abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:45:13 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194004578
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet helemaal vanuit het standpunt dat ik bedoel. Bovendien haal je twee zaken, evolutietheorie en evolutie door elkaar. Evolutietheorie is evenals godsdienst gebaseerd op “gebakken lucht” om het maar even zo te benoemen.
Daarom wordt ook ieder verwacht puzzel stukje letterlijk blootgelegd door archeologen....

Beetje in overeenstemming met je beperkte domheid. Die wordt ook naarmate de tijd vordert steeds meer bekend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:47:56 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194004616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:00 schreef Eufonie het volgende:

[..]

"Witheid is een psychose" :')

En het vervolgens verbazend vinden dat mensen steeds rechtser worden :D
Mensen gaan zich steeds meer afkeren van deze id-politics inderdaad. Niet dat ze rechtser worden, ze willen zich niet inlaten met partijen die met dit volk samen gaan.
Laat nou net de enige partijen die dit doen pvv en fvd zijn...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:00:07 #203
3542 Gia
User under construction
pi_194004768
Er is overigens een petitie om monsieur Cannibale te behouden.

Even een tegengeluid in deze zwart-wit discussie. Mensen zijn al die gedwongen veranderingen zat. Ze stoppen nooit met zeuren over hun zwarte pijn.
pi_194004788
Save Efeling monsieur cannibale & carnaval festival
quote:
Monsieur cannibale en carnaval festival moeten gered worden. Alle kinderen in Nederland zijn er mee opgegroeid, nog nooit is hierover gezegd dat het racistisch zou zijn. Maar nu ineens is er weer een groep die weer wat door onze strot willen duwen! Wij zijn er klaar mee en de Efteling moet blijven zoals hij is!
https://www.petities.com/(...)e__carnaval_festival
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194005055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:15 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. Volgens mij willen de BLM'ers en consorten helemaal geen debat.
Volgens mij heeft het gros reële en redelijke punten en wordt het om zeep geholpen door mafketels die blijkbaar de leiding bij een aantal organisaties hebben.

Ik bedoel kijk gewoon even naar het stuk wat in de openingpost staat. Terwijl ik me best nog iets voor kan stellen bij vraagtekens of Jort Kelder de juiste persoon is om dit debat te lieden, maar als je dan die brief leest en ziet wat er bijgehaald wordt en wat voor beschuldigingen er neer worden gelegd. Dan weet je toch ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
pi_194005075
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:21 schreef roninho het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het gros reële en redelijke punten en wordt het om zeep geholpen door mafketels die blijkbaar de leiding bij een aantal organisaties hebben.

Ik bedoel kijk gewoon even naar het stuk wat in de openingpost staat. Terwijl ik me best nog iets voor kan stellen bij vraagtekens of Jort Kelder de juiste persoon is om dit debat te lieden, maar als je dan die brief leest en ziet wat er bijgehaald wordt en wat voor beschuldigingen er neer worden gelegd. Dan weet je toch ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Nu hopen dat NPO de normale mensen uit gaat nodigen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:24:28 #207
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194005082
Cancel culture is hip
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_194005085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nu hopen dat NPO de normale mensen uit gaat nodigen.
Ooit een normaal mens ontmoet?
pi_194005089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ooit een normaal mens ontmoet?
Jawel.
pi_194005094
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jawel.
En... beviel het?
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:26:07 #211
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194005099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:21 schreef roninho het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het gros reële en redelijke punten en wordt het om zeep geholpen door mafketels die blijkbaar de leiding bij een aantal organisaties hebben.

Ik bedoel kijk gewoon even naar het stuk wat in de openingpost staat. Terwijl ik me best nog iets voor kan stellen bij vraagtekens of Jort Kelder de juiste persoon is om dit debat te lieden, maar als je dan die brief leest en ziet wat er bijgehaald wordt en wat voor beschuldigingen er neer worden gelegd. Dan weet je toch ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Als je die brief leest en die mafklappers hoort dan schaam je je toch kapot als white helper ? Ik zou me echt niet meer durven vertonen als ik naast zo’n figuur zou zijn gespot of erger nog, meegelopen heb in zo’n demo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_194005104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

En... beviel het?
Ja. Dan kun je een normaal gesprek met elkaar voeren ook al ben je het niet geheel eens met elkaar. Nu lijken de schreeuwers te winnen.
pi_194005134
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dan kun je een normaal gesprek met elkaar voeren ook al ben je het niet geheel eens met elkaar. Nu lijken de schreeuwers te winnen.
Die schreeuwers willen dat iedereen 'normaal' wordt en zij bepalen wat normaal is, heb ik het idee.
pi_194005144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Die schreeuwers willen dat iedereen 'normaal' wordt en zij bepalen wat normaal is, heb ik het idee.
Ja. En daar mag geen discussie over zijn.
pi_194005159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. En daar mag geen discussie over zijn.
Als een soort geestelijke RIVM willen zij 'het nieuwe normaal' bepalen.
pi_194005169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als een soort geestelijke RIVM willen zij 'het nieuwe normaal' bepalen.
Het RIVM geeft alleen advies volgens mij.
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:33:50 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_194005171
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194005182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
Ik begrijp dat jij liever Twan Huys had gehad, die heel sturend bepaalt wie wat mag zeggen en degene die het meest in zijn straatje past mag het langst aan het woord zijn. Spannend debat zal dat worden.
pi_194005287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
Stel je niet aan, zwitsal, organiseer lekker zelf een debat met ander gespreksleider als je wilt.

Beetje iemand objectiviteit in kaart zitten trekken vanwege waar die geboren is en wat persoonlijke preferenties, jezusmina, Jort wordt ff verdacht gemaakt op racisme hoor, vanwege wat hobbies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:46:05 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_194005313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij liever Twan Huys had gehad, die heel sturend bepaalt wie wat mag zeggen en degene die het meest in zijn straatje past mag het langst aan het woord zijn. Spannend debat zal dat worden.
Twan Huys heeft zijn eigen problemen, maar letterlijk iedereen anders is op eerste gezicht beter ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:44 schreef ludovico het volgende:
Beetje iemand objectiviteit in kaart zitten trekken vanwege [..] persoonlijke preferenties,
:')
Hoe wou je anders iemands objectiviteit in eh "kaart" trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194005332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:46 schreef speknek het volgende:

Hoe wou je anders iemands objectiviteit in eh "kaart" trekken.
Twijfel,

Ik heb vroege symptomen van Alzheimer, laat mij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194005341
Als je een spannend debat wilt, neem je geen Zwartepietenactivist als voorzitter. Als je een ordelijk verloop wilt kies je ook geen onervaren persoon. Ik kan eigenlijk geen betere voorzitter bedenken dan Jort Kelder die ervaring heeft, de boel bij elkaar kan houden, scherp is, veel algemene kennis heeft en bij dit onderwerp voor een spannend debat kan zorgen omdat hij niet het bij voorbaat met de mening van het grootste deel van de deelnemers eens is maar zich ook in andere kanten kan inleven.
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:16:50 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_194005675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:48 schreef Mondkapje het volgende:
Als je een spannend debat wilt, neem je geen Zwartepietenactivist als voorzitter. Als je een ordelijk verloop wilt kies je ook geen onervaren persoon. Ik kan eigenlijk geen betere voorzitter bedenken dan Jort Kelder die ervaring heeft, de boel bij elkaar kan houden, scherp is, veel algemene kennis heeft en bij dit onderwerp voor een spannend debat kan zorgen omdat hij niet het bij voorbaat met de mening van het grootste deel van de deelnemers eens is maar zich ook in andere kanten kan inleven.
Een debatleider is meestal niet iemand die zelf veelvuldig mee doet in het debat. Hij zou daarentegen een goed panelist zijn, om te bewijzen dat wit privilege en old boys networks nog altijd bestaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194005781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:48 schreef Mondkapje het volgende:
Als je een spannend debat wilt, neem je geen Zwartepietenactivist als voorzitter. Als je een ordelijk verloop wilt kies je ook geen onervaren persoon. Ik kan eigenlijk geen betere voorzitter bedenken dan Jort Kelder die ervaring heeft, de boel bij elkaar kan houden, scherp is, veel algemene kennis heeft en bij dit onderwerp voor een spannend debat kan zorgen omdat hij niet het bij voorbaat met de mening van het grootste deel van de deelnemers eens is maar zich ook in andere kanten kan inleven.
Boze witte Nederlanders voor racismedebat: Jort Kelder vieze elitaire kakker dat 't is
Een of andere actiegroep tijdens racismedebat: wij willen Jort Kelder niet.
Boze witte Nederlanders: Jort Kelder is een halfgod kan alles en moet eigenlijk minister president worden

Dit land :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194005802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Een debatleider is meestal niet iemand die zelf veelvuldig mee doet in het debat. Hij zou daarentegen een goed panelist zijn, om te bewijzen dat wit privilege en old boys networks nog altijd bestaan.
_O-
pi_194005846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Een debatleider is meestal niet iemand die zelf veelvuldig mee doet in het debat. Hij zou daarentegen een goed panelist zijn, om te bewijzen dat wit privilege en old boys networks nog altijd bestaan.
Ik hoor hem niet zoveel over bijv. BLM.
pi_194005913
Oh jee, we kunnen natuurlijk geen debat voeren als de presentator niet extreem partijdig is voor onze kant en constant kritische vragen durft te stellen aan beide partijen. Absoluut onacceptabel en ook nog eens extreem racistisch :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:07:25 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Oh jee, we kunnen natuurlijk geen debat voeren als de presentator niet extreem partijdig is voor onze kant en constant kritische vragen durft te stellen aan beide partijen. Absoluut onacceptabel en ook nog eens extreem racistisch :')
Klopt.

Oh wacht je bedoelt niet jouw kant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006167
Ik ben voor Arjan Noorlander, die kan dan mooi gaan duiden wat mensen gaan zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:09:37 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006173
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

_O-
Volgens mij heette zijn programma hoe heurt het eigenlijk, en niet a tfoe tattas.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:17:50 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194006273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
Dat is best generaliserend richting Jort dit. Ook racistisch, want huidskleur is blijkbaar dus wel een issue voor velen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194006469
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
Dit inderdaad.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:35:40 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006481
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is best generaliserend richting Jort dit. Ook racistisch, want huidskleur is blijkbaar dus wel een issue voor velen.
Generaliserend richting 1 persoon? Uh... Kay.


En dat huidskleur een issue is, is waar dit om gaat.

Het hoeft overigens niet per se racistisch te zijn, maar gewoon een factor van ingroup bias van een oud geld of machtskliek. Dat niet willen doorbreken of het tenminste geen probleem vinden, is dat waarschijnlijk wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Generaliserend richting 1 persoon? Uh. kay.
En dat huidskleur een issue is, is waar dit om gaat.
Het hoeft overigens niet per se racistisch te zijn, maar gewoon een factor van ingroup bias van een oud geld of machtskliek. Dat niet willen doorbreken is dat waarschijnlijk wel.
Het is generaliseren op het moment dat je het racistische van “white privilige” voor wat dan ook gebruikt.
Het suggereert dat er is mis is met blank zijn door bepaalde kenmerken toe te schrijven aan een hele groep op basis van hun huidskleur, zo’n beetje de definitie van racisme.
pi_194006546
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Generaliserend richting 1 persoon? Uh... Kay.

En dat huidskleur een issue is, is waar dit om gaat.

Het hoeft overigens niet per se racistisch te zijn, maar gewoon een factor van ingroup bias van een oud geld of machtskliek. Dat niet willen doorbreken of het tenminste geen probleem vinden, is dat waarschijnlijk wel.
Wie zou jij er neer zetten?
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:47:59 #236
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194006637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wie zou jij er neer zetten?
Margriet van der Linden. (lol) Of 'Eus'.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:50:55 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194006665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Margriet van der Linden. (lol) Of 'Eus'.
:D dan liever Jort al vond ik die keuze van hem ook niet zo'n sterke, doe dan Matthijs van Nieuwkerk of Jeroen Pauw, die kunnen dat wel.
pi_194006683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Margriet van der Linden. (lol) Of 'Eus'.
_O-
pi_194006723
Jort is niet wokkie genoeg, ehh woke.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:56:41 #240
117098 Hathor
Effe niet
pi_194006730
Zwarte jankballen, dat zijn het.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:59:47 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is generaliseren op het moment dat je het racistische van “white privilige” voor wat dan ook gebruikt.
Het suggereert dat er is mis is met blank zijn door bepaalde kenmerken toe te schrijven aan een hele groep op basis van hun huidskleur, zo’n beetje de definitie van racisme.
Huh? Nee hoor, hoe kom je daar nou weer bij?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor, hoe kom je daar nou weer bij?
Oh nee white privilege betekent vast wat anders voor jou.
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:03:06 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wie zou jij er neer zetten?
Een Nederlands tv debat hierover interesseert me vrij weinig. Rob Trip? Ik zou toch niet kijken. Het ging me er alleen om dat ik de kritiek begreep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee wie die activisten zijn en of ze oprecht zijn, maar het getuigt inderdaad van bijzondere toondoofheid om de personificatie van witte privilege, wiens leven in het teken staat van de old boys societeit op een voetstuk plaatsen, de debatleider te maken.
Vind je dan niet dat het goed is om je doof te houden voor die toon? Het is immers de toon van 'luisteren' als in gehoorzamen, niet in luisteren als ik wil met je in gesprek. En als je niet luistert zoals zij willen dat je luistert staat de blackstapo s nachts voor je deur. Zelfs de NPO zal toch ergens een grens willen trekken. Er is geen enkele reden waarom Kelder ongeschikt zou zijn voor dat debat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194006929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:12 schreef Maharski het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen wat er 'racistisch' is aan FvD?
Zijn er racistische partijpunten? Uitspraken?
Vraag je nu serieus of Baudet wel eens racistische uitspraken heeft gedaan?
pi_194006948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:10 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Vraag je nu serieus of Baudet wel eens racistische uitspraken heeft gedaan?
Laat eens zien?
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:11:43 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Oh nee white privilege betekent vast wat anders voor jou.
Ja dat mensen een privilege hebben betekent niet per se dat er iets mis is met hen. Het gaat erom dat sommigen mensen dat privilege niet hebben. Wel typisch hoe je daar een slachtofferrol van maakt.

Ik denk dat mensen die opgroeien met een zilveren lepel in hun bek in het Gooi overduidelijk privilege hebben. En het feit dat ze bij een dynastische ingroup verweven in de leitkultur horen, maakt dat privilege resistent over meerdere generaties. Dat is geen racisme om te herkennen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vind je dan niet dat het goed is om je doof te houden voor die toon? Het is immers de toon van 'luisteren' als in gehoorzamen, niet in luisteren als ik wil met je in gesprek. En als je niet luistert zoals zij willen dat je luistert staat de blackstapo s nachts voor je deur. Zelfs de NPO zal toch ergens een grens willen trekken. Er is geen enkele reden waarom Kelder ongeschikt zou zijn voor dat debat.
Als dit je mening is, moet je uberhaupt geen debat willen. Schijnbaar is dat niet hun mening. Of je wil natuurlijk dat de "blackstapo" zit en gehoorzaamt. In ieder geval is dit niet een erg oprecht punt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die opgroeien met een zilveren lepel in hun bek in het Gooi overduidelijk privilege hebben. En het feit dat ze bij een dynastische ingroup verweven in de leitkultur horen, maakt dat privilege resistent over meerdere generaties. Dat is geen racisme om te herkennen.
Wel als je dat privilege koppelt aan een huidskleur.
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:15:15 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_194006992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wel als je dat privilege koppelt aan een huidskleur.
Zolang mensen mensen met een ander kleurtje niet als vol Nederlander zien is het een intrinsiek onderdeel van het privilege.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat "institutioneel etnisch normatief privilege" een betere term is. Bekt wat minder, maar wel correcter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194006997
Ik zou als ik de NOS was gewoon een pop neerzetten en dan de aanwezigen lekker hun circle jerk gunnen. Van mij mag het, ik ga er toch niet naar kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')