Maar zo formuleerde hij het dus niet. Hij gaat er nog steeds vanuit dat de uitleg van het bestuur klopt, hij wil alleen het onderzoek in zien. https://nos.nl/artikel/23(...)ersverkiezingen.htmlquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens de T. heeft hij Pieter Omtzigt gisteren alsnog nadere opheldering over de verkiezing bij het partijbestuur opgevraagd, terwijl hij de dag daarvoor de uitleg van het partijbestuur nog accepteerde..
Hij zou de code kunnen (laten) beoordelen. dat kan hem inzicht geven in hoe de stemmingen zijn gedaan en of er dus sprake is van verkeerd tellen van stemmen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:44 schreef Idisrom het volgende:
De vraag bij mij is, hoe kan een notaris controleren of zo'n anonieme computerstemming juist is verlopen?
In een spotprentje in de krant van vandaag zie ik de notaris worstelen met de beoordeling van de "Dank u voor de stem op Hugo Omtzigt'.
Omtzigt had gister al zijn aandacht nodig voor een enorm belangrijk debat, daar zal hij na het debat ook nog mee bezig zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:03 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar ik geloof heel dat "Omzigt is een goedzak die van niks weet verhaal" niet zo. Omzigt zou aan al deze speculatie een eind kunnen maken door zich daar duidelijk over uit te spreken.
Omzigt is slim genoeg en lang genoeg actief in de politiek om te weten hoe dit soort dingen lopen en dat je dat meteen de kop in moet drukken als je geen verdeeldheid wiltquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt had gister al zijn aandacht nodig voor een enorm belangrijk debat, daar zal hij na het debat ook nog mee bezig zijn geweest.
Maar zie jij buiten dit topic dan ergens ophef? Volgens mij heeft niemand het er verder over...quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Omzigt is slim genoeg en lang genoeg actief in de politiek om te weten hoe dit soort dingen lopen en dat je dat meteen de kop in moet drukken als je geen verdeeldheid wilt
er staat een groot artikel in de telegraaf, dat is toch een van de grootste kranten van ons land. Zeker voor rechts nederland waar het CDA toch een groot gedeelte van haar stemmen vandaan haalt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar zie jij buiten dit topic dan ergens ophef? Volgens mij heeft niemand het er verder over...
In Trouw staat niks en dat is toch nog veel meer de huiskrant van het CDA. De meeste mensen weten wel dat je de Telegraaf met heel veel korrels zout moet nemen, dat het nauwelijks een nieuwsmedium te noemen is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:38 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
er staat een groot artikel in de telegraaf, dat is toch een van de grootste kranten van ons land. Zeker voor rechts nederland waar het CDA toch een groot gedeelte van haar stemmen vandaan haalt.
Mona eist inmiddels een onderzoek. Iets met een geest en een fles. Fout van Omtzigt wmb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar zie jij buiten dit topic dan ergens ophef? Volgens mij heeft niemand het er verder over...
Ik zou het niet durven zeggen. Maar dat er iets gaande is bij onze christenendemocratiche vrienden lijkt me duidelijk.quote:
Het is vooral de tijdslijn die nog uitleg nodig heeft. Waarom een maand wachten, als nota bene je eigen vrouw de belangrijkste brenger van dit nieuws is?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het niet durven zeggen. Maar dat er iets gaande is bij onze christenendemocratiche vrienden lijkt me duidelijk.
Dat is inderdaad zeer opvallend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is vooral de tijdslijn die nog uitleg nodig heeft. Waarom een maand wachten, als nota bene je eigen vrouw de belangrijkste brenger van dit nieuws is?
De deur naar naar FvD en PVV moet weer open, zoveel is duidelijk. Zou wel willen weten welke geldschieters erachter zitten te draaien aan de knoppen (misschien die schoolboekenverkoper?)quote:
Ja. Ik zie het overigens niet zo, de aanwijzingen dat er verder gefraudeerd zou zijn zijn er niet echt. Niemand heeft het bijvoorbeeld over de eerste ronde, terwijl daar Hugo de Jonge - met ook nog Mona Keijzer als optie - ook al 48,7% van de stemmen kreeg. En als je dan toch de boel bewust verkeerd opslaat, waarom zou je dat dan nog expliciet aangeven (sowieso is het vooral raar dat je te zien krijgt op wie je gestemd zou hebben).quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeer opvallend.
Aan de andere kant vind ik het ook opvallend dat als je dit soort klachten krijgt je als notaris binnen een paar uur na sluiting de boel goedkeurt. Ik zou dan denk ik wel een nader onderzoek gelasten.
Ik acht de kans dat mevrouw verkeerd geklikt heeft ook veel groter hoor. Maar dan nog moet je zoiets onderzoeken, vanwege het kleine verschil en vanwege de maatschappelijke impact van deze stemming. Die moet boven alle twijfel verheven zijn. Het feit dat Omtzigt kennelijk geen inzage krijgt in het onderzoek is in dat kader ook vreemd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja. Ik zie het overigens niet zo, de aanwijzingen dat er verder gefraudeerd zou zijn zijn er niet echt. Niemand heeft het bijvoorbeeld over de eerste ronde, terwijl daar Hugo de Jonge - met ook nog Mona Keijzer als optie - ook al 48,7% van de stemmen kreeg. En als je dan toch de boel bewust verkeerd opslaat, waarom zou je dat dan nog expliciet aangeven (sowieso is het vooral raar dat je te zien krijgt op wie je gestemd zou hebben).
Maar inmiddels is dit de voorpagina van 's lands grootste nieuwsorganisatie:quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:03 schreef Hanca het volgende:
Het klopt dat Omtzigt nu wel eens van zich zou moeten laten horen, hij blijft nu wel erg stil.
Zowel Keijzer als Omtzigt als zelfs Hoekstra hebben inmiddels aangegeven niet te twijfelen aan de uitslag, trouwens.
Ja, ik vind het ook zeer onverstandig dat er zo slecht op wordt geacteerd. Ze willen koste wat het kost een open en democratische uitstraling hebben, zo lijkt het. Maar even met alle kopstukken bij elkaar gaan zitten, hetzelfde verhaal afspreken en vooral elke keer benadrukken dat de uitslag klopt is toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar inmiddels is dit de voorpagina van 's lands grootste nieuwsorganisatie:
De partij wordt gigantisch beschadigd en niemand doet iets om het te stoppen. Die Keijzer is ook niet gek, die weet ook wel welke impact haar uitspraken hebben. Heel bijzonder allemaal.
Wat ik al eerder zei. Een opzetje om De Jonge te verzwakken en hem op termijn weg te werken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar inmiddels is dit de voorpagina van 's lands grootste nieuwsorganisatie: [ afbeelding ]
De partij wordt gigantisch beschadigd en niemand doet iets om het te stoppen. Die Keijzer is ook niet gek, die weet ook wel welke impact haar uitspraken hebben. Heel bijzonder allemaal.
Maar dit raakt De Jonge helemaal niet, hooguit het bestuur. Dit is niet gericht op De Jonge.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei. Een opzetje om De Jonge te verzwakken en hem op termijn weg te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |