SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Stab'm by the pussy.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:00:00The chairman of the Joint Chiefs of Staff has confirmed an AP report that some service members mobilized to D.C. in response to the unrest over the killing of George Floyd were issued bayonets. Defense documents show some were not trained in riot response. https://t.co/V0n7LKxa01 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Was toch onzin, volgens hem?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:26:10NEW: Texas Governor Greg Abbott issues statewide mask mandate and limits mass gatherings https://t.co/RX9D4aD31c reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als ik zoiets lees "president Trump... a huge win", dan denk ik er gelijk bij dat het in de praktijk wel geen hol zal voorstellen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Gheghe.twitter:Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ook aan de late kant.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat kan interessant worden.twitter:jeremyherb twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:43:45NEW: Fired US Attorney for SDNY Geoffrey Berman will appear next week before House Judiciary behind closed doors next Thursday, according to a congressional aide reageer retweet
Inderdaad, maar gelukkig probeert hij nu het juiste te doen ... hoewel de volgende opportunist zich aandient: Texas lieutenant governor says he's done listening to Dr. Fauci: 'I don’t need his advicequote:Op donderdag 2 juli 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was toch onzin, volgens hem?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:26:10NEW: Texas Governor Greg Abbott issues statewide mask mandate and limits mass gatherings https://t.co/RX9D4aD31c reageer retweet
Het is werkelijk een onuitputtelijke bron van nihilisme die GOP.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
”Beter ten halve gekeerd dan ten heele gedwaald” ?quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Hoewel ik wel benieuwd ben naar een postmortem als de tijd daar is, lijkt het volgen van Trump hierin die domweg Fox News leek te volgen (twitter:RonBrownstein twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:08:43FL/GA/TX/AZ, the four mega states where GOP governors most conspicuously followed Trump's cues to open early & widely, & who emphatically blocked D mayors from restricting or regulating that reopening even as caseloads grew, today reported 24,829 new cases. The Sunbelt is burning reageer retweet
) toch wel een belangrijke factor.
Ik begrijp best waarom zijn fans zich afzijdig houden, maar misschien is de les wel hier dat je nooit een persoon moet aanhangen, maar dat het bijna alleen om ideeën moet gaan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
RIVM meldt per dag 0,4 mensen per 100.000 positief op covid 19 getest in nederland
DWZ... 4 mensen per 1 miljoen , is 75 nieuwe besmettingen per dag in Nederland op een bevolking van 17.2 miljoen
Omgerekend naar de USA van 340 miljoen inwoners, dan loopt USA gelijk aan nederland met 1500 nieuwe besmettingen per dag.
Op cnn hoor ik dat men nu 50.000 nieuwe besmettingen erbij heeft per dag...
Florida 10.000 per dag op 19, ;;; miljoen inwoners
Volgens het nederlandse ratio zou 83 pd een gelijke situatie zijn
wtf![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2020 23:43:21 ]![]()
Nou kan ik slecht rekenen...van die 17,2 miljoen kun je dan de minderjarigen < 12 jaar eraf halen...? dan hou je meer besmettingen over.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
RIVM meldt per dag 0,4 mensen per 100.000 positief op covid 19 getest in nederland
DWZ... 4 mensen per 1 miljoen , is 75 nieuwe besmettingen per dag in Nederland op een bevolking van 17.2 miljoen
Omgerekend naar de USA van 340 miljoen inwoners, dan loopt USA gelijk aan nederland met 1500 nieuwe besmettingen per dag.
Florida 10.000 per dag
wtf![]()
![]()
![]()
Hoeveel zijn dan opnamen? hoeveel zijn icu opnamen? minder opnamen op icu : is men dan herstellend of overleden?
Het gegoochel met cijfers vind ik zo ondoorzichtelijk.
En het ging toch om ‘flatten the curve’ en hier in Nedl. en daar in u.s.a.?
Besmettingen blijven toch? het virus dooft niet uit.
Wat ik ervan begrijp en ervan maak.![]()
Het is nog veel en veel erger dan dat. Jij kijkt naar de hoeveelheid positief geteste mensen, maar als je kijkt naar het percentage positief geteste mensen is dat in Nederland nu onder de 1% (volgens het RIVM, de grafiek hieronder toont wat anders). De VS zit op een wekelijks gemiddelde van van 6.7% volgens deze bron en ik heb geen betere bron kunnen vinden.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
Florida 10.000 per dag
wtf![]()
![]()
![]()
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Zodra je in de politiek je zelf gaat vereenzelvigen met een partij of persoon ben je verloren, dat is gewoon ongelooflijk dom. Dat gaat alleen een stuk makkelijker in een twee partijen stelsel. Want dan wordt het hun tegen ons. Meer keus heb je niet. Waarschuwde de founding fathers ook al tegen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoewel ik wel benieuwd ben naar een postmortem als de tijd daar is, lijkt het volgen van Trump hierin die domweg Fox News leek te volgen (twitter:RonBrownstein twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:08:43FL/GA/TX/AZ, the four mega states where GOP governors most conspicuously followed Trump's cues to open early & widely, & who emphatically blocked D mayors from restricting or regulating that reopening even as caseloads grew, today reported 24,829 new cases. The Sunbelt is burning reageer retweet
) toch wel een belangrijke factor.
Ik begrijp best waarom zijn fans zich afzijdig houden, maar misschien is de les wel hier dat je nooit een persoon moet aanhangen, maar dat het bijna alleen om ideeën moet gaan.![]()
Zo kun je ook rekenen...quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou kan ik slecht rekenen...van die 17,2 miljoen kun je dan de minderjarigen < 12 jaar eraf halen...? dan hou je meer besmettingen over.https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/quote:Hoeveel zijn dan opnamen? hoeveel zijn icu opnamen? minder opnamen op icu : is men dan herstellend of overleden?
Het gegoochel met cijfers vind ik zo ondoorzichtelijk.
Zie RIVM_dashboard, die telt O.3 IC-opnames per dag.... is dus 9 opnames per maand
Dit zijn nieuwe opnames. Hoeveel er sterven op de IC of weg mogen wegens herstel, kan ik niet vindenDe curve is geflat in Europa. In Amerika even wel en nu weer stijgendequote:En het ging toch om ‘flatten the curve’ en hier in Nedl. en daar in u.s.a.?
Besmettingen blijven toch? het virus dooft niet uit.
Wat ik ervan begrijp en ervan maak.
Het virus blijft in Nederland.... dus doorgaan met sociale distancing,
Overheid, dwingend of adviserend. Burgers hebben de primaire verantwoordelijkheid![]()
Critical staat al weken op rond de 15k bij de VS, misschien wordt het daar ook niet meer gemeld. Met de toename aan patienten lijkt dat raar. Of de toename moet nog komen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo kun je ook rekenen...
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Zie RIVM_dashboard, die telt O.3 IC-opnames per dag.... is dus 9 opnames per maand
Dit zijn nieuwe opnames. Hoeveel er sterven op de IC of weg mogen wegens herstel, kan ik niet vinden
[..]
De curve is geflat in Europa. In Amerika even wel en nu weer stijgende
Overheid, dwingend of adviserend. Burgers hebben de primaire verantwoordelijkheid
Iemand anders poste al een filmpje van CNN waar artsen mensen op ECMO aansloten om de ventilator te ontwijken, een apparaat dat je bloed van zuurstof voorziet.![]()
Dank je voor antwoorden.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo kun je ook rekenen...
[..]
Dit zijn nieuwe opnames. Hoeveel er sterven op de IC of weg mogen wegens herstel, kan ik niet vinden
[..]
Overheid, dwingend of adviserend. Burgers hebben de primaire verantwoordelijkheidomdat er geen ventilatoren zijn? ( behalve de 16.000 in de warehouses)...quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:57 schreef Tweek het volgende:
[..]
Critical staat al weken op rond de 15k bij de VS, misschien wordt het daar ook niet meer gemeld. Met de toename aan patienten lijkt dat raar. Of de toename moet nog komen.
Iemand anders poste al een filmpje van CNN waar artsen mensen op ECMO aansloten om de ventilator te ontwijken, een apparaat dat je bloed van zuurstof voorziet.![]()
Ook, hij had drie bedden, maar ook omdat de oplossing minder slecht voor de longen is. Je ontneemt de longen het ademen door dit te gebruiken. Of het beter is weet ik niet, maar die appareten zijn nog minder aanwezig in ziekenhuizen. En een stuk rigoreuser, je krijgt een tuinslang aangesloten op je aderen om het bloed er uit te halen en weer in te pompen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dank je voor antwoorden.
[..]
omdat er geen ventilatoren zijn? ( behalve de 16.000 in de warehouses)...![]()
Filmpje:Totaal geschift dat volktwitter:atrupar twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:49:37“Dr Fauci and Dr Birx have undermined what this president is trying to do” — @RepAndyBiggsAZ isn’t even trying to hide his desire to suppress politically inconvenient facts https://t.co/iJlUtNkCYB reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
De volgende níet-presidentiële kandidaat.
May I present:🇺🇸twitter:dsamuelsohn twitterde op donderdag 02-07-2020 om 22:24:20Yep. It's real. Republican donors in New York last month began talking up the possibility of recruiting Tucker Carlson to make a 2024 White House run, according to a source familiar with the talks. https://t.co/635McC4V2d by @tomlobianco @Politicsinsider reageer retweet
![]()
In Nederland is de populariteit van Rutte flink gestegen. grote verkiezingswinst is mogelijk als er nu verkiezingen zijn.
In de USA heeft Trump de corona-aanpak verknald en daarmee wellicht ook zijn herverkiezing .
Trump was toch de sterke man ...tough enzo en make America great again.?
duizenden doden, nog meer werklozen, nog meer bedrijven kapot... doordat hij faalde in wat de Europese regeringen wel konden....
weak leader
[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 03-07-2020 10:01:38 ]![]()
Alweer een nieuw record:En als Health secretary/ Trump-lakei ga je dan natuurlijk de swingstates een bezoekje brengentwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 02-07-2020 om 23:55:25Breaking on @MSNBC: The U.S. has once again broken the daily record for new coronavirus cases, so far reporting more than 53,000 cases, according to NBC's count. reageer retweet
Oh en alweer secret service agenten die besmet zijn geraakt:twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 02:25:35In the midst of a coronavirus pandemic, Trump's HHS Secretary is focused on showing his face in states that Trump needs to win for reelection. https://t.co/QRC3O3qIP7 reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 03:15:02Breaking via WaPo: Mike Pence's trip to Arizona this week had to be postponed by a day after several Secret Service agents who helped organize the visit either tested positive for coronavirus or were showing symptoms of being infected. https://t.co/RJMCgDJb9d reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 03:20:45This is the second time in recent weeks that Secret Service agents preparing for a White House or Trump campaign event outside of Washington have contracted the virus. https://t.co/J533ldNT8C reageer retweet
[ Bericht 35% gewijzigd door Kijkertje op 03-07-2020 04:55:23 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
twitter:keachhagey twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 01:31:52Peter Thiel, President Trump’s biggest Silicon Valley booster in 2016, has lately begun comparing Trump’s re-election campaign to the S.S.Minnow, the ill-fated boat from Gilligan’s Island. W/ @realrobcopeland @trippmickle https://t.co/3u6L16WpLa reageer retweet
Ouch!“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Het zou me niets verbazen als ze dat doen bij goed verzekerde patienten om meer te kunnen declarerenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:07 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ook, hij had drie bedden, maar ook omdat de oplossing minder slecht voor de longen is. Je ontneemt de longen het ademen door dit te gebruiken. Of het beter is weet ik niet, maar die appareten zijn nog minder aanwezig in ziekenhuizen. En een stuk rigoreuser, je krijgt een tuinslang aangesloten op je aderen om het bloed er uit te halen en weer in te pompen.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
4,8 miljoen mensen kregen hun enkele maanden eerder verloren baan weer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Werkloosheid weer sterk gedaald, naar 11.1 procent. Maar liefst 4.8 miljoen banen erbij.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat zegt vooral iets over het totale gebrek aan baanzekerheid daar. Het zijn geen banen erbij, die banen waren gewoon even weg tijdens lockdown en nu weer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Werkloosheid weer sterk gedaald, naar 11.1 procent. Maar liefst 4.8 miljoen banen erbij.What Would Goku Do![]()
Benieuwd hoeveel er daarvan over een paar maanden overleden zijn aan the coronavirus"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Oké bedankt, Kayleighquote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Werkloosheid weer sterk gedaald, naar 11.1 procent. Maar liefst 4.8 miljoen banen erbij.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Volgens mij nog steeds onder die verkeerde, onvolledige weergave van de cijfers.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Werkloosheid weer sterk gedaald, naar 11.1 procent. Maar liefst 4.8 miljoen banen erbij.
Eind mei:Eind juni/begin juli:twitter:USDOL twitterde op donderdag 04-06-2020 om 14:30:14Unemployment Insurance Weekly Claims
Initial claims were 1,877,000 for the week ending 5/30 (-249,000).
Insured unemployment was 21,487,000 for the week ending 5/23 (+649,000).
https://t.co/ys7Eg5LKAW reageer retweetIets meer dan 2 miljoen zijn netto weer aan de slag die binnen dat insuranceprogramma vielen.twitter:USDOL twitterde op donderdag 02-07-2020 om 14:30:14Unemployment Insurance Weekly Claims
Initial claims were 1,427,000 for the week ending 6/27 (-55,000).
Insured unemployment was 19,290,000 for the week ending 6/20 (+59,000).
https://t.co/ys7Eg5LKAW reageer retweet![]()
Bij https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries en bij https://coronavirus.jhu.edu/map.html kan je de grafieken per land en per regio bekijken. Als de grafiek zijn staart horizontaal houdt, heeft een land het virus onder controle, als de grafiek vrolijk met de staart kwispelt, heeft een land een probleem, hoe steiler de staart omhoog gaat, hoe groter het probleem.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo kun je ook rekenen...
[..]
[..]
Overheid, dwingend of adviserend. Burgers hebben de primaire verantwoordelijkheid
Je hoeft niet de kinderen onder de 12 uit de grafieken te denken, in alle landen zitten kinderen onder de 12, als je ze bij het ene land wegdenkt, moet je dat bij het andere ook doen.
Wij houden hier de Amerikaanse situatie in het oog, en zien dus wat er gebeurt als men "fed up with" en "business as usual" en "save the economy" in praktijk brengt. Veel Nederlanders zien dit helaas niet, die kijken naar ons land alleen en willen het liefst hetzelfde in praktijk brengen als Texas en Florida een week of 6 à 8 geleden. In Amerika zie je wat hier de gevolgen van zijn: een ramp !
De lichtzinnigheid van sommige mensen in Nederland maakt me soms echt bang: straks gaat het hele land (en heel Europa) weer op slot door die "blinde optimisten".![]()
Prioriteiten.twitter:thehill twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 02:04:06House GOP leader to introduce bill withholding funds from states that don't protect statues https://t.co/68lJYFxcZy https://t.co/vKxeqeJ6Rl reageer retweet
Wat een club incapabele fluts-bestuurders is die GOP. Ze hebben geen idee hoe een land te regeren. De economie donderstraalt een zwart gat in dankzij hun mismanagement en dan aan komen kakken met zulke bullshit voor een non-issue.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Bovenstaande is schrikbarend, daarover zijn de meesten het wel eens.
Ook smakelijk hoe VP Jared alert en efficiënt alle hete hangijzers onder controle heeft. Not.
Een verhaaltje over hoe de Campaign op rolletjes loopt:
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true
Beetje schuiven met poppetjes, die ervaren zijn.
Quote:” Aides said they detected a noticeable change in his mindset and a sudden alertness that he was losing. Trump spent four hours in campaign-related meetings Wednesday, when he was briefed on the campaign's digital efforts as well as his standing in several battleground states. He also spoke with Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) and House Minority Leader Kevin McCarthy (R-Calif.) about congressional races.”
Allemaal reuze belangrijk terwijl het land naar de sodemieter gaat, toch?
Quote:” “If beating up Biden is his strategy, go do it. If selling his plans to get the country moving again, focus all on that plan,” said Ed Rollins, a veteran GOP strategist who helps to oversee a pro-Trump super PAC. “He needs to be committed to whatever he’s most comfortable with and get it on. Take the challenge from Biden seriously and run like you're losing until the day after the election.”![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
4,8 miljoen mensen kregen hun enkele maanden eerder verloren baan weer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zegt vooral iets over het totale gebrek aan baanzekerheid daar. Het zijn geen banen erbij, die banen waren gewoon even weg tijdens lockdown en nu weer terug.Is gewoon politiek relevante informatie, dit gaat weer uitgemolken worden door Trump (is ook al gebeurd).quote:
Die enorme toe- en afname van de werkloosheid komt uiteraard door hoe de Amerikaanse economie is ingericht, heeft niet heel veel met Trump te maken. Overigens werd Trump ook aangevallen met de toename, dus je kan hem niet verwijten dat hij de afname gebruikt als PR.
Ben wel benieuwd of er nog nieuwe lockdowns gaan komen of dat ze het wel geloven allemaal.![]()
Als ze zo doorgaan dan gaan ze volgens https://covid19.healthdata.org/united-states-of-america/texas zo rond september moeten beginnen met triage bij de ziekenhuizen. Dat zal het niet goed doen bij de kiezer. En daarnaast denk ik dat september nog een optimistische schatting is, gezien de VS nog steeds dag na dag een recordgroei van het aantal gevallen laat zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is gewoon politiek relevante informatie, dit gaat weer uitgemolken worden door Trump (is ook al gebeurd).
Die enorme toe- en afname van de werkloosheid komt uiteraard door hoe de Amerikaanse economie is ingericht, heeft niet heel veel met Trump te maken. Overigens werd Trump ook aangevallen met de toename, dus je kan hem niet verwijten dat hij de afname gebruikt als PR.
Ben wel benieuwd of er nog nieuwe lockdowns gaan komen of dat ze het wel geloven allemaal.
Edit: in Arizona is dat mogelijk deze week al het geval.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Misschien krijgt Trump toch nog z'n zin en gaan ze nog een muur bouwen ook..https://www.theguardian.c(...)tions-latest-updatesquote:Mexican state eyes closing US border as Arizona cases rise
Reacting to a spike in virus cases reported in Arizona, the top health official in the neighbouring Mexican state of Sonora is asking Mexico’s federal government to temporarily close the border to non-essential visits from the US.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert![]()
Voor hoe lang is de vraag nu de lockdowns weer hard terugkomen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zegt vooral iets over het totale gebrek aan baanzekerheid daar. Het zijn geen banen erbij, die banen waren gewoon even weg tijdens lockdown en nu weer terug.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2020 11:48:40 ]![]()
Dan moet men Trump maar oppakken en in een kooi stoppen.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 13:00:00Julian Bear Runner, president of the Oglala Sioux tribal council: "The lands [Trump's] about to visit belong to the Great Sioux nation ... and I have to tell him he doesn't have permission from its original sovereign owners to enter the territory."
https://t.co/WYYypT331X reageer retweetI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dit is 4d-chess voor gevorderdenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:29 schreef De_Hertog het volgende:
Misschien krijgt Trump toch nog z'n zin en gaan ze nog een muur bouwen ook..
[..]
https://www.theguardian.c(...)tions-latest-updates![]()
Amerika heeft opgegeven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor hoe lang is de vraag nu de lockdowns weer hard terugkomen.
De Dow is belangrijker dan oma.My friends all drive horses![]()
De VS lijkt Trump ook op te geven.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 01:30:13Private Republican polls in recent weeks show Trump struggling even in conservative states, leading Biden by less than five points in Montana and trailing him in Georgia and even Kansas, according to GOP officials who have seen the data. https://t.co/G6TQVk0WlT reageer retweet
[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 03-07-2020 14:41:03 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
twitter:weijia twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 15:59:37Per press pool: At 9:52am the President’s motorcade arrived at Trump National Golf course in Sterling, VA. reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:08 schreef Ulx het volgende:
twitter:weijia twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 15:59:37Per press pool: At 9:52am the President’s motorcade arrived at Trump National Golf course in Sterling, VA. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 02:03:51Can you believe that,with all of the problems and difficulties facing the U.S., President Obama spent the day playing golf.Worse than Carter reageer retweet
![]()
quote:Turnout in Georgia’s 6/9 primary (final):
1,283,836 Democratic votes
1,033,308 Republican votesI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In WaPo een opiniestuk van de campagneleider van Trump:quote:Wel erg karige argumenten voor Trump. Dat is niet uit luxe.quote:In Georgia, the president hit almost 1 million primary votes this year, compared with Obama’s 139,273 and Bush’s 161,374. By contrast, Biden continues to struggle to even establish a base, let alone inspire it.
https://www.washingtonpos(...)actor-this-campaign/Géén kloon van tvlxd!![]()
Alle dagen bij elkaar opgeteld:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:22 schreef Zelva het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 02:03:51Can you believe that,with all of the problems and difficulties facing the U.S., President Obama spent the day playing golf.Worse than Carter reageer retweet
twitter:ProjectLincoln twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 16:50:35Donald Trump has almost spent a full year of his presidency golfing. reageer retweet
![]()
twitter:just_security twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 15:04:33A special #July4th essay
Former Acting Attorney General—who served in HW Bush and Clinton administrations and advisor to several Presidents—calls for officials to resist unethical orders, report abuses and, when necessary, resign and speak out.
#Patriots
https://t.co/aRMPxr5Vpv reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ooops.twitter:markmobility twitterde op donderdag 02-07-2020 om 19:26:43Mississippi election commissioner: "I'm concerned about voter registration in Mississippi," the commissioner wrote. "The blacks are having lots (of) events for voter registration. People in Mississippi have to get involved, too." https://t.co/m4p7iWpMN2 reageer retweet
Bam.twitter:MSNBC twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 16:43:27"Trump puts his name on everything, he wants his name on a wall," Rep. Doggett says. "Where it belongs is on the tombstones of too many Americans who are lost because of his incredible incompetence and indifference to their personal welfare." https://t.co/lXvYSi4kck reageer retweet
![]()
Ook wel typisch voor Republikeins beleid. Eerst zelf een crisis veroorzaken als dit dan hersteld wordt dit vervolgens vieren als een overwinning en je zelf heel hard op de borst kloppen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat zegt vooral iets over het totale gebrek aan baanzekerheid daar. Het zijn geen banen erbij, die banen waren gewoon even weg tijdens lockdown en nu weer terug.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Er gaat zó veel mis.
Zelfs copy/paste gaat mis.
twitter:BrandyZadrozny twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 20:50:11The Trump campaign seems to have copy pasted the text from a Trump son ad onto Mike Pence’s ad account and I can’t stop thinking of Pence calling Trump, “my father.” https://t.co/1xTKXQKP6d reageer retweet
![]()
Ook een sleazy manier van adverteren met 500% wat er zogenaamd bij gelegd zou worden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:09 schreef AnneX het volgende:
Er gaat zó veel mis.
Zelfs copy/paste gaat mis.
twitter:BrandyZadrozny twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 20:50:11The Trump campaign seems to have copy pasted the text from a Trump son ad onto Mike Pence’s ad account and I can’t stop thinking of Pence calling Trump, “my father.” https://t.co/1xTKXQKP6d reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.![]()
Kwam je hier even trollen of wilde je inhoudelijk discussiëren over hydroxychloroquine en de wijze waarop je mag verwachten dat een volstrekte leek omgaat met het promoten van medicatie met onbekende werking?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:44 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Maar Trump is zo slecht!
Ironisch genoeg is heel creatief even "But the findings, like the federal government's use of the drug itself, were disputed." van het tweede plaatje afgevallen.
Verder is het weer een observationeel studietje terwijl we toch al de nodige RCTs hebben waarin geen enkel positief effect werd gevonden. Observationele studies -> interessant aanknopingspunt voor hypotheses, RCTs -> Daadwerkelijke toetsing van hypotheses.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nee het is een post dat aantoont dat het "orangemanbad" niveautje nog steeds overal te zien is. Zelfs bij MSM. Al zal Trump kanker persoonlijk kanker genezen dan zal je nog steeds nieuwsposts lezen op NOS en dergelijken van.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kwam je hier even trollen of wilde je inhoudelijk discussiëren over hydroxychloroquine en de wijze waarop je mag verwachten dat een volstrekte leek omgaat met het promoten van medicatie met onbekende werking?
Ironisch genoeg is heel creatief even "But the findings, like the federal government's use of the drug itself, were disputed." van het tweede plaatje afgevallen.
Verder is het weer een observationeel studietje terwijl we toch al de nodige RCTs hebben waarin geen enkel positief effect werd gevonden. Observationele studies -> interessant aanknopingspunt voor hypotheses, RCTs -> Daadwerkelijke toetsing van hypotheses.
Trump geneest kanker, maar help hij daar de wereld mee?
Overbevolking en voedseltekorten door Trump's kanker medicijn.
Trump is racistisch want minderheden kunnen niet altijd het medicijn in handen krijgen.
Zie ze al zo online komen. Je zal op verschillende media platformen geen goed woord over Trump horen. Werkt alleen maar averechts en zal Trump meer kracht geven om dit jaar herkozen te worden. Ik zal er persoonlijk geld op zetten, zeker als de peilingen nog verder naar beneden schieten. Hiermee willen ze een illusie wekken dat Biden daadwerkelijk een kans heeft. Soort van voter manipulation wat vaker in verkiezingsperiode wordt toegepast. Echter zorgt het ervoor dat Trump stemmers toch wel gaan stemmen.
Indien alle polls Trump in de leiding zouden laten zien is er eigenlijk een kans dat er minder stemmers op hem gaan stemmen omdat ze denken dat hij toch wel wint.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.![]()
Je braakt een standaardriedeltje uit over de media, maar gaat niet in op de inhoud van mijn post.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is een post dat aantoont dat het "orangemanbad" niveautje nog steeds overal te zien is. Zelfs bij MSM. Al zal Trump kanker persoonlijk kanker genezen dan zal je nog steeds nieuwsposts lezen op NOS en dergelijken van.
Trump is racistisch want minderheden kunnen niet altijd het medicijn in handen krijgen.
Zie ze al zo online komen. Je zal op verschillende media platformen geen goed woord over Trump horen. Werkt alleen maar averechts en zal Trump meer kracht geven om dit jaar herkozen te worden. Ik zal er persoonlijk geld op zetten, zeker als de peilingen nog verder naar beneden schieten. Hiermee willen ze een illusie wekken dat Biden daadwerkelijk een kans heeft. Soort van voter manipulation wat vaker in verkiezingsperiode wordt toegepast. Echter zorgt het ervoor dat Trump stemmers toch wel gaan stemmen.
Indien alle polls Trump in de leiding zouden laten zien is er eigenlijk een kans dat er minder stemmers op hem gaan stemmen omdat ze denken dat hij toch wel wint.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Trump gaat geen kanker genezen. Als hij iets voor elkaar had kunnen krijgen had hij dat al gedaan. Maar er zijn geen resultaten na 3,5 jaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is een post dat aantoont dat het "orangemanbad" niveautje nog steeds overal te zien is. Zelfs bij MSM. Al zal Trump kanker persoonlijk kanker genezen dan zal je nog steeds nieuwsposts lezen op NOS en dergelijken van.
Indien alle polls Trump in de leiding zouden laten zien is er eigenlijk een kans dat er minder stemmers op hem gaan stemmen omdat ze denken dat hij toch wel wint.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Toch wel een redelijk teken dat je wat te veel opgaat in bepaalde propaganda als je het hebt over dat Trump wel even allerhande ziektes zou genezen. Zulks een genie is hij ook he.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Denk jij dat de polls gemanipuleerd worden? Of bewust misleidend zijn? Zo ja, dan mag je daar wel een bron bij plaatsen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Indien alle polls Trump in de leiding zouden laten zien is er eigenlijk een kans dat er minder stemmers op hem gaan stemmen omdat ze denken dat hij toch wel wint.Цой жив![]()
Laat die jongen toch. De zoveelste die wel eens even aan komt tonen wat voor echokamer het hier is. Met 2 halve screenshotjes om vervolgens een diarree over valse polls en kankermedicijnen te spuiten.![]()
Ik heb daadwerkelijk enige maanden terug met iemand gesproken die dat dacht....quote:
Die had idd dat copy-paste-verhaaltje over 'als Trump kanker geneest' gelezen en wilde dat in een reallife discussie gebruiken, maar beweerde dat dat werkelijk zo was, en dat Trump dus een medicijn zou hebben, maar dat 'liberals' dat tegenhielden...
Dom als Stro, die gast.
Maar schrikbarend genoeg wel iemand die dat écht leek te denken.
En hardnekkig iedere uitspraak dat dat niet waar is, en dat zelfs die vergelijking enkel bedoeld was als 'wat als..'-voorbeeld hardnekkig blijven ontkennen.
Gewoon ergens tegen willen zijn, en denken een discussie te kunnen winnen door jezelf als de allerdomste en goedgelovige op te stellen, gewoon 'omdat'.
Was best schrikbarend ook omdat het een échte discussie was met een echt persoon.. Op FOK! heb ik dan vaak gewoon het idee dat het virtuele persoonlijkheden zijn, of misschien trolls...
Maar echt eng wordt het als die mensen ook gewoon dat zomaar geloven."Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25![]()
Hate to break it to you man. Iemand die voorstelt een virus te bestrijden door schoonmaakmiddel te injecteren, gaat echt nooit van zijn leven kanker genezen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:59 schreef epicbeardman het volgende:
Zelfs bij MSM. Al zal Trump kanker persoonlijk kanker genezen dan zal je nog steedsThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Er zijn er best veel die volledig geïndoctrineerd zijn. Het probleem daarmee is dat je er niet zoveel mee kan. Als je al denkt dat ze zijn geïndoctrineerd, dan ga je automatisch hun standpunten niet serieus nemen. Als je tegen hen zegt dat ze geïndoctrineerd zijn, dan werkt het waarschijnlijk averechts. Er is geen makkelijke oplossing.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb daadwerkelijk enige maanden terug met iemand gesproken die dat dacht....
Die had idd dat copy-paste-verhaaltje over 'als Trump kanker geneest' gelezen en wilde dat in een reallife discussie gebruiken, maar beweerde dat dat werkelijk zo was, en dat Trump dus een medicijn zou hebben, maar dat 'liberals' dat tegenhielden...
Dom als Stro, die gast.
Maar schrikbarend genoeg wel iemand die dat écht leek te denken.
En hardnekkig iedere uitspraak dat dat niet waar is, en dat zelfs die vergelijking enkel bedoeld was als 'wat als..'-voorbeeld hardnekkig blijven ontkennen.
Gewoon ergens tegen willen zijn, en denken een discussie te kunnen winnen door jezelf als de allerdomste en goedgelovige op te stellen, gewoon 'omdat'.
Was best schrikbarend ook omdat het een échte discussie was met een echt persoon.. Op FOK! heb ik dan vaak gewoon het idee dat het virtuele persoonlijkheden zijn, of misschien trolls...
Maar echt eng wordt het als die mensen ook gewoon dat zomaar geloven.![]()
Nou ja, mischien gaat de kanker wel gewoon uit zichzelf weg. Toch?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Hate to break it to you man. Iemand die voorstelt een virus te bestrijden door schoonmaakmiddel te injecteren, gaat echt nooit van zijn leven kanker genezen.![]()
Ik zou niet goed weten hoe ik daar IRL mee om zou gaan. Helemaal als het een vriend is.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:31 schreef RM-rf het volgende:
Maar echt eng wordt het als die mensen ook gewoon dat zomaar geloven.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik volg het wel via Aaron Rupar (Daniel Dale is helaas niet paraat met zijn feactchecks):twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 04:22:32not a mask to be seen https://t.co/izfxPP0qp8 reageer retweet
twitter:C_Sommerfeldt twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 04:42:50And now we know Donald Trump, Jr., and his girlfriend, Kimberly Guilfoyle, aren’t in attendance because Guilfoyle tested positive for COVID-19 shortly before the event started https://t.co/hy0h0Zp2Zv reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:00:08A somnambulant Trump tries to frame the threat against monuments as the biggest danger America faces right now https://t.co/IJjB42LveZ reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:05:01Trump is still out here talking about monuments. With the economy in shambles and a pandemic ravaging the country, it appears he wants to make this election about statutes. https://t.co/1w5TBhIbXM reageer retweet
![]()
Het is ook weer duidelijk op zijn bekende 'presidentiele' teleprompter toontje. Erg monotoon.
[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 04-07-2020 05:19:33 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
Toch wel een redelijk teken dat je wat te veel opgaat in bepaalde propaganda als je het hebt over dat Trump wel even allerhande ziektes zou genezen. Zulk een genie is hij ook hè.![]()
Staat flink wat wind, en er was gewaarschuwd voor brandgevaar. Benieuwd of dat vuurwerk een bosbrand start...are we infinite or am I alone![]()
Goed er waren weer een hoop moeilijke struikelwoorden zie ik waaronder:twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:01:15Trump mangles the word "totalitarianism" https://t.co/WZ70dwd1rv reageer retweet
en dezetwitter:McFaul twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:57:39I've studied totalitarianism my whole life & know thousands of people who have lost loved ones to totalitarian regimes (including my own wife's family). Trump's use of this word to describe fellow Americans is outrageous. & on the eve of July 4th... downright un-American ! https://t.co/7N6x4lYi0O reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:05:45"Ulyssesius S Grant" https://t.co/ad7MIszO2d reageer retweet
twitter:gtconway3d twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:07:35are you questioning his grasp of hustory https://t.co/C34I3Crqxa reageer retweet
Gezellig zo dit feestje voor de 4e juli
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:03:53Trump offers some remarkably overheated rhetoric: "There is a new far-left fascism that demands absolute allegiance ... this left-wing cultural revolution is designed to overthrow the American revolution" https://t.co/pZC66T6Mzq reageer retweet
twitter:goldengateblond twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:52:28this little bit of propaganda was paid for with your tax dollars https://t.co/qvZ143zxmi reageer retweet
https://thehill.com/homen(...)nts-with-creation-ofquote:Trump responds to calls to tear down monuments with creation of 'National Garden' of statues
The White House unveiled an executive order Friday evening to create a “National Garden of American Heroes” that will feature statues of prominent Americans.
The executive order, which President Trump announced during a Fourth of July celebration at Mount Rushmore, comes as the nation grapples with calls to tear down Confederate statues across the country and address other racist iconography.
“These statues are silent teachers in solid form of stone and metal. They preserve the memory of our American story and stir in us a spirit of responsibility for the chapters yet unwritten. These works of art call forth gratitude for the accomplishments and sacrifices of our exceptional fellow citizens who, despite their flaws, placed their virtues, their talents, and their lives in the service of our Nation,” reads the executive order, which was disseminated by the White House.
The executive order establishes the Task Force for Building and Rebuilding Monuments to American Heroes, which will be empowered to use funding from the Interior Department to establish the site. The task force has 60 days to submit a report to the White House detailing options for the creation of the National Garden, including potential locations.
The executive order says the garden will include statues of John Adams, Susan B. Anthony, Clara Barton, Daniel Boone, Davy Crockett, Frederick Douglass, Amelia Earhart, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, Martin Luther King Jr., Abraham Lincoln, Ronald Reagan, Jackie Robinson and Harriet Tubman, among others.
The garden will also “separately maintain a collection of statues for temporary display at appropriate sites around the United States that are accessible to the general public.”
Hmm, zoiets als Stalin's World (Grūtas Park) in Litouwen?are we infinite or am I alone![]()
En ja hoor, dit keer is het Neil Young die bezwaar maakt tegen het gebruik van zijn muziek:twitter:catherine_lucey twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 05:36:24Neil Young Objects To Use Of 3 Of His Songs By Donald Trump At Mount Rushmore Event https://t.co/S7RCjME29M via @Deadline reageer retweet
twitter:NeilYoungNYA twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 02:43:31I stand in solidarity with the Lakota Sioux & this is NOT ok with me https://t.co/iPVcFplOHa reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |