Dat was dan ook met stip de maatregel die het slechts gehandhaafd werd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:00 schreef Cynicio het volgende:
Blijkbaar mogen we ook weer met meer dan 2 mensen in de auto zitten:
https://www.ad.nl/politie(...)z17-7-krpKejcbt7vwVo
Er werken op Schiphol 70.000 mensen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:19 schreef DarkY.NL het volgende: Ja, en ik had het ook nog naar beneden afgerond
Volgens is het iets van 220k vs 300k in het voordeel van utrecht
Ja dat kunnen ze.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan iemand mij vertellen of mensen vanuit brandhaarden zoals Brazilië, VS etc. (Landen waar het virus nog volop aanwezig is) een vlucht naar Nederland of andere EU landen mogen nemen? Ik kan het nergens terugvinden en zou dat echt onverstandig vinden mocht dat zo zijn.
Als het goed is mogen die mensen de EU niet in, en andersom kunnen mensen niet naar de VS reizen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan iemand mij vertellen of mensen vanuit brandhaarden zoals Brazilië, VS etc. (Landen waar het virus nog volop aanwezig is) een vlucht naar Nederland of andere EU landen mogen nemen? Ik kan het nergens terugvinden en zou dat echt onverstandig vinden mocht dat zo zijn.
Dan kom je in de buurt en dan hebben we de mensen die niet uitstappen op het station nog niet meegeteld.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Er werken op Schiphol 70.000 mensen.
Een groot deel van de reizigers op Schiphol worden gebracht/gehaald door vaak meer dan 1 persoon, soms de complete familie.
Zo kom je makkelijk op een half miljoen mensen pd.
Daarbij zit een gemiddelde reiziger uren op een luchthaven itt een station.
En is er rechtstreekse influx uit risicolanden.
Nee. Mensen buiten de EU komen de EU niet in.quote:
hopelijk verlengen ze dat met een maand (minimaal)quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee. Mensen buiten de EU komen de EU niet in.
https://www.schengenvisai(...)til-the-end-of-june/
Iig tot het eind van juni staat daar in. Ik hoop dat ze voet bij stuk houden, en het mooi zo laten. Binnen de EU kan prima want hier is het wel onder controle. Buiten de EU nog maar even niet doen. Of zijn ze vergeten hoe deze pandemie begonnen is? Laat het virus daar maar en breng het niet weer hier heen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee. Mensen buiten de EU komen de EU niet in.
https://www.schengenvisai(...)til-the-end-of-june/
Klopt, dat is mij bekend dat het nu niet mag. Ik doelde op eventuele versoepelingen hierin. Had ik even moeten vermelden in mijn postquote:Op woensdag 24 juni 2020 17:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als het goed is mogen die mensen de EU niet in, en andersom kunnen mensen niet naar de VS reizen.
https://nos.nl/artikel/23(...)e-corona-aanpak.html
Eens. Voorlopig nog niks binnenlaten uit de America's en Azië/Midden-Oosten wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iig tot het eind van juni staat daar in. Ik hoop dat ze voet bij stuk houden, en het mooi zo laten. Binnen de EU kan prima want hier is het wel onder controle. Buiten de EU nog maar even niet doen. Of zijn ze vergeten hoe deze pandemie begonnen is? Laat het virus daar maar en breng het niet weer hier heen.
Die geruchten zijn er wel. Vooral uit brandhaarden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:49 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
hopelijk verlengen ze dat met een maand (minimaal)
De inkomsten die je misloopt uit toerisme krijg je dubbel en dwars 10x zo hard op je bord wanneer je weer in een lockdown gaat. Het is een feit dat vliegbewegingen uit brandhaarden voor besmettingen zorgen. Ik hoop dat ze dus voet bij stuk houden idd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Voorlopig nog niks binnenlaten uit de America's en Azië/Midden-Oosten wat mij betreft.
Dat OV mijden is hier in NL al gaandequote:Op woensdag 24 juni 2020 17:46 schreef Jed1Gam het volgende:
Ondanks dat er hier nauwelijks cases zijn in Zwitserland sinds 3 weken en bijna niemand maskers draagt, probeert men (bepaalde virusexperts) het toch te verkopen samen met suggestieve polls in de media.
Artikel dat ik vandaag las wordt ook verteld dat iedereen zich aan het mondkappen advies houdt en daardoor de cijfers laag zijn. Complete bullshit, want bijna niemand heeft er 1 op.
Gelukkig zijn de OV bedrijven tegen een verplichting, want ze denken dat er dan een stigma ontstaat, en mensen massaal het OV gaan weren. Als ze het zouden verplichten zou ik ook overwegen een auto te kopen, want de lol van een treinritje is er dan wel van af.
Waarom is dat :’) ?quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat OV mijden is hier in NL al gaande
Mensen willen geen mondkap op. Wanneer ik weer naar school moet en die mondkap verplichting er nog steeds is dan ga ik met de auto, ondanks gratis OV. Ik vind het niet prettig.quote:
Beste ZA ik zou graag van jou de bronnen willen zien waarbij je laat zien dat een groot deel van de reizigers gehaald en gebracht worden. Het grootste deel van de reizigers gaat namelijk vooral per OV verder. Daarnaast werken die 70k mensen vooral op andere plekken dan in de terminal en pieren. Voordat je allemaal dingen brengt als de waarheid check even de feiten en als je die hebt laat ze dan vooral hier even zien.quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Er werken op Schiphol 70.000 mensen.
Een groot deel van de reizigers op Schiphol worden gebracht/gehaald door vaak meer dan 1 persoon, soms de complete familie.
Zo kom je makkelijk op een half miljoen mensen pd.
Daarbij zit een gemiddelde reiziger uren op een luchthaven itt een station.
En is er rechtstreekse influx uit risicolanden.
Dat is een reden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen willen geen mondkap op.
Veel mensen die wel weggebracht worden, worden bij de terminal uit de auto gegooidquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:45 schreef magrec het volgende:
[..]
Beste ZA ik zou graag van jou de bronnen willen zien waarbij je laat zien dat een groot deel van de reizigers gehaald en gebracht worden. Het grootste deel van de reizigers gaat namelijk vooral per OV verder. Daarnaast werken die 70k mensen vooral op andere plekken dan in de terminal en pieren. Voordat je allemaal dingen brengt als de waarheid check even de feiten en als je die hebt laat ze dan vooral hier even zien.
Als je een ander om een bron vraagt zou het wel aardig zijn als je dan vervolgens je eigen stelling voorziet van een bron.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:45 schreef magrec het volgende:
[..]
Beste ZA ik zou graag van jou de bronnen willen zien waarbij je laat zien dat een groot deel van de reizigers gehaald en gebracht worden. Het grootste deel van de reizigers gaat namelijk vooral per OV verder. Daarnaast werken die 70k mensen vooral op andere plekken dan in de terminal en pieren. Voordat je allemaal dingen brengt als de waarheid check even de feiten en als je die hebt laat ze dan vooral hier even zien.
https://www.schiphol.nl/n(...)-en-vervoer-cijfers/ succes.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je een ander om een bron vraagt zou het wel aardig zijn als je dan vervolgens je eigen stelling voorziet van een bron.
Nee, een directe bron. Om je stelling te onderbouwen. Niet de ander nog laten graven. Kinderachtig gedoe.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:55 schreef magrec het volgende:
[..]
https://www.schiphol.nl/n(...)-en-vervoer-cijfers/ succes.
Waarom kijk je?quote:
Waarom zou ik dat doen als je gewoon vervoersaantallen op station en vervoersaantallen passagiers, vervoersaantallen parkeren etc gewoon kan opzoeken. Er is geen directe bron die zegt hoeveel mensen opgehaald worden door familie. Je zult een interpretatie moeten doen. Dan kijk je naar aantal reizigers per maand, hoeveel daarvan is transfer (gemiddeld 35%) de overige 65% zul je dan weer moeten delen tussen zakelijk en toerist. Van die toeristen moet je dan weer kijken of die O&D zijn etc.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, een directe bron. Om je stelling te onderbouwen. Niet de ander nog laten graven. Kinderachtig gedoe.
Omdat je het aan een ander vraagt en zelf ook zonder bron maar wat roept. Je begrijpt toch wel dat dit krom is?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:03 schreef magrec het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen als je gewoon vervoersaantallen op station en vervoersaantallen passagiers, vervoersaantallen parkeren etc gewoon kan opzoeken. Er is geen directe bron die zegt hoeveel mensen opgehaald worden door familie. Je zult een interpretatie moeten doen. Dan kijk je naar aantal reizigers per maand, hoeveel daarvan is transfer (gemiddeld 35%) de overige 65% zul je dan weer moeten delen tussen zakelijk en toerist. Van die toeristen moet je dan weer kijken of die O&D zijn etc.
Het lukt aardig bij je.quote:
Dit. 1,5 meter bullshit samenleving.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:06 schreef Gezicht het volgende:
Hou toch eens op met die anderhalve meter onzin
Snap niet hoe men nog steeds niet in kan zien dat die hele anderhalve meter al weken massaal wordt genegeerd door half Nederland.
Maar wel 1,5 meter😂quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Prima joh. Alles kan weer. Die afstand geloof ik wel
Ze luisteren niet naar meneer de Hond.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:07 schreef Hamzoef het volgende:
Anderhalve meter binnen gelijk stellen aan anderhalve meter buiten. :’)
Je ruikt die persoon naast je toch wel. Stelletje ongewassen hippies.quote:
Ik snap dit echt niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ze luisteren niet naar meneer de Hond.
quote:
Niemand houdt zich er meer aan. Gelukkig maar👌quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik snap dit echt niet.
Maar sowieso, denkt die man dat iedereen nu nog anderhalve meter afstand houdt?
Hoe wereldvreemd is hij.
Kijk, ik let er echt wel op hoor. Maar ik zie om mij heen dat minder en minder mensen zich er aan houden, die geloven het allemaal wel.
Stoere jongen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zelfs een super nigger heeft geen 1.5 meter.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Stukje bewustzijnquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Cynicio het volgende:
Het meest onzinnige is wel dat checkgesprek.
"Heb je klachten?"
"Nee"
"Oke"
Meestal meer van: ja je hebt niks he? ja weet ik ook wel. laat maar!quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Cynicio het volgende:
"Heb je klachten?"
"Nee"
"Oke"
Kloptquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Begreep ik dat wedstrijden van binnensporten ook weer mogen?
Denk het.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft die volgens mij niks specifieks over gezegd. Lijkt me wel tho.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ben daar niet blij mee. Kleine moeite om binnen wat afstand te bewaren, just to be sure.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Niemand houdt zich er meer aan. Gelukkig maar👌
Mensen hebben schijt of zijn zich niet bewust..quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben daar niet blij mee. Kleine moeite om binnen wat afstand te bewaren, just to be sure.
Zaterdag kan je vechten op de dam. Wel tegen mensen met schild en stok dus echt eerlijk is het niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Hamzoef het volgende:
Mogen fulltime contact vechtsporten nu ook weer dus?
Krijgen de boa's wapenstok en taser om de 1.5 meter te handhaven?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Ambrosius het volgende:
Ben wel benieuwd naar de eerste vraag van Meneer Bos, Rutte heeft wel erg veel verteld zojuist..
Hoe rijmt u dat met al die mensen op de Dam, op de Erasmusbrug etc?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Ambrosius het volgende:
Ben wel benieuwd naar de eerste vraag van Meneer Bos, Rutte heeft wel erg veel verteld zojuist..
Echt hequote:Op woensdag 24 juni 2020 19:11 schreef Cynicio het volgende:
"Heb je klachten?"
"Nee"
"Oke"
Alleen in wedstrijdverband, toch? Of heb ik dat verkeerd gehoord?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Hamzoef het volgende:
Mogen fulltime contact vechtsporten nu ook weer dus?
Dat is wel top he?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We mogen weer voetballen, joehooeee
Was het maar waarquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:17 schreef cobain1994 het volgende:
En het medisch personeel krijgt 50% loonsverhoging erbij..
We weten het nu wel kerel.quote:
Hopelijk blijft dat gewoon.quote:
Is er in jouw ogen één maatregel geweest die wel toegevoegde waarde had?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:21 schreef kol7680 het volgende:
Maurice de Hond zal boos zijn. En mensen die normaal kunnen nadenken. Buiten is de 1,5 meter de grootste bullshit wat er is.
Ik heb er toch totaal geen last van als jij op 1,5 meter blijft hoorquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:21 schreef kol7680 het volgende:
Maurice de Hond zal boos zijn. En mensen die normaal kunnen nadenken. Buiten is de 1,5 meter de grootste bullshit wat er is.
Zou kunnen, maar je moet ergens de grens trekken.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Bron dat een 17jarige veel minder bevattelijk en besmettelijk zijn dan een 19jarige? Lijkt me echt enorm dikke bullshit.
Ze moeten ergens een grens trekkenquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Bron dat een 17jarige veel minder bevattelijk en besmettelijk zijn dan een 19jarige? Lijkt me echt enorm dikke bullshit.
Ja, binnen weinig contact met mensen. Buiten is het onzin. Dat staat nu wel vast.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is er in jouw ogen één maatregel geweest die wel toegevoegde waarde had?
Hoe zit dat nou met evenementen, die zijn toch tot 1 september verboden?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:19 schreef Cynicio het volgende:
De ZiggoDome geeft al aan 3.000 mensen te kunnen ontvangen vanaf 1 juli.
Symbool politiek.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:24 schreef Revanches het volgende:
Rtl is wel scherp. Goede vraag over die app.
Een boze Maurice de Hond kan nog meer bijdragen aan de discussie.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:21 schreef kol150cm het volgende:
Nee hoor. Dat staat niet vast. Er staat nog vrij weinig vast, eigenlijk. Behalve dan dat de 1,5e meter regel in ieder geval mee heeft gewerkt aan het indammen van de crisis.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:23 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja, binnen weinig contact met mensen. Buiten is het onzin. Dat staat nu wel vast.
Schandalig eigenlijk he? Maar ik begrijp het wel. Als hij ze extra bedankt moet er boter bij de vis en dat wil hij niet. Klojo.quote:
Nee, Rutte zei net concreet dat evenementen weer mogen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou met evenementen, die zijn toch tot 1 september verboden?
Wat heb je dan aan een ZiggoDome?
Bron dat een 17jarige echt zoveel slechter met alcohol kan omgaan dan een 19jarige? Lijkt me echt enorm dikke bullshit.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Nee die mogen weer per 1 juli.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou met evenementen, die zijn toch tot 1 september verboden?
Wat heb je dan aan een ZiggoDome?
Evenementen mogen buiten ook, met misten en marenquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
Evenementen buiten mogen niet, maar 3000 man in de ziggodome mag wel?
En betaald voetbal? Ik heb dat gemist.
Als dat vaststaat, dan zouden veel onderzoeken dit bevestigen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:23 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja, binnen weinig contact met mensen. Buiten is het onzin. Dat staat nu wel vast.
Evenementen buiten mogen gewoon weer vanaf juli.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
Iedereen heeft het betaald voetbal gemist...quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
jA mAaR MaURiCe dE hOnTquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat vaststaat, dan zouden veel onderzoeken dit bevestigen.
En die zijn er niet. Er is geen consensus. Dus zo simpel ligt het niet.
Mooi toch. De man is hier goed in.quote:
Nee die waren al open toch, alleen durven sommigen het nog niet aanquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:26 schreef Zipportal het volgende:
Per 1 juli dus ook de verzorgingstehuizen open? Werd geen datum genoemd dacht ik?
Voor het zingen de kerk uitquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:14 schreef kibo het volgende:
[..]
Wel zonder zingen juichen en schreeuwen
En alle massale demonstraties waar geen besmettingen door zijn gekomen die de 1,5 meter regel aan de laars lappen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat staat niet vast. Er staat nog vrij weinig vast, eigenlijk. Behalve dan dat de 1,5e meter regel in ieder geval mee heeft gewerkt aan het indammen van de crisis.
Iemand die zijn mening niet kan bijstellen, voegt nooit wat toe. Aan pitbulls heb je niksquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Een boze Maurice de Hond kan nog meer bijdragen aan de discussie.
Lees je wel?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:27 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En alle massale demonstraties waar geen besmettingen door zijn gekomen die de 1,5 meter regel aan de laars lappen?
Ja, maar de bezoekersregeling is nog wel strikt nu.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nee die waren al open toch, alleen durven sommigen het nog niet aan
HALTT DIE KLAPPE!quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dan download je hem niet.
ZEIK NIET ZO
Je mag wel weer juichen langs de zijlijn zei hij.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:29 schreef cobain1994 het volgende:
Schreeuwen/juichen met een mondkapje op mag dat wel?
Ook dat staat niet vast natuurlijk. Kan net zo goed enkel komen door verminderde sociale contacten. Ligt wel in de lijn der verwachting dat het meehelpt maar is geen onderbouwing voor dat het daardoor komt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat staat niet vast. Er staat nog vrij weinig vast, eigenlijk. Behalve dan dat de 1,5e meter regel in ieder geval mee heeft gewerkt aan het indammen van de crisis.
quote:
Ga solliciteren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:34 schreef Gretzl het volgende:
De gemiddelde Nederlandse journalist![]()
Heb nog nauwelijks kritische vragen gehoord.
Laurens Boven van BNR is pas de eerste die durft door te vragen
Ik hou het wel bij twitter (en het tippen van journalisten daar), heb m'n roeping al in een ander vakgebied gevondenquote:
Omdat ze symbool politiek uitvoeren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:35 schreef Gretzl het volgende:
Aan dit beleid valt echt geen touw vast te knopen![]()
![]()
Hoezo geldt voor jongeren onder de 18 nu al een positieve leeftijdsdiscriminatie?
Ben je ook zo blij met de versoepelingen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Omdat ze symbool politiek uitvoeren.
Er zijn uitzonderingen. Heeft 'ie duidelijk uitgelegd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:36 schreef Cynicio het volgende:
Rutte gelooft in de creativiteit van de culturele sector.. hoe de fuck moet een discotheek creatief zijn als ze niet open MOGEN?
Is een disco nu ook al cultureel?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:36 schreef Cynicio het volgende:
Rutte gelooft in de creativiteit van de culturele sector.. hoe de fuck moet een discotheek creatief zijn als ze niet open MOGEN?
Hij zei letterlijk dat nachtclubs en discotheken tot tenminste 1 september dicht moeten.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen. Heeft 'ie duidelijk uitgelegd.
Okquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
Lekker extreem versoepelen, want de R is echt nog wel laag genoeg![]()
[ afbeelding ]
Ik had willen horen hoe de regering nu eens een serieuze poging gaat doen om de verspreiding daadwerkelijk in te dammen. Net zoals de rest van de wereld...
Dat is dus de uitzondering.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk dat nachtclubs en discotheken tot tenminste 1 september dicht moeten.
Is het niet waar dan?quote:
En tot in het extreme meten met twee maten. Maar ondertussen wel krampachtig vast blijven houden aan de heilige 'anderhalvemeter'. Ook in Groningen, Friesland en Drenthe waar al weken vrijwel nul nieuwe besmettingen meer zijn...quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Omdat ze symbool politiek uitvoeren.
Dat daadwerkelijk indammen is al geweest, met succes.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had willen horen hoe de regering nu eens een serieuze poging gaat doen om de verspreiding daadwerkelijk in te dammen. Net zoals de rest van de wereld...
Indammen is nutteloos met open grenzen. We zijn geen nieuw zeeland.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
okquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Niet bepaald nee. De R op dat dashboard is niet heel accuraat. Staat ook in de uitleg. Opnames zeggen toch genoeg? 0 is een utopiequote:
Die hebben vast de gezondheidsvraaag gesteld en dan valt het onder contact beroepquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:41 schreef Nia het volgende:
Die obsessie met die 1,5 meter geldt niet voor Rutte persoonlijk. Gisteravond nog met Marcron een etentje in Scheveningen, waarbij de gehele aanhang van beveiliging/begeleiding etc dichter dan die 1,5 meter op elkaar stond/liep.
Nogmaals. Symbool politiek. De 1,5 meter samenleving buiten is complete bullshit.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:41 schreef Nia het volgende:
Die obsessie met die 1,5 meter geldt niet voor Rutte persoonlijk. Gisteravond nog met Marcron een etentje in Scheveningen, waarbij de gehele aanhang van beveiliging/begeleiding etc. dichter dan die 1,5 meter op elkaar stond/liep.
Bron?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:41 schreef Nia het volgende:
Die obsessie met die 1,5 meter geldt niet voor Rutte persoonlijk. Gisteravond nog met Marcron een etentje in Scheveningen, waarbij de gehele aanhang van beveiliging/begeleiding etc. dichter dan die 1,5 meter op elkaar stond/liep.
Klopt. Ze willen graag nog 1 heilig punt in stand blijven houden, ondanks het gedoemd is te falen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En tot in het extreme meten met twee maten. Maar ondertussen wel krampachtig vast blijven houden aan de heilige 'anderhalvemeter'. Ook in Groningen, Friesland en Drenthe waar al weken vrijwel nul nieuwe besmettingen meer zijn...
Wat denk jij eigenlijk van de 1,5e meter regel? Het is me nog niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nogmaals. Symbool politiek. De 1,5 meter samenleving buiten is complete bullshit.
Toch wel hilarisch dat dit het versimpelen van de regels moest zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:43 schreef alpeko het volgende:
Lol in theaters dus wel 1,5 voor mensen uit een gezin. In horeca en in de Efteling bijv niet. Niet te volgen weer.
Hoezo gedoemd te falen? Die regel heeft ons gebracht waar we nu zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:43 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Ze willen graag nog 1 heilig punt in stand blijven houden, ondanks het gedoemd is te falen.
Wereldwijd loopt alles weer op. Die R is inderdaad niet erg accuraat, maar het virus is gewoon niet weg. Dus waarom die enorme drang naar het afschaffen van die 1,5e meter, ik snap het echt niet. Alleen maar om tegen de overheid te schoppen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet bepaald nee. De R op dat dashboard is niet heel accuraat. Staat ook in de uitleg. Opnames zeggen toch genoeg? 0 is een utopie
Binnen ja. Niet buiten.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hoezo gedoemd te falen? Die regel heeft ons gebracht waar we nu zijn.
*Versoepelen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Toch wel hilarisch dat dit het versimpelen van de regels moest zijn.
Bron?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hoezo gedoemd te falen? Die regel heeft ons gebracht waar we nu zijn.
En versimpelen. Wel een beetje opletten. Ze wilden de regels zo veel mogelijk eenduidig maken. Afstand tussen gezinsleden onderling is onzin, hij moest hier bij de terrassen ook op terug komen.quote:
Servië. Ik hoop dat ze ondertussen de grenzen sluiten.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:46 schreef Drekkoning het volgende:
Zijn er al landen die wel eerder de anderhalve meter afbouwen?
In Nederland ga ik geen festival vinden, maar prima om naar het buitenland af te reizen voor een leuke meerdaagse
Servië kun je heen, je weet wel waar dat zo goed gegaan is met dat tennistoernooi laatst.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:46 schreef Drekkoning het volgende:
Zijn er al landen die wel eerder de anderhalve meter afbouwen?
In Nederland ga ik geen festival vinden, maar prima om naar het buitenland af te reizen voor een leuke meerdaagse
Huh dat isquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:43 schreef alpeko het volgende:
Lol in theaters dus wel 1,5m voor mensen uit een gezin. In horeca en in de Efteling bijv niet. Niet te volgen weer. Hoezo is dat niet te doen. Je reserveert toch?
Heerlijk die ruimte toch? Ik was sowieso niet van plan om voor september naar theater te gaan en daarna zien wel later welquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:43 schreef alpeko het volgende:
Lol in theaters dus wel 1,5m voor mensen uit een gezin. In horeca en in de Efteling bijv niet. Niet te volgen weer. Hoezo is dat niet te doen. Je reserveert toch?
Nee omdat het maar beperkt houdbaar is. Toch niks onlogisch aan? Mijn moeder vroeg laatst al om een knuffel. En logisch.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wereldwijd loopt alles weer op. Die R is inderdaad niet erg accuraat, maar het virus is gewoon niet weg. Dus waarom die enorme drang naar het afschaffen van die 1,5e meter, ik snap het echt niet. Alleen maar om tegen de overheid te schoppen.
Versoepelen. En ze willen het concretiseren. Kan alleen niet altijd. Lijkt me niet heel ingewikkeld te begrijpen toch?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
En versimpelen. Wel een beetje opletten. Ze wilden de regels zo veel mogelijk eenduidig maken.
quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Servië. Ik hoop dat ze ondertussen de grenzen sluiten.
Tuurlijk. Moet toch ook kunnen in de anderhalve meter samenleving? Als je die regel weg haalt gaat het niet meer om die knuffel, maar zit er 50.000 man in een stadion. Ik zie een verschil.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee omdat het maar beperkt houdbaar is. Toch niks onlogisch aan? Mijn moeder vroeg laatst al om een knuffel. En logisch.
Leg eens uit waarom alle sectoren wel kunnen bepalen wie wel of geen gezin vormt, maar theaters niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Versoepelen. En ze willen het concretiseren. Kan alleen niet altijd. Lijkt me niet heel ingewikkeld te begrijpen toch?
wat heb ik aan ruimte tov mijn vriendin? Ik ga niet naar het theater om haar op 1,5m te hebben. Geen idee hoe jouw relatie is?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Heerlijk die ruimte toch? Ik was sowieso niet van plan om voor september naar theater te gaan en daarna zien wel later wel
Daar ga ik niet over, dat moet je aan het RIVM/de overheid vragen. Ik zeg alleen dat ik kan begrijpen dat er uitzonderingen zijn want die zijn er altijd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom alle sectoren wel kunnen bepalen wie wel of geen gezin vormt, maar theaters niet.
Slap antwoord. Blijkbaar vind jij alles wel best zolang de heren het zeggen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over, dat moet je aan het RIVM/de overheid vragen. Ik zeg alleen dat ik kan begrijpen dat er uitzonderingen zijn want die zijn er altijd.
Nee hoor, dat vind ik niet. Ik zeg alleen dat ik dit kan begrijpen. Niet meteen woorden in m'n mond leggen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Slap antwoord. Blijkbaar vind jij alles wel best zolang de heren het zeggen.
Je kan alleen niet uitleggen waarom je het begrijpt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik niet. Ik zeg alleen dat ik dit kan begrijpen. Niet meteen woorden in m'n mond leggen.
Feitelijk mag dat dus niet nee. Tuurlijk is 50.000 in een stadion een ander verhaal. Is ook wat vroeg. Blijft het onzinnig om buiten met een boog om anderen heen te lopen alsof ze melaats zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tuurlijk. Moet toch ook kunnen in de anderhalve meter samenleving? Als je die regel weg haalt gaat het niet meer om die knuffel, maar zit er 50.000 man in een stadion. Ik zie een verschil.
Ik hoef niet 24 uur per dag hand in hand hoorquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
wat heb ik aan ruimte tov mijn vriendin? Ik ga niet naar het theater om haar op 1,5m te hebben. Geen idee hoe jouw relatie is?
Ik heb niet alle feiten. Maar ik kan me wel voorstellen dat er verschillen zijn binnen een sector.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Je kan alleen niet uitleggen waarom je het begrijpt.
Maar als je die regel afschaft is er dus geen basis meer om die 50.000 in een stadion te weren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Feitelijk mag dat dus niet nee. Tuurlijk is 50.000 in een stadion een ander verhaal. Is ook wat vroeg. Blijft het onzinnig om buiten met een boog om anderen heen te lopen alsof ze melaats zijn.
Nee vakantie geannuleerd. Zouden zaterdag zijn teruggekomen uit Puglia. Weekje in NL dagjes weggegaan. Prima zo. Okt eens kijken of we naar ons huisje Tsjechië mogen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik hoef niet 24 uur per dag hand in hand hoor![]()
En ik heb sowieso deze zomer geen plannen. Jij hebt al wel geboekt?
Niemand doet dat, -edit-quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
. Blijft het onzinnig om buiten met een boog om anderen heen te lopen alsof ze melaats zijn.
Jawel hoor. Verstandige mensen doen dat zoveel mogelijk.quote:
Tuurlijk wel. Max instellen zoals we deze nu al een tijdje kennen. Eerst 30. Zou 100 worden per juli. Maar nu opeens onbeperktquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar als je die regel afschaft is er dus geen basis meer om die 50.000 in een stadion te weren.
quote:
Nooit officieel beleid geweest:quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat daadwerkelijk indammen is al geweest, met succes.
Ik ben niet meer aan het slalommen over straat om mensen te ontwijken nee. Tenzij ik inschat dat de tegenligger dat graag heeft (oudere, wachtenden bij artsenlab)quote:
Ok.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nooit officieel beleid geweest:
[ afbeelding ]
De maatregelen hebben voor afname gezorgd, maar het is nog steeds weinig efficiënt geweest in vergelijking met een hoop andere landen die wél VOL voor containment gingen. Het is mijns inziens veelzeggend dat er elke dag nog steeds doden te betreuren zijn en dat er nog steeds mensen in het ziekenhuis/op de IC moeten worden opgenomen
Loop je nu serieus mijn post van Tweakers te copy-pasten?quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:02 schreef kol7680 het volgende:
Dan kun je je ook wel weer af gaan vragen, waarom wel een volle treinwagon en touringcar, maar geen volle bioscoopzaal of schouwburg? In theaters is de luchtbehandeling stukken beter dan in een trein of bus.
In de trein en bus moet je mondkapje opquote:Op woensdag 24 juni 2020 20:02 schreef kol7680 het volgende:
Dan kun je je ook wel weer af gaan vragen, waarom wel een volle treinwagon en touringcar, maar geen volle bioscoopzaal of schouwburg? In theaters is de luchtbehandeling stukken beter dan in een trein of bus.
Ja. Vond hem wel goed👌😃quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Loop je nu serieus mijn post van Tweakers te copy-pasten?
Mijn personal space is iets kleiner dan 1,5m. Zo breed is de stoep niet eens hier. Of menig fietspad. In de praktijk kan het dus ook gewoon niet buiten. In de supermarkt ook niet trouwens. Op het werk ook niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik ben niet meer aan het slalommen over straat om mensen te ontwijken nee. Tenzij ik inschat dat de tegenligger dat graag heeft (oudere, wachtenden bij artsenlab)
Maar ik hou sowieso van nature al afstand als het kan , ik hoef geen vreemden in mijn personal space
Omdat niemand weet wat het beste is en ze gewoon maar wat doen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef Nia het volgende:
Waarom heeft het ene land 2 meter, het andere land 1,5 meter en weer een ander land 1 meter als onderlinge afstand afgesproken? Heeft dat misschien met de plaatselijke cultuur te maken?
Idd. Jeugd houdt zich gelukkig nu al niet meer aan de 1,5 meter zag ik net op het Journaal. Slechts 2 van de 20 mensen hield zich er aan👌quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze vinden het echt leuk om het virus een persoonlijkheid te geven hè. Zo dramatisch gebracht allemaal.
‘Virus is onder ons!’
‘Virus ligt te wachten!’
‘De strijd nog niet gewonnen’ (of zo iets).
Alsof het virus een wil heeft of zo. Ik weet dat ze het zo brengen zodat mensen oplettend blijven, maar het enige wat ze ermee bereiken is dat er om gelachen wordt.
Verder blijf ik me verbazen over de willekeur van die 1,5 meter, maar ik ben gelukkig niet de enige.
Ja, het virus cirkelt als een soort Jaws om de mens heen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze vinden het echt leuk om het virus een persoonlijkheid te geven hè. Zo dramatisch gebracht allemaal.
‘Virus is onder ons!’
‘Virus ligt te wachten!’
Alsof het virus een wil heeft of zo. Ik weet dat ze het zo brengen zodat mensen oplettend blijven, maar het enige wat ze ermee bereiken is dat er om gelachen wordt.
Verder blijf ik me verbazen over de willekeur van die 1,5 meter, maar ik ben gelukkig niet de enige.
Het virus heeft minder vat op Spanjaarden en pakt heel goed op Duitsers?quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef Nia het volgende:
Waarom heeft het ene land 2 meter, het andere land 1,5 meter en weer een ander land 1 meter als onderlinge afstand afgesproken? Heeft dat misschien met de plaatselijke cultuur te maken?
Over drie maanden? Die maatregelen zijn al sinds weken alleen nog maar voor de vormquote:Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat niemand weet wat het beste is en ze gewoon maar wat doen.
Over maximaal 3 maanden weer terug naar normaal.
Juist. Let er ook al weken niet meer op. Bijna iedereen doet dat niet meer.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mijn personal space is iets kleiner dan 1,5m. Zo breed is de stoep niet eens hier. Of menig fietspad. In de praktijk kan het dus ook gewoon niet buiten. In de supermarkt ook niet trouwens. Op het werk ook niet.
Vrees dat de meerderheid van ons land het anders niet snaptquote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
‘Virus is onder ons!’
‘Virus ligt te wachten!’
Voor buitenlandse bezoekers is het straks ook niet meer te snappen toch? In het ene land geldt zus en in het andere land weer zo.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het virus heeft minder vat op Spanjaarden en pakt heel goed op Duitsers?
Monty Python had heerlijke sketches kunnen maken over die 1,5 meter en het coronabeleid.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat niemand weet wat het beste is en ze gewoon maar wat doen.
Over maximaal 3 maanden weer terug naar normaal.
Ze kunnen ook weer niet te snel terugschalen, dan verliezen ze te veel geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Over drie maanden? Die maatregelen zijn al sinds weken alleen nog maar voor de vorm
In het voorbijgaan is het ook helemaal geen issue. En het is ook niet dat dat virus zelf een centimeter bij zich heeft.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mijn personal space is iets kleiner dan 1,5m. Zo breed is de stoep niet eens hier. Of menig fietspad. In de praktijk kan het dus ook gewoon niet buiten. In de supermarkt ook niet trouwens. Op het werk ook niet.
Ze komen toch niet uit een ei. Even opzoeken wat de afstand is in het betreffende land en klaar.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:10 schreef Nia het volgende:
[..]
Voor buitenlandse bezoekers is het straks ook niet meer te snappen toch? In het ene land geldt zus en in het andere land weer zo.
Heeft te maken met de volksaard.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef Nia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |