--twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:22:10Nu stelt Willem Engel dat de ziekenhuizen niet zijn overlopen. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:24:57Engel zegt dat er nog nooit een virus is geweest waar iedereen vatbaar voor is dus kan dat met dit virus ook niet kan. En daar is iedereen het over eens. De rechter vraagt om onderbouwing. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:26:19Volgens Engel is het algemeen bekend en is er wetenschappelijke consensus. De rechter vraagt nogmaals om bewijs. Dat heeft Engel niet. #viruswaanzin reageer retweet
----twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:27:12Engel verwijst naar een boek uit 1950 en merkt op dat het een fabel is dat je op een andere manier dan via aerosolen besmet kan worden. #viruswaanzin reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:40:45#viruswaanzin beweert dat als je naar de cijfers kijkt, er niets aan de hand is in Zweden. reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topictwitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:45:34#viruswaanzin beweert dat er maar 80 mensen zijn gestorven aan Covid-19 in Nederland. reageer retweet
Groot gelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
--twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:22:10Nu stelt Willem Engel dat de ziekenhuizen niet zijn overlopen. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:24:57Engel zegt dat er nog nooit een virus is geweest waar iedereen vatbaar voor is dus kan dat met dit virus ook niet kan. En daar is iedereen het over eens. De rechter vraagt om onderbouwing. #viruswaanzin reageer retweet
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:26:19Volgens Engel is het algemeen bekend en is er wetenschappelijke consensus. De rechter vraagt nogmaals om bewijs. Dat heeft Engel niet. #viruswaanzin reageer retweet
----twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:27:12Engel verwijst naar een boek uit 1950 en merkt op dat het een fabel is dat je op een andere manier dan via aerosolen besmet kan worden. #viruswaanzin reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:40:45#viruswaanzin beweert dat als je naar de cijfers kijkt, er niets aan de hand is in Zweden. reageer retweet
---twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topictwitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:45:34#viruswaanzin beweert dat er maar 80 mensen zijn gestorven aan Covid-19 in Nederland. reageer retweet
?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:09 schreef Momo het volgende:
twitter:OlifaNT twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:42:37#viruswaanzin zegt dat mensen in slachthuizen in Duitsland positief worden getest omdat het vaccin wordt toegepast op dieren en dat de test daarom onbetrouwbaar is. reageer retweet
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
?
Hoe ziet hij dit voor zich, iemand wat meer opgevangen dan deze zin?
twitter:pjvanerp twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:43:46Advocaat Pols: "werknemers in slachthuizen positief voor SARS-CoV-2, omdat de koeien gevaccineerd zijn tegen een coronavirus." #koekkoek #viruswaanzin reageer retweet
Vraag het hun.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
?
Hoe ziet hij dit voor zich, iemand wat meer opgevangen dan deze zin?
Helemaal niet. Weigeren is iets heel anders dan in goed overleg afzien van. Ik vind dit echt niet oke.quote:Op donderdag 25 juni 2020 10:32 schreef Za het volgende:
[..]
De cijfers spreken voor zich.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nsive-care~b558a97c/
Gohquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag het hun.
Ze zeggen een verzoek ingediend te hebben om deze mensen nogmaals te mogen testen, in DL. Maar dat verzoek wordt niet gehonoreerd.
Wetenschappelijke bron voor jou hoogst opmerkelijke bewering?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
... Mensen onder de +- 16, raken nauwelijks besmet en geven het virus nauwelijks door, wat rectificeert die maatschappelijke schade die je dan aanricht?
Oh, ik snap hem al...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]twitter:pjvanerp twitterde op donderdag 25-06-2020 om 12:43:46Advocaat Pols: "werknemers in slachthuizen positief voor SARS-CoV-2, omdat de koeien gevaccineerd zijn tegen een coronavirus." #koekkoek #viruswaanzin reageer retweet
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, ik snap hem al...
Die mensen worden positief getest op Corona, niet persé op sars-cov-2.
De mensen zijn ook nauwelijks ziek van het virus geloof ik.
Dus ze trekken de accuraatheid van de test op het huidige corona ter discussie.
Toch al ziek, dit, datquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...
Ja. En ze zeggen zelf betere tests te hebben. (ik weet daar weinig van)quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, ik snap hem al...
Die mensen worden positief getest op Corona, niet persé op sars-cov-2.
De mensen zijn ook nauwelijks ziek van het virus geloof ik.
Dus ze trekken de accuraatheid van de test op het huidige corona ter discussie.
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:25 schreef Gretzl het volgende:
Dit informatieve artikel is een must-read voor iedereen die geïnteresseerd is in de achtergrond van strategische keuzes aangaande de bestrijding van corona. Misschien kan hij ook in de OP
Mag ik gokken?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
Toch nog maar even ook in dit nieuwe topic
En de advocaat wil dat de overheid hem overtuigd met wetenschappelijk bewijs van de noodzaak van de getroffen maatregelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
Een artikel van Containment Nu. Ik mocht van @Da_Sandman geen linkjes meer droppen naar de website, dus dan upload ik het stuk wel gewoon als pdf.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou sowieso wel fijn zijn als er bij stond wie het had geschreven.
Deze subjectieve bullshitquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:25 schreef Gretzl het volgende:
Dit informatieve artikel is een must-read voor iedereen die geïnteresseerd is in de achtergrond van strategische keuzes aangaande de bestrijding van corona. Misschien kan hij ook in de OP
Wat doet NL in 2. We zitten volgens mij al een tijdje op scenario 3. In 1 hebben we nooit gezeten. Dat is op een persco na (en daarna meteen hersteld) nooit het doel geweest. Niet openlijk iig. Alleen Zweden mikt of mikte lang op 2. Ook niet op 1.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?Zal het iets te maken hebben met leedvermaak.
Het is jammer dat gefundeerde kritiek op coronabeleid door dit soort figuren eerder ondersneeuwt bij de massamedia. Want zo'n Engel/Viruswaanzin is ongetwijfeld meer clickbait dan een pleidooi voor duurzaam indammen/onderdrukken
[ afbeelding ]
RIVM hoogstwaarschijnlijk?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wetenschappelijke bron voor jou hoogst opmerkelijke bewering?
Licht toequote:
Volgens mij heeft NL nooit op de eerste kolom ingezet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom geven we dit zoveel aandacht eigenlijk?Zal het iets te maken hebben met leedvermaak.
Het is jammer dat gefundeerde kritiek op coronabeleid door dit soort figuren eerder ondersneeuwt bij de massamedia. Want zo'n Engel/Viruswaanzin is ongetwijfeld meer clickbait dan een pleidooi voor duurzaam indammen/onderdrukken
[ afbeelding ]
Je kan toch ook prima ziek worden net als ieder ander individu van sars cov 2?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook een aantal van die mensen uit slachterijen op de IC beland, vanwege een false positive...
Exact mijn commentquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft NL nooit op de eerste kolom ingezet.
Eerder begonnen in kolom 2 en daarna in kolom 3.
Nog mooi in de lijn van de afvlakkingquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief getest +111
Ziekenhuisopnames +5
Overlijdens +3
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:
Willem Engel beredeneert vanuit de mening dat het een complot of farce is, en is daarmee per definitie onbetrouwbaar
Dat is inderdaad een terechte vraag. Het zou inderdaad best kunnen dat de praktijk en/of het streven al een tijdje scenario 3 is, maar dat is tot noch toe niet vertaald in officieel overheidsbeleid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat doet NL in 2. We zitten volgens mij al een tijdje op scenario 3.
quote:
Deze inleiding en dan die laatste zin..quote:InleidingVanaf de “kick-off” van de Nederlandse Coronastrategie op 16 maart tot opde dag van vandaag is er verwarring over het beleid. Die verwarring is nietgoed voor het draagvlak onder de bevolking en maakt rationeel debat overwaar we heen willen onmogelijk.
“We moeten er rekening mee houden dat Nederland geen strategieheeft en slechts op maatschappelijke krachten reageert.”
En daarmee is verwarring over het beleid misschien wel even slecht als hetverkeerde beleid. We moeten er ook rekening mee houden dat Nederlandgeen strategie heeft en slechts op maatschappelijke krachten reageert.Omdat het volk zoveel vertrouwen heeft in de autoriteiten en de mediameedoen is er zo ook geen druk om een strategie te kiezen.We analyseren waar Nederland nu staat, met een zoveel mogelijk neutrale"helikopterblik".
Graag een link met een RIVM-advies waaruit dit duidelijk blijkt. Want dit heeft het RIVM naar ik weet helemaal niet zo gezegd.quote:
Jazeker,quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.
Hoe meer mensen wetenschap bedrijven hoe beter voor het virus, niet?
Zeker alleen dat doet niet iedereen die in de media dingen roepen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stop eens met dat op de man spelen en ga eens in op de argumenten zou ik zeggen.
Hoe meer mensen wetenschap bedrijven hoe beter voor het virus, niet?
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Graag een link met een RIVM-advies waaruit dit duidelijk blijkt. Want dit heeft het RIVM naar ik weet helemaal niet zo gezegd.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderenquote:Tot 17 april zijn er vingerprikbloedjes van 2.096 personen onderzocht. De eerste resultaten laten zien dat bij 3,6% van deze personen daadwerkelijk antistoffen tegen COVID-19 in hun bloed gemeten werd. Bij personen onder de 20 jaar was dat ongeveer 1-2%, en bij volwassenen ongeveer 4%. Het aantal mensen waarbij antistoffen in hun bloed is gevonden, is dus nog laag, vooral onder kinderen. Dit is nog een aanwijzing dat kinderen minder vaak besmet worden en dus een minder belangrijke rol spelen in de verspreiding dan volwassenen.
Ik heb zelf nooit beweerd dat ik een link deelde naar een artikel wanneer onafhankelijk onderzoek is gedaan wat met geen mogelijkheid subjectief is te noemen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[..]
Deze inleiding en dan die laatste zin..
"Onderzoek" om je mening te versterken. En daardoor per definitie bullshit
Keb er een gezonde hekel aan dat we niet voor de Zweedse methode zijn gegaan.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben voorlopig zeer blij dat we niet voor optie zweden zijn gegaan of amerika.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan toch ook prima ziek worden net als ieder ander individu van sars cov 2?
Ja 5 man van 1 bedrijf toevallig?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:16 schreef Za het volgende:
Meer dan 1.300 Tönnies-medewerkers besmet, 5 liggen op de intensive care.
Ondertussen steeg het aantal door corona geïnfecteerde mensen in de vleesfabriek van Tönnies in Rheda-Wiedenbrück tot 1331. Dat maakte de gemeente Gütersloh zondag bekend. De serietests op het bedrijfsterrein werden zaterdag afgerond, zei het. Er zijn in totaal 6139 tests uitgevoerd. 5899 resultaten waren al beschikbaar. Bij 4568 medewerkers kon het virus niet worden opgespoord. " De tests toonden aan dat het aantal positieve resultaten buiten deze afdeling aanzienlijk lager is dan in dit deel van het bedrijf", zei het.
Momenteel worden 21 Covid-19-patiënten in het ziekenhuis behandeld in de vier ziekenhuizen in de wijk. Zes hiervan bevinden zich op de intensive care-afdeling, waarvan er twee ventilatie nodig hebben. Vijf van de zes zijn volgens de wijk Tönnies-werknemers.
Quarantainegebied opgezet in Verl
Naleving van de quarantaine door de besmette werknemers blijft een belangrijk punt. Na positieve coronatests door talrijke Tönnies-medewerkers heeft de stad Verl (district Gütersloh) zaterdag een quarantainegebied in een district opgezet. Verschillende appartementsgebouwen waarin contractwerkers van Tönnies zijn gehuisvest, zijn in quarantaine geplaatst, inclusief bewoners die geen werknemers van Tönnies zijn. Het hele gebied was afgezet met hekken. Bijna 670 mensen wonen in de getroffen huizen in drie straten.
https://m.faz.net/aktuell(...)lt-16825375.amp.html
Opmerkelijk dat de 1331 voornamelijk van een specifieke afdeling zijn, je zou denken het dan degenen zijn die het eerst met de varkens in aanraking komen.
Volgens een ander artikel zou het idd de slachtmedewerkers betreffen, ookal is het nog iets onduidelijk:
https://www.nzz.ch/intern(...)-getestet-ld.1562386
Ja, je werkt in hetzelfde bedrijf, natuurlijk loop je dan makkelijk hetzelfde virus op?quote:
Waarom moet je dit dan delen. Dit is een belachelijk matig stuk proza op het niveau van een havo-scholier. Geschreven vanuit de mening van iemand die zichzelf niet bekend maakt zodat we de subjectiviteit ook niet kunnen inschalen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit beweerd dat ik een link deelde naar een artikel wanneer onafhankelijk onderzoek is gedaan wat met geen mogelijkheid subjectief is te noemen.
Maar goed, in hoeverre bestaat 100% objectiviteit? Of het nu gaat om journalistiek, overheidsbeleid, wetenschappelijke adviezen, burgerinitiatieven etc.
Maar je was het toch eens met die gene die zei dat je positief testte (false positieve) omdat de koeien een coronavirus vaccin hadden gehad bij slachterijen?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, je werkt in hetzelfde bedrijf, natuurlijk loop je dan makkelijk hetzelfde virus op?
Dat geldt wel op meer bedrijven.
Dank je. Lees alsjeblieft dit draadje ook even, met verwijzingen naar onderzoeken die het tegendeel beweren. Het RIVM heeft niet alle wijsheid in pacht he. Bij sommige deelonderwerpen zullen ze een standpunt propageren waar wetenschappelijk gezien nog geen consensus over is. Dat mag. Maar dat betekent niet dat het onomstotelijk is bewezen dat kinderen minder snel besmet raken en ook minder snel anderen besmetten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
twitter:ginnymooy twitterde op zondag 21-06-2020 om 02:31:30Onder druk van @BOinK_info @jeugdartsen en @nvib_net wijzigde @RIVM het protocol neusverkoudheid bij kinderen. Kinderen jonger dan 6 jaar mogen met snotneus naar school en opvang.
Is dat verstandig? En wat weten we eigenlijk over de rol van kinderen bij corona?
Een draadje 👇🏼 reageer retweet
Dat kan toch allebei of niet?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je was het toch eens met die gene die zei dat je positief testte (false positieve) omdat de koeien een coronavirus vaccin hadden gehad bij slachterijen?
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb er een gezonde hekel aan dat we niet voor de Zweedse methode zijn gegaan.
Als ze daar de verpleegtehuizen goed hadden geisoleerd hadden ze daar betere resultaten dan hier, nu verschillen we bijna niks van elkaar.
Dus er is geen outbreak in slachthuizen?quote:
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:41 schreef Gretzl het volgende:
Dank je. Lees alsjeblieft dit draadje ook even, met verwijzingen naar onderzoeken die het tegendeel beweren. Het RIVM heeft niet alle wijsheid in pacht he. Bij sommige deelonderwerpen zullen ze een standpunt propageren waar wetenschappelijk gezien nog geen consensus over is. Dat mag. Maar dat betekent niet dat het onomstotelijk is bewezen dat kinderen minder snel besmet raken en ook minder snel anderen besmetten.
De praktijk zou niet gigantisch verschillen, behalve dat je gewoon een terrasje op kon en je dat risico accepteerde.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?
Ja maar hij heb groepsimmuniteit gezeg, ja toch?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dus er is geen outbreak in slachthuizen?
Zeldzaam? Naja goed, jouw woorden, ik weet dat allemaal niet.quote:
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoorquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:42 schreef Fretwork het volgende:
https://www.containmentnu.nl/de/articles/gaslighting-en
"Die holländische Pandemiebekämpfung ist eine Meisterleistung des Framings und Gaslighting" lekkere binnenkomer
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:42 schreef Fretwork het volgende:
https://www.containmentnu.nl/de/articles/gaslighting-en
Genot hoor, wat een bronnen
Eens, ik heb de Zweedse tactiek hier vaak verdedigd in de beginfase. Hoewel de zorg daar niet aan het overspoelen is, maken ze er toch wel een puinhoop van. De immuniteit blijft voorlopig uit. Echter gaat alles afhangen van de eventuele tweede golf, "gaat die daar milder verlopen doordat ze nu door de zure appel heenbijten of niet?" Hopelijk blijft een tweede golf natuurlijk uit en hoeven we daar niet naar te kijken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben voorlopig zeer blij dat we niet voor optie zweden zijn gegaan of amerika.
Dat is op 1 bedrijf he, 21 in het ziekenhuis daarvanquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.
Als 80% positief test, en niemand heeft gezondheidsklachten, dan zou ik gaan twijfelen.
Dan snap ik niet meer wat jij denktquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er 5 op de IC komen lijkt het me wel hè.
Als 80% positief test, en niemand heeft gezondheidsklachten, dan zou ik gaan twijfelen.
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.
En toch minder antistoffen etc.
Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoor
[..]
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.
Ik mag hopen dat je begrijpt wetenschappers het in deze pandemie niet over alles eens zijn, en dat er nog veel onduidelijk is. Alle landen die vol voor containment hebben gekozen laten ze in ieder geval ook gewoon adviseren door wetenschappelijke instituten.
Ben jij het toevallig eens met Pieter Klok?![]()
https://www.dumpert.nl/item/7931689_bd9d42e2
En 95% van het overige beleid had precies hetzelfde effect als in Nederland.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
De praktijk zou niet gigantisch verschillen, behalve dat je gewoon een terrasje op kon en je dat risico accepteerde.![]()
Dat je geen gezeik had met de kappers en massage salons etc.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De Zweedse methode kwam in de praktijk op hetzelfde neer als de Nederlandse. Hoe vaak gaan mensen nog doen alsof alles draait om regeltjes en de praktijk niets uitmaakt?
Pardon. Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je Nederland positioneert in een kolom met als beleidsdoelstelling "ziekenhuizen zo vol mogelijk" diskwalificeer je jezelf meteen...
https://www.npr.org/secti(...)ered?t=1593089398044quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben? Kinderen spelen massaal met elkaar buiten, raken elkaar aan etc, groot deel van de maatregelen geldt niet voor kinderen.
En toch minder antistoffen etc.
Zelfs in nota bene het zinnetjes waarin je quote worden nog tig andere sectoren genoemd. Dus hoezo "veroorzaakt is door scholen"?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.
"Israel has seen a spike in coronavirus cases as schools, businesses, restaurants, bars, tourist attractions and other establishments reopen. Many schools throughout the country have closed after cases tied to students and staff members continue to climb. "
De fout in Zweden is dat kwetsbare groepen alsnog het virus hebben gekregen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens, ik heb de Zweedse tactiek hier vaak verdedigd in de beginfase. Hoewel de zorg daar niet aan het overspoelen is, maken ze er toch wel een puinhoop van. De immuniteit blijft voorlopig uit. Echter gaat alles afhangen van de eventuele tweede golf, "gaat die daar milder verlopen doordat ze nu door de zure appel heenbijten of niet?" Hopelijk blijft een tweede golf natuurlijk uit en hoeven we daar niet naar te kijken.
Lees mijn post hierboven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in nota bene het zinnetjes waarin je quote worden nog tig andere sectoren genoemd. Dus hoezo "veroorzaakt is door scholen"?
Ja, daar zal sars cov 2 aanwezig zijn ja.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is op 1 bedrijf he, 21 in het ziekenhuis daarvan
Dit is echt de dag na dé persconferentie al ontkracht.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Het kan beide.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan snap ik niet meer wat jij denkt
En waar in die post staat dat er grootschalige besmetting heeft plaatsgevonden van kind-op-kind of kind-op-volwassene?quote:
"In de onderstaande grafiek analyseren we indicatief waar wij denken dat de actoren staan door de tijd heen.In de loop der tijd zijn wijzigingen in strategievoorkeuren waar te nemen bij diverse actoren"quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon in het Nederlands lezen hoor
[..]
Alle beweringen zijn in lijn met wat de wetenschappelijke experts - die voorstander zijn van containment - propageren.
Ik mag hopen dat je begrijpt wetenschappers het in deze pandemie niet over alles eens zijn, en dat er nog veel onduidelijk is. Alle landen die vol voor containment hebben gekozen laten ze in ieder geval ook gewoon adviseren door wetenschappelijke instituten.
Ben jij het toevallig eens met Pieter Klok?![]()
https://www.dumpert.nl/item/7931689_bd9d42e2
Het ging om het feit of er 100% bewijs is/was of kinderen minder snel besmet raken of anderen besmettingen en hoe het RIVM hierop in moet/moest spelen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waar in die post staat dat er grootschalige besmetting heeft plaatsgevonden van kind-op-kind of kind-op-volwassene?
Ook hier zijn er besmettingen, het lijkt er op, maar ik ben geen viroloog....quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Overigens is in Israel wel het gevoel dat een tweede golf daar veroorzaakt is door scholen. Dus om nou te zeggen dat het 100% zeker is.
"Israel has seen a spike in coronavirus cases as schools, businesses, restaurants, bars, tourist attractions and other establishments reopen. Many schools throughout the country have closed after cases tied to students and staff members continue to climb. "
Maar waar is dan dat hele punt over de inentingen van koeien?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het kan beide.
Als er veel op het ziekenhuis terecht komen zal het de dodelijke variant van corona zijn.
Als er niemand ziek van wordt zal het best eens kunnen dat het een matige corona variant is die niet zoveel zeer doet.
Dat noemen we een literature study.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.
Wat deze grapjurk doet, is een mening vormen, en dan selectief bronnen zoeken die dat bevestigen. Dat maakt het academische diarree.
Niemand beweert dat het bewijs 100% is. Dat lijkt me sowieso nogal een belachelijke eis voor eender welke wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het ging om het feit of er 100% bewijs is/was of kinderen minder snel besmet raken of anderen besmettingen en hoe het RIVM hierop in moet/moest spelen.
Dan nog gingen ze voor groepsimmuniteit via de tweede strategie van de tabel, die hier 'zachte landing' wordt genoemd.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Pardon. Je weet dat de oorspronkelijke van groepsimmuniteit / herd immunity hier weel op was gebaseerd? Dat men dit serieus overwoog als binnen een periode van enkele maanden aan 50-60% kon worden gekomen? Als je mikt op snelle groepsimmuniteit moet je wel accepteren dat er in korte tijd zoveel mogelijk mensen ziek worden, zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Precies zoals ene Tegnell in Zweden ook had berekend (maar uiteindelijk bleek de praktijk 'ietwat' tegen te vallen.
Gelukkig is het allereerste plan wel vrij snel in de prullenbak verdwenen.
Als je experts waaronder Xander Koolman, Arnold Bosman, Amrish Baidjoe, Alex Friedrich, Wim Schellekens, Yaneer Bar Yam en Zoe Hyde volgt weet je dat dit laatste niet klopt. Beweringen hebben wel degelijk een academische onderbouwing.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat deze grapjurk doet, is een mening vormen, en dan selectief bronnen zoeken die dat bevestigen. Dat maakt het academische diarree.
Het RIVM shopt net zo goed in onderzoeken. Want niet alle wetenschappers zijn het met elkaar eens. Mogen zij dan ook geen adviezen meer geven, omdat er nu eenmaal nog geen absolute consensus bestaat over thema's?quote:Het punt is dat je wetenschap beoefent door een opgemerkte hypothese te toetsen aan de hand van objectief onderzoek, daar kan je je best een mening uit vormen over te maken beleid.
Jep, dus ik weet niet waarom jullie zo tegen dat beleid aldaar zijn, veel meer vrijheden, maar minimaal verschil in besmettingen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En 95% van het overige beleid had precies hetzelfde effect als in Nederland.
Literatuuronderzoek is niet per definitie biased. Sterker nog, een gedegen literatuuronderzoek is per definitie niet biased (of in ieder geval zeer beperkt).quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat noemen we een literature study.
Dan moet je niet biased onderzoek gaan weghalen maar juist een breed pallet zien van bevindingen.
Maar het is geen breed pallet, en als het een literature study was had hij zn onderzoeksmethodiek moeten beschrijven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat noemen we een literature study.
Dan moet je niet biased onderzoek gaan weghalen maar juist een breed pallet zien van bevindingen.
Dat ben ik ook helemaal niet. Noch was ik degene die beweerde dat we 'niet voor de Zweedse strategie zijn gegaan', want in de praktijk komen de Nederlandse en Zweedse aanpak op heel veel punten gewoon overeen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, dus ik weet niet waarom jullie zo tegen dat beleid aldaar zijn, veel meer vrijheden, maar minimaal verschil in besmettingen.
Kan toch, 14 teachers op 116 students.... Factor 1/10... Groepen van 1/20?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
https://www.npr.org/secti(...)ered?t=1593089398044
The most significant outbreak appeared last week in the Gymnasia Rehavia, a historic middle and high school in Jerusalem. There, 116 students and 14 teachers were infected, according to the Ministry of Education, and the school closed. Built in 1928, its graduates include prominent novelists, politicians and Netanyahu's late brother.
Welke mening probeert het RIVM dan door zn onderzoeken heen te drukken?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je experts waaronder Xander Koolman, Arnold Bosman, Amrish Baidjoe, Alex Friedrich, Wim Schellekens, Yaneer Bar Yam en Zoe Hyde volgt weet je dat dit laatste niet klopt. Beweringen hebben wel degelijk een academische onderbouwing.
[..]
Het RIVM shopt net zo goed in onderzoeken. Want niet alle wetenschappers zijn het met elkaar eens. Mogen zij dan ook geen adviezen meer geven, omdat er nu eenmaal nog geen absolute consensus bestaat over thema's?
Je leest niet goedquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt de dag na dé persconferentie al ontkracht.
Mick, ben jij het?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je leest niet goedIk zeg net dat ze er binnen enkele dagen na de persconferentie snel op het oorspronkelijke idee zijn teruggekomen.
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest, dat valt moeilijk te ontkennen als het zo overduidelijk in een officiële toespraak wordt verkondigd.
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.htmlquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest, dat valt moeilijk te ontkennen als het zo overduidelijk in een officiële toespraak wordt verkondigd.
Maandenlang kiezen voor een mitigatiebeleid dat afwijkt van wat andere landen doen heeft niets met een subjectieve keuze te maken bedoel je?quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Welke mening probeert het RIVM dan door zn onderzoeken heen te drukken?
Maar denk je dat dat bewerktstelligt moet worden door de IC dermate vol te gooien met Corona patienten dat de reguliere zorg achterstanden oploopt? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Precies. Als ze niet binnen 24 uur een omwenteling hadden gemaakt dan had die speechschrijver wel een andere tekst bedacht voor Rutte. Je maakt mij echt niet wijs dat Rutte 5x begint over groepsimmuniteit, het zo'n belangrijke rol geeft in zijn verhaal en dat er dan vanaf het eerste ogenblik enkel een bijbedoeling aan vastzat.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.html
quote:De gekozen aanpak leidde tot vragen en verbazing. Op basis van berekeningen zou de besmetting van 50 tot 60 procent van de bevolking betekenen dat 40 duizend tot 80 duizend Nederlanders zouden omkomen.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
Je zou anders de toespraak van Rutte nog eens terug moeten luisteren. Groepsimmuniteit is gewoon even het hoofddoel geweest
Kortom: een secundair doel. Een bijkomstigheid.quote:En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Kortom, niet 'zo snel mogelijk'.quote:Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Maximaal controleren, oftewel, als het als rond moet gaan, moet het rondgaan onder groepen die er het minste last van hebben.quote:Alles overziend, zijn er 3 mogelijke scenario’s.
Het 1e scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Dan ga je wel voorbij aan de hoeveelheid mensen die bewust risico lopen terwijl ze wel in de categorie zitten die in zks terecht zou kunnen komen. 45 plus met overgewicht bijvoorbeeld, daar zijn er veel van in NLquote:Op donderdag 25 juni 2020 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat bewerktstelligt moet worden door de IC dermate vol te gooien met Corona patienten dat de reguliere zorg achterstanden oploopt? Natuurlijk niet.
Maar ik heb de indruk dat meer dan nu haalbaar zou moeten zijn.
Verder ben ik liberaal qua gedachtegoed, dus ik ben van mening, als mensen risico willen lopen, en daarmee de capaciteit van ons zorgtoestel niet negatief beïnvloeden. Dan is de ruimte daar om mensen gewoon hun eigen keuzes te laten maken.
Bijgesteld doel, nadat RIVM/OMT er in eerste instantie een primair doel van wilden maken. Anders kan je de toespraak van Rutte met geen mogelijkheid verklaren. Daar blij ik bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Kortom: een secundair doel. Een bijkomstigheid.
https://www.elsevierweekb(...)-zeg-dat-dan-753413/quote:Het is geen doel van het huidige kabinetsbeleid dat er zoveel mogelijk Nederlanders immuun worden voor het coronavirus. Groepsimmuniteit helpt wel mee bij de bestrijding van corona, aldus RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Tweede Kamer.
Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, herhaalde vanmorgen tijdens een briefing de woorden van premier Rutte eerder deze week: ,,Er zullen nu eenmaal veel mensen geïnfecteerd raken. Dat geldt zelfs voor landen die op slot zitten.”
https://www.parool.nl/ned(...)el-op-zich~b8ac7e83/quote:Jaap van Dissel, hoofd van het Outbreak Management Team, zei daarom in de technische briefing in de Tweede Kamer dat hij wellicht te veel nadruk had gelegd op het concept groepsimmuniteit en dat het geen doel op zich was, maar een logisch gevolg van het feit dat het virus rondgaat, waar we mogelijk en hopelijk voordeel van kunnen hebben. Geen beleid dus, maar een onvermijdelijkheid.
quote:Volgens Van Dissel lijkt het overigens dat de verschillende landen allerlei andere maatregelen nemen, maar dat is volgens de expert in de praktijk helemaal niet zo. Ook zijn de meeste landen helemaal niet op slot, terwijl ze dat wél beweren. Alleen delen van China en Italië zitten echt op slot. “Het is allemaal een kwestie van framing. Hoe regeringen hun ingrepen verkopen aan het volk.”
quote:Als uit de toespraak van premier Mark Rutte het beeld is ontstaan dat de maatregelen tegen het nieuwe coronavirus er vooral op gericht zijn om ‘groepsimmuniteit’ te creëren, dan is dat onjuist. Volgens RIVM-directeur infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel is dat deel van de toespraak van Rutte ‘erg geframed’.
Van Dissel beantwoordde woensdagochtend in een hoorzitting vragen van de Tweede Kamer. De Kamer debatteert vanmiddag over de aanpak van het coronavirus. Het belangrijkste doel van het kabinet, in samenspraak met het RIVM, is om zo min mogelijk mensen uit kwetsbare groepen te laten overlijden en te zorgen dat zoveel mogelijk patiënten geholpen kunnen worden in de ziekenhuizen en op de intensive care, lichtte Van Dissel de aanpak toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |