begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwonersquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:11 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.
Dan moet je dat er bij zetten ;-)quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwoners
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maandenquote:Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
Ik had gelezen dat er extra mensen zijn aangenomen, maar geen idee inderdaad hoeveel en hoe zich dat nu verhoudt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
Zoiets vind ik erg vreemd. En niet erg constructief.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden
Maar misschien ligt dat aan hun kwaliteiten
Kunnen ze dat überhaupt doen? Stel iemand heeft een 16 uren contract op dit moment?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden
quote:
Zo, ga je lekker?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij te dom bent om dat te begrijpen?
je kunt ook gewoon wat duidelijker zijnquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij te dom bent om dat te begrijpen?
Dat zou wel weer heel knullig zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?
- werk, ga je dan alle collega's bellen? Alle contacten van die mensen en hun contacten etc?
- supermarkt, ja er liepen 100 mensen, geen idee wie?
- kind alle dagen naar school met honderden kinderen in het gebouw
Tenzij het een kluizenaar is ben je het bijna direct kwijt bij een contactonderzoek.
Maar.. wie herinnert zich dat nog allemaal tot in detail..quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar.. wie herinnert zich dat nog allemaal tot in detail..
Sta jij dan zo vaak langer dan kwartier vlak bij iemand?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.
Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.
Zo erg 'detail' is dat toch ook weer niet? Het is niet alsof je een signalement hoeft te geven van alle 20 personen waar je op dat moment toevallig langsliep in de supermarkt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
We zijn al drie maanden massaal zonder mondkap aan het shoppen en de cijfers zijn ondanks meer testen nog steeds dalende. Dat verplichten in een supermarkt gaan ze nu echt niet meer aan beginnen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.
Voor mijn gevoel lossen we het probleem al grotendeels op door overal binnen een mondkapje te dragen.
Vooral bij contactbezoeken,ov,kantoor, kerk, supermarkt, contactberoepen.
In plaats daarvan zie ik amper iemand een mondkapje dragen ergens. Ik snap dat het buiten op straat niet hoeft maar dat de kapper het niet doet bv vind ik bizar. Zelfde geldt in de supermarkt bv.
Het lijkt wel of iedereen er volledig schijt aan heeft omdat ze zichzelf niet zien als risico.
Dat zou toch veel preventiever handelen zijn dan privacy schendend achter de feiten aan lopen met apps en contactonderzoeken?
De kans is wel aanzienlijk kleiner, volgens mij.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |