Wie?quote:Op zondag 21 juni 2020 18:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nou jongens de moderator heeft gesproken dus klaar met deze discussie
Morgen excuses van Derksen en weer verder
Dat is juist een heel goed voorbeeld van pestgedrag waar achteraf veel te lang mee is doorgegaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, gezien je voorbeeld van Manolev. Man man man.
Heeft hij later ook spijt voor betuigd.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is juist een heel goed voorbeeld van pestgedrag waar achteraf veel te lang mee is doorgegaan.
quote:Op zondag 21 juni 2020 19:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Heeft hij later ook spijt voor betuigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Dan is het goed.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Heeft hij later ook spijt voor betuigd.
twitter:NOSsport twitterde op zondag 21-06-2020 om 19:09:19Voormalig Oranje-international Edgar Davids vindt het terecht dat de huidige internationals het tv-programma Veronica Inside boycotten. https://t.co/qhpjUkX6n2 reageer retweet
Tenenkrommend.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:04 schreef DKUp het volgende:
Bij NPO1 nu, over witte Nederlanders en Veronica Inside.
Is er iemand die Edgar Davids serieus neemt?quote:Op zondag 21 juni 2020 19:19 schreef Evertjan het volgende:
twitter:NOSsport twitterde op zondag 21-06-2020 om 19:09:19Voormalig Oranje-international Edgar Davids vindt het terecht dat de huidige internationals het tv-programma Veronica Inside boycotten. https://t.co/qhpjUkX6n2 reageer retweet
En waarom zou je hem niet serieus nemen? Als persoon van kleur heeft hij dagelijks te maken met racisme dus je zou hem juist over dit onderwerp serieus moeten nemenquote:Op zondag 21 juni 2020 19:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is er iemand die Edgar Davids serieus neemt?
Omdat het een totale idioot is, echt een heel simpel figuur. Die hoef ik eigenlijk nergens over te horen.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En waarom zou je hem niet serieus nemen? Als persoon van kleur heeft hij dagelijks te maken met racisme dus je zou hem juist over dit onderwerp serieus moeten nemen
Vindt dat hij dit keer wel goede teksten heeft eigenlijk, niet puur de slachtofferrol zoals de afgelopen weken wel vaak gebeurde.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Omdat het een totale idioot is, echt een heel simpel figuur. Die hoef ik eigenlijk nergens over te horen.
Gelukkig ben jij niet simpel, de intelligentie spat er van af.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Omdat het een totale idioot is, echt een heel simpel figuur. Die hoef ik eigenlijk nergens over te horen.
Hé dankjewel Pedroso.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niet simpel, de intelligentie spat er van af.
Davids hoor ik overigens liever dan het gros van de ex voetballers die wekelijks op de buis komen
Ben je niet in de war met Gullit ?quote:Op zondag 21 juni 2020 19:33 schreef De_Kraam het volgende:
Davids, dat is toch die man die met dictators op de foto gaat?
Promes komt straks nog uitleg geven over de situatie met Bolsenaro, Elia gaat wat zeggen over de opkomst van Baudet en Depay gaat in op het onthoornen van neushoorns in Afrika.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kon niet zijn hoofd uit de reet van Mugabe halenquote:Op zondag 21 juni 2020 19:33 schreef De_Kraam het volgende:
Davids, dat is toch die man die met dictators op de foto gaat?
En Derksen heeft z'n vrouw van de trap gegooidquote:Op zondag 21 juni 2020 19:34 schreef maxi-mus het volgende:
En zijn ex in elkaar timmerde. WhAtAboUtism in 3,2,1.
Leugens Old_pal.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En Derksen heeft z'n vrouw van de trap gegooid
ja vond het ook genieten toen davids raad van commissaris wasquote:Op zondag 21 juni 2020 19:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niet simpel, de intelligentie spat er van af.
Davids hoor ik overigens liever dan het gros van de ex voetballers die wekelijks op de buis komen
Wat een hypocriet zwijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee.
https://www.volkskrant.nl(...)us-critici~ba28d6c5/
Ah ok, deze had ik gemist.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee.
https://www.volkskrant.nl(...)us-critici~ba28d6c5/
Heeft aan de basis gestaan van de wederopstanding van Ajaxquote:Op zondag 21 juni 2020 19:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja vond het ook genieten toen davids raad van commissaris was
bij de Oranje dames zit er genoeg publiekquote:Op zondag 21 juni 2020 19:40 schreef LordVoldermort het volgende:
Fans bij vrouwenvoetbal? Dit moet fake news zijn.
Ging over Ajax.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
bij de Oranje dames zit er genoeg publiek
is ook een schande van alle andere voetbaljournalisten dat ze niet opkomen voor hun collega's tegen deze boycot van de Oranje spelers.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:42 schreef RipCity het volgende:
Jeroen stomphorst wat een slapjanus..
En edje Davids die al z’n vriendinnen met harde hand in toom hield...
Die kijken wel uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is ook een schande van alle andere voetbaljournalisten dat ze niet opkomen voor hun collega's tegen deze boycot van de Oranje spelers.
quote:Op zondag 21 juni 2020 19:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2020 19:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zo noemde Davids het zelf in een interviewquote:Op zondag 21 juni 2020 19:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Commissaris in de Raad van Commissarissen
Prima teksten van die Bert.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:12 schreef RipCity het volgende:
https://www.ad.nl/show/we(...)utm_campaign=stdc_ad
Ja alsof Henk in het café nu de toto niet meer invultquote:Op zondag 21 juni 2020 21:23 schreef PzKpfw het volgende:
Al die schijtbedrijven bang voor dat kleine groepje schreeuwers
Inderdaad, en dit is eigenlijk waar het om draait: de adverteerders. Als die er niet meer zijn is het helaas afgelopen.quote:
Het probleem is dat als je daar als CEO tegen in gaat dat je kapot gemaakt wordt en daarna zelfs ontslagen. Genoeg voorbeelden inmiddels.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:23 schreef PzKpfw het volgende:
Al die schijtbedrijven bang voor dat kleine groepje schreeuwers
Je kunt ook voor de beste optie kiezen: negeren.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je daar als CEO tegen in gaat dat je kapot gemaakt wordt en daarna zelfs ontslagen. Genoeg voorbeelden inmiddels.
Maar je snapt toch wel wat er nu gebeurt. 99% is stil, 1 % praat mee met de klager en 0.001 % gaat op z'n bek, omdat ze openlijk zeggen er niks mee te willen doen. Dat maakt deze situatie zo treurig. Niemand heeft enig lef meer, door al die nare consequenties. En ik snap dat heel goed.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt ook voor de beste optie kiezen: negeren.
Wat zegt ie?quote:Op zondag 21 juni 2020 22:11 schreef Nober het volgende:
Gullit belde met René en Genee.
Nu bij Ziggy bij Djek
twitter:ZS_Voetbal twitterde op zondag 21-06-2020 om 22:15:23One love, Henk ❤
Henk ten Cate vond de grap van Johan Derksen niet eens zo erg, maar het stak dat er werd gedaan alsof er geen probleem bestond.
'Het is echt ernstig, geloof me. (...) Ik heb nooit de ballen gehad om er iets van te zeggen. Omdat ik me alleen voelde.'
#Rondo https://t.co/G6vbAFwHr9 reageer retweet
quote:De reuring rondom Veronica Inside is Maiko Valentijn van mediabedrijf MediaCom niet in de koude kleren gaan zitten. Valentijn is verantwoordelijk voor de zendtijd die adverteerders van het programma krijgen en wil nu in gesprek met Talpa.
Derksen deed recentelijk veel stof opwaaien met uitspraken over rapper Akwasi en de anti-racismeprotesten. De spelers van Nederlands elftal kondigden een boycot af en adverteerders Zespri en Gillette zijn afgehaakt. "Er is nu een tweedeling onder adverteerders. Een deel wil gewoon niet geassocieerd worden met de inhoud en neemt afstand. Dan moeten we daar wel iets mee", constateert Valentijn in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Onze adverteerders verdienen uitleg hoe te voorkomen dat ze met hun reclame in een omgeving terecht komen van 'content' die haaks staat op waarvoor deze merken staan."
Lees meerUpdate: Veronica Inside raakt tweede adverteerder kwijt na uitspraken Derksen
Hoe de toekomst van Veronica Inside eruitziet, durft hij niet te zeggen. Valentijn hoopt echter dat Derksen zijn toon matigt. "Als je het mij persoonlijk vraagt, dan denk ik dat we - net als met #MeToo - op een breekpunt staan. Nu de adverteerders zich roeren, de Oranje-selecties en zelfs bondscoach Ronald Koeman kan dat impact hebben op de kwaliteit van het programma. We zouden niet op deze voet verder moeten gaan, ondanks dat Johan Derksen denkt dat het allemaal wel overwaait", laat hij weten. De sponsoren merken immers wel degelijk de impact van de uitspraken aan tafel. "Je ziet nu ook dat adverteerders worden aangesproken op uitspraken die in het programma worden gedaan. Dat is niet oké."
Statement was namens de mannen en de vrouwen van Oranje.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
1 negerin in de complete Oranje-dames selectie (die grotendeels uit hoogopgeleide blanke grachtengordelmeisjes bestaat) maar ja hoor: Laten we het boycotten.
Zijn ook nog maar twee afleveringen te gaan toch?quote:Op zondag 21 juni 2020 23:24 schreef PSVCL het volgende:
Als ze slim zijn stoppen ze ermee totdat de eredivisie weer wordt hervat..tegen die tijd is de rel waarschijnlijk overgewaaid en kunnen ze met een frisse start beginnen
Zou het niet weten..quote:Op zondag 21 juni 2020 23:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zijn ook nog maar twee afleveringen te gaan toch?
Woutje Weghorst had wel een goede analyse over de economische gevolgen van de coronapandemie.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Promes komt straks nog uitleg geven over de situatie met Bolsenaro, Elia gaat wat zeggen over de opkomst van Baudet en Depay gaat in op het onthoornen van neushoorns in Afrika.
Ze kunnen het er ook helemaal niet over hebben. Zou ook wel een mooie actie zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:24 schreef PSVCL het volgende:
Als ze slim zijn stoppen ze ermee totdat de eredivisie weer wordt hervat..tegen die tijd is de rel waarschijnlijk overgewaaid en kunnen ze met een frisse start beginnen
quote:Rutte adviseerde om alle ongeveer 25 duizend Somaliërs via de gemeentelijke basisadministratie op te sporen en te controleren op fraude met bijstandsuitkeringen. Nu de rechter dit soort onderzoek verbiedt, wordt het hoog tijd dat de regels worden veranderd, verklaarde de VVD-er in een reactie.
Maar volgens de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), aan wie de zaak ook werd voorgelegd, kon het ministerie dergelijke “signalen” niet onderbouwen met concrete gegevens of cijfers.quote:Volgens een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken had de oproep van Rutte “destijds een actuele aanleiding. Er waren signalen dat er veelvuldig werd gefraudeerd met bijstandsuitkeringen door Somaliërs.”
Nog een maandje. En dan?quote:Op maandag 22 juni 2020 00:13 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje jongens.
Ik neem aan dat jullie allemaal uitgenodigd zijn?
Deze zin:quote:
Ruud kon beter met Ron Jans bellen. Hij was gisteravond veel te fel over Ron Jansquote:Op zondag 21 juni 2020 22:11 schreef Nober het volgende:
Gullit belde met René en Genee.
Nu bij Ziggy bij Djek
Ik snap niet hoe je iets tegen Jans kan hebben. Het is zo'n lieve man.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ruud kon beter met Ron Jans bellen. Hij was gisteravond veel te fel over Ron Jans
#nietmijnNLelftalquote:Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
1 negerin in de complete Oranje-dames selectie (die grotendeels uit hoogopgeleide blanke grachtengordelmeisjes bestaat) maar ja hoor: Laten we het boycotten.
quote:Op maandag 22 juni 2020 08:41 schreef RipCity het volgende:
Willem van Hanegem kon als speler en trainer altijd prima door één deur met donkere spelers. Een dergelijke term bezorgt de oud-international hoe dan ook een ongemakkelijk gevoel, daar hij zelf naar eigen zeggen nooit heeft meegemaakt dat iemand op ras of kleur werd afgerekend. Van Hanegem ziet echter in dat het racismevraagstuk bij veel mensen dieper zit, ‘veel dieper zelfs’, dan iedereen dacht. “Daar moeten we serieus naar kijken. Maar wel zonder opeens volledig door te slaan”, benadrukt de Kromme.
Het naar elkaar luisteren blijkt volgens Van Hanegem al ‘een enorm probleem’. “Want de schreeuwers, aan beide kanten, pakken nu gretig de regie. Die gasten willen helemaal niet dat we dichter naar elkaar groeien, maar juist het tegenovergestelde. Ze zetten mensen tegen elkaar op en dat is een kwalijke ontwikkeling. De inhoud sneeuwt al weken volledig onder en dat mogen ook de presentatoren van al die talkshows zichzelf weleens kwalijk nemen”, vertel Van Hanegem maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad.
“Daar wordt meer en meer stelling genomen, terwijl dat toch niet hun taak is? Wie niet voor is, is meteen tegen.” Van Hanegem zet vraagtekens bij de boycot van Veronica Inside door de spelers van het Nederlands elftal en Jong Oranje, en de Oranje Leeuwinnen. Hij neemt het zeker niet op voor Johan Derksen, die rapper Akwasi met Zwarte Piet vergeleek, maar ‘de deur dichtgooien omdat iets je niet bevalt, is op dit moment niet de oplossing’. “Dat kan anders. Wat je nu krijgt, is dat er dan meteen vol verwijten wordt geroepen dat deze spelers dan ook niet naar het WK in Qatar moeten gaan. Daar kon je op wachten natuurlijk.”
“Als je dingen kunt uitleggen, zonder boycot of hysterisch geschreeuw, krijgen mensen meer begrip voor je standpunten. En dan niet alleen ergens aanschuiven waar je weet dat ze al aan jouw kant staan, want dat gebeurt naar mijn smaak te veel.” Van Hanegem schrijft zijn column met gemengde gevoelens. “Op deze plek kon ik wekenlang niet schrijven over het voetballen en nu ze overal weer spelen, behalve in Nederland dan, gaat het er nog niet over. Blijf de zaken benoemen. In de sport en zeker daarbuiten. Zonder te schreeuwen.”
Eensquote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef RipCity het volgende:
INVULLEN ALLEMAAL!
https://www.telegraaf.nl/(...)onica-inside-terecht
Onderzoek tijdelijk minder bereikbaarquote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef RipCity het volgende:
INVULLEN ALLEMAAL!
ja eigen keuze, volgende onderwerpquote:Op maandag 22 juni 2020 09:11 schreef Stofje het volgende:
https://twitter.com/Hoekie_B/status/1274802267284279296
Henk ten Cate vliegt hier ook wel wat uit de bocht, zullen we maar zeggen.
Henk heeft natuurlijk zelf ook in vergelijkbare landen gewerkt dus het zou wat zijn als die het nu keihard zou veroordelenquote:
Die laatste. Dat er mensen zijn die er op durven te klikken zegquote:Op maandag 22 juni 2020 09:27 schreef RipCity het volgende:
Johan Derksen is in Veronica Inside te ver gegaan.
Hij maakte een grap. Goed of slecht, dat moet altijd kunnen. 80%
Ja, hij ging te ver. Geen VI (meer) voor mij. 8%
Dit was over het randje, maar ik blijf hoe dan ook kijken. 6%
Johan Derksen is een racist en dat benadrukte hij met zijn uitspraken over Akwasi. 6%
geloof ik niets vanquote:Op maandag 22 juni 2020 09:27 schreef RipCity het volgende:
Die ouwe Willem begrijpt het, verreweg het best stukje wat ik tot nu toe heb gelezen over deze kwestie.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:41 schreef RipCity het volgende:
Willem van Hanegem kon als speler en trainer altijd prima door één deur met donkere spelers. Een dergelijke term bezorgt de oud-international hoe dan ook een ongemakkelijk gevoel, daar hij zelf naar eigen zeggen nooit heeft meegemaakt dat iemand op ras of kleur werd afgerekend. Van Hanegem ziet echter in dat het racismevraagstuk bij veel mensen dieper zit, ‘veel dieper zelfs’, dan iedereen dacht. “Daar moeten we serieus naar kijken. Maar wel zonder opeens volledig door te slaan”, benadrukt de Kromme.
Het naar elkaar luisteren blijkt volgens Van Hanegem al ‘een enorm probleem’. “Want de schreeuwers, aan beide kanten, pakken nu gretig de regie. Die gasten willen helemaal niet dat we dichter naar elkaar groeien, maar juist het tegenovergestelde. Ze zetten mensen tegen elkaar op en dat is een kwalijke ontwikkeling. De inhoud sneeuwt al weken volledig onder en dat mogen ook de presentatoren van al die talkshows zichzelf weleens kwalijk nemen”, vertel Van Hanegem maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad.
“Daar wordt meer en meer stelling genomen, terwijl dat toch niet hun taak is? Wie niet voor is, is meteen tegen.” Van Hanegem zet vraagtekens bij de boycot van Veronica Inside door de spelers van het Nederlands elftal en Jong Oranje, en de Oranje Leeuwinnen. Hij neemt het zeker niet op voor Johan Derksen, die rapper Akwasi met Zwarte Piet vergeleek, maar ‘de deur dichtgooien omdat iets je niet bevalt, is op dit moment niet de oplossing’. “Dat kan anders. Wat je nu krijgt, is dat er dan meteen vol verwijten wordt geroepen dat deze spelers dan ook niet naar het WK in Qatar moeten gaan. Daar kon je op wachten natuurlijk.”
“Als je dingen kunt uitleggen, zonder boycot of hysterisch geschreeuw, krijgen mensen meer begrip voor je standpunten. En dan niet alleen ergens aanschuiven waar je weet dat ze al aan jouw kant staan, want dat gebeurt naar mijn smaak te veel.” Van Hanegem schrijft zijn column met gemengde gevoelens. “Op deze plek kon ik wekenlang niet schrijven over het voetballen en nu ze overal weer spelen, behalve in Nederland dan, gaat het er nog niet over. Blijf de zaken benoemen. In de sport en zeker daarbuiten. Zonder te schreeuwen.”
BLM trollclicksquote:Op maandag 22 juni 2020 09:29 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Die laatste. Dat er mensen zijn die er op durven te klikken zeg
Ik mis de optie: het was gewoon een grap die niet te ver ging. Edit oh wacht dat is de bovenste. Nou duidelijke uitkomst denk ik.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:27 schreef RipCity het volgende:
Johan Derksen is in Veronica Inside te ver gegaan.
Hij maakte een grap. Goed of slecht, dat moet altijd kunnen. 80%
Dit was over het randje, maar ik blijf hoe dan ook kijken. 6%
Johan Derksen is een racist en dat benadrukte hij met zijn uitspraken over Akwasi. 6%
kan het niet lezen maar die jongen moet voetballen dus het zal er voorlopig niet van komenquote:Op maandag 22 juni 2020 09:37 schreef RipCity het volgende:
Valentijn Driessen stelt stoel beschikbaar aan Wijnaldum:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-oranje-hoort-in-vi
Nou vooruit dan maarquote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef RipCity het volgende:
INVULLEN ALLEMAAL!
Ja maar er staat de vraag in: "Bent U man of vrouw"quote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef RipCity het volgende:
INVULLEN ALLEMAAL!
Vooral deze zin ook:quote:Op maandag 22 juni 2020 09:33 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die ouwe Willem begrijpt het, verreweg het best stukje wat ik tot nu toe heb gelezen over deze kwestie.
quote:En dan niet alleen ergens aanschuiven waar je weet dat ze al aan jouw kant staan, want dat gebeurt naar mijn smaak te veel.
M is een lachwekkende parodie op een talkshow, zo extreem subjectief dat het pijnlijk wordt.quote:
Valentijn Driessen wil dat Georginio Wijnaldum op 31 augustus bij Veronica Inside plaatsneemt om zijn verhaal te doen en biedt daarvoor zelfs zijn eigen stoel aan.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan het niet lezen maar die jongen moet voetballen dus het zal er voorlopig niet van komen
Jesus moeten we zolang wachtenquote:Op maandag 22 juni 2020 10:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Valentijn Driessen wil dat Georginio Wijnaldum op 31 augustus bij Veronica Inside plaatsneemt om zijn verhaal te doen en biedt daarvoor zelfs zijn eigen stoel aan.
Ik snap niet hoe dat verschrikkelijke wijf ooit een talkshow heeft gekregen.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:05 schreef Ronald het volgende:
[..]
M is een lachwekkende parodie op een talkshow, zo extreem subjectief dat het pijnlijk wordt.
Bij Beau en Op1 zit nog een wel eens een beetje tegengeluid voor wat nuance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |