quote:DEN HAAG - De politie heeft zondagochtend rond 10.30 uur op het Haagse Malieveld zeven mensen aangehouden die toch naar de demonstratie tegen de coronamaatregelen waren gekomen. De demonstratie van de actiegroep Viruswaanzin werd afgelopen vrijdag verboden door burgemeester Johan Remkes.
De zeven opgepakte betogers waren volgens een politiewoordvoerder duidelijk herkenbaar als demonstranten. Zo hadden ze flyers, spandoeken en megafoons bij zich. De betogers zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en opgeroepen het terrein te verlaten, maar dat weigerden ze, aldus de politie.
Rond 12.00 uur zijn verzamelen meerdere demonstranten zich in een hoek van het Malieveld voor een sit down-actie. De politie verzoekt de demonstranten om te vertrekken. Mensen die toch op het Malieveld blijven staan, worden aangehouden.
'Relaxte sfeer'
Er waren ook andere groepjes mensen die duidelijk herkenbaar waren als demonstranten. Die zijn volgens de woordvoerder wel vertrokken. 'Het beeld op het Malieveld is nu rustig', aldus de politiewoordvoerder rond 11.15 uur. 'Demonstranten mogen ook elders in Den Haag niet protesteren. Als mensen als demonstranten in groepjes herkenbaar over straat lopen in Den Haag wordt ze gesommeerd om de stad te verlaten.'
Dat beaamt Omroep West-verslaggever Jim van der Deijl. Volgens hem is er op het Malieveld rond 11.15 uur 'een relaxte sfeer'. 'Mensen zijn aan het picknicken, ik zie drie groepjes sporten. Als het zonnetje doorkomt is het weer heerlijk.'
Demonstratie verboden
'De politie staat er preventief', zegt Van der Deijl ook. 'Ze willen zich laten zien in de hoop dat ze niet hoeven op te schalen later op de dag. Mensen die met de auto de parkeergarage onder het Malieveld inrijden worden gevraagd wat het doel van de reis is.'
De gemeente Den Haag besloot vrijdag de demonstratie te verbieden nadat was gebleken dat er niet honderd, maar tienduizend bezoekers werden verwacht. Dat maakte het volgens de gemeente heel moeilijk om nog 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Ook zorgt het voor een 'vrees voor wanordelijkheden', aldus de gemeente. De actiegroep spande nog wel een kort geding aan, maar de rechter staat achter het besluit van Remkes.
https://www.omroepwest.nl(...)ouden-sit-down-actie
Demonstratierecht toch niet zo belangrijk.twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 10:34:52Demonstranten #viruswaanzin op het #Malieveld in #DenHaag zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en gevorderd om het terrein te verlaten. Zij hebben dit geweigerd. Agenten zijn daarom zojuist, in opdracht van de burgemeester, overgegaan tot aanhouding. reageer retweet
Dat zegt ie op de streamquote:
Bij het BLM protest in Rotterdam werd de demonstratie stopgezet en is iedereen vreedzaam naar huis gegaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende: [..] Waar was die noodverordening bij de BLm etc protesten?
Dat laatste klopt nietquote:Op zondag 21 juni 2020 17:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij het BLM protest in Rotterdam werd de demonstratie stopgezet en is iedereen vreedzaam naar huis gegaan.
Dat is top !quote:Op zondag 21 juni 2020 17:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij het BLM protest in Rotterdam werd de demonstratie stopgezet en is iedereen vreedzaam naar huis gegaan.
Niet alleen ADO-hooligans...quote:
Hij wil dus gewoon rellen, een politcus. Moet niet kunnen.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hij roept wéér voetbalhooligans op om naar het Malieveld te komen
Ik hoop dat Wilders hem eruit schoptquote:Op zondag 21 juni 2020 17:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij wil dus gewoon rellen, een politcus. Moet niet kunnen.
Eens.. Debat is wat we nodig hebben, open en eerlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij wil dus gewoon rellen, een politcus. Moet niet kunnen.
Daniel Gerritsenquote:Op zondag 21 juni 2020 17:38 schreef Sodeknetters het volgende:
Weet iemand de naam van die PVV idioot?
Daniel Gerritsenquote:Op zondag 21 juni 2020 17:38 schreef Sodeknetters het volgende:
Daniël Gerritsen.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:38 schreef Sodeknetters het volgende:
Komt ie weer online straks?quote:
Zucht...quote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 17:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Politie grijpt in na afbreken Black Lives Matter-protest in Rotterdam: ‘Je voelt de tranen en boosheid’quote:Er waren zoveel mensen, dat door de lokale driehoek (burgemeester, hoofdofficier en de korpschef) werd besloten de demonstratie vroegtijdig te beëindigen. Het bleek niet mogelijk om voldoende afstand te houden. Op weg naar huis ontstonden een paar relletjes, waarna de politie en ME ingreep. Twee mensen werden opgepakt voor belediging en gooien van vuurwerk naar een agent.
Meteen overgeschakeld. Die PVV-er is nóg veel erger...quote:
Dat weet je. Dat is gewoon gepost.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zucht...
Ok, wat mankeerde er aan?
En wat is je alternatief?
Dat hij gewoon registreerde wat hij ervaarde.quote:
Volgens mij is dit wel een ander manneke.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meteen overgeschakeld. Die PVV-er is nóg veel erger...
Ervoer.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat hij gewoon registreerde wat hij ervaarde.
Zonder de idioten op te zoeken om te polariseren.
WTF?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
[..]
Politie grijpt in na afbreken Black Lives Matter-protest in Rotterdam: ‘Je voelt de tranen en boosheid’
Let op, de media spreekt van "relletjes", dan verwacht ik toch heel wat ellende omdat ze de BLM protesten waar blanke mensen op straat belaagd worden, mensen neergeschoten, agenten belaagd, winkels geplunderd en in de fik gesproken, vreedzame protesten noemen.
Nouja okay, vrijwel iedereen. Er waren inderdaad wat vernielingen na afloop.quote:
Volgens mij niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Volgens mij is dit wel een ander manneke.
Kunnen we het misschien eens zijn dat de wereld gek geworden is en dat ik mijn vraagtekens heb welke kant we op gaan?quote:
Nou...quote:Op zondag 21 juni 2020 17:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Gerritsen is dus een kandidaat voor de Tk verkiezingen. WAS, vermoed ik na deze stream.
quote:Op zondag 21 juni 2020 17:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Gerritsen is dus een kandidaat voor de Tk verkiezingen. WAS, vermoed ik na deze stream.
Nope, sorryquote:Op zondag 21 juni 2020 17:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kunnen we het misschien eens zijn dat de wereld gek geworden is en dat ik mijn vraagtekens heb welke kant we op gaan?
Ik hoop het ook ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Hard?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:44 schreef Nikonlover het volgende:
De protestanten een hard onder de riem te steken.
Protestanten?![]()
![]()
![]()
Hartquote:
Nee, hard las ik.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:45 schreef mootie het volgende:
Het krijgt nog een religieus tintje: mensen komen de protestanten een hart onder de riem steken.
Dat is een keuze.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:45 schreef BlackNero het volgende:
Jensen heeft lekker gecasht tijdens de lockdown.
Er voelt zich wel iemand genaaid denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:46 schreef Nikonlover het volgende:
We zien een busje bewegen.
Zijn ze aan het neuken?
ik was net nog op de koekamp aan het gluren :pquote:Op zondag 21 juni 2020 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik krijg trek. Kan de politie dit niet wat sneller oplossen?
Timing is everything. Uurtje geleden al een hapje gemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik krijg trek. Kan de politie dit niet wat sneller oplossen?
Dat verbaast me dan weer niksquote:Op zondag 21 juni 2020 17:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik was net nog op de koekamp aan het gluren :p
quote:Op zondag 21 juni 2020 17:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Timing is everything. Uurtje geleden al een hapje gemaakt.
Is impasse al gevallen?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:49 schreef Woelwater het volgende:
Nog een keer anyway en hij bekijkt het maar met z'n stream
Wat is daar hypocriet aan. Als zij de regels gevolgd hebben is er toch niks aan de hand.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Hypocatie weer hahaah
Dezelfde bus protesteren tegen de covid maatregelen...
om vervolgens de gearresterde protestanten tegen de covid maatregelen te vervoeren.
Ik zie de hypocrisie niet eigenlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Hypocatie weer hahaah
Dezelfde bus protesteren tegen de covid maatregelen...
om vervolgens de gearresterde protestanten tegen de covid maatregelen te vervoeren.
Daar istiequote:
Ik ben ook gek dat ik het ga uit leggen, maar vooruit:quote:Op zondag 21 juni 2020 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie de hypocrisie niet eigenlijk.
Als jij het verschil niet ziet, dan geven wij het ook maar op.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik ben ook gek dat ik het ga uit leggen, maar vooruit:
Dezelfde bus maatschappij , was x dagen geleden aan het protesteren tegen de autoriteiten en hun Covid maatregelen.
Nu een andere "doelgroep" protesteert tegen diezelfde maatregelen , helpen ze de autoriteiten om die mensen te arresteren.
Als je dat biet ziet.... dan geef ik het op.
quote:Op zondag 21 juni 2020 17:55 schreef Brybry het volgende:
Vind het best wel shocking. Wat is dat toch met die willekeur als het gaat om demonstreren?![]()
Boeren leggen het land plat en overtreden weet ik veel hoeveel regels; Is prima.
BLM met 10.000 man: Prima
Paar honderd man picknicken; RAUS!!
Dit kun je toch niet goedpraten.
Ik zie het ja. Ik dacht dat ie ook offline wasquote:
twitter:Gerritsen_Dan twitterde op zondag 21-06-2020 om 17:22:19#VRIJHEID🇳🇱
#NEDERLAND🇳🇱
#Live part 10
#Politie met #geweld
#Waterkanon staat klaar om mediterende mensen te slaan?
#ME
Afvoeren met bus #arestatie
#WWG1WGA https://t.co/2mOJ5rKSxr reageer retweet
Dat protest was niet verboden. Oh, wacht...quote:Op zondag 21 juni 2020 17:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik ben ook gek dat ik het ga uit leggen, maar vooruit:
Dezelfde bus maatschappij , was x dagen geleden aan het protesteren tegen de autoriteiten en hun Covid maatregelen.
Nu een andere "doelgroep" protesteert tegen diezelfde maatregelen , helpen ze de autoriteiten om die mensen te arresteren.
Als je dat biet ziet.... dan geef ik het op.
En waarom was dat protest niet gevaarlijk ?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:56 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat protest was niet verboden. Oh, wacht...
Nee, ik zie het niet. Geef je het nu op?
Wat een engnekquote:Op zondag 21 juni 2020 17:58 schreef Nikonlover het volgende:
Nu roept ie de krachtige en stoere hooligans weer op om te komen.
Die man is echt engquote:Op zondag 21 juni 2020 17:58 schreef Nikonlover het volgende:
Nu roept ie de krachtige en stoere hooligans weer op om te komen.
Die willen niets met hem te maken hebben. Er hangen alleen wat PVV gekkies om hem heenquote:Op zondag 21 juni 2020 18:00 schreef mootie het volgende:
Hippies zijn vast niet enorm onder de indruk van Gerritsen.
Nog een stream ergens?quote:Op zondag 21 juni 2020 18:01 schreef Sodeknetters het volgende:
Ah, enkele demonstranten gaan zich verzetten hoor ik. Nice
Hij geniet zich wel een slag in de rondte.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:00 schreef Sodeknetters het volgende:
Wat een walgelijke ransaap. PVV waardig, dat dan weer wel.
Ramptoeristquote:Op zondag 21 juni 2020 18:01 schreef Sodeknetters het volgende:
Ah, enkele demonstranten gaan zich verzetten hoor ik. Nice
én hadden de organisatie goed op orde, getuige dit beeld:quote:Op zondag 21 juni 2020 17:55 schreef Chia het volgende:
[..]
BLM had toestemming en tyften na de afgesproken tijd allemaal op.
En dat zegt alles over hem. Loopt echt mensen op te jutten.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij geniet zich wel een slag in de rondte.
Ik hóóp met je mee.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En dat zegt alles over hem. Loopt echt mensen op te jutten.
Ik denk zomaar dat hij niet in de TK gaat komen.
Vertrouw die lui nog minder dan de posters hierquote:Op zondag 21 juni 2020 18:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hier van een pvv gekkie
https://twitter.com/i/broadcasts/1ynJOqgYODZKR
Jij woont in Den Haag toch?quote:
Klopt. Maar ik ga er niet heenquote:
Negeren en niet meer op stemmen!quote:Op zondag 21 juni 2020 18:05 schreef Scheepskok het volgende:
Zie ik nou een PVV-er die de boel loopt op te hitsen?
Wat is dat voor malloot?
Ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:05 schreef Scheepskok het volgende:
Zie ik nou een PVV-er die de boel loopt op te hitsen?
Wat is dat voor malloot?
Eenschquote:Op zondag 21 juni 2020 18:08 schreef Tourniquet het volgende:
Ik gun hem wel een aantekening op zijn strafblad eigenlijk.![]()
Ik besef dat het een aanname is, maar het zou me niks verbazen als er al het een en ander in zijn document staat.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:08 schreef Tourniquet het volgende:
Ik gun hem wel een aantekening op zijn strafblad eigenlijk.![]()
Maar dan kan hij niet op de kieslijst staan lijkt me?quote:Op zondag 21 juni 2020 18:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik besef dat het een aanname is, maar het zou me niks verbazen als er al het een en ander in zijn document staat.
twitter:Els_rechts twitterde op zondag 21-06-2020 om 16:37:32Mijn HEMEL.
Wat een niveau zeg van de politie!
Schandalig dit! 👇🏼Mijn hart kotst🤮 https://t.co/hJxaZyYTmZ reageer retweet
Harten kunnen niet kotsen.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:10 schreef Magister_Artium het volgende:
En waar zou ongehoord Nederland zijn zonder hun trouwste pup:twitter:Els_rechts twitterde op zondag 21-06-2020 om 16:37:32Mijn HEMEL.
Dat kan wel.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar dan kan hij niet op de kieslijst staan lijkt me?![]()
Of zou Geert dat nog niet hebben laten checken.
Jawel hoor, ook met een strafblad kun je de Tweede kamer in gekozen worden. Je moet het wel heel bont maken wil je van het passief kiesrecht uitgesloten worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar dan kan hij niet op de kieslijst staan lijkt me?![]()
Of zou Geert dat nog niet hebben laten checken.
Els PVVquote:Op zondag 21 juni 2020 18:10 schreef Magister_Artium het volgende:
En waar zou ongehoord Nederland zijn zonder hun trouwste pup:twitter:Els_rechts twitterde op zondag 21-06-2020 om 16:37:32Mijn HEMEL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |