abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 06:41:42 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194064249
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Even mijn balkon spammen wat intussen erg mooi begint te worden. Ik ben dit jaar helemaal opnieuw begonnen met nieuwe bakken.
Supermooi Kaas!
Resistance is futile.
pi_194066068
Heel leuk, @kaasplankje! Wat heb je anders gedaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 06:20:00 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194078872
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Heel leuk, @:kaasplankje! Wat heb je anders gedaan?
Onze gevel is geronoveerd en dat was aanleiding om alles eens te vervangen. Ik had alleen lange bakken aan de reling en nu iets minder met wat tussenruimte en van die bakken ertussen met Petunia's erin.

Op de foto niet echt goed te zien maar ik heb dus 2 lange bakken van een meter lengte boven elkaar met zelfgefabriceerde dubbele relinghaak en van die langwerpige emmerbakken met een sleuf die je over het hekwerk plaatst afgewisseld. Dus totaal 8 bakken van een meter in paren van 2, met 3 van die sleufbakken ertussen.

Op het balkon zelf alleen 2 grote bakken neergezet, 1 met een geurende roos en wat kruiden, en 1 met wat zomerbollen en een zakje zaadjes en een Koelreuteria die ik had gekregen als stekje.

ook de bakken zelf blijft nu een laag water onderin staan omdat ik alleen die kegels heb door geboord en er zitten hydrokorrels onderin. Dus ik geef ook efficiënt water nu.
pi_194111995
Akeleizaadjes in de post *G* Ik ga ze snel uitstrooien bij de nieuwe schutting en in het voorpostzegeltje >:O
pi_194112470
Das snel🤪 dan moet het volgend jaar al bloeien.
Trouwens ik las dat akelei niet woekert...het “wandelt” door de tuin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is meer voor liefhebbers.
pi_194131525
Ik ben een experiment begonnen. De ene helft van m'n bloemenweide heb ik gemaaid, op wat eilandjes van planten die nu nog interessant zijn na. Aan de andere helft heb ik niks gedaan. Ik hoop dat de orchideeën zich zo wat makkelijker uit kunnen zaaien in het gemaaide deel en dat er misschien wat nieuwe bloemen worden aangetrokken. We zullen zien; ik ga er niks bijzonders aan doen.

Gemaaid:


Niet gemaaid:


Ik kwam er trouwens achter dat er veel munt groeide in het gemaaide deel. Het rook erg lekker na het maaien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194134016
Nog een heuglijk moment vandaag: ik heb een kikker in de vijver gespot. Foto in spoilertag vanwege het grote formaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 07:07:57 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194139538
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:56 schreef AnneX het volgende:
Das snel🤪 dan moet het volgend jaar al bloeien.
Trouwens ik las dat akelei niet woekert...het “wandelt” door de tuin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is meer voor liefhebbers.
Akelei zaait zichzelf uit, het is geen plant die via de wortels vermeerderd zoals bijv. Smeerwortel, Phlox, Wederik en Herfstanemoon dat wel doen. Nu kan je dat woekeren noemen maar ook positiever zien zoals bodembedekkend, laat geen onkruid door, of geschikt voor een onderhoudsvrije border.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 07:08:11 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194139539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een heuglijk moment vandaag: ik heb een kikker in de vijver gespot. Foto in spoilertag vanwege het grote formaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrapt!
pi_194140505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Akelei zaait zichzelf uit, het is geen plant die via de wortels vermeerderd zoals bijv. Smeerwortel, Phlox, Wederik en Herfstanemoon dat wel doen. Nu kan je dat woekeren noemen maar ook positiever zien zoals bodembedekkend, laat geen onkruid door, of geschikt voor een onderhoudsvrije border.
Het is leuk om te zien hoe planten zich vermeerderen. Groot hoefblad gaat duidelijk via de wortels. Ik kan die nu al wat sturen: stukken laten staan die mogen staan en andere delen weghalen.

De planten die zich vermeerderen door uit te zaaien zijn volgend jaar een verrassing. Geen idee waar de toortsen op gaan komen bijvoorbeeld. Ik heb daar wel een idee voor opgedaan. De buurman heeft een tijdelijke border. Daar zet hij bijvoorbeeld de planten die op ongewenste plekken opkomen. Als ze wat groter zijn, plant hij ze uit op een plek waar hij ze wel wil hebben. Dat doet hij nu al met toortsen voor mijn vijverborder volgend jaar. Hij denkt dus een jaar vooruit. Ik wil daar zelf ook ergens een border voor inrichten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194140962
Een kraamkamer... *) dat kun je ook in de kas doen, toch?
Goed idee als er ruimte voor is op een stukkie grond.
pi_194141048
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:40 schreef AnneX het volgende:
Een kraamkamer... *) dat kun je ook in de kas doen, toch?
Goed idee als er ruimte voor is op een stukkie grond.
Haha, mooie werktitel!

Ik kan inderdaad de kas ervoor gebruiken, al vraag ik me af of de planten dan niet te veel vertroeteld worden. Ik ben het nu met brandende liefde aan het proberen: gezaaid in de kas en net uitgezet in de tuin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194142086
Ik kwam bij het verder opruimen en klimop }:| verwijderen bij de nieuwe schutting ook al kermit tegen.
Heel tam ook O+ Prachtige schutkleuren.


Blij met onze nieuwe schutting *G* Nu nog iets om het wat op te vullen.. ik denk aan een rondondendron (wit mss) want het is een schaduwplek.

Voor:


Tijdens, hier goed de scheiding met de buren te zien:




Klaar! En nog wat kaal, maar dat komt goed. Buurman was ook blij.. kregen een fles wijn en een bol kadokaart voor het geregel (had g gedaan :D )

pi_194142711
En voor in het vroege voorjaar ‘witte druifjes’ ?
En ik kwam ‘bijenkorfje’ tegen als bodembedekker. Prunella grandiflora Alba. O+
pi_194143342
@Claudia ...eerder zag ik dat je (ook) zo’n fonteintje op de zon hebt drijven in de vijver.
Tja, bij mij staat-ie in een schaal. 🤪 in schoon water.
Toch is om de haverklap het filtertje verstopt door blaadjes, of ik kan de gaatjes doorprikken.
Heb jij daar ‘last’ van in een viezere vijver dan in mijn schaal.?
  zaterdag 18 juli 2020 @ 14:52:12 #66
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_194143674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kwam bij het verder opruimen en klimop }:| verwijderen bij de nieuwe schutting ook al kermit tegen.
Heel tam ook O+ Prachtige schutkleuren.

[ afbeelding ]
Blij met onze nieuwe schutting *G* Nu nog iets om het wat op te vullen.. ik denk aan een rondondendron (wit mss) want het is een schaduwplek.

Voor:
[ afbeelding ]

Tijdens, hier goed de scheiding met de buren te zien:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klaar! En nog wat kaal, maar dat komt goed. Buurman was ook blij.. kregen een fles wijn en een bol kadokaart voor het geregel (had g gedaan :D )

[ afbeelding ]
Lekkere groene tuinen daar allemaal.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_194144848
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:52 schreef Dagoduck het volgende:

Lekkere groene tuinen daar allemaal.
Ja, echt iedereen heeft veel groen, veel gras.
Sowieso een hele groene omgeving.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194145023
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:09 schreef AnneX het volgende:
En voor in het vroege voorjaar ‘witte druifjes’ ?
En ik kwam ‘bijenkorfje’ tegen als bodembedekker. Prunella grandiflora Alba. O+
Ben al aan het rondneuzen... misschien doe ik wel 2 of 3 planten zodat ik elke keer iets bloeiends heb, ik ben er nog niet uit.
pi_194145302
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:24 schreef AnneX het volgende:
@:Claudia ...eerder zag ik dat je (ook) zo’n fonteintje op de zon hebt drijven in de vijver.
Tja, bij mij staat-ie in een schaal. 🤪 in schoon water.
Toch is om de haverklap het filtertje verstopt door blaadjes, of ik kan de gaatjes doorprikken.
Heb jij daar ‘last’ van in een viezere vijver dan in mijn schaal.?
Ja, ook last van. Moet regelmatig even worden schoongemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194145310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kwam bij het verder opruimen en klimop }:| verwijderen bij de nieuwe schutting ook al kermit tegen.
Heel tam ook O+ Prachtige schutkleuren.

[ afbeelding ]
Blij met onze nieuwe schutting *G* Nu nog iets om het wat op te vullen.. ik denk aan een rondondendron (wit mss) want het is een schaduwplek.

Voor:
[ afbeelding ]

Tijdens, hier goed de scheiding met de buren te zien:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klaar! En nog wat kaal, maar dat komt goed. Buurman was ook blij.. kregen een fles wijn en een bol kadokaart voor het geregel (had g gedaan :D )

[ afbeelding ]
Sodeju, wat een verschil! De buren wilden wel meewerken aan een nieuwe schutting? Misschien kunnen ze ook meteen hun hazelaar snoeien? :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194145815
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sodeju, wat een verschil! De buren wilden wel meewerken aan een nieuwe schutting? Misschien kunnen ze ook meteen hun hazelaar snoeien? :Y)
Deze buurman, aangespoord door dochter die ook alles financieel regelt, wel :D
Hij is flink aan t snoeien na een kleine voorzet. >:O
pi_194163794
Ik kom even wat dingen laten zien in de tuin waar ik blij van word.

De zee die aan het ontstaan is van blauwpaarse geraniums:


Het 'onkruid' dat ik laat staan en leuk blijkt te zijn (ik zou er haast van aan het botanic chalken gaan slaan):


Perovskia, mooie plant:


Hoe deze drie planten zich met elkaar aan het vermengen zijn (senecio inaequidens, senecio jacobea en centranthus ruber):


Uitgebloeide ratelaar tussen het hoge gras (de kleuren, het vormcontrast):


De hoge planten aan de waterkant, in het bijzonder de schermbloemen en het mooie donkerrood/bruin van de uitgebloeide planten:


De vorm van pijlkruid (what's in a name?):


Sowieso, de vijver. Zoveel te zien vanaf mijn bankje:


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194171926
Fijne plaatjes weer Claudia O+ Ik zou uren op je bankje bij die vijver kunnen zitten.
pi_194172473
Dat wordt een vol bankje, naast Blues en Claudia.
Lig je ook in het gras om de plaatjes te maken🤪

Perovskia staat hier in de voortuin en groeit inderdaad in een grillige vorm.
Ruikt wat zepig.
Pijlkruid tekent ook mooi tegen de lucht.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:34:52 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194183228
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik kwam bij het verder opruimen en klimop }:| verwijderen bij de nieuwe schutting ook al kermit tegen.
Heel tam ook O+ Prachtige schutkleuren.

[ afbeelding ]
Blij met onze nieuwe schutting *G* Nu nog iets om het wat op te vullen.. ik denk aan een rondondendron (wit mss) want het is een schaduwplek.

Voor:
[ afbeelding ]

Tijdens, hier goed de scheiding met de buren te zien:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klaar! En nog wat kaal, maar dat komt goed. Buurman was ook blij.. kregen een fles wijn en een bol kadokaart voor het geregel (had g gedaan :D )

[ afbeelding ]
Oh, die schutting voor...! :')

Mooi opgelost zo _O_ , was dit niet de buurman die zelf niets doet aan de tuin?
Resistance is futile.
  maandag 20 juli 2020 @ 22:27:48 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194184171
quote:
17s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom even wat dingen laten zien in de tuin waar ik blij van word.

De zee die aan het ontstaan is van blauwpaarse geraniums:
[ afbeelding ]

Het 'onkruid' dat ik laat staan en leuk blijkt te zijn (ik zou er haast van aan het botanic chalken gaan slaan):
[ afbeelding ]

Perovskia, mooie plant:
[ afbeelding ]

Hoe deze drie planten zich met elkaar aan het vermengen zijn (senecio inaequidens, senecio jacobea en centranthus ruber):
[ afbeelding ]

Uitgebloeide ratelaar tussen het hoge gras (de kleuren, het vormcontrast):
[ afbeelding ]

De hoge planten aan de waterkant, in het bijzonder de schermbloemen en het mooie donkerrood/bruin van de uitgebloeide planten:
[ afbeelding ]

De vorm van pijlkruid (what's in a name?):
[ afbeelding ]

Sowieso, de vijver. Zoveel te zien vanaf mijn bankje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik word ook blij van jouw tuin O+
Resistance is futile.
pi_194184587
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, die schutting voor...! :')

Mooi opgelost zo _O_ , was dit niet de buurman die zelf niets doet aan de tuin?
Deze is redelijk te spreken en wordt gesupport door dochter.
De andere kant is een oerwoud en niet aanspreekbaar qua tuinideeen.
pi_194184705
Nog even de eerste bloemen in de hibiscus delen: stampvol knoppen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194184774
Oops. Wat gek groot. Snel in spoiler gezet.
pi_194184841
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:58 schreef AnneX het volgende:
Oops. Wat gek groot. Snel in spoiler gezet.
Mobiel niet hoor. Mooi! Hier nog niks.
pi_194185064
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:02 schreef Blues het volgende:

[..]

Mobiel niet hoor. Mooi! Hier nog niks.
Bij buurman in voortuin in volle zon, bloeit ie het al 2-3 weken.
Mijne staat in de achtertuin op een schaduwplek onder een joekel van een notenboom.
  maandag 20 juli 2020 @ 23:27:40 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194185211
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

Bij buurman in voortuin in volle zon, bloeit ie het al 2-3 weken.
Mijne staat in de achtertuin op een schaduwplek onder een joekel van een notenboom.
Hier in de straat staat er ook 1 te bloeien. Vorig jaar pas door dit topic ontdekt wat een hibiscus is :P
Resistance is futile.
pi_194187922
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:55 schreef AnneX het volgende:
Nog even de eerste bloemen in de hibiscus delen: stampvol knoppen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, nu al! Bij mij geloof ik nog niks te zien. Ik heb ze in het najaar flink gesnoeid en ze stelden al niet veel voor (het waren overwoekerde plukjes in de tuin), dus ik heb weinig hoop op een weelderige bloei dit jaar. Misschien volgend jaar, als de wilgentakken die we snoeien er niet telkens op vallen. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194187926
@Seven, ik ben benieuwd hoe jouw tuin er nu bijstaat! Ben je te tevreden? Maak je (mentale) aantekeningen voor aanpassingen in het najaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194189702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo, nu al! Bij mij geloof ik nog niks te zien. Ik heb ze in het najaar flink gesnoeid en ze stelden al niet veel voor (het waren overwoekerde plukjes in de tuin), dus ik heb weinig hoop op een weelderige bloei dit jaar. Misschien volgend jaar, als de wilgentakken die we snoeien er niet telkens op vallen. :X
Snoeien in het Voorjaar, want hibiscus bloeit na langste dag :{w

En naar Seven ben ik ook wel benieuwd...🤪
pi_194189742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

Snoeien in het Voorjaar, want hibiscus bloeit na langste dag :{w

En naar Seven ben ik ook wel benieuwd...🤪
Excuses, ik heb in het voorjaar gesnoeid (ik ken de regel!). Niet alle planten hebben te lijden onder flinke snoeibeurten. Sommige bloeien op hout dat minstens een jaar oud is, andere juist op nieuwe scheuten. Ik weet niet hoe dat met hibiscus zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 21-07-2020 11:50:21 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194189828
Ik heb een hibiscus op stam, werd gigantisch en daardoor topzwaar bij de bloei.
Rigoreus (op een verkeerd moment w.s. :P ) gesnoeid tot kale neet en begin nu pas weer een beetje bij te komen. Benieuwd of ie uberhaupt gaat bloeien.
pi_194190461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Excuses, ik heb in het voorjaar gesnoeid (ik ken de regel!). Niet alle planten hebben te lijden onder flinke snoeibeurten. Sommige bloeien op hout dat minstens een jaar oud is, andere juist op nieuwe scheuten. Ik weet niet hoe dat met hibiscus zit.
Dacht al B-)
Eigenlijk snoei ik met name om te zorgen dat de onderkant uitloopt.
Anders wordt het wat Blues zegt: topzwaar op stam.
pi_194190570
Ik ga nu richting dekatuin om het 'gat' te vullen dat de oude schutting naliet.
(dat was 3 meter hoog/breed/diep klimop).
En ik sleep g mee >:) (die zal wel naar asfaltering zoeken _O- )

Edit.
Een wonder is geschiedt hier :D
We reden niet naar Dekatuin maar naar Welkoop. Ook hier in de buurt, omdat g daar nog nooit geweest was :? Toen besloot ik hem te laten kiezen voor een plant voor bij de nieuwe schutting.... hij koos een virburnum tinus sense.
Benieuwd of ie aan gaat slaan.. wel grappig dat hij zo'n totaal andere smaak heeft dan ik, maar we gaan het zien.

https://plantnu.nl/viburnum-tinus/
Vind 'm een beetje oubollig _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 36% gewijzigd door Blues op 21-07-2020 14:23:42 ]
pi_194192374
Plaatje bij het praatje:

De voormalige kale neethibiscus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nieuwe 'Tinus' >:O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door Blues op 21-07-2020 20:11:26 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:45:16 #91
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_194192654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:03 schreef Blues het volgende:
Ik ga nu richting dekatuin om het 'gat' te vullen dat de oude schutting naliet.
(dat was 3 meter hoog/breed/diep klimop).
En ik sleep g mee >:) (die zal wel naar asfaltering zoeken _O- )

Edit.
Een wonder is geschiedt hier :D
We reden niet naar Dekatuin maar naar Welkoop. Ook hier in de buurt, omdat g daar nog nooit geweest was :? Toen besloot ik hem te laten kiezen voor een plant voor bij de nieuwe schutting.... hij koos een virburnum tinus sense.
Benieuwd of ie aan gaat slaan.. wel grappig dat hij zo'n totaal andere smaak heeft dan ik, maar we gaan het zien.
[ afbeelding ]
https://plantnu.nl/viburnum-tinus/
Vind 'm een beetje oubollig _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom vind je een Viburnum 'oubollig'? Het is één van de weinige groenblijvende heesters die bloeit van december t/m maart of zo. Terwijl je tuin er 'doods' uit ziet in deze maanden, bloeit een Viburnum als een malle. Doet het overigens het beste in de schaduw.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_194192769
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:45 schreef Twieki het volgende:

[..]

Waarom vind je een Viburnum 'oubollig'? Het is één van de weinige groenblijvende heesters die bloeit van december t/m maart of zo. Terwijl je tuin er 'doods' uit ziet in deze maanden, bloeit een Viburnum als een malle. Doet het overigens het beste in de schaduw.
Ja, dat is allemaal een voordeel.
Weet niet waarom ik die oubollig vind, heb t ook met hortensia's :D Kronkel in mijn hoofd, heb er wel meer ):O
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:01:01 #93
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_194192824
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal een voordeel.
Weet niet waarom ik die oubollig vind, heb t ook met hortensia's :D Kronkel in mijn hoofd, heb er wel meer ):O
Die 'kronkel' bevalt me wel. :P

Hortensia's, ik vind ze op zich mooi, maar dan moeten ze ook goed dieproze zijn van kleur, niet dat laffe lichtroze of wit. Of blauw, bah. Niet mijn smaak.

Je nieuwe schutting staat er mooi bij! Erg netjes gedaan. Voor extra stevigheid zou je nog een houten regel kunnen plaatsen bovenin, dat voorkomt dat palen door de wind steeds losser komen te zitten, en vervolgens weer omwaaien.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_194193020
Jij komt gewoon met één plant thuis, @Blues? Held. En ik begrjip je associatie wel. Ik heb het met de skimmia, dat vind ik een suffe plant. Met de hortensia heb ik dat trouwens niet. Die komt bij mij in de omgeving veel voor (platteland, boerderijen) en maakt onderdeel uit van het landschap. Ik vind alleen de hortensia's met witte bollen niet mooi. Die worden al gauw geel/bruin en gaan hangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194193057
Ik wou nog zeggen dat ik door @bleiblei bij Oudolf uitkwam en onderstaand boek ben gaan lezen. Een aanrader!



En ik was gisteren in de Tuinen van Appeltern. Dat was erg leuk, al was het wel wat overweldigend. Veel hortensia's gezien trouwens. :+ Ik vond dit een van de mooiste tuinen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194197493
Het is inderdaad overdaad in Appeltern.
Dat ‘rode spul’ zag ik zojuist langs de sloot bij een rondje fietsen.
Verder een boel tuin foto’s in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:48:34 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194197767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
@:Seven, ik ben benieuwd hoe jouw tuin er nu bijstaat! Ben je te tevreden? Maak je (mentale) aantekeningen voor aanpassingen in het najaar?
Het blijft hier aftasten wat wel werkt, en wat niet. Na een veelbelovende start dit jaar, staat de maagdenpalm er heel zielig bij. Vermoedelijk te nat. We zien wel dat schaduwkruid het prima doet in jaar 1. Dus mogelijk nemen we afscheid van maagdenpalm ten faveure van het ogenschijnlijk sterkere schaduwkruid.

Verder 1 hortensia met witte bollen die blij is. De tweede hortensia met de witte bollen staat onder de Henkboom en die is echt heel zielig. Die zetten we na de bloei bij zijn soortgenoot om een soort haag te creëren.

Katjeswilg heb ik alle takken af moeten snoeien, werd lastig gevallen door een luis of schimmel dus alle lange uitlopers waren dood. Hopelijk volgend jaar al herstel.

M'n Gelderse rozen (viburnums) hebben niet erg uitbundig gebloeid, maar groeien wel prima in hun pot.

Hosta's going strong, vrijwel geen slakken overlast _O_

Varenbak gedijt prima dit jaar (wijfjesvaren en steenbreekvaren). Wijfjesvaren breidt zich uit door de bak.

De tuin is momenteel een bende omdat Six. de ruimte onder het afdak als werkplaats gebruikt. Als het een beetje opgeruimd is, volgen weer foto's.

En ik denk dat we volgend jaar pas weer aanpassingen gaan doen in de tuin, al het geld gaat naar de verbouwing.
Resistance is futile.
pi_194197768
Mooie foto's weer!

Ik maakte er een van mn bloemenweeldeweide, met vooraan/rechts de beukehaag met daaruit de volop bloeiende vaste lathyrus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:45 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194197810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:30 schreef AnneX het volgende:
Het is inderdaad overdaad in Appeltern.
Dat ‘rode spul’ zag ik zojuist langs de sloot bij een rondje fietsen.
Verder een boel tuin foto’s in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie plaatjes O+
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:51:43 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194197833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:48 schreef sigme het volgende:
Mooie foto's weer!

Ik maakte er een van mn bloemenweeldeweide, met vooraan/rechts de beukehaag met daaruit de volop bloeiende vaste lathyrus.
[ afbeelding ]
Kijk eens, daar zullen de insectenbeestjes bij mee zijn.

Iemand trouwens al pimpernel geplant? :+
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')