De hypotheekadviseur zegt dus dat je een half jaar aan dubbele lasten moet kunnen betalen om eerst te kopen.quote:Op maandag 29 juni 2020 07:55 schreef SQ het volgende:
Wij konden ons huis ook alleen kopen met de overwaarde van ons huidige huis maar ik hoefde het huis echt niet eerst verkocht te hebben hoor. Ik zou eerst eens met een hypotheekadviseur gaan praten
Ai. Dan zou ik eerst even wat gaan sparen inderdaad.quote:Op maandag 29 juni 2020 08:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
De hypotheekadviseur zegt dus dat je een half jaar aan dubbele lasten moet kunnen betalen om eerst te kopen.
Dat kunnen we niet
Dat klopt ja, dat was bij ons ook zo.quote:Op maandag 29 juni 2020 08:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
De hypotheekadviseur zegt dus dat je een half jaar aan dubbele lasten moet kunnen betalen om eerst te kopen.
Dat kunnen we niet
Waar ben je geweest? Wij wonen volgens mij dicht bij elkaar en onze adviseur heeft dat niet gezegd. En was een hele fijne adviseurquote:Op maandag 29 juni 2020 08:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet
wij moesten zelfs een jaar dubbele lasten kunnen betalen.quote:Op maandag 29 juni 2020 08:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet
Fijn is dat! Zoiets hebben wij ook. Wij hebben de waarde van onze woning bijna verdubbeld in 6 jaar tijd 😅 Echt bizar hoe hard de prijzen gestegen zijn. Maar wij kochten dit huis dan ook op het staartje van de crisis en konden goed onderhandelen aangezien het al 2 jaar te koop stond toen..quote:Op maandag 29 juni 2020 09:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij moesten zelfs een jaar dubbele lasten kunnen betalen.
wij hebben nu 2 maanden dubbele hypotheek, dat valt gelukkig mee.
De overwaarde van ons huis is deels meegenomen in de hypotheek. Althans, er is een veel lagere overwaarde meegenomen dan dat het in werkelijkheid is. Ons huis is ruim boven de vraagprijs verkocht. Hadden we echt niet verwacht. Ging ook echt heel snel.
De maandag voor hemelvaart kwam ie op funda. De maandag daarna waren er 5 bezichtigingen, 's avonds lag er al een bod, woensdag waren er 7 waarvan 1 die maandag ook geweest was.
Juist omdat je huis verkopen zoveel makkelijker is dan een nieuwe aankopen, vond ik eerst kopen veel veiliger. Gelukkig is me niks gevraagd over dubbele lasten! Gek die verschillen. Misschien hielp het dat er al genoeg op mijn rekening stond.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:32 schreef pinquit het volgende:Puala, hypotheekweter als ik 't goed heb. Maar we willen sowieso voor veilig gaan hoor, dus nja.
Dat kan natuurlijk in theorie maar dan ben ik uiteraard 2 keer zoveel geld kwijt. Ik heb er nu 1 gevonden die 12 persoons loungeboten verhuurt. Ik ga even contact met ze opnemen.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:41 schreef Barreltje het volgende:
Oh wat een leuk idee exode! Lekker varen! Is het een optie om met 2 bootjes te gaan en af en toe stoelendans te doen?
Ik ben ook aan het broeden op een afscheidsfeestje.. ergens in het park hier in de buurt lijkt me leuk, maar wat nou als het die dag noodweer is of regent ofzo? Ik vind het maar lastig eigenlijk..
Wij ook idd... en doen dat nu al een paar maanden. Nog 9 te gaan.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij moesten zelfs een jaar dubbele lasten kunnen betalen.
Fuller housequote:
Waar wij wonen is het nu sowieso belachelijk wat prijzen betreft.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:32 schreef pinquit het volgende:
Sowieso eerst flink sparen als we willen verhuizen, want we hebben niet eens genoeg eigen geld om te kopen nu
Puala, hypotheekweter als ik 't goed heb. Maar we willen sowieso voor veilig gaan hoor, dus nja.
Prijzen zijn nu echt belachelijk ja!quote:Op maandag 29 juni 2020 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Waar wij wonen is het nu sowieso belachelijk wat prijzen betreft.
Simpel rijtjeshuis is minimaal 3 ton (als je meer dan 2 slaapkamers wil iig), ik vind dat echt aan de prijs hoor.
Wij willen ook graag gaan kopen, maar gaan er dan qua wooncomfort en ligging op achteruit. Dus worden we 'gedwongen' te blijven scheefhuren. Wij vallen qua inkomen echt altijd tussen kut en kutter
Onze buren, rijtjeshuis dus hetzelfde huis als wij, hebben hun huis voor ¤289.000 verkocht.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Waar wij wonen is het nu sowieso belachelijk wat prijzen betreft.
Simpel rijtjeshuis is minimaal 3 ton (als je meer dan 2 slaapkamers wil iig), ik vind dat echt aan de prijs hoor.
Wij willen ook graag gaan kopen, maar gaan er dan qua wooncomfort en ligging op achteruit. Dus worden we 'gedwongen' te blijven scheefhuren. Wij vallen qua inkomen echt altijd tussen kut en kutter
🥰🥰🥰quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:55 schreef BE het volgende:
Kittencuteness, mét geluid!
https://i.imgur.com/HugHa37.mp4
Onze buren kochten begin dit jaar hun huis met een vraagprijs van 535kquote:Op maandag 29 juni 2020 21:34 schreef Mariposas het volgende:
Die prijzen klinken echt als een lachertje voor mij. In onze buurt en omliggende wijken betaal je voor een tussenwoning van 130m2 - 140m2 gemiddeld ¤575.00,-.![]()
Voor hoeveel je dat weg gegaan, weet je dat toevallig? Zal wel rond de ¤575 zijn geweest?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 08:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Onze buren kochten begin dit jaar hun huis met een vraagprijs van 535k
![]()
3 ton als rijtjes huis is hier niet meer te vinden.. wel voor een flatje..
550 zou me niets verbazen en dan hebben ze er nog alles aan laten verbouwen (nieuwe badkamer,keuken en indeling van de kamers )quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Voor hoeveel je dat weg gegaan, weet je dat toevallig? Zal wel rond de ¤575 zijn geweest?
Alleen weinig werkgelegenheid....quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:17 schreef vencodark het volgende:
Komt allen hier wonen dan.![]()
Dorpje in Zeeland met 3 supermarkten, een schoenwinkel, kappers waar je over struikelt, 4 basisscholen en natuurlijk 3 kerken voor al uw gebeden.
Nee, dank jequote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:17 schreef vencodark het volgende:
Komt allen hier wonen dan.![]()
Dorpje in Zeeland met 3 supermarkten, een schoenwinkel, kappers waar je over struikelt, 4 basisscholen en natuurlijk 3 kerken voor al uw gebeden.
Details.quote:
Logisch. Hier is het lekker wonen maar 2 minpunten die wel belangrijk zijn:quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dank je![]()
Er is namelijk een reden dat huizen daar niet zo veel kosten
Al lijkt het me heerlijk als je er vandaan komt en je familie er woont en je gewoon baangarantie hebt hoor. Maar voor ons soort werk hebben we toch grote bedrijven nodig.
Nou dat. Ik benijd vrienden in Groningen en Drenthe wel eens, wat een heerlijke rust, maar mijn lieftallige is toch echt gebonden aan de randstad voor opdrachtgevers.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dank je![]()
Er is namelijk een reden dat huizen daar niet zo veel kosten
Al lijkt het me heerlijk als je er vandaan komt en je familie er woont en je gewoon baangarantie hebt hoor. Maar voor ons soort werk hebben we toch grote bedrijven nodig.
Zet onze straat ergens in Utrecht en we praten inderdaad over een andere portemonnee.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:22 schreef SQ het volgende:
Als wij trouwens massaal in Zeeland gaan wonen kosten de rijtjeshuizen daar ook binnen no time 5 ton
Maar dat was dan wel echt een durp-durp a la knegsel of een zeer ongewilde plek als uden ofzo. Want Brabant staat geloof ik derde als het gaat om dure provincies en de prijzen stijgen hier ongeveer net zo hard als in Amsterdam nuquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:22 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus 3 jaar geleden serieus mijn geboortedorp in Brabant overwogen. Niet zo goedkoop als Zeeland, maar dan hadden we heel wat meer huis voor dit bedrag gekregen.
Maar ons sociale leven is hier, mijn vriendin had dan ander werk 'moeten' zoeken, tenzij ze elke dag 1,5 uur file had willen rijden natuurlijk. Iets teveel argumenten om het niet te doen.
Nou ja zeg, zeg jij dat gewoon over mijn rootsquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat was dan wel echt een durp-durp a la knegsel of een zeer ongewilde plek als uden ofzo. Want Brabant staat geloof ik derde als het gaat om dure provincies en de prijzen stijgen hier ongeveer net zo hard als in Amsterdam nu
Ik zeg volgens mij niks over jouw roots.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:26 schreef exode het volgende:
[..]
Nou ja zeg, zeg jij dat gewoon over mijn roots
Nee het is een gewild dorp tegen Breda aan, 3 basisscholen, zowaar 2 KDV's, 2 supermarkten, een haven etc. Maar wel echt een dorp, iedereen kent elkaar.
Starter op de woningmarkt hiero!quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:20 schreef exode het volgende:
Dat zijn toch allemaal belachelijke bedragen?
Hier is het net zo erg overigens, omgeving 030 en dan ook nog eens in het duurste dorp. 2 deuren verderop wordt al 1 jaar geklust, als het geen rijtjeshuis was geweest, was het tegen de vlakte gegaan. Echt bizar slecht huis. 80 vierkante meter, rijtjeshuis dus, scheuren in de muren, lekkend dak en oh ja ook alle spullen er zelf uithalen van de geschifte kluizenaar die er 40 jaar heeft gewoond. ¤250k is ervoor betaald. Wij wachten in spanning voor hoeveel het te koop komt want wij denken erover onze hypotheek te verhogen voor de noodzakelijke klussen aan ons huis.
Ik ken eigenlijk geen starters, vooral mensen die aan hun 2e of derde huis toe zijn. Inderdaad arme starters, hier kom je nooit tussen.
Het was een grapje, ik ken de dorpen die je noemt eigenlijk ook niet. Ik bleef altijd aan de westkant van Brabant hangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij niks over jouw roots.
Of zou je graag in Uden wonen?
ja oke, maar jullie hebben met je inkomen nou niet bepaald een gemiddelde uitgangspositie volgens mijquote:
Aan Knegsel mis je ook niet zo veel hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:29 schreef exode het volgende:
[..]
Het was een grapje, ik ken de dorpen die je noemt eigenlijk ook niet. Ik bleef altijd aan de westkant van Brabant hangen.
Ons grote probleem is dat vrij weinig Belgische banken een hypotheek voor 100% willen uitgeven, het liefst willen ze dat je 10% van de koopprijs zelf financiert. En dat naast minstens 30.000 euro die je aan de notaris betaalt. We kunnen de hypotheek prima betalen, maar de 10% van de aankoopprijs niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:30 schreef exode het volgende:
Jagar, dat is echt kut!
Dat afschaffen van bouwdepots vind ik ook zo naar. Had die graag gehad, dan hadden we wellicht een klushuis gekocht destijds zoals ons eerste huis.
Nee, dat is ook zo. Maar goed, om tot dit inkomen te komen hebben we natuurlijk ook hard gewerkt en moesten we flexibel zijn zodat we tot nu toe nooit hebben kunnen kopen. Het gaat twee kanten op...quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
ja oke, maar jullie hebben met je inkomen nou niet bepaald een gemiddelde uitgangspositie volgens mij![]()
Als ik nu zou moeten starten kreeg ik ook wel iets gekocht, maar een stel van begin 20 is toch andere koek.
[..]
Aan Knegsel mis je ook niet zo veel hoor.
Dat je Uden niet kent vind ik dan wel weer opvallend
Ik ga Uden even opzoeken nu.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
ja oke, maar jullie hebben met je inkomen nou niet bepaald een gemiddelde uitgangspositie volgens mij![]()
Als ik nu zou moeten starten kreeg ik ook wel iets gekocht, maar een stel van begin 20 is toch andere koek.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was ook geen verwijt, enkel een constateringquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dat is ook zo. Maar goed, om tot dit inkomen te komen hebben we natuurlijk ook hard gewerkt en moesten we flexibel zijn zodat we tot nu toe nooit hebben kunnen kopen. Het gaat twee kanten op...
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:33 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga Uden even opzoeken nu.
Wat een grappige plaatsnamen daar omheen joh. Maar het zegt me inderdaad niets....Zijp, Oventje, Kantje en ZoggelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al kan België dat nog veel beter, doorgaans
disclaimer
weet ik, ik dacht even hardop na....quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Het was ook geen verwijt, enkel een constatering
Ja dat is altijd zo geweest. Volgens mij zijn ze daarbij wat makkelijker geworden want ik kan mij nog 20% zelf inleggen herinneren. Bovenop die 10% kosten. Ik ken geen enkele starter die een huis kon kopen zonder een tonnetje hulp van mama en papaquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ons grote probleem is dat vrij weinig Belgische banken een hypotheek voor 100% willen uitgeven, het liefst willen ze dat je 10% van de koopprijs zelf financiert. En dat naast minstens 30.000 euro die je aan de notaris betaalt. We kunnen de hypotheek prima betalen, maar de 10% van de aankoopprijs niet.
Nu hebben we een bank gevonden die dit wel wil doen, maar dan moet de woning wel tot aankoopbedrag getaxeerd worden. Dat gebeurt binnenkort, ik vind het maar spannend....
Hier zijn ze inderdaad minder creatief: Maarssendorp, Maarssenbroek, Maarssenveenquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijp, Oventje, Kantje en Zoggel
Al kan België dat nog veel beter, doorgaans
het is echt een absurd systeem. Dat tonnetje hulp kunnen wij echt niet krijgen, helaas. Eigenlijk is 80% ook de norm...quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja dat is altijd zo geweest. Volgens mij zijn ze daarbij wat makkelijker geworden want ik kan mij nog 20% zelf inleggen herinneren. Bovenop die 10% kosten. Ik ken geen enkele starter die een huis kon kopen zonder een tonnetje hulp van mama en papa
Het is heel anders vergeleken met Nederland ja. Ze nemen minder risico. Daartegenover staat ook wel dat ze niet dezelfde soort vastgoedcrisis meegemaakt hebben. Dus wat is beter he?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het is echt een absurd systeem. Dat tonnetje hulp kunnen wij echt niet krijgen, helaas. Eigenlijk is 80% ook de norm...
Het systeem is misschien niet de juiste woordkeuze, maar ik denk dat de politiek hier veel aan had kunnen doen en het op bepaalde punten juist actief heeft verergerd. Vraag en aanbod zijn niet compleet natuurlijke fenomenen, je kan dat (in elk geval deels) sturen. En het gaat hier niet om luxeproducten, maar om woningen - een eerste levensbehoefte, iedereen moet immers ergens wonen. Ja, de vraag is geëxplodeerd, maar dat kon je aan zien komen en daar had meer beleid op gevormd moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:58 schreef SQ het volgende:
Nou ja, ligt dat aan "het systeem" of gewoon aan het feit dat de bouw de explosieve toename aan vraag niet meer kan bijbenen? Er zijn zo ontzettend veel alleenstaanden tegenwoordig, daar zijn we als maatschappij gewoon niet op berekend.
Het is vooral heel lastig ook voor 2-verdieners met een niet al te hoog inkomen. Die komen niet meer in aanmerking voor sociale huur en kunnen de particuliere huur niet betalen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:56 schreef lunapuella het volgende:
Het verneukeratieve aan nu als starter niet kunnen kopen is dat er ook niet echt alternatieven zijn. Sociale huur sta je 10+ jaar op de wachtlijst voor een ministudio en particuliere huur is zo duur dat het alleen voor hogere inkomens echt een optie is - en dan nog betaal je zo veel meer dan je aan een hypotheek zou doen dat je nauwelijks kan sparen om ooit alsnog te kopen. Het hele systeem is verrot, niet alleen de prijzen voor koophuizen.
Ja, dat is wel zo, het aanbod betaalbare huizen is erg mager ondertussen. En de mensen gaan er ook niet meer weg omdat het prijsverschil met een koophuis zo heftig is, dus blijf je in cirkels lopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:06 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het systeem is misschien niet de juiste woordkeuze, maar ik denk dat de politiek hier veel aan had kunnen doen en het op bepaalde punten juist actief heeft verergerd. Vraag en aanbod zijn niet compleet natuurlijke fenomenen, je kan dat (in elk geval deels) sturen. En het gaat hier niet om luxeproducten, maar om woningen - een eerste levensbehoefte, iedereen moet immers ergens wonen. Ja, de vraag is geëxplodeerd, maar dat kon je aan zien komen en daar had meer beleid op gevormd moeten worden.
Dat woningcorporaties grootschalig zijn aangemoedigd om huizen te verkopen en daar geen nieuwe betaalbare woningen voor terug hoefden te zetten heeft bijvoorbeeld een groot deel van het betaalbare woonaanbod vernietigd - dat zijn nu ook peperdure koopwoningen geworden. Als dat niet was gebeurd, was er nu bijvoorbeeld meer aanbod aan sociale huur geweest, met kortere wachtlijsten.
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:19 schreef Fazz het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet dat er al jaren niet genoeg bijgebouwd wordt, de schaarste wordt daardoor alleen maar groter.
Wij staan daarom ingeschreven bij de woningbouw terwijl we een koopwoning hebben. Stel dat we onze woning moeten verkopen of scheiden of bedenk het maar, dan kunnen we daarop terugvallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:56 schreef lunapuella het volgende:
en kopen is dat er ook niet echt alternatieven zijn. Sociale huur sta je 10+ jaar op de wachtlijst voor een ministudio en particuliere huur is zo duur dat het alleen voor hogere inkomens echt een optie is - en dan nog betaal je zo veel meer dan je aan een hypotheek zou doen dat je nauwelijks kan sparen om ooit alsnog te kopen. Het hele systeem is verrot, niet alleen de prijzen voor koophuizen.
Nou dit idd. Wij zijn tweeverdieners en verdienen net genoeg om elke maand rond te komen, maar huren verdienen we teveel voor, en vrije sector is belachelijk. Hypotheek kunnen we maar 180000 krijgen (zonder die overwaarde van ons huidige huis), en dat is met 3 kinderen ook niet echt iets waar je leuk voor kan wonen zegmaarquote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het is vooral heel lastig ook voor 2-verdieners met een niet al te hoog inkomen. Die komen niet meer in aanmerking voor sociale huur en kunnen de particuliere huur niet betalen.
Ik ben blij dat wij zitten waar we nu zitten en voorlopig gaan we hier niet weg.
Dat is helemaal niet zo gek bedacht.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:24 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij staan daarom ingeschreven bij de woningbouw terwijl we een koopwoning hebben. Stel dat we onze woning moeten verkopen of scheiden of bedenk het maar, dan kunnen we daarop terugvallen.
Ik heb van dichtbij al meerdere keren meegemaakt dat er na een scheiding geen andere optie was dan weer bij ouders intrekken. Als dat nu voor een paar maanden zou zijn is dat te overzien maar met de huidige huizenmarkt gaat het over jaren.
Lijkt me echt heeeeeerlijk, maar staat een beetje raarquote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo gek bedacht.
Je weet het nooit. Bij mijn ouders terug wonen...moet er niet aan denken.
Ik ook niet, ben bijna langer het huis uit dan dat ik thuis heb gewoond.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo gek bedacht.
Je weet het nooit. Bij mijn ouders terug wonen...moet er niet aan denken.
Knegsel, toch wel een van de 8 zaligheden.. klinkt mooi maar in de meeste zou ik toch niet willen wonen (eigenlijk in geen andere dan waar ik nu in woonquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
[..]
Op zich houd je niet echt een plekje bezet toch? Het is niet dat anderen zich daardoor niet kunnen inschrijven. En wat is de kans dat je hem gaat gebruiken? En alleen dan zou je iemand voor zijn..quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik ook niet, ben bijna langer het huis uit dan dat ik thuis heb gewoond.
Het voelt eigenlijk best oneerlijk om een plekje op de wachtlijst bezet te houden als back-up plan maar ik zie ook geen andere mogelijkheden. Vroeger kon je bij de woningbouw nog urgentie krijgen maar dat kan nu zelfs met kinderen niet meer.
Hoezo oneerlijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het voelt eigenlijk best oneerlijk om een plekje op de wachtlijst bezet te houden als back-up plan maar ik zie ook geen andere mogelijkheden. Vroeger kon je bij de woningbouw nog urgentie krijgen maar dat kan nu zelfs met kinderen niet meer.
Dakopbouwen zijn hier wel een ding ja, ik zie ze echt overalquote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Knegsel, toch wel een van de 8 zaligheden.. klinkt mooi maar in de meeste zou ik toch niet willen wonen (eigenlijk in geen andere dan waar ik nu in woon)
De huizenprijzen hebben hier in het dorp altijd al wat hoger gelegen dan de (meeste) omringende dorpen. Al is dat volgens mij wat beter verdeeld nu er twee dorpen verder ook een afslag van de snelweg is gekomen een aantal jaar geleden. Volgens mij is het daar toen ook wel gestegen, en wat meer gelijk getrokken.
Toen wij ons huis kochten was het ook een wat duurdere tijd als ik hoor waar de huizen een paar jaar later uiteindelijk voor zijn verkocht.
Ergens zou ik wel benieuwd zijn waar ons huis nu voor weg zou gaan, ook met alle verbouwingen die we in de loop der jaren gedaan hebben ook omdat er daardoor best wat woonoppervlak bijgekomen is (dakopbouw/ verdieping op gargage die bij bovenverdieping bij getrokken is)
Toen ik een woning zocht voelde het anders heel oneerlijk wanneer ik 1ste stond en er ineens iemand met +10jaar aan punten boven mij eindigde.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoezo oneerlijk?
Je maakt er toch alleen gebruik van als het nodig is?
Ja, dit,. Mochten we nu uit elkaar gaan dan kunnen we met de opbrengst van dit huis (en met onze individuele inkomens) best elk een woning kopen, godzijdank. Maar anders had ik me ook wel ergens ingeschreven hoor. Is niks geks aan, want als je het niet gebruikt komt automatisch de volgende op de lijst aan de beurtquote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:33 schreef laziness het volgende:
Op dit moment zit er op de woning zoveel overwaarde en we lossen flink af. Ik verwacht daarom dat we met ons eigen inkomen en de overwaarde wel ieder iets nieuws zouden kunnen kopen.
Dit is geen huis met een grote tuin zoals nu maar een appartementje moet wel lukken.
Inschrijven bij de woningbouw lijkt me dan ook niet nodig.
Overigens hou je op papier een plek bezet maar zolang je niks accepteert zal toch automatisch de volgende uitgenodigd worden? Dus op dat punt zie ik er niet veel kwaads in?
Ik wil zo snel mogelijk hypotheekvrij zijn. Ik verwacht namelijk niet heel veel van de pensioenstelsels van het moment. Dus dan kunnen we ook met enkel AOW af als het moet en dat vind ik wel een prettige gedachte. Of van de spaarpot die we aanleggen als de hypotheek is afgelost. Voor het geval AOW ook afgeschaft wordt![]()
Overigens zijn wij het enige land zo ongeveer dat 100% (of meer in het verleden) financieren volgens mij?. Het klinkt dus logisch om wat meer in de past te lopen met de rest. Het dringt ook de private schuld die hier in NL erg hoog is terug. Alleen als je systeem altijd anders was naai je een bepaalde groep met het wijzigen van de regels.
Dan doe je dat gewoon op een woning waar je bij voorbaat kansloos bentquote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:44 schreef Mariposas het volgende:
Toen ik ooit bij een woningbouwvereniging stond ingeschreven, moest je jaarlijks minimaal 1 x reageren. Anders vervielen je opgebouwde jaren inschrijving. Dat was wel om ‘misbruik’ te voorkomen.
Ja, maar op een gegeven moment heb je natuurlijk wel zo veel jaar opgebouwd dat je wel in aanmerking komt. Je mag meestal wel alsnog weigeren maar als je dat x keer doet zijn er ook weer consequenties.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan doe je dat gewoon op een woning waar je bij voorbaat kansloos bent
Dit. Ik weet niet hoor, volgens mij is het pas bij onze ouders generatie vanzelfsprekend geworden dat je een ander huis betrok als je ging trouwen ipv bij zijn familie in.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:58 schreef SQ het volgende:
Nou ja, ligt dat aan "het systeem" of gewoon aan het feit dat de bouw de explosieve toename aan vraag niet meer kan bijbenen? Er zijn zo ontzettend veel alleenstaanden tegenwoordig, daar zijn we als maatschappij gewoon niet op berekend.
Dat probleem heeft iemand in mijn omgeving nu dus. 4 jaar geleden gescheiden, afwikkeling verliep moeizaam en toen het eindelijk rond was was de hele huizenmarkt op hol geslagen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben vooral heel blij dat ik midden in de crisis een vaste baan had. Ik ben bij mijn ex weggegaan en moest een tijdje huren, omdat die hypotheek nog afgewikkeld moest worden. Met heel, heel veel geluk een appartementje met 1 slaapkamer gevonden hier in het dorp. 3 hoog, geen lift, piepklein en snikheet. 750 per maand excl. Zodra het kon, ben ik gaan zoeken naar een koophuis en dat kon ik met flink onderhandelen kopen voor 155.000. Ik heb het een paar maanden geleden verkocht voor 225, er zat 5 jaar tussen.
Was de huizenmarkt 5 jaar geleden zo geweest als nu, had ik nooit kunnen kopen. Ik krijg op mijn inkomen geen hypotheek voor 2,5 ton, ook niet met z'n tweeën en voor sociale huur verdiende ik dan weer net te veel. Particuliere huur is te duur om elke maand af te tikken. Conclusie: dan had ik nu wrs geen dochter gehad, want dat was echt niet te doen in dat appartementje. Het werd daar 40 graden in de zomer, er was maar 1 slaapkamer en er was geen berging ofzo, dus elke keer met de wandelwagen drie trappen op en af. Bizar dat het voor de rest van je leven zo veel uitmaakt hoe die huizenmarkt eruit ziet op het moment dat je er iets mee moet.
Jup, wij hebben 2 jaar met z'n driëen op 3 hoog zonder lift gewoond...Het hoeft allemaal niet perfect....quote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:20 schreef laziness het volgende:
Op dat punt kan er op een gegeven moment veel hoor![]()
Het was niet ideaal maar wij woonden vier jaar met kind in een appartementje met maar 1 slaapkamer. Er zijn er wel meer hier volgens mij die zo wonen of woonden in het begin.
Kinderwagen beneden in je auto laten liggen en voor meer zaken wordt je enorm creatief.
Denk dat veel mensen op een gegeven moment de wens belangrijker vinden dan de woonsituatie en de huizenmarkt dus niet zo gek veel invloed heeft.
Ik had trouwens geen vast contract en manlief ook niet toen we kochten 5 jaar geleden. Gemiddelde over de 3 jaar er voor voldoet ook.
Man heeft het in 2008 gekocht denk ik...dus dat weet ik eigenlijk niet. In de omgeving zijn veel appartementen zoals die van ons te koop.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:49 schreef SQ het volgende:
heb je het dan voor een extreem hoge prijs aangekocht?
Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar in dat appartement was het wel echt een drama geweest. Het was er echt bloedheet en de enige manier om in de badkamer te komen, was door de slaapkamer heen. Tuurlijk hoeft het niet perfect, maar ik zie van nature vooral heel veel beren op de weg altijd en ik denk dat ik me daardoor te veel had laten afschrikken.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jup, wij hebben 2 jaar met z'n driëen op 3 hoog zonder lift gewoond...Het hoeft allemaal niet perfect....
Goed punt, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:57 schreef laziness het volgende:
Zo zie je hoe de markt toch wel verschilt per regio.
Mijn man kocht zijn appartement begin 2007 en die gaan nu alweer een tijd ruim boven de prijs die hij toen betaalde.
Maar als je al die tijd gewoon afgelost hebt zou er wat van de vraagprijs af kunnen nu toch zonder een restschuld?![]()
Zolang je nergens op reageert zie ik het niet als "bezet houden".quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ja, ik had vorig jaar zelfs gereageerd op een nieuwbouwwoning in deze wijk omdat ik het echt niet meer zag zitten en toen kreeg ik er nog een ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 11:55 schreef laziness het volgende:
Komen jullie allemaal met zoveel jaar nog steeds niet in aanmerking inmiddels?
Dat geeft wel aan hoe verziekt die sociale markt is dan
Er komt alleen maar bij me op why oh why?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 14:35 schreef exode het volgende:
Mijn zwager en zijn vriend hebben een aparte en risicovolle koopcontstructie: het huis is gekocht door de peetoom van vriend. Die heeft een lening verstrekt aan mijn zwager (ingewikkeld, maar wel legaal en zwart op wit etc, peetom is nogal rijk en heeft meerdere bedrijven). Als ze uit elkaar gaan, is hij niet alleen het huis kwijt, maar ook het ingelegde geld. Als ze bij elkaar blijven en de schuld helemaal is afgelost, wordt het huis van zwager en vriend. Vriend betaalt dus 0 euro maar wordt wel 50% eigenaar. Volgen jullie het nog?
Misschien heeft die vriend wel geen inkomen en is die eigenlijk gewoon huisvrouwquote:Op dinsdag 30 juni 2020 14:52 schreef laziness het volgende:
@:exode maar dan nog, waarom zou jij die lening betalen en je vriend 0 maar hij wordt wel mede eigenaar? Dat is vooral het deel wat er bij niet in gaat. Los van die hele lening aan willen nemen.
Ja dat is hier ook het geval. Nu de prijzen zo zijn opgedreven maakt dat het verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:08 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou N de hypotheek wel zonder mij cq mijn inkomen kunnen betalen, maar hij kan mij dan niet uitkopen, dus het is vooral door (mijn aandeel van) de overwaarde dat hij het ook niet zou kunnen behouden.
'Daar heb je personeel voor', letterlijke quote.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien heeft die vriend wel geen inkomen en is die eigenlijk gewoon huisvrouw
Dus je had bijna uit elkaar geweest, begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik had vorig jaar zelfs gereageerd op een nieuwbouwwoning in deze wijk omdat ik het echt niet meer zag zitten en toen kreeg ik er nog een ook.
Dat was voor N overigens wel de wake-up-call die hij nodig had, dus toen zijn er wat stevige gesprekken gevoerd en heb ik de woning afgezegd voor de kies-en-kijk-dag was (ging om 12 woningen) zodat een ander daar nog zelf alle keuzes voor kon maken.
En inmiddels is alles anders dus.
Grappig: ik ben hier ook een stuk gelukkiger dan in ons oude huis, en dat terwijl we op net iets meer dan de helft van de ruimte zitten en er door Corona ook een heel ander aanwezigheidspatroon is.
Dus eigenlijk maar goed ook dat ik het niet gedaan heb, want dan had niet gedacht dat de locatie zo van invloed was.
Over Corona gesproken; toen ik vannacht wakker werd had ik keelpijn, vanmorgen was daar hoofdpijn bijgekomen, dus de fysio maar afgezegd en tegen de tijd dat ik eindelijk iemand kon spreken bij het coronatestnummer had ik er nog pijn in m'n jukbeenderen en nek bij ook.
Geen koorts.
Om 16.00 uur een afspraak voor een Coronatest.
Wij lossen netjes elke maand af.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 14:49 schreef Leandra het volgende:
@:vencodark wat een drama joh.... mazzel dat je het nu aan je schoonouders verhuurt, maar toch.
Lossen jullie wel af op dat appartement of blijft de hypotheekschuld op het originele niveau?
Daar noem je een niet goedkoop dorp. Funda het maar eensquote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat was dan wel echt een durp-durp a la knegsel of een zeer ongewilde plek als uden ofzo. Want Brabant staat geloof ik derde als het gaat om dure provincies en de prijzen stijgen hier ongeveer net zo hard als in Amsterdam nu
Nee, is knegsel the place to be momenteel?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 16:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar noem je een niet goedkoop dorp. Funda het maar eens
Laat maar: ik ben de war met sterkselquote:Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, is knegsel the place to be momenteel?
Ik kan het me ergens wel voorstellen dat het niet goedkoop is, er staan bijna geen kleine huizen daar
Bizar hè. Ik sprak net een aannemer omdat we de badkamer willen aanpakken. Dat wordt waarschijnlijk jan 2021 op z’n vroegstquote:Op dinsdag 30 juni 2020 16:55 schreef exode het volgende:
Andere zorgen: onze eieren waren op en we wilden pannekoeken bakken, nu sushi besteld. Ja het is een zwaar leven. We hadden vast ook eieren bij de buren kunnen 'lenen' maar ja, dat is een te makkelijke oplossing.
We hadden een offerte opgevraagd voor rolluiken bij de kinderslaapkamers. Al 2 bedrijven die niet eens een offerte uitbrengen, veel te druk....
In het najaar poging 2 denk ik.
Hier is vooral het verschil in aandeel eigen vermogen het punt, mijn deel van de overwaarde is ongeveer tweederde op dit moment. En dat is best een behoorlijk bedrag als je het erbij moet lenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook het geval. Nu de prijzen zo zijn opgedreven maakt dat het verschil inderdaad.
Waar we het voor kochten lukt hier ook wel in ons eentje.
Ja, dat scheelde niet heel veelquote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus je had bijna uit elkaar geweest, begrijp ik dat goed?
Fijn dat het wel allemaal goed uitgepakt heeft.![]()
Hoe kan het nou dat de omgeving zo’n verschil maakte?
Ik heb ooit stage gelopen in Riethoven en daar vertelde een leerling dat ze heel klein woonde. Toen heb ik ze maar eens verteld dat niemand in Riethoven klein woont. Sommigen wonen mega groot, anderen gewoon groot.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 16:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, is knegsel the place to be momenteel?
Ik kan het me ergens wel voorstellen dat het niet goedkoop is, er staan bijna geen kleine huizen daar
Hahahaquote:Op dinsdag 30 juni 2020 18:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb ooit stage gelopen in Riethoven en daar vertelde een leerling dat ze heel klein woonde. Toen heb ik ze maar eens verteld dat niemand in Riethoven klein woont. Sommigen wonen mega groot, anderen gewoon groot.
Daarop wilden ze weten hoe klein je dan wel kon wonen. Toen ik zei dat ik ons appartement van slaapkamer tot woonkamer en keuken kon stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen vielen alle monden open![]()
Met kerst vertelden leerlingen dan ook dat als ze thuis zouden komen de kerstbomen (meervoud) zouden staan.
‘Oh wat leuk, vinden je ouders dat leuk om zo uitgebreid te versieren?’
‘Dat komt een bedrijf doen natuurlijk!’
Stom van mij ja, ga je toch zeker niet zelf lopen te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Riethoven, nooit van gehoord. Maar ik kan zo'n soortgelijk verhaal vertellen over een stage in Rozendaalquote:Op dinsdag 30 juni 2020 18:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb ooit stage gelopen in Riethoven en daar vertelde een leerling dat ze heel klein woonde. Toen heb ik ze maar eens verteld dat niemand in Riethoven klein woont.
Tja. Zou wel gek zijn. De familiechat is, naast mijn moeder en mij, nog met mijn man, zwager, zus en broertje.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:16 schreef Phaidra het volgende:
Huh Venco wat gek. Afgaande op wat jij zegt, zou je kunnen denken dat iemand binnen de app iets vervelends heeft gedaan met een gedeelde foto... Maar dat is gissen natuurlijk. Ik zou idd JUIST willen weten wat de reden is, nu krijg je alleen vage signalen terwijl je misschien ook wel ergens op moet letten. Bah
.
Iets met jouw verjaardag?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja. Zou wel gek zijn. De familiechat is, naast mijn moeder en mij, nog met mijn man, zwager, zus en broertje.
En mijn kinderen mogen niet op Facebook.
Ergens vermoed ik dat het met mijn zus te maken heeft. Die kan nogal jaloers of gemeen uit de hoek komen. Misschien geklaagd tegen mijn moeder over dat ik altijd foto’s van de kinderen stuur en dat mijn moeder dit mij niet vertelt zodat er geen ruzie ontstaat (is eerde gebeurt).
Maar voelt ook weer vergezocht.
Ik wil niet zo denken.
Als ze gehackt zou zijn, waarom dan alleen uit de familie-chat en niet heel whatsapp.![]()
Ik vraag mij inderdaad af of er een reden is dat ik het echt wel moet weten.
Maar als ze het niet wilt vertellen, is dat haar goed recht. Meestal kunnen we goed praten. Ook als er vervelende dingen gebeuren.
Hmm, ruim een week later. Niet logisch. Nee, zaterdag heb ik nog foto’s doorgestuurd in de app en is er gewoon gereageerd. Zondag gaf ze aan dat ze eruit is en of ik alleen foto’s wil sturen via haar alleen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iets met jouw verjaardag?
Vervelend wel. :-(
quote:Die kan nogal jaloers of gemeen uit de hoek komen. Misschien geklaagd tegen mijn moeder over dat ik altijd foto’s van de kinderen stuur en dat mijn moeder dit mij niet vertelt zodat er geen ruzie ontstaat
quote:Zondag gaf ze aan dat ze eruit is en of ik alleen foto’s wil sturen via haar alleen.
Ik denk dat ik aan de andere kant van die brug woondequote:Op dinsdag 30 juni 2020 14:00 schreef exode het volgende:
Als ik naar het winkelcentrum fietste moest ik over de rode brug, tenminste de brug was niet rood maar zo werd ie genoemd.
Oh sorry. In de familie-chat stuur ik weleens foto’s van mijn kinderen. Gewoon leuke dingen zodat iedereen ze kan zien. Die leden dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:55 schreef amaranta het volgende:
Wat bedoel je met foto’s doorsturen? Wie z’n foto’s stuur je door. Ik snap het foto gebeuren niet zo.
[..]
[..]
Maar wat vertelt jouw moeder jou dan niet? De opmerkingen die je zus maakt?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh sorry. In de familie-chat stuur ik weleens foto’s van mijn kinderen. Gewoon leuke dingen zodat iedereen ze kan zien. Die leden dus.
Nu mijn moeder uit die groep is, vroeg ze foto’s gewoon naar haarzelf te sturen.
Snap je?
I don’t know. Het is wel het eerste waar ik aan dacht maar ik weet dus echt niets. En wellicht zit ik er dus helemaal naast.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar wat vertelt jouw moeder jou dan niet? De opmerkingen die je zus maakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:13 schreef vencodark het volgende:
Ik had trouwens iets voor mijn ouders gemaakt omdat ze binnenkort 39 jaar getrouwd zijn.
Het is geen Monet of Picasso maar vind het toch geslaagd.Lichtval is raar waardoor het heeel glitterig lijkt.
Ze worden er vast blij van omdat het door jou zelf gemaakt is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zo zijn ze wel. En ze hangen het midden in de woonkamer.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze worden er vast blij van omdat het door jou zelf gemaakt is.
Was jij niet al getest, een paar weken geleden?quote:Op woensdag 1 juli 2020 10:19 schreef exode het volgende:
Nou, ik mag zo naar het Corona spreekuur. Niet omdat ik het heb of ze denken dat ik het heb maar vanwege het protocol. Ik was in februari flink ziek en de huisarts denkt nog steeds dat ik het toen gehad heb, sterker nog ze weet het 99% zeker. Sindsdien voel ik me niet 100%, soms wat benauwd, weinig energie en mijn bloedwaardes zijn niet goed.
Nu ben ik sinds gisterenmiddag behoorlijk benauwd, kon er niet van slapen. Ik kan de trap amper op vandaag.
Toch weer even longen en zuurstofgehalte checken. Zal wel een doorverwijzing worden, dat is de vorige keer al besproken als het erger zou worden.
En de kleine mag niet mee en het is een rottijd, lees lunchtijd, dus ik ben nu mijn hele telefoonboek zo'n beetje aan het benaderen of er iemand even kan oppassen.
Nee achteraf vastgesteld. Maar dat is bijna 5 maanden geleden. Deze benauwdheid is niet bepaald fijn en niet in lijn met verwachtte herstel.quote:Op woensdag 1 juli 2020 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was jij niet al getest, een paar weken geleden?
Ik meende me te herinneren dat je half mei al eens bloed hebt laten prikken enzo voor ditzelfde. Zal ik me wel vergissenquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:25 schreef exode het volgende:
[..]
Nee achteraf vastgesteld. Maar dat is bijna 5 maanden geleden. Deze benauwdheid is niet bepaald fijn en niet in lijn met verwachtte herstel.
Alle klachten die worden genoemd als Corona symptomen behalve koorts, alleen was Corona destijds niet officieel in Nederland. Ons dochtertje had echt alle klachten inclusief koorts en de rest van het gezin heeft de klachten mild gehad. Mijn zuurstofgehalte was veel te laag en uit mijn bloed kwam achteraf een bepaalde waarde die schijnbaar matcht met oud patienten zeg maar.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:28 schreef vencodark het volgende:
Waarom denkt de huisarts dat je het toen hebt gehad? Wat voor klachten had je?
Het is onofficieel vastgesteld dat ik het heb gehad, het is alleen apart dat ik zo veel later nog steeds klachten heb. Ze weten er nog weinig van maar gezien de genen van mijn familie (hart vaakziekten, genetische aandoening waardoor iedereen een te hoog cholesterol heeft in mijn familie behalve ik) willen ze andere dingen uitsluiten.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik meende me te herinneren dat je half mei al eens bloed hebt laten prikken enzo voor ditzelfde. Zal ik me wel vergissen
Mijn zusje en haar vriendin waren na elkaar ziek en volgens de overzichten die er toen waren vielen de klachten van mijn zusje onder "verkoudheid" en die van haar vriendin onder "gewone griep", niet onder Covid19.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
[..]
Alle klachten die worden genoemd als Corona symptomen behalve koorts, alleen was Corona destijds niet officieel in Nederland. Ons dochtertje had echt alle klachten inclusief koorts en de rest van het gezin heeft de klachten mild gehad. Mijn zuurstofgehalte was veel te laag en uit mijn bloed kwam achteraf een bepaalde waarde die schijnbaar matcht met oud patienten zeg maar.
Ik heb dus geen Corona test gehad want die waren er begin februari nog niet en achteraf testen schijnt hartstikke onbetrouwbaar te zijn.
Daarnaast ben ik nooit ziek, ik ben zelfs zelden verkouden en griep heb ik nog nooit gehad. Dan gaan alarmbellen nog sneller rinkelen.
De uitslag? Weet ik nog niet.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:25 schreef exode het volgende:
Hoe ging jouw test gisteren Leandra?
Bij mij waren destijds de benauwdheid en de diepe, pijnlijke hoest de triggers. Ik heb me nog nooit zo gevoeld, ook ons dochtertje was erg benauwd. We waren overigens niet verkouden, geen snot gezien destijds.
Maar wat een verhaal van je zusje en vriendin joh, heftig.
Er worden hier naar verluid tussen de 30.000 en 40.000 tests per dag uitgevoerd. Deels omgevingsonderzoek van eerder gevonden patiënten, patiënten die zichzelf melden, en deels gewoon *dingdong* "Dag mevrouw ik kom even een testje afnemen". Dan worden er tussen de pakweg 300 en 500 positieven gevonden. Het overgrote deel daarvan heeft geen enkel of heel lichte symptomen. En volgens mensen in twee van de ziekenhuizen die ik regelmatig bezoek zijn de patiënten die wel binnen komen veel minder ziek dan in het begin. Op onze bijna 10 miljoen inwoners gaan we nu richting de 50.000 besmettingen en 315 doden.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:26 schreef Leandra het volgende:Al die dingen die we in het begin gehoord hebben over besmettelijkheid en verschijnselen, en vooral over waar je allemaal aan moest voldoen voor het Corona genoemd kon worden, bleken niet helemaal te kloppen.
Jij hebt geen klachten toch? Jij wordt beroepsmatig getest toch?quote:Op woensdag 1 juli 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een gedoe exode, met je gezondheid.
Ik ben vandaag weer op covid getest, nu wachten op de uitslag. Het viel me dit keer mee, ging vrij snel. Twee maanden geleden duurde het gepoer in neus en keel beduidend langer, tot de tranen me over de wangen liepenNu was het rap voorbij.
Dat is wel een hele interessante.quote:Op woensdag 1 juli 2020 16:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er worden hier naar verluid tussen de 30.000 en 40.000 tests per dag uitgevoerd. Deels omgevingsonderzoek van eerder gevonden patiënten, patiënten die zichzelf melden, en deels gewoon *dingdong* "Dag mevrouw ik kom even een testje afnemen". Dan worden er tussen de pakweg 300 en 500 positieven gevonden. Het overgrote deel daarvan heeft geen enkel of heel lichte symptomen. En volgens mensen in twee van de ziekenhuizen die ik regelmatig bezoek zijn de patiënten die wel binnen komen veel minder ziek dan in het begin. Op onze bijna 10 miljoen inwoners gaan we nu richting de 50.000 besmettingen en 315 doden.
Volgens mijn oncoloog is het een redelijk normaal patroon wat ze vaak zien tijdens griepepidemieën.quote:Op woensdag 1 juli 2020 16:16 schreef laziness het volgende:
Dat is wel een hele interessante.
Ook hier zie je dat er wel ziekenhuisopnames plaats vinden maar de IC aantallen bijna alleen maar afnemen dus dat de opnames niet leiden tot de IC en zou je dus zeggen dat hier datzelfde patroon gaande is.
Ik word via mijn werkgever getest inderdaad maar alleen bij klachten. Ik ben nu verkouden, vermoed ik zo, maar met een negatieve test kan ik morgen weer aan het werk en dat is wel handig. Dit riedeltje herhaalt zich de laatste 1,5 maand steeds in ons team; iemand wordt verkouden wakker, licht de achterwacht voor die dag in, blijft een dag thuis terwijl gewacht wordt op de uitslag en werkt daarna weer verderquote:Op woensdag 1 juli 2020 16:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Jij hebt geen klachten toch? Jij wordt beroepsmatig getest toch?
Ik vraag me af of ze door het minder ziek zijn ook minder besmettelijk zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2020 16:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er worden hier naar verluid tussen de 30.000 en 40.000 tests per dag uitgevoerd. Deels omgevingsonderzoek van eerder gevonden patiënten, patiënten die zichzelf melden, en deels gewoon *dingdong* "Dag mevrouw ik kom even een testje afnemen". Dan worden er tussen de pakweg 300 en 500 positieven gevonden. Het overgrote deel daarvan heeft geen enkel of heel lichte symptomen. En volgens mensen in twee van de ziekenhuizen die ik regelmatig bezoek zijn de patiënten die wel binnen komen veel minder ziek dan in het begin. Op onze bijna 10 miljoen inwoners gaan we nu richting de 50.000 besmettingen en 315 doden.
Sterkte en beterschap Leandra, Exode en Clubsoda!
Dat ligt volledig bij de gemeente. Ze bouwen een schoolgebouw op basis van een geschatte gemiddelde aantal leerlingen over een verloop van 20 jaar. Pas dan is het rendabel. Dat het schoolgebouw dan te klein is hebben ze vaak geen boodschap aanquote:Op woensdag 1 juli 2020 18:06 schreef laziness het volgende:
Fijn dat het alweer iets beter gaat Leandra![]()
In navolging van de rest vorige week al, is ook hier de groepsindeling binnen.
32 leerlingen (eentje minder weer amaranta) en fulltime een nieuwe meester voor groep 6. O is er blij mee.
Er zijn 5kleutergroepen volgend jaar en vanaf februari nog een startgroep er bij. 13 groepen in totaal. Zes jaar geleden gestart, definitieve schoolgebouw pas begin 2018 opgeleverd en nu alweer te klein
![]()
Wat is dat toch met niet fatsoenlijk kunnen calculeren dat de aanwas enorm is in een nieuwbouwwijk?
Misschien kan je je aanmelden als plasmadonor, ze zoeken mensen met antistoffen in hun bloed, om een medicijn te makenquote:Op woensdag 1 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
Ik heb dus geen Corona test gehad want die waren er begin februari nog niet en achteraf testen schijnt hartstikke onbetrouwbaar te zijn.
Ja ik weet dat het de gemeente is inderdaad. Hun schattingen kloppen hier niet volgens mij. Zetten in 10 jaar tijd een wijk van 3500 woningen neer. Het aantal kinderen is echt veel groter dan voorzien.quote:Op woensdag 1 juli 2020 19:16 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dat ligt volledig bij de gemeente. Ze bouwen een schoolgebouw op basis van een geschatte gemiddelde aantal leerlingen over een verkoop van 20 jaar. Pas dan is het rendabel. Dat het schoolgebouw dan te klein is hebben ze vaak geen boodschap aan.
In mijn gemeente bouwen ze nu een kindplein met 3 scholen + opvang in één en dat is nu nèt groot genoeg. Dat de wijk na 30 jaar weer in opkomst is bij jonge gezinnen speelt geen rol in de grootte van het gebouw (mijn beste vriendin is als ambtenaar betrokken bij het project. Ik heb met klapperende oren geluisterd naar het proces hier omheen, verbazingwekkend).
Als het vlakbij is gaat het ook wel toch? Dat hadden wij bij onze vorige woning. Daar gingen ze naar kdv/bso om de hoek.quote:Op woensdag 1 juli 2020 18:48 schreef SQ het volgende:
Hier zijn ze voor het eerst in 10 jaar weer aan het groeien nadat ze in de afgelopen tien jaar zo'n 30% gekrompen zijn. Het zal dus heus wel passen ergens, ik zou er alleen wel van balen als de bso dan niet meer op school kan. Ik vind dat wel bijzonder prettig.
Ja, maar dichterbij dan onze school is haast niet mogelijk tenzij ik zelf een BSO wordquote:Op woensdag 1 juli 2020 19:36 schreef laziness het volgende:
[..]
Als het vlakbij is gaat het ook wel toch? Dat hadden wij bij onze vorige woning. Daar gingen ze naar kdv/bso om de hoek.
Zolang al je koters daar dan zitten is dat wel te doen denk ik?
Oh ja dat is wel ver uit de richtingquote:Op woensdag 1 juli 2020 19:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar dichterbij dan onze school is haast niet mogelijk tenzij ik zelf een BSO word![]()
Deze organisatie heeft een aantal grote locaties waar ze ook de vakantie-BSO hebben, maar die zijn allemaal enkele kilometers verderop en ook nog eens uit de richting. En om nou standaard 3 dagen per week 6 kilometer om te moeten fietsen daarvoor zie ik niet zo zitten
Dat kan ik je wel vertellen...quote:Op woensdag 1 juli 2020 18:19 schreef SQ het volgende:
Het begint hier op school ook mis te gaan ja. Ze moesten voor volgend jaar 2 groepen 3 maken omdat er 36 leerlingen zijn. Er is nog 1 lokaal over maar dan wordt de bso dus verbannen naar de kleutergymzaal
En komend jaar weer 35/36 kinderen in groep 2, dus dat probleem blijf je nu houden. Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan oplossen eerlijk gezegd.
Busjes!quote:Op woensdag 1 juli 2020 19:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel ver uit de richting![]()
Hoe halen ze de kids op dan? Vanwege het op moeten halen ben ik altijd een beetje in de (duidelijk verkeerde) veronderstelling dat het wel enigszins in de buurt van school ligt.
Nou, vertel.quote:
Oh, dat zou goed kunnen. Ik heb die klacht zelf nog niet gehoord overigens.quote:Op woensdag 1 juli 2020 19:58 schreef amaranta het volgende:
Mijn ervaring hier is. Los van het feit dat kinderen bso überhaupt haten. Is dat sommige kinderen het vervelend vinden om de hele dag in het gebouw te blijven. Ook na een dag school.
Hier vonden ze nso wel prima, maar zitten wel in een ander gebouw met ook kinderen van andere scholen. Maar nu eind groep 4 heeft oudste het wel gehad.. nso is nu heel stom ..Maar 7 is nog wel een beetje jong om alleen naar. huis te gaan dus ze moet toch nog even..quote:Op woensdag 1 juli 2020 20:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, dat zou goed kunnen. Ik heb die klacht zelf nog niet gehoord overigens.
En tsja, ik heb niet veel keuze helaas![]()
(ja, stoppen met werken, maar dat is niet echt een optie verder).
Anyway, dat neemt nog niet weg dat er te weinig lokalen zijn. Maar met klassen van 17/18 leerlingen gaan ze wellicht toch over op een combinatieklassensysteem.
En Cito-trainingen.. en nog steeds ouders die hun kind pushen naar die cito's met bijlessen etc..quote:Op woensdag 1 juli 2020 20:15 schreef Leandra het volgende:
Oh men.... ik zat dus net even te zoeken naar die Cito-score uitleg, zie ik dat er Cito oefenboeken verkocht worden? Wow....
Ik snap het nut daarvan niet zo goed. Je kan vast de score wel wat ophalen, maar heeft je kind daar dan baat bij? Ik bedoel... stel dat ze een niveau hoger advies krijgen, moeten ze dan niet teveel op hun tenen lopen/halen ze dat dan wel?quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:07 schreef E.T. het volgende:
[..]
En Cito-trainingen.. en nog steeds ouders die hun kind pushen naar die cito's met bijlessen etc..
Dit zag ik ook langskomen vorige week. En dan gewoon een training van 10 GROEPSlessen voor 500+ euro aanbieden hè.quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:07 schreef E.T. het volgende:
[..]
En Cito-trainingen.. en nog steeds ouders die hun kind pushen naar die cito's met bijlessen etc..
Oh, dan vallen die boeken van ¤ 30 per stuk (4 per leerjaar) nog wel mee.quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:07 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nou, dat dus.... wat heeft een kind eraan als het constant op de tenen moet lopen, op basis daarvan net een hoger advies krijgt en dan op de middelbare alsnog of vastloopt of permanent op de tenen moet blijven lopen?quote:Op woensdag 1 juli 2020 22:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap het nut daarvan niet zo goed. Je kan vast de score wel wat ophalen, maar heeft je kind daar dan baat bij? Ik bedoel... stel dat ze een niveau hoger advies krijgen, moeten ze dan niet teveel op hun tenen lopen/halen ze dat dan wel?
Ze oefenen op school een keer om de manier van vragen wat te oefenen zeg maar. Maar echt trainen... ik pas ervoor.
Maar ieder zn ding...
Onze oudste deed de hele basisschool met 2 vingers in haar neus, de jongste gaat nu naar groep 8, maar die scoort heel divers zullen we maar zeggen. Ze had halverwege groep 7 op de 5 cito onderdelen, van I t/m V allemaal een keer gescoord. Dus ik ben heel benieuwd. Wel jammer dat we nu geen voorlopig advies hebben gekregen... want ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd waar we naar moeten gaan kijken. Ik heb namelijk geen idee.
Maar ze weet eigenlijk al zo goed als zeker naar welke school ze wil en daar hebben ze alle smaken dus dat komt vast goed.
In ons dorp is geen bso (meer), de ene organisatie in het dorp ten oosten haalt de kinderen met een busje en de andere uit het dorp ten westen haalt de kinderen met een bakfiets op. Ik loop dus altijd naar huis vanuit mijn werk en pak dan de auto om kleuter op te halen bij de bsoquote:Op woensdag 1 juli 2020 19:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoe halen ze de kids op dan? Vanwege het op moeten halen ben ik altijd een beetje in de (duidelijk verkeerde) veronderstelling dat het wel enigszins in de buurt van school ligt.
Dat is zuur idd.quote:Op donderdag 2 juli 2020 10:04 schreef lily het volgende:
Mijn jongste zoon (15) is vorig schooljaar blijven zitten omdat hij 2,5 verliespunt had en je mag er maar maximaal 2 hebben.
Nu zijn er dit jaar dus meerderen uit zijn klas met 8 tot wel 10 verliespunten gewoon over omdat vanwege Corona niemand blijft zitten.
Nu baalt ie dat hij een heel jaar verspeeld heeft op een half punt en zij met zo’n slechte scores over zijn.
Hij gunt het ze trouwens verder wel hoor, want het zijn vrienden en dus ziet hij ze volgend jaar weer maar ik snap wel dat het voor hem even zuur is
S. is door de meiden in zijn klas ook al helemaal geïndoctrineerd met stereotypering.quote:Op donderdag 2 juli 2020 10:15 schreef exode het volgende:
BSO zit hier ook in school, groep 1 en 2 worden in de gymzaal en het kleuterplein opgevangen en de overige groepen in de aula en het grote speelplein.
Er zitten ook kinderen op andere BSO's in het dorp, die worden lopend of met busjes opgehaald volgens mij.
Wij hebben bewust voor in school gekozen ook al maakt het qua afstand weinig uit met de andere BSO's. De samenwerking is beter merken we met school en het is dezelfde organisatie als het KDV van Juul waardoor Juul ook niet op een wachtlijst terechtkwam.
We vroegen B gisteren wat voor cadeautjes hij aan zijn juffen wilt geven, hij heeft 1 van zijn juffen 2,5 jaar gehad en zijn BSO juffen ook. Dus op de laatste dag wilt hij wat geven. Mijnheer gaat chocolade kopen want het zijn meisjes. Jaja, onze Don Juan weet nu al hoe hij met vrouwen om moet gaan.
Onze zoon is all into stereotypering en dat terwijl zijn 2 moeders nou niet bepaald roze zijn zeg maar.quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
S. is door de meiden in zijn klas ook al helemaal geïndoctrineerd met stereotypering.
Zijn tante kreeg een vrijwel onzichtbare tekening met roze stift op een oranje blaadje: ‘Want tante is een meisje en die houden alleen van roze.’
Ja; zijn mentor gunde het hem toen wel heel erg want hij had een hele goede werkhouding en ze vond dat dat beloont moest worden, maar andere leraren stemde tegen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:34 schreef Leandra het volgende:
Pure pech voor hem dat hij vorig jaar niet gematst is met dat halve puntje.
Oh, dat is helemaal triest.quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:46 schreef lily het volgende:
[..]
Ja; zijn mentor gunde het hem toen wel heel erg want hij had een hele goede werkhouding en ze vond dat dat beloont moest worden, maar andere leraren stemde tegen.
Ach ja, hij heeft nu een hele sterke basis om door te gaan.
Je brengt wel heel subtiel wiens idee dat goedkope ding was zonder diegene werkelijk te noemenquote:Op donderdag 2 juli 2020 12:50 schreef amaranta het volgende:
Mijn wilde een goedkope ventilator dus wij bestelden er een bij de Lidl.
Hij heeft het welgeteld 2 minuten gedaan.![]()
Nu moet hij terug. Maar dan moet je via je Lidl account een retourbon aanvragen. Gisteren gedaan. Mail moet nog binnen komen.
Contact gehad met Lidl, maar mail kon een paar uur duren .... hmmm oké.... bijzonder.
Nu gaan we toch voor die dure die Venco adviseerde.
Haha. Het was mijn vechtgenoot.quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:53 schreef Leandra het volgende:
Kies uit de volgende mogelijkheden:
* innerlijke krent
* man
* dochter
* bankrekening
Oldstagramquote:Op donderdag 2 juli 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat fok dan nog bestaat. Maar wellicht vinden we elkaar dan weer op andere media
Check ✔quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:54 schreef Nijna het volgende:
![]()
Wat ik me net zit af te vragen... later als we oud (wat is oud...) en grijs (aardig op weg) enzo zijn, zouden we hier dan nog steeds zo zitten op het "speeltuinbankje" maar dan achter de geraniums ofzo...
forum.geranium.nlquote:Op donderdag 2 juli 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat fok dan nog bestaat. Maar wellicht vinden we elkaar dan weer op andere media
Als FOK! dan niet meer bestaat kopen we het toch gewoon?!quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als FOK! dan niet meer bestaat kopen we het toch gewoon?!Matigen garp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen zien...quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
Nope: MED / MED Volgtopicquote:Op donderdag 2 juli 2020 13:01 schreef amaranta het volgende:
Is er een nieuwe mod in general chat? Wat een rare topics daar.
quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:32 schreef Leandra het volgende:
Net gebeld: Coronatest was negatief!
Soneal kwam me direct knuffelen en had zich duidelijk behoorlijk zorgen gemaakt![]()
Aw, ja. Begrijpelijk. Gelukkig is het niet ernstig!quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:32 schreef Leandra het volgende:
Soneal kwam me direct knuffelen en had zich duidelijk behoorlijk zorgen gemaakt![]()
Ach wat fijn!quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:32 schreef Leandra het volgende:
Wat fijnquote:Op donderdag 2 juli 2020 13:32 schreef Leandra het volgende:
Als je opent in incognitovenster kun je alle artikelen gewoon openen. De beveiliging van het Brabants Dagblad is zo lek als een mandjequote:Op donderdag 2 juli 2020 16:31 schreef SQ het volgende:
Nou ik kan niet het hele artikel lezen omdat premium, maar ik vermoed, van wat ik wel kan lezen, dat de vader in zijn geheel niet betrokken is geweest en het alleen met de moeder is afgestemd. Wellicht ook een gevalletje vechtscheiding en dan explodeert zoiets al vlug...
Oh, dat is wel een goede tipquote:Op donderdag 2 juli 2020 16:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Als je opent in incognitovenster kun je alle artikelen gewoon openen. De beveiliging van het Brabants Dagblad is zo leuk als een mandje
Wat een totaalidioot ben je dan.... wat had hij verwacht? Dat hij met deze actie kon afdwingen dat ze wel in dezelfde klas konden blijven?quote:Op donderdag 2 juli 2020 15:53 schreef Burdie het volgende:
https://www.bd.nl/binnenl(...)en-gehaald~a3ffde14/
Is dus niet alleen in klassenapps een frustratie.
Als dit de manier is waarop hij met dingen omgaat die hij niet zo leuk vindt dan snap ik wel dat ze gescheiden zijn....quote:Op donderdag 2 juli 2020 16:31 schreef SQ het volgende:
Nou ik kan niet het hele artikel lezen omdat premium, maar ik vermoed, van wat ik wel kan lezen, dat de vader in zijn geheel niet betrokken is geweest en het alleen met de moeder is afgestemd. Wellicht ook een gevalletje vechtscheiding en dan explodeert zoiets al vlug...
Huh? Bij mij is het geen premium artikelquote:Op donderdag 2 juli 2020 16:31 schreef SQ het volgende:
Je krijgt de eerste paar premium artikelen gratis. Daardoor werkt de tip van het incognitovenster ook want dan ben je "nieuw".quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Huh? Bij mij is het geen premium artikel
Ja, die tip paste ik al toe. Maar normaal staat er dan sowieso een balkje premium. En dat stond er ook niet.quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:56 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je krijgt de eerste paar premium artikelen gratis. Daardoor werkt de tip van het incognitovenster ook want dan ben je "nieuw".
Jawel, ik was in de slaapkamer in quarantaine, N sliep dus op de bank, want we hebben even geen logeerkamerquote:Op donderdag 2 juli 2020 18:54 schreef Amsel het volgende:
Leandra, ik had helemaal niet door dat je afstand hield van je gezin! Fijn dat het niet meer nodig blijkt te zijn
Wow! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 juli 2020 18:48 schreef Amsel het volgende:
Weten jullie nog dat we ons huis gingen verkopen en nog geen nieuw huis hebben? Zaterdag op Funda, net overeenstemming bereikt met de tweede kijkers omdat hun bod net iets beter was dan dat van de eerste kijkerÉn omdat ze nu huren en enorm flexibel zijn qua overdrachtstermijn, dus we hebben tot eind van het jaar om op te leveren, maar het kan ook eerder, net hoe het uitkomt
Die worden toch gewoon aangesproken door zo'n reporter?quote:Op donderdag 2 juli 2020 17:58 schreef Leandra het volgende:
Overigens snap ik al die ouders niet die weer zo nodig voor een draaiende camera hun verhaal moeten doen.... wat is dat toch?
Daar kún je natuurlijk nee tegen zeggen, maar ik snap ook wel dat niet iedereen zo ad rem is.quote:Op donderdag 2 juli 2020 19:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Die worden toch gewoon aangesproken door zo'n reporter?
Ja maar het is dus niet altijd een kwestie van "zo nodig je verhaal moeten doen". Het kan ook gewoon behulpzaamheid zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2020 19:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Daar kún je natuurlijk nee tegen zeggen, maar ik snap ook wel dat niet iedereen zo ad rem is.
Stond bij mij helemaal onderaan de paginaquote:Op donderdag 2 juli 2020 18:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, die tip paste ik al toe. Maar normaal staat er dan sowieso een balkje premium. En dat stond er ook niet.
Ik ben een beetje klaar met die reporters die altijd maar een microfoon onder iemands neus duwen, sommigen zijn daar immers behoorlijk grenzeloos in.quote:Op donderdag 2 juli 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar het is dus niet altijd een kwestie van "zo nodig je verhaal moeten doen". Het kan ook gewoon behulpzaamheid zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat zo stuitend en onbeschoft, en ik heb niet de illusie dat het in de tussengelegen jaren beter is geworden.
En stel dat je zelf wel kinderen hebt, dan krijg je toch een hartverzakking?
Yay!! Dat is echt een ideale situatie voor jullie! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 2 juli 2020 18:48 schreef Amsel het volgende:
Weten jullie nog dat we ons huis gingen verkopen en nog geen nieuw huis hebben? Zaterdag op Funda, net overeenstemming bereikt met de tweede kijkers omdat hun bod net iets beter was dan dat van de eerste kijkerÉn omdat ze nu huren en enorm flexibel zijn qua overdrachtstermijn, dus we hebben tot eind van het jaar om op te leveren, maar het kan ook eerder, net hoe het uitkomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |