abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193902734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:51 schreef cempexo het volgende:
Nog maar even de RIVM vrienden voor dit kabinet en hun persoonlijke bedoelingen:

Het feit dat jij het RIVM wantrouwt spreekt voor mij persoonlijk juist in hun voordeel.

:P
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:32:19 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193902741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het feit dat jij het RIVM wantrouwt spreekt voor mij persoonlijk juist in hun voordeel.

Oehhhh :D . Apply ice to that burn.
Huilen dan.
pi_193902749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:00 schreef Monolith het volgende:
Als kansenparels met 300 Mercedessen en BMWs het Malieveld op zouden willen gebeurt hetzelfde hoor.
Of soldaten met gehuurde Leopards en hun Apaches en Pantserhouwitzers op het Malieveld!!! :7
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:42:50 #190
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_193902904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je gevoelsleven moet laten waar het hoort,bij jezelf. Of ben je labiel en zuig je andermans emoties op om je een beter mens te voelen dan de ander. Iemand op deze manier naar beneden halen zegt iets over jou zelf. Vroeger was op de persoon spelen iets voor onopgevoede mensen...nu is het gemeengoed.
pi_193902939
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gesponsord door... het Mesdag Zuivelfonds. Dat lijkt jou een neutrale partij waarop je kan vertrouwen voor een objectieve analyse van de meetmethodes van het RIVM? Over 'bedoelingen' gesproken...

1) Er wordt gecorrigeerd voor de nabijheid van de stal en de rioolput voor de 2 betreffende meetstations.
2) Modelberekeningen zijn maar deels afhankelijk van de luchtmetingen. Daarnaast zijn er ook nog 279 locaties in 70 natuurgebieden waarbij de stikstofdepositie gemeten wordt.

De depositiemetingen gecombineerd met de luchtmetingen geven gewoon een betrouwbaar beeld, waarop de invloed van de 2 meetlocaties in kwestie beperkt is.

Dat fimpje is inmiddels al lang en breed gewogen, en te licht bevonden. Waarom jij er nou weer mee aan komt zetten is mij een raadsel.
Het is geen raadsel. Ik luister en zie wat ik hoor en zie. De overheid selecteert haar informatie over de belangen van die overheid, lees betrokken ambtenaren. Het CBS zijn hun vrienden en vriendinnen. Voorbeeld :
http://nieuws.tpo.nl/2014(...)januari-2015-met-19/

Om over de boekhoudfraude van de NL gemeentes nog maar te zwijgen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193902981
Nu nog aankomen met de kritiek van het Mesdag Zuivelfonds is wel een hele oude koe uit de sloot halen hoor. Ze hebben later zelf toegegeven dat ze fout zaten in hun berekening en kwamen op dezelfde cijfers uit van het RIVM.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:50:26 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193903012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:44 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het is geen raadsel. Ik luister en zie wat ik hoor en zie. De overheid selecteert haar informatie over de belangen van die overheid, lees betrokken ambtenaren. Het CBS zijn hun vrienden en vriendinnen. Voorbeeld :
http://nieuws.tpo.nl/2014(...)januari-2015-met-19/

Om over de boekhoudfraude van de NL gemeentes nog maar te zwijgen.
We hebben het nu over het RIVM en stikstofdepositie. Niet over de door jou vermeende boekhoudfraude van gemeentes of over werkloosheidscijfers uit 2014 (kan dat bericht niet eens lezen want ik heb geen abo op de TPO, en dat wil ik graag zo houden).

Zou je, in plaats van allemaal ongerelateerde zaken erbij te betrekken, kunnen reageren op de inhoud van mijn bericht?
Huilen dan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:52:20 #194
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193903033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als kansenparels met 300 Mercedessen en BMWs het Malieveld op zouden willen gebeurt hetzelfde hoor.
Als....indien....stel je voor dat,

...alle Monoliths in den lande naar buiten zouden gaan en hun zintuigen zouden prikkelen met het onderwerp waarover ze spreken....zouden ze dan ook tot de conclusie komen dat die kansparels in Mercedessen geen motief hebben om naar het Malieveld te gaan?

Ik denk eerder dat je richting 300.000 moet denken maar dan verspreid door het land. Dat is voor de politie wat lastiger dan het Malieveld omsingelen, maar niet onmogelijk. Momenteel omsingelt het straattuig de politie met hun verdeel en heersstrategie. Waar is het leger nu? Dat is waar de tweet over gaat waar je op reageerde.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193903046
De boeren en de landbouw lobby willen de huidige status quo behouden en niks aan de stikstof problematiek doen, eigenlijk waar ze de laatste 40 jaar al mee bezig zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:53:48 #196
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193903057
Dit draadje :{.
ton_aarts twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 09:42:28 Farmers Defence Force (FDF) over een D66 politicus:

„Dit ongedierte moet je uitroeien, en voor deze wolf in schaapskleren is geen afschotvergunning nodig, gewoon een propje lood geven”, zegt iemand. „Mag ik hem afschieten!”, zegt een ander groepslid. https://t.co/nAu3EYMtgR reageer retweet
Farmers Defence Force is een extreem enge club :r.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:58:33 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193903114
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:53 schreef Slobeend het volgende:
ton_aarts twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 09:42:28 Farmers Defence Force (FDF) over een D66 politicus:

„Dit ongedierte moet je uitroeien, en voor deze wolf in schaapskleren is geen afschotvergunning nodig, gewoon een propje lood geven”, zegt iemand. „Mag ik hem afschieten!”, zegt een ander groepslid. https://t.co/nAu3EYMtgR reageer retweet
Woordenkunstenaars
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:58:59 #198
24533 ACT-F
pi_193903118
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gesponsord door... het Mesdag Zuivelfonds. Dat lijkt jou een neutrale partij waarop je kan vertrouwen voor een objectieve analyse van de meetmethodes van het RIVM? Over 'bedoelingen' gesproken...

1) Er wordt gecorrigeerd voor de nabijheid van de stal en de rioolput voor de 2 betreffende meetstations.
2) Modelberekeningen zijn maar deels afhankelijk van de luchtmetingen. Daarnaast zijn er ook nog 279 locaties in 70 natuurgebieden waarbij de stikstofdepositie gemeten wordt.

De depositiemetingen gecombineerd met de luchtmetingen geven gewoon een betrouwbaar beeld, waarop de invloed van de 2 meetlocaties in kwestie beperkt is.

Dat fimpje is inmiddels al lang en breed gewogen, en te licht bevonden. Waarom jij er nou weer mee aan komt zetten is mij een raadsel.
NOS Nieuws • Politiek • Ma 15 juni, 14:36

'Overheid moet rekensysteem stikstofberekeningen aanpassen'

Het rekensysteem dat wordt gebruikt voor stikstofberekeningen om vergunningen te verlenen moet worden aangepast. Dat concludeert de commissie-Hordijk die het kabinet adviseert.

Met het zogenoemde Aerius-systeem berekent het RIVM de uitstoot van ammoniak en stikstofoxiden, en wat daarvan neerkomt in natuurgebieden. De neerslag wordt ook wel "stikstofdepositie"genoemd.

De berekeningen zijn bepalend voor het verlenen van vergunningen in onder meer landbouw en de bouw.

De commissie stelt dat de berekeningen waar de overheid om vraagt zo gedetailleerd zijn, dat het "niet meer in balans is met de mate van wetenschappelijke onzekerheid over de neerslag van stikstof". Zo wordt de neerslag weergegeven voor één hectare, maar de wetenschappelijke zekerheid op zo'n kleine schaal is volgens de commissie onzeker.

Ook wordt onvoldoende rekening gehouden met het feit dat de stikstofneerslag op een bepaald gebied ook verschillende oorzaken kan hebben. Het dringende advies is dan ook de Aerius-tool aan te passen.

"Er is meer onderzoek nodig naar de onzekerheden binnen het Aerius-systeem", schrijft de commissie.

'Ook satellietmetingen inzetten'

Bij de metingen voor vergunningen voor wegen wordt bovendien een ander systeem gehanteerd dan voor stallen of woningen. Bij wegen wordt met een grens van 5 kilometer gerekend, waar dat voor andere sectoren niet gebeurt. Dat moet volgens de commissie gelijkgetrokken worden.

Verder raadt de commissie het kabinet aan om meer meetsystemen in te zetten voor landbouw, industrie, bouwactiviteiten en transport. Daarbij wordt met name gedacht aan satellietmetingen.

"De twee belangrijke componenten van stikstof, NO2 en NH3, worden beide waargenomen vanuit de ruimte. Satellieten geven dagelijks informatie voor Nederland over gebieden van ongeveer 5 tot 10 kilometer."

Minister Schouten stelde het adviescollege in, nadat de Raad van State vorig jaar een streep zette door het Nederlandse stikstofbeleid. Sindsdien neemt het kabinet maatregelen om het beleid aan te passen. Vorige week kwam de commissie-Remkes met een kritisch rapport over dat beleid.

https://nos.nl/artikel/23(...)ingen-aanpassen.html
pi_193903119
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:06 schreef Nikonlover het volgende:
Ze hebben in het nadeel van de boeren gestemd zie ik.

Dit gaat leuk worden vandaag _O-
Ze hebben gestemd in het voordeel van de bouwsector en de Nederlandse burgers die wachten op de bouw van hun nieuwe huis, weg, ziekenhuis, winkel of school.
pi_193903128
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

We hebben het nu over het RIVM en stikstofdepositie. Niet over de door jou vermeende boekhoudfraude van gemeentes of over werkloosheidscijfers uit 2014 (kan dat bericht niet eens lezen want ik heb geen abo op de TPO, en dat wil ik graag zo houden).

Zou je, in plaats van allemaal ongerelateerde zaken erbij te betrekken, kunnen reageren op de inhoud van mijn bericht?
Ik heb het dus over de betrouwbaarheid van de overheid op macro niveau en daarmee acceptatie ic presentatie van de cijfers. De overheid is een selectieve partner.

Achter de schermen kan de burger niets tot weinig beoordelen. Van mij mag je je dus jouw gelijk hebben in deze.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 03-07-2020 11:06:11 ]
pi_193903166
quote:
Nog maar even de RIVM vrienden voor dit kabinet en hun persoonlijke bedoelingen:

Hahahaha, het Mesdag Zuivelfonds heeft allang toegegeven dat hun berekeningen niet kloppen en die van het RIVM wel.
pi_193903169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, die trekkers trokken een tijdje terug nog overal de binnenstad in.
Gisteravond toch nog?
pi_193903199
quote:

Nog maar even voor de mensen die dit filmpje serieus gaan nemen:

https://www.npostart.nl/medialogica/26-05-2020/VPWON_1310565

En nee, medialogica is zeker niet NOS of mainstreammediageil ondanks dat het van de NPO is. Ik kan de afleveringen over andere onderwerpen ook aanraden.
pi_193903228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahahaha, het Mesdag Zuivelfonds heeft allang toegegeven dat hun berekeningen niet kloppen en die van het RIVM wel.
Nogal logisch, anders konden ze ook gewoon met een gedegen onderzoeksrapport komen in plaats van in stilte hun keutel terugtrekken. Nu teren ze weer volledig op vage complotgekkiefilmpjes op YT.
pi_193903263
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:53 schreef Slobeend het volgende:

Aldus een twitteraar die tevens anti Thierry Baudet is.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 11:11:02 #206
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193903291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Aldus een twitteraar die tevens anti Thierry Baudet is.
Is uit een krantenartikel van RD Hans.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:13:37 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193903323
IvarLingen twitterde op donderdag 02-07-2020 om 20:36:41 Het water aan de Prinsessegracht bij het Malieveld in Den Haag heeft een felgroene kleur. Handhavers van het Hoogheemraadschap van Delfland verrichten onderzoek. https://t.co/dHn3JKgrxa reageer retweet
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:24:46 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193903488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb het dus over de betrouwbaarheid van de overheid op macro niveau en daarmee acceptatie ic presentatie van de cijfers. De overheid is een selectieve partner.

Achter de schermen kan de burger niets tot weinig beoordelen. Van mij mag je je dus jouw gelijk hebben in deze.
Ja, makkelijk hoor. Je vertrouwt de overheid per definitie niet en dat betekent dat je niet met ratio, logica of argumenten hoeft te komen om beweringen of gegevens in twijfel te trekken. Of zo?
Huilen dan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:27:02 #209
24533 ACT-F
pi_193903510
pi_193903578
quote:
Hoor ook muziek.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 11:34:57 ]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:45 #211
24533 ACT-F
pi_193903731
Ze bezetten de politiebureaus!
quote:
Boeren op de trekker naar politiebureaus om aangifte te doen tegen minister Schouten

Tientallen boeren gaan vandaag aangifte doen op meerdere politiebureaus in Overijssel tegen minister Schouten van Landbouw. De boeren vinden het plan van het ministerie om de veevoerregeling verplicht te maken 'dierenmishandeling'.

De boeren gaan op trekkers, maar ook met de auto naar bureaus in onder meer Almelo, Enschede, Hengelo, Nijverdal en Zwolle.

Veevoer-regeling

Schouten wil de uitstoot van stikstof uit mest verlagen door minder eiwit toe te staan in veevoer. De boeren kwamen zelf met een alternatief plan; ze willen de eiwitten in het veervoer verlagen op basis van vrijwilligheid.

De Tweede Kamer stemde vannacht om half vier voor een motie van CDA en VVD om het plan van de minister en het alternatieve plan van de boeren door te laten rekenen door het Planbureau voor de Leefomgeving.

Niet voldoende

Maar voor de boeren is dat niet voldoende. Het plan van Schouten moet in september namelijk al in gaan en de kans is groot dat de doorberekening dan nog niet is gedaan.

De boeren doen daarom aangifte van dierenmishandeling. Bovendien vinden ze dat boeren niet gelijk worden behandeld als het gaat om de aanpak van stikstof. Daarom doen ze ook daar aangifte van.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-minister-schouten
pi_193903771
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als....indien....stel je voor dat,

...alle Monoliths in den lande naar buiten zouden gaan en hun zintuigen zouden prikkelen met het onderwerp waarover ze spreken....zouden ze dan ook tot de conclusie komen dat die kansparels in Mercedessen geen motief hebben om naar het Malieveld te gaan?

Ik denk eerder dat je richting 300.000 moet denken maar dan verspreid door het land. Dat is voor de politie wat lastiger dan het Malieveld omsingelen, maar niet onmogelijk. Momenteel omsingelt het straattuig de politie met hun verdeel en heersstrategie. Waar is het leger nu? Dat is waar de tweet over gaat waar je op reageerde.
Ja het probleem is een beetje dat jij allerlei assymetrische zaken wilt vergelijken. Kijk het leger wordt natuurlijk niet ingezet tegen hangjongeren. Daar hebben we de politie voor en in het geval van rellen hebben we de ME. Bij het gebruik van zware landbouwvoertuigen speelt wat anders. Daar kun je wel een cordon ME'ers voorzetten met een paar paardjes en een waterkanon, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Kijk, ik ridiculiseer je posts natuurlijk gewoon omdat het stereotype "MAAR HULLIE MOGUH WEL ALLES" onderbuikgeblaat is. Als je kijkt naar demonstraties dan kregen boeren veelal veel meer ruimte dan vele andere demonstranten. Dat is dan ook waar je de analogie moet trekken. Genoeg demonstraties waar de ME even gaat knuppelen. Boeren wordt in mijn ogen doorgaans een stuk meer toegestaan dan de doorsneedemonstrant.
Met de aanpak van probleemjongeren heeft dat natuurlijk verder niet zo veel van doen. Daar een vergelijking tussen trekken is een beetje van het infantiele "Ga boeven vangen!!!!"-niveau.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:47:42 #213
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193903773
Veel succes met aangifte doen _O- Maak maar een afspraak en kom over een week of drie maar terug.
pi_193903986
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, makkelijk hoor. Je vertrouwt de overheid per definitie niet en dat betekent dat je niet met ratio, logica of argumenten hoeft te komen om beweringen of gegevens in twijfel te trekken. Of zo?
Die cijfers zullen kloppen als berekening cijfers. De werkelijke vraag is wat dan de impact is van die cijfers, dat zijn beweringen en dus werken met geselecteerde uitkomsten! En als zodanig dus geen feiten.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:59:44 #215
24533 ACT-F
pi_193903992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:47 schreef Monolith het volgende:
Als je kijkt naar demonstraties dan kregen boeren veelal veel meer ruimte dan vele andere demonstranten. Dat is dan ook waar je de analogie moet trekken. Genoeg demonstraties waar de ME even gaat knuppelen. Boeren wordt in mijn ogen doorgaans een stuk meer toegestaan dan de doorsneedemonstrant.
De boeren 'krijgen' geen ruimte, ze 'eisen' ruimte op. Als je met 35 man gaat demonstreren dan ben je een makkelijke prooi, maar als je met 5000 man bent en je toont wat agressie dan stappen de handhavers al snel naar achteren. Kom je met 50.000 trekkers dan zetten ze zelfs het leger tegen de bevolking in.

En dat is precies het punt met de kansparels. Ze zijn met z'n velen, want als je aan één zit dan heb je de hele horde achter je aan. Dat weten de handhavers maar al te goed, dus stappen ze achteruit. Waar is de overdaad aan handhaving op het moment dat de bevolking erom vraagt? En waarom is er een overdaad aan handhaving als het gaat om kritiek op de overheid middels een grondrecht?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 12:13:16 #216
426493 crew  PippenScottie
pi_193904199
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze bezetten de politiebureaus!
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-minister-schouten
Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
My friends all drive horses
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:14:45 #217
24533 ACT-F
pi_193904223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
Dat is juist goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')