abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:07:23 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193667428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
pi_193667474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:12:24 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193667487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:11 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.
bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwoners
pi_193667533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwoners
Dan moet je dat er bij zetten ;-)
pi_193667543
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden :+

Maar misschien ligt dat aan hun kwaliteiten

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2020 10:16:26 ]
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 10:16:19 #156
5428 crew  miss_sly
pi_193667548
quote:

[..]

Ik had gelezen dat er extra mensen zijn aangenomen, maar geen idee inderdaad hoeveel en hoe zich dat nu verhoudt.

Je zou denken dat er voldoende tijd is geweest om dit een beetje behoorlijk op te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 10:17:50 #157
5428 crew  miss_sly
pi_193667568
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden :+

Zoiets vind ik erg vreemd. En niet erg constructief.
Je hoort daar overigens weinig van, mensen die dit werk doen..
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:18:43 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193667576
quote:

[..]

Kunnen ze dat überhaupt doen? Stel iemand heeft een 16 uren contract op dit moment?
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:21:37 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193667598
quote:
contaconderdoekers
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:24:44 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193667629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:15 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Dan moet je dat er bij zetten ;-)
omdat jij te dom bent om dat te begrijpen?
pi_193667646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo, ga je lekker?
Ik ga al weer weg hier.
pi_193667660
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon wat duidelijker zijn :{
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:32:14 #163
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193667700
Dus als ik goed begrijp dat het voor GGD heel lastig en ingewikkeld is om verder te gaan met het contactonderzoek waarmee een besmette patiënt met iemand afgelopen tijd contact mee heeft gehad? Dat was altijd te verwachten zoals het ook geval was in het begin van een epidemie in Nederland. Naar mijn gevoel werkt het ook niet meer efficiënt dat je ook andere mensen moet opsporen waarmee ze ook het coronavirus hebben gekregen van iemand die ook dat heeft. Misschien laten we het virus gecontroleerd uitrazen tot het helemaal uitgedoofd is lijkt mij misschien wel het beste optie, ook is het niet anders dat we andere opties waarschijnlijk moeten varen. Je kunt niet meer bij iemand te voorkomen dat hij of zij niet wetend coronavirus heeft opgelopen, dat blijkt ook nu weer.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:35:07 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193667732
quote:

[..]

Dat zou wel weer heel knullig zijn.
pi_193667804
quote:

[..]

Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?
- werk, ga je dan alle collega's bellen? Alle contacten van die mensen en hun contacten etc?
- supermarkt, ja er liepen 100 mensen, geen idee wie?
- kind alle dagen naar school met honderden kinderen in het gebouw

Tenzij het een kluizenaar is ben je het bijna direct kwijt bij een contactonderzoek.
pi_193667833
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?
- werk, ga je dan alle collega's bellen? Alle contacten van die mensen en hun contacten etc?
- supermarkt, ja er liepen 100 mensen, geen idee wie?
- kind alle dagen naar school met honderden kinderen in het gebouw

Tenzij het een kluizenaar is ben je het bijna direct kwijt bij een contactonderzoek.
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193667899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
Maar.. wie herinnert zich dat nog allemaal tot in detail..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:52:18 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193667925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.
pi_193667945
quote:

[..]

Sta jij dan zo vaak langer dan kwartier vlak bij iemand?
pi_193667955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.
Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193667972
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.
Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193667975
quote:

[..]

Zo erg 'detail' is dat toch ook weer niet? Het is niet alsof je een signalement hoeft te geven van alle 20 personen waar je op dat moment toevallig langsliep in de supermarkt.
pi_193668012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.
Voor mijn gevoel lossen we het probleem al grotendeels op door overal binnen een mondkapje te dragen.
Vooral bij contactbezoeken,ov,kantoor, kerk, supermarkt, contactberoepen.

In plaats daarvan zie ik amper iemand een mondkapje dragen ergens. Ik snap dat het buiten op straat niet hoeft maar dat de kapper het niet doet bv vind ik bizar. Zelfde geldt in de supermarkt bv.
Het lijkt wel of iedereen er volledig schijt aan heeft omdat ze zichzelf niet zien als risico.

Dat zou toch veel preventiever handelen zijn dan privacy schendend achter de feiten aan lopen met apps en contactonderzoeken?
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:02:37 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193668044
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.
Voor mijn gevoel lossen we het probleem al grotendeels op door overal binnen een mondkapje te dragen.
Vooral bij contactbezoeken,ov,kantoor, kerk, supermarkt, contactberoepen.

In plaats daarvan zie ik amper iemand een mondkapje dragen ergens. Ik snap dat het buiten op straat niet hoeft maar dat de kapper het niet doet bv vind ik bizar. Zelfde geldt in de supermarkt bv.
Het lijkt wel of iedereen er volledig schijt aan heeft omdat ze zichzelf niet zien als risico.

Dat zou toch veel preventiever handelen zijn dan privacy schendend achter de feiten aan lopen met apps en contactonderzoeken?
We zijn al drie maanden massaal zonder mondkap aan het shoppen en de cijfers zijn ondanks meer testen nog steeds dalende. Dat verplichten in een supermarkt gaan ze nu echt niet meer aan beginnen.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 11:03:39 #175
5428 crew  miss_sly
pi_193668056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?
De kans is wel aanzienlijk kleiner, volgens mij.

Ik las dat ook een onderzoek daarop wees: afstand houden was wel van belang ,maar wat ook van belang leek, was de duur van blootstelling.
https://www.theguardian.c(...)two-metre-distancing
pi_193668189
http://www.telegraaf.nl/n(...)al-besmet-met-corona

Typisch Televaag sensatie bericht maar het toont nog maar eens te meer aan hoe snel het zich binnen kan verspreiden in een slecht geventileerde ruimte en dicht op mekaar.
blablablabla
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:17:00 #177
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193668227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

Typisch Televaag sensatie bericht maar het toont nog maar eens te meer aan hoe snel het zich binnen kan verspreiden in een slecht geventileerde ruimte en dicht op mekaar.
Dat hebben ze gewoon over zich zelf afgeroepen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:18:52 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193668248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

Typisch Televaag idd, allerlei details ontbreken. Paar alinea's copy/paste uit een Amerikaanse krant en hup, op naar de clicks.
pi_193668269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat hebben ze gewoon over zich zelf afgeroepen.
Vind je?
Vraag me af wat die versoepelingen daar precies inhouden als dit kennelijk binnen de regels allemaal kan.

Geen wonder dat ze het daar zo slecht onder controle krijgen.
blablablabla
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:25:00 #180
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193668337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind je?
Vraag me af wat die versoepelingen daar precies inhouden als dit kennelijk binnen de regels allemaal kan.

Geen wonder dat ze het daar zo slecht onder controle krijgen.
Logisch gezien is de overheid verantwoordelijk voor instellen van versoepelingen waar ook het volk aan moet houden en wat duidelijker moet uitleggen wat er binnen de regels allemaal mogelijk is of niet. Maar het volk is zelf ook verantwoordelijk voor als ze niet aan de maatregelen houden, dus dat ligt voor de hand dat hun eigen schuld is. Het coronavirus loert altijd op fouten van ons allemaal als we niet aan de regels blijven houden. Dus overheid moet het ook goed onder controle houden en zeker in die tijd blijven controleren of er geen problemen meer komen.
pi_193668358
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Typisch Televaag idd, allerlei details ontbreken. Paar alinea's copy/paste uit een Amerikaanse krant en hup, op naar de clicks.
Kan dat hele verhaal zelfs niet terugvinden, wat een kutkrant is het ook _O-

https://www.news4jax.com/

Wel bizar om te lezen dat zo'n gouverneur ondanks een behoorlijke piek en positief getest horecapersoneel gewoon koste wat kost kroegen en restaurants open gaat houden. Ze gaan nu de kroegen schoonmaken, want ja dat zal helpen :')
blablablabla
pi_193668373
Wanneer is een ruimte slecht geventileerd? Wij hebben op werk een luchtcirculatiesysteem zoals bij veel kantoren. Toch is er nog niemand besmet en hoor je nergens iets over uitbraken in kantoorpanden.

Er zijn nu ook vergaderingen van een paar uur in kleine dichte ruimtes.
Iedereen is in de veronderstelling dat het prima is zolang je maar afstand houdt. Ik geef het rivm hier de schuld van.
pi_193668453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wanneer is een ruimte slecht geventileerd? Wij hebben op werk een luchtcirculatiesysteem zoals bij veel kantoren. Toch is er nog niemand besmet en hoor je nergens iets over uitbraken in kantoorpanden.

Er zijn nu ook vergaderingen van een paar uur in kleine dichte ruimtes.
Iedereen is in de veronderstelling dat het prima is zolang je maar afstand houdt. Ik geef het rivm hier de schuld van.
Veiligste qua ventilatie is werken met HEPA filters, net als in vliegtuigen.

Het is vreemd dat er door de overheid nog geen kwaliteitsnorm aan de ventilatie is ingesteld. En dat alleen als een ruimte gecertificeerd is er daadwerkelijk mensen mogen samenkomen. Het is minstens zo'n cruciale factor in virusoverdracht als onvoldoende afstand houden.

Blijkt ook wel uit het feit dat je in de buitenlucht amper besmet kunt raken. Overheid zou dat aspect veel meer prioriteit moeten geven.

Naast een verplicht brandveiligheidsplan een verplicht ventilatie controle en daar ook op handhaven.
blablablabla
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:36:47 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193668469
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
die dingen kunnen alles volgens KLM en hun vrienden, niet dus
pi_193668589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

die dingen kunnen alles volgens KLM en hun vrienden, niet dus
Wat hun verkondigen dat er totaal geen risico zit aan vliegen is inderdaad gelul. Zeker als je geen afstand instelt en mensen zonder mondkapjes laat vliegen.

Anderzijds geloof ik wel in zo'n filtersysteem voor binnenruimtes in combinatie met afstand houden.
blablablabla
pi_193668594
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is vreemd dat er door de overheid nog geen kwaliteitsnorm aan de ventilatie is ingesteld. En dat alleen als een ruimte gecertificeerd is er daadwerkelijk mensen mogen samenkomen. Het is minstens zo'n cruciale factor in virusoverdracht als onvoldoende afstand houden.

Blijkt ook wel uit het feit dat je in de buitenlucht amper besmet kunt raken. Overheid zou dat aspect veel meer prioriteit moeten geven.

Naast een verplicht brandveiligheidsplan een verplicht ventilatie controle en daar ook op handhaven.
Als zulke filters kantoren,ov,restaurants en winkels veilig maken dan idd graag verplichten en handhaven.
Hoe weet je of er nu van die hepa filters zitten?

Als zoiets kan is het binnenprobleem ook deels opgelost. Zitten we nog met wc's en liften maar zijn we in ieder geval een stuk veiliger dan nu.
pi_193668615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat hun verkondigen dat er totaal geen risico zit aan vliegen is inderdaad gelul. Zeker als je geen afstand instelt en mensen zonder mondkapjes laat vliegen.

Anderzijds geloof ik wel in zo'n filtersysteem voor binnenruimtes in combinatie met afstand houden.
Waarom dan niet filters, afstand houden en mondkapjes in vluchten?
Tovh zijn er overigens niet veel stewardessen en piloten besmet dacht ik. In februari/maart.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 11:48:02 #188
5428 crew  miss_sly
pi_193668660
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tovh zijn er overigens niet veel stewardessen en piloten besmet dacht ik. In februari/maart.
De moesten allemaal stoppen met werken.
pi_193668670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Kan dat hele verhaal zelfs niet terugvinden, wat een kutkrant is het ook _O-

https://www.news4jax.com/

Wel bizar om te lezen dat zo'n gouverneur ondanks een behoorlijke piek en positief getest horecapersoneel gewoon koste wat kost kroegen en restaurants open gaat houden. Ze gaan nu de kroegen schoonmaken, want ja dat zal helpen :')
De DeSantis behoort dan ook wel tot de grootste kontlikkers van Trump.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:48:40 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193668671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als zulke filters kantoren,ov,restaurants en winkels veilig maken dan idd graag verplichten en handhaven.
Hoe weet je of er nu van die hepa filters zitten?

Als zoiets kan is het binnenprobleem ook deels opgelost. Zitten we nog met wc's en liften maar zijn we in ieder geval een stuk veiliger dan nu.
HEPA-filters in een gewone omgeving zijn iets minder relevant. In een vliegtuig wordt de lucht om de zoveel minuten volledig ververst, hier geeft airbus wat meer uitleg over de precieze werking

Geen idee waarom Tarado vandaag zo zuur is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:48:54 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193668675
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Elan het volgende:

[..]

de luchtstroom schijnt vooral belangrijk te zijn, je kan lucht wel filteren maar waar is die lucht langs geweest voor het gefilterd is, maar dat hepa filters dat virus eruit halen heb ik nog nergens (onafhankelijk) bevestigd gezien
pi_193668683
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als je anderhalve meter regel zou instellen voor vliegverkeer draaien ze verlies en zullen bedrijven hun toestellen aan de grond houden.

Mondkapjes zijn tegenwoordig wel bijna overal verplicht dacht ik. Al las ik laatst een verhaal van zo'n gozer die met een repatriëringsvlucht is thuis gekomen uit Nieuw Zeeland, gewoon iedereen zonder mondkapje.
blablablabla
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:50:37 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193668701
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

HEPA-filters in een gewone omgeving zijn iets minder relevant. In een vliegtuig wordt de lucht om de zoveel minuten volledig ververst, hier geeft airbus wat meer uitleg over de precieze werking

Geen idee waarom Tarado vandaag zo zuur is.
:) nee hoor maar voorlopig zijn het wij van wc eend beweringen, airbus hoort daar ook bij.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:53:37 #194
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193668738
Waarom hebben wij die filters bijna niet overal in gebouwen, behalve in kantorenpand? Dat zou een goede tip zijn om te verplichten voor bedrijven of instellingen om aan te schaffen en aan andere kant zou het financieel wel een hoog plaatje zijn.
pi_193668812
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat voor detail mis je dan? Een van de vrouwen werkt in de zorg en heeft interview gegeven. De Telegraaf heeft het niet verzonnen hoor
pi_193668828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

de luchtstroom schijnt vooral belangrijk te zijn, je kan lucht wel filteren maar waar is die lucht langs geweest voor het gefilterd is, maar dat hepa filters dat virus eruit halen heb ik nog nergens (onafhankelijk) bevestigd gezien
Nee de verversing is vooral belangrijk, hoeveel particels je binnen krijgt. Daarom raken in de buitenlucht amper mensen besmet.

Die filters bieden geen 100% garantie, in het verleden zijn er ook mensen besmet geraakt met Sars door een (overigens doodzieke) mede passagier.
Als iemand pal achter je in jouw nek zit te hoesten heb je niks aan een filter.

Maar of je 3 mensen besmet, of 200 is natuurlijk wel een wezenlijk verschil. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt.
blablablabla
pi_193668846
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Ven1972 het volgende:
Waarom hebben wij die filters bijna niet overal in gebouwen, behalve in kantorenpand? Dat zou een goede tip zijn om te verplichten voor bedrijven of instellingen om aan te schaffen en aan andere kant zou het financieel wel een hoog plaatje zijn.
Omdat zo'n filtersysteem een behoorlijke investering is. Tja.
blablablabla
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:00:34 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193668851
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:59 schreef Elan het volgende:
Maar of je 3 mensen besmet, of 200 is natuurlijk wel een wezenlijk verschil. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt.
en dit slaat waarop?
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:01:09 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193668865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) nee hoor maar voorlopig zijn het wij van wc eend beweringen, airbus hoort daar ook bij.
Klopt ja, dat ze medical grade filters in hun vloot hebben steken is nonsens.

Tsja.
pi_193668891
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dit slaat waarop?
Ik breng enige nuance in je relaas dat die filters niet aantoonbaar effectief zouden zijn, dat zijn ze namelijk wel.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')