abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193739320

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Zonder wrijving geen glans
pi_193739325
quote:
Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?
pi_193739326
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het is ook zo truttig als wat die maatregelen. Lekker als een homootje de voetgangersrotonde volgen. Op een lijntje staan en dat soort onzin. Pleur toch een eind op joh.
Deze man weet ^O^ _O_
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 22 juni 2020 @ 17:24:12 #4
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193739340
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankbaarheid? Omdat je bedrijf naar de donder gaat?
:')

Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193739343
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:22 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
pi_193739366
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Die maatschappij is er helemaal niet :') bordjes en looplijnen wekken die schijn, maar de theorie pakt zoals altijd anders uit. En de cijfers dalen alleen maar, allemaal onzin dus, en onnodige gevolgen voor de economie doordat de capactiteit niet benut kan worden.
pi_193739401
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
Nee hoor :). De versoepelingen zoals ze nu zijn, zijn perfect. Waar mogelijk houden mensen die wel een IQ van boven de 100 hebben afstand, maar niet zo strikt meer als in het begin. Het is zo moeilijk niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193739407
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vorm
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193739419
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die maatschappij is er helemaal niet :') bordjes en looplijnen wekken die schijn, maar de theorie pakt zoals altijd anders uit. En de cijfers dalen alleen maar, allemaal onzin dus, en onnodige gevolgen voor de economie doordat de capactiteit niet benut kan worden.
Yup. Al zal iedereen andere dingen zien natuurlijk. Naar mijn idee zijn er steeds meer plekken waar die 1,5 niet echt nageleefd word. Als het echt zo gevaarlijk zou zijn dan hadden we al wel nieuwe stijgingen gezien imo.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of ze er alles aan doen...zijn de meningen over verdeeld. Ze maken het veel bedrijven alleen maar extra moeilijk imo. Helpt dan niet mee dat er sprake is van willekeur. Dat valt gewoon niet meer uit te leggen richting bepaalde sectoren.
  maandag 22 juni 2020 @ 17:37:23 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_193739492
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor :). De versoepelingen zoals ze nu zijn, zijn perfect. Waar mogelijk houden mensen die wel een IQ van boven de 100 hebben afstand, maar niet zo strikt meer als in het begin. Het is zo moeilijk niet.
Eens! Ik snap dat het nog niet de ideale wereld is maar het is toch al goed te doen zo. Bij 2 mensen 'gedogen' ze of je wel of niet samen woont. Dat scheelt gewoon enorm. Dan kan je eens met twee op date, wat je toch niet doet als je ziek bent. Of met je beste maat een biertje drinken terwijl de rest gewoon wat meer afstand heeft. En zoals hier in het dorp. Gemeente was jaren lang moeilijk aan het doen over ruimte en parkeerplekken, terwijl het nu ineens mag om ruimte te maken. Op een goede zomerdag heeft mijn stamkroeg dat gewoon dezelfde bezetting als normaal daardoor.

En ik lees nu dat leerlingen van de middelbare school zich niet meer aan anderhalve meter van elkaar hoeven te houden in het nieuwe jaar. Dat geeft aan dat er gewoon echt een idee achter zit. Ze vermoeden dat ze weinig invloed hebben dus kunnen dit dat zorgvuldig monitoren.

Wat @Monolith al zei, als 80% zich er wel aan wil houden heeft een maatregel nog steeds effect.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193739497
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vorm
Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen. :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 17:40:24 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193739518
Misschien was ik wel één van de grootste voorstanders hier van verregaande maatregelen en ik sta daar nog steeds achter. Zonder de genomen maatregelen was het zeker uit de hand gelopen. want wij zaten constant tegen ons limiet aan qua IC-capaciteit.

Echter ben ik wel van mening dat de 1.5 meter regel in heel veel gevallen afgeschaft kan worden.

De kans dat je buiten op een terras besmet kan worden door iemand die een tafeltje verderop zit is echt heel klein. Het is absoluut niet nul, maar wel klein. Denk dat men dat echt los kan gaan laten.

Het is niet alsof voor maart iedereen bij elkaar op de nek zat in een supermarkt, bouwmarkt of een willekeurig andere winkel. De winkels worden er al steeds soepeler mee, dus van mij mag dat afgeschaft worden. Was laatst een keer in de Hornbach in Nieuwegein. Daar hebben ze nu allerlei vage looproutes, hekken, containers etc. etc. waardoor er juist opstoppingen ontstaan en je met z'n allen op een vierkante meter staat te hijgen .... Ik werd er zwaar gefrusteerd van in ieder geval _O-

• Mondmasker op in OV.

• Geen grote (indoor)evenementen.

• Geen overvolle bioscopen, theaters, concertzalen etc.

• Zoveel mogelijk thuiswerken.

• Binnenblijven bij (lichte) klachten.

• Snel testen (en snel uitslag aub.) Wacht nu al ruim 32 uur op mijn uitslag bijvoorbeeld. Dat zou gewoon binnen 24h moeten kunnen.

Als je die dingen doet kan je de rest zo goed als los laten volgens mij.
pi_193739521
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen. :')
Grote kans dat daar gewoon water inzit
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193739620
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:40 schreef Kyran het volgende:
Misschien was ik wel één van de grootste voorstanders hier van verregaande maatregelen en ik sta daar nog steeds achter. Zonder de genomen maatregelen was het zeker uit de hand gelopen. want wij zaten constant tegen ons limiet aan qua IC-capaciteit.

Echter ben ik wel van mening dat de 1.5 meter regel in heel veel gevallen afgeschaft kan worden.

De kans dat je buiten op een terras besmet kan worden door iemand die een tafeltje verderop zit is echt heel klein. Het is absoluut niet nul, maar wel klein. Denk dat men dat echt los kan gaan laten.

Het is niet alsof voor maart iedereen bij elkaar op de nek zat in een supermarkt, bouwmarkt of een willekeurig andere winkel. De winkels worden er al steeds soepeler mee, dus van mij mag dat afgeschaft worden. Was laatst een keer in de Hornbach in Nieuwegein. Daar hebben ze nu allerlei vage looproutes, hekken, containers etc. etc. waardoor er juist opstoppingen ontstaan en je met z'n allen op een vierkante meter staat te hijgen .... Ik werd er zwaar gefrusteerd van in ieder geval _O-

• Mondmasker op in OV.

• Geen grote (indoor)evenementen.

• Geen overvolle bioscopen, theaters, concertzalen etc.

• Zoveel mogelijk thuiswerken.

• Binnenblijven bij (lichte) klachten.

• Snel testen (en snel uitslag aub.) Wacht nu al ruim 32 uur op mijn uitslag bijvoorbeeld. Dat zou gewoon binnen 24h moeten kunnen.

Als je die dingen doet kan je de rest zo goed als los laten volgens mij.
Hier kan ik mij prima in vinden 👌
pi_193739657
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier kan ik mij prima in vinden 👌
Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.
pi_193739664
Ik denk vooral die iedereen die hier heel goed lijkt te weten welke maatregelen wel of niet effectief zijn een beetje voorbarig oordeelt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 17:55:44 #17
416575 crew  Evenstar
pi_193739682
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:
Ik denk vooral die iedereen die hier heel goed lijkt te weten welke maatregelen wel of niet effectief zijn een beetje voorbarig oordeelt.
Tuurlijk weten wij niet alles.

Waar men eerst relatief laat wilde ingrijpen lijken ze nu weer relatief lang te willen blijven vasthouden aan bepaalde maatregelen. Ja, tuurlijk hebben wij makkelijk praten, maar dat wil niet zeggen dat wij geen mening mogen hebben.
pi_193739736
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk weten wij niet alles.

Waar men eerst relatief laat wilde ingrijpen lijken ze nu weer relatief lang te willen blijven vasthouden aan bepaalde maatregelen. Ja, tuurlijk hebben wij makkelijk praten, maar dat wil niet zeggen dat wij geen mening mogen hebben.
Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.
Uiteindelijk wordt er gewoon heel gefaseerd afgebouwd om die kennis te vergaren.

Overigens zie ik net de uitspraken van Rutte en die zijn eveneens veel te stellig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Monolith op 22-06-2020 18:06:04 ]
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 18:07:37 #19
5428 crew  miss_sly
pi_193739805
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html

Dat vind ik dan toch niet heel erg handig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193739809
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.
Volgend schooljaar zijn de middelbare scholen ook weer gewoon open las ik, prima zaak ook.
pi_193739829
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html

Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.

Als je echt ziek bent kan je ook gewoon t beste thuis blijven, testen stopt namelijk geen virus.
pi_193739841
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.
Uiteindelijk wordt er gewoon heel gefaseerd afgebouwd om die kennis te vergaren.

Overigens zie ik net de uitspraken van Rutte en die zijn eveneens veel te stellig.
Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 18:13:44 #23
416575 crew  Evenstar
pi_193739869
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:

Dat is inderdaad een groot probleem.

Het is ook lastig. Ik heb sinds zaterdag wat lichte klachten. Beetje moe, flink keelpijn, beetje verkouden. Normaal gesproken zou ik hier echt niet bij stilstaan.

Zaterdagmiddag gebeld. In eigen woonplaats kon ik pas maandag gestest worden, maar in Nijmegen hadden ze zondag 09:00 al plek, dus maar gedaan. Wacht nu dus wel al de hele dag op een uitslag en niks gehoord.

Denk dat mensen er inderdaad niet aan denken of juist denken "het zal wel niks zijn" en dat is nou net het gevaar van COVID-19. Ik denk nu ook steeds "hele kleine kans dat het COVID-19 is", maar wil toch de zekerheid hebben. Voor mij maakt het weinig uit, want heb echt nauwelijks ergens last van, maar wil niet andere besmetten en zo helpen aan onnodige verspreiding.

Geen idee ook hoe men de burgers er beter op kan attenderen om laagdrempelig te laten testen. Het is echt serieus twee minuten werk.
pi_193739877
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.
Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 18:15:33 #25
416575 crew  Evenstar
pi_193739896
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je echt ziek bent kan je ook gewoon t beste thuis blijven, testen stopt namelijk geen virus.
Mja, maar dat geldt niet voor iedereen. Werk in de zorg en ik moet woensdag gewoon weer aan het werk als ik geen koorts heb. Wil dus echt wel weten of ik het heb. Hele kleine kans dat ik een positief uitslag krijg, maar laatste wat ik wil is inderdaad besmet zijn en dat doorgeven aan al behoorlijk zwakke patiënten op mijn werk.
pi_193739898
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.
Rutte kan die dwangcontrole ook laten varen en er vanuit gaan dat mensen ook zelf 't kunnen managen, helemaal nu.
pi_193739921
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:

Nee, ik heb zeker niet gepost dat het virus om zich heen greep en dat de meting een indicatie was van een naderende uitbraak.

Er werden puur feiten gepresenteerd: er was een stijging, het was 10 keer zo hogo als de week ervoor en het was gelijk met net voor de lockdown. Dat zijn feiten. Daar werden helemaal geen harde uitspraken bij gedaan over een uitbraak en een virus dat om zich heen grijpt.

En nu blijkt gelukkig dat het weer omlaag is (bijna verdwenen zelfs) en dat het een schommeling betrof. Dat maakt het geen onzin. Feiten worden niet ineens onzin als er in de loop van de tijd veranderingen plaatsvinden.

Als dat je manier van redeneren is, tja....
Het zijn geen feiten, en er werd wel degelijk beweerd dat het virus in Amsterdam weer rondwoedde.

Jij schreef dat het aantal virusdeeltjes net zo hoog was als net voor de lockdown, terwijl zelfs de grafiek van het KWR liet zien dat het toen op 8,0 zat en tijdens de fake meting op 0,5.

Wanneer men op de ene dag tien keer zoveel deeltjes als de weken ervoor meet, volgens eigen zeggen een niveau gelijk als toen het land 560.000 besmettingen had, en de volgende dag is er niets meer meetbaar ben je gewoon onzin aan het uitkramen en geen feiten aan het presenteren.
pi_193739923
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Rutte kan die dwangcontrole ook laten varen en er vanuit gaan dat mensen ook zelf 't kunnen managen, helemaal nu.
Het is geen dwangcontrole. Dat maak jij er van omdat jij als simpele burger alleen maar naar jezelf en omgeving kijkt.
In Southern Sun
pi_193739926
Laat ik als voorbeeld de Zara nemen op zaterdagmiddag. Liepen de klanten voor de coronacrisis altijd in een heel geleidelijk stroom op meer dan 1,5 meter uit elkaar de zaak in en uit, nu staan ze gedwongen dicht achter elkaar in de wachtrij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 18:18:31 #30
416575 crew  Evenstar
pi_193739931
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?
Hooikoorts:
quote:
jeuk aan de neus
een verstopte neus of een snotneus
niezen
jeukende ogen
tranen
een droge keel, soms met kriebelhoest.
een vol gevoel in het hoofd
koortsig gevoel
moe
benauwd
piepend geluid bij het ademhalen
COVID-19:
quote:
verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (38 graden of hoger).
Bron: Thuisarts.nl

Zit toch aardig wat overlap in wat voor verwarring kan zorgen.
pi_193739989
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Nia het volgende:
Laat ik als voorbeeld de Zara nemen op zaterdagmiddag. Liepen de klanten voor de coronacrisis altijd in een heel geleidelijk stroom op meer dan 1,5 meter uit elkaar de zaak in en uit, nu staan ze gedwongen dicht achter elkaar in de wachtrij.
Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor corona :') Passeren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. Ja misschien in een smal steegje ofzo. Maar nu gaat ook niemand wachten totdat de tegenligger het steegje uit is, of keihard omdraaien en wegrennen. Alhoewel je best wel wat angsthazen hebt die ik dat wel zie doen.
pi_193739991
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hooikoorts:
[..]

COVID-19:
[..]

Bron: Thuisarts.nl

Zit toch aardig wat overlap in wat voor verwarring kan zorgen.
Ik kom dit tegen met WHO als bron voor Covid-19:

De meestvoorkomende symptomen:
koorts
droge hoest
vermoeidheid

Minder vaak voorkomende symptomen:
pijn in het lichaam
keelpijn
diarree
bindvliesontsteking
hoofdpijn
aangetast smaak- of reukvermogen
huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen

Daar zie ik juist heel weinig hooikoorts overlap in. En een beetje hooikoorts patiënt weet wel wanneer iets geen hooikoorts is.
In Southern Sun
pi_193740002
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor corona :') Passeren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. Ja misschien in een smal steegje ofzo. Maar nu gaat ook niemand wachten totdat de tegenligger het steegje uit is, of keihard omdraaien en wegrennen. Alhoewel je best wel wat angsthazen hebt die dat doen.
Wat is dit voor onzin :'). Alsof je altijd met een boog om iemand heen liep :D.
In Southern Sun
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 18:23:00 #34
5428 crew  miss_sly
pi_193740007
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk omdat kinderen met snotneuzen door denopvang werden geweigerd en deze allemaal hooikoorts schijnen te hebben ;)
pi_193740072
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin :'). Alsof je altijd met een boog om iemand heen liep :D.
Dat zeg ik toch helemaal niet? :')
pi_193740083
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen dwangcontrole. Dat maak jij er van omdat jij als simpele burger alleen maar naar jezelf en omgeving kijkt.
De simpele burger en de oppermachtige leider. :')
pi_193740087
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:17 schreef Nia het volgende:
Zelfs wanneer het middel (1,5 meter) het doel lijkt te worden, krijgt met het alsnog voor elkaar om van het middel náár die 1,5 meter het doel te maken.
Als de vraag waar je het nou eigenlijk voor doet op de achtergrond raakt dan krijg je dit soort debiele situaties.
I'll give you something to do
pi_193740094
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet? :')
"Passeren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. "

Ik denk vrij letterlijk.
In Southern Sun
pi_193740099
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De simpele burger en de oppermachtige leider. :')
Ah ja je had gehoopt dat je meer was dan een simpele burger. Maar dat ben je toch echt niet.
In Southern Sun
pi_193740107
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah ja je had gehoopt dat je meer was dan een simpele burger. Maar dat ben je toch echt niet.
Hallo Kim!
pi_193740154
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Met ook als gevolg dat de uitspraken van Rutte heel wat meer impact hebben. Heel stellig roepen dat anderhalve meter dé reden is dat het virus onder controle is kan ook juist averechts werken.
pi_193740180
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit, alsof iedereen de hele tijd in elkaar zijn nek stond te hijgen altijd, voor corona :') Passeren deed je ook nooit echt op kortere afstand dan 1.5 meter. Ja misschien in een smal steegje ofzo. Maar nu gaat ook niemand wachten totdat de tegenligger het steegje uit is, of keihard omdraaien en wegrennen. Alhoewel je best wel wat angsthazen hebt die ik dat wel zie doen.
Yup. De enige plekken die ik kan bedenken waar die 1,5 meter echt uitmaakt zijn:
- Theaters
- Bioscopen
- Concertzalen
- Clubs, barretjes en feestcafés (binnen)
- Kerken

Kortom, plekken waar je voor een langere tijd stationair bent in extreem dicht bijzijn van anderen en waar in veel gevallen ook nog keihard gezongen of geschreeuwd wordt. Zoals je zei lopen mensen in winkelstraten gewoon langs elkaar zonder de afstand te waarborgen omdat het anders de flow van het voetverkeer totaal zou verstoren en je juist opstoppingen zou krijgen, en eerlijk gezegd heb ik er het geduld gewoon niet voor. Daar komt nog bij dat je in de buitenlucht bent en maar een paar seconden "contact" hebt met anderen.

Schaf die regel buiten af en geef de horeca nog iets meer ruimte op de terrassen. Laat mensen lekker op het strand uitwaaien.

Bioscopen krijgen vanaf 1 juli een verdrievoudiging van de capaciteit dus die kunnen het nog wel even uithouden. De andere plekken die ik noemde kunnen helemaal niks zonder keihard verlies te draaien, dus we zouden daar moeten kijken hoe we met extra maatregelen VOORAF ervoor kunnen zorgen dat die enigszins kunnen draaien. Waar de maatregelen bij de terrassen nogal een wassen neus zijn zouden maatregelen bij concertzalen ed. echt strikt gehandhaafd moeten worden omdat het gevaar hier nog te reëel is.
pi_193740186
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de sauna's en wellness ook per 1 juli weer open, met maatregelen:
https://www.rivm.nl/coron(...)ng-sauna-en-wellness
Douchen op de sportschool weet ik niet. Ik doe dat ook nooit, ik douche altijd thuis :)
[..]

Dat lijkt me zeker een relevant gegeven om nader te onderzoeken. Ik denk inderdaad dat kantoor best wel een plek kan zijn waar het potentieel gemakkelijk is elkaar te besmetten. En het houden van afstand is lang niet altijd gemakkelijk. En of iedereen net zo hygienisch is, is ook maar de vraag. Daarom zie ik thuiswerken wel als een belangrijk onderdeel van de maatregelen.
Klopt, sauna's gaan ook weer open. Ik had het eigenlijk over de sauna's in de sportscholen. Die gaan niet per sè open. Althans, bij mij nog niet. En douchen is dus ook nog niet mogelijk.

Verder vraag je waar ik aan denk bij de horeca. Wat ik al zei; vraag is of versoepeling naar b.v. 1 meter buiten kan, of grotere tafels, met meerdere mensen aan een tafel dan nu het geval is, meer dan 100 mensen. Er is zoveel mogelijk.
En denk ook aan hele kleine sectorgebonden "maatregelen", zoals de peper- en zoutvaatjes die niet meer op tafel mogen staan bij restaurants; dat soort hele kleine dingetjes.

Ik zeg trouwens niet dat we alles af moeten schaffen, maar het is het wél waard om in ieder geval over na te denken; kijk wat nu mogelijk is, en handel daar naar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193740212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met ook als gevolg dat de uitspraken van Rutte heel wat meer impact hebben. Heel stellig roepen dat anderhalve meter dé reden is dat het virus onder controle is kan ook juist averechts werken.
Dat is het probleem, ze willen daadkrachtig overkomen. Maar met zoiets als dit is(was) er gewoon weinig bekend, meestal weet men het niet. Daarom is op dit moment het credo in elk land als politicus: wij weten wat t beste is, we hebben als beste gehandeld.

Kan helemaal niet, maar goed.

Er is geen 1 politicus die nu gaat vertellen; hee eigenlijk was die of die maatregel niet nodig. Bang om compleet afgemaakt te worden in de komende verkiezingen.

Wetenschap wordt als leidraad genomen, maar de wetenschappelijke gemeenschap zegt over heel veel punten dat ze het gewoon nog niet weten. Dat kost ook jaren onderzoek. Daarom beter beetje trial and error, en niet zo stellig vast houden aan snel getrokken conclusies als 1.5m, pac-man routes etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 22-06-2020 18:58:45 ]
pi_193740232
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt, sauna's gaan ook weer open. Ik had het eigenlijk over de sauna's in de sportscholen. Die gaan niet per sè open. Althans, bij mij nog niet. En douchen is dus ook nog niet mogelijk.

Verder vraag je waar ik aan denk bij de horeca. Wat ik al zei; vraag is of versoepeling naar b.v. 1 meter buiten kan, of grotere tafels, met meerdere mensen aan een tafel dan nu het geval is, meer dan 100 mensen. Er is zoveel mogelijk.
En denk ook aan hele kleine sectorgebonden "maatregelen", zoals de peper- en zoutvaatjes die niet meer op tafel mogen staan bij restaurants; dat soort hele kleine dingetjes.

Ik zeg trouwens niet dat we alles af moeten schaffen, maar het is het wél waard om in ieder geval over na te denken; kijk wat nu mogelijk is, en handel daar naar.
Ik vind het echt heel jammer dat het kabinet blijkbaar geen gehoor wil geven aan dat soort maatwerk. Ik denk dat zulke kleine maatregelen bij elkaar een enorm positieve impact zouden kunnen hebben. Ik zou de gang van zaken in restaurants ed. in kaart brengen en proberen in elke stap zoveel mogelijk veiligheid te creëren zonder het proces teveel in de weg te staan.
pi_193740250
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee anderhalve meter afstand houden helpt het virus onder controle te krijgen. Dat is de boodschap. Als dat averechts gaat werken omdat het vaak gezegd wordt zegt dat iets over die mensen waarbij dat zo is, niet over Rutte.
In Southern Sun
pi_193740253
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is het probleem, ze willen daadkrachtig overkomen. Maar met zoiets als dit is(was) er gewoon weinig bekend, meestal weet men het niet. Daarom is op dit moment het credo in elk land als politicus: wij weten wat t beste is, we hebben als beste gehandeld.

Kan helemaal niet, maar goed.

Wetenschap wordt als leidraad genomen, maar de wetenschappelijke gemeenschap zegt over heel veel punten dat ze het gewoon nog niet weten. Dat kost ook jaren onderzoek.
Het is niet eens zozeer dat het "jarenlang onderzoek" kost. Veel moet je uiteindelijk gewoon proefondervindelijk toetsen en bovendien blijf je altijd met het probleem dat de uitwerking dan maatregelen van heel veel factoren afhankelijk is. Niet in de laatste plaats van hoeveel zin de bevolking heeft om mee te werken.
pi_193740285
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee anderhalve meter afstand houden helpt het virus onder controle te krijgen. Dat is de boodschap. Als dat averechts gaat werken omdat het vaak gezegd wordt zegt dat iets over die mensen waarbij dat zo is, niet over Rutte.
Natuurlijk helpt dat wel in zekere mate. Maar als je met de grootste stelligheid gaat roepen dat het absoluut cruciaal is en mensen negeren het een beetje zonder dat het virus direct weer oplaait, dan krijg je ook wantrouwen en uiteindelijk krijgt een overheid niets gedaan zonder burgers die de maatregelen ook grotendeels eerbiedigen.
pi_193740340
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:54 schreef Pumpalov het volgende:

Zijn wel ingezet. Daar is het prototype vaccin dat gemaakt is voor sars ook vandaan gekomen.
Heb je svp een bron voor deze bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin?

Laten we dit kortsluiten.

2e verzoek. BVD
pi_193740360
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hallo Kim!
Moet ik die kennen?
In Southern Sun
pi_193740448
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Er zijn gedurende deze ellende echt veel mensen besmet geraakt omdat men zich (nog) niet echt ziek voelde.
Testen stopt het virus niet, maar zorgt wel voor signalering van oplevingen
pi_193740499
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt dat wel in zekere mate. Maar als je met de grootste stelligheid gaat roepen dat het absoluut cruciaal is en mensen negeren het een beetje zonder dat het virus direct weer oplaait, dan krijg je ook wantrouwen en uiteindelijk krijgt een overheid niets gedaan zonder burgers die de maatregelen ook grotendeels eerbiedigen.
Maar we zijn er toch allemaal wel van bewust dat het heeft geholpen? Waarom dan die drang naar het maar meteen weer opheffen? Ik zie hier een user zeggen dat 'ie niet meer wil wachten bij een steegje. Nou nou, poeh poeh. Wat een opgave moet dat zijn, even wachten bij een steegje.

Puntje bij paaltje is het niets meer en niets minder dan lekker schoppen tegen de autoriteit.
In Southern Sun
pi_193740574
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar we zijn er toch allemaal wel van bewust dat het heeft geholpen? Waarom dan die drang naar het maar meteen weer opheffen? Ik zie hier een user zeggen dat 'ie niet meer wil wachten bij een steegje. Nou nou, poeh poeh. Wat een opgave moet dat zijn, even wachten bij een steegje.

Puntje bij paaltje is het niets meer en niets minder dan lekker schoppen tegen de autoriteit.
Als je niet onder een steen of op het boerenland leeft kan het best een opgave zijn om met een boog om iedereen heen te lopen ja. Als we op die manier alles gaan bagatelliseren is het einde zoek. Vanaf nu moet jij als je bij een voetgangersstoeplicht staat een jumping jack doen wanneer het licht op groen gaat. Is toch niet zo'n opgave?
pi_193740590
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:03 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Als je niet onder een steen of op het boerenland leeft kan het best een opgave zijn om met een boog om iedereen heen te lopen ja. Als we op die manier alles gaan bagatelliseren is het einde zoek. Vanaf nu moet jij als je bij een voetgangersstoeplicht staat een jumping jack doen wanneer het licht op groen gaat. Is toch niet zo'n opgave?
Zie, niets meer en minder dan een aanklacht tegen de autoriteit.
In Southern Sun
pi_193740638
quote:

[..]

Nou ja, zijn we de allemaal? Er is een aardige groep mensen die het allemaal maar onzin vindt.
pi_193740650
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Er zijn gedurende deze ellende echt veel mensen besmet geraakt omdat men zich (nog) niet echt ziek voelde.
Testen stopt het virus niet, maar zorgt wel voor signalering van oplevingen
En het neemt de ruimte weg om te redenen dat je 'nog wel ff naar de supermarkt kan omdat het waarschijnlijk toch hooikoort is', en het isoleert ook huisgenoten, die ook besmet kunnen raken en het dan doorgeven. Die zijn nu ook meer geisoleerd en zullen zich ook sneller laten testen.
pi_193740769
Met de typische 'pijpenlade' winkels zijn onze winkelstraten niet gebouwd op een 1,5 meter samenleving. De detaillisten proberen in hun zaken zich krampachtig aan die 1,5 meter afstand te houden, terwijl dat voor de ingang van hun zaak haast niet mogelijk is. Het probleem wordt verschoven naar buiten waardoor daar weer krampachtige maatregelen nodig zijn zoals strepen en vakken. Daardoor raken bezoekers geïrriteerd en gaan ze steeds minder mee in het handhaven van die regels. Het draagvlak onder de bevolking zal dan ook steeds verder afnemen.
pi_193740830
quote:

[..]

Mooi dat je z'n punt m.b.t. autoriteit met je laatste zin bewijst.
pi_193740926
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:24 schreef wpor het volgende:

[..]

Mooi dat je z'n punt m.b.t. autoriteit met je laatste zin bewijst.
Oke?

Punt was dat je ergens over kan klagen ondanks dat het niet gelijk staat aan het moeten vreten van een vuilnisbelt in Kenia. Ik snap niet waarom het zo gek wordt gevonden dat mensen er tot op zekere hoogte klaar mee zijn. Als je er zelf geen last van hebt is dat leuk voor je. Ik hoor ook totaal geen alternatieve oplossingen behalve het wachten op een vaccin. Ja, dat is lekker realistisch.
pi_193741042
quote:

[..]

je moet je niet zo druk maken om de minderheid....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193741052
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik hoor ook totaal geen alternatieve oplossingen behalve het wachten op een vaccin. Ja, dat is lekker realistisch.
Er wordt toch continu naar aanpassingen gekeken hoe de samenleving anders ingericht kan worden, zodat we toch zo goed en kwaad als het gaat kunnen doen wat we een jaar geleden ook deden? Dat ontkennen is gewoon onzinnig. Je kunt het niet eens zijn met het tempo uiteraard, maar dat er totaal niet in oplossingen gedachte wordt is ook niet waar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193741073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er wordt toch continu naar aanpassingen gekeken hoe de samenleving anders ingericht kan worden, zodat we toch zo goed en kwaad als het gaat kunnen doen wat we een jaar geleden ook deden? Dat ontkennen is gewoon onzinnig. Je kunt het niet eens zijn met het tempo uiteraard, maar dat er totaal niet in oplossingen gedachte wordt is ook niet waar.
Ik bedoel meer vanuit de "het is helaas even niet anders" groep. Ik vind dat eerder getuigen van een gebrek aan creativiteit en inlevingsvermogen dan van een soort verheven status boven de rest.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:43:06 #63
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193741102
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik hoor ook totaal geen alternatieve oplossingen behalve het wachten op een vaccin. Ja, dat is lekker realistisch.
Het is geen aantrekkelijk vooruitzicht, maar wel het enige dat we hebben. Het is de enige route naar 'alles weer kunnen', en tot die tijd is het even improviseren.

Tot nu toe gaat dat toch vrij aardig. Het wordt vooral vertraagd door allerlei mensen die vooral klagen en geen moeite doen om zich aan te passen aan het nieuwe normaal.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:47:11 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193741156
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:19 schreef Nia het volgende:
Met de typische 'pijpenlade' winkels zijn onze winkelstraten niet gebouwd op een 1,5 meter samenleving. De detaillisten proberen in hun zaken zich krampachtig aan die 1,5 meter afstand te houden, terwijl dat voor de ingang van hun zaak haast niet mogelijk is. Het probleem wordt verschoven naar buiten waardoor daar weer krampachtige maatregelen nodig zijn zoals strepen en vakken. Daardoor raken bezoekers geïrriteerd en gaan ze steeds minder mee in het handhaven van die regels. Het draagvlak onder de bevolking zal dan ook steeds verder afnemen.
Daarom heb ik ook al vaker gezegd dat we dit geen jaren gaan volhouden. Het geduld van mensen reikt gewoon niet zover, dat was na 1,5 maand al duidelijk. Tenzij de pleuris opnieuw uitbreekt natuurlijk, maar dan kun je altijd nog opnieuw ingrijpen. In een vaccin binnen afzienbare tijd geloof ik persoonlijk niet zo, maar ik laat me graag verrassen.
pi_193741157
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is geen aantrekkelijk vooruitzicht, maar wel het enige dat we hebben. Het is de enige route naar 'alles weer kunnen', en tot die tijd is het even improviseren.

Tot nu toe gaat dat toch vrij aardig. Het wordt vooral vertraagd door allerlei mensen die vooral klagen en geen moeite doen om zich aan te passen aan het nieuwe normaal.
Ik ben het ermee eens dat het aardig gaat, en ik ben blij met de versoepelingen tot nu toe. Ik snap alleen niet waar je dat laatste punt vandaan haalt. Waarom zou het proces worden vertraagd door klagende mensen? Denk je dat het sneller zou gaan als niemand z'n stem zou verheffen? Ik zie geen "klaageffect" in de cijfers.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 19:49:45 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_193741177
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vreselijke term. Ik hoop dat we over een poosje weer gewoon als vóór de corona over straat kunnen gaan. Nu kan het nog even niet, maar nu we vandaag op 0 staan komt het wel weer dichterbij.
pi_193741178
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat het aardig gaat, en ik ben blij met de versoepelingen tot nu toe. Ik snap alleen niet waar je dat laatste punt vandaan haalt. Waarom zou het proces worden vertraagd door klagende mensen? Denk je dat het sneller zou gaan als niemand z'n stem zou verheffen? Ik zie geen "klaageffect" in de cijfers.
Door al die klagende mensen duurt het langer voordat een vaccin er komt. Dat snap je toch geen wel pffff. :')
  maandag 22 juni 2020 @ 19:50:04 #68
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193741183
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat het sneller gaat als je je schouders eronder zet om er iets van te maken, in plaats van met je armen over elkaar lopen te roepen dat het allemaal niet kan en zo vervelend is. Ja, het is vervelend, maar doodgaan aan corona is nog een stukje vervelender.
pi_193741230
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat het sneller gaat als je je schouders eronder zet om er iets van te maken, in plaats van met je armen over elkaar lopen te roepen dat het allemaal niet kan en zo vervelend is. Ja, het is vervelend, maar doodgaan aan corona is nog een stukje vervelender.
Ik ben geen tokkie die illegale feestjes van 100 man gaat organiseren, gewoon om lekker opstandig te doen. Ik probeer zo veel mogelijk mezelf en mijn omgeving te beschermen. Tegelijkertijd is er best ruimte voor kritiek op het beleid. Uit de longread van het NRC blijkt maar weer hoe de instanties waar we nu op moeten vertrouwen achter de feiten aan kunnen lopen. Dat wil niet zeggen dat ik ze totaal opzij schuif, maar dat spreekt voor zich.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 20:01:07 #70
249559 crew  Lavenderr
pi_193741326
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:54 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik ben geen tokkie die illegale feestjes van 100 man gaat organiseren, gewoon om lekker opstandig te doen. Ik probeer zo veel mogelijk mezelf en mijn omgeving te beschermen. Tegelijkertijd is er best ruimte voor kritiek op het beleid. Uit de longread van het NRC blijkt maar weer hoe de instanties waar we nu op moeten vertrouwen achter de feiten aan kunnen lopen. Dat wil niet zeggen dat ik ze totaal opzij schuif, maar dat spreekt voor zich.
Het grote probleem is natuurlijk dat het om een virus gaat. Ongrijpbaar dus. Bij een bacterie kunnen we antibiotica gebruiken om het onder de knie te krijgen maar nu weten we (nog) niet welk middel effectief werkt tegen dit specifieke virus.
pi_193741387
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het grote probleem is natuurlijk dat het om een virus gaat. Ongrijpbaar dus. Bij een bacterie kunnen we antibiotica gebruiken om het onder de knie te krijgen maar nu weten we (nog) niet welk middel effectief werkt tegen dit specifieke virus.
Klopt, het is achteraf natuurlijk makkelijk vingertjes wijzen. Ik ben al blij als ik over het kleinste stukje vooruitgang lees, zoals dat spul dat de Britten gebruiken die de overlevingskans van patiënten aan de beademing een stuk hoger maakt. Het is iets kleins maar toch weer een stap dichterbij.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 20:11:12 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_193741478
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Klopt, het is achteraf natuurlijk makkelijk vingertjes wijzen. Ik ben al blij als ik over het kleinste stukje vooruitgang lees, zoals dat spul dat de Britten gebruiken die de overlevingskans van patiënten aan de beademing een stuk hoger maakt. Het is iets kleins maar toch weer een stap dichterbij.
Daar ben ik ook heel blij om. Geeft weer wat hoop he?
pi_193742210
Wethouder is coronamaatregelen zat: ‘Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen’

RAAMSDONKSVEER - De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”
Sjoerd Marcelissen 22-06-20, 19:28 Laatste update: 20:03 Bron: BN DeStem

Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen. ,,Want die staan op dit moment in geen verhouding tot het aantal besmettingen en aantal opnamen. Het oorspronkelijke doel van de maatregelen was het tegengaan van het virus, om overbelasting van de zorg te voorkomen.” Maar die cijfers gaan al een tijd de goede kant uit. ,,We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?”

We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?

Zijn punt: ,,Waarom leg je überhaupt regels op die onhandelbaar zijn?” Zoals in de horeca, waar nu slechts dertig mensen binnen mogen en 1,5-meter-terrassen zijn ingericht. Hij keek mee over de schouder bij een cafébaas in zijn gemeente. ,,Die man moet bijna als een politieagent rondlopen. Het zit in mensen om naar elkaar toe te gaan. Ze schudden een hand. Voordat je het weet, zit er iemand extra aan een tafeltje. Dan heb je nog de discussie of mensen huisgenoten of familie zijn.”

‘Gebakken peren’
In de praktijk is alles anders. ,,Ik nodig een minister of staatssecretaris uit om op een uitgaansavond met een boa mee te lopen. Ga maar eens een boete uitschrijven van 4000 euro op een vol terras. Kijk, Den Haag komt met regels. Maar wij als lokale bestuurders zitten met de gebakken peren. Dan hoor ik over ideeën om kliklijnen op te tuigen, die horecabazen kunnen bellen om hun eigen klanten te verlinken... Absurd.”

De kromheid stuit hem tegen de borst. ,,Het is volstrekte willekeur.” Zo keek hij met pijn in de ogen naar de demonstraties op tv. ,,Ik zag de politie optreden bij een demonstratie tegen de coronamaatregelen op het Malieveld. Waarom mag deze demonstratie niet doorgaan en een demonstratie met een ander doel wel?”, wijst hij op de racismedemonstratie tweede pinksterdag in Amsterdam. Of de mensen knie aan knie in volle vliegtuigen, mét mondkapje. ,,Te gek voor woorden.”

Schijnveiligheid
Ook over de hygiënemaatregelen in supermarkten heeft hij zijn twijfels. ,,Schijnveiligheid. Je karretje wordt keurig gedesinfecteerd. Maar daarna moet je deuren openen om bij de groente, zuivel of vleeswaren te komen en pak je een pak melk dat net is teruggezet.”

Als mens doet de 1,5-meter-samenleving Van Vugt zeer. ,,Mensen vereenzamen in bejaarden- of verpleeghuizen. Je zult als verzorgende maar moeten uitleggen dat dochter of kleinkind niet meer op visite mogen komen. Daarbij zijn wij sociale dieren. Wij laten elkaar een foto van een kleinkind zien. Onbewust zoeken we elkaar toch op. Dat valt niet tegen te houden.”

‘Krampachtig vasthouden aan regels‘
De economische schade met alle persoonlijke gevolgen voor mensen die zo hard knokken voor hun zaak, baart hem zorgen. Met angst ziet hij de noodwet tegemoet. Niet doen, is zijn signaal. ,,Het krampachtig vasthouden aan onduidelijke regels is niet houdbaar. Dat zorgt voor eindeloze discussies over wat wel of niet mag. Het ongenoegen neemt toe en dit zorgt voor instabiliteit in ons land. Daar maak ik me ernstig zorgen over.”
pi_193742361
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:01 schreef Lavenderr het volgende:

In feite hebben we voor geen enkel virus een middel om het onder de knie te krijgen, zijn vaccins tegen virussen nooit 100% effectief, en werken ze nauwelijks bij degenen die kwetsbaar zijn voor het virus (los van BMR en andere vaccinaties voor kinderen, ik doel op vaccins voor ouderen).

Dat zal volgend jaar of het jaar daarop niet anders zijn.

Wellicht moeten we varkens gaan vaccineren om toekomstige Covid-19 uitbraken te voorkomen.
pi_193742370
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:39 schreef Nia het volgende:
Wethouder is coronamaatregelen zat: ‘Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen’

RAAMSDONKSVEER - De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”

Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen. ,,Want die staan op dit moment in geen verhouding tot het aantal besmettingen en aantal opnamen. Het oorspronkelijke doel van de maatregelen was het tegengaan van het virus, om overbelasting van de zorg te voorkomen.” Maar die cijfers gaan al een tijd de goede kant uit. ,,We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?”

We mogen stellen dat de crisis onder controle is. Waarom dan nog regels opleggen die sociaal en economisch onnodig veel schade opleveren?

Zijn punt: ,,Waarom leg je überhaupt regels op die onhandelbaar zijn?” Zoals in de horeca, waar nu slechts dertig mensen binnen mogen en 1,5-meter-terrassen zijn ingericht. Hij keek mee over de schouder bij een cafébaas in zijn gemeente. ,,Die man moet bijna als een politieagent rondlopen. Het zit in mensen om naar elkaar toe te gaan. Ze schudden een hand. Voordat je het weet, zit er iemand extra aan een tafeltje. Dan heb je nog de discussie of mensen huisgenoten of familie zijn.”

‘Gebakken peren’
In de praktijk is alles anders. ,,Ik nodig een minister of staatssecretaris uit om op een uitgaansavond met een boa mee te lopen. Ga maar eens een boete uitschrijven van 4000 euro op een vol terras. Kijk, Den Haag komt met regels. Maar wij als lokale bestuurders zitten met de gebakken peren. Dan hoor ik over ideeën om kliklijnen op te tuigen, die horecabazen kunnen bellen om hun eigen klanten te verlinken... Absurd.”

De kromheid stuit hem tegen de borst. ,,Het is volstrekte willekeur.” Zo keek hij met pijn in de ogen naar de demonstraties op tv. ,,Ik zag de politie optreden bij een demonstratie tegen de coronamaatregelen op het Malieveld. Waarom mag deze demonstratie niet doorgaan en een demonstratie met een ander doel wel?”, wijst hij op de racismedemonstratie tweede pinksterdag in Amsterdam. Of de mensen knie aan knie in volle vliegtuigen, mét mondkapje. ,,Te gek voor woorden.”

Schijnveiligheid
Ook over de hygiënemaatregelen in supermarkten heeft hij zijn twijfels. ,,Schijnveiligheid. Je karretje wordt keurig gedesinfecteerd. Maar daarna moet je deuren openen om bij de groente, zuivel of vleeswaren te komen en pak je een pak melk dat net is teruggezet.”

Als mens doet de 1,5-meter-samenleving Van Vugt zeer. ,,Mensen vereenzamen in bejaarden- of verpleeghuizen. Je zult als verzorgende maar moeten uitleggen dat dochter of kleinkind niet meer op visite mogen komen. Daarbij zijn wij sociale dieren. Wij laten elkaar een foto van een kleinkind zien. Onbewust zoeken we elkaar toch op. Dat valt niet tegen te houden.”

De economische schade met alle persoonlijke gevolgen voor mensen die zo hard knokken voor hun zaak, baart hem zorgen. Met angst ziet hij de noodwet tegemoet. Niet doen, is zijn signaal. ,,Het krampachtig vasthouden aan onduidelijke regels is niet houdbaar. Dat zorgt voor eindeloze discussies over wat wel of niet mag. Het ongenoegen neemt toe en dit zorgt voor instabiliteit in ons land. Daar maak ik me ernstig zorgen over.”

Iemand die het snapt en zich openlijk durft uit te spreken ondanks prominente functie *O*

Hopelijk zullen er velen volgen.
  maandag 22 juni 2020 @ 20:46:57 #76
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193742472
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Iemand die het snapt en zich openlijk durft uit te spreken ondanks prominente functie *O*

Hopelijk zullen er velen volgen.
hoe gaat het er eigenlijk in Frankrijk aan toe, die hebben wel een handje aan om te demonstreren? hebben ze daar ook een noodwet?
  maandag 22 juni 2020 @ 20:47:39 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193742491
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:44 schreef Za het volgende:

[..]

In feite hebben we voor geen enkel virus een middel om het onder de knie te krijgen, zijn vaccins tegen virussen nooit 100% effectief, en werken ze nauwelijks bij degenen die kwetsbaar zijn voor het virus (los van BMR).

Dat zal volgend jaar of het jaar daarop niet anders zijn.

Wellicht moeten we varkens gaan vaccineren om toekomstige Covid-19 uitbraken te voorkomen.
Hoe zit het eigenlijk met besmettelijkheid tegengaan door een potentieel vaccin? Ben je ook minder besmettelijk als je gevaccineerd bent of word je er alleen minder ziek van?
pi_193742506
quote:

Als een van de eerste bestuurders spreekt hij zich openlijk uit tegen de maatregelen.

Top, hopelijk volgen er meer. Lap tekst is verder niks nieuws. ;)
pi_193742600
quote:

‘Gebakken peren’

Schijnveiligheid

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_193743107
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Top, hopelijk volgen er meer. Lap tekst is verder niks nieuws. ;)
Dit ja. Fijn dat er steeds meer tegengeluid komt.
  maandag 22 juni 2020 @ 21:09:41 #81
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193743263
Ik begrijp jullie heel goed dat jullie nu echt afkeer hebben tegen 1,5 meter en andere coronamaatregelen, maar medisch gezien is het nog niet verstandig om nu al op te heffen en terugkeren naar oude normaal die we vóór coronaperiode kenden. Ik heb zelfs nog geen moeite met de coronamaatregelen, want in die tijd is het beste dat voor mij goed beschermd tegen het coronavirus. Maar vandaag zijn er gelukkig voor het eerst geen overledenen van het coronavirus in Nederland gemeld, dat is een mijlpaal volgens de viroloog Koopman(bron:AD.nl). Echter zijn we helaas nog niet van het coronavirus af! Er zijn nog vele brandhaarden in hele wereld van Amerika tot Brazilië. En wat ook gebeurt in Duitsland heeft ook gevolgen voor ons in Nederland, hoe dan ook Duitsers in de zomer bij ons op vakantie zullen komen gaan!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193743384
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met besmettelijkheid tegengaan door een potentieel vaccin? Ben je ook minder besmettelijk als je gevaccineerd bent of word je er alleen minder ziek van?
Er zijn verschillende Covid vaccins in de maak, geen idee over eventuele besmettelijkheid, misschien kun je hier iets mee:

Vaccins maken zelf soms besmettelijk, of ziek
Ironisch genoeg zorgen sommige vaccinaties zelf ook voor besmettingsgevaar. Uit deze studie blijkt dat mensen die tegen griep zijn gevaccineerd veel meer infectieuze deeltjes uitademen dan mensen die dat niet zijn. Vaccins die zijn gebaseerd op een echt virus, maken de gevaccineerde persoon per definitie (licht) besmettelijk de weken na vaccinatie, net als een infectie met het echte virus. Personen die net een mazelen- of griepprik hebben gehad, zijn dus besmettelijk voor hun omgeving, ook als ze zelf niet ziek zijn. Volkomen logisch omdat, in geval van een viraal vaccin, het vaccin het genetisch materiaal van het virus bevat, gaat het lichaam de virussen gewoon vermenigvuldigen, niet genoeg om er zelf heel ziek van te worden, wel genoeg om besmettelijk te zijn. Vaccin-makers proberen dit effect te vermijden door toekomstige vaccins te baseren op zogenaamde ‘virus-like particles’. Dat zijn ‘imitatie-virussen’ die vanwege een gelijkwaardige buitenkant door het immuunsysteem wél worden aangezien voor het betreffende virus maar omdat ze geen genetische materiaal bevatten niet worden vermenigvuldigd. Tenminste, dat is de theorie. In de ‘bekende’ Disneyland uitbraak werden 58% van de gevallen veroorzaakt door het vaccin zelf! In 58% van de gevallen werd niet natuurlijke mazelen gevonden maar de ‘strains’ van de vaccins zelf. Deze mensen werden ziek ondanks de vaccinatie en waren ook gewoon besmettelijk.
https://hersengarage.nl/a(...)cinatie-fe05b290d54e
pi_193743536
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed dat jullie nu echt afkeer hebben tegen 1,5 meter en andere coronamaatregelen, maar medisch gezien is het nog niet verstandig om nu al op te heffen en terugkeren naar oude normaal die we vóór coronaperiode kenden. Ik heb zelfs nog geen moeite met de coronamaatregelen, want in die tijd is het beste dat voor mij goed beschermd tegen het coronavirus. Maar vandaag zijn er gelukkig voor het eerst geen overledenen van het coronavirus in Nederland gemeld, dat is een mijlpaal volgens de viroloog Koopman(bron:AD.nl). Echter zijn we helaas nog niet van het coronavirus af! Er zijn nog vele brandhaarden in hele wereld van Amerika tot Brazilië. En wat ook gebeurt in Duitsland heeft ook gevolgen voor ons in Nederland, hoe dan ook Duitsers in de zomer bij ons op vakantie zullen komen gaan!
We zouden eens moeten stoppen met die onzinnige drang naar onsterfelijk willen zijn. Elke dag gaan er honderden mensen in NL dood aan allerlei oorzaken, die de krant niet halen. Face it, dat is het leven. Dat wat we ervoor op moeten geven, tot op het hypocriete aan toe, weegt al lang niet meer op tegen hetgeen we bestrijden.

Het is mooi geweest, het is klaar nu. We slaan door met zijn allen. Ik, en gelukkig steeds meer mensen met mij, zijn daar klaar mee.

Leef!
pi_193743870
222 nieuwe coronabesmettingen bij Duitse vleesverwerker
Het aantal coronabesmettingen bij de Duitse slachterij Tönnies is flink gestegen. Inmiddels zijn 1553 werknemers positief getest, gisteren waren dat er nog 1331. In totaal zijn tot nu toe 6650 medewerkers onderzocht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)se-vleesbedrijf.html
pi_193743961
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:28 schreef Za het volgende:
Het aantal coronabesmettingen bij de Duitse slachterij Tönnies is flink gestegen. Inmiddels zijn 1553 werknemers positief getest, gisteren waren dat er nog 1331. In totaal zijn tot nu toe 6650 medewerkers onderzocht.

In die branche is het ook wel vragen om problemen, waar ze dicht op elkaar wonen, eten, vervoerd worden, en werken, bijna 24/7 op elkaars lip.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193744095
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:

In die branche is het ook wel vragen om problemen, waar ze dicht op elkaar wonen, eten, vervoerd worden, en werken, bijna 24/7 op elkaars lip.
Of ze worden gewoon besmet door de varkens.
Niet zeker, wel iets wat rap uitgesloten dient te worden dmv steekproeven bij de varkensfokkerijen, ipv continu te wijzen op de busjes etc.

Nertsen reizen ook niet in krappe busjes naar de farm.
pi_193744280
https://nos.nl/artikel/23(...)herp-te-blijven.html

Jaap Goudsmit, de enige echte OG viroloog, steunt Maurice de Hond _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193744328
quote:

Is er bekend hoeveel van die mensen in het ziekenhuis belanden?
pi_193744388
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik denk nihil, aangezien dat soort werklieden vaak behoorlijk goed in conditie zijn, anders was er wel melding van gemaakt denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193744399
quote:

Ik weet alleen dat er gisteren 5 van hen op de IC lagen.
pi_193744424
quote:

Bizar!
Beter gaan ze daar als een malle testen, in al die bedrijven.
pi_193744484
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk nihil, aangezien dat soort werklieden vaak behoorlijk goed in conditie zijn, anders was er wel melding van gemaakt denk ik.
Ja ik ben wel benieuwd daar naar, als het er 0 zijn is het allemaal niet zo boeiend.

Die Willem Engel beweerd dat die test een ander corona variant detecteert, dat volop wordt gebruikt in die industrie. (Als ik het me goed herinner). Dat er daarom zulke hoge waardes gehaald worden.

Ik vind het wel vreemd dat er duizend corona geinfecteerde lui intensief/lichamelijk werk verrichten zonder enige klachten.

Dan kan het net zo goed zijn dat er gigantisch veel mensen dat virus hebben opgelopen. Als je niks merkt ga je al helemaal geen test doen, enkel als het opgelegd word.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 21:47:54 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193744494
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:13 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn verschillende Covid vaccins in de maak, geen idee over eventuele besmettelijkheid, misschien kun je hier iets mee:

Vaccins maken zelf soms besmettelijk, of ziek
Ironisch genoeg zorgen sommige vaccinaties zelf ook voor besmettingsgevaar. Uit deze studie blijkt dat mensen die tegen griep zijn gevaccineerd veel meer infectieuze deeltjes uitademen dan mensen die dat niet zijn. Vaccins die zijn gebaseerd op een echt virus, maken de gevaccineerde persoon per definitie (licht) besmettelijk de weken na vaccinatie, net als een infectie met het echte virus. Personen die net een mazelen- of griepprik hebben gehad, zijn dus besmettelijk voor hun omgeving, ook als ze zelf niet ziek zijn. Volkomen logisch omdat, in geval van een viraal vaccin, het vaccin het genetisch materiaal van het virus bevat, gaat het lichaam de virussen gewoon vermenigvuldigen, niet genoeg om er zelf heel ziek van te worden, wel genoeg om besmettelijk te zijn. Vaccin-makers proberen dit effect te vermijden door toekomstige vaccins te baseren op zogenaamde ‘virus-like particles’. Dat zijn ‘imitatie-virussen’ die vanwege een gelijkwaardige buitenkant door het immuunsysteem wél worden aangezien voor het betreffende virus maar omdat ze geen genetische materiaal bevatten niet worden vermenigvuldigd. Tenminste, dat is de theorie. In de ‘bekende’ Disneyland uitbraak werden 58% van de gevallen veroorzaakt door het vaccin zelf! In 58% van de gevallen werd niet natuurlijke mazelen gevonden maar de ‘strains’ van de vaccins zelf. Deze mensen werden ziek ondanks de vaccinatie en waren ook gewoon besmettelijk.
https://hersengarage.nl/a(...)cinatie-fe05b290d54e
Hoeveel van de tegenwoordig in gebruik zijnde vaccins bestaat uit actieve pathogene deeltjes?

Volgensmij maar ik kan het mis hebben bestaan alle huidige vaccins uit geinactiveerde pathogenen, of uit eiwitten van pathogenen. Maar worden vaccins die bestaan uit volledig actieve ziekteverwekkers niet meer gebruikt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193744604
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja ik ben wel benieuwd daar naar, als het er 0 zijn is het allemaal niet zo boeiend.

21 opnames, 6 op IC, 2 met beademing

(bron : https://www.theguardian.c(...)-19-outbreak-germany )
pi_193744628
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoeveel van de tegenwoordig in gebruik zijnde vaccins bestaat uit actieve pathogene deeltjes?

Volgensmij maar ik kan het mis hebben bestaan alle huidige vaccins uit geinactiveerde pathogenen, of uit eiwitten van pathogenen. Maar worden vaccins die bestaan uit volledig actieve ziekteverwekkers niet meer gebruikt.
Klopt ja, veel herkauwde drogredenen over zaken als "kwik in vaccins" en meer van dat soort ongein. Dat mensen daar nog zo makkelijk voor vallen.
pi_193744690
https://www.telegraaf.nl/(...)uden-we-het-niet-vol

Zelfs de heer Kuipers vindt dat er wat mogelijk is of misschien wel moet gebeuren.
pi_193744732
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:44 schreef Za het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat er gisteren 5 van hen op de IC lagen.
Dan heb je er rond de 1300 met nauwelijks klachten/zwakke klachten. Zoiets valt dan eigenlijk niet te bestrijden mijn inziens. Of je moet iedereen elke dag controleren.

Een rapport van al die personen en hun ziekteverschijnselen zou boeiend zijn, niet alleen die zware cases.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 22-06-2020 22:18:50 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2020 @ 22:01:57 #98
416575 crew  Evenstar
pi_193744793
quote:

[..]

Ja, een jumping jack bij groen licht voor de lol is bijna hetzelfde als wat afstand bewaren om te voorkomen dat een virus zich verspreidt.
pi_193745053
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, een jumping jack bij groen licht voor de lol is bijna hetzelfde als wat afstand bewaren om te voorkomen dat een virus zich verspreidt.
Die is niet voor de lol, maar zodat jij veiliger over kunt steken.
pi_193745289
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uden-we-het-niet-vol

Zelfs de heer Kuipers vindt dat er wat mogelijk is of misschien wel moet gebeuren.
Ik kan het niet lezen, maar doet hij ook specifieke suggesties?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193745312
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)herp-te-blijven.html

Jaap Goudsmit, de enige echte OG viroloog, steunt Maurice de Hond _O_
Hij steunt hem vooral in zijn rol in het maatschappelijke debat, niet zozeer vanwege zijn wetenschappelijke analyses. Nog wel een belangrijke nuance.
pi_193745435
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij steunt hem vooral in zijn rol in het maatschappelijke debat, niet zozeer vanwege zijn wetenschappelijke analyses. Nog wel een belangrijke nuance.
Ja, als mensen het artikel lezen kunnen ze dat zien.

Voor het gemak maar even in quotes voordat mensen denken dat ik zeg dat Goudsmit beweert dat zijn analyses volledig juist zijn,

quote:
"Hij is buitengewoon nuttig om discussie aan te zwengelen. Maurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert. Hij snijdt fundamentele vragen aan, die er onder druk te vaak bij inschieten bij deze crisis."
quote:
Toch kunnen we volgens Goudsmit vaststellen dat het bewijs voor een aantal conclusies van de opiniepeiler flink is gegroeid. Bijvoorbeeld dat besmettingen vooral binnen gebeuren. Dat goed ventileren van belang is in gebouwen of vliegtuigen. En dat super spread events een grote rol spelen.

"Het zou ook best kunnen dat er meer aerosol-besmettingen zijn dan we dachten. Al die punten heeft Maurice vroeg geprobeerd op de agenda te zetten. En ik vind dat hij daar soms te weinig credit voor krijgt", zegt de hoogleraar.
quote:
Gezien de enorme impact op de economie en samenleving blijft De Hond oproepen tot het schrappen van deze regel. En dat is volgens hoogleraar epidemiologie Goudsmit belangrijk. "Hij dwingt ons virologen en epidemiologen tot nadenken en alternatieven en houdt ons daarmee scherp. Zeker bij een epidemie door een virus waar we nog zo weinig over weten."
Derhalve wel belangrijk.
pi_193745567
quote:

[..]

5 op de IC (stand van gister)
pi_193745782
quote:

Hendrik Streeck onderzoekt momenteel of mensen blootstellen aan een kleine hoeveelheid actief Covid-19 afdoende zou kunnen zijn om immuniteit te bewerkstelligen zonder symptomen.
pi_193745877
Leuk tekstje:

Een land van liberale wildplassers is opeens roomser dan de Paus en voelt zich daar nog dapper over ook. Het plezier in het ontzeggen van andermans plezier spat er bij sommigen vanaf.

https://www.volkskrant.nl(...)o-onveilig~ba26c4e6/?
  maandag 22 juni 2020 @ 23:21:32 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193746220
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk tekstje:

Een land van liberale wildplassers is opeens roomser dan de Paus en voelt zich daar nog dapper over ook. Het plezier in het ontzeggen van andermans plezier spat er bij sommigen vanaf.

Slaat wel een aantal spijkers op de kop inderdaad.

Maar hier trouwens naar de VK gelinkt worden? Dat vergeet ik altijd.
pi_193746322
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan het niet lezen, maar doet hij ook specifieke suggesties?
In een ander artikel las ik dat dit met name de 1.5m regel betreft, en dan gok ik buiten.
pi_193746422
quote:
Leuk tekstje:

Zou hij meelezen in dit topic?
Jij bent het zonnetje!!!
  Manager PR/Moderator maandag 22 juni 2020 @ 23:37:19 #109
269689 crew  Viv
pi_193746487
quote:

[..]

Er zijn nog steeds gangbare vaccins met volledige, levende (maar wel verzwakte) ziekteverwekkers: o.a. BMR (Bof, Mazelen, Rode hond), gele koortsvaccin, BCG (tegen tuberculose). BMR zit zelfs in het huidige Rijksvaccinatieprogramma voor alle kinderen in Nederland. ;)
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 23:37:26 #110
236264 crew  capricia
pi_193746488
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Linken mag altijd. En alleen de dikgedrukte kop overnemen ook. :)
(Heb ik speciaal nagevraagd een tijdje geleden omdat ik het ook niet meer wist).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193746517
quote:
Leuk tekstje:

Treffend geschreven inderdaad.
"Hoe logisch het ook klinkt om veiligheid voor alles te roepen, het is waanzin om het begrip veiligheid te beperken tot het simpele niet-krijgen van corona."
pi_193746832
Hopelijk gaan de versoepelingen per direct in. Dat precies 1 juni is ook alleen maar voor de bühne.
pi_193746867
quote:
Leuk tekstje:

Goed artikel, erg treffend. ^O^
pi_193747849
Ondertussen in mijn stadje:
quote:
De coronamaatregelen? ,,Niet meer uit te leggen en ik ga het ook niet meer doen. Want ik sta er gewoon niet achter.” John van Vugt is wethouder in de gemeente Geertruidenberg en maakt zich grote zorgen. ,,Als mens en als bestuurder.” Met een nieuwe corona-noodwet in de maak is het tijd om de rem te trappen, meent hij. ,,Het is nu al onhandelbaar en niet te handhaven.”
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:13:03 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193747866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:15 schreef HarrieKeen het volgende:
Hopelijk gaan de versoepelingen per direct in. Dat precies 1 juni is ook alleen maar voor de bühne.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:15:57 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193747878
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welke spijkers dan? Ben namelijk gekapt net lezen na "Wie al uit eten is geweest zal het herkennen: het mag weer, maar de ziel is eruit."

Lijkt mij immers behoorlijk lastig iemand na zulke quatsch nog serieus te kunnen nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193747906
quote:
Leuk tekstje:

Zowaar weer eens een prima stukje van Schimmelpennick.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:32:16 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193747954
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds gangbare vaccins met volledige, levende (maar wel verzwakte) ziekteverwekkers: o.a. BMR (Bof, Mazelen, Rode hond), gele koortsvaccin, BCG (tegen tuberculose). BMR zit zelfs in het huidige Rijksvaccinatieprogramma voor alle kinderen in Nederland. ;)
Jij noemt ze volledig en levend maar in de realiteit kan je bij arteficiele actieve vaccinatie niet geinfecteerd raken.

Vaccinvirussen zijn niet besmettelijk maar goed, als complotblogjes hier als legitieme bron worden aangehaald dan zie je al goed waar het allemaal misloopt.
  Manager PR/Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 08:55:17 #119
269689 crew  Viv
pi_193748151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:32 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Jij noemt ze volledig en levend maar in de realiteit kan je bij arteficiele actieve vaccinatie niet geinfecteerd raken.

Vaccinvirussen zijn niet besmettelijk maar goed, als complotblogjes hier als legitieme bron worden aangehaald dan zie je al goed waar het allemaal misloopt.
Het kán wel, maar dat zijn echt de uitzonderingen. Mensen met een zeer slecht functionerend immuunsysteem mogen dit soort vaccins niet ontvangen, en eventuele huisgenoten van die mensen liever ook niet.
pi_193748414
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:34 schreef Za het volgende:
Of ze worden gewoon besmet door de varkens.
Of het virus zit in het lucht circulatie / koel systeem.
pi_193748572
quote:
Leuk tekstje:

Geld als water maar niet bij machte een fatsoenlijk etablissement uit te kiezen om uit eten te gaan :'). En die laatste alinea, dat zijn een hoop woorden om niets te zeggen.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 09:44:24 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193748590
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

ja precies verzwakte ziekteverwekkers maar bedankt voor de info.
pi_193748637
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Welke spijkers dan? Ben namelijk gekapt net lezen na "Wie al uit eten is geweest zal het herkennen: het mag weer, maar de ziel is eruit."

Lijkt mij immers behoorlijk lastig iemand na zulke quatsch nog serieus te kunnen nemen.
Het grappige van dat soort artikelen is dat je nadat iemand het hier plaatst al meteen weet wie het artikel gaan prijzen en wie vraagtekens gaat hebben na het lezen van het artikel :D zelfde wanneer er een wat meer voorzichtig artikel geplaatst wordt overigens.
pi_193748641
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

5 op de IC (stand van gister)
Waar hebben we het in godsnaam over. Wonen 83 miljoen mensen in dat land.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_193748654
Gek; Vóór Corona had ik altijd erg veel last van het warme weer en de zon. Na Corona lijk ik er helemaal geen last van te hebben *O*

Heeft Corona toch nog iets positiefs met m'n lichaam gedaan :D
pi_193748705
Interessant Twitter draadje :

pesla twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 06:40:36 A gift that keeps on giving.

Hoofdredacteur @klokpieter van de @volkskrant vindt dat media het @rivm niet mogen ondermijnen:

“Dus je moet niet doen alsof elk advies van buiten evenveel waard is als dat van het RIVM.”

Onbegrijpelijke gedachtekronkel.

https://t.co/2JnePKl35d https://t.co/cxCetCoJm6 reageer retweet
pi_193748711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

"Na zulke quatsch"? Valide ontkrachting hoor. Misschien moet je dan toch wel het hele artikel lezen voordat je dit roept.

Als iemands werk alleen maar leeswaardig is wanneer elke zin een ieder welgevallig is, dan werd er weinig meer gelezen.
pi_193748744
0 doden.
Hopelijk op weg naar zeven dagen op rij 0 besmettingen.
pi_193748801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:02 schreef polderturk het volgende:
0 doden.
IJdele hoop.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193748830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:02 schreef polderturk het volgende:
0 doden.
Is dit überhaupt mogelijk? Heb je niet altijd te maken met false positives? Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe groot het percentage nu is.
pi_193748845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Er liggen 349 duitsers op de IC op een totaal van 7850 bekende active cases.
pi_193748866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]

Is dit überhaupt mogelijk? Heb je niet altijd te maken met false positives? Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe groot het percentage nu is.
Ja die false positives begraven we levend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193748918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:14 schreef magrec het volgende:

[..]

Er liggen 349 duitsers op de IC op een totaal van 7850 bekende active cases.
349 op 83.000.000.

0,0004%.

Snap die heisa echt niet meer.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_193748946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O_

Maar hoe scheiden we dan de false positives van de true positives?
pi_193748993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het grappige van dat soort artikelen is dat je nadat iemand het hier plaatst al meteen weet wie het artikel gaan prijzen en wie vraagtekens gaat hebben na het lezen van het artikel :D zelfde wanneer er een wat meer voorzichtig artikel geplaatst wordt overigens.
Zou het niet eens mooi zijn om het andersom te zien? Dus dat de "voorzichtigen" zich iets meer verdiepen in degenen die pleiten voor meer heropening, en dat de laatste groep zich iets meer inleeft in de standpunten van de meer voorzichtige groep.
Dat zou toch ideaal zijn. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 10:28:12 #136
5428 crew  miss_sly
pi_193749010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Zou het niet eens mooi zijn om het andersom te zien? Dus dat de "voorzichtigen" zich iets meer verdiepen in degenen die pleiten voor meer heropening, en dat de laatste groep zich iets meer inleeft in de standpunten van de meer voorzichtige groep.
Dit hé!

Het zou ook de gesprekken en discussies zoveel prettiger maken.
pi_193749022
quote:

[..]

Nuance O+.
In Southern Sun
pi_193749030
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Ik beantwoordt gewoon een vraag nav gevolgen van een specifieke uitbraak bij Tönnies
pi_193749062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

349 op 83.000.000.

0,0004%.

Snap die heisa echt niet meer.
Dat snapte trump in het begin ook niet toen hij twitterde dat er in amerika maar 15 gevallen waren en deze ziekte vanzelf zou overwaaien. :D

Onderhand zou ik toch verwachten dat iedereen wel weet hoe exponentiële groei werkt. :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:36:53 #140
40566 Ericr
Livewrong
pi_193749078
quote:

[..]

FPLM!
pi_193749119
quote:

[..]

Zeker! Ik denk dat dat ook wel enigszins gebeurd, maar uiteindelijk zijn veel mensen (ik in ieder geval sowieso) erg eigenwijs. En je verdiepen in de andere groep wil ook niet perse zeggen dat je dat niet hebt gedaan als je niet van gedachten bent veranderd nadien. Maar ja, in een ideaal wereld zouden beide groepen wat dichterbij bij elkaar komen qua mening. Denk wel dat we het sowieso allemaal goed bedoelen, willen allemaal hetzelfde. Zou inderdaad goed zijn om dat wat vaker in te zien allemaal O+
pi_193749150
Leestip: een hoogleraar epidiemologie en een arts-microbioloog geven aan waarom een figuur als Maurice de Hond een nuttige bijdrage levert in het debat en dat hij te weinig credit krijgt:

https://nos.nl/collectie/(...)en-scherp-te-blijven

En een artikel waarin verschillende experts (ook uit Italië notabene) onderschrijven wat velen al een tijdje aanvoelden: het virus lijkt zijn intrinsieke mortaliteit langzaam kwijt te raken.

https://www.google.com/am(...)-becoming-less%3famp

Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen :).
pi_193749182
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:42 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Leestip: een hoogleraar epidiemologie en een arts-microbioloog geven aan waarom een figuur als Maurice de Hond een nuttige bijdrage levert in het debat en dat hij te weinig credit krijgt:

En een artikel waarin verschillende experts (ook uit Italië notabene) onderschrijven wat velen al een tijdje aanvoelden: het virus lijkt zijn intrinsieke mortaliteit langzaam kwijt te raken.

Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen :).
Dat soort berichten worden bewust weggehouden uit de media, zie twitter draadje hier paar post hierboven.
pi_193749191
quote:
Maar wij zien nog wel om de haverklap Marion Koopmans een waarschuwing geven voor een tweede golf en per slot van rekening een kabinet dat de 1.5m samenleving wetmatig wenst af te dwingen .
We gaan het allemaal zien de komende tijd.

Wat mij echt opvalt is dat virologen het ook gewoon niet zo goed weten. Na de zo veel tijd passen ze hun visie weer aan of zeggen ze wat anders. Maar wees dan ook gewoon eerlijk.

Die Jaap Goudsmit is de enige die dat doet. Mag ook graag naar hem luisteren.
pi_193749192
quote:

Al blijft het dan bijzonder dat het in Noord en Zuid Amerika nog steeds zo los gaat.

Het schijnt sowieso dat virussen in 95% van de gevallen muteren naar een minder dodelijke variant, dat zou dus inderdaad goed nieuws zijn.
pi_193749212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:32 schreef Pumpalov het volgende:

Vaccinvirussen
Heb je svp een bron voor je bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin? BVD
pi_193749222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat soort berichten worden bewust weggehouden uit de media, zie twitter draadje hier paar post hierboven.
:').
In Southern Sun
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:50:51 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193749230
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:48 schreef Za het volgende:

[..]

Heb je svp een bron voor je bewering dat varkens zijn ingezet voor het testen van de werkzaamheid van het SARS vaccin? BVD
Kerel pleur eens op met 35 mentions. Ben aan het zoeken :') Is gebaseerd op onderzoek van VIDO in Canada, die uiteindelijk ook een aantal vaccins voor gerelateerde coronavirussen bij varkens hebben gevonden. Rustig aan. Geef jij in de tussentijd een verklaring voor de uitgebleven exponentiële daling/krimp whatever voor lulverhaal je ervan wilde maken, oke?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:53:04 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193749246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lul niet man, de mening van een paar virologen die dat stellen worden in ieder geval in Nederlandse, Vlaamse, Zweedse en Bulgaarse media getoond.

Bewust weggehouden :')

Voorbeeldje uit eigen land :

En dat is niet de eerste keer want soortgelijke berichten komen al tijden voor. Herinner je je Van Gucht met "Virus sterft uit/Virus wordt moe/etc" allicht nog?

Begin mei waren er ook al berichten van Italiaanse artsen die aangeven dat het virus afzwakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dven op 23-06-2020 10:59:44 ]
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 10:53:04 #150
5428 crew  miss_sly
pi_193749247
quote:

Zou de waarheid niet ergens in het midden kunnen liggen?
Dat die tweede golf zeker een reeel gevaar is en dat o.a. het advies mbt afstand houden onderdeel is van het dan juist onder controle houden van die tweede golf. Die dan hopelijk dus niet zo heftig wordt als de eerste, omdat we er eerder bij zijn, erop bedacht zijn, al bepaalde maatregelen hebben die de golf helpen beperken?
En dat mensen als Maurice de Hond, meer algemeen genomen een kritische blik op het hele gebeuren, de experts scherp houden en zorgen dat men zichzelf ook kritisch blijft bekijken?
Dat naar allerlei onderzoekers met allerlei bevindingen wordt gekeken en geluisterd en verder wordt onderzocht?

Niet alleen de positieve zaken meenemen die pasen bij wat je zelf denkt en vindt. Of juist de andere, negatieve berichten, omdat je zelf bang bent aangelegd?

En dan elkaar ruimte geven om te voelen en te vinden wat je voelt en vindt, en dan daar een respectvol, constructieve discussie over hebben?

En dan zingen we Kumbaya met z'n allen :')
pi_193749262
@Pumpalov SARS-associated Coronavirus Transmitted from Human to Pig

Severe acute respiratory syndrome–associated
coronavirus (SARS-CoV) was isolated from a pig during a survey for possible routes of viral transmission after a SARS epidemic. Sequence and epidemiology analyses suggested that the pig was infected by a SARS-CoV of human origin.
Conclusions
We have shown that human SARS-CoV can infect domesticated mammals, in particular, the pig.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3298239/
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:58:04 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193749295
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:54 schreef Za het volgende:
@:Pumpalov SARS-associated Coronavirus Transmitted from Human to Pig

Severe acute respiratory syndrome–associated
coronavirus (SARS-CoV) was isolated from a pig during a survey for possible routes of viral transmission after a SARS epidemic. Sequence and epidemiology analyses suggested that the pig was infected by a SARS-CoV of human origin.
Conclusions
We have shown that human SARS-CoV can infect domesticated mammals, in particular, the pig.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3298239/
Heb ik voorbij zien komen ja, virus kunnen isoleren is nog steeds iets anders dan het kunnen overdragen of dat er een ziektebeeld veroorzaakt wordt.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:05:15 #153
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193749378
quote:

Maurice de Hond levert inderdaad best een nuttige bijdrage, maar de manier waarop hij het brengt helpt niet om ook echt gehoord te worden.Hij brengt zijn verhaal met een grote stelligheid, woede en frustratie, en is ook vaak behoorlijk vijandigheid richting het RIVM.

Dat is allemaal prima, maar verwacht dan niet dat je met een rode loper wordt binnengehaald bij het OMT.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:08:38 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193749418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maurice de Hond levert inderdaad best een nuttige bijdrage, maar de manier waarop hij het brengt helpt niet om ook echt gehoord te worden.Hij brengt zijn verhaal met een grote stelligheid, woede en frustratie, en is ook vaak behoorlijk vijandigheid richting het RIVM.

Dat is allemaal prima, maar verwacht dan niet dat je met een rode loper wordt binnengehaald bij het OMT.
OMT=80% RIVM, Van Dissel is ook voorzitter, 20% is wisselend
pi_193749427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan die Willem Engel, bizar hoeveel mensen achter die gast aanlopen.
pi_193749508
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:

Kerel pleur eens op met 35 mentions. Ben aan het zoeken :') Is gebaseerd op onderzoek van VIDO in Canada, die uiteindelijk ook een aantal vaccins voor gerelateerde coronavirussen bij varkens hebben gevonden.
Dankjewel, ik zie er naar uit.

quote:
Geef jij in de tussentijd een verklaring voor de uitgebleven exponentiële daling/krimp whatever voor lulverhaal je ervan wilde maken, oke?
Het is niet mijn verhaal, het is een gegeven.
Groei en krimp van een virusverspreiding is altijd exponentieel.
pi_193749593
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:58 schreef Pumpalov het volgende:

Heb ik voorbij zien komen ja, virus kunnen isoleren is nog steeds iets anders dan het kunnen overdragen of dat er een ziektebeeld veroorzaakt wordt.
Eens. Ik postte het vanwege dit:

quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:

Varkens worden niet ziek van sars, dienen niet als vector doch ontwikkelen ze antilichamen waardoor ze juist, ook door de eerder gestelde gelijkenissen, ideaal zijn.

Dit is een jaar of 15 geleden al getest waarbij ze intraveneus, intranasaal, oculair en oraal flinke dosissen van het sars-virus toegediend hebben gekregen waarna getracht is het virus later weer te isoleren. Niet gelukt.
pi_193749701
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:

Is gebaseerd op onderzoek van VIDO in Canada, die uiteindelijk ook een aantal vaccins voor gerelateerde coronavirussen bij varkens hebben gevonden. Rustig aan.
Ben je misschien in de war met dit:

VIDO-InterVac is very familiar with the coronavirus family of viruses which includes SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome), MERS (Middle East Respiratory Syndrome), and a virus that causes porcine diarrhea (PEDV) for which VIDO-InterVac developed a vaccine a couple of years ago.
https://www.vido.org/news/coronavirus
pi_193749794
Is het een optie om deze varkensdiscussie/vete te gaan voeren in apart topic?
pi_193750004
https://www.omroepbrabant(...)ling-proef-op-de-som

Kortom: niemand denkt nog aan de 1.5. Rutte kan roepen wat die wil
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 12:06:57 #161
5428 crew  miss_sly
pi_193750202
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:56 schreef RipCity het volgende:

https://nos.nl/artikel/23(...)ezin-funshoppen.html

Zeker wel.

Er is geen eengezinsheid hierover, wat mensen ook denken.
Er zijn echt heel veel mensen die wel nog die afstand willen houden.
Er zijn echt heel veel mensen die die afstand niet meer willen houden.

Dat levert wel wrijving op. Niet alleen qua meningsverschil, maar ook in de praktijk. Want hoe kun je met beide wensen rekening houden?
pi_193750232
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Deze discussie gaat over een prototype SARS vaccin dat in 2003 getest zou zijn op varkens, en waarom varkens het dier bij uitstek zijn om het coronavaccin op te testen, gezien zij niet ontvankelijk zouden zijn voor corona (volgens 1 bron, die zelf aangeeft onvolledig te zijn).

Daaruit vloeit uiteraard de vraag, liggen varkens ten grondslag aan deze pandemie?

Ik zou daar graag een topic over openen, maar weet van tevoren dat die onmiddellijk op slot gaat, dus dan maar hier. Hopelijk vind je het toch interessant.

Indien Pumpalov straks met een link komt waaruit blijkt dat varkens zijn ingezet om de werkzaamheid van het SARS 2003 vaccin op te testen, is deze discussie wat mij betreft klaar.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:14:15 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193750335
quote:
:? Het is allemaal nogal relevante vraagstelling betreffende de virusgroep. Absoluut meer dan gejank over een metertje afstand houden of gejuich omdat er nul doden zijn.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:26:16 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193750504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:32 schreef Za het volgende:

[..]

Ben je misschien in de war met dit:

VIDO-InterVac is very familiar with the coronavirus family of viruses which includes SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome), MERS (Middle East Respiratory Syndrome), and a virus that causes porcine diarrhea (PEDV) for which VIDO-InterVac developed a vaccine a couple of years ago.
https://www.vido.org/news/coronavirus
Nee, niet in de war. Doch begin ik inmiddels enigszins aan mijzelf te twijfelen in dezen aangezien ik niet verder kom dan 'guinea pigs" :')
pi_193750518
Lissabon ook weer in semi lockdown, lekker dan heb geboekt voor september :')
pi_193750548
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:26 schreef Pumpalov het volgende:

Nee, niet in de war. Doch begin ik inmiddels enigszins aan mijzelf te twijfelen in dezen aangezien ik niet verder kom dan 'guinea pigs" :')
Ik heb ook echt goed gezocht, ik ben niet zo dat ik dat aan een ander vraag wanneer ik dat zelf kan.
De dieren die wel gebruikt zijn heb ik wel gevonden, er stonden echt geen varkens bij.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:30:55 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193750574
Belgen melden sinds zaterdag 260 besmettingen en 17 doden.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:41:11 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193750736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb ook echt goed gezocht, ik ben niet zo dat ik dat aan een ander vraag wanneer ik dat zelf kan.
De dieren die wel gebruikt zijn heb ik wel gevonden, er stonden echt geen varkens bij.
Goed, dan zal ik mij toentertijd mogelijk mislezen hebben, mea culpa.

Wat ik mij nu dan afvraag is waarom jij je vizier zo specifiek op varkens plaatst terwijl er uitbraken zijn in tal van verschillende soorten slachthuizen waar geen varkens aanwezig zijn geweest.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:46:54 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193750816
Nut van maskers lijkt overigens almaar duidelijker te worden

https://www.hln.be/wetens(...)ut-daarvan~aef0c3db/
pi_193750882
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:41 schreef Pumpalov het volgende:

Goed, dan zal ik mij toentertijd mogelijk mislezen hebben, mea culpa.
Geen probleem.

quote:
Wat ik mij nu dan afvraag is waarom jij je vizier zo specifiek op varkens plaatst terwijl er uitbraken zijn in tal van verschillende soorten slachthuizen waar geen varkens aanwezig zijn geweest.
Omdat alle grote uitbraken bij varkens slachterijen zijn geweest, zowel in de VS, nu Duitsland, maar ook Brazilië etc.
Eens dat er ook bij andere slachterijen besmettingen waren, maar niet op deze schaal.

Daarnaast zijn overal waar de grote initiële uitbraken waren in die delen van landen waar de varkens fokkerijen zich concentreerden, ook in Nederland.

Dichtbevolktheid wordt vaak als reden gegeven, maar de grootste uitbraken in Nederland, en de eerste waren in de dunst bevolkte gebieden van Oost Brabant en Noord Limburg (waar ook de hoogste immuniteit is) midden tussen de varkenshouderijen.
Ook de nertsenfarms bevonden zich daar.

Het is ook niet onlogisch, in varkensstallen zijn enorm veel vliegen, en boeren promoten de influx van vleermuizen om deze 's nachts af te vangen, dmv vleermuis kasten en vleermuis openingen in de daken van varkensstallen. Er is dus een directe link tussen vleermuizen en varkens, en die lijkt er ook te zijn tussen uitbraakgebieden en varkens.

Op plaatsen waar geen uitbraak was, of al langere tijd nauwelijks besmettingen, zijn er opeens uitbraken bij personeel van varkens slachterijen.

De intermediate host is nog altijd onbekend, en daar lijkt ook weinig aandacht voor te zijn, ondanks dat het virus zich 20 jaar op een hostdiersoort heeft bevonden om daar te kunnen muteren tot deze variant.

Dan tot slot het feit dat de werkzaamheid van het covid-19 vaccin door The Oxford University wordt getest op varkens.

Ik heb voor dit alles bronnen, foto's, grafiekjes, kaartjes, overzichten etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 23-06-2020 13:04:52 ]
pi_193750886
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:

Dat wisten ze in 1918 ook al :P

Alleen sommige westerse landen willen het wiel opnieuw uitvinden.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 12:55:08 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193750907
quote:

[..]

_O- _O_
pi_193750946
quote:
:') Waarom, overal haarden in slachterijen maar dat vind je niet ontopic genoeg? Maar je wel een heel weekend drukmaken over yoga tijdens een demonstratie :') :') !
pi_193750949
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:

Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief sluiten, dan komt er echt niemand meer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 23-06-2020 13:05:01 ]
pi_193751029
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief stuiten, dan komt er echt niemand meer terug.
In heel veel landen loopt iedereen op dit moment verplicht in binnenruimtes met maskers maar hier in NL kan het zogenaamd weer niet. :')
pi_193751077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:56 schreef RipCity het volgende:

Ho ho, je trekt een conclusie op basis van brabantse gekken?

Efteling fans zijn sowieso een geval apart...
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:11:01 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193751120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In heel veel landen loopt iedereen op dit moment verplicht in binnenruimtes met maskers maar hier in NL kan het zogenaamd weer niet. :')
Het kan wel, maar wat serial zegt: als je daar nu na bijna 4 maanden nog mee komt aanzetten terwijl de cijfers ontiegelijk laag zijn, en dan ook nog midden in de zomer, komt er inderdaad geen hond meer naar een winkel.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:13:58 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193751156
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:52 schreef Za het volgende:

[..]

Geen probleem.
[..]

Omdat alle grote uitbraken bij varkens slachterijen zijn geweest, zowel in de VS, nu Duitsland, maar ook Brazilië etc.
Eens dat er ook bij andere slachterijen besmettingen waren, maar niet op deze schaal.

Daarnaast zijn overal waar de grote initiële uitbraken waren in die delen van landen waar de varkens fokkerijen zich concentreerden, ook in Nederland.

Dichtbevolktheid wordt vaak als reden gegeven, maar de grootste uitbraken in Nederland, en de eerste waren in de dunst bevolkte gebieden van Oost Brabant en Noord Limburg (waar ook de hoogste immuniteit is) midden tussen de varkenshouderijen.
Ook de nertsenfarms bevonden zich daar.

Het is ook niet onlogisch, in varkensstallen zijn enorm veel vliegen, en boeren promoten de influx van vleermuizen om deze 's nachts, af te vangen, dmv vleermuis kasten. Er is dus een directe link tussen vleermuizen en varkens, en die lijkt er ook te zijn tussen uitbraakgebieden en varkens.

Op plaatsen waar geen uitbraak was, of al langere tijd nauwelijks besmettingen, zijn er opeens uitbraken bij person van varkens slachterijen.

Dan tot slot het feit dat de werkzaamheid van het covid-19 vaccin door The Oxford University wordt getest op varkens.

Ik heb voor dit alles bronnen, foto's, grafiekjes, kaartjes, overzichten etc.
Zie de directe link met varkensslachterijen toch niet direct. In de VS waren de grootste uitbraken in gemixte (rund/varken) slachthuizen. Hieronder de top 5 procentueel uitgelicht, VS april 2020. Enkel rund of pluimvee staat daar wel tussen.

dinsdag 23 juni 2020 @ 13:14:40 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193751167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je nu nog maskers gaat verplichten in de openbare ruimte, kan je de winkelstraten beter meteen definitief sluiten, dan komt er echt niemand meer terug.
En dit baseer je precies op welke kennis ook alweer?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:15:19 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193751175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het kan wel, maar wat serial zegt: als je daar nu na bijna 4 maanden nog mee komt aanzetten terwijl de cijfers ontiegelijk laag zijn, en dan ook nog midden in de zomer, komt er inderdaad geen hond meer naar een winkel.
En mochten de cijfers straks stijgen is het dan wel geoorloofd?
pi_193751224
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:57 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

:') Waarom, overal haarden in slachterijen maar dat vind je niet ontopic genoeg? Maar je wel een heel weekend drukmaken over yoga tijdens een demonstratie :') :') !
Waar heb ik me druk gemaakt over yoga? Ik vond de dwingende toon van Za heel vervelend
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:19:02 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193751236
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En mochten de cijfers straks stijgen is het dan wel geoorloofd?
Als er een landelijke explosie zou zijn in nieuwe gevallen dan kun je inderdaad altijd kijken of je maatregelen aanscherpt.

Maar ik snap Rutte en co wel in deze, we winkelen en shoppen al sinds half april weer massaal zonder mondkap en als de cijfers dan toch blijven dalen dan is het uit economisch oogpunt wel logisch dat de overheid geen extra drempels wil opwerpen voor het publiek.
pi_193751287
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:14 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En dit baseer je precies op welke kennis ook alweer?
Het is niet dat mensen ineens gezellig gaan winkelen voor de zomeraankopen met een mondmasker op right? Als je dat mondmasker niet op hoeft als je thuis hetzelfde online kan bestellen, waarom zou je dan nog de stad in gaan?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:40 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193751373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is niet dat mensen ineens gezellig gaan winkelen voor de zomeraankopen met een mondmasker op right? Als je dat mondmasker niet op hoeft als je thuis hetzelfde online kan bestellen, waarom zou je dan nog de stad in gaan?
Als het echt zo rampzalig zou zijn geweest om zonder mondbescherming te shoppen dan hadden we die Ikea- en Hornbachpieken al lang een keer gezien.

Ik ben het zeker niet met alle overheidsbesluiten eens maar deze afweging tussen veiligheid en economisch belang snap ik echt wel.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:31:39 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193751421
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dus je erkent dat dit een aanname is waarbij je voorbij gaat aan het feit dat het leven in andere landen wél gewoon doorgaat met mondkapje?
pi_193751429
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:31 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dus je erkent dat dit een aanname is waarbij je voorbij gaat aan het feit dat het leven in andere landen wél gewoon doorgaat met mondkapje?
Want hier gaat het leven niet door? Of hoe moet ik dit opvatten?
In Southern Sun
pi_193751444
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:

Zie de directe link met varkensslachterijen toch niet direct. In de VS waren de grootste uitbraken in gemixte (rund/varken) slachthuizen. Hieronder de top 5 procentueel uitgelicht, VS april 2020. Enkel rund of pluimvee staat daar wel tussen.

[ afbeelding ]
Punt met overzichtje als hierboven is dat ze niet accuraat zijn.
Bv in Iowa betrof de grote uitbraken 2 varkensslachterijen van Tyson met 1600 besmette medewerkers.

https://www.aljazeera.com(...)200507230006106.html
https://eu.desmoinesregis(...)ew-tyson/5217085002/

Zelfde geldt voor South Dakota, besmette medewerkers betrof varkensslachterij.
https://www.nytimes.com/2(...)-plant-refugees.html
https://www.dailymail.co.(...)migrant-workers.html

De rest hoef ik niet na te lopen denk ik.

Hier CNN:
Pork processing plants have been hit especially hard, with three of the largest in the country going offline indefinitely— Smithfield Foods in Sioux Falls, South Dakota, JBS pork processing in Worthington, Minnesota and Tyson Fresh Foods in Waterloo, Iowa. Together, the three plants account for approximately 15 percent of pork production.
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Za op 23-06-2020 13:38:08 ]
pi_193751450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als het echt zo rampzalig zou zijn geweest om zonder mondbescherming te shoppen dan hadden we die Ikea- en Hornbachpieken al lang een keer gezien.

Ik ben het zeker niet met alle overheidsbesluiten eens maar deze afweging tussen veiligheid en economisch belang snap ik echt wel.
Eens. Als die mondmaskers zoveel effect hebben zou je ze niet in moeten zetten bij dingen die nu al goed gaan, maar juist moeten onderzoeken of het bij kan dragen bij het opstarten van evenementen.
In Southern Sun
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:34:54 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193751470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:32 schreef Za het volgende:

[..]

Punt met overzichtje als hierboven is dat ze niet accuraat zijn.
Bv in Iowa betrof de grote uitbraken 2 varkensslachterijen van Tyson met 1600 besmette medewerkers.

https://www.aljazeera.com(...)200507230006106.html
https://eu.desmoinesregis(...)ew-tyson/5217085002/

Zelfde geldt voor South Dakota, 700 besmette medewerkers betrof varkensslachterij.
https://www.nytimes.com/2(...)-plant-refugees.html
https://www.dailymail.co.(...)migrant-workers.html

De rest hoef ik niet na te lopen denk ik.
Loop Moone County in Texas even na :)
pi_193751720
+70 positieve tests
+3 ziekenhuisopname
+5 overleden
In Southern Sun
pi_193751752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eens. Als die mondmaskers zoveel effect hebben zou je ze niet in moeten zetten bij dingen die nu al goed gaan, maar juist moeten onderzoeken of het bij kan dragen bij het opstarten van evenementen.
Echt kansloos wat mij betreft. Mensen mijden nu het OV omdat ze geen mondkapje op willen. Niemand gaat in feeststemming met alcohol een mondkapje opzetten
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 13:59:37 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193751811
Ik zit dus sinds gisteren twee weken thuis omdat ik iemand heb begeleid die positief is voor corona, heb 1,5m aangehouden en apparatuur ontsmet etc. en dit is voorzorg, heb zelf nergens last van. Maar het is dus wel het mooie dat er nu snel getest kan worden en dat we bovenop dit soort zaken zitten ik denk dat als we dat blijven doen en goed monitoren bij wie je lang dichtbij komt er snel ingesprongen kan worden. Wat we dan niet moeten doen is alles maar loslaten want dan ondermijn je deze optie en weet je niet meer wie je mogelijk besmet kunt hebben. Ik denk dat die 1,5m en een lage drempel voor testen grote uitbraken kan voorkomen :Y
pi_193751835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Echt kansloos wat mij betreft. Mensen mijden nu het OV omdat ze geen mondkapje op willen. Niemand gaat in feeststemming met alcohol een mondkapje opzetten
Een evenement staat niet gelijk aan carnaval.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:03:23 #194
236264 crew  capricia
pi_193751861
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit dus sinds gisteren twee weken thuis omdat ik iemand heb begeleid die positief is voor corona, heb 1,5m aangehouden en apparatuur ontsmet etc. en dit is voorzorg, heb zelf nergens last van. Maar het is dus wel het mooie dat er nu snel getest kan worden en dat we bovenop dit soort zaken zitten ik denk dat als we dat blijven doen en goed monitoren bij wie je lang dichtbij komt er snel ingesprongen kan worden. Wat we dan niet moeten doen is alles maar loslaten want dan ondermijn je deze optie en weet je niet meer wie je mogelijk besmet kunt hebben. Ik denk dat die 1,5m en een lage drempel voor testen grote uitbraken kan voorkomen :Y
Ja. Ben het met je eens. Het verkleint gewoon de R0.
Hoop ook dat het mee gaat vallen voor je. 14 dagen thuiszitten.

Kom maar lekker hier meeposten, als je tijd en zin hebt. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193751862
Noem eens een voorbeeld van een evenement waar niet gedronken en gegeten wordt?
pi_193751892
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- _O_
Familie was het er niet mee eens hoor, die wilde er een stokje voor steken bij de begrafenis, maar gelukkig mochten ze vanwege de Corona wetgeving de begrafenis niet meemaken.

Had me toch een zooitje geworden.... Vinden mensen echt niet leuk hoor, levende dierbaren begraven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193751941
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Noem eens een voorbeeld van een evenement waar niet gedronken en gegeten wordt?
Nu vlak je het af naar drinken en eten. Dat moet altijd want anders gaat het niet zo goed met de bezoekers he. Maar als je er voor kunt zorgen dat er op deze manier wel weer toeschouwers bij sportevenementen mogen, dan lijkt me dat een mooie stap in de juiste richting.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:09:19 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193751967
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ben het met je eens. Het verkleint gewoon de R0.
Hoop ook dat het mee gaat vallen voor je. 14 dagen thuiszitten.

Kom maar lekker hier meeposten, als je tijd en zin hebt. :D
Oh van die twee weken zit er al 1 week op. En hiervoor zat ik drie maanden thuis dus dat is geen probleem. Alleen twee keer in de week themometeren is de verandering :D
pi_193752041
Ik heb het Corona-nieuws niet via dit subforum gevolgd maar ben wel benieuwd hoe mensen hier tegen het verhaal van Maurice de Hond aankijken. Zijn er hier mensen die het volledig afwijzen?
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193752045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nu vlak je het af naar drinken en eten. Dat moet altijd want anders gaat het niet zo goed met de bezoekers he. Maar als je er voor kunt zorgen dat er op deze manier wel weer toeschouwers bij sportevenementen mogen, dan lijkt me dat een mooie stap in de juiste richting.
Ja want dat is de setting waarin ik verwacht dat niemand mondkapjes gaat dragen. Ook voetbalwedstrijden niet gezien verwevenheid met hooligans, veel viruswaanzin aanhangers.
Bij Wereldkampioenschap korfbal misschien, naar zelf dan heb ik twijfels.
Heb je zelf al eens langdurig een mondmasker opgehad?
pi_193752063
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh van die twee weken zit er al 1 week op. En hiervoor zat ik drie maanden thuis dus dat is geen probleem. Alleen twee keer in de week themometeren is de verandering :D
Kan je niet na een week getest worden om besmetting uit te sluiten?
pi_193752075
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo te lezen -gelet jij je drukker maakt om de 1,5m en het ontsmetten dan om de lucht- ben jij niet overtuigd van de Hond zijn verhaal?
pi_193752111
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja want dat is de setting waarin ik verwacht dat niemand mondkapjes gaat dragen. Ook voetbalwedstrijden niet gezien verwevenheid met hooligans, veel viruswaanzin aanhangers.
Ah yes sportevenementen --> voetbalwedstrijden --> hooligans. Dat duurde weer niet lang :').
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:18:05 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752112
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Kan je niet na een week getest worden om besmetting uit te sluiten?
Geen symptomen geen test dat is blijkbaar onze bedrijfspolicy. Bij de eerste de beste symptomen mag ik me wel laten testen.
pi_193752123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef LLOD het volgende:
Ik heb het Corona-nieuws niet via dit subforum gevolgd maar ben wel benieuwd hoe mensen hier tegen het verhaal van Maurice de Hond aankijken. Zijn er hier mensen die het volledig afwijzen?
Niet volledig, ik zie het als een interessante hypothese. Vind het alleen nogal makkelijk scoren omdat het gewoon een samenraapsel is van allerlei theorieen die al rond gingen terwijl hij net doet alsof hij het zelf allemaal bedacht heeft. En het is nogal makkelijk je zo stellig over iets uit te laten als je er verder geen verantwoording over hoeft af te leggen.
pi_193752143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zeker! Ik denk dat dat ook wel enigszins gebeurd, maar uiteindelijk zijn veel mensen (ik in ieder geval sowieso) erg eigenwijs. En je verdiepen in de andere groep wil ook niet perse zeggen dat je dat niet hebt gedaan als je niet van gedachten bent veranderd nadien. Maar ja, in een ideaal wereld zouden beide groepen wat dichterbij bij elkaar komen qua mening. Denk wel dat we het sowieso allemaal goed bedoelen, willen allemaal hetzelfde. Zou inderdaad goed zijn om dat wat vaker in te zien allemaal O+
Oh, ik denk ook wel serieus dat iedereen met de beste bedoelingen bepaalde meningen heeft en verkondigd. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. En inderdaad, je hoeft niet per sé van mening te veranderen nadat je iets vanuit een ander licht hebt bekeken.
Het is trouwens ook weer niet erg om wél van mening te veranderen als de situatie daar om vraagt (bijvoorbeeld doordat je zaken met een andere blik, met nieuwe informatie, vanuit ander standpunt hebt bekeken).
Als het wel erg zou zijn dat mensen van mening veranderen, zou het wel ernstig gesteld zijn met ons als mensheid, denk ik. Dan zou de hele wetenschap eigenlijk al geen functie meer hebben, aangezien die juist is gebaseerd op onzekerheid en het wegnemen daarvan.

Het is ook niet wenselijk om dan als draaikont te worden gezien, of als iemand die niet weet wat ie wilt, of als iemand die met alle winden meewaait. Van mening veranderen mag best. En uiteraard ook bij je standpunt blijven (niet van mening veranderen). Mag allemaal van mij. Fijn toch? En dat allemaal in "de week van de 0". :)
pi_193752155
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen symptomen geen test dat is blijkbaar onze bedrijfspolicy. Bij de eerste de beste symptomen mag ik me wel laten testen.
Je kan zelf toch naar de GGD? Of woon je in buitenland?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:21:26 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:15 schreef LLOD het volgende:

[..]

Zo te lezen -gelet jij je drukker maakt om de 1,5m en het ontsmetten dan om de lucht- ben jij niet overtuigd van de Hond zijn verhaal?
Tja ik kan moeilijk buiten achter de microscoop gaan zitten. En opzich is de ventilatie in ons bedrijf goed geregeld wel. Dus 1,5m om druppeloverdracht te voorkomen, apparatuur schoon met water en microvezeldoek om druppel besmetting te voorkomen, en oculairen schoon met alcohol om overdracht door de ogen te voorkomen. En de optionele handschoenen (plus handen wassen voor en na handschoenen gebruik) om tijdens het bebruik overdracht te voorkomen. We gaan zien of dat gewerkt heeft want ik heb dus met iemand die corona heeft samengewerkt via die methode. (gelijk een goede test voor mijn collega's die ook zo met mensen moeten werken)
pi_193752174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah yes sportevenementen --> voetbalwedstrijden --> hooligans. Dat duurde weer niet lang :').
Ik heb het zelfs over korfbal en het OV, tering wat een lange tenen.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:22:35 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752185
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je kan zelf toch naar de GGD? Of woon je in buitenland?
Ook daar geldt toch dat je zonder aanleiding of symtomen niet getest wordt?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:23:05 #211
236264 crew  capricia
pi_193752194
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn man heeft vorige week (vanwege wat hoofdpijn en moe gevoel) de GGD gebeld voor die test. Op ma ochtend. Kon meteen terecht. Regio Utrecht. Uitslag negatief. Maar het was echt in 5 min geregeld, dat testen.

Gewoon bellen als je het zeker wil weten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193752210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet volledig, ik zie het als een interessante hypothese. Vind het alleen nogal makkelijk scoren omdat het gewoon een samenraapsel is van allerlei theorieen die al rond gingen terwijl hij net doet alsof hij het zelf allemaal bedacht heeft. En het is nogal makkelijk je zo stellig over iets uit te laten als je er verder geen verantwoording over hoeft af te leggen.
Mja, hij geeft niet enkel een hypothese maar weerlegt er (al dan niet als proxy) ook een paar die volgens hem klaarblijkelijk zonder wetenschappelijke fundering gehanteerd worden door het RIVM en WHO. Het lijkt mij overigens helemaal niet 'makkelijk scoren' juist omdat hij als een persoon afgerekend kan worden. Volgens mij is hij zijn positie als graag uitgenodigde gast bij de grote media onderhand dikwijls verloren.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:24:06 #213
236264 crew  capricia
pi_193752211
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Beetje keelpijn/hoofdpijn/benauwd is voldoende als aanleiding.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193752223
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:34 schreef Pumpalov het volgende:

Loop Moone County in Texas even na :)
240 staat niet in verhouding tot 1600 of 1531 besmette medewerkers zoals bij Tyson of Tönnies.

Vrijwel alle slachterijen die gesloten zijn in de VS waren varkensslachterijen.
Zelfde voor NL en Duitsland.
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html

Ik heb nooit beweerd dat het exclusief medewerkers van varkensslachterijen betreft, ook in de magazijnen van Amazon is personeel besmet geraakt en bij aardbeien plukkerijen in Canada, maar nooit op deze schaal.

De Covid kaartjes van Nederland, Duitsland, Italië en Brazilië zijn identiek aan de kaartjes met intensieve varkenshouderijen in deze landen.
pi_193752224
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb het zelfs over korfbal en het OV, tering wat een lange tenen.
De enige lange tenen die ik hier zie zijn van degene die direct 'kansloos' oordeelt bij een post over het onderzoeken van de mogelijkheden van mondmaskers bij evenementen. En het binnen anderhalve post uiteraard weer over hooligans heeft.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:25:13 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752232
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn man heeft vorige week (vanwege wat hoofdpijn en moe gevoel) de GGD gebeld voor die test. Op ma ochtend. Kon meteen terecht. Regio Utrecht. Uitslag negatief. Maar het was echt in 5 min geregeld, dat testen.

Gewoon bellen als je het zeker wil weten.
Geen behoefte aan doe gewoon even een week quarantaine bij uitblijven van klachten ga ik uit van geen corona.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:25:37 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752238
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Beetje keelpijn/hoofdpijn/benauwd is voldoende als aanleiding.
Precies maar dat heb ik dus niet... :D
pi_193752239
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet zeker, misschien zouden er dat dan anders onder de loep kunnen nemen omdat virus al wel aan te tonen is zonder symptomen. Een negatieve uitslag blijft wel momentopname uiteraard, maar volgens mij is inmiddels al wel duidelijk dat voor meerderheid incubatietijd wel korter is dan 2 weken
pi_193752240
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja ik kan moeilijk buiten achter de microscoop gaan zitten. En opzich is de ventilatie in ons bedrijf goed geregeld wel. Dus 1,5m om druppeloverdracht te voorkomen, apparatuur schoon met water en microvezeldoek om druppel besmetting te voorkomen, en oculairen schoon met alcohol om overdracht door de ogen te voorkomen. En de optionele handschoenen (plus handen wassen voor en na handschoenen gebruik) om tijdens het bebruik overdracht te voorkomen. We gaan zien of dat gewerkt heeft want ik heb dus met iemand die corona heeft samengewerkt via die methode. (gelijk een goede test voor mijn collega's die ook zo met mensen moeten werken)
Helder. Ben benieuwd
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:26:12 #220
236264 crew  capricia
pi_193752245
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen behoefte aan doe gewoon even een week quarantaine bij uitblijven van klachten ga ik uit van geen corona.
Okay. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193752340
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:24 schreef LLOD het volgende:

[..]

Mja, hij geeft niet enkel een hypothese maar weerlegt er (al dan niet als proxy) ook een paar die volgens hem klaarblijkelijk zonder wetenschappelijke fundering gehanteerd worden door het RIVM en WHO. Het lijkt mij overigens helemaal niet 'makkelijk scoren' juist omdat hij als een persoon afgerekend kan worden. Volgens mij is hij zijn positie als graag uitgenodigde gast bij de grote media onderhand dikwijls verloren.
Oké, nou moet ik zeggen dat ik alleen het filmpje heb bekeken en me er niet heel erg in heb verdiept, maar ik vond het allemaal net iets te stellig gebracht (met veel anekdotisch bewijs) zonder ruimte voor onzekerheden.

Met verantwoording bedoel ik dat hij gewoon maar burger is die iets roept, hij heeft geen bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij zich er op dit punt in zijn carriere erg druk over maakt er persoonlijk op aangesproken te worden mocht hij het mis hebben.
pi_193752434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oké, nou moet ik zeggen dat ik alleen het filmpje heb bekeken en me er niet heel erg in heb verdiept, maar ik vond het allemaal net iets te stellig gebracht (met veel anekdotisch bewijs) zonder ruimte voor onzekerheden.

Met verantwoording bedoel ik dat hij gewoon maar burger is die iets roept, hij heeft geen bestuurlijke verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij zich er op dit punt in zijn carriere erg druk over maakt er persoonlijk op aangesproken te worden mocht hij het mis hebben.
Nou.... Ik heb een interview gezien op OP1 waar ook Ab Oosterhuis bij zat, die hem gelijk gaf maar wat toevoegingen/ nuanceringen deed. De man knapte nog net niet uit zijn vel! Hij denkt toch echt wel -zonder daadwerkelijk virologische kennis te hebben- de wijsheid volledig in pacht te hebben en wenst duidelijk niet tegengesproken te worden! :')
pi_193752468
Een opmerkelijke parallel:

Dit gaat ook op voor China (Wuhan), Italië (Lombardije), Duitsland (Noordrijn-Westfalen) en Brazilië.
pi_193752469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind jou een domme bevooroordeelde doos, maar dat lijkt me allemaal niet zo relevant.

Ja, helaas heb ik dat en nee, dat is geen pretje. Maar als dat de enige optie is waardoor ik in september bij Ajax kan zijn, dan moet dat maar. Maar dat kan niet in jouw hoofd want ik moet daarbij wel kunnen zuipen, snuiven en de boel afbreken.
Volgens mij gaf Koekie aan dat er onder de voetbalsupporters ook een groot deel zit (de hooligans) die tegelijkertijd ook tegen de huidige maatregelen zijn en daarom niet zo'n mondkapje zouden willen dragen. Dat is iets anders dan impliceren dat jij een hooligan bent toch?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 14:43:50 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193752479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit gaat ook op voor China (Wuhan), Italië (Lombardije), Duitsland (Noordrijn-Westfalen) en Brazilië.

Gaat in jou voorbeeld niet op maar het is eenvoudig om correlatie en oorzaak te verwarren.
pi_193752490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Volgens mij gaf Koekie aan dat er onder de voetbalsupporters ook een groot deel zit (de hooligans) die tegelijkertijd ook tegen de huidige maatregelen zijn en daarom niet zo'n mondkapje zouden willen dragen. Dat is iets anders dan impliceren dat jij een hooligan bent toch?
Het is niet de eerste keer dat deze user direct hooligans erbij betrekt. En dat was nog voor er uberhaupt een beweging was die tegen de huidige maatregelen is.
In Southern Sun
pi_193752501
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken. Ik heb het helemaal niet gehad over snuiven of afbreken.
Evengoed blijft het mijn inschatting dat mensen niet met mondkapjes op een (sport)evenement gaan rondlopen. Dat blijkt al uit de hoeveelheid mensen die OV mijden en uit de protesten van de anti-virus aanhangers
Evengoed blijkt maar weer dat je nul verstand hebt van supportersbeleving.
In Southern Sun
pi_193752531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Evengoed blijkt maar weer dat je nul verstand hebt van supportersbeleving.
Vertel...ik woon al jaren de buurt van de Arena, wat mis ik
Heb je ook een voorbeeld van deze doelgroep waarbij ze vrijwillig mondkapjes dragen en afstand bewaren?
pi_193752562
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit werd al vanaf het begin geroepen met de varkenshouderijen maar wat is de link nu precies?
pi_193752608
Alles over slachthuizen kan hier: COR / Slachthuizen zijn coronabrandhaarden
Laten we dat maar niet hier doen. Is niet bevorderlijk voor de sfeer.
zie email 27 oktober
pi_193752646
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Vertel...ik woon al jaren de buurt van de Arena, wat mis ik
Heb je ook een voorbeeld van deze doelgroep waarbij ze vrijwillig mondkapjes dragen en afstand bewaren?
Dus omdat je bij de Arena in de buurt woont begrijp je clubliefde en wat mensen er voor over hebben om wedstrijden van hun club bij te wonen. Ok.

En deze 'doelgroep' is gewoon je buurman of de cassière bij de supermarkt, niet een speciale groep. Maar verder ben je compleet gespeend van vooroordelen hoor :D.
In Southern Sun
pi_193752668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:59 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

Huh?
Niet bevorderlijk voor welke sfeer? Het is haske actueel, het zijn op dit moment ontzettende haarden maar laten we dat hier maar niet doen want de sfeer zit er hier nl altid zo lekker in. :D
:D
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193752694
Noek heeft wel een punt he. Er komt één iemand vragen of die discussie ergens anders kan en meteen moet dat maar. Terwijl er al een paar users stellen dat dit niet hoeft.
In Southern Sun
pi_193752711
Ik postte dus:

quote:
"Huh?
Niet bevorderlijk voor welke sfeer? Het is haske actueel, het zijn op dit moment ontzettende haarden maar laten we dat hier maar niet doen want de sfeer zit er hier nl altid zo lekker in. :D"
Yo daaag, haal eens niet zomaar mijn post weg. Ik zit hier niemand uit te schelden ofzo, nog niet.
pi_193752714
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus omdat je bij de Arena in de buurt woont begrijp je clubliefde en wat mensen er voor over hebben om wedstrijden van hun club bij te wonen. Ok.

En deze 'doelgroep' is gewoon je buurman of de cassière bij de supermarkt, niet een speciale groep. Maar verder ben je compleet gespeend van vooroordelen hoor :D.
ik geloof inderdaad niet dat Nederlandse voetbalsupporters mondkapjes op gaan hebben.
pi_193752732
20 april 2020
Novak Djokovic, the world’s No. 1 men’s tennis player, caused a stir with comments over the weekend suggesting he would have a difficult decision to make if receiving a coronavirus vaccine became mandatory to compete on the tennis circuit.

“Personally I am opposed to vaccination and I wouldn’t want to be forced by someone to take a vaccine in order to be able to travel,”

https://www.nytimes.com/2(...)vaccine-covid19.html

23 juni 2020
Novak Djokovic confirms positive coronavirus test after Adria Tour
https://www.skysports.com(...)ive-coronavirus-test

CORRED
pi_193752734
@Wereldgozer check deze gast
pi_193752759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:20 schreef Salina het volgende:

[..]

Oh, ik denk ook wel serieus dat iedereen met de beste bedoelingen bepaalde meningen heeft en verkondigd. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. En inderdaad, je hoeft niet per sé van mening te veranderen nadat je iets vanuit een ander licht hebt bekeken.
Het is trouwens ook weer niet erg om wél van mening te veranderen als de situatie daar om vraagt (bijvoorbeeld doordat je zaken met een andere blik, met nieuwe informatie, vanuit ander standpunt hebt bekeken).
Als het wel erg zou zijn dat mensen van mening veranderen, zou het wel ernstig gesteld zijn met ons als mensheid, denk ik. Dan zou de hele wetenschap eigenlijk al geen functie meer hebben, aangezien die juist is gebaseerd op onzekerheid en het wegnemen daarvan.

Het is ook niet wenselijk om dan als draaikont te worden gezien, of als iemand die niet weet wat ie wilt, of als iemand die met alle winden meewaait. Van mening veranderen mag best. En uiteraard ook bij je standpunt blijven (niet van mening veranderen). Mag allemaal van mij. Fijn toch? En dat allemaal in "de week van de 0". :)
Daar ben ik het ook gewoon mee eens he; ik zeg volgens mij nergens dat je niet van mening mag veranderen :P
pi_193752766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Wtf is dit nou weer voor post? :')
pi_193752803
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook gewoon mee eens he; ik zeg volgens mij nergens dat je niet van mening mag veranderen :P
Oh, dat klopt hoor! Ik wou het nog even opschrijven voor mezelf. Dan begrijp ik het vaak nog net wat
beter. Kracht van de bevestiging. ;)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:14:32 #241
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193752807
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Potver. Al die varkens in de buurt van Amsterdam :(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193752819
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:14 schreef Salina het volgende:

[..]

Oh, dat klopt hoor! Ik wou het nog even opschrijven voor mezelf. Dan begrijp ik het vaak nog net wat
beter. Kracht van de bevestiging. ;)
^O^ :D Goede post in ieder geval!
pi_193752983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
20 april 2020
Novak Djokovic, the world’s No. 1 men’s tennis player, caused a stir with comments over the weekend suggesting he would have a difficult decision to make if receiving a coronavirus vaccine became mandatory to compete on the tennis circuit.

“Personally I am opposed to vaccination and I wouldn’t want to be forced by someone to take a vaccine in order to be able to travel,”

https://www.nytimes.com/2(...)vaccine-covid19.html

23 juni 2020
Novak Djokovic confirms positive coronavirus test after Adria Tour
https://www.skysports.com(...)ive-coronavirus-test

CORRED
Ik denk dat hij er weinig van zal merken dan een zachte verkoudheid, of helemaal niks.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:28:08 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193753045
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er weinig van zal merken dan een zachte verkoudheid, of helemaal niks.
bedankt voor deze online diagnose doc
pi_193753077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:wereldgozer check deze gast
Ach, ze hebben een leuk feestje gehad :')
pi_193753099
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je weet het nooit boris johnson dacht dat ook en is toch 180 graden gedraait van havik naar duif nadat hij deze ziekte gehad heeft. :O
pi_193754444
volgens het Dasboard ligt het reproductiegetal op 1.05.
ik ga er echter vanuit dat ze dit berekenen aan de hand van het aantal besmettingen.

Nu is dit het getal van 5 Juno, net nadat iedereen zich dus kon laten testen, dwz dat er ineens veel meer positieve resultaten waren.
pi_193754594
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
aurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert.
Inderdaad: Maurice de Hond agendeert meer dan dat hij een finale wetenschappelijke analyse levert.
pi_193754703
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef koemleit het volgende:
ik ga er echter vanuit dat ze dit berekenen aan de hand van het aantal besmettingen.

Nu is dit het getal van 5 Juno, net nadat iedereen zich dus kon laten testen, dwz dat er ineens veel meer positieve resultaten waren.
Je moet ook even naar de bandbreedte kijken. Die was eerst vrij klein. Die huidige bandbreedte is ergens tussen 0,23 en 2,18. Dat is 10 keer zo groot als 'ie bv. eind maart was. Simpelweg omdat er nauwelijks nog besmettingen zijn.
pi_193754803
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:52 schreef koemleit het volgende:

Het reproductiegetal baseren ze als ik de omschrijving zo lees op het aantal ziekenhuisopnames, niet op het aantal tests. Daar heeft het feit dat mensen zich uit eigen beweging kunnen laten testen niet direct effect op, verwacht ik. Probleem is meer dat zoals @DireStraits7 al aangeeft het aantal opnamen dusdanig laag is, dat kleine, "toevallige" fluctuaties al leiden tot een hogere gemiddelde waarde voor R.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 17:22:29 #251
416575 crew  Evenstar
pi_193754911
..... dus, zaterdag klachten, meteen gebeld voor een test. Zondag om 9:00 getest. Nu nog geen uitslag.

Ze hadden toch super veel capaciteit en kwamen er zelfs niet aan?
pi_193754923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:
..... dus, zaterdag klachten, meteen gebeld voor een test. Zondag om 9:00 getest. Nu nog geen uitslag.

Is het de testcapaciteit of callcenter van GGD waar het wachten op is?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 17:23:55 #253
5428 crew  miss_sly
pi_193754927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:

Wat duurt dat lang.
Ik heb een aantal mensen in de omgeving die toch binnen 48 uur de uitslag hadden.
Kun je ergens heen bellen om te informeren?
pi_193754984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet het nooit boris johnson dacht dat ook en is toch 180 graden gedraait van havik naar duif nadat hij deze ziekte gehad heeft. :O
Boris Johnson heb je die gast wel eens bekeken, helemaal op het moment met gigantische stress, dan is je weerstand al helemaal laag.

Vergelijk Boris met een topsporter die constant met z'n gezondheid/conditie bezig is.

Ik dacht dat men voor groepsimmuniteit ging, maar nu is het zelfs schokkend als sportlui buiten de risicogroep dat virus krijgt. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 23-06-2020 17:59:23 ]
pi_193755027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hij is inderdaad wel erg stellig, en ik heb zijn claims zelf niet kunnen onderzoeken. Dus ik ben benieuwd of er iemand is geweest die dat wel heeft gedaan.

Toch vraag ik me overigens af welke vorm van verantwoordelijkheid 'makkelijker' is. Bestuurders, of schakels binnen een organisatie, neigen zichzelf vrij makkelijk te excuseren door zichzelf (naar buiten en binnen toe) te reduceren tot onderdeel van een (complex) geheel.
pi_193755129
nvm
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 17:45:53 #257
416575 crew  Evenstar
pi_193755317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat duurt dat lang.
Ik heb een aantal mensen in de omgeving die toch binnen 48 uur de uitslag hadden.
Kun je ergens heen bellen om te informeren?
Zal morgen wel naar GGD bellen. Volgende keer regel ik het via mijn werk. Dat was 24h.

Moet morgen wel werken, nog steeds keelpijn en licht verkouden, dus kan gewoon gaan. Als het straks alsnog positief is is het wel extra kut.

Doe je alles volgens de regels ipv denken dat het niets zal zijn duurt het weer te lang...
pi_193755517
Een kennis van mij werd 2 weken terug op vrijdag getest. Zou pas dinsdag de uitslag krijgen.
Is hij vrolijk met gezin en vrienden naar de efteling geweest dag erna.

Uiteindekijk negatief maar door dit soort idioten moet je dus zelfde dag nog uitslag hebben.
pi_193755534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zal morgen wel naar GGD bellen. Volgende keer regel ik het via mijn werk. Dat was 24h.

Moet morgen wel werken, nog steeds keelpijn en licht verkouden, dus kan gewoon gaan. Als het straks alsnog positief is is het wel extra kut.

Doe je alles volgens de regels ipv denken dat het niets zal zijn duurt het weer te lang...
Waar ik werk is het 6 uur. Middags testen 's avonds uitslag.
Maar ik zou niet zo 123 gaan werken morgen. Werken met milde klachten zonder negatieve testuitslag wordt bij ons echt niet gewaardeerd.
pi_193755586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is het niet bij twijfel of in afwachting van uitslag niet gaan werken?
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:02:45 #261
5428 crew  miss_sly
pi_193755670
https://www.welingelichte(...)jVHrd4IZpvAm00NJttzg

Dus heel veel kan en mag weer, maar de 1,5 meter afstand blijft, naast handen wassen, en een gezondheidscheck.

De mensen die zo tegen die anderhalve meter zijn, kunnen die hiermee leven?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:03:14 #262
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193755683
Dus kleinschalige foodfestivalletjes zouden vanaf 1 juli wel kunnen? Met 1.5 meter in achtneming en bijvoorbeeld tegen reservering?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:04:42 #263
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193755716
Maximum bezoekersaantal gaat er óók nog af. Zo goed als alles kan dus weer. Ik mag toch aannemen dat nu iedereen gelukkig is.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:05:27 #264
5428 crew  miss_sly
pi_193755732
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:03 schreef ondeugend het volgende:
Dus kleinschalige foodfestivalletjes zouden vanaf 1 juli wel kunnen? Met 1.5 meter in achtneming en bijvoorbeeld tegen reservering?
En voldoende in- en uitgangen en sanitaire voorzieningen om rijen te voorkomen.
En zelfs zonder reservering, als ik het zo lees.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:06:26 #265
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193755748
In principe kan alles weer zolang 1.5 meter gewaarborgd kan worden
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:06:38 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193755757
Bizarre timing trouwens wel als je tegelijkertijd leest dat delen van Duitsland opnieuw in lockdown gaan omdat het aantal besmettingen daar weer de lucht in schiet.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:07:36 #267
5428 crew  miss_sly
pi_193755774
Tegelijkertijd gaat 4 juli in de UK weer heel veel open.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:07:37 #268
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193755775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En voldoende in- en uitgangen en sanitaire voorzieningen om rijen te voorkomen.
En zelfs zonder reservering, als ik het zo lees.
Maar als organisatie wil je natuurlijk voorkomen dat er meer mensen rondlopen. Een entree vragen of reserveren is dan wel verstandig lijkt me. Voor alle betrokkenen
pi_193755782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

Dus heel veel kan en mag weer, maar de 1,5 meter afstand blijft, naast handen wassen, en een gezondheidscheck.

Als dit waar is begint het erop te lijken. Ik zou alleen buiten wat versoepeling op de 1,5 meter zelf willen zien.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:08:01 #270
5428 crew  miss_sly
pi_193755793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Maar als organisatie wil je natuurlijk voorkomen dat er meer mensen rondlopen. Een entree vragen of reserveren is dan wel verstandig lijkt me. Voor alle betrokkenen
Kan, maar ik lees in het artikel net dat het verplicht is.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:08:17 #271
5428 crew  miss_sly
pi_193755802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dit waar is begint het erop te lijken. Ik zou alleen buiten wat versoepeling op de 1,5 meter zelf willen zien.
Waarom?
pi_193755868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat praktisch alle serieuze haarden waar ik van heb gehoord binnen ontstonden. Ik heb nog niemand hard zien maken dat afstandsregels zo nauw komen in de buitenlucht.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:12:14 #273
5428 crew  miss_sly
pi_193755876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Omdat praktisch alle serieuze haarden waar ik van heb gehoord binnen ontstonden. Ik heb nog niemand hard zien maken dat afstandsregels zou nauw komen in de buitenlucht.
Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter? Is die niet nog een tijdje vol te houden?
Er is immers ook nog geen onomstotelijk bewijs dat het geen enkel risico geeft buiten.
pi_193755878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:06 schreef hooibaal het volgende:
Bizarre timing trouwens wel als je tegelijkertijd leest dat delen van Duitsland opnieuw in lockdown gaan omdat het aantal besmettingen daar weer de lucht in schiet.
onzin natuurlijk, ook in Duitsland is het "onder controle". En precies de tactiek die Nederland ook wil gaan uitvoeren, ja er zullen waarschijnlijk "uitbraakjes" komen, maar die willen ze dan zsm doven.
Door middel van snel veel testen, contactonderzoek, en eventueel lokale lockdown maatregelen, zoals Duitsland dit ook doet nu.

(nu weet ik wel dat dit in eerste instantie in Brabant ook de bedoeling was, maar faliekant mislukt :'), maar toch heb ik er nu meer vertrouwen in)
pi_193755911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter? Is die niet nog een tijdje vol te houden?
Nouja omdat juist álles in het beleid om die 1,5 meter is heengebouwd. 1,5 meter is niet maar één van de maatregelen, het is DE maatregel.
Hij is zeker nog een tijdje vol te houden, maar als het niet hoeft dan liever niet.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:15:03 #276
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193755920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:12 schreef miss_sly het volgende:
Maar als er zoveel versoepeld wordt en zoveel weer kan, waarom dan de focus op die 1,5 meter?
Omdat mensen graag wat te zeiken hebben. Muh freedom.

Wees verdorie gewoon eens blij met alles wat er weer mag.
pi_193755922
quote:
Het kabinet neemt natuurlijk wel de vrijheid om nieuwe (eventueel lokale) maatregelen te nemen als dat nodig is. Lokale uitbraken zijn toch niet te voorkomen.
pi_193755923
Dat wordt een stormloop in het najaar als de halve bevolking met lichte verkoudheidsklachren rondloopt.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:16:07 #279
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193755935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan, maar ik lees in het artikel net dat het verplicht is.
Klopt. Maar als je nu nog wat door laat gaan in augustus bijvoorbeeld op muziek en eten gebied buiten in een park dan lijkt het me alleen op die manier mogelijk
pi_193755978
quote:
Wat een onzin man. Dat heeft niks te maken met gedane versoepelingen maar met een slachthuis.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:29:08 #281
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193756111
Net bij 1Vandaag: de meerderheid steunt de anderhalvemetermaatschappij.
pi_193756223
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
Achja, als men gemiddeld ook zo denkt:

https://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797(20)30213-0/fulltext
quote:
Median perceived risk was 10.00% for COVID-19 infection and 5.00% for infection fatality
Kijk ik daar niet raar van op.

Een zekere MdH liet vergelijkbare resultaten zien, maargoed die laat ik achterwege anders wordt er weer op de man gespeeld wat deze opmerkelijke resultaten zou overschaduwen.
pi_193756224
quote:
Hoe grote meerderheid? Want het ligt in de lijn der verwachting dat de steun eerder af dan toeneemt over de tijd.
zie email 27 oktober
pi_193756228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

Wel een goede stap. Ben daar best tevreden over. Ik vraag me alleen af of de horeca er bijvoorbeeld echt heel veel mee op schiet. Of de cultuursector. Veel zalen/restaurants zullen alsnog aardig wat minder mensen kunnen ontvangen zolang die 1,5 meter blijft staan. Fijn dat je nu meer dan 100 personen binnen mag hebben, maar met die 1,5 meter kun je alsnog maar een beperkt aantal mensen kwijt.

Vergis je niet; ik denk echt dat die 1,5 meter wel wat toevoegt binnen. Ik snap het dus wel. Voor buiten sta ik er minder achter, maar probeer alleen maar te zeggen dat het voor veel ondernemers e.d. niet heel veel verschil gaat maken. Denk ik. Ik run geen restaurant en run geen bios/theater, dus geen idee hoe die er in staan.
pi_193756234
quote:
Geloof er geen reet van.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:38:05 #286
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193756242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe grote meerderheid? Want het ligt in de lijn der verwachting dat de steun eerder af dan toeneemt over de tijd.
64% kan er prima mee leven.
pi_193756272
Werd ook wel tijd zeg. Cijfers stellen allang niks meer voor. Gewoon simpelere regels ipv allemaal verschillende regels. Voor de horeca ook wel fijner nu ze gewoon meer mensen mogen ontvangen (oke nog steeds wel met die 1,5 meter).
pi_193756273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee dat staat er niet.
quote:
Een kwart (27 procent) staat achter die eis en vindt dat de coronamaatregelen per direct opgeschort moeten worden. Bijna tweederde (64 procent) vindt dat niet.
Dat is wel even wat anders. Niet aan de haal gaan met percentages.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:41:05 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193756284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Omdat mensen graag wat te zeiken hebben. Muh freedom.

Wees verdorie gewoon eens blij met alles wat er weer mag.
Dit.
pi_193756291
quote:

[..]

quote:
De organisator van het protest op het Malieveld, Virus Waanzin, voert deze week een kort geding tegen de staat over de coronamaatregelen. Eén van de standpunten van de actievoerders is dat de overheid per direct een einde maakt aan de huidige coronamaatregelen. Dat betekent vooral dat ze de huidige afstandsregel van 1,5 meter willen opheffen. Een kwart (27 procent) staat achter die eis en vindt dat de coronamaatregelen per direct opgeschort moeten worden. Bijna tweederde (64 procent) vindt dat niet.
Dat wil nog niet zeggen dat ze er 'prima mee kunnen leven' hoor. Ik lees alleen dat 64% vindt dat ze niet persee direct opgeschort moeten worden.
pi_193756298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat staat er niet.
[..]

Dat is wel even wat anders. Niet aan de haal gaan met percentages.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat ze er 'prima mee kunnen leven' hoor. Ik lees alleen dat 64% vindt dat ze niet persee direct opgeschort moeten worden.
Twee zielen, een gedachte :D
zie email 27 oktober
pi_193756312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Twee zielen, een gedachte :D
O+
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:42:39 #293
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193756313
quote:
Dat is mooi om te horen, houden zo!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193756322
Oh en nu eens tijd om de regels in overeenstemming te brengen met de praktijk. Die boetes voor de anderhalve meter mogen wat mij betreft de geschrapt worden (of lig pas vanaf een mannetje of 5 a 10) Of we moeten gaan handhaven. Die onzekerheid is belachelijk.
zie email 27 oktober
pi_193756324
quote:

[..]

Nee, die vinden dat de 1,5 meter niet direct afgeschaft moeten worden. Ik ben ook tegen het aanhouden van die 1,5 meter op deze manier maar niet per direct. Afbouwen. Te beginnen buiten.
pi_193756371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Valt behoorlijk tegen die steun voor de maatregelen als je het zo leest in dat artikel van 1vandaag, vandaar dat het kabinet wel moet komen met wat extra versoepelingen.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:47:45 #297
5428 crew  miss_sly
pi_193756390
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel een goede stap. Ben daar best tevreden over. Ik vraag me alleen af of de horeca er bijvoorbeeld echt heel veel mee op schiet. Of de cultuursector. Veel zalen/restaurants zullen alsnog aardig wat minder mensen kunnen ontvangen zolang die 1,5 meter blijft staan. Fijn dat je nu meer dan 100 personen binnen mag hebben, maar met die 1,5 meter kun je alsnog maar een beperkt aantal mensen kwijt.

Vergis je niet; ik denk echt dat die 1,5 meter wel wat toevoegt binnen. Ik snap het dus wel. Voor buiten sta ik er minder achter, maar probeer alleen maar te zeggen dat het voor veel ondernemers e.d. niet heel veel verschil gaat maken. Denk ik. Ik run geen restaurant en run geen bios/theater, dus geen idee hoe die er in staan.
Ik denk dat dit een mooie eerste stap is. En als dan alles nog steeds zo goed gaat als nu, is de volgende stap om de 1,5 meter buiten los te laten. Aangezien de nu aangekondigde versoepeling wel echt heel veel meer ruimte geeft, lijkt het met verstandig eerst even te kijken hoe zich dat ontwikkelt. Hopelijk en waarschijnljik goed, maar hopelijk en waarschijnlijk zijn geen zaken om met zekerheid op te bouwen.
pi_193756423
quote:
Mij hebben ze niets gevraagd hoor :O _O-
pi_193756439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een mooie eerste stap is. En als dan alles nog steeds zo goed gaat als nu, is de volgende stap om de 1,5 meter buiten los te laten. Aangezien de nu aangekondigde versoepeling wel echt heel veel meer ruimte geeft, lijkt het met verstandig eerst even te kijken hoe zich dat ontwikkelt. Hopelijk en waarschijnljik goed, maar hopelijk en waarschijnlijk zijn geen zaken om met zekerheid op te bouwen.
Ach straks is het virus toch verdwenen, tenminste, afgezwakt tot een snotneus.

https://eenvandaag.avrotr(...)nlijk-milder-worden/
pi_193756468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee, die vinden dat de 1,5 meter niet direct afgeschaft moeten worden. Ik ben ook tegen het aanhouden van die 1,5 meter op deze manier maar niet per direct. Afbouwen. Te beginnen buiten.
Nou ja, het is ook niet of die maatregel zo enorm strikt is buiten.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:52:43 #301
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193756484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:
Oh en nu eens tijd om de regels in overeenstemming te brengen met de praktijk. Die boetes voor de anderhalve meter mogen wat mij betreft de geschrapt worden (of lig pas vanaf een mannetje of 5 a 10) Of we moeten gaan handhaven. Die onzekerheid is belachelijk.
Het is nodig of het is niet nodig. En aangezien het OMT duidelijk van mening is dat het nodig is (want de regels blijven er) dan moet je ook handhaven. Anders houdt binnen de kortste keren helemaal niemand zich er meer aan. Het is nu al een puinhoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')