abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2020 @ 13:44:37 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194933619
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:41 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is in een polder op loopafstand van waar we wonen, mogelijkheid voor een buitenceremonie maar ook genoeg plek binnen als het slecht weer is, en er zijn loslopende boerderijdieren :@
Word ik blij van als plattelandsmeisje!
Wel opletten met geitjes die je jurk opeten O+ O+ O+ geitjes O+ O+ O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_194933636
quote:
17s.gif Op maandag 7 september 2020 13:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wel opletten met geitjes die je jurk opeten O+ O+ O+ geitjes O+ O+ O+
Goeie, die lusten alles _O-
Over een maand ga ik jurkshoppen met mams en toekomstige schoonmams *O*
pi_194949353
Leuk dat er zoveel zijn met plannen!

Ik heb over 2,5 week mijn jurk shoppen, ben zo ontzettend benieuwd waar ik mee eindig! Het voelt mij nog steeds een beetje "niet echt" dat ik nu alles aan het plannen en uitzoeken en kopen ben.

Gister de offerte gekregen voor al het meubilair dat we willen en moeten huren, nog even goed er doorheen kijken of alles er nu opstaat en wat de kosten zijn. Misschien toch wat dingen zelf regelen maar is een afweging: hoeveel moeite ga ik daar zelf in steken? Maar ja, we hebben thuis 2 statafels thuis staan (echt die horeca dingen) en ze verhuren ze voor ¤20,- per stuk geloof ik, dus dan toch wel de moeite waard denk ik ... Als de locatie de dag van te voren beschikbaar is dan mogen we daar al spullen neerzetten, maar ja, dat weet je ook pas een paar dagen van te voren ...
Keuzes keuzes :D
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:26:42 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194952594
Nou, offerte is binnen! Wel lastig berekenen/vergelijken hoor, nacalculatie of afkoop. Wijn wordt sowieso per fles gerekend en bij nacalculatie betalen we een vaste fee voor personeel e.d. Verder geen huurkosten o.i.d. dus dat lijkt me gunstig.

Waar neigen jullie naar voor het feest, afkoop of nacalculatie? En met wat voor cijfers reken je dan?
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:38:00 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194952775
Gemiddeld reken je 3 drankjes pp in het eerste uur en de uren daarop 2 drankjes pp.
Maar het ligt echt aan veel factoren; trouw je hartje zomer, dan zou het zo maar eens heel warm kunnen zijn en drinken mensen veel meer. Idem voor mensen die echte Bourgondiėrs zijn, en/of die enorm hard feesten/dansen (hoewel ze in dat laatste geval ook minder tijd hebben om te drinken).
Afkoop geeft zekerheid. Nacalculatie is mogelijk goedkoper.

Wij deden overigens nacalculatie, maar dat zorgde er soms wel voor dat ik tijdens het feest af en toe een beetje inwendig "au" riep als ik een familielid voor de zoveelste keer een duur speciaalbiertje hoorde bestellen :').
Uiteindelijk hebben we heel hard moeten lachen toen we de rekening van de locatie kregen: we hadden alles dusdanig ruim geoffreerd en ingecalculeerd dat we op het dubbele bedrag hadden gerekend (dat was voor de kerk, receptie/borrel, diner, feest, overnachting voor alle daggasten, ontbijt en de volgende dag nog koffie en taart).
KuikenGuppy
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:00:59 #181
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194953172
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:38 schreef Burdie het volgende:
Gemiddeld reken je 3 drankjes pp in het eerste uur en de uren daarop 2 drankjes pp.
Maar het ligt echt aan veel factoren; trouw je hartje zomer, dan zou het zo maar eens heel warm kunnen zijn en drinken mensen veel meer. Idem voor mensen die echte Bourgondiėrs zijn, en/of die enorm hard feesten/dansen (hoewel ze in dat laatste geval ook minder tijd hebben om te drinken).
Afkoop geeft zekerheid. Nacalculatie is mogelijk goedkoper.

Wij deden overigens nacalculatie, maar dat zorgde er soms wel voor dat ik tijdens het feest af en toe een beetje inwendig "au" riep als ik een familielid voor de zoveelste keer een duur speciaalbiertje hoorde bestellen :').
Uiteindelijk hebben we heel hard moeten lachen toen we de rekening van de locatie kregen: we hadden alles dusdanig ruim geoffreerd en ingecalculeerd dat we op het dubbele bedrag hadden gerekend (dat was voor de kerk, receptie/borrel, diner, feest, overnachting voor alle daggasten, ontbijt en de volgende dag nog koffie en taart).
Yup logisch, en we weten ook niet of ze uitserveren of alleen bar bestellingen doen, dat zal ook zeker zijn impact hebben op de consumpties :). Wil inderdaad voorkomen dat ik de hele tijd in paniek raak als er een rondje drank wordt besteld, maar wel dat iedereen het naar zijn zin heeft en iets lekkers kan drinken. Lastig, lastig. Maar eens wat formules op los gaan laten!
  Redactie Sport dinsdag 8 september 2020 @ 16:28:23 #182
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_194955014
quote:
17s.gif Op maandag 7 september 2020 12:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Zo leuk, iedereen trouwen ineens O+.
En dat terwijl het topic best stil was :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 8 september 2020 @ 16:32:00 #183
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_194955112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat ver vooruit nog zeg...

Wat is een beetje gemiddeld? Wel benieuwd naar de tijd tussen verloving/aanzoek en daadwerkelijk trouwen. En is dat dan alleen omdat je de tijd nodig hebt om alles te regelen, of ook om andere redenen?
Ik ben 31 mei gevraagd en we hebben het gepland op 22 april 2022.

Vooral omdat ik 2021 gewoon niet zo mooi vind :') en Corona helpt ook niet echt mee.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:44:30 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194955319
Ik had de "doorlooptijd" korter verwacht dus :P

Ik heb inmiddels besloten wanneer ik haar ga vragen en waar. Alleen is nog niet exact bekend wanneer dat zal zijn... We hadden een vakantie geboekt staan naar Mexico. Die is nu uitgesteld en ik wil haar daar dan ten huwelijk vragen. Ring heb ik ook wel een beter idee wat ik wil, maar ook vooral wat zij wil. Strookt niet helemaal met elkaar, maar ik vind wel een mooie middenweg :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194955650
We hebben zaalverhuur inclusief onbeperkt drank. Dus geen nacalculatie. Dat vind ik zelf wel heel fijn.
pi_194955708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:44 schreef sanger het volgende:

Ik heb inmiddels besloten wanneer ik haar ga vragen en waar. Alleen is nog niet exact bekend wanneer dat zal zijn... We hadden een vakantie geboekt staan naar Mexico. Die is nu uitgesteld en ik wil haar daar dan ten huwelijk vragen. Ring heb ik ook wel een beter idee wat ik wil, maar ook vooral wat zij wil. Strookt niet helemaal met elkaar, maar ik vind wel een mooie middenweg :)
Waarom niet gewoon halen wat zij wil?
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:31:41 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194958375
Wij hebben een combi want 2 locaties.
Trouwlocatie doet de drank bij de taart op na calculatie en de diner lokatie doen we op afkoop.

tevens belde mijn jurken shop of ik alvast wilde komen passen, maaar dat kan niet want er moet nog 5 kilo af :@ :@ tevens vind ik het een beetje voorbarig om nu al de jurk af te passen als ik pas over 8 maanden ga trouwen.. 3 maanden van tevoren lijkt me een beter idee.. ~O>
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194958695
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:44 schreef sanger het volgende:

Zij moet hem dragen toch? :@
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:31:24 #189
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194960961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:58 schreef Mahra het volgende:
We hebben zaalverhuur inclusief onbeperkt drank. Dus geen nacalculatie. Dat vind ik zelf wel heel fijn.
En op wat voor prijs per persoon zit je dan :)?
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:34:25 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194961011
Afkoop feestavond zou in dit geval 37,50 p.p. zijn van 20:00 tot 1:00 inclusief ontvangst met prosecco. Tapbier, inclusief een seizoensbier, witte/rode/rose wijn, koffie/thee en frisdranken inbegrepen. Best een pittig bedrag, maar dan heb je geen huur of personele kosten los te betalen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:40:39 #191
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194961136
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon halen wat zij wil?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:43 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zij moet hem dragen toch? :@
Zij moet hem dragen ja, dat klopt. Maar ik moet hem geven :P Het compromis zit hem overigens ook niet in het design maar in materiaal.

Zij wilt het liefst een zo goedkoop mogelijke ring. Zilver want witgoud vind ze zonde van het geld. Dat geld spendeert ze dan liever aan een reis bijvoorbeeld. Maar ze vind witgoud wel echt mooier. Ik vind witgoud ook mooier en vind eigenlijk dat er op zijn minst wat diamant inhoort.

Ik heb veel rondgekeken al en zilver met witgoud vergeleken en ook bv. zirkonia vergeleken met diamant. Maar ik vind witgoud met een echte diamant gewoon wel echt mooier. Ik ga dus voor een niet al te dure witgouden ring met wat echte diamant er in. Niet over the top, maar enigzins bescheiden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194961159
Oh, dus eigenlijk gewoon wat ze zelf wel wil maar niet durft te vragen :P
Dan snap ik het.
pi_194961538
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:31 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En op wat voor prijs per persoon zit je dan :)?
Het is een totaalprijs, dus niet p.p. Zaal inclusief onbeperkt drank is
quote:
6000
euro. Eten zit er niet bij. Disclaimer: geen alcohol.
pi_194961937
Wij doen afkoop waarschijnlijk. Is bij ons zo bizar goedkoop dat we zielig vinden om het de cateraar te laten tellen ;)

Wij betalen voor het feest ¤10,- pp voor de hele avond - het feest is van 20:00 tot 24:00. Bij nacalculatie betaal je bij ons ook per fles en niet per glas (een fles cola is ¤4,- geloof ik). Daar staat wel tegenover dat wij echt alles qua meubilair moeten huren, en ben er achter dat dat niet heel goedkoop is ... maar dan is het wel helemaal in de stijl die wij leuk vinden (een zithoek met chesterfield banken :D )
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:41:04 #195
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194962471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:02 schreef Mahra het volgende:

[..]

Het is een totaalprijs, dus niet p.p. Zaal inclusief onbeperkt drank is
[..]

euro. Eten zit er niet bij. Disclaimer: geen alcohol.
Ja okay, maar je weet wel je aantal gasten toch :P? En ja, geen alcohol zal veel verschil maken :).
  woensdag 9 september 2020 @ 08:50:18 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_194965476
Ja met onbeperkt cola kun je inderdaad wel 400 mensen laten komen voor 6000 euro en nog steeds dikke winst pakken ;)

Ik heb destijds mijn nacalculatie- rekening tegen de afkoopofferte gehouden en we waren wel degelijk goedkoper uit met nacalculatie (en debsterr weet dat dat geen kindercolaparty was :')).
Maar veel zalen sturen wel aan op afkoop ja. Levert meer op en is natuurlijk veel makkelijker ;)
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 09:07:49 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194965643
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:50 schreef SQ het volgende:
Ja met onbeperkt cola kun je inderdaad wel 400 mensen laten komen voor 6000 euro en nog steeds dikke winst pakken ;)

Ik heb destijds mijn nacalculatie- rekening tegen de afkoopofferte gehouden en we waren wel degelijk goedkoper uit met nacalculatie (en debsterr weet dat dat geen kindercolaparty was :')).
Maar veel zalen sturen wel aan op afkoop ja. Levert meer op en is natuurlijk veel makkelijker ;)
Nee daar werd goed gedronken :D.

Eigenlijk moeten we voor we kunnen vergelijken weten of die ¤750 aan personele kosten gelijk blijft ongeacht aantal avondgasten, dan kunnen we die van de afkoopsom afhalen en echt vergelijken. Ik wil ook wel echt rustig kunnen genieten die dag en niet bevend de week na het feest afwachten wat de rekening gaat doen _O-.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:11:29 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_194965692
Wij kregen de rekening de volgende middag al, toen waren we toch nog half dronken :')
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 09:12:54 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194965708
Ik geloof dat wij de dag erna ook al de drankrekening onder ogen kregen.
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2020 @ 09:15:31 #200
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_194965734
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:11 schreef SQ het volgende:
Wij kregen de rekening de volgende middag al, toen waren we toch nog half dronken :')
Hahaha, misschien wel zo slim ook ja :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')