abonnement Unibet Coolblue
pi_193903166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:51 schreef cempexo het volgende:
Nog maar even de RIVM vrienden voor dit kabinet en hun persoonlijke bedoelingen:

Hahahaha, het Mesdag Zuivelfonds heeft allang toegegeven dat hun berekeningen niet kloppen en die van het RIVM wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193903169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, die trekkers trokken een tijdje terug nog overal de binnenstad in.
Gisteravond toch nog?
pi_193903199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:51 schreef cempexo het volgende:
Nog maar even de RIVM vrienden voor dit kabinet en hun persoonlijke bedoelingen:

Nog maar even voor de mensen die dit filmpje serieus gaan nemen:

https://www.npostart.nl/medialogica/26-05-2020/VPWON_1310565

En nee, medialogica is zeker niet NOS of mainstreammediageil ondanks dat het van de NPO is. Ik kan de afleveringen over andere onderwerpen ook aanraden.
pi_193903228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahahaha, het Mesdag Zuivelfonds heeft allang toegegeven dat hun berekeningen niet kloppen en die van het RIVM wel.
Nogal logisch, anders konden ze ook gewoon met een gedegen onderzoeksrapport komen in plaats van in stilte hun keutel terugtrekken. Nu teren ze weer volledig op vage complotgekkiefilmpjes op YT.
pi_193903263
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:53 schreef Slobeend het volgende:
Dit draadje :{.
ton_aarts twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 09:42:28 Farmers Defence Force (FDF) over een D66 politicus:

„Dit ongedierte moet je uitroeien, en voor deze wolf in schaapskleren is geen afschotvergunning nodig, gewoon een propje lood geven”, zegt iemand. „Mag ik hem afschieten!”, zegt een ander groepslid. https://t.co/nAu3EYMtgR reageer retweet
Farmers Defence Force is een extreem enge club :r.
Aldus een twitteraar die tevens anti Thierry Baudet is.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 11:11:02 #206
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193903291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Aldus een twitteraar die tevens anti Thierry Baudet is.
Is uit een krantenartikel van RD Hans.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 11:13:37 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193903323
IvarLingen twitterde op donderdag 02-07-2020 om 20:36:41 Het water aan de Prinsessegracht bij het Malieveld in Den Haag heeft een felgroene kleur. Handhavers van het Hoogheemraadschap van Delfland verrichten onderzoek. https://t.co/dHn3JKgrxa reageer retweet
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:24:46 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193903488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb het dus over de betrouwbaarheid van de overheid op macro niveau en daarmee acceptatie ic presentatie van de cijfers. De overheid is een selectieve partner.

Achter de schermen kan de burger niets tot weinig beoordelen. Van mij mag je je dus jouw gelijk hebben in deze.
Ja, makkelijk hoor. Je vertrouwt de overheid per definitie niet en dat betekent dat je niet met ratio, logica of argumenten hoeft te komen om beweringen of gegevens in twijfel te trekken. Of zo?
Huilen dan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:27:02 #209
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193903510
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193903578
quote:
Hoor ook muziek.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:45 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193903731
Ze bezetten de politiebureaus!
quote:
Boeren op de trekker naar politiebureaus om aangifte te doen tegen minister Schouten

Tientallen boeren gaan vandaag aangifte doen op meerdere politiebureaus in Overijssel tegen minister Schouten van Landbouw. De boeren vinden het plan van het ministerie om de veevoerregeling verplicht te maken 'dierenmishandeling'.

De boeren gaan op trekkers, maar ook met de auto naar bureaus in onder meer Almelo, Enschede, Hengelo, Nijverdal en Zwolle.

Veevoer-regeling

Schouten wil de uitstoot van stikstof uit mest verlagen door minder eiwit toe te staan in veevoer. De boeren kwamen zelf met een alternatief plan; ze willen de eiwitten in het veervoer verlagen op basis van vrijwilligheid.

De Tweede Kamer stemde vannacht om half vier voor een motie van CDA en VVD om het plan van de minister en het alternatieve plan van de boeren door te laten rekenen door het Planbureau voor de Leefomgeving.

Niet voldoende

Maar voor de boeren is dat niet voldoende. Het plan van Schouten moet in september namelijk al in gaan en de kans is groot dat de doorberekening dan nog niet is gedaan.

De boeren doen daarom aangifte van dierenmishandeling. Bovendien vinden ze dat boeren niet gelijk worden behandeld als het gaat om de aanpak van stikstof. Daarom doen ze ook daar aangifte van.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-minister-schouten
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193903771
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als....indien....stel je voor dat,

...alle Monoliths in den lande naar buiten zouden gaan en hun zintuigen zouden prikkelen met het onderwerp waarover ze spreken....zouden ze dan ook tot de conclusie komen dat die kansparels in Mercedessen geen motief hebben om naar het Malieveld te gaan?

Ik denk eerder dat je richting 300.000 moet denken maar dan verspreid door het land. Dat is voor de politie wat lastiger dan het Malieveld omsingelen, maar niet onmogelijk. Momenteel omsingelt het straattuig de politie met hun verdeel en heersstrategie. Waar is het leger nu? Dat is waar de tweet over gaat waar je op reageerde.
Ja het probleem is een beetje dat jij allerlei assymetrische zaken wilt vergelijken. Kijk het leger wordt natuurlijk niet ingezet tegen hangjongeren. Daar hebben we de politie voor en in het geval van rellen hebben we de ME. Bij het gebruik van zware landbouwvoertuigen speelt wat anders. Daar kun je wel een cordon ME'ers voorzetten met een paar paardjes en een waterkanon, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Kijk, ik ridiculiseer je posts natuurlijk gewoon omdat het stereotype "MAAR HULLIE MOGUH WEL ALLES" onderbuikgeblaat is. Als je kijkt naar demonstraties dan kregen boeren veelal veel meer ruimte dan vele andere demonstranten. Dat is dan ook waar je de analogie moet trekken. Genoeg demonstraties waar de ME even gaat knuppelen. Boeren wordt in mijn ogen doorgaans een stuk meer toegestaan dan de doorsneedemonstrant.
Met de aanpak van probleemjongeren heeft dat natuurlijk verder niet zo veel van doen. Daar een vergelijking tussen trekken is een beetje van het infantiele "Ga boeven vangen!!!!"-niveau.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:47:42 #213
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193903773
Veel succes met aangifte doen _O- Maak maar een afspraak en kom over een week of drie maar terug.
pi_193903986
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, makkelijk hoor. Je vertrouwt de overheid per definitie niet en dat betekent dat je niet met ratio, logica of argumenten hoeft te komen om beweringen of gegevens in twijfel te trekken. Of zo?
Die cijfers zullen kloppen als berekening cijfers. De werkelijke vraag is wat dan de impact is van die cijfers, dat zijn beweringen en dus werken met geselecteerde uitkomsten! En als zodanig dus geen feiten.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:59:44 #215
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193903992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:47 schreef Monolith het volgende:
Als je kijkt naar demonstraties dan kregen boeren veelal veel meer ruimte dan vele andere demonstranten. Dat is dan ook waar je de analogie moet trekken. Genoeg demonstraties waar de ME even gaat knuppelen. Boeren wordt in mijn ogen doorgaans een stuk meer toegestaan dan de doorsneedemonstrant.
De boeren 'krijgen' geen ruimte, ze 'eisen' ruimte op. Als je met 35 man gaat demonstreren dan ben je een makkelijke prooi, maar als je met 5000 man bent en je toont wat agressie dan stappen de handhavers al snel naar achteren. Kom je met 50.000 trekkers dan zetten ze zelfs het leger tegen de bevolking in.

En dat is precies het punt met de kansparels. Ze zijn met z'n velen, want als je aan één zit dan heb je de hele horde achter je aan. Dat weten de handhavers maar al te goed, dus stappen ze achteruit. Waar is de overdaad aan handhaving op het moment dat de bevolking erom vraagt? En waarom is er een overdaad aan handhaving als het gaat om kritiek op de overheid middels een grondrecht?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 12:13:16 #216
426493 crew  PippenScottie
pi_193904199
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze bezetten de politiebureaus!
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-minister-schouten
Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:14:45 #217
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193904223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
Dat is juist goed.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193904256
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze bezetten de politiebureaus!
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)en-minister-schouten
Ze kunnen beter aangifte tegen schijnheil Henkie Bleker doen, de grondlegger van het backfirende PAS-beleid.
pi_193904265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:42 schreef Arius80 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je gevoelsleven moet laten waar het hoort,bij jezelf. Of ben je labiel en zuig je andermans emoties op om je een beter mens te voelen dan de ander. Iemand op deze manier naar beneden halen zegt iets over jou zelf. Vroeger was op de persoon spelen iets voor onopgevoede mensen...nu is het gemeengoed.
Nee hoor, het is gebaseerd op de nodige discussies. :P
-
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:18:31 #220
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193904309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Ze kunnen beter aangifte tegen schijnheil Henkie Bleker doen, de grondlegger van het backfirende PAS-beleid.
Kijk eens naar mijn eerste reactie in dit topic. Ik hoop dat je het epistel begrijpt.

Ik moet nu even aan het werk :@
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193904445
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:18 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk eens naar mijn eerste reactie in dit topic. Ik hoop dat je het epistel begrijpt.

Ik moet nu even aan het werk :@
Tja ik weet wel dat ons landbouwbeleid een opeenstapeling van mislukkingen is (zie ook het fosfaatbeleid :') ), maar in plaats van de PAS had er toentertijd ook degelijk beleid gemaakt kunnen worden. Of in ieder geval de basis daarvoor had gelegd kunnen worden in plaats van wederom zo'n huzarenstukje van wanbeleid.

Nu moeten er met terugwerkende kracht zaken rechtgetrokken worden waarvoor wettelijk momenteel nog niet iets goed geregeld is. Daar is gewoon geen ideale aanpak voor en dat we terecht zijn gekomen in de huidige situatie is veroorzaakt door de opportunistische PAS.

Degene die nu de brandjes blust erop aankijken dat ze dat niet goed doet vind ik de omgekeerde wereld als je de aanstichter van de brand nog steeds beschouwd als vriend van de landbouw. _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 12:26:44 ]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:30:05 #222
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_193904548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee hoor, het is gebaseerd op de nodige discussies. :P
Bijzonder antwoord, maar geen punt. Ik ben namelijk allang blij dat je, je aangesproken voelt.
pi_193904619
We hebben een amateur microbioloog.
pi_193904891
Och, gisterenavond in Groningen reden ze een paar rondjes door de binnenstad, keurig onder begeleiding van de politie. Nou, dan is de revolutie aanstaande hoor!
pi_193905057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:51 schreef Magister_Artium het volgende:
Och, gisterenavond in Groningen reden ze een paar rondjes door de binnenstad, keurig onder begeleiding van de politie. Nou, dan is de revolutie aanstaande hoor!
QWERTY held!
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 13:10:28 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193905179
NOS twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 11:40:31 Protesterende boeren richten schade aan bij landingsbaan vliegveld Eelde https://t.co/YdWw1oOTNU reageer retweet
pi_193905677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:10 schreef Momo het volgende:
NOS twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 11:40:31 Protesterende boeren richten schade aan bij landingsbaan vliegveld Eelde https://t.co/YdWw1oOTNU reageer retweet
Hopelijk worden die sukkels hard aangepakt. Belachelijke actie. :{w
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:43:48 #228
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193905692
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja ik weet wel dat ons landbouwbeleid een opeenstapeling van mislukkingen is (zie ook het fosfaatbeleid :') ), maar in plaats van de PAS had er toentertijd ook degelijk beleid gemaakt kunnen worden. Of in ieder geval de basis daarvoor had gelegd kunnen worden in plaats van wederom zo'n huzarenstukje van wanbeleid.

Nu moeten er met terugwerkende kracht zaken rechtgetrokken worden waarvoor wettelijk momenteel nog niet iets goed geregeld is. Daar is gewoon geen ideale aanpak voor en dat we terecht zijn gekomen in de huidige situatie is veroorzaakt door de opportunistische PAS.

Degene die nu de brandjes blust erop aankijken dat ze dat niet goed doet vind ik de omgekeerde wereld als je de aanstichter van de brand nog steeds beschouwd als vriend van de landbouw. _O-
_O_ _O_

Dit dus ja.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:48:59 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193905762
https://eenvandaag.avrotr(...)s-wordt-dan-doodgeb/

quote:
Boeren niet blij met verplicht eiwitarm dieet voor vee: 'Een aandeel kalfjes wordt dan doodgeboren'
01-07-2020 17:50
Duurzaamheid en vernieuwing
Auteur: Babette Kasteleijn
quote:
Boeren moeten koeien voeren met minder eiwit zodat er minder stikstof wordt uitgestoten en de woningbouw weer kan worden opgestart.

Dat plan van minister Schouten ligt op tafel, maar boeren zijn er niet blij mee.

Vanaf 1 september is zeer eiwitrijk voer tijdelijk verboden, zodat het vee minder stikstof uitpoept.
De boete voor veehouders die toch over de schreef gaan en te eiwitrijk voer geven, riskeren een boete van 2500 euro.
Het is de uitkomst van langdurige gesprekken tussen minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en de agrarische sector.
Raar , alsof ze vroeger toen de koeien nog gewoon gras aten en geen soja uit Zuid-Amerika de kalfjes doodgeboren werden

Soja met een schip uit de afgebrande Amazone halen en hier aan de koeien voeren met subsidie en dan de kaas exporteren en hier de stront en fosfaat in het grondwater dumpen

Ja joh. lekker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:49:21 #230
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193905767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hopelijk worden die sukkels hard aangepakt. Belachelijke actie. :{w
Kan jij ook nog is iets nogmaals posten of ben je echt met de geboorte er andersom uitgekomen zodat je hersenen te weinig zuurstof hebben gehad, doe toch is normaal joh, met je Boeren moordenaar, je bent nier helemaal lekker
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:49:59 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193905784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Kan jij ook nog is iets nogmaals posten of ben je echt met de geboorte er andersom uitgekomen zodat je hersenen te weinig zuurstof hebben gehad, doe toch is normaal joh, met je Boeren moordenaar, je bent nier helemaal lekker
gaat er maar snel een 25 % van die boeren wegkopen dan is t probleem over
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193905793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Kan jij ook nog is iets nogmaals posten of ben je echt met de geboorte er andersom uitgekomen zodat je hersenen te weinig zuurstof hebben gehad, doe toch is normaal joh, met je Boeren moordenaar, je bent nier helemaal lekker
Boeren moordenaar ook nog, je zou haast nog gaan denken dat niemand in Nederland het ooit zo slecht heeft gehad als boeren nu...
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:51:58 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193905818
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Boeren moordenaar ook nog, je zou haast nog gaan denken dat niemand in Nederland het ooit zo slecht heeft gehad als boeren nu...
Ze worden helemaal volgeplempt met subsidie

https://www.rijksoverheid(...)uw/landbouwsubsidies
van graskoei en inkomens ondersteuning tot export subsidie
quote:
Bedrijfsovernamefonds voor startende boeren en tuinders;
basisbetaling;
vergroeningsbetaling;
extra betaling aan jonge landbouwers;
graasdierpremie;
Borgstellingskrediet voor de landbouw (BL);
Regeling Agrarisch natuurbeheer (SNL);
Regeling Kwaliteitsimpuls natuur en landschap (SKNL);
tegemoetkoming premie brede weersverzekering.
Bedrijfsovernamefonds voor startende boeren en tuinders
Er komt een extra financieringsmogelijkheid om startende boeren of tuinders te helpen de stap te maken naar een duurzaam en toekomstbestendig bedrijf. De Borgstellingsregeling Vermogensversterkend Krediet maakt het voor startende agrarische ondernemers makkelijker om op basis van een toekomstgericht ondernemersplan een lening aan te vragen.

Inkomenssteun via basisbetaling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:55:03 #234
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193905872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Kan jij ook nog is iets nogmaals posten of ben je echt met de geboorte er andersom uitgekomen zodat je hersenen te weinig zuurstof hebben gehad, doe toch is normaal joh, met je Boeren moordenaar, je bent nier helemaal lekker
Boeren moordenaar... :')

Iemand heeft teveel naar de grootste demagoog van Nederland geluisterd.
pi_193905894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)s-wordt-dan-doodgeb/
[..]

[..]

Raar , alsof ze vroeger toen de koeien nog gewoon gras aten en geen soja uit Zuid-Amerika de kalfjes doodgeboren werden

Soja met een schip uit de afgebrande Amazone halen en hier aan de koeien voeren met subsidie en dan de kaas exporteren en hier de stront en fosfaat in het grondwater dumpen

Ja joh. lekker
Nee maar de koeien zijn wel zodanig door gefokt tot topsporters qua melkproductie dat ze dat nu waarschijnlijk wel echt nodig hebben.

Voor de oorspronkelijkere rassen zoals Lakenvelders en Brandrode runderen is een eiwitarm dieet niet per se problematisch.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:57:34 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193905923
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
Neuh, heeft ook niks te maken met het dierenwelzijn. Het is ze te doen om de verminderde melkproductie.
Huilen dan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:58:52 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193905947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee maar de koeien zijn wel zodanig door gefokt tot topsporters qua melkproductie dat ze dat nu waarschijnlijk wel echt nodig hebben.

Voor de oorspronkelijkere rassen zoals Lakenvelders en Brandrode runderen is een eiwitarm dieet niet per se problematisch.
Ja straks gaan ze die koeien nog ophangen in een hangmat zodat ze nog meer melk geven deze koeien hebben niets meer met natuur te maken , kunnen niet meer op de poten staan van ellende
Laat staan in de wei lopen

Tegenwoordig is een koe haast zo groot als een olifant en geeft 10.000 liter melk per jaar , dat gaat gewoon door

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Bio-industriëlen miepen over dierenmishandeling. Sneu volk.
vind jij dit normaal dan ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:04:26 #238
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193906031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja straks gaan ze die koeien nog ophangen in een hangmat zodat ze nog meer melk geven deze koeien hebben niets meer met natuur te maken , kunnen niet meer op de poten staan van ellende
Laat staan in de wei lopen

Tegenwoordig is een koe haast zo groot als een olifant en geeft 10.000 liter melk per jaar , dat gaat gewoon door

Anders kap je even met het lukraak verkondigen van allerlei nonsens.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:06:24 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193906065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Anders kap je even met het lukraak verkondigen van allerlei nonsens.
https://www.boerderij.nl/(...)oog-in-2018-404972E/

Ik heb vroeger landbouwschool gedaan en weet veel van boerenbedrijf

https://www.melkvee.nl/ar(...)0-kilo-melk-per-koe/

quote:
Professor op EAAP Gent ziet volop potentie
'Productie kan best naar 20.000 kilo melk per koe
25 oktober 2019
'
quote:
Jack Britt noemt zichzelf wetenschapper en 'futurist', is emeritus professor dierwetenschappen aan de North Carolina State University (VS) en heeft op dit moment een eigen adviesbureau.

Hij blijkt opvallend positief over de toekomst van de melkveehouderij. ,,

Gemiddeld 20.000 kilo melk per koe is best mogelijk", stelt hij. ,,

Kijk maar eens naar de hoogst productieve koe in Amerika op dit moment.

Zij produceerde in 365 dagen ruim 35.000 kilo melk.

Dat betekent dat we het maximaal haalbare per koe nog lang niet bereikt hebben."

Trendlijnen
Het gemiddelde van 20.000 kilo melk per koe over 50 jaar is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Britt analyseerde daarvoor de gemiddelde melkproductie sinds 1945 en verbond daar verschillende trendlijnen aan
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:09:54 #240
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193906113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.boerderij.nl/(...)oog-in-2018-404972E/

Ik heb vroeger landbouwschool gedaan en weet veel van boerenbedrijf

https://www.melkvee.nl/ar(...)0-kilo-melk-per-koe/
[..]

Nou dan is er niet veel blijven hangen of je bent zeer selectief bezig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193906121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Kan jij ook nog is iets nogmaals posten
Uiteraard kan ik dat:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hopelijk worden die sukkels hard aangepakt. Belachelijke actie. :{w
En je verdere gescheld kun je achterwege laten. :W
pi_193906130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja straks gaan ze die koeien nog ophangen in een hangmat zodat ze nog meer melk geven deze koeien hebben niets meer met natuur te maken , kunnen niet meer op de poten staan van ellende
Laat staan in de wei lopen

Tegenwoordig is een koe haast zo groot als een olifant en geeft 10.000 liter melk per jaar , dat gaat gewoon door
Deels wel eens, maar dat is geen reden om de huidige koeienpopulatie op een schadelijk dieet te zetten.

edit: Weet niet zeker of het schadelijk is hoor, maar kan me het wel voorstellen, want de standaardmelkkoe van tegenwoordig steekt al haar energie in het produceren van melk en heeft daar waarschijnlijk ook een specifiek dieet voor nodig.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 14:14:34 ]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:11:25 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193906133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou dan is er niet veel blijven hangen of je bent zeer selectief bezig.
weet jij hoe een koe eruit ziet die 20.000 liter per moet geven ??

en de boer maar mauwen over natuur

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193906154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Deels wel eens, maar dat is geen reden om de huidige koeienpopulatie op een schadelijk dieet te zetten.
De enige 'schade' die zo'n dieet oplevert is dat ze minder melk produceren..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:14:50 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193906185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De enige 'schade' die zo'n dieet oplevert is dat ze minder melk produceren..
Boeren gaan over lijken om meer geld te verdienen en ieder kind een eigen boerderij


iK ZEG STOPPEN MET BOEREN SUBSIDIEREN


quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Anders kap je even met het lukraak verkondigen van allerlei nonsens.
Ja de waarheid die komt aan he

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193906199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De enige 'schade' die zo'n dieet oplevert is dat ze minder melk produceren..
Zie edit, maar ben wel benieuwd naar de bronnen voor beide claims.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 14:16:44 #247
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193906207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weet jij hoe een koe eruit ziet die 20.000 liter per moet geven ??

en de boer maar mauwen over natuur

[ afbeelding ]
Dit is idd gewoon diermishandeling en gebeurd steeds vaker in Nederland. Melkkoeien worden steeds zwaarder en geven steeds meer melk.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:17:39 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193906217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit is idd gewoon diermishandeling en gebeurd steeds vaker in Nederland. Melkkoeien worden steeds zwaarder en geven steeds meer melk.
iedere extra liter is 35 cent

en iedereen maar juichen over het volgescheten Groene hart , waar de fosfaat gesubsidieerd door de kurkdroge bodem n het grondwater en drinkwater zakt

en wij maar steeds meer op een kluitje gaan wonen

Terwijl de koeien door hun poten zakken van de zware melkuier en door de boer uit angst voor de melkheffing een uurtje per dag naar buiten gestuurd worden , zodat de Nederlander koeien in de wei ziet voor zijn subsidie

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2020 14:57:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193906746
Boeren blokkeren snelweg A1 ter hoogte van Holten

https://www.rtvoost.nl/ni(...)er-hoogte-van-Holten
pi_193906789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:50 schreef Zipportal het volgende:
Boeren blokkeren snelweg A1 ter hoogte van Holten

https://www.rtvoost.nl/ni(...)er-hoogte-van-Holten
Ach, daar ligt de laatste tijd toch al bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag een vrachtwagen op zijn kant, dus dit kan er ook nog wel bij. Als de Holterweg nu maar niet ook geblokkeerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')