een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoordquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:25 schreef SQ het volgende: [..] Nee hallo, hij is twee. Das echt niet gek hoor
![]()
Echt ja? Ik zou me daar nou echt niks van aantrekken hoor. Twee!quote:Op donderdag 9 juli 2020 22:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoord) maar soms voel ik me daardoor wel een mamacopter
Dit dus precies. En ik zou het voor mezelf soms anders willen, omdat het altijd ‘aan’ staan bakken energie kost.quote:Op donderdag 9 juli 2020 22:43 schreef Burdie het volgende:
Ik moet ook altijd weten waar mijn kinderen zijn hoor. Ook de oudste van 6.
Mijn man heeft dat niet zo, dus in de praktijk zit ik eigenlijk altijd op te letten, ook als het even niet mijn 'beurt' is om op te letten.
life360?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:
Anyway; op mijn oude telefoon heb ik een stalk-app geplaatst zodat we precies kunnen zien wie waar is (hij ook van ons trouwens).
Het heet trouwens niet echt een stalk-app maar zo noemen wij het
Grappig, die app geeft ook aan dat de batterij bijna leeg is, dus dan krijg ik een melding dat de batterij van zijn telefoon bijna leeg is terwijl we allemaal thuis zijn, dus dan is het van "Soneal... je telefoon moet aan de lader!!"
Ja die.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 07:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
life360?
Wij hebben die app ook. Gebruiken m niet om te stalken maar meer om te weten of de dames ergens aangekomen zijn.
Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben daar een tijdje geleden naar gekeken maar liepen tegen de veiligheid vs de prijs aan.
Als in: de goedkope horloges waren niet veilig genoeg en degenen die dat wel waren waren behoorlijk aan de prijs, uiteindelijk is er dus niets van gekomen.
Zit er geen klok functie op die horloges??quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin.
[..]
Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld.
Jawel, maar bij de kleuters is de feature 'klokkijken' nog niet actief.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 09:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zit er geen klok functie op die horloges??
Had een walkie talkie niet ook gewoon gewerkt?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin.
[..]
Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld.
Jamin?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 10:09 schreef exode het volgende:
Mijn directe collega's zijn oa bezig met veiligheid van die smartwatches ivm privacy en security problemen. Ik koop er pas 1 als zij dat ook doen
Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.
Tuincentrum.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 10:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.
Ja.....ik heb iets teveel verhalen gehoord van mijn collega's. Zo staat de microfoon van onze Google home ding ook uit en is de camera van mijn laptop afgeplakt als ik niet videobel.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet...
Daar moet je toch niet aan denken, dat die gezellige buurman jouw kind zou kunnen monitoren.
Geweigerd, jeejtje.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 14:24 schreef exode het volgende:
(ik laat even weg dat ik geweigerd werd aan de deur omdat de aanmelding niet goed was doorgekomen en mijn laptop volledig werd gereboot toen ik hem opstartte en IT een uur bezig is geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Het was 5 maanden geleden dat ik inlogde op het kantoornetwerk, dat kon die niet aan blijkbaar)
Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 11:22 schreef Sjeen het volgende:
Over loslaten, die bubbel wordt steeds groter naarmate ze ouder worden. Het blijft toch een dingetje, merk ik
Wij moeten een plek reserveren en ik mag dat alleen 24 uur vooraf als er nog plek over is. Dat had ik netjes gedaan en dan moet je inchecken met een QR code bij de receptie. Maar mijn aanmelding was in het zwarte gat verdwenen. Voordeel van hier al 11 jaar werken, is dat bijna iedereen je gezicht kent. Dus ze hebben me opnieuw aangemeld, eigenlijk had ik pech. Het is hier overigens uitgestorven. Er kunnen 1700 mensen in, ik denk dat we de 100 niet eens halen vandaag.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 14:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Geweigerd, jeejtje.Ik kan gelukkig zo doorlopen. Al merk ik dat kantoor wel steeds drukker begint te worden.
Die hebben wij ook. Sinterklaas vorig jaar gebrachtquote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
Getver.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 14:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn (toen) 5 1/2 jarige ging (ondanks alle waarschuwingen vooraf..) toch mee ''poesjes kijken'' met een oudere man.
Gelukkig waren er ook echt poesjes om te bekijken en is hij niet mee in huis geweest.
Ben je gek. Dat kost veel meer geld.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en venco, kan man zijn dienst niet wijzigen?
ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ben je gek. Dat kost veel meer geld.![]()
![]()
Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
Hij heeft er dus geen zin inquote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
![]()
Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Dat gevoel heb ik wel vaker als venco over haar man vertelt.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
Dat is gewoon hoe wij het ook doen hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
Dat gaat er bij mij niet in hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
![]()
Het is geweldig die ontwikkelingquote:Op vrijdag 10 juli 2020 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.
S wordt over anderhalve week 11 en het leven in een dorp is toch ook wel heel anders dan in Amsterdam.
Toen het een paar weken terug zo'n mooi weer was, werd ik op woensdagmiddag gebeld dat ze met twee vriendinnetjes naar 'de stal' ging, daarna dat ze gingen zwemmen en daarna dat ze ook samen zouden picknicken. Was ze om 20 uur thuis![]()
Ik vind het wel echt geweldig, hoe ze zo heerlijk met haar vriendinnen dingen onderneemt. En wennen, dat ook.
Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor.![]()
Maar ik zit er mooi mee.
Nee, mijn schoonzus zou komen. Mijn moeder is ziek en nu is mijn schoonzus bang dat ze via mijn moeder en dus mijn kinderen, haar moeder besmet.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?
Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor.![]()
Maar ik zit er mooi mee.
Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.
Dienst wisselen oid?
Maarja in principe zit je vriend hier net zo goed mee.
Misschien kan hij alleen de uren vrij krijgen die jij werkt?
Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.
Hij begint 6:00 al en is soms 12 uur klaar, soms 14:00 bijv.
Ik hoef niet eens elke zaterdag.
Haha wauw dat lokt echt ruzie uit.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.
Of 6.00 beginnen en eerder weg.
Nou ja, apart hoor dat hij zo lastig doet.
Je kan ook gewoon alsnog voorleggen aan je planner en hem lekker laten gaan.
Zou lekker weg zijn als hij thuiskomt, lekker beetje winkelen en uitetenkijken wat dat kost.
Ga lekker naar een pretparkquote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha wauw dat lokt echt ruzie uit.
Min man ís gewoon lastig. Nee, maar echt.![]()
Alle andere woorden ken ik al.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef lunapuella het volgende:
Lastig is niet het woord dat ik zou gebruiken.
Goed idee. We hebben nog pre-Corona kaartjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ga lekker naar een pretparkvindtie toch niet leuk.
ja, dat snap ik.. maar t zou wel ruzie worden denk ik.. sterkte met de situatie.. Hopelijk is ie ook vaak genoeg wel leuk...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 21:30:34 ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Tally het volgende:
Herken ik wel een beetje hoor Venco. Dat in je spoiler was bij mij thuis ook. Toen ze een stuk kleiner waren. Later bleek dat hij het een soorte van eng vond. Nu dat ze groter zijn vind hij het geen probleem. Neemt ze vaak mee ergens heen. Of blijft met ze thuis als ik weg wil.
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 22:00:32 ]
Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:06 schreef Sjeen het volgende:
Lieve Venco, zou het geen idee zijn om eens (via je huisarts ofzo) met iemand te gaan praten die jou wat steun kan geven? Ik word zo verdrietig als ik sommige berichtjes van je lees.
En de andere 2 dagen halen ze door en gaan je kinderen niet slapen?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn man verdient meer dan 3x zoveel dan ik. Toch spreken we het onderling af hoe en wat we het regelen. Ook zijn kinderen, denk ik dan. En mijn mogelijkheid om me te ontplooien.
En mijn man staat vrijwel elke ochtend op met de kinderen terwijl ik nog mag slapen. En brengt ze 4 van de 5 avonden naar bed. Zoals nu, terwijl ik met een wijntje op de bank zit.
Mijn duutser
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Wat moet er beter aan jou? Misschien moet je assertiever worden in zulke situaties en eens weerwoord durven geven. Echt Venco, ik geloof dat HIJ even flink bij zijn verstand moet worden gevat.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.
Al zal man dat idee weer afschieten of bagataliseren en trek ik mij dat weer aan en begint het riedeltje opnieuw.
Ik heb hetzelfde werk als jij.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
Hier ook ja. Als ik vrij wil nemen moet 3 weken van te voren vrij vragen en anders ruilen...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
Wanneer mag jij dan eens tijd aan jezelf besteden?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben.![]()
Ik mag hopen dat het makkelijker wordt als Z. bijv naar school gaat.
En dit.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:40 schreef GotC het volgende:
Even 1 ding: Venco, het is niet jouw schuld als iemand zo is/doet. Jij mag er ook zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |