--twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:22:10Nu stelt Willem Engel dat de ziekenhuizen niet zijn overlopen. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:24:57Engel zegt dat er nog nooit een virus is geweest waar iedereen vatbaar voor is dus kan dat met dit virus ook niet kan. En daar is iedereen het over eens. De rechter vraagt om onderbouwing. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:26:19Volgens Engel is het algemeen bekend en is er wetenschappelijke consensus. De rechter vraagt nogmaals om bewijs. Dat heeft Engel niet. #viruswaanzin reageer retweet
----twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:27:12Engel verwijst naar een boek uit 1950 en merkt op dat het een fabel is dat je op een andere manier dan via aerosolen besmet kan worden. #viruswaanzin reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:40:45#viruswaanzin beweert dat als je naar de cijfers kijkt, er niets aan de hand is in Zweden. reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topictwitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:45:34#viruswaanzin beweert dat er maar 80 mensen zijn gestorven aan Covid-19 in Nederland. reageer retweet
Groot gelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
--twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:22:10Nu stelt Willem Engel dat de ziekenhuizen niet zijn overlopen. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:24:57Engel zegt dat er nog nooit een virus is geweest waar iedereen vatbaar voor is dus kan dat met dit virus ook niet kan. En daar is iedereen het over eens. De rechter vraagt om onderbouwing. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:26:19Volgens Engel is het algemeen bekend en is er wetenschappelijke consensus. De rechter vraagt nogmaals om bewijs. Dat heeft Engel niet. #viruswaanzin reageer retweet
----twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:27:12Engel verwijst naar een boek uit 1950 en merkt op dat het een fabel is dat je op een andere manier dan via aerosolen besmet kan worden. #viruswaanzin reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:40:45#viruswaanzin beweert dat als je naar de cijfers kijkt, er niets aan de hand is in Zweden. reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topictwitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:45:34#viruswaanzin beweert dat er maar 80 mensen zijn gestorven aan Covid-19 in Nederland. reageer retweet
?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:09 schreef Momo het volgende:
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
?
Hoe ziet hij dit voor zich, iemand wat meer opgevangen dan deze zin?
twitter:pjvanerp twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:43:46Advocaat Pols: "werknemers in slachthuizen positief voor SARS-CoV-2, omdat de koeien gevaccineerd zijn tegen een coronavirus." #koekkoek #viruswaanzin reageer retweet
Vraag het hun.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
?
Hoe ziet hij dit voor zich, iemand wat meer opgevangen dan deze zin?
Helemaal niet. Weigeren is iets heel anders dan in goed overleg afzien van. Ik vind dit echt niet oke.quote:Op donderdag 25 juni 2020 10:32 schreef Za het volgende:
[..]
De cijfers spreken voor zich.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nsive-care~b558a97c/
Gohquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag het hun.
Ze zeggen een verzoek ingediend te hebben om deze mensen nogmaals te mogen testen, in DL. Maar dat verzoek wordt niet gehonoreerd.
Wetenschappelijke bron voor jou hoogst opmerkelijke bewering?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
... Mensen onder de +- 16, raken nauwelijks besmet en geven het virus nauwelijks door, wat rectificeert die maatschappelijke schade die je dan aanricht?
Oh, ik snap hem al...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]twitter:pjvanerp twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:43:46Advocaat Pols: "werknemers in slachthuizen positief voor SARS-CoV-2, omdat de koeien gevaccineerd zijn tegen een coronavirus." #koekkoek #viruswaanzin reageer retweet
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, ik snap hem al...
Die mensen worden positief getest op Corona, niet persé op sars-cov-2.
De mensen zijn ook nauwelijks ziek van het virus geloof ik.
Dus ze trekken de accuraatheid van de test op het huidige corona ter discussie.
Toch al ziek, dit, datquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...
Ja. En ze zeggen zelf betere tests te hebben. (ik weet daar weinig van)quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, ik snap hem al...
Die mensen worden positief getest op Corona, niet persé op sars-cov-2.
De mensen zijn ook nauwelijks ziek van het virus geloof ik.
Dus ze trekken de accuraatheid van de test op het huidige corona ter discussie.
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:25 schreef Gretzl het volgende:
Dit informatieve artikel is een must-read voor iedereen die geïnteresseerd is in de achtergrond van strategische keuzes aangaande de bestrijding van corona. Misschien kan hij ook in de OP
Mag ik gokken?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topic
En de advocaat wil dat de overheid hem overtuigd met wetenschappelijk bewijs van de noodzaak van de getroffen maatregelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
Een artikel van Containment Nu. Ik mocht van @Da_Sandman geen linkjes meer droppen naar de website, dus dan upload ik het stuk wel gewoon als pdf.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.
Deze subjectieve bullshitquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:25 schreef Gretzl het volgende:
Dit informatieve artikel is een must-read voor iedereen die geïnteresseerd is in de achtergrond van strategische keuzes aangaande de bestrijding van corona. Misschien kan hij ook in de OP
Wat doet NL in 2. We zitten volgens mij al een tijdje op scenario 3. In 1 hebben we nooit gezeten. Dat is op een persco na (en daarna meteen hersteld) nooit het doel geweest. Niet openlijk iig. Alleen Zweden mikt of mikte lang op 2. Ook niet op 1.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?Zal het iets te maken hebben met leedvermaak.
Het is jammer dat gefundeerde kritiek op coronabeleid door dit soort figuren eerder ondersneeuwt bij de massamedia. Want zo'n Engel/Viruswaanzin is ongetwijfeld meer clickbait dan een pleidooi voor duurzaam indammen/onderdrukken
[ afbeelding ]
RIVM hoogstwaarschijnlijk?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wetenschappelijke bron voor jou hoogst opmerkelijke bewering?
Licht toequote:
Volgens mij heeft NL nooit op de eerste kolom ingezet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?Zal het iets te maken hebben met leedvermaak.
Het is jammer dat gefundeerde kritiek op coronabeleid door dit soort figuren eerder ondersneeuwt bij de massamedia. Want zo'n Engel/Viruswaanzin is ongetwijfeld meer clickbait dan een pleidooi voor duurzaam indammen/onderdrukken
[ afbeelding ]
Je kan toch ook prima ziek worden net als ieder ander individu van sars cov 2?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...
Exact mijn commentquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft NL nooit op de eerste kolom ingezet.
Eerder begonnen in kolom 2 en daarna in kolom 3.
Nog mooi in de lijn van de afvlakkingquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief getest +111
Ziekenhuisopnames +5
Overlijdens +3
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:
Willem Engel beredeneert vanuit de mening dat het een complot of farce is, en is daarmee per definitie onbetrouwbaar
Dat is inderdaad een terechte vraag. Het zou inderdaad best kunnen dat de praktijk en/of het streven al een tijdje scenario 3 is, maar dat is tot noch toe niet vertaald in officieel overheidsbeleid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat doet NL in 2. We zitten volgens mij al een tijdje op scenario 3.
quote:
Deze inleiding en dan die laatste zin..quote:InleidingVanaf de “kick-off” van de Nederlandse Coronastrategie op 16 maart tot opde dag van vandaag is er verwarring over het beleid. Die verwarring is nietgoed voor het draagvlak onder de bevolking en maakt rationeel debat overwaar we heen willen onmogelijk.
“We moeten er rekening mee houden dat Nederland geen strategieheeft en slechts op maatschappelijke krachten reageert.”
En daarmee is verwarring over het beleid misschien wel even slecht als hetverkeerde beleid. We moeten er ook rekening mee houden dat Nederlandgeen strategie heeft en slechts op maatschappelijke krachten reageert.Omdat het volk zoveel vertrouwen heeft in de autoriteiten en de mediameedoen is er zo ook geen druk om een strategie te kiezen.We analyseren waar Nederland nu staat, met een zoveel mogelijk neutrale"helikopterblik".
Graag een link met een RIVM-advies waaruit dit duidelijk blijkt. Want dit heeft het RIVM naar ik weet helemaal niet zo gezegd.quote:
Jazeker,quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.
Hoe meer mensen wetenschap bedrijven hoe beter voor het virus, niet?
Zeker alleen dat doet niet iedereen die in de media dingen roepen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.
Hoe meer mensen wetenschap bedrijven hoe beter voor het virus, niet?
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Graag een link met een RIVM-advies waaruit dit duidelijk blijkt. Want dit heeft het RIVM naar ik weet helemaal niet zo gezegd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderenquote:Tot 17 april zijn er vingerprikbloedjes van 2.096 personen onderzocht. De eerste resultaten laten zien dat bij 3,6% van deze personen daadwerkelijk antistoffen tegen COVID-19 in hun bloed gemeten werd. Bij personen onder de 20 jaar was dat ongeveer 1-2%, en bij volwassenen ongeveer 4%. Het aantal mensen waarbij antistoffen in hun bloed is gevonden, is dus nog laag, vooral onder kinderen. Dit is nog een aanwijzing dat kinderen minder vaak besmet worden en dus een minder belangrijke rol spelen in de verspreiding dan volwassenen.
Ik heb zelf nooit beweerd dat ik een link deelde naar een artikel wanneer onafhankelijk onderzoek is gedaan wat met geen mogelijkheid subjectief is te noemen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[..]
Deze inleiding en dan die laatste zin..
"Onderzoek" om je mening te versterken. En daardoor per definitie bullshit
Keb er een gezonde hekel aan dat we niet voor de Zweedse methode zijn gegaan.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben voorlopig zeer blij dat we niet voor optie zweden zijn gegaan of amerika.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan toch ook prima ziek worden net als ieder ander individu van sars cov 2?
Ja 5 man van 1 bedrijf toevallig?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:16 schreef Za het volgende:
Meer dan 1.300 Tönnies-medewerkers besmet, 5 liggen op de intensive care.
Ondertussen steeg het aantal door corona geïnfecteerde mensen in de vleesfabriek van Tönnies in Rheda-Wiedenbrück tot 1331. Dat maakte de gemeente Gütersloh zondag bekend. De serietests op het bedrijfsterrein werden zaterdag afgerond, zei het. Er zijn in totaal 6139 tests uitgevoerd. 5899 resultaten waren al beschikbaar. Bij 4568 medewerkers kon het virus niet worden opgespoord. " De tests toonden aan dat het aantal positieve resultaten buiten deze afdeling aanzienlijk lager is dan in dit deel van het bedrijf", zei het.
Momenteel worden 21 Covid-19-patiënten in het ziekenhuis behandeld in de vier ziekenhuizen in de wijk. Zes hiervan bevinden zich op de intensive care-afdeling, waarvan er twee ventilatie nodig hebben. Vijf van de zes zijn volgens de wijk Tönnies-werknemers.
Quarantainegebied opgezet in Verl
Naleving van de quarantaine door de besmette werknemers blijft een belangrijk punt. Na positieve coronatests door talrijke Tönnies-medewerkers heeft de stad Verl (district Gütersloh) zaterdag een quarantainegebied in een district opgezet. Verschillende appartementsgebouwen waarin contractwerkers van Tönnies zijn gehuisvest, zijn in quarantaine geplaatst, inclusief bewoners die geen werknemers van Tönnies zijn. Het hele gebied was afgezet met hekken. Bijna 670 mensen wonen in de getroffen huizen in drie straten.
https://m.faz.net/aktuell(...)lt-16825375.amp.html
Opmerkelijk dat de 1331 voornamelijk van een specifieke afdeling zijn, je zou denken het dan degenen zijn die het eerst met de varkens in aanraking komen.
Volgens een ander artikel zou het idd de slachtmedewerkers betreffen, ookal is het nog iets onduidelijk:
https://www.nzz.ch/intern(...)-getestet-ld.1562386
Ja, je werkt in hetzelfde bedrijf, natuurlijk loop je dan makkelijk hetzelfde virus op?quote:
Waarom moet je dit dan delen. Dit is een belachelijk matig stuk proza op het niveau van een havo-scholier. Geschreven vanuit de mening van iemand die zichzelf niet bekend maakt zodat we de subjectiviteit ook niet kunnen inschalen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit beweerd dat ik een link deelde naar een artikel wanneer onafhankelijk onderzoek is gedaan wat met geen mogelijkheid subjectief is te noemen.
Maar goed, in hoeverre bestaat 100% objectiviteit? Of het nu gaat om journalistiek, overheidsbeleid, wetenschappelijke adviezen, burgerinitiatieven etc.
Maar je was het toch eens met die gene die zei dat je positief testte (false positieve) omdat de koeien een coronavirus vaccin hadden gehad bij slachterijen?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, je werkt in hetzelfde bedrijf, natuurlijk loop je dan makkelijk hetzelfde virus op?
Dat geldt wel op meer bedrijven.
Dank je. Lees alsjeblieft dit draadje ook even, met verwijzingen naar onderzoeken die het tegendeel beweren. Het RIVM heeft niet alle wijsheid in pacht he. Bij sommige deelonderwerpen zullen ze een standpunt propageren waar wetenschappelijk gezien nog geen consensus over is. Dat mag. Maar dat betekent niet dat het onomstotelijk is bewezen dat kinderen minder snel besmet raken en ook minder snel anderen besmetten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
twitter:ginnymooy twitterde op zondag 21-06-2020 om 02:31:30Onder druk van @BOinK_info @jeugdartsen en @nvib_net wijzigde @RIVM het protocol neusverkoudheid bij kinderen. Kinderen jonger dan 6 jaar mogen met snotneus naar school en opvang.
Is dat verstandig? En wat weten we eigenlijk over de rol van kinderen bij corona?
Een draadje 👇🏼 reageer retweet
Dat kan toch allebei of niet?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je was het toch eens met die gene die zei dat je positief testte (false positieve) omdat de koeien een coronavirus vaccin hadden gehad bij slachterijen?
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb er een gezonde hekel aan dat we niet voor de Zweedse methode zijn gegaan.
Als ze daar de verpleegtehuizen goed hadden geisoleerd hadden ze daar betere resultaten dan hier, nu verschillen we bijna niks van elkaar.
Dus er is geen outbreak in slachthuizen?quote:
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:41 schreef Gretzl het volgende:
Dank je. Lees alsjeblieft dit draadje ook even, met verwijzingen naar onderzoeken die het tegendeel beweren. Het RIVM heeft niet alle wijsheid in pacht he. Bij sommige deelonderwerpen zullen ze een standpunt propageren waar wetenschappelijk gezien nog geen consensus over is. Dat mag. Maar dat betekent niet dat het onomstotelijk is bewezen dat kinderen minder snel besmet raken en ook minder snel anderen besmetten.
De praktijk zou niet gigantisch verschillen, behalve dat je gewoon een terrasje op kon en je dat risico accepteerde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?
Ja maar hij heb groepsimmuniteit gezeg, ja toch?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus er is geen outbreak in slachthuizen?
Zeldzaam? Naja goed, jouw woorden, ik weet dat allemaal niet.quote:
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoorquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:42 schreef Fretwork het volgende:
https://www.containmentnu.nl/de/articles/gaslighting-en
"Die holländische Pandemiebekämpfung ist eine Meisterleistung des Framings und Gaslighting" lekkere binnenkomer
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:42 schreef Fretwork het volgende:
https://www.containmentnu.nl/de/articles/gaslighting-en
Genot hoor, wat een bronnen
Eens, ik heb de Zweedse tactiek hier vaak verdedigd in de beginfase. Hoewel de zorg daar niet aan het overspoelen is, maken ze er toch wel een puinhoop van. De immuniteit blijft voorlopig uit. Echter gaat alles afhangen van de eventuele tweede golf, "gaat die daar milder verlopen doordat ze nu door de zure appel heenbijten of niet?" Hopelijk blijft een tweede golf natuurlijk uit en hoeven we daar niet naar te kijken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben voorlopig zeer blij dat we niet voor optie zweden zijn gegaan of amerika.
Dat is op 1 bedrijf he, 21 in het ziekenhuis daarvanquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.
Als 80% positief test, en niemand heeft gezondheidsklachten, dan zou ik gaan twijfelen.
Dan snap ik niet meer wat jij denktquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.
Als 80% positief test, en niemand heeft gezondheidsklachten, dan zou ik gaan twijfelen.
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.
En toch minder antistoffen etc.
Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoor
[..]
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.
Ik mag hopen dat je begrijpt wetenschappers het in deze pandemie niet over alles eens zijn, en dat er nog veel onduidelijk is. Alle landen die vol voor containment hebben gekozen laten ze in ieder geval ook gewoon adviseren door wetenschappelijke instituten.
Ben jij het toevallig eens met Pieter Klok?![]()
https://www.dumpert.nl/item/7931689_bd9d42e2
En 95% van het overige beleid had precies hetzelfde effect als in Nederland.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
De praktijk zou niet gigantisch verschillen, behalve dat je gewoon een terrasje op kon en je dat risico accepteerde.![]()
Dat je geen gezeik had met de kappers en massage salons etc.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?
Pardon. Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...
https://www.npr.org/secti(...)ered?t=1593089398044quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.
En toch minder antistoffen etc.
Zelfs in nota bene het zinnetjes waarin je quote worden nog tig andere sectoren genoemd. Dus hoezo "veroorzaakt is door scholen"?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.
"Israel has seen a spike in coronavirus cases as schools, businesses, restaurants, bars, tourist attractions and other establishments reopen. Many schools throughout the country have closed after cases tied to students and staff members continue to climb. "
De fout in Zweden is dat kwetsbare groepen alsnog het virus hebben gekregen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens, ik heb de Zweedse tactiek hier vaak verdedigd in de beginfase. Hoewel de zorg daar niet aan het overspoelen is, maken ze er toch wel een puinhoop van. De immuniteit blijft voorlopig uit. Echter gaat alles afhangen van de eventuele tweede golf, "gaat die daar milder verlopen doordat ze nu door de zure appel heenbijten of niet?" Hopelijk blijft een tweede golf natuurlijk uit en hoeven we daar niet naar te kijken.
Lees mijn post hierboven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in nota bene het zinnetjes waarin je quote worden nog tig andere sectoren genoemd. Dus hoezo "veroorzaakt is door scholen"?
Ja, daar zal sars cov 2 aanwezig zijn ja.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is op 1 bedrijf he, 21 in het ziekenhuis daarvan
Dit is echt de dag na dé persconferentie al ontkracht.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Het kan beide.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan snap ik niet meer wat jij denkt
En waar in die post staat dat er grootschalige besmetting heeft plaatsgevonden van kind-op-kind of kind-op-volwassene?quote:
"In de onderstaande grafiek analyseren we indicatief waar wij denken dat de actoren staan door de tijd heen.In de loop der tijd zijn wijzigingen in strategievoorkeuren waar te nemen bij diverse actoren"quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoor
[..]
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.
Ik mag hopen dat je begrijpt wetenschappers het in deze pandemie niet over alles eens zijn, en dat er nog veel onduidelijk is. Alle landen die vol voor containment hebben gekozen laten ze in ieder geval ook gewoon adviseren door wetenschappelijke instituten.
Ben jij het toevallig eens met Pieter Klok?![]()
https://www.dumpert.nl/item/7931689_bd9d42e2
Het ging om het feit of er 100% bewijs is/was of kinderen minder snel besmet raken of anderen besmettingen en hoe het RIVM hierop in moet/moest spelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waar in die post staat dat er grootschalige besmetting heeft plaatsgevonden van kind-op-kind of kind-op-volwassene?
Ook hier zijn er besmettingen, het lijkt er op, maar ik ben geen viroloog....quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.
"Israel has seen a spike in coronavirus cases as schools, businesses, restaurants, bars, tourist attractions and other establishments reopen. Many schools throughout the country have closed after cases tied to students and staff members continue to climb. "
Maar waar is dan dat hele punt over de inentingen van koeien?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het kan beide.
Als er veel op het ziekenhuis terecht komen zal het de dodelijke variant van corona zijn.
Als er niemand ziek van wordt zal het best eens kunnen dat het een matige corona variant is die niet zoveel zeer doet.
Dat noemen we een literature study.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.
Wat deze grapjurk doet, is een mening vormen, en dan selectief bronnen zoeken die dat bevestigen. Dat maakt het academische diarree.
Niemand beweert dat het bewijs 100% is. Dat lijkt me sowieso nogal een belachelijke eis voor eender welke wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het ging om het feit of er 100% bewijs is/was of kinderen minder snel besmet raken of anderen besmettingen en hoe het RIVM hierop in moet/moest spelen.
Dan nog gingen ze voor groepsimmuniteit via de tweede strategie van de tabel, die hier 'zachte landing' wordt genoemd.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Pardon. Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Precies zoals ene Tegnell in Zweden ook had berekend (maar uiteindelijk bleek de praktijk 'ietwat' tegen te vallen.
Gelukkig is het allereerste plan wel vrij snel in de prullenbak verdwenen.
Als je experts waaronder Xander Koolman, Arnold Bosman, Amrish Baidjoe, Alex Friedrich, Wim Schellekens, Yaneer Bar Yam en Zoe Hyde volgt weet je dat dit laatste niet klopt. Beweringen hebben wel degelijk een academische onderbouwing.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat deze grapjurk doet, is een mening vormen, en dan selectief bronnen zoeken die dat bevestigen. Dat maakt het academische diarree.
Het RIVM shopt net zo goed in onderzoeken. Want niet alle wetenschappers zijn het met elkaar eens. Mogen zij dan ook geen adviezen meer geven, omdat er nu eenmaal nog geen absolute consensus bestaat over thema's?quote:Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.
Jep, dus ik weet niet waarom jullie zo tegen dat beleid aldaar zijn, veel meer vrijheden, maar minimaal verschil in besmettingen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En 95% van het overige beleid had precies hetzelfde effect als in Nederland.
Literatuuronderzoek is niet per definitie biased. Sterker nog, een gedegen literatuuronderzoek is per definitie niet biased (of in ieder geval zeer beperkt).quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat noemen we een literature study.
Dan moet je niet biased onderzoek gaan weghalen maar juist een breed pallet zien van bevindingen.
Maar het is geen breed pallet, en als het een literature study was had hij zn onderzoeksmethodiek moeten beschrijven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat noemen we een literature study.
Dan moet je niet biased onderzoek gaan weghalen maar juist een breed pallet zien van bevindingen.
Dat ben ik ook helemaal niet. Noch was ik degene die beweerde dat we 'niet voor de Zweedse strategie zijn gegaan', want in de praktijk komen de Nederlandse en Zweedse aanpak op heel veel punten gewoon overeen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, dus ik weet niet waarom jullie zo tegen dat beleid aldaar zijn, veel meer vrijheden, maar minimaal verschil in besmettingen.
Kan toch, 14 teachers op 116 students.... Factor 1/10... Groepen van 1/20?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
https://www.npr.org/secti(...)ered?t=1593089398044
The most significant outbreak appeared last week in the Gymnasia Rehavia, a historic middle and high school in Jerusalem. There, 116 students and 14 teachers were infected, according to the Ministry of Education, and the school closed. Built in 1928, its graduates include prominent novelists, politicians and Netanyahu's late brother.
Welke mening probeert het RIVM dan door zn onderzoeken heen te drukken?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je experts waaronder Xander Koolman, Arnold Bosman, Amrish Baidjoe, Alex Friedrich, Wim Schellekens, Yaneer Bar Yam en Zoe Hyde volgt weet je dat dit laatste niet klopt. Beweringen hebben wel degelijk een academische onderbouwing.
[..]
Het RIVM shopt net zo goed in onderzoeken. Want niet alle wetenschappers zijn het met elkaar eens. Mogen zij dan ook geen adviezen meer geven, omdat er nu eenmaal nog geen absolute consensus bestaat over thema's?
Je leest niet goedquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt de dag na dé persconferentie al ontkracht.
Mick, ben jij het?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je leest niet goedIk zeg net dat ze er binnen enkele dagen na de persconferentie snel op het oorspronkelijke idee zijn teruggekomen.
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest, dat valt moeilijk te ontkennen als het zo overduidelijk in een officiële toespraak wordt verkondigd.
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.htmlquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest, dat valt moeilijk te ontkennen als het zo overduidelijk in een officiële toespraak wordt verkondigd.
Maandenlang kiezen voor een mitigatiebeleid dat afwijkt van wat andere landen doen heeft niets met een subjectieve keuze te maken bedoel je?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Welke mening probeert het RIVM dan door zn onderzoeken heen te drukken?
Maar denk je dat dat bewerktstelligt moet worden door de IC dermate vol te gooien met Corona patienten dat de reguliere zorg achterstanden oploopt? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Precies. Als ze niet binnen 24 uur een omwenteling hadden gemaakt dan had die speechschrijver wel een andere tekst bedacht voor Rutte. Je maakt mij echt niet wijs dat Rutte 5x begint over groepsimmuniteit, het zo'n belangrijke rol geeft in zijn verhaal en dat er dan vanaf het eerste ogenblik enkel een bijbedoeling aan vastzat.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.html
quote:De gekozen aanpak leidde tot vragen en verbazing. Op basis van berekeningen zou de besmetting van 50 tot 60 procent van de bevolking betekenen dat 40 duizend tot 80 duizend Nederlanders zouden omkomen.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest
Kortom: een secundair doel. Een bijkomstigheid.quote:En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Kortom, niet 'zo snel mogelijk'.quote:Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Maximaal controleren, oftewel, als het als rond moet gaan, moet het rondgaan onder groepen die er het minste last van hebben.quote:Alles overziend, zijn er 3 mogelijke scenario’s.
Het 1e scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Dan ga je wel voorbij aan de hoeveelheid mensen die bewust risico lopen terwijl ze wel in de categorie zitten die in zks terecht zou kunnen komen. 45 plus met overgewicht bijvoorbeeld, daar zijn er veel van in NLquote:Op donderdag 25 juni 2020 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat bewerktstelligt moet worden door de IC dermate vol te gooien met Corona patienten dat de reguliere zorg achterstanden oploopt? Natuurlijk niet.
Maar ik heb de indruk dat meer dan nu haalbaar zou moeten zijn.
Verder ben ik liberaal qua gedachtegoed, dus ik ben van mening, als mensen risico willen lopen, en daarmee de capaciteit van ons zorgtoestel niet negatief beïnvloeden. Dan is de ruimte daar om mensen gewoon hun eigen keuzes te laten maken.
Bijgesteld doel, nadat RIVM/OMT er in eerste instantie een primair doel van wilden maken. Anders kan je de toespraak van Rutte met geen mogelijkheid verklaren. Daar blij ik bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Kortom: een secundair doel. Een bijkomstigheid.
https://www.elsevierweekb(...)-zeg-dat-dan-753413/quote:Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, herhaalde vanmorgen tijdens een briefing de woorden van premier Rutte eerder deze week: ,,Er zullen nu eenmaal veel mensen geïnfecteerd raken. Dat geldt zelfs voor landen die op slot zitten.”
https://www.parool.nl/ned(...)el-op-zich~b8ac7e83/quote:Jaap van Dissel, hoofd van het Outbreak Management Team, zei daarom in de technische briefing in de Tweede Kamer dat hij wellicht te veel nadruk had gelegd op het concept groepsimmuniteit en dat het geen doel op zich was, maar een logisch gevolg van het feit dat het virus rondgaat, waar we mogelijk en hopelijk voordeel van kunnen hebben. Geen beleid dus, maar een onvermijdelijkheid.
quote:Volgens Van Dissel lijkt het overigens dat de verschillende landen allerlei andere maatregelen nemen, maar dat is volgens de expert in de praktijk helemaal niet zo. Ook zijn de meeste landen helemaal niet op slot, terwijl ze dat wél beweren. Alleen delen van China en Italië zitten echt op slot. “Het is allemaal een kwestie van framing. Hoe regeringen hun ingrepen verkopen aan het volk.”
quote:Als uit de toespraak van premier Mark Rutte het beeld is ontstaan dat de maatregelen tegen het nieuwe coronavirus er vooral op gericht zijn om ‘groepsimmuniteit’ te creëren, dan is dat onjuist. Volgens RIVM-directeur infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel is dat deel van de toespraak van Rutte ‘erg geframed’.
Van Dissel beantwoordde woensdagochtend in een hoorzitting vragen van de Tweede Kamer. De Kamer debatteert vanmiddag over de aanpak van het coronavirus. Het belangrijkste doel van het kabinet, in samenspraak met het RIVM, is om zo min mogelijk mensen uit kwetsbare groepen te laten overlijden en te zorgen dat zoveel mogelijk patiënten geholpen kunnen worden in de ziekenhuizen en op de intensive care, lichtte Van Dissel de aanpak toe.
quote:
quote:Rutte - 16 maart: "En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Dat moet ik uitleggen.Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun. Net als vroeger met de mazelen. Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen. Dat is het principe. Maar we moeten wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen. En in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen."
Lol, Van Dissel heeft zelf aan toespraak meegeschreven op zondag in het Torentje. Hoezo geramde als ie er zelf bij was? Je hebt de longread van NRC intussen toch wel gelezen neem ik aan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)tijd-kopen~b26a978f/
[..]
Zo was het wel op mij overkomen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Bijgesteld doel, nadat RIVM/OMT er in eerste instantie een primair doel van wilden maken. Anders kan je de toespraak van Rutte met geen mogelijkheid verklaren. Daar blij ik bij.
Als je niet wil geloven, luister dan de toespraak terug:
Van Dissel is een wetenschapper, geen communicatiespecialist die snapt dat mensen aan de haal gaan met je woorden en ervan maken wat ze er zelf in willen lezen. Zelfs maanden later nog blijkbaar.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:14 schreef Gretzl het volgende:
Lol, Van Dissel heeft zelf aan toespraak meegeschreven op zondag in het Torentje
Tuurlijk....quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Dissel is een wetenschapper, geen communicatiespecialist die snapt dat mensen aan de haal gaan met je woorden en ervan maken wat ze er zelf in willen lezen. Zelfs maanden later nog blijkbaar.
quote:De volgende dag neemt premier Rutte die gedachte over in een tv-toespraak. Het is de eerste keer in bijna vijftig jaar dat een Nederlandse premier live het land toespreekt. Zijn team werkt de hele dag aan de speech, Van Dissel leest mee en accordeert de alinea’s over groepsimmuniteit. Er wordt geen expliciet strategisch besluit genomen: Van Dissels middenweg wordt als de vanzelfsprekend verstandigste gezien. Het virus is immers niet meer volledig uit te bannen, en Nederland jarenlang op slot kan ook niet.
Wat zeg je Mick?quote:
Mijn eerste gedachte was ook dat ik het een erg onheilspellende boodschap was, waarvan ik maar moeilijk kon geloven dat ie waar kon zijn. Dat dit de enige mogelijke uitweg was. Direct uitgebreid gaan lezen over de aanpak van andere landen en toen wist ik dat RIVM/OMT/kabinet met vuur speelden. De gedachte blijkt ook te zijn ontstaan door foutieve/verouderde RIVM-modellen die als uitkomst hadden dat groepsimmuniteit relatief snel bereikt kon worden. Dat is uiteraard totaal niet waar gebleken, met Zweden als beste voorbeeld.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Zo was het wel op mij overkomen.
Ik kan me herinneren dat ik de dag erop in de IKEA was (laatste dag dat de IKEA open was trouwens), en dat ik hierover een discussie had over met een medewerker. 'Ja, uiteindelijk moeten we het allemaal krijgen' was haar opvatting. Maar 'liever nu niet'. En daar was ik het mee eens, omdat in de toekomst wellicht medicaties zouden krijgen en er gewoon meer bekend is.
Omdat mikken op snelle groepsimmuniteit een zeer controversieel beleid is. Ze moesten het wel anders uitleggen, anders had de publieke opinie het plan direct neergesabeld. Zie ook wat er in UK is gebeurd. Ons kabinet had niet de ballen om net zoals Zweden direct eerlijk te zijn over de intenties, wat ze trachtten te bereiken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)tijd-kopen~b26a978f/
[..]
Je hebt het hele artikel van Elsevier gelezen? Daar betoogt de schrijver precies hetzelfde als ik.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)-zeg-dat-dan-753413/
Maar als je nu niet wilt zien dat je maanden voor de gek bent gehouden, dan ga je waarschijnlijk nooit zien ben ik bang.quote:Groepsimmuniteit lijkt steeds op te duiken als strategie
Alleen duikt het idee van groepsimmuniteit voortdurend weer op en blijft het daarbij vaak wat onduidelijk hoe binnen het RIVM, het OMT en het kabinet wordt gedacht over dit onderwerp. Als de vraag wordt gesteld of groepsimmuniteit het doel is, ontkennen OMT en kabinet dat. Maar indirect zijn er steeds signalen die anders doen vermoeden.
In een interview met NOS.nl zei hoofd modelleur van het RIVM Jacco Wallinga dat als er geen vaccin of medicijn komt we ‘tegen die tijd behoorlijk op weg richting die 60 procent zijn’. Het RIVM zei later tegen Elsevier Weekblad dat Wallinga dacht aan 12 tot 18 maanden.
Lees ook dit commentaar van Bram Hahn: Met maatwerk kan samenleving sneller vooruit
Viroloog Ann Vossen, lid van het OMT, legde op 21 april bij Jinek uit dat het niet de bedoeling is het virus te stoppen, omdat dat helemaal niet realistisch is, maar het af te remmen. Het virus moet langzaam voortkabbelen en uiteindelijk moeten heel veel mensen het krijgen, om te beginnen kinderen.
Op 27 april pleitte arts-microbioloog Jan Kluytmans, werkzaam in het Amphia Ziekenhuis in Breda bij Op1 voor een veel hoger aantal IC-bedden. Die zouden nodig zijn omdat je dan kunt ‘spelen in de maatschappij’, ofwel uitproberen welk effect versoepelen van bepaalde maatregelen heeft, hetgeen meer besmettingen en meer ernstige gevallen gaat opleveren.
Kijk alleen maar naar Amerika, normaal gesproken zitten ze daar tussen de 30k - 50k griepdoden. Teller staat nu al op 120.000 en verwachting is dat ze misschien wel de 180.000 aantikken in oktober.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:27 schreef skrn het volgende:
Het was in mijn herinnering 1 vandaag of nieuwsuur die met een schatting van 40 tot 80k doden kwam, niet eens heel raar als je nu al op ongeveer 10k oversterfte zit en nog geen 10% van de bevolking besmet is geweest.
En op basis van die uitzending ging men wel twijfelen, en was woensdag dat plan min of meer van tafel. (Officieel dan).
Een periode van maanden is epidemiologisch gezien vaak wel zo snel mogelijk, als je daarnaast wél de beleidsdoelstelling inbouwt dat je de zorg niet wilt overbelasten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, niet 'zo snel mogelijk'.
[..]
Joh, als jij meer waarde hecht aan speculatieve twitterdraadjes dan primaire bronnen vanuit het kabinet/OMT die direct gevraagd zijn naar hun motieven, prima.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:29 schreef Gretzl het volgende:
Maar als je nu niet wilt zien dat je maanden voor de gek bent gehouden, dan ga je waarschijnlijk nooit zien ben ik bang.
Eigen schuld dikke bult, hoeven we niet te verbieden als er genoeg capaciteit is op de IC toch.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dan ga je wel voorbij aan de hoeveelheid mensen die bewust risico lopen terwijl ze wel in de categorie zitten die in zks terecht zou kunnen komen. 45 plus met overgewicht bijvoorbeeld, daar zijn er veel van in NL
Niet per definitie nee, mensen vergelijken hier landen met elkaar die qua karakteristieken compleet langs elkaar lopen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Maandenlang kiezen voor een mitigatiebeleid dat afwijkt van wat andere landen doen heeft niets met een subjectieve keuze te maken bedoel je?
Hij is altijd mee eens met iedereen natuurlijk... maar gaat altijd voor zijn gelijk te halen.quote:
Dat laatste zal idd wel gebeuren, maar er zijn alsnog genoeg zinnige vergelijkingen te maken. Qua strategische keuzes kan dat zeker. Kijk bijvoorbeeld ook naar de puinhoop die sommige Amerikaanse landen er nu van maken, allemaal zo extreem onnodig.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet per definitie nee, mensen vergelijken hier landen met elkaar die qua karakteristieken compleet langs elkaar lopen.
Lekker motiverend voor de zorgmedewerkers.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult, hoeven we niet te verbieden als er genoeg capaciteit is op de IC toch.
Met de wijsheid van nu keuzes van toen verklaren is niet helemaal eerlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat laatste zal wel gebeuren, maar er zijn genoeg zinnige vergelijkingen te maken. Qua strategische keuzes kan dat zeker.
De Groene Amsterdammer had hier op 25 maar een goed stuk over:
https://www.groene.nl/artikel/langzaam-richting-smoren
En hoe hadden we in Nederland voor kunnen staan als het OMT direct voor een zogeheten Aziatische aanpak had gekozen? D.w.z. zowel massaal testen, extreem goed BCO als een brede mondmaskerplicht. Daar hoor je niemand over:
https://www.groene.nl/artikel/de-wereld-op-z-n-kop-2020-05-27
Meer maatregelen, snel en kleine stappen handelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Lekker motiverend voor de zorgmedewerkers.
Wat is jouw oplossing als de capaciteit in gevaar komt? Aangezien de Corona sceptici niet in quarantaine willen, niet willen testen , met klachten gewoon naar buiten gaan en geen afstand wil houden?
Nee eigenlijk niet, ik vind dat we het lekker doen als land.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:45 schreef Gretzl het volgende:
@:Fretwork: heb jij nog iets inhoudelijks te melden over dit onderwerp?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik ga hier een tegel van maken en hem inlijsten. Beëindig je politieke discussies ook altijd met zo'n absurde vergelijking waardoor helemaal niemand je serieus meer neemt?quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
BREAKING!
Het blijkt dat hoe meer rijst je eet, hoe minder coronadoden je hebt! Ik heb het aantal coronadoden per miljoen inwoners geplot tegenover de rijstconsumptie per persoon. Dit is wat ik vond:
[ afbeelding ]Het is een exponentiële daling!
/s
Ik ga er vanuit dat je wel het artikel van Co Nimex hierover hebt gelezen?quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
BREAKING!
Het blijkt dat hoe meer rijst je eet, hoe minder coronadoden je hebt! Ik heb het aantal coronadoden per miljoen inwoners geplot tegenover de rijstconsumptie per persoon. Dit is wat ik vond:
/s
Spurieuze correlaties zijn één van de grootste problemen in de wetenschap. Noem dat maar absurd.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ga hier een tegel van maken en hem inlijsten. Beëindig je politieke discussies ook altijd met zo'n absurde vergelijking waardoor helemaal niemand je serieus meer neemt?![]()
![]()
Nee, maar bevestigt die mijn punt? Want dan quote ik die hier even.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je wel het artikel van Co Nimex hierover hebt gelezen?
Co Nimex niet kennen...quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, maar bevestigt die mijn punt? Want dan quote ik die hier even.
Je citaat spreekt je eigen betoog tegen. Er is nooit besloten voor groepsimmuniteit te gaan. En de volgende dag werd dat zelfs expliciet ontkent. Dus ja. Ik vind dit een beetje een raar betoog.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tuurlijk....
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)inde-paniek-a4003075
Ben jij de woordvoerder van JvD ofzo?
Als jij onomstotelijk kan aantonen dat er bijvoorbeeld in het geval van het succes van massaal mondmaskergebruik een belangrijke derde variabele een rol speelt hoor ik het graag. En dan wil ik niemand meer horen over een spurieuze correlaties.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spurieuze correlaties zijn één van de grootste problemen in de wetenschap. Noem dat maar absurd.
Is goed, gewoon lekker dat voorbeeld kiezen waarvan we allemaal weten dat het werkt. Niet dat dat iets te maken had met de opmerking van DireStraits, maar soitquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als jij onomstotelijk kan aantonen dat er bijvoorbeeld in het geval van het succes van massaal mondmaskergebruik een belangrijke derde variabele een rol speelt hoor ik het graag. En dan wil ik niemand meer horen over een spurieuze correlaties.
Totdat die derde variabele is aangetoond ga ik zelf gewoon uit van het principe van Occam's Razor en is er dus wel een directe correlatie. Veel waarschijnlijk namelijk. Gelukkig is de WHO het al een tijdje met me eens
quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
BREAKING!
/sKan je het interactie effect tussen rijst en pasta consumptie plotten tegen het aantal corona doden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Goed, over de interpretatie van de woorden en daden blijven we van mening verschillen. Niks aan te doen dan. Het zal hopelijk allemaal wel boven tafel komen bij de uiteindelijke parlementaire enquête wat de werkelijke intenties zijn geweest.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je citaat spreekt je eigen betoog tegen. Er is nooit besloten voor groepsimmuniteit te gaan. En de volgende dag werd dat zelfs expliciet ontkent. Dus ja. Ik vind dit een beetje een raar betoog.
Te kleine dataset, tenzij je noodles meeneemt. In dat geval loopt hij ongeveer tegelijk aan de rijstlijnquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan je het interactie effect tussen rijst en pasta consumptie plotten tegen het aantal corona doden?
Kunnen dit soort partijen niet gezet worden op commerciële projecten? Neem als voorbeeld het voetbal straks weer met hopelijk volle stadions. Zou mooi zijn als je wekelijks een percentage supporters vrijwillig kunt testen zodat je een goed beeld krijgt van een eventuele verspreiding. Nu gebeurd er helemaal niets met dit soort tests, toch zonde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ing-coronatests.html
Ondertussen beginnen een tweetal laboratoria een kort geding. Ze eisen testopdrachten.
Je gaat me drie stappen te snel. Ja er zijn grote fouten gemaakt. Maar ik acht 'onervarenheid, overrompeling, onderschatting' toch een veel grotere oorzaak dan een soort geheime dieper liggende strategie waar velen voor moeten overlijden.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Goed, over de interpretatie van de woorden en daden blijven we van mening verschillen. Niks aan te doen dan. Het zal hopelijk allemaal wel boven tafel komen bij de uiteindelijke parlementaire enquête wat de werkelijke intenties zijn geweest.
Als hier verschillende users betogen dat Zweden en Nederland voor 95% op elkaar leken qua beleid dan is het volgens mij helemaal niet zo aannemelijk dat NL nooit voor groepsimmuniteit wilde gaan. De NLse communicatie is alleen veel onduidelijker/vager geweest en dan helpt het ook niet mee dat bijv De Jonge constant zei dat er te weinig testmateriaal/-capaciteit was, terwijl een groot deel van de testen in de praktijk niet eens gebruikt werd in maart/april. Dat is toch erg opvallend. Alles bij elkaar is het nog steeds verwarrend, omdat NL geen coherente keuzes heeft gemaakt die maar op 1 manier uit te leggen zijn.
Ik kies dit voorbeeld omdat @DireStraits7 met z'n rijst ook inhaakte op de mondmaskers, naar aanleiding van een eerdere discussie die we op een ander forum hadden. Dat had jij natuurlijk niet kunnen weten. @DireStraits7 heeft z'n eigen grafiek gemaakt naar aanleiding van deze over de effectiviteit van mondmaskers. Met zijn toestemming kan ik wel even delen wat hij bedoelde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is goed, gewoon lekker dat voorbeeld kiezen waarvan we allemaal weten dat het werkt. Niet dat dat iets te maken had met de opmerking van DireStraits, maar soit
Ik durf wel te stellen dat er veel niet eens als fouten te boek hoeven te staan, maar voortkomen uit gebrekkige concencus over het virus en een werkende aanpak, zeker in een aanloopfase.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je gaat me drie stappen te snel. Ja er zijn grote fouten gemaakt. Maar ik acht 'onervarenheid, overrompeling, onderschatting' toch een veel grotere oorzaak dan een soort geheime dieper liggende strategie waar velen voor moeten overlijden.
Het zijn knettercommerciele partijen, wat ook de reden is dat ze geen opdrachten krijgen overigens, dus voor wie er betaald wordt er getest.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kunnen dit soort partijen niet gezet worden op commerciële projecten? Neem als voorbeeld het voetbal straks weer met hopelijk volle stadions. Zou mooi zijn als je wekelijks een percentage supporters vrijwillig kunt testen zodat je een goed beeld krijgt van een eventuele verspreiding. Nu gebeurd er helemaal niets met dit soort tests, toch zonde.
Oh dat zal zeker een deel zijn ja. Maar de sterker uit TTI trekken wegens gebrek aan testcapaciteit terwijl je niet eens weet hoeveel tests je hebt is wel bijzonder. Om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat er veel niet eens als fouten te boek hoeven te staan, maar voortkomen uit gebrekkige concencus over het virus en een werkende aanpak, zeker in een aanloopfase.
Precies. Als men de overtuiging had gehad om in het grootste deel van het land, m.u.v Noord-Brabant, door te gaan met TTI en er tegelijkertijd álles aan had gedaan om de capaciteit van GGD's en de teststraten z.s.m. op te hogen dan was Nederland veel onheil bespaard gebleven. De verspreiding is juist zo wijd geweest omdat er half maart al was besloten dat opsporen geen zin meer had. Terwijl er toen alleen grote brandhaarden in Brabant waren.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dat zal zeker een deel zijn ja. Maar de sterker uit TTI trekken wegens gebrek aan testcapaciteit terwijl je niet eens weet hoeveel tests je hebt is wel bijzonder. Om maar iets te noemen.
23 maart was nog maar 30% van de geregistreerde gevallen Brabants. Gezien de incubatietijd lijkt de stelling: "half maart zijn er alleen grote brandhaarden in Brabant" niet kloppend.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Precies. Als men de overtuiging had gehad om in het grootste deel van het land, m.u.v Noord-Brabant, door te gaan met TTI en er tegelijkertijd álles aan had gedaan om de capaciteit van GGD's en de teststraten z.s.m. op te hogen dan was Nederland veel onheil bespaard gebleven. De verspreiding is juist zo wijd geweest omdat er half maart al was besloten dat opsporen geen zin meer had. Terwijl er toen alleen grote brandhaarden in Brabant waren.
Ja, er had ook veel eerder een lockdown in Brabant moeten komen. Men had kunnen leren van wat er in Wuhan was gebeurd. Helaas is het tempo van de verspreiding ernstig onderschat.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
23 maart was nog maar 30% van de geregistreerde gevallen Brabants. Gezien de incubatietijd lijkt de stelling: "half maart zijn er alleen grote brandhaarden in Brabant" niet kloppend.
https://www.rivm.nl/docum(...)erland-23-maart-2020
twitter:D62Darya twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:25:40"Voorzitter, nogmaals, ik heb geen toespraak gehouden over #groepsimmuniteit, die ken ik niet." aldus @minpres:
Nou wij wel meneer Rutte.
👇#leugenaar https://t.co/u6MtC7SkdG reageer retweet
Snap ik, maar vraag mij af hoeveel die kosten zijn. Je kondigt een steunpakket aan voor het voetbal van 140 miljoen euro vanwege de inkomsten die clubs mislopen. Mede door het feit dat je star wilt blijven vasthouden aan de 1,5 meter in het stadion, wat natuurlijk nooit gaat werken. Met als gevolg dat in principe de stadions weer dicht kunnen straks en dus de staat tientallen miljoenen extra gaat kosten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zijn knettercommerciele partijen, wat ook de reden is dat ze geen opdrachten krijgen overigens, dus voor wie er betaald wordt er getest.
Een toespraak houden over groepsimmuniteit is iets anders dan een toespraak waarin groepsimmuniteit wordt benoemd, jij begrijp?quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:25 schreef Gretzl het volgende:
twitter:D62Darya twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:25:40"Voorzitter, nogmaals, ik heb geen toespraak gehouden over #groepsimmuniteit, die ken ik niet." aldus @:minpres:
Nou wij wel meneer Rutte.
👇#leugenaar https://t.co/u6MtC7SkdG reageer retweet
Neequote:Op donderdag 25 juni 2020 16:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een toespraak houden over groepsimmuniteit is iets anders dan een toespraak waarin groepsimmuniteit wordt benoemd, jij begrijp?
quote:Want ik heb vanavond geen gemakkelijke boodschap voor u.
De realiteit is, dat het coronavirus onder ons is en voorlopig ook onder ons zal blijven.
Er is geen eenvoudige of snelle uitweg uit deze zeer moeilijke situatie.
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.
Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Alles overziend, zijn er drie mogelijke scenario's.
Het eerste scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Met deze aanpak waarin de meeste mensen alleen lichte klachten zullen krijgen, bouwen we immuniteit op en zorgen we dat de zorg het aankan.
Met als doel dat de verpleeghuizen, de thuiszorg, de ziekenhuizen en vooral de intensive care afdelingen niet overbelast raken.
Zodat er steeds voldoende capaciteit is de mensen te helpen die het meest kwetsbaar zijn.
Het tweede scenario is dat we het virus onbeheerst zijn gang laten gaan.
Daarmee zou ons zorgsysteem in de piek van de besmetting volkomen overvraagd worden, waardoor er niet genoeg capaciteit zou zijn om kwetsbare ouderen en andere patiënten met een hoog risico te helpen.
Dat moeten we uiteraard koste wat kost voorkomen.
Het derde scenario is dat we eindeloos proberen het virus tegen te houden.
Dat betekent dat het land helemaal op slot gaat.
Zo'n rigoureuze aanpak kan op het oog aantrekkelijk lijken, maar deskundigen wijzen erop dat het bepaald geen kwestie van dagen of weken zou zijn.
In dat scenario zouden we ons land feitelijk een jaar of zelfs langer moeten platleggen, met alle gevolgen van dien.
En als het praktisch al zou kunnen - om mensen zo lang alleen met toestemming hun huis uit te laten komen - dan nog kan het virus meteen weer de kop opsteken als de maatregelen worden ingetrokken.
Ja maar ho eens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, er had ook veel eerder een lockdown in Brabant moeten komen. Men had kunnen leren van wat er in Wuhan was gebeurd. Helaas is het tempo van de verspreiding ernstig onderschat.
Ik blijf erbij dat het schandalig is dat TTI / containment zo vroeg werd opgegeven.
https://www.gelderlander.(...)anden-weer~ae3314d3/quote:Voor het eerst in maanden stijgt het aantal dagelijkse coronabesmettingen in Europa weer. Dit werelddeel telt meer dan 2,5 miljoen besmettingen. Dat bevestigde Hans Kluge, directeur van de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vandaag.
Het Europese aandeel in het aantal besmettingen wereldwijd is gedaald in vergelijking met eerder dit jaar, maar toch worden er dagelijks nog bijna 20.000 nieuwe Europese gevallen en meer dan 700 overlijdens genoteerd. Sinds vorige week stijgt het aantal besmettingen in Europa weer, voor het eerst in maanden, en vooral dat zorgt voor de nodige ongerustheid bij het WHO. ,,Ik heb dan ook wekenlang gewaarschuwd voor een heropflakkering als landen hun maatregelen zouden aanpassen”, bekende Kluge vandaag tijdens een digitaal persmoment.
Als we de stijging van het reproductiegetal niet snel onder controle krijgen, zal de Europese gezondheidszorg opnieuw zwaar belast worden
De stijging werd vastgesteld in dertig Europese landen. In elf landen is er bovendien sprake van een significante stijging van het reproductiegetal tijdens de voorbije twee weken. ,,Als we dat niet onder controle krijgen, zal de Europese gezondheidszorg opnieuw zwaar belast worden”, alarmeert Kluge. De WHO Europa-directeur erkent wel dat in Polen, Duitsland, Spanje en Israël snel is gereageerd op nieuwe uitbraken, die zich voordeden in scholen, mijnen en de voedingsindustrie.
Hij weet heus wel dat de versoepelingen tot een stijging van besmettingen kunnen lijden. Heel Europa =/= Nederland.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:39 schreef hooibaal het volgende:
Rutte heeft voor zijn beurt gesproken met al zijn versoepelingen:
[..]
https://www.gelderlander.(...)anden-weer~ae3314d3/
Fijn hè dit nieuws.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:39 schreef hooibaal het volgende:
Rutte heeft voor zijn beurt gesproken met al zijn versoepelingen:
[..]
https://www.gelderlander.(...)anden-weer~ae3314d3/
Natuurlijk niet, maar je kon er wel op wachten. Heel leuk dat iedereen lekker blij is met de versoepelingen, maar dit is de keerzijde van de medaille. Jouw vertier is andermans dood.quote:
Elke dag eerder ingrijpen met maatregelen die het reproductiegetal sterk deden afnemen had al een verschil gemaakt. Zo lang als mogelijk nieuwe infecties en hun contacten opsporen draagt ook bij het verkleinen van de R. Er zouden nog steeds minder mensen besmet zijn geraakt, vanwege het exponentiële karakter van de epidemie als je niets of relatief weinig doet. Mijn punt blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ze half maart die keuze anders hadden gemaakt, had nog steeds iedereen er zo bijgezeten op 23 maart, gezien de incubatietijd.
Jouw vertier is andermans gebrek aan vertier.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar je kon er wel op wachten. Heel leuk dat iedereen lekker blij is met de versoepelingen, maar dit is de keerzijde van de medaille. Jouw vertier is andermans dood.
Vertier ook echt? Voor veel mensen is dit dus gewoon hun brood. Sta daar eens bij stil. Hypocriet gedoe. Wees blij dat dit kan. Voor die mensen. Prima dat je zelf goed slaapt de afgelopen maanden maar dat geldt niet voor iedereen. En nee, mij treft het niet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar je kon er wel op wachten. Heel leuk dat iedereen lekker blij is met de versoepelingen, maar dit is de keerzijde van de medaille. Jouw vertier is andermans dood.
twitter:XanderKoolman twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:37:41De lucht is blauw, de besmettingen laag, en het OMT geeft het begrip 'maximaal controleren' een nieuwe betekenis.
En daar ben ik heel blij mee! https://t.co/pyqRwssfhx reageer retweet
Een vaccin betekent dan ook niet dat er geen doden meer vallen. Zie de griep.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:48 schreef Cynicio het volgende:
Als het aan hooibaal ligt strekken de maatregelen tot zelfs na een eventueel vaccin. Stel je voor dat het vaccin na 3 jaar ineens niet meer werkt. Elk sterfgeval is er één te veel!
Italië liep vanaf de eerste registratie in Lombardije heel anders dan Nederland. 17 registraties op dag één, daar was de beerput al open. Hier hadden we een gestage lijn, overigens met de eerste registratie maar één week na Italie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Elke dag eerder ingrijpen met maatregelen die het reproductiegetal sterk deden afnemen had een verschil gemaakt. Zo lang als mogelijk nieuwe infecties en hun contacten opsporen draagt ook bij het verkleinen van de R. Er zouden nog steeds minder mensen besmet zijn geraakt. Mijn punt blijft hetzelfde.
Wat ik vooral niet begreep dat is dat er in Nederland zo lang gewacht werd met maatregelen die de exponentiële verspreiding daadwerkelijk tot stilstand konden brengen. Aan de hand van de situatie in Italië kon men prima inschatten dat elke dag langer wachten met het instellen van een ('intelligente') lockdown voor een hogere piek zou zorgen. Italië liep immers twee weken voor op Nederland.
Als er al een werkend vaccin wordt gevonden. Is voor een RNA virus zeker geen garantie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een vaccin betekent dan ook niet dat er geen doden meer vallen. Zie de griep.
Maar sommige mensen denken echt dat er straks een magische drank op de markt komt die iedereen in 1 klap beter maakt of zo.
Het doel is ook niet om doden te voorkomen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Echt? Wie dan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een vaccin betekent dan ook niet dat er geen doden meer vallen. Zie de griep.
Maar sommige mensen denken echt dat er straks een magische drank op de markt komt die iedereen in 1 klap beter maakt of zo.
Niet meteen zo dramatisch, want dat is zeker niet 1-op-1 zo.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ook dat.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als er al een werkend vaccin wordt gevonden. Is voor een RNA virus zeker geen garantie.
Het zou je verbazen hoeveel mensen geschokt zijn als 1, 2 of 3 mensen overlijden aan corona. Ineens bestaan alle andere doodsoorzaken niet meer.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het doel is ook niet om doden te voorkomen.
Coronadoden wegen veel zwaarder, dat weet je toch wel.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoeveel mensen geschokt zijn als 1, 2 of 3 mensen overlijden aan corona. Ineens bestaan alle andere doodsoorzaken niet meer.
Hoeveel registraties denk je dat we gehad zouden hebben als de casusdefinitie direct was verruimd en iedereen met klachten of verdenking van corona in aanmerking was gekomen voor een test?quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
8 maart ging noord-italie in lockdown, met 7300 cases, en een dringend risico voor de ziekenhuizen
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Italy
Wij hadden er op 16 maart 1400:
https://en.wikipedia.org/(...)c_in_the_Netherlands
Ik dacht dat die italie vergelijking mythe en sprookhes nu wel achter ons lagen.....quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Elke dag eerder ingrijpen met maatregelen die het reproductiegetal sterk deden afnemen had al een verschil gemaakt. Zo lang als mogelijk nieuwe infecties en hun contacten opsporen draagt ook bij het verkleinen van de R. Er zouden nog steeds minder mensen besmet zijn geraakt, vanwege het exponentiële karakter van de epidemie als je niets of relatief weinig doet. Mijn punt blijft hetzelfde.
Wat ik vooral niet begreep dat is dat er in Nederland zo lang gewacht werd met maatregelen die de exponentiële verspreiding daadwerkelijk tot stilstand konden brengen. Aan de hand van de situatie in Italië kon men prima inschatten dat elke dag langer wachten met het instellen van een ('intelligente') lockdown voor een hogere piek zou zorgen. Italië liep immers twee weken voor op Nederland.
Wel een interessante mediatie van de binnentemperatuur in supermarkten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Te kleine dataset, tenzij je noodles meeneemt. In dat geval loopt hij ongeveer tegelijk aan de rijstlijn
Dat bepaalt het doel gelukkig niet. Doden voorkomen is nooit het doel geweest.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoeveel mensen geschokt zijn als 1, 2 of 3 mensen overlijden aan corona. Ineens bestaan alle andere doodsoorzaken niet meer.
We gingen uit van 6000 op 16 maart, maar datzelfde geld voor Italie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel registraties denk je dat we gehad zouden hebben als de casusdefinitie direct was geruimd en iedereen met klachten of verdenking van corona in aanmerking was gekomen voor een test?
Kluytmans had berekend dat er rond 16 maart het aantal werkelijke besmettingen vele malen hoger moest liggen.
Ik ken niemand die corona heeft of heeft gehad. In mijn familie hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We gingen uit van 6000 op 16 maart, maar datzelfde geld voor Italie.
Hoeveel mensen heb jij al gehoord die denken dat ze corona gehad hebben? Voor mijn gevoel heeft 80% van Nederland namelijk het gevoel dat ze getest hadden moeten worden.
Het is ieders goed recht om over zulke dingen geschokt te zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-ziekenhuis.htmlquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel registraties denk je dat we gehad zouden hebben als de casusdefinitie direct was verruimd en iedereen met klachten of verdenking van corona in aanmerking was gekomen voor een test?
Kluytmans had berekend dat er rond 16 maart het aantal werkelijke besmettingen vele malen hoger moest liggen. Alleen al in Brabant minimaal 42k.
[ afbeelding ]
Ik ook niet, maar heb wel veel mensen die in die tijd "snotterig, keelpijnerig, etc" waren. In de heersende paniek had je half Nederland kunnen testen met een ruimere definitie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ken niemand die corona heeft of heeft gehad. In mijn familie hetzelfde verhaal.
Vooral hier in het topic veel mensen die het zeker gehad hebben toen ze verkouden waren begin van het jaar, maar nooit getest zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb jij al gehoord die denken dat ze corona gehad hebben? Voor mijn gevoel heeft 80% van Nederland namelijk het gevoel dat ze getest hadden moeten worden.
We weten natuurlijk niet hoeveel onderschatting er was in Italië. Maar mijn verhaal dat er het tempo van de verspreiding in de eerste weken gewoon ernstig is onderschat blijft staan. NRC kwam ook tot die conclusie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Meerdere directe collega's hebben corona gehad, die hebben een officiële test gehad. Voor 1 van hen was het kantje boord. Daarnaast nog een vijftal vrienden die vermoeden dat ze het gehad hebben, maar zich niet konden laten testen.quote:Hoeveel mensen heb jij al gehoord die denken dat ze corona gehad hebben? Voor mijn gevoel heeft 80% van Nederland namelijk het gevoel dat ze getest hadden moeten worden.
Je weet dat Jan Kluytmans arts-microbioloog is en ook onderdeel is van het OMT? En dat dat Britse epidemiologische model afkomstig was van het Imperial College?quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-ziekenhuis.html
6000 in Nederland
Dit was de concencus van de GGD, maar het model dat "hij van internet plukte" zal wel een stuk betrouwbaarder zijn.
Oh ja, die ken ik genoeg. Ik heb er nu ook ladt van. 2 maanden geleden ook al en nu dus weer.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar heb wel veel mensen die in die tijd "snotterig, keelpijnerig, etc" waren. In de heersende paniek had je half Nederland kunnen testen met een ruimere definitie.
Zolang Jan op eigen houtje dit soort uitspraken doet, die niet gedragen worden doet dat er weinig toe niet waar?quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je weet dat Jan Kluytmans arts-microbioloog is en ook onderdeel is van het OMT? En dat dat Britse epidemiologische model afkomstig was van het Imperial College?
En blijkbaar kwamen er 1000 van de totale 3000 IC-gevallen uit Brabant, die bovendien op 16 maart al besmet waren. Althans zo suggereert dat bericht.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:59 schreef Fretwork het volgende:
maar het model dat "hij van internet plukte" zal wel een stuk betrouwbaarder zijn.
Zowiezo doet het er weinig meer toe nu....quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zolang Jan op eigen houtje dit soort uitspraken doet, die niet gedragen worden doet dat er weinig toe niet waar?
Dat er meer gevallen waren dan gemeten is duidelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoeveel onderschatting er was in Italië. Maar mijn verhaal dat er het tempo van de verspreiding in de eerste weken gewoon ernstig is onderschat blijft staan. NRC kwam ook tot die conclusie.
[..]
Meerdere directe collega's hebben corona gehad, die hebben een officiële test gehad. Voor 1 van hen was het kantje boord. Daarnaast nog een vijftal vrienden die vermoeden dat ze het gehad hebben, maar zich niet konden laten testen.
Ik deel dat gevoel overigens niet
Het schijnt trouwens dat er nu een kleine miljoen Nederlanders daadwerkelijk geïnfecteerd zijn geraakt. Als je er vanuit gaat dat de resultaten van Sanquin voldoende representatief zijn.
Zeker, behalve dan dat iemand het hier gebruikt om z'n betoog te pluggen met de vraag of die in de OP mag.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zowiezo doet het er weinig meer toe nu....
ik had het kunnen volgen als in de laatste week februari alle mensen die uit Italië terugkwamen en symptomen hadden zich verplicht hadden moeten laten testen. Maar het protocol was dat alleen mensen uit bepaalde delen van de regio Lombardije alert moesten zijn wat dat betreft.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar heb wel veel mensen die in die tijd "snotterig, keelpijnerig, etc" waren. In de heersende paniek had je half Nederland kunnen testen met een ruimere definitie.
Ook interessant om de hele draad terug te lezen:twitter:NaomiOhReally twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:39:01Van Esch says a friend and her partner struggled for a week to get tested after having symptoms on return from Italy, and were not advised to quarantine.
Once found positive, they were told not to tell their contacts, or their work, but to keep the diagnosis quiet, van Esch says https://t.co/bwpKsyt0wJ reageer retweet
twitter:NaomiOhReally twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:38:48I'm going to do a thread about the response to the Covid-19 Coronavirus in the Netherlands: socially, in the media, and by authorities. reageer retweet
Je blijft lekker gaan met je sterke bronnen, een correspondent die gehoord heeft over een vriend en haar partner.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
ik had het kunnen volgen als in de laatste week februari alle mensen die uit Italië terugkwamen en symptomen hadden zich verplicht hadden moeten laten testen. Maar het protocol was dat alleen mensen uit bepaalde delen van de regio Lombardije alert moesten zijn wat dat betreft.
Deze rede van een Tweede Kamerlid vind ik veelzeggend:Ook interessant om de hele draad terug te lezen:twitter:NaomiOhReally twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:39:01Van Esch says a friend and her partner struggled for a week to get tested after having symptoms on return from Italy, and were not advised to quarantine.
Once found positive, they were told not to tell their contacts, or their work, but to keep the diagnosis quiet, van Esch says https://t.co/bwpKsyt0wJ reageer retweettwitter:NaomiOhReally twitterde op zondag 08-03-2020 om 20:38:48I'm going to do a thread about the response to the Covid-19 Coronavirus in the Netherlands: socially, in the media, and by authorities. reageer retweet
twitter:domdyer70 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 09:19:3412 tonnes of rubbish left on Bournemouth beach yesterday. People had even defecated in burger boxes & left on beach. We are creating a pandemic & pollution hell on Earth #Covid19UK #plasticpollution https://t.co/FoYcvligF1 reageer retweet
Omstreeks 16 Maart lag ik ook een week met 39 koorts op bed (ik werk in Eindhoven maar woon in Utrecht). Toen ik de doktersassistente belde zei ze ach ja het kan ook de griep zijn die heerst. Griep in mid-maart? Nouja.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel registraties denk je dat we gehad zouden hebben als de casusdefinitie direct was verruimd en iedereen met klachten of verdenking van corona in aanmerking was gekomen voor een test?
Kluytmans had berekend dat er rond 16 maart het aantal werkelijke besmettingen vele malen hoger moest liggen. Alleen al in Brabant minimaal 42k.
[ afbeelding ]
Daar kun je achteraf nooit helemaal zeker van zijn, omdat we het niet geprobeerd hebben. Net zo min kun jij ook niet zeker weten dat een andere, snellere aanpak in maart weinig had uitgemaakt voor het verloop. Dat blijft koffiedikkijker. Maar het is wel aannemelijk dat eerder ingrijpen voor een minder hoge piek zorgt, zoals Pueyo al vanaf het begin betoogt.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat er meer gevallen waren dan gemeten is duidelijk.
Jouw conclusie dat we vergelijkbaar liepen met Italie, of dat een andere aanpak half maart het grotendeels binnen Brabant had gehouden zie ik nog steeds niet terug.
Ook vandaag zijn er, statistisch gezien, waarschijnlijk weer honderden mensen overlijden, waarvan een substantieel van de mensen onder de 40.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Vroegtijdige signalering is wel belangrijk voor een volgende crisis.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zowiezo doet het er weinig meer toe nu....
Ja natuurlijk, per definitie.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar kun je achteraf nooit helemaal zeker van zijn, omdat we het niet geprobeerd hebben. Net zo min kun jij ook niet zeker weten dat een andere, snellere aanpak in maart weinig had uitgemaakt voor het verloop. Dat blijft koffiedikkijker. Maar het is wel aannemelijk dat eerder ingrijpen voor een minder hoge piek zorgt, zoals Pueyo al vanaf het begin betoogt.
Griepseizoen was volgens mij wel relatief lang dit jaar, en soms kan het half maart nog deksels winters aanvoelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:10 schreef speknek het volgende:
Gaat top in Engeland[ afbeelding ]twitter:domdyer70 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 09:19:3412 tonnes of rubbish left on Bournemouth beach yesterday. People had even defecated in burger boxes & left on beach. We are creating a pandemic & pollution hell on Earth #Covid19UK #plasticpollution https://t.co/FoYcvligF1 reageer retweet
Major incident declared in Bournemouth as thousands of people flock to beaches
[..]
Omstreeks 16 Maart lag ik ook een week met 39 koorts op bed (ik werk in Eindhoven maar woon in Utrecht). Toen ik de doktersassistente belde zei ze ach ja het kan ook de griep zijn die heerst. Griep in mid-maart? Nouja.
Je kan 1. blijkbaar niet lezenquote:Op donderdag 25 juni 2020 17:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je blijft lekker gaan met je sterke bronnen, een correspondent die gehoord heeft over een vriend en haar partner.
Als dat nu nog steeds niet duidelijk is dan stel ik voor dat je de hele reconstructie van NRC nog eens op je gemak terugleest. Tuurlijk heeft de casusdefinitie en het testbeleid invloed op het verloop van de epidemie.quote:En dan nog, hoe draagt dit in vredesnaam bij aan je opmerkingen over falend beleid half maart?
Zeker. In januari alle grenzen sluiten en iedereen opsluiten toen had ook een minder hoge piek opgeleverd.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar kun je achteraf nooit helemaal zeker van zijn, omdat we het niet geprobeerd hebben. Net zo min kun jij ook niet zeker weten dat een andere, snellere aanpak in maart weinig had uitgemaakt voor het verloop. Dat blijft koffiedikkijker. Maar het is wel aannemelijk dat eerder ingrijpen voor een minder hoge piek zorgt, zoals Pueyo al vanaf het begin betoogt.
Het heeft vrees ik geen zin meer om verder te praten als je dit soort stromannen gaat gebruiken, sorryquote:Op donderdag 25 juni 2020 17:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We hadden gewoon op 27 februari iedereen op water en brood thuis moeten zetten toch?
Je krijgt toçh gelijk?quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het heeft vrees ik geen zin meer om verder te praten als je dit soort stromannen gaat gebruiken, sorry
Dat zou godverdomme prettig zijn zeg.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het heeft vrees ik geen zin meer om verder te praten als je dit soort stromannen gaat gebruiken, sorry
quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zou godverdomme prettig zijn zeg.
Jij zegt hier dat we half maart hadden moeten doorgaan met background checks, om zo verdere verspreiding uit Brabant tegen te houden. Waarvoor je nog steeds niet inhoudelijk op de cijfers in wilt gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
twitter:DieTukkerfries twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:10:22Pro-tip overheid, gooi die hele eigen Corona-app overboord en ga gewoon die van de Duitsers gebruiken.
Is al miljoenen keren gedownload, werkt daadwerkelijk, slaat geen data centraal op en is gewoon beschikbaar in Nederland.
Waarom zou je opnieuw het wiel gaan uitvinden? https://t.co/EoDMpz1hAE reageer retweet
twitter:rki_de twitterde op donderdag 25-06-2020 om 10:36:13#CoronaWarnApp schrittweise in internationalen App-Stores verfügbar.
Im ersten Schritt: AT, BE, BG, CZ, DK, FR, LU, NL, PL und RO.
Rechtliche Hintergründe: https://t.co/AGtO9rhgmE
Hier der aktuelle Stand der Download-Zahlen: https://t.co/nhN7WoBD38 reageer retweet
+1. Verbaast me niks overigens, hij heeft al vaker laten blijken dat hij het best vind als bedrijven failliet gaat, want die zouden dat aan zichzelf te danken hebben gehad. Die zouden zonder Corona ook allemaal omgevallen zijn. Beetje selectieve empathie inderdaad. Alleen Corona doden tellen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vertier ook echt? Voor veel mensen is dit dus gewoon hun brood. Sta daar eens bij stil. Hypocriet gedoe. Wees blij dat dit kan. Voor die mensen. Prima dat je zelf goed slaapt de afgelopen maanden maar dat geldt niet voor iedereen. En nee, mij treft het niet.
En dat valt mij ook wel op de afgelopen maanden ja. Perspectief miste af en toe een beetje bij sommigen. Online en offline. Haalt niet weg dat het een kutvirus is natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Stabiel is goed nieuws.quote:Aantal patiënten op intensive care ongewijzigd
Het aantal coronapatiënten die behandeld worden op Nederlandse intensivecareafdelingen is het afgelopen etmaal niet veranderd, maakt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) donderdag bekend. Er liggen nog steeds 49 patiënten op de ic's .
De intensivecareafdelingen zagen wel een kleine toename van het aantal patiënten dat voor andere medische kwalen wordt behandeld. Het gaat nu om 579 personen, veertien meer dan gisteren.
Verder liggen er nog 178 coronapatiënten op reguliere afdelingen binnen Nederlandse ziekenhuizen. Dat zijn er 19 minder dan het aantal dat gisteren werd gemeld.
Ik kan me voorstellen dat je het terugkijkend kan lezen als een toespraak over groepsimmuniteit nu ik het zo lees, maar toch hij is een politicus en een goede at that, dus echt liegen I het niet, als hij zegt dat hij geen toespraak over groepsimmuniteit heeft gehouden.quote:
Wat krom, in A’dam is er een aparte teststraat in de RAI voor fietsers.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:34 schreef Ericr het volgende:
Kansloos testsysteem in ieder geval in Den Haag. Landelijke nummer gebeld en enige waar je terecht kan is een teststation wat alleen te gebruiken is als je de beschikking hebt over een auto. Ziekenhuis aan de andere kant van de stad zit al vol voor testen en ook dat is eigenlijk amper te bereiken omdat er wordt afgeraden met ov te komen.
Hoe ga je laten testen als de teststations een slechte bereikbaarheid hebben? Dacht dat de capaciteit was opgevoerd en waarom zijn er niet meer teststations op een stad met bijna 500.000 inwoners?
'Leest allen mijn website.'quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan iemand samenvatten welk punt Gretzl nu eigenlijk probeert te maken?
als je maatregelen eerder uitvoerde met de huidige kennis dan was de uitbraak minder groot.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
twitter:DWUhlfelderLaw twitterde op donderdag 25-06-2020 om 01:49:43This is what we are up against in Florida. From the Governor on down. Also, coronavirus. https://t.co/a7OHCScAML reageer retweet
Ah oke. Ja, daar zou hij weleens gelijk in kunnen hebben. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je maatregelen eerder uitvoerde met de huidige kennis dan was de uitbraak minder groot.
Dan wordt gezegd dat hij gelijk heeft, en dan druipt hij af.
Ik vond het wel leerzaam, zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah oke. Ja, daar zou hij weleens gelijk in kunnen hebben. Weten we dat ook weer.
Met alle plezierquote:Op donderdag 25 juni 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
twitter:KustawBessems twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:47:28Het Outbreak Management Team drukt zich steeds ambitieuzer uit: 'aantal nieuwe besmettingen naar (bijna) nul'. https://t.co/yLrxxZJA9D reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:51:23Maar het kabinet neemt de ambitie zoals nu door het Outbreak Management Team geformuleerd niet over in zijn brief. Zouden @MinPres en @hugodejonge dat vanmiddag in het debat wel doen? https://t.co/QAKIEskWtq reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:25:32Nog op 4 juni zei @MinPres dat de ambitie zoals het OMT die nu formuleert - '(bijna) nul nieuwe infecties' - alleen kan met een lange lockdown. Terwijl het OMT inmiddels kennelijk dus zo ver is dat dat kan met monitoren, testen, traceren en quarantaines. https://t.co/zLIQwI9UGz reageer retweet
Just your average Republican.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:59 schreef Slayage het volgende:
Oh WOW. Deze dame is van de #viruswaanzin Florida afdeling.
twitter:DWUhlfelderLaw twitterde op donderdag 25-06-2020 om 01:49:43This is what we are up against in Florida. From the Governor on down. Also, coronavirus. https://t.co/a7OHCScAML reageer retweet
Die gouverneur, echtquote:Op donderdag 25 juni 2020 18:17 schreef Salina het volgende:
[..]
Just your average Republican.
En waarom maskers dragen? Gaat toch allemaal goed daar in Florida?
https://www.businessinsid(...)mettingen-juni-2020/quote:De Amerikaanse staat Florida telde vrijdag 3.822 nieuwe gevallen van vastgestelde besmettingen met het coronavirus. Dat is een nieuw dagrecord, blijkt uit de tellingen van het departement voor gezondheid van Florida.
Een dag eerder werd ook al een record neergezet met 3.207 nieuwe vastgestelde besmettingen. Florida zit dicht bij een totaalcijfer van 90.000 vastgestelde besmettingen en ruim 3.000 doden.
De stijging van de afgelopen dagen baart sommige experts zorgen. De vrees is dat Florida het nieuwe epicentrum van de corona-uitbraak in de Verenigde Staten kan worden.
Florida voert een relatief soepel beleid wat betreft de maatregelen om het coronavirus te beteugelen.Restaurants, winkels, cafés en stranden zijn gewoon open.
Regels om afstand te houden worden niet erg strict opgevolgd.
Afgelopen woensdag publiceerden wetenschappers van de universiteit van Pennsylvania en een ziekenhuis in Philadelphia een analyse waarin ze stellen dat “Florida het volgende epicentrum dreigt te worden. Niet eerder was het risico zo groot, blijkt uit onze prognoses.”
Eerder deze week gaf de Republikeinse gouverneur van Florida, Ron DeSantis, aan dat de toename van het aantal vastgestelde besmettingen te maken heeft met intensiever testen én meer besmettingen onder arbeiders in de landbouw en bij bewoners van verzorgingstehuizen, aldus de zender Fox 13.
Florida staat erom bekend dat het een geliefde woonplek is voor gepensioneerden in de Verenigde Staten. De staat telt ongeveer 16 miljoen inwoners. Daarvan is 20 procent 62 jaar of ouder.
Vrijdag gaf gouverneur DeSantis aan dat de verspreiding van het coronavirus ook onder jongere inwoners toeneemt. De mediane leeftijd van de bevestigde gevallen is gedaald naar 37 jaar,
Toch vindt DeSantis het niet nodig om maatregelen zoals het verplicht dragen van mondkapjes aan te scherpen, zo gaf hij vrijdag aan..
twitter:KellyOverCorona twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:20:53Als het om andere zaken gaat, zoals mondkapjes en asymptomatische verspreiding, is geen berg onderzoek genoeg.
Maar als het om vliegtuigen gaat is nul onderzoek nodig, is plausibiliteit al genoeg.🤷♀️ https://t.co/Xh6hyo9CWt reageer retweet
twitter:KellyOverCorona twitterde op donderdag 25-06-2020 om 11:30:02Oh well, het doel is toch enkel de verspreiding te mitigeren, ofwel te verzachten. Niet om het zvm te voorkomen. Beetje infecties in vliegtuigen is oke. https://t.co/WKxtHegZLp reageer retweet
https://speld.nl/2020/06/(...)tie-veronica-inside/quote:Rutte spreekt Nederland vanavond toe over situatie Veronica Inside
Premier Mark Rutte geeft vanavond een televisietoespraak over de situatie die is ontstaan rond Veronica Inside. De minister-president wil de natie toespreken over de crisis die het land inmiddels al dagen in de greep houdt.
De verwachting is dat Rutte geen makkelijke boodschap heeft. "Hij zal heel duidelijk willen maken dat Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee onder ons zijn, en voorlopig niet weg zullen gaan", voorspelt mediadeskundige Mark Koster. "Dat is voor veel mensen best pittig."
Het gaat hier ook goed zonder mondmaskers. En het is in Amerika makkelijker om afstand te houden in de winkels en restaurants die een stuk ruimer zijn opgezet dan hier.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:17 schreef Salina het volgende:
[..]
Just your average Republican.
En waarom maskers dragen? Gaat toch allemaal goed daar in Florida?
Je loopt achter.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Die gouverneur, echtIk ben blij dat de republikeinse partij niet bestaat in Nederland.
[..]
De Amerikaanse staat Florida telde vrijdag 3.822 nieuwe gevallen van vastgestelde besmettingen met het coronavirus. Dat is een nieuw dagrecord, blijkt uit de tellingen van het departement voor gezondheid van Florida.
Een dag eerder werd ook al een record neergezet met 3.207 nieuwe vastgestelde besmettingen. Florida zit dicht bij een totaalcijfer van 90.000 vastgestelde besmettingen en ruim 3.000 doden.
https://www.businessinsid(...)mettingen-juni-2020/
COR / VS heeft een probleem #7 Waar Twitter blauw uitslaatquote:Op donderdag 25 juni 2020 10:16 schreef Salina het volgende:
Volgens de FDOH (Florida Department of Health) is er weer een record gevestigd inderdaad:
Dinsdag 5.508 nieuwe cases er bij in Florida.
Ook door Fox News opgemerkt zag ik:
Florida coronavirus cases reach record levels with 1,400 more cases than previous high
"The Orlando Sentinel reported that Florida had reached a record level of new cases with Tuesday's numbers -- 1,400 more than the previous record."
(Orlando Sentinel kunnen wij als EU-burger niet lezen; ik niet althans)
Just your average Republican.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:56 schreef falling_away het volgende:
tenzij niemand zich aan de Social distancing houdt.
Fakenewsquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Just your average Republican.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Geloof het meteen!quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Just your average Republican.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja het voelt vroeg aan.quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:39 schreef capricia het volgende:
Zijn hier ook mensen die vinden dat de zomer zo vroeg valt dit jaar?
Sinds maart lijkt de tijd anders te lopen door de lockdown en nu voelt het als mei.
Mijn hele gevoel qua tijd is in de war.quote:
De zomervakantie begint hier eind volgende week al. Groep 7 van dochter is op zo’n rare manier verlopen dat het net is of het niet geweest is.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn hele gevoel qua tijd is in de war.
Nee. Hoe denk je dat dat komt?quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:39 schreef capricia het volgende:
Zijn hier ook mensen die vinden dat de zomer zo vroeg valt dit jaar?
Sinds maart lijkt de tijd anders te lopen door de lockdown en nu voelt het als mei.
Na volgende week al de zomervakantie...echt vreemd, mijn gevoel is dat de kinderen nog maar net naar school zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De zomervakantie begint hier eind volgende week al. Groep 7 van dochter is op zo’n rare manier verlopen dat het net is of het niet geweest is.
Heel bijzonder ja. Er zullen best boetes tussen zitten die misschien niet houdbaar zijn ja. Zoals boetes in huis.quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:07 schreef Confetti het volgende:
Die noodwet van De Jonge is dus dood. Wat een bananenrepubliek zijn we toch als er nood aan de man is. Met flut noodverordeningen grondrechten inperken. Ik hoop dat een rechter binnenkort gehakt maakt van alle boetes.
Is het al mei dan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Na volgende week al de zomervakantie...echt vreemd, mijn gevoel is dat de kinderen nog maar net naar school zijn.
En ik vind het erg warm voor mei.
Het is gewoon meivakantie volgende weekquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Na volgende week al de zomervakantie...echt vreemd, mijn gevoel is dat de kinderen nog maar net naar school zijn.
En ik vind het erg warm voor mei.
Af en toe ook met de dagen van de week. Vandaag voelt niet als donderdag. Heel apart.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn hele gevoel qua tijd is in de war.
Wellicht. Misschien ook niet. Zolang we er bovenop blijven zitten kan er sowieso sneller ingegrepen worden mocht het zover komen. Ik ben blij dat er voor nu weer veel mogelijk is. Echt van genieten; juist door die onzekerheid over de toekomst.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Als je ziet hoe enorm corona nog aan het woekeren is op deze aardkloot, dan is de kans toch wel aanzienlijk dat het bij ons ook weer gaat opleven..zou je denken. Hoop het niet uiteraard.
Zo voelt het nieuwe normaal.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Af en toe ook met de dagen van de week. Vandaag voelt niet als donderdag. Heel apart.
Met die 'lockdown' toen iedereen thuis werkte en de scholen dicht, toen waren echt alle dagen hetzelfde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Af en toe ook met de dagen van de week. Vandaag voelt niet als donderdag. Heel apart.
Het is ook voor jullie heel erg vervelend dat het zo is, maar we hebben helaas wel grote achterstand opgelopen door intelligente lockdown.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Met die 'lockdown' toen iedereen thuis werkte en de scholen dicht, toen waren echt alle dagen hetzelfde.
Heb nu wel weer het schoolritme. Maar de maanden zijn door de war.
hoe bedoel die noodwet is dood?quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:07 schreef Confetti het volgende:
Die noodwet van De Jonge is dus dood. Wat een bananenrepubliek zijn we toch als er nood aan de man is. Met flut noodverordeningen grondrechten inperken. Ik hoop dat een rechter binnenkort gehakt maakt van alle boetes.
Ach ze zijn wel sneller groeps-immuun.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:40 schreef Slayage het volgende:
Flatten the curve Amerikaanse bstijl
https://www.theatlantic.c(...)s-surge-here/613522/
Ouchquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ze zijn wel sneller groeps-immuun.![]()
How the virus won.quote:
Dat zou niets uit moeten maken - Amerika is een dunbevolkt land maar toch hebben ze 25% van alle gevallen ter wereld. Faalbeleid op federaal en staatsniveau is hier de reden van, lees het artikel maar eens goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Een postzegel landje vergelijken met een half continent.
Dan vergelijken we de VS het met geheel europa, zelfde conclusie.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze hebben ook nog al wat problemen met mensen die een ongezonde levensstijl er op na houden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 06:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou niets uit moeten maken - Amerika is een dunbevolkt land maar toch hebben ze 25% van alle gevallen ter wereld. Faalbeleid op federaal en staatsniveau is hier de reden van, lees het artikel maar eens goed.
De voornaamste reden voor het niet kunnen indammen daar is dat er een president zit die geen beleid maakt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog al wat problemen met mensen die een ongezonde levensstijl er op na houden.
Allemaal aannames, maar goed we zullen zien. Als je een afzonderlijke grafiek bekijkt, bijvoorbeeld New York, en daar is het vol, is Nederland niks bij. Toch zie je dat die grafiek is afgevlakt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De voornaamste reden voor het niet kunnen indammen daar is dat er een president zit die geen beleid maakt.
Klopt, maar juist in de VS hebben ze momenteel ook te maken met relatief veel jonge mensen die besmet zijn/raken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog al wat problemen met mensen die een ongezonde levensstijl er op na houden.
Crosspost:quote:Op vrijdag 26 juni 2020 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
twitter:TheDailyShow twitterde op donderdag 25-06-2020 om 17:16:06We did it, America. We flattened the curve. https://t.co/kiyKecXt37 reageer retweet
Dat er meer mensen testen en dus het aantal besmettingen stijgt, is niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja, de VS gaat wel wat tegemoet in een aantal staten ... over het hele land bezien een stijgend aantal nieuwe cases en dan zeggen sommigen: "Ja, maar dat komt doordat ze meer zijn gaan testen." Het klopt op zich dat ze steeds meer testen, echter zie je ook dat het percentage positieve testen toe is genomen.
Het is in zoverre van belang dat het is dus geen functie is van slechts meer mensen testen, maar daadwerkelijk meer mensen worden ziek. Daarmee kun je ook redelijkerwijze verwachten dat er meer mensen ernstig ziek worden en dood gaan, wat uiteindelijk uiteraard hetgeen is wat echt van belang is.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er meer mensen testen en dus het aantal besmettingen stijgt, is niet zo belangrijk.
Maar dat in Texas in diverse ziekenhuizen nu, net als bij ons in maart, geplande operaties worden gecanceld, zegt wel iets over de ernst van de situatie.
https://nos.nl/artikel/23(...)in-een-dag-tijd.html
Tot nu toe dan.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:02 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
maybe, maar zoals altijd
only time will tell
Denk dat het nog wel iets daalt, het stagneerde zowel in NL als BE in mei ook een tijd rond 200. Zou mooi zijn als het over niet al te lange tijd richting de stabiele 50 gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:21 schreef Simmertje het volgende:
België lijkt net als Nederland ook een beetje te stagneren om gemiddeld 100 besmettingen per dag, benieuwd of de 0 haalbaar zal zijn. Denk het eerlijk gezegd niet met versoepelingen en het reizen binnen Europa op komst.
Probleem als je de Oost en West kust samen pakt, de ene berg daalt de andere stijgt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Crosspost:[ afbeelding ]twitter:TheDailyShow twitterde op donderdag 25-06-2020 om 17:16:06We did it, America. We flattened the curve. https://t.co/kiyKecXt37 reageer retweet
Maar binnen de VS zijn de verschillen ook groot. Waar de noordoostkust nu wel voorbij de eerste golf is, zijn het nu staten (komt al meer in de buurt van postzegels) als
Arizona, South Carolina, Texas en Florida waar het aantal besmettingen uit de hand loopt.
https://www.washingtonpos(...)homepage%2Fstory-ans
De voornaamste stijgingen zitten in het midden en in florida.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem als je de Oost en West kust samen pakt, de ene berg daalt de andere stijgt.
Zou er een superspread event zijn geweest? Overal in USA zie sinds een week een enorme toenam. Je gaat dan wel denken aan BLM protesten en misschien ook andere evenementen die weer door gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:20 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel interessant om bijvoorbeeld naar Florida te kijken. Ze hebben daar een heel lange periode lopen aanmodderen met 500-1000 besmettingen per dag (periode eind maart - begin juni) en nu opeens ontploft naar 5000 cases per dag. Heel ander soort beeld dan de meeste landen met een explosie in het begin, de piek en daarna stabiel laag.
Toch een teken dat te soepel omgaan met het virus uit het niets een probleem kan vormen?
Californië overigens hetzelfde beeld. New York laat een "Europees" verloop zien van het virus.
Of toch iets met slechte ventilatie, oude airco's etc?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou er een superspread event zijn geweest? Overal in USA zie sinds een week een enorme toenam. Je gaat dan wel denken aan BLM protesten en misschien ook andere evenementen die weer door gaan.
Mag hopen van niet, dan hebben we een groot probleem na deze zomer. Aangezien een aanzienlijk deel van de Nederlanders weer reizen aan het boeken is richting zuid Europese landen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of toch iets met slechte ventilatie, oude airco's etc?
Je doet graag aan zelfkastijding?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
gewoon terug die lockdown in graag totdat het vaccin er is
Of je nou de laatste periode neemt met veel versoepelingen en drukte, of je neemt de rustigste periode van toen hier de lockdown het strengst was, het maakte geen moer uit voor de R0. Dus ik zie het nut niet zo.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Hugo de Jonge als dictator, nadat hij Bruno Bruins had gedrogeerd live op tv.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Tengengeluidje wordt wederom sterker:
De coronapandemie vormt wereldwijd een bedreiging voor de democratie, stelt een gezelschap van meer dan vijfhonderd wereldleiders, activisten, niet-gouvernementele organisaties (ngo's) en Nobelprijswinnaars in een open brief.
Volgens de ondertekenaars dreigt uitholling van de democratie ook voor sommige landen zonder autoritair regime.
https://www.zeelandnet.nl(...)g-voor-de-democratie
Lijkt me een fantastische oplossing. Helemaal als het vaccin nog maanden/jaren op zich laat wachten; als het überhaupt al komt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Het is niet anders.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je doet graag aan zelfkastijding?
Betaal jij effe mijn vaste lasten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Lijkt mij ook, maar het RIVM gaat vanaf 1 juli wekelijkse update doen in plaats van dagelijkse update. Voor komende periode vermoed ik dat ook lage cijfers blijven komen... van overleden, besmettingen en opnames.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
+3 overleden
+6 opnamen
+96 besmettingen
Dikke prima dacht ik zo
Mooie plot-twist.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge als dictator, nadat hij Bruno Bruins had gedrogeerd live op tv.
Lekker genieten van het zonnetje dus.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar het RIVM gaat vanaf 1 juli wekelijkse update doen in plaats van dagelijkse update. Voor komende periode vermoed ik dat ook lage cijfers blijven komen... van overleden, besmettingen en opnames.
Ja natuurlijk, maar nu is het nog te warm, komende tijd wel minder warm...... is ook best lekker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker genieten van het zonnetje dus.
Westen en Zuiden eigenlijk meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De voornaamste stijgingen zitten in het midden en in florida.
Te snel heropend en te hard heropend. En mensen die zich massaal niet aan de voorschriften houden (geen sociale afstand, geen mondkapjes). En een gebrek aan vertrouwen in de wetenschap bij veel Amerikanen. Al die maatregelen vinden ze een inbreuk op hun vrijheid en op de democratie.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:20 schreef Simmertje het volgende:
Toch een teken dat te soepel omgaan met het virus uit het niets een probleem kan vormen?
Californië overigens hetzelfde beeld. New York laat een "Europees" verloop zien van het virus.
Nee, er zijn geen echte superspreadevents geweest. Of het moet Memorial Day zijn geweest.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou er een superspread event zijn geweest? Overal in USA zie sinds een week een enorme toenam. Je gaat dan wel denken aan BLM protesten en misschien ook andere evenementen die weer door gaan.
In Nederland is de situatie stabiel, dus dan is het voor sommigen misschien verleidelijker om het over landen te hebben waar het nog niet goed gaat; ook omdat ze dat land dan kunnen benoemen als voorbeeld waarom er ook hier wel weer stijgingen zullen gaan komenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:39 schreef Salina het volgende:
Overigens valt me de laatste tijd de aandacht voor de VS in het hoofdtopic wel op. Moeten we het Corona in de VS-topic opheffen dan maar?![]()
Of gewoon omdat ze het interessant vinden?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Nederland is de situatie stabiel, dus dan is het voor sommigen misschien verleidelijker om het over landen te hebben waar het nog niet goed gaat; ook omdat ze dat land dan kunnen benoemen als voorbeeld waarom er ook hier wel weer stijgingen zullen gaan komen
Dat kan ook.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of gewoon omdat ze het interessant vinden?
Die negatieve invulling is toch niet nodig?
Kun je je wel voorstellen dat het daar wel op lijkt?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kan ook.
Ik bedoelde het niet eens als een (negatief) oordeel overigens.
Pure speculatie, maar Amerika is ook heel erg van de vrijheid, dus zou het kunnen dat ze het daar (in bepaalde delen) minder nauw nemen met de regels?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja hoor. Kan op meerdere manieren gelezen worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je je wel voorstellen dat het daar wel op lijkt?
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja hoor. Kan op meerdere manieren gelezen worden.
Daarom eerst vragen hoe ik iets bedoel als dat onduidelijk is. In plaats van meteen conclusies trekken.
Ik zeg eerlijk dat het inderdaad op meerdere manieren gelezen kan worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Het is altijd gemakkelijker het bij een ander neer te leggen, dan te bedenken dat je ook je woorden anders kunt kiezenZeker gezien het topic
Maakt verder niet uit, hoor
Ik zei niet dat mijn opmerking voor jou bedoeld was. Dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg eerlijk dat het inderdaad op meerdere manieren gelezen kan worden.
Jij kiest er zelf voor om het puur negatief te lezen ipv te checken of het inderdaad zo bedoeld was.
Dus je ''het is altijd gemakkelijker het bij een ander neer te leggen'' geldt in deze voor ons allebei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |