abonnement Unibet Coolblue
pi_193668412
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik vind de tegels stiekem zo fout dat ik ze zou houden.
_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_193668415
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Waarom is het eigenlijk in Nederland nog een HEEL GROOT RISICO?

Want de kans dat je het oploopt op dit moment is toch wel miniem.
17 miljoen mensen (in totaal 49.000 besmette mensen) en vandaag (gister) 140 nieuwe besmettingen..

Even goochelen met cijfers geeft dat 0.3 % van de inwoners van NL besmet zijn (geweest)
Zelfs als het het dubbele is(want in werkelijkheid laat niet iedereen (laat de GGD niet iedereen) zich testen) , is dat toch nog steeds niet veel?
Ik vind 140 nieuwe besmettingen met alle maatregelen die we hebben nog best veel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:30 schreef Sarabi het volgende:

Ik vind de tegels stiekem zo fout dat ik ze zou houden.
Die zou ik absoluuuut houden O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668420
Maar mensen! Eerst nog even de bouwkundige keuring afwachten he? :P Dan weten we het pas zeker :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:33:16 #107
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193668438
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Maar mensen! Eerst nog even de bouwkundige keuring afwachten he? :P Dan weten we het pas zeker :D
Mooie woning. Ruim en licht. Mooie fijne tuin. Dichtbij de metro naar Rotterdam centrum. Tof.
pi_193668439
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Waarom is het eigenlijk in Nederland nog een HEEL GROOT RISICO?

Want de kans dat je het oploopt op dit moment is toch wel miniem.
17 miljoen mensen (in totaal 49.000 besmette mensen) en vandaag (gister) 140 nieuwe besmettingen..

Even goochelen met cijfers geeft dat 0.3 % van de inwoners van NL besmet zijn (geweest)
Zelfs als het het dubbele is(want in werkelijkheid laat niet iedereen (laat de GGD niet iedereen) zich testen) , is dat toch nog steeds niet veel?
Dan is t in veel andere landen met veel meer inwoners helemaal niks/miniem. En die hebben toch wel veel strengere regels.

Ik vind 140 per dag ook niet fantastisch. Zijn er toch gemiddeld zo'n 12 per provincie. Elke dag opnieuw.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193668447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Maar mensen! Eerst nog even de bouwkundige keuring afwachten he? :P Dan weten we het pas zeker :D
Housewarming bij P! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193668455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind 140 nieuwe besmettingen met alle maatregelen die we hebben nog best veel.
:Y kan zo maar weer heel hard gaan als er nog minder wordt opgelet
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:35:56 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193668461
Ik wilde even terug naar de jaren 90 voor wat WordArt maar ik snap er echt helemaal niets meer van. En nu heb ik stress want ik heb mijn zinnen gezet op een A4'tje met stomme tekst en laatjes dat in de doos met kadootjes voor straks moet.
Spoilers!
pi_193668474
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:33 schreef FutureFairytale het volgende:

Dan is t in veel andere landen met veel meer inwoners helemaal niks/miniem. En die hebben toch wel veel strengere regels.

Ik vind 140 per dag ook niet fantastisch. Zijn er toch gemiddeld zo'n 12 per provincie. Elke dag opnieuw.
Kijk eens hoe streng Nieuw Zeeland nu doet met niks. 320 mensen in quarantaine, bewaakt door militairen omdat er 2 besmette mensen het land in zijn gekomen.

Maar wij hebben 'maar' 140 nieuwe besmettingen hoor *O* (met hoeveel mensen denk je dat 140 mensen in de afgelopen 2 dagen in aanraking zijn gekomen als 2 mensen al met 320 mensen in aanraking kwamen?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:38:28 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193668497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind 140 nieuwe besmettingen met alle maatregelen die we hebben nog best veel.
ja, maar wat is nou de kans dat je het oploopt...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193668508
Landen waar veel te laat werd ingegrepen zaten op meer dan 1000 doden per dag hè. En dat is naast alle mensen die maanden lang amper nog iets kunnen (topsporters die ziek werden, die als beginner aan de slag gaan) en de mensen die levenslang longpatient zijn geworden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668527
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:38 schreef Barreltje het volgende:
ja, maar wat is nou de kans dat je het oploopt...
Het ging ook behoorlijk hard toen we hier net de eerste besmettingen kregen. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:40:09 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193668534
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kijk eens hoe streng Nieuw Zeeland nu doet met niks. 320 mensen in quarantaine, bewaakt door militairen omdat er 2 besmette mensen het land in zijn gekomen.

Maar wij hebben 'maar' 140 nieuwe besmettingen hoor *O* (met hoeveel mensen denk je dat 140 mensen in de afgelopen 2 dagen in aanraking zijn gekomen als 2 mensen al met 320 mensen in aanraking kwamen?)
ik ben wel benieuwd hoe die 2 mensen het land ingekomen zijn dan.. want volgens mij zijn de grenzen nog steeds dicht daar :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:40:27 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668535
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Beetje wel ja :P

Makelaar gesproken en het is definitief voor ons. Volgende week bouwkundige keuring en dan maar hopen dat daar geen gekke dingen uitkomen :X
Gefeliciteerd.

ps mag ik ook een linkje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668536
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:38 schreef Barreltje het volgende:

ja, maar wat is nou de kans dat je het oploopt...
Nee, die is niet zo heel groot. En als mensen handen blijven wassen, niet in ruimtes met te veel mensen komen en toch zoveel mogelijk afstand tot vreemden houden (want blijkbaar blijft 77% met klachten niet thuis, dan is afstand houden wel zo slim) dan is de kans ook niet enorm om ziek te worden. Maar die is niet 0.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:40:40 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193668540
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het ging ook behoorlijk hard toen we hier net de eerste besmettingen kregen. Waarom zou dat niet nog een keer kunnen gebeuren?
omdat carnaval en DAT doen we niet meer..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193668545
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:40 schreef Barreltje het volgende:

ik ben wel benieuwd hoe die 2 mensen het land ingekomen zijn dan.. want volgens mij zijn de grenzen nog steeds dicht daar :o
Vliegtuig uit Engeland! (ook nog uit de UK ja :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
Landen waar veel te laat werd ingegrepen zaten op meer dan 1000 doden per dag hè. En dat is naast alle mensen die maanden lang amper nog iets kunnen (topsporters die ziek werden, die als beginner aan de slag gaan) en de mensen die levenslang longpatient zijn geworden.
Die verhalen tellen veel mensen ook niet mee....
Dan hoor je alleen maar de ouderen, die toch wel dood waren gegaan dit jaar.
Maar er zijn veel jonge mensen die na weken/maanden nog steeds niet normaal de trap op kunnen, of een rondje lopen.
pi_193668580
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:40 schreef Isabeau het volgende:

Vliegtuig uit Engeland! (ook nog uit de UK ja :') )
quote:
Het tweetal patiënten was 7 juni teruggekeerd uit het Verenigd Koninkrijk en, volgens de geldende noodverordening, in quarantaine gesteld.
En

quote:
Twee met het coronavirus besmette inwoners uit Nieuw-Zeeland, die hun verplichte quarantaine verlieten en het land doorreisden om een stervend familielid te bezoeken, zijn in contact gekomen met ten minste 320 andere personen.
https://www.nu.nl/coronav(...)aven-na-blunder.html
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668590
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wilde even terug naar de jaren 90 voor wat WordArt maar ik snap er echt helemaal niets meer van. En nu heb ik stress want ik heb mijn zinnen gezet op een A4'tje met stomme tekst en laatjes dat in de doos met kadootjes voor straks moet.
Ga naar 'Insert', en dan helemaal rechts staat nog een soort WordArt functie:



Als je dubbelklikt op het tekstvak/figuur zou je naar 'Shape Format' moeten kunnen komen:
Met Text effect zou je dan zo'n kek golfje of ander vormpje van je tekst kunnen maken. Met Shape fill kun je de kleurtjes aanpassen. Hoe je zo'n fout regenbooggradiënt erin verwerkt moet ik nog even uitzoeken :P

  woensdag 17 juni 2020 @ 11:43:58 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Yes!

Ik vraag me trouwens af of wat die makelaar deed wel mag. Volgens mij mag hij geen biedoorlogje veroorzaken maar ik weet de details van die regels niet meer. En voor julie is het alleen maar gunstig *O*
De makelaar mag je laten weten dat er een hoger bod is. En het is dan aan jou of je 1 keer jou bod wil verhogen. Indien dit het hoogste bod is, mag die gene die je net heb overboden nog een laatst bod doen. Daarna is het feest over. Echter zolang er nog geen handtekening bij de notaris op papier staat kan de verkoper nog in zee met een ander persoon om de makelaar heen.

Ik weet van dit spelletje en regels ivm een collega die er tegenaan liep.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:42 schreef Sarabi het volgende:

Die verhalen tellen veel mensen ook niet mee....
Dan hoor je alleen maar de ouderen, die toch wel dood waren gegaan dit jaar.
Maar er zijn veel jonge mensen die na weken/maanden nog steeds niet normaal de trap op kunnen, of een rondje lopen.
Mijn oom, die zonder corona heus niet dood was gegaan dit jaar (ja, eventueel hartinfarct, maar dat kan ook als je 42 bent) die heeft moeite met naar de wc lopen. Hij was altijd heel actief met wandelen, fietsen en in zijn volkstuin. Niets van over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668620
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd hoe die 2 mensen het land ingekomen zijn dan.. want volgens mij zijn de grenzen nog steeds dicht daar :o
Ze zaten in quarantaine maar kregen dispensatie omdat iemand overleden was oid.
En BAM 320 mensen in quarantaine....

Nee, het is écht nog niet voorbij en kan zomaar weer opduiken.

Ik twijfel nog steeds over mijn zomervakantie. Of ik nu toch twee vaste weken pak, of dat ik meer ga kijken naar vrije dagen als het lekker weer is. Met de kans dat ik nauwelijks wat opneem en dat vind ik ook niet gezond, want ik heb dit jaar nog geen week aaneengesloten vrij gehad (want dagen sparen voor De Grote Vakantie Naar Indonesië :') )

Ik heb absoluut geen behoefte om naar het buitenland te gaan nu. Een paar dagen weg in Nederland is wel lekker, er even uit. Maar in mijn eentje vind ik dat saai en ik vind het niet oké om nu met een vriendin een kamer te delen. En sowieso, hoe leuk wordt het, met alle afstandsregels?

Dus voorlopig niks gepland, ik kan altijd last minute wat doen. Voorlopig toch aan huis gekluisterd qua overnachtingen want kittens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193668624
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik schreef gisteren:
[..]

Zag ik net een berichtje dat 77% van de mensen met klachten niet thuis blijft :') ok mensen, zijn we nou zo dom of doen we expres dom?

Goedemorgen. Leuk al die nieuwe huizen *O*
Ze hebben geen corona, gewoon hooikoorts of een verkoudheidje. Een mens kent z'n eigen lichaam toch het best :6

:')
pi_193668625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef z80 het volgende:

De makelaar mag je laten weten dat er een hoger bod is. En het is dan aan jou of je 1 keer jou bod wil verhogen. Indien dit het hoogste bod is, mag die gene die je net heb overboden nog een laatst bod doen. Daarna is het feest over. Echter zolang er nog geen handtekening bij de notaris op papier staat kan de verkoper nog in zee met een ander persoon om de makelaar heen.

Ik weet van dit spelletje en regels ivm een collega die er tegenaan liep.
Ik denk dat ik voor een wat meer transparant systeem ben. Dat je precies weet hoeveel het hoogste bod is, zodat je kan besluiten of het je meer waard is of niet.

Nu bieden mensen soms expres hoger om het huis maar te kunnen krijgen, en dan bied je misschien wel vele malen hoger dan het volgende bod. Wat een kutsysteem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668654
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:46 schreef Tele6 het volgende:

Ze hebben geen corona, gewoon hooikoorts of een verkoudheidje. Een mens kent z'n eigen lichaam toch het best :6

:')
Op zich wel fijn dat nu iedereen zich kan laten testen :Y Dat had vanaf het begin gemoeten, maar ja, capaciteitsproblemen.

Barrel is toch ook gewoon getest en goed gekeurd? (voor de huidige klachten was dat toch?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daas, heetten ze waar ik vandaan kom. Blinden hier in het Noorden ja.
Grijs-bruin gevlekte horror met vleugeltjes.

Toen wij dit weekend bij veelgradenplus in de zon de schutting aan het zetten waren dook er een Hoornaar op. Dat vond ik minder fijn.

Ik houd die plek nu in de gaten om te zien of er niet toevallig een nest zit (zit een ingegraven (nu lege) cementkuip onder de grond daar)
Waarom zit er een lege cementkuip onder de grond?
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:48:14 #131
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar stel nou he, je boekt camping Italia alle Hollandaise, met alleen Nederlanders aan een of ander zoetwatergat.

En daar duikt Corona op en de boel gaat in lockdown. Niemand eruit, niemand er bij.

Repatriering doet NL niet, heeft Rutte beloofd.
En je zit daar zes weken.

Dan hoop ik toch echt dat beide echtelieden door de werkgever aansprakelijk gesteld worden voor:
- De inhuur van vervangende arbeid
- De vakantiedagen
- Ongeoorloofd onaangevraagd verlof
- Eventuele leerplichtontduiking
enz enz.

Maar nee, dan moet de mantel-der-liefde zeker uit de kast komen? Dan "Konden ze daar niets aan doen"?
Dan moet "de samenleving" ineens de lasten collectief dragen?
Kosten voor verblijf daar en retour op een andere datum zijn en waren al eigen risico. Verlofdagen in de meeste gevallen ook.
De reis/terugkeer verzekering betaald enkel bij ziekte die niet lokaal verholpen kan worden. Of bij sterfgevallen in de directe familie lijn. Hier het nodige uitzoekwerk in zitten ivm een afgebroken en aangepaste reis van mij.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668679
quote:
Dat snap ik ook niet he. Zit je in quarantaine, HOE plan je je verplaatsingen en bezoeken dan zodat je uiteindelijk je met 320 mensen in contact komt? Dan ga je toch alleen naar je familielid en weer naar huis? Het wel op de begrafenis zijn geweest.....

Andere vragen:
Kregen ze medische mondkapjes mee (want dat lijkt me nog het minste.. als je vervroegd ‘losgelaten’ wordt)
Werden die gebruikt?
Werden die goed gebruikt?
Want dat scheelt al een hoop met besmettingsrisico.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:50:17 #133
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668692
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik had gisteren nog een heel gesprek met mijn leidinggevende, omdat hij niet begreep waarom ik geen zomervakantie neem. Voor mij is het geen zomervakantie als ik toch nergens naartoe kan, maar volgens mij gaan de meeste gewoon alweer weg.
Controleer even je cao. In een heleboel cao afspraken staat dat je 2 weken aaneengesloten vakantie op moet nemen per kalenderjaar. Anders kan het zijn dat je aan het einde van het jaar verplicht 2 weken vakantie op moet nemen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:50:32 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193668697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ga naar 'Insert', en dan helemaal rechts staat nog een soort WordArt functie:

[ afbeelding ]

Als je dubbelklikt op het tekstvak/figuur zou je naar 'Shape Format' moeten kunnen komen:
Met Text effect zou je dan zo'n kek golfje of ander vormpje van je tekst kunnen maken. Met Shape fill kun je de kleurtjes aanpassen. Hoe je zo'n fout regenbooggradiënt erin verwerkt moet ik nog even uitzoeken :P

[ afbeelding ]
Thanks. Ik was zelf al een eind maar dingen blijven verspringen. Het ene moment krijg ik wel Shape Format opties en het andere moment niet en er lijkt geen logica in te zitten :?
Spoilers!
pi_193668705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze hebben geen corona, gewoon hooikoorts of een verkoudheidje. Een mens kent z'n eigen lichaam toch het best :6

:')
Het is ook lastig. Moet je je leven zes weken in hold zetten omdat je in deze periode altijd hooikoorts hebt?
Ze hadden veel sneller de testcapaciteit op meten voeren.

En eigenlijk zou iedereen zich moeten laten testen. Want de getest positieven zijn het topje van de ijsberg. Volgens mij zijn er vele mensen symptoomloos ziek (geweest).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193668717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef z80 het volgende:

[..]

Controleer even je cao. In een heleboel cao afspraken staat dat je 2 weken aaneengesloten vakantie op moet nemen per kalenderjaar. Anders kan het zijn dat je aan het einde van het jaar verplicht 2 weken vakantie op moet nemen.
Na de zomer heeft ze nog een half jaar om dat te regelen. :)
Maar wel verstandig om uit te zoeken hoe het zit en daar al op te plannen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193668719
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dat snap ik ook niet he. Zit je in quarantaine, HOE plan je je verplaatsingen en bezoeken dan zodat je uiteindelijk je met 320 mensen in contact komt? Dan ga je toch alleen naar je familielid en weer naar huis? Het wel op de begrafenis zijn geweest.....

Andere vragen:
Kregen ze medische mondkapjes mee (want dat lijkt me nog het minste.. als je vervroegd ‘losgelaten’ wordt)
Werden die gebruikt?
Werden die goed gebruikt?
Want dat scheelt al een hoop met besmettingsrisico.
Geen idee! Ik was ook al verbaast over 320 contacten. En als je dan zelf weet dat je besmet bent en je toch de deur uit gaat, dan lijkt het me niet meer dan lógisch dat je een goed medisch mondkapje draagt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:53:24 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668734
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Meestal wordt het van de voren wel aangekondigd dat de grenzen per x datum dicht gaan. Heb je vaak nog wel een dag om te vertrekken. Vliegen kan een probleem zijn, dus ik zou vooral op vakantie gaan met de auto zodat je niet afhankelijk bent van een andere vervoerder om thuis te komen.

En met de auto kan je gemakkelijk naar België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechie, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Denemarken, Zweden, Luxemburg en heel avontuurlijk ook nog wel Spanje. Dat deden we massaal in de jaren 80 ook.

Vliegen zou ik niet aan beginnen dit jaar.
Mijn ervaring met een lockdown is dat deze NU ingaat. Sluiten van de grenzen en of luchtruim wordt wel iets eerder gemeld. Dus ook met eigen vervoer zit je dan vast.

En vliegen. Ja. Ik stap zo in. Het risico in het OV naar het vliegveld is groter.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668742
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks. Ik was zelf al een eind maar dingen blijven verspringen. Het ene moment krijg ik wel Shape Format opties en het andere moment niet en er lijkt geen logica in te zitten :?
Ja heel irritant, ik zoek me ook altijd de blubbers. Als je je titel selecteert zou Shape format wel moeten verschijnen, in elk geval thv de taakbalk. Soms krijg je gelijk alle functies, soms moet je er zelf nog op klikken. Geen flauw idee waarom dat zo is.

Voor figuren gebruik ik vaak de optie "Square' of 'In front of text' (Shape format - Wrap text, dat menuutje onder een icoontje met blauwe streepjes en een zwart boogje, ergens rechts in de balk) om dat eeuwige gehannes met verspringen te omzeilen. Maar het is aanmodderen.
pi_193668743
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet he. Zit je in quarantaine, HOE plan je je verplaatsingen en bezoeken dan zodat je uiteindelijk je met 320 mensen in contact komt? Dan ga je toch alleen naar je familielid en weer naar huis? Het wel op de begrafenis zijn geweest.....

Andere vragen:
Kregen ze medische mondkapjes mee (want dat lijkt me nog het minste.. als je vervroegd ‘losgelaten’ wordt)
Werden die gebruikt?
Werden die goed gebruikt?
Want dat scheelt al een hoop met besmettingsrisico.
Er staat dat ze bij die 320 ook de mensen meetellen die in het vliegtuig zaten met deze twee mensen, dus vóórdat ze vervroegd uit quarantaine waren vrijgelaten. Ik weet niet of ze in het vliegtuig met mondkapjes op moesten en hoe besmettelijk ze toen al waren.
pi_193668748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef z80 het volgende:

Controleer even je cao. In een heleboel cao afspraken staat dat je 2 weken aaneengesloten vakantie op moet nemen per kalenderjaar. Anders kan het zijn dat je aan het einde van het jaar verplicht 2 weken vakantie op moet nemen.
Oooh, 2 weken met kerst en oud & nieuw!! *O* Dat is bij ons altijd een enorm probleem dus dat zou zo tof zijn als dat van de cao dan moet *)

Ik heb nog nooit gehoord van 2 weken aaneensluitend overigens. Maar goed, bij ons is vakantie opnemen altijd een rommeltje en de meeste mensen nemen te weinig dagen op. We krijgen er ook altijd weer vakantiedagen bij als je bijv met kerst of 2e paasdag werkt. Niet 1e paasdag, want dat is een zondag en op zondag werken mensen niet.

:')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef z80 het volgende:

Mijn ervaring met een lockdown is dat deze NU ingaat. Sluiten van de grenzen en of luchtruim wordt wel iets eerder gemeld. Dus ook met eigen vervoer zit je dan vast.

En vliegen. Ja. Ik stap zo in. Het risico in het OV naar het vliegveld is groter.
Alle Europese landen op auto rijafstand kondigden het op tijd aan. Geloof dat vooral de mensen in Tirol wat overrompelt waren dat ze NU het hotel uit moesten en zo, maar overal kon je nog gewoon met je auto naar huis rijden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef z80 het volgende:

[..]

Controleer even je cao. In een heleboel cao afspraken staat dat je 2 weken aaneengesloten vakantie op moet nemen per kalenderjaar. Anders kan het zijn dat je aan het einde van het jaar verplicht 2 weken vakantie op moet nemen.
Heerlijk toch, die laatste 2 weken O+ mijn man neemt die altijd vrij
pi_193668778
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Tele6 het volgende:

Er staat dat ze bij die 320 ook de mensen meetellen die in het vliegtuig zaten met deze twee mensen, dus vóórdat ze vervroegd uit quarantaine waren vrijgelaten. Ik weet niet of ze in het vliegtuig met mondkapjes op moesten en hoe besmettelijk ze toen al waren.
Dat tikt dan wel snel aan :Y (en dacht dat overal mondkapjes in vliegtuigen verplicht waren, zeker in juni?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:56:04 #145
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind 140 nieuwe besmettingen met alle maatregelen die we hebben nog best veel.
Valt toch wel mee? Zeker zoals nu bekent is dat je ook andere kunt besmetten terwijl je zelf geen klachten hebt. Die bronnen ga je niet vinden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668781
Mensen...ik vind de wereld tegenwoordig een (corona) zootje.😢
Dan ga ik wel koekjes bakken. Thuis.
pi_193668801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alle Europese landen op auto rijafstand kondigden het op tijd aan. Geloof dat vooral de mensen in Tirol wat overrompelt waren dat ze NU het hotel uit moesten en zo, maar overal kon je nog gewoon met je auto naar huis rijden.
Ja Oostenrijk ging wel een beetje absurd snel en abrupt. Zusje kon echt nog net wegkomen (ze zat in de brandhaard...) maar dat gold dus zelfs voor inwoners van Oostenrijk zelf.
O.a. Hongaren die in dienst van het hotel waren, hebben echt wekenlang vastgezeten vertelde ze. Die konden nergens meer heen.
pi_193668802
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:56 schreef AnneX het volgende:
Mensen...ik vind de wereld tegenwoordig een (corona) zootje.😢
Komt heus wel weer goed :* Daar heb ik dan wel weer alle vertrouwen in.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193668820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor een wat meer transparant systeem ben. Dat je precies weet hoeveel het hoogste bod is, zodat je kan besluiten of het je meer waard is of niet.

Nu bieden mensen soms expres hoger om het huis maar te kunnen krijgen, en dan bied je misschien wel vele malen hoger dan het volgende bod. Wat een kutsysteem.
In Rotterdam doen ze soms aan online bieden. Dat lijkt me eigenlijk ook alleen voordelig voor de verkoper hoor. Mensen gaan toch over hun grenzen heen, waarschijnlijk.

Hier zie je bijvoorbeeld zo'n huis: https://www.maartenmakela(...)dam-doezastraat-20b/
pi_193668829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er staat dat ze bij die 320 ook de mensen meetellen die in het vliegtuig zaten met deze twee mensen, dus vóórdat ze vervroegd uit quarantaine waren vrijgelaten. Ik weet niet of ze in het vliegtuig met mondkapjes op moesten en hoe besmettelijk ze toen al waren.
Aha, dat verkaart al een deel.

Maar joh, vliegen is zoooooo veilig, mondkapjes zijn bij lang niet alle maatschappijen verplicht, toch?
En zo’n intercontinentale vlucht, die doe je toch lekker met één mondkapje? Doe je ook niet af om te eten en drinken natuurlijk. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:59:49 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_193668838
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd hoe die 2 mensen het land ingekomen zijn dan.. want volgens mij zijn de grenzen nog steeds dicht daar :o
Wat ik uit de nieuwsberichten begrepen heb zaten ze in quarantine. Maar mochten ze zonder getest te zijn onder voorwaarden naar een stervend persoon 8 uur rijden verderop.

edit.
Spuit elf. Hier is niet tegen te lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door z80 op 17-06-2020 12:06:36 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193668848
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:56 schreef AnneX het volgende:
Mensen...ik vind de wereld tegenwoordig een (corona) zootje.😢
Dan ga ik wel koekjes bakken. Thuis.
Koekjes helpen heel goed om de Corona gedachten buiten de deur te houden :Y :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193668863
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:58 schreef Myraela het volgende:

In Rotterdam doen ze soms aan online bieden. Dat lijkt me eigenlijk ook alleen voordelig voor de verkoper hoor. Mensen gaan toch over hun grenzen heen, waarschijnlijk.

Hier zie je bijvoorbeeld zo'n huis: https://www.maartenmakela(...)dam-doezastraat-20b/
Biedingen met maar 100 euro meer....ja, dan zou ik ook best geneigd zijn ook maar weer 100 euro meer te bieden, want wat is nu 100 euro voor een huis. Psychisch dingetje. Maar als je dat maar vaak genoeg doet worden het duizenden euros meer :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')