Z kon blijkbaar niet van te voren weten wat het gevolg zou zijn van zo'n facebook verzoek naar jou.quote:Op woensdag 17 juni 2020 08:21 schreef 01100101 het volgende:
Nu weet Z dit niet, omdat we nooit over persoonlijke dingen praten,
Ja dit, het staat los van de consequenties maar je moet bij jezelf zijn niet bij je collega.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:25 schreef mschol het volgende:
welke privacy schending precies?
jij zit op facebook, JIJ accepteert een (random) profiel zonder eerst te peilen hoe en wat..
sorry, maar je collega de schuld geven is wel het laatste wat je moet doen, begin eens bij jezelf
Had je collega beter moeten weten? Ja, misschien wel. Maar misschien heeft ze er niet genoeg bij stilgestaan. Ik zou er toch van uitgaan dat ze jullie niet met opzet in gevaar wilde brengen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:00 schreef 01100101 het volgende:
Goed, niemand vindt het een goed idee en voor de rest komen er geen concrete tips. Sluit het topic maar.
Bedankt voor de normale post en waar het om gaat. Dat weten ze inderdaad, maar in principe betekent dat indirect op het kantoor dat je haar niet steunt met haar strijd. We zijn een nonprofit die zich richt op arbeidsparticipatie in Nederland en dat soort dingen kunnen daar verkeerd vallen. Vandaar ook dat ik uiteindelijk haar op een nette manier heb verteld dat ik niet aan politieke accounts wil worden gelinkt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat je sommige mensen (om welke reden dan ook) niet (meer) in je eerstegraads netwerk wilt hebben op social media. Het is niet uit te sluiten dat (digitaal) verkeren in bepaalde kringen tot problemen kan leiden. Theoretisch. Tot daar volg ik je.
Ik snap alleen niet hoe het (ongevraagd) uitnodigen door Z en (bewust) accepteren daarvan door jou een schending van jouw privacy zou zijn.
[..]
Dit. Doorgaans bezoek je iemands profiel vlak voor (en/of bij een afgeschemd profiel vlak na) je iemand accepteert. Zeker als je zoals TS zegt to selectief bent. Je doet een indruk op. In dit geval was de indruk niet goed en heeft TS collega Z verwijdert. Problem solved
[..]
Stel je krijgt er vragen over, dan is je repliek toch gewoon dat de inhoud van haar posts je niet aan staat (al dan niet met onderbouwing). Ik bedoel: als anderen Z ook in hun netwerk hebben, weten ze toch wat ze post.
Ik ben ook selectief wie ik wel en niet toevoeg op Facebook (en LinkedIn). Sommige (ex-)collega's wel, anderen niet. Zelf bij familieleden is niet iedereen geaccepteerd. Heeft nog nooit iemand om gevraagd; de niet-geaccepteerde niet, buitenstaanders niet
Het is in mijn vriendengroep algemeen bekend dat ik sommigen zelfs niet meer volg (dus wel als "vriend" heb, maar niet meer in timeline zie). Mensen lachen erom en snappen het wel. Ik heb mezelf verlost van mensen die alleen maar like & win-acties delen en accepteer dat ik de andere super-mega-interessante zaken die men wellicht óók deelt dan mis - mijn verlies![]()
Ik ga er ook niet vanuit dat het slecht bedoeld was. Ik vind het wel apart dat iemand die zo voorzichtig met haar prive omgaat, maar daar vervolgens geen rekening mee houdt bij anderen. Een tikkeltje hypocriet naar mijn mening en daarom voel ik me er onprettig bij.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had je collega beter moeten weten? Ja, misschien wel. Maar misschien heeft ze er niet genoeg bij stilgestaan. Ik zou er toch van uitgaan dat ze jullie niet met opzet in gevaar wilde brengen.
Is er kans op herhaling? Lijkt me niet. Niet een kwestie van maken voor je leidinggevende.
Blijft over dat je het lastig vindt als je hier vragen over krijgt. Realiseer je dan dat je een ander geen verantwoording schuldig bent over wie of wat je wel toelaat/wilt op facebook. ‘Dat heb ik liever niet’ is voldoende. Elke verdere discussie hoef je niet aan te gaan.
Dat is inderdaad wel het beste om te doen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Z kon blijkbaar niet van te voren weten wat het gevolg zou zijn van zo'n facebook verzoek naar jou.
Dus nee, dat kan je haar niet verwijten.
En slaat nergens op, om je baas over te vertellen.
Mochten je collega's vragen waarom je haar niet op fb hebt, dan geef je dit verhaal toch aan? Dat je dat account niet linken aan de jouwe. Problem solved
Ik vind dat persoonlijk een lastige. Al is het beter om gewoon niks meer met Facebook te doen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:05 schreef Aurelius het volgende:
Volgens mij heb je zelf de grens van privé en zakelijk overschreden door een Facebook uitnodiging te accepteren. Dat het niet is wat jij verwachtte, is jouw probleem.
Ik schrijf hier dan ook niks over het land in kwestie.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat ze je fok-account screenen?
quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:08 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet vanuit dat het slecht bedoeld was. Ik vind het wel apart dat iemand die zo voorzichtig met haar prive omgaat, maar daar vervolgens geen rekening mee houdt bij anderen. Een tikkeltje hypocriet naar mijn mening en daarom voel ik me er onprettig bij.
Precies en als je daar gaat wonen in de toekomst dan kun je beter geen twijfelachtige recente internetgeschiedenis hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ts bezoekt zo'n land dan ook niet als toerist.
Dat doe ik wel. Ik verwijder Facebook en ga het niet melden.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:13 schreef koemleit het volgende:
[..]. Geen enkele verantwoording nemen zelf. Prima.
Waarschijnlijk omdat Facebook sowieso niet privé is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:08 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet vanuit dat het slecht bedoeld was. Ik vind het wel apart dat iemand die zo voorzichtig met haar prive omgaat, maar daar vervolgens geen rekening mee houdt bij anderen. Een tikkeltje hypocriet naar mijn mening en daarom voel ik me er onprettig bij.
Hypocriet of gewoon onnadenkend? Mensen zijn over het algemeen toch vooral bezig met zichzelf.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:08 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Ok, dat zou kunnen. Netjes opgelost dan toch!quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:03 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Bedankt voor de normale post en waar het om gaat. Dat weten ze inderdaad, maar in principe betekent dat indirect op het kantoor dat je haar niet steunt met haar strijd. We zijn een nonprofit die zich richt op arbeidsparticipatie in Nederland en dat soort dingen kunnen daar verkeerd vallen. Vandaar ook dat ik uiteindelijk haar op een nette manier heb verteld dat ik niet aan politieke accounts wil worden gelinkt.
Ter info: Zij komt uit een Aziatisch land en de vriend van mijn familie woont in een Aziatisch land.
Maar hoe moet collega Z dan weten dat het bij jou gevoelig ligt? En een uitnodiging is niet meer dan dat, he. Die kun je accepteren of afslaan.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:08 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Alsof je niet bevriend kunt zijn met collega's. Zowel digitaal als real life. Je doet net of het hebben van collega's onder je Facebook-vrienden een zonde is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:05 schreef Aurelius het volgende:
Volgens mij heb je zelf de grens van privé en zakelijk overschreden door een Facebook uitnodiging te accepteren. Dat het niet is wat jij verwachtte, is jouw probleem.
Ik begrijp dat je zeer voorzichtig bent mbt tot een dictatuur en wat je op Social media doet. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat anderen zich dat niet realiseren en er geen probleem in zien. Dus het is een beetje raar om rancuneus naar haar te blijven.quote:
En nu wil hij geen vakanties meer bespreken waar ze bij is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:13 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Na de intro dacht ik dat er een verhaal zou gaan komen over dat TS aan haar collega in vertrouwen had verteld dat ze een onzichtbare lichamelijke afwijking had ofzo. En dat haar collega een foto van haar laptop had gestolen waarop deze afwijking te zien is en die foto uitgeprint op kantoor had opgehangen.
Komt er een slap verhaal over een vriendschapsverzoek van een collega met een andere politieke voorkeur.
Nou, nou. TS ziet misschien beren op de weg die er niet zijn, maar de zorgen om de beren die TS vreest vind ik toch niet echt kinderachtig.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Als dit de dingen zijn waar je je druk over kunt maken, wat een heerlijk zorgeloos leven moet je dan verder hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |