Haha bij ons is wel inclusief bier en wijn. En voordeel is wel dat het flessen echte Coca Cola en niet zo'n machine.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:50 schreef SQ het volgende:
Ja met onbeperkt cola kun je inderdaad wel 400 mensen laten komen voor 6000 euro en nog steeds dikke winst pakken
Ik heb destijds mijn nacalculatie- rekening tegen de afkoopofferte gehouden en we waren wel degelijk goedkoper uit met nacalculatie (en debsterr weet dat dat geen kindercolaparty was).
Maar veel zalen sturen wel aan op afkoop ja. Levert meer op en is natuurlijk veel makkelijker
We hebben maar 60 gasten. Maar de prijs is zoals die is, of je nou 60 of 200 gasten hebt. Dat is het pakket dat zij aanbieden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja okay, maar je weet wel je aantal gasten toch? En ja, geen alcohol zal veel verschil maken
.
Zo hebben wij het ook gedaan alleen op 1 lokatie.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:31 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben een combi want 2 locaties.
Trouwlocatie doet de drank bij de taart op na calculatie en de diner lokatie doen we op afkoop.
Lekker bezigquote:Op donderdag 10 september 2020 12:23 schreef Lokasenna het volgende:
Fotograaf is geboekt
In de middag komt er een professionele fotograaf en later op de avond gaat mijn zusje foto's maken.
Geen videograaf?quote:Op donderdag 10 september 2020 12:23 schreef Lokasenna het volgende:
Fotograaf is geboekt
In de middag komt er een professionele fotograaf en later op de avond gaat mijn zusje foto's maken.
Vind een fotograaf al financiële aderlating genoegquote:
Ja, dat begrijp ik.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind een fotograaf al financiële aderlating genoeg
Bovendien ben ik meer van het fotoboek bladeren dan dat ik een video zou terugkijken.
Hahah, bij ons ook twijfel maar uiteindelijk toch gekozen voor beide.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:59 schreef Debsterr het volgende:
Videograaf hoeft van mij ook nietmezelf op foto is al erg genoeg
Ah, leuk toch! Ik was ook bang dat ik spijt zou hebben als ik geen video’s zou hebben en daarom toch besloten beide te nemen. Nu hebben we gewoon een foto- en videograaf gedurende de hele dag.quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:59 schreef Burdie het volgende:
Iemand, ik heb geen idee wie, heeft gefilmd hoe ik van de trap af kwam, mijn bruidegom beneden op mij wachtend.
Dat filmpje is me heel dierbaar. Hoe awkward ik mezelf er ook op vind staan.
Indien het budget het toelaat, zou ik het zeker doen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:04 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah, leuk toch! Ik was ook bang dat ik spijt zou hebben als ik geen video’s zou hebben en daarom toch besloten beide te nemen. Nu hebben we gewoon een foto- en videograaf gedurende de hele dag.
Ik weet niet wat gemiddeld is, maar nu zit je natuurlijk ook nog met corona wat voor veel stellen een reden kan zijn om het wat langer te laten duren. En de bruidsboetieken waar ik tot nu toe de webshop heb bekeken adviseren ook meestal om 12 tot 9 maanden van tevoren te beginnen aan de zoektocht voor een jurk. Het fijne aan veel tijd hebben is dat je langer kunt sparen en ook in een rustiger tempo kunt plannen.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ver vooruit nog zeg...
Wat is een beetje gemiddeld? Wel benieuwd naar de tijd tussen verloving/aanzoek en daadwerkelijk trouwen. En is dat dan alleen omdat je de tijd nodig hebt om alles te regelen, of ook om andere redenen?
Wat leuk! Zie het best voor me, met wat je beschreef. Erg benieuwd naar met wat voor jurk je eindigt.quote:Op maandag 7 september 2020 08:42 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb schoenen besteld almaar mijn smaak wijkt een tikkeltje af
. Deze nu onderweg:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze passen volgens mij wel bij veel soorten jurken. Ik heb natuurlijk al wel een idee van wat ik mooi vind maar ik ga gewoon passen en zie dan wel wat mooi staat.
Wij hebben trouwens ook voor nacalculatie 'gekozen'. Dat is standaard zo bij onze locatie, tenzij je het anders afspreekt. We verwachten dat dit met ons gezelschap ook de meest voordelige optie is.
Hier ook geen videograaf. Ik zou het op zich wel willen maar denk dat ik vooral foto's terug ga kijken. Het is ook echt vreselijk duur in combinatie met de fotograaf.
[ Bericht 4% gewijzigd door Helsinki op 12-09-2020 19:35:22 (toevoeging) ]
quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:33 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Wat leuk! Zie het best voor me, met wat je beschreef. Erg benieuwd naar met wat voor jurk je eindigt.
Ik heb mijn schoenen dus ook al binnen:
Oh dit vind ik ook prachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze passen volgens mij wel bij veel soorten jurken. Ik heb natuurlijk al wel een idee van wat ik mooi vind maar ik ga gewoon passen en zie dan wel wat mooi staat.
Wij hebben trouwens ook voor nacalculatie 'gekozen'. Dat is standaard zo bij onze locatie, tenzij je het anders afspreekt. We verwachten dat dit met ons gezelschap ook de meest voordelige optie is.
Hier ook geen videograaf. Ik zou het op zich wel willen maar denk dat ik vooral foto's terug ga kijken. Het is ook echt vreselijk duur in combinatie met de fotograaf.
heel benieuwd hoe het eindresultaat wordt
!
Leukkkquote:Op maandag 14 september 2020 09:55 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben dit weekend save the date kaartjes gemaakt. Voelt toch ineens weer extra definitief.En dat terwijl het pas over twee jaar is.
fijn toch om zo al wat meer vorm eraan te geven?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Ja, wel supertof.quote:Op maandag 14 september 2020 10:00 schreef Debsterr het volgende:
Leukkkfijn toch om zo al wat meer vorm eraan te geven?
Snap zeker dat jullie 'm wat vroeger versturen. Wij hopen juist alles een jaar op te gaan schuiven omdat we morgen weer een huis bezichtiging hebbenquote:Op maandag 14 september 2020 10:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wel supertof.We waren trouwlocaties aan het zoeken. Maar omdat we het liefst een locatie willen waar iedereen kan overnachten. Dus daarom fijn om vast te checken of mensen wel willen komen. Van de belangrijkste mensen weten we al dat ze er veel zin in hebben, maar juist van de iets minder belangrijke mensen kan ik me voorstellen dat ze het misschien wat duur/onhandig vinden helemaal naar Toscane te komen.
We hebben wel twee prachtige locaties op het oog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zouden jullie in herfst van 2021 gaan trouwen? Spannend zeg! Veel plezier alvastquote:Op maandag 14 september 2020 11:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Snap zeker dat jullie 'm wat vroeger versturen. Wij hopen juist alles een jaar op te gaan schuiven omdat we morgen weer een huis bezichtiging hebben.
Dus toch ook richting 2022? Kan me wel voorstellen dat het anders wel dubbelop erg veel regelen is en ook gewoon veel kosten, natuurlijk. Wel spannend, hopelijk is het huis een succes!quote:Op maandag 14 september 2020 11:05 schreef Debsterr het volgende:
Snap zeker dat jullie 'm wat vroeger versturen. Wij hopen juist alles een jaar op te gaan schuiven omdat we morgen weer een huis bezichtiging hebben.
Dit is voor mij wel reden om ook gewoon kaartjes te drukken. Voor de echte uitnodiging willen we wel werken met een combinatie van een kaart en een website, puur omdat we gewoon teveel informatie hebben voor alleen een kaart. Maar mensen een linkje appen voelt toch wat stom.quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef Helsinki het volgende:
Maar laten drukken is ook wel leuk omdat je dan ook zelf het kaartje nog kunt bewaren.
Wij hebben tot nu toe altijd een save-the-date kaart ruim een half jaar van te voren ontvangen en de echte uitnodigen zo'n twee, drie maanden van te voren inderdaad. Dat met zo'n save-the-date kaart was wel praktisch i.v.m. het plannen van vakanties enzo, helemaal in de zomer.quote:Op maandag 14 september 2020 12:52 schreef Lokasenna het volgende:
Hoe lang van tevoren moet je het kaartje sturen? Een maand of 3?
Neejoh, ik heb dat ook.quote:Op maandag 14 september 2020 19:31 schreef DeLuna het volgende:
Ben ik de enige die al excited is bij de eerste kleine regeldingetjes?Ik heb net contact opgenomen met een potentiële locatie om te gaan kijken en zien wat de mogelijkheden/tarieven zijn en ik kan nu al niet wachten op het antwoord
![]()
Als dat met alles zo gaat![]()
Vervelend dat je moeder aan blijft dringenquote:Op woensdag 16 september 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
Meh. M'n moeder bedoelt het zo goed, maar ik heb al een paar keer aangegeven dat ik geen bruidsjurk wil. Maar ze blijft toch een beetje aandringen, wil jurken passen en vraagt of ik ook niet wil als zij zou betalen.
En ik kan natuurlijk uiteindelijk vast wel een leuk bruidsjurkje vinden, maar waarom zou ik dat proberen als ik me ook al helemaal top zou voelen in een simpel jurkje. Of ik het nou zelf betaal of niet, ik vind dat echt zonde van het geld.
Ik begrijp je daarin volkomen en jammer dat je moeder je keuze niet gewoon accepteert. Uiteindelijk is het ja niet haar dag, maar die van jullie!quote:Op woensdag 16 september 2020 12:04 schreef Myraela het volgende:
Meh. M'n moeder bedoelt het zo goed, maar ik heb al een paar keer aangegeven dat ik geen bruidsjurk wil. Maar ze blijft toch een beetje aandringen, wil jurken passen en vraagt of ik ook niet wil als zij zou betalen.
En ik kan natuurlijk uiteindelijk vast wel een leuk bruidsjurkje vinden, maar waarom zou ik dat proberen als ik me ook al helemaal top zou voelen in een simpel jurkje. Of ik het nou zelf betaal of niet, ik vind dat echt zonde van het geld.
Waren er veel geitjesquote:Op dinsdag 15 september 2020 13:28 schreef Lokasenna het volgende:
Net locatiebezoek gehad, ik heb er nog meer zin in nu.
quote:Op maandag 21 september 2020 10:31 schreef Debsterr het volgende:
Iemand hier nog leuke ideetjes om de getuigen te vragen, qua cadeau of iets?
Ik wilde eigenlijk iets van bonbons doenquote:Op maandag 21 september 2020 10:31 schreef Debsterr het volgende:
Iemand hier nog leuke ideetjes om de getuigen te vragen, qua cadeau of iets?
Wij hebben vooral de eerste keer gekeken naar: spreekt het ons aan, hoe gaan we om met het aantal mensen dat we willen uitnodigen (is het niet te groot of te klein) - en dan vooral omdat wij overdag maar 35 mensen hebben en op het feest 85, wat is de sfeer (wij wilden een wat klassieke uitstraling), hoe ga ermee om als het regent / slecht weer is (kun je dan nog ongeveer doen wat je wilt?), wat voor eten wil je en hebben ze dat (wij wilden altijd al een relaxte chique bbq, maar dat hadden ze echt niet overal), wat is voor jou echt belangrijk waar de locatie en/of catering aan moet voldoen? En andere dingen die je belangrijk vind, wij wilden een hotel op de locatie of er dichtbij tegen een schappelijke prijs voor gasten die willen blijven slapen.quote:Op maandag 21 september 2020 13:10 schreef DeLuna het volgende:
Afspraak gemaakt om locatie te gaan bekijken.
Iemand nog tips waar ik op zou moeten letten? Ik zie mezelf daar alweer veel te enthousiast rondlopen namelijk
quote:Op zondag 20 september 2020 22:20 schreef Seven. het volgende:
Vervelend dat je moeder aan blijft dringen
Het zit me gelukkig alweer wat minder dwars. Ik ga proberen zelf ook wat minder eigenwijs te zijn, door gewoon met mijn moeder jurken te gaan passen. Het in ieder geval een kans te geven. En uiteindelijk toch gewoon te kiezen waar ik me het lekkerste in voel.quote:Op zondag 20 september 2020 23:41 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik begrijp je daarin volkomen en jammer dat je moeder je keuze niet gewoon accepteert. Uiteindelijk is het ja niet haar dag, maar die van jullie!
Assepoester heeft veel aparte/minder standaard jurken, althans daar maken ze reclame mee.quote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Het zit me gelukkig alweer wat minder dwars. Ik ga proberen zelf ook wat minder eigenwijs te zijn, door gewoon met mijn moeder jurken te gaan passen. Het in ieder geval een kans te geven. En uiteindelijk toch gewoon te kiezen waar ik me het lekkerste in voel.
Ik heb door een paar etalages gekeken naar jurken en daar vond ik de stoffen alleen al verschrikkelijk. Maar misschien hebben ze ergens wel iets wat ik helemaal tof vind en wat een iets informelere uitstraling heeft.
Ja, en ook varkentjes.quote:
Die ja, ga ik wellicht ook kijken! Heb nu het idee een losse rok en 2 tops te kiezen - een mooie met lange mouwen voor overdag en een meer sexy/blote versie voor 's avonds tijdens het feest.quote:Op maandag 21 september 2020 15:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Assepoester heeft veel aparte/minder standaard jurken, althans daar maken ze reclame mee.
Die reclames kwamen hier ook al voorbij, ja.quote:Op maandag 21 september 2020 15:56 schreef DeLuna het volgende:
Assepoester heeft veel aparte/minder standaard jurken, althans daar maken ze reclame mee.
Ja, m'n moeder wil dat pas-momentje. Maar m'n moeder (en vriendinnen begonnen ook al) denkt ook dat alles dat geen bruidsjurk een soort minderwaardig alternatief is.quote:Op maandag 21 september 2020 16:15 schreef Crumpette het volgende:
Maar myraela, je wilt wel íets aan, toch? Kun je haar dan niet meenemen in de zoektocht naar wat jij wel wilt? Je moeder wil een ervaring met jou, de jurk zelf is toch het middel?
Of zeg ik nu iets geks.
Omg, geiten en varkentjes.quote:Op maandag 21 september 2020 16:17 schreef Lokasenna het volgende:
Ja, en ook varkentjes.
Nu nog even kijken wat we precies willen qua catering, dan kunnen ze een meer realistische offerte opstellen.
6 weken, maar iedereen die dicht bij ons stond wist de datum al langer.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:29 schreef Riann het volgende:
Ik heb een vraagje.
Hoe lang van te voren hebben jullie de uitnodigingen verstuurd?
Wild at heart in Nijmegen heeft ook mooie dingen voor bruiden die niet in een standaard jurk willen trouwen. Ook niks mis met standaard hoor, maar niet iedereen ziet zichzelf daarin.quote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Het zit me gelukkig alweer wat minder dwars. Ik ga proberen zelf ook wat minder eigenwijs te zijn, door gewoon met mijn moeder jurken te gaan passen. Het in ieder geval een kans te geven. En uiteindelijk toch gewoon te kiezen waar ik me het lekkerste in voel.
Ik heb door een paar etalages gekeken naar jurken en daar vond ik de stoffen alleen al verschrikkelijk. Maar misschien hebben ze ergens wel iets wat ik helemaal tof vind en wat een iets informelere uitstraling heeft.
Misschien Dune London of Mystique (deden ze me aan denken, die van de foto maar weet niet of ze echt sandalen hebben)? Zoekterm sandalen met steentjes levert ook wel wat op, misschien zit er iets leuks bijquote:Op zondag 27 september 2020 07:58 schreef MeisPluis het volgende:
Mijn trouwjurk is uitgezocht en besteld! Ik ben er zoooo blij mee! Wel iets anders als dat ik verwacht had, de jurk die ik heb uitgekozen is veel uitbundiger met kant en glitters en zo dan ik had verwacht
Nu nog op zoek naar de schoenen. Heeft iemand een tip? Ik wil graag lage schoenen / sandalen, en ze mogen dus uitbundig zijn. ik zou ze graag in Nederland bestellen / passen. Iemand een idee waar ik het beste kan kijken?
Aa voorbeeld, een beetje zoiets: https://images.app.goo.gl/a2qZQAdDu43V5E5Y8
Hier ben ik echt verliefd op qua bovenkant. Er mogen alleen geen hogere hakken onder zitten, moeten echt plat zijn. Bovenstaande is een oude collectie en merk wordt niet verkocht in Nederland ...
Maar wil wel het liefste als binnenzool leer ...
Ja, klopt!quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:01 schreef margaretha_01 het volgende:
Als kind had ik altijd van die houten vierkanten plankjes die je dicht kon schroeven om bloemen mee te drogen!heet dat niet een bloemenpers? Zeker dat je zo’n pers ook zelf en dan vooral van groter formaat kunt maken, zodat je meer bloemen tegelijk kunt drogen!
Mijn moeder hing ooit hele bossen bloemen in de wc te drogen (gewoon op z'n kop aan het plafond)quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, klopt!Nostalgie, haha. Maar ik heb er niet zoveel plat nodig, dat is eigenlijk alleen voor in de lijstjes. De rest is denk ik leuker als ze gewoon nog heel blijven. Dat zou met die korrels moeten lukken.
Wil ook nog kijken of ik misschien iets van een ringendoosje kan maken. Voor het bloemenmeisje ga ik het mandje versieren, dus dan moet de ringdrager eigenlijk ook wel iets toffer zijn.
Moet ook nog een label photoshoppen voor de bedankjes eigenlijk. Wil gewoon simpele zakken biscotti's kopen, maar dan een eigen label eraan.
Ik kan mezelf echt helemaal verliezen in dit soort details die eigenlijk nog helemaal niet belangrijk zijn.
Mijn moeder heeft dat ook een keer gedaan, ja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:00 schreef Candaasje het volgende:
Mijn moeder hing ooit hele bossen bloemen in de wc te drogen (gewoon op z'n kop aan het plafond)
Dat is toch ook super leuk? Misschien zelfs wel het allerleukste!quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan mezelf echt helemaal verliezen in dit soort details die eigenlijk nog helemaal niet belangrijk zijn.
Super leuk, in buisjes! Wij hadden ook zaadjes, en hadden deze in gouden zakjes gedaan. We kregen maanden later nog van allerlei kanten foto's en filmpjes van bloemen die op kwamenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:51 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ga ook vanalles zelf maken en bestellen.
Ik heb een deel van de tafeldecoratie voor het avondeten al gekocht bij de action (hebben ze hele leuke plankjes met glaasjes erop voor waxinelichtjes) en ga een deel in China bestellen qua led-verlichting en zo. Als decoratie moet ik overigens nog wel wat meer bedenken ... Bij onze locatie is niks behalve planten dus moet veel zelf doen. Nu willen wij niet te veel tierelantijntjes, dus dat scheelt wel
Verder ga ik de bedankjes zelf maken. Ik heb er al wat spullen voor gekocht (we gaan buisjes met bloemzaadjes erin maken zodat mensen die kunnen uitstrooien zodat ze wilde bloemen krijgen). Die gaan we een paar weken voor de bruiloft in elkaar zetten.
Ow leuk! Daar hoop ik inderdaad ook op. En zo'n buisje (is glas), hoop ik dat mensen nog wat mee kunnen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Super leuk, in buisjes! Wij hadden ook zaadjes, en hadden deze in gouden zakjes gedaan. We kregen maanden later nog van allerlei kanten foto's en filmpjes van bloemen die op kwamen.
Ja als vaasje voor één bloem ofzo. Heel leuk, wou dat ik daar aan gedacht hadquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:53 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ow leuk! Daar hoop ik inderdaad ook op. En zo'n buisje (is glas), hoop ik dat mensen nog wat mee kunnen.
Ohnee! Wat zonde. Heb je er nog iets van kunnen redden? Ik zal het regelmatig checken. En ik heb nog genoeg tijd om fouten te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:49 schreef SV-tje het volgende:
Ik zou het regelmatig checken tijdens het drogen. Wij hadden mijn bruidsboeket opzij gezet om te drogen volgens een methode van internet terwijl we op huwelijksreis waren. Toen we terugkwamen was hij beschimmeld
De corsage van mijn man had ik gewoon opzij gelegd zonder er iets mee te doen en die was mooi gedroogd.
True.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:
EDIT: En Myraela, details maken een bruiloft af/eigen. Dus dat is excuus genoeg toch?
Wat een tof bedankje! Oeh ja, de Action in de gaten houden is ook wel een goede. Ik vind het ook wel mooi om het juist een beetje beperkt te houden met de decoratie. Juist als je al veel planten hebt, is dat alleen maar tof.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:51 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ga ook vanalles zelf maken en bestellen.
Ik heb een deel van de tafeldecoratie voor het avondeten al gekocht bij de action (hebben ze hele leuke plankjes met glaasjes erop voor waxinelichtjes) en ga een deel in China bestellen qua led-verlichting en zo. Als decoratie moet ik overigens nog wel wat meer bedenken ... Bij onze locatie is niks behalve planten dus moet veel zelf doen. Nu willen wij niet te veel tierelantijntjes, dus dat scheelt wel
Verder ga ik de bedankjes zelf maken. Ik heb er al wat spullen voor gekocht (we gaan buisjes met bloemzaadjes erin maken zodat mensen die kunnen uitstrooien zodat ze wilde bloemen krijgen). Die gaan we een paar weken voor de bruiloft in elkaar zetten.
Dat is het idee bij ons ook inderdaad. Ik begreep ook dat mijn tante, die chique feestjes voor grote bedrijven organiseert, nog een heleboel in de kelder heeft liggen, dus daar ga ik ook nog even een rondje "shoppen".quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:11 schreef Myraela het volgende:
En ik vind het stiekem ook tof als ik dingen haal die ik nog vaker kan gebruiken. Die fotolijstjes zijn bijvoorbeeld tof voor de bruiloft, maar neem ik daarna gewoon mee naar huis. Een loper oid speciaal kopen zou ik dan weer eerder zonde van m'n geld vinden.
Ik heb een DIY locatie toevallig (was geen criterium of zo), dus dan moet je welquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat doen jullie allemaal veel zelf!
Onze diner lokatie verzorgt de extra aankleding (lampionen in de kleur die wij willen en de bloemen op de tafels in vaasjes worden aangepast naar wat wij willen, gelukkig ligt dat volledig in lijn met wat de sfeer daar al is) en mijn zusje gaat voor daar nog wat tafelstukken/decoraties maken die bij mn boeket passen (ze maakt ook mn boeket)
Voor de trouwlokatie gebruiken we die tafelstukken dan ook..beetje hergebruiken, moet alleen nog even bedenken hoe dat moet qua logistiek
![]()
Als bedankje doen wij iets eetbaars, zoals een mini-muffin ofzo. We hebben een hoop bedankjes gehad in de loop van de jaren en die liggen nu ergens in een o deste laatje weg te kwijnen.. al vind ik de zaadjes wel ook echt een super leuk idee, dus wellicht doen we daar toch nog een combi mee
Zoiets wil ik ook gaan maken. Maar dan dus weer met de gedroogde bloemen. Ik probeer in ieder geval de mooire potten die ik heb te bewaren. Beetje dit idee:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Candaasje het volgende:
Een lading glazen conserven-potjes, wat mos en wat touw en/of jute, kan ook al een hoop doen. Als dat een beetje de stijl is die je zoekt dan natuurlijkDie vriendin trouwde op een landgoed en wilde het iets meer...natuurlijk/feëriek', maar niet té. De jute maakte het al snel wat minder truttig. In combinatie met mooie lichte, al dan niet ietwat doorschijnende stoffen, werd het dan toch best chique.
Welke mensen moeten wat terug sjouwen? Zoveel ruimte zal het allemaal niet innemen. En anders gaat m'n moeder toch met een busje vanwege haar scootmobiel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef Barreltje het volgende:
En dan moeten mensen dst dus allemaal weer mee terug sjouwen vanaf je destination wedding?
Ik neem aan dat jullie zelf met een enorme auto daar heen reizen?
Je gasten.. geen idee hoe groot die fles is waar jij dat in wil doen..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Welke mensen moeten wat terug sjouwen? Zoveel ruimte zal het allemaal niet innemen. En anders gaat m'n moeder toch met een busje vanwege haar scootmobiel.
Mijn gasten hoeven dat toch niet mee naar huis te nemen? Dat is decoratie. Het bedankje is eetbaar, zodat ook de mensen die vliegen geen onnodige troep in hun koffer hoeven mee te nemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:32 schreef Barreltje het volgende:
Je gasten.. geen idee hoe groot die fles is waar jij dat in wil doen..
Ohquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn gasten hoeven dat toch niet mee naar huis te nemen? Dat is decoratie. Het bedankje is eetbaar, zodat ook de mensen die vliegen geen onnodige troep in hun koffer hoeven mee te nemen.
Oh!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Myraela het volgende:
Oh haha, neejoh, dat is wat enthousiast.Al is het prima als mensen achteraf wel iets mee naar huis willen nemen, maar daar is het niet voor bedacht.
Bestaat trouwens wel, zoals MeisPluis in een reageerbuisje. Zijn zaadjes en droogbloemen. Ziet er wel erg schattig uit zo.De webshop vraagt overigens 8,50 euro per buisje. Dat is dan wel weer belachelijk.
![]()
[ afbeelding ]
Ik had als bedankje een koekje per persoon gebakken en gedecoreerd, met dezelfde gedachte Idd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat doen jullie allemaal veel zelf!
Onze diner lokatie verzorgt de extra aankleding (lampionen in de kleur die wij willen en de bloemen op de tafels in vaasjes worden aangepast naar wat wij willen, gelukkig ligt dat volledig in lijn met wat de sfeer daar al is) en mijn zusje gaat voor daar nog wat tafelstukken/decoraties maken die bij mn boeket passen (ze maakt ook mn boeket)
Voor de trouwlokatie gebruiken we die tafelstukken dan ook..beetje hergebruiken, moet alleen nog even bedenken hoe dat moet qua logistiek
![]()
Als bedankje doen wij iets eetbaars, zoals een mini-muffin ofzo. We hebben een hoop bedankjes gehad in de loop van de jaren en die liggen nu ergens in een o deste laatje weg te kwijnen.. al vind ik de zaadjes wel ook echt een super leuk idee, dus wellicht doen we daar toch nog een combi mee
https://www.mooipapier.co(...)as-buisjes-15cm.htmlquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Myraela het volgende:
Oh haha, neejoh, dat is wat enthousiast.Al is het prima als mensen achteraf wel iets mee naar huis willen nemen, maar daar is het niet voor bedacht.
Bestaat trouwens wel, zoals MeisPluis in een reageerbuisje. Zijn zaadjes en droogbloemen. Ziet er wel erg schattig uit zo.De webshop vraagt overigens 8,50 euro per buisje. Dat is dan wel weer belachelijk.
![]()
[ afbeelding ]
Ja wij willenndat laten doen door de bakker die ook onze bruidstaart maakt.. wewaren bij de proeverij wild van een bepaald hapje en dat willen we dan als bedankje.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik had als bedankje een koekje per persoon gebakken en gedecoreerd, met dezelfde gedachte Idd.
Ik heb geloof ik ¤1,- voor 6 miniflesjes (maar denk 30 ml per stuk) betaald bij de SoLow. Heb mini lieveheersbeestjes erbij gekocht, dat kon er wel vanaf 😉 die wil ik bovenop het kurken dopje plakken. Ik moet alleen nog iets van stickers / labels met stempel hebben en de zaadjes zelf (maar daar koop ik gewoon een grote doos voor die ik zelf verdeel over de potjes).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
https://www.mooipapier.co(...)as-buisjes-15cm.html
50 cent per flesje.. kan je het zelf doen..
En omdat ik ooit in een ver verleden scheikunde studeerde wordt dit bij deze ook geïntroduceerd op de bruiloft![]()
Tnx voor de goede ideeen
Ow spannend! Wij moeten nog wat mensen vragen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:39 schreef Debsterr het volgende:
Ik lees hier nog steeds uitgebreid mee, maar merk dat we momenteel even stil zijn qua plannen en doen omdat we eerst zekerheid willen hebben of het wel kan doorgaan wanneer we willen... zet de rem er een beetje op.
Heb laatst dus wel mijn getuigen gevraagd en volgend weekend gaan we de ceremoniemeester vragen, dan hebben we ons trouwteam compleet.
Volgens mij mag je nog steeds (afhankelijk van de grootte van de (horeca) gelegenheid) met een groep van max 30? mensen samenkomen..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:36 schreef Helsinki het volgende:
Hoe zit dat met een diner na de ceremonie met de huidige regels? Gezelschap boven 4 kan niet?
Nee, je mag echt maar met 4 mensen samenkomen. Dus je mag in een restaurant wel met 26 vreemde mensen zitten, maar je mag niet zelf voor 30 mensen reserveren. Alleen voor het huwelijk zelf is de uitzondering, dan mag je wel met 30 man. Maar receptie, feest, eten en alles is allemaal met maximaal 4 mensen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:46 schreef Barreltje het volgende:
Volgens mij mag je nog steeds (afhankelijk van de grootte van de (horeca) gelegenheid) met een groep van max 30? mensen samenkomen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |