abonnement Unibet Coolblue
pi_193865005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mwa.. ik denk dat als je de cijfers van VVN bestudeert van verkeersdoden in de afgelopen jaren, je ziet dat het aantal toeneemt en dat er relatief veel elektrische fietsertjes het loodje leggen. Ik begrijp dat de overheid daar niet blij mee is. Als je het aantal doden omlaag kan brengen door het dragen van een hellempie, waarom niet. Het wordt sowieso steeds drukker op de weg, dus ook gevaarlijker. Je kan het zien als betutteling maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mooi dan doe je toch lekker zelf een helm op? Waar komt je behoefte vandaan om dat bij mij te verplichten?
pi_193865018
Met de komst van de Ebike heb je veel minder bromscooters, dat alleen al is genoeg reden om Ebikes toe te juichen. Verder heeft een helm geen enkele zin als je niet uitkijkt. Uitkijken is gewoon de basis van fietsen. Maar een veilig verkeer is ook de fouten van anderen verbeteren. Hoe vaak ik wel niet auto's van links heb voor laten gaan terwijl ik fiets, dat is bijna niet meer te tellen. Verder ben ik ook ontzettend blij als ik zelf een fout maak, dat de automobilist mijn fout ook corrigeert. Uiteindelijk willen we allemaal weer veilig thuis komen. Jij mag misschien veilig in een auto rijden, maar je kind kan morgen dood zijn als een automobilist zijn of haar fout niet heeft gecorrigeerd. Kun je dan nog wel met jezelf leven als je wist dat je een dodelijk ongeluk had kunnen voorkomen.
pi_193867153
Ten eerste, opmerkelijk dat er uit een enorm rapport over mobiliteit het stukje over de fietshelm een nieuwsitem krijgt.

Uit het rapport:

quote:
Op basis van de resultaten van een internationale meta‑analyse (Høye, 2018a) is de conclu‑sie dat het op correcte wijze dragen van een goed passende fietshelm het risico op dodelijk hoofdletsel met 71% reduceert en het risico op ernstig hoofdletsel gemiddeld genomen met 60% reduceert. Hoofdletsel komt voor bij 64% van de verkeersdoden onder fietsers en onder ernstig gewonde fietsers is dit 47% in ongevallen met gemotoriseerd verkeer, en 28% in ongevallen zonder motor voertuigen (Weijermars et al., 2019). Het gaat in 2030 in totaal om 115 tot 145 verkeersdoden en 6.600 tot 7.500 ernstig verkeersgewonde fietsers met hoofdletsel
Dit roept wel vragen op of de buitenlandse meta-data op de NL situatie van toepassing is. Zoals in de OP aangeven is onze infrastructuur voor fietsers compleet anders.

Er staat ook nog wel een leuke disclaimer in.
quote:
Om pragmatische redenen om het maximaal haalbare effect weer te geven is voor de raming van de effecten er van uitgegaan dat alle kinderen en alle 70‑plussers een helm zouden dragen. In de praktijk is het niet mogelijk om een maatregel voor 100% effectief te laten zijn. Een aanpak waar‑bij een helm zo veel mogelijk gemeengoed wordt (bijvoorbeeld door een combinatie van ver‑plichting, handhaving, overtuiging van voordelen) zal vermoedelijk het meeste effect sorteren.
Bijlage 4 van het rapport (bijna 300 pag)
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:08:17 #102
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_193867244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:
En voor degene die niet willen, koop maar lekker een normale fiets. Bizar hoeveel jonge mensen (en nee, die hebben echt niet allemaal een of andere onzichtbare ziekte) je op zo'n ding ziet rijden. Luie sukkels.
pi_193867470
In Australië is het percentage helmdragers idd groot, omdat je zonder helm een prent krijgt. Mede dankzij die betutteling wordt er nauwelijks gefietst. Kinderen worden bijvoorbeeld vaak met de auto naar school gebracht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyrebird op 01-07-2020 06:58:03 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193868053
https://www.ad.nl/auto/ve(...)er-fietsen~a253a215/

quote:
De instanties adviseren de overheid om de fietshelm voor die groepen te verplichten, maar daar wil de Fietsersbond niets van weten. ,,Als we dit gaan verplichten, stapt straks bijna niemand meer op de fiets.”
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:02:35 #105
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_193868917
Het probleem is dat bejaarden die niet meer veilig kunnen deelnemen aan het verkeer de auto uitgaan en op een elektrische fiets stappen en vervolgens een gevaar op het fietspad zijn.
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:07:45 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193868960
quote:
quote:
De maatregel is met name belangrijk voor kinderen tussen de tien en veertien jaar.
Wat dachten ze van de kinderen (zoals vroeger) weer een verkeersdiploma te laten halen? Denk dat dat iets meer opschiet
pi_193868972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Eens. Je ziet het aantal verkeersdoden juist toenemen bij ouderen op dit moment, waarschijnlijk door de zware en snelle elektrische fietsen. Dus helemaal niet gek om daar wat aandacht voor te hebben.
Ik kan me er enorm aan ergeren. Onoplettende ouderen met name. Op elektrische fietsen. Maar hun reactievermogen is veel te traag voor de snelheden die ze fietsen.

En toch is het een goede zaak. Mensen krijgen hierdoor veel meer beweging en ik ben er van overtuigd dat die paar ongelukken makkelijk opwegen tot de andere gezondheidswinst. Hoeveel diabetes, hartproblemen Ed voorkomt fietsen? Ongetwijfeld meer dan het aan verwondingen veroorzaakt.

Daarnaast zijn er bij ernstige ongelukken vrijwel altijd vrachtauto’s of landbouwvoertuigen betrokken. Misschien daar eens iets mee doen.....
Whatever...
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:08:28 #108
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_193868974
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:02 schreef detaris het volgende:
Het probleem is dat bejaarden die niet meer veilig kunnen deelnemen aan het verkeer de auto uitgaan en op een elektrische fiets stappen en vervolgens een gevaar op het fietspad zijn.
Dit. En dat als de verkeerssituatie ingewikkeld wordt, je op een gewone fiets vanzelf vaart mindert omdat je aandacht ergens anders voor nodig is. Een elektrische fiets knalt gewoon door.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_193869025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het geen onzin. Veel mensen schatten snelheden e.d. op een elektrische fiets verkeerd in en anticiperen niet goed, waardoor je ook op fietspaden veel ongelukken hebt. Mijn bloedeigen moeder is ook flink gestuiterd een tijdje terug, toen zij achterop een scootmobiel reed die ineens stopte. Dus een helm is zo gek nog niet voor dit soort stuntelaars.
Wat denk je van een snelheidsbegrenzer op leeftijd op elektrische fietsen?

50 + 25 km/u
60 + 20 km/u
65 + 15 km/u
70 + 10 km/h

Dit om het verminderde reactievermogen te compenseren met lagere snelheid.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:17:05 #110
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193869056
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Wat denk je van een snelheidsbegrenzer op leeftijd op elektrische fietsen?

50 + 25 km/u
60 + 20 km/u
65 + 15 km/u
70 + 10 km/h

Dit om het verminderde reactievermogen te compenseren met lagere snelheid.
Dat vind ik symptoombestrijding van de bovenste plank.

Verder ben ik het met de ANWB eens. Dan gaat het fietsgebruik afnemen.
Maar ja, voor handhaving hoef je ook niet bang te zijn.

Pakkans voor defecte verlichting of mobiel gebruiken op de fiets is al zo klein; ik neem het risico dan wel.

en anders zet ik de ondersteuning wel op HOOG. Even zien of zo'n dikke eenstreper je nog te pakken krijgt.

deze betutteling is echt te bizar voor woorden. Pak de problemen aan i.p.v dit soort symptoombestrijding.
pi_193869295
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat vind ik symptoombestrijding van de bovenste plank.

Verder ben ik het met de ANWB eens. Dan gaat het fietsgebruik afnemen.
Maar ja, voor handhaving hoef je ook niet bang te zijn.

Pakkans voor defecte verlichting of mobiel gebruiken op de fiets is al zo klein; ik neem het risico dan wel.

en anders zet ik de ondersteuning wel op HOOG. Even zien of zo'n dikke eenstreper je nog te pakken krijgt.

deze betutteling is echt te bizar voor woorden. Pak de problemen aan i.p.v dit soort symptoombestrijding.
Ben jij blind voor het feit dat de meeste ernstige ongelukken gebeuren met bejaarden op een elektirsche fiets?

De oorzaak is juist dat men vanwege de vermindere reactietijd en mindere motoriek van oudere mensen meer risico loopt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:35:21 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193869332
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat vind ik symptoombestrijding van de bovenste plank.

Verder ben ik het met de ANWB eens. Dan gaat het fietsgebruik afnemen.
Maar ja, voor handhaving hoef je ook niet bang te zijn.

Pakkans voor defecte verlichting of mobiel gebruiken op de fiets is al zo klein; ik neem het risico dan wel.

en anders zet ik de ondersteuning wel op HOOG. Even zien of zo'n dikke eenstreper je nog te pakken krijgt.

deze betutteling is echt te bizar voor woorden. Pak de problemen aan i.p.v dit soort symptoombestrijding.
Precies. Vroeger ook altijd gewoon hard weggefietst bij fietslichtcontrolers. 1x gepakt omdat ze een motormuis klaar hadden staan :')

Wel gelachen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:36:17 #113
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193869353
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ben jij blind voor het feit dat de meeste ernstige ongelukken gebeuren met bejaarden op een elektirsche fiets?

De oorzaak is juist dat men vanwege de vermindere reactietijd en mindere motoriek van oudere mensen meer risico loopt.
nee daar ben ik niet blind voor. Maar om dan maar voor iedere leeftijd een helm te verplichten gaat me veel te ver. Dat is symptoombestrijding. Pak het anders aan maar niet zo.
pi_193869384
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ben jij blind voor het feit dat de meeste ernstige ongelukken gebeuren met bejaarden op een elektirsche fiets?

De oorzaak is juist dat men vanwege de vermindere reactietijd en mindere motoriek van oudere mensen meer risico loopt.
En hoe lost een hardplastieken toverhoedje dat probleem op? Als die mensen een gevaar in het verkeer zijn dan is een vals gevoel van veiligheid een heel slecht idee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193869398
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

nee daar ben ik niet blind voor. Maar om dan maar voor iedere leeftijd een helm te verplichten gaat me veel te ver. Dat is symptoombestrijding. Pak het anders aan maar niet zo.
Hoe Dan?
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:41:36 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193869409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:40 schreef wpor het volgende:

[..]

Hoe Dan?
Gezien het beperkt aantal fataliteiten vind ik niet echt dat er een probleem is dat opgelost moet worden.

Verder moet je dan ook helmplicht invoeren voor (snor)scooters, wel zo eerlijk dan he.
Gelijke monniken, gelijke helmen.
pi_193869455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 03:12 schreef Lyrebird het volgende:
In Australië is het percentage helmdragers idd groot, omdat je zonder helm een prent krijgt. Mede dankzij die betutteling wordt er nauwelijks gefietst. Kinderen worden bijvoorbeeld vaak met de auto naar school gebracht.
Of dat nu daar door komt of gewoon door afstanden......
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 09:44:46 #118
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193869461
Geen onzin, zie ook het enorme aandeel van e-bike gebruikers bij dodelijke verkeersongevallen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193869537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En hoe lost een hardplastieken toverhoedje dat probleem op? Als die mensen een gevaar in het verkeer zijn dan is een vals gevoel van veiligheid een heel slecht idee.
Zoals eerder aangegeven op leeftijd een snelheidsbegrenzer verplichten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193869741
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:50 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven op leeftijd een snelheidsbegrenzer verplichten.
Op leeftijd is toch niet te handhaven en totaal onwerkbaar voor de industrie. Het maakt dan het lenen van een fiets ook al redelijk onmogelijk.

Ik voel veel meer voor een helmplicht boven een bepaald vermogen of boven een bepaalde snelheid waarbij ondersteund wordt. Die dan fors lager leggen dan nu de norm is.

Snorfietsen moeten zo snel mogelijk niet meer verkocht of zelfs verboden worden. Tevens onmiddellijk de helmplicht voor invoeren. Dat experiment is totaal mislukt.
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:09:55 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193869792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef Clupea het volgende:

[..]

Je weet dat traumachirurgen op de eerste hulp werken? Zij zien de slachtoffers van verkeersongelukken als eerste. Geloof me: alle traumachirurgen dragen zelf op de fiets een helm...
Ik werk naast het ziekenhuis en zie echt nooit iemand een helm dragen op de fiets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193869945
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:50 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven op leeftijd een snelheidsbegrenzer verplichten.
Maar veel bejaarden raken gewond door andere oorzaken, met name dat ze vallen bij het op- of afstappen. Ik vermoed dat focussen op snelheid maar weinig zoden aan de dijk zet bij deze doelgroep.
pi_193870201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Maar veel bejaarden raken gewond door andere oorzaken, met name dat ze vallen bij het op- of afstappen. Ik vermoed dat focussen op snelheid maar weinig zoden aan de dijk zet bij deze doelgroep.
Ja wat ook helpt is boven X leeftijd geen fiets meer rijden met een stang (herenfiets) maar een vrouwenfiets dat is makkelijker op en afstappen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193870224
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ben jij blind voor het feit dat de meeste ernstige ongelukken gebeuren met bejaarden op een elektirsche fiets?

De oorzaak is juist dat men vanwege de vermindere reactietijd en mindere motoriek van oudere mensen meer risico loopt.
Dit is wel waar, maar veel te eenzijdig.

Als mensen thuis zitten gaan ze dood aan een vet hart. Dat is waarmee je het moet vergelijken en niet 0 ongelukken en verder niets.
Whatever...
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:12:57 #125
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193870679
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:00 schreef hooibaal het volgende:

De gedachte van de fietsersbond dat iedereen ineens zou stoppen met fietsen (hallo, WC Eend) is nergens op gebaseerd.
Niet iedereen nee. Wel degene die nu al twijfelen. Dat betekent meer druk op het OV of meer filedruk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:17:55 #126
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193870751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Wat dachten ze van de kinderen (zoals vroeger) weer een verkeersdiploma te laten halen? Denk dat dat iets meer opschiet
Dat gebeurd al op basisscholen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:18:53 #127
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193870761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:08 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dit. En dat als de verkeerssituatie ingewikkeld wordt, je op een gewone fiets vanzelf vaart mindert omdat je aandacht ergens anders voor nodig is. Een elektrische fiets knalt gewoon door.
Nee hoor. Als je stopt met trappen remt een elektrische fiets ook gewoon af. Het is trapondersteuning he, geen motor die zonder te trappen doorgaat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:19:33 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193870769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat gebeurd al op basisscholen.
Net zoals je er leert hoe je werkwoorden moet vervoegen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:20:26 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193870780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Geen onzin, zie ook het enorme aandeel van e-bike gebruikers bij dodelijke verkeersongevallen.
Wat is dat aandeel dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:21:37 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193870800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zoals je er leert hoe je werkwoorden moet vervoegen?
ja klopt, alleen leren ze je niet met autocorrect rekening te houden :X
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 11:25:11 #131
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193870837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat is dat aandeel dan?
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-ongeval~a24c9a34/
https://www.ad.nl/binnenl(...)niets-meer~a352b885/

Ik had het anders moeten verwoorden: de kans op een ongeluk met dodelijke afloop is veel hoger. En dat terwijl het e-bike gebruik nog ver onder het gebruik van 'ouderwetse' fietsen ligt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193871225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-ongeval~a24c9a34/
https://www.ad.nl/binnenl(...)niets-meer~a352b885/

Ik had het anders moeten verwoorden: de kans op een ongeluk met dodelijke afloop is veel hoger. En dat terwijl het e-bike gebruik nog ver onder het gebruik van 'ouderwetse' fietsen ligt.
Je laatste zin stel je dat er minder e-bikes zijn terwijl dat al in de cijfers is verwerkt. Zo maak je het dubbel tellen.

De artikelen zijn en wat ouder maar vooral op de Duitse situatie gericht. Dus veel minder fietspaden bijvoorbeeld.

De artikelen komen vooral tot de conclusie dat de rest van het verkeer niet anticipeert op de snelheid van de e-bike. Dat is dus minder relevant als hier meer fietspaden zijn. Verder benadrukt dat mijn stelling dat ze langzamer moeten worden afgesteld of een helmplicht. Dat laatste verhoogd ook de herkenbaarheid in het verkeer en zal er dus beter op die snelheid worden geanticipeerd door anderen.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 12:20:30 #133
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193871804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:46 schreef qajariaq het volgende:
Je laatste zin stel je dat er minder e-bikes zijn terwijl dat al in de cijfers is verwerkt. Zo maak je het dubbel tellen.
Nee, ik zeg 'dat terwijl er minder e-bikes zijn'. Daarmee bedoel ik dat het 'wagenpark' aan fietsen vooral uit niet e-bikes bestaat. En ja, dat is inderdaad in de cijfers verwerkt. Maakt niets uit voor de gepresenteerde cijfers en er wordt helemaal niets 'dubbel geteld'.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:29:31 #134
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_193871935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee hoor. Als je stopt met trappen remt een elektrische fiets ook gewoon af. Het is trapondersteuning he, geen motor die zonder te trappen doorgaat.
Je stopt niet met trappen, je zet minder kracht en daarvoor ga je langzamer = veiliger. Bij de goedkope modellen ebikes kijkt de sensor alleen of de pedalen rond gaan. Zo ja = vol motorvermogen. Ik zie genoeg mensen op ebikes die doen alsof ze meetrappen maar alleen de pedalen rond laten gaan. Soms is alleen 'schommelen' met de pedalen al genoeg.

Dure modellen hebben vaak wel een sensor die meet hoe hard iemand trapt en passen het vermogen daarop aan.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:24:23 #135
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193872870
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef Clupea het volgende:

[..]

Je weet dat traumachirurgen op de eerste hulp werken? Zij zien de slachtoffers van verkeersongelukken als eerste. Geloof me: alle traumachirurgen dragen zelf op de fiets een helm...
Ik geloof je niet. En nu? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:50:40 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193874416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat gebeurt al op basisscholen.
Zoals vrugah toen je als afsluiting van de cursus met een nummer op je fietsie een week lang (of hoe lang dat dan ook was) door vrijwilligers in het dorp in de gaten werd gehouden en bij een geconstateerde fout je nummer genoteerd werd en het werd doorgegeven aan de meester?

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 01-07-2020 14:59:47 ]
pi_193895562
Afgelopen week kwam ik een heuveltje af rijden, toen een fietser opeens van links voor mij verscheen vanuit een niet goed zichtbare smalle zijstraat.Ik knalde er vol op. Ondertussen ben ik genoeg verZweedsd om een helm te dragen en ik denk dat goed was, want ik had ondanks de helm een behoorlijke kneuzing op mijn voorhoofd.

De reden dat ik een helm ben gaan dragen is eigenlijk dat ik het altijd niet zo wijs heb gevonden als ouders hun kinderen niet laten vaccineren. Tot ik ging beseffen dat je op het moment in Nederland waarschijnlijk meer kinderlevens red door een helmplicht voor kinderen onder 12 jaar dan door vaccinatie. Ook voor mij is waarschijnlijk de kans groter dat ik blijvend letsel bij een fietsongeluk krijg dat door een helm te voorkomen zou zijn, dan dat mijn zoontje problemen zou krijgen als we zijn vaccinaties zouden overslaan (wat we zeker niet willen doen).
pi_193906067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 21:36 schreef DrParsifal het volgende:
Afgelopen week kwam ik een heuveltje af rijden, toen een fietser opeens van links voor mij verscheen vanuit een niet goed zichtbare smalle zijstraat.Ik knalde er vol op. Ondertussen ben ik genoeg verZweedsd om een helm te dragen en ik denk dat goed was, want ik had ondanks de helm een behoorlijke kneuzing op mijn voorhoofd.

De reden dat ik een helm ben gaan dragen is eigenlijk dat ik het altijd niet zo wijs heb gevonden als ouders hun kinderen niet laten vaccineren. Tot ik ging beseffen dat je op het moment in Nederland waarschijnlijk meer kinderlevens red door een helmplicht voor kinderen onder 12 jaar dan door vaccinatie. Ook voor mij is waarschijnlijk de kans groter dat ik blijvend letsel bij een fietsongeluk krijg dat door een helm te voorkomen zou zijn, dan dat mijn zoontje problemen zou krijgen als we zijn vaccinaties zouden overslaan (wat we zeker niet willen doen).
Eens. Ik zou mijn koters om dezelfde redenen ook niet zonder helm laten fietsen. Als 16-jarige ben ik zelf trouwens een keer met mijn bolleke over de klinkers gestuiterd, na een val met een fiets. De littekens zijn nog steeds zichtbaar. Skieen doe ik ook niet zonder helm. Autorijden met gordel.

MAAR, en nu komt de clou, als ik ga fietsen, dan doe ik dat het liefste zonder helm. Bij het skieen kun je nog een muts dragen tussen hoofd en helm, maar een fietshelm is vaak rete oncomfortabel (weet je wat pas oncomfortabel is? Hechtingen in je voorhoofd). Maar het verstand verliest het hier van iets anders. Gekut met die bandjes en sluitingen, helm zit nooit goed, coupe in de war, waar laat ik dat kutding als ik klaar ben met fietsen.

In Japan hadden kinderen van die pothelmen op. Misschien dat die comfortabeler zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 14:14:05 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193906176
nog nooit een helm op gehad bij het skieen

wel eens aan gedacht maar bij de meeste ongelukken gaat hem om schade aan de benen en knieeen enzo

dus kniebeschermers een tijdje geprobeerd maar ja ... #yolo

bij ijshockey wel altijd een helm op overigens _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 14:15:06 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193906189
althans dat zeg ik nu wel maar ik kan me niet herinneren dat ik op natuurijs ooit een helm op heb gehad

alleen beenbeschermerts en schaatsen en handschoenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193906305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Ik zou mijn koters om dezelfde redenen ook niet zonder helm laten fietsen. Als 16-jarige ben ik zelf trouwens een keer met mijn bolleke over de klinkers gestuiterd, na een val met een fiets. De littekens zijn nog steeds zichtbaar. Skieen doe ik ook niet zonder helm. Autorijden met gordel.

MAAR, en nu komt de clou, als ik ga fietsen, dan doe ik dat het liefste zonder helm. Bij het skieen kun je nog een muts dragen tussen hoofd en helm, maar een fietshelm is vaak rete oncomfortabel (weet je wat pas oncomfortabel is? Hechtingen in je voorhoofd). Maar het verstand verliest het hier van iets anders. Gekut met die bandjes en sluitingen, helm zit nooit goed, coupe in de war, waar laat ik dat kutding als ik klaar ben met fietsen.

In Japan hadden kinderen van die pothelmen op. Misschien dat die comfortabeler zijn.
Op de racefiets draag ik een helm en die is eigenlijk behoorlijk comfortabel. Maar op een gewone fiets draag ik geen helm en dat is ook echt niet nodig.

Ik mis in de statistieken een heleboel vergelijkingsmateriaal. Zoals percentages op totaal aantal doden en betrokkenheid van vrachtwagens en landbouwvoertuigen. Je mag vanaf 16 nog steeds een trekker besturen, ook komen daar jaarlijks meerdere middelbare scholieren onder terecht. Net als in de dode hoek van een vrachtwagen trouwens. Waarom laten we nog vrachtwagens toe in dit land zonder dode-hoeksensor?

Ik voorkom liever een ongeluk dan dat ik de consequenties verminder. Daarnaast, bejaarden moeten een keer ergens aan dood gaan. Ze kunnen ook blijven zitten achter de geraniums en doodgaan aan hun hart oid. Beter maken ze nog wat plezier in de natuur met hun e-bike. Zolang ze maar een beetje wegblijven van waar ik wil fietsen (want godver, wat een trage, breedfietsende sukkels)
Whatever...
pi_193906648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 21:36 schreef DrParsifal het volgende:
Afgelopen week kwam ik een heuveltje af rijden, toen een fietser opeens van links voor mij verscheen vanuit een niet goed zichtbare smalle zijstraat.Ik knalde er vol op. Ondertussen ben ik genoeg verZweedsd om een helm te dragen en ik denk dat goed was, want ik had ondanks de helm een behoorlijke kneuzing op mijn voorhoofd.

De reden dat ik een helm ben gaan dragen is eigenlijk dat ik het altijd niet zo wijs heb gevonden als ouders hun kinderen niet laten vaccineren. Tot ik ging beseffen dat je op het moment in Nederland waarschijnlijk meer kinderlevens red door een helmplicht voor kinderen onder 12 jaar dan door vaccinatie. Ook voor mij is waarschijnlijk de kans groter dat ik blijvend letsel bij een fietsongeluk krijg dat door een helm te voorkomen zou zijn, dan dat mijn zoontje problemen zou krijgen als we zijn vaccinaties zouden overslaan (wat we zeker niet willen doen).
Dat blijkt, want in Nederland moet je rekening houden met fietsers uit elke zijstraat (incl. stadscentra afkomstig uit delen waar niet eens gefietst mag worden) en ook incalculeren dat ze zich niet aan verkeersregels houden en onbezonnen gedrag vertonen. Hier moet je dus sowieso geen zijstraten met een dusdanig hoge snelheid passeren dat je niet meer op tijd kan remmen. :T Niet alleen in verband met fietsers trouwens.
pi_193908324
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat blijkt, want in Nederland moet je rekening houden met fietsers uit elke zijstraat (incl. stadscentra afkomstig uit delen waar niet eens gefietst mag worden) en ook incalculeren dat ze zich niet aan verkeersregels houden en onbezonnen gedrag vertonen. Hier moet je dus sowieso geen zijstraten met een dusdanig hoge snelheid passeren dat je niet meer op tijd kan remmen. :T Niet alleen in verband met fietsers trouwens.
Mee eens. Ik was vooral blij dat ik geen kind aanreed. Ter verdediging de situatie was zo slecht aangegeven dat ik niet eens zag dat er een zijstraat was. Er was geen verkeersbord om het aan te geven en er waren alleen vrijwel volledig weggesleten tekens op het wegdek van het fietspad, die ik inderdaad niet had opgemerkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')