abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:26:04 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_194014727
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
disclaimer
pi_194014810
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:25 schreef SQ het volgende: [..] Nee hallo, hij is twee. Das echt niet gek hoor _O-
een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoord :X ) maar soms voel ik me daardoor wel een mamacopter :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:31:00 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_194014831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

een jongetje van twee maanden ouder wordt door buurkinderen mee op sleeptouw genomen en fietst over het parkeerplein heen terwijl ouders binnen zijn ect.. ik durf dat echt niet (en vind t onverantwoord :X ) maar soms voel ik me daardoor wel een mamacopter :D
Echt ja? Ik zou me daar nou echt niks van aantrekken hoor. Twee!
disclaimer
pi_194014990
Ik laat mijn vierjarige nog niet alleen spelen in een speeltuintje verderop in de straat. Mijn tweejarige? Nicht im Frage.

Mijn vierjarige maakt hier op de camping wel veel vriendjes dus hij vermaakt zich opperbest. Peuter hobbelt er gezellig achteraan of rommelt lekker zelf. Die kan sowieso heel lang zelfstandig spelen zonder iets of iemand nodig te hebben.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:43:04 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194015070
Ik moet ook altijd weten waar mijn kinderen zijn hoor. Ook de oudste van 6.
Mijn man heeft dat niet zo, dus in de praktijk zit ik eigenlijk altijd op te letten, ook als het even niet mijn 'beurt' is om op te letten.
KuikenGuppy
pi_194015246
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:43 schreef Burdie het volgende:
Ik moet ook altijd weten waar mijn kinderen zijn hoor. Ook de oudste van 6.
Mijn man heeft dat niet zo, dus in de praktijk zit ik eigenlijk altijd op te letten, ook als het even niet mijn 'beurt' is om op te letten.
Dit dus precies. En ik zou het voor mezelf soms anders willen, omdat het altijd ‘aan’ staan bakken energie kost.
pi_194015574
Mijn dolle duo heeft GPS horloges. Ik krijg gedurende de dag berichtjes van ze als: 'mam ik ga nu bij X spelen', 'ik ben even naar speeltuin Y'. Het gebeurt nu regelmatig dat ik mijn zesjarige 2 uur lang niet zie en ik begin dat langzaamaan oké te vinden. Over het algemeen komt hij helemaal zwart van aarde en stinkend naar sloot thuis. O+
Ik gebruik de horloges inmiddels vrijwel nooit meer om te zien waar ze zijn. Als ik dat wil weten bel ik ze even en ik ga ervan uit dat geen bericht goed bericht is. We wonen in een rustige buurt in een dorp dus het vrij laten spelen kan in principe ook gewoon. Het scheelt ook wel dat de jongens nummer 2 en 3 zijn, want bij de oudste durfde ik dit echt nog niet aan toen ze 6 was. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:59:30 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194017035
Wij hebben daar een tijdje geleden naar gekeken maar liepen tegen de veiligheid vs de prijs aan.
Als in: de goedkope horloges waren niet veilig genoeg en degenen die dat wel waren waren behoorlijk aan de prijs, uiteindelijk is er dus niets van gekomen.
Als hij nu na school zelf naar toneelles gaat dan krijgt hij mijn oude telefoon mee (die hij de dag dat ik een nieuwe telefoon kreeg geconfisqueerd heeft nadat we ergens toevallig een dinocover tegenkwamen die precies voor dat model was, zul je net zien :') )

Anyway; op mijn oude telefoon heb ik een stalk-app geplaatst zodat we precies kunnen zien wie waar is (hij ook van ons trouwens).
Het heet trouwens niet echt een stalk-app maar zo noemen wij het :@

Grappig, die app geeft ook aan dat de batterij bijna leeg is, dus dan krijg ik een melding dat de batterij van zijn telefoon bijna leeg is terwijl we allemaal thuis zijn, dus dan is het van "Soneal... je telefoon moet aan de lader!!"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194017787
Nou hupje, ik vind dat niet meer dan normaal hoor ;)

Mijnes van bijna 6 en 3,5 houd ik ook echt nog in de gaten. Hier op de camping bv, al is het maar omdat er ook veel oudere kinderen in de speeltuin spelen, het meertje diep is, er auto’s rijden.

Mijn zoon van 3,5 kan echt echt echt niet alleen ergens spelen. Die weet bij wijze van spreken dat ie zijn schoen weer aan moet doen als ie uit valt, laat staan hoe hij moet handelen als hij ons ineens nodig heeft.
Dan zit ik er liever in het zonnetje naast :Y
pi_194017866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:

Anyway; op mijn oude telefoon heb ik een stalk-app geplaatst zodat we precies kunnen zien wie waar is (hij ook van ons trouwens).
Het heet trouwens niet echt een stalk-app maar zo noemen wij het :@

Grappig, die app geeft ook aan dat de batterij bijna leeg is, dus dan krijg ik een melding dat de batterij van zijn telefoon bijna leeg is terwijl we allemaal thuis zijn, dus dan is het van "Soneal... je telefoon moet aan de lader!!"
life360?

Wij hebben die app ook. Gebruiken m niet om te stalken maar meer om te weten of de dames ergens aangekomen zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:24:24 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194018264
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

life360?

Wij hebben die app ook. Gebruiken m niet om te stalken maar meer om te weten of de dames ergens aangekomen zijn.
Ja die.
Daar gebruiken wij hem in principe ook voor (melding als hij op bepaalde plekken is aangekomen).
Maar we noemen het de stalk-app omdat je ook precies kunt zien waar iemand is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194018335
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:59 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben daar een tijdje geleden naar gekeken maar liepen tegen de veiligheid vs de prijs aan.
Als in: de goedkope horloges waren niet veilig genoeg en degenen die dat wel waren waren behoorlijk aan de prijs, uiteindelijk is er dus niets van gekomen.
Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:06:40 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194018664
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gebruiken ook de life360 app met onze dochter en zelfs mijn zus en vader zitten erin. _O-
[..]

Hier liep ik ook tegenaan, de horloges die we nu hebben kostten nu inderdaad 100 euro per stuk, maar het is dat bedrag wel waard. Al is het maar omdat ik nu niet de hele wijk door hoef op zoek naar kinderen die moeten komen eten. Eén belletje en het is geregeld. :)
Zit er geen klok functie op die horloges??
pi_194018830
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zit er geen klok functie op die horloges??
Jawel, maar bij de kleuters is de feature 'klokkijken' nog niet actief. ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:24:48 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194018936
Onze kinderen hadden “maar” een Casio achtig horloge. Ik weet niet meer of ze al konden klok lezen. Maar een “je komt naar huis als hier een 1 en 9 staat” had bij mijn kinderen ook gewerkt.
De keren dát ze na 15 min nog niet thuis waren ben ik ze gaan halen. Ze konden in principe maar op 1 plek zijn nl.

Overigens hebben ze nu allebei een iPhone. En daar zit zoek mijn vrienden op.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:27:40 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_194018986
quote:
[..]

Had een walkie talkie niet ook gewoon gewerkt? :+ wij gebruiken die, geen heel goedkope maar wel met meerdere km's bereik en ze zijn klein waardoor ze in hun zak passen. Ik vind het ideaal voor als ze samen buiten gaan spelen of door de wijk gaan fietsen en ik kan of wil niet mee ^O^
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:31:18 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194019038
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
KuikenGuppy
pi_194019063
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, weet iemand hier waar je ergens van die PEZ snoepjes los kunt kopen?
Jamin?
Op de markt bij de snoepkraam
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_194019148
Mijn 5-jarige en 2-jarige spelen wel zonder toezicht buiten, maar wij hebben de grote luxe dat we een groot achterterrein hebben dat aan alle kanten afgesloten is. Alle achtertuinen van ons blok en het blok dat parallel aan het onze staat komen daar op uit. Er zijn altijd wel vriendjes buiten en we kennen alle buren/ouders. Er staan speeltoestellen en er is héél veel ruimte om te racen met skelters en loopfietsen.

Alleen in een openbare speeltuin spelen gebeurt hier niet (maar is dus ook niet nodig).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:43:45 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_194019166
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:31 schreef Burdie het volgende:
Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.
disclaimer
pi_194019408
Wij lieten B op vakantie toen hij 2,5 was alleen de camping ontdekken
MAAR die camping had 6 plekken, er was veel sociale controle, het zwembadje was omheind, geen auto's op het terrein en hij kon de camping niet af. Dan durf ik dat wel.

B van nu 6 gaat alleen naar de speeltuin aan de overkant, hij hoeft alleen een rustige 1richtingsweg over. Hij mag onze straat ook op, die is best lang.

Juul van 2 blijft lekker in de tuin.
pi_194019427
Mijn directe collega's zijn oa bezig met veiligheid van die smartwatches ivm privacy en security problemen. Ik koop er pas 1 als zij dat ook doen :)
pi_194019439
Ketel mag sinds ongeveer een jaar voor de deur buitenspelen, toen was hij bijna 4. We wonen in een soort hofje zonder autoverkeer en met een groot grasveld, veel sociale controle ook. Sinds een paar maanden mag hij ook naar het speeltuintje om de hoek waarvoor hij 1 rustige straat moet oversteken, maar alleen als hij het eerst komt vragen/melden.

Welpje is bijna 2 en als die naar buiten gaat blijven we er wel altijd bij ja.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:12:19 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194019446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:09 schreef exode het volgende:
Mijn directe collega's zijn oa bezig met veiligheid van die smartwatches ivm privacy en security problemen. Ik koop er pas 1 als zij dat ook doen :)
Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet... :X

Daar moet je toch niet aan denken, dat die gezellige buurman jouw kind zou kunnen monitoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:21:13 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194019526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Gewoon in grotere supermarkten. Heb ze zowel bij AH als bij Jumbo gezien.
Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:26:45 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194019585
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan is onze Jumbo denk ik te klein, ik zal eens bij de grote AH hier gaan kijken.
Tuincentrum.
Ik weet dat de Eurofleur ze heeft, maar daar zit je nu natuurlijk niet meer in de buurt.
Wellicht heeft de Intratuin ze ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194020176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij die goedkopere kan een ander ook een account aanmaken en het horloge van je kind in zijn/haar account zetten, zonder dat jij het weet... :X

Daar moet je toch niet aan denken, dat die gezellige buurman jouw kind zou kunnen monitoren.
Ja.....ik heb iets teveel verhalen gehoord van mijn collega's. Zo staat de microfoon van onze Google home ding ook uit en is de camera van mijn laptop afgeplakt als ik niet videobel. :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 11:22:27 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194020238
Over loslaten, die bubbel wordt steeds groter naarmate ze ouder worden. Het blijft toch een dingetje, merk ik :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194021725
De jongens van 5 en 7 blijven eigenlijk altijd in de straat, maar ze mogen ook naar de dichtstbijzijnde speeltuin.

We hebben een heleboel leuke speeltuintjes in de buurt, maar daarvoor moet je een drukke onoverzichtelijke weg over. Dus dat mag niet.

Oh en momenteel mogen ze sowieso niet alleen buitenspelen. Al twee meldingen van een kinderlokker in de wijk. Waarschijnlijk een hoax, maar ik neem de gok niet ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:51 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194021943
Nou het is over hoor _O- ik twijfel niet langer of het echt nodig is dat ik m in de gaten hou :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194023004
Ldg, die van jou is 2 en is de enigste/oudste, ik zou er als een havik bovenop zitten. Dat deed ik bij B (behalve op die camping) ook.

Ik ben vandaag redelijk onverwachts op kantoor met al mijn directe collega's en dat is toch fijn. Er was ook geen kip in de trein al is de combi mondkapje en bril echt vreselijk.
We hadden een lunch date als team in een visrestaurant tegenover het kantoor. Veel te lekker gegeten en er was een wijntje bij >:)
Maar op kantoor zitten aan een echt bureau met een goede bureaustoel, geen kinderen, inhoudelijke werkgesprekken tussendoor....ja dit ga ik vaker doen na mijn vakantie.

(ik laat even weg dat ik geweigerd werd aan de deur omdat de aanmelding niet goed was doorgekomen en mijn laptop volledig werd gereboot toen ik hem opstartte en IT een uur bezig is geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Het was 5 maanden geleden dat ik inlogde op het kantoornetwerk, dat kon die niet aan blijkbaar)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:28:11 #32
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194023051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:24 schreef exode het volgende:

(ik laat even weg dat ik geweigerd werd aan de deur omdat de aanmelding niet goed was doorgekomen en mijn laptop volledig werd gereboot toen ik hem opstartte en IT een uur bezig is geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Het was 5 maanden geleden dat ik inlogde op het kantoornetwerk, dat kon die niet aan blijkbaar)
Geweigerd, jeejtje. :P Ik kan gelukkig zo doorlopen. Al merk ik dat kantoor wel steeds drukker begint te worden.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:41:21 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194023212
Hier gaan ze inmiddels de halve wijk door. Als ze ergens binnen gaan spelen dan krijg ik een appje van de betreffende ouder. Als ze het bos in willen moeten ze het even komen zeggen. Meestal zijn ze wel op tijd thuis en ander stuur ik meestal een kind erop uit om te zoeken want zij weten beter waar ze allemaal uit kunnen hangen. Soms zijn ze met een clubje kinderen op pad en soms met elkaar.

Ze willen alleen steeds vaker naar een playground aan de andere kant van de wijk. En dat vind ik nog wel een dingetje. Oudste mag wel zolangzamerhand, ook om te oefenen voor volgend schooljaar omdat hij dan later uit is als de andere 2. Kan ie zelf naar huis komen.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:36 #34
5428 crew  miss_sly
pi_194023255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:22 schreef Sjeen het volgende:
Over loslaten, die bubbel wordt steeds groter naarmate ze ouder worden. Het blijft toch een dingetje, merk ik :)
Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.
S wordt over anderhalve week 11 en het leven in een dorp is toch ook wel heel anders dan in Amsterdam.

Toen het een paar weken terug zo'n mooi weer was, werd ik op woensdagmiddag gebeld dat ze met twee vriendinnetjes naar 'de stal' ging, daarna dat ze gingen zwemmen en daarna dat ze ook samen zouden picknicken. Was ze om 20 uur thuis :o O+
Ik vind het wel echt geweldig, hoe ze zo heerlijk met haar vriendinnen dingen onderneemt. En wennen, dat ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194023256
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Geweigerd, jeejtje. :P Ik kan gelukkig zo doorlopen. Al merk ik dat kantoor wel steeds drukker begint te worden.
Wij moeten een plek reserveren en ik mag dat alleen 24 uur vooraf als er nog plek over is. Dat had ik netjes gedaan en dan moet je inchecken met een QR code bij de receptie. Maar mijn aanmelding was in het zwarte gat verdwenen. Voordeel van hier al 11 jaar werken, is dat bijna iedereen je gezicht kent. Dus ze hebben me opnieuw aangemeld, eigenlijk had ik pech. Het is hier overigens uitgestorven. Er kunnen 1700 mensen in, ik denk dat we de 100 niet eens halen vandaag.
pi_194023263
Mijn (toen) 5 1/2 jarige ging (ondanks alle waarschuwingen vooraf..) toch mee ''poesjes kijken'' met een oudere man. :')
Gelukkig waren er ook echt poesjes om te bekijken en is hij niet mee in huis geweest.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194023304
quote:
[..]

Die hebben wij ook. Sinterklaas vorig jaar gebracht :P De oudste mag nu naar haar vriendinnetje een paar straten verder en kan zo in de gaten houden hoelaat ze thuis moet zijn of ik kan haar even bellen (of zij mij) als ik haar nodig heb.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:05:36 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194023446
Hier een ouderwets horloge met een tijdstip waarop hij thuis moet zijn. Werkt goed :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194023474
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Of ben ik dan een ouderwetse muts?
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 15:14:00 #40
5428 crew  miss_sly
pi_194023534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Wij moesten vroeger altijd thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen. Dan speelde ik natuurlijk altijd net in een straat waar die later aan gingen (alsof ze dat ooit hebben geloofd). Ik vind het wel jammer dat mijn kinderen dat niet zo gaan beleven.
Waarom kan dat niet?
Hebben wij met onze dochter ook gedaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194023688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn (toen) 5 1/2 jarige ging (ondanks alle waarschuwingen vooraf..) toch mee ''poesjes kijken'' met een oudere man. :')
Gelukkig waren er ook echt poesjes om te bekijken en is hij niet mee in huis geweest.
Getver. -O-
Ik ben weleens 4 uur kwijt geweest toen mijn ouders een oud vriendinnetje van mijn zus in een vreemde stad waren gaan opzoeken.
Ik was 5 jaar ofzo en speelde buiten daar en blijkbaar met een wildvreemd meisje mee naar huis gegaan om tekenfilms te kijken. :')

Mijn zoon van 7 mag nog niet eens alleen naar de speeltuin. :@ Ik vertrouw hem nog niet voldoende om voorzichtig de straat over te gaan en zonder gedoe buiten te spelen.
Het is een lieverd maar let totaal niet op zijn omgeving en is onvoorzichtig.
Hij mag wel met de skelter of fiets etc. rond de straten gaan maar oversteken niet.
Ik ben dan echt nog wel ongerust als het lang duurt. -O-
pi_194023730
Iets anders:
Mijn moeder heeft gisteren een Corona-test ondergaan. Krijgt vandaag of morgen de uitslag. Koorts, kortademig en alle andere groep-achtig symptomen.
Lastige is: ik moet morgen werken en man ook. De oppas durft niet meer te komen zolang ik geen uitslag heb van mijn moeder. }:|
Dienst wijzigen is ook moeilijk want in eerste instantie had ik natuurlijk wel een oppas.
pi_194023793
wij doen dat ook hoor (nou ja, als t eerder donker wordt)..
Zo n horloge begin ik niet aan..ik wil niet beginnen aan gps tracking. ze hebben gewoon een lego horloge waarop ze kunnen (leren) zien hoe laat t is..
pi_194023831
oh en venco, kan man zijn dienst niet wijzigen?
pi_194023832
B heeft ook een Lego horloge. Behalve de beveiliging van een GPS horloge ben ik ook bang dat ik ook steeds ga kijken waar hij uithangt terwijl hij die vrijheid juist moet hebben.
Maar goed ik heb niet zo'n ondernemend jochie, die vindt de speeltuin en straat prima totnogtoe.
pi_194023844
Mijn man wilde laatst een Applewatch kopen voor mijn zoon.
Heb ik flink aangevochten en gewonnen. Ben je besodemieterd. :{w
pi_194023860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en venco, kan man zijn dienst niet wijzigen?
Ben je gek. Dat kost veel meer geld. :{w :X

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
Bij mijn man is het meer ‘een keuze’.
pi_194023963
oh, ik ben W ook al 2 keer kwijt geweest.. Maar beide keren was ze heel boos en ging ze ervandoor en had ze zich verstopt.. zo n horloge had dan niet geholpen, die zou ze afgedaan hebben..
Maar ik gun ze eigenlijk ook wel gewoon de vrijheid om dingen te doen waar ik niets vanaf weet. Ze zijn beide wel aardig voorzichtig met oversteken enzo en hebben in hun oren geknoopt dat in je eentje in een boom klimmen niet mag er moeten altijd anderen bij zijn..
vanaf hoe oud lieten jullie een kind zelf naar een sport fietsen? t is aan de andere kant van t dorp, maar je hebt bijna de hele route alleen fietspad. jammer genoeg geen vriendjes hier in de wijk die ook gaan..Ze mag nog niet alleen, maar twijfel over wanneer wel..
pi_194023990
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zijn argument hoor. Het is wel zo, maar hij kan makkelijker gemist worden dan ik. Ik sta alleen. Als ik er niet ben, moet er echt iemand mijn dienst overnemen.
ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:47:43 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_194024038
quote:

[..]

Hij heeft er dus geen zin in :{
disclaimer
pi_194024402
Wij hebben een Tile aan een kettinkje hangen voor beiden.
We hadden van de week een episode in een grote winkel. S van 3 was boos en had zoch verstopt. Ik liep met dochter rond en had twee keer tegen manlief gezegd dat hij met S zou blijven. Ik zeurde. En toen was S ineens weg. Verstopt achter een kledingrek, echt onvindbaar 5 minuten. Manman ik scheet 10 kleuren. Dus man flink de les geschreven dat het niet zeuren is om continue te comminuceren wie op welk kind past in vreemde omgeving. En de dag er op een Tile gekocht voor als we in drukke gebieden zijn (morgen dierenpark bv).

De kinderen kunnen op t knopje drukken als ze ons kwijt zijn, dan gaat er een alarm af en kunnen we de gps aflezen. Als wij hen kwijt zijn drukken we in de app op een knop en dan gaat die ketting piepen. Een fijne, anonieme middenweg voor ons.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:07:55 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194024413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ik geloof dat als mijn man zi behulpzaam zou zijn ik er gauw klaar mee zou zijn.. Voor structureel heeft ie gelijk, maar voor nu zo n situatie slaat t nergens op vind ik..
Dat gevoel heb ik wel vaker als venco over haar man vertelt.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:21:49 #53
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194024640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:08 schreef exode het volgende:
Dat is gewoon hoe wij het ook doen hoor :)

quote:

[..]

Dat gaat er bij mij niet in hoor.
Mijn man is de enige met een inkomen en ook nog eens een eigen bedrijf.
Niemand kan het bij hem overnemen en een dag niet werken kost ons echt veel.
Toch zijn er vaak genoeg situaties dat hij een paar uur "vrij" neemt voor ons.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:22:22 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194024651
Zo, joggingbroek aan, BH uit, ik heb weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 16:24:32 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194024691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is wel wennen, maar je groeit wel mee, vind ik.
S wordt over anderhalve week 11 en het leven in een dorp is toch ook wel heel anders dan in Amsterdam.

Toen het een paar weken terug zo'n mooi weer was, werd ik op woensdagmiddag gebeld dat ze met twee vriendinnetjes naar 'de stal' ging, daarna dat ze gingen zwemmen en daarna dat ze ook samen zouden picknicken. Was ze om 20 uur thuis :o O+
Ik vind het wel echt geweldig, hoe ze zo heerlijk met haar vriendinnen dingen onderneemt. En wennen, dat ook.
Het is geweldig die ontwikkeling :Y Puber hier wordt maandag 16 en gaat ondertussen ook met vriendinnen naar Den Haag met de trein. Ik vind die zelfstandigheid fantastisch, maar er blijft altijd wel dat kleine beetje ‘stress’.
pi_194024742
Jullie hebben gelijk hoor. :@
Maar ik zit er mooi mee. :N
pi_194024779
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?
pi_194024879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar waarom kan de oppas niet komen dan? Woont je moeder bij jullie in?
Nee, mijn schoonzus zou komen. Mijn moeder is ziek en nu is mijn schoonzus bang dat ze via mijn moeder en dus mijn kinderen, haar moeder besmet.

Mijn moeder heeft sinds maandag klachten en wij waren daar zondag nog.

Stom trouwens. Zaterdag was mijn schoonmoeder ook koortsig maar mijn schoonzus laat haar kinderen dan wél gewoon komen. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:37:22 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194024882
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:26 schreef vencodark het volgende:
Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.
Dienst wisselen oid?

Maarja in principe zit je vriend hier net zo goed mee.
Misschien kan hij alleen de uren vrij krijgen die jij werkt?
pi_194024907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten. :{
pi_194024927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien even voorleggen bij je planner, misschien is er alsnog iets mogelijk.
Dienst wisselen oid?

Maarja in principe zit je vriend hier net zo goed mee.
Misschien kan hij alleen de uren vrij krijgen die jij werkt?
Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.
Hij begint 6:00 al en is soms 12 uur klaar, soms 14:00 bijv.
Ik hoef niet eens elke zaterdag. :')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:46:47 #62
298315 SacreCoeur
pi_194025006
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat moet ook gewoon kunnen. Ik werk 11:00-14:00.
Hij begint 6:00 al en is soms 12 uur klaar, soms 14:00 bijv.
Ik hoef niet eens elke zaterdag. :')
Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.
Of 6.00 beginnen en eerder weg.

Nou ja, apart hoor dat hij zo lastig doet.

Je kan ook gewoon alsnog voorleggen aan je planner en hem lekker laten gaan.
Zou lekker weg zijn als hij thuiskomt, lekker beetje winkelen en uiteten :7 kijken wat dat kost.
pi_194025024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dus in principe kan hij dan eerder beginnen en eerder weg.
Of 6.00 beginnen en eerder weg.

Nou ja, apart hoor dat hij zo lastig doet.

Je kan ook gewoon alsnog voorleggen aan je planner en hem lekker laten gaan.
Zou lekker weg zijn als hij thuiskomt, lekker beetje winkelen en uiteten :7 kijken wat dat kost.
Haha wauw dat lokt echt ruzie uit. _O-
Min man ís gewoon lastig. Nee, maar echt. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:49:45 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_194025040
Ja, dat hadden we al wel in de gaten venco. :') :*
disclaimer
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:45 #65
298315 SacreCoeur
pi_194025053
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha wauw dat lokt echt ruzie uit. _O-
Min man ís gewoon lastig. Nee, maar echt. :X
Ga lekker naar een pretpark :P vindtie toch niet leuk.
pi_194025056
Lastig is niet het woord dat ik zou gebruiken.
pi_194025073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef lunapuella het volgende:
Lastig is niet het woord dat ik zou gebruiken.
Alle andere woorden ken ik al. :+
pi_194025085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ga lekker naar een pretpark :P vindtie toch niet leuk.
Goed idee. We hebben nog pre-Corona kaartjes. :s)
pi_194025590
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja weetje, ik heb wel tig redenen om ‘klaar te zijn’ maar er zijn ook redenen om die stap toch niet te zetten. :{
ja, dat snap ik.. maar t zou wel ruzie worden denk ik.. sterkte met de situatie.. Hopelijk is ie ook vaak genoeg wel leuk...
pi_194025644
Ik vind het droevig om dit soort dingen te lezen, venco ;( :*

Ik verdien veel minder dan vriend, werk ‘maar’ in de horeca. Maar ben ook lastiger te vervangen. Dus ik probeer dan wat te regelen met collega’s, maar vaak genoeg moet vriend ook wat uren opnemen.

Het is ook niet jóúw probleem, maar jullie probleem :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194026690
Mijn man verdient meer dan 3x zoveel dan ik. Toch spreken we het onderling af hoe en wat we het regelen. Ook zijn kinderen, denk ik dan. En mijn mogelijkheid om me te ontplooien.

En mijn man staat vrijwel elke ochtend op met de kinderen terwijl ik nog mag slapen. En brengt ze 4 van de 5 avonden naar bed. Zoals nu, terwijl ik met een wijntje op de bank zit.

Mijn duutser O+
pi_194026974
Mijn man verdient het dubbele maar is in de vakantie wel altijd op mijn werkdagen thuis. Tot aan nu. Nu is dat niet meer nodig :P
En brengt ze (voor hij thuis kwam te zitten ivm burnout) elke dag naar school.
pi_194027177
Venco ik het vervelend om te lezen, voor jou. Gewoon even een knuffel. En als je een x samen naar een pretpark wilt, dm even. Ik hou van pretparken.
Lost het niet op, ik weet het, maar afleiding is ook wat waard.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:05:11 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194027319
Venco :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194027329
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
pi_194028223
Mijn man is er zo 1 die eerst met halve en onredelijke antwoorden komt, mij pissig maakt (of ik laat mij zover komen) en daarna pas meer uitleg geeft en nuanceert. Hopeloos.
Geld en verantwoordelijkheden op werk zijn de argumenten dan.

Anyway: leidinggevende stelde voor mijn peuter dan mee te nemen naar werk (ik sta alleen in de keuken). :') No way.
Nu buurvrouw gevraagd die dan iets eerder van werk vertrekt. Ze heeft zelf 2 jonge kinderen en onze zoon speelt daar weleens. Alleen heeft ze dus nooit op onze dochter gepast.
Moet eigenlijk prima gaan. Misschien moet ik gewoon meer durven vragen. :)

Nu opgelost dus. Pfff. :{w }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 21:30:34 ]
pi_194028376
Herken ik wel een beetje hoor Venco. Dat in je spoiler was bij mij thuis ook. Toen ze een stuk kleiner waren. Later bleek dat hij het een soorte van eng vond. Nu dat ze groter zijn vind hij het geen probleem. Neemt ze vaak mee ergens heen. Of blijft met ze thuis als ik weg wil. :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:34:38 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194028381
quote:
Het is shit maar ik kan alleen mezelf daar in proberen te veranderen om er beter mee om te gaan.
Er is een betere optie... 🙄🙄🙄
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:37:54 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194028416
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit ja :/
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:42:55 #80
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028487
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194028586
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:34 schreef Tally het volgende:
Herken ik wel een beetje hoor Venco. Dat in je spoiler was bij mij thuis ook. Toen ze een stuk kleiner waren. Later bleek dat hij het een soorte van eng vond. Nu dat ze groter zijn vind hij het geen probleem. Neemt ze vaak mee ergens heen. Of blijft met ze thuis als ik weg wil. :)
Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben. :?

Ik mag hopen dat het makkelijker wordt als Z. bijv naar school gaat.
pi_194028620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 10-07-2020 22:00:32 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 juli 2020 @ 22:06:31 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194028797
Lieve Venco, zou het geen idee zijn om eens (via je huisarts ofzo) met iemand te gaan praten die jou wat steun kan geven? Ik word zo verdrietig als ik sommige berichtjes van je lees.
pi_194028854
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:06 schreef Sjeen het volgende:
Lieve Venco, zou het geen idee zijn om eens (via je huisarts ofzo) met iemand te gaan praten die jou wat steun kan geven? Ik word zo verdrietig als ik sommige berichtjes van je lees.
Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.
Al zal man dat idee weer afschieten of bagataliseren en trek ik mij dat weer aan en begint het riedeltje opnieuw. :X
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:15:59 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194028902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn man verdient meer dan 3x zoveel dan ik. Toch spreken we het onderling af hoe en wat we het regelen. Ook zijn kinderen, denk ik dan. En mijn mogelijkheid om me te ontplooien.

En mijn man staat vrijwel elke ochtend op met de kinderen terwijl ik nog mag slapen. En brengt ze 4 van de 5 avonden naar bed. Zoals nu, terwijl ik met een wijntje op de bank zit.

Mijn duutser O+
En de andere 2 dagen halen ze door en gaan je kinderen niet slapen?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:16:47 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028914
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:17:09 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194028921
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:20:24 #89
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194028971
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, ik was vannacht op werk en dan voelt het wel als de juiste stap om te zetten. Als ik al aan mezelf kan werken, dan zou dat wellicht al een duwtje in de goede richting zijn.
Al zal man dat idee weer afschieten of bagataliseren en trek ik mij dat weer aan en begint het riedeltje opnieuw. :X
Wat moet er beter aan jou? Misschien moet je assertiever worden in zulke situaties en eens weerwoord durven geven. Echt Venco, ik geloof dat HIJ even flink bij zijn verstand moet worden gevat. }:| Je bent toch zeker niet zijn deurmat...
pi_194029017
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:23:34 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194029032
Dapper, Rijst :) :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:24:01 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194029038
Venco, je schrijft er best regelmatig over. Het is in elk geval een terugkerend thema. Wordt het niet eens tijd om aan jezelf te denken? Met externe hulp? Het feit dat je je gedrag en acties zo laat leiden aan de hand van zijn reactie... weet dat je als ouders een spiegel bent voor je kind. Is dit het beeld wat jij je kinderen wil meegeven? Lieve Venco, ik hoop zo ontzettend dat je een keer voor jezelf durft op te komen. En kiest voor een leven waarin jij er wel toe doet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:25:11 #93
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194029060
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:23 schreef Burdie het volgende:
Dapper, Rijst :) :*.
Lief Burd :*
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:32:43 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194029224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Mijn man verdient ook meer dan ik. Maar toch is hij de "sjaak" als er iets met de kinderen is. Ik kan eigenlijk geen vrij nemen.
Ik heb hetzelfde werk als jij.
Mijn huidige baas doet nergens moeilijk over. Echt alles kan. Helaas gaat hij binnenkort weg.
pi_194029325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:06 schreef F_r het volgende:
Sterkte venco.
Hier ook ja. Als ik vrij wil nemen moet 3 weken van te voren vrij vragen en anders ruilen...

vencodark, ik weet uit ervaring dat het lastig kan zijn om jezelf los te weken van zo'n persoon. Is er niemand uit je familie/vriendenkring die jou daarin kan steunen? Ik schrik van jouw thuissituatie, ik vind je altijd een leuke user O+
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:39:13 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194029355
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb dat met onze zoon wel gemerkt. Toen hij klein was, trok mijn man zich veel meer van ons terug. Met Z erbij is dat wel verbeterd maar ik voel mij wel gevangen. Hij werkt zoveel dat de vrije tijd die hij heeft, hij niet alleen wilt hebben voor de zorg van de kinderen als ik dus weg ben. :?

Ik mag hopen dat het makkelijker wordt als Z. bijv naar school gaat.
Wanneer mag jij dan eens tijd aan jezelf besteden? :@
Of denkt hij dat jij dat niet nodig hebt?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:40:46 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_194029388
Even 1 ding: Venco, het is niet jouw schuld als iemand zo is/doet. Jij mag er ook zijn. :*.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:40:55 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194029392
:{ Venco :*

En weet je, ik kan van alles zeggen, maar het verandert niet zolang je het accepteert.

En voor jezelf is dat één ding, maar bedenk goed wat je je kinderen leert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:42:27 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194029426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:40 schreef GotC het volgende:
Even 1 ding: Venco, het is niet jouw schuld als iemand zo is/doet. Jij mag er ook zijn. :*.
En dit.
Hoe mooi ze het soms weten te draaien om te doen alsof het wel zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')