quote:Meerdere bedrijven die adverteerden in de reclameblokken rond het televisieprogramma Veronica Inside stoppen daarmee of willen in gesprek met de zender. Dat gebeurt naar aanleiding van uitspraken van vaste analist Johan Derksen over de anti-racismedemonstraties in Nederland.
Bron:NOSquote:Mediabedrijf Talpa, eigenaar van Veronica, wilde niet reageren op de besluiten van de adverteerders, maar laat weten dat uitspraken in het programma voor rekening zijn van de mensen aan tafel. "Veronica is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen", herhaalde een woordvoerder een eerdere verklaring.
Derksen zei afgelopen maandag in Veronica Inside dat het wel meevalt met het racisme in Nederland en maakte een opmerking over een tegendemonstrant die bij een Black Lives Matter-protest in Leeuwarden als Zwarte Piet verkleed was. "Weten we wel zeker dat dat niet Akwasi is", vroeg hij over de man, die een bordje droeg met daarop de tekst 'Zwarte Piet Lives Matter'. Rapper Akwasi is een bekende anti-racisme-activist.
Albert Heijn stopt voorlopig met reclame
Supermarktketen Albert Heijn zegt vooralsnog geen reclametijd meer te willen rondom het programma. Het bedrijf benadrukt geen sponsor te zijn van Veronica Inside en zegt dus niet te gaan over de indeling van de reclameblokken. Wel is er naar aanleiding van de uitspraken van Derksen contact geweest met Talpa. Daarbij heeft Albert Heijn te kennen gegeven voorlopig geen reclame te willen maken rond de show. "Er is bij Albert Heijn geen plaats voor discriminatie", schrijft het bedrijf.
Bierbrouwer Bavaria, een van de hoofdsponsoren van het programma, distantieert zich eveneens van de uitspraken van Derksen. "Wij zijn een familiebedrijf en we willen mensen samenbrengen. Bavaria is het biermerk met een knipoog. Echter zijn wij van mening dat de uitspraak van Johan Derksen geen grap is en te ver gaat", zegt een woordvoerder tegen de NOS.
Het bierbedrijf laat weten dat het sponsorcontract met VI deze maand afloopt en niet wordt verlengd. "Dit was al besloten en heeft verder niets te maken met de uitspraken van Johan Derksen."
Toto en KPN gaan in gesprek
Bookmaker Toto, ook een van de hoofdsponsoren, is niet bereikt door de NOS, maar het bedrijf zegt tegen het AD dat het afstand neemt van de uitspraken en dat er gesprekken gaande zijn met de zender. En ook KPN zegt zich te distantiëren van elke vorm van racisme, maar geeft aan dat het als adverteerder niet over de inhoud van het programma gaat. Wel volgt er een gesprek met Talpa.
Verder maakte fruitbedrijf Zespri vanavond bekend dat het per direct geen reclametijd meer inkoopt rond VI. "Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld."
Ook scheermessenmerk Gillette stopt met de inkoop van reclame. Eerder was het bedrijf nog een van de vaste sponsoren van het voetbalprogramma, maar daar was Gillette al mee gestopt nadat René van der Gijp twee jaar geleden transgenders belachelijk had gemaakt. Toen heette het programma nog Voetbal Inside en werd het door RTL uitgezonden.
Gamma en SNS Bank
Bouwmarktketen Gamma en SNS Bank hebben ook gereageerd op de uitspraken van afgelopen maandag. De bedrijven willen met Veronica in gesprek over de uitlatingen van Derksen. SNS Bank laat weten alle vormen van racisme en discriminatie te veroordelen en benadrukt alleen reclameblokken in te kopen en geen vaste sponsor te zijn van het programma.
Waarom moet iedereen zo nodig verbonden worden met elkaar? Dit is totaal niet realistisch, noch nodig.quote:Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit
Het is vooral een holle en vrij betekenisloze zin om aan te sluiten bij moderne en huidige trends waarvan men verwacht financieel gewin te krijgen. Het idee dat een grote filmmaatschappij rondom Hollywood stelt pro LGBT+ te zijn - maar alleen in het Westen natuurlijk - omdat dit positieve berichtgeving oplevert. Zoals gameontwikkelaar Bethesda:quote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:23 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen zo nodig verbonden worden met elkaar? Dit is totaal niet realistisch, noch nodig.
Het gaat alleen om de knaken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:23 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen zo nodig verbonden worden met elkaar? Dit is totaal niet realistisch, noch nodig.
Boeit mij niet. Derksen wil niet luisteren naar kritiek, nou dan zal hij het weten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dus kan je mij wellicht overtuigen wat er exact racistisch is geweest?
Klopt. Wie haat zaait, zal haat oogsten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een haat straalt er uit je posts.
Wel huichelaars, als ze in Qatar gaan spelen in 2022.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Boeit mij niet. Derksen wil niet luisteren naar kritiek, nou dan zal hij het weten.
Of vind jij dat onze Oranje-internationals ook idioten zijn?
Nee hoor! Johan, is misschien nog het enige geweten in medialand!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:57 schreef NoPicNic het volgende:
Nou, wij normale mensen hebben schijt aan hem.
Ik ben blij dat hij niet luistert naar een kleine groep schreeuwende mensen. 'Dan zal hij het weten'? Volgens mij boeit het hem niks.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Boeit mij niet. Derksen wil niet luisteren naar kritiek, nou dan zal hij het weten.
Op twitter is er daarom al een #boycotoranje.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wel huichelaars, als ze in Qatar gaan spelen in 2022.
Ik probeer de kritiek te snappen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
ja, ik vind onze oranje internationals eigenlijk best wel idoten als ze zich druk maken om een grap van Johan Derksen, maar vervolgens wel gewoon in Qatar gaan spelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dat is zeker wel apart, oranje is toch altijd wel het nationale troetelelftal.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op twitter is er daarom al een #boycotoranje.
Er is ook #teamJohanDerksen.
Maar #boycotoranje in Nederland is wel heel erg apart, vind ik.
Omdat heel veel mensen dat hypocriet vinden. Van Qatar.
Sommige daarvan blijken dat nu zeer zeker te zijn ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ja, maar Johan Derksen zoekt altijd het randje op.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is zeker wel apart, oranje is toch altijd wel het nationale troetelelftal.
Ik heb deze aflevering gezien en als iedereen deze nou eens helemaal zou kijken zul je zien dat het met racisme wel losloopt in deze aflevering. Gewoon een, in deze tijd, misplaatste grap.
Dat is een beetje zijn handelsmerk, en het werkt gezien de kijkcijfers.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar Johan Derksen zoekt altijd het randje op.
Alleen veel mensen snappen niet dat hij dat expres doet..
Ja, nou, eerlijk gezegd lach ik me altijd kapot. Je moet ook een beetje kunnen snappen dat als iemand er zo heel dik bovenop legt, dat hij het dan niet echt meent.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is een beetje zijn handelsmerk, en het werkt gezien de kijkcijfers.
Net zoals ik iemand die Derksen een racist noemt, vraag waarom... Net zo goed vind ik de escalatie de andere kant op ook jammer.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op twitter is er daarom al een #boycotoranje.
Er is ook #teamJohanDerksen.
Maar #boycotoranje in Nederland is wel heel erg apart, vind ik.
Omdat heel veel mensen dat hypocriet vinden. Van Qatar.
quote:Nadat grote bedrijven als Gillette, Zespri en Albert Heijn hebben aangegeven zich terug te trekken als adverteerder rond Veronica Inside na ophef om een grap van Derksen die door een aantal mensen als racistisch werd beschouwd, gaan veel kijkers en fans daartegen in. Zij merken op dat de uitspraak uit zijn verband is gerukt en laten weten dan wel voor andere merken te kiezen.
Nu donderdag ook adverteerders aangaven afstand te nemen van de uitspraken van Derksen en eventueel niet meer te adverteren rond het programma, vinden kijkers dat wel heel ver gaan. Ze vinden dat de uitspraak uit zijn verband is gerukt, dat humor moet kunnen en een aantal geeft aan dan wel over te stappen op andere merken.
Zo vindt iemand het afhaken van adverteerders ’diepdroevig’ en schrijft in reactie op een post van Johans dochter Marieke daarover: „Terwijl nota bene René en jouw vader voortdurend racisme verafschuwen. Maar ja dan moet je wel de hele uitzending bekeken hebben.”
Ook vinden velen dat men de uitspraken van de heren van Veronica Inside niet te serieus moet nemen. „Snappen we nu allemaal ook niet meer wat platte voetbalhumor is? Je beledigd voelen om satirische uitspraken is een keuze.”
Dochter Marieke Derksen sprak donderdag van een hectische dag en noemde ’deze cancel culture best eng’.
#boycotoranjequote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:23 schreef macca728 het volgende:
Niet eens het randje, mensen moeten eerst gaan kijken voordat ze reageren, maar niemand heeft gekeken, horen iets van Zwarte Piet en willen dan ook wat publiciteit.
Stefan de Vrij ook, wel lekker gespeeld voor de meest racistische club van de Westerse wereld.....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
#boycotoranje
Die gasten zijn harstikke hypocriet wel in Qatar gaan spelen voor heel veel geld en een man als Johan Derksen kapot maken
Ik hoef ze niet meer.
De keuze voor het gastland is van de FIFA afkomstig, niet van de KNVB...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
#boycotoranje
Die gasten zijn harstikke hypocriet wel in Qatar gaan spelen voor heel veel geld en een man als Johan Derksen kapot maken
Ik hoef ze niet meer.
Ja, dan kunnen ze toch alsnog weigeren als ze zo heel erg deugen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De keuze voor het gastland is van de FIFA afkomstig, niet van de KNVB...
Die had ik ook gezien!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:52 schreef tesssssssss het volgende:
https://twitter.com/moeva18/status/1273845606453256193
Ik hoop op een hele grote backfire.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:29 schreef havanagila het volgende:
Als grote groep beroemde voetballers een tv programma boycotten omdat een presentator aangeeft niet veel racisme te ervaren/zien.
Frisse praktijken. Zeker als je tolerantie en verbinding wil promoten.
Ik hoop stiekem een klein beetje op een backfire
Die backfire komt er al, nu de Oranje selectie geheid de kwestie Qatar om hun oren krijgt geslagen nog wel een tijdje.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:29 schreef havanagila het volgende:
Als grote groep beroemde voetballers een tv programma boycotten omdat een presentator aangeeft niet veel racisme te ervaren/zien.
Frisse praktijken. Zeker als je tolerantie en verbinding wil promoten.
Ik hoop stiekem een klein beetje op een backfire
Dat loopt toch wel weer los.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:33 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die backfire komt er al, nu de Oranje selectie geheid de kwestie Qatar om hun oren krijgt geslagen nog wel een tijdje.
mooi he vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:52 schreef Pielemenneke het volgende:
Politiek correcte ophef over kroegpraat. waarin Derksen zegt dat het allemaal wel meevalt met racisme in Nederland. Daarna vervolgt hij met een typische Derksen opmerking en het Nederlands elftal verbreekt de banden, adverteerders staan op hun achterste poten en iedereen schreeuwt moord en brand.
Nogal een verschil wat opkomst betreftquote:Dit land is echt ver heen aan het raken.
Een anti Corona demonstratie mag niet i.v.m. gevaar voor de gezondheid maar in Hoorn mag men demonstreren tegen een standbeeld vanwege racisme. Alle gekheid op een stokje.
Neuh.. niet echtquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien!
Ze heeft wel een punt!
Ja, wel degelijk, dat jij het niet wil zien zegt genoeg.quote:
Kleine groep? Alle normale mensen in Nederland vinden Derksen een lul.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:02 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ben blij dat hij niet luistert naar een kleine groep schreeuwende mensen. 'Dan zal hij het weten'? Volgens mij boeit het hem niks.
Leuk leesvoer: https://www.rtlnieuws.nl/(...)verdraagzame-religie
Ik ben niet gekwetst want ik ben een blanke man van 62.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:05 schreef snabbi het volgende:
Ik vraag het nog een keer direct, omdat ik vermoed dat jij je wel gekwetst voelt. Wat is precies de uitspraak geweest waar je boos over bent?
Dan kijk je toch niet ? Boze witte man van 62 wil alles verbieden wat hem niet aanstaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben niet gekwetst want ik ben een blanke man van 62.
Derksen is een narcistische, ongevoelige gek want hij is niet in staat zich te verplaatsen in een ander. Omdat hij nog nooit in zijn leven is uitgescholden voor k@nk@rneger - zoals mijn beste vriend met Surinaamse roots vaak is overkomen in het o zo tolerante witte Nederland - zegt deze mislukte ex-redacteur dat 'het allemaal wel meevalt met racisme'. Ik zeg dan maar "rot op Derksen met je gelul, ga met pensioen maar val ons niet meer lastig".
Maar ik ben tenminste geen conservatieve tokkie als jij.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet ? Boze witte man van 62 wil alles verbieden wat hem niet aanstaat.
Je doet je huidskleur eer aan.
Dat zijn ze ook. Heb je die Depay wel eens gezien. Die moeten ze elke wedstrijd vertellen wat links en rechts is. En daarbij, ik mag dan ook aannemen dat ze weigeren te spelen voor Oranje om het WK in Qatar te halen. Als ze dan toch zo betrokken zijn, anders is deze actie wel heel hypocriet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Of te wel, als je het Derksen eens bent, dan ben je een tokkie en hersenloos. Vind ik nogal een domme stelling. Jij gaat er vanuit dat mensen die het niet met jou eens zijn, die zijn dom en hersenloos, nogal kortzichtig.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:26 schreef NoPicNic het volgende:
Als ik Derksen was, zou ik mij afvragen dat als alleen de tokkies en hersenlozen van dit land mij nog steunen, ben ik dan nog wel goed bezig?
Voor mij geldt dus: punt gemaakt.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:35 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Of te wel, als je het Derksen eens bent, dan ben je een tokkie en hersenloos. Vind ik nogal een domme stelling. Jij gaat er vanuit dat mensen die het niet met jou eens zijn, die zijn dom en hersenloos, nogal kortzichtig.
ja, doe vooral nog een Hillay Clintontje"quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:02 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Kleine groep? Alle normale mensen in Nederland vinden Derksen een lul.
Boze witte man schreeuwt naar andere mensen met een mening.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:20 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Maar ik ben tenminste geen conservatieve tokkie als jij.
Maar je bent Derksen niet, je bent een anonieme boze witte man van 62 die op Fok tekeer gaat tegen een andere mening.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:26 schreef NoPicNic het volgende:
Als ik Derksen was, zou ik mij afvragen dat als alleen de tokkies en hersenlozen van dit land mij nog steunen, ben ik dan nog wel goed bezig?
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 07:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je bent Derksen niet, je bent een anonieme boze witte man van 62 die op Fok tekeer gaat tegen een andere mening.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 07:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je bent Derksen niet, je bent een anonieme boze witte man van 62 die op Fok tekeer gaat tegen een andere mening.
tja, in de kroeg sla je iemand gewoon op zn bek, of je gaat ergens anders staan. en dat gebeurt hier toch, ze gaan ergens anders staan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:52 schreef Pielemenneke het volgende:
Politiek correcte ophef over kroegpraat. waarin Derksen zegt dat het allemaal wel meevalt met racisme in Nederland. Daarna vervolgt hij met een typische Derksen opmerking en het Nederlands elftal verbreekt de banden, adverteerders staan op hun achterste poten en iedereen schreeuwt moord en brand.
Dit land is echt ver heen aan het raken.
Een anti Corona demonstratie mag niet i.v.m. gevaar voor de gezondheid maar in Hoorn mag men demonstreren tegen een standbeeld vanwege racisme. Alle gekheid op een stokje.
twitter:BartNijman twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 18:46:03"We gaan toch geen adverteerders bellen? Hoe goor is dat?" https://t.co/a7Hg99Zdsu reageer retweet
Gelukkig niet. Het lijkt mij vreselijk om alleen gesteund te worden door idioten, potenrammers en racisten en te worden uitgekotst door het weldenkende deel der natie waar jij overduidelijk niet tot behoort.quote:
Ik vind Derksen ook een vreselijk irritante flauwe vent. Heb dus ook nog nooit zijn programma gekeken. Zie wel eens fragmentjes. Maar daar laat ik het dan bij.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:02 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Het lijkt mij vreselijk om alleen gesteund te worden door idioten, potenrammers en racisten en te worden uitgekotst door het weldenkende deel der natie waar jij overduidelijk niet tot behoort.
Veel plezier met je enge vriendjes.
Wat is je alternatief? En is het bij dat alternatief wezenlijk anders?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:21 schreef tstile het volgende:
Waarom boeit het mensen nog wat ze op tv zeggen? Wie kijkt er uberhaupt nog tv?
Je stelt jezelf bloot aan een constante brainwash EN je verdoet je tijd door je te laten bezighouden met volstrekt irrelevante info. Eigenlijk geef je je aandacht aan een stel miskleunen uit Hilversum die denken te weten waar het leven om moet draaien.
Tja, het is dan wel heel vervelend voor de brainwash als er in de hele MSM toevallig net een mannetje is met een andere mening.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:21 schreef tstile het volgende:
Waarom boeit het mensen nog wat ze op tv zeggen? Wie kijkt er uberhaupt nog tv?
Je stelt jezelf bloot aan een constante brainwash EN je verdoet je tijd door je te laten bezighouden met volstrekt irrelevante info. Eigenlijk geef je je aandacht aan een stel miskleunen uit Hilversum die denken te weten waar het leven om moet draaien.
En zijn fans zijn geen moderne mannen en vrouwen. Zij snappen de nieuwe tijdsgeest van 'genoeg is genoeg' totaal niet. Zij blijven steken in hun opvatting dat alles gezegd MOET worden en dat slachtoffers niet zo moeten zeuren.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:23 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, die man heeft 'vijanden' (door zijn opstelling en manier van doen) ....
Deze twee zinnen samen klinken een beetje gek.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind Derksen ook een vreselijk irritante flauwe vent. Heb dus ook nog nooit zijn programma gekeken.
1 minuut kijken naar deze klootz@k zegt genoegquote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Deze twee zinnen samen klinken een beetje gek.
Je weet dus niet waar je het over hebt want je kijkt nooit. Behalve wat geknipt spul
"nieuwe tijdsgeest"quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En zijn fans zijn geen moderne mannen en vrouwen. Zij snappen de nieuwe tijdsgeest van 'genoeg is genoeg' totaal niet. Zij blijven steken in hun opvatting dat alles gezegd MOET worden en dat slachtoffers niet zo moeten zeuren.
Dat iemand iets roept en dat daar consequenties voor zijn is gewoon een feit. Als iedereen die roept dat ie iemand gaat trappen gearresteerd moet worden dan zou de politie niks anders meer kunnen doen. De consequenties voor deze man valt nog te bezien. Maar hij heeft niks strafbaar gedaan volgens mij.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, wel degelijk, dat jij het niet wil zien zegt genoeg.
Ik denk dat vooral Sylvana laat zien dat racisme in dit land bestaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En zijn fans zijn geen moderne mannen en vrouwen. Zij snappen de nieuwe tijdsgeest van 'genoeg is genoeg' totaal niet. Zij blijven steken in hun opvatting dat alles gezegd MOET worden en dat slachtoffers niet zo moeten zeuren.
Zo vind ik Sylvana Simons erg irritant met de manier waarop zij haar argumenten naar voren brengt maar haar tegenstanders zijn enorme viezerikken die laten zien dat racisme in dit land gewoon bestaat. Dat ontkennen is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is.
Als ze straks wel naar Qatar afreizen: Ja dan zijn het een gigantisch stel hypocrieten en idioten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ook als ze het niet doen hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ze straks wel naar Qatar afreizen: Ja dan zijn het een gigantisch stel hypocrieten en idioten.
Grappig dat je nu keihard discrimineert, boze witte man.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:02 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Het lijkt mij vreselijk om alleen gesteund te worden door idioten, potenrammers en racisten en te worden uitgekotst door het weldenkende deel der natie waar jij overduidelijk niet tot behoort.
Veel plezier met je enge vriendjes.
Echt hèquote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
"nieuwe tijdsgeest"
"ze snappen het niet"
"ze blijven steken"
Zo typisch weer.
Ik vind de vrijheid van meningsuiting een groot goed. Zolang iemand geen haat zaait of oproept tot geweld mogen ze van mij zeggen wat ze willen. Ook mag iedereen wat vinden van meningen, opmerkingen of 'grapjes' van anderen. Echter, het niet kunnen accepteren van andere meningen is een zwakte bod, net zo goed als het oproepen van een boycot een zwaktebod is. Je hebt gewoon geen weerwoord, dus word men rigoureus. Lekker stoer doen, lekker deugen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Zo vind ik Sylvana Simons erg irritant met de manier waarop zij haar argumenten naar voren brengt maar haar tegenstanders zijn enorme viezeriken die laten zien dat racisme in dit land gewoon bestaat. Dat ontkennen is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is.
Zijn er eigenlijk ook (goeie) (kwetsende) grappen te maken over de witmens? Misschien een leuk topicidee, kijken hoe dik onze huid nou echt is.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:33 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
1 minuut kijken naar deze klootz@k zegt genoeg
Goeie. Vind zelf dat ik al genoeg gezien heb van deze man om mijn mening te vormen. Heb hem niet alleen via geknipt spul van VI gezien.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Deze twee zinnen samen klinken een beetje gek.
Je weet dus niet waar je het over hebt want je kijkt nooit. Behalve wat geknipt spul
Dit. Laat die man. Iets met vrijheid enzo.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind Derksen ook een vreselijk irritante flauwe vent. Heb dus ook nog nooit zijn programma gekeken. Zie wel eens fragmentjes. Maar daar laat ik het dan bij.
Zouden meer mensen moeten doen.
Dit fragment inmiddels ook gezien. Op zijn hoogst smakeloos.
Maar goed, die man heeft 'vijanden' (door zijn opstelling en manier van doen) en zij wegen zijn uitspraken uiteraard op een goudschaaltje, en dan hebben we weer 'ophef'.
je bent wel een grappige trol eigenlijk, alleen begin je het er nu een beetje te dik op te leggenquote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Zo vind ik Sylvana Simons erg irritant met de manier waarop zij haar argumenten naar voren brengt maar haar tegenstanders zijn enorme viezeriken die laten zien dat racisme in dit land gewoon bestaat. Dat ontkennen is hetzelfde als beweren dat de aarde plat is.
U heeft in ieder geval een complexe mening. Hier lijkt u er weer heel anders in te staan: NWS / BLM demonstraties in Nederland #20quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Neuh, de MSM heeft ook een tegengeluid nodig. Het idee is natuurlijk dat er altijd discussie is en verschillende meningen te horen zijn. Zo lijkt het allemaal heel wat. Het leuke is natuurlijk dat zij zelf het tegengeluid uitkiezen en deze zelf kunnen framen. Het is allemaal doorgestoken kaart.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, het is dan wel heel vervelend voor de brainwash als er in de hele MSM toevallig net een mannetje is met een andere mening.
Inderdaad, lijkt in dit topic bij hem meer iets persoonlijks tegen Derksen dan de uitspraken van Derksen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
U heeft in ieder geval een complexe mening. Hier lijkt u er weer heel anders in te staan: NWS / BLM demonstraties in Nederland #20
Jensen is gewoon de “witte Sylvana Simons”.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:54 schreef tstile het volgende:
[..]
Neuh, de MSM heeft ook een tegengeluid nodig. Het idee is natuurlijk dat er altijd discussie is en verschillende meningen te horen zijn. Zo lijkt het allemaal heel wat. Het leuke is natuurlijk dat zij zelf het tegengeluid uitkiezen en deze zelf kunnen framen. Het is allemaal doorgestoken kaart.
Heel misschien vervult Jensen ook die rol.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:06 schreef TheGentleman het volgende:
https://streamable.com/815fh3
heb ik even gemaakt voor de context. had hem ook al op dumpert geupload maar hij is (nog?) niet geplaatst. als iemand anders hem daar wil uploaden, of waar dan ook: be my guest
https://www78.zippyshare.com/v/mj8hu88y/file.html
alstu
Akwasi is geen kwade jongen, maar je zag bij DWDD altijd al wel dat hij niet bepaald de slimste was. Gewoon een beetje een simpele jongen voor wie het allemaal even teveel werd en die de weg een beetje kwijt was en wat rare dingen heeft geroepen. Kan gebeuren. Ik vind het niet het einde vd wereld, maar als mensen zo hysterisch willen doen om een foute grap van Derksen, tsja... hypocriet gedoe werk ik niet aan mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:26 schreef spierbal het volgende:
Ik denk dat de steun voor Derksen groter is dan de afweer. Maarja dat krijgt geen publiciteit.
De tering tyfus, racisme is ook een vrijheid van meningsuiting. Niet eens dat dit dat is, Akwasi werd gewoon op de hak genomen wat ook terecht was.
Best zonde want die gozer kwam altijd goed over. Terwijl dat nu de grootste mongool is in dit onderwerp.
Anyway.
Derksen neem je er niets van aan en neem een sigaar, niet dat ik denk dat je je er iets van aantrekt.
Maar waar baseer jij dan op dat jij tot het weldenkende deel der natie behoort? Als ik jouw reacties in dit topic lees kom ik als "weldenkende" der natie tot een andere conclusie.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:02 schreef NoPicNic het volgende:
Eigenlijk wel ironisch dat de groep zichzelf moreel verheven voelende jankerds zich gedraagt als bruinhemden en NSB'ers.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:00 schreef Pedroso het volgende:
Zou me overigens niets verbazen als Derksen ernstig bedreigd wordt op dit moment.
Ze zullen ook wel plannen hebben om maandag te uitzending te verstoren, alles is geoorloofd voor de 'goede' zaak !
Dit is geoorloofd omdat de racistische en xenofobe uitlatingen van klojo Derksen niet onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Die actievoerders zijn dus eigenlijk handhavers van de wet.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:00 schreef Pedroso het volgende:
Zou me overigens niets verbazen als Derksen ernstig bedreigd wordt op dit moment.
Ze zullen ook wel plannen hebben om maandag te uitzending te verstoren, alles is geoorloofd voor de 'goede' zaak !
Goed dat je er eenquote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:34 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dit is geoorloofd omdat de racistische en xenofobe uitlatingen van klojo Derksen niet onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Die actievoerders zijn dus eigenlijk handhavers van de wet.
Maak je je om Johan Derksen maar niet druk hoor, die red zichzelf wel.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:35 schreef MakkieR het volgende:
Is het vreemd dat ik meteen aan die Jinek aflevering denk waarin Derksen een goed advies geeft aan Jutta Leerdam om niet je sponsors af te branden als je een nieuwe team zoekt. Misschien is dit niet exact hetzelfde, maar het is wel pijnlijk als je haar advies geeft en de adverteerders een paar maanden later bij je weg ziet lopen. Zelfs dan kan John de Mol, Johan Derksen niet meer redden.
Oh ik maak me niet druk om Derksen, Als Hij en zijn gang slim is, dan zou ik als ik hun was gewoon de talkshow voortzetten op YouTube, dat zit tegenwoordig ook gewoon op je SmartTV. Heb ook regelmatig die Jensen er voor om zo nu en dan een ander geluid te horen dan het voorspelbare op de NPO en RTL.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maak je je om Johan Derksen maar niet druk hoor, die red zichzelf wel.
Denk eerder dat Wilfred Genee zich druk moet maken, die is op TV bij de gratie van vnl. Johan Derksen.
Als VI stopt dan is het ook einde tv carriére van Genee, buiten VI is alles mislukt op tv (niet gek ook gezien zijn talent).
VI stopt het echt niet, het blijft een kijkcijferkanon.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Denk eerder dat Wilfred Genee zich druk moet maken, die is op TV bij de gratie van vnl. Johan Derksen.
Als VI stopt dan is het ook einde tv carriére van Genee, buiten VI is alles mislukt op tv (niet gek ook gezien zijn talent).
Nou ja, zo'n 600.000 kijkers per aflevering is nu ook niet zo schokkend hoor. Voor Veronica begrippen hoog maar over alle zender bekeken is het middelmatig.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
VI stopt het echt niet, het blijft een kijkcijferkanon.
Als jij onder een ander geluid het aanhoren van debielen als Jensen bedoeld dan hoef ik geen ander geluid te horen eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Oh ik maak me niet druk om Derksen, Als Hij en zijn gang slim is, dan zou ik als ik hun was gewoon de talkshow voortzetten op YouTube, dat zit tegenwoordig ook gewoon op je SmartTV. Heb ook regelmatig die Jensen er voor om zo nu en dan een ander geluid te horen dan het voorspelbare op de NPO en RTL.
Dat gaat nu weer stijgen natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n 600.000 kijkers per aflevering is nu ook niet zo schokkend hoor. Voor Veronica begrippen hoog maar over alle zender bekeken is het middelmatig.
1 minuut uit 20 jaar tv en das alles wat je hebt? En wat die laatste uitspraak betreft over Marokkanen, slaat ie de spijker nog op de kop ook, daar is geen woord van gelogen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:33 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Oke mijn eerste aanname dat je zelf gekwetst bent was onjuist. Excuses.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 06:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik ben niet gekwetst want ik ben een blanke man van 62.
Derksen is een narcistische, ongevoelige gek want hij is niet in staat zich te verplaatsen in een ander. Omdat hij nog nooit in zijn leven is uitgescholden voor k@nk@rneger - zoals mijn beste vriend met Surinaamse roots vaak is overkomen in het o zo tolerante witte Nederland - zegt deze mislukte ex-redacteur dat 'het allemaal wel meevalt met racisme'. Ik zeg dan maar "rot op Derksen met je gelul, ga met pensioen maar val ons niet meer lastig".
Derksen is al lang met pensioen dus die zal het allemaal een zorg zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maar toch niet vanwege die Genee...quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
VI stopt het echt niet, het blijft een kijkcijferkanon.
Ik neem even aan dat jij alle zinnen hierin als racistisch ziet, aangezien je deze nadrukkelijk naar voren brengt.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:33 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er is nog veel meer. Waarom ben je zo'n bewonderaar van deze randdebiel die er uit ziet als een dakloze verslaafde en loopt te krijsen dat heel Nederland gek is geworden vanwege zijn "mening"?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
1 minuut uit 20 jaar tv en das alles wat je hebt?
Omdat hij nog een van de weinigen is die zich niet de mond laat snoeren en gewoon zegt wat hij denkt.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 15:21 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er is nog veel meer. Waarom ben je zo'n bewonderaar van deze randdebiel die er uit ziet als een dakloze verslaafde en loopt te krijsen dat heel Nederland gek is geworden vanwege zijn "mening"?
Dat is nou het hele probleem.quote:
Men moet niet kunnen zeggen wat men denkt? Censuur is goed, ja?quote:
Je mag alles zeggen in dit land maar het moet niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 16:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Men moet niet kunnen zeggen wet men denkt? Censuur is goed, ja?
Misschien moet je eens naar het filmpje kijken over Klan we talk. Zolang die mensen zeggen wat ze denken, maken ze elkaar tenminste niet af. Het is pas wanneer het stil wordt, dat het gevaarlijk wordt.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 16:13 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je mag alles zeggen in dit land maar het moet niet.
Stel je voor als iedereen alles zegt wat hij denkt. In wat voor wereld leven we dan?
Een wereld waarin vrijheid van meningsuiting een groot goed is en veel mensen je een lul vinden. Niet meer en niet minder. En het staat iedereen vrij om aangifte te doen van belediging of smaad.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 16:13 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Je mag alles zeggen in dit land maar het moet niet.
Stel je voor als iedereen alles zegt wat hij denkt. In wat voor wereld leven we dan?
Ik viel over het feit dat lul Derksen zegt dat het met racisme wel meevalt in Nederland.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:50 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat jij alle zinnen hierin als racistisch ziet, aangezien je deze nadrukkelijk naar voren brengt.
Ik wil ze even gaan analyseren. Kan je mij helpen waar ik een vooringenomen mening heb?
Voorbeeld 1)
"Juffrouwtje Simons die zo trost als een aapje door het land rent"
"Ze ziet er niet uit als een pauw"
Wat hier gebeurt naar mijn mening is dat Derksen een fout maakt. Hij wordt terechtgewezen door Gene. Derksen en Gene liggen elkaar niet, en eigenlijk is de tweede reactie een reactie naar Gene ipv naar Simons. Derksen is misselijk van de verbeterdrift die Gene altijd heeft.
Derksen wil wel karaktermoord plegen op Simons om zijn standpunt beter over het voetlicht te krijgen. Dat zit veel meer in het denigrerende Juffrouwtje dan in het aapje.
In dit voorbeeld vind ik zelf dat aap en iemand met een donkere huidskleur in verband brengen wel discriminerend en racistisch is, wanneer het ook echt met die doelstelling wordt gezegd. Ik interpreteer dit zelf echter als dat het niet met voorbedachte rade was om de aap en een donker persoon zo neer te zetten. Dit is slechts een uiting van frustratie naar Gene.
Dit voorbeeld is daarom wel een onsmakelijke uiting van karaktermoord, maar die karaktermoord heeft niets te maken met ras/huidskleur.
Voorbeeld 2)
zwarte piet.. dat is wel een held als je dat durft.
Ik lees in veel artikelen (zoals in het AD) dat deze quote naar voren wordt gehaald om aan te geven dat de provocerende uiting van zwarte piet door Derksen gezien wordt als een heldendaad richting de demonstranten. Echter om dat statement te maken wordt de quote gestopt bij "dat is wel een held" in plaats van de zin verder af te maken "als je dat durft".
Als je het hele verhaal kijkt wordt hier gezegd dat je enorm veel lef moet hebben als eenling om je provocerend uit te laten naar een groep woedende mensen. Hier wordt eigenlijk gezegd, dat je wel veel lef moet hebben om je zo op te stellen naar een groep.
De verwijzing dat de persoon een held is heeft hier wel alles te maken met het tegenstrijdig opstellen ten opzichte van een groep, maar heeft niets te maken met waar die meningsverschillen over gaan. De uitlating staat los van ras/kleur etc.
In mijn ogen is deze opmerking daarom niet racistisch.
Voorbeeld 3)
In dezelfde clip na "held" wordt gezegd: "Weten we wel zeker dat het niet Akwasi is?"
Voor deze uiting vind ik dat er te weinig context is voor mijzelf om een goede mening te vormen.
a) Wanneer Derksen bedoelt dat er een donker gesminkte man staat in een gek pak en dat Akwasi ook donker is en gek is, daardoor hetzelfde kan zijn. Dan vind ik dit wel racistisch. Er is dan namelijk niet alleen sprake van een vergelijking op ras, maar ook een negatieve gevolgtrekking daaruit.
b) Wanneer Derksen slechts naar de donkere gesminkte man kijkt en dat vergelijkt met een man met donkere huidskleur, mist in mijn ogen de ongeoorloofde negatieve onderscheid. Vind ik wel smakeloos, maar niet discriminerend.
c) Wanneer Derksen verwijst naar het feit dat Akwasi zich buiten alle porporties heeft misdragen met de oproep tot geweld en dat de zwarte piet hier ook olie op het vuur gooit door provocerend aanwezig is en de vergelijking wordt getrokken, zijn niet beiden enorm extremistisch bezig? Dan vind ik dat niet racistisch.
d) Demonstraties hebben incidenten nodig om aandacht te krijgen. In demonstreren zit een perverse prikkel. Ook mensen met een donkere huidskleur kunnen zich sminken en als piet verkleden. Zonder context informatie is een ieder die direct van a uit gaat in mijn ogen zelf ook enorm racistische gedachtes op na. Je wilt dan in mijn ogen het slechte in alles zien en je vult dat zelf in met negatieve gedachten.
Voorbeeld 4)
Marokkanen die amateur clubs kapot maken
Deze opmerking is in mijn ogen slechts deels racistisch. Alles wat Derksen hier roept over dat een groep van Marokkanen er andere omgangsvormen op na houden en dat er mensen zijn die dit niet prettig vinden en de clubs verlaten. Dat alles is wat mij betreft niet racistisch. De enige racistische klank die er in zit, is dat hij dat proces "kapotmaken" noemt. Daar geeft hij een waardeoordeel over dat de situatie zonder de verandering beter is dan de situatie met Marokkanen.
Overall beeld:
Voorbeeld 1 is niet racistisch
Voorbeeld 2 is niet racistisch
Voorbeeld 3 kan racistisch zijn, maar het is niet uitgesproken dat het racisitsch is
Voorbeeld 4 heeft een racistisch element er in zitten, maar het deel wat racistisch is is niet waar mensen over het algemeen naar verwijzen.
Men zou eens op moeten houden overal in een slachtoffer-rol te stappen, om vanuit die rol een aanval terug te openen op hen die ze pijn zouden proberen te doen. Wij kunnen heel veel leren van deze man in deze youtube. Verdiep je in de standpunten van een ander en ga een discussie aan. Niemand heeft iets aan de polarisatie.
Tot slot:
Mijn mening wordt ook sterk gevormd door de houding van Derksen naar mensen met dezelfde huidskleur. Kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop Louis van Gaal wordt geschoffeerd. Ze pakken hem aan op het feit dat hij vol ijdelheid en zelfvertrouwen zit.
Als Van Gaal gekleurd was geweest, dan was de algemene mening geweest dat het racisme is. Terwijl het gewoon karaktermoord is. Wellicht smakeloos, wellicht niet.
Het is alleen best gevaarlijk als die 'anderen' vervolgens, binnen de grenzen van de wet, Derksen het platform wat hij gebruikt om te zeggen wat ie wil neer proberen te halen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:03 schreef trein2000 het volgende:
Tja het is allemaal heel simpel. Derksen mag binnen de grenzen van de wet zeggen wat je wil. En anderen mogen daar binnen de grenzen van de wet de gevolgen aan verbinden die ze willen.
Is hun goed recht. Je kunt mensen niet dwingen zich te associëren met mensen die dingen zeggen waar ze niet achter staan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is alleen best gevaarlijk als die 'anderen' vervolgens, binnen de grenzen van de wet, Derksen het platform wat hij gebruikt om te zeggen wat ie wil neer proberen te halen.
Kan je die wat verduidelijken?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hun goed recht. Je kunt mensen niet dwingen zich te associëren met mensen die dingen zeggen waar ze niet achter staan.
Dat vind ik dan vrij bijzonder.quote:Ik zie niet in waarom dat gevaarlijk is.
Ja dat kan ik. Als de krant morgen racistische artikelen publiceert heb je een goede kans dat ik mijn abonnement op zeg. Ik wens dergelijke drek namelijk te te ondersteunen. Hetzelfde geldt voor Derksen en die adverteerders.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Kan je die wat verduidelijken?
[..]
Dat vind ik dan vrij bijzonder.
Ja en weet je wie vaak schelden met het woord k@nker? De lichtgetinten met een Noordafrikaans uiterlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:59 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
De zwarte agent krijgt te horen: k@nkerneger
Als je de uitzending kijkt, dan zal je zien wat hij werkelijk heeft gezegd. De volgende quotes op een rij:quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:59 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik viel over het feit dat lul Derksen zegt dat het met racisme wel meevalt in Nederland.
Vraag eens aan een zwarte politie-agent wat hij op straat te horen krijgt en vraag dat eens aan een witte agent.
De witte agent krijgt vaak te horen: k@nkerlijer
Het is geen 'goed recht' maar puur NSB-gedrag om iemand kapot te maken die je niet aanstaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hun goed recht. Je kunt mensen niet dwingen zich te associëren met mensen die dingen zeggen waar ze niet achter staan.
Ik zie niet in waarom dat gevaarlijk is.
Jij ziet niet het verschil tussen een keuze die jij maakt voor jezelf (het abonnement opzeggen) of dat jij iedereen die je kent op gaat bellen om te zorgen dat je als groep adverteerders gaat beïnvloeden om te stoppen met adverteren in die krant, waardoor die krant stopt met krantjes maken, personeel zijn baan verliest, etc?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik. Als de krant morgen racistische artikelen publiceert heb je een goede kans dat ik mijn abonnement op zeg. Ik wens dergelijke drek namelijk te te ondersteunen. Hetzelfde geldt voor Derksen en die adverteerders.
Het staat hun volkomen vrij om niets met racisme te maken te willen hebben.
Zo dat zijn nogal grote woorden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is geen 'goed recht' maar puur NSB-gedrag om iemand kapot te maken die je niet aanstaat.
Betalen? Gaat dit nog over Veronica Inside met Johan Derksen of gaat dit over wat anders?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo dat zijn nogal grote woorden.
Iemand dwingen om te betalen voor iets waar ze niet willen, dat is eng.
Dit gaat over adverteerders die niet meer wensen te adverteren rondom programma’s met Johan Derksen. Die dingen kosten serieus geld zoals je wellicht weet.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Betalen? Gaat dit nog over Veronica Inside met Johan Derksen of gaat dit over wat anders?
Wat je met dat laatste bedoelt ontgaat me maar dat eerste is overduidelijk aan de gang.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo dat zijn nogal grote woorden.
Iemand dwingen om te betalen voor iets waar ze niet willen, dat is eng.
Als een bedrijf zelf besluit ergens mee te stoppen wat hun geld kost, heeft niemand daar denk ik problemen mee.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat over adverteerders die niet meer wensen te adverteren rondom programma’s met Johan Derksen. Die dingen kosten serieus geld zoals je wellicht weet.
Dan zijn we het eens.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als een bedrijf zelf besluit ergens mee te stoppen wat hun geld kost, heeft niemand daar denk ik problemen mee.
Maar dan ga je er voor het gemak van uit dat de opmerking van Derksen racistisch is?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik. Als de krant morgen racistische artikelen publiceert heb je een goede kans dat ik mijn abonnement op zeg. Ik wens dergelijke drek namelijk te te ondersteunen. Hetzelfde geldt voor Derksen en die adverteerders.
Het staat hun volkomen vrij om niets met racisme te maken te willen hebben.
Mensen vinden dat in ieder geval. Het is hun goed recht daar een eigen mening over te vormen en daar consequenties aan te verbinden. Wat ik vind is daar verder niet relevant voor.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar dan ga je er voor het gemak van uit dat de opmerking van Derksen racistisch is?
Door een andere zender te kijken ja. Niet door adverteerders te bellen met het verzoek te stoppen met adverteren om zo iemand monddood te maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is hun goed recht daar een eigen mening over te vormen en daar consequenties aan te verbinden.
Waarom niet? Is dat geen vrije meningsuiting? Of geldt dat maar 1 kant op?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Door een andere zender te kijken ja. Niet door adverteerders te bellen met het verzoek te stoppen met adverteren om zo iemand monddood te maken.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom niet? Is dat geen vrije meningsuiting? Of geldt dat maar 1 kant op?
Mensen vinden ergens iets van ja. Mensen vinden zo vaak ergens iets van.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen vinden dat in ieder geval. Het is hun goed recht daar een eigen mening over te vormen en daar consequenties aan te verbinden. Wat ik vind is daar verder niet relevant voor.
Adverteerder kan zelf niet nadenken?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Door een andere zender te kijken ja. Niet door adverteerders te bellen met het verzoek te stoppen met adverteren om zo iemand monddood te maken.
Waarom niet? Adverteerders willen dolgraag inzicht hebben in de behoeften van consumenten. Veel consumenten willen heel graag die lul van een Derksen van de buis. Dus bedrijven zijn blij met een belletje.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Kleine kindjes doen dat ook.. klikken.quote:Op zondag 21 juni 2020 05:47 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Waarom niet? Adverteerders willen dolgraag inzicht hebben in de behoeften van consumenten. Veel consumenten willen heel graag die lul van een Derksen van de buis. Dus bedrijven zijn blij met een belletje.
Als je hem een lul vindt, kijk dan gewoon niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 05:47 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Waarom niet? Adverteerders willen dolgraag inzicht hebben in de behoeften van consumenten. Veel consumenten willen heel graag die lul van een Derksen van de buis. Dus bedrijven zijn blij met een belletje.
Zou mooi zijn he, als we allemaal zo’n kijkcijfer kastje hadden...quote:Op zondag 21 juni 2020 08:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je hem een lul vindt, kijk dan gewoon niet.
Bedrijven kijken alleen maar naar de doelgroep, kijkcijfers en kosten van de reclame.quote:Op zondag 21 juni 2020 05:47 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En hem gewoon zijn gang laten gaan met racistisch gelul op TV?quote:Op zondag 21 juni 2020 08:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je hem een lul vindt, kijk dan gewoon niet.
Denk dat ze dat niet willen hebben ivm adverteerders. Geloof dat er maar 1250 kijkcijfer kastjes zijn waarop de cijfers gebaseerd worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn he, als we allemaal zo’n kijkcijfer kastje hadden...
Ja, lekker zijn gang laten gaan en niet kijken en ook niet druk om maken. Als mensen er niet op zitten te wachten gaat ie vanzelf van de buis.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:49 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En hem gewoon zijn gang laten gaan met racistisch gelul op TV?
Nee, The times they are a-changin' zongen ze g@dverd@mme al in de sixties ..... die sigaarlul moet weg.
Dat bijna niemand meer tv kijkt bedoel je?quote:Op zondag 21 juni 2020 08:53 schreef descon het volgende:
[..]
Denk dat ze dat niet willen hebben ivm adverteerders. Geloof dat er maar 1250 kijkcijfer kastjes zijn waarop de cijfers gebaseerd worden.
Als ze echt konden meten waar mensen naar kijken zouden ze best resultaten kunnen krijgen waar ze niet op zitten te wachten
Tegenwoordig kijkt iedereen digitaal. Het zou niet moeilijk moeten zijn om informatie daarover rechtstreeks door te sturen naar de sko.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn he, als we allemaal zo’n kijkcijfer kastje hadden...
Als je in dit tijdperk idd nog kijkt naar voorgeprogrammeerde uitzendingen van lage resolutie met drie reclameblokken per uur tussendoor..quote:Op zondag 21 juni 2020 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat bijna niemand meer tv kijkt bedoel je?
Hij rakelt gewoon de geboden van de totalitaire bijbel op: "gij zult gleichgeschaltet worden."quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
"nieuwe tijdsgeest"
"ze snappen het niet"
"ze blijven steken"
Zo typisch weer.
In de begindagen van Powned was hier een item over, zou vervolgd worden zeiden ze...eindelijk iemand die er iets mee doet dacht ik. Nooit meer iets van gehoord.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:53 schreef descon het volgende:
[..]
Denk dat ze dat niet willen hebben ivm adverteerders. Geloof dat er maar 1250 kijkcijfer kastjes zijn waarop de cijfers gebaseerd worden.
Als ze echt konden meten waar mensen naar kijken zouden ze best resultaten kunnen krijgen waar ze niet op zitten te wachten
Technisch gezien niet idd, zit een privacy kant aan. Commercieel gezien wil je het ook misschien niet delen als kabelprovider/omroepbaasquote:Op zondag 21 juni 2020 08:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tegenwoordig kijkt iedereen digitaal. Het zou niet moeilijk moeten zijn om informatie daarover rechtstreeks door te sturen naar de sko.
Wat hier gaande is, is dat er een soort beweging is ontstaan waarin bedrijven kritiek krijgen wanneer ze zich niet openlijk TEGEN rasicme uitspreken.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De ander beletten in zijn vrijheid van meningsuiting. Da’s geen vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De ander beletten in zijn vrijheid van meningsuiting. Da’s geen vrijheid van meningsuiting.
Bij Sinterklaasbetogingen is de bedoeling het feest te verstieren. En zo worden dus de Sinterklaasvierders beperkt in hún vrijheid van meningsuiting.quote:
Ik kijk al sinds 2014 niet meer sinds die idioot Louis van Gaal, de beste Nederlandse trainer ooit, een psychopaat noemde. Derksen, de man die zwarte mensen ("het valt wel mee met racisme in Nederland"), homo's ("moeten zich niet zo aanstellen om te durven uit de kast te komen", transgenders ("....") en vrouwen ("kunnen niet voetballen") beledigt, is een ouwe gek van 70 wiens uitspraken een groot deel van Nederland kotsmisselijk maakt.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:56 schreef descon het volgende:
[..]
Ja, lekker zijn gang laten gaan en niet kijken en ook niet druk om maken. Als mensen er niet op zitten te wachten gaat ie vanzelf van de buis.
Word je zelf ook rustiger van
quote:Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik kijk al sinds 2014 niet meer sinds die idioot Louis van Gaal, de beste Nederlandse trainer ooit, een psychopaat noemde. Derksen, de man die zwarte mensen ("het valt wel mee met racisme in Nederland"), homo's ("moeten zich niet zo aanstellen om te durven uit de kast te komen", transgenders ("....") en vrouwen ("kunnen niet voetballen") beledigt, is een ouwe gek van 70 wiens uitspraken een groot deel van Nederland kotsmisselijk maakt.
Het niveau van het vrouwenvoetbal is dan ook abominabel.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik kijk al sinds 2014 niet meer sinds die idioot Louis van Gaal, de beste Nederlandse trainer ooit, een psychopaat noemde. Derksen, de man die zwarte mensen ("het valt wel mee met racisme in Nederland"), homo's ("moeten zich niet zo aanstellen om te durven uit de kast te komen", transgenders ("....") en vrouwen ("kunnen niet voetballen") beledigt, is een ouwe gek van 70 wiens uitspraken een groot deel van Nederland kotsmisselijk maakt.
Vooralsnog lijk jij de enige te zijn die kotsmisselijk word van elke scheet die Derksen laat, maak je niet zo druk man.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Heef die oude lul als hij niet op tv is dan ook geen mening meer? Mag hij die mening dan plotseling niet meer ventileren? Mag hij niets meer het internet op braken?quote:Op zondag 21 juni 2020 10:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De ander beletten in zijn vrijheid van meningsuiting. Da’s geen vrijheid van meningsuiting.
quote:Op zondag 21 juni 2020 10:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heef die oude lul als hij niet op tv is dan ook geen mening meer? Mag hij die mening dan plotseling niet meer ventileren? Mag hij niets meer het internet op braken?
Mag hij plotseling niks meer zeggen? Stukje in de krant plaatsen? Etc
Oftewel gelul dat hem zijn vrijheid van meningsuiting wordt afgenomen
Afnemen is niet hetzelfde als beperken. Als je iemands podium wilt afnemen, dan beperk je zijn vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heef die oude lul als hij niet op tv is dan ook geen mening meer? Mag hij die mening dan plotseling niet meer ventileren? Mag hij niets meer het internet op braken?
Privacy kun je opvangen door het annoniem te maken en alleen te delen met de sko.quote:Op zondag 21 juni 2020 09:18 schreef descon het volgende:
[..]
Technisch gezien niet idd, zit een privacy kant aan. Commercieel gezien wil je het ook misschien niet delen als kabelprovider/omroepbaas
Als bijvoorbeeld blijkt dat niemand naar de publieke omroepen kijkt is je business case om daar te bezuinigen ook een stuk harder te maken. Nu kan je nog een beetje sturen op die 1250 mensen.
Je mist dan ook nog de andere kanalen zoals uitzending gemist, youtube, social media etc.
Hij werkt daar voor een baas,dan heb je je gewoon te gedragen. Ga jij op je werk racistische uitspraken doen?quote:Op zondag 21 juni 2020 10:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Afnemen is niet hetzelfde als beperken. Als je iemands podium wilt afnemen, dan beperk je zijn vrijheid van meningsuiting.
quote:Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het is een commerciële omroep, elk bedrijf is er vrij in om programma’s wel of niet te sponseren. De zender kan gewoon bedrijven vinden die op zoek zijn doelgroep die naar dit programma kijkt en die geen bezwaar hebben tegen de inhoud.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Afnemen is niet hetzelfde als beperken. Als je iemands podium wilt afnemen, dan beperk je zijn vrijheid van meningsuiting.
Het hele punt is juist dat bedrijven daar NIET meer vrij in zijn zodra er een klein (schreeuwend) deel van publiek (wat nooit kijkt!) druk gaat uitoefenen.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
elk bedrijf is er vrij in om programma’s wel of niet te sponseren
Klopt, maar sponsoren aanspreken is natuurlijk gewoon (morele) chantage. Ik heb met reputatiemanagement te maken gehad en bedrijven willen gewoon geen enkele gedonderd, of ze het er mee eens zijn of niet. Ze zijn dus angstig en behoudend.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is een commerciële omroep, elk bedrijf is er vrij in om programma’s wel of niet te sponseren. De zender kan gewoon bedrijven vinden die op zoek zijn doelgroep die naar dit programma kijkt en die geen bezwaar hebben tegen de inhoud.
Zolang dat niet jouw consumenten zijn als bedrijf is dat geen probleem.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat bedrijven daar NIET meer vrij in zijn zodra er een klein (schreeuwend) deel van publiek (wat nooit kijkt!) druk gaat uitoefenen.
Hij heeft een contract waarin journalistieke onafhankelijkheid staat.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hij werkt daar voor een baas,dan heb je je gewoon te gedragen. Ga jij op je werk racistische uitspraken doen?
Nee?
Oh jee, je vrijheid van meningsuiting is ingeperkt
je denkt dat bedrijven dat serieus nemen als die mensen geen punt zouden hebben? Denk je dat die gerund worden door idioten?quote:Op zondag 21 juni 2020 10:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat bedrijven daar NIET meer vrij in zijn zodra er een klein (schreeuwend) deel van publiek (wat nooit kijkt!) druk gaat uitoefenen.
Mag je best, maar het gaat hier om een persoon, niet een heel programmaquote:Ik ben het al tijden volkomen oneens met zo'n beetje elk programma van de NPO. Daar betaal ik volgens mij nog belasting voor ook en dus zou ik een stem moeten hebben, maar hoor je mij roepen dat Op1 van de buis moet?
Dat zie je toch voor je neus gebeuren?quote:Op zondag 21 juni 2020 11:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
je denkt dat bedrijven dat serieus nemen als die mensen geen punt zouden hebben? Denk je dat die gerund worden door idioten?
Het gaat wél om het hele programma.quote:Mag je best, maar het gaat hier om een persoon, niet een heel programma
dat geeft je geen vrijbrief om te roepen wat je wilquote:Op zondag 21 juni 2020 11:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hij heeft een contract waarin journalistieke onafhankelijkheid staat.
En iedereen kan zijn eigen conclusies trekken en stoppen met sponsoringquote:Daarnaast, áls het racistisch en héél erg is; iedereen kan naar de rechter gaan.
Ik ga niet jou PoHi doorspitten maar er zijn er hier zat die idd vinden dat de publieke omroep van de buis moet. Plus nog wat geweld richting presentatoren.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ben het al tijden volkomen oneens met zo'n beetje elk programma van de NPO. Daar betaal ik volgens mij nog belasting voor ook en dus zou ik een stem moeten hebben, maar hoor je mij roepen dat Op1 van de buis moet?
Tegen wie heb je het? Hij kan prima zeggen wat hij wil, maar je bent als bedrijf niet verplicht om het te financieren.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zeg dan gewoon dat je niet in een land wil wonen waar je kan zeggen wat je wil.
omdat ze gewoon een punt hebbenquote:Op zondag 21 juni 2020 11:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zie je toch voor je neus gebeuren?
[..]
Nee, het gaat om Derksen en zijn uitspraken.quote:Het gaat wél om het hele programma.
Waarom mogen degenen die Derksen een lul vinden niet zeggen wat ze van hem vinden? Derksen heeft 'ook zo zijn mening over anderen'. Ik vind het nogal fascistisch om op zo'n manier de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, vrijheid van meningsuiting gaat er juist over dat je kunt zeggen wat je wilt zonder dat de staat je daarvoor vervolgd, zolang dat maar binnen de wet valt.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat geeft je geen vrijbrief om te roepen wat je wil
Wil jij dan in een land leven waar iedereen onbeperkt alles zegt wat hij denkt? Snap je niet wat een wanorde, onlusten en geweld dat geeft?quote:Op zondag 21 juni 2020 11:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zeg dan gewoon dat je niet in een land wil wonen waar je kan zeggen wat je wil.
Denk je dat hij het überhaupt allemaal leest ?quote:Op zondag 21 juni 2020 11:46 schreef Hathor het volgende:
Ik snap trouwens sowieso niet waar Derksen zin in heeft. Hij is 70, ik zou als ik hem was lekker gaan touren met die bandjes waar hij mee optrekt en de hele boel de tering laten genieten. Op je ouwe dag elke keer emmers met stront over je heen krijgen zou ik kunnen missen als kiespijn.
Weet je hoe fucking veel geld de Mol verdient hieraan ?quote:Op zondag 21 juni 2020 11:39 schreef Hathor het volgende:
Als je echt van Derksen afwil, dan zou je John de Mol zover moeten krijgen dat hij Derksen beveelt zijn teksten voortaan wat te matigen, daar trekt hij namelijk de lijn. Zodra hij niet meer kan zeggen wat hij wil, stapt hij op. Sponsoren kunnen vervangen worden, spelers die niet geinterviewed willen worden maakt geen verschil, dat wilden ze toch al niet, maar beknot hem in zijn vrije woord, en hij gooit het bijltje erbij neer. Alleen heb ik het idee dat de Mol vierkant achter Derksen staat, dus dat zal niet meevallen.
Nee, hij doet helemaal niks met social media, dus het gaat allemaal langs hem heen, maar reken er maar op dat Genee hem alles haarfijn verteld zodra hij een voet in die studio zet, dus hoe dan ook, vroeg of laat word hij toch met die drek geconfronteerd.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je dat hij het überhaupt allemaal leest ?
Derksen is wel de laatste mens op aarde die zich daar iets van aantrekt.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, hij doet helemaal niks met social media, dus het gaat allemaal langs hem heen, maar reken er maar op dat Genee hem alles haarfijn verteld zodra hij een voet in die studio zet, dus hoe dan ook, vroeg of laat word hij toch met die drek geconfronteerd.
quote:Op zondag 21 juni 2020 11:27 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Waarom mogen degenen die Derksen een lul vinden niet zeggen wat ze van hem vinden? Derksen heeft 'ook zo zijn mening over anderen'. Ik vind het nogal fascistisch om op zo'n manier de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen.
Daar leven we in, ongelofelijke pannenkoek. Althans, tot voor een jaar terug.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wil jij dan in een land leven waar iedereen onbeperkt alles zegt wat hij denkt? Snap je niet wat een wanorde, onlusten en geweld dat geeft?
er bestaat ook nog iets als goed fatsoen en het verbod op belediging. Vrijheid van meningsuiting is namelijk niet een recht op beledigen. Daarnaast mag je binnen de wet zeggen wat je wil, dat wil niet zeggen dat het zonder consequenties is.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, vrijheid van meningsuiting gaat er juist over dat je kunt zeggen wat je wilt zonder dat de staat je daarvoor vervolgd, zolang dat maar binnen de wet valt.
klopt, en als een sponsor vindt dat zij zich niet langer kunnen identificeren met de uitspraken van de gesponsorde, dan mogen ze zich terugtrekkenquote:Een bedrijf of programma kan gedragsregels hebben waar men zich aan heeft te houden.
Ja, en?quote:FOK! heeft ook gedragsregels en als je je daar niet aan houdt verlies je (tijdelijk) je account. Maar je vrijheid van meningsuiting is daarbij niet ingeperkt.
Dat boeit hem geen reet, hij heeft in basis de beste baan die je kan hebben. Hij krijgt tonnen betaald om een beetje slap te lullen over voetbal en hij verdiend er nog extra aan omdat ze via het programma allerlei producten en boeken promoten. Die blijft echt nog wel even.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:46 schreef Hathor het volgende:
Ik snap trouwens sowieso niet waar Derksen zin in heeft. Hij is 70, ik zou als ik hem was lekker gaan touren met die bandjes waar hij mee optrekt en de hele boel de tering laten genieten. Op je ouwe dag elke keer emmers met stront over je heen krijgen zou ik kunnen missen als kiespijn.
Iemand een gek noemen jij bent wel klaar op forums, opdonderen.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:39 schreef NoPicNic het volgende:
Overigens, Akwasi is een überlul want die roept op tot geweld. Hij zou strafrechtelijk vervolgd en berecht moeten worden. Derksen moet alleen opdonderen van TV omdat deze gek totaal niet snapt dat hij te ver is gegaan.
Maar dit dus even om mijn mening in het racismedebat wat scherper te stellen.
Tot zover vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 21 juni 2020 12:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Iemand een gek noemen jij bent wel klaar op forums, opdonderen.
Neuh.. niet echt, slecht geschreven en vol met drogredenenquote:Op zondag 21 juni 2020 12:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In deze column van Jan Dijkgraaf kan ik me uitstekend vinden. https://www.briefjevanjan.nl/aan-johan-derksen-2/
Elk bericht van u/je is ongeveer zo.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
die idioot, een ouwe gek ,kotsmisselijk
Nederland is dacht ik ook het enige land waar ze elkaar letterlijk dodelijke ziektes toewensen, de kanker, tering, en tyfus verwensingen vliegen je af en toe om de oren. Ik geloof niet dat er een andere taal op de wereld is waar je iets soortgelijks terugziet. Best bizar eigenlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:26 schreef Brybry het volgende:
Wat veel mensen zich niet lijken te realiseren is dat onze humor behoorlijk grof is, typische Nederlandse humor noemen wij dat.
Als je veel reist kom je erachter dat die typische humor in het buitenland meestal wordt opgevat als beledigend,over het randje en/of racistisch.
Dus enerzijds doet Johan Derksen iets heel Nederlands en vinden de meeste Nederlanders zijn grapjes oke en herkenbaar en weer andere Nederlanders kunnen er (terecht) aanstoot aan nemen.
Zelf denk ik niet dat Derksen racistisch is, echter zijn z'n grappen vaak over het randje en dat weet hij zelf ook.
Vrijheid van meningsuiting betekent dat je alles mag zeggen maar dat betekent niet dat je alles moet zeggen. Een beetje fatsoen mag best.
Samenvatting: het lijkt je vreselijk om alleen gesteund te worden door mensen vol vooroordelen?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:02 schreef NoPicNic het volgende:
Het lijkt mij vreselijk om alleen gesteund te worden door idioten, potenrammers en racisten
Precies..hij trekt zich er niks van aan. Paar uurtjes per week kantinepraat met zijn maten wat nog lekker verdient ook, die zit zijn tijd daar gewoon rustig uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:52 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Derksen is wel de laatste mens op aarde die zich daar iets van aantrekt.
Ik las dat jij 62 jaar bent maar erg veel slimmer ben je er in al die jaren niet op geworden is mijn indruk.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wil jij dan in een land leven waar iedereen onbeperkt alles zegt wat hij denkt? Snap je niet wat een wanorde, onlusten en geweld dat geeft?
Iemand een neger noemen is niet racistisch verder. Dat is in principe gewoon een synoniem voor zwarte. Vanuit het latijn niger = zwart.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:59 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik viel over het feit dat lul Derksen zegt dat het met racisme wel meevalt in Nederland.
Vraag eens aan een zwarte politie-agent wat hij op straat te horen krijgt en vraag dat eens aan een witte agent.
De witte agent krijgt vaak te horen: k@nkerlijer
Laatste jaren wel flink bijgetrokken, wat het standpunt van paar jaar geleden dus ondersteunt.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het niveau van het vrouwenvoetbal is dan ook abominabel.
En hij heeft het geluk dat hij niet afhankelijk is van het geld dat nog komt.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:20 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Dat boeit hem geen reet, hij heeft in basis de beste baan die je kan hebben. Hij krijgt tonnen betaald om een beetje slap te lullen over voetbal en hij verdiend er nog extra aan omdat ze via het programma allerlei producten en boeken promoten. Die blijft echt nog wel even.
Je denkt dat hij niet racistisch is, is te voorzichtig omschreven. Derksen is totaal niet racistisch maar dat willen tegenstanders niet zien omdat ze een hekel hebben aan zijn onverbloemde uitspraken.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:26 schreef Brybry het volgende:
Zelf denk ik niet dat Derksen racistisch is, echter zijn z'n grappen vaak over het randje en dat weet hij zelf ook.
Vrijheid van meningsuiting betekent dat je alles mag zeggen maar dat betekent niet dat je alles moet zeggen. Een beetje fatsoen mag best.
Behalve dat Derksen de grootste bagger uitkraamt, getuigt zijn muziekkeuze ook van een wansmaak. 50- tot 60-jarige muziek van en voor overjarige blueshippies.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:46 schreef Hathor het volgende:
Mensen die niet zien dat Derksen een racist is, zijn verdacht. Dat is mijn mening en daar moet je het maar mee doen.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je denkt dat hij niet racistisch is, is te voorzichtig omschreven. Derksen is totaal niet racistisch maar dat willen tegenstanders niet zien omdat ze een hekel hebben aan zijn onverbloemde uitspraken.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Mensen die niet zien dat Derksen een racist is, zijn verdacht. Dat is mijn mening en daar moet je het maar mee doen.
Niks mis met blues en jazz. Laat me raden....jij bent zeker zo'n muts die thuis de hele dag Frans Bauer heeft opstaan?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:28 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Behalve dat Derksen de grootste bagger uitkraamt, getuigt zijn muziekkeuze ook van een wansmaak. 50- tot 60-jarige muziek van en voor overjarige blueshippies.
Derksen is gewoon Derksen.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Mensen die niet zien dat Derksen een racist is, zijn verdacht. Dat is mijn mening en daar moet je het maar mee doen.
Zouden echte rascisten wel blues en jazz luisteren trouwens?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niks mis met blues en jazz. Laat me raden....jij bent zeker zo'n muts die thuis de hele dag Frans Bauer heeft opstaan?
Waarom niet? ik denk niet dat racisten gebonden zijn aan een bepaald repertoire. ik zou trouwens niet eens weten wat dat dan zou moeten zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zouden echte rascisten wel blues en jazz luisteren trouwens?
Dat is dan een domme mening.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Aan domme meningen geen gebrek deze dagenquote:
Nope.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niks mis met blues en jazz. Laat me raden....jij bent zeker zo'n muts die thuis de hele dag Frans Bauer heeft opstaan?
De Mol kan ook zeggen: Jullie gaan niet over de inhoud van programma's, dus als je niet meer rond VI adverteert dan helemaal niet meer bij ons.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De Mol kan het programma ook zelf sponseren inderdaad.
Een bekende Oostenrijkse schilder had een hekel aan Jazz.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zouden echte rascisten wel blues en jazz luisteren trouwens?
Dat is toch prima.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Mol kan ook zeggen: Jullie gaan niet over de inhoud van programma's, dus als je niet meer rond VI adverteert dan helemaal niet meer bij ons.
Klimt?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:32 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Een bekende Oostenrijkse schilder had een hekel aan Jazz.
Kan hij meteen faillissement aanvragenquote:Op zondag 21 juni 2020 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Mol kan ook zeggen: Jullie gaan niet over de inhoud van programma's, dus als je niet meer rond VI adverteert dan helemaal niet meer bij ons.
Missie volbracht toch?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kan hij meteen faillissement aanvragen
Derksen is geen racist, ik ben donkergetint nog donkerder dan die zeurpiet van een airfryer. In welk opzich ben ik nu verdacht? Benieuwd naar je volgende excuus antwoord.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Verstandig persoon gespot.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:02 schreef Syd het volgende:
[..]
Derksen is geen racist, ik ben donkergetint nog donkere dan die zeurpiet van een airfryer. In welk opzich ben ik nu verdacht? Benieuwd naar je volgende excuus antwoord.
Donkergetinten kunnen prima ook racist zijn, zoals sommige Hindoestaanse Surinamers bijvoorbeeld. Hoezo is jouw mening opeens de waarheid?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:02 schreef Syd het volgende:
[..]
Derksen is geen racist, ik ben donkergetint nog donkerder dan die zeurpiet van een airfryer. In welk opzich ben ik nu verdacht? Benieuwd naar je volgende excuus antwoord.
Niet in domme aannames leven, waar zeg ik dat racisten alleen maar blank zijn, want dat verwoord jij indirect. En waar zeg ik de waarheid te spreken?quote:Op zondag 21 juni 2020 17:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Donkergetinten kunnen prima ook racist zijn, zoals sommige Hindoestaanse Surinamers bijvoorbeeld. Hoezo is jouw mening opeens de waarheid?
ok, dus we zijn het eens dat jouw statement over Derksen alleen jouw mening is.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:18 schreef Syd het volgende:
[..]
Niet in domme aannames leven, waar zeg ik dat racisten alleen maar blank zijn, want dat verwoord jij indirect. En waar zeg ik de waarheid te spreken?
Echt ga ergens anders janken.
Zo te lezen aan de comments in deze topic niet, maar ga aub ergens anders irritant doen of zeg gewoon wat je wilt.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ok, dus we zijn het eens dat jouw statement over Derksen alleen jouw mening is.
Ik ben wel blank maar geen hippie en ik heb nog nooit aan een demonstratie meegedaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:23 schreef Syd het volgende:
[..]
Zo te lezen aan de comments in deze topic niet, maar ga aub ergens anders irritant doen of zeg gewoon wat je wilt.
Of ben jij zo'n blanke hippie doos die vooraan de blm protesten loopt? Want dan hou ik hier nu op met jouw in discussie te gaan
Zwarte mensen kunnen ook racist zijn dus ja je bent verdacht.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:02 schreef Syd het volgende:
[..]
Derksen is geen racist, ik ben donkergetint nog donkerder dan die zeurpiet van een airfryer. In welk opzich ben ik nu verdacht? Benieuwd naar je volgende excuus antwoord.
Je bent wel lekker bezig hè afgelopen weekend?quote:Op zondag 21 juni 2020 19:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Zwarte mensen kunnen ook racist zijn dus ja je bent verdacht.
Dat is de schuld van Derksen.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent wel lekker bezig hè afgelopen weekend?
Ah verdacht nog wel!quote:Op zondag 21 juni 2020 14:32 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Feit is dat Derksen altijd roept dat hij tegen racisme is om vervolgens de meest vreselijke dingen te zeggen over minderheden. Dat maakt hem verdacht.quote:Op maandag 22 juni 2020 06:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah verdacht nog wel!
Je zou het goed doen bij de Stasi!
De meest vreselijke dingenquote:Op maandag 22 juni 2020 06:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Feit is dat Derksen altijd roept dat hij tegen racisme is om vervolgens de meest vreselijke dingen te zeggen over minderheden. Dat maakt hem verdacht.
Ik maak me meer zorgen over mensen die toevallig een mening hebben als iets in de publiciteit komt. Had Arie Boomsma een mening over de zwarte medemens voordat hele BLM verhaal?quote:Op maandag 22 juni 2020 06:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Feit is dat Derksen altijd roept dat hij tegen racisme is om vervolgens de meest vreselijke dingen te zeggen over minderheden. Dat maakt hem verdacht.
Wat zijn dan die “vreselijke” dingen?quote:Op maandag 22 juni 2020 06:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Wat zijn die meest vreselijke dingen dan?quote:Op maandag 22 juni 2020 06:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De meest vreselijke dingen![]()
Het probleem met Derksen is dat hij niet in staat is te reflecteren op zijn uitspraken. Het is altijd hetzelfde gelul bij hem: "het interesseert mij niks wat anderen over mij zeggen, ik blijf gewoon mijn mening verkondigen". Hij is dus een typische narcist. Een narcist die er uit ziet als een dakloze verslaafde.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over mensen die toevallig een mening hebben als iets in de publiciteit komt. Had Arie Boomsma een mening over de zwarte medemens voordat hele BLM verhaal?
Johan, heeft altijd een mening, en hij zegt het ook eerlijk: Mensen mogen ook over mij een mening hebben, dat is hun goed recht!
Neem zo een hypocriet als Albert Verlinde, hoeveel donkere mensen zitten bijvoorbeeld in de leiding van zijn bedrijf?
https://www.stage-enterta(...)tory#meet_our_people
Hij zei nigger en hij is blank.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Idisrom het volgende:
Wat is Ruud Gullit fel over Ron Jans.
https://www.ad.nl/video/g(...)ein-gekregen~p153143
Ik denk nog steeds dat Ron Jans om een knulligheid is weggestuurd.
Ah, mensen op hun uiterlijk beoordelen en een verslaafde noemen.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het probleem met Derksen is dat hij niet in staat is te reflecteren op zijn uitspraken. Het is altijd hetzelfde gelul bij hem: "het interesseert mij niks wat anderen over mij zeggen, ik blijf gewoon mijn mening verkondigen". Hij is dus een typische narcist. Een narcist die er uit ziet als een dakloze verslaafde.
Derksen doet niets anders t.o.v. anderen, m.n. minderheden. Dus houd op met dat gejank.quote:
quote:Op maandag 22 juni 2020 08:19 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Racisme zit diepgeworteld in de Nederlandse samenleving. Goedschiks of kwaadschiks zal Derksen moeten inbinden want zijn 'humor' wakkert dit aan.
Galileo was ook een narcist? Met zijn vervelende heliocentrische wereldbeeld? Terecht geëxecuteerd?quote:Op maandag 22 juni 2020 08:08 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Het probleem met Derksen is dat hij niet in staat is te reflecteren op zijn uitspraken. Het is altijd hetzelfde gelul bij hem: "het interesseert mij niks wat anderen over mij zeggen, ik blijf gewoon mijn mening verkondigen". Hij is dus een typische narcist. Een narcist die er uit ziet als een dakloze verslaafde.
Bedoel je niet racisme zit diepgeworteld in de mensheid. Nederland heeft echter net als veel andere westerse landen maatregelen in de wet opgenomen om minderheden te beschermen en hun rechten te waarborgenquote:Op maandag 22 juni 2020 08:19 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Derksen doet niets anders t.o.v. anderen, m.n. minderheden. Dus houd op met dat gejank.
Racisme zit diepgeworteld in de Nederlandse samenleving. Mijn zwarte vrienden kunnen dit bevestigen. Goedschiks of kwaadschiks zal Derksen moeten inbinden want zijn 'humor' wakkert dit aan.
Hij zegt het ook over andere groeperingen. Sterker nog; over iedereen.quote:Op maandag 22 juni 2020 06:24 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Ik noem het een hardnekkige inconsistentie en een voorbeeld van schijnheiligheid.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Idisrom het volgende:
Internet speelt hier een grote rol in denk ik. Het is veel makkelijker grote groepen mensen met precies dezelfde denkbeelden op te zoeken en je eigen echokamer op te trekken, je hoeft er niet eens meer je huis voor te verlaten. Wanneer je 10+ jaar steeds de mening van gelijkgestemden teruggekaatst hebt gekregen ga je er natuurlijk heilig in geloven dat die mening de absolute waarheid is. Gevolg is dat veel mensen daarna uiterst vijandig reageren op meningen en denkbeelden die niet 100% overeenkomen met die van hun. Vandaar ook die intens lange tenen van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:35 schreef nixxx het volgende:
Weet je wat ik denk dat het probleem is? Veel mensen hebben niet meer een eigen mening, of niet de zin of de capaciteiten om een eigen mening te vormen. Die volgen bijna religieus de groepsmening, om toch maar het idee te hebben dat ze ergens voor staan. Als ze dan geconfronteerd worden met iemand die wel een eigen mening heeft die afwijkt dan kan men daar niet mee omgaan omdat het confronteert. Niet zozeer de inhoud van die mening, maar überhaupt het bestaan van een afwijkende mening. Vandaar ook de felheid waarmee die afwijkende mening bestreden moet worden. Het confronteert die mensen met hun eigen tekortkomingen.
Het publieke debat wordt er alleen maar armer van en een grijze pulp van elkaar napratende poppetjes, volkomen inwisselbaar.
Ja, dat lijkt me een prima instelling als commerciële omroepbaas.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind dat Ruud en Ron samen aan een tafel moeten gaan zitten over dit onderwerp.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik noem het een hardnekkige inconsistentie en een voorbeeld van schijnheiligheid.
Ik heb het niet gezien. Ben wel benieuwd naar de slechte vragen (of in ieder geval “geen goede”).quote:Op maandag 22 juni 2020 08:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind dat Ruud en Ron samen aan een tafel moeten gaan zitten over dit onderwerp.
Ron Jans en Ruud Gullit hadden gisteren samen in de Perstribune moeten zitten, Nu kreeg Ron Jans weer een vreemd en ongemakkelijk interview, omdat de interviewster wel over zijn tijd in Cincinnati wilden terugkomen, maar geen goede vragen stelde
Oke het is schijnbaar verschrikkelijk met het racisme in Nederland. Ik heb nog weinig voorbeelden gehoord behalve iemand die zich raar bekeken voelde bij binnenkomst met vrienden in het zwembad bij center parcs. Dat was blijkbaar het beste voorbeeld wat men kon vinden op een anti rascisme betoging in Amsterdam zuid oost.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind Gullit wel een beetje hypocriet. Hij is sinds 1982 ongeveer 9000 keer met zijn hoofd op tv geweest om zijn mening te geven over wat dan ook. Hij heeft die gelegenheden aangegrepen om het buitenlandse probleem van racimse aan te kaarten, in het bijzonder Zuid-Afrika, en hij heeft hoogstpersoonlijk de bondscoach doen ontslaan omdat die blijk had gegeven van racisme. Een speler die de bondscoach de wacht aanzegt en bijna unaniem werd gesteund is ook best bijzonder in de jaren 80, internationaal gezien. Maar verder was er blijkbaar niks met racisme in Nederland dat volgens hem of Ten Cate nodig aangekaart diende te worden.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Idisrom het volgende:
Ja, Stanley Menzo. Hij was hoofdtrainer bij Cambuur, hij presteerde goed en hoefde niet weg.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind Gullit wel een beetje hypocriet. Hij is sinds 1982 ongeveer 9000 keer met zijn hoofd op tv geweest om zijn mening te geven over wat dan ook. Hij heeft die gelegenheden aangegrepen om het buitenlandse probleem van racimse aan te kaarten, in het bijzonder Zuid-Afrika, en hij heeft hoogstpersoonlijk de bondscoach doen ontslaan omdat die blijk had gegeven van racisme. Een speler die de bondscoach de wacht aanzegt en bijna unaniem werd gesteund is ook best bijzonder in de jaren 80, internationaal gezien. Maar verder was er blijkbaar niks met racisme in Nederland dat volgens hem of Ten Cate nodig aangekaart diende te worden.
En dan is het nu met terugewerkende kracht allemaal verschrikkelijk geweest in Nederland? Ze zeggen het notabene zelf, ze dachten er niet over na, natuurlijk was het een Nederlander die de eerste zwarte topmanager in te PL was, natuurlijk dachten Ten Cate en Rijkaard daar helemaal niet over na maar het buitenland wel. En dan zitten ze bij Studio Sport te vertellen dat de leiding altijd helemaal wit is, terwijl we Rijkaard, Fraser, Van Bronckhorst, Gullit, Ten Cate als trainer/toptrainers hebben en dan ben ik er vast nog wel eentje vergeten want ook ik denk daar niet zo over na. Studio Sport was ook weer tenenkrommend, dat zo'n hockeyer zich onweersproken mag aanstellen is dan nog tot daar aan toe, maar de witte meneer van de NOS zit dat alleen maar te voeden.
Meneer Gullit is ook niet helemaal zuiver;quote:Op maandag 22 juni 2020 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind Gullit wel een beetje hypocriet. Hij is sinds 1982 ongeveer 9000 keer met zijn hoofd op tv geweest om zijn mening te geven over wat dan ook. Hij heeft die gelegenheden aangegrepen om het buitenlandse probleem van racimse aan te kaarten, in het bijzonder Zuid-Afrika, en hij heeft hoogstpersoonlijk de bondscoach doen ontslaan omdat die blijk had gegeven van racisme. Een speler die de bondscoach de wacht aanzegt en bijna unaniem werd gesteund is ook best bijzonder in de jaren 80, internationaal gezien. Maar verder was er blijkbaar niks met racisme in Nederland dat volgens hem of Ten Cate nodig aangekaart diende te worden.
En dan is het nu met terugewerkende kracht allemaal verschrikkelijk geweest in Nederland? Ze zeggen het notabene zelf, ze dachten er niet over na, natuurlijk was het een Nederlander die de eerste zwarte topmanager in te PL was, natuurlijk dachten Ten Cate en Rijkaard daar helemaal niet over na maar het buitenland wel. En dan zitten ze bij Studio Sport te vertellen dat de leiding altijd helemaal wit is, terwijl we Rijkaard, Fraser, Van Bronckhorst, Gullit, Ten Cate als trainer/toptrainers hebben en dan ben ik er vast nog wel eentje vergeten want ook ik denk daar niet zo over na. Studio Sport was ook weer tenenkrommend, dat zo'n hockeyer zich onweersproken mag aanstellen is dan nog tot daar aan toe, maar de witte meneer van de NOS zit dat alleen maar te voeden.
quote:Overal waar hij zich met Kadirov in de auto verplaatste, controleerde de bewaking van de president met machinegeweren de kruispunten. Met hoge snelheid scheurde de colonne over de weg. Kadirov heerst in Tsjetsjenië met keiharde hand en vijanden heeft hij genoeg.
Gullit, die alleen over voetbal wilde praten, zei zich weinig aan te trekken van de turbulente Noord-Kaukasus, waar aanslagen vrijwel elke dag plaatsvinden. „Ik ben hier niet voor de politiek. Ik ga voor de sport."
Alleen bij Kluivert had ik het idee dat die wel een kans als hoofdtrainer had mogen krijgen, maar het is toch vooral het imago als losbol wat daarbij in de weg zat. Seedorf en Davids hebben hun trainerscarriere gewoon nooit serieus aangepakt, maar niet iedereen krijgt het bondscoachschap in de schoot geworpen zoals Rijkaard. Sowieso heb je bij de Nederlandse voetbaljournalistiek altijd pispalen die niks goed kunnen doen, en spelers die niks fout kunnen doen. Rijkaard en bijv. Van Bronckhorst konden niks fout doen, Kluivert en Seedorf konden bijna niks goed doen.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Stanley Menzo. Hij was hoofdtrainer bij Cambuur, hij presteerde goed en hoefde niet weg.
Alleen dan kiest hijzelf voor een functie als assistent trainer bij een andere club in Nederland (Vitesse), en zegt Cambuur op. Dan lijkt het mij logisch dat je daarna niet snel weer als coach gevraagd wordt door een andere Nederlandse club.
Menzo trekt ook altijd heel snel de racisme-kaart. Maar er zijn maar weinig keepers die doorstoten als trainer.
Niet zijn beste carrierebeslissing, maar ik had het idee dat hij dat al heel snel doorhad en zocht naar manieren om daar veilig weer onderuit te komen.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Meneer Gullit is ook niet helemaal zuiver;
Van het artikel;quote:Op maandag 22 juni 2020 10:51 schreef Gunner het volgende:
Edgar Davids over VI-boycot Oranje: Eindelijk consequenties
Aldus iemand die ook gewoon op een PR-missie naar Zimbabwe en vrolijk op de foto ging met een dictator met ik weet niet hoeveel doden op z'n geweten. Weet niet of ik zo iemand serieus moet nemen.
Dit zag ik ook vaak in de Zwarte Piet draadjes. Maar dat had er mee te maken dat de argumenten gewoon slecht waren.quote:Volgens hem is er eerder al vaak de dialoog gezocht, maar heeft dat niet gewerkt. „De argumenten zijn altijd weggewuifd.
quote:’Ik kan het misschien niet voelen, maar wat voel jij en kunnen we het samen oplossen?’
Kluivert kwam redelijk recent nog in het nieuws met grote gokschulden en dat hij daarmee afgeperst werd ofzo. Ik snap wel waarom clubs huiverig zijn.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen bij Kluivert had ik het idee dat die wel een kans als hoofdtrainer had mogen krijgen, maar het is toch vooral het imago als losbol wat daarbij in de weg zat. Seedorf en Davids hebben hun trainerscarriere gewoon nooit serieus aangepakt, maar niet iedereen krijgt het bondscoachschap in de schoot geworpen zoals Rijkaard. Sowieso heb je bij de Nederlandse voetbaljournalistiek altijd pispalen die niks goed kunnen doen, en spelers die niks fout kunnen doen. Rijkaard en bijv. Van Bronckhorst konden niks fout doen, Kluivert en Seedorf konden bijna niks goed doen.
Menzo heeft als keeper natuurlijk wel een heleboel over zich heen gekregen, zoals elke keeper veel over zich heen krijgt alleen zou ras daarin taboe moeten zijn en dat was het niet voor iedereen. Hij heeft dat toen ook gewoon aangekaart. Maar als je Ernie Stewart, ook iemand in het management trouwens, dan is het hier altijd zoveel relaxter geweest voor zwarten dan elders.
[..]
Niet zijn beste carrierebeslissing, maar ik had het idee dat hij dat al heel snel doorhad en zocht naar manieren om daar veilig weer onderuit te komen.
Blanke trainers wel dan? Dat zijn ook de uitzonderingen. En ook hier is het weer een leeftijdskwestie, in de trainersleeftijd van 40 tot 70 zijn er veel minder kleurlingen dan in de voetballersleeftijd.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:35 schreef roninho het volgende:
[..]
Kluivert kwam redelijk recent nog in het nieuws met grote gokschulden en dat hij daarmee afgeperst werd ofzo. Ik snap wel waarom clubs huiverig zijn.
Ik heb de statistieken niet nagekeken, maar behoudens Ten CAte kan ik me eigenlijk weinig trainers 'met kleur' bedenken bij topclubs die niet een achtergrond als topspeler hadden.
Watzou de oorzaak daarvan zijn dan?quote:Op maandag 22 juni 2020 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen bij Kluivert had ik het idee dat die wel een kans als hoofdtrainer had mogen krijgen, maar het is toch vooral het imago als losbol wat daarbij in de weg zat. Seedorf en Davids hebben hun trainerscarriere gewoon nooit serieus aangepakt, maar niet iedereen krijgt het bondscoachschap in de schoot geworpen zoals Rijkaard. Sowieso heb je bij de Nederlandse voetbaljournalistiek altijd pispalen die niks goed kunnen doen, en spelers die niks fout kunnen doen. Rijkaard en bijv. Van Bronckhorst konden niks fout doen, Kluivert en Seedorf konden bijna niks goed doen.
Noa zat ook bij Andy in de auto. En bij een grapje gaat ie gelijk Pavlov. Die jongen zijn enige reactie op tegenspraak is verongelijkt in de verdediging gaan. Gelukkig is Andy dan ook pauper genoeg gelukkig om die jongen een beetje aan te voelen. Maar als iemand dat niet doet ben je snel klaar met zo'n ventje.quote:Op maandag 22 juni 2020 12:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Watzou de oorzaak daarvan zijn dan?
Ik merk het aan mezelf dat ik me altijd irriteer aan Memphis. Ik weet niet of het dat eeuwig verongelijkte is, arrogantie, zichzelf heel belangrijk vinden of manier van spreken maar dat irritante van hen had ik nooit bij Kluivert, Rijkaard of Gullit overigens of in deze tijd bij Wijnaldum of Van Dijk.
Wel bij Bogarde, deels bij Davids,maar ook bij Van Persie in zijn jongere jaren en nu ook met die Noa Lang.
Na zijn klus als trainer van Jong Twente, waar hij in het nieuws kwam door gokschulden bij een syndicaat en wedden op wedstrijden van zijn eigen team.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:35 schreef roninho het volgende:
[..]
Kluivert kwam redelijk recent nog in het nieuws met grote gokschulden en dat hij daarmee afgeperst werd ofzo. Ik snap wel waarom clubs huiverig zijn.
Ik heb de statistieken niet nagekeken, maar behoudens Ten CAte kan ik me eigenlijk weinig trainers 'met kleur' bedenken bij topclubs die niet een achtergrond als topspeler hadden.
Ik kan niet zo goed tegen nederige negers en ben ook sterk geneigd tegen die pispaalcultuur en idolatie van de Nederlandse sportjournalistiek en Derksen in het bijzonder in te gaan. Ik neem het hierin voor Derksen op en dat is echt niet omdat ik er uberhaupt naar kijk. Ik ben het vaak niet met Bogarde eens maar ik mag hem wel, en in de zaak Chelsea had hij gewoon gelijk. De voetbaljournalistiek is vaak ook wel een beetje naar, wat waren ze dol op Aissati en Affelai toen ze nog schuchter ja meneer en nee meneer zeiden.quote:Op maandag 22 juni 2020 12:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik merk het aan mezelf dat ik me altijd irriteer aan Memphis. Ik weet niet of het dat eeuwig verongelijkte is, arrogantie, zichzelf heel belangrijk vinden of manier van spreken maar dat irritante van hen had ik nooit bij Kluivert, Rijkaard of Gullit overigens of in deze tijd bij Wijnaldum of Van Dijk.
Wel bij Bogarde, deels bij Davids,maar ook bij Van Persie in zijn jongere jaren en nu ook met die Noa Lang.
Hoe goed Depay ook is als voetballer; hij geeft zelf al die inkoppertjes.quote:Op maandag 22 juni 2020 12:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eerder een hooghartige houding, tegen het irritant arrogante aan. Lijkt me een bijzonder vervelend mannetje in de omgang.quote:Op maandag 22 juni 2020 14:28 schreef Gunner het volgende:
Met dat akkefietje met die politieagent in Rotterdam werd het me duidelijk dat hij blijkbaar een enorm minderwaardigheidscomplex heeft.
Ik denk niet dat het perse aan de kleur ligt eerlijk gezegd. Her is gewoon typisch om nederig, doe maar gek dan doe je al gek genoeg gedrag de voorkeur te geven boven een verongelijkt arrogant houdingtje.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen nederige negers en ben ook sterk geneigd tegen die pispaalcultuur en idolatie van de Nederlandse sportjournalistiek en Derksen in het bijzonder in te gaan. Ik neem het hierin voor Derksen op en dat is echt niet omdat ik er uberhaupt naar kijk. Ik ben het vaak niet met Bogarde eens maar ik mag hem wel, en in de zaak Chelsea had hij gewoon gelijk. De voetbaljournalistiek is vaak ook wel een beetje naar, wat waren ze dol op Aissati en Affelai toen ze nog schuchter ja meneer en nee meneer zeiden.
Memphis is gewoon een heel simpele jongen die in het toch vrij ingewikkelde wereldje veel verkeerde keuzes maakt. Ik vind dat er veel gezeken is op onbelangrijke dingen van hem maar vrij weinig op belangrijker dingen. Zo'n jongen had een beetje tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden, maar bji het Nederlands elftal doet hij het al een tijdje gewoon prima en krijgt daar ook de erkenning voor.Het zijn de concurrenten van de perslievelingetjes als Van Nistelrooy en Huntelaar die geen eerlijke pers krijgen.
Imperial Wizard dat kan niet anders.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik vind de tripjes die Johan Derksen in de zomer altijd neemt naar de USA nu ineens wel heel verdacht.
Volgens eigen zeggen gaat ie daar heen voor de muziek van zijn blueshelden als Mickey Hillbury, maar ik verdenk hem er nou van dat ie daar een wit laken naar bepaalde bijeenkomsten gaat.
Figuren als Davids zijn volgens mij ook niet intelligent en sociaal genoeg, waardoor ze een ongeleid worden en hun teams stuurloos. Niet gek dat het niks wordt. Seedorf zou wel een kans verdienen bij een kleinere club, maar dat moet ie wel zelf willen. Die jongen komt wel intelligenter over.quote:
Seedorf is niet dom, maar denk jij dat hij zich meldt bij een Fortuna of een Emmen?quote:Op maandag 22 juni 2020 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
quote:
Op maandag 22 juni 2020 13:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
.
Figuren als Davids zijn volgens mij ook niet intelligent en sociaal genoeg, waardoor ze een ongeleid worden en hun teams stuurloos. Niet gek dat het niks wordt. Seedorf zou wel een kans verdienen bij een kleinere club, maar dat moet ie wel zelf willen. Die jongen komt wel intelligenter over.
Fraser, en die zie ik in de toekomst nog wel trainer worden van PSV of Feyenoord, in potentie een grote trainer.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Seedorf is niet dom, maar denk jij dat hij zich meldt bij een Fortuna of een Emmen?
Voor een club als Ajax heeft hij nog nooit iets bewezen. Ontslagen bij Milan, ontslagen bij Shenzen, gedegradeerd met Depor, ontslagen bij Kameroen... hier gaat geen grote club voor komen.
Ik bedenk me net dat we natuurlijk ook nog van Hooydonk hebben, en Jerrel Hasselbaink. De ene zit liever op tv en de andere heeft gefaald in de krochten van het Engels voetbal. Kwam in opspraak wegens smeergeld en werd daarna random aangesteld in Turkije als TD.
Weten we nog meer gekleurde voetballers die het geprobeerd hebben als trainer?
Usta, Allach, Wooter, Musampa?
Nog prettiger kijken dus.quote:’Geen reclameblok vanavond bij Veronica Inside’
Veronica Inside beleeft vanavond een unieke uitzending, schrijft het AD. Het praatprogramma van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp kent voor het eerst géén reclameblok, melden insiders.
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-veronica-inside
Luhukay?quote:Op maandag 22 juni 2020 16:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Weten we nog meer gekleurde voetballers die het geprobeerd hebben als trainer?
Tweet voortdurend over Trump, Baudet en complotgeneuzel maar nooit over voetbal. Interessantquote:Op maandag 22 juni 2020 16:40 schreef Ciclon het volgende:
Nooit geweten dat die Bryan Roy zo rechts was, de tering.
https://twitter.com/Bryan(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Handige site om te weten waar je NIET wilt wonen als blanke.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:19 schreef Ciclon het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-wonen-in-nederland-
Leeftijdsopbouw
De groep met een niet-westerse migratieachtergrond is gemiddeld jonger dan de groep met een Nederlandse achtergrond of een westerse migratieachtergrond. Van de personen met een niet-westerse migratieachtergrond is 28,8 procent jonger dan 20 jaar in mei 2020. Bij de westerse migratieachtergrond is dat 17,6 procent en van personen met een Nederlandse achtergrond is 20,8 procent jonger dan 20 jaar. Onder de groep met een westerse migratieachtergrond vallen de meeste personen in de leeftijdscategorie 30 tot 40 jaar.
En dat nog maar te bedenken dat er nog velen aan de voordeur staan van dit (in de zee zinkende) land.
Ik vrees hiervoor, jullie ook?
Seedorf is nog pedanter dan Pechthold.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Figuren als Davids zijn volgens mij ook niet intelligent en sociaal genoeg, waardoor ze een ongeleid worden en hun teams stuurloos. Niet gek dat het niks wordt. Seedorf zou wel een kans verdienen bij een kleinere club, maar dat moet ie wel zelf willen. Die jongen komt wel intelligenter over.
Was op zijn 16e al zo'n betweter die mensen soms met zo'n belerend toontje aansprak. Kan me ook nog zo'n flauwe sketch herinneren in het programma van Spaan en Vermeegen, waarin een wat oudere Surinamer iets deed dat Kabel tv heette, verwijzend naar de groep Surinamers in het Nederlands elftal die zichzelf de kabel noemden of zoiets. Was een beetje flauwe humor, maar precies wat we wel gewend waren van Spaan en Vermeegen. Niemand had er eigenlijk wat over te melden, behalve Seedorf, die vond dat Surinamers door die filmpjes werden neergezet als dom, en was echt serieus gepikeerd.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Seedorf is nog pedanter dan Pechthold.
Doelde eigenlijk op mensen die het niet zijn geworden.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fraser, en die zie ik in de toekomst nog wel trainer worden van PSV of Feyenoord, in potentie een grote trainer.
Nooit aan gedacht eigenlijk, maar is natuurlijk een Molukker. Maar wederom is dat er een die het gered heeft.quote:
Heb je de autobiografie van Van Basten gelezen? Absolute aanrader binnen de autobiografieën. Hij spaart zichzelf niet, maar het totale gebrek aan zelfreflectie bij Seedorf komt mooi naar voren.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was op zijn 16e al zo'n betweter die mensen soms met zo'n belerend toontje aansprak. Kan me ook nog zo'n flauwe sketch herinneren in het programma van Spaan en Vermeegen, waarin een wat oudere Surinamer iets deed dat Kabel tv heette, verwijzend naar de groep Surinamers in het Nederlands elftal die zichzelf de kabel noemden of zoiets. Was een beetje flauwe humor, maar precies wat we wel gewend waren van Spaan en Vermeegen. Niemand had er eigenlijk wat over te melden, behalve Seedorf, die vond dat Surinamers door die filmpjes werden neergezet als dom, en was echt serieus gepikeerd.
Maar van Basten heeft het dan weer niet gered door zijn sociale gebreken. Hij zou ideale assistent zijn.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb je de autobiografie van Van Basten gelezen? Absolute aanrader binnen de autobiografieën. Hij spaart zichzelf niet, maar het totale gebrek aan zelfreflectie bij Seedorf komt mooi naar voren.
Co Adriaanse zei ooit; het beste paard is niet automatisch de beste ruiter.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar van Basten heeft het dan weer niet gered door zijn sociale gebreken. Hij zou ideale assistent zijn.
O, ik wist niet dat het om mislukte trainers ging. Stanley Menzo dan?quote:Op maandag 22 juni 2020 19:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij is nog steeds trainer, nu van de Duitse cultclub Sankt Pauli.
Hij maakte eerst FC Volendam onverwacht kampioen en een seizoen daarna loodste hij Cambuur twee maal achter elkaar in de Top 3 (een jaar daarvoor nog 20-ste). Maar hij ging zelf tussentijds onverwacht weg bij Cambuur om assistent trainer bij Vitesse te worden. Ja, dan ben je daarna als hoofdtrainer in Nederland niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
O, ik wist niet dat het om mislukte trainers ging. Stanley Menzo dan?
Nouja, er wordt gezegd dat het trainersgilde in Nederland zo blank is. Dan vraag ik me oprecht af welke oud voetballers dan aan de kant geschoven zouden worden.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
O, ik wist niet dat het om mislukte trainers ging. Stanley Menzo dan?
Toch kijk je.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Stuitende televisie deze avond. Derksen wil het maar niet begrijpen. "ik geef alleen maar mijn mening"
Blij dat je je vermaakt hebt.quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Stuitende televisie deze avond. Derksen wil het maar niet begrijpen. "ik geef alleen maar mijn mening"
Das het mooie aan VI, daar geven mensen hun meningquote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Goed dat hij geen excuses gaat aanbiedenquote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Heel stuitend ja. Soms heb ik het gevoel alsof de hele wereld veranderd is in een stel mietjes. Denk je dat je het leven kan gaan veranderen in een groot sprookje waarin iedereen lief voor elkaar is en lachend rondhuppelt? Ieder mens maakt kut dingen mee in z'n leven, ongeacht de huidskleur. Ga je toch niet lopen janken over een grap die een oude dwaas maakt in een komisch praatprogramma?quote:Op maandag 22 juni 2020 21:42 schreef NoPicNic het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |