SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte samenvatting:
- Oud journalist doet boekje open over het reilen en zeilen binnen het Nederlandse media landschap.
- Alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep, en vallen allemaal onder één baas.
- Media is zeer gekleurd, geen journalisme meer maar links activisme.
- Media is niet meer neutraal, nieuws wordt gebracht zodat het beter in bepaalde straatjes past en anderen weer niet in de kaart spelen.
- Andersdenkenden worden geframed en weggezet.
- De media controleert het politieke landschap niet meer maar juicht het klakkeloos toe.
- De media is overtuigt van hun "goedheid", het bekende "wij weten het beter".
Het is helaas iets wat al bij velen "bekend" was, en in mijn ogen een zeer enge ontwikkeling.
Minister: Tientallen taalscholen plegen fraude bij inburgeringsexamenquote:Op zondag 21 juni 2020 13:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je beeld lijkt me niet erg correct.
Onzin. De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders kwamen van rechts. De oorzaken van vluchtelingenstromen komen van rechts. De beperking op de instroom van vluchtelingen kwam van Cohen in het kabinet Kok. Sinds de VVD de grootste partij is worden alle massa-immigratierecords gebroken.quote:Op zondag 21 juni 2020 09:52 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Het migratiebeleid is anders zeer links.
Was een geintje. Nadeel van een forum. Vandaar ook die smiley. Het is uiteraard je goed recht om op de VVD te stemmen.quote:
dat is mijn punt niet helemaalquote:Op zondag 21 juni 2020 12:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Al meermaals aangeven, maar we doen het alweer
Natuurlijk zal mijn eigen mening gekleurd zijn, dat heb ik al meermaals toegegeven. En ook ik heb niet alle waarheid in pacht, maar dat wil ook niet zeggen dat ik helemaal ongelijk heb. De waarheid zal heus wel ergens in het midden liggen. Ik ben wel degelijk van mening dat de media teveel gekleurd is, en of dat nu ligt aan mijn gekleurde bril of mijn onderbuik of dat het gewoon klopt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Vandaar ook dit topic en deze discussie, en vandaar ook de opmerking op pagina 1 van dit topic dat ook de rechtse media zeer gekleurd is met als notitie dat die wel nog altijd een minderheid vertegenwoordigen in het medialandschap.
Wat er mis mee is? Nou ik zie nieuws liever neutraal, belicht vanuit beide kanten en vorm zelf wel een mening. Het is verkeerd om een mening te laten opdringen gebaseerd op zeer selectieve berichtgeving. Nieuws hoort niet links of rechts te zijn, nieuws dient nieuws te zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mijn punt niet helemaal
mijn probleem is dat mensen vandaag de dag niet meer in staat zijn om grijswaarden te zien ... jij zegt de media is te links of te gekleurd of whatever
ik zeg, wat is daar mis mee?
en waarom zijn er dan zo weinig rechtse journalisten
ik lees liever een geinformeerd links (of rechts) verhaal dan een geforceerd neutraal verhaal want dan krijg je toch vaak het gevoel dat 'het andere kamp' erbij moet omdat het moet
Heb je dat artikel op GS überhaupt wel gelezen? Daar wordt het goed uitgelegd.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mijn punt niet helemaal
mijn probleem is dat mensen vandaag de dag niet meer in staat zijn om grijswaarden te zien ... jij zegt de media is te links of te gekleurd of whatever
ik zeg, wat is daar mis mee?
en waarom zijn er dan zo weinig rechtse journalisten
ik zou graag zien dat er ook rechtse media was zodat je daadwerkelijk beide kanten van het verhaal kunt lezen ipv van dat een linkse of rechtse journalist geforceert de andere kant belicht zonder er al teveel verstand van te hebben puur en alleen om maar neutraal te zijnquote:Op zondag 21 juni 2020 13:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Nou ik zie nieuws liever neutraal, belicht vanuit beide kanten en vorm zelf wel een mening. Het is verkeerd om een mening te laten opdringen gebaseerd op zeer selectieve berichtgeving. Nieuws hoort niet links of rechts te zijn, nieuws dient nieuws te zijn.
Maar ik respecteer je mening verder. Alleen vraag ik mij af wat mensen ervan zouden vinden als overal een rechts sausjes overheen ging, dus de andere kant van de medaille.
ja vind ik niet vandaar de vragenquote:Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb je dat artikel op GS überhaupt wel gelezen? Daar wordt het goed uitgelegd.
Erg logisch dit..klopt ook geen jota van. En het is *geforceerdquote:Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er ook rechtse media was zodat je daadwerkelijk beide kanten van het verhaal kunt lezen ipv van dat een linkse of rechtse journalist geforceert de andere kant belicht zonder er al teveel verstand van te hebben puur en alleen om maar neutraal te zijn
Je vindt van niet of je wil het niet zien. Mij lijkt het het laatste en dan is discussie toch zinloos.quote:
Die vliegen elkaar vervolgens gewoon in de haren natuurlijk, daar ga je niet wijzer van worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er ook rechtse media was zodat je daadwerkelijk beide kanten van het verhaal kunt lezen ipv van dat een linkse of rechtse journalist geforceert de andere kant belicht zonder er al teveel verstand van te hebben puur en alleen om maar neutraal te zijn
Huh wat? In de VK en AUS weet ik niet maar in de US is alles behalve Fox News super links. CNN MSNBC enzo zijn zelfs extreem links. Maar in VK heb je BBC die super links is.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef bedachtzaam het volgende:
Welke media geldt als midden?
Verder lijkt dus hier het tegenovergestelde gaande dan in het VK/US/AUS waar rechtse media de overhand heeft.
Er is ook wel degelijk wat rechtse media, de Telegraaf is volgens mij rechts, Geenstijl is rechts hoewel die eerlijk gezegd op alles en iedereen kritiek hebben, links en ook rechts, FOX is rechts. Maar ben eens eerlijk, zodra dat als bron wordt aangeleverd is ook vaak de reactie:quote:Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
En ik geloof zeer zeker dat het waar is, kijk immers alleen maar eens op FOK! hoe daar gereageerd wordt op bepaald nieuws, het zijn exact dezelfde tactieken. Pak het Johan Derksen verhaal, adverteerders worden nu ook gebeld, er is een druk vanuit de extreem-linkse hoek om Derksen de mond te snoeren. Waarom zou dit anders zijn in de media gezien de media er zelf aan meedoet? De BLM protesten worden ook vooral positief belicht, Pegida demonstranten hadden zich voor 1% eens schuldig moeten maken aan hetgeen wat voortvloeit uit die BLM protesten, dan was de media niet zo positief.quote:Je wordt uitgescholden, bedreigd, onjuist geciteerd en belachelijk gemaakt. Activisten gaan soms zelfs zo ver dat ze hoofdredacteuren en adverteerders gaan bellen en bedreigen en soms krijg je zelf zo’n idioot aan de lijn. Niemand heeft daar zin in. Een onderwerp kan voor zoveel negatieve energie zorgen dat elk gezond mens zich op een gegeven moment gaat afvragen waarvoor hij of zij het nog doet.
Er is geen midden in de zin van neutraal.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef bedachtzaam het volgende:
Welke media geldt als midden?
Verder lijkt dus hier het tegenovergestelde gaande dan in het VK/US/AUS waar rechtse media de overhand heeft.
Wat wordt er niet verteld over klimaat dan?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je vindt van niet of je wil het niet zien. Mij lijkt het het laatste en dan is discussie toch zinloos.
Een voorbeeld is de eenzijdige berichtgeving over klimaat. Een ander geluid wordt nauwelijks getolereerd in MSM. Dan wordt de bevolking dus niet goed geïnformeerd, maar eerder geïndoctrineerd. Als je niet snapt dat dat niet positief is dan is discussie verder nutteloos.
Extreemlinks.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Huh wat? In de VK en AUS weet ik niet maar in de US is alles behalve Fox News super links. CNN MSNBC enzo zijn zelfs extreem links. Maar in VK heb je BBC die super links is.
Ja. Ik ga niet weer al die voorbeelden van CNN posten dat heb ik hier al vaak genoeg gedaan.quote:
Donder op met dit soort zuigvraagjesquote:Op zondag 21 juni 2020 13:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat wordt er niet verteld over klimaat dan?
Ja, die langspeelplaat is inmiddels bekend. Het is alleen dom en onzinnig, maar soit.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja. Ik ga niet weer al die voorbeelden van CNN posten dat heb ik hier al vaak genoeg gedaan.
Dit soort subtiele verdraaiingen van de zaken wordt de NOS dus steeds vaker van beticht.twitter:
Ik ben oprecht benieuwd, maar als je liever een circlejerk ziet waarin zo min mogelijk vragen worden gesteld en iedereen elkaar maar na blaat dan moet je dat gewoon zeggen.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Donder op met dit soort zuigvraagjes
Als een nieuwszender als CNN zegt dat alle witte mensen genetisch racistisch zijn en een virus in hun hersenen dragen vind jij dat dan gematigd links? Ik niet namelijk. En dat is exacte citaat van Van Jones van CNN.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, die langspeelplaat is inmiddels bekend. Het is alleen dom en onzinnig, maar soit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |