abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193991674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Akwasi?
Je maakt jezelf alleen maar gek.
West-Melanesia
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:11:47 #122
3542 Gia
User under construction
pi_193991689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:Y
De harde negatieve associatie komt dan vooral ook van die Amerikanofielen die neger verwarren met nigger. Wat het niet is.
Neger = Negro
Nikker = nigger

En de laatste keer dat ik iemand nikker hoorde gebruiken zal ook al weer heul lang geleden zijn.
Had straks iets van wiki gepost, maar kan het niet terugvinden. Raar, was geen racistische opmerking.
pi_193991692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb erbij gezegd: "gesteld dat de wereld niet vergaat"
Hoe zijn de huidige mensen dan zwart en wit geworden, gesteld dat de miljoenen jaren nog in moeten gaan?
West-Melanesia
pi_193991697
Woedend = Witheet
Zijn de adverteerders eigenlijk al benaderd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193991702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Negers zeggen vlot: "jullie witmensen dit of dat....", dus niks mis met het woord 'neger'.
Is eigenlijk de tegenhanger van 'blanke'. Afkomstig van resp 'nigra' en 'bianca'.
Nogmaals: ja maar hullie doen het óóóóók. Hoe moeilijk is het nou om te realiseren dat het verleden een iets andere draai aan de woorden heeft gegeven? Ongeacht waar het vandaan komt en of ze het zelf ook gebruik(t)en.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193991722
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het ook uit. In ieder geval niemand uit dit topic gaat het kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou dat zal me een gewicht in de schaal leggen... :') _!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:34 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193991730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:Y
De harde negatieve associatie komt dan vooral ook van die Amerikanofielen die neger verwarren met nigger. Wat het niet is.
Neger = Negro
Nikker = nigger

En de laatste keer dat ik iemand nikker hoorde gebruiken zal ook al weer heul lang geleden zijn. Die benaming is gelukkig al lang geleden in verval geraakt. Maar neger moet prima kunnen in de juiste context.
Nikker = waterduivel.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2020 @ 16:20:03 #128
842 Zorro
Z
pi_193991839
Theo Maassen heeft hat allang haarfijn uitgelegd:
quote:
De eerste mens komt uit Afrika. Dus van oorsprong zijn we allemaal Afrikanen. Alleen is er op een gegeven moment een groepje geweest en die heeft gezegd: “We gaan even verderop kijken. Even checken. Kijken of daar iets te doen is. Gaan jullie mee?” En die andere groep die heeft gezegd: “Nee, geen zin, we blijven hier.” Nou dat maakt me niet uit, dat moet iedereen zelf weten, maar ga dan achteraf ook niet zeiken: “We hebben zo’n honger.”
En dan heeft hij het alleen nog maar over honger. Nou, ze hebben veel meer gevonden om over te zeiken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:20:10 #129
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193991843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk neger een neutraler en netter woord dan zwarte.

Ik vind "zwarte" als aanduiding negatiever klinken (misschien omdat het geen zelfstandig naamwoord is), maar "neger" roept dan weer beelden op van groepjes schaarsgeklede mensen voor Afrikaanse hutten. Dat heeft ook een niet-raciale, etnografische connotatie (niet noodzakelijk negatief overigens).
pi_193992031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe zit dit verweven met de rest van de wappies?
Via Barryl Biekman, oprichtster van Ninsee (waar Antoine Deul voorzitter is geweest van 2016 tot 2018), Nationaal Monument Slavernijverleden, Landelijk Platform Slavernijverleden, etc.
quote:
Mw. Dr. Barryl Alexandrina Biekman, motor achter het initiatief van:

De oprichting van het "Landelijk Platform Slavernij verleden".

De realisatie van het "Nationaal Slavernijmonument" een eerbetoon aan onze verzets helden en heldinnen van de slavernij met inspiratie voor de toekomst.

De totstandkoming en juridische oprichting van het nationale instituut "Nederland Slavernij Verleden & erfenis (NiNsee)".
https://www.platformslavernijmonument.nl/

En achter het Burgerinitiatief voor Herstelbetalingen (2017).

https://www.platformslave(...)talingen_jan2017.pdf
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:32:00 #131
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193992060
‘iemand die sympathiseert met FvD’ mag niet een debat over racisme leiden.

Heeft FvD dan iets met racisme te maken?
pi_193992100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vind "zwarte" als aanduiding negatiever klinken (misschien omdat het geen zelfstandig naamwoord is), maar "neger" roept dan weer beelden op van groepjes schaarsgeklede mensen voor Afrikaanse hutten. Dat heeft ook een niet-raciale, etnografische connotatie (niet noodzakelijk negatief overigens).
Wanneer je uit een groep iemand moet aanwijzen dan wijs je hem meestal aan op het meest contrasterende t.o.v. de anderen. Als degene die je moet aanwijzen de enige donkere persoon is in die groep lijkt mij niets mis om hem aan te duiden als neger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193992113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is dus helemaal niet zeker wat er wordt beweerd. Is niks kinderachtigs aan. Vandaar dus de vraag, is het wel zo?
Ik dacht het is een oprechte vraag en gaf een onderzoeksrichting aan. Als je alleen een als vraag vermomde mening wil poneren, ook prima maar discussie over evolutie lijkt mij offtopic.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:38:24 #134
3542 Gia
User under construction
pi_193992174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hoe zijn de huidige mensen dan zwart en wit geworden, gesteld dat de miljoenen jaren nog in moeten gaan?
Door aanpassing aan de natuurlijke habitat.

Tenzij je gelooft dat God witte en zwarte mensen heeft geschapen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:39:43 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193992199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:32 schreef Ixnay het volgende:
‘iemand die sympathiseert met FvD’ mag niet een debat over racisme leiden.

Heeft FvD dan iets met racisme te maken?
Het FvD is een soort NSDAP on steroids. Althans als ik de standaard retoriek hier op Fok! een beetje moet geloven.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:41:16 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193992225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Via Barryl Biekman, oprichtster van Ninsee (waar Antoine Deul voorzitter is geweest van 2016 tot 2018), Nationaal Monument Slavernijverleden, Landelijk Platform Slavernijverleden, etc.
[..]

https://www.platformslavernijmonument.nl/

En achter het Burgerinitiatief voor Herstelbetalingen (2017).

https://www.platformslave(...)talingen_jan2017.pdf
EN zo zie je maar weer dat er 1 organisatie zit achter al dit gezeik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:51:00 #137
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193992394
Dit wordt een debat om helemaal niks.

De politiek correcten willen dat wij met zijn allen het boetekleed aantrekken wat betreft racisme en slavernij en zij gaan met niets minder akkoord.

Als ze niet krijgen wat ze willen wordt het alleen maar haten, klagen, huilen en emotioneel doen.

Zij zijn helemaal niet uit op een goed redelijk gesprek met argumenten.

Dit debat drijft ons alleen maar verder uit elkaar. En dat is wat de elite wil. Blank en zwart zijn namelijk samen als 1 gemeenschap het sterkte en het beste. En dat wil de elite niet! De elite wil dat blank en zwart niet massaal vrienden worden. Zo lang zij tegen elkaar stijden in plaats van met elkaar blijven ze blind voor de echte vijand, de elite.

Aan de ene kant vertellen ze de zwarten dat ze gediscrimineerd worden. Aan de andere kant worden de blanken in de schijn gehouden dat gekleurde mensen criminelen zijn en tuig. Zo creëer je verdeling en houdt de elite haar volk onder controle en zwak.

Het probleem is. Er zit ergens ook nog een kern van waarheid in. Helaas vindt er nog steeds op kleine schaal discriminatie plaats op basis van huidskleur en tegelijkertijd komt criminaliteit ook meer voor onder gekleurde mensen. In de praktijk vallen zowel racisme als criminaliteit heel erg mee in Nederland. Deze nuance vindt niet plaats want de elite wil niets liever dan deze 2 fronten tegen elkaar uitspelen. Daar gebruiken ze de media voor.

Het hele rassenverhaal stopt vanzelf. Kijk eens wat er in de afgelopen eeuw allemaal verbeterd is. Trek deze lijn gewoon door en ooit zal het zichzelf vernietigen. Daar hebben we zo'n debat niet voor nodig. Zo'n debat gooit alleen maar olie op het vuur.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:30 #138
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193992414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het FvD is een soort NSDAP on steroids. Althans als ik de standaard retoriek hier op Fok! een beetje moet geloven.
Graag concrete punten noemen waarin FvD racisten zijn. Daar ging mijn punt over.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:56:18 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193992471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:52 schreef Ixnay het volgende:

Graag concrete punten noemen waarin FvD racisten zijn. Daar ging mijn punt over.
Ik bedoel dus dat het FvD hier aan de lopende band afgeschilderd wordt als next-gen NAZI's door de usual suspects.
pi_193992591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:34 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ik dacht het is een oprechte vraag en gaf een onderzoeksrichting aan. Als je alleen een als vraag vermomde mening wil poneren, ook prima maar discussie over evolutie lijkt mij offtopic.
Een oprechte vraag naar feiten en bewijzen, waarvan ik wel al weet dat die “nog” niet behalve speculaties en vermoedens bestaan. Het gaat idd offtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oceanier op 08-07-2020 17:11:55 ]
West-Melanesia
pi_193992729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Door aanpassing aan de natuurlijke habitat.

Tenzij je gelooft dat God witte en zwarte mensen heeft geschapen.
Je gaat in cirkels. Je zegt dat het miljoenen jaren duurt voordat zwart verandert naar wit. Hoe zijn er nu dan zwarte en witte mensen ontstaan in een periode die geen miljoenen jaren heeft geduurd, aangezien de mensheid nog geen miljoenen jaren bestaat? Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik zou maar niet te snel wijzen naar gelovigen zolang je zelf nog niet je eigen beweringen met feitelijk wetenschappelijk bewijs hebt aangetoond. “Geloven in speculatie” van miljoenen jaren is niet zo heel verschillend als “geloven in een God”.
West-Melanesia
pi_193992874
Ik ben wel benieuwd naar de renaissance naam van de zwarte activisten. Het staat voor wedergeboorte, maar dan ben ik benieuwd van wat. Volgens mij was er namelijk geen enkele grootse zwarte cultuur zonder slavernij.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:21:50 #143
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193992909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je gaat in cirkels. Je zegt dat het miljoenen jaren duurt voordat zwart verandert naar wit. Hoe zijn er nu dan zwarte en witte mensen ontstaan in een periode die geen miljoenen jaren heeft geduurd, aangezien de mensheid nog geen miljoenen jaren bestaat? Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik zou maar niet te snel wijzen naar gelovigen zolang je zelf nog niet je eigen beweringen met feitelijk wetenschappelijk bewijs hebt aangetoond. “Geloven in speculatie” van miljoenen jaren is niet zo heel verschillend als “geloven in een God”.
Wat een onzinpost
pi_193993147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een onzinpost
Waarom? Ik vroeg alleen hoe ze aan miljoenen jaren komt dat zwart wit wordt en vice versa.
West-Melanesia
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:35:40 #145
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ze vergiste zich gewoon in de tijdschaal. Het zijn tienduizenden jaren, niet miljoenen. Is dat heel erg?
pi_193993218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:35 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ze vergiste zich gewoon in de tijdschaal. Het zijn tienduizenden jaren, niet miljoenen. Is dat heel erg?
Kan ze dat zelf niet zegge?
West-Melanesia
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:42:07 #147
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193993267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kan ze dat zelf niet zegge?
Maar dat kun je toch zelf ook bedenken? Waarom ga je er zo op door?
pi_193993379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:00 schreef Mondkapje het volgende:
Dit is nu precies het probleem waar het om gaat: een deskundig persoon, alom geliefd als gespreksleider, door links en rechts, heeft Buitenhof gepresenteerd op bijzonder intelligente wijze, maar omdat hij een BUITENBEENTJE is mag hij niet voorzitten. Men wil een voorgeprogrammeerde komkommer die net als alle andere komkommers is.
Ik vind dat er absoluut niet gezwicht moet worden, wie de discussie moet gaan leiden.

Maar dat Jort Kelder een goede discussieleider is, die op intelligente wijze presenteert, blijkt niet uit zijn wekelijkse radioprogramma op zaterdag om 13:00 uur . Hij nodigt dan wel gasten uit, maar vervolgens onderbreekt hij ze te vaak en onnodig en maakt ook snel de zinnen af van zijn gasten.
Dit vind ik een belediging naar de gasten toe.
Het probleem met Jort is dat hij zogenaamd teveel feitjes kwijt wil, ook al hebben ze niks met het onderwerp te maken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:50:49 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193993406
Jort is een kwal en zwarte activisten zijn altijd woedend.
pi_193993484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dat kun je toch zelf ook bedenken? Waarom ga je er zo op door?
Hoe weet jij dat ze zich vergist? Ze schrijft duidelijk miljoenen. Als ze zich vergist is het niet zo moeilijk hoor om te zeggen “sorry ik heb me vergist in de tijdschaal”. Maar inplaats daarvan gaat zij door, niet ik.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')