abonnement Unibet Coolblue
pi_193736664
Welkom in GereDathans positiviteitstopic met cijfers!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Het verschil met het COR / Positiviteits topic #4 is dat hier positieve cijfers over - dalende - dodenaantallen mogen worden gepost, wat daar niet mag.

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers:
https://www.bddataplan.nl/corona/

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Het doel van dit topic is positief nieuws onderbouwen met cijfers. Het volgen van positief nieuws dat ook gewoon waar is, kan veel schelen voor je gemoedstoestand.

In dit topic meldt @Federer-fan dagelijks 1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC en 2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE.[1] Verder geeft hij de - absolute en relatieve - wijzigingen in deze cijfers aan ten opzichte van eerdere dagen en weken.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 06-07-2020 15:44:12 ]
pi_193736679
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 22 juni 2020

Positief geteste personen
49.658*

(+69)
Ziekenhuisopnames 11.851

(+2)

Overleden personen
6.090** (+0)
0 overledenen lieve mensen!! 0 !!! NUL!

Natuurlijk wordt er vast nog iets bijgesteld, maar het is echt een mooie mijlpaal om 0 te zien, heerlijk!!
pi_193736689
Overigens is @Federer-fan 's naam uit de TT gehaald op zijn eigen verzoek :)

Ik heb de OP wat bijgewerkt zodat deze makkelijker met de topics mee kan gaan en die hopelijk wel recht doet aan de inzet van @Federer-fan, het wordt ontzettend gewaardeerd dat hij ons dagelijks update met alle cijfers!

Er zou ook een nieuwe topictitel mogen komen, mijn naam staat er nu nog in om het verschil aan te geven met de andere topics. Maar ik ben zeker niet de enige die hier regelmatig zijn positieve posts plaatst! Als iemand een leuke suggestie heeft dan houd ik mij aanbevolen!
  maandag 22 juni 2020 @ 14:01:54 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193736719
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:55 schreef GereDathan het volgende:
0 overledenen lieve mensen!! 0 !!! NUL!

Natuurlijk wordt er vast nog iets bijgesteld, maar het is echt een mijlpaal om 0 te zien, heerlijk!!
Heerlijk inderdaad *O*
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193736854
_O_ 0 _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193736855
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

0 overledenen lieve mensen!! 0 !!! NUL!

Natuurlijk wordt er vast nog iets bijgesteld, maar het is echt een mooie mijlpaal om 0 te zien, heerlijk!!
Geweldig nieuws! Al 3 dagen op 0 nu. Mocht er nog wat bij komen verwacht ik niet dat het voor alle 3 de dagen is. Dit is echt een mijlpaal in de pandemie cijfers voor Nederland.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193736887
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:59 schreef GereDathan het volgende:
Overigens is @:Federer-Fan 's naam uit de TT gehaald op zijn eigen verzoek :)

Ik heb de OP wat bijgewerkt zodat deze makkelijker met de topics mee kan gaan en die hopelijk wel recht doet aan de inzet van @:Federer-Fan, het wordt ontzettend gewaardeerd dat hij ons dagelijks update met alle cijfers!

Er zou ook een nieuwe topictitel mogen komen, mijn naam staat er nu nog in om het verschil aan te geven met de andere topics. Maar ik ben zeker niet de enige die hier regelmatig zijn positieve posts plaatst! Als iemand een leuke suggestie heeft dan houd ik mij aanbevolen!
Misschien kan het topic veranderen naar het Dashboard Positiviteittopic met cijfers.
Maar het hoeft van mij niet hoor. Vind het zo ook prima. Als het maar positief is.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193736903
:D :D :D
pi_193736986
Wat overigens heel positief om te zien is, is het overzicht van het aantal testen en de uitslagen daarvan per week.



Moet je eens kijken hoeveel we nu testen (58.064) ten opzichte van het hoogtepunt in maart (24.745). En als je dan ziet dat er nu 1 procent positief test, dan is dat echt een gigantische vooruitgang!
pi_193737401
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:10 schreef vosss het volgende:
_O_ 0 _O_
Geeft toch een beetje het gevoel alsof we het EK hadden gewonnen.
Tap tap tap
pi_193737607
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Geeft toch een beetje het gevoel alsof we het EK hadden gewonnen.
Ik ben vooral blij dat we met zijn allen het voor elkaar hebben gekregen om het virus klein te maken. We zijn er natuurlijk nog niet, maar eind maart had ik echt het idee dat we met zijn allen ten onder zouden gaan. Ook alle maatregelen die toen in rap tempo over ons heen kwamen.

Van het weekend voor het eerst dit jaar naar een pretpark geweest, normaal gaan we vanaf april geregeld. En ondanks dat we de maatregelen in acht namen heb ik geen moment het gevoel gehad dat we beperkt waren. Natuurlijk waren er wat looproutes en ontsmettingsmiddelen, maar het voelde heel natuurlijk allemaal. Was echt een fijne dag met mooi weer en lekkere ontspanning, echt iets waar we aan toe waren hier thuis.

Zoals gezegd, we zijn er nog niet. Maar we hebben het virus nu zo klein dat het houdbaar is, als we heel stevig zouden doorzetten dan zouden we er met een paar weken echt vanaf kunnen zijn. Dat is niet haalbaar ben ik bang, maar dat geeft niet. De huidige cijfers geven ruimte om wat normaler te gaan leven allemaal. Woensdag komt er weer een persco, ik verwacht ook nog wel wat kleine versoepelingen en groen licht voor de sportscholen en kinderen tot 12 jaar ook weer binnen sporten.

Zoals je zegt, het voelt als een overwinning allemaal. Trots op de meeste Nederlanders dat we dit bereikt hebben!
  maandag 22 juni 2020 @ 16:42:11 #12
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193738808
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

0 overledenen lieve mensen!! 0 !!! NUL!

Natuurlijk wordt er vast nog iets bijgesteld, maar het is echt een mooie mijlpaal om 0 te zien, heerlijk!!
Das echt mega goed om te lezen yes heerlijk


quote:
Goedemorgen! Prima cijfers weer de afgelopen dagen, hopelijk zet dit door en krijgt @AlwaysConnected gelijk met 0 op 1 juli!

Ik hoef eigenlijk nooit gelijk alleen zou ik het nu echt heel graag willen krijgen.


GGD Fryslân: "We verwachten geen tweede grote coronagolf"
Bron:
https://www.grootsneek.nl(...)HCDMtVAa5TnxfKFvm6yM


Dit is natuurlijk heel positief, alleen is het zo wel erg lastig wie je moet geloven?

GGD , RIVM, wetenschappers, virologen

Graag met een gezicht spreken lijkt mij stuk beter

[ Bericht 22% gewijzigd door AlwaysConnected op 22-06-2020 20:22:07 ]
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:05:24 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193747839
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:42 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Das echt mega goed om te lezen yes heerlijk
[..]

Ik hoef eigenlijk nooit gelijk alleen zou ik het nu echt heel graag willen krijgen.

GGD Fryslân: "We verwachten geen tweede grote coronagolf"
Bron:
https://www.grootsneek.nl(...)HCDMtVAa5TnxfKFvm6yM

Dit is natuurlijk heel positief, alleen is het zo wel erg lastig wie je moet geloven?

GGD , RIVM, wetenschappers, virologen

Graag met een gezicht spreken lijkt mij stuk beter

Je bedoelt "met één mond spreken"?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:05:37 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193747840
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
69 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een zevende van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 10 ten opzichte van gisteren (een daling van 12,7%), en gisteren was geen wijziging ten opzichte van eergisteren. Er is dus weer een daling na een dag stilstand.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 67 dagen is (1.090 -/- 67 =) 1.021. De gemiddelde daling per dag over de laatste 67 dagen is (1.021 : 67 =) 15,2. Dat is in totaal een daling van 93,4%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 67 dagen blijft 1,4%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 36 naar 35.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
293 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is geen wijziging ten opzichte van gisteren, en gisteren was een daling van 2 ten opzichte van eergisteren (een daling van 0,7%). De daling is dus even tot stilstand gekomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 40 dagen is (810 -/- 293 =) 517. De gemiddelde daling per dag over de laatste 40 dagen is (517 : 40 =) 13,0. Dat is in totaal een daling van 63,8%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 40 dagen is 1,6%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 1,3 is (was 2);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 1,7 is (was 4,7);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,4 is (was 0,5);
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen per 100.000 inwoners 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,56 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193748187
Wow, 10 mensen minder weer op de IC. Dat gaat echt keihard omlaag, en we gaan langzaam weer gelijk lopen met LCPS.
pi_193748195
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik hoef eigenlijk nooit gelijk alleen zou ik het nu echt heel graag willen krijgen.
Als je gelijk krijgt heb ik een stel smileys voor je klaarstaan waar je U tegen zegt *O*
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:15:13 #17
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193748311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je gelijk krijgt heb ik een stel smileys voor je klaarstaan waar je U tegen zegt *O*
ik blijf met je mee hopen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_193748444
0 mensen op de IC lijkt me best onhaalbaar, aangezien er ook steeds nog wel 1 of 2 bij komen.
Maar als het rond de 20 is dan denk ik dat we een heel mooi plateau hebben gehaald, dat zou neerkomen op gemiddeld 1 nieuw persoon per dag en gemiddeld 3 weken op de IC.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:38:04 #19
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193748537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je bedoelt "met één mond spreken"?
je dat ;-)

dit is nu redelijk verwarrend als ggd iets anders zegt dan rivm


quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:27 schreef Hannnnn het volgende:
0 mensen op de IC lijkt me best onhaalbaar, aangezien er ook steeds nog wel 1 of 2 bij komen.
Maar als het rond de 20 is dan denk ik dat we een heel mooi plateau hebben gehaald, dat zou neerkomen op gemiddeld 1 nieuw persoon per dag en gemiddeld 3 weken op de IC.
ze nooit nooit in deze tijden met deze corona weet je het nooit
(ik vermoed zelf ook van niet)
we blijven echt hopen *O* dat het lukt
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:47:11 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193748610
Zou mooi zijn als we vandaag door de grens van 5 miljoen recoveries gaan wereldwijd.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:16:56 #21
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193750378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou mooi zijn als we vandaag door de grens van 5 miljoen recoveries gaan wereldwijd.
Ja dat zou heerlijk zijn denkt dat we er misschien als zitten als ieder land het goed zou bijhouden
pi_193752985
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 23 juni 2020

Positief geteste personen
49.722*

(+70)
Ziekenhuisopnames 11.853

(+3)

Overleden personen
6.095** (+5)
pi_193752999
Mooie cijfers weer! Ziekenhuisopnames zijn van 20 (1) en 21 (2) juni.
pi_193753553
IC -11 volgens lcps.
pi_193755901
Lees net dat we morgen te horen krijgen dat we niet van 30 naar 100 personen gaan ophogen per 1 juli.

Neeeeee! Dat is positief! Want de grens gaat helemaal weg, zolang er maar 1,5 meter afstand gehouden wordt! Dat is echt heel goed nieuws voor evenementen, horeca en de voetbal. Maar nog veel beter nieuws voor bruiloften en uitvaarten.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:36:33 #26
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193756213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:13 schreef GereDathan het volgende:
Lees net dat we morgen te horen krijgen dat we niet van 30 naar 100 personen gaan ophogen per 1 juli.

Neeeeee! Dat is positief! Want de grens gaat helemaal weg, zolang er maar 1,5 meter afstand gehouden wordt! Dat is echt heel goed nieuws voor evenementen, horeca en de voetbal. Maar nog veel beter nieuws voor bruiloften en uitvaarten.
Dat zat zeker in de lijn der verwachtingen. Wel blij om dat het weer stuk normaal word.
pi_193756327
Yessss
Ik heb mijn bruiloft moeten verplaatsen van mei naar september dus dit is heel goed nieuws.
We moeten nog even goochelen met de 1,5m maar dit is al een zorg minder.
pi_193759383
Waar 1.5 meter losgelaten wordt zou je verplicht mondkapjes moeten dragen.. Want in een dichte zaal vol met mensen die ongeveer 1.5 meter houden dan ga je geheid een superspread event krijgen.

Die zooi blijft toch echt in de lucht hangen. Nu in de openlucht is het allemaal prima, maar als het straks in het najaar en winter binnen is dan gaat dat zeker niet goed zijn.
pi_193759427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:50 schreef Xenorium het volgende:
Waar 1.5 meter losgelaten wordt zou je verplicht mondkapjes moeten dragen.. Want in een dichte zaal vol met mensen die ongeveer 1.5 meter houden dan ga je geheid een superspread event krijgen.

Die zooi blijft toch echt in de lucht hangen. Nu in de openlucht is het allemaal prima, maar als het straks in het najaar en winter binnen is dan gaat dat zeker niet goed zijn.
Ik heb laatst een half uur in de trein gezeten met een mondkapje, dat is dermate warm dat ik niet denk dat mensen dat waar dan ook voor hun plezier gaan doen
pi_193760694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:50 schreef Xenorium het volgende:
Waar 1.5 meter losgelaten wordt zou je verplicht mondkapjes moeten dragen.. Want in een dichte zaal vol met mensen die ongeveer 1.5 meter houden dan ga je geheid een superspread event krijgen.

Die zooi blijft toch echt in de lucht hangen. Nu in de openlucht is het allemaal prima, maar als het straks in het najaar en winter binnen is dan gaat dat zeker niet goed zijn.
Prima discussie, maar dit voor dit topic :)
pi_193760707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:43 schreef Hannnnn het volgende:
Yessss
Ik heb mijn bruiloft moeten verplaatsen van mei naar september dus dit is heel goed nieuws.
We moeten nog even goochelen met de 1,5m maar dit is al een zorg minder.
Per 1 september kan de wereld er weer heel anders uit zien *O*
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
pi_193761507
Ik zie alleen maar positieve cijfers de laatste dagen en gisteren stond Reproductiegetal van het Corona Dashboard nog op 0,53 als ik me niet vergis, maar zie nu net dat het Reproductiegetal op 1,05 staat inmiddels. Klopt dat wel, vind het nogal vreemd met de cijfers van de laatste dagen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:27:14 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193763405
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
67 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een zevende van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 2 ten opzichte van gisteren (een daling van 2,9%), en gisteren was een daling van 10 ten opzichte van eergisteren (een daling van 12,7%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 68 dagen is (1.090 -/- 67 =) 1.023. De gemiddelde daling per dag over de laatste 68 dagen is (1.021 : 68 =) 15,0. Dat is in totaal een daling van 93,9%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 68 dagen blijft 1,4%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gestegen, van 35 naar 36.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
292 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 0,3%), en gisteren was geen wijziging ten opzichte van eergisteren. Er is dus weer een lichte daling.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 41 dagen is (810 -/- 292 =) 518. De gemiddelde daling per dag over de laatste 41 dagen is (518 : 41 =) 12,6. Dat is in totaal een daling van 64,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 41 dagen blijft 1,6%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2 is (was 1,3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2,3 is (was 1,7);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,6 is (was 0,4);
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen per 100.000 inwoners 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) maar liefst 1,02 is (was 0,56, dus het is bijna verdubbeld).

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193763620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:39 schreef BorTheWolf het volgende:
Ik zie alleen maar positieve cijfers de laatste dagen en gisteren stond Reproductiegetal van het Corona Dashboard nog op 0,53 als ik me niet vergis, maar zie nu net dat het Reproductiegetal op 1,05 staat inmiddels. Klopt dat wel, vind het nogal vreemd met de cijfers van de laatste dagen.
Dat cijfer loopt enorm achter, huidige is op eerste week van juni gebaseerd
  Public Relations / Redactie Film woensdag 24 juni 2020 @ 08:57:39 #35
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193764114
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat cijfer loopt enorm achter, huidige is op eerste week van juni gebaseerd
Dat staat niet bij de duiding. Zeer onduidelijk en gevaarlijk ook.
pi_193764179
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat staat niet bij de duiding. Zeer onduidelijk en gevaarlijk ook.
Dat staat er wel bij als je de uitleg openklapt.
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:29:14 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193764457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:16 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ja dat zou heerlijk zijn denkt dat we er misschien als zitten als ieder land het goed zou bijhouden
We zijn door die 5 miljoen heen intussen :)
pi_193764484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat staat niet bij de duiding. Zeer onduidelijk en gevaarlijk ook.
Je kan het sowieso zien jn de grafiek
  Public Relations / Redactie Film woensdag 24 juni 2020 @ 10:15:47 #39
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193765047
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je kan het sowieso zien jn de grafiek
Ik heb het gezien. Wat mij betreft zou het direct bij het getal moeten staan, R per (Datum). Nu suggereert het dashboard dat het het actuele reproductiecijfer is terwijl dat dus niet zo is.
pi_193772362
Sorry, het was heel druk vandaag.

Cijfers mooi en fijne persco nu, veel versoepelingen. 1,5 meter blijft, en dat is prima. Daar is goed mee te leven voor veel mensen denk ik.
pi_193774540
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat cijfer loopt enorm achter, huidige is op eerste week van juni gebaseerd
Dank
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193775832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:26 schreef GereDathan het volgende:
Sorry, het was heel druk vandaag.

Cijfers mooi en fijne persco nu, veel versoepelingen. 1,5 meter blijft, en dat is prima. Daar is goed mee te leven voor veel mensen denk ik.
De nieuwe regels per 1-7 zijn een goede vooruitgang.

De 1,5 mtr is leuk alleen nergens te doen, pak onze stoepen , fietspaden en winkels klinkt leuk maar 95% werkt het niet.

Het is voorlopig natuurlijk wel nog nodig om de cijfers laag te houden.
pi_193776936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:26 schreef GereDathan het volgende:
Sorry, het was heel druk vandaag.

Cijfers mooi en fijne persco nu, veel versoepelingen. 1,5 meter blijft, en dat is prima. Daar is goed mee te leven voor veel mensen denk ik.
ja ok, het is een positief topic .En tuurlijk is het mooi dat er weer meer mag. Maar dit snap ik even niet helemaal: "Wel moet buiten het sporten om, dus ook direct nadat een training of wedstrijd is afgelopen, 1,5 meter afstand tussen sporters onderling worden aangehouden." (bron nu.nl) . Dus ik lig eerst te rollebollen met iemand van mn mma-clubje, krijg diegene zijn/haar zweet en weet ik het wat op me... maar meteen na de les moeten we weer afstand houden :') Ja want tijdens het sporten kun je niet besmet raken, daarna wel? :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:03:48 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193777887
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
65 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een zevende van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 2 ten opzichte van gisteren (een daling van 3,0%), en gisteren was een daling van 2 ten opzichte van eergisteren (een daling van 2,9%). De daling is dus (in absolute zin) gelijkgebleven.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 69 dagen is (1.090 -/- 65 =) 1.025. De gemiddelde daling per dag over de laatste 69 dagen is (1.025 : 69 =) 14,9. Dat is in totaal een daling van 94,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 69 dagen blijft 1,4%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gelijkgebleven, op 36.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
267 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van maar liefst 25 ten opzichte van gisteren (een daling van 8,6%), en gisteren was een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 0,3%). De daling is dus toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 42 dagen is (810 -/- 267 =) 543. De gemiddelde daling per dag over de laatste 42 dagen is (543 : 42 =) 13,0. Dat is in totaal een daling van 67,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 42 dagen blijft 1,6%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 1 is (was 2);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 3,3 is (was 2,3);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,5 is (was 0,6);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 is (was 1,02).

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193779971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:59 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

De nieuwe regels per 1-7 zijn een goede vooruitgang.

De 1,5 mtr is leuk alleen nergens te doen, pak onze stoepen , fietspaden en winkels klinkt leuk maar 95% werkt het niet.

Het is voorlopig natuurlijk wel nog nodig om de cijfers laag te houden.
De intentie is 1,5 meter. Dat dat niet altijd kan, dat gaf Mark Rutte ook aan. Maar ik zie het zo, als je 10x afstand moet houden en het lukt 9x wel en 1x niet, dan heb je alsnog 90% minder kans op een besmetting.
pi_193780023
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja ok, het is een positief topic .En tuurlijk is het mooi dat er weer meer mag. Maar dit snap ik even niet helemaal: "Wel moet buiten het sporten om, dus ook direct nadat een training of wedstrijd is afgelopen, 1,5 meter afstand tussen sporters onderling worden aangehouden." (bron nu.nl) . Dus ik lig eerst te rollebollen met iemand van mn mma-clubje, krijg diegene zijn/haar zweet en weet ik het wat op me... maar meteen na de les moeten we weer afstand houden :') Ja want tijdens het sporten kun je niet besmet raken, daarna wel? :')
Ik denk dat dit met name geldt voor sporten als hockey, voetbal, basketbal of turnen. Dat doe je meestal in de buitenlucht of grote zaal, daar heb je sowieso dus goede ventilatie. De kleedkamer is vaak hutje mutje, klein, geen ventilatie en een hoop oppervlaktes die je aanraakt.

Het is heel lastig om voor elke sport een aparte regel te maken. Ook de sportclubs moeten hun verantwoordelijkheden nemen. Misschien is het bij bijvoorbeeld MMA niet verstandig nog om daadwerkelijk met elkaar te stoeien, een alternatieve vorm van training zou uitkomst kunnen bieden.

Maar dat is met alles, je kan niet 1 regel maken die in alle situaties toe te passen is. Dat is het lastige van deze hele situatie.

Je moet het zoals je zegt positief zien, voor het gros van Nederland betekenen de versoepelingen dat het leven weer normaler wordt. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, en we moeten met zijn allen kijken of we die linksom of rechtsom toch kunnen laten meeprofiteren van de versoepelingen. Maar we gaan het helaas nooit 100% goed kunnen doen, er zal altijd een sport blijven die lastig is of een bejaarde die eenzaam is.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:10:38 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193780033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De intentie is 1,5 meter. Dat dat niet altijd kan, dat gaf Mark Rutte ook aan. Maar ik zie het zo, als je 10x afstand moet houden en het lukt 9x wel en 1x niet, dan heb je alsnog 90% minder kans op een besmetting.
Die 1,5 meter is van zoveel variabelen afhankelijk dat je de ene situatie niet over de andere kunt leggen. Twee uur lang schouder aan schouder met 10 man in een kleine vergaderruimte zitten is natuurlijk heel wat anders dan in de buitenlucht in een rij staan in de Efteling, laat staan iemand vluchtig op straat passeren.
pi_193780062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 1,5 meter is van zoveel variabelen afhankelijk dat je de ene situatie niet over de andere kunt leggen. Twee uur lang schouder aan schouder met 10 man in een kleine vergaderruimte zitten is natuurlijk heel wat anders dan in de buitenlucht in een rij staan in de Efteling, laat staan iemand vluchtig op straat passeren.
Ja, en er is echt geen handhaver die gaat optreden als je op 1,2 meter staat. Je moet alles in perspectief blijven zien en trachten zoveel mogelijk de regels in acht te nemen. Dat het niet overal kan, dat gaf Mark Rutte gisteren zelf ook letterlijk aan.

We komen uit een intelligente lockdown, als iedereen zijn intelligentie blijft gebruiken dan is het echt wel te doen. Zoals je noemt die vergadering of een feestje in een zaaltje, dat is gewoon vragen om problemen. Maar in het normale dagelijkse leven kan je vaak prima afstand houden, misschien niet exact 1,5 meter al die tijd, maar gemiddeld genomen lukt het echt wel.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:25:31 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193780255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, en er is echt geen handhaver die gaat optreden als je op 1,2 meter staat. Je moet alles in perspectief blijven zien en trachten zoveel mogelijk de regels in acht te nemen. Dat het niet overal kan, dat gaf Mark Rutte gisteren zelf ook letterlijk aan.

We komen uit een intelligente lockdown, als iedereen zijn intelligentie blijft gebruiken dan is het echt wel te doen. Zoals je noemt die vergadering of een feestje in een zaaltje, dat is gewoon vragen om problemen. Maar in het normale dagelijkse leven kan je vaak prima afstand houden, misschien niet exact 1,5 meter al die tijd, maar gemiddeld genomen lukt het echt wel.
Ja klopt, en ik zie ook graag dat dit grotendeels aan mensen zelf wordt overgelaten. Ik ben geen fan van dranghekken en looproutes in winkelstraten en betutteling waarbij mensen als kleuters worden weggezet. Nog los van de vraag of er überhaupt veel risico is op virusoverdracht in de buitenlucht tussen passerende mensen. Dat was misschien in maart nog een issue toen er een ongecontroleerde explosie was van besmettingen. Maar met minder dan 100 landelijke gevallen per dag begint het nogal potsierlijk te worden.
pi_193780473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja klopt, en ik zie ook graag dat dit grotendeels aan mensen zelf wordt overgelaten. Ik ben geen fan van dranghekken en looproutes in winkelstraten en betutteling waarbij mensen als kleuters worden weggezet. Nog los van de vraag of er überhaupt veel risico is op virusoverdracht in de buitenlucht tussen passerende mensen. Dat was misschien in maart nog een issue toen er een ongecontroleerde explosie was van besmettingen. Maar met minder dan 100 landelijke gevallen per dag begint het nogal potsierlijk te worden.
Klopt, en niet enkel het aantal besmettingen is laag. We hebben ook veel geleerd van het virus.

Wat een beetje lastig is, is het feit dat een winkel maar zoveel mensen kan toelaten. Daardoor krijg je buiten rijen. Er is wel iets voor te zeggen dat ze dat proberen in goede banen te leiden met een dranghek en strepen op de grond. Maar liever zou ik dat ook niet zien, we zouden volwassen genoeg moeten zijn om het zelf op te lossen zou ik denken.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:43:56 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193780540
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, en niet enkel het aantal besmettingen is laag. We hebben ook veel geleerd van het virus.

Wat een beetje lastig is, is het feit dat een winkel maar zoveel mensen kan toelaten. Daardoor krijg je buiten rijen. Er is wel iets voor te zeggen dat ze dat proberen in goede banen te leiden met een dranghek en strepen op de grond. Maar liever zou ik dat ook niet zien, we zouden volwassen genoeg moeten zijn om het zelf op te lossen zou ik denken.
Ik heb goede hoop dat het virus hier en in de rest van Europa binnen afzienbare tijd uitdooft. Ook zonder vaccin. Misschien is dat een beetje naïef maar dit is het positiviteitstopic dus hier mag ik zoiets wel melden :)
pi_193781195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat dit met name geldt voor sporten als hockey, voetbal, basketbal of turnen. Dat doe je meestal in de buitenlucht of grote zaal, daar heb je sowieso dus goede ventilatie. De kleedkamer is vaak hutje mutje, klein, geen ventilatie en een hoop oppervlaktes die je aanraakt.

Het is heel lastig om voor elke sport een aparte regel te maken. Ook de sportclubs moeten hun verantwoordelijkheden nemen. Misschien is het bij bijvoorbeeld MMA niet verstandig nog om daadwerkelijk met elkaar te stoeien, een alternatieve vorm van training zou uitkomst kunnen bieden.

Maar dat is met alles, je kan niet 1 regel maken die in alle situaties toe te passen is. Dat is het lastige van deze hele situatie.

Je moet het zoals je zegt positief zien, voor het gros van Nederland betekenen de versoepelingen dat het leven weer normaler wordt. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, en we moeten met zijn allen kijken of we die linksom of rechtsom toch kunnen laten meeprofiteren van de versoepelingen. Maar we gaan het helaas nooit 100% goed kunnen doen, er zal altijd een sport blijven die lastig is of een bejaarde die eenzaam is.
zonder elkaar naar de grond werken is mma meer een soort kickboxen. Maar ik skip eerst wel even. Ook al waren er begin maart - toen we nog wel aan mma deden - waarschijnlijk veel meer besmettingen (in Friesland) dan nu. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193781366
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zonder elkaar naar de grond werken is mma meer een soort kickboxen. Maar ik skip eerst wel even. Ook al waren er begin maart - toen we nog wel aan mma deden - waarschijnlijk veel meer besmettingen (in Friesland) dan nu. :)
Dat is wel het vreemde, in de week voor de lockdown ben ik nog in drie grote steden geweest, heb ik in een piepklein theatertje gezeten, in bioscoopzalen, in de spits in de trein en de tram, gewoon de winkels in, in een bomvol restaurant, een superdruk museum, en nu zou ik dat niet meer durven :@
Tap tap tap
pi_193781633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat is wel het vreemde, in de week voor de lockdown ben ik nog in drie grote steden geweest, heb ik in een piepklein theatertje gezeten, in bioscoopzalen, in de spits in de trein en de tram, gewoon de winkels in, in een bomvol restaurant, een superdruk museum, en nu zou ik dat niet meer durven :@
Nu weet je de risico's, dus dat is niet gek. Vergelijk het met je kindertijd, toen had je ook amper angst (en dat is 1 van de lastige dingen aan ouder zijn). Je zou zonder angst je hand in een gasvlam houden, nu weet je beter en doe je het niet meer :)
pi_193781649
In het kader van positief nieuws!

quote:
Zorgpersoneel krijgt bonus van 1000 euro netto

Den Haag - Het zorgpersoneel dat keihard heeft moeten werken tijdens de coronacrisis, krijgt een bonus van 1000 euro, belastingvrij. Verpleegkundigen, verzorgenden en schoonmakers kunnen vanaf 1 oktober een aanvraag indienen om daar aanspraak op te maken.
Mooi gebaar! Die mensen verdienen het dubbel en dwars! Hopelijk krijgen ook nabestaanden van overleden zorgpersoneel ook de kans om dit aan te vragen, kunnen ze dan gebruiken voor bijvoorbeeld een prachtig herdenking van hun dierbare.
pi_193781821
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat is wel het vreemde, in de week voor de lockdown ben ik nog in drie grote steden geweest, heb ik in een piepklein theatertje gezeten, in bioscoopzalen, in de spits in de trein en de tram, gewoon de winkels in, in een bomvol restaurant, een superdruk museum, en nu zou ik dat niet meer durven :@
Ik ben ook nog volop uit geweest etc.

Het relativeert wel, vind ik.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:15:08 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193795696
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
58 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een twaalfde van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 7 ten opzichte van gisteren (een daling van 10,8%), en gisteren was een daling van 2 ten opzichte van eergisteren (een daling van 3,0%). De daling is dus toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 70 dagen is (1.090 -/- 58 =) 1.032. De gemiddelde daling per dag over de laatste 70 dagen is (1.032 : 70 =) 14,7. Dat is in totaal een daling van 94,7%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 70 dagen daalt iets, van 1,4% naar 1,3%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 36 naar 33.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
266 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 0,4%), en gisteren was een daling van maar liefst 25 ten opzichte van eergisteren (een daling van 8,6%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 43 dagen is (810 -/- 266 =) 544. De gemiddelde daling per dag over de laatste 43 dagen is (544 : 43 =) 12,7. Dat is in totaal een daling van 67,2%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 43
dagen blijft 1,6%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 1 blijft;
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 4 is (was 3,3);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,6 is (was 0,5);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:53:36 #58
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193795863
Het loopt langzaam lekker leeg.

Elke dag goed om te lezen
pi_193800811
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 26 juni 2020

Positief geteste personen
50.005*

(+96)
Ziekenhuisopnames 11.868

(+6)

Overleden personen
6.103** (+3)
En weer netjes onder de 100!
pi_193800862
Ik heb wel het idee dat het animo voor het topic wat begint terug te lopen nu het normale leven steeds meer op gang komt. Ook zijn er steeds minder berichten in de media, is de angst in Nederland wel redelijk weg en zien de cijfers er gewoon wel briljant goed uit.

Misschien wordt het langzamerhand tijd om wat gas terug te nemen en te stoppen met de dagelijkse cijfers, maar dat we elkaar wel af en toe was positiefs toeroepen hier en duimen dat de tweede golf uit blijft.

Of is er nog veel behoefte op dit moment? Want dan blijf ik graag actief in het topic posten :)
pi_193800903
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb wel het idee dat het animo voor het topic wat begint terug te lopen nu het normale leven steeds meer op gang komt. Ook zijn er steeds minder berichten in de media, is de angst in Nederland wel redelijk weg en zien de cijfers er gewoon wel briljant goed uit.

Misschien wordt het langzamerhand tijd om wat gas terug te nemen en te stoppen met de dagelijkse cijfers, maar dat we elkaar wel af en toe was positiefs toeroepen hier en duimen dat de tweede golf uit blijft.

Of is er nog veel behoefte op dit moment? Want dan blijf ik graag actief in het topic posten :)
Volgens mij worden er sowieso vanaf 1 juli geen dagelijkse cijfers meer gedeeld.
Tap tap tap
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:23:41 #62
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193800930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb wel het idee dat het animo voor het topic wat begint terug te lopen nu het normale leven steeds meer op gang komt. Ook zijn er steeds minder berichten in de media, is de angst in Nederland wel redelijk weg en zien de cijfers er gewoon wel briljant goed uit.

Misschien wordt het langzamerhand tijd om wat gas terug te nemen en te stoppen met de dagelijkse cijfers, maar dat we elkaar wel af en toe was positiefs toeroepen hier en duimen dat de tweede golf uit blijft.

Of is er nog veel behoefte op dit moment? Want dan blijf ik graag actief in het topic posten :)
Ik zelf blijf het mooi vinden dat deze getallen getoond worden , je eventueel bv op zaterdag en woensdag kunnen updaten ?

Als je toch tijd hebt vind ik dagelijks toch zelf echt mooi
pi_193801395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij worden er sowieso vanaf 1 juli geen dagelijkse cijfers meer gedeeld.
Klopt, dat was 1 van de redenen om de activiteit in het topic te heroverwegen. De informatie die we gaan krijgen wordt flink teruggeschroefd. Dat is positief nieuws, er is steeds minder te melden. En mijn idee is om erin mee te gaan.
pi_193801405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:23 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ik zelf blijf het mooi vinden dat deze getallen getoond worden , je eventueel bv op zaterdag en woensdag kunnen updaten ?

Als je toch tijd hebt vind ik dagelijks toch zelf echt mooi
Het wordt lastig omdat vanaf volgende week er nog maar wekelijks iets bekend wordt gemaakt, de informatievoorziening gaat opdrogen. Vandaar mijn overweging :)

Maar het is een kleine moeite om ze wekelijks te posten natuurlijk!
  vrijdag 26 juni 2020 @ 17:58:56 #65
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193804284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het wordt lastig omdat vanaf volgende week er nog maar wekelijks iets bekend wordt gemaakt, de informatievoorziening gaat opdrogen. Vandaar mijn overweging :)

Maar het is een kleine moeite om ze wekelijks te posten natuurlijk!
Dan een week post , dat zou zeker welkom zijn.

Om nou ineens dit positieve topic te laten doodbloeden is ook zonde, er is nog genoeg positieve tijd nodig
pi_193804496
quote:
Nog 39 coronapatiënten op IC's
Er liggen momenteel nog 39 coronapatiënten op de Nederlandse intensivecareafdelingen. Dat zijn er tien minder dan gisteren, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Daarnaast liggen er 584 patiënten met niet-corona-gerelateerde klachten op de IC's. Dit zijn er vijf meer dan donderdag. De totale bezetting op de IC's komt uit op 623 bedden.

Het aantal coronapatiënten op de IC's is erg laag, zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Kuipers: "Er worden nu al 2 weken dagelijks niet meer dan maximaal 2 patiënten opgenomen. Het overall aantal covidpatiënten daalt nog altijd geleidelijk. De totale IC-bezetting in de ziekenhuizen blijft onveranderd erg laag."

Op de reguliere ziekenhuisafdelingen liggen nog 190 mensen met coronaklachten.
Tap tap tap
pi_193804593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat een afname :)

Blijft wel vreemd dat er vorige week een +8 bij zat. Correctie geweest toen ofzo?
pi_193809038
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En er ligt niemand meer met corona in de Friese ziekenhuizen! *O* Ook minst aantal besmettingen so far (4) deze week. Minder! Minder! Minder! 😃
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193809332
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het wordt lastig omdat vanaf volgende week er nog maar wekelijks iets bekend wordt gemaakt, de informatievoorziening gaat opdrogen. Vandaar mijn overweging :)

Maar het is een kleine moeite om ze wekelijks te posten natuurlijk!
Krijgen we geen dagelijkse rivm updates meer van het aantal per dag ?
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193809546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb wel het idee dat het animo voor het topic wat begint terug te lopen nu het normale leven steeds meer op gang komt. Ook zijn er steeds minder berichten in de media, is de angst in Nederland wel redelijk weg en zien de cijfers er gewoon wel briljant goed uit.

Misschien wordt het langzamerhand tijd om wat gas terug te nemen en te stoppen met de dagelijkse cijfers, maar dat we elkaar wel af en toe was positiefs toeroepen hier en duimen dat de tweede golf uit blijft.

Of is er nog veel behoefte op dit moment? Want dan blijf ik graag actief in het topic posten :)
Ik post niet zoveel, maar lees elke dag dit topic. Dus GereDathan en FedererFan: veel dank voor de afgelopen maanden en hopelijk blijft dit topic doorgaan!
  zaterdag 27 juni 2020 @ 08:28:33 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193811959
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
57 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een twaalfde van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,7%), en gisteren was een daling van 7 ten opzichte van eergisteren (een daling van 10,8%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 71 dagen is (1.090 -/- 57 =) 1.033. De gemiddelde daling per dag over de laatste 71 dagen is (1.032 : 71 =) 14,5. Dat is in totaal een daling van 94,8%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 71 dagen blijft 1,3%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt blijft 33.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
275 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 9 ten opzichte van gisteren (een stijging van 3,3%), en gisteren was een daling van 1 ten opzichte van eergisteren (een daling van 0,4%). De daling is dus een stijging geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 44 dagen is (810 -/- 275 =) 535. De gemiddelde daling per dag over de laatste 44 dagen is (535 : 44 =) 12,2. Dat is in totaal een daling van 66,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 44
dagen is iets gedaald, van 1,6% naar 1,5%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,7 is (was 1);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 5 is (was 4);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,5 is (was 0,6);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193812506
57 *O*
pi_193812525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:50 schreef GereDathan het volgende:
57 *O*
Netjes hoor. Op naar de 0
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193812926
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:52 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Netjes hoor. Op naar de 0
Onder de nul dan worden er mensen opgenomen die genezen zijn haha
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:17:15 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193813219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:36 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Onder de nul dan worden er mensen opgenomen die genezen zijn haha
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193813470
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

_O-
Is toch het meest positieve scenario
pi_193813582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:36 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Onder de nul dan worden er mensen opgenomen die genezen zijn haha
_O-
pi_193813585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:31 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Krijgen we geen dagelijkse rivm updates meer van het aantal per dag ?
Helaas niet, vanaf 1 juli stopt die info.
pi_193813592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:49 schreef Wouter_261 het volgende:

[..]

Ik post niet zoveel, maar lees elke dag dit topic. Dus GereDathan en FedererFan: veel dank voor de afgelopen maanden en hopelijk blijft dit topic doorgaan!
We zullen naar wekelijks overschakelen zo te zien, graag gedaan en leuk dat je dat laat weten O+
pi_193817225
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 27 juni 2020

Positief geteste personen
50.074*

(+71)
Ziekenhuisopnames 11.868

(+1)

Overleden personen
6.105** (+2)
Dit soort cijfers word je toch blij van O+
  zaterdag 27 juni 2020 @ 17:39:58 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193817280
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dit soort cijfers word je toch blij van O+
Zeker zeker, vooral de IC's stromen in een hoog tempo leeg. Dat had ik niet verwacht. Hopelijk blijven de mensen zich goed houden aan 1,5m afstand dan wordt het nog een redelijke zomer.

Aantal besmette mensen in lijn Amsterdam - Eindhoven incl Den Haag en Utrecht is nog wel relatief hoger dan andere regio's.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 17:55:59 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193817494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

We zullen naar wekelijks overschakelen zo te zien, graag gedaan en leuk dat je dat laat weten O+
Ja, het RIVM en jullie vriend gaan naar één keer per week. Zal ik de dagcijfers wel laten staan (in spoiler tags)? Mocht er een tweede golf komen, dan zal ik het weer dagelijks bijwerken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193818874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, het RIVM en jullie vriend gaan naar één keer per week. Zal ik de dagcijfers wel laten staan (in spoiler tags)? Mocht er een tweede golf komen, dan zal ik het weer dagelijks bijwerken.
Is wel zo handig om ze te bewaren, en staan toch in een spoiler :)
pi_193818883
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zeker zeker, vooral de IC's stromen in een hoog tempo leeg. Dat had ik niet verwacht. Hopelijk blijven de mensen zich goed houden aan 1,5m afstand dan wordt het nog een redelijke zomer.

Aantal besmette mensen in lijn Amsterdam - Eindhoven incl Den Haag en Utrecht is nog wel relatief hoger dan andere regio's.
Ja gaat echt super snel. De 0 of 1 juli blijft haalbaar, dan feesten we met @AlwaysConnected :)
  zaterdag 27 juni 2020 @ 19:29:22 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193818905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, het RIVM en jullie vriend gaan naar één keer per week. Zal ik de dagcijfers wel laten staan (in spoiler tags)? Mocht er een tweede golf komen, dan zal ik het weer dagelijks bijwerken.
Er komt geen tweede golf, dus je wordt werkloos.

Bepaal zelf maar of dit goed of slecht nieuws is ;)
pi_193819446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er komt geen tweede golf, dus je wordt werkloos.

Bepaal zelf maar of dit goed of slecht nieuws is ;)
Werkeloos zijn is nog nooit zo positief geweest haha
  zaterdag 27 juni 2020 @ 21:20:29 #87
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193820677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Is wel zo handig om ze te bewaren, en staan toch in een spoiler :)
Zal ik doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er komt geen tweede golf, dus je wordt werkloos.

Bepaal zelf maar of dit goed of slecht nieuws is ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Werkeloos zijn is nog nooit zo positief geweest haha
Weten jullie het verschil tussen werkloos en werkeloos?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193820916
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja gaat echt super snel. De 0 of 1 juli blijft haalbaar, dan feesten we met @:AlwaysConnected :)
Het zo echt mega zijn ik ga ervoor 0:0
  zaterdag 27 juni 2020 @ 21:35:13 #89
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193820987
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:31 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Het zo echt mega zijn ik ga ervoor 0:0
De 0 op 1 juli?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193821037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

De 0 op 1 juli?
Mag natuurlijk ook eerder hoor

0 op IC
0 overlijden
Dit

En dit zou een extraatje zijn
0 nieuwe besmetting
0 opnames

Dat zo mega zijn
pi_193821106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
Weten jullie het verschil tussen werkloos en werkeloos?
Ja.

Er is geen verschil *O*
pi_193821585
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja.

Er is geen verschil *O*
Je mag van mij werkloos worden in dit topic dan is er niets meer aan de hand

En mogelijk kan dit tijdelijke stuk forum in de archieven van fok
pi_193821742
quote:
Het aantal coronapatiënten dat op een intensive care behandeld wordt is met 10 afgenomen vergeleken met vrijdag. Het zijn er nu 29. Op de verpleegafdelingen liggen 180 coronapatiënten, eveneens 10 minder dan vrijdag.
  zondag 28 juni 2020 @ 07:52:09 #94
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193826149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja.

Er is geen verschil *O*
Ja, wel. Werkloos betekent dat je geen werk hebt; werkeloos betekent dat je niets doet (bijvoorbeeld: "Hij keek werkeloos toe").
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 28 juni 2020 @ 07:52:29 #95
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193826151
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
56 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een twaalfde van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,8%), en gisteren was een daling van 1 ten opzichte van eergisteren (een daling van 1,7%). De daling is dus - in absolute zin - gelijk gebleven.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 72 dagen is (1.090 -/- 56 =) 1.034. De gemiddelde daling per dag over de laatste 72 dagen is (1.034 : 72 =) 14,4. Dat is in totaal een daling van 94,9%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 72 dagen blijft 1,3%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 33 naar 32.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
273Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 2 ten opzichte van gisteren (een daling van 0,7%), en gisteren was een stijging van 9 ten opzichte van eergisteren (een stijging van 3,3%). De stijging is dus een daling geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zes weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 45 dagen is (810 -/- 273 =) 537. De gemiddelde daling per dag over de laatste 45 dagen is (537 : 45 =) 11,9. Dat is in totaal een daling van 66,3%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 45
dagen blijft 1,5%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,3 is (was 0,7);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 3 is (was 5);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,4 is (was 0,5);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 28-06-2020 20:36:28 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193827241
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel. Werkloos betekent dat je geen werk hebt; werkeloos betekent dat je niets doet (bijvoorbeeld: "Hij keek werkeloos toe").
Nu ben ik verward:
quote:
Werkeloos / werkloos
Vraag
Wat is correct: Ze zit al een tijdje werkloos thuis of Ze zit al een tijdje werkeloos thuis?

Antwoord
Beide zinnen zijn correct. Werkloos is het gebruikelijkst in de betekenis 'zonder werk, zonder baan'. Werkeloos is het gebruikelijkst in de betekenis 'zonder iets te doen'.

Toelichting
Werkloos en werkeloos worden allebei in de betekenis 'zonder (betaald) werk', 'zonder baan' gebruikt. De vorm werkloos is het gebruikelijkst in deze betekenis.

(1) Ze zit al een tijdje werkloos thuis.

(2) Hij is een jaar geleden werkloos geworden.

Werkeloos heeft vooral de betekenis 'zonder iets te doen', maar werkloos komt ook weleens voor in deze betekenis.

(3) Ik ga niet werkeloos toezien hoe de boel in het honderd loopt.
pi_193827254
Maar 1 daling bij NICE, niet veel maar elke daling is een daling *O*
  zondag 28 juni 2020 @ 10:57:17 #98
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193827363
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:47 schreef GereDathan het volgende:
Maar 1 daling bij NICE, niet veel maar elke daling is een daling *O*
Yes iedereen 1 is er een
  zondag 28 juni 2020 @ 13:05:30 #99
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193828940
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nu ben ik verward:
[..]

Vanwaar de verwarring? Da's ongeveer wat ik schrijf. 'Werkloos' is gebruikelijk voor 'geen werk' en werkeloos is gebruikelijk voor 'nietsdoen'. He tis dus niet zo zwart-wit als ik het schreef. Aan de andere kant is het wel zo dat dat soort betekenissen verschuift doordat mensen het maar lang genoeg niet goed zeggen. Als mensen maar vaak genoeg 'Ik wordt' schrijven, wordt dat vanzelf de norm. En dan zeggen mensen: "Ja, maar taal verandert". En dat zeg ik: at klopt, maar je hoeft geen fouten goed te rekenen om dat te bereiken. Er komen woorden bij en er verdwijnen woorden. Prima als iets verandert, maar dan liever niet omdat mensen het verkeerd schrijven."

[ Bericht 29% gewijzigd door Federer-fan op 28-06-2020 13:38:29 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193831764
Actuele cijfers COVID-19: 28 juni 2020
Positief geteste personen

50.147*
(+74)

Ziekenhuisopnames 11.871
(+3)

Overleden personen

6.105** (+0)


PLUS NUL OVERLEDEN PERSONEN

Wat een positieve dag. Houden zo mensen


Ps sorry voor de capslock, zit aan de pils 🍺
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  zondag 28 juni 2020 @ 16:28:45 #101
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193831786
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 16:26 schreef BorTheWolf het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 28 juni 2020
Positief geteste personen

50.147*
(+74)

Ziekenhuisopnames 11.871
(+3)

Overleden personen

6.105** (+0)


PLUS NUL OVERLEDEN PERSONEN

Wat een positieve dag. Houden zo mensen


Ps sorry voor de capslock, zit aan de pils 🍺
Hoppa weer een dag zonder overlijden dmv corona heerlijk
  maandag 29 juni 2020 @ 09:30:31 #102
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193841158
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks (en vanaf 1 juli (overmorgen) wekelijks):
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
55 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een twaalfde van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 1 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,8%), en gisteren was een daling van 1 ten opzichte van eergisteren (een daling van 1,8%). De daling is dus gelijk gebleven.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen tien weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 73 dagen is (1.090 -/- 55 =) 1.035. De gemiddelde daling per dag over de laatste 73 dagen is (1.034 : 73 =) 14,2. Dat is in totaal een daling van 95,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 73 dagen blijft 1,3%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gelijk gebleven op 32.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
245 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van maar liefst 28 ten opzichte van gisteren (een daling van 10,3%), en gisteren was een daling van 2 ten opzichte van eergisteren (een daling van 0,7%). De daling is dus flink toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zeven weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 46 dagen is (810 -/- 245 =) 545. De gemiddelde daling per dag over de laatste 46 dagen is (545 : 46 =) 12,3. Dat is in totaal een daling van 70,1%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 46
dagen blijft 1,5%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,0 is (was 0,3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2,7 is (was 3);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,4 blijft;
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193841533
Mooie cijfers weer, ik verwacht voor vandaag nog een daling van +/- 10 op de IC. Meestal is het op maandag wat drukker met verlaten van de IC cq. is er meer tijd voor administratie.

Wereldwijd is het virus natuurlijk nog erg actief, in totaal al meer dan 10 miljoen besmettingen. Maar daar tegenover staan ook 5,5 miljoen herstelde mensen en jammer genoeg 500.000 overleden mensen. In totaal zijn er dus al 6 van de 10 miljoen besmettingen niet meer actief. En dat is natuurlijk erg positief!
  maandag 29 juni 2020 @ 10:24:54 #104
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193841663
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:12 schreef GereDathan het volgende:
Mooie cijfers weer, ik verwacht voor vandaag nog een daling van +/- 10 op de IC. Meestal is het op maandag wat drukker met verlaten van de IC cq. is er meer tijd voor administratie.

Wereldwijd is het virus natuurlijk nog erg actief, in totaal al meer dan 10 miljoen besmettingen. Maar daar tegenover staan ook 5,5 miljoen herstelde mensen en jammer genoeg 500.000 overleden mensen. In totaal zijn er dus al 6 van de 10 miljoen besmettingen niet meer actief. En dat is natuurlijk erg positief!
Zeker mooie cijfers

De 0 op 1-7 gaat het niet worden helaas

We blijven positief het worden er minder minder in ons land gelukkig
pi_193842047
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:12 schreef GereDathan het volgende:
Mooie cijfers weer, ik verwacht voor vandaag nog een daling van +/- 10 op de IC. Meestal is het op maandag wat drukker met verlaten van de IC cq. is er meer tijd voor administratie.

Wereldwijd is het virus natuurlijk nog erg actief, in totaal al meer dan 10 miljoen besmettingen. Maar daar tegenover staan ook 5,5 miljoen herstelde mensen en jammer genoeg 500.000 overleden mensen. In totaal zijn er dus al 6 van de 10 miljoen besmettingen niet meer actief. En dat is natuurlijk erg positief!
Nog meer dan dat, er zijn landen o.a. NL en GB die niet registreren hoeveel er hersteld zijn. Daar tegen over zijn er natuurlijk ook tig besmettingen die nooit opgespoord zijn, maar misschien ook al weer zijn genezen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193842207
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:59 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Nog meer dan dat, er zijn landen o.a. NL en GB die niet registreren hoeveel er hersteld zijn. Daar tegen over zijn er natuurlijk ook tig besmettingen die nooit opgespoord zijn, maar misschien ook al weer zijn genezen.
Klopt, dat maakt het zo ontzettend lastig. Gelukkig zijn de getallen zo groot en het aandeel van Nederland en de UK relatief beperkt (zo'n 360.000 gevallen op het totaal van 10,2 miljoen). Met de rest van de cijfers van landen die wel melden hoeveel er genezen zijn is gelukkig wel iets te zien als trend.
pi_193842259
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:24 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Zeker mooie cijfers

De 0 op 1-7 gaat het niet worden helaas

We blijven positief het worden er minder minder in ons land gelukkig
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en we duimen er nog hard voor. Maar wellicht is 1-8 realistischer.
pi_193843405
reproductiegetal ligt wel op 1,05... Landelijk gezien, volgens dashboard.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193843482
quote:
11s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:44 schreef Apotheose het volgende:
reproductiegetal ligt wel op 1,05... Landelijk gezien, volgens dashboard.
Vorige week was dat nog 0.56 ofzo, gaat alle kanten op.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 juni 2020 @ 12:51:36 #110
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193843501
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vorige week was dat nog 0.56 ofzo, gaat alle kanten op.
Het stijgt sneller als er minder mensen besmet zijn omdat het het gemiddelde is van wat iedereen aansteekt.

100 man die 50 man besmetten levert een lagere R op dan 10 man die 30 man besmetten.
pi_193843920
quote:
11s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:44 schreef Apotheose het volgende:
reproductiegetal ligt wel op 1,05... Landelijk gezien, volgens dashboard.
Als je naar het getal in Duitsland kijkt dan wisselt het per uur. Ons dashboard gaat over minimaal 3 weken geleden volgens mij.

Ik hecht er weinig waarde aan, het is achteraf en te onzeker om er echt iets over te kunnen zeggen. Want wat @Roberto_BOZ ook terecht opmerkt, met minder besmettingen geeft de R0 een vertekent beeld.
pi_193844211
ja misschien is die r0 waarde nu niet zo relevant... Je ziet wel weinig besmettingen per 100.000 inwoners steeds. Dus dat is wel top! Veel ligt ver onder 1. Groningen bijv zelfs 0 besmettingen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193844506
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 29 juni 2020

Positief geteste personen
50.223*

(+78)
Ziekenhuisopnames 11.874

(+3)

Overleden personen
6.107** (+2)
pi_193844535
Wat betreft de ziekenhuisopnames, die zijn van 3 april, 7 april en 27 juni. Ofwel, die +3 zegt weer helemaal niets, eigenlijk is dat +1. Die van april zijn niet wat je noemt echt actueel.

Overledenen eenzelfde verhaal, 1 iemand op 28 juni en 1 op 6 april.
pi_193844578
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:54 schreef Apotheose het volgende:
ja misschien is die r0 waarde nu niet zo relevant... Je ziet wel weinig besmettingen per 100.000 inwoners steeds. Dus dat is wel top! Veel ligt ver onder 1. Groningen bijv zelfs 0 besmettingen.
Klopt, dat is een beter getal om naar te kijken. Het is in ieder geval een stuk actueler. Al kom je daar ook weer met het probleem dat we niet weten wanneer iemand genezen is. Ik vermoed dat ze het zo oplossen dat een besmetting voor (ik gok) 21 dagen telt. Daarna wordt iemand als zieke geschrapt, de uitkomst is dan genezen of overleden. Overledenen tellen we wel natuurlijk, maar de genezen mensen helaas niet.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:10:31 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193845180
Het ziet er allemaal aardig stabiel uit, intussen redelijk structureel onder de 100 positieve tests per dag en recente opnamen en doden zijn echt zo minimaal dat ze het wat mij betreft niet meer hoeven te melden.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:15:21 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193845242
Weer mooie cijfers.

Ik ben wel benieuwd naar reden waarom aantal niet-covid patienten op IC's nog relatief laag is. Krijgen de zorgmedewerkers daar nu even eerst vakantie of is er nog angst voor een nieuwe opleving waardoor ze niet veel mensen op te durven nemen?
pi_193845337
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weer mooie cijfers.

Ik ben wel benieuwd naar reden waarom aantal niet-covid patienten op IC's nog relatief laag is. Krijgen de zorgmedewerkers daar nu even eerst vakantie of is er nog angst voor een nieuwe opleving waardoor ze niet veel mensen op te durven nemen?
Het zal meerdere redenen hebben. Zo zal ook meetellen dat alles stil is gelegd en dat voordat je op de IC beland (uitgezonderd natuurlijk acute zaken) je eerst andere processen moet doorlopen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:55:23 #119
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193854501
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks (en vanaf morgen (1 juli) wekelijks op de maandagochtend, dus voor het eerst op maandag 6 juli):
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
53 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een dertiende van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus inmiddels ruim onder de 100. Het is een daling van 2 ten opzichte van gisteren (een daling van 3,6%), en gisteren was eveneens een daling van 1 ten opzichte van eergisteren (een daling van 1,8%). De daling is dus toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen tien weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 74 dagen is (1.090 -/- 53 =) 1.037. De gemiddelde daling per dag over de laatste 74 dagen is (1.037 : 74 =) 14,0. Dat is in totaal een daling van 95,1%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 74 dagen blijft 1,3%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 32 naar 30.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
248 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 3 ten opzichte van gisteren (een stijging van 1,2%), en gisteren was een daling van maar liefst 28 ten opzichte van eergisteren (een daling van 10,3%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen zeven weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 47 dagen is (810 -/- 248 =) 562. De gemiddelde daling per dag over de laatste 47 dagen is (562 : 47 =) 12,1. Dat is in totaal een daling van 69,4%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 47
dagen blijft 1,5%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,0 blijft);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2 is (was 2,7);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,4 blijft;
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,05 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193858959
De laatste reguliere cijferdag!

quote:
Actuele cijfers COVID-19: 30 juni 2020

Positief geteste personen
50.273*

(+57)
Ziekenhuisopnames 11.877

(+3)

Overleden personen
6.113** (+6)
Wederom belangrijk om te melden, ziekenhuisopnames zijn van 10 & 13 juni. Nummer 3 kan ik niet eens terugvinden in de grafieken.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 30 juni 2020 @ 14:23:08 #121
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193858989
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:20 schreef GereDathan het volgende:
De laatste reguliere cijferdag!
[..]

Wederom belangrijk om te melden, ziekenhuisopnames zijn van 10 & 13 juni. Nummer 3 kan ik niet eens terugvinden in de grafieken.
Dat is al een hele week zo. Er staat altijd 1 cijfer meer bij in de nummering dan in de grafieken te zien is.
pi_193859211
Nu ze overgaan naar wekelijks cijfers publiceren, is er niet een andere nieuwsbron die het nog wel per dag bijhoudt?
pi_193859250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:
Nu ze overgaan naar wekelijks cijfers publiceren, is er niet een andere nieuwsbron die het nog wel per dag bijhoudt?
Het dashboard blijft wel geupdate worden toch?
Anders is een dashboard een beetje nutteloos...
pi_193860960
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat is al een hele week zo. Er staat altijd 1 cijfer meer bij in de nummering dan in de grafieken te zien is.
Wat gek, het is mij nog niet opgevallen. Je kan wel bij de grafieken voor 2 periodes kiezen, daarmee kon ik het vaak wel terugvinden.
pi_193860963
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:
Nu ze overgaan naar wekelijks cijfers publiceren, is er niet een andere nieuwsbron die het nog wel per dag bijhoudt?
Ik denk het niet, de enige die de cijfers krijgt is het RIVM volgens mij.
pi_193860981
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:41 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Het dashboard blijft wel geupdate worden toch?
Anders is een dashboard een beetje nutteloos...
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het dashboard echt totaal onbegrijpbaar. De cijfers komen nooit overeen met de werkelijkheid, er staan andere getallen bij NICE terwijl het dashboard zegt dat NICE de bron is :?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 17:04:03 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193861123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Misschien ben ik de enige, maar ik vind het dashboard echt totaal onbegrijpbaar. De cijfers komen nooit overeen met de werkelijkheid, er staan andere getallen bij NICE terwijl het dashboard zegt dat NICE de bron is :?
Ik snap er ook geen bal van, excusez le mot.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193861175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Misschien ben ik de enige, maar ik vind het dashboard echt totaal onbegrijpbaar. De cijfers komen nooit overeen met de werkelijkheid, er staan andere getallen bij NICE terwijl het dashboard zegt dat NICE de bron is :?
in het begin klopt het nog met Nice, maar nu inderdaad geen idee waar ze die 0 vandaan halen.
Bij de ziekenhuisopnamen heb ik ook geen idee, waar ze dat getal vandaan halen.

maar het zal wel.
pi_193861363
Misschien zit het verschil in bewezen vs verdacht?
Ik kijk in het dashboard zelf vooral naar de besmettingen en naar de R, voor het ziekenhuis vind ik Nice een betere bron.
pi_193861376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Misschien ben ik de enige, maar ik vind het dashboard echt totaal onbegrijpbaar. De cijfers komen nooit overeen met de werkelijkheid, er staan andere getallen bij NICE terwijl het dashboard zegt dat NICE de bron is :?
Het aantal besmettelijken staat ook al een tijd lang vast op 1715. Lijkt mij dat als er tóén zulke schattingen konden worden gemaakt, die ook nu kunnen worden gemaakt en dan lager uit horen te vallen, ervan uitgaande dat het zich evenredig verhoudt tot bijv. ziekenhuisopnames of positieve tests.
I'll give you something to do
pi_193861440
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Het aantal besmettelijken staat ook al een tijd lang vast op 1715. Lijkt mij dat als er tóén zulke schattingen konden worden gemaakt, die ook nu kunnen worden gemaakt en dan lager uit horen te vallen, ervan uitgaande dat het zich evenredig verhoudt tot bijv. ziekenhuisopnames of positieve tests.
Dit vind ik ook irritant. Dat je dat model niet wekelijks update snap ik wel, maar nu is het al een maand zo.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 17:29:26 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193861462
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:28 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Dit vind ik ook irritant. Dat je dat model niet wekelijks update snap ik wel, maar nu is het al een maand zo.
Daarom lekker kappen met die cijfers en gewoon eens in de zoveel tijd een update van hoe het er in real time voorstaat.
pi_193861665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:22 schreef Hannnnn het volgende:
Misschien zit het verschil in bewezen vs verdacht?
Ik kijk in het dashboard zelf vooral naar de besmettingen en naar de R, voor het ziekenhuis vind ik Nice een betere bron.
Oh, de R0 kijk ik ook niet naar. Die is ver achterhaald en grotendeels geschat.
pi_193861966
De enige betrouwbare gegevens waren hier te vinden 😂
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  dinsdag 30 juni 2020 @ 18:37:31 #135
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193862431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Het aantal besmettelijken staat ook al een tijd lang vast op 1715. Lijkt mij dat als er tóén zulke schattingen konden worden gemaakt, die ook nu kunnen worden gemaakt en dan lager uit horen te vallen, ervan uitgaande dat het zich evenredig verhoudt tot bijv. ziekenhuisopnames of positieve tests.
Dat getal is van 29 mei 2020.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 30 juni 2020 @ 18:37:50 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193862438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:03 schreef BorTheWolf het volgende:
De enige betrouwbare gegevens waren hier te vinden 😂
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193862511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh, de R0 kijk ik ook niet naar. Die is ver achterhaald en grotendeels geschat.
R0 heeft al helemaal geen zin om naar te kijken want die verandert nooit, dat is gewoon een vaststaand gegeven per virus.
Alleen de effectieve R verandert, maar ik zie dat de termen hier wel vaker door elkaar worden gebruikt.

Maar eens dat de R op dit moment weinig zegt door het lage aantal besmettingen, in het begin was het wel interessant.
pi_193867161
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:
Nu ze overgaan naar wekelijks cijfers publiceren, is er niet een andere nieuwsbron die het nog wel per dag bijhoudt?
per dag weet ik niet. Ik volg zelf alleen de cijfers van Friesland en kijk daarvoor op de site van de Friese GGD. Die geven elke maandag, woensdag en vrijdag updates wat betreft besmettingen. Ziekenhuis-updates alleen op vrijdag. Maar elke GGD doet het weer anders misschien.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193868887
ik mis de post van Federer-fan nu al :'(
pi_193869316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:59 schreef Abdus18 het volgende:
ik mis de post van Federer-fan nu al :'(
Ik wilde echt precies dit gaan posten :o

Ik mis de post ook :'(
pi_193870027
Ook jammer omdat er vandaag gewoon weer een daling van 8 mensen was tov gisteren.
Maar goed, met wekelijkse posten zijn de getallen straks natuurlijk nog hoger!

Minder leuk voor de ziekenhuisopnames en overlijdens maar wel heel mooi voor de IC verlaters!
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:32:40 #142
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193870971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik wilde echt precies dit gaan posten :o

Ik mis de post ook :'(
maak er een voorspellende post van? :s)
pi_193873579
Afkickverschijnselen.
Tap tap tap
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:35:31 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193874992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:03 schreef CherryLips het volgende:
Afkickverschijnselen.
Overal jeuk en krabben?

;)
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:13:38 #145
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193879135
Zijn deze cijfers wel actueel?


https://bddataplan.nl/corona/

GGD Fryslan staat op negatief hoe kan dat?
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:37:47 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193879382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
Zijn deze cijfers wel actueel?

https://bddataplan.nl/corona/

GGD Fryslan staat op negatief hoe kan dat?
Ja die hebben actuele cijfers.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:26:57 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193885276
6 miljoen recoveries intussen.
pi_193885577
Ik las ergens hier dat ook ziekenhuizen zelf hun cijfers niet meer elke dag doorgeven dus ik weet niet hoe compleet bddataplan is.
pi_193885582
En negatief lijkt me dat eerder doorgegeven cijfers gecorrigeerd zijn.
pi_193906539
Het blijft toch wel vreemd, zo zonder dagelijkse cijfers. Ik mis het echt, ik heb geen idee meer wat er nu precies gaande is in Nederland wat betreft Corona :{
pi_193906599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:38 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft toch wel vreemd, zo zonder dagelijkse cijfers. Ik mis het echt, ik heb geen idee meer wat er nu precies gaande is in Nederland wat betreft Corona :{
https://www.bddataplan.nl/corona/

75
4
2
pi_193906601
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:43 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

R0 heeft al helemaal geen zin om naar te kijken want die verandert nooit, dat is gewoon een vaststaand gegeven per virus.
Alleen de effectieve R verandert, maar ik zie dat de termen hier wel vaker door elkaar worden gebruikt.

Maar eens dat de R op dit moment weinig zegt door het lage aantal besmettingen, in het begin was het wel interessant.
Ik wilde nog reageren, excuses voor de late reactie.

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, de R geeft de actuele besmetting aan en R0 de bekende gegevens bij een virus. In dit geval weten we dat niet, vandaar dat het denk ik mis ging in mijn hoofd.

Dank voor de correctie :)
pi_193906602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:38 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft toch wel vreemd, zo zonder dagelijkse cijfers. Ik mis het echt, ik heb geen idee meer wat er nu precies gaande is in Nederland wat betreft Corona :{
Ja, Vreemd he. Ondertussen wel altijd de getallen van USA enzo, die zijn dan weer niet echt positief enzo
pi_193906640
Ik volg de dagelijkse cijfers gewoon nog via https://bddataplan.nl/corona/
Staat zelfs een mooi grafiekje met meldingen en met gecorrigeerde data per dag.
pi_193906694
Voor wie benieuwd is:

01-07:
62 besmet
1 opgenomen
2 overleden

02-07:
77 besmet
0 opgenomen
3 overleden

03-07:
75 besmet
4 opgenomen
2 overleden
pi_193908080
IC weer min 5 volgens LCPS.

nog 20 op de IC volgens hen. dat is echt verwaarloosbaar.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:53:10 #157
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193908542
Nog maar twintig coronapatiënten op de ic's
Op dit moment verblijven nog maar twintig coronapatiënten op de intensive cares (ic's) in Nederland. Gisteren ging het nog op 25 personen. Op andere afdelingen liggen nu 103 coronapatiënten. Ook dat zijn er minder dan gisteren. Het gaat om een daling van 23 personen. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Er liggen nu minder dan 125 COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen. De verdere daling is een zeer gunstig teken en geeft ruimte aan de reguliere zorg."
Tap tap tap
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:27:33 #158
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193909080
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:53 schreef CherryLips het volgende:
Nog maar twintig coronapatiënten op de ic's
Op dit moment verblijven nog maar twintig coronapatiënten op de intensive cares (ic's) in Nederland. Gisteren ging het nog op 25 personen. Op andere afdelingen liggen nu 103 coronapatiënten. Ook dat zijn er minder dan gisteren. Het gaat om een daling van 23 personen. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Er liggen nu minder dan 125 COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen. De verdere daling is een zeer gunstig teken en geeft ruimte aan de reguliere zorg."
Heerlijk toch een kleine update komende week minder minder
pi_193923519
Positief getest 50.548, toename: 61
Ziekenhuisopnames 11.883 (23,5% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.925 (5,8% van positief getest)
Overleden 6.126 (12,1% van positief getest), toename: 6

Netjes hoor. Houden zo.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193923597
Zelfs besmettingen dalen gestaag.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 15:20:44 #161
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193923936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:01 schreef Noordzijde het volgende:
Zelfs besmettingen dalen gestaag.
Zo hoort het ook

Top
pi_193924516
Dank jullie wel voor de positieve berichten!
pi_193925702
Nog achttien coronapatiënten op de intensive care
Er liggen nog achttien coronapatiënten op de intensive care. Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op de andere ziekenhuisafdelingen liggen vandaag 76 coronapatiënten, een afname van 27 ten opzichte van een dag eerder. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Gelukkig zet de daling van het aantal COVID-patiënten nog steeds door" Het totale aantal opgenomen COVID-patienten ligt nu onder de 100. Dat is geruststellend."
Tap tap tap
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:12:40 #164
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193927869
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:40 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Ja, Vreemd he. Ondertussen wel altijd de getallen van USA enzo, die zijn dan weer niet echt positief enzo
Ja, maar die stijgingen komen uit in totaal zeven staten (van de vijftig).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:52 schreef CherryLips het volgende:
Nog achttien coronapatiënten op de intensive care
Er liggen nog achttien coronapatiënten op de intensive care. Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op de andere ziekenhuisafdelingen liggen vandaag 76 coronapatiënten, een afname van 27 ten opzichte van een dag eerder. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Gelukkig zet de daling van het aantal COVID-patiënten nog steeds door" Het totale aantal opgenomen COVID-patienten ligt nu onder de 100. Dat is geruststellend."
-27 in een dag? Wauw!
  zondag 5 juli 2020 @ 12:38:42 #166
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193939151
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:29 schreef Papabassie het volgende:

[..]

-27 in een dag? Wauw!
Das extreem inderdaad

Wel mega de 0 komt dichterbij
pi_193940865
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:38 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Das extreem inderdaad

Wel mega de 0 komt dichterbij
Hoeveel instroom is er wekelijks?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193941137
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoeveel instroom is er wekelijks?
Op het moment stuk of 5 per week op de IC en volgens mij iets van 10-15 op de gewone afdeling.
pi_193941681
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 15:01 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Op het moment stuk of 5 per week op de IC en volgens mij iets van 10-15 op de gewone afdeling.
Zul je toch op een plateau voor 3 a 5 blijven hangen denk ik...

Wiskundig gezien wel gezien omdat je met die r0 richting kiest, of naar boven of beneden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:04:57 #170
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193954012
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik wekelijks, op de maandagochtend:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
41 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Het is een daling van 14 ten opzichte van vorige week maandag (een daling van 25,5%), en vorige week was een daling van 24 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 30,4%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen elf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 11 weken is (1.040 -/- 41 =) 999. De gemiddelde daling per dag over de laatste 11 weken is (999 : 11 =) 91. Dat is in totaal een daling van (999 -/- 1.040 x 100% =) 96,1%. De gemiddelde daling per week over de laatste 11 weken is 8,7%.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is 27.

Archief van de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van 18 april tot en met 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
248 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 3 ten opzichte van vorige week (een stijging van 1,2%), en vorige week was een daling van 48 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 16,4%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen acht weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 8 weken is (703 -/- 248 =) 455. De gemiddelde daling per dag over de laatste 8 weken is (455 : 8 =) 56,9. Dat is in totaal een daling van (455 -/- 703 x 100% =) 64,7%. De gemiddelde daling per week over de laatste 8 weken is 8,1%.

Archief van de dagelijkse aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van 15 mei 2020 t/m 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,7 is;
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2 is;
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,4 is;
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 16,1 is (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 2.800 is);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,75 is.

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 06-07-2020 11:13:38 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193954653
Dank je wel @Federer-fan, heb het gemist!!
  maandag 6 juli 2020 @ 10:24:27 #172
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193955392
@Federer-fan hele mooie aanvulling en de cijfers zijn echt top
zou het dan nu echt lukken de 0 op 1-8? @GereDathan
  maandag 6 juli 2020 @ 11:16:05 #173
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193955997
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:23 schreef GereDathan het volgende:
Dank je wel @:Federer-Fan, heb het gemist!!
Graag gedaan! Was weer even wennen!
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:24 schreef AlwaysConnected het volgende:
@:Federer-fan hele mooie aanvulling en de cijfers zijn echt top
zou het dan nu echt lukken de 0 op 1-8? @:GereDathan
Dank je wel, AlwaysConnected.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193958445
36 nieuwe besmettingen
0 nieuwe opnames
1 nieuw overlijden
  maandag 6 juli 2020 @ 14:44:35 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193958494
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef Hannnnn het volgende:
36 nieuwe besmettingen
0 nieuwe opnames
1 nieuw overlijden
Stop de persen!
  maandag 6 juli 2020 @ 14:45:54 #176
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193958517
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef Hannnnn het volgende:
36 nieuwe besmettingen
0 nieuwe opnames
1 nieuw overlijden
Haha ik durfde ze niet te plaatsen, maar we gaan gewoon door met de cijfers.
Tap tap tap
  User die overal opduikt 2022 maandag 6 juli 2020 @ 14:46:52 #177
186611 Haags
pi_193958526
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef Hannnnn het volgende:
36 nieuwe besmettingen
0 nieuwe opnames
1 nieuw overlijden
Nice.
Zonder wrijving geen glans
pi_193958542
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Haha ik durfde ze niet te plaatsen, maar we gaan gewoon door met de cijfers.
Haha ja ik dacht, de mensen in dit topic vinden het wel leuk volgens mij.
pi_193958765
36 maar, nice ! :)
pi_193959057
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:41 schreef Hannnnn het volgende:
36 nieuwe besmettingen
0 nieuwe opnames
1 nieuw overlijden
Wow, dat is amper noemenswaardig meer. Maar toch fijn dat je de moeite neemt ze te posten!! Ik moet nog steeds kijken hoe die site werkt, door drukte op het werk amper tijd om rustig te kijken.
pi_193959109
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wow, dat is amper noemenswaardig meer. Maar toch fijn dat je de moeite neemt ze te posten!! Ik moet nog steeds kijken hoe die site werkt, door drukte op het werk amper tijd om rustig te kijken.
Het makkelijkste kun je een stukje omlaag scrollen naar de Rapporten en dan de grafiek 'Per dag (nieuw)'
Als je dan in de legenda de '(gecorrigeerd)'-variabelen uitzet zie je het heel snel.
pi_193959196
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:31 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Het makkelijkste kun je een stukje omlaag scrollen naar de Rapporten en dan de grafiek 'Per dag (nieuw)'
Als je dan in de legenda de '(gecorrigeerd)'-variabelen uitzet zie je het heel snel.
Duidelijk, thanks!
pi_193959340
We zitten echt bij de top die het verhoudingsgewijs (aantal inwoners/ aantal besmettingen! Echt heel erg goed doen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193959603
lcps.nu
geeft een +5 op de IC's

Dit is heel opmerkelijk omdat we een hele week terug moeten om 5 opnames (totaal) op www.stichting-nice.nl te vinden.

Het lijkt vaak dat ze bij de LCPS registratie vaak iets te enthousiast zijn, en dit later weer moeten corrigeren.

Maar noem het dan een "schatting" en niet een +- ten opzichte van de vorige dag, want de kans dat er Tov gisteren 5 zijn opgenomen is echt zeer klein.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:33:42 #185
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193974659
Positief getest 50.694, toename: 37
Ziekenhuisopnames 11.886 (23,4% van positief getest), toename: 2
Overleden 6.132 (12,1% van positief getest), toename: 4
Tap tap tap
pi_193987042
@capricia dank voor het aanpassen van de OP :)
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 11:27:57 #187
236264 crew  capricia
pi_193987050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef GereDathan het volgende:
@:capricia dank voor het aanpassen van de OP :)
Staat ie goed daar?
Anders hoor ik het wel.
Definitely not CIA
pi_193987051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:33 schreef CherryLips het volgende:
Positief getest 50.694, toename: 37
Ziekenhuisopnames 11.886 (23,4% van positief getest), toename: 2
Overleden 6.132 (12,1% van positief getest), toename: 4
Enig idee hoelaat de nieuwe cijfers bekend worden?
pi_193987059
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Staat ie goed daar?
Zeker! Nu wordt hij ook niet vergeten bij een nieuw deel, wat erg fijn is :)
pi_193988149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Enig idee hoelaat de nieuwe cijfers bekend worden?
Iets na 2en.
pi_193988415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Enig idee hoelaat de nieuwe cijfers bekend worden?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:44 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Iets na 2en.
Zelfde als altijd :P
Tap tap tap
pi_193988688
Dat past goed bij mijn autistische ik ;)

Thanks, ik zal ze ook in de gaten blijven houden!
pi_193990218
Positief getest 50.746, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.889 (23,4% van positief getest), toename: 3
Overleden 6.135 (12,1% van positief getest), toename: 3
Tap tap tap
pi_193990338
Nog steeds prachtig laag!
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:26:10 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193991957
Toch wel best veel overlijdens. Waar komen die vandaan?
pi_193992684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch wel best veel overlijdens. Waar komen die vandaan?
De gerapporteerde aantallen bevatten meestal ook besmettingen / opnames en overlijden die al een tijdje terug (>1 week) plaats hebben gevonden. In de detail-tabellen van het RIVM was dit dan terug te vinden. Helaas geeft het RIVM nu slechts eenmaal per week een update.

Van de 19 sterfgevallen die het RIVM gisteren publiceerde over de week 1 tm 7 juli, waren er slechts 9 overlijdens van 30 juni t/m 7 juli, de rest heeft dus al eerder plaats gevonden..
pi_193994030
52 besmettingen, dat zakt ook steeds lager, mooi
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:22:05 #198
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193996076
Ik zie bij diverse winkels, supermarkt dat alle regels die golden ten tijde van de hevige corona tijd werden ingevoerd langzaam weer worden weggehaald.

Geen karren meer schoonmaken, looproutes in winkel, verboden met x aantal personen in de winkel, 1 persoon per gezin.

Ik vind dat toch zeer positief, het moet natuurlijk niet direct terug naar af , deze langzame ontwikkeling is na mijn idee redelijk positief
pi_194000300
quote:
Minder dan 100 covid-patiënten in ziekenhuis
Het aantal coronapatiënten dat nog in een ziekenhuis wordt behandeld is gedaald van 103 naar 94. Van hen liggen er 20 op de intensive care (4 minder dan gisteren) en 74 op gewone verpleegafdelingen (5 minder dan gisteren).

Afgelopen zaterdag lagen voor het eerst sinds de grote coronapiek minder dan honderd mensen met covid in Nederlandse ziekenhuizen. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg zegt dat ziekenhuizen nu gemiddeld minder dan 2 covid-patiënten hebben.
Tap tap tap
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:34:59 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194002908
7 miljoen recoveries gemeld.
pi_194004013
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
7 miljoen recoveries gemeld.
Netjes! Zo langzamerhand zou het omslagpunt bereikt moeten worden dat het aantal recoveries sneller gaat dan het aantal besmettingen.
pi_194006399
Positief getest 50.798, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.887 (23,4% van positief getest), toename: -2
Overleden 6.137 (12,1% van positief getest), toename: 2
Tap tap tap
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:34:55 #203
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194006472
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Positief getest 50.798, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.887 (23,4% van positief getest), toename: -2
Overleden 6.137 (12,1% van positief getest), toename: 2
Goede cijfers
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194006541
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Positief getest 50.798, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.887 (23,4% van positief getest), toename: -2
Overleden 6.137 (12,1% van positief getest), toename: 2
-2 ziekenhuisopnames ^O^ ^O^ ^O^

Ik voorspel dat het ook zo gaat met de doden,
straks -8 doden - 10 doden net zolang dat er 0 Covid doden geweest zijn ooit.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:44:24 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194006608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:28 schreef CherryLips het volgende:
Positief getest 50.798, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.887 (23,4% van positief getest), toename: -2
Overleden 6.137 (12,1% van positief getest), toename: 2
Het lijkt erop dat we nu een paar weken rond die 50 besmettingen per dag blijven hangen. Was ook zo rond de 200, de 150 en de 100 dus wie weet kan er nog wat af de komende periode.
pi_194008390
quote:
Aantal coronapatiënten in ziekenhuizen daalt verder
Het aantal coronapatiënten dat nog in een ziekenhuis wordt behandeld is gedaald van 94 naar 91. Dat is het laagste aantal in maanden. Van alle patiënten liggen er 70 op gewone verpleegafdelingen (gisteren 74) en 21 op intensive cares (gisteren 20).

Volgens voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg is er "enige stijging" te zien in de non-covid-19-zorg op de intensive care. "Dat is goed voordat de vakantieperiode aantreedt."
Tap tap tap
pi_194023316
quote:
Positief getest 50.840, toename: 42
Ziekenhuisopnames 11.888 (23,4% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.920 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.136 (12,1% van positief getest), toename: -1
Tap tap tap
pi_194023940
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:39 schreef koemleit het volgende:

[..]

-2 ziekenhuisopnames ^O^ ^O^ ^O^

Ik voorspel dat het ook zo gaat met de doden,
straks -8 doden - 10 doden net zolang dat er 0 Covid doden geweest zijn ooit.
Dat zouden prachtige stappen zijn, al denk ik in beelden en zie ik nu weer mensen opstaan zal ik maar netjes zeggen :D
pi_194023956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
42 is weer heel fijn laag hoor. Lang geleden dat we juichten bij 500 gevallen per dag, nu zijn dat onvoorstelbare getallen.
pi_194024434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_194025240
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zombie apocalypse!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:51:36 #212
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194038540
Ic-opnames door covid-19 terug op niveau eerste besmettingen

Het aantal coronapatiënten dat nog in het ziekenhuis wordt behandeld, is op z’n laagste punt in maanden. Er liggen nu nog 91 mensen met covid-19 ziekteverschijnselen in het ziekenhuis. Het aantal ic-opnames is terug op het niveau van het begin van de uitbraak.

Bron: https://www.metronieuws.n(...)eerste-besmettingen/


Heerlijk dit
pi_194038745
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:51 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ic-opnames door covid-19 terug op niveau eerste besmettingen

Het aantal coronapatiënten dat nog in het ziekenhuis wordt behandeld, is op z’n laagste punt in maanden. Er liggen nu nog 91 mensen met covid-19 ziekteverschijnselen in het ziekenhuis. Het aantal ic-opnames is terug op het niveau van het begin van de uitbraak.

Bron: https://www.metronieuws.n(...)eerste-besmettingen/


Heerlijk dit
Toch vind ik het een beetje vreemd. Dit alles zonder mondkapjes en met bijna de soepelste restricties van de wereld, in een van de dichtstbevolkte landen.

Houden Nederlanders zich dan zo veel beter aan de 1.5 meter regel? Of zijn we meer buiten dan andere landen (op terrasjes enzo).

Met name dat gehamerd op mondkapjes in andere landen lijkt dan toch onzin?

Maar idd top nieuws!
Alpha kenny one
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:14:16 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194038897
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Toch vind ik het een beetje vreemd. Dit alles zonder mondkapjes en met bijna de soepelste restricties van de wereld, in een van de dichtstbevolkte landen.

Houden Nederlanders zich dan zo veel beter aan de 1.5 meter regel? Of zijn we meer buiten dan andere landen (op terrasjes enzo).

Met name dat gehamerd op mondkapjes in andere landen lijkt dan toch onzin?

Maar idd top nieuws!
De meeste (goedkope) mondkapjes werken dan ook nauwelijks, en als je verder 0,0 doet aan social distancing heeft het totaal geen zin.
pi_194038993
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De meeste (goedkope) mondkapjes werken dan ook nauwelijks, en als je verder 0,0 doet aan social distancing heeft het totaal geen zin.
Ik zag hier in het OV meerdere mensen zonder kapje, of dat het zo gebruikt werd dat de neus vrij was :')

Daarbij raken mensen het kapje vaak aan, wat ook weer voor besmettingen kan zorgen.

Het voordeel dat er wel aan zit is dat je anderen beschermd als je hoest of niest. Of dat je redelijk beschermd bent als iemand in je gezicht niest of hoest (meer beschermd dan zonder kapje).
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:27:23 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194039072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zag hier in het OV meerdere mensen zonder kapje, of dat het zo gebruikt werd dat de neus vrij was :')

Daarbij raken mensen het kapje vaak aan, wat ook weer voor besmettingen kan zorgen.

Het voordeel dat er wel aan zit is dat je anderen beschermd als je hoest of niest. Of dat je redelijk beschermd bent als iemand in je gezicht niest of hoest (meer beschermd dan zonder kapje).
Dat bedoel ik dus, als je ondeugdelijk materiaal gebruikt of er gewoon niet mee om kan gaan, heeft het totaal geen zin.
pi_194039458
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, als je ondeugdelijk materiaal gebruikt of er gewoon niet mee om kan gaan, heeft het totaal geen zin.
Het gaat om het totaal.

Er zijn ook mensen die het correct gebruiken, dan is er ondanks alles wat misgaat toch winst.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:49:01 #218
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194040206
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Toch vind ik het een beetje vreemd. Dit alles zonder mondkapjes en met bijna de soepelste restricties van de wereld, in een van de dichtstbevolkte landen.

Houden Nederlanders zich dan zo veel beter aan de 1.5 meter regel? Of zijn we meer buiten dan andere landen (op terrasjes enzo).

Met name dat gehamerd op mondkapjes in andere landen lijkt dan toch onzin?

Maar idd top nieuws!
Ik vind het super dat we dit met ze allen zonder mondkapje kunnen , laten we dat alstublieft zo houden.
pi_194041741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:51 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ic-opnames door covid-19 terug op niveau eerste besmettingen

Het aantal coronapatiënten dat nog in het ziekenhuis wordt behandeld, is op z’n laagste punt in maanden. Er liggen nu nog 91 mensen met covid-19 ziekteverschijnselen in het ziekenhuis. Het aantal ic-opnames is terug op het niveau van het begin van de uitbraak.

Bron: https://www.metronieuws.n(...)eerste-besmettingen/


Heerlijk dit
Ja dit artikel is van 9 juli, het AD is flink pessimistisch weer over vandaag.
Tap tap tap
pi_194047957
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dit artikel is van 9 juli, het AD is flink pessimistisch weer over vandaag.
Flink pessimistisch... Damn wat overdreven weer.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 12 juli 2020 @ 10:05:21 #221
62419 CherryLips
chocoholic
pi_194048762
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:59 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Flink pessimistisch... Damn wat overdreven weer.
Dit is het positiviteitstopic, ga nuilen in het pessimistische topic.
Tap tap tap
pi_194048810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dit artikel is van 9 juli, het AD is flink pessimistisch weer over vandaag.
Hoezo? Ze zeggen toch niet dat er volgende week mogelijk weer meer dan honderd op de IC liggen? Ze zeggen gewoon dat het er net zo veel zijn als in het begin van de crisis. Dat kan je toch ook gewoon positief zien? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:16:10 #223
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194048885
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo? Ze zeggen toch niet dat er volgende week mogelijk weer meer dan honderd op de IC liggen? Ze zeggen gewoon dat het er net zo veel zijn als in het begin van de crisis. Dat kan je toch ook gewoon positief zien? :)
Yup we zijn terug bij af ,👍
En dat is heel positief
  zondag 12 juli 2020 @ 10:55:48 #224
62419 CherryLips
chocoholic
pi_194049275
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo? Ze zeggen toch niet dat er volgende week mogelijk weer meer dan honderd op de IC liggen? Ze zeggen gewoon dat het er net zo veel zijn als in het begin van de crisis. Dat kan je toch ook gewoon positief zien? :)
Ja dit bericht wel, maar dat is al een paar dagen oud. Over gisteren werd weer vrij negatief geschreven.
Tap tap tap
  zondag 12 juli 2020 @ 13:35:07 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194051118
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Toch vind ik het een beetje vreemd. Dit alles zonder mondkapjes en met bijna de soepelste restricties van de wereld, in een van de dichtstbevolkte landen.

Houden Nederlanders zich dan zo veel beter aan de 1.5 meter regel? Of zijn we meer buiten dan andere landen (op terrasjes enzo).

Met name dat gehamerd op mondkapjes in andere landen lijkt dan toch onzin?

Maar idd top nieuws!
Vind je? Half Nederland ging op een gegeven moment niet meer naar kantoor en alle horeca werd gesloten. Dat effect is gigantisch. Met meestal gesloten luchtcirculatie was dat een gigantische besmettingsbron.

Nog steeds werken heel veel mensen thuis nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194056413
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind je? Half Nederland ging op een gegeven moment niet meer naar kantoor en alle horeca werd gesloten. Dat effect is gigantisch. Met meestal gesloten luchtcirculatie was dat een gigantische besmettingsbron.

Nog steeds werken heel veel mensen thuis nu.
Minder regels dan in andere landen. Onze buurlanden waren niet bij met Nederland terwijl onze cijfers uiteindelijk misschien nog wel beter zijn dan bij hun.
Alpha kenny one
  maandag 13 juli 2020 @ 07:41:52 #227
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194064416
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik wekelijks, op de maandagochtend:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
33 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Het is een daling van 8 ten opzichte van vorige week maandag (een daling van 19,5%), en vorige week was een daling van 24 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 30,4%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen twaalf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste twaalf weken is (1.040 -/- 33 =) 1.007. De gemiddelde daling per dag over de laatste 12 weken is (1.007 : 12 =) 83,9. Dat is in totaal een daling van (1.007 -/- 1.040 x 100% =) 96,8%. De gemiddelde daling per week over de laatste 12 weken is 8,1%.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald van 27 naar 22, een absolute daling van 5 en een relatieve daling van 18,5%.

Archief van de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van 18 april tot en met 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
226 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 22 ten opzichte van vorige week (een daling van 8,9%), en vorige week was een daling van 48 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 16,4%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen negen weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 9 weken is (703 -/- 226 =) 477. De gemiddelde daling per dag over de laatste 9 weken is (477 : 9 =) 53. Dat is in totaal een daling van (477 -/- 703 x 100% =) 67,9%. De gemiddelde daling per week over de laatste 9 weken is 7,5%.

Archief van de dagelijkse aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van 15 mei 2020 t/m 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment (stand van zaken 12 juli 2020 om 14.48 u.) in het Dashboard ziet, is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,3 is;
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2 is;
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,6 is (en dat het totaalaantal positief geteste mensen (niet te verwarren met dalmatiërs) 101 is);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 14,3 is (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 2.482 is);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,06 is.

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 13-07-2020 08:32:43 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194065169
Dank je wel weer!

Gisteren was helaas een wat negatieve dag, 101 nieuwe besmettingen. Hopelijk gaan we vandaag weer naar de 50!
pi_194065336
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:40 schreef GereDathan het volgende:
Dank je wel weer!

Gisteren was helaas een wat negatieve dag, 101 nieuwe besmettingen. Hopelijk gaan we vandaag weer naar de 50!
Weet iemand de verklaring van deze toename? Ik zie in het overzicht best veel plaatsen met 4 of 5 nieuwe gevallen (misschien meerde gezinsleden die tegelijkerijd getest zijn). Rotterdam springt er negatief uit met 30 nieuwe besmettingen. Is dit laatste echt of zou het ook een correctie van gerapporteerde gevallen eerder kunnen zijn?
pi_194065665
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:59 schreef simonblue het volgende:

[..]

Weet iemand de verklaring van deze toename? Ik zie in het overzicht best veel plaatsen met 4 of 5 nieuwe gevallen (misschien meerde gezinsleden die tegelijkerijd getest zijn). Rotterdam springt er negatief uit met 30 nieuwe besmettingen. Is dit laatste echt of zou het ook een correctie van gerapporteerde gevallen eerder kunnen zijn?
Ik denk dat dit een beeld is wat we de komende tijd vaker gaan zien, af en toe een kleine uitbraak in een bepaald gebied. Het is tenslotte ook zo dat als 1 iemand positief test gelijk de directe omgeving ook getest wordt. Zeker binnen 1 huis gaat het hard, daar vinden de meeste besmettingen plaats. Dus als 1 iemand het heeft krijgt de rest het ook.

Hoewel 101 geen reden tot zorg is, is het wel het dubbele van zaterdag. En dat is wel licht zorgelijk, zeker als de trend zou doorzetten.
pi_194065675
Zaterdag was 81 toch?
Tap tap tap
  maandag 13 juli 2020 @ 10:47:27 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194065808
30 gevallen op een dag in een stad als Rotterdam is echt geen uitzondering hoor. En zonder verdere context kun je ook moeilijk iets van die cijfers zeggen.
pi_194065991
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
30 gevallen op een dag in een stad als Rotterdam is echt geen uitzondering hoor. En zonder verdere context kun je ook moeilijk iets van die cijfers zeggen.
Misschien weer een uitbraak in een moskee?
Tap tap tap
  maandag 13 juli 2020 @ 11:07:10 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194066048
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien weer een uitbraak in een moskee?
Zou kunnen, of een aantal families/mensen uit hetzelfde gebouw die veel bij elkaar over de vloer komen. Of mensen in een bedrijfshal, of arbeidsmigranten. Kan van alles zijn.
pi_194067128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:33 schreef CherryLips het volgende:
Zaterdag was 81 toch?
Ja klopt, sorry. Was in de war met zaterdag (41). Maar dan nog is 41->81->101 wel licht zorgelijk. Hopelijk breekt die trend snel.
pi_194067188
Zolang het vooral lokaal is en niet een stijging door het hele land maak ik me geen zorgen.
Dit kan ook een cluster via contact onderzoek zijn.
Als je Rotterdam niet meetelt zit je gewoon weer op 70 mensen, wat best in de lijn zit van vorige week.
Pas als we de hele week weer hogere getallen gaan zien zou ik me zorgen maken.
En ik ben dan ook benieuwd naar het aantal testen.
pi_194067213
Om goed nieuws in eigen sfeer door te zetten: wij hebben gehoord van onze trouwlocatie dat we, met de huidige maatregelen, toch een staande receptie mogen houden! Officieel moet het zittend maar ze zien dat het toch niet te handhaven is.
Dan liever iedereen blij met staand en iets meer uitgaan van eigen verantwoordelijkheid qua afstand.
Het is dan wel geen dansfeest maar beter dan verwacht :-)

Dus wij zijn er blij mee!
  maandag 13 juli 2020 @ 12:25:29 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194067217
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:23 schreef Hannnnn het volgende:
Zolang het vooral lokaal is en niet een stijging door het hele land maak ik me geen zorgen.
Dit kan ook een cluster via contact onderzoek zijn.
Als je Rotterdam niet meetelt zit je gewoon weer op 70 mensen, wat best in de lijn zit van vorige week.
Pas als we de hele week weer hogere getallen gaan zien zou ik me zorgen maken.
En ik ben dan ook benieuwd naar het aantal testen.
Heb intussen van een aantal mensen die ik ken gehoord dat ze zich hebben laten testen. Drempel schijnt niet heel hoog meer te zijn voor een test. Allemaal negatief. Niet in Rotterdam overigens.
pi_194067358
V
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heb intussen van een aantal mensen die ik ken gehoord dat ze zich hebben laten testen. Drempel schijnt niet heel hoog meer te zijn voor een test. Allemaal negatief. Niet in Rotterdam overigens.
Vorige week inderdaad maar 0.5% positief volgens mij. Dat vind ik meer zeggen dat het absolute aantal positieve testen.
pi_194067559
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:23 schreef Hannnnn het volgende:
Zolang het vooral lokaal is en niet een stijging door het hele land maak ik me geen zorgen.
Dit kan ook een cluster via contact onderzoek zijn.
Als je Rotterdam niet meetelt zit je gewoon weer op 70 mensen, wat best in de lijn zit van vorige week.
Pas als we de hele week weer hogere getallen gaan zien zou ik me zorgen maken.
En ik ben dan ook benieuwd naar het aantal testen.
Ja, balen dat het RIVM niet meer dagelijks meld. Die hadden ook altijd het aantal testen.

Mee eens hoor dat we niet bang hoeven te worden zolang het clusters zijn. Maar ik hoop dat de stijgende trend snel weer doorbroken wordt.
pi_194067566
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef Hannnnn het volgende:
Om goed nieuws in eigen sfeer door te zetten: wij hebben gehoord van onze trouwlocatie dat we, met de huidige maatregelen, toch een staande receptie mogen houden! Officieel moet het zittend maar ze zien dat het toch niet te handhaven is.
Dan liever iedereen blij met staand en iets meer uitgaan van eigen verantwoordelijkheid qua afstand.
Het is dan wel geen dansfeest maar beter dan verwacht :-)

Dus wij zijn er blij mee!
Dat is goed nieuws! Leuk om te horen, hoop dat jullie ondanks de gekke tijd een fijne bruiloft hebben!
pi_194067571
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:36 schreef Hannnnn het volgende:
V
[..]

Vorige week inderdaad maar 0.5% positief volgens mij. Dat vind ik meer zeggen dat het absolute aantal positieve testen.
Op het hoogtepunt zaten we boven de 29% positief. Dan is 0,5% inderdaad echt niets meer.
pi_194068887
71 vandaag :)
Tap tap tap
pi_194069009
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:33 schreef CherryLips het volgende:
71 vandaag :)
Verdubbeling tov 7 dagen geleden.
pi_194069034
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:33 schreef CherryLips het volgende:
71 vandaag :)
Netjes! Weer gewoon naar beneden en mooi onder de 100. Prima getal, zeker als je kijkt naar allemaal andere landen die de lucht inschieten en allerlei extra maatregelen nemen. We doen het netjes op dit moment, fijn!
pi_194069245
in vergelijking met voorheen toen er dagelijkse updates waren is dat je nu ook niet kan zien uit welke dagen de meldingen komen. voorheen waren de cijfers nog met terug werkende kracht terug te zien.

het kan zo zijn dat van de 101 meldingen van gisteren dat die verspreid zijn over de afgelopen 4 dagen. deze cijfers geven niet goed beeld van de exacte werkelijkheid.

vr 41
za 81
zo 101
ma 71

294 / 4 = 73,5 gemiddeld
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_194069336
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:33 schreef CherryLips het volgende:
71 vandaag :)
Daarnaast 1 ziekenhuisopnamen en 0 overledenen gerapporteerd
pi_194069405
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:45 schreef koemleit het volgende:

[..]

Verdubbeling tov 7 dagen geleden.
:')
Tap tap tap
  maandag 13 juli 2020 @ 15:23:11 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194069457
Belgie schiet naar getallen boven 100. Van Ranst roept daar al om wat extra maatregelen te nemen. Ben benieuwd hoe goed wij het hebben gedaan.
pi_194069510
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:05 schreef BorTheWolf het volgende:
in vergelijking met voorheen toen er dagelijkse updates waren is dat je nu ook niet kan zien uit welke dagen de meldingen komen. voorheen waren de cijfers nog met terug werkende kracht terug te zien.

het kan zo zijn dat van de 101 meldingen van gisteren dat die verspreid zijn over de afgelopen 4 dagen. deze cijfers geven niet goed beeld van de exacte werkelijkheid.

vr 41
za 81
zo 101
ma 71

294 / 4 = 73,5 gemiddeld
In die grafiek kan je wel iets met terugwerkende kracht, maar heel makkelijk is het niet geworden helaas.

Morgen maar even afwachten, dan hebben we wel weer de info per dag van het RIVM.
pi_194069544
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Belgie schiet naar getallen boven 100. Van Ranst roept daar al om wat extra maatregelen te nemen. Ben benieuwd hoe goed wij het hebben gedaan.
Ik ben niet goed genoeg op de hoogte van de Belgische situatie om er veel over te zeggen, sorry. Het verschil met Nederland is wel dat het daar al een week stijgt, en bij ons na een kleine oplevering weer daalt.

[ Bericht 8% gewijzigd door GereDathan op 13-07-2020 15:33:42 ]
  maandag 13 juli 2020 @ 15:32:11 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194069609
Waarom eindigt het aantal besmettingen elke dag op cijfer 1?
pi_194069637
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom eindigt het aantal besmettingen elke dag op cijfer 1?
Tegenovergestelde werking van retailprijzen die eindigen op een 9. Nu denkt iedereen dat het extra veel zijn.
I'll give you something to do
pi_194069714
71 is weer netjes, hopelijk ook de rest van de week weer ruim onder de 80.

En qua doden en opnames is het helemaal peanuts de afgelopen week.
pi_194070352
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Tegenovergestelde werking van retailprijzen die eindigen op een 9. Nu denkt iedereen dat het extra veel zijn.
hahaha goeie
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_194070375
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:38 schreef Hannnnn het volgende:
En qua doden en opnames is het helemaal peanuts de afgelopen week.
Dat is 1 van de voordelen van het lage aantal besmettingen en ziekenhuisopnames, daarmee neemt het aantal overledenen ook heel snel af.
pi_194074128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:')
Ik zeg niet dat dit dramatisch is, of dat direct alles weer dicht moet.
Maar mijns inziens moet je vergelijken met dezelfde dag in de week ervoor (als je al dagcijfers zou willen vergelijken) en niet met de dag ervoor. Omdat je dan te maken hebt met dezelfde achterstand administratie etc. (Dit is een aanname ook dat kan veranderen, maar het lijkt mij een betere manier van vergelijken dan met de dag ervoor).
pi_194084573
Wekelijkse update vanuit het RIVM:

quote:
Update 8 juli t/m 14 juli 2020

Afgelopen week zijn er 534 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 16 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 8 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen week positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen weken soms nog aangevuld.

De afgelopen week is het aantal meldingen van COVID-19 besmettingen gestegen met 102 ten opzichte van de week ervoor. Toen werden er 432 nieuwe COVID-19 besmettingen gemeld.

Resultaten teststraten

Tussen 1 juni en 12 juli zijn 369.287 testen afgenomen door de GGD’en waarvan een uitslag bekend is. Hiervan was 1.0% positief. Tussen 1 juni en 12 juli is het aantal afgenomen testen gestegen en het percentage positief gedaald van 2% in weeknummer 23 naar 0,6% in weeknummer 28. Er zijn regionale verschillen in het totaal aantal afgenomen testen per 100.000 inwoners en het percentage positieve testen.
100 meer dan een week ervoor, dat is niet positief maar ook niet schrikbarend. Wat wel heel positief is, is dat het aantal positieve gevallen uit testen gedaald is naar 0,6%. Dat is ontzettend laag!

Het is ook belangrijk om te beseffen dat door de lage getallen de kans om besmet te raken (de bekende R) heel laag is. Coronadashboard geeft nog 1,05 aan, maar die loopt weken achter. De kans dat je nu iemand tegenkomt met het virus is gewoon ontzettend laag.
pi_194084840
De cijfers van vandaag zijn ook weer bemoedigend *O*

quote:
Status 14-07
Positief getest 51.146, toename: 53
Ziekenhuisopnames 11.892 (23,3% van positief getest), toename: -2
IC-opnames 2.929 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.135 (12,0% van positief getest), toename: -2
pi_194084909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:16 schreef GereDathan het volgende:
Wekelijkse update vanuit het RIVM:
[..]

100 meer dan een week ervoor, dat is niet positief maar ook niet schrikbarend. Wat wel heel positief is, is dat het aantal positieve gevallen uit testen gedaald is naar 0,6%. Dat is ontzettend laag!

Het is ook belangrijk om te beseffen dat door de lage getallen de kans om besmet te raken (de bekende R) heel laag is. Coronadashboard geeft nog 1,05 aan, maar die loopt weken achter. De kans dat je nu iemand tegenkomt met het virus is gewoon ontzettend laag.
Als je kijkt in het grote pdf rapport van RIVM is er inmiddels een nieuwe R bekend (<1) dus die zal vanmiddag wel op het dashboard verschijnen.
pi_194085091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:30 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers van vandaag zijn ook weer bemoedigend *O*
[..]

Die min 2 _O-
Tap tap tap
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:38:58 #262
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194086788
Misschien wel meer besmetting per dag of week.

Alleen komen die niet meer zo snel in ziekenhuis of op de IC das toch na mijn idee behoorlijk positief
pi_194087112
quote:
Drie coronapatiënten minder op de ic
Het aantal patiënten met het coronavirus op de Nederlandse intensive care (ic) staat op 21. Gisteren waren dat er nog 24. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Er liggen ook 541 non-COVID-patiënten op de ic, 20 meer dan een dag eerder. Het aantal COVID-opnames buiten de ic bedraagt 94. Dat is hetzelfde aantal als gisteren.

"Het aantal opnames van COVID-patiënten is onveranderd stabiel. In minder dan een derde van de Nederlandse ziekenhuizen zijn op dit moment mensen met COVID-19 opgenomen op de ic", zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Tap tap tap
pi_194087149
Sinds vorige week dinsdag in heel limburg geen overlijdens en geen ziekenhuisopnames ivm COVID-19 gemeldt _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194087157
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194087290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:36 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Als je kijkt in het grote pdf rapport van RIVM is er inmiddels een nieuwe R bekend (<1) dus die zal vanmiddag wel op het dashboard verschijnen.
Hij is binnen: 0.9
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:54:40 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194088783
Gister was er het bericht dat de weerstand tegen het coronaviris binnen drie maanden wegebt. Maar het goede nieuws is dat de antistoffen zoals ik het begrijp wel latent aanwezig zijn en het virus herkennen als het terugkomt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194090451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:54 schreef Federer-fan het volgende:
Gister was er het bericht dat de weerstand tegen het coronaviris binnen drie maanden wegebt. Maar het goede nieuws is dat de antistoffen zoals ik het begrijp wel latent aanwezig zijn en het virus herkennen als het terugkomt.
Dat is volgens mij zo bij alle immuniteit die we opbouwen. Het lichaam herkent het virus en het afweersysteem weet dan wat het moet doen. Gelukkig maar, het lichaam is slim en heel krachtig!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:57:21 #269
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_194090599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is volgens mij zo bij alle immuniteit die we opbouwen. Het lichaam herkent het virus en het afweersysteem weet dan wat het moet doen. Gelukkig maar, het lichaam is slim en heel krachtig!
Helaas te weinig mensen die in ons lichaam geloven met al die nieuwe lokale lockdowns die je aangekondigd ziet worden.
pi_194091173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:57 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Helaas te weinig mensen die in ons lichaam geloven met al die nieuwe lokale lockdowns die je aangekondigd ziet worden.
Het is nu zaak dat het gecontroleerd rondgaat tot er een vaccin is, we moeten vooral een toeloop op de ziekenhuizen en IC's voorkomen. En dat doen we prima gelukkig.

Langzaam komt het wel goed denk ik, het ziet er een stuk prettiger uit dan begin maart gelukkig.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:34:25 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194091326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is nu zaak dat het gecontroleerd rondgaat tot er een vaccin is, we moeten vooral een toeloop op de ziekenhuizen en IC's voorkomen. En dat doen we prima gelukkig.

Langzaam komt het wel goed denk ik, het ziet er een stuk prettiger uit dan begin maart gelukkig.
Met een beetje mazzel zwakt het virus uit zichzelf al af, en een vaccin is ook geen noodzaak als er bijvoorbeeld een remmer o.i.d. is om het ziekteverloop (flink) af te zwakken.
pi_194091729
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zwakt het virus uit zichzelf al af, en een vaccin is ook geen noodzaak als er bijvoorbeeld een remmer o.i.d. is om het ziekteverloop (flink) af te zwakken.
Zelf heb ik ook een theorie over hoe het virus afzwakt.

Stel dat persoon 1 het virus voor 100% heeft. Het immuunsysteem van deze persoon pakt het virus aan, maar toch wordt het verspreid. Het is dan iets verzwakt, zeg op 99%. De volgende persoon die het krijgt en het immuunsysteem aan het werk zet zwakt het af naar 98%. En zo door, langzaam naar een virus wat er niet meer toe doet.

Net als verkoudheid, vele jaren geleden was dat een groot probleem. Ondertussen is het een zwak virus waar je een snotneus en hooguit wat keelpijn van krijgt.
  woensdag 15 juli 2020 @ 08:31:41 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194095157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is volgens mij zo bij alle immuniteit die we opbouwen. Het lichaam herkent het virus en het afweersysteem weet dan wat het moet doen. Gelukkig maar, het lichaam is slim en heel krachtig!
Zeg dat ja. Misschien kunnen ze dat eens uitleggen aan medicijnfabrikanten....
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194095324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 08:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zeg dat ja. Misschien kunnen ze dat eens uitleggen aan medicijnfabrikanten....
Dat is ook gedaan. Dat is namelijk precies hoe vaccins werken, door een verzwakte/inactieve variant van een bepaalde ziekte in te spuiten leert het immuunsysteem hoe deze ziekte bestreden kan worden. Helaas is het immuunsysteem soms ook vergeetachtig, er is dan een herhaling of update nodig van de vaccinatie (bijvoorbeeld als je op latere leeftijd naar verre landen reist).

Daarom is het zo belangrijk dat er snel een vaccin komt, dan ban je Corona snel uit. Als er geen mensen meer zijn die ziek kunnen worden is het snel klaar.
pi_194100456
Het blijft heen en weer vliegen:

quote:
Status 15-07
Positief getest 51.252, toename: 106
Ziekenhuisopnames 11.897 (23,2% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 2.933 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.136 (12,0% van positief getest), toename: 1
pi_194100478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:30 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft heen en weer vliegen:
[..]

Behalve overlijdens, dat blijft stabiel laag.
pi_194100573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:30 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft heen en weer vliegen:
[..]

Valt op zich mee hoor, gisteren waren er ook 96 nieuwe meldingen, maar daar gingen er nog 43 vanaf doordat er correcties werden doorgevoerd uit eerdere dagen/weken. Normaal gesproken is dat, net als vandaag, een stuk minder.
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:47:22 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194100677
Als de vier grote steden optelt kom je vandaag op 45, das al bijna de helft. Rotterdam weer op 30, die springen er nu wel structureel negatief uit.

Verder zie ik er gister 6 staan in Goes en nu 7, terwijl gisteren al een bericht voorbij kwam dat daar 25 besmettingen oid zijn geconstateerd. Die worden verspreid over meerdere dagen doorgegeven dan of zo?
pi_194100873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:31 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Behalve overlijdens, dat blijft stabiel laag.
Gelukkig wel, ziek worden en beter worden is prima :)
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:31:26 #280
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194101259
Niet verwacht dit

Van 31 juli tot en met donderdag 6 augustus wordt het Martiniplein omgetoverd tot zomerkermis met ongeveer 25 attracties. Dat aantal is nog niet helemaal zeker. Men zal rekening moeten houden met de geldende coronaregelgeving



Bron: https://www.grootsneek.nl(...)artiniplein-in-sneek

Das dan toch leuk en positief nieuws
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:32:53 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194101283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet verwacht dit

Van 31 juli tot en met donderdag 6 augustus wordt het Martiniplein omgetoverd tot zomerkermis met ongeveer 25 attracties. Dat aantal is nog niet helemaal zeker. Men zal rekening moeten houden met de geldende coronaregelgeving

[ afbeelding ]

Bron: https://www.grootsneek.nl(...)artiniplein-in-sneek

Das dan toch leuk en positief nieuws
In Harderwijk begint morgen ook de kermis met 24 attracties.
pi_194101516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet verwacht dit

Van 31 juli tot en met donderdag 6 augustus wordt het Martiniplein omgetoverd tot zomerkermis met ongeveer 25 attracties. Dat aantal is nog niet helemaal zeker. Men zal rekening moeten houden met de geldende coronaregelgeving

[ afbeelding ]

Bron: https://www.grootsneek.nl(...)artiniplein-in-sneek

Das dan toch leuk en positief nieuws
Zeker!
Vraag me af hoe dit dan zit met de huidige maatregelen. Dit zal dan wel niet onder de evenementen vallen want dan zit je met >250 personen reserveren, zitplaatsen, blabla. Of er is gewoon beperkte toegang.
I'll give you something to do
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:57:25 #283
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194101641
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Zeker!
Vraag me af hoe dit dan zit met de huidige maatregelen. Dit zal dan wel niet onder de evenementen vallen want dan zit je met >250 personen reserveren, zitplaatsen, blabla. Of er is gewoon beperkte toegang.
Ben ook benieuwd wat het word

Vond deze ook nog

Amerikaans coronavaccin slaat aan: ‘Mogelijk nog dit jaar op de markt’


Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)p-de-markt~a6e0696a/

Ziet voor nu positief uit
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:59:04 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194101669
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Zeker!
Vraag me af hoe dit dan zit met de huidige maatregelen. Dit zal dan wel niet onder de evenementen vallen want dan zit je met >250 personen reserveren, zitplaatsen, blabla. Of er is gewoon beperkte toegang.
https://www.destentor.nl/(...)h-weer-aan~ad3f704e/
pi_194101707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:57 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd wat het word

Vond deze ook nog

Amerikaans coronavaccin slaat aan: ‘Mogelijk nog dit jaar op de markt’

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)p-de-markt~a6e0696a/

Ziet voor nu positief uit
Dit is het betere nieuws. Kom maar op met dat vaccin, al is het alleen maar om alle lockdownies de mond te snoeren :Y
I'll give you something to do
pi_194101741
quote:
Ik denk dat de botsauto's zich ook aan de 1,5m moeten houden. Ook meteen geen last meer van whiplashes.
I'll give you something to do
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:33:39 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194103564
Duurt niet lang meer en we vallen uit de top 40 qua geregistreerde besmettingen.

Weet niet of dat positief is of niet eigenlijk.
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:11:07 #288
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194104056
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duurt niet lang meer en we vallen uit de top 40 qua geregistreerde besmettingen.

Weet niet of dat positief is of niet eigenlijk.
Denk wel met corona wil je in geen enkele lijst komen, welke lijst het ook is toch?
pi_194104163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook een theorie over hoe het virus afzwakt.

Stel dat persoon 1 het virus voor 100% heeft. Het immuunsysteem van deze persoon pakt het virus aan, maar toch wordt het verspreid. Het is dan iets verzwakt, zeg op 99%. De volgende persoon die het krijgt en het immuunsysteem aan het werk zet zwakt het af naar 98%. En zo door, langzaam naar een virus wat er niet meer toe doet.

Net als verkoudheid, vele jaren geleden was dat een groot probleem. Ondertussen is het een zwak virus waar je een snotneus en hooguit wat keelpijn van krijgt.
Helaas, zo werkt het niet. Verkoudheid wordt door verschillende virussen veroorzaakt. Het influenzavirus muteert nogal snel, vrijwel jaarlijks, daarom veroorzaakt dat virus in sommige jaren ook meer doden dan in andere jaren.
pi_194106869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:11 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Denk wel met corona wil je in geen enkele lijst komen, welke lijst het ook is toch?
in de lijst met de landen / regio's met de minste besmettingen wel *)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:18:25 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194110500
Bijna 8,2 miljoen recoveries wereldwijd nu gemeld.
pi_194111186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Helaas, zo werkt het niet. Verkoudheid wordt door verschillende virussen veroorzaakt. Het influenzavirus muteert nogal snel, vrijwel jaarlijks, daarom veroorzaakt dat virus in sommige jaren ook meer doden dan in andere jaren.
Jammer :'(
Blijkt maar weer dat ik een slechte dokter zou zijn.

Ik kwam hierop omdat er laatst in de krant stond dat het virus minder krachtig werd, niet in omvang maar in ziektebeeld.
pi_194111452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jammer :'(
Blijkt maar weer dat ik een slechte dokter zou zijn.

Ik kwam hierop omdat er laatst in de krant stond dat het virus minder krachtig werd, niet in omvang maar in ziektebeeld.
Dokters krijgen meer ervaring in de behandeling, pikken tekenen dat iets niet goed gaat eerder op, er wordt meer getest dus mensen worden in een vroeger stadium al behandeld, het wordt duidelijker welke medicijnen het beste werken, etc. Dat is allemaal positief! Maar dat het virus minder krachtig zou zijn niet. Elk organisme is bezig met overleven en zijn DNA te vermenigvuldigen en verspreiden. Covid-19 is daar heel goed in op dit moment, why change a winning team? Het wordt wel vaak gezegd dat als een ziekte te dodelijk is, hij zichzelf meestal vanzelf uitroeit voor het een grootschalig probleem wordt. Dat zie je bijvoorbeeld bij Ebola. Maar dodelijkheid is niet de enige factor, de incubatieperiode, wijze van besmettelijkheid en tijdstip en duur van besmettelijkheid zijn ook belangrijk. Bij veel ziektes is men niet besmettelijk totdat men symptomen heeft, waardoor de ziekte makkelijker te beteugelen is. Verspreiding via lucht, direct lichaamscontact of via lichaamsvloeistoffen maakt ook een groot verschil. Ook maakt het nogal uit of je een paar dagen of jaren besmettelijk bent.
HIV is daarom zo naar. Heel dodelijk, maar je kunt heel lang besmettelijk zijn zonder dat je symptomen hebt. Daar staat tegenover dat het niet heel besmettelijk is, en je jezelf makkelijk tegen besmetting kunt beschermen.
Mazelen is heel besmettelijk, via de lucht en al een paar dagen voor de bekende symptomen zich voordoen. Maar het is niet heel dodelijk (ongeveer 1 in 1000) maar vereist vaak wel ziekenhuisopname en is dodelijker onder jonge kinderen. Gelukkig is er een goed vaccin.

Soms wordt er een medicijn gevonden wat pandemien van een bepaalde vorm verleden tijd maakt. De ontdekking van penicilline maakte een einde aan grote uitbraken van bacteriele infectieziektes (pest bijvoorbeeld).

Eigenlijk moet een ziekteverwekker, om zich goed te kunnen verspreiden, meer nieuwe mensen infecteren voordat de huidige persoon die geinfecteerd is niet meer besmettelijk is. Wat er gebeurd met die persoon nadat die niet meer besmettelijk is, is vanuit het oog van de ziekteverwekker gezien, niet meer zo belangrijk. Maar als een ziekteverwekker echt heel wijdversrpeid zou worden dan is het voordeliger voor de ziekteverwekker dat mensen die geinfecteerd zijn overlijden, immers mensen die hersteld zijn zullen vaak niet nog een keer geinfecteerd kunnen worden.

Covid-19 is een naar virus, maar het kan nog veel erger in theorie.

Als positieve draai: Er zijn nu volgens mij 3 vaccins die getest worden op hoe effectief het is. Het vaccin van Oxford (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika), het vaccin van Moderna in de VS en het vaccin van CanSino (wordt getest of Chinese militairen).
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:50:43 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194111523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dokters krijgen meer ervaring in de behandeling, pikken tekenen dat iets niet goed gaat eerder op, er wordt meer getest dus mensen worden in een vroeger stadium al behandeld, het wordt duidelijker welke medicijnen het beste werken, etc. Dat is allemaal positief! Maar dat het virus minder krachtig zou zijn niet. Elk organisme is bezig met overleven en zijn DNA te vermenigvuldigen en verspreiden. Covid-19 is daar heel goed in op dit moment, why change a winning team? Het wordt wel vaak gezegd dat als een ziekte te dodelijk is, hij zichzelf meestal vanzelf uitroeit voor het een grootschalig probleem wordt. Dat zie je bijvoorbeeld bij Ebola. Maar dodelijkheid is niet de enige factor, de incubatieperiode, wijze van besmettelijkheid en tijdstip en duur van besmettelijkheid zijn ook belangrijk. Bij veel ziektes is men niet besmettelijk totdat men symptomen heeft, waardoor de ziekte makkelijker te beteugelen is. Verspreiding via lucht, direct lichaamscontact of via lichaamsvloeistoffen maakt ook een groot verschil. Ook maakt het nogal uit of je een paar dagen of jaren besmettelijk bent.
HIV is daarom zo naar. Heel dodelijk, maar je kunt heel lang besmettelijk zijn zonder dat je symptomen hebt. Daar staat tegenover dat het niet heel besmettelijk is, en je jezelf makkelijk tegen besmetting kunt beschermen.
Mazelen is heel besmettelijk, via de lucht en al een paar dagen voor de bekende symptomen zich voordoen. Maar het is niet heel dodelijk (ongeveer 1 in 1000) maar vereist vaak wel ziekenhuisopname en is dodelijker onder jonge kinderen. Gelukkig is er een goed vaccin.

Soms wordt er een medicijn gevonden wat pandemien van een bepaalde vorm verleden tijd maakt. De ontdekking van penicilline maakte een einde aan grote uitbraken van bacteriele infectieziektes (pest bijvoorbeeld).

Eigenlijk moet een ziekteverwekker, om zich goed te kunnen verspreiden, meer nieuwe mensen infecteren voordat de huidige persoon die geinfecteerd is niet meer besmettelijk is. Wat er gebeurd met die persoon nadat die niet meer besmettelijk is, is vanuit het oog van de ziekteverwekker gezien, niet meer zo belangrijk. Maar als een ziekteverwekker echt heel wijdversrpeid zou worden dan is het voordeliger voor de ziekteverwekker dat mensen die geinfecteerd zijn overlijden, immers mensen die hersteld zijn zullen vaak niet nog een keer geinfecteerd kunnen worden.

Covid-19 is een naar virus, maar het kan nog veel erger in theorie.

Als positieve draai: Er zijn nu volgens mij 3 vaccins die getest worden op hoe effectief het is. Het vaccin van Oxford (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika), het vaccin van Moderna in de VS en het vaccin van CanSino (wordt getest of Chinese militairen).
Ik ben onderhand wel op het punt beland dat ik die prik wel wil gaan halen als dat betekent dat we weer normaal kunnen gaan doen.
pi_194113578
quote:
Status 16-07

Positief getest 51.351, toename: 99
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,2% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.929 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.137 (12,0% van positief getest), toename: 1
Blijft netjes stabiel allemaal.
pi_194113595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben onderhand wel op het punt beland dat ik die prik wel wil gaan halen als dat betekent dat we weer normaal kunnen gaan doen.
Het bijzondere van een crisis als dit is dat je constant je grenzen verlegd. Dat is iets wat je ook altijd hoort bij mensen die ernstig ziek zijn. In februari had je keihard gelachen als ze hadden gezegd dat evenementen afgelast werden of dat je mondkapjes op moest.

Nu denk je: "doe dat mondkapje maar, als dat nodig is om enigszins normaal te leven".
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:43:01 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194113890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Blijft netjes stabiel allemaal.
51 vd 99 nieuwe besmettingen in de 4 grote steden.

En wat is -1 en -2 in besmettingen in sommige gemeenten?
pi_194113911
IC-opnames is ook ineens -3? van het totaal?
Tap tap tap
pi_194114077
We tikken deze even dicht!
pi_194114082
het is echt waar
pi_194114083
En we zien elkaar in deel 10 alweer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')