quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, maar als je vragen krijgt waarom je haar niet op je FB hebt dan is dat dus het antwoord: haar activistische account wil je er simpelweg niet op hebben.
Als ze een privé account heeft is dat welkom, activistische accounts heb je geen behoefte aan.
Priveaccount zou geen probleem zijn geweest, nee. Zelfs al had ze bij wijze van een speciaal account voor collega's, waar voor de rest niks opstond behalve haar naam en foto, dan had ik er geen probleem mee gehad. Hoeveel mensen willen prijsgeven op social media en de reden daarvoor is niet aan mij om over te oordelen, maar een account met een politieke agenda gericht tegen een overheid, heeft mij behoorlijk tegen de borst gestoten.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:30 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik denk niet dat het sturen van een vriendschapsverzoek met een activistisch account onder een privacy-schending valt, het heeft dus ook geen enkel nut het als zodanig te melden.
Mocht iemand je FB willen weten om een vriendschapsverzoek te sturen dan kun je natuurlijk altijd vragen of het een persoonlijk account is en geen rechtsdraaiend biologische yoghurt account.
Overigens check ik accounts die een volgverzoek sturen op Instagram altijd, als het geen openbaar account is en ik ze niet ken dan verwijder ik het verzoek gewoon weer zonder goed te keuren.
Een activistisch account niet openbaar hebben staan is vrij zinloos lijkt me.
Bij mij zijn het 9 van de 10 keer van die alleenstaande mannen (liefst Amerikaans, met een dubbele bonus voor de "betrouwbare militair") die <10 posts hebben op een niet-openbaar profiel, ik totaal niet ken, en dus waarschijnlijk vermomde Nigeriaanse prinsen zijn.
En dat was een stuk erger toen mijn profiel nog wel openbaar was.... nu is het nog maar een paar keer per maand.
Zo bedoel ik het niet. Als je bang bent voor je privacy ga je voorzichtig om met accepteren van uitnodigingen van anderen. Anders zou zijn gedrag niet kloppen met wat hij zegt over zijn privacy.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Alsof je vooraf zeker kan weten wat de inhoud van een profiel van een bekende is?
Mijn Facebookvrienden zijn allemaal mensen waar ik in het verleden of heden regelmatig contact mee heb/heb gehad. Het is niet alsof ik iemand toevoeg na een uur gebabbel. Dit is de eerste keer in al die jaren dat ik op Facebook zit, dat iemand mij zoiets lapt. Nu komt het ook wel voor een groot deel, omdat ze op het werk een gesloten boek is en je niet kunt inschatten wat echt in haar omgaat. Kortom, ik zou heel paranoide met mijn contacten om moeten gaan in het vervolg op Facebook en Instagram om zoiets te voorkomen en daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:24 schreef Daboman het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Als je bang bent voor je privacy ga je voorzichtig om met accepteren van uitnodigingen van anderen. Anders zou zijn gedrag niet kloppen met wat hij zegt over zijn privacy.
Ik ben zelf bijv vrij makkelijk in accepteren van connectie verzoeken. Dat betekent ook dat ik op de koop toeneem dat ik misschien wel erg veel connecties krijg die ik maar nauwelijks ken en er ook zelf voor kies om de gevolgen daarvan te dragen.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 08:36 schreef maily het volgende:
ij heeft jou met een nepaccount een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook en je hebt haar verwijderd.
Ik zie het probleem niet zo?
Je bent dus niet voorzichtig genoeg geweest.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:09 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Mijn Facebookvrienden zijn allemaal mensen waar ik in het verleden of heden regelmatig contact mee heb/heb gehad. Het is niet alsof ik iemand toevoeg na een uur gebabbel. Dit is de eerste keer in al die jaren dat ik op Facebook zit, dat iemand mij zoiets lapt. Nu komt het ook wel voor een groot deel, omdat ze op het werk een gesloten boek is en je niet kunt inschatten wat echt in haar omgaat. Kortom, ik zou heel paranoide met mijn contacten om moeten gaan in het vervolg op Facebook en Instagram om zoiets te voorkomen en daar heb ik geen zin in.
En hoe zou jij dat beter hebben aangepakt ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je bent dus niet voorzichtig genoeg geweest.
Slotje.
Gewoon verwijderen als de inhoud van haar FB me niet aanstaat. Op de werkvloer zou ik er waarschijnlijk niet eens iets over zeggen, tenzij zij er zelf over zou beginnen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:21 schreef 01100101 het volgende:
[..]
En hoe zou jij dat beter hebben aangepakt ?
Ben we benieuwd waar het om gaat. Is ze een IS aanhangster ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:21 schreef 01100101 het volgende:
[..]
En hoe zou jij dat beter hebben aangepakt ?
De punten die jij hier allemaal benoemt zijn al eerder uitvoerig besproken en daar kun je ook mijn reactie op lezen wat ik er mee ga doen. Dat mijn topic over de top zou zijn is jouw gebrek aan kennis over Aziatische landen met dictatoriale trekjes, wat ik overigens ook heb benoemd tegen andere users door dit topic heen. Het zou fijn zijn als Fokkers eens niet meteen hun conclusie over een onderwerp klaar hebben alvorens ze de andere posts hebben gelezen. Kortzinnige reacties vanuit een morele superioriteit is alleen maar gênant wanneer ik allang heb ingezien dat ik het anders had moet aanpakken en ook uitgebreid op alles ben ingegaan.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gewoon verwijderen als de inhoud van haar FB me niet aanstaat. Op de werkvloer zou ik er waarschijnlijk niet eens iets over zeggen, tenzij zij er zelf over zou beginnen.
Haar FB was niet wat je ervan verwachtte. Dat dat mogelijk ergens in de enorme verte voor jou wat gevolgen zou kunnen hebben, kun je haar niet aanrekenen, want zij wist dat niet van jou. Wat ik al helemáál niet zou doen, is dit bespreken met de werkgever want die heeft hier geen flikker mee te maken en is ook op geen enkele manier verantwoordelijk voor haar account. En een topic op fok over wat mijn rechten zijn in deze, is ook echt enorm over the top.
Dat jij een probleem hebt in China, kun je haar niet aanrekenen. We zijn hier in Nederland. Als jij dergelijke risico's niet wil lopen, dan staat het jou 100% vrij om te stoppen met sociale media.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:42 schreef 01100101 het volgende:
[..]
De punten die jij hier allemaal benoemt zijn al eerder uitvoerig besproken en daar kun je ook mijn reactie op lezen wat ik er mee ga doen. Dat mijn topic over de top zou zijn is jouw gebrek aan kennis over Aziatische landen met dictatoriale trekjes, wat ik overigens ook heb benoemd tegen andere users door dit topic heen. Het zou fijn zijn als Fokkers eens niet meteen hun conclusie over een onderwerp klaar hebben alvorens ze de andere posts hebben gelezen. Kortzinnige reacties vanuit een morele superioriteit is alleen maar gênant wanneer ik allang heb ingezien dat ik het anders had moet aanpakken en ook uitgebreid op alles ben ingegaan.
Niet de OP gelezen dus. Mijn vraag was niet juridisch, ik vroeg mij alleen af of ik bij mijn werkgever een melding kon doen over haar Facebookverzoek vanuit een nepprofiel, omdat het bij mij een nare nasmaak heeft achtergelaten en ik in het vervolg geen persoonlijk dingen meer in haar bijzijn wil bespreken of in ieder geval inperken. Zie andere reacties wat ik daar mee ga doen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat jij een probleem hebt in China, kun je haar niet aanrekenen. We zijn hier in Nederland. Als jij dergelijke risico's niet wil lopen, dan staat het jou 100% vrij om te stoppen met sociale media.
Oftewel: jij bent zelf 100% verantwoordelijk voor deze situatie. Zij is 100% niet verantwoordelijk voor deze situatie.
Maar blijkbaar heb je nogal een plaat voor je hoofd en wil je alleen maar horen dat je zielig bent en gelijk hebt.
Van rechtswege heb je volgens mij geen poot om op te staan. Dat is mijn oordeel, en daar moet u het mee doen.
Ik heb je OP wel gelezen. En nee, daar kun je geen melding van maken bij je werkgever. Tenzij je jezelf enorm voor lul wil zetten. Maar dat had ik al gezegd. Blijkbaar heb je zelf wat moeite met lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:56 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Niet de OP gelezen dus. Mijn vraag was niet juridisch, ik vroeg mij alleen af of ik bij mijn werkgever een melding kon doen over haar Facebookverzoek vanuit een nepprofiel, omdat het bij mij een nare nasmaak heeft achtergelaten en ik in het vervolg geen persoonlijk dingen meer in haar bijzijn wil bespreken of in ieder geval inperken. Zie andere reacties wat ik daar mee ga doen.
Geef gewoon toe dat je hier de tough love act wilde opvoeren en het niet gelezen hebt, dit is enorm tenenkrommend.
Ja en als het profiel de naam en foto van een bekenden bevatten, neemt TS terecht aan dat het de betreffende persoon is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:24 schreef Daboman het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Als je bang bent voor je privacy ga je voorzichtig om met accepteren van uitnodigingen van anderen. Anders zou zijn gedrag niet kloppen met wat hij zegt over zijn privacy.
Ik ben zelf bijv vrij makkelijk in accepteren van connectie verzoeken. Dat betekent ook dat ik op de koop toeneem dat ik misschien wel erg veel connecties krijg die ik maar nauwelijks ken en er ook zelf voor kies om de gevolgen daarvan te dragen.
Maar ik snap niet waarom je niet zou zeggen wanneer je vakantie neeemt enzo. Beetje overtrokken. Ik zou het aan een psycholoog melden 🤷♂️quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:56 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Niet de OP gelezen dus. Mijn vraag was niet juridisch, ik vroeg mij alleen af of ik bij mijn werkgever een melding kon doen over haar Facebookverzoek vanuit een nepprofiel, omdat het bij mij een nare nasmaak heeft achtergelaten en ik in het vervolg geen persoonlijk dingen meer in haar bijzijn wil bespreken of in ieder geval inperken. Zie andere reacties wat ik daar mee ga doen.
Geef gewoon toe dat je hier de tough love act wilde opvoeren en het niet gelezen hebt, dit is enorm tenenkrommend.
Bovendien verwacht je dit niet van een collega. Tenzij we allebei in een activistisch clubje zaten, had ik dit nog enigszins kunnen zien aankomen. Het is vergelijkbaar met een collega die je toevoegt met een op het oog normaal uitziend profiel en je na acceptatie erachter komt dat die gast actief betrokken is bij de NVU. Geen enkel weldenkend mens zou dit acceptabel vinden en in het vervolg afstand nemen van zo'n collega.quote:Op donderdag 18 juni 2020 21:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja en als het profiel de naam en foto van een bekenden bevatten, neemt TS terecht aan dat het de betreffende persoon is.
Wat voor een club/groep betreft het hier dan en is het wel haar eigen account of een account beheerd door een derde die om één of andere reden haar naam draagt en haar foto gebruikt?quote:Op donderdag 18 juni 2020 22:16 schreef 01100101 het volgende:
Het is vergelijkbaar met een collega die je toevoegt met een op het oog normaal uitziend profiel en je na acceptatie erachter komt dat die gast actief betrokken is bij de NVU.
Zo jammer zeg, dat je nu mogelijk op termijn in problemen komt als je in het land van herkomst van je vriend mee wil gaan helpen die minderheid te onderdrukken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 22:36 schreef 01100101 het volgende:
en trekt een vergelijking met een andere onderdrukte minderheid in het land waar familie van mijn vriend zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |