begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwonersquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:11 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Duitsland heeft ook bijna 5x zoveel inwoners.
Dan moet je dat er bij zetten ;-)quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
bedankt Hans, het is in verhouding met het aantal inwoners
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maandenquote:Op woensdag 17 juni 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen.
Dan wordt het misschien toch ook tijd om daar wat in te investeren, zowel mankracht als software?
Ik had gelezen dat er extra mensen zijn aangenomen, maar geen idee inderdaad hoeveel en hoe zich dat nu verhoudt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
begin mei was het verschil met Duitsland 1 op 5 dus Duitsland had 5 keer zoveel mensen op contactonderzoek dan NL, ze zouden er wat aan doen, geen idee hoe de verhoudingen nu liggen maar heb wel het idee dat het niet versoepelen van maatregelen voor bijvoorbeeld buiten te maken hebben met het nog steeds niet op orde hebben van het contactonderzoek.
Zoiets vind ik erg vreemd. En niet erg constructief.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden
Maar misschien ligt dat aan hun kwaliteiten
Kunnen ze dat überhaupt doen? Stel iemand heeft een 16 uren contract op dit moment?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan mankracht. Via via ken ik twee contaconderdoekers en die zijn nauwelijks fulltime ingezet de afgelopen maanden
quote:
Zo, ga je lekker?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij te dom bent om dat te begrijpen?
je kunt ook gewoon wat duidelijker zijnquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij te dom bent om dat te begrijpen?
Dat zou wel weer heel knullig zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe dat werkt. Waar bent u afgelopen 6 dagen geweest?
- werk, ga je dan alle collega's bellen? Alle contacten van die mensen en hun contacten etc?
- supermarkt, ja er liepen 100 mensen, geen idee wie?
- kind alle dagen naar school met honderden kinderen in het gebouw
Tenzij het een kluizenaar is ben je het bijna direct kwijt bij een contactonderzoek.
Maar.. wie herinnert zich dat nog allemaal tot in detail..quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar.. wie herinnert zich dat nog allemaal tot in detail..
Sta jij dan zo vaak langer dan kwartier vlak bij iemand?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
niemand maar dat hoeft ook niet, je weet toch nog wel met welke mensen je close contact hebt gehad de afgelopen week en dan bedoel ik niet tegen iemand opbotsen in de supermarkt.
Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit, zo ingewikkeld is het niet. Langere contacten dan 15 min weet je echt nog wel.
Zo erg 'detail' is dat toch ook weer niet? Het is niet alsof je een signalement hoeft te geven van alle 20 personen waar je op dat moment toevallig langsliep in de supermarkt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat doorgaans wel om significante blootstelling, dus mensen waarbij je langere tijd dicht in de buurt hebt gestaan. Gewoon even snel in de supermarkt een boodschap halen lijkt me dan niet direct heel cruciaal, maar als je gezellig een half uur met Miep hebt staan beppen is dat wel weer relevant.
We zijn al drie maanden massaal zonder mondkap aan het shoppen en de cijfers zijn ondanks meer testen nog steeds dalende. Dat verplichten in een supermarkt gaan ze nu echt niet meer aan beginnen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan zitten we nog steeds in de enkel via droplets gedachtegang.plus het kan ook gewoon via kort contact.
Voor mijn gevoel lossen we het probleem al grotendeels op door overal binnen een mondkapje te dragen.
Vooral bij contactbezoeken,ov,kantoor, kerk, supermarkt, contactberoepen.
In plaats daarvan zie ik amper iemand een mondkapje dragen ergens. Ik snap dat het buiten op straat niet hoeft maar dat de kapper het niet doet bv vind ik bizar. Zelfde geldt in de supermarkt bv.
Het lijkt wel of iedereen er volledig schijt aan heeft omdat ze zichzelf niet zien als risico.
Dat zou toch veel preventiever handelen zijn dan privacy schendend achter de feiten aan lopen met apps en contactonderzoeken?
De kans is wel aanzienlijk kleiner, volgens mij.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want contacten van 5 of 10 minuten kunnen geen verspreiding veroorzaken? Bedoel, het is geen gegeven dat een vluchtig contact met iemand (een kort gesprek van 1-2 min waarin je te kort op elkaar staat) géén verspreiding veroorzaakt toch?
Dat hebben ze gewoon over zich zelf afgeroepen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)al-besmet-met-corona
Typisch Televaag sensatie bericht maar het toont nog maar eens te meer aan hoe snel het zich binnen kan verspreiden in een slecht geventileerde ruimte en dicht op mekaar.
Typisch Televaag idd, allerlei details ontbreken. Paar alinea's copy/paste uit een Amerikaanse krant en hup, op naar de clicks.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)al-besmet-met-corona
Typisch Televaag sensatie bericht maar het toont nog maar eens te meer aan hoe snel het zich binnen kan verspreiden in een slecht geventileerde ruimte en dicht op mekaar.
Vind je?quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat hebben ze gewoon over zich zelf afgeroepen.
Logisch gezien is de overheid verantwoordelijk voor instellen van versoepelingen waar ook het volk aan moet houden en wat duidelijker moet uitleggen wat er binnen de regels allemaal mogelijk is of niet. Maar het volk is zelf ook verantwoordelijk voor als ze niet aan de maatregelen houden, dus dat ligt voor de hand dat hun eigen schuld is. Het coronavirus loert altijd op fouten van ons allemaal als we niet aan de regels blijven houden. Dus overheid moet het ook goed onder controle houden en zeker in die tijd blijven controleren of er geen problemen meer komen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Vraag me af wat die versoepelingen daar precies inhouden als dit kennelijk binnen de regels allemaal kan.
Geen wonder dat ze het daar zo slecht onder controle krijgen.
Kan dat hele verhaal zelfs niet terugvinden, wat een kutkrant is het ookquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Typisch Televaag idd, allerlei details ontbreken. Paar alinea's copy/paste uit een Amerikaanse krant en hup, op naar de clicks.
Veiligste qua ventilatie is werken met HEPA filters, net als in vliegtuigen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wanneer is een ruimte slecht geventileerd? Wij hebben op werk een luchtcirculatiesysteem zoals bij veel kantoren. Toch is er nog niemand besmet en hoor je nergens iets over uitbraken in kantoorpanden.
Er zijn nu ook vergaderingen van een paar uur in kleine dichte ruimtes.
Iedereen is in de veronderstelling dat het prima is zolang je maar afstand houdt. Ik geef het rivm hier de schuld van.
die dingen kunnen alles volgens KLM en hun vrienden, niet dusquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Veiligste qua ventilatie is werken met HEPA filters, net als in vliegtuigen.
Wat hun verkondigen dat er totaal geen risico zit aan vliegen is inderdaad gelul. Zeker als je geen afstand instelt en mensen zonder mondkapjes laat vliegen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
die dingen kunnen alles volgens KLM en hun vrienden, niet dus
Als zulke filters kantoren,ov,restaurants en winkels veilig maken dan idd graag verplichten en handhaven.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Veiligste qua ventilatie is werken met HEPA filters, net als in vliegtuigen.
Het is vreemd dat er door de overheid nog geen kwaliteitsnorm aan de ventilatie is ingesteld. En dat alleen als een ruimte gecertificeerd is er daadwerkelijk mensen mogen samenkomen. Het is minstens zo'n cruciale factor in virusoverdracht als onvoldoende afstand houden.
Blijkt ook wel uit het feit dat je in de buitenlucht amper besmet kunt raken. Overheid zou dat aspect veel meer prioriteit moeten geven.
Naast een verplicht brandveiligheidsplan een verplicht ventilatie controle en daar ook op handhaven.
Waarom dan niet filters, afstand houden en mondkapjes in vluchten?quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat hun verkondigen dat er totaal geen risico zit aan vliegen is inderdaad gelul. Zeker als je geen afstand instelt en mensen zonder mondkapjes laat vliegen.
Anderzijds geloof ik wel in zo'n filtersysteem voor binnenruimtes in combinatie met afstand houden.
De moesten allemaal stoppen met werken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan niet filters, afstand houden en mondkapjes in vluchten?
Tovh zijn er overigens niet veel stewardessen en piloten besmet dacht ik. In februari/maart.
De DeSantis behoort dan ook wel tot de grootste kontlikkers van Trump.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan dat hele verhaal zelfs niet terugvinden, wat een kutkrant is het ook
https://www.news4jax.com/
Wel bizar om te lezen dat zo'n gouverneur ondanks een behoorlijke piek en positief getest horecapersoneel gewoon koste wat kost kroegen en restaurants open gaat houden. Ze gaan nu de kroegen schoonmaken, want ja dat zal helpen
HEPA-filters in een gewone omgeving zijn iets minder relevant. In een vliegtuig wordt de lucht om de zoveel minuten volledig ververst, hier geeft airbus wat meer uitleg over de precieze werkingquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als zulke filters kantoren,ov,restaurants en winkels veilig maken dan idd graag verplichten en handhaven.
Hoe weet je of er nu van die hepa filters zitten?
Als zoiets kan is het binnenprobleem ook deels opgelost. Zitten we nog met wc's en liften maar zijn we in ieder geval een stuk veiliger dan nu.
de luchtstroom schijnt vooral belangrijk te zijn, je kan lucht wel filteren maar waar is die lucht langs geweest voor het gefilterd is, maar dat hepa filters dat virus eruit halen heb ik nog nergens (onafhankelijk) bevestigd gezienquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat hun verkondigen dat er totaal geen risico zit aan vliegen is inderdaad gelul. Zeker als je geen afstand instelt en mensen zonder mondkapjes laat vliegen.
Anderzijds geloof ik wel in zo'n filtersysteem voor binnenruimtes in combinatie met afstand houden.
Als je anderhalve meter regel zou instellen voor vliegverkeer draaien ze verlies en zullen bedrijven hun toestellen aan de grond houden.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan niet filters, afstand houden en mondkapjes in vluchten?
Tovh zijn er overigens niet veel stewardessen en piloten besmet dacht ik. In februari/maart.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
HEPA-filters in een gewone omgeving zijn iets minder relevant. In een vliegtuig wordt de lucht om de zoveel minuten volledig ververst, hier geeft airbus wat meer uitleg over de precieze werking
Geen idee waarom Tarado vandaag zo zuur is.
Wat voor detail mis je dan? Een van de vrouwen werkt in de zorg en heeft interview gegeven. De Telegraaf heeft het niet verzonnen hoorquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Typisch Televaag idd, allerlei details ontbreken. Paar alinea's copy/paste uit een Amerikaanse krant en hup, op naar de clicks.
Nee de verversing is vooral belangrijk, hoeveel particels je binnen krijgt. Daarom raken in de buitenlucht amper mensen besmet.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
de luchtstroom schijnt vooral belangrijk te zijn, je kan lucht wel filteren maar waar is die lucht langs geweest voor het gefilterd is, maar dat hepa filters dat virus eruit halen heb ik nog nergens (onafhankelijk) bevestigd gezien
Omdat zo'n filtersysteem een behoorlijke investering is. Tja.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Ven1972 het volgende:
Waarom hebben wij die filters bijna niet overal in gebouwen, behalve in kantorenpand? Dat zou een goede tip zijn om te verplichten voor bedrijven of instellingen om aan te schaffen en aan andere kant zou het financieel wel een hoog plaatje zijn.
en dit slaat waarop?quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:59 schreef Elan het volgende:
Maar of je 3 mensen besmet, of 200 is natuurlijk wel een wezenlijk verschil. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt.
Klopt ja, dat ze medical grade filters in hun vloot hebben steken is nonsens.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]nee hoor maar voorlopig zijn het wij van wc eend beweringen, airbus hoort daar ook bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |