En wie ben ik om het college tegen te spreken?quote:Ook het College voor de Rechten van de Mens heeft zich over Zwarte Piet uitgesproken.
Ook volgens haar kleven aan Zwarte Piet discriminerende aspecten. Een aantal typische
kenmerken en gedragingen van Zwarte Piet kan, in onderlinge samenhang, een negatief
stereotype van mensen met een donkere huidskleur schetsen en bevestigen.
(...) niet al te slim (...)
Mooi van het AD dat ze bekendheid aan de actie gaven en nu het fantastische resultaat vermeldenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)ten-houden~a6f7dbbb/
Wie ben jij dan, hè?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:31 schreef Zorro het volgende:
Het college van de rechten van de mens zegt het nu zelf:
[..]
En wie ben ik om het college tegen te spreken?
Een van de weinigen. Bijna niemand neemt die gasten serieus.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Van hun site:quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paarquote:Het lastige is dat iedereen discriminatie anders ervaart. Wat jij als grap bedoelt, is voor een ander soms kwetsend. Of iets discriminatie is, wordt bepaald door het effect van de grap. Wat de grappenmaker bedoelde, is niet van belang.
Een grap maken kan dus niet meer?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van hun site:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar
Ik kan me niet voorstellen dat die lui zichzelf als serieus zien![]()
Alleen bedreigingen mogen nog mits men vindt dat je ze passievol uitschreeuwtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een grap maken kan dus niet meer?
En als het een oproep tot verzet is natuurlijkquote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Alleen bedreigingen mogen nog mits men vindt dat je ze passievol uitschreeuwt
De teller loopt gewoon door, 105% nuquote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En als het een oproep tot verzet is natuurlijk
quote:#hoekvholland gisteravond hebben we een klein feestje gevierd, waarom dan?
Als eerste willen we iedereen in ons dorp maar ook de rest van Nederland enorm bedanken voor jullie steun aan de actie met en donatie om te zorgen dat we straks als Sinterklaas weer komt weer heel veel lachende kindergezichtjes zien staan aan onze Berghaven.👏
Op 19 juni werd in Rotterdam de motie aangenomen dat als een intocht organisatie nog Zwarte Pieten zou hebben dat ze dan geen subsidie meer zouden krijgen! Het was te verwachten nu in het heetst van de strijd wat betreft racisme dat deze motie veel steun zou krijgen en dat vinden we tekort door de bocht.
Laat vooral duidelijk dat ook wij tegen racisme zijn, maar ook tegen zomaar tradities om zeep helpen. In onze ogen is het Sinterklaas feest zoals we dat nu vieren een traditie en Piet is door de jaren heen al flink geëvalueerd en dat zal zeker de komende jaren nog verder gaan gebeuren. Maar wij zien dat dit voor een groep mensen te langzaam gaat en nu het onderwerp racisme een wereldwijde topic dit onderwerp nog sneller willen aanpakken.
Dat gaat er dus bij ons niet in en zijn we op 20 juni meteen een crowdfunding gestart om het subsidie gat van ¤ 6000 dan maar zelf te gaan vullen en gisteravond nar 7 dagen stonde de teller op ¤ 6000 wat aangeeft dat dit leeft bij de mensen en niet alleen in Hoek van Holland.
Deze actie heeft landelijk veel aandacht gekregen vanuit alle hoeken en de pers, een van de berichten die we op twitter is blijven hangen.
"Ben altijd al fan geweest van Hoek van Holland en nu Helemaal! Ons eigen Gallië dat zich dapper verzet tegen de drammerige links Romeinen van de Coolsingel💪"
De crowdfunding gaat gewoon door en iedere euro zorgt voor een nog leuker feestje als Sinterklaas komt
( https://www.doneeractie.n(...)oek-v-holland/-44292)
Maar als je dan zegt dat je je beledigd en gediscrimineerd voelt door hun, mag je je bek houden. Dan tellen die regels opeens niet meer.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van hun site:
[..]
Dus als iemand iets verkeerd opvat, is het ook al discriminerend!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van hun site:
[..]
Ze moeten zich gewoon niet zo druk maken over alles.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 11:38 schreef Faxie het volgende:
[..]
Maar als je dan zegt dat je je beledigd en gediscrimineerd voelt door hun, mag je je bek houden. Dan tellen die regels opeens niet meer.
Als het feest er vanaf 2021 zo uit ziet:quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:13 schreef Oscar123 het volgende:
Zwarte piet is alleen maar een symbool voor de discriminerende gedachtegang van die mensen zelf die tegen zwarte piet zijn.
Als ze willen dat andere mensen net zo gaan denken als hun dan creëren ze juist discriminatie terwijl ze dat juist willen beëindigen.
'k Zie de Partij voor de Dieren nu al zeuren...quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Als het feest er vanaf 2021 zo uit ziet:
[ afbeelding ]
....richten ze hun pijlen op steeds debielere dingen waarvan ze denken dat het discriminerend zou kunnen zijn.
Ja dit was (in De Luizenmoeder) geloof ik om awareness te krijgen voor de smeltende ijskappen waardoor zielige ijsbeertjes verzuipen enzo.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:27 schreef Floris_Stempel het volgende:
[..]
'k Zie de Partij voor de Dieren nu al zeuren...
Die chronisch beledigden zitten wel op allerlei verboden aan te sturen, en als dat niet lukt wil men in ieder geval de betrokken instanties en gemeentes enz door naming and shaming op de knieën krijgen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:38 schreef sp3c het volgende:
voorlopig is er naast de daadwerkelijke slavernij nog maar heel weinig verboden dus dat zal allemaal wel meevallen
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Die chronisch beledigden zitten wel op allerlei verboden aan te sturen, en als dat niet lukt wil men in ieder geval de betrokken instanties en gemeentes enz door naming and shaming op de knieën krijgen.
Ook rechtszaken aanspannen kan al heel effectief zijn. Soms hoeven ze het niet eens zo ver te laten komen om een bedrijf te laten capituleren, zoals een tijd geleden bij een speelhal die een cowboys en indianenfeestje wilde organiseren, maar de chronisch gekwetsten vonden dat een verheerlijking van genocide en dus moest dat tegengehouden worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |