abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193906796
quote:
De politie kreeg de situatie niet onder controle.
Lol
pi_193906849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De enige 'schade' die zo'n dieet oplevert is dat ze minder melk produceren..
Hm, ik vraag het me af. Ik heb er al wel iets van veeartsen over gelezen, maar dat is vaker niet dan wel echt onafhankelijke informatie. Maar kijk naar de gemiddelde koe in de zuivelindustrie: die scoort qua lichaamsbouw niet zelden '(veel) te mager'. De koekoeksgaten (weerszijden staart) zijn vaak veel te uitgesproken, de heupbeenknobbels steken vaak veel te scherp uit, etc.
Kortom: je zou op een Body Condition Score van 1-5 geregeld een 2 aanvinken als arts.

Niet dat ik vind dat veehouders moeten janken over dierenmishandeling, gezien ze dit zelf met de fok in de hand werken. (Naast alle andere dingen die met deze koeien gedaan worden.) Maar ik vraag me af of een eiwit-armer dieet niet enkel tot een minder hoge melkproductie leidt, maar ook mogelijk tot andere/meer gezondheidsproblemen. Het is nogal een abrupte omschakeling in het metabolisme.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:02:21 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193906930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, ik vraag het me af. Ik heb er al wel iets van veeartsen over gelezen, maar dat is vaker niet dan wel echt onafhankelijke informatie. Maar kijk naar de gemiddelde koe in de zuivelindustrie: die scoort qua lichaamsbouw niet zelden '(veel) te mager'. De koekoeksgaten (weerszijden staart) zijn vaak veel te uitgesproken, de heupbeenknobbels steken vaak veel te scherp uit, etc.
Kortom: je zou op een Body Condition Score van 1-5 geregeld een 2 aanvinken als arts.

Niet dat ik vind dat veehouders moeten janken over dierenmishandeling, gezien ze dit zelf met de fok in de hand werken. (Naast alle andere dingen die met deze koeien gedaan worden.) Maar ik vraag me af of een eiwit-armer dieet niet enkel tot een minder hoge melkproductie leidt, maar ook mogelijk tot andere/meer gezondheidsproblemen. Het is nogal een abrupte omschakeling in het metabolisme.
vroeger aten de koeien ook alleen gras en wat voermais en overgebleven aardappels

Dat ze nu speciaal voer mals Soja uit Zuid Amerika moeten hebben waar de Amazone voor is afgebrand om maar 10.000 liter per jaar te geven is volslagen idioot

Het is nog gekker dan bomen halen in canada om hier te verbranden in een houtstook centrale en dat milieu vriendelijk te noemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_193906963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger aten de koeien ook alleen gras en wat voermais en overgebleven aardappels

Dat ze nu speciaal voer mals Soja uit Zuid Amerika moeten hebben waar de Amazone voor is afgebrand om maar 10.000 liter per jaar te geven is volslagen idioot

Het is nog gekker dan bomen halen in canada om hier te verbranden in een bio houtstook centrale
Ja ik ben het met je eens dat het te idioot voor woorden is (ik consumeer geen dierlijke producten, dus ook geen zuivel). Maar de koeien van vroeger waren nog wel wat minder doorgefokt dan de koeien van nu. Het zijn, en ik parafraseer even een van mijn docenten (melkveearts) 'ferrari's die bij de geringste fout uit de bocht vliegen'. Dat speelt wel mee.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:08:24 #255
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193907057
livkrake twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 15:01:32 Wat is precies het nut van de A1 blokkeren? Kilometerslange files inmiddels. Je zal maar een noodgeval hebben en daar nu stil moeten staan #boerenprotest https://t.co/CA038qSRqT reageer retweet
Het nut is dat je erover twittert zodat de boerenacties nog meer aandacht krijgen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_193907061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Precies dit dus eigenlijk. :)

En ik ken ook sobere oud-Hollandse rassen die als melkkoe worden ingezet (maar dus een veel lagere melkproductie hebben die niet stijgt door er krachtvoer in te stouwen) waarvoor het waarschijnlijk geen probleem is. Want die kunnen ook jaarrond in natuurgebieden lopen zonder ze krachtvoer bij te voeren. Maar die worden ook alleen ingezet op wat extensievere bedrijven die niet afhankelijk zijn van een torenhoge melkproductie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 15:09:00 ]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:10:00 #257
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_193907083
geenpet twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 15:07:56 net boerenprotest ingereden nu stil op de a1 https://t.co/g8H10QSbF2 reageer retweet
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:18:31 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:08 schreef Chia het volgende:

[..]

Precies dit dus eigenlijk. :)

En ik ken ook sobere oud-Hollandse rassen die als melkkoe worden ingezet (maar dus een veel lagere melkproductie hebben die niet stijgt door er krachtvoer in te stouwen) waarvoor het waarschijnlijk geen probleem is. Want die kunnen ook jaarrond in natuurgebieden lopen zonder ze krachtvoer bij te voeren. Maar die worden ook alleen ingezet op wat extensievere bedrijven die niet afhankelijk zijn van een torenhoge melkproductie.
Maar dat is economisch niet rendabel door de concurrentie van de doorgefokte straaljager koeien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_193907246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar dat is economisch niet rendabel door de concurrentie van de doorgefokte straaljager koeien
Hangt er vanaf op welke mark je je richt. Als je per se met de schaalvergrotingsrace to the bottom de wereldmarkt wilt bedienen gaat dat hem niet worden nee.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:22:26 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welke mark je je richt. Als je per se met de schaalvergrotingsrace to the bottom de wereldmarkt wilt bedienen gaat dat hem niet worden nee.
nee, tenzij de overheid een 300 boeren uitkoopt en hen volledig gesubsidieerd lmet handmel op 10 hectare laat draaien met 20 koeien een aardappel veld , 10 varkens en 10 geiten en 20 fruitbomen voor de show

Dat heet dan kringloop landbouw

En stopt met de race to the bottom te subsidiėren
pi_193907299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, tenzij de overheid een 300 boeren uitkoopt en volledig gesubsidieerd laat draaien met 20 koeien een aardappel veld , 10 varkens en 10 geiten en 20 fruitbomen voor de show

Dat heet dan kringloop landbouw

En stopt met de race to the bootem te subsidieren
Ze strelen liever de schaamstreek van koeien (koeientoilet) die ze ondertussen uithongeren. Dat vindt de overheid een beter alternatief ):O
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:26:41 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze strelen liever de schaamstreek van koeien (koeientoilet) die ze ondertussen uithongeren. Dat vindt de overheid een beter alternatief ):O
mijn buurvrouw klaagt ook dat ze haar laten uithongeren

en die geeft geeneens meer melk

vrijdag 3 juli 2020 @ 15:27:53 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193907339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoe je het ook bekijkt, het huidig systeem is gewoon niet houdbaar, in velerlei opzichten. Alleen dat wil nog niet echt doordringen bij veel mensen.
Huilen dan.
pi_193907394
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe je het ook bekijkt, het huidig systeem is gewoon niet houdbaar, in velerlei opzichten. Alleen dat wil nog niet echt doordringen bij veel mensen.
Oh helemaal mee eens hoor. Vind het vooral opvallend dat veel boeren zelf dat nog niet eens zien. Alleen die blijven blijkbaar de propaganda van de ForFarmers van deze wereld en de WUR voor zoete koek slikken.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:40:55 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh helemaal mee eens hoor. Vind het vooral opvallend dat veel boeren zelf dat nog niet eens zien. Alleen die blijven blijkbaar de propaganda van de ForFarmers van deze wereld en de WUR voor zoete koek slikken.
https://www.telegraaf.nl/(...)sbedreigingen-boeren

De boeren gaan over lijken voor hun gesubsideerde en doorgefoklte melk machines op poten
pi_193907543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit is idd gewoon diermishandeling en gebeurd steeds vaker in Nederland. Melkkoeien worden steeds zwaarder en geven steeds meer melk.
De hele veehouderij is dierenmishandeling.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:44:57 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:44 schreef soeverein het volgende:

[..]

De hele veehouderij is dierenmishandeling.
Ja het gaat om geld , niet om een dierentuin
pi_193907568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja het gaat om geld , niet om een dierentuin
Ohjoj tuurlijk dan is het oke. Godzijdank gaat het om geld want zodra het over geld gaat kan de moraal overboord.
pi_193907660
Aangifte gedaan tegen de FDF terroristen
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:53:46 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193907685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:46 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ohjoj tuurlijk dan is het oke. Godzijdank gaat het om geld want zodra het over geld gaat kan de moraal overboord.
ja wie drinkt toch in godsnaam al die melk op

ikke niet
het zijn de Roemenen en Bulgaren die zoveel meer koeien zijn gaan houden met EU melk subsidie , maar de grond en dus het voer kost daar ook helemaal niks , die hebben geen soja uit Zuid Amerika nodig

de Zweden zijn verstandig
https://www.melkvee.nl/ar(...)-eu-zuivelproductie/
pi_193907743
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:46 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ja joh, die dieren zijn ervoor gefokt. Voelen ze niks van :{w
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:17:26 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193908050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

die boeren moeten een toontje of 6 lager gaan zingen

subsidies weg en geen soja uit zuid amerika meer voeren
https://www.telegraaf.nl/(...)rtraging-120-minuten
pi_193908088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat dit sarcasme is
pi_193908098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:19 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat dit sarcasme is
Kun je dat uit de rest van haar posts niet opmaken?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:23:22 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_193908135
stelletje domme geldwolven die boeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')