En wie of wat maakt dan Arie's mening zo "heilig"?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:39 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Arie zet het programma en zijn kijkers weg als racisten en homofoob. Als je dan gaat oproepen om als bedrijf je hiermee te willen identificeren, en zodoende de boel probeert te boycotten, dan ga je inspelen op de woede van een aantal minderheden die de hele discussie kapen die zichzelf als absolute slachtoffer te profileren. Dat maakt Arie gevaarlijk voor de samenleving.
Wel apart dat Kieft racisme in het voetbal meegemaakt moest hebben. Zo niet, dan toch.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weer even aan het terugkijken. Kieft pakt wel een mooie verbindende rol.
Een wandelende lul met 10 vingers en zelfkennis, wat een GODquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klasse van Genee. Veel mensen hebben hebben enorm veel moeite met fouten toegeven.
Hij gaat het vi publiek hard nodig hebben bij zijn volgende nominatie met een online stem mogelijkheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende: [..] Tja, ik geloof gewoon wat hij zegt. Maar wellicht zit er een of andere strategie achter, zou kunnen.
Apart? Lijkt mij vrij logisch als je in Italië hebt gespeeldquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wel apart dat Kieft racisme in het voetbal meegemaakt moest hebben. Zo niet, dan toch.
uiteindelijk ligt het kerkhof vol met onmisbare mensen maar zo makkelijk is dat dus niet in het geval van Geneequote:
Lekker Snuitje melken, lekker man.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:51 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Hennie huisman, die heeft toch niets meer te doen..
Die zit al bij Radio Veronica Inside...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:51 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Hennie huisman, die heeft toch niets meer te doen..
Bulletje genotquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die zit al bij Radio Veronica Inside...
Moppen vertellen
Welkequote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat stuk van Marcel is wel goud
Doe dan Jan Boskamp maar.. Ach ja...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die zit al bij Radio Veronica Inside...
Moppen vertellen
Bedrijven hebben maar één doel en dat is centjes verdienen. Aangezien de huidige tv wordt gedomineerd door links Nederland, kiezen bedrijven ervoor om daar in mee te gaan. Ze willen zich niet de woede op de hals halen van minderheden. Arie speelt daar heel gewiekst op in. Het kapen van de discussie hebben we afgelopen weken gezien. Geen enkele tegengeluid is er geweest totdat Johan zijn bek opentrok. Arie doet aan opruiing door te boycotten.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En wie of wat maakt dan Arie's mening zo "heilig"?
Dat zijn toch ook keuzes of je het ermee eens bent of niet?
Waarom is de vrijheid van meningsuiting bij Arie gevaarlijker dan die van Johan Derksen?
Omschrijf eens het "kapen van de discussie"?
Alles wat jij Arie in de schoenen schuift kun je net zo goed in de schoenen van Johan schuiven.
Bedrijven zijn toch geen watjes? Die kunnen toch zelf wel een afweging maken, met of zonder één of andere Arie?
Meningen veranderen. Met of zonder Arie. Ook bij die bedrijven. En die bedrijven nemen beslissingen. Net als die voetballers.
Volgende keer dit spul in quotes gooien en een bron.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:53 schreef RipCity het volgende:
Han Lips schrijft elke dag over wat hem is opgevallen op tv. Vandaag: Johan Derksen in de uitzending van Veronica Inside die volledig in het teken staat van Akwasi-gate.
Er was zelfmedelijden: “Je kunt het toch nooit goed doen in dit land.” Er was de vermoorde onschuld: “Er zitten heus geen kwade bedoelingen achter.” En er was agressie: “Ik zit hier met een eigenwijze in zichzelf gekeerde Marokkaan te lullen!” Maar er was verdomd weinig zelfreflectie bij Johan Derksen, tijdens de uitzending van Veronica Inside, die geheel in het teken stond van Akwasi-gate.
Die ‘grap’ van Derksen, waarbij hij de rapper met Zwarte Piet vergeleek, had tot een nationale rel geleid. Daar ging hij dus mooi geen excuses voor aanbieden, zei hij aan het begin van de show. Hij vond het een ‘circusvoorstelling.’
Toen was al duidelijk dat het een lange zit zou worden, de vijfenzeventig reclamevrije minuten die waren uitgetrokken om te praten over racisme. Advocate Natacha Harlequin en oud-international Dries Boussatta zaten ook aan tafel, maar echt geïnteresseerd in wat zij te melden hadden leek Derksen niet. Hij was immers geen racist, en eigenlijk had hij ook nog nooit meegemaakt dat iemand in zijn omgeving racistisch werd benaderd. “Jullie zijn ook wel erg overgevoelig,” zei hij verwijtend tegen Harlequin, die met engelengeduld bleef uitleggen dat het minste wat Derksen kon doen was een beetje empathie opbrengen. “Ik rij niet vanuit Drenthe naar de tv-studio om met de handrem erop te praten,” antwoordde die.
De ogen van Boussatta spuwden inmiddels vuur. Hij was al woest geworden om een schijnheilige compilatie van alle keren dat Derksen had gezegd tegen racisme te zijn, en toen hij door Derksen kreeg toegebeten dat hij ‘uit zijn nek zat te lullen’ was ie er wel klaar mee. Boussatta zweeg.
Wat restte was een uitzending die zich laat samenvatten als ‘het racismedebat voor dummies’, waarbij Lips zich vooral afvroeg of Derksen het niet wilde begrijpen, deed alsof hij het niet begreep of het daadwerkelijk niet vatte.
Doe het lekker zelf.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Volgende keer dit spul in quotes gooien en een bron.
Parool deughondjes genotquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Doe het lekker zelf.
Iedereen weet dat Han Lips van het Parool is.
Deze samenstelling werkt gewoon, alles klopt. Vervanging zou de doodsteek zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteindelijk ligt het kerkhof vol met onmisbare mensen maar zo makkelijk is dat dus niet in het geval van Genee
Wie is deze nobuddy?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:53 schreef RipCity het volgende:
Han Lips schrijft elke dag over wat hem is opgevallen op tv. Vandaag: Johan Derksen in de uitzending van Veronica Inside die volledig in het teken staat van Akwasi-gate.
Er was zelfmedelijden: “Je kunt het toch nooit goed doen in dit land.” Er was de vermoorde onschuld: “Er zitten heus geen kwade bedoelingen achter.” En er was agressie: “Ik zit hier met een eigenwijze in zichzelf gekeerde Marokkaan te lullen!” Maar er was verdomd weinig zelfreflectie bij Johan Derksen, tijdens de uitzending van Veronica Inside, die geheel in het teken stond van Akwasi-gate.
Die ‘grap’ van Derksen, waarbij hij de rapper met Zwarte Piet vergeleek, had tot een nationale rel geleid. Daar ging hij dus mooi geen excuses voor aanbieden, zei hij aan het begin van de show. Hij vond het een ‘circusvoorstelling.’
Toen was al duidelijk dat het een lange zit zou worden, de vijfenzeventig reclamevrije minuten die waren uitgetrokken om te praten over racisme. Advocate Natacha Harlequin en oud-international Dries Boussatta zaten ook aan tafel, maar echt geïnteresseerd in wat zij te melden hadden leek Derksen niet. Hij was immers geen racist, en eigenlijk had hij ook nog nooit meegemaakt dat iemand in zijn omgeving racistisch werd benaderd. “Jullie zijn ook wel erg overgevoelig,” zei hij verwijtend tegen Harlequin, die met engelengeduld bleef uitleggen dat het minste wat Derksen kon doen was een beetje empathie opbrengen. “Ik rij niet vanuit Drenthe naar de tv-studio om met de handrem erop te praten,” antwoordde die.
De ogen van Boussatta spuwden inmiddels vuur. Hij was al woest geworden om een schijnheilige compilatie van alle keren dat Derksen had gezegd tegen racisme te zijn, en toen hij door Derksen kreeg toegebeten dat hij ‘uit zijn nek zat te lullen’ was ie er wel klaar mee. Boussatta zweeg.
Wat restte was een uitzending die zich laat samenvatten als ‘het racismedebat voor dummies’, waarbij Lips zich vooral afvroeg of Derksen het niet wilde begrijpen, deed alsof hij het niet begreep of het daadwerkelijk niet vatte.
Je zou het niet verwachten misschien maar hij moest en zou twijfelen aan zijn eigen ervaringen. Eng.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Apart? Lijkt mij vrij logisch als je in Italië hebt gespeeld
Echt wel. Je ziet waar Derksen en Gijp ook verschijnen leuke gesprekken. Zelfs met die blonde bij de Cl was het te pruimen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteindelijk ligt het kerkhof vol met onmisbare mensen maar zo makkelijk is dat dus niet in het geval van Genee
De Angela van het parool. Doet het al 20 jaar ofzoquote:
Die zit elke dag met zijn vingertjes in het kontje van Klaver, lekker man.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Van het Parool.
DiT wEEt ieDereEn.
~RipCity
GENEE MOET DE WIJKEN INquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:57 schreef maxi-mus het volgende:
Geneee moet maar eens de wijde wereld in.
Maar dat geeft hij juist aan - dat het eigenlijk enigszins hypocriet was Johan zo de maat te nemen, terwijl Genee zelf ook verantwoordelijk is. Ik kan me zijn emotie, als je je enigszins schuldig voelt over de racistische grappen in h et programma, wel een beetje voorstellen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Hij gaat het vi publiek hard nodig hebben bij zijn volgende nominatie met een online stem mogelijkheid.
Al zal hij zich inderdaad niet heel content hebben gevoeld met zijn rol van gisteravond
BrEeZeR SlEtJe dat je bent.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Van het Parool.
DiT wEEt ieDereEn.
~RipCity
De huidige tv is een afspiegeling van de samenleving. Alleen niet iedereen is zo rechts als jij.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:54 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Aangezien de huidige tv wordt gedomineerd door links Nederland,
Klopt maar alsnog leuke nabeschouwings video met vriend van de show Goossens.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:02 schreef Zipportal het volgende:
[..]
De tijd heeft dat bericht alweer ingehaald.
https://www.nu.nl/media/6(...)veronica-inside.html
De tijd heeft dat bericht alweer ingehaald.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:01 schreef RipCity het volgende:
Johan Derksen stopt mogelijk met Veronica Inside na de veelbesproken uitzending van maandagavond. Media-verslaggever Rob Goossens sprak ‘de snor’ the day after.
Video:
https://www.telegraaf.nl/(...)-de-schuld-van-geven
Je hebt toch wel door dat we nu in een andere tijd leven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Dit kan wel....
Zelfde grap. En terecht
Ik vind de tv niet echt een afspiegeling van de maatschappij. Bedrijven kiezen voor veiligheid. Links schreeuwt doorgaans harder dan rechts om maar in dit soort termen te blijven. Ik snap dat het moeilijk is om dat in te zien als overtuigd linkse rakker. Ik zeg het maar even zo om aan jouw wereldbeeld te voldoen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De huidige tv is een afspiegeling van de samenleving. Alleen niet iedereen is zo rechts als jij.
Waarom heb jij als "rechtserik" niet de macht om de "linkse tv" kapot te maken, en heeft schijnbaar Arie wel "de macht" om rechtse tv kapot te maken.
Is het misschien toch omdat jij "de publieke opinie" toch te rechts inschat. De "huidige tv" is net als "het bedrijfsleven" er niet op uit de maatschappij rechtser of linkser te maken. Ze willen centjes verdienen dus kiezen zo niet voor de extremen.
Niemand leest het parool.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
De Angela van het parool. Doet het al 20 jaar ofzo
Idd en media die ook maar iets richting rechterhoek gaan zoals WNL en Powned worden dan onderdrukt of wordt limieten opgelegd met wat ze mogen door netmanager. Zo mag Hans Teeuwen geen oudejaars doen op Powned omdat het 'te rechts' geluid zou zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Het medialandschap is zéér links, en dat is niet omdat dit de algemene visie is in het land. Eerder een visie die getracht wordt de mensen op te drukken, en ik kan je nu al garanderen dat hoe meer dit het geval blijft en hoe meer onrust er in de samenleving blijft, hoe rechtser mensen zullen gaan stemmen volgend jaar.
Dit klopt niet. Het medialandschap is zéér links, en dat is niet omdat dit de algemene visie is in het land. Eerder een visie die getracht wordt de mensen op te drukken, en ik kan je nu al garanderen dat hoe meer dit het geval blijft en hoe meer onrust er in de samenleving blijft, hoe rechtser mensen zullen gaan stemmen volgend jaarquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De huidige tv is een afspiegeling van de samenleving.
ik denk dat je daar fout zitquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:16 schreef Dejannn het volgende:
en ik kan je nu al garanderen dat hoe meer dit het geval blijft en hoe meer onrust er in de samenleving blijft, hoe rechtser mensen zullen gaan stemmen volgend jaar
Is dat een probleem dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Het medialandschap is zéér links, en dat is niet omdat dit de algemene visie is in het land. Eerder een visie die getracht wordt de mensen op te drukken, en ik kan je nu al garanderen dat hoe meer dit het geval blijft en hoe meer onrust er in de samenleving blijft, hoe rechtser mensen zullen gaan stemmen volgend jaar.
Sjon heeft hem waarschijnlijk benaderd met nog een zak geld. Dan is Johan al snel verkocht.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:02 schreef Zipportal het volgende:
[..]
De tijd heeft dat bericht alweer ingehaald.
https://www.nu.nl/media/6(...)veronica-inside.html
Nee, je laatste zin, over het rechts stemmen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:29 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat het medialandschap zéér links is? Ja, dat vind ik problematisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |