Dat gebeurd al op basisscholen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Wat dachten ze van de kinderen (zoals vroeger) weer een verkeersdiploma te laten halen? Denk dat dat iets meer opschiet
Nee hoor. Als je stopt met trappen remt een elektrische fiets ook gewoon af. Het is trapondersteuning he, geen motor die zonder te trappen doorgaat.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:08 schreef Clupea het volgende:
[..]
Dit. En dat als de verkeerssituatie ingewikkeld wordt, je op een gewone fiets vanzelf vaart mindert omdat je aandacht ergens anders voor nodig is. Een elektrische fiets knalt gewoon door.
Net zoals je er leert hoe je werkwoorden moet vervoegen?quote:
Wat is dat aandeel dan?quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Geen onzin, zie ook het enorme aandeel van e-bike gebruikers bij dodelijke verkeersongevallen.
ja klopt, alleen leren ze je niet met autocorrect rekening te houdenquote:Op woensdag 1 juli 2020 11:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Net zoals je er leert hoe je werkwoorden moet vervoegen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-ongeval~a24c9a34/quote:
Je laatste zin stel je dat er minder e-bikes zijn terwijl dat al in de cijfers is verwerkt. Zo maak je het dubbel tellen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 11:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-ongeval~a24c9a34/
https://www.ad.nl/binnenl(...)niets-meer~a352b885/
Ik had het anders moeten verwoorden: de kans op een ongeluk met dodelijke afloop is veel hoger. En dat terwijl het e-bike gebruik nog ver onder het gebruik van 'ouderwetse' fietsen ligt.
Nee, ik zeg 'dat terwijl er minder e-bikes zijn'. Daarmee bedoel ik dat het 'wagenpark' aan fietsen vooral uit niet e-bikes bestaat. En ja, dat is inderdaad in de cijfers verwerkt. Maakt niets uit voor de gepresenteerde cijfers en er wordt helemaal niets 'dubbel geteld'.quote:Op woensdag 1 juli 2020 11:46 schreef qajariaq het volgende:
Je laatste zin stel je dat er minder e-bikes zijn terwijl dat al in de cijfers is verwerkt. Zo maak je het dubbel tellen.
Je stopt niet met trappen, je zet minder kracht en daarvoor ga je langzamer = veiliger. Bij de goedkope modellen ebikes kijkt de sensor alleen of de pedalen rond gaan. Zo ja = vol motorvermogen. Ik zie genoeg mensen op ebikes die doen alsof ze meetrappen maar alleen de pedalen rond laten gaan. Soms is alleen 'schommelen' met de pedalen al genoeg.quote:Op woensdag 1 juli 2020 11:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je stopt met trappen remt een elektrische fiets ook gewoon af. Het is trapondersteuning he, geen motor die zonder te trappen doorgaat.
Ik geloof je niet. En nu?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef Clupea het volgende:
[..]
Je weet dat traumachirurgen op de eerste hulp werken? Zij zien de slachtoffers van verkeersongelukken als eerste. Geloof me: alle traumachirurgen dragen zelf op de fiets een helm...
Zoals vrugah toen je als afsluiting van de cursus met een nummer op je fietsie een week lang (of hoe lang dat dan ook was) door vrijwilligers in het dorp in de gaten werd gehouden en bij een geconstateerde fout je nummer genoteerd werd en het werd doorgegeven aan de meester?quote:
Eens. Ik zou mijn koters om dezelfde redenen ook niet zonder helm laten fietsen. Als 16-jarige ben ik zelf trouwens een keer met mijn bolleke over de klinkers gestuiterd, na een val met een fiets. De littekens zijn nog steeds zichtbaar. Skieen doe ik ook niet zonder helm. Autorijden met gordel.quote:Op donderdag 2 juli 2020 21:36 schreef DrParsifal het volgende:
Afgelopen week kwam ik een heuveltje af rijden, toen een fietser opeens van links voor mij verscheen vanuit een niet goed zichtbare smalle zijstraat.Ik knalde er vol op. Ondertussen ben ik genoeg verZweedsd om een helm te dragen en ik denk dat goed was, want ik had ondanks de helm een behoorlijke kneuzing op mijn voorhoofd.
De reden dat ik een helm ben gaan dragen is eigenlijk dat ik het altijd niet zo wijs heb gevonden als ouders hun kinderen niet laten vaccineren. Tot ik ging beseffen dat je op het moment in Nederland waarschijnlijk meer kinderlevens red door een helmplicht voor kinderen onder 12 jaar dan door vaccinatie. Ook voor mij is waarschijnlijk de kans groter dat ik blijvend letsel bij een fietsongeluk krijg dat door een helm te voorkomen zou zijn, dan dat mijn zoontje problemen zou krijgen als we zijn vaccinaties zouden overslaan (wat we zeker niet willen doen).
Op de racefiets draag ik een helm en die is eigenlijk behoorlijk comfortabel. Maar op een gewone fiets draag ik geen helm en dat is ook echt niet nodig.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Ik zou mijn koters om dezelfde redenen ook niet zonder helm laten fietsen. Als 16-jarige ben ik zelf trouwens een keer met mijn bolleke over de klinkers gestuiterd, na een val met een fiets. De littekens zijn nog steeds zichtbaar. Skieen doe ik ook niet zonder helm. Autorijden met gordel.
MAAR, en nu komt de clou, als ik ga fietsen, dan doe ik dat het liefste zonder helm. Bij het skieen kun je nog een muts dragen tussen hoofd en helm, maar een fietshelm is vaak rete oncomfortabel (weet je wat pas oncomfortabel is? Hechtingen in je voorhoofd). Maar het verstand verliest het hier van iets anders. Gekut met die bandjes en sluitingen, helm zit nooit goed, coupe in de war, waar laat ik dat kutding als ik klaar ben met fietsen.
In Japan hadden kinderen van die pothelmen op. Misschien dat die comfortabeler zijn.
Dat blijkt, want in Nederland moet je rekening houden met fietsers uit elke zijstraat (incl. stadscentra afkomstig uit delen waar niet eens gefietst mag worden) en ook incalculeren dat ze zich niet aan verkeersregels houden en onbezonnen gedrag vertonen. Hier moet je dus sowieso geen zijstraten met een dusdanig hoge snelheid passeren dat je niet meer op tijd kan remmen. Niet alleen in verband met fietsers trouwens.quote:Op donderdag 2 juli 2020 21:36 schreef DrParsifal het volgende:
Afgelopen week kwam ik een heuveltje af rijden, toen een fietser opeens van links voor mij verscheen vanuit een niet goed zichtbare smalle zijstraat.Ik knalde er vol op. Ondertussen ben ik genoeg verZweedsd om een helm te dragen en ik denk dat goed was, want ik had ondanks de helm een behoorlijke kneuzing op mijn voorhoofd.
De reden dat ik een helm ben gaan dragen is eigenlijk dat ik het altijd niet zo wijs heb gevonden als ouders hun kinderen niet laten vaccineren. Tot ik ging beseffen dat je op het moment in Nederland waarschijnlijk meer kinderlevens red door een helmplicht voor kinderen onder 12 jaar dan door vaccinatie. Ook voor mij is waarschijnlijk de kans groter dat ik blijvend letsel bij een fietsongeluk krijg dat door een helm te voorkomen zou zijn, dan dat mijn zoontje problemen zou krijgen als we zijn vaccinaties zouden overslaan (wat we zeker niet willen doen).
Mee eens. Ik was vooral blij dat ik geen kind aanreed. Ter verdediging de situatie was zo slecht aangegeven dat ik niet eens zag dat er een zijstraat was. Er was geen verkeersbord om het aan te geven en er waren alleen vrijwel volledig weggesleten tekens op het wegdek van het fietspad, die ik inderdaad niet had opgemerkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat blijkt, want in Nederland moet je rekening houden met fietsers uit elke zijstraat (incl. stadscentra afkomstig uit delen waar niet eens gefietst mag worden) en ook incalculeren dat ze zich niet aan verkeersregels houden en onbezonnen gedrag vertonen. Hier moet je dus sowieso geen zijstraten met een dusdanig hoge snelheid passeren dat je niet meer op tijd kan remmen. Niet alleen in verband met fietsers trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |