Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?quote:Op maandag 22 juni 2020 17:12 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)ling-proef-op-de-som
Deze man weetquote:Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is ook zo truttig als wat die maatregelen. Lekker als een homootje de voetgangersrotonde volgen. Op een lijntje staan en dat soort onzin. Pleur toch een eind op joh.
quote:Op maandag 22 juni 2020 17:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankbaarheid? Omdat je bedrijf naar de donder gaat?
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?
Die maatschappij is er helemaal nietquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Nee hoorquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vormquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
Yup. Al zal iedereen andere dingen zien natuurlijk. Naar mijn idee zijn er steeds meer plekken waar die 1,5 niet echt nageleefd word. Als het echt zo gevaarlijk zou zijn dan hadden we al wel nieuwe stijgingen gezien imo.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die maatschappij is er helemaal nietbordjes en looplijnen wekken die schijn, maar de theorie pakt zoals altijd anders uit. En de cijfers dalen alleen maar, allemaal onzin dus, en onnodige gevolgen voor de economie doordat de capactiteit niet benut kan worden.
Of ze er alles aan doen...zijn de meningen over verdeeld. Ze maken het veel bedrijven alleen maar extra moeilijk imo. Helpt dan niet mee dat er sprake is van willekeur. Dat valt gewoon niet meer uit te leggen richting bepaalde sectoren.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Eens! Ik snap dat het nog niet de ideale wereld is maar het is toch al goed te doen zo. Bij 2 mensen 'gedogen' ze of je wel of niet samen woont. Dat scheelt gewoon enorm. Dan kan je eens met twee op date, wat je toch niet doet als je ziek bent. Of met je beste maat een biertje drinken terwijl de rest gewoon wat meer afstand heeft. En zoals hier in het dorp. Gemeente was jaren lang moeilijk aan het doen over ruimte en parkeerplekken, terwijl het nu ineens mag om ruimte te maken. Op een goede zomerdag heeft mijn stamkroeg dat gewoon dezelfde bezetting als normaal daardoor.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. De versoepelingen zoals ze nu zijn, zijn perfect. Waar mogelijk houden mensen die wel een IQ van boven de 100 hebben afstand, maar niet zo strikt meer als in het begin. Het is zo moeilijk niet.
Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vorm
Grote kans dat daar gewoon water inzitquote:Op maandag 22 juni 2020 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen.
Hier kan ik mij prima in vinden 👌quote:Op maandag 22 juni 2020 17:40 schreef Kyran het volgende:
Misschien was ik wel één van de grootste voorstanders hier van verregaande maatregelen en ik sta daar nog steeds achter. Zonder de genomen maatregelen was het zeker uit de hand gelopen. want wij zaten constant tegen ons limiet aan qua IC-capaciteit.
Echter ben ik wel van mening dat de 1.5 meter regel in heel veel gevallen afgeschaft kan worden.
De kans dat je buiten op een terras besmet kan worden door iemand die een tafeltje verderop zit is echt heel klein. Het is absoluut niet nul, maar wel klein. Denk dat men dat echt los kan gaan laten.
Het is niet alsof voor maart iedereen bij elkaar op de nek zat in een supermarkt, bouwmarkt of een willekeurig andere winkel. De winkels worden er al steeds soepeler mee, dus van mij mag dat afgeschaft worden. Was laatst een keer in de Hornbach in Nieuwegein. Daar hebben ze nu allerlei vage looproutes, hekken, containers etc. etc. waardoor er juist opstoppingen ontstaan en je met z'n allen op een vierkante meter staat te hijgen .... Ik werd er zwaar gefrusteerd van in ieder geval
• Mondmasker op in OV.
• Geen grote (indoor)evenementen.
• Geen overvolle bioscopen, theaters, concertzalen etc.
• Zoveel mogelijk thuiswerken.
• Binnenblijven bij (lichte) klachten.
• Snel testen (en snel uitslag aub.) Wacht nu al ruim 32 uur op mijn uitslag bijvoorbeeld. Dat zou gewoon binnen 24h moeten kunnen.
Als je die dingen doet kan je de rest zo goed als los laten volgens mij.
Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier kan ik mij prima in vinden 👌
Tuurlijk weten wij niet alles.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:
Ik denk vooral die iedereen die hier heel goed lijkt te weten welke maatregelen wel of niet effectief zijn een beetje voorbarig oordeelt.
Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk weten wij niet alles.
Waar men eerst relatief laat wilde ingrijpen lijken ze nu weer relatief lang te willen blijven vasthouden aan bepaalde maatregelen. Ja, tuurlijk hebben wij makkelijk praten, maar dat wil niet zeggen dat wij geen mening mogen hebben.
Volgend schooljaar zijn de middelbare scholen ook weer gewoon open las ik, prima zaak ook.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html
Dat vind ik dan toch niet heel erg handig.
Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.
Uiteindelijk wordt er gewoon heel gefaseerd afgebouwd om die kennis te vergaren.
Overigens zie ik net de uitspraken van Rutte en die zijn eveneens veel te stellig.
Dat is inderdaad een groot probleem.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html
Dat vind ik dan toch niet heel erg handig.
Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?quote:Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.
Mja, maar dat geldt niet voor iedereen. Werk in de zorg en ik moet woensdag gewoon weer aan het werk als ik geen koorts heb. Wil dus echt wel weten of ik het heb. Hele kleine kans dat ik een positief uitslag krijg, maar laatste wat ik wil is inderdaad besmet zijn en dat doorgeven aan al behoorlijk zwakke patiënten op mijn werk.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.
Als je echt ziek bent kan je ook gewoon t beste thuis blijven, testen stopt namelijk geen virus.
Rutte kan die dwangcontrole ook laten varen en er vanuit gaan dat mensen ook zelf 't kunnen managen, helemaal nu.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.
Het zijn geen feiten, en er werd wel degelijk beweerd dat het virus in Amsterdam weer rondwoedde.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik heb zeker niet gepost dat het virus om zich heen greep en dat de meting een indicatie was van een naderende uitbraak.
Er werden puur feiten gepresenteerd: er was een stijging, het was 10 keer zo hogo als de week ervoor en het was gelijk met net voor de lockdown. Dat zijn feiten. Daar werden helemaal geen harde uitspraken bij gedaan over een uitbraak en een virus dat om zich heen grijpt.
En nu blijkt gelukkig dat het weer omlaag is (bijna verdwenen zelfs) en dat het een schommeling betrof. Dat maakt het geen onzin. Feiten worden niet ineens onzin als er in de loop van de tijd veranderingen plaatsvinden.
Als dat je manier van redeneren is, tja....
Het is geen dwangcontrole. Dat maak jij er van omdat jij als simpele burger alleen maar naar jezelf en omgeving kijkt.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte kan die dwangcontrole ook laten varen en er vanuit gaan dat mensen ook zelf 't kunnen managen, helemaal nu.
Hooikoorts:quote:Op maandag 22 juni 2020 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?
COVID-19:quote:jeuk aan de neus
een verstopte neus of een snotneus
niezen
jeukende ogen
tranen
een droge keel, soms met kriebelhoest.
een vol gevoel in het hoofd
koortsig gevoel
moe
benauwd
piepend geluid bij het ademhalen
Bron: Thuisarts.nlquote:verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (38 graden of hoger).
Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor coronaquote:Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Nia het volgende:
Laat ik als voorbeeld de Zara nemen op zaterdagmiddag. Liepen de klanten voor de coronacrisis altijd in een heel geleidelijk stroom op meer dan 1,5 meter uit elkaar de zaak in en uit, nu staan ze gedwongen dicht achter elkaar in de wachtrij.
Ik kom dit tegen met WHO als bron voor Covid-19:quote:Op maandag 22 juni 2020 18:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hooikoorts:
[..]
COVID-19:
[..]
Bron: Thuisarts.nl
Zit toch aardig wat overlap in wat voor verwarring kan zorgen.
Wat is dit voor onzinquote:Op maandag 22 juni 2020 18:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor coronaPasseren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. Ja misschien in een smal steegje ofzo. Maar nu gaat ook niemand wachten totdat de tegenligger het steegje uit is, of keihard omdraaien en wegrennen. Alhoewel je best wel wat angsthazen hebt die dat doen.
Ik denk omdat kinderen met snotneuzen door denopvang werden geweigerd en deze allemaal hooikoorts schijnen te hebbenquote:Op maandag 22 juni 2020 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op maandag 22 juni 2020 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin. Alsof je altijd met een boog om iemand heen liep
.
De simpele burger en de oppermachtige leider.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is geen dwangcontrole. Dat maak jij er van omdat jij als simpele burger alleen maar naar jezelf en omgeving kijkt.
Zelfs wanneer het middel (1,5 meter) het doel lijkt te worden, krijgt met het alsnog voor elkaar om van het middel náár die 1,5 meter het doel te maken.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Nia het volgende:
Laat ik als voorbeeld de Zara nemen op zaterdagmiddag. Liepen de klanten voor de coronacrisis altijd in een heel geleidelijk stroom op meer dan 1,5 meter uit elkaar de zaak in en uit, nu staan ze gedwongen dicht achter elkaar in de wachtrij.
"Passeren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. "quote:
Ah ja je had gehoopt dat je meer was dan een simpele burger. Maar dat ben je toch echt niet.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De simpele burger en de oppermachtige leider.
Hallo Kim!quote:Op maandag 22 juni 2020 18:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ja je had gehoopt dat je meer was dan een simpele burger. Maar dat ben je toch echt niet.
Met ook als gevolg dat de uitspraken van Rutte heel wat meer impact hebben. Heel stellig roepen dat anderhalve meter dé reden is dat het virus onder controle is kan ook juist averechts werken.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.
Yup. De enige plekken die ik kan bedenken waar die 1,5 meter echt uitmaakt zijn:quote:Op maandag 22 juni 2020 18:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor coronaPasseren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. Ja misschien in een smal steegje ofzo. Maar nu gaat ook niemand wachten totdat de tegenligger het steegje uit is, of keihard omdraaien en wegrennen. Alhoewel je best wel wat angsthazen hebt die ik dat wel zie doen.
Klopt, sauna's gaan ook weer open. Ik had het eigenlijk over de sauna's in de sportscholen. Die gaan niet per sè open. Althans, bij mij nog niet. En douchen is dus ook nog niet mogelijk.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij gaan de sauna's en wellness ook per 1 juli weer open, met maatregelen:
https://www.rivm.nl/coron(...)ng-sauna-en-wellness
Douchen op de sportschool weet ik niet. Ik doe dat ook nooit, ik douche altijd thuis
[..]
Dat lijkt me zeker een relevant gegeven om nader te onderzoeken. Ik denk inderdaad dat kantoor best wel een plek kan zijn waar het potentieel gemakkelijk is elkaar te besmetten. En het houden van afstand is lang niet altijd gemakkelijk. En of iedereen net zo hygienisch is, is ook maar de vraag. Daarom zie ik thuiswerken wel als een belangrijk onderdeel van de maatregelen.
Dat is het probleem, ze willen daadkrachtig overkomen. Maar met zoiets als dit is(was) er gewoon weinig bekend, meestal weet men het niet. Daarom is op dit moment het credo in elk land als politicus: wij weten wat t beste is, we hebben als beste gehandeld.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met ook als gevolg dat de uitspraken van Rutte heel wat meer impact hebben. Heel stellig roepen dat anderhalve meter dé reden is dat het virus onder controle is kan ook juist averechts werken.
Ik vind het echt heel jammer dat het kabinet blijkbaar geen gehoor wil geven aan dat soort maatwerk. Ik denk dat zulke kleine maatregelen bij elkaar een enorm positieve impact zouden kunnen hebben. Ik zou de gang van zaken in restaurants ed. in kaart brengen en proberen in elke stap zoveel mogelijk veiligheid te creëren zonder het proces teveel in de weg te staan.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:37 schreef Salina het volgende:
[..]
Klopt, sauna's gaan ook weer open. Ik had het eigenlijk over de sauna's in de sportscholen. Die gaan niet per sè open. Althans, bij mij nog niet. En douchen is dus ook nog niet mogelijk.
Verder vraag je waar ik aan denk bij de horeca. Wat ik al zei; vraag is of versoepeling naar b.v. 1 meter buiten kan, of grotere tafels, met meerdere mensen aan een tafel dan nu het geval is, meer dan 100 mensen. Er is zoveel mogelijk.
En denk ook aan hele kleine sectorgebonden "maatregelen", zoals de peper- en zoutvaatjes die niet meer op tafel mogen staan bij restaurants; dat soort hele kleine dingetjes.
Ik zeg trouwens niet dat we alles af moeten schaffen, maar het is het wél waard om in ieder geval over na te denken; kijk wat nu mogelijk is, en handel daar naar.
Nee anderhalve meter afstand houden helpt het virus onder controle te krijgen. Dat is de boodschap. Als dat averechts gaat werken omdat het vaak gezegd wordt zegt dat iets over die mensen waarbij dat zo is, niet over Rutte.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met ook als gevolg dat de uitspraken van Rutte heel wat meer impact hebben. Heel stellig roepen dat anderhalve meter dé reden is dat het virus onder controle is kan ook juist averechts werken.
Het is niet eens zozeer dat het "jarenlang onderzoek" kost. Veel moet je uiteindelijk gewoon proefondervindelijk toetsen en bovendien blijf je altijd met het probleem dat de uitwerking dan maatregelen van heel veel factoren afhankelijk is. Niet in de laatste plaats van hoeveel zin de bevolking heeft om mee te werken.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ze willen daadkrachtig overkomen. Maar met zoiets als dit is(was) er gewoon weinig bekend, meestal weet men het niet. Daarom is op dit moment het credo in elk land als politicus: wij weten wat t beste is, we hebben als beste gehandeld.
Kan helemaal niet, maar goed.
Wetenschap wordt als leidraad genomen, maar de wetenschappelijke gemeenschap zegt over heel veel punten dat ze het gewoon nog niet weten. Dat kost ook jaren onderzoek.
Natuurlijk helpt dat wel in zekere mate. Maar als je met de grootste stelligheid gaat roepen dat het absoluut cruciaal is en mensen negeren het een beetje zonder dat het virus direct weer oplaait, dan krijg je ook wantrouwen en uiteindelijk krijgt een overheid niets gedaan zonder burgers die de maatregelen ook grotendeels eerbiedigen.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee anderhalve meter afstand houden helpt het virus onder controle te krijgen. Dat is de boodschap. Als dat averechts gaat werken omdat het vaak gezegd wordt zegt dat iets over die mensen waarbij dat zo is, niet over Rutte.
Heb je svp een bron voor deze bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin?quote:Op maandag 22 juni 2020 14:54 schreef Pumpalov het volgende:
Zijn wel ingezet. Daar is het prototype vaccin dat gemaakt is voor sars ook vandaan gekomen.
Moet ik die kennen?quote:
Er zijn gedurende deze ellende echt veel mensen besmet geraakt omdat men zich (nog) niet echt ziek voelde.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je echt ziek bent kan je ook gewoon t beste thuis blijven, testen stopt namelijk geen virus.
Maar we zijn er toch allemaal wel van bewust dat het heeft geholpen? Waarom dan die drang naar het maar meteen weer opheffen? Ik zie hier een user zeggen dat 'ie niet meer wil wachten bij een steegje. Nou nou, poeh poeh. Wat een opgave moet dat zijn, even wachten bij een steegje.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk helpt dat wel in zekere mate. Maar als je met de grootste stelligheid gaat roepen dat het absoluut cruciaal is en mensen negeren het een beetje zonder dat het virus direct weer oplaait, dan krijg je ook wantrouwen en uiteindelijk krijgt een overheid niets gedaan zonder burgers die de maatregelen ook grotendeels eerbiedigen.
Als je niet onder een steen of op het boerenland leeft kan het best een opgave zijn om met een boog om iedereen heen te lopen ja. Als we op die manier alles gaan bagatelliseren is het einde zoek. Vanaf nu moet jij als je bij een voetgangersstoeplicht staat een jumping jack doen wanneer het licht op groen gaat. Is toch niet zo'n opgave?quote:Op maandag 22 juni 2020 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar we zijn er toch allemaal wel van bewust dat het heeft geholpen? Waarom dan die drang naar het maar meteen weer opheffen? Ik zie hier een user zeggen dat 'ie niet meer wil wachten bij een steegje. Nou nou, poeh poeh. Wat een opgave moet dat zijn, even wachten bij een steegje.
Puntje bij paaltje is het niets meer en niets minder dan lekker schoppen tegen de autoriteit.
Zie, niets meer en minder dan een aanklacht tegen de autoriteit.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:03 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als je niet onder een steen of op het boerenland leeft kan het best een opgave zijn om met een boog om iedereen heen te lopen ja. Als we op die manier alles gaan bagatelliseren is het einde zoek. Vanaf nu moet jij als je bij een voetgangersstoeplicht staat een jumping jack doen wanneer het licht op groen gaat. Is toch niet zo'n opgave?
Nou ja, zijn we de allemaal? Er is een aardige groep mensen die het allemaal maar onzin vindt.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar we zijn er toch allemaal wel van bewust dat het heeft geholpen? Waarom dan die drang naar het maar meteen weer opheffen? Ik zie hier een user zeggen dat 'ie niet meer wil wachten bij een steegje. Nou nou, poeh poeh. Wat een opgave moet dat zijn, even wachten bij een steegje.
Puntje bij paaltje is het niets meer en niets minder dan lekker schoppen tegen de autoriteit.
En het neemt de ruimte weg om te redenen dat je 'nog wel ff naar de supermarkt kan omdat het waarschijnlijk toch hooikoort is', en het isoleert ook huisgenoten, die ook besmet kunnen raken en het dan doorgeven. Die zijn nu ook meer geisoleerd en zullen zich ook sneller laten testen.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Er zijn gedurende deze ellende echt veel mensen besmet geraakt omdat men zich (nog) niet echt ziek voelde.
Testen stopt het virus niet, maar zorgt wel voor signalering van oplevingen
Mooi dat je z'n punt m.b.t. autoriteit met je laatste zin bewijst.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:03 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als je niet onder een steen of op het boerenland leeft kan het best een opgave zijn om met een boog om iedereen heen te lopen ja. Als we op die manier alles gaan bagatelliseren is het einde zoek. Vanaf nu moet jij als je bij een voetgangersstoeplicht staat een jumping jack doen wanneer het licht op groen gaat. Is toch niet zo'n opgave?
Oke?quote:Op maandag 22 juni 2020 19:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Mooi dat je z'n punt m.b.t. autoriteit met je laatste zin bewijst.
je moet je niet zo druk maken om de minderheid....quote:Op maandag 22 juni 2020 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er wordt toch continu naar aanpassingen gekeken hoe de samenleving anders ingericht kan worden, zodat we toch zo goed en kwaad als het gaat kunnen doen wat we een jaar geleden ook deden? Dat ontkennen is gewoon onzinnig. Je kunt het niet eens zijn met het tempo uiteraard, maar dat er totaal niet in oplossingen gedachte wordt is ook niet waar.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik hoor ook totaal geen alternatieve oplossingen behalve het wachten op een vaccin. Ja, dat is lekker realistisch.
Ik bedoel meer vanuit de "het is helaas even niet anders" groep. Ik vind dat eerder getuigen van een gebrek aan creativiteit en inlevingsvermogen dan van een soort verheven status boven de rest.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt toch continu naar aanpassingen gekeken hoe de samenleving anders ingericht kan worden, zodat we toch zo goed en kwaad als het gaat kunnen doen wat we een jaar geleden ook deden? Dat ontkennen is gewoon onzinnig. Je kunt het niet eens zijn met het tempo uiteraard, maar dat er totaal niet in oplossingen gedachte wordt is ook niet waar.
Het is geen aantrekkelijk vooruitzicht, maar wel het enige dat we hebben. Het is de enige route naar 'alles weer kunnen', en tot die tijd is het even improviseren.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik hoor ook totaal geen alternatieve oplossingen behalve het wachten op een vaccin. Ja, dat is lekker realistisch.
Daarom heb ik ook al vaker gezegd dat we dit geen jaren gaan volhouden. Het geduld van mensen reikt gewoon niet zover, dat was na 1,5 maand al duidelijk. Tenzij de pleuris opnieuw uitbreekt natuurlijk, maar dan kun je altijd nog opnieuw ingrijpen. In een vaccin binnen afzienbare tijd geloof ik persoonlijk niet zo, maar ik laat me graag verrassen.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:19 schreef Nia het volgende:
Met de typische 'pijpenlade' winkels zijn onze winkelstraten niet gebouwd op een 1,5 meter samenleving. De detaillisten proberen in hun zaken zich krampachtig aan die 1,5 meter afstand te houden, terwijl dat voor de ingang van hun zaak haast niet mogelijk is. Het probleem wordt verschoven naar buiten waardoor daar weer krampachtige maatregelen nodig zijn zoals strepen en vakken. Daardoor raken bezoekers geïrriteerd en gaan ze steeds minder mee in het handhaven van die regels. Het draagvlak onder de bevolking zal dan ook steeds verder afnemen.
Ik ben het ermee eens dat het aardig gaat, en ik ben blij met de versoepelingen tot nu toe. Ik snap alleen niet waar je dat laatste punt vandaan haalt. Waarom zou het proces worden vertraagd door klagende mensen? Denk je dat het sneller zou gaan als niemand z'n stem zou verheffen? Ik zie geen "klaageffect" in de cijfers.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is geen aantrekkelijk vooruitzicht, maar wel het enige dat we hebben. Het is de enige route naar 'alles weer kunnen', en tot die tijd is het even improviseren.
Tot nu toe gaat dat toch vrij aardig. Het wordt vooral vertraagd door allerlei mensen die vooral klagen en geen moeite doen om zich aan te passen aan het nieuwe normaal.
Vreselijke term. Ik hoop dat we over een poosje weer gewoon als vóór de corona over straat kunnen gaan. Nu kan het nog even niet, maar nu we vandaag op 0 staan komt het wel weer dichterbij.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is geen aantrekkelijk vooruitzicht, maar wel het enige dat we hebben. Het is de enige route naar 'alles weer kunnen', en tot die tijd is het even improviseren.
Tot nu toe gaat dat toch vrij aardig. Het wordt vooral vertraagd door allerlei mensen die vooral klagen en geen moeite doen om zich aan te passen aan het nieuwe normaal.
Door al die klagende mensen duurt het langer voordat een vaccin er komt. Dat snap je toch geen wel pffff.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat het aardig gaat, en ik ben blij met de versoepelingen tot nu toe. Ik snap alleen niet waar je dat laatste punt vandaan haalt. Waarom zou het proces worden vertraagd door klagende mensen? Denk je dat het sneller zou gaan als niemand z'n stem zou verheffen? Ik zie geen "klaageffect" in de cijfers.
Dat het sneller gaat als je je schouders eronder zet om er iets van te maken, in plaats van met je armen over elkaar lopen te roepen dat het allemaal niet kan en zo vervelend is. Ja, het is vervelend, maar doodgaan aan corona is nog een stukje vervelender.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat het aardig gaat, en ik ben blij met de versoepelingen tot nu toe. Ik snap alleen niet waar je dat laatste punt vandaan haalt. Waarom zou het proces worden vertraagd door klagende mensen? Denk je dat het sneller zou gaan als niemand z'n stem zou verheffen? Ik zie geen "klaageffect" in de cijfers.
Ik ben geen tokkie die illegale feestjes van 100 man gaat organiseren, gewoon om lekker opstandig te doen. Ik probeer zo veel mogelijk mezelf en mijn omgeving te beschermen. Tegelijkertijd is er best ruimte voor kritiek op het beleid. Uit de longread van het NRC blijkt maar weer hoe de instanties waar we nu op moeten vertrouwen achter de feiten aan kunnen lopen. Dat wil niet zeggen dat ik ze totaal opzij schuif, maar dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat het sneller gaat als je je schouders eronder zet om er iets van te maken, in plaats van met je armen over elkaar lopen te roepen dat het allemaal niet kan en zo vervelend is. Ja, het is vervelend, maar doodgaan aan corona is nog een stukje vervelender.
Het grote probleem is natuurlijk dat het om een virus gaat. Ongrijpbaar dus. Bij een bacterie kunnen we antibiotica gebruiken om het onder de knie te krijgen maar nu weten we (nog) niet welk middel effectief werkt tegen dit specifieke virus.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben geen tokkie die illegale feestjes van 100 man gaat organiseren, gewoon om lekker opstandig te doen. Ik probeer zo veel mogelijk mezelf en mijn omgeving te beschermen. Tegelijkertijd is er best ruimte voor kritiek op het beleid. Uit de longread van het NRC blijkt maar weer hoe de instanties waar we nu op moeten vertrouwen achter de feiten aan kunnen lopen. Dat wil niet zeggen dat ik ze totaal opzij schuif, maar dat spreekt voor zich.
Klopt, het is achteraf natuurlijk makkelijk vingertjes wijzen. Ik ben al blij als ik over het kleinste stukje vooruitgang lees, zoals dat spul dat de Britten gebruiken die de overlevingskans van patiënten aan de beademing een stuk hoger maakt. Het is iets kleins maar toch weer een stap dichterbij.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het grote probleem is natuurlijk dat het om een virus gaat. Ongrijpbaar dus. Bij een bacterie kunnen we antibiotica gebruiken om het onder de knie te krijgen maar nu weten we (nog) niet welk middel effectief werkt tegen dit specifieke virus.
Daar ben ik ook heel blij om. Geeft weer wat hoop he?quote:Op maandag 22 juni 2020 20:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Klopt, het is achteraf natuurlijk makkelijk vingertjes wijzen. Ik ben al blij als ik over het kleinste stukje vooruitgang lees, zoals dat spul dat de Britten gebruiken die de overlevingskans van patiënten aan de beademing een stuk hoger maakt. Het is iets kleins maar toch weer een stap dichterbij.
In feite hebben we voor geen enkel virus een middel om het onder de knie te krijgen, zijn vaccins tegen virussen nooit 100% effectief, en werken ze nauwelijks bij degenen die kwetsbaar zijn voor het virus (los van BMR en andere vaccinaties voor kinderen, ik doel op vaccins voor ouderen).quote:Op maandag 22 juni 2020 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
Het grote probleem is natuurlijk dat het om een virus gaat. Ongrijpbaar dus. Bij een bacterie kunnen we antibiotica gebruiken om het onder de knie te krijgen maar nu weten we (nog) niet welk middel effectief werkt tegen dit specifieke virus.
Iemand die het snapt en zich openlijk durft uit te spreken ondanks prominente functiequote:Op maandag 22 juni 2020 20:39 schreef Nia het volgende:
Wethouder is coronamaatregelen zat: ‘Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen’
RAAMSDONKSVEER - De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”
Sjoerd Marcelissen 22-06-20, 19:28 Laatste update: 20:03 Bron: BN DeStem
Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen. ,,Want die staan op dit moment in geen verhouding tot het aantal besmettingen en aantal opnamen. Het oorspronkelijke doel van de maatregelen was het tegengaan van het virus, om overbelasting van de zorg te voorkomen.” Maar die cijfers gaan al een tijd de goede kant uit. ,,We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?”
We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?
Zijn punt: ,,Waarom leg je überhaupt regels op die onhandelbaar zijn?” Zoals in de horeca, waar nu slechts dertig mensen binnen mogen en 1,5-meter-terrassen zijn ingericht. Hij keek mee over de schouder bij een cafébaas in zijn gemeente. ,,Die man moet bijna als een politieagent rondlopen. Het zit in mensen om naar elkaar toe te gaan. Ze schudden een hand. Voordat je het weet, zit er iemand extra aan een tafeltje. Dan heb je nog de discussie of mensen huisgenoten of familie zijn.”
‘Gebakken peren’
In de praktijk is alles anders. ,,Ik nodig een minister of staatssecretaris uit om op een uitgaansavond met een boa mee te lopen. Ga maar eens een boete uitschrijven van 4000 euro op een vol terras. Kijk, Den Haag komt met regels. Maar wij als lokale bestuurders zitten met de gebakken peren. Dan hoor ik over ideeën om kliklijnen op te tuigen, die horecabazen kunnen bellen om hun eigen klanten te verlinken... Absurd.”
De kromheid stuit hem tegen de borst. ,,Het is volstrekte willekeur.” Zo keek hij met pijn in de ogen naar de demonstraties op tv. ,,Ik zag de politie optreden bij een demonstratie tegen de coronamaatregelen op het Malieveld. Waarom mag deze demonstratie niet doorgaan en een demonstratie met een ander doel wel?”, wijst hij op de racismedemonstratie tweede pinksterdag in Amsterdam. Of de mensen knie aan knie in volle vliegtuigen, mét mondkapje. ,,Te gek voor woorden.”
Schijnveiligheid
Ook over de hygiënemaatregelen in supermarkten heeft hij zijn twijfels. ,,Schijnveiligheid. Je karretje wordt keurig gedesinfecteerd. Maar daarna moet je deuren openen om bij de groente, zuivel of vleeswaren te komen en pak je een pak melk dat net is teruggezet.”
Als mens doet de 1,5-meter-samenleving Van Vugt zeer. ,,Mensen vereenzamen in bejaarden- of verpleeghuizen. Je zult als verzorgende maar moeten uitleggen dat dochter of kleinkind niet meer op visite mogen komen. Daarbij zijn wij sociale dieren. Wij laten elkaar een foto van een kleinkind zien. Onbewust zoeken we elkaar toch op. Dat valt niet tegen te houden.”
‘Krampachtig vasthouden aan regels‘
De economische schade met alle persoonlijke gevolgen voor mensen die zo hard knokken voor hun zaak, baart hem zorgen. Met angst ziet hij de noodwet tegemoet. Niet doen, is zijn signaal. ,,Het krampachtig vasthouden aan onduidelijke regels is niet houdbaar. Dat zorgt voor eindeloze discussies over wat wel of niet mag. Het ongenoegen neemt toe en dit zorgt voor instabiliteit in ons land. Daar maak ik me ernstig zorgen over.”
hoe gaat het er eigenlijk in Frankrijk aan toe, die hebben wel een handje aan om te demonstreren? hebben ze daar ook een noodwet?quote:Op maandag 22 juni 2020 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Iemand die het snapt en zich openlijk durft uit te spreken ondanks prominente functie![]()
Hopelijk zullen er velen volgen.
Hoe zit het eigenlijk met besmettelijkheid tegengaan door een potentieel vaccin? Ben je ook minder besmettelijk als je gevaccineerd bent of word je er alleen minder ziek van?quote:Op maandag 22 juni 2020 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
In feite hebben we voor geen enkel virus een middel om het onder de knie te krijgen, zijn vaccins tegen virussen nooit 100% effectief, en werken ze nauwelijks bij degenen die kwetsbaar zijn voor het virus (los van BMR).
Dat zal volgend jaar of het jaar daarop niet anders zijn.
Wellicht moeten we varkens gaan vaccineren om toekomstige Covid-19 uitbraken te voorkomen.
Top, hopelijk volgen er meer. Lap tekst is verder niks nieuws.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:39 schreef Nia het volgende:
Wethouder is coronamaatregelen zat: ‘Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen’
Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen.
quote:Op maandag 22 juni 2020 20:39 schreef Nia het volgende:
RAAMSDONKSVEER - De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”
Sjoerd Marcelissen 22-06-20, 19:28 Laatste update: 20:03 Bron: BN DeStem
Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen. ,,Want die staan op dit moment in geen verhouding tot het aantal besmettingen en aantal opnamen. Het oorspronkelijke doel van de maatregelen was het tegengaan van het virus, om overbelasting van de zorg te voorkomen.” Maar die cijfers gaan al een tijd de goede kant uit. ,,We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?”
We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?
Zijn punt: ,,Waarom leg je überhaupt regels op die onhandelbaar zijn?” Zoals in de horeca, waar nu slechts dertig mensen binnen mogen en 1,5-meter-terrassen zijn ingericht. Hij keek mee over de schouder bij een cafébaas in zijn gemeente. ,,Die man moet bijna als een politieagent rondlopen. Het zit in mensen om naar elkaar toe te gaan. Ze schudden een hand. Voordat je het weet, zit er iemand extra aan een tafeltje. Dan heb je nog de discussie of mensen huisgenoten of familie zijn.”
‘Gebakken peren’
In de praktijk is alles anders. ,,Ik nodig een minister of staatssecretaris uit om op een uitgaansavond met een boa mee te lopen. Ga maar eens een boete uitschrijven van 4000 euro op een vol terras. Kijk, Den Haag komt met regels. Maar wij als lokale bestuurders zitten met de gebakken peren. Dan hoor ik over ideeën om kliklijnen op te tuigen, die horecabazen kunnen bellen om hun eigen klanten te verlinken... Absurd.”
De kromheid stuit hem tegen de borst. ,,Het is volstrekte willekeur.” Zo keek hij met pijn in de ogen naar de demonstraties op tv. ,,Ik zag de politie optreden bij een demonstratie tegen de coronamaatregelen op het Malieveld. Waarom mag deze demonstratie niet doorgaan en een demonstratie met een ander doel wel?”, wijst hij op de racismedemonstratie tweede pinksterdag in Amsterdam. Of de mensen knie aan knie in volle vliegtuigen, mét mondkapje. ,,Te gek voor woorden.”
Schijnveiligheid
Ook over de hygiënemaatregelen in supermarkten heeft hij zijn twijfels. ,,Schijnveiligheid. Je karretje wordt keurig gedesinfecteerd. Maar daarna moet je deuren openen om bij de groente, zuivel of vleeswaren te komen en pak je een pak melk dat net is teruggezet.”
Als mens doet de 1,5-meter-samenleving Van Vugt zeer. ,,Mensen vereenzamen in bejaarden- of verpleeghuizen. Je zult als verzorgende maar moeten uitleggen dat dochter of kleinkind niet meer op visite mogen komen. Daarbij zijn wij sociale dieren. Wij laten elkaar een foto van een kleinkind zien. Onbewust zoeken we elkaar toch op. Dat valt niet tegen te houden.”
‘Krampachtig vasthouden aan regels‘
De economische schade met alle persoonlijke gevolgen voor mensen die zo hard knokken voor hun zaak, baart hem zorgen. Met angst ziet hij de noodwet tegemoet. Niet doen, is zijn signaal. ,,Het krampachtig vasthouden aan onduidelijke regels is niet houdbaar. Dat zorgt voor eindeloze discussies over wat wel of niet mag. Het ongenoegen neemt toe en dit zorgt voor instabiliteit in ons land. Daar maak ik me ernstig zorgen over.”
Dit ja. Fijn dat er steeds meer tegengeluid komt.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Top, hopelijk volgen er meer. Lap tekst is verder niks nieuws.
Er zijn verschillende Covid vaccins in de maak, geen idee over eventuele besmettelijkheid, misschien kun je hier iets mee:quote:Op maandag 22 juni 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met besmettelijkheid tegengaan door een potentieel vaccin? Ben je ook minder besmettelijk als je gevaccineerd bent of word je er alleen minder ziek van?
We zouden eens moeten stoppen met die onzinnige drang naar onsterfelijk willen zijn. Elke dag gaan er honderden mensen in NL dood aan allerlei oorzaken, die de krant niet halen. Face it, dat is het leven. Dat wat we ervoor op moeten geven, tot op het hypocriete aan toe, weegt al lang niet meer op tegen hetgeen we bestrijden.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed dat jullie nu echt afkeer hebben tegen 1,5 meter en andere coronamaatregelen, maar medisch gezien is het nog niet verstandig om nu al op te heffen en terugkeren naar oude normaal die we vóór coronaperiode kenden. Ik heb zelfs nog geen moeite met de coronamaatregelen, want in die tijd is het beste dat voor mij goed beschermd tegen het coronavirus. Maar vandaag zijn er gelukkig voor het eerst geen overledenen van het coronavirus in Nederland gemeld, dat is een mijlpaal volgens de viroloog Koopman(bron:AD.nl). Echter zijn we helaas nog niet van het coronavirus af! Er zijn nog vele brandhaarden in hele wereld van Amerika tot Brazilië. En wat ook gebeurt in Duitsland heeft ook gevolgen voor ons in Nederland, hoe dan ook Duitsers in de zomer bij ons op vakantie zullen komen gaan!
In die branche is het ook wel vragen om problemen, waar ze dicht op elkaar wonen, eten, vervoerd worden, en werken, bijna 24/7 op elkaars lip.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:28 schreef Za het volgende:
222 nieuwe coronabesmettingen bij Duitse vleesverwerker
Het aantal coronabesmettingen bij de Duitse slachterij Tönnies is flink gestegen. Inmiddels zijn 1553 werknemers positief getest, gisteren waren dat er nog 1331. In totaal zijn tot nu toe 6650 medewerkers onderzocht.
https://nos.nl/liveblog/2(...)se-vleesbedrijf.html
Of ze worden gewoon besmet door de varkens.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:
In die branche is het ook wel vragen om problemen, waar ze dicht op elkaar wonen, eten, vervoerd worden, en werken, bijna 24/7 op elkaars lip.
Is er bekend hoeveel van die mensen in het ziekenhuis belanden?quote:Op maandag 22 juni 2020 21:28 schreef Za het volgende:
Het aantal coronabesmettingen bij de Duitse slachterij Tönnies is flink gestegen. Inmiddels zijn 1553 werknemers positief getest, gisteren waren dat er nog 1331. In totaal zijn tot nu toe 6650 medewerkers onderzocht.
Ik denk nihil, aangezien dat soort werklieden vaak behoorlijk goed in conditie zijn, anders was er wel melding van gemaakt denk ik.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is er bekend hoeveel van die mensen in het ziekenhuis belanden?
Ik weet alleen dat er gisteren 5 van hen op de IC lagen.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Bizar!quote:Op maandag 22 juni 2020 21:28 schreef Za het volgende:
Ja ik ben wel benieuwd daar naar, als het er 0 zijn is het allemaal niet zo boeiend.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk nihil, aangezien dat soort werklieden vaak behoorlijk goed in conditie zijn, anders was er wel melding van gemaakt denk ik.
Hoeveel van de tegenwoordig in gebruik zijnde vaccins bestaat uit actieve pathogene deeltjes?quote:Op maandag 22 juni 2020 21:13 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn verschillende Covid vaccins in de maak, geen idee over eventuele besmettelijkheid, misschien kun je hier iets mee:
Vaccins maken zelf soms besmettelijk, of ziek
Ironisch genoeg zorgen sommige vaccinaties zelf ook voor besmettingsgevaar. Uit deze studie blijkt dat mensen die tegen griep zijn gevaccineerd veel meer infectieuze deeltjes uitademen dan mensen die dat niet zijn. Vaccins die zijn gebaseerd op een echt virus, maken de gevaccineerde persoon per definitie (licht) besmettelijk de weken na vaccinatie, net als een infectie met het echte virus. Personen die net een mazelen- of griepprik hebben gehad, zijn dus besmettelijk voor hun omgeving, ook als ze zelf niet ziek zijn. Volkomen logisch omdat, in geval van een viraal vaccin, het vaccin het genetisch materiaal van het virus bevat, gaat het lichaam de virussen gewoon vermenigvuldigen, niet genoeg om er zelf heel ziek van te worden, wel genoeg om besmettelijk te zijn. Vaccin-makers proberen dit effect te vermijden door toekomstige vaccins te baseren op zogenaamde ‘virus-like particles’. Dat zijn ‘imitatie-virussen’ die vanwege een gelijkwaardige buitenkant door het immuunsysteem wél worden aangezien voor het betreffende virus maar omdat ze geen genetische materiaal bevatten niet worden vermenigvuldigd. Tenminste, dat is de theorie. In de ‘bekende’ Disneyland uitbraak werden 58% van de gevallen veroorzaakt door het vaccin zelf! In 58% van de gevallen werd niet natuurlijke mazelen gevonden maar de ‘strains’ van de vaccins zelf. Deze mensen werden ziek ondanks de vaccinatie en waren ook gewoon besmettelijk.
https://hersengarage.nl/a(...)cinatie-fe05b290d54e
21 opnames, 6 op IC, 2 met beademingquote:Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik ben wel benieuwd daar naar, als het er 0 zijn is het allemaal niet zo boeiend.
Klopt ja, veel herkauwde drogredenen over zaken als "kwik in vaccins" en meer van dat soort ongein. Dat mensen daar nog zo makkelijk voor vallen.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoeveel van de tegenwoordig in gebruik zijnde vaccins bestaat uit actieve pathogene deeltjes?
Volgensmij maar ik kan het mis hebben bestaan alle huidige vaccins uit geinactiveerde pathogenen, of uit eiwitten van pathogenen. Maar worden vaccins die bestaan uit volledig actieve ziekteverwekkers niet meer gebruikt.
Dan heb je er rond de 1300 met nauwelijks klachten/zwakke klachten. Zoiets valt dan eigenlijk niet te bestrijden mijn inziens. Of je moet iedereen elke dag controleren.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat er gisteren 5 van hen op de IC lagen.
Ja, een jumping jack bij groen licht voor de lol is bijna hetzelfde als wat afstand bewaren om te voorkomen dat een virus zich verspreidt.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:03 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die is niet voor de lol, maar zodat jij veiliger over kunt steken.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, een jumping jack bij groen licht voor de lol is bijna hetzelfde als wat afstand bewaren om te voorkomen dat een virus zich verspreidt.
Ik kan het niet lezen, maar doet hij ook specifieke suggesties?quote:Op maandag 22 juni 2020 21:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uden-we-het-niet-vol
Zelfs de heer Kuipers vindt dat er wat mogelijk is of misschien wel moet gebeuren.
Hij steunt hem vooral in zijn rol in het maatschappelijke debat, niet zozeer vanwege zijn wetenschappelijke analyses. Nog wel een belangrijke nuance.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)herp-te-blijven.html
Jaap Goudsmit, de enige echte OG viroloog, steunt Maurice de Hond
Ja, als mensen het artikel lezen kunnen ze dat zien.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij steunt hem vooral in zijn rol in het maatschappelijke debat, niet zozeer vanwege zijn wetenschappelijke analyses. Nog wel een belangrijke nuance.
quote:"Hij is buitengewoon nuttig om discussie aan te zwengelen. Maurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert. Hij snijdt fundamentele vragen aan, die er onder druk te vaak bij inschieten bij deze crisis."
quote:Toch kunnen we volgens Goudsmit vaststellen dat het bewijs voor een aantal conclusies van de opiniepeiler flink is gegroeid. Bijvoorbeeld dat besmettingen vooral binnen gebeuren. Dat goed ventileren van belang is in gebouwen of vliegtuigen. En dat super spread events een grote rol spelen.
"Het zou ook best kunnen dat er meer aerosol-besmettingen zijn dan we dachten. Al die punten heeft Maurice vroeg geprobeerd op de agenda te zetten. En ik vind dat hij daar soms te weinig credit voor krijgt", zegt de hoogleraar.
Derhalve wel belangrijk.quote:Gezien de enorme impact op de economie en samenleving blijft De Hond oproepen tot het schrappen van deze regel. En dat is volgens hoogleraar epidemiologie Goudsmit belangrijk. "Hij dwingt ons virologen en epidemiologen tot nadenken en alternatieven en houdt ons daarmee scherp. Zeker bij een epidemie door een virus waar we nog zo weinig over weten."
5 op de IC (stand van gister)quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hendrik Streeck onderzoekt momenteel of mensen blootstellen aan een kleine hoeveelheid actief Covid-19 afdoende zou kunnen zijn om immuniteit te bewerkstelligen zonder symptomen.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoeveel van de tegenwoordig in gebruik zijnde vaccins bestaat uit actieve pathogene deeltjes?
Volgensmij maar ik kan het mis hebben bestaan alle huidige vaccins uit geinactiveerde pathogenen, of uit eiwitten van pathogenen. Maar worden vaccins die bestaan uit volledig actieve ziekteverwekkers niet meer gebruikt.
Slaat wel een aantal spijkers op de kop inderdaad.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
Een land van liberale wildplassers is opeens roomser dan de Paus en voelt zich daar nog dapper over ook. Het plezier in het ontzeggen van andermans plezier spat er bij sommigen vanaf.
https://www.volkskrant.nl(...)o-onveilig~ba26c4e6/?
In een ander artikel las ik dat dit met name de 1.5m regel betreft, en dan gok ik buiten.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen, maar doet hij ook specifieke suggesties?
Zou hij meelezen in dit topic?quote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
Een land van liberale wildplassers is opeens roomser dan de Paus en voelt zich daar nog dapper over ook. Het plezier in het ontzeggen van andermans plezier spat er bij sommigen vanaf.
Er zijn nog steeds gangbare vaccins met volledige, levende (maar wel verzwakte) ziekteverwekkers: o.a. BMR (Bof, Mazelen, Rode hond), gele koortsvaccin, BCG (tegen tuberculose). BMR zit zelfs in het huidige Rijksvaccinatieprogramma voor alle kinderen in Nederland.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Linken mag altijd. En alleen de dikgedrukte kop overnemen ook.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slaat wel een aantal spijkers op de kop inderdaad.
Maar hier trouwens naar de VK gelinkt worden? Dat vergeet ik altijd.
Treffend geschreven inderdaad.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
Goed artikel, erg treffend.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
Wethouder is coronamaatregelen zat: ‘Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen’quote:De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:15 schreef HarrieKeen het volgende:
Hopelijk gaan de versoepelingen per direct in. Dat precies 1 juni is ook alleen maar voor de bühne.
Welke spijkers dan? Ben namelijk gekapt net lezen na "Wie al uit eten is geweest zal het herkennen: het mag weer, maar de ziel is eruit."quote:Op maandag 22 juni 2020 23:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slaat wel een aantal spijkers op de kop inderdaad.
Maar hier trouwens naar de VK gelinkt worden? Dat vergeet ik altijd.
Zowaar weer eens een prima stukje van Schimmelpennick.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
Jij noemt ze volledig en levend maar in de realiteit kan je bij arteficiele actieve vaccinatie niet geinfecteerd raken.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds gangbare vaccins met volledige, levende (maar wel verzwakte) ziekteverwekkers: o.a. BMR (Bof, Mazelen, Rode hond), gele koortsvaccin, BCG (tegen tuberculose). BMR zit zelfs in het huidige Rijksvaccinatieprogramma voor alle kinderen in Nederland.
Het kán wel, maar dat zijn echt de uitzonderingen. Mensen met een zeer slecht functionerend immuunsysteem mogen dit soort vaccins niet ontvangen, en eventuele huisgenoten van die mensen liever ook niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij noemt ze volledig en levend maar in de realiteit kan je bij arteficiele actieve vaccinatie niet geinfecteerd raken.
Vaccinvirussen zijn niet besmettelijk maar goed, als complotblogjes hier als legitieme bron worden aangehaald dan zie je al goed waar het allemaal misloopt.
Geld als water maar niet bij machte een fatsoenlijk etablissement uit te kiezen om uit eten te gaanquote:Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:
ja precies verzwakte ziekteverwekkers maar bedankt voor de info.quote:Op maandag 22 juni 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds gangbare vaccins met volledige, levende (maar wel verzwakte) ziekteverwekkers: o.a. BMR (Bof, Mazelen, Rode hond), gele koortsvaccin, BCG (tegen tuberculose). BMR zit zelfs in het huidige Rijksvaccinatieprogramma voor alle kinderen in Nederland.
Het grappige van dat soort artikelen is dat je nadat iemand het hier plaatst al meteen weet wie het artikel gaan prijzen en wie vraagtekens gaat hebben na het lezen van het artikelquote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welke spijkers dan? Ben namelijk gekapt net lezen na "Wie al uit eten is geweest zal het herkennen: het mag weer, maar de ziel is eruit."
Lijkt mij immers behoorlijk lastig iemand na zulke quatsch nog serieus te kunnen nemen.
Waar hebben we het in godsnaam over. Wonen 83 miljoen mensen in dat land.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
5 op de IC (stand van gister)
twitter:pesla twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 06:40:36A gift that keeps on giving.
Hoofdredacteur @klokpieter van de @volkskrant vindt dat media het @rivm niet mogen ondermijnen:
“Dus je moet niet doen alsof elk advies van buiten evenveel waard is als dat van het RIVM.”
Onbegrijpelijke gedachtekronkel.
https://t.co/2JnePKl35d https://t.co/cxCetCoJm6 reageer retweet
"Na zulke quatsch"? Valide ontkrachting hoor. Misschien moet je dan toch wel het hele artikel lezen voordat je dit roept.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welke spijkers dan? Ben namelijk gekapt net lezen na "Wie al uit eten is geweest zal het herkennen: het mag weer, maar de ziel is eruit."
Lijkt mij immers behoorlijk lastig iemand na zulke quatsch nog serieus te kunnen nemen.
IJdele hoop.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:02 schreef polderturk het volgende:
0 doden.
Hopelijk op weg naar zeven dagen op rij 0 besmettingen.
Is dit überhaupt mogelijk? Heb je niet altijd te maken met false positives? Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe groot het percentage nu is.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:02 schreef polderturk het volgende:
0 doden.
Hopelijk op weg naar zeven dagen op rij 0 besmettingen.
Er liggen 349 duitsers op de IC op een totaal van 7850 bekende active cases.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waar hebben we het in godsnaam over. Wonen 83 miljoen mensen in dat land.
Ja die false positives begraven we levend.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dit überhaupt mogelijk? Heb je niet altijd te maken met false positives? Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe groot het percentage nu is.
349 op 83.000.000.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:14 schreef magrec het volgende:
[..]
Er liggen 349 duitsers op de IC op een totaal van 7850 bekende active cases.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja die false positives begraven we levend.
Zou het niet eens mooi zijn om het andersom te zien? Dus dat de "voorzichtigen" zich iets meer verdiepen in degenen die pleiten voor meer heropening, en dat de laatste groep zich iets meer inleeft in de standpunten van de meer voorzichtige groep.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het grappige van dat soort artikelen is dat je nadat iemand het hier plaatst al meteen weet wie het artikel gaan prijzen en wie vraagtekens gaat hebben na het lezen van het artikelzelfde wanneer er een wat meer voorzichtig artikel geplaatst wordt overigens.
Dit hé!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Zou het niet eens mooi zijn om het andersom te zien? Dus dat de "voorzichtigen" zich iets meer verdiepen in degenen die pleiten voor meer heropening, en dat de laatste groep zich iets meer inleeft in de standpunten van de meer voorzichtige groep.
Dat zou toch ideaal zijn.
Nuancequote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Zou het niet eens mooi zijn om het andersom te zien? Dus dat de "voorzichtigen" zich iets meer verdiepen in degenen die pleiten voor meer heropening, en dat de laatste groep zich iets meer inleeft in de standpunten van de meer voorzichtige groep.
Ik beantwoordt gewoon een vraag nav gevolgen van een specifieke uitbraak bij Tönniesquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waar hebben we het in godsnaam over. Wonen 83 miljoen mensen in dat land.
Dat snapte trump in het begin ook niet toen hij twitterde dat er in amerika maar 15 gevallen waren en deze ziekte vanzelf zou overwaaien.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
349 op 83.000.000.
0,0004%.
Snap die heisa echt niet meer.
FPLM!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeker! Ik denk dat dat ook wel enigszins gebeurd, maar uiteindelijk zijn veel mensen (ik in ieder geval sowieso) erg eigenwijs. En je verdiepen in de andere groep wil ook niet perse zeggen dat je dat niet hebt gedaan als je niet van gedachten bent veranderd nadien. Maar ja, in een ideaal wereld zouden beide groepen wat dichterbij bij elkaar komen qua mening. Denk wel dat we het sowieso allemaal goed bedoelen, willen allemaal hetzelfde. Zou inderdaad goed zijn om dat wat vaker in te zien allemaalquote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat soort berichten worden bewust weggehouden uit de media, zie twitter draadje hier paar post hierboven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Leestip: een hoogleraar epidiemologie en een arts-microbioloog geven aan waarom een figuur als Maurice de Hond een nuttige bijdrage levert in het debat en dat hij te weinig credit krijgt:
https://nos.nl/collectie/(...)en-scherp-te-blijven
En een artikel waarin verschillende experts (ook uit Italië notabene) onderschrijven wat velen al een tijdje aanvoelden: het virus lijkt zijn intrinsieke mortaliteit langzaam kwijt te raken.
https://www.google.com/am(...)-becoming-less%3famp
Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen.
We gaan het allemaal zien de komende tijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen .
Al blijft het dan bijzonder dat het in Noord en Zuid Amerika nog steeds zo los gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
En een artikel waarin verschillende experts (ook uit Italië notabene) onderschrijven wat velen al een tijdje aanvoelden: het virus lijkt zijn intrinsieke mortaliteit langzaam kwijt te raken.
Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen.
Heb je svp een bron voor je bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin? BVDquote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat soort berichten worden bewust weggehouden uit de media, zie twitter draadje hier paar post hierboven.
Kerel pleur eens op met 35 mentions. Ben aan het zoekenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:48 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je svp een bron voor je bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin? BVD
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat soort berichten worden bewust weggehouden uit de media, zie twitter draadje hier paar post hierboven.
Zou de waarheid niet ergens in het midden kunnen liggen?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Leestip: een hoogleraar epidiemologie en een arts-microbioloog geven aan waarom een figuur als Maurice de Hond een nuttige bijdrage levert in het debat en dat hij te weinig credit krijgt:
Heb ik voorbij zien komen ja, virus kunnen isoleren is nog steeds iets anders dan het kunnen overdragen of dat er een ziektebeeld veroorzaakt wordt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:54 schreef Za het volgende:
@:Pumpalov SARS-associated Coronavirus Transmitted from Human to Pig
Severe acute respiratory syndrome–associated
coronavirus (SARS-CoV) was isolated from a pig during a survey for possible routes of viral transmission after a SARS epidemic. Sequence and epidemiology analyses suggested that the pig was infected by a SARS-CoV of human origin.
Conclusions
We have shown that human SARS-CoV can infect domesticated mammals, in particular, the pig.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3298239/
Maurice de Hond levert inderdaad best een nuttige bijdrage, maar de manier waarop hij het brengt helpt niet om ook echt gehoord te worden.Hij brengt zijn verhaal met een grote stelligheid, woede en frustratie, en is ook vaak behoorlijk vijandigheid richting het RIVM.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
OMT=80% RIVM, Van Dissel is ook voorzitter, 20% is wisselendquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maurice de Hond levert inderdaad best een nuttige bijdrage, maar de manier waarop hij het brengt helpt niet om ook echt gehoord te worden.Hij brengt zijn verhaal met een grote stelligheid, woede en frustratie, en is ook vaak behoorlijk vijandigheid richting het RIVM.
Dat is allemaal prima, maar verwacht dan niet dat je met een rode loper wordt binnengehaald bij het OMT.
Nog altijd beter dan die Willem Engel, bizar hoeveel mensen achter die gast aanlopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maurice de Hond levert inderdaad best een nuttige bijdrage, maar de manier waarop hij het brengt helpt niet om ook echt gehoord te worden.Hij brengt zijn verhaal met een grote stelligheid, woede en frustratie, en is ook vaak behoorlijk vijandigheid richting het RIVM.
Dat is allemaal prima, maar verwacht dan niet dat je met een rode loper wordt binnengehaald bij het OMT.
Dankjewel, ik zie er naar uit.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:
Kerel pleur eens op met 35 mentions. Ben aan het zoekenIs gebaseerd op onderzoek van VIDO in Canada, die uiteindelijk ook een aantal vaccins voor gerelateerde coronavirussen bij varkens hebben gevonden.
Het is niet mijn verhaal, het is een gegeven.quote:Geef jij in de tussentijd een verklaring voor de uitgebleven exponentiële daling/krimp whatever voor lulverhaal je ervan wilde maken, oke?
Eens. Ik postte het vanwege dit:quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:58 schreef Pumpalov het volgende:
Heb ik voorbij zien komen ja, virus kunnen isoleren is nog steeds iets anders dan het kunnen overdragen of dat er een ziektebeeld veroorzaakt wordt.
quote:Op maandag 22 juni 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:
Varkens worden niet ziek van sars, dienen niet als vector doch ontwikkelen ze antilichamen waardoor ze juist, ook door de eerder gestelde gelijkenissen, ideaal zijn.
Dit is een jaar of 15 geleden al getest waarbij ze intraveneus, intranasaal, oculair en oraal flinke dosissen van het sars-virus toegediend hebben gekregen waarna getracht is het virus later weer te isoleren. Niet gelukt.
Ben je misschien in de war met dit:quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:
Is gebaseerd op onderzoek van VIDO in Canada, die uiteindelijk ook een aantal vaccins voor gerelateerde coronavirussen bij varkens hebben gevonden. Rustig aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)ezin-funshoppen.htmlquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:56 schreef RipCity het volgende:
Kortom: niemand denkt nog aan de 1.5. Rutte kan roepen wat die wil
Deze discussie gaat over een prototype SARS vaccin dat in 2003 getest zou zijn op varkens, en waarom varkens het dier bij uitstek zijn om het coronavaccin op te testen, gezien zij niet ontvankelijk zouden zijn voor corona (volgens 1 bron, die zelf aangeeft onvolledig te zijn).quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is het een optie om deze varkensdiscussie/vete te gaan voeren in apart topic?
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Nee, niet in de war. Doch begin ik inmiddels enigszins aan mijzelf te twijfelen in dezen aangezien ik niet verder kom dan 'guinea pigs"quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je misschien in de war met dit:
VIDO-InterVac is very familiar with the coronavirus family of viruses which includes SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome), MERS (Middle East Respiratory Syndrome), and a virus that causes porcine diarrhea (PEDV) for which VIDO-InterVac developed a vaccine a couple of years ago.
https://www.vido.org/news/coronavirus
Ik heb ook echt goed gezocht, ik ben niet zo dat ik dat aan een ander vraag wanneer ik dat zelf kan.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:26 schreef Pumpalov het volgende:
Nee, niet in de war. Doch begin ik inmiddels enigszins aan mijzelf te twijfelen in dezen aangezien ik niet verder kom dan 'guinea pigs"
Goed, dan zal ik mij toentertijd mogelijk mislezen hebben, mea culpa.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb ook echt goed gezocht, ik ben niet zo dat ik dat aan een ander vraag wanneer ik dat zelf kan.
De dieren die wel gebruikt zijn heb ik wel gevonden, er stonden echt geen varkens bij.
Geen probleem.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:41 schreef Pumpalov het volgende:
Goed, dan zal ik mij toentertijd mogelijk mislezen hebben, mea culpa.
Omdat alle grote uitbraken bij varkens slachterijen zijn geweest, zowel in de VS, nu Duitsland, maar ook Brazilië etc.quote:Wat ik mij nu dan afvraag is waarom jij je vizier zo specifiek op varkens plaatst terwijl er uitbraken zijn in tal van verschillende soorten slachthuizen waar geen varkens aanwezig zijn geweest.
Dat wisten ze in 1918 ook alquote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
Nut van maskers lijkt overigens almaar duidelijker te worden
https://www.hln.be/wetens(...)ut-daarvan~aef0c3db/
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief sluiten, dan komt er echt niemand meer terug.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
Nut van maskers lijkt overigens almaar duidelijker te worden
https://www.hln.be/wetens(...)ut-daarvan~aef0c3db/
In heel veel landen loopt iedereen op dit moment verplicht in binnenruimtes met maskers maar hier in NL kan het zogenaamd weer niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief stuiten, dan komt er echt niemand meer terug.
Ho ho, je trekt een conclusie op basis van brabantse gekken?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:56 schreef RipCity het volgende:
Kortom: niemand denkt nog aan de 1.5. Rutte kan roepen wat die wil
Het kan wel, maar wat serial zegt: als je daar nu na bijna 4 maanden nog mee komt aanzetten terwijl de cijfers ontiegelijk laag zijn, en dan ook nog midden in de zomer, komt er inderdaad geen hond meer naar een winkel.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In heel veel landen loopt iedereen op dit moment verplicht in binnenruimtes met maskers maar hier in NL kan het zogenaamd weer niet.
Zie de directe link met varkensslachterijen toch niet direct. In de VS waren de grootste uitbraken in gemixte (rund/varken) slachthuizen. Hieronder de top 5 procentueel uitgelicht, VS april 2020. Enkel rund of pluimvee staat daar wel tussen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:52 schreef Za het volgende:
[..]
Geen probleem.
[..]
Omdat alle grote uitbraken bij varkens slachterijen zijn geweest, zowel in de VS, nu Duitsland, maar ook Brazilië etc.
Eens dat er ook bij andere slachterijen besmettingen waren, maar niet op deze schaal.
Daarnaast zijn overal waar de grote initiële uitbraken waren in die delen van landen waar de varkens fokkerijen zich concentreerden, ook in Nederland.
Dichtbevolktheid wordt vaak als reden gegeven, maar de grootste uitbraken in Nederland, en de eerste waren in de dunst bevolkte gebieden van Oost Brabant en Noord Limburg (waar ook de hoogste immuniteit is) midden tussen de varkenshouderijen.
Ook de nertsenfarms bevonden zich daar.
Het is ook niet onlogisch, in varkensstallen zijn enorm veel vliegen, en boeren promoten de influx van vleermuizen om deze 's nachts, af te vangen, dmv vleermuis kasten. Er is dus een directe link tussen vleermuizen en varkens, en die lijkt er ook te zijn tussen uitbraakgebieden en varkens.
Op plaatsen waar geen uitbraak was, of al langere tijd nauwelijks besmettingen, zijn er opeens uitbraken bij person van varkens slachterijen.
Dan tot slot het feit dat de werkzaamheid van het covid-19 vaccin door The Oxford University wordt getest op varkens.
Ik heb voor dit alles bronnen, foto's, grafiekjes, kaartjes, overzichten etc.
En dit baseer je precies op welke kennis ook alweer?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief sluiten, dan komt er echt niemand meer terug.
En mochten de cijfers straks stijgen is het dan wel geoorloofd?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kan wel, maar wat serial zegt: als je daar nu na bijna 4 maanden nog mee komt aanzetten terwijl de cijfers ontiegelijk laag zijn, en dan ook nog midden in de zomer, komt er inderdaad geen hond meer naar een winkel.
Waar heb ik me druk gemaakt over yoga? Ik vond de dwingende toon van Za heel vervelendquote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:57 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]Waarom, overal haarden in slachterijen maar dat vind je niet ontopic genoeg? Maar je wel een heel weekend drukmaken over yoga tijdens een demonstratie
![]()
!
Als er een landelijke explosie zou zijn in nieuwe gevallen dan kun je inderdaad altijd kijken of je maatregelen aanscherpt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En mochten de cijfers straks stijgen is het dan wel geoorloofd?
Het is niet dat mensen ineens gezellig gaan winkelen voor de zomeraankopen met een mondmasker op right? Als je dat mondmasker niet op hoeft als je thuis hetzelfde online kan bestellen, waarom zou je dan nog de stad in gaan?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En dit baseer je precies op welke kennis ook alweer?
Als het echt zo rampzalig zou zijn geweest om zonder mondbescherming te shoppen dan hadden we die Ikea- en Hornbachpieken al lang een keer gezien.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet dat mensen ineens gezellig gaan winkelen voor de zomeraankopen met een mondmasker op right? Als je dat mondmasker niet op hoeft als je thuis hetzelfde online kan bestellen, waarom zou je dan nog de stad in gaan?
Dus je erkent dat dit een aanname is waarbij je voorbij gaat aan het feit dat het leven in andere landen wél gewoon doorgaat met mondkapje?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet dat mensen ineens gezellig gaan winkelen voor de zomeraankopen met een mondmasker op right? Als je dat mondmasker niet op hoeft als je thuis hetzelfde online kan bestellen, waarom zou je dan nog de stad in gaan?
Want hier gaat het leven niet door? Of hoe moet ik dit opvatten?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus je erkent dat dit een aanname is waarbij je voorbij gaat aan het feit dat het leven in andere landen wél gewoon doorgaat met mondkapje?
Punt met overzichtje als hierboven is dat ze niet accuraat zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:
Zie de directe link met varkensslachterijen toch niet direct. In de VS waren de grootste uitbraken in gemixte (rund/varken) slachthuizen. Hieronder de top 5 procentueel uitgelicht, VS april 2020. Enkel rund of pluimvee staat daar wel tussen.
[ afbeelding ]
Eens. Als die mondmaskers zoveel effect hebben zou je ze niet in moeten zetten bij dingen die nu al goed gaan, maar juist moeten onderzoeken of het bij kan dragen bij het opstarten van evenementen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het echt zo rampzalig zou zijn geweest om zonder mondbescherming te shoppen dan hadden we die Ikea- en Hornbachpieken al lang een keer gezien.
Ik ben het zeker niet met alle overheidsbesluiten eens maar deze afweging tussen veiligheid en economisch belang snap ik echt wel.
Loop Moone County in Texas even naquote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:32 schreef Za het volgende:
[..]
Punt met overzichtje als hierboven is dat ze niet accuraat zijn.
Bv in Iowa betrof de grote uitbraken 2 varkensslachterijen van Tyson met 1600 besmette medewerkers.
https://www.aljazeera.com(...)200507230006106.html
https://eu.desmoinesregis(...)ew-tyson/5217085002/
Zelfde geldt voor South Dakota, 700 besmette medewerkers betrof varkensslachterij.
https://www.nytimes.com/2(...)-plant-refugees.html
https://www.dailymail.co.(...)migrant-workers.html
De rest hoef ik niet na te lopen denk ik.
Echt kansloos wat mij betreft. Mensen mijden nu het OV omdat ze geen mondkapje op willen. Niemand gaat in feeststemming met alcohol een mondkapje opzettenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens. Als die mondmaskers zoveel effect hebben zou je ze niet in moeten zetten bij dingen die nu al goed gaan, maar juist moeten onderzoeken of het bij kan dragen bij het opstarten van evenementen.
Een evenement staat niet gelijk aan carnaval.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Echt kansloos wat mij betreft. Mensen mijden nu het OV omdat ze geen mondkapje op willen. Niemand gaat in feeststemming met alcohol een mondkapje opzetten
Ja. Ben het met je eens. Het verkleint gewoon de R0.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit dus sinds gisteren twee weken thuis omdat ik iemand heb begeleid die positief is voor corona, heb 1,5m aangehouden en apparatuur ontsmet etc. en dit is voorzorg, heb zelf nergens last van. Maar het is dus wel het mooie dat er nu snel getest kan worden en dat we bovenop dit soort zaken zitten ik denk dat als we dat blijven doen en goed monitoren bij wie je lang dichtbij komt er snel ingesprongen kan worden. Wat we dan niet moeten doen is alles maar loslaten want dan ondermijn je deze optie en weet je niet meer wie je mogelijk besmet kunt hebben. Ik denk dat die 1,5m en een lage drempel voor testen grote uitbraken kan voorkomen
Familie was het er niet mee eens hoor, die wilde er een stokje voor steken bij de begrafenis, maar gelukkig mochten ze vanwege de Corona wetgeving de begrafenis niet meemaken.quote:
Nu vlak je het af naar drinken en eten. Dat moet altijd want anders gaat het niet zo goed met de bezoekers he. Maar als je er voor kunt zorgen dat er op deze manier wel weer toeschouwers bij sportevenementen mogen, dan lijkt me dat een mooie stap in de juiste richting.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Noem eens een voorbeeld van een evenement waar niet gedronken en gegeten wordt?
Oh van die twee weken zit er al 1 week op. En hiervoor zat ik drie maanden thuis dus dat is geen probleem. Alleen twee keer in de week themometeren is de veranderingquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ben het met je eens. Het verkleint gewoon de R0.
Hoop ook dat het mee gaat vallen voor je. 14 dagen thuiszitten.
Kom maar lekker hier meeposten, als je tijd en zin hebt.
Ja want dat is de setting waarin ik verwacht dat niemand mondkapjes gaat dragen. Ook voetbalwedstrijden niet gezien verwevenheid met hooligans, veel viruswaanzin aanhangers.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu vlak je het af naar drinken en eten. Dat moet altijd want anders gaat het niet zo goed met de bezoekers he. Maar als je er voor kunt zorgen dat er op deze manier wel weer toeschouwers bij sportevenementen mogen, dan lijkt me dat een mooie stap in de juiste richting.
Kan je niet na een week getest worden om besmetting uit te sluiten?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh van die twee weken zit er al 1 week op. En hiervoor zat ik drie maanden thuis dus dat is geen probleem. Alleen twee keer in de week themometeren is de verandering
Zo te lezen -gelet jij je drukker maakt om de 1,5m en het ontsmetten dan om de lucht- ben jij niet overtuigd van de Hond zijn verhaal?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit dus sinds gisteren twee weken thuis omdat ik iemand heb begeleid die positief is voor corona, heb 1,5m aangehouden en apparatuur ontsmet etc. en dit is voorzorg, heb zelf nergens last van. Maar het is dus wel het mooie dat er nu snel getest kan worden en dat we bovenop dit soort zaken zitten ik denk dat als we dat blijven doen en goed monitoren bij wie je lang dichtbij komt er snel ingesprongen kan worden. Wat we dan niet moeten doen is alles maar loslaten want dan ondermijn je deze optie en weet je niet meer wie je mogelijk besmet kunt hebben. Ik denk dat die 1,5m en een lage drempel voor testen grote uitbraken kan voorkomen
Ah yes sportevenementen --> voetbalwedstrijden --> hooligans. Dat duurde weer niet langquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja want dat is de setting waarin ik verwacht dat niemand mondkapjes gaat dragen. Ook voetbalwedstrijden niet gezien verwevenheid met hooligans, veel viruswaanzin aanhangers.
Bij Wereldkampioenschap korfbal misschien, naar zelf dan heb ik twijfels.
Heb je zelf al eens langdurig een mondmasker opgehad?
Geen symptomen geen test dat is blijkbaar onze bedrijfspolicy. Bij de eerste de beste symptomen mag ik me wel laten testen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Kan je niet na een week getest worden om besmetting uit te sluiten?
Niet volledig, ik zie het als een interessante hypothese. Vind het alleen nogal makkelijk scoren omdat het gewoon een samenraapsel is van allerlei theorieen die al rond gingen terwijl hij net doet alsof hij het zelf allemaal bedacht heeft. En het is nogal makkelijk je zo stellig over iets uit te laten als je er verder geen verantwoording over hoeft af te leggen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef LLOD het volgende:
Ik heb het Corona-nieuws niet via dit subforum gevolgd maar ben wel benieuwd hoe mensen hier tegen het verhaal van Maurice de Hond aankijken. Zijn er hier mensen die het volledig afwijzen?
Oh, ik denk ook wel serieus dat iedereen met de beste bedoelingen bepaalde meningen heeft en verkondigd. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. En inderdaad, je hoeft niet per sé van mening te veranderen nadat je iets vanuit een ander licht hebt bekeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zeker! Ik denk dat dat ook wel enigszins gebeurd, maar uiteindelijk zijn veel mensen (ik in ieder geval sowieso) erg eigenwijs. En je verdiepen in de andere groep wil ook niet perse zeggen dat je dat niet hebt gedaan als je niet van gedachten bent veranderd nadien. Maar ja, in een ideaal wereld zouden beide groepen wat dichterbij bij elkaar komen qua mening. Denk wel dat we het sowieso allemaal goed bedoelen, willen allemaal hetzelfde. Zou inderdaad goed zijn om dat wat vaker in te zien allemaal
Je kan zelf toch naar de GGD? Of woon je in buitenland?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen symptomen geen test dat is blijkbaar onze bedrijfspolicy. Bij de eerste de beste symptomen mag ik me wel laten testen.
Tja ik kan moeilijk buiten achter de microscoop gaan zitten. En opzich is de ventilatie in ons bedrijf goed geregeld wel. Dus 1,5m om druppeloverdracht te voorkomen, apparatuur schoon met water en microvezeldoek om druppel besmetting te voorkomen, en oculairen schoon met alcohol om overdracht door de ogen te voorkomen. En de optionele handschoenen (plus handen wassen voor en na handschoenen gebruik) om tijdens het bebruik overdracht te voorkomen. We gaan zien of dat gewerkt heeft want ik heb dus met iemand die corona heeft samengewerkt via die methode. (gelijk een goede test voor mijn collega's die ook zo met mensen moeten werken)quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:15 schreef LLOD het volgende:
[..]
Zo te lezen -gelet jij je drukker maakt om de 1,5m en het ontsmetten dan om de lucht- ben jij niet overtuigd van de Hond zijn verhaal?
Ik heb het zelfs over korfbal en het OV, tering wat een lange tenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah yes sportevenementen --> voetbalwedstrijden --> hooligans. Dat duurde weer niet lang.
Ook daar geldt toch dat je zonder aanleiding of symtomen niet getest wordt?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je kan zelf toch naar de GGD? Of woon je in buitenland?
Mijn man heeft vorige week (vanwege wat hoofdpijn en moe gevoel) de GGD gebeld voor die test. Op ma ochtend. Kon meteen terecht. Regio Utrecht. Uitslag negatief. Maar het was echt in 5 min geregeld, dat testen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen symptomen geen test dat is blijkbaar onze bedrijfspolicy. Bij de eerste de beste symptomen mag ik me wel laten testen.
Mja, hij geeft niet enkel een hypothese maar weerlegt er (al dan niet als proxy) ook een paar die volgens hem klaarblijkelijk zonder wetenschappelijke fundering gehanteerd worden door het RIVM en WHO. Het lijkt mij overigens helemaal niet 'makkelijk scoren' juist omdat hij als een persoon afgerekend kan worden. Volgens mij is hij zijn positie als graag uitgenodigde gast bij de grote media onderhand dikwijls verloren.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Niet volledig, ik zie het als een interessante hypothese. Vind het alleen nogal makkelijk scoren omdat het gewoon een samenraapsel is van allerlei theorieen die al rond gingen terwijl hij net doet alsof hij het zelf allemaal bedacht heeft. En het is nogal makkelijk je zo stellig over iets uit te laten als je er verder geen verantwoording over hoeft af te leggen.
Beetje keelpijn/hoofdpijn/benauwd is voldoende als aanleiding.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook daar geldt toch dat je zonder aanleiding of symtomen niet getest wordt?
240 staat niet in verhouding tot 1600 of 1531 besmette medewerkers zoals bij Tyson of Tönnies.quote:
De enige lange tenen die ik hier zie zijn van degene die direct 'kansloos' oordeelt bij een post over het onderzoeken van de mogelijkheden van mondmaskers bij evenementen. En het binnen anderhalve post uiteraard weer over hooligans heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik heb het zelfs over korfbal en het OV, tering wat een lange tenen.
Geen behoefte aan doe gewoon even een week quarantaine bij uitblijven van klachten ga ik uit van geen corona.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man heeft vorige week (vanwege wat hoofdpijn en moe gevoel) de GGD gebeld voor die test. Op ma ochtend. Kon meteen terecht. Regio Utrecht. Uitslag negatief. Maar het was echt in 5 min geregeld, dat testen.
Gewoon bellen als je het zeker wil weten.
Precies maar dat heb ik dus niet...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje keelpijn/hoofdpijn/benauwd is voldoende als aanleiding.
Dat weet ik dus niet zeker, misschien zouden er dat dan anders onder de loep kunnen nemen omdat virus al wel aan te tonen is zonder symptomen. Een negatieve uitslag blijft wel momentopname uiteraard, maar volgens mij is inmiddels al wel duidelijk dat voor meerderheid incubatietijd wel korter is dan 2 wekenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook daar geldt toch dat je zonder aanleiding of symtomen niet getest wordt?
Helder. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja ik kan moeilijk buiten achter de microscoop gaan zitten. En opzich is de ventilatie in ons bedrijf goed geregeld wel. Dus 1,5m om druppeloverdracht te voorkomen, apparatuur schoon met water en microvezeldoek om druppel besmetting te voorkomen, en oculairen schoon met alcohol om overdracht door de ogen te voorkomen. En de optionele handschoenen (plus handen wassen voor en na handschoenen gebruik) om tijdens het bebruik overdracht te voorkomen. We gaan zien of dat gewerkt heeft want ik heb dus met iemand die corona heeft samengewerkt via die methode. (gelijk een goede test voor mijn collega's die ook zo met mensen moeten werken)
Okay.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen behoefte aan doe gewoon even een week quarantaine bij uitblijven van klachten ga ik uit van geen corona.
Oké, nou moet ik zeggen dat ik alleen het filmpje heb bekeken en me er niet heel erg in heb verdiept, maar ik vond het allemaal net iets te stellig gebracht (met veel anekdotisch bewijs) zonder ruimte voor onzekerheden.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:24 schreef LLOD het volgende:
[..]
Mja, hij geeft niet enkel een hypothese maar weerlegt er (al dan niet als proxy) ook een paar die volgens hem klaarblijkelijk zonder wetenschappelijke fundering gehanteerd worden door het RIVM en WHO. Het lijkt mij overigens helemaal niet 'makkelijk scoren' juist omdat hij als een persoon afgerekend kan worden. Volgens mij is hij zijn positie als graag uitgenodigde gast bij de grote media onderhand dikwijls verloren.
Nou.... Ik heb een interview gezien op OP1 waar ook Ab Oosterhuis bij zat, die hem gelijk gaf maar wat toevoegingen/ nuanceringen deed. De man knapte nog net niet uit zijn vel! Hij denkt toch echt wel -zonder daadwerkelijk virologische kennis te hebben- de wijsheid volledig in pacht te hebben en wenst duidelijk niet tegengesproken te worden!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oké, nou moet ik zeggen dat ik alleen het filmpje heb bekeken en me er niet heel erg in heb verdiept, maar ik vond het allemaal net iets te stellig gebracht (met veel anekdotisch bewijs) zonder ruimte voor onzekerheden.
Met verantwoording bedoel ik dat hij gewoon maar burger is die iets roept, hij heeft geen bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij zich er op dit punt in zijn carriere erg druk over maakt er persoonlijk op aangesproken te worden mocht hij het mis hebben.
Volgens mij gaf Koekie aan dat er onder de voetbalsupporters ook een groot deel zit (de hooligans) die tegelijkertijd ook tegen de huidige maatregelen zijn en daarom niet zo'n mondkapje zouden willen dragen. Dat is iets anders dan impliceren dat jij een hooligan bent toch?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind jou een domme bevooroordeelde doos, maar dat lijkt me allemaal niet zo relevant.
Ja, helaas heb ik dat en nee, dat is geen pretje. Maar als dat de enige optie is waardoor ik in september bij Ajax kan zijn, dan moet dat maar. Maar dat kan niet in jouw hoofd want ik moet daarbij wel kunnen zuipen, snuiven en de boel afbreken.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Za het volgende:
Een opmerkelijke parallel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit gaat ook op voor China (Wuhan), Italië (Lombardije), Duitsland (Noordrijn-Westfalen) en Brazilië.
Het is niet de eerste keer dat deze user direct hooligans erbij betrekt. En dat was nog voor er uberhaupt een beweging was die tegen de huidige maatregelen is.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij gaf Koekie aan dat er onder de voetbalsupporters ook een groot deel zit (de hooligans) die tegelijkertijd ook tegen de huidige maatregelen zijn en daarom niet zo'n mondkapje zouden willen dragen. Dat is iets anders dan impliceren dat jij een hooligan bent toch?
Evengoed blijkt maar weer dat je nul verstand hebt van supportersbeleving.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken. Ik heb het helemaal niet gehad over snuiven of afbreken.
Evengoed blijft het mijn inschatting dat mensen niet met mondkapjes op een (sport)evenement gaan rondlopen. Dat blijkt al uit de hoeveelheid mensen die OV mijden en uit de protesten van de anti-virus aanhangers
Vertel...ik woon al jaren de buurt van de Arena, wat mis ikquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Evengoed blijkt maar weer dat je nul verstand hebt van supportersbeleving.
Dit werd al vanaf het begin geroepen met de varkenshouderijen maar wat is de link nu precies?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit gaat ook op voor China (Wuhan), Italië (Lombardije), Duitsland (Noordrijn-Westfalen) en Brazilië.
Dus omdat je bij de Arena in de buurt woont begrijp je clubliefde en wat mensen er voor over hebben om wedstrijden van hun club bij te wonen. Ok.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Vertel...ik woon al jaren de buurt van de Arena, wat mis ik
Heb je ook een voorbeeld van deze doelgroep waarbij ze vrijwillig mondkapjes dragen en afstand bewaren?
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:59 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Huh?
Niet bevorderlijk voor welke sfeer? Het is haske actueel, het zijn op dit moment ontzettende haarden maar laten we dat hier maar niet doen want de sfeer zit er hier nl altid zo lekker in.
Yo daaag, haal eens niet zomaar mijn post weg. Ik zit hier niemand uit te schelden ofzo, nog niet.quote:"Huh?
Niet bevorderlijk voor welke sfeer? Het is haske actueel, het zijn op dit moment ontzettende haarden maar laten we dat hier maar niet doen want de sfeer zit er hier nl altid zo lekker in."
ik geloof inderdaad niet dat Nederlandse voetbalsupporters mondkapjes op gaan hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat je bij de Arena in de buurt woont begrijp je clubliefde en wat mensen er voor over hebben om wedstrijden van hun club bij te wonen. Ok.
En deze 'doelgroep' is gewoon je buurman of de cassière bij de supermarkt, niet een speciale groep. Maar verder ben je compleet gespeend van vooroordelen hoor.
Daar ben ik het ook gewoon mee eens he; ik zeg volgens mij nergens dat je niet van mening mag veranderenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Oh, ik denk ook wel serieus dat iedereen met de beste bedoelingen bepaalde meningen heeft en verkondigd. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. En inderdaad, je hoeft niet per sé van mening te veranderen nadat je iets vanuit een ander licht hebt bekeken.
Het is trouwens ook weer niet erg om wél van mening te veranderen als de situatie daar om vraagt (bijvoorbeeld doordat je zaken met een andere blik, met nieuwe informatie, vanuit ander standpunt hebt bekeken).
Als het wel erg zou zijn dat mensen van mening veranderen, zou het wel ernstig gesteld zijn met ons als mensheid, denk ik. Dan zou de hele wetenschap eigenlijk al geen functie meer hebben, aangezien die juist is gebaseerd op onzekerheid en het wegnemen daarvan.
Het is ook niet wenselijk om dan als draaikont te worden gezien, of als iemand die niet weet wat ie wilt, of als iemand die met alle winden meewaait. Van mening veranderen mag best. En uiteraard ook bij je standpunt blijven (niet van mening veranderen). Mag allemaal van mij. Fijn toch? En dat allemaal in "de week van de 0".
Wtf is dit nou weer voor post?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja want dat is de setting waarin ik verwacht dat niemand mondkapjes gaat dragen. Ook voetbalwedstrijden niet gezien verwevenheid met hooligans, veel viruswaanzin aanhangers.
Bij Wereldkampioenschap korfbal misschien, naar zelf dan heb ik twijfels.
Heb je zelf al eens langdurig een mondmasker opgehad?
Oh, dat klopt hoor! Ik wou het nog even opschrijven voor mezelf. Dan begrijp ik het vaak nog net watquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook gewoon mee eens he; ik zeg volgens mij nergens dat je niet van mening mag veranderen
Potver. Al die varkens in de buurt van Amsterdamquote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Oh, dat klopt hoor! Ik wou het nog even opschrijven voor mezelf. Dan begrijp ik het vaak nog net wat
beter. Kracht van de bevestiging.
Ik denk dat hij er weinig van zal merken dan een zachte verkoudheid, of helemaal niks.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
20 april 2020
Novak Djokovic, the world’s No. 1 men’s tennis player, caused a stir with comments over the weekend suggesting he would have a difficult decision to make if receiving a coronavirus vaccine became mandatory to compete on the tennis circuit.
“Personally I am opposed to vaccination and I wouldn’t want to be forced by someone to take a vaccine in order to be able to travel,”
https://www.nytimes.com/2(...)vaccine-covid19.html
23 juni 2020
Novak Djokovic confirms positive coronavirus test after Adria Tour
https://www.skysports.com(...)ive-coronavirus-test
CORRED
bedankt voor deze online diagnose docquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er weinig van zal merken dan een zachte verkoudheid, of helemaal niks.
Je weet het nooit boris johnson dacht dat ook en is toch 180 graden gedraait van havik naar duif nadat hij deze ziekte gehad heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er weinig van zal merken dan een zachte verkoudheid, of helemaal niks.
Inderdaad: Maurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
aurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert.
Je moet ook even naar de bandbreedte kijken. Die was eerst vrij klein. Die huidige bandbreedte is ergens tussen 0,23 en 2,18. Dat is 10 keer zo groot als 'ie bv. eind maart was. Simpelweg omdat er nauwelijks nog besmettingen zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef koemleit het volgende:
volgens het Dasboard ligt het reproductiegetal op 1.05.
ik ga er echter vanuit dat ze dit berekenen aan de hand van het aantal besmettingen.
Nu is dit het getal van 5 Juno, net nadat iedereen zich dus kon laten testen, dwz dat er ineens veel meer positieve resultaten waren.
Het reproductiegetal baseren ze als ik de omschrijving zo lees op het aantal ziekenhuisopnames, niet op het aantal tests. Daar heeft het feit dat mensen zich uit eigen beweging kunnen laten testen niet direct effect op, verwacht ik. Probleem is meer dat zoals @DireStraits7 al aangeeft het aantal opnamen dusdanig laag is, dat kleine, "toevallige" fluctuaties al leiden tot een hogere gemiddelde waarde voor R.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef koemleit het volgende:
volgens het Dasboard ligt het reproductiegetal op 1.05.
ik ga er echter vanuit dat ze dit berekenen aan de hand van het aantal besmettingen.
Nu is dit het getal van 5 Juno, net nadat iedereen zich dus kon laten testen, dwz dat er ineens veel meer positieve resultaten waren.
Is het de testcapaciteit of callcenter van GGD waar het wachten op is?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:
..... dus, zaterdag klachten, meteen gebeld voor een test. Zondag om 9:00 getest. Nu nog geen uitslag.
Ze hadden toch super veel capaciteit en kwamen er zelfs niet aan?
Wat duurt dat lang.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:
..... dus, zaterdag klachten, meteen gebeld voor een test. Zondag om 9:00 getest. Nu nog geen uitslag.
Ze hadden toch super veel capaciteit en kwamen er zelfs niet aan?
Boris Johnson heb je die gast wel eens bekeken, helemaal op het moment met gigantische stress, dan is je weerstand al helemaal laag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet het nooit boris johnson dacht dat ook en is toch 180 graden gedraait van havik naar duif nadat hij deze ziekte gehad heeft.
Hij is inderdaad wel erg stellig, en ik heb zijn claims zelf niet kunnen onderzoeken. Dus ik ben benieuwd of er iemand is geweest die dat wel heeft gedaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oké, nou moet ik zeggen dat ik alleen het filmpje heb bekeken en me er niet heel erg in heb verdiept, maar ik vond het allemaal net iets te stellig gebracht (met veel anekdotisch bewijs) zonder ruimte voor onzekerheden.
Met verantwoording bedoel ik dat hij gewoon maar burger is die iets roept, hij heeft geen bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij zich er op dit punt in zijn carriere erg druk over maakt er persoonlijk op aangesproken te worden mocht hij het mis hebben.
Zal morgen wel naar GGD bellen. Volgende keer regel ik het via mijn werk. Dat was 24h.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat duurt dat lang.
Ik heb een aantal mensen in de omgeving die toch binnen 48 uur de uitslag hadden.
Kun je ergens heen bellen om te informeren?
Waar ik werk is het 6 uur. Middags testen 's avonds uitslag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal morgen wel naar GGD bellen. Volgende keer regel ik het via mijn werk. Dat was 24h.
Moet morgen wel werken, nog steeds keelpijn en licht verkouden, dus kan gewoon gaan. Als het straks alsnog positief is is het wel extra kut.
Doe je alles volgens de regels ipv denken dat het niets zal zijn duurt het weer te lang...
Is het niet bij twijfel of in afwachting van uitslag niet gaan werken?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal morgen wel naar GGD bellen. Volgende keer regel ik het via mijn werk. Dat was 24h.
Moet morgen wel werken, nog steeds keelpijn en licht verkouden, dus kan gewoon gaan. Als het straks alsnog positief is is het wel extra kut.
Doe je alles volgens de regels ipv denken dat het niets zal zijn duurt het weer te lang...
En voldoende in- en uitgangen en sanitaire voorzieningen om rijen te voorkomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:03 schreef ondeugend het volgende:
Dus kleinschalige foodfestivalletjes zouden vanaf 1 juli wel kunnen? Met 1.5 meter in achtneming en bijvoorbeeld tegen reservering?
Maar als organisatie wil je natuurlijk voorkomen dat er meer mensen rondlopen. Een entree vragen of reserveren is dan wel verstandig lijkt me. Voor alle betrokkenenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En voldoende in- en uitgangen en sanitaire voorzieningen om rijen te voorkomen.
En zelfs zonder reservering, als ik het zo lees.
Als dit waar is begint het erop te lijken. Ik zou alleen buiten wat versoepeling op de 1,5 meter zelf willen zien.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
https://www.welingelichte(...)jVHrd4IZpvAm00NJttzg
Dus heel veel kan en mag weer, maar de 1,5 meter afstand blijft, naast handen wassen, en een gezondheidscheck.
De mensen die zo tegen die anderhalve meter zijn, kunnen die hiermee leven?
Kan, maar ik lees in het artikel net dat het verplicht is.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Maar als organisatie wil je natuurlijk voorkomen dat er meer mensen rondlopen. Een entree vragen of reserveren is dan wel verstandig lijkt me. Voor alle betrokkenen
Waarom?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit waar is begint het erop te lijken. Ik zou alleen buiten wat versoepeling op de 1,5 meter zelf willen zien.
Omdat praktisch alle serieuze haarden waar ik van heb gehoord binnen ontstonden. Ik heb nog niemand hard zien maken dat afstandsregels zo nauw komen in de buitenlucht.quote:
Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter? Is die niet nog een tijdje vol te houden?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat praktisch alle serieuze haarden waar ik van heb gehoord binnen ontstonden. Ik heb nog niemand hard zien maken dat afstandsregels zou nauw komen in de buitenlucht.
onzin natuurlijk, ook in Duitsland is het "onder controle". En precies de tactiek die Nederland ook wil gaan uitvoeren, ja er zullen waarschijnlijk "uitbraakjes" komen, maar die willen ze dan zsm doven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:06 schreef hooibaal het volgende:
Bizarre timing trouwens wel als je tegelijkertijd leest dat delen van Duitsland opnieuw in lockdown gaan omdat het aantal besmettingen daar weer de lucht in schiet.
Nouja omdat juist álles in het beleid om die 1,5 meter is heengebouwd. 1,5 meter is niet maar één van de maatregelen, het is DE maatregel.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter? Is die niet nog een tijdje vol te houden?
Omdat mensen graag wat te zeiken hebben. Muh freedom.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:12 schreef miss_sly het volgende:
Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter?
Het kabinet neemt natuurlijk wel de vrijheid om nieuwe (eventueel lokale) maatregelen te nemen als dat nodig is. Lokale uitbraken zijn toch niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:06 schreef hooibaal het volgende:
Bizarre timing trouwens wel als je tegelijkertijd leest dat delen van Duitsland opnieuw in lockdown gaan omdat het aantal besmettingen daar weer de lucht in schiet.
Klopt. Maar als je nu nog wat door laat gaan in augustus bijvoorbeeld op muziek en eten gebied buiten in een park dan lijkt het me alleen op die manier mogelijkquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan, maar ik lees in het artikel net dat het verplicht is.
Wat een onzin man. Dat heeft niks te maken met gedane versoepelingen maar met een slachthuis.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:06 schreef hooibaal het volgende:
Achja, als men gemiddeld ook zo denkt:quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
Net bij 1Vandaag: de meerderheid steunt de anderhalvemetermaatschappij.
Kijk ik daar niet raar van op.quote:Median perceived risk was 10.00% for COVID-19 infection and 5.00% for infection fatality
Hoe grote meerderheid? Want het ligt in de lijn der verwachting dat de steun eerder af dan toeneemt over de tijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
Wel een goede stap. Ben daar best tevreden over. Ik vraag me alleen af of de horeca er bijvoorbeeld echt heel veel mee op schiet. Of de cultuursector. Veel zalen/restaurants zullen alsnog aardig wat minder mensen kunnen ontvangen zolang die 1,5 meter blijft staan. Fijn dat je nu meer dan 100 personen binnen mag hebben, maar met die 1,5 meter kun je alsnog maar een beperkt aantal mensen kwijt.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
https://www.welingelichte(...)jVHrd4IZpvAm00NJttzg
Dus heel veel kan en mag weer, maar de 1,5 meter afstand blijft, naast handen wassen, en een gezondheidscheck.
De mensen die zo tegen die anderhalve meter zijn, kunnen die hiermee leven?
Geloof er geen reet van.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
64% kan er prima mee leven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe grote meerderheid? Want het ligt in de lijn der verwachting dat de steun eerder af dan toeneemt over de tijd.
Nee dat staat er niet.quote:
Dat is wel even wat anders. Niet aan de haal gaan met percentages.quote:Een kwart (27 procent) staat achter die eis en vindt dat de coronamaatregelen per direct opgeschort moeten worden. Bijna tweederde (64 procent) vindt dat niet.
Dit.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat mensen graag wat te zeiken hebben. Muh freedom.
Wees verdorie gewoon eens blij met alles wat er weer mag.
quote:
Dat wil nog niet zeggen dat ze er 'prima mee kunnen leven' hoor. Ik lees alleen dat 64% vindt dat ze niet persee direct opgeschort moeten worden.quote:De organisator van het protest op het Malieveld, Virus Waanzin, voert deze week een kort geding tegen de staat over de coronamaatregelen. Eén van de standpunten van de actievoerders is dat de overheid per direct een einde maakt aan de huidige coronamaatregelen. Dat betekent vooral dat ze de huidige afstandsregel van 1,5 meter willen opheffen. Een kwart (27 procent) staat achter die eis en vindt dat de coronamaatregelen per direct opgeschort moeten worden. Bijna tweederde (64 procent) vindt dat niet.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet.
[..]
Dat is wel even wat anders. Niet aan de haal gaan met percentages.
Twee zielen, een gedachtequote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ze er 'prima mee kunnen leven' hoor. Ik lees alleen dat 64% vindt dat ze niet persee direct opgeschort moeten worden.
Dat is mooi om te horen, houden zo!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
Nee, die vinden dat de 1,5 meter niet direct afgeschaft moeten worden. Ik ben ook tegen het aanhouden van die 1,5 meter op deze manier maar niet per direct. Afbouwen. Te beginnen buiten.quote:
Valt behoorlijk tegen die steun voor de maatregelen als je het zo leest in dat artikel van 1vandaag, vandaar dat het kabinet wel moet komen met wat extra versoepelingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ze er 'prima mee kunnen leven' hoor. Ik lees alleen dat 64% vindt dat ze niet persee direct opgeschort moeten worden.
Ik denk dat dit een mooie eerste stap is. En als dan alles nog steeds zo goed gaat als nu, is de volgende stap om de 1,5 meter buiten los te laten. Aangezien de nu aangekondigde versoepeling wel echt heel veel meer ruimte geeft, lijkt het met verstandig eerst even te kijken hoe zich dat ontwikkelt. Hopelijk en waarschijnljik goed, maar hopelijk en waarschijnlijk zijn geen zaken om met zekerheid op te bouwen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goede stap. Ben daar best tevreden over. Ik vraag me alleen af of de horeca er bijvoorbeeld echt heel veel mee op schiet. Of de cultuursector. Veel zalen/restaurants zullen alsnog aardig wat minder mensen kunnen ontvangen zolang die 1,5 meter blijft staan. Fijn dat je nu meer dan 100 personen binnen mag hebben, maar met die 1,5 meter kun je alsnog maar een beperkt aantal mensen kwijt.
Vergis je niet; ik denk echt dat die 1,5 meter wel wat toevoegt binnen. Ik snap het dus wel. Voor buiten sta ik er minder achter, maar probeer alleen maar te zeggen dat het voor veel ondernemers e.d. niet heel veel verschil gaat maken. Denk ik. Ik run geen restaurant en run geen bios/theater, dus geen idee hoe die er in staan.
Mij hebben ze niets gevraagd hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
Ach straks is het virus toch verdwenen, tenminste, afgezwakt tot een snotneus.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een mooie eerste stap is. En als dan alles nog steeds zo goed gaat als nu, is de volgende stap om de 1,5 meter buiten los te laten. Aangezien de nu aangekondigde versoepeling wel echt heel veel meer ruimte geeft, lijkt het met verstandig eerst even te kijken hoe zich dat ontwikkelt. Hopelijk en waarschijnljik goed, maar hopelijk en waarschijnlijk zijn geen zaken om met zekerheid op te bouwen.
Nou ja, het is ook niet of die maatregel zo enorm strikt is buiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, die vinden dat de 1,5 meter niet direct afgeschaft moeten worden. Ik ben ook tegen het aanhouden van die 1,5 meter op deze manier maar niet per direct. Afbouwen. Te beginnen buiten.
Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:
Oh en nu eens tijd om de regels in overeenstemming te brengen met de praktijk. Die boetes voor de anderhalve meter mogen wat mij betreft de geschrapt worden (of lig pas vanaf een mannetje of 5 a 10) Of we moeten gaan handhaven. Die onzekerheid is belachelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |