Had straks iets van wiki gepost, maar kan het niet terugvinden. Raar, was geen racistische opmerking.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
De harde negatieve associatie komt dan vooral ook van die Amerikanofielen die neger verwarren met nigger. Wat het niet is.
Neger = Negro
Nikker = nigger
En de laatste keer dat ik iemand nikker hoorde gebruiken zal ook al weer heul lang geleden zijn.
Hoe zijn de huidige mensen dan zwart en wit geworden, gesteld dat de miljoenen jaren nog in moeten gaan?quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb erbij gezegd: "gesteld dat de wereld niet vergaat"
Nogmaals: ja maar hullie doen het óóóóók. Hoe moeilijk is het nou om te realiseren dat het verleden een iets andere draai aan de woorden heeft gegeven? Ongeacht waar het vandaan komt en of ze het zelf ook gebruik(t)en.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Negers zeggen vlot: "jullie witmensen dit of dat....", dus niks mis met het woord 'neger'.
Is eigenlijk de tegenhanger van 'blanke'. Afkomstig van resp 'nigra' en 'bianca'.
quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het ook uit. In ieder geval niemand uit dit topic gaat het kijken.
quote:Op woensdag 8 juli 2020 14:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou dat zal me een gewicht in de schaal leggen..._!
Nikker = waterduivel.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
De harde negatieve associatie komt dan vooral ook van die Amerikanofielen die neger verwarren met nigger. Wat het niet is.
Neger = Negro
Nikker = nigger
En de laatste keer dat ik iemand nikker hoorde gebruiken zal ook al weer heul lang geleden zijn. Die benaming is gelukkig al lang geleden in verval geraakt. Maar neger moet prima kunnen in de juiste context.
En dan heeft hij het alleen nog maar over honger. Nou, ze hebben veel meer gevonden om over te zeiken.quote:De eerste mens komt uit Afrika. Dus van oorsprong zijn we allemaal Afrikanen. Alleen is er op een gegeven moment een groepje geweest en die heeft gezegd: “We gaan even verderop kijken. Even checken. Kijken of daar iets te doen is. Gaan jullie mee?” En die andere groep die heeft gezegd: “Nee, geen zin, we blijven hier.” Nou dat maakt me niet uit, dat moet iedereen zelf weten, maar ga dan achteraf ook niet zeiken: “We hebben zo’n honger.”
Ik vind "zwarte" als aanduiding negatiever klinken (misschien omdat het geen zelfstandig naamwoord is), maar "neger" roept dan weer beelden op van groepjes schaarsgeklede mensen voor Afrikaanse hutten. Dat heeft ook een niet-raciale, etnografische connotatie (niet noodzakelijk negatief overigens).quote:Op woensdag 8 juli 2020 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk neger een neutraler en netter woord dan zwarte.
Via Barryl Biekman, oprichtster van Ninsee (waar Antoine Deul voorzitter is geweest van 2016 tot 2018), Nationaal Monument Slavernijverleden, Landelijk Platform Slavernijverleden, etc.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zit dit verweven met de rest van de wappies?
https://www.platformslavernijmonument.nl/quote:Mw. Dr. Barryl Alexandrina Biekman, motor achter het initiatief van:
De oprichting van het "Landelijk Platform Slavernij verleden".
De realisatie van het "Nationaal Slavernijmonument" een eerbetoon aan onze verzets helden en heldinnen van de slavernij met inspiratie voor de toekomst.
De totstandkoming en juridische oprichting van het nationale instituut "Nederland Slavernij Verleden & erfenis (NiNsee)".
Wanneer je uit een groep iemand moet aanwijzen dan wijs je hem meestal aan op het meest contrasterende t.o.v. de anderen. Als degene die je moet aanwijzen de enige donkere persoon is in die groep lijkt mij niets mis om hem aan te duiden als neger.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vind "zwarte" als aanduiding negatiever klinken (misschien omdat het geen zelfstandig naamwoord is), maar "neger" roept dan weer beelden op van groepjes schaarsgeklede mensen voor Afrikaanse hutten. Dat heeft ook een niet-raciale, etnografische connotatie (niet noodzakelijk negatief overigens).
Ik dacht het is een oprechte vraag en gaf een onderzoeksrichting aan. Als je alleen een als vraag vermomde mening wil poneren, ook prima maar discussie over evolutie lijkt mij offtopic.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het is dus helemaal niet zeker wat er wordt beweerd. Is niks kinderachtigs aan. Vandaar dus de vraag, is het wel zo?
Door aanpassing aan de natuurlijke habitat.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hoe zijn de huidige mensen dan zwart en wit geworden, gesteld dat de miljoenen jaren nog in moeten gaan?
Het FvD is een soort NSDAP on steroids. Althans als ik de standaard retoriek hier op Fok! een beetje moet geloven.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:32 schreef Ixnay het volgende:
‘iemand die sympathiseert met FvD’ mag niet een debat over racisme leiden.
Heeft FvD dan iets met racisme te maken?
EN zo zie je maar weer dat er 1 organisatie zit achter al dit gezeik.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Via Barryl Biekman, oprichtster van Ninsee (waar Antoine Deul voorzitter is geweest van 2016 tot 2018), Nationaal Monument Slavernijverleden, Landelijk Platform Slavernijverleden, etc.
[..]
https://www.platformslavernijmonument.nl/
En achter het Burgerinitiatief voor Herstelbetalingen (2017).
https://www.platformslave(...)talingen_jan2017.pdf
Graag concrete punten noemen waarin FvD racisten zijn. Daar ging mijn punt over.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het FvD is een soort NSDAP on steroids. Althans als ik de standaard retoriek hier op Fok! een beetje moet geloven.
Ik bedoel dus dat het FvD hier aan de lopende band afgeschilderd wordt als next-gen NAZI's door de usual suspects.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:52 schreef Ixnay het volgende:
Graag concrete punten noemen waarin FvD racisten zijn. Daar ging mijn punt over.
Een oprechte vraag naar feiten en bewijzen, waarvan ik wel al weet dat die “nog” niet behalve speculaties en vermoedens bestaan. Het gaat idd offtopic.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:34 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik dacht het is een oprechte vraag en gaf een onderzoeksrichting aan. Als je alleen een als vraag vermomde mening wil poneren, ook prima maar discussie over evolutie lijkt mij offtopic.
Je gaat in cirkels. Je zegt dat het miljoenen jaren duurt voordat zwart verandert naar wit. Hoe zijn er nu dan zwarte en witte mensen ontstaan in een periode die geen miljoenen jaren heeft geduurd, aangezien de mensheid nog geen miljoenen jaren bestaat? Snap je een beetje wat ik bedoel?quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Door aanpassing aan de natuurlijke habitat.
Tenzij je gelooft dat God witte en zwarte mensen heeft geschapen.
Wat een onzinpostquote:Op woensdag 8 juli 2020 17:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je gaat in cirkels. Je zegt dat het miljoenen jaren duurt voordat zwart verandert naar wit. Hoe zijn er nu dan zwarte en witte mensen ontstaan in een periode die geen miljoenen jaren heeft geduurd, aangezien de mensheid nog geen miljoenen jaren bestaat? Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik zou maar niet te snel wijzen naar gelovigen zolang je zelf nog niet je eigen beweringen met feitelijk wetenschappelijk bewijs hebt aangetoond. “Geloven in speculatie” van miljoenen jaren is niet zo heel verschillend als “geloven in een God”.
Waarom? Ik vroeg alleen hoe ze aan miljoenen jaren komt dat zwart wit wordt en vice versa.quote:
Ze vergiste zich gewoon in de tijdschaal. Het zijn tienduizenden jaren, niet miljoenen. Is dat heel erg?quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je gaat in cirkels. Je zegt dat het miljoenen jaren duurt voordat zwart verandert naar wit. Hoe zijn er nu dan zwarte en witte mensen ontstaan in een periode die geen miljoenen jaren heeft geduurd, aangezien de mensheid nog geen miljoenen jaren bestaat? Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik zou maar niet te snel wijzen naar gelovigen zolang je zelf nog niet je eigen beweringen met feitelijk wetenschappelijk bewijs hebt aangetoond. “Geloven in speculatie” van miljoenen jaren is niet zo heel verschillend als “geloven in een God”.
Kan ze dat zelf niet zegge?quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:35 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ze vergiste zich gewoon in de tijdschaal. Het zijn tienduizenden jaren, niet miljoenen. Is dat heel erg?
Ik vind dat er absoluut niet gezwicht moet worden, wie de discussie moet gaan leiden.quote:Op woensdag 8 juli 2020 14:00 schreef Mondkapje het volgende:
Dit is nu precies het probleem waar het om gaat: een deskundig persoon, alom geliefd als gespreksleider, door links en rechts, heeft Buitenhof gepresenteerd op bijzonder intelligente wijze, maar omdat hij een BUITENBEENTJE is mag hij niet voorzitten. Men wil een voorgeprogrammeerde komkommer die net als alle andere komkommers is.
Hoe weet jij dat ze zich vergist? Ze schrijft duidelijk miljoenen. Als ze zich vergist is het niet zo moeilijk hoor om te zeggen “sorry ik heb me vergist in de tijdschaal”. Maar inplaats daarvan gaat zij door, niet ik.quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch zelf ook bedenken? Waarom ga je er zo op door?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |