abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 donderdag 18 juni 2020 @ 21:18:21 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193690248
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:54 schreef BigWhiteCock het volgende:

[..]

Ben jij voor of tegen die noodwet nav. de Covid19?

Dat is off-topic maar ik ga ervanit dat dit wel zo is. Ik heb je eldders al zoen posten over verplichte vaccinaties.

Het zijn altijd zonder enige uitzondering figuren zoals jij. Die het zondermeer eens zijn met de overheid. Die alsmaar meeroepen met de zieligheidsindustrie. Over feminisme racisme klimaat.. Die ook voor vrijhedisbeprkende wetten zijn en straks voor verplichte vaccinaties. Daarom vertrouw ik je niet. En ook niet jouw waarschijnlijk gekleurde kijk op de geschiedenis wat zwarten alsmaar onnodig in een slachtofferrol duwt. Die zwarten in de VS maken het er zelf naar.

BNW is elders.

Maar verklaart een hoop; bijvoorbeeld dat je niet doorhebt dat ik die hele BLM-meuk in Nederland en dat beeldenstormen gejank vind; past niet in je narratief en vijandsbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 18 juni 2020 @ 21:18:43 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193690257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:04 schreef LLOD het volgende:
Het probleem met mensen die teveel bronnen gelezen hebben die binnen de lijntjes van een afgebakend (lees: beperkend) paradagima geschreven zijn is dat ze zelden in staat blijken een overstijgend perspectief te ontwikkelen.
Dat is een beetje de schaamlap van elke pseudo-academicus inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193690404
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:54 schreef BigWhiteCock het volgende:

[..]

Ben jij voor of tegen die noodwet nav. de Covid19?

Dat is off-topic maar ik ga ervanit dat dit wel zo is. Ik heb je eldders al zoen posten over verplichte vaccinaties.

Het zijn altijd zonder enige uitzondering figuren zoals jij. Die het zondermeer eens zijn met de overheid. Die alsmaar meeroepen met de zieligheidsindustrie. Over feminisme racisme klimaat.. Die ook voor vrijhedisbeprkende wetten zijn en straks voor verplichte vaccinaties. Daarom vertrouw ik je niet. En ook niet jouw waarschijnlijk gekleurde kijk op de geschiedenis wat zwarten alsmaar onnodig in een slachtofferrol duwt. Die zwarten in de VS maken het er zelf naar.

Jim Crow was de eigen schuld van de zwarten in de VS?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193690743
quote:
Pelosi: portretten ’foute’ voorzitters weg uit parlement
Portretten van vier voormalige voorzitters van het Amerikaanse parlement (Congres) worden vrijdag verwijderd, op de dag dat de Verenigde Staten het einde van de slavernij herdenken. De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden in het Congres, Nancy Pelosi, heeft opdracht gegeven de schilderijen uit het Capitool te halen, melden Amerikaanse media.
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-weg-uit-parlement
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193690785
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe moet ik die zogenaamde staking precies voor mij zien?

Ha! Ik leg m'n werk een paar dagen neer (waar vooral je werkgever en/of klanten last van hebben), dat zal die zwarten leren!

Zoiets?
Groepje YouTube extremisten komt bij elkaar en maakt een paar daagjes geen video's. Denk dat de wereld ten onder gaat.

(En zoals verwacht: de eerste gast uit die link is een neonazi.)
pi_193690881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

quote:
Bij de vier ex-voorzitters van het Huis gaat het om politici die tijdens de Amerikaanse burgeroorlog in de 19e eeuw de zogenoemde Confederatie dienden. Dat waren de staten die zich verzetten tegen de afschaffing van de slavernij en zich daarom van de Verenigde Staten afsplitsten.
Begrijpelijk. In onze overheidsgebouwen hangen ook geen portretten van Mussert en Rost van Tonningen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193691676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze wil ook elf standbeelden laten verwijderen:

Nancy Pelosi wil meer dan tien omstreden standbeelden verwijderen bij Capitool

Nancy Pelosi, de Democratische voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, heeft er bij het Congres op aangedrongen alle elf standbeelden van leiders en soldaten van de Confederatie te laten verwijderen uit het Capitool. ,,Hun beelden zijn een eerbetoon aan haat, niet aan erfgoed. Ze moeten worden verwijderd", aldus Pelosi in een brief aan de commissie die over de plaatsing van de beelden gaat.

https://www.pzc.nl/buiten(...)ps://www.google.com/
pi_193691926
Passende TT die perfect omschrijft wat de Afro-Amerikaanse gemeenschap in de VS de afgelopen 400 jaar al denkt mbt (institutioneel) racisme.

Lekker bezig @Nikonlover ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_193692755
Bij behoefte aan een ander perspectief vanuit de zwarte gemeenschap.

pi_193692827
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:09 schreef JANdeDERDE het volgende:
Bij behoefte aan een ander perspectief vanuit de zwarte gemeenschap.

Ik weet niet welk topic jij volgt, maar zo'n beetje de enige zwarten in filmpjes die hier in dit topic voorbijkomen zijn mensen die rellen of zich uitspreken in die zin dat volgens hen tegen racisme protesteren meer kwaad dan goed doet.

Dit doet het natuurlijk goed bij rechts-radicalen, maar om nou de volgende token-zwarte op het schild te hijsen, voegt nou niet echt wat toe aan argumenten die al gemaakt zijn.

Een ander perspectief in relatie tot dit topic zou nu juist zijn als je een zwarte toont in een uur durend interview die het volledig steunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-06-2020 00:31:05 ]
pi_193692943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet niet welk topic jij volgt, maar zo'n beetje de enige zwarten in filmpjes die hier in dit topic voorbijkomen zijn mensen die rellen of zich uitspreken in die zin dat volgens hen tegen racisme protesteren meer kwaad dan goed doet.

Dit doet het natuurlijk goed bij rechts-radicalen, maar om nou de volgende token-zwarte op het schild te hijsen, voegt nou niet echt wat toe aan argumenten die al gemaakt zijn.

Een ander perspectief in relatie tot dit topic zou nu juist zijn als je een zwarte toont in een uur durend interview die het volledig steunt.
Dit zijn 2 slimme amerikanen die zich hier al veel langer mee bezig houden. En het ook af en toe breder trekken. Token-zwarte..

Iets meer respect voor de mannen mag wel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_McWhorter He is a American academic and associate professor of English and comparative literature at Columbia University, He is also the author of a number of books on language and on race relations, and his writing has appeared in many prominent magazines

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glenn_Loury at age 33, he became the first black tenuredprofessor of economics in the history of Harvard University
pi_193692960
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:55 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Dit zijn 2 slimme amerikanen die zich hier al veel langer mee bezig houden. En het ook af en toe breder trekken. Token-zwarte..

Iets meer respect voor de mannen mag wel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_McWhorter

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glenn_Loury
Ik zie niet waar ik deze mannen disrespecteeren en heb hun credentials gelezen voordat ik reageerde. De term token-neger is een belediging naar jou, als het al een belediging is. Jij komt hier binnen met een zogenaamd ander perspectief in het topic, maar het is meer van hetzelfde. Daarvoor wil je willekeurig welke neger, een spreekwoordelijke token-neger, gebruiken, om je punt te maken die je niet zelf kunt of wil maken.
pi_193692977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie niet waar ik deze mannen disrespecteeren en heb hun credentials gelezen voordat ik reageerde. De term token-neger is een belediging naar jou, als het al een belediging is. Jij komt hier echter binnen met een zogenaamd ander perspectief in het topic, maar het is meer van hetzelfde.
Gaat verder alles nog goed. Waarom zou ik me beledigd voelen. Omdat jij 2 Amerikanen die ik niet ken buiten wat filmpjes om als nep negers neer zet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193693017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 01:04 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Gaat verder alles nog goed. Waarom zou ik me beledigd voelen. Omdat jij 2 zwarte amerikanen die ik niet ken buiten wat filmpjes om als nep negers neer zet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zet heel niemand als nepneger neer. Je snapt klaarblijkelijk in zijn geheel niet wat ik zeg. Misschien is dat omdat je maar een kwart las, maar als het om andere reden is, is het waarschijnlijk goed even een stap terug te nemen en je af te vragen waar wat bedoelt wordt, wat rust te pakken en het morgen opnieuw te proberen.
pi_193693021
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 01:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zet heel niemand als nepneger neer. Je snapt klaarblijkelijk in zijn geheel niet wat ik zeg. Misschien is dat omdat je maar een kwart las, maar als het om andere reden is, is het waarschijnlijk goed even een stap terug te nemen en je af te vragen waar wat bedoelt wordt, wat rust te pakken en het morgen opnieuw te proberen.
Wat zijn token-negers (jouw woorden) dan?
pi_193693077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 01:10 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Wat zijn token-negers (jouw woorden) dan?
Token-negers in deze context zijn negers die je als voorbeeld gebruikt om je punt te maken, juist omdat ze negers zijn. De mening is ondergeschikt aan het pakketje.

Zie bv. South Park met Token Black als ironisch punt en die jongen oorspronkelijk als enige zwarte. Of de Urban Dictionary definitie:

quote:
Any fictional character of African-American descent that has been inconsequently inserted into the plot a movie or TV show for the express purposes of creating an image of commercially safe, politically correct, and insipid racial harmony. In eras gone by the token black guys would be the first characters to be killed off. This phenomena of commercial cinema and television that would sacrifice the quality of their storytelling for the sake of attempting the impossible act of offending absolutely nobody, is succinctly satirized by the aptly named south park character, Token.

https://www.urbandictiona(...)=token%20black%20guy
  vrijdag 19 juni 2020 @ 01:25:37 #117
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193693104
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 19 juni 2020 @ 01:32:17 #118
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193693132
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 01:25 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Daar wil ik wel wat over zeggen eigenlijk. Ik snap niet dat mensen blijven filmen als ze iemand in een levensbedreigende situatie zien. Doet mij pijn. Waarom blijf je filmen en help je niet? Waarom? En waarom ga je als een debiel lachen als iemand in elkaar getrapt wordt. Wie dan ook. Zet je telefoon uit en ga helpen. Zou ik doen altijd.
pi_193693160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet niet welk topic jij volgt, maar zo'n beetje de enige zwarten in filmpjes die hier in dit topic voorbijkomen zijn mensen die rellen of zich uitspreken in die zin dat volgens hen tegen racisme protesteren meer kwaad dan goed doet.
Dit is zo omdat men dit niet terug ziet in MSM.
quote:
Dit doet het natuurlijk goed bij rechts-radicalen, maar om nou de volgende token-zwarte op het schild te hijsen, voegt nou niet echt wat toe aan argumenten die al gemaakt zijn.
Ja hou maar weer op met dat links rechts troelala. En token zwarte? Man man man.
quote:
Een ander perspectief in relatie tot dit topic zou nu juist zijn als je een zwarte toont in een uur durend interview die het volledig steunt.
Ja, dat is het mooie van een forum zoals dit; post het zelf dan.

In plaats van de MSM waar men een eenzijdig geluid en inhoud laat zien, kan men zelf hier voor de inhoud zorgen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:02:44 #120
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193693263
#whitestrike :')
Identiteitspolitiek :')
:')
pi_193694938
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 01:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit is zo omdat men dit niet terug ziet in MSM.
Ik zie uberhaupt geen uurdurende interviews terug van opiniemakers in de MSM van welke kant dan ook. Misschien dat het komt doordat ik nieuwszenders redelijk mijd en meer gericht ben op geschreven journalistiek?

quote:
Ja hou maar weer op met dat links rechts troelala. En token zwarte? Man man man.
Misschien had ik dat politieke niet moeten inbrengen, omdat het niet bijzonder veel toevoegt. Echter weet ik niet goed hoe je iemand die zegt niet gelovig te zijn, maar zich qua abortus richting de SGP begeeft en een conservatieve opperrechter in de VS veroordeelt nadat deze zich heeft uitgesproken dat volgens de wet in de VS je niet iemand mag ontslaan omdat ze homoseksueel of transseksueel zijn anders kort kunt typeren dan hoe ik deed.

Dat token zwarte is evident, dit had hij nooit geplaatst als het twee blanken waren. Dit terwijl het denk ik niet bepaald relevant zou moeten zijn in de context van institutioneel racisme, aangezien dat meer gaat over cijfertjes, studies enzo en minder over persoonlijke ervaring - hoewel dat natuurlijk ook wel een plek heeft.

quote:
Ja, dat is het mooie van een forum zoals dit; post het zelf dan.

In plaats van de MSM waar men een eenzijdig geluid en inhoud laat zien, kan men zelf hier voor de inhoud zorgen.
Ik post zo nu en dan content; doorgaans niet ellenlange videootjes echter.

Je mist wel het punt wat ik maakte. Als de user de behoefte had ander geluid te tonen in dit topic, had hij juist een pro-BLM interview gepost. Niks meer en niks minder. Had hij dat niet gezegd, dan had ik heel niks gezegd.

Verder zie ik niet zo dat "de MSM" (wat een ongenuanceerde jeukterm is dat toch :') ) een eenzijdig geluid en inhoud laat zien - alsof ze opzettelijk dingen verzwijgen en daarmee een nep beeld creëren-, maar ik zie de relevantie niet zo in relatie tot waar we het over hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-06-2020 10:05:54 ]
pi_193695106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie uberhaupt geen uurdurende interviews terug van opiniemakers in de MSM van welke kant dan ook. Misschien dat het komt doordat ik nieuwszenders redelijk mijd en meer gericht ben op geschreven journalistiek?
[..]

Misschien had ik dat politieke niet moeten inbrengen, omdat het niet bijzonder veel toevoegt. Echter weet ik niet goed hoe je iemand die zegt niet gelovig te zijn, maar zich qua abortus richting de SGP begeeft en een conservatieve opperrechter in de VS veroordeelt nadat deze zich heeft uitgesproken dat volgens de wet in de VS je niet iemand mag ontslaan omdat ze homoseksueel of transseksueel zijn anders kort kunt typeren dan hoe ik deed.

Dat token zwarte is evident, dit had hij nooit geplaatst als het twee blanken waren. Dit terwijl het denk ik niet bepaald relevant zou moeten zijn in de context van institutioneel racisme, aangezien dat meer gaat over cijfertjes, studies enzo en minder over persoonlijke ervaring - hoewel dat natuurlijk ook wel een plek heeft.
[..]

Ik post zo nu en dan content; doorgaans niet ellenlange videootjes echter.

Je mist wel het punt wat ik maakte. Als de user de behoefte had ander geluid te tonen in dit topic, had hij juist een pro-BLM interview gepost. Niks meer en niks minder. Had hij dat niet gezegd, dan had ik heel niks gezegd.

Verder is het ronduit gelul dat "de MSM" (wat een ongenuanceerde jeukterm is dat toch :') ) een eenzijdig geluid en inhoud laat zien - alsof ze opzettelijk dingen verzwijgen en daarmee een nep beeld creëren-, maar ik zie de relevantie niet zo in relatie tot waar we het over hebben.
Maar goed. Als het blanken waren geweest zouden ze worden weggezet als niet relevant - omdat het witten zijn - en die hebben geen recht van spreken (volgens BLM, ...of eigenlijk die moeten gewoon hun bek houden).

Nu laat deze user - zwarten - aan het woord, en worden deze mensen ook gediskwalificeerd als - token zwarten -.

Dan blijft er niet veel meer over van mensen die zich zouden mogen mengen in deze discussie.

Blijft er volgens jou nog maar 1 groep over - zwarte BLM'ers -.

Dan houdt het op he, dan heb je geen discussie meer, alleen nog maar het 'gelijk' van 1 en dezelfde mening. En dat is verrekte eng.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193695137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed. Als het blanken waren geweest zouden ze worden weggezet als niet relevant - omdat het witten zijn - en die hebben geen recht van spreken (volgens BLM, ...of eigenlijk die moeten gewoon hun bek houden).

Nu laat deze user - zwarten - aan het woord, en worden deze mensen ook gediskwalificeerd als - token zwarten -.

Dan blijft er niet veel meer over van mensen die zich zouden mogen mengen in deze discussie.

Blijft er volgens jou nog maar 1 groep over - zwarte BLM'ers -.

Dan houdt het op he, dan heb je geen discussie meer, alleen nog maar het 'gelijk' van 1 een dezelfde mening. En dat is verrekte eng.
Ik geef juist aan dat mensen met willekeurig welke huidskleur hier prima over kunnen spreken en logischerwijze ook serieus genomen kunnen worden. Je hebt mijn post kennelijk dus niet echt gelezen?

Nog een keer, omdat ik het kennelijk niet goed over het voetlicht breng:
- token zegt wat over de brenger - in dit geval dus JanDeDerde, die het anders heel niet gepost had. De betreffende mannen in dit videootje zijn verder volgens mij prima gerespecteerd (academisch / breed gepubliceerde schrijver) voor zover ik kon nagaan (en deed voordat ik initieel reageerde)
- als de user een ander geluid in het topic had willen brengen in de vorm van een interview, wat hij zei dat hij wilde doen, had hij er goed aan gedaan een ander interview van iemand te kiezen. Vermoedelijk van iemand die een mening heeft die wat minder overeenkomt met zijn visie, maar soit.

Nu hou ik er verder over op, want dit gaat al veel te lang door op een puntje wat ik maakte wat onbedoeld uitmondde in een (imho) te lange meta-discussie.

[ Bericht 12% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-06-2020 10:48:54 ]
pi_193695547
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:09 schreef JANdeDERDE het volgende:
Bij behoefte aan een ander perspectief vanuit de zwarte gemeenschap.

Prima toevoeging ^O^ , al had ik deze zelf al gezien. Maar goed, Loury en McWorther wordt weinig platform geboden omdat ze zich niet de slachtofferrol aanmeten wat links Amerika graag ziet van zwarte burgers. Als je schreeuwt dat je onderdrukt wordt en de aanval opent op witte mensen heb direct de voorpagina van de NYT of een interview bij CNN. Maar deze uiterst intelligente mannen die zowaar een fundament kunnen neerleggen van wetenschappelijk bewijs en dingen in perspectief plaatsen, die moeten genegeerd worden.

In deze categorie is trouwens ook Coleman Hughes is een enorme aanrader :). Buitengewoon fascinerend denker, helemaal wetende dat hij nog maar begin twintig is. Dat wordt in de toekomst een zeer invloedrijke intellectueel denk ik, al zal hij ook nooit het podium krijgen van de mainstream media vrees ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2020 10:52:10 ]
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:23:04 #125
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193696020
Beeld van George Washington inmiddels ook van z'n sokkel gehaald door de lieverdjes van ANTIFA , daarnaast moesten ze ook nog even een Amerikaanse vlag op het beeld verbranden :r
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')