abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194663585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dit raakt De Jonge helemaal niet, hooguit het bestuur. Dit is niet gericht op De Jonge.
natuurlijk Raakt dit de Jonge wel. zijn verkiezing wordt nu in twijfel getrokken. want waarom zou je anders onderzoek willen als je niet denkt dat de uitslag anders zou zijn?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_194663614
En de journalisten duiken er op. Dit gaat mis voor ze. En het CDA? Die doen niks :')
twitter
zie email 27 oktober
pi_194663634
quote:

[..]

Maar dit raakt De Jonge helemaal niet, hooguit het bestuur. Dit is niet gericht op De Jonge.
Zijn legitimatie wordt natuurlijk wel in twijfel getrokken.
zie email 27 oktober
pi_194663636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:53 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

natuurlijk Raakt dit de Jonge wel. zijn verkiezing wordt nu in twijfel getrokken. want waarom zou je anders onderzoek willen als je niet denkt dat de uitslag anders zou zijn?
Maar De Jonge heeft niks te maken met de manier van verkiezen. En die 6 stemmen (ook nog deels stemmen op De Jonge die bij Omtzigt terecht kwamen) gaan echt het verschil niet maken, dan zou je honderden verkeerde stemmen moeten hebben. Niets wijst op honderden verkeerde stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194663719
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar De Jonge heeft niks te maken met de manier van verkiezen. En die 6 stemmen (ook nog deels stemmen op De Jonge die bij Omtzigt terecht kwamen) gaan echt het verschil niet maken, dan zou je honderden verkeerde stemmen moeten hebben. Niets wijst op honderden verkeerde stemmen.
Ben je het met mij eens dat het vreemd is dat als er 6 van zulke klachten zijn er binnen een aantal uur een uitslag wordt gegeven? Ik zou dan een onderzoek instellen. Ik snap niet dat die notaris er een klap op gegeven heeft binnen een paar uur.

Of heeft ie een 'oordeel met beperkingen' (om even in accountants-terminologie te praten) afgegeven en mag Omtzigt daarom het niet zien.

Ik vind de hele tijdlijn van dit verhaal zo vreemd.
zie email 27 oktober
pi_194663785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ben je het met mij eens dat het vreemd is dat als er 6 van zulke klachten zijn er binnen een aantal uur een uitslag wordt gegeven? Ik zou dan een onderzoek instellen. Ik snap niet dat die notaris er een klap op gegeven heeft binnen een paar uur.

Of heeft ie een 'oordeel met beperkingen' (om even in accountants-terminologie te praten) afgegeven en mag Omtzigt daarom het niet zien.

Ik vind de hele tijdlijn van dit verhaal zo vreemd.
Ja, ik vind het wel vreemd dat het bestuur niet gelijk (nog voordat Omtzigt iets zei) heeft gezegd: we gaan dit de komende weken onderzoeken, we nemen contact op met de ICTers die het hebben gebouwd en met de notaris. Kun je het prima in 2 weken redelijk dood laten bloeden en dan met de conclusie komen dat er niks aan de hand is.

Maar nergens is gezegd dat Omtzigt het niet mag zien, dat is jouw conclusie. Omtzigt was er gewoon niet bij omdat hij geen lid is van het bestuur. Niemand heeft gezegd dat Omtzigt het niet mag zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194663863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik vind het wel vreemd dat het bestuur niet gelijk (nog voordat Omtzigt iets zei) heeft gezegd: we gaan dit de komende weken onderzoeken, we nemen contact op met de ICTers die het hebben gebouwd en met de notaris. Kun je het prima in 2 weken redelijk dood laten bloeden en dan met de conclusie komen dat er niks aan de hand is.

Maar nergens is gezegd dat Omtzigt het niet mag zien, dat is jouw conclusie. Omtzigt was er gewoon niet bij omdat hij geen lid is van het bestuur. Niemand heeft gezegd dat Omtzigt het niet mag zien.
quote:
Maar een nadere uitleg geeft het partijbestuur Omtzigt niet. „We blijven bij onze verklaring”, zegt een woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-team-van-te-maken

Als je een rapport hebt liggen gooi je toch een kopie op de post ipv zo'n reactie te geven?
zie email 27 oktober
pi_194663909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)en-team-van-te-maken

Als je een rapport hebt liggen gooi je toch een kopie op de post ipv zo'n reactie te geven?
Dat artikel kan ik niet lezen, maar heeft wat mij betreft een zeer dubieuze bron. Gestook van de Telegraaf neem ik per definitie niet serieus, die citeren ook regelmatig mensen die ze nooit gesproken hebben.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:16:25 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194663936
quote:

[..]

Zeker wel. Als er twijfel wordt gezaaid rondom zijn mandaat, dan raakt dat hem ook.
pi_194664056
Maar goed, dat dit niet goed is voor het CDA lijkt me duidelijk. De kans dat dit De Jonge de kop gaat kosten lijkt me nihil. De kans is groter dat Omtzigt verdwijnt, denk ik. Al heb je ook kans dat die mag blijven en misschien juist wel wordt ingekapseld in een ministerspost. Mona Keijzer mocht toch al niet op een plek op de kieslijst rekenen, die moet maar hard op zoek naar een burgemeesterspost voor na haar staatssecreariaat. En zo verlies je dan toch 2 stemmenkanonnen, wat nergens voor nodig was.

(Voor mijn CU trouwens prima, als CDA kanshebber wordt voor het premierschap zie je altijd CU stemmers overstappen...)
pi_194664253
Ik vind het maar een vreemde zaak, ze waren er als de kippen bij na de eerste stemming dat de stemming overnieuw moest vanwege een onveiligheid in het systeem, nu blijkt er aantoonbaar bij de 2e stemming stemmen bij de verkeerde te zijn terechtgekomen maar nu zijn ze wel overtuigd dat het allemaal prima is verlopen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194664292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:25 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dat dit niet goed is voor het CDA lijkt me duidelijk. De kans dat dit De Jonge de kop gaat kosten lijkt me nihil. De kans is groter dat Omtzigt verdwijnt, denk ik. Al heb je ook kans dat die mag blijven en misschien juist wel wordt ingekapseld in een ministerspost. Mona Keijzer mocht toch al niet op een plek op de kieslijst rekenen, die moet maar hard op zoek naar een burgemeesterspost voor na haar staatssecreariaat. En zo verlies je dan toch 2 stemmenkanonnen, wat nergens voor nodig was.

(Voor mijn CU trouwens prima, als CDA kanshebber wordt voor het premierschap zie je altijd CU stemmers overstappen...)
Dit raakt vooral het CDA als geheel denk ik. Omtzigt kunnen ze er niet uitwerken met 49,3%. En wil hij wel minister worden?
zie email 27 oktober
pi_194664319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:36 schreef Selqae het volgende:
Ik vind het maar een vreemde zaak, ze waren er als de kippen bij na de eerste stemming dat de stemming overnieuw moest vanwege een onveiligheid in het systeem, nu blijkt er aantoonbaar bij de 2e stemming stemmen bij de verkeerde te zijn terechtgekomen maar nu zijn ze wel overtuigd dat het allemaal prima is verlopen.
Dat is de vraag. Het kan ook nog zo zijn dat (bijvoorbeeld) alleen het bevestigingsmailtje verkeerd was.

Het vreemde is dat het bestuur stil zit.
zie email 27 oktober
pi_194664519
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Het kan ook nog zo zijn dat (bijvoorbeeld) alleen het bevestigingsmailtje verkeerd was.

Het vreemde is dat het bestuur stil zit.
Dat zou nog kunnen inderdaad maar ik doelde meer op de manier van aanpak. De eerste stemming over laten doen omdat er geen twijfel mocht zijn (de notoris had geen fouten aangetroffen na een steekproef) maar diezelfde opstelling ontbreekt nu bij het bestuur na de tweede stemming waar het dus niet goed is gegaan, althans daar lijkt het op. Laat het dan door een externe partij nog controleren en zichtbaar maken ofzo en kom dan met een verklaring dan nu al te zeggen dat het prima is verlopen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194664692
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:54 schreef Selqae het volgende:

[..]

Dat zou nog kunnen inderdaad maar ik doelde meer op de manier van aanpak. De eerste stemming over laten doen omdat er geen twijfel mocht zijn (de notoris had geen fouten aangetroffen na een steekproef) maar diezelfde opstelling ontbreekt nu bij het bestuur na de tweede stemming waar het dus niet goed is gegaan, althans daar lijkt het op. Laat het dan door een externe partij nog controleren en zichtbaar maken ofzo en kom dan met een verklaring dan nu al te zeggen dat het prima is verlopen.
Je zou eigenlijk altijd een hertelling moeten (willen) doen. En 100% zeker aan kunnen tonen dat de tellingen correct zijn verlopen.

Ook bij de Tweede Kamerverkiezingen zou dit moeten gebeuren. Op papier stemmen en dan verwachten dat alle stemmen in 1 keer goed worden geteld :N ... fouten maken is menselijk dus laten hertellen is beslist geen overbodige luxe imo.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:11:48 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194664717
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:09 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk altijd een hertelling moeten (willen) doen. En 100% zeker aan kunnen tonen dat de tellingen correct zijn verlopen.

Ook bij de Tweede Kamerverkiezingen zou dit moeten gebeuren. Op papier stemmen en dan verwachten dat alle stemmen in 1 keer goed worden geteld :N ... fouten maken is menselijk dus laten hertellen is beslist geen overbodige luxe imo.
Dit is een elektronische verkiezing dus heeft hertellen niet zoveel zin.

Maar wat betreft hertellen met papier. Het probleem is dat je ook niet weet of de hertelling wel beter is dan de eerste telling.
pi_194664840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:09 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Hoe wil je een elektronische verkiezing hertellen?
pi_194664902
Elektronisch... oh daar was ik me niet van bewust :@

Je hoort in elk geval te waarborgen dat de stemming / telling 100% waterdicht is en te kunnen aantonen hoe je dat waarborgt.
pi_194664939
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:27 schreef Tuned22 het volgende:

Je hoort in elk geval te waarborgen dat de stemming / telling 100% waterdicht is en te kunnen aantonen hoe je dat waarborgt.
Probleem is dat controleren gaat bijten met het stemgeheim.
zie email 27 oktober
pi_194664977
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:27 schreef Tuned22 het volgende:

Dat hebben ze dus gedaan. De verkiezing lijkt ook prima verlopen, een paar hebben alleen mis geklikt (of de vrouw van Omtzigt wilde liever De Jonge, maar na een maand zag Pieter die mail en nu roept ze dat het een fout is :P )...
pi_194665008
Ondertussen is Omtzigt een uur geleden weer aan het twitteren geslagen, ben benieuwd of hij ook nog gaat reageren op deze ophef (wel op de aangifte van Arib over het feit dat hij bedreigd is).
pi_194666198
Erg raar dat de vrouw van Omtzigt hier nog zo laat na de verkiezing mee naar buiten komt.
pi_194668369
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 18:00 schreef Breekfast het volgende:
Erg raar dat de vrouw van Omtzigt hier nog zo laat na de verkiezing mee naar buiten komt.
Zij had het al gemeld op de dag van de verkiezingsuitslag.
pi_194674789
Interessant interview met Omtzigt:

https://www.volkskrant.nl(...)baas-gehad~bea9ffff/

Over dit gedoe staat er alleen dit:

quote:
Omtzigt wacht op uitleg van het partijbestuur en vertrouwt er op dat deze juist is. Verder wil hij er niets meer over zeggen en zich nu richten op de inhoud en zijn verhaal voor Nederland, dat hij als running mate van De Jonge wil brengen.
pi_194676853
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 09:30 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt wacht op uitleg van het partijbestuur en vertrouwt er op dat deze juist is.
leuke quote maar waarom wil hij nu opeens uitleg van het Partijbestuur terwijl de verkiezingen een maand geleden waren en hij toen al geweten heb dat er iets "mis" was met de stemmen van zijn vrouw.

Dat had hij toch beter meteen kunnen aankaarten?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')