690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Maar wanneer kan je kind dan wél alleen in de buurt van water zijn, of alleen naar het zwembad? Welke leeftijd is wél veilig?
Das niet leeftijd gebonden maar ervaring gebonden.
disclaimer
pi_194081755
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Das niet leeftijd gebonden maar ervaring gebonden.
Dit. En hoeveel kracht iemand heeft, hoe het uithoudingsvermogen is. Ik kan prima zwemmen (ben lifeguard), maar ik heb een blessure aan mijn knie en weet dat ik nu niet lang in de zee kan zwemmen zonder pijn. Dus ik wil niet in een stroming terecht komen. Dit betekent ook dat Sjaak dat niet zou mogen, want ik kan hem niet redden als dat nodig is.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:17:47 #256
5428 crew  miss_sly
pi_194081760
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Das niet leeftijd gebonden maar ervaring gebonden.
Snap ik, en ben ik het ook mee eens. Maar als er voorbeelden aangehaald worden van steeds oudere kinderen die in de problemen kwamen in het water of verdronken, dan lijkt het toch wel alsof leeftijd een issue is.

Ik denk dat het nadeel van water gewoon is dat het verraderlijk kán zijn, en dat je je daar bewust van moet zijn, maar dat het dat altijd blijft, ook als je 20, 30, 40 bent. Kijk naar die kite surfers die laatst overleden. Allemaal volwassen, ervaren, sterke mannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:05 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194081763
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Maar wanneer kan je kind dan wél alleen in de buurt van water zijn, of alleen naar het zwembad? Welke leeftijd is wél veilig?
Lijkt mij ook te maken te hebben met hoeveel ga je met iemand zwemmen. Want een diploma halen en dan 1x per jaar zwemmen dat zegt natuurlijk niets. Veel doen en ervaring blijven hebben is lijkt mij belangrijk voor kracht te hebben dat als er iets gebeurt dat je kunt handelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194081818
Ik moet ook de hele tijd denken aan actrice Naya Rivera, die dus op haar 33e is verdronken in een gebied waar ze wel vaker zwom. Een ongeluk kun je nooit uitsluiten - niet alleen met zwemmen, maar ook met bijvoorbeeld de straat oversteken.
pi_194081840
@douche-eendje

De muien zijn extra verraderlijk en het is heel tegennatuurlijk om jezelf verder de zee op laten voeren. Dat is iets dat iedereen zou moeten weten want terug zwemmen naar het strand is een uitputtingsslag.

De regel bij het strand is eigenlijk om niet dieper te gaan dan je heupen of knieën. Om te zwemmen gaan we wel naar de zwemplas of een zwembad.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:25:16 #260
5428 crew  miss_sly
pi_194081854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:21 schreef lunapuella het volgende:
Ik moet ook de hele tijd denken aan actrice Naya Rivera, die dus op haar 33e is verdronken in een gebied waar ze wel vaker zwom. Een ongeluk kun je nooit uitsluiten - niet alleen met zwemmen, maar ook met bijvoorbeeld de straat oversteken.
Dat inderdaad.
Toen ik naar de middelbare school ging, was er een jongen die iedere dag werd gebracht en gehaald met de eigen auto of taxi. We fietsten met honderden scholieren dagelijks naar school en huis en hij mocht dat niet, want zijn oudere broer was op dat traject verongelukt. Een ongeluk kan altijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:25:23 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_194081860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Snap ik, en ben ik het ook mee eens. Maar als er voorbeelden aangehaald worden van steeds oudere kinderen die in de problemen kwamen in het water of verdronken, dan lijkt het toch wel alsof leeftijd een issue is.

Ik denk dat het nadeel van water gewoon is dat het verraderlijk kán zijn, en dat je je daar bewust van moet zijn, maar dat het dat altijd blijft, ook als je 20, 30, 40 bent. Kijk naar die kite surfers die laatst overleden. Allemaal volwassen, ervaren, sterke mannen.
Water is nooit zonder risico. Vooral open water niet. Dus moet je daar altijd en eeuwig mee uit blijven kijken.
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:34:47 #262
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194082011
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:59 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben ook veel water in de wijk. Bas zal in de toekomst dan ook echt nog niet alleen buiten gaan spelen tot hij genoeg zwemdiploma's heeft.
O was 6 toen hij A+B haalde en net 7 toen hij C binnen had.
Ik heb niet al die tijd er buiten bij gezeten.
Er is een sloot voor maar daar mochten ze allemaal sowieso niet komen. Idem voor het andere water waarvoor ze een verboden weg over moeten.
Op een gegeven moment ga je ze toch een klein beetje ruimte geven.
Nu is de mijne een brave hendrik en heeft de sloot ook geen aantrekkingskracht op hem en zijn vriendjes ook niet trouwens. Ze spelen nog steeds in de speeltuin en hangen niet bij het water.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 14-07-2020 12:06:07 (Typo) ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:37:44 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194082064
Ze springen elders in de wijk ook van een voetgangersbrug af de sloot in. Die brug loopt in een boog en vanaf het hoogste punt...
Ik vind dat dus niks. Plus zo’n sloot is gewoon goor. Dus dat mag de mijne niet :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194082445
Ja dat van een boog springen....dat gebeurde vlakbij ons huis ook vaak. Ik mocht dat niet hoe goed ik ook kon zwemmen. Gelukkig durfde ik dat ook helemaal niet. Er is daar een keer een jongen verongelukt omdat die terechtkwam op een auto die daar op de bodem lag.

B doet wel stoer maar is niet zo stoer, die vertrouw ik op zich wel maar echt niet dat hij zonder mij de zee in mag of ander open water.
Mijn neefje heeft A en B en heeft sinds zijn B (2 jaar geleden) geen water meer gezien behalve de douche. Die zou ik al helemaal niet in de buurt van open water laten.

Ik was als kind (en nog steeds) echt een waterrat, ik ging elke dag zwemmen in het voorjaar en zomer. Kijken hoe lang ik onder water kon zwemmen etc. En toch ben ik 2 keer in de problemen gekomen, beide keren moest iemand anders me uit het water trekken, 1 keer op zee, 1 keer in betreffende kanaal.

Wij maken op vakantie bij water ook altijd duidelijke afspraken wie er op de kinderen let. En inderdaad geen alcohol, ik zou het mezelf nooit vergeven ook al zal 1 biertje wellicht geen drol uitmaken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:54:13 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194083109
Ik hoorde gisteren dat een moeder van school is verongelukt. Ik ben er naar van -O-.
KuikenGuppy
pi_194083134
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:54 schreef Burdie het volgende:
Ik hoorde gisteren dat een moeder van school is verongelukt. Ik ben er naar van -O-.
Oh bah. Dat zou ik ook hebben. :{
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:58:52 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194083159
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh bah. Dat zou ik ook hebben. :{
Heb donderdag nog met haar staan praten. En zomaar ineens hebben twee kindjes geen moeder meer ;(.
KuikenGuppy
pi_194083194
Nee, oh zelfs ik vind het naar om te lezen. Jeetje wat heftig.
pi_194083239
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb donderdag nog met haar staan praten. En zomaar ineens hebben twee kindjes geen moeder meer ;(.
Verschrikkelijk. Als ouder heb je ongemerkt soms zoveel contact met andere ouders en krijg je toch een soort band. ;(

Wat is er gebeurt?

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 14-07-2020 13:14:01 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:16:59 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_194083384
Oh wat vreselijk, burdie ;(
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:26:52 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194083516
Ach Burdie, wat akelig. Kan me voorstellen dat je daar helemaal naar van bent. Sterkte.


@Roomsnoes Het lukt me niet om te quoten (die knop doet het niet ofzo?), maar:

Tink, zou je hetzelfde denken over bij drukke wegen spelen? Water is leuk, maar ook levensgevaarlijk. Ik ken mijn kinderen, en ik ga dus niet bij ze vandaan bij het water, hoe voorzichtig ze ook zijn. Ik laat ze ook nooit alleen in de badkuip.

Maargoed, de ene sloot is de andere niet, en het ene kind is het andere niet. Maar overbezorgd ben je met kinderen en water niet snel, vind ik.


Ik vind dus dat je je kinderen niet alleen laat bij water. Maar dat heb ik of niet duidelijk verwoord, of je haalt me door elkaar met iemand anders. En ja, drukke wegen vind ik ook eng, maar die zijn er hier in het dorp amper. En prul gaat voorlopig sowieso nergens alleen heen, want ze is 1,5. Maar ik vraag me soms ook af - meer in het algemeen - of ik er niet te veel bovenop zit soms. Mijn man is nog erger, die gaat nog achter prul aan als ze om de hoek van de tuin speelt (dus achter de garage). Ze kan daar nergens heen, kan hooguit een fiets omtrekken als ze erop klimt. Ik ga na een paar minuutjes ook wel kijken of roep haar even, maar hij hobbelt de hele dag achter haar aan. Dus mijn vraag was in het algemeen: wat is nou verantwoord loslaten? Dat vind ik moeilijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:27:09 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194083520
Oh shit burd ;( och och wat verschrikkelijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:28:05 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194083527
Overigens loop ik weleens tien seconden weg bij de badkuip, maar alleen als prul en ik samen een liedje zingen en ik haar handdoek van het haakje op haar kamer pak. Letterlijk tien seconden dus en ze blijft dan meezingen en -klappen, dus ik kan horen dat ze boven water is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:07:54 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194084363
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:54 schreef Burdie het volgende:
Ik hoorde gisteren dat een moeder van school is verongelukt. Ik ben er naar van -O-.
Dat vliegtuig ongeluk?
pi_194084519
Brrr Burdie wat verschrikkelijk, sterkte! ;( :*
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:32:42 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194084867
Verschrikkelijk zeg, Burdie. :'(
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:33:54 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194084880
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat vliegtuig ongeluk?
Ja, wat een nachtmerriescenario ;(.
KuikenGuppy
pi_194084890
Wat afschuwelijk @Burdie ;(
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:38:11 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194084932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, wat een nachtmerriescenario ;(.
Sterkte!
pi_194085090
Oh brr, Burdie.

Wij hebben een tuin om de hoek en ons zwembad staat nu ook zo dat ik hem niet kan zien vanuit binnen (past niet anders). Als we het niet gebruiken, zit het zeil erop en is het opstapje weg. Kleuter heb ik heel duidelijk ingeprent dat hij niet in het zwembad mag zonder te vragen. Gisteren hoorde ik iemand zeggen dat ze mooi even kon stofzuigen toen de kinderen (net zo oud als de mijne) in het zwembad lagen. Dat zou ik echt niet doen. Maar als mijn kind zingt of lekker kletsend speelt (en ik dus kan horen dat alles goed gaat), loop ik best even weg bij de badkuip.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:47:35 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194085110
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:28 schreef Tink89 het volgende:
Overigens loop ik weleens tien seconden weg bij de badkuip, maar alleen als prul en ik samen een liedje zingen en ik haar handdoek van het haakje op haar kamer pak. Letterlijk tien seconden dus en ze blijft dan meezingen en -klappen, dus ik kan horen dat ze boven water is.
Je kunt ook de handdoek klaar leggen voordat je haar in bad doet.

was dat hier op fok... iemand die iets ging pakken en dat de kast toen omviel, terwijl kind in de badkamer stond
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:50:36 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194085172
ik vind 't altijd al zo'n griezelige sport, dat zweefvliegen. gelukkig gaat het meestal goed, maar dit keer dus niet. afschuwelijk zeg.
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:51:59 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194085203
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je kunt ook de handdoek klaar leggen voordat je haar in bad doet.

was dat hier op fok... iemand die iets ging pakken en dat de kast toen omviel, terwijl kind in de badkamer stond
ieks, dat klinkt ook eng. geen idee of dat hier was?
maar ik vind 1,5 ook nog wel erg klein om alleen te laten in bad.
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:55:34 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_194085260
Als ik alleen ben met de tweeling dan blijft er vaak ook 1 even zitten tot ik de ander snel in een bedje heb gezet met handdoek. Maar dan heb ik ook een mini laagje water erin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:56:57 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_194085278
Anderhalf zou ik ook niet alleen laten in bad. Die van 3 en 5 inmiddels wel - geen lange tijd, maar ik ga gerust kamers opruimen als ze in bad zitten. Meestal zijn ze aan het zingen / elkaars hersenen aan het inslaan. En als ik niks hoor ga ik meteen kijken.

Mijn vijfjarige ligt helaas wel graag met haar hoofd zo ver mogelijk onder water, alleen de neus steekt er dan nog uit. (Dan ben ik een zeemeermin, mama). Daar ben ik wel eens flink van geschrokken :')
disclaimer
pi_194085414
Hier gaan ze niet meer samen in bad, dat is geheid ruzie. B is 1.26 cm en wilt het liefst languit liggen in bad. Hij gaat gerust half over zijn zusje liggen. Dat wordt meppen, water gooien etc.
Als Juul in bad gaat, loop ik ook wel eens een paar seconden weg, maar alleen pratend zodat ik weet dat ze boven water is. Dus inderdaad zingend of kletsend.
Maar als mevrouw in bad zit, zit grote broer er eigenlijk altijd naast op de grond, want dan gaat het wel goed. Ik geef hem niet de verantwoordelijkheid continu op haar te letten, maar even was opruimen in de kamer ernaast doe ik wel. Ik kan dan om het hoekje naar het bad kijken en zolang ik ze samen hoor giechelen gaat het goed.
Juul maakt nogal wat lawaai dus als die stil is, ren ik er altijd heen, ook buiten het water.

Ik keek net naar de weersvoorspellingen na het weekend, maar ik mag toch hopen dat die beter gaan worden zeg. Wij gaan 1 augustus op vakantie, ik ga niet in de zeikende regen zitten in ieder geval.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:05:21 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194085422
Tuurlijk zou ik die handdoek van tevoren kunnen pakken, maar ik vergeet ook weleens iets. Ik roep na 19 maanden nog steeds af en toe 'zwangerschapsdementie!' _O- en haar kamer en de badkamer zijn 1 stap van elkaar verwijderd en we zingen dan dus een liedje of spelen 'pruuuhuuul? Mamamaaa! Pruuuuhuuul! Mamaaaa!' Vindt ze fantastisch :D Ik laat haar geen halve minuut alleen, het is 5-10 seconden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194085429
Oh wat naar Burdie!

Als wij op vakantie zijn gaan we de eerste keer even met z'n allen zwemmen. Weer even de feeling krijgen enzo (zeker als er al langere tijd niet gezwommen is). Daarna mogen ze hun goddelijke gang gaan.

Maar ze mogen niet de zee in zonder 1 van ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:08:18 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_194085459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:05 schreef Tink89 het volgende:
Tuurlijk zou ik die handdoek van tevoren kunnen pakken, maar ik vergeet ook weleens iets. Ik roep na 19 maanden nog steeds af en toe 'zwangerschapsdementie!' _O- en haar kamer en de badkamer zijn 1 stap van elkaar verwijderd en we zingen dan dus een liedje of spelen 'pruuuhuuul? Mamamaaa! Pruuuuhuuul! Mamaaaa!' Vindt ze fantastisch :D Ik laat haar geen halve minuut alleen, het is 5-10 seconden.

Niks aan de hand dan toch?
Ze overlijden echt niet in 5 seconden ;)
disclaimer
pi_194085650
Ik heb wel een keer een boze pakketbezorger gehad. Juul zat in bad, ik erbij in de badkamer, verder niemand thuis. Hij bleef op de bel drukken, maar ik ga echt niet de trap naar beneden af als Juul in bad zit. Zal je zien dat ik naar beneden donder ofzo. De volgende dag kwam ie weer en vroeg waarom ik niet open deed, het licht was aan. Toen ik vertelde van het bad, vond hij dat ik wel even naar beneden kon komen. Ok doei....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2020 @ 15:37:20 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194085874
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, wat een nachtmerriescenario ;(.
Ow bah... mijn nichtje was hier zondag (oud fok-user), zij doet/deed ook aan zweefvliegen. Dit weekend was wel heftig binnen die sport.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:58:11 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194086178
Burdie wat vreselijk :{ ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194086319
Mijn zoon (toen 6) en dochter van (toen 1,5) zaten s samen in een badje buiten.
Ik zat er op armlengte (echt letterlijk want ik was steeds bang dat ze zou glijden) bij.
Maar mijn telefoon zat vervelend in mijn broekzak dus die wil ik achter mij op het bankje leggen.
Ik zeg tegen mijn zoon even bij zijn zusje te blijven staan zodat ik mijn telefoon daar kon leggen.
En op het moment dat ik mij omdraai, glijdt ze uit en komt onder water. Dus ik laat al die telefoon vallen en voordat ik mijn handen in het water had, greep mijn zoon haar al boven.

Dus weglopen is geeneens nodig. Het bankje was amper verder dan het badje.
Man, wat voelde ik mij stom. Die ene tel! :X :(
Zal je dus net zien. ;(
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:08:50 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_194086353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:07 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon (toen 6) en dochter van (toen 1,5) zaten s samen in een badje buiten.
Ik zat er op armlengte (echt letterlijk want ik was steeds bang dat ze zou glijden) bij.
Maar mijn telefoon zat vervelend in mijn broekzak dus die wil ik achter mij op het bankje leggen.
Ik zeg tegen mijn zoon even bij zijn zusje te blijven staan zodat ik mijn telefoon daar kon leggen.
En op het moment dat ik mij omdraai, glijdt ze uit en komt onder water. Dus ik laat al die telefoon vallen en voordat ik mijn handen in het water had, greep mijn zoon haar al boven.

Dus weglopen is geeneens nodig. Het bankje was amper verder dan het badje.
Man, wat voelde ik mij stom. Die ene tel! :X :(
Zal je dus net zien. ;(
daar zou ik me echt niet rot over voelen hoor. Mijn kinderen zijn beiden meermaals in bad onder water gekomen. Het gaat in een flits, je kunt snel reageren, dus dan is het toch precies goed? Of wil je ze altijd vast blijven houden? Want dat is dan de enige manier om het te voorkomen, naast de optie "ze nooit meer in een badje zetten".
disclaimer
pi_194086403
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:08 schreef SQ het volgende:

[..]

daar zou ik me echt niet rot over voelen hoor. Mijn kinderen zijn beiden meermaals in bad onder water gekomen. Het gaat in een flits, je kunt snel reageren, dus dan is het toch precies goed? Of wil je ze altijd vast blijven houden? Want dat is dan de enige manier om het te voorkomen, naast de optie "ze nooit meer in een badje zetten".
Misschien, maar het voelde toch heel stom. Ze huilde natuurlijk daarna en om te voorkomen dat ze angstig zou worden, ben ik ook in het badje gaan staan en hebben samen rondjes gelopen.
Het voelde als onoplettend. -O-
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:12:44 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_194086428
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien, maar het voelde toch heel stom. Ze huilde natuurlijk daarna en om te voorkomen dat ze angstig zou worden, ben ik ook in het badje gaan staan en hebben samen rondjes gelopen.
Het voelde als onoplettend. -O-
Maar je wéét dat het dat niet was. Je was ontzettend oplettend juist. Dus straf jezelf dan niet onnodig hard voor zoiets.
En ja... kindjes schrikken en huilen soms. Terecht, dat is een sterk natuurlijk instinct waar ze juist heel veel van leren! Maar dat wil niet zeggen dat jij je dan helemaal over de toeren kut moet voelen daarover. Echt niet.
disclaimer
pi_194086473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar je wéét dat het dat niet was. Je was ontzettend oplettend juist. Dus straf jezelf dan niet onnodig hard voor zoiets.
En ja... kindjes schrikken en huilen soms. Terecht, dat is een sterk natuurlijk instinct waar ze juist heel veel van leren! Maar dat wil niet zeggen dat jij je dan helemaal over de toeren kut moet voelen daarover. Echt niet.
Nou, over de toeren was het niet zozeer, meer gewoon een rotgevoel.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:22:32 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194086580
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:04 schreef lily het volgende:
Ik ben een keer bijna verzopen in een golfslagbad in Amsterdam.
Ik was toen 14 notabene.

Ik was totaal niet opgewassen tegen die golven. Probeerde me steeds vast te grijpen aan van die spekgladde pilaren (wat niet lukte). Mijn oom zag het ineens en heeft me eruit gevist.

Ik ben wel geen hele goede zwemmer hoor.
wat akelig, Lily. Ik vind die golven soms ook behoorlijk heftig in zo'n golfslagbad.
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:23:33 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194086600
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ow bah... mijn nichtje was hier zondag (oud fok-user), zij doet/deed ook aan zweefvliegen. Dit weekend was wel heftig binnen die sport.
ja, ik moest ook meteen aan haar denken toen ik dit hoorde.
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:24:20 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194086611
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar je wéét dat het dat niet was. Je was ontzettend oplettend juist. Dus straf jezelf dan niet onnodig hard voor zoiets.
En ja... kindjes schrikken en huilen soms. Terecht, dat is een sterk natuurlijk instinct waar ze juist heel veel van leren! Maar dat wil niet zeggen dat jij je dan helemaal over de toeren kut moet voelen daarover. Echt niet.
helemaal met jou eens, het is toch goed dat ze van zoiets schrikken?
in de haak.
pi_194086724
Wij huurde ieder jaar een huis met groot zwembad buiten (in de Ardennen).
Een keer (jongste zoon was toen 2) kwamen we aan, we waren de auto uit aan het laden, zie ik in mijn ooghoek mijn zoontje voorover het diepe gedeelte inkieperen. Flots.

Dan ben je snel hoor 8-) ;(

De rest van de vakantie liep hij in een boog om het zwembad heen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')