abonnement Unibet Coolblue
pi_193875449
2eKamertweets twitterde op woensdag 01-07-2020 om 15:37:43 Om 15.30 uur begint in de #TweedeKamer het debat over #institutioneelracisme in #Nederland. #racismedebat. Volg live via met live ondertiteling https://t.co/KmKdV61Q3I. reageer retweet
Institutioneel racisme debat

Een grote topshow, dat behoort een reeks te hebben.

LIVE

Of via https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering en https://www.npostart.nl/live/npo-politiek

[ Bericht 24% gewijzigd door Nober op 01-07-2020 16:17:39 ]
pi_193875488
Asscher vindt Divibokaal lastig.
  Redactie Games woensdag 1 juli 2020 @ 17:12:56 #3
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193876366
NOS twitterde op woensdag 01-07-2020 om 16:05:48 Aboutaleb geschokt over racistische app-teksten politieagenten, OM ingeschakeld https://t.co/VDK6zGAHO1 reageer retweet
Die timing van het NRC is natuurlijk niet voor niets.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193877011
Verkiezingstijd USA en daarna, of nu al, verkiezingstijd NL.
Even geen aandacht voor de echte problemen zoals de naderende economische crisis ná de Corona crisis.
pi_193877189
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:59 schreef hb64 het volgende:
Verkiezingstijd USA en daarna, of nu al, verkiezingstijd NL.
Even geen aandacht voor de echte problemen zoals de naderende economische crisis ná de Corona crisis.
Absoluut is daar wel aandacht voor. Heel veel zelfs. Terwijl dat nog koffiedik kijken is (we weten niet of en hoe hard doe crisis toe gaat slaan). Het institutionele racisme in Nederland is geen koffiedik kijken, dat is gewoon aan de hand. Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is. Racisme is nu al eeuwen een groot probleem en het is zeker niet minder geworden de laatste decennia, het wordt tijd dat dat eens gaat veranderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193877231
Azarkan met z'n 'dronken komkommer' opmerking :|W
pi_193877647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Absoluut is daar wel aandacht voor. Heel veel zelfs. Terwijl dat nog koffiedik kijken is (we weten niet of en hoe hard doe crisis toe gaat slaan). Het institutionele racisme in Nederland is geen koffiedik kijken, dat is gewoon aan de hand. Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is. Racisme is nu al eeuwen een groot probleem en het is zeker niet minder geworden de laatste decennia, het wordt tijd dat dat eens gaat veranderen.
Mens, racisme is zo oud als de mensheid, dan kunnen politici lullen tot ze n ons wegen maar weg gaat het nooit.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193877673
Ik moet denk ik mijn excuses aanbieden aan de leden van dit forum. Blijkbaar discussieren onze volksvertegenwoordigers op dit onderwerp op precies dezelfde toon en hetzelfde niveau als een gemiddelde NWS-thread.
Wat een armoe.
  Redactie Games woensdag 1 juli 2020 @ 18:40:20 #9
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193877704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:35 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens, racisme is zo oud als de mensheid, dan kunnen politici lullen tot ze n ons wegen maar weg gaat het nooit.
Dat het er is betekent niet dat je het moet accepteren. De mensheid heeft door de evolutie ook dingen gekregen als zelf-evaluatie en zelfbeheersing. Gebruik die dingen ook.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193877863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:35 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens, racisme is zo oud als de mensheid, dan kunnen politici lullen tot ze n ons wegen maar weg gaat het nooit.
Misdaad is ook zo oud als de mensheid (of iig na de zondeval), moord ook. Maar laten gaan dan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193877999
Zelfs in dit debat wordt de geschiedenis zo maar even vervalst. De vrij recente geschiedenis van het onderwijs tav slavernij welteverstaan.

Best was het niet, zoals uit onderzoek gebleken is overschatten Nederlanders het aandeel van Nederland in de slavernij hopeloos, en weten ze bijna niets van Afrikaanse en Arabische slavernij, laat staan de voornamelijk Barbarijse totslaafmaking van Nederlanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193878073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Zelfs in dit debat wordt de geschiedenis zo maar even vervalst. De vrij recente geschiedenis van het onderwijs tav slavernij welteverstaan.

Best was het niet, zoals uit onderzoek gebleken is overschatten Nederlanders het aandeel van Nederland in de slavernij hopeloos, en weten ze bijna niets van Afrikaanse en Arabische slavernij, laat staan de voornamelijk Barbarijse totslaafmaking van Nederlanders.
Zoals al eerder in het topic is gezegd: Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is.
pi_193878138
quote:
18s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:07 schreef Tocadisco het volgende:
Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is.
In principe eens hoor.

Maar ik zou het dan wel zo fair vinden om eerst de excuses en herstelbetalingen van Afrikaanse en Arabische landen afwachten alvorens wij met zn allen willen gaan deugen en sorry sorry roepen en met geld gaan strooien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 19:14:49 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193878191
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:11 schreef vosss het volgende:

[..]

In principe eens hoor.

Maar ik zou het dan wel zo fair vinden om eerst de excuses en herstelbetalingen van Afrikaanse en Arabische landen afwachten alvorens wij met zn allen willen gaan deugen en sorry sorry roepen en met geld gaan strooien.
Wat bazel jij nu weer?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193878224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat bazel jij nu weer?
Ik bazel niet. Ik zeg waar het op staat. Er zijn (of waren) meerdere problemen. Nederland moet diep door het stof (en de portemonnee trekken, want daar draait het eigenlijk om), maar de andere "daders" in kwestie; daar hoor je niemand over en die hoeven zich niet te verontschuldigen en die hoeven geen herstelbetalingen of schadevergoedingen te betalen.

Prima hoor, maar als we moeten kruipen dan godverdomme ook allemaal!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193878266
quote:
18s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zoals al eerder in het topic is gezegd: Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is.
Het probleem is het debatteren op basis van onwaarheden. En op basis van dingen die misschien deels of zelfs grotendeels waar zijn, maar zomaar voor waar worden aangenomen. Je doet een onderzoekje door mensen te laten bellen met een accent omdat je zogenaamd geen typisch Surinaamse achternamen kan vinden, en als die dan minder vaak op gesprek mogen komen dan accentloze bellers is dat racisme. Je stuurt een persbericht naar de krant over een onderzoek waarbij je buitenlandse namen op dezelfde CV's hebt gezet, je vergeet er alleen bij te vermelden dat je, om onduidelijke redenen, hebt gevarieerd met de competenties. De uitgelokte krantenkop is ineens de waarheid. Helemaal hilarisch was de omschrijving van Klaver, 'je solliciteert, en je krijgt de baan niet'.

Het lijkt mij heel goed dat kinderen beter worden onderwezen over de slavernij. Maar niet over 'de slavernij' als iets Nederlands of Europees. De wereld globaliseert en de leerlingen zijn veel 'diverser' dus de slavernij kan niet beperkt blijven tot blank autochtoon moreel zelfonderzoek tav de geschiedenis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193878276
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik bazel niet. Ik zeg waar het op staat. Er zijn (of waren) meerdere problemen. Nederland moet diep door het stof (en de portemonnee trekken, want daar draait het eigenlijk om), maar de andere "daders" in kwestie; daar hoor je niemand over en die hoeven zich niet te verontschuldigen en die hoeven geen herstelbetalingen of schadevergoedingen te betalen.

Prima hoor, maar als we moeten kruipen dan godverdomme ook allemaal!
En aan wie zouden die herstelbetalingen betaald moeten worden? Alle onderdrukte blanken in het Midden-Oosten?
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 19:20:42 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193878281
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik bazel niet. Ik zeg waar het op staat. Er zijn (of waren) meerdere problemen. Nederland moet diep door het stof (en de portemonnee trekken, want daar draait het eigenlijk om), maar de andere "daders" in kwestie; daar hoor je niemand over en die hoeven zich niet te verontschuldigen en die hoeven geen herstelbetalingen of schadevergoedingen te betalen.

Prima hoor, maar als we moeten kruipen dan godverdomme ook allemaal!
Wat lul je nou, man, dit is een debat over racisme in Nederland, heeft geen fuck te maken met herstelbetalingen of buitenlanden.

Ga ergens anders boosmannetje spelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193878324
Waar het op neer komt is dat alleen blanken verantwoordelijk kunnen zijn voor hun daden.
De blanken moeten boeten want die zijn geboren met een erfschuld. En dan vooral de blanke heteroman van boven de vijftig.
pi_193878375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Zelfs in dit debat wordt de geschiedenis zo maar even vervalst. De vrij recente geschiedenis van het onderwijs tav slavernij welteverstaan.

Best was het niet, zoals uit onderzoek gebleken is overschatten Nederlanders het aandeel van Nederland in de slavernij hopeloos, en weten ze bijna niets van Afrikaanse en Arabische slavernij, laat staan de voornamelijk Barbarijse totslaafmaking van Nederlanders.
Je bazelt lekker over wat anders omdat de waarheid te pijnlijk is? Er was tot voor kort nauwelijks aandacht voor de slavernij in en door Nederland. De aandacht ging naar de VOC en dan negeerden we de slaven op de plantages daar gewoon. De WIC werd hooguit in een bijzin genoemd. Ga de schoolboeken maar nakijken, dan zie je dat.
Ik hoop dat het nu beter is of anders snel beter zal worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193878407
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En aan wie zouden die herstelbetalingen betaald moeten worden? Alle onderdrukte blanken in het Midden-Oosten?
De zogenaamde antiracisten claimen dat de slavernij een demografische ramp was voor Afrika die het tot op heden benadeelt. Los van het feit dat de exodus uit Europa veel groter was, was ook de aanslag van de Arabieren op de Afrikaanse bevolkingsaantallen veel groter. Niet hielden die aanzienlijk meer Afrikaanse slaven, er gingen er onderweg ook veel meer dood dan bij de Europeanen.

Moet het feit dat de Arabieren de zwarte slaven castreerden ze nu vrij houden van schadevergoeding?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193878430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:23 schreef Avinus het volgende:
Waar het op neer komt is dat alleen blanken verantwoordelijk kunnen zijn voor hun daden.
De blanken moeten boeten want die zijn geboren met een erfschuld. En dan vooral de blanke heteroman van boven de vijftig.
Onzin, niemand die zegt dat alleen blanken schuldig zijn. In Azië en ook in Afrika is ook racisme. Dat wordt er ook steeds bij gezegd. De dominante cultuur is over het algemeen schuldig aan racisme. En ja, hier is dat de blanke cultuur.
Naast racisme is er trouwens ook discriminatie op grond van geloof of geaardheid, daar hebben blanken ook mee te maken dus blanken kunnen ook gewoon slachtoffer zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193878559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je bazelt lekker over wat anders omdat de waarheid te pijnlijk is? Er was tot voor kort nauwelijks aandacht voor de slavernij in en door Nederland. De aandacht ging naar de VOC en dan negeerden we de slaven op de plantages daar gewoon.
De structuur van de onderdrukking is ook niet zo doorzichtig als bij de transatlantische slavenhandel. Waren de slaven wel van de Nederlanders of van lokalen? Waren het wel slaven of lijfeigenen of wat was precies hun juridische positie? Enerzijds is daar meer onderzoek naar, anderzijds is het narratief geworden dat het bij een blanke baas meteen een slaaf is, terwijl er bij de Afrikaanse slavernij altijd iets meer aan de hand is dan zomaar slavernij. Dat klopt in sommige gevallen ook wel, maar zeker niet altijd.

quote:
De WIC werd hooguit in een bijzin genoemd. Ga de schoolboeken maar nakijken, dan zie je dat.
Ik hoop dat het nu beter is of anders snel beter zal worden.
Iedereen weet toch wel hoe Suriname Suriname geworden is? De VOC is symbool gaan staan voor Nederland als wereldmacht, en daarmee veel te belangrijk gemaakt. Dat ben ik met je eens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193879212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iedereen weet toch wel hoe Suriname Suriname geworden is?
Van de kinderen van middelbare schoolleeftijd? Ik vrees van niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193879258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:23 schreef Avinus het volgende:
Waar het op neer komt is dat alleen blanken verantwoordelijk kunnen zijn voor hun daden.
De blanken moeten boeten want die zijn geboren met een erfschuld. En dan vooral de blanke heteroman van boven de vijftig.
Dit klopt wel ja :). Het raakt natuurlijk kant noch wal, maar dit is het gedachtegoed dat over is komen waaien uit de VS en iedereen gaat er rustig in mee.
pi_193879348
er is meer positief racisme.
de politie neemt soms niet direct aangifte op. als Jerry Airfryer met een dreigbrief op Twitter flaneert dan gaat de politie er dezelfde dag nog mee aan de slag.
demonstreren mag nog altijd niet voor de gewone burger, tenzij het een BLM-feest is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193880165
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:40 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat het er is betekent niet dat je het moet accepteren. De mensheid heeft door de evolutie ook dingen gekregen als zelf-evaluatie en zelfbeheersing. Gebruik die dingen ook.
Ik moest gniffelen bij zelf-evaluatie en zelfbeheersing :')
Volgens mij moet je wat geschiedenisboekjes gaan induiken.

Zelf leef ik ook liever in een wereld van paes en vree waar niks ernstigs gebeurd en waar iedereen happy is, maar die werelden bestaan alleen in sprookjesboeken (waar je dan ook nog dingen als elfjes en zulks hebt). Men kan ook gewoon accepteren dat de wereld nu eenmaal zo is.

Ook ik heb de nodige onrechtvaardige dingen in mn leven meegemaakt, maar ik ga niet als een kleine bitch erover zitten janken.

If life sucks you have to suck it back.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193880444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:46 schreef TLC het volgende:

[..]


If life sucks you have to suck it back.
Dat is lastig als je door je naam geen baan kunt vinden, je kinderen daardoor in armoede ziet opgroeien, overal aan wordt gekeken alsof jij iets verkeerd doet en vervolgens de belastingdienst je toeslagen ook nog eens onterecht terug gaat eisen waardoor je nog veel dieper in de ellende zit, zonder kans op uitweg want de belastingdienst heeft onterecht de sticker 'fraudeur' op je geplakt.

Zullen jouw kleine tegenslagen vast bij in het niet vallen. Mijne iig wel, alheb ik ook mijn portie discrimimatie wel gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 01:06:07 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193883023
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:23 schreef Avinus het volgende:
Waar het op neer komt is dat alleen blanken verantwoordelijk kunnen zijn voor hun daden.
De blanken moeten boeten want die zijn geboren met een erfschuld. En dan vooral de blanke heteroman van boven de vijftig.
Waar haal je die onzin vandaan, eigenlijk? Ben je nu echt zo armzalig dat je jezelf moet poneren als slachtoffer van degenen die daadwerkelijk gediscrimineerd worden?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193883155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is meer positief racisme.
de politie neemt soms niet direct aangifte op. als Jerry Airfryer met een dreigbrief op Twitter flaneert dan gaat de politie er dezelfde dag nog mee aan de slag.
demonstreren mag nog altijd niet voor de gewone burger, tenzij het een BLM-feest is.
Het valt me op dat de top van politie erge SJWs zijn. Omdat zij politiek willen shinen en deugen. Dragen zij dus werknemers op om bepaalde zaken wel serieus te nemen en anderen weer niet. Mensen in de top zijn de sleutelfiguren.
gs0bkfBl..
pi_193883394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:25 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Het valt me op dat de top van politie erge SJWs zijn
Mooi toch.....
De politietop is mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse toepassing van artikel 1 van de grondwet.
Ze doen dus hun werk, als je gelijk hebt

quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Helaas .... helaas .. de poltietop faalt in het voorkomen van etnisch profileren....of ze stimuleren het stiekem.
De dood van Mitch Henriquez is zoiets en daarna heeft de politietop die wurgmethode niet verboden. Als af en toe stoeiend/vechtend kind wist ik al dat je daarmee moet uitkijken
En toen was er een verwurging in Amerika...... Toevallig weer een donker iemand vermoord.
Was het toevallig ??

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2020 10:14:15 ]
pi_193885630
stemmingmakerij is wat dat betreft verwerpelijk.

het is natuurlijk nooit verstandig om het gevecht aan te gaan met de politie.
en de politie behoort geen fouten te maken. politieagenten zijn niet opgeleid om weg te rennen als het moeilijk wordt. je laat niet een verdachte gaan vanwege gewelddadig verzet.

met dit apostel wil ik niet beweren dat elke verdachte zelf schuldig is aan zijn dood bij een aanvaring met de politie. echter is politiewerk mensenwerk.
het irriteert mij dat het altijd maar de schuld van de politie is. als je nu ziet wat het sentiment is en dat een plein vol 'fuck the police' mag roepen, wat wil je dan. er werken bij de politie mensen met donkere huidskleur en zelfs die worden beledigd, bespuugd en bedreigd.

politiemensen redden mensenlevens, vangen boeven en hebben nogal vaak met nogal lastige klanten te maken. maar ook een agent kan een trauma oplopen als hij of zij op iemand heeft moeten schieten.

nee ik ben zelf geen agent, ik krijg af en toe zelf ook post van de politie als ze langs de weg mijn auto hebben gefotografeerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 11:23:55 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193886725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
stemmingmakerij is wat dat betreft verwerpelijk.

het is natuurlijk nooit verstandig om het gevecht aan te gaan met de politie.
en de politie behoort geen fouten te maken. politieagenten zijn niet opgeleid om weg te rennen als het moeilijk wordt. je laat niet een verdachte gaan vanwege gewelddadig verzet.

met dit apostel wil ik niet beweren dat elke verdachte zelf schuldig is aan zijn dood bij een aanvaring met de politie. echter is politiewerk mensenwerk.
het irriteert mij dat het altijd maar de schuld van de politie is. als je nu ziet wat het sentiment is en dat een plein vol 'fuck the police' mag roepen, wat wil je dan. er werken bij de politie mensen met donkere huidskleur en zelfs die worden beledigd, bespuugd en bedreigd.

politiemensen redden mensenlevens, vangen boeven en hebben nogal vaak met nogal lastige klanten te maken. maar ook een agent kan een trauma oplopen als hij of zij op iemand heeft moeten schieten.

nee ik ben zelf geen agent, ik krijg af en toe zelf ook post van de politie als ze langs de weg mijn auto hebben gefotografeerd.
De Nederlandse politie heeft een gewelds monopolie en daar hoort ook verantwoordelijkheid voor de toepassing van dat geweld bij. Daar komt het op neer en dus word er van de politie een hogere standaard verwacht dan van de burgers.
Lijkt mij een goede zaak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193886911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 02:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooi toch.....
De politietop is mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse toepassing van artikel 1 van de grondwet.
Ze doen dus hun werk, als je gelijk hebt
[..]

Helaas .... helaas .. de poltietop faalt in het voorkomen van etnisch profileren....of ze stimuleren het stiekem.
De dood van Mitch Henriquez is zoiets en daarna heeft de politietop die wurgmethode niet verboden. Als af en toe stoeiend/vechtend kind wist ik al dat je daarmee moet uitkijken
En toen was er een verwurging in Amerika...... Toevallig weer een donker iemand vermoord.
Was het toevallig ??
Hoe denk je dat ze dat stiekem stimuleren dan? In de zin van, hoe zou dat intern werken?

Dat laatste, ja dat was toevallig :). Er zijn ook op dergelijke manieren mensen van een andere huidskleur vermoord, het enige verschil is: dat komt niet in het nieuws. Voorbeeld hiervan is de arrestatie en dood van Tony Timpa. Door deze selectieve berichtgeving van de media krijgen mensen dus een vertekend beeld van de realiteit. Zij zorgen eigenlijk opzettelijk voor een polarisatie tussen de burgers en de politie.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:45:53 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193887092
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:11 schreef vosss het volgende:

[..]

In principe eens hoor.

Maar ik zou het dan wel zo fair vinden om eerst de excuses en herstelbetalingen van Afrikaanse en Arabische landen afwachten alvorens wij met zn allen willen gaan deugen en sorry sorry roepen en met geld gaan strooien.
Het meeste geld wat we daar trouwens rond strooien komt niet bij de mensen terecht die dat nodig hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193887126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:

Hoe denk je dat ze dat stiekem stimuleren dan? In de zin van, hoe zou dat intern werken?

Vanuit aversies tegen etnische groepen bepaalde opmerkingen maken of van agenten gedogen en meelachen. En dan geeft men de gewone diender het verkeerde signaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2020 12:21:17 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:31:15 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193887848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 02:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooi toch.....
De politietop is mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse toepassing van artikel 1 van de grondwet.
Ze doen dus hun werk, als je gelijk hebt
[..]

Helaas .... helaas .. de poltietop faalt in het voorkomen van etnisch profileren....of ze stimuleren het stiekem.
De dood van Mitch Henriquez is zoiets en daarna heeft de politietop die wurgmethode niet verboden. Als af en toe stoeiend/vechtend kind wist ik al dat je daarmee moet uitkijken
En toen was er een verwurging in Amerika...... Toevallig weer een donker iemand vermoord.
Was het toevallig ??
Faalt de politietop daar, of is het werkelijke probleem dat bepaalde etniciteiten opvallend aanwezig zijn in bepaalde criminele activiteiten die de politie monitort ivm de bestrijding daarvan?

Maw profilering is niet persé etnisch als deze als uitkomst heeft dat op basis van analyse een bepaalde etniciteit boven komt drijven.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:34:57 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193887876
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Absoluut is daar wel aandacht voor. Heel veel zelfs. Terwijl dat nog koffiedik kijken is (we weten niet of en hoe hard doe crisis toe gaat slaan). Het institutionele racisme in Nederland is geen koffiedik kijken, dat is gewoon aan de hand. Je moet niet het ene probleem negeren omdat er ook een ander probleem is. Racisme is nu al eeuwen een groot probleem en het is zeker niet minder geworden de laatste decennia, het wordt tijd dat dat eens gaat veranderen.
Daar zijn we het met elkaar nog lang niet over eens. En zolang we nog over het probleem discussiëren is er ook nog geen werkbare oplossing.

Het is zeker niet minder geworden, sterker nog, BLM draagt er de laatste tijd een stevig steentje aan bij.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193887888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Faalt de politietop daar, of is het werkelijke probleem dat bepaalde etniciteiten opvallend aanwezig zijn in bepaalde criminele activiteiten die de politie monitort ivm de bestrijding daarvan?
Dat is ook een factor... waardoor men vooral de donkere jonge mannen gaan taggen en verafschuwen. Politietop en leidend middenkader falen al jaren in vele landen om dat soort discriminatie in het korps te ontmantelen.

quote:
Maw profilering is niet persé etnisch als deze als uitkomst heeft dat op basis van analyse een bepaalde etniciteit boven komt drijven.
etnische profilering is per definitie etnisch..... en etnische haat slipt mee in wat men moet doen op basis van die analyses.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:47:03 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193888043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is ook een factor... waardoor men vooral de donkere jonge mannen gaan taggen en verafschuwen. Politietop en leidend middenkader falen al jaren in vele landen om dat soort discriminatie in het korps te ontmantelen.
[..]
quote:
etnische profilering is per definitie etnisch..... en etnische haat slipt mee in wat men moet doen op basis van die analyses.
Etnische profilering is etnisch ja. Maar profilering en sich niet. Het is enkel etnisch profileren als je er op voorhand voor kiest om in de variabelen op basis waarvan je analyseert een bepaalde etniciteit te vlaggen. Dus bijvoorbeeld dat je bij tasjesroof per definitie alleen maar naar Marokkanen kijkt.

Als echter na analyse blijkt dat er bij tasjesroof een sterke correlatie is met één etniciteit dan is dat niet etnisch profileren, maar één van de resultaten van profileren. Andere sterk correlerende variabelen zullen leeftijd, sociaaleconomische achtergrond en geslacht zijn. En het bezit van een scooter.

Dan zou je nog kunnen roepen dat de variabele etniciteit geen onderdeel van de analyse mag zijn. Prima, maar dan nog kom je op vrijwel het zelfde resultaat (profiel) uit. Het aantal controles van de mensen die nu controles ondervinden neemt dan niet af. Dat neemt pas af als het type persoon dat tasjes rooft verandert.

Profileren is het probleem niet. Sterker nog, het is nodig om effectief te kunnen werken. Je zou HR medewerker zijn en je mag niet profileren voor een functie omdat je anders onderscheid op opleidingsniveau en werkervaring moest maken - discriminatie!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193888145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

[..]

Etnische profilering is etnisch ja. Maar profilering en sich niet.
De term etnische profilering is een eufemisme voor discriminerende stereotypering.
Dat gebeurt al heel veel jaren... en zal pas over zijn als die groep volledig is opgeloste in de dominante etniciteit.
pi_193888266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is zeker niet minder geworden, sterker nog, BLM draagt er de laatste tijd een stevig steentje aan bij.
Dat is dus onzin, doen alsof mensen die een probleem aankaarten een onderdeel van het probleem zijn. Dat waren allemaal mensen die zich meestal dagelijks gediscrimineerd voelen vanwege hun huidskleur. Dan zijn zij niet het probleem, maar de mensen die hun dat gevoel geven. Net als de mensen die meisjes met een hoofddoek het gevoel geven er niet bij te horen. Die zijn het probleem.
En bij dit debat gaat het nog een stuk verder: ook overheidsdiensten blijken dat te doen. Ook die blijken naar afkomst en achtergrond te kijken en dat mee te wegen in hun beoordelingen. En dat is het schandelijke hier. Of iemand een Nederlandse, Turkse, Surinaamse of Somalische achtergrond heeft doet er niet toe: we zijn allemaal net zo veel Nederlander. Niet de ene een beetje meer dan een ander. En toch maken bijvoorbeeld de belastingdienst en de politie onderscheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:27:50 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193888665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is dus onzin, doen alsof mensen die een probleem aankaarten een onderdeel van het probleem zijn. Dat waren allemaal mensen die zich meestal dagelijks gediscrimineerd voelen vanwege hun huidskleur. Dan zijn zij niet het probleem, maar de mensen die hun dat gevoel geven. Net als de mensen die meisjes met een hoofddoek het gevoel geven er niet bij te horen. Die zijn het probleem.
Tjah, dat zijn ze, zolang we het over de BLM organisatie hebben, dus wel. Oproepen tot geweld, zelf discrimineren. In de UK wordt inmiddels al openlijk afstand genomen van de BLM organisatie. Als je hier uit wilt komen dan heb je verbinders nodig.

quote:
En bij dit debat gaat het nog een stuk verder: ook overheidsdiensten blijken dat te doen. Ook die blijken naar afkomst en achtergrond te kijken en dat mee te wegen in hun beoordelingen. En dat is het schandelijke hier. Of iemand een Nederlandse, Turkse, Surinaamse of Somalische achtergrond heeft doet er niet toe: we zijn allemaal net zo veel Nederlander. Niet de ene een beetje meer dan een ander. En toch maken bijvoorbeeld de belastingdienst en de politie onderscheid.
En toch wordt het bijna nooit concreter dan een gevoel. De categorie: "ik kom het zwembad bij centerparcs binnen en iedereen kijkt". Ja, ok - omdat ze bij iedereen kijken, omdat je een kleur hebt of omdat je loopt te beulen? Het komt bij veel mensen niet op dat ze zich misschien ook wel als een domme kut gedragen. Een asociale boerenlul is een asociale boerenlul - ongeacht kleur - ze oogsten over het algemeen geen applaus en welbevinden.

En ja, bij de overheid wordt gekeken naar afkomst, maar niet zoals jij schetst. Er lopen al jaren programma's ter bevordering van de diversiteit; "bij gelijke geschiktheid gaat deze positie naar een "LHBGTBLMBBQ" etc." Positieve discriminatie, heette dat ooit.

Ik ben zelf ook verantwoordelijk geweest voor het aannemen van mensen, en ik kan je precies vertellen waar het voor een groot deel misgaat. Voor veel functies - zeker HBO+ en helemaal bij de overheid- is een solide, zo niet bovengemiddelde, schriftelijke beheersing van het Nederlands een hele hoge eis. Op basis van hun sollicitatiebrieven belandt menig kandidaat met een niet Nederlandse culturele achtergrond al op de ongeschikt stapel. Is dat discriminatie? Of ben je dan gewoon niet geschikt genoeg voor de functie?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193888785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:27 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook verantwoordelijk geweest voor het aannemen van mensen, en ik kan je precies vertellen waar het voor een groot deel misgaat. Voor veel functies - zeker HBO+ en helemaal bij de overheid- is een solide, zo niet bovengemiddelde, schriftelijke beheersing van het Nederlands een hele hoge eis. Op basis van hun sollicitatiebrieven belandt menig kandidaat met een niet Nederlandse culturele achtergrond al op de ongeschikt stapel. Is dat discriminatie? Of ben je dan gewoon niet geschikt genoeg voor de functie?
Als je 2 keer exact dezelfde brief stuurt, 1 keer ondertekend met Piet de Boer en de andere keer met Ahmed Marcouch, krijgt de eerste een uitnodiging en de tweede niet. Dat is inmiddels al honderden keren aangetoond. Dus je kunt je ontkennende fase verlaten.

Dat mensen het nog ontkennen is onder andere het grote probleem. Want een probleem dat je ontkent kun je niet aan werken en je accepteert ook geen maatregelen om dat probleem aan te pakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193888792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 02:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooi toch.....
De politietop is mede-verantwoordelijk voor de dagelijkse toepassing van artikel 1 van de grondwet.
Ze doen dus hun werk, als je gelijk hebt
[..]

Helaas .... helaas .. de poltietop faalt in het voorkomen van etnisch profileren....of ze stimuleren het stiekem.
De dood van Mitch Henriquez is zoiets en daarna heeft de politietop die wurgmethode niet verboden. Als af en toe stoeiend/vechtend kind wist ik al dat je daarmee moet uitkijken
En toen was er een verwurging in Amerika...... Toevallig weer een donker iemand vermoord.
Was het toevallig ??
Mitch liep te dreigen dat hij een pistool had. Als politie denkt dat jij vuurwapen gevaarlijk bent krijg je een knie in ie nek. Heeft niets met racisme te maken.
pi_193888831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mitch liep te dreigen dat hij een pistool had. Als politie denkt dat jij vuurwapen gevaarlijk bent krijg je een knie in ie nek. Heeft niets met racisme te maken.
ach ja..... die eeuwige neiging discriminatie te ontkennen... in dit geval werd het moord.
Ongewapende man die al gevangen is geeft aan niet te kunnen ademenen. Dat werd genegeerd en de moordenaar ging door met wurgen.
Idem in Amerika met George Floyd.
pi_193888842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
ook overheidsdiensten blijken dat te doen. Ook die blijken naar afkomst en achtergrond te kijken en dat mee te wegen in hun beoordelingen. En dat is het schandelijke hier. Of iemand een Nederlandse, Turkse, Surinaamse of Somalische achtergrond heeft doet er niet toe: we zijn allemaal net zo veel Nederlander. Niet de ene een beetje meer dan een ander. En toch maken bijvoorbeeld de belastingdienst en de politie onderscheid.
stemmingmakerij.

als het te bewijzen was dan kon je een rechtszaak beginnen tegen de staat.
het enige waar de belastingdienst naar kijkt is het aantal nationaliteiten dat je hebt. Bij meer dan 1 nationaliteit is de controle anders dan dat je slechts 1 nationaliteit hebt. Hier is een gegronde reden voor, het blijkt namelijk eenvoudig om te frauderen bij meer dan 1 nationaliteit. Zie de documentaire "gratis geld uit Holland".

dat de politie etnisch profileert is nooit bewezen. genoeg instanties die hierop toezien. van de 34 klachten bij control-alt-delete was er slechts eentje gegrond verklaard.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:42:22 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193888926
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je 2 keer exact dezelfde brief stuurt, 1 keer ondertekend met Piet de Boer en de andere keer met Ahmed Marcouch, krijgt de eerste een uitnodiging en de tweede niet. Dat is inmiddels al honderden keren aangetoond. Dus je kunt je ontkennende fase verlaten.
We hadden het over de overheid hè? Dat dat in het bedrijfsleven - zeker bij kleinere bedrijven - gebeurt geloof ik direct.

quote:
Dat mensen het nog ontkennen is onder andere het grote probleem. Want een probleem dat je ontkent kun je niet aan werken en je accepteert ook geen maatregelen om dat probleem aan te pakken.
Ik ontken discriminatie niet. Ik ontken institutioneel racisme.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:43:56 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193888944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja..... die eeuwige neiging discriminatie te ontkennen... in dit geval werd het moord.
Ongewapende man die al gevangen is geeft aan niet te kunnen ademenen. Dat werd genegeerd en de moordenaar ging door met wurgen.
Idem in Amerika met George Floyd.
Ja precies, want een blanke die dreigt met een wapen (controleer in het moment maar eens of het nep is trouwens) die pakken ze niet aan natuurlijk. Die loopt gewoon lachend weg na zo'n dreigement.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193888987
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja precies, want een blanke die dreigt met een wapen (controleer in het moment maar eens of het nep is trouwens) die pakken ze niet aan natuurlijk. Die loopt gewoon lachend weg na zo'n dreigement.
Die wordt minder snel vermoord....
Mitch Henriquez dreigde niet met een wapen, er was geen wapen .. hij maakt een grap en wees naar zijn piemel. Men kon geen wapen vinden bij fouilleren. Geef de man handboeien en laat hem rustig zitten om te kunnen...... ademen
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:48:18 #51
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193889021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die wordt minder snel vermoord....
Is dat zo?

quote:
Mitch Henriquez dreigde niet met een wapen, er was geen wapen .. hij maakt een grap en wees naar zijn piemel. Men kon geen wapen vinden bij fouilleren. Geef de man handboeien en laat hem rustig zitten om te kunnen...... ademen
Fair enough, ik ga niet ontkennen dat daar fout gehandeld is. Die casus is tragisch. Maar een tragisch ongeval is nog geen racisme. Laat staan een institutioneel probleem.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193889066
quote:
Oude beschuldigingen van discriminatie bij de Haagse politie zijn opnieuw te horen, sinds bekend werd dat een groep agenten zich ‘Marokkanenverdelgers’ zou noemen. Het Haagse korps voelt zich miskend, want in contact met de wijk is juist geïnvesteerd.

Jochem van Staalduine 30 november 2019, 9:45
Agent Adil el Fakih van politiebureau Hoefkade zucht bijna onhoorbaar en verstevigt zijn greep op het stuur. “Ik zit ook in een pittige ploeg, waarin je je plekje moet veroveren. Toen ik erbij kwam, werden weleens dingen gezegd waarvan ik dacht: dit kan je toch niet zeggen? Als ik gedacht had dat iets echt niet kon, was ik naar de teamchef gestapt.”

Het politiebureau van El Fakih en Brul is de laatste maanden in het nieuws vanwege de omgangsvormen en mogelijke discriminatie onder agenten. In een uitgelekte brief wezen de chefs van bureau Hoefkade op een ‘ongezonde cultuur’ onder agenten. Ze schreven dat ze wensen een team te zijn waarin een open cultuur heerst en diversiteit een kracht is.
https://www.trouw.nl/binn(...)-best-hard~be5146e9/
pi_193889083
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Is dat zo?
[..]

Fair enough, ik ga niet ontkennen dat daar fout gehandeld is. Die casus is tragisch. Maar een tragisch ongeval is nog geen racisme. Laat staan een institutioneel probleem.
Het is niet één tragisch ongeval. Het zijn meer tragische ongevallen in tientallen jaren.
En het gaat ook om al die lulligheden die niet zo tragisch zijn en veel vaker voorkomend
pi_193889097
Saai
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:03:19 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193889243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is niet één tragisch ongeval. Het zijn meer tragische ongevallen in tientallen jaren.
En het gaat ook om al die lulligheden die niet zo tragisch zijn en veel vaker voorkomend
Ja, je verzetten bij aanhouding en arrestatie is niet zonder risico. Soms gaat dat mis, helaas. Echter, dat risico neem je toch echt zelf op het moment dat je niet gewoon meewerkt maar een grote bek opzet of het op een lopen zet.
Het is ook niet dat we willekeurig allemaal at gun point uit onze auto geblaft worden en een nekklem krijgen als we te hard rijden / bij een alcoholcontrole.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193889431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is niet één tragisch ongeval. Het zijn meer tragische ongevallen in tientallen jaren.
En het gaat ook om al die lulligheden die niet zo tragisch zijn en veel vaker voorkomend
Waarom dan steeds dat ene geval van Mitch erbij halen dat helemaal niets met racisme te maken had ? Heb je dit nu al in tig topics zien doen. Wat probeer je te bereiken met deze onzin ?
pi_193889464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is niet één tragisch ongeval. Het zijn meer tragische ongevallen in tientallen jaren.
En het gaat ook om al die lulligheden die niet zo tragisch zijn en veel vaker voorkomend
Wees eens specifieker met je meer. Zal vast maar een handvol zijn en dat in tieeeentallen jaren. tja :{
gs0bkfBl..
pi_193889516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is niet één tragisch ongeval. Het zijn meer tragische ongevallen in tientallen jaren.
En het gaat ook om al die lulligheden die niet zo tragisch zijn en veel vaker voorkomend
Welke tragische ongevallen heb je het nu precies over dan? Ik krijg nu een gevoel alsof het om een hele waslijst gaat. Tevens krijg ik het gevoel alsof mensen zoals jij er alles aan doen om de Amerikaanse situatie op Nederland te projecteren. Dat mag natuurlijk, maar dan moet je toch ook wel met wat betere argumenten kunnen komen :). Realiseer je ook dat door een hetze te beginnen tegen de politie het aantal discutabele incidenten alleen maar zal toenemen, dit omdat mensen zich nog meer gaan verzetten tegen een arrestatie.
pi_193889574
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je 2 keer exact dezelfde brief stuurt, 1 keer ondertekend met Piet de Boer en de andere keer met Ahmed Marcouch, krijgt de eerste een uitnodiging en de tweede niet. Dat is inmiddels al honderden keren aangetoond.
Nee. Bij het ene onderzoek werd er onduidelijke redenen met de competenties gevarieerd.Bij het andere moest er een accent ingebracht, en bij een proef met anoniem solliciteren werden er minder allochtonen uitgenodigd. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193889669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Bij het ene onderzoek werd er onduidelijke redenen met de competenties gevarieerd.Bij het andere moest er een accent ingebracht, en bij een proef met anoniem solliciteren werden er minder allochtonen uitgenodigd. .
Als een wergever je niet wilt aannemen om welke reden ook. Dan ga je toch lekker elders proberen. Want niet heel Nederland heeft een hekel aan mensen met een arabische afkomst. Want wat willen deze mensen dan. Dat elke werkgever hen moet aannemen ongeacht anders gaan ze racisme lopen roepen. Want dat is wel waar we naartoe gaan.
gs0bkfBl..
pi_193889713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:36 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Als een wergever je niet wilt aannemen om welke reden ook. Dan ga je toch lekker elders proberen. Want niet heel Nederland heeft een hekel aan mensen met een arabische afkomst. Want wat willen deze mensen dan. Dat elke werkgever hen moet aannemen ongeacht anders gaan ze racisme lopen roepen zeker. Want dat is wel waar we naartoe gaan.
Het BLM gehuil doet in ieder geval geen recht aan wat een sollicitatieprocedure is. "Ik heb mijn diploma maar kreeg de baan niet dus racisme" is ongeveer wat er beweerd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193889734
Dat is 'de nieuwe normaal'. Heb je ook maar een beetje het gevoel gediscrimineerd te worden dan kan je heel Nederland door om daarover te vertellen. van talkshows, projectgroepen, antidiscriminatiebureaus, pleinen tot aan den haag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193889738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moet het feit dat de Arabieren de zwarte slaven castreerden ze nu vrij houden van schadevergoeding?
Je mag zeker niet zeggen dat die Arabieren destijds veel slimmer waren als de gemiddelde Europeaan?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193889794
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:36 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Als een wergever je niet wilt aannemen om welke reden ook. Dan ga je toch lekker elders proberen. Want niet heel Nederland heeft een hekel aan mensen met een arabische afkomst. Want wat willen deze mensen dan. Dat elke werkgever hen moet aannemen ongeacht anders gaan ze racisme lopen roepen. Want dat is wel waar we naartoe gaan.
Ja, lekker problemen als discriminatie en racisme bagatelliseren.

Echt, dat sommige mensen zo diep zinken vind ik heel erg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193889816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je mag zeker niet zeggen dat die Arabieren destijds veel slimmer waren als de gemiddelde Europeaan?
Ze hadden toen pas een paar eeuwen van islamtische verdomming achter de rug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193889830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hadden toen pas een paar eeuwen van islamtische verdomming achter de rug.
Oke, de inteelt was nog niet zo ingeburgerd? O-)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193889948
Dit is dan toch wel grappig.


DENK heeft zelfkennis.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193890323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het BLM gehuil doet in ieder geval geen recht aan wat een sollicitatieprocedure is. "Ik heb mijn diploma maar kreeg de baan niet dus racisme" is ongeveer wat er beweerd wordt.
Ik heb letterlijk dit soort opmerkingen gehoord afgelopen jaar, het ging toen weliswaar om verscheidene intern/traineeships, maar het wordt direct gezien als racisme. Niet eens het besef van goh, misschien was ik niet de beste kandidaat. Nee, "ik krijg niet wat ik wil, dus racisme" :s).

En je kunt dit die mensen (minderheden in het algemeen) niet kwalijk nemen trouwens, zij worden letterlijk getraind om zo te denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2020 15:28:09 ]
pi_193890392
InHolland kan er ook wat van. Studenten met migratieachtergrond melden zich direct bij de decaan als ze niet krijgen wat ze willen hebben.
Dan moet een leraar de toets nog maar een keer nakijken om er een voldoende van te maken. Want de hele klas heeft immers een voldoende, behalve de studenten met migratieachtergrond. Of er moet vrijstelling worden afgegeven vanwege Suikerfeest, offerfeest of wat dan ook. Leraren staan machteloos.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 15:35:29 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193890399
Goed, net als in de 2e Kamer is er dus ook geen normaal en intelligent debat te voeren over racisme.

Triest en zielig hoe er op Hanca gereageerd word die de redelijkeid zelve is.

Maar ik begrijp nu tenminste wel dat het de blanke man is die zielig is, weer wat geleerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193890548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, lekker problemen als discriminatie en racisme bagatelliseren.

Echt, dat sommige mensen zo diep zinken vind ik heel erg.
Houd toch op zeg als je een tintje hebt of een exotische achternaam word je eerder aangenomen bij bv de politie vanwege diversiteitsbeleid dan roomblanke Piet-Jan dat is discriminatie.

Etnisch profileren bv kan nooit racistisch zijn. Het is kansberekening, als ik last heb van Roemeense bedelbendes in mijn stad ga ik geen Antillianen verhoren.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193890581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:47 schreef RTR het volgende:

[..]

Houd toch op zeg als je een tintje hebt of een exotische achternaam word je eerder aangenomen bij bv de politie vanwege diversiteitsbeleid dan roomblanke Piet-Jan dat is discriminatie.

Etnisch profileren bv kan nooit racistisch zijn. Het is kansberekening, als ik last heb van Roemeense bedelbendes in mijn stad ga ik geen Antillianen verhoren.
Ja, ik weet inmiddels dat volgens sommigen die blanke man zielig is. Wel erg bezijden de waarheid en tegen alle statistieken en wetenschap in, maar goed. Blijkbaar willen mensen niet worden overtuigd omdat ze bang zijn wat ze dan zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik weet inmiddels dat volgens sommigen die blanke man zielig is. Wel erg bezijden de waarheid en tegen alle statistieken en wetenschap in, maar goed. Blijkbaar willen mensen niet worden overtuigd omdat ze bang zijn wat ze dan zien.
Maar vind je het dan niet raar. Dat je leeft in een blank land. En dan ga je zeuren over blanken. Waarom eigenlijk :{
gs0bkfBl..
pi_193890673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik weet inmiddels dat volgens sommigen die blanke man zielig is. Wel erg bezijden de waarheid en tegen alle statistieken en wetenschap in, maar goed. Blijkbaar willen mensen niet worden overtuigd omdat ze bang zijn wat ze dan zien.
Niemand is 'zielig'. Men vindt zichzelf graag zielig en komt niet verder dan 'ik werd raar in de winkel aangekeken' en 'ik zat in mijn auto muziek te luisteren en toen werd ik aangesproken.'

Als bepaalde bevolkingsgroepen bovenaan staan in alle negatieve lijstjes heeft dat gevolgen. Als ik 10 slechte ervaringen heb met Mocro's neem ik de 11e keer geen mocro meer aan. Overigens mogen uitzendbureaus alleen competenties doorgeven en geen namen. Racisme en discriminatie is al verboden in dit land en als jij je gediscrimineerd voelt kan je aangifte doen.

Bepaalde sjappies zijn misschien 'Nederlanders' maar zien zichzelf toch echt als een ander 'ras'. En daar moet ik medelijden mee hebben?
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193890831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:54 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Maar vind je het dan niet raar. Dat je leeft in een blank land. En dan ga je zeuren over blanken. Waarom eigenlijk :{
Ik weet niet wat je denkt dat mijn achtergrond is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je denkt dat mijn achtergrond is?
CU-stemmer waarschijnlijk.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 16:09:01 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193890861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je denkt dat mijn achtergrond is?
Men lijkt te denken dat jij geen eckte Nederlander bent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193890913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Men lijkt te denken dat jij geen eckte Nederlander bent.
Lijkt het op :D

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:07 schreef RTR het volgende:

[..]

CU-stemmer waarschijnlijk.
Klopt. En ik denk niet in kleuren, al ben ik inderdaad zelf blank. Maar de laatste tweede kamer verkiezingen stemde ik wel op Don Ceder, gewoon omdat die man heel veel kwaliteiten heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890966
In de VS roepen politici al op om de politie maar af te schaffen. Dit is hun oplossing tegen de discriminatie. En dan gaan volgens hun de criminaliteitcijfers ook vanzelf omlaag. Femke Halsema heeft dit hier ook in de praktijk gebracht. Gewoon wegtrekken uit probleembuurten. Dit wordt me een toekomst. Die mensen zijn gewoon crazy.. :{
gs0bkfBl..
pi_193890982
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:17 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
In de VS roepen politici al op om de politie maar af te schaffen. Dit is hun oplossing tegen de discriminatie. En dan gaan volgens hun de criminaliteitcijfers ook vanzelf omlaag. Femke Halsema heeft dit hier ook in de praktijk gebracht. Gewoon wegtrekken uit probleembuurten. Dit wordt me een toekomst. Gewoon crazy.. :{
Mooi verzonnen wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193891152
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:17 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
In de VS roepen politici al op om de politie maar af te schaffen.
Fout.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193891181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt het op :D
[..]

Klopt. En ik denk niet in kleuren, al ben ik inderdaad zelf blank. Maar de laatste tweede kamer verkiezingen stemde ik wel op Don Ceder, gewoon omdat die man heel veel kwaliteiten heeft.
Niemand denkt in kleuren. Maar als jij bij een demonstratie voor gelijkheid blanke mensen bewust achteraan laat lopen gaat er ergens iets mis. Laten we niet ontkennen dat veel beroepsklagers dit gewoon zien als werk.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193891211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:47 schreef RTR het volgende:

[..]

Houd toch op zeg als je een tintje hebt of een exotische achternaam word je eerder aangenomen bij bv de politie vanwege diversiteitsbeleid dan roomblanke Piet-Jan dat is discriminatie.

Etnisch profileren bv kan nooit racistisch zijn. Het is kansberekening, als ik last heb van Roemeense bedelbendes in mijn stad ga ik geen Antillianen verhoren.
Iedereen die er een beetje Roemeens uitziet van de straat af plukken is toch ook geen bijster efficiënte manier van orde handhaven?
pi_193891276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Iedereen die er een beetje Roemeens uitziet van de straat af plukken is toch ook geen bijster efficiënte manier van orde handhaven?
Mee eens maar dat gebeurt dan ook niet. Men maakt een profielschets en pakt dus zwervende vrouwtjes aan aangezien die 9/10 keer bedelen maar het mogen afstaan aan iemand in een dikke Mercedes.

Nergens ter wereld zijn zoveel meldpunten, organisaties etc. Om discriminatie/racisme te melden dan in Nederland. Veel volk voelt zich ook geen Nederlander, ze zijn het feitelijk wel natuurlijk al vinden ze zelf van niet.

Daarom bereikt BLM meer slechte dingen dan goede dingen. Er zitten daar op Black Panthers tussen die zijn eigenlijk een belediging voor de BP in Amerika.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 17:44:25 #85
236264 crew  capricia
pi_193891988
Soros kan in BNW besproken worden. En de opmerking 'als het je niet bevalt dan ga je toch weg' slaat iedere discussie dood. Niet doen dus.
Definitely not CIA
pi_193892472
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:44 schreef RTR het volgende:
Nergens ter wereld zijn zoveel meldpunten, organisaties etc. Om discriminatie/racisme te melden dan in Nederland.
Is dat zo ?
Of verzin je het ter plekke
pi_193892487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is dat zo ?
Ja, anders zou ik het niet typen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193892536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:18 schreef RTR het volgende:

[..]

Ja, anders zou ik het niet typen.
Wat is je bron ? Geef een linkje
pi_193892574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is je bron ? Geef een linkje
Geef een linkje? Wie denk je wel dat je bent _O- bewijs het tegendeel maar.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193893210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:24 schreef RTR het volgende:

[..]

Geef een linkje? Wie denk je wel dat je bent _O- bewijs het tegendeel maar.
Jij begon met een onwaarschijnlijke bewering die verdacht veel lijkt op het type duim-als-bron.
Of je hebt een serieuse bron... kom dan met die bron in linkjevorm.
pi_193893529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij begon met een onwaarschijnlijke bewering die verdacht veel lijkt op het type duim-als-bron.
Of je hebt een serieuse bron... kom dan met die bron in linkjevorm.
Ik heb niet met jou geknikkerd kerel, wie denk je dat je bent :D
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193893592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:24 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik heb niet met jou geknikkerd kerel, wie denk je dat je bent :D
Hier op POL is het zeer gebruikelijk om een bron te geven als je zoiets beweert. En niet om de ander te vragen het tegendeel te bewijzen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193893636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier op POL is het zeer gebruikelijk om een bron te geven als je zoiets beweerd. En niet om de ander te vragen het tegendeel te bewijzen.
Hij knipt een zinnetje uit mijn post en gaat dan op hoge poten iets eisen. -nee-

Bij deze: Nederland staat met stip op 1 wat betreft meldingspunten voor discriminatie/racisme. Nergens ter wereld zijn er zo veel stichtingen, meldpunten, organisaties, overkoepelende instanties die racisme/discriminatie bestrijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 02-07-2020 19:36:52 ]
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193893710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:24 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik heb niet met jou geknikkerd kerel, wie denk je dat je bent :D
Dus je bron is ene grote duim.
pi_193893737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:39 schreef RTR het volgende:

[..]

Leer eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands typen en kom dan met de grote mensen meepraten.
Wees een vent . Gewoon erkennen dat je geen bron hebt
pi_193893920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo ?
Of verzin je het ter plekke
Is echt zo. Iedere gemeente heeft een contract met een anti-discriminatieclub..zoals Bureau Discriminatiezaken. Maar die heten nu anders geloof ik.
pi_193893937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Is echt zo. Iedere gemeente heeft een contract met een anti-discriminatieclub..zoals Bureau Discriminatiezaken. Maar die heten nu anders geloof ik.
Precies, dank u. Ga eens kijken hoe dat geregeld is in onze buurlanden. Laat staan het Oostblok.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193894169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Is echt zo. Iedere gemeente heeft een contract met een anti-discriminatieclub..zoals Bureau Discriminatiezaken. Maar die heten nu anders geloof ik.
Echt zo ? Wat is je bron.
Dit was de stelling
quote:
Nergens ter wereld zijn zoveel meldpunten, organisaties etc. Om discriminatie/racisme te melden dan in Nederland.
pi_193894221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Echt zo ? Wat is je bron.
Dit was de stelling
[..]

Mijn bron..tsja ik heb zelf voor een gemeente die klachten behandeld..niet namens een ant-discriminatieclub overigens. Maar zodoende weet ik hoe het is geregeld in dit land. Ik ben overigens gestopt met deze bijverdienste omdat ik te weinig affiniteit heb met het onderwerp. Mijn indruk is wel dat het met discriminatie en racisme erg meevalt in dit land, maar dat is niet wat linkse gekkies willen horen.
pi_193894251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijn bron..tsja ik heb zelf voor een gemeente die klachten behandeld..niet namens een ant-discriminatieclub overigens. Maar zodoende weet ik hoe het is geregeld in dit land. Ik ben overigens gestopt met deze bijverdienste omdat ik te weinig affiniteit heb met het onderwerp. Mijn indruk is wel dat het met discriminatie en racisme erg meevalt in dit land, maar dat is niet wat linkse gekkies willen horen.
+1
pi_193894308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijn bron..tsja ik heb zelf voor een gemeente die klachten behandeld..niet namens een ant-discriminatieclub overigens. Maar zodoende weet ik hoe het is geregeld in dit land. Ik ben overigens gestopt met deze bijverdienste omdat ik te weinig affiniteit heb met het onderwerp. Mijn indruk is wel dat het met discriminatie en racisme erg meevalt in dit land, maar dat is niet wat linkse gekkies willen horen.
Dat er meldpunten zijn in Nederland is bekend.
Prima toch.. Alleen mensen die fan zijn van discrimineren zeuren daarover.
Maar de bewering was .... Nederland heeft de meeste middelpunten in vergelijking met andere landen. Zover ik weet is daar geen onderzoek ooit door iemand gedaan. Als wel, dan zie ik graag een linkje
pi_193894351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat er meldpunten zijn in Nederland is bekend.
Prima toch.. Alleen mensen die fan zijn van discrimineren zeuren daarover.
Maar de bewering was .... Nederland heeft de meeste middelpunten in vergelijking met andere landen. Zover ik weet is daar geen onderzoek ooit door iemand gedaan. Als wel, dan zie ik graag een linkje
Iedere gemeente heeft een contract met een meldpunt. Dat is voldoende lijkt me. Iedere inwoner van dit land kan ergens terecht met zijn klacht.
pi_193894404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Iedere gemeente heeft een contract met een meldpunt. Dat is voldoende lijkt me. Iedere inwoner van dit land kan ergens terecht met zijn klacht.
Prima ..
Maar daar ging het niet om.
De bewering was dat in alle andere landen ter wereld er minder meldpunten zijn
pi_193894483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prima ..
Maar daar ging het niet om.
De bewering was dat in alle andere landen ter wereld er minder meldpunten zijn
Van andere landen weet ik niks, al zou het mij niet verbazen als in veel andere landen discriminatie geen prioriteit heeft.
pi_193895208
In Nederland is zelfs een meldpunt eendjes voeren.
Er is een Polen meldpunt.
Er is een Erdogan kliklijn.

dan moet ik nog beginnen met de kliklijnen die beweren iets te doen tegen etnisch profileren. zoals stichting control-fucking-alt-delete.
quote:
Controle Alt Delete (CAD) is een initiatief van IZI Solutions. Drijvende krachten zijn Dionne Abdoelhafiezkhan en Jair Schalkwijk
typisch zo'n clubje wat uit is op stemmingmakerij en subsidiejacht. twee van die vage figuren die lezingen organiseren en zogenaamd een nobel doel nastreven.

Art1, http://www.art1.nl/
Heeft totaal niets met bij1 van sultana simons te maken. hier kun je discriminatie melden of je kunt bellen met een telefoonnummer a 10 cent per minuut.
https://www.discriminatie.nl/#/home

zie verder
https://www.ser.nl/nl/the(...)iscriminatie-racisme
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193900918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:36 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ja net zoals dat mensen zoals mij met een terechte filosofische en sociale vraagstuk monddood hier worden gemaakt toch?
Ik weet niet wat je wil beweren, ik heb je topic niet gesloten. Maar dit forum is gen publiek bezit, de eigenaar van een internetforum mag zelf regels opstellen en dingen (laten) verwijderen als hij/zij daar zin in heeft. En hier zijn daar moderators voor aangesteld en er zijn ook plekken waar je kunt klagen over hen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193901106
Ach mensen het komt nu toch goed met nederland. We hebben ons morele kompas E. Davids in de commissie zitten, voorvechter van de metoo beweging en Soros goede vriend. We are morally saved :Y :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193901392
Ik zie dat naam van SOROSGOD weer genoemd wordt. _O_ Mooi hoe die man door vrijwel niks te doen, toch zoveel mensen op de kast kan krijgen. _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193901655
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zie dat naam van SOROSGOD weer genoemd wordt. _O_ Mooi hoe die man door vrijwel niks te doen, toch zoveel mensen op de kast kan krijgen. _O_ _O_
Dit is natuurlijk ook weer niet waar. Die man steunt financieel natuurlijk menig beweging en organisatie. Vooral als het een beetje links en rebels is georiënteerd. En dat dan allemaal onder het mom van "equality and democracy". Ik denk dat het niet zo vreemd is dat mensen daar hun vraagtekens bij hebben.
pi_193901715
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zie dat naam van SOROSGOD weer genoemd wordt. _O_ Mooi hoe die man door vrijwel niks te doen, toch zoveel mensen op de kast kan krijgen. _O_ _O_
In dit geval is er in elk geval een link, al is die al 4 jaar oud: https://www.instagram.com/p/BIghrM1BVn_/?utm_source=ig_embed

Maar goed, denken dat Soros zich hier met het racisme debat bezig houdt, dan moet je wel redelijk ver in de complottheorieën zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193901723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

In dit geval is er in elk geval een link, al is die al 4 jaar oud: https://www.instagram.com/p/BIghrM1BVn_/?utm_source=ig_embed

Maar goed, denken dat Soros zich hier met het racisme debat bezig houdt, dan moet je wel redelijk ver in de complottheorieën zitten.
Dit dus ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193901844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

In dit geval is er in elk geval een link, al is die al 4 jaar oud: https://www.instagram.com/p/BIghrM1BVn_/?utm_source=ig_embed

Maar goed, denken dat Soros zich hier met het racisme debat bezig houdt, dan moet je wel redelijk ver in de complottheorieën zitten.
Of gewoon een alt-right gekkie zijn wat niet vies is van wat antisemitisme.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193901893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 07:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach mensen het komt nu toch goed met nederland. We hebben ons morele kompas E. Davids in de commissie zitten, voorvechter van de metoo beweging en Soros goede vriend. We are morally saved :Y :')
Is hij klaar met het afslaan van vrouwen dan?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193901946
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:24 schreef RTR het volgende:

[..]

Geef een linkje? Wie denk je wel dat je bent _O- bewijs het tegendeel maar.
Jij maakt toch een bewering? Ik wil je best geloven en het zou me niet verbazen als het zo was. Echter kan ik niets met die stelling als ik niet zeker weet of het waar is.

“Bewijs het tegendeel maar”
Knap, hoe moet ik bewijzen dat er iets niet is?


Ik doe de volgende stelling, om je te laten zien hoe je overkomt, oké?

“95% van de mensen met een buitenlandse naam betalen gemiddeld meer in de supermarkt”

RTR: dat geloof ik niet!

Niet waar? Wie denk je dat je bent!!!??? Bewijs maar eens dat ze hetzelfde betalen!
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193903507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:36 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Is hij klaar met het afslaan van vrouwen dan?
:( , Edgar Davids is het toonbeeld van deugend Nederland ja. Hij gaat lekker op de foto met Mugabe, die anti-racist uit Zimbawne. Die van dat land een pareltje van de regio heeft gemaakt met zijn uitmuntende beleid. En hij is goede maatjes met de zoon van Soros. Dus hij deugt ja.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193904045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:12 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook weer niet waar. Die man steunt financieel natuurlijk menig beweging en organisatie. Vooral als het een beetje links en rebels is georiënteerd. En dat dan allemaal onder het mom van "equality and democracy". Ik denk dat het niet zo vreemd is dat mensen daar hun vraagtekens bij hebben.
Maar hij is joods en als je tegen open borders bent ben je sowieso neonazi.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 14:08:24 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193906096
Ik zie dat de blanke slachtoffers hier nog altijd vol op hun zieligheids orgel gaan want ook zij moeten slachtoffers zijn van...iets en aandacht hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193906743
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar hij is joods en als je tegen open borders bent ben je sowieso neonazi.
vind je dat niet leuk dan ?
pi_193911834
Het is altijd zo grappig dat een politicus wordt aangesproken op iets of een vraag krijgt, dat er een antwoord komt waarin de hypocrisie van de ander zou worden blootgelegd.
Het zou maar eens over de inhoud gaan :{
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_193912838
Het is ook grappig dat de racismecoördinator waar Farid van DENK mee kwam fulltime met klachten over DENK bezig zal zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')