In Brabant zijn nertsenboerderijen geruimd vanwege besmette beesten, dus zo'n exotische dieren hoeven het niet eens te zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 06:47 schreef Mondkapje het volgende:
Weer een voedselmarkt en vlees als waarschijnlijke bron.
Onder aan het artikel staat dat het een 'vleesmarkt' betreft: 'De gesloten vleesmarkt Xinfadi'. Of daar ook exoltische dieren levend geslacht werden staat er niet bij.
Hakblokken waarop zowel vlees als zalm werd gesneden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 06:47 schreef Mondkapje het volgende:
Het stadsbestuur van Peking heeft vrijdag twee grote markten laten sluiten en de terugkeer van leerlingen naar basisscholen uitgesteld, nadat drie nieuwe gevallen van Covid-19 waren opgedoken in de Chinese hoofdstad. En dat na twee maanden zonder één enkele besmetting.
Peking sluit nu twee grote voedselmarkten. Bij de twee nieuwe coronabesmettingen van vrijdag gaat het immers om twee mannen die op een onderzoekscentrum voor vlees werken en recent de markten hadden bezocht. Het is niet duidelijk hoe de mannen besmet zijn geraakt.
https://www.hln.be/nieuws(...)besmetting~a37164c3/
Onder aan het artikel staat dat het een 'vleesmarkt' betreft: 'De gesloten vleesmarkt Xinfadi'. Of daar ook exoltische dieren levend geslacht werden staat er niet bij.
Op basis waarvan die jij de conclusie dat dit waarschijnlijk vlees als bron is?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 06:47 schreef Mondkapje het volgende:
Het stadsbestuur van Peking heeft vrijdag twee grote markten laten sluiten en de terugkeer van leerlingen naar basisscholen uitgesteld, nadat drie nieuwe gevallen van Covid-19 waren opgedoken in de Chinese hoofdstad. En dat na twee maanden zonder één enkele besmetting.
Peking sluit nu twee grote voedselmarkten. Bij de twee nieuwe coronabesmettingen van vrijdag gaat het immers om twee mannen die op een onderzoekscentrum voor vlees werken en recent de markten hadden bezocht. Het is niet duidelijk hoe de mannen besmet zijn geraakt.
https://www.hln.be/nieuws(...)besmetting~a37164c3/
Dat gaat hardquote:Honderden besmettingen in Duits slachthuis, 7000 mensen in quarantaine
Alle medewerkers van het Duitse vleesverwerkingsbedrijf Tönnies, waar een grote corona-uitbraak heerst, moeten in quarantaine. Ook mensen van buiten het bedrijf die recent op het terrein van de slachterij zijn geweest, worden in isolatie geplaatst. Het gaat om 7000 mensen, zeggen de lokale autoriteiten in Gütersloh.
In het slachthuis zijn deze week 657 medewerkers positief getest op het coronavirus. Er zijn 983 testuitslagen van medewerkers van Tönnies bekend. Daarvan waren er 326 negatief.
Gisteren had het bedrijf het nog over 128 medewerkers die positief waren getest en beloofde het maatregelen te nemen om verspreiding tegen te gaan. "We hebben het virus lang buiten de deur kunnen houden, maar de recente verspreiding hebben we niet snel genoeg onderkend", zei een directeur van het bedrijf tegen de pers.
Zeker weten, maar ze zijn niet de enige hoor. Er zijn veel meer slachthuizen in problemen dat ze eerst ontdekken wat er mis is in de laatste tijd. Enkele weken was het ook geval in Nederland met allerlei slachthuizen. Ik vermoed dat het ook veel meer in Nederland mis is met andere slachthuizen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 20:41 schreef belanov het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
[..]
Dat gaat hard
Gaat snel zo inderdaad. Ff 7.000 man in quarantaine en meer dan 650 besmettingen in 1 klap.quote:Op woensdag 17 juni 2020 20:41 schreef belanov het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
[..]
Dat gaat hard
Ja dat is op zich wel een heel grote klap voor bedrijf die daar mee te maken heeft. Grote vraag is of die bedrijf ook nevenvestingen heeft in Duitsland waar ook mogelijk meer besmettingen zullen hebben onder het personeel.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gaat snel zo inderdaad. Ff 7.000 man in quarantaine en meer dan 650 besmettingen in 1 klap.
Ben wel benieuwd of die honderden er zelf iets van gemerkt hebben. Geen symptomen of slavendrijver bedrijf waar ze met klachten door moeten werkenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gaat snel zo inderdaad. Ff 7.000 man in quarantaine en meer dan 650 besmettingen in 1 klap.
Ik denk veel gewoon verkouden of een loopneus. A-symptomatische verspreiding vindt bijna niet plaats denk ik.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of die honderden er zelf iets van gemerkt hebben. Geen symptomen of slavendrijver bedrijf waar ze met klachten door moeten werken
Ja, precies!quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:30 schreef kibo het volgende:
650 besmet en gewoon kunnen doorwerken dus.![]()
Met de kans dat het virus muteert tot nog iets ernstigers.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:30 schreef kibo het volgende:
Kunnen of moeten?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:30 schreef kibo het volgende:
Het slachten moet voortaan in de buitenlucht gaan plaatsvinden, bv in leegstaande pretparken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
Heeft Maurice de Hond hier nog een theorie over?
Ik denk dat de productiegetallen veel lager liggen, en daarmee dus ook de werkdruk e.d.. De aantallen varkens liggen in NE, BE, Denemarken en Duitsland veel hoger dan de aantallen runderen. (Kippen dan weer wel hoger, maar dat is nog veel meer geautomatiseerd)quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:40 schreef Za het volgende:
Varkenshouder die leveren aan Tönnies zijn gisteren over de situatie geďnformeerd door hun handelaren. Slachtrijpe varkens worden zoveel mogelijk doorgeschoven naar andere vestigingen van Tönnies.
Tönnies slacht wekelijks in Rheda-Wiedenbrück zo'n 140.000 varkens. Het is de grootste slachterij van Duitsland.
https://www.nieuweoogst.n(...)t-medewerkers-besmet
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt vaker varkensslachterijen te betreffen dan andere slachterijen, dat was in de VS ook.
Zouden de medewerkers van runderslachterijen betere behuizing hebben, betere airco's ook?
Gezien het gemiddelde personeelsbestand van een slachthuis vermoed ik dat laatste.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of die honderden er zelf iets van gemerkt hebben. Geen symptomen of slavendrijver bedrijf waar ze met klachten door moeten werken
Die productie getallen zeggen natuurlijk niets over de arbeidsomstandigheden en hoeveel mensen er aan werken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de productiegetallen veel lager liggen, en daarmee dus ook de werkdruk e.d.. De aantallen varkens liggen in NE, BE, Denemarken en Duitsland veel hoger dan de aantallen runderen. (Kippen dan weer wel hoger, maar dat is nog veel meer geautomatiseerd)
Het kan altijd dat er asymptomatische gevallen tussen zitten natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 01:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gezien het gemiddelde personeelsbestand van een slachthuis vermoed ik dat laatste.
Absoluut met je eens. Ik vind het ook geen excuus. Ook als je kijkt naar wat die winstzucht betekent voor de snelheid waarmee de dieren er letterlijk doorheen gejaagd worden en hoeveel daar nog eens mis gaat, nog afgezonderd van de door economische motieven gedreven gehanteerde methoden... (andere discussie wellichtquote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die productie getallen zeggen natuurlijk niets over de arbeidsomstandigheden en hoeveel mensen er aan werken.
Het geneuzel dat slachthuizen niet anders ingericht kunnen worden is natuurlijk onzin maak een lopende band 2* zo lang en mensen hebben 2* zoveel ruimte om te staan. Oh ja dan maak je niet meer optimaal gebruik van je ruimte, ja winst moet prevaleren boven gezondheid van je medewerkers.
Niet meezingen tijdens de Arbeidsvitaminen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
Heeft Maurice de Hond hier nog een theorie over?
Maurice lijkt me zelf een grote vleeseter.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet meezingen tijdens de Arbeidsvitaminen.
Ik vind het ook wel erg bijzonder allemaal. Maar dat een paar onderzoekers speculeren, wil zeker niet zeggen dat het ook breed aangetoond en dus onder de pet gehouden is.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:22 schreef Mondkapje het volgende:
'Hoewel een paar eerste studies erop wezen dat het virus slecht repliceerde bij varkens , werd er ook gespeculeerd dat varkens mogelijk vectoren zijn voor de SARS-CoV-2 bij mensen.'
Dat hebben ze dan mooi lang onder de pet gehouden.
In Spanje waar veel corona is, het noordelijk deel, is ook veel bioindustrie. Noord Italie idem dito. Brabant. Het was al snel te zien dat er een overlap is.
Maurice, je loopt achter.
Dat onder de pet gehouden is weer typisch dom populistisch gekakel van een user.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel erg bijzonder allemaal. Maar dat een paar onderzoekers speculeren, wil zeker niet zeggen dat het ook breed aangetoond en dus onder de pet gehouden is.
Link naar het onderzoek staat zoals altijd onder mijn post.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overigens wil ik graag de disclaimer plaatsen dat user Za er niet om bekend staat gedegen bronnenonderzoek te doen. Het is altijd beter om in deze gevallen zelf onderzoek te doen om te voorkomen dat je dingen voorgeschoteld krijgt die in bepaalde straatjes passen.
Kun je dit verklaren:quote:Op zondag 21 juni 2020 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Wetenschappelijk onderzoek heeft altijd een voortschrijdend inzicht.
De beroepen zijn niet interessant, hoogstens dat er ook zorgmedewerkers op IC zijn gekomenquote:Op zondag 21 juni 2020 21:36 schreef Mondkapje het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze vanwege de privacy de beroepen van de mensen die in Nederland op de IC lagen niet geregistreerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-tweede-golf.htmlquote:158 besmettingen bij vleesverwerker Wales
In Wales zijn 158 medewerkers van een vleesverwerkingsbedrijf positief getest op het coronavirus. Het gaat om personeel van een vestiging van de 2 Sisters Food Group in Llangefni op het eiland Anglesey. De eerste besmettingen werden donderdag geconstateerd. De 560 medewerkers zitten in quarantaine; inmiddels zijn zo'n 400 mensen getest. De lokale GGD houdt rekening met nog meer besmettingen.
Het werk in het bedrijf, waar gevogelte wordt verwerkt, ligt sinds donderdag stil. Vanwege de uitbraak blijven de scholen op Anglesey langer dicht. Die zouden eigenlijk volgende week maandag weer open gaan.
2 Sisters Food Group is een van de grootste voedselproducenten van Groot-Brittannië. Het bedrijf levert volgens de BBC ongeveer een derde van het gevogelte dat daar dagelijks wordt geconsumeerd. Het dochterbedrijf 2 Sisters Storteboom heeft vijf vestigingen in Nederland en levert ook kipproducten.
Ja, het dierenwelzijn is nu een nog groter probleem. Ook al in de stallen zelf, want de dieren groeien natuurlijk wel door (varkens worden normaal op een leeftijd van ongeveer 6 maanden geslacht, dan wegen ze rond de 100-120kg. Een volwassen varken haalt de 200kg wel, dus is ook echt een stuk groter. En die ruimte is er dus meestal niet, of nauwelijks.)quote:Op maandag 22 juni 2020 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik begin me wel af te vragen of er geen problemen met de capaciteit komt. Dat dieren lang moeten wachten in de vrachtwagens, dat er nog slechter met hen wordt omgesprongen door een hogere werkdruk bij de slachthuizen die nog wel open blijven. @:candaasje, weet jij hier iets van toevallig?
Het is triest hoor. Ik weet van een bekende hier die regelmatig gaat kijken bij Westfort dat ze hier nog steeds met busjes volgeladen binnenkomen, de werknemers. Maar de GGD hier vond het niet nodig verdere maatregelen in te voeren. Ik neem het die arbeidsmigranten niet kwalijk, maar de directies van de slachthuizen wel. (Westfort heeft echt een miljoenenomzet en exporteert 80% naar het buitenland. Dat kan wel wat minder in tijden van een pandemie zou ik zeggen..)quote:Op maandag 22 juni 2020 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het maar zorgelijke ontwikkelingen. Voor alle partijen. Ik hoop sowieso dat er meer rechten ontstaan voor de arbeidsmigranten en dat er goed wordt opgelet dat de dieren hier niet de dupe van worden. Allebei ijdele hoop waarschijnlijk.
Dan worden we allemaal vegetariër.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:31 schreef Mondkapje het volgende:
Een nare tijd en uiteindelijk zal het tot minder vlees eten leiden in de wereld.
Zolang men zuivel e.d. blijft nuttigen, gaat dat niet werken. Zit je nog steeds met bergen koeien.quote:
We zijn wel eens naďef, kan eens gebeuren ja. Maar goed, zuivel blijft helaas nog een belangrijk onderdeel van onze voeding. Maar het vlees blijft ook ons wel lang voeden denk ik namelijk.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zolang men zuivel e.d. blijft nuttigen, gaat dat niet werken. Zit je nog steeds met bergen koeien.![]()
Ik had aan het begin van de crisis nog wel ergens de hoop dat de intensieve veeteelt (deels) om zou vallen... dat mensen al die ellende niet meer zouden willen. Dat men de ernst van de situatie eens zouden inzien. Maar nu achteraf bekeken was ik naďef.
Ja, vrijwel zeker. Dit is uit een vak dat ik volg de verwachtte groei van consumptie wereldwijd:quote:Op maandag 22 juni 2020 11:40 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
We zijn wel eens naďef, kan eens gebeuren ja. Maar goed, zuivel blijft helaas nog een belangrijk onderdeel van onze voeding. Maar het vlees blijft ook ons wel lang voeden denk ik namelijk.
Maar crisis kan ook een zwaar tekort aan voedselconsumpties veroorzaken, zowel vooral vertraging van leveringen van zuivelproducten en het vleesproducten. Dit kan ook zwaar gevolg hebben voor het restaurants en andere horecaondernemingen. Zo ver is het ook niet, maar het corona kan ook in het vlees voorkomen als iemand in het vleesverwerkingsbedrijf niet goed aan de regels houdt.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, vrijwel zeker. Dit is uit een vak dat ik volg de verwachtte groei van consumptie wereldwijd:
[ afbeelding ]
(Bron van de figuur weet ik niet, maar komt uit lesstof van de UAntwerpen. Was wel pre-corona)
Waarom? Corona gaat daar echt geen verschil mee maken.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:31 schreef Mondkapje het volgende:
Een nare tijd en uiteindelijk zal het tot minder vlees eten leiden in de wereld.
Is dat dan een entiteit die dat kan doen?quote:Op maandag 22 juni 2020 16:04 schreef Mondkapje het volgende:
De omslag tot minder vlees moest er toch komen dus het is heel mooi dat moeder natuur nu ingrijpt.
Maar is coronavirus in vlees een probleem?quote:Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar crisis kan ook een zwaar tekort aan voedselconsumpties veroorzaken, zowel vooral vertraging van leveringen van zuivelproducten en het vleesproducten. Dit kan ook zwaar gevolg hebben voor het restaurants en andere horecaondernemingen. Zo ver is het ook niet, maar het corona kan ook in het vlees voorkomen als iemand in het vleesverwerkingsbedrijf niet goed aan de regels houdt.
Kan wel, maar hoeft geen probleem te zijn als er van te voren is ingegrepen!quote:Op maandag 22 juni 2020 16:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar is coronavirus in vlees een probleem?
Niet genoeg capaciteit is om te onderzoeken? De meeste onderzoekers zijn vaak ook al druk met het gewone werk wat ze niet geheel kunnen droppen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef Za het volgende:
Varkens komen toch onder de coronaloep
LNV-minister Carola schouten wil uit voorzorg onderzoek laten uitvoeren naar SARS-CoV-2, ofwel COVID 19, bij varkens. Omdat varkens gevoelig zijn voor een aantal humane ziekten wil zij de rol van die dieren bij het mogelijk verspreiden van het beruchte coronavirus uitsluiten. In augustus verwacht zij de eerste resultaten te hebben .
https://www.varkens.nl/ni(...)-onder-de-coronaloep
Bij de nertsen kon deze info in een dag achterhaald worden.
Heeft iemand een idee waarom de gevoeligheid van varkens voor covid-19 en hun eventuele rol bij de verspreiding 4 maanden moet duren?
Wanneer men 11.000 mensen per dag kan testen kunnen er toch steekproef gewijs ook wel een paar honderd varkens getest worden, desnoods alleen op antistoffen, uitslag binnen 10 minuten.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:41 schreef Momo het volgende:
Niet genoeg capaciteit is om te onderzoeken? De meeste onderzoekers zijn vaak ook al druk met het gewone werk wat ze niet geheel kunnen droppen.
Omdat het virus van de trekkers op de snelweg misschien nog niet is uitgeraasd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef Za het volgende:
LNV-minister Carola schouten wil uit voorzorg onderzoek laten uitvoeren naar SARS-CoV-2, ofwel COVID 19, bij varkens. Omdat varkens gevoelig zijn voor een aantal humane ziekten wil zij de rol van die dieren bij het mogelijk verspreiden van het beruchte coronavirus uitsluiten. In augustus verwacht zij de eerste resultaten te hebben .
Heeft iemand een idee waarom de gevoeligheid van varkens voor covid-19 en hun eventuele rol bij de verspreiding 4 maanden moet duren?
Het eerste land dat overgaat op minder vlees eten zal het economisch goed gaan, geen lockdowns meer. China is zo goed in apart lekker eten zonder vlees, kom op China!quote:Op donderdag 25 juni 2020 00:42 schreef Za het volgende:
Meerdere medewerkers van een slachthuis van de PHW-groep in Wildeshausen in Nedersaksen (pluimvee) hebben positief getest op het coronavirus. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend. Volgens hen testten 23 op de 50 werknemers positief in een reeks tests.
https://www.spiegel.de/wi(...)tter_impression=true
Bij nertsen was al snel duidelijk dat ze ziek werden door Covid19 en later bleek dat de overdracht van nerts op mens zeer waarschijnlijk heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef Za het volgende:
Misschien zit het wel in de mest van varkens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij nertsen was al snel duidelijk dat ze ziek werden door Covid19 en later bleek dat de overdracht van nerts op mens zeer waarschijnlijk heeft plaatsgevonden.
Bij varkens is geen sprake van een uitbraak met zieke dieren.
Dus dan zul je dat op een andere manier moeten achterhalen.
En voor zover ik eerder begreep is gebleken dat varkens zelf ongevoelig zijn voor covid19.
Zelfde als PED bij varkens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:20 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien zit het wel in de mest van varkens.
Dit gaat over kalveren, maar kan ook bij varkens zo zijn:
CORONA- EN ROTAVIRUS BIJ KALVEREN
Het Coronavirus heeft zich in een korte tijd over de wereld verspreid en houdt Nederland in zijn greep. Echter, onder melkveehouders is de naam 'Corona' al lang bekend. Corona komt namelijk, ook wel in combinatie genoemd met Rota, op veel bedrijven voor. In tegenstelling tot mensen, veroorzaakt dit Coronavirus bij kalveren geen long- en ademhalingsproblemen maar diarree.
Hoe ontstaat diarree door het Rota- en Coronavirus?
Rota- en Coronavirussen komen op veel bedrijven voor. De belangrijkste infectieroute is orale opname van besmette mest. De virussen zijn stabiel in uitgescheiden mest en kunnen in een vochtige omgeving goed overleven. Bijna alle kalveren worden daarom besmet, maar niet alle dieren worden er ziek van. Afhankelijk van de besmettingsdruk ontstaan er ziekteverschijnselen. Kalveren die de infectie doormaken scheiden veel virussen uit. Ook dieren die net hersteld zijn, kunnen nog heel veel virus uitscheiden in de mest.
https://denkavit.com/nl/n(...)-de-melkveehouderij/
Klopt, maar het ging om het onderzoek naar Covid19 bij slachtdieren en waarom dat onderzoek langer duurt dan bij de nertsen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:48 schreef sigme het volgende:
Het topic dwaalt wel wat af zo. Dus er zijn ook andere corona-virussen. Joh. Sommige daarvan besmetten dieren. Joh! Je mééééént het.
We hebben nu dit iets met 1 specifiek coronavirus hč, stront aan de knikker, en speciaal in slachthuizen. En wel met de ménsen in de slachthuizen. Die daar niet geslacht worden trouwens, voordat we daar ook nog verwarring over krijgen.
Check svp de feedbackthread.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja inderdaad, graag wat meer on topic. Bedankt.
Het lijkt mij ook stug dat het vlees een rol speelt. Maar het is toch wel erg bijzonder te noemen dat er steeds maar weer uitbraken zijn bij vleesverwerkers over de hele wereld en niet bij andere productieomgevingen in de foodindustrie en in distributiecentra. Waar een koelcel toch ook wel gemeengoed is. Ook werken er veel arbeidsmigranten in deze sectoren.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:19 schreef Salina het volgende:
Ik las gisteren dat er ergens (Duitsland misschien? Of een internationaal onderzoek) een grootschalig onderzoek gedaan wordt naar enerzijds de leefomstandigheden van de arbeidsmigranten/arbeiders in de vleessector, en anderzijds naar de eventuele rol van koele lucht bij de verspreiding van het virus.
Er wordt in dat onderzoek niet verder gezocht naar een eventuele rol van het vlees zelf, omdat dat volgens de experts niet of amper een rol zou spelen.
Het gekke is dat ik net nog alles heb afgeplozen in mijn browse-geschiedenis, maar ik kan dit artikel niet meer terug vinden. Niet op mijn eigen laptop en telefoon, en ook niet op de werktelefoon en werklaptop.![]()
Nou ja, misschien hoor je er binnenkort wel meer over. Maar ze gaan dus onderzoek doen naar de rol van de koude lucht in combinatie met (verspreiding van) het Coronavirus.
Daar ben ik van op de hoogte. Maar het gaat in COR natuurlijk wel over covid-19 en niet over alle andere ziekten die vee kunnen hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:19 schreef Za het volgende:
[..]
Check svp de feedbackthread.
Wanneer ik letterlijk toestemming vraag om een thread te openen over de vraag of varkens mogelijk ten grondslag liggen aan deze pandemie, zeggen 2 mods dat die discussie prima in deze thread gevoerd kan worden.
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #4
De vraag of de varkens zelf toch een rol kunnen spelen als intermediar mag best gesteld worden lijkt me.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:19 schreef Za het volgende:
[..]
Check svp de feedbackthread.
Wanneer ik letterlijk toestemming vraag om een thread te openen over de vraag of varkens mogelijk ten grondslag liggen aan deze pandemie, zeggen 2 mods dat die discussie prima in deze thread gevoerd kan worden.
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #4
Interessant, ik zou verwachten dat in de VS waar letterlijk voedseltekorten waren in april wegens de uitbraken in slachterijen, men een dergelijk onderzoek al zou hebben afgerond.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:19 schreef Salina het volgende:
Ik las gisteren dat er ergens (Duitsland misschien? Of een internationaal onderzoek) een grootschalig onderzoek gedaan wordt naar enerzijds de leefomstandigheden van de arbeidsmigranten/arbeiders in de vleessector, en anderzijds naar de eventuele rol van koele lucht bij de verspreiding van het virus.
Ik zou het interessant vinden ergens te lezen dat dit dmv een grootschalig onderzoek is uitgesloten ipv een mening.quote:Er wordt in dat onderzoek niet verder gezocht naar een eventuele rol van het vlees zelf, omdat dat volgens de experts niet of amper een rol zou spelen.
Eens.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Daar ben ik van op de hoogte. Maar het gaat in COR natuurlijk wel over covid-19 en niet over alle andere ziekten die vee kunnen hebben.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:31 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Het waren slechts 2 posts over corona gevoeligheid in het algemeen bij vee, over het plaatsen van die 2 posts wordt nu al twee keer zoveel gepost dan die posts zelf bedroegen, het was geen diepgravende discussie oid.
Waarom lijkt dat je stug?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het lijkt mij ook stug dat het vlees een rol speelt.
twitter:KreisGuetersloh twitterde op woensdag 24-06-2020 om 18:56:44Der #KreisGütersloh hat eine Studie zum Ausbruch von Corona bei Tönnies in Auftrag gegeben. Professor Martin Exner sieht ein Zusammenspiel vieler Gründe als Ursache, jedoch käme der zirkulierenden Lüftungsanlage eine große Bedeutung zu - und das sei neu. https://t.co/SGeQbOqLiG reageer retweet
Met deze voorlopige resultaten zou je al een redelijk beeld van de situatie kunnen hebben. Er zijn dus twee factoren die een grote invloed hebben bij de verspreiding in de slachthuizen:twitter:ErnstvAll twitterde op woensdag 24-06-2020 om 19:00:41#Gütersloh: PK mit Landrat Sven-Georg #Adenauer, und Prof. Martin #Exner, Infektiologe zur vorläufigen hygienemedizinischen Risikoeinschätzungen sowie mögliche Maßnahmen zur Prävention und Kontrolle zukünftiger #Covid19-Infektionen bei Firma #Tönnies.
https://t.co/bZEfh03onQ reageer retweet
Dat snap ik. Maar aan de andere kant: er is al onderzoek gedaan naar het eventuele risico op besmetting bij varkens, toch? En daaruit blijkt dat varkens niet vatbaar zijn voor dit virus.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:25 schreef Za het volgende:
Ik zou het interessant vinden ergens te lezen dat dit dmv een grootschalig onderzoek is uitgesloten ipv een mening.
Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat degenen die het eerst met het vlees in aanraking komen in andere ruimten werken, in andere temperaturen, in ruimten met andere luchtcirculatie en ventilatie.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:38 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom lijkt dat je stug?
In Duitsland is inmiddels aangetoond dat van de 7000 medewerkers degenen die het eerst met de varkens in aanraking kwamen, de 1000 slacht medewerkers, 80% besmet was.
Dat is behoorlijk veelzeggend, de rest komt ook in busjes, verwerkt ook vlees, woont ook in die huisjes.
Er is wereldwijd slechts 1 onderzoek gedaan door het Friedrich Loeffler instituut, werkelijk elk land verwijst daar naar, maar volgens het instituut zelf zijn hun bevindingen nog niet compleet, en wachten ze al maanden op de eindevaluatiequote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:58 schreef Salina het volgende:
Dat snap ik. Maar aan de andere kant: er is al onderzoek gedaan naar het eventuele risico op besmetting bij varkens, toch? En daaruit blijkt dat varkens niet vatbaar zijn voor dit virus.
Daar hebben ze in april al een ronde door de slachterijen gehad.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vraag me af hoe dat in Amerika zit. Texas heeft veel corona-uitbraken.
Maar blijven ze controles houden?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:08 schreef Za het volgende:
[..]
Daar hebben ze in april al een ronde door de slachterijen gehad.
Moeder natuur bestaat niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
Moeder natuur pikt het niet zoals wij deze slimme lieve dieren behandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |