quote:DEN HAAG - De politie heeft zondagochtend rond 10.30 uur op het Haagse Malieveld zeven mensen aangehouden die toch naar de demonstratie tegen de coronamaatregelen waren gekomen. De demonstratie van de actiegroep Viruswaanzin werd afgelopen vrijdag verboden door burgemeester Johan Remkes.
De zeven opgepakte betogers waren volgens een politiewoordvoerder duidelijk herkenbaar als demonstranten. Zo hadden ze flyers, spandoeken en megafoons bij zich. De betogers zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en opgeroepen het terrein te verlaten, maar dat weigerden ze, aldus de politie.
Rond 12.00 uur zijn verzamelen meerdere demonstranten zich in een hoek van het Malieveld voor een sit down-actie. De politie verzoekt de demonstranten om te vertrekken. Mensen die toch op het Malieveld blijven staan, worden aangehouden.
'Relaxte sfeer'
Er waren ook andere groepjes mensen die duidelijk herkenbaar waren als demonstranten. Die zijn volgens de woordvoerder wel vertrokken. 'Het beeld op het Malieveld is nu rustig', aldus de politiewoordvoerder rond 11.15 uur. 'Demonstranten mogen ook elders in Den Haag niet protesteren. Als mensen als demonstranten in groepjes herkenbaar over straat lopen in Den Haag wordt ze gesommeerd om de stad te verlaten.'
Dat beaamt Omroep West-verslaggever Jim van der Deijl. Volgens hem is er op het Malieveld rond 11.15 uur 'een relaxte sfeer'. 'Mensen zijn aan het picknicken, ik zie drie groepjes sporten. Als het zonnetje doorkomt is het weer heerlijk.'
Demonstratie verboden
'De politie staat er preventief', zegt Van der Deijl ook. 'Ze willen zich laten zien in de hoop dat ze niet hoeven op te schalen later op de dag. Mensen die met de auto de parkeergarage onder het Malieveld inrijden worden gevraagd wat het doel van de reis is.'
De gemeente Den Haag besloot vrijdag de demonstratie te verbieden nadat was gebleken dat er niet honderd, maar tienduizend bezoekers werden verwacht. Dat maakte het volgens de gemeente heel moeilijk om nog 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Ook zorgt het voor een 'vrees voor wanordelijkheden', aldus de gemeente. De actiegroep spande nog wel een kort geding aan, maar de rechter staat achter het besluit van Remkes.
https://www.omroepwest.nl(...)ouden-sit-down-actie
Demonstratierecht toch niet zo belangrijk.twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 10:34:52Demonstranten #viruswaanzin op het #Malieveld in #DenHaag zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en gevorderd om het terrein te verlaten. Zij hebben dit geweigerd. Agenten zijn daarom zojuist, in opdracht van de burgemeester, overgegaan tot aanhouding. reageer retweet
Of om zich juridisch in te dekken, omdat ze iets verboden hadden zonder goede gronden!quote:Op zondag 21 juni 2020 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ze er al waren en om rellen te voorkomen.
Blijkt geen goed idee te zijn geweest.
Nee. De rechter heeft geoordeeld dat het verbod terecht was.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Of om zich juridisch in te dekken, omdat ze iets verboden hadden zonder goede gronden!
Daar zijn niet alle juristen het over eens.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. De rechter heeft geoordeeld dat het verbod terecht was.
Dat de rechter dit terecht verbood wordt nu bewezen.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Daar zijn niet alle juristen het over eens.
Ze hebben het er nu over inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat de rechter dit terecht verbood wordt nu bewezen.
"je ziet geen rtl nieuws"quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/688531981979656/
Echt hoor..quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Daar zijn niet alle juristen het over eens.
Jammer dat de kneusjes van antifa er niet zijn. Had dat slagveld graag willen zien.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:57 schreef de_boswachter het volgende:
Lol, racisme betogingen mogen doorgaan omdat men bang is voor de racisme kaart en dit soort shit mag niet. Meten met twee maten! Goed dat er een tegengeluid is tegen de linkse facisten.
Ik ook. Het ziet er nu trouwens ook zwart van de mensen !!!!!! 'wink wink wink'quote:Op zondag 21 juni 2020 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Jammer dat de kneusjes van antifa er niet zijn. Had dat slagveld graag willen zien.
Ja, er was te weinig geweld... dus gind de politie de vertrekkende betogers sturen.... met dit als resultaat.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:58 schreef RipCity het volgende:
Wat een zinloos gedoe ditIedereen ging toch netjes weg maar werden telkens tegengehouden?
Dat doen ze niet, want dan zijn ze racisten! Want zo is het anno 2020.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:00 schreef Jemoederniet het volgende:
Zouden ze bij BLM ook moeten doen met dat waterkanon.
Regio15Goden.twitter:regio15 twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:54:19Er zijn enkele charges geweest en de waterwerper is ingezet tegen de groep voetbalsupporters. #Malieveld #viruswaanzin https://t.co/i7l0UQvChh reageer retweet
PVV'erquote:
Hippies willen ook wel eens douchen he.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:03 schreef de_boswachter het volgende:
Waterkanonnen inzetten
In andere landen verboden, in NL mag het gewoon.
De rechter had het verbod al bekrachtigd hè...quote:Op zondag 21 juni 2020 14:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Of om zich juridisch in te dekken, omdat ze iets verboden hadden zonder goede gronden!
Klopt.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
De rechter had het verbod al bekrachtigd hè...
Aangezien de demonstratie verboden is, horen ze daar niet eens te zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik zie heel veel politie ... moeilijk doen.
Maar ik zie weinig betogerts iets verkeerds doen...
Jullie wel?
Nope. alleen 15 min geleden hekjes omgooien.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik zie heel veel politie ... moeilijk doen.
Maar ik zie weinig betogerts iets verkeerds doen...
Jullie wel?
Oh, ze mogen niet in de stad lopen?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aangezien de demonstratie verboden is, horen ze daar niet eens te zijn.
En politieauto slopen. En agent lynchen en barricades opwerpenquote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nope. alleen 15 min geleden hekjes omgooien.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oh, ze mogen niet in de stad lopen?
Niet slopen, stenen gooien en een politieauto op zijn kant willen gooien.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oh, ze mogen niet in de stad lopen?
Waterwerperquote:Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Zipportal het volgende:
Regio15Goden.twitter:regio15 twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:54:19Er zijn enkele charges geweest en de waterwerper is ingezet tegen de groep voetbalsupporters. #Malieveld #viruswaanzin https://t.co/i7l0UQvChh reageer retweet
Er zijn vast ook wel juristen te vinden die vinden dat Willem Holleerder niet in de bak zou moeten zitten.quote:
Dat is inderdaad verwerpelijkquote:Op zondag 21 juni 2020 15:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Niet slopen, stenen gooien en een politieauto op zijn kant willen gooien.
Dat is alleen nog maar wat ik zelf heb gezien.
twitter:BobHGL twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:36:45ME ging op de vlucht voor honderden supporters en demonstranten. https://t.co/LVufTMk5Cd reageer retweet
Nou en omdat dit verwacht werd is de demo op voorhand verboden door de rechter.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verwerpelijk
Wat een kutbeeld!quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/688531981979656/
Zoals ik daarnet al zei.. ik snap je.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:08 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nou en omdat dit verwacht werd is de demo op voorhand verboden door de rechter.
Beuk erinquote:Op zondag 21 juni 2020 15:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Dus de politie jaagt ze terug naar het Malieveld...
Om ze vervolgens aan te vallen omdat ze niet op het maliveld mogen zijn
Wie het er juridisch wel of niet mee eens is boeit niet zoveel natuurlijk, zelfs niet als dat juristen zijn, want dat is geen beschermde titel, dus zelfs Bonnie St. Claire met haar IQ van 52 mag zich jurist noemen.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Klopt.
Maar mag ik het daar zowel persoonlijk aslmede juridisch mee oneensch zijn ?
Eens, maar mag het?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie het er juridisch wel of niet mee eens is boeit niet zoveel natuurlijk, zelfs niet als dat juristen zijn, want dat is geen beschermde titel, dus zelfs Bonnie St.Clair met haar IQ van 52 mag zich jurist noemen.
Ja maar geen geluidquote:
Wederomquote:Op zondag 21 juni 2020 15:12 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/125271570827713/videos/270642794015428/
Hart van Nederland Goden
Als er geen rood blokje live in beeld is dan herhaling.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Is dit nu live of een herhaling?
https://www.facebook.com/watch/live/?v=2819451354820609
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als er geen rood blokje live in beeld is dan herhaling.
twitter:r0eland twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:38:17Meisje met bloemen die niks doet krijg tikken met wapenstok van ME. #malieveld-protest [vid:@BobHGL] https://t.co/Di21DQEp86 reageer retweet
Mag wat? De demonstratie zoals die aangevraagd was mag niet, niet in Den Haag, niet in andere steden waar de vergunning geweigerd is.quote:
Nope. Dat mogen ze.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zag je dat!!
De politie negeerde het zebrapad !
Zonder verlichting of geluid.
Overtreding !!!!
Maar die rechter heeft er onvoldoende fundamenteel naar gekeken en daarom is het niet rechtmatig volgens ons aller GOA.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mag wat? De demonstratie zoals die aangevraagd was mag niet, niet in Den Haag, niet in andere steden waar de vergunning geweigerd is.
En die weigering is door de rechter bekrachtigd.
Ik vroeg of je mijn mening respecteerde.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mag wat? De demonstratie zoals die aangevraagd was mag niet, niet in Den Haag, niet in andere steden waar de vergunning geweigerd is.
Je hebt je punt inmiddels wel gemaakt hoor.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:17 schreef RipCity het volgende:
twitter:r0eland twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:38:17Meisje met bloemen die niks doet krijg tikken met wapenstok van ME. #malieveld-protest [vid:@BobHGL] https://t.co/Di21DQEp86 reageer retweet
OVERLEEFTtwitter:r0eland twitterde op zondag 21-06-2020 om 15:11:48RTL Nieuws journalist @FritsWester (filmend) overleeft charge door politiepaarden nabij #Malieveld https://t.co/marSiiytCw reageer retweet
Echt hè.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]Dit zijn toch geen harde klappen, je ziet de ME enorm inhouden
Moet die trut maar niet vooraan gaan staan bij rellen.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:17 schreef RipCity het volgende:
?quote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:19 schreef RipCity het volgende:
OVERLEEFTtwitter:r0eland twitterde op zondag 21-06-2020 om 15:11:48RTL Nieuws journalist @:FritsWester (filmend) overleeft charge door politiepaarden nabij #Malieveld https://t.co/marSiiytCw reageer retweet
Oh daar kijk al niet meerquote:
Oh jij mag gewoon een andere mening hebben, dat vind ik geen probleem.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik vroeg of je mijn mening respecteerde.
Fair enough, al vind ik respect voor afwijkende meningen wel belangrijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh jij mag gewoon een andere mening hebben, dat vind ik geen probleem.
Het lijkt me echter niet noodzakelijk dat ik jouw mening ook respecteer, maar dat staat los van je recht hem te hebben.
Pas maar op...je woont dan ver weg... maar ze zjin al halverwege !quote:Op zondag 21 juni 2020 15:25 schreef halfway het volgende:
Ben blij dat ik ver van grote steden woon, wat een teringvolk woont daar tegenwoordig.
Dat ligt nogal aan de mening.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Fair enough, al vind ik respect voor afwijkende meningen wel belangrijk.
Ja, als je het in exremen gaat trekken, buiten fatsoen en mensenrechten.. eens.quote:
Het is te vredelievend.quote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:27 schreef Nikonlover het volgende:
Hij is er weer!
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/572730486779726
quote:Over de A4 werden circa vijftien politiebusjes gespot die richting Den Haag reden.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie versterking onderweg vanuit Amsterdam
[..]
Op de beelden te zien is het bijna leeg.... en kun je idd alle kanten op.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Nober het volgende:
Dat malieveld is toch heel groot waardoor je makkelijk ergens eruit kan?
In Amsterdam waren ze toch al niet nodig.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Willy is geen probleem, die staat aan de kant van de demonstrantenquote:
Welnee. Dat is nog een heel eind doorlopen..quote:
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Willy is geen probleem, die staat aan de kant van de demonstranten
Hij had het over verkeerskegels volgens mij.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja er werden net wat verkeersregels naar de polite gegooid.
Gewoon verkeersborden dus
Ja, hij was te positief, dat kunnen we niet hebben hè...quote:
Ohquote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Hij had het over verkeerskegels volgens mij.
thnxquote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, hij was te positief, dat kunnen we niet hebben hè...
Dat geweld vavond bij de NOS mag niet tegengesproken worden.
Ik denk dat je een beetje overdrijft, GOA.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
is zijn stream nog actief. die van regio 15 is echt beroerdquote:Op zondag 21 juni 2020 15:36 schreef Nikonlover het volgende:
Je weet dat ze naar t koningshuis gaan he
Die gast van video in verzet is te horen op regio15 stream
Nopquote:Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
is zijn stream nog actief. die van regio 15 is echt beroerd
Eens, net zoals anderen hier vanaf de andere kantquote:Op zondag 21 juni 2020 15:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje overdrijft, GOA.
Politiebusje doet even of het op de boulevard van Nice aan het rijden is, of wat?twitter:GeLeHesjesNL twitterde op zondag 21-06-2020 om 15:35:23POLITIE RIJD DEMONSTRATIE IN MET Bus. #Malieveld #Malieveld21juni https://t.co/HL1khRnwYp reageer retweet
Daar haal ik dat niet uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
https://www.koninklijkhui(...)erdenking-4-mei-2020
De troepen van Halsema komen er aan.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
"het koningshuis"?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:36 schreef Nikonlover het volgende:
Je weet dat ze naar t koningshuis gaan he
Die gast van video in verzet is te horen op regio15 stream
En de zorg per ambulance....quote:Op zondag 21 juni 2020 15:39 schreef StephanL het volgende:
Ja hoor, ze horen dat de boeren onderweg zijn. Nog even en de schoonmakers zijn ook onderweg.
Nee, ik ook niet, daarom ben ik gewoon duidelijk en stel ik dat ik niet per definitie respect heb voor een andere mening.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, als je het in exremen gaat trekken, buiten fatsoen en mensenrechten.. eens.
Maar ik heb geen zin in woordspelletjes.
Ja dat zegt ie steedsquote:
Ben het eens met je eens. Ten eerste mag je al niet demonstreren vandaag. De rechter heeft het nog eens afgewezen. Dan komt er een compromis dat je toch 13:30 mag demonstreren. Dan roept de politie nog 3 keer dat je daar echt weg moet gaan. Komt de ME eraan, ga je voorstaan. En dan "Boehoe Nederland politiestaat" als je een klap krijgt. Duidelijk dat de ME ook niet vol in gaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Moet die trut maar niet vooraan gaan staan bij rellen.
Ik quote:quote:
quote:Het minste wat we kunnen doen is: niet wegkijken. Niet goedpraten. Niet uitwissen. Niet apart zetten. Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is. En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:39 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/113157730169374/videos/1626412980842167/
Ja is die weer
Al die tokkies en voetbalhooligans is waarom mensen in grote steden verhoudingsgewijs de buitenlanders wat minder erg vinden.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:25 schreef halfway het volgende:
Ben blij dat ik ver van grote steden woon, wat een teringvolk woont daar tegenwoordig.
In brand gestoken?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
De politie is vandaag druk in Den Haag, hier iets verder op staat de Haagse Asfaltcentrale helemaal in de fik.
Boeiend..quote:Op zondag 21 juni 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
De politie is vandaag druk in Den Haag, hier iets verder op staat de Haagse Asfaltcentrale helemaal in de fik.
Jup.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oh wacht, hij bedoeld zeker Huis ten Bosch?
Dat denk ik ja. Geen idee. Huis ten Bosch is een paar km verderop volgens mij toch?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oh wacht, hij bedoeld zeker Huis ten Bosch?
Klopt. Zagen de brandweer er heen gaan oo de stream.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
Nee. Is op 30 meter hoogte.quote:
En daarom denk je dat hij achter de relschoppers staat?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
https://www.koninklijkhui(...)erdenking-4-mei-2020
Dacht net ook rook op de sgtream te zien in de achtergrond... al was het lastig met de wolken.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
Maar die was toch om het waterkanon te vullen? Dat zei hij op de stream iigquote:Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Zagen de brandweer er heen gaan oo de stream.
Wie heeft het over relschoppers?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En daarom denk je dat hij achter de relschoppers staat?
Volgens mij waren het juist de relschoppers die niet in beeld wilden komen.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is redelijk dichtbij het station idd.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:42 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat denk ik ja. Geen idee. Huis ten Bosch is een paar km verderop volgens mij toch?
Nee. Dat herstelde hij. En ze gingen precies de kant vd asfaltcentrale op.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar die was toch om het waterkanon te vullen? Dat zei hij op de stream iig
Op 30meter hoogte? lijkt me HEEL sterk.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of het aangestoken is, en zo ja; door wie.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Volgens mij waren het juist de relschoppers die niet in beeld wilden komen.
Oww dat had ik gemistquote:Op zondag 21 juni 2020 15:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dat herstelde hij. En ze gingen precies de kant vd asfaltcentrale op.
Ja dat was het denk ik, Asfaltcentrale is niet ver van CS vandaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dacht net ook rook op de sgtream te zien in de achtergrond... al was het lastig met de wolken.
Is niet aangestoken. Is op 30 meter hoogte.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of het aangestoken is, en zo ja; door wie.
Ik woon heel dichtbij, ziet er niet goed uit met die rook.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Zagen de brandweer er heen gaan oo de stream.
Vuurpijl?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is niet aangestoken. Is op 30 meter hoogte.
Ik woon in het centrum. Ik hoor en zie alleen de politieheli.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik woon heel dichtbij, ziet er niet goed uit met die rook.
Toevallig is het welquote:Op zondag 21 juni 2020 15:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is niet aangestoken. Is op 30 meter hoogte.
Lijkt me niet. Niet in de buurt van de "demonstratie".quote:
Ja, letterlijk. Gewoon toevalquote:
Ik maakte een grapje.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Niet in de buurt van de "demonstratie".
Ik woon bij Kijkduin. Lekker veilig uit de buurtquote:Op zondag 21 juni 2020 15:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik woon in het centrum. Ik hoor en zie alleen de politieheli.
Toch nietquote:
Hij is geen man van ze woordquote:
Exact.quote:
Het mocht ook niet, maarja ze stonden er dus laat dan maar even gaan ipv meteen knuppel erop.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Als je een groep laat demonstreren die de 1.5 regel en social distancing maar onzin vinden en zich er niet aan willen houden, dan had je dit niet moeten door laten gaan. Zelfs geen ochtend. Dat is ook de reden waarom deze demonstraties verboden werden door de rechter. Ik snap er niets van dat het dan toch toegelaten wordt. Dan vraag je toch om moeilijkheden. Iedereen heeft demonstratie recht maar deze groep wil zich juist niet aan RIVM regels houden
Jawel, last minute is de demo toegestaan... zuiver omdat ze wisten dat ze juridisch fout zaten... en om ze dan een gelegenheid te geven alsong in te grijpen.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het mocht ook niet, maarja ze stonden er dus laat dan maar even gaan ipv meteen knuppel erop.
Iets met vinger, hand.
quote:
Gedoogdquote:Op zondag 21 juni 2020 15:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jawel, last minute is de demo toegestaan...
Zitten ze nietquote:zuiver omdat ze wisten dat ze juridisch fout zaten...
ja, want de beelden legitimeren ingrijpen nog niet?quote:en om ze dan een gelegenheid te geven alsong in te grijpen.
Lekker aan het trollen?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jawel, last minute is de demo toegestaan... zuiver omdat ze wisten dat ze juridisch fout zaten...
Lekker joh, elkaar besmettenquote:
Dat is niet waar.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jawel, last minute is de demo toegestaan... zuiver omdat ze wisten dat ze juridisch fout zaten... en om ze dan een gelegenheid te geven alsong in te grijpen.
Ik zie het niet als trollen.quote:
Lekker Haags accent weltwitter:KenStash twitterde op zondag 21-06-2020 om 16:00:56Een hele boze 'meneer'. #DenHaag, #Malieveld. https://t.co/IJlmgfknMh reageer retweet
Wat zegt ie?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker Haags accent weltwitter:KenStash twitterde op zondag 21-06-2020 om 16:00:56Een hele boze 'meneer'. #DenHaag, #Malieveld. https://t.co/IJlmgfknMh reageer retweet
Dan ben je van middelbare leeftijd met een bak levenservaring en dan is dit het resultaat. Uhm.. tsjaquote:Op zondag 21 juni 2020 16:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ok, maar bij welke club zit tie?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hey ... Ze motten de hele kankahzooi opblazen
bovendien rapporteert de NOS redelijk genuanceerd moet ik zeggen. Onderscheid tussen voetbalsupporters, "gewone" demonstranten en geweld. Daarnaast zie ik verschillende foto's van redelijk normale mensen, gekkies en wat boze mannen (en een ijsco-kar).quote:
En wie of wat bedoelt hij met "die hele kankerzooi"?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je "vergeet" 1 detail, de verwachte (en werkelijke) opkomst voor de BLM demonstratie was enkele honderden mensen.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zie het niet als trollen.
We hebben in de grondwet staan dat het vreedzaam samen komen een grondrecht is.
Het recht op verzameling een grondrecht is.
Het recht op protesteren een grondrecht is.
En als je dan ook nog ziet dat BLM enzo wel toegestaan is.. heb je ook nog eens willekeur.
quote:Op zondag 21 juni 2020 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze demoniseren de cratie!quote:
Dat maakt het niet opeens goed ofzo.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:06 schreef manny het volgende:
[..]
Je "vergeet" 1 detail, de verwachte (en werkelijke) opkomst voor de BLM demonstratie was enkele honderden mensen.
#Bluelivesmatter.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:08 schreef WethouderHekking het volgende:
De troepen van Halsema komen er aan.
Wat maakt dat uit voor je grondrechten?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:06 schreef manny het volgende:
[..]
Je "vergeet" 1 detail, de verwachte (en werkelijke) opkomst voor de BLM demonstratie was enkele honderden mensen.
quote:Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit voor je grondrechten?
Eigenlijk zeg je nu iets totaals anti-democratisch.
Klein clubje: Prima, laat maar. Druppel, gloeiende plaat enzo.
Groot clubje: Dat kunnen we niet hebben! Straks denken de mensen nog dat ze niet alleen staan.
Je hebt geen idee waar je over praat..quote:Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit voor je grondrechten?
Eigenlijk zeg je nu iets totaals anti-democratisch.
Klein clubje: Prima, laat maar. Druppel, gloeiende plaat enzo.
Groot clubje: Dat kunnen we niet hebben! Straks denken de mensen nog dat ze niet alleen staan.
Jazeker wel.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over praat..
Nope.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Ik wacht overigens nog op je reacite over onze koning.
Laat ik het heel simpel stellen.quote:
Whut?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Laat ik het heel simpel stellen.
Je hebt mensen die geloven in de 1,5 meter samenleving.
Je hebt mensen die er niet in geloven.
Dan kun je de niet gelovigen toch niet kwalijk nemen dat ze zich niet houden aan de "regels" van de gelovigen ?
Mooi hequote:Op zondag 21 juni 2020 16:15 schreef StephanL het volgende:
Wat een busjes man, tel er zo al 25. Ik denk dat het richting de 30 gaat.
volgens telegraaf wel toegestaan hoorquote:Op zondag 21 juni 2020 15:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gedoogd
[..]
Zitten ze niet
[..]
ja, want de beelden legitimeren ingrijpen nog niet?
Ja, maar feiten zijn lastigquote:Op zondag 21 juni 2020 16:16 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
volgens telegraaf wel toegestaan hoor
https://www.telegraaf.nl/(...)tussen-demonstranten
Het gaat hier niet om enkel ‘geloven’.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Laat ik het heel simpel stellen.
Je hebt mensen die geloven in de 1,5 meter samenleving.
Je hebt mensen die er niet in geloven.
Dan kun je de niet gelovigen toch niet kwalijk nemen dat ze zich niet houden aan de "regels" van de gelovigen ?
Van 12:00 - 13:30 uur.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:16 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
volgens telegraaf wel toegestaan hoor
https://www.telegraaf.nl/(...)tussen-demonstranten
Bizar vind ik het eerderquote:
Volgens mij gaan er wel een hoop weg.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom gaan ze niet gewoon weg eigenlijk?
Ze hebben toch al mogen demonstreren?
Idd geen geweld, niet rellen enzo.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:18 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om enkel ‘geloven’.
Omdat je niet in een regel of wet gelooft, heb je niet ineens het recht om lekker te doen wat je zelf wil.
Zucht..quote:Op zondag 21 juni 2020 16:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Idd geen geweld, niet rellen enzo.
Maar onze grondrechten zijn er ook nog.
nee, het ging erom dat er gezegd werd dat er geen toestemming was, die was er dus duidelljk wel.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van 12:00 - 13:30 uur.
Kijk eens op je horloge
Wilders en Baudet vonden dat Halsema had moeten ingrijpen op de Dam en eisten haar aftreden omdat ze het niet heeft gedaan. En het had er zogenaamd niets mee te maken dat het een BLM demo was. Nu wordt er wel ingegrepen en is het weer niet goed zeker.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:11 schreef ConnerJohn het volgende:
Voor de onderbuik van Nederland zal dit een bevestiging zijn dat 'die buitenlanders' alles mogen en Nederlanders klappen krijgen van de ME. Wilders en Baudet hebben een fijne middag.
Ja en dat was nou net wat er gebeurde. Bovendien mag een rechter demonstraties verbieden als de veiligheid of volksgezondheid in gevaar kan komen.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Veiligheid, volksgezondheid etc.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben het er fundementeel niet mee eens.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zucht..
Dat is je allemaal al uitgelegd.
Dat kan, maar is juridisch gezien totaal niet relevant.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben het er fundementeel niet mee eens.
Er was geen toestemming voor de oorspronkelijke demobstratie.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:20 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
nee, het ging erom dat er gezegd werd dat er geen toestemming was, die was er dus duidelljk wel.
inderdaad voor de tijden die jij zegt
En waar was die stelligheid bij de BLM demo's?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:20 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja en dat was nou net wat er gebeurde. Bovendien mag een rechter demonstraties verbieden als de veiligheid of volksgezondheid in gevaar kan komen.
BLM dan ?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:21 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat kan, maar is juridisch gezien totaal niet relevant.
Ik heb me over de BLM demo's niet uitgelaten maar die had van mij ook verboden mogen worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
En waar was die stelligheid bij de BLM demo's?
( Al vind ik die net zo gerechtigd als deze)
Als jij denkt dat de media niet framed...quote:Op zondag 21 juni 2020 16:23 schreef Chia het volgende:
En de vlogkneusjes 'Hoe gaat de media dit framen?' 'Hebben jullie geen kinderen?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |