abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193657542

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)
[ afbeelding ]
Vermijd drukte!
[ afbeelding ]

Moderatie:
@:trein2000 @:capricia @:Lonaa @:Muck @:Lavenderr @:Kyran @:Sounddragon @:D_A
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:36:38 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193657603
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Van Leer? Geen idee. Maar over het algemeen is het zo dat wanneer je er niks meer over hoort dat het loos alarm was en slechts een oplevinkje was.
nee hiervan

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het heeft ook in geen enkel land tot een noemenswaardige stijging gezorgd. Dus van tevoren wist je al dat dat hier ook niet het geval zou zijn bij de openstelling van horeca etc.
pi_193657610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

We zullen zien. Misschien wel.
Inderdaad we gaan het zien.

Maar ik denk niet dat een eventuele piek zich aankondigt met alleen een stijging van IC opnames zoals de afgelopen dagen, daar zal ook een toename van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames bij horen.
pi_193657695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee hiervan
[..]

Kijk de dagelijkse cijfers er op na zou ik zeggen. Meer besmettingen vastgesteld door meer testen ja. Dus misschien wat hogere cijfers dan een paar weken terug. Die mensen zouden anders rondlopen zonder noemenswaardige klachten en zijn nu opgenomen in de cijfers. Logisch nadenken.

Ook heeft geen enkel land aan de alarmbel getrokken sinds horeca opengesteld is. Dat zegt wel wat.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:44:57 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193657706
https://www.bbc.co.uk/news/health-53061281

Dexamethazone blijkt sterfte te verminderen en is een goedkoop en goed verkrijgbaar medicijn. Al gedeeld?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193657726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:44 schreef nixxx het volgende:
https://www.bbc.co.uk/news/health-53061281

Dexamethazone blijkt sterfte te verminderen en is een goedkoop en goed verkrijgbaar medicijn. Al gedeeld?
Helaas zijn medicijnen niet de oplossing, enkel een vaccin kan ons nog redden.

Gr. Hugo de Jonge.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:47:29 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193657735
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kijk de dagelijkse cijfers er op na zou ik zeggen. Meer besmettingen vastgesteld door meer testen ja. Dus misschien wat hogere cijfers dan een paar weken terug. Die mensen zouden anders rondlopen zonder noemenswaardige klachten en zijn nu opgenomen in de cijfers. Logisch nadenken.

Ook heeft geen enkel land aan de alarmbel getrokken sinds horeca opengesteld is. Dat zegt wel wat.
:) zijn er landen dan waar de horeca zonder restricties is opengesteld?

Ik trek graag dezelfde conclusie maar wel het liefst op basis van feiten en niet van aannames
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:50:37 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193657789
Er zijn nog steeds weinig reisverkeer gaande op dit moment, zoals gisteren de grenzen ging openen voor EU-burgers. Daar zijn er ook geen grote stijgingen te zien. Het weer heeft ook een grote invloed op het virus zelf, denk ik. Als het zonnig en warm is heeft het virus veel moeilijker om over te leven als in koude weer met veel vochtigheid. Maar speelt ook nog meer dat het virus veel makkelijker heeft om ons besmetten alleen als we binnen in een ruimte bevinden. Dus we zijn laatste maanden veel meer buiten geweest dat zegt ook veel over deze cijfers van afgelopen maanden. Als het regent en koud is blijven we massaal nog thuis, dat zegt ook dat we ook voorzichtig zijn met ons te doen dat we nog meer besmettingen proberen te voorkomen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193657795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik trek graag dezelfde conclusie maar wel het liefst op basis van feiten en niet van aannames
Ik neem aan dat ieder land regels heeft, dus ik doel op het openstellen van horeca met regels inderdaad. Dat heeft niet voor een opleving gezorgd in Europese landen.
pi_193657896
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gr. Hugo de Jonge.
Als je nou eens iets minder in je Pavlovreflex zou schieten en eens de moeite zou nemen om iets te lezen, dan zie je inderdaad dat dit niet direct 'de oplossing' is. Het is natuurlijk heel mooi dat de sterfte onder mensen die aan de beademing moeten afneemt van 40% naar 'slechts' 28% en bij mensen die aan de zuurstof moeten van 25% naar 'slechts' 20%, maar een wondermiddel is het zeer zeker niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:00:02 #11
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193657912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland. Verder zou ik er zo geen weten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193657929
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gr. Hugo de Jonge.
Kneusje
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:48 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193657939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je nou eens iets minder in je Pavlovreflex zou schieten en eens de moeite zou nemen om iets te lezen, dan zie je inderdaad dat dit niet direct 'de oplossing' is. Het is natuurlijk heel mooi dat de sterfte onder mensen die aan de beademing moeten afneemt van 40% naar 'slechts' 28% en bij mensen die aan de zuurstof moeten van 25% naar 'slechts' 20%, maar een wondermiddel is het zeer zeker niet.
Idd niet een pilletje en je stapt zo je ic bed uit. Maar wel significant en ook belangrijk, bijna geen kosten aan verbonden en eventuele bijwerkingen zijn al bekend omdat het een bestaand medicijn is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193658008
quote:

[..]

Geen enkel medicijn is goed voor de exit-strategie heeft Hugo de Jonge zelf gezegd. zelfs niet eentje die preventief zou kunnen gaan werken. Een prik is de enige remedie en dat stoort mij. Iedere mogelijke oplossing zou welkom zijn toch. Waarom persé een vaccin.
pi_193658016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:01 schreef koemleit het volgende:

[..]

Kneusje
:') De eigen woorden van de minister van Volksgezondheid.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:09:37 #16
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193658038
quote:
In de wijk Neukölln in Berlijn zijn honderden huurders in een appartementencomplex in quarantaine geplaatst na een corona-uitbraak. Voor zover bekend zijn zeker 57 mensen besmet geraakt met het virus, kinderen en volwassenen.

Volgens Duitse media is het de eerste keer in de coronacrisis dat een heel flatgebouw in de Duitse hoofdstad in quarantaine is geplaatst. Inwoners van 369 huishoudens mogen uit voorzorg hun woning de komende tijd niet meer verlaten.
pi_193658063
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geen enkel medicijn is goed voor de exit-strategie heeft Hugo de Jonge zelf gezegd. zelfs niet eentje die preventief zou kunnen gaan werken. Een prik is de enige remedie en dat stoort mij. Iedere mogelijke oplossing zou welkom zijn toch. Waarom persé een vaccin.
Een vaccin is feitelijk een preventief medicijn hč?
pi_193658150
quote:

[..]

Ik heb even op De Jonge vaccin redden gezocht maar kon niet zo snel iets vinden, heb je een bron?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193658179
quote:

[..]

Ongeďnformeerd gelul

https://www.nu.nl/coronav(...)-deze-crisis-is.html

Je kan discussiëren of deze behandeling een aanvulling voor de exit strategie zou zijn. Ik denk zelf van niet omdat deze behandeling de druk op gezondheidszorg niet wegneemt. Wel is het natuurlijk erg goed nieuws voor individuele patiënten als het inderdaad zo goed werkt
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:19:56 #21
14505 OProg
A Life in Music
pi_193658216
quote:

[..]

Ik ben wel benieuwd bij welke groep het verschil dan zit. Bij griep is het ook zo dat mensen er ondanks een vaccin het op kunnen lopen, met name de kwetsbaardere groep natuurlijk. Als je daar vervolgens met dit medicijn een grotere groep van kan redden is dan ook weer een mooie stap.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193658224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een vaccin is feitelijk een preventief medicijn hč?
Ik doel op preventief tegen een IC of ziekenhuisopname. Prima als er een vaccin ontwikkeld word en dit onze exit strategie kan zijn. Maar waarom worden eventuele medicijnen gedwarsboomd? En gedaan alsof een vaccin de enige uitweg is, terwijl ook een medicijn die klachten verminderd een prima oplossing kan zijn. Het is alleen maar vaccin, vaccin, vaccin wat je hoort. Hier speelt meer. Geen gekkie waanzin maar geld.
pi_193658247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb even op De Jonge vaccin redden gezocht maar kon niet zo snel iets vinden, heb je een bron?
Kom op, heb je de persconferenties gemist? Het is alleen maar vaccin wat je hoort, niks anders.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:23:50 #24
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193658271
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik doel op preventief tegen een IC of ziekenhuisopname. Prima als er een vaccin ontwikkeld word en dit onze exit strategie kan zijn. Maar waarom worden eventuele medicijnen gedwarsboomd? En gedaan alsof een vaccin de enige uitweg is, terwijl ook een medicijn die klachten verminderd een prima oplossing kan zijn. Het is alleen maar vaccin, vaccin, vaccin wat je hoort. Hier speelt meer. Geen gekkie waanzin maar geld.
Welk medicijn doet dat dan op een effectieve en gunstige manier?
pi_193658280
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kom op, heb je de persconferenties gemist? Het is alleen maar vaccin wat je hoort, niks anders.
Kun je aangeven in welke persconferentie de minister van Volksgezondheid 'enkel een vaccin kan ons nog redden' heeft gezegd?
In Southern Sun
pi_193658297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

pi_193658317
quote:

[..]

Je hebt feitelijk geen idee waar je over praat, maar bent heel stellig over heel veel zaken. Dat is een beetje het probleem hier. Een vaccin is altijd de meest kosteneffectieve manier om een virusinfectie écht in te dammen.
Wat jij denkt te verstaan onder een 'preventief medicijn tegen IC of een ziekenhuisopname' is er simpelweg niet. Kijk heel leuk als er ooit nog eens een medicijn wordt gevonden dat enigszins preventief zou kunnen werken bij een opname (al moet je dat dan waarschijnlijk regelmatig slikken en dat is behoorlijke kassa voor de farmaceuten natuurlijk).
Ik denk dat je met je beperkte begrip niet doelt op daadwerkelijke preventieve middelen maar op middelen die genezen bij ziekte en dat doen voordat iemand aan de beademing moet. Die middelen zijn vaak maar beperkt effectief. Je zou kunnen zeggen dat de medische wetenschap maar een heel beperkt aantal 'wonderbehandelingen' kent, waaronder bijvoorbeeld antibiotica en vaccins. We kennen eigenlijk geen antivirale wondermiddelen helaas.
pi_193658326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:25 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Komt in de buurt. Beschermen is alleen nog geen redden.
In Southern Sun
pi_193658328
quote:

[..]

Nee hoor, dit is gewoon jouw gekkie waanzin. Er wordt onderzoek gedaan naar talloze behandelingen die voor zover mij bekend op geen enkele manier gedwarsboomd worden. Mocht je daar toch bewijs voor hebben dan graag de bron.

Verder lost een behandeling heel veel problemen niet op, die een vaccin wel oplost, dus het is nogal logisch dat de voorkeur naar een vaccin gaat. Een behandeling die een groot gedeelte van de ziekenhuisopnames of een groot deel van de IC opnames weg zou nemen zou ook zeer welkom zijn, maar dat is deze behandeling voor zover ik kan lezen niet.
Overigens zou een behandeling ook gewoon dikke winst betekenen voor de farmaceut die het aanbiedt, dus er lijkt me geen verschil in financiële prikkel tussen medicijn of vaccinatie te zitten
pi_193658392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Komt in de buurt. Beschermen is alleen nog geen redden.
Wat zanik jij?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193658411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Wat zanik jij?
Goeden post. Complimenten.
In Southern Sun
pi_193658427
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Goeden post. Complimenten.
Wat moet er verder nog gebeuren op een vaccin na dan? De doden tot leven wekken?
pi_193658469
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:33 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Wat moet er verder nog gebeuren op een vaccin na dan? De doden tot leven wekken?
Ik geloof niet dat dit hout snijdt.
In Southern Sun
pi_193658607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dit hout snijdt.
JIj zegt "beschermen is nog geen redden", maar dat is het toch wel. Met een vaccin is het virus verslagen, en we weten 100% zeker dat dat onderweg is. Hopen op een medicijn slaat nergens op want er is geen enkel beetje hoop dat dat ook maar in de buurt is. Dan is het toch logisch dat Hugo wacht op het vaccin en niet op een wondermiddel dat er nooit gaat zijn.
pi_193658659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:44 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

JIj zegt "beschermen is nog geen redden", maar dat is het toch wel. Met een vaccin is het virus verslagen, en we weten 100% zeker dat dat onderweg is. Hopen op een medicijn slaat nergens op want er is geen enkel beetje hoop dat dat ook maar in de buurt is. Dan is het toch logisch dat Hugo wacht op het vaccin en niet op een wondermiddel dat er nooit gaat zijn.
Maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat het niet de woorden van De Jonge zijn zoals die user beweerde. En dan kan het muggenziften zijn, maar 'alleen een vaccin kan ons redden' heeft hij gewoon niet gezegd.
In Southern Sun
pi_193658682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat het niet de woorden van De Jonge zijn zoals die user beweerde. En dan kan het muggenziften zijn, maar 'alleen een vaccin kan ons redden' heeft hij gewoon niet gezegd.
Dan heb ik het niet begrepen en ben ik een flapdrol
pi_193658701
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Dan heb ik het niet begrepen en ben ik een flapdrol
Dat zijn dan weer jouw woorden ;).
In Southern Sun
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:52:09 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193658722
BloombergAsia twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 17:20:22 NEW: Beijing will close schools after coronavirus infection cases surged https://t.co/lpj61wys1L https://t.co/KiDyXVYfsm reageer retweet
pi_193658789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kun je aangeven in welke persconferentie de minister van Volksgezondheid 'enkel een vaccin kan ons nog redden' heeft gezegd?
Hij hamert constant op dat een vaccin de enige manier om hier uit te komen is onder andere. :D
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:57:33 #40
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193658799
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hij hamert constant op dat een vaccin de enige manier om hier uit te komen is onder andere. :D
Niet de enige, wel de meest voor de hand liggende en hoopvolle manier.
pi_193658834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt feitelijk geen idee waar je over praat, maar bent heel stellig over heel veel zaken. Dat is een beetje het probleem hier. Een vaccin is altijd de meest kosteneffectieve manier om een virusinfectie écht in te dammen.
Wat jij denkt te verstaan onder een 'preventief medicijn tegen IC of een ziekenhuisopname' is er simpelweg niet. Kijk heel leuk als er ooit nog eens een medicijn wordt gevonden dat enigszins preventief zou kunnen werken bij een opname (al moet je dat dan waarschijnlijk regelmatig slikken en dat is behoorlijke kassa voor de farmaceuten natuurlijk).
Ik denk dat je met je beperkte begrip niet doelt op daadwerkelijke preventieve middelen maar op middelen die genezen bij ziekte en dat doen voordat iemand aan de beademing moet. Die middelen zijn vaak maar beperkt effectief. Je zou kunnen zeggen dat de medische wetenschap maar een heel beperkt aantal 'wonderbehandelingen' kent, waaronder bijvoorbeeld antibiotica en vaccins. We kennen eigenlijk geen antivirale wondermiddelen helaas.
Een vaccin is er ook niet en komt misschien ook wel niet, dat is net zo'n brug te ver als een medicijn zoals jij stelt :') Voor aids en hiv is er ook geen vaccin en die zijn er al sinds 40(?) jaar.
pi_193658845
quote:

[..]

Volgens mij de beste manier en dan hebben we het nog altijd niet over 'redden'.
In Southern Sun
pi_193658851
quote:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
pi_193658895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens mij de beste manier en dan hebben we het nog altijd niet over 'redden'.
Oke, sorry. Ik wist niet dat jij zo'n mierenneuker was het komt op hetzelfde neer. Mijn welgemeende excuses.
pi_193658919
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Oke, sorry. Ik wist niet dat jij zo'n mierenneuker was het komt op hetzelfde neer. Mijn welgemeende excuses.
Dat komt het dus niet, maar laten we er maar mee ophouden.
In Southern Sun
pi_193658944
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een vaccin is er ook niet en komt misschien ook wel niet, dat is net zo'n brug te ver als een medicijn zoals jij stelt :') Voor aids en hiv is er ook geen vaccin en die zijn er al sinds 40(?) jaar.
Nee dat is het niet. Ik word een beetje moe van het feit dat je de meest basale zaken niet snapt. Vaccins voor deze specifieke infectie zijn er niet, maar er zijn wel degelijk heel wat succesvolle vaccins. Veel ziektes zijn in het westen bijna uitgeroeid, afgezien van uitbraken onder grefo's en zweefteven omdat die niet of nauwelijks vaccineren.
Dat is natuurlijk geen garantie dat er ook voor deze infectie een vaccin gaat komen, maar er zijn flink wat hoopvolle ontwikkelingen gaande. Middelen die de infectie genezen met een hoge mate van effectiviteit zijn in de verste verte ook niet in zicht en liggen ook niet in de lijn der verwachting.
pi_193659154
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Ik word een beetje moe van het feit dat je de meest basale zaken niet snapt. Vaccins voor deze specifieke infectie zijn er niet, maar er zijn wel degelijk heel wat succesvolle vaccins. Veel ziektes zijn in het westen bijna uitgeroeid, afgezien van uitbraken onder grefo's en zweefteven omdat die niet of nauwelijks vaccineren.
Dat is natuurlijk geen garantie dat er ook voor deze infectie een vaccin gaat komen, maar er zijn flink wat hoopvolle ontwikkelingen gaande. Middelen die de infectie genezen met een hoge mate van effectiviteit zijn in de verste verte ook niet in zicht en liggen ook niet in de lijn der verwachting.
Ontwikkelingen qua medicijnen worden genegeerd of tegengewerkt. Dit is algemeen bekend. Ik citeer:

Noodverordening omgezet naar noodwet, terwijl noodsituatie ontbreekt
Het is evident dat de maatregelen, het voornemen om deze wettelijk vast te leggen en daarbij onze grondrechten te schenden, niets meer te maken heeft met een virus of een noodsituatie. Die noodsituatie is er allang niet meer. Niet alleen vanwege de grote afname van besmettingen en inmiddels voldoende capaciteit op de IC’s, maar ook vanwege de beschikbaarheid van farmaceutische en natuurlijke geneesmiddelen. Desondanks zijn deze onterecht door de RIVM, Gezondheidsraad en overheid ofwel verboden, ofwel volledig genegeerd.

Vaccinaties als “het enige dat echt helpen kan”.
Daarmee wordt het steeds duidelijker dat men een heel andere agenda nastreeft. Alle pijlen wijzen op een nog te ontwikkelen vaccin en een digitale gezondheidsapp. Dat maak ik niet alleen op uit het wetsvoorstel van de noodwet, maar ook uit uitspraken van minister Hugo de Jonge. Daar waar hij bij Kamervragen over het medicijn hydroxychloroquine tegen Thierry Baudet zei dat een politicus niet op de stoel van de dokter moet zitten, nam hij vervolgens wel het standpunt in dat: “een vaccinatie is echt het enige dat écht helpen kan.” Bovendien noemde hij het voorschrijven van hydroxychloroquine “kwakzalverij”, terwijl Rob Elens — een deskundige huisarts met 25 jaar ervaring — er succesvolle resultaten mee behaalde, net zoals vergelijkbare resultaten in het buitenland.

Afgelopen week sloot deze minister van Volksgezondheid een overeenkomst met farmaceut AstraZeneca “voor 300 tot 400 miljoen ‘kansrijke’ doses van een (te ontwikkelen) coronavaccin.” De reputatie van dit farmaceutische bedrijf is alles behalve onomstreden. Bovendien is het in de afgelopen 17 jaar niet mogelijk geweest om een vaccin tegen SARS te maken dat niet dodelijk was. Maar op de een of andere manier heeft de Oxford University in Engeland in 4 maanden, tijd inclusief de 750 miljoen dollar steun van Bill and Melinda Gates Foundation, een vaccin ontwikkeld. Daarvan is de klinische fase voltooid en gaan ze nu over op menselijke proeven, die op 2000 mensen wordt uitgevoerd in Brazilië, buiten het toezicht om van de North American Health.

Desondanks zei Hugo de Jonge: “Er is een kans dat eind dit jaar een eerste vaccin tegen corona beschikbaar is voor Europa.” In een Twitterbericht schrijft hij: “Belangrijke stap. Pas als er een vaccin is, zijn we echt beschermd. In Nederland, in Europa en daarbuiten.” Hij is wel heel erg gebrand op een oplossing die nog niet uitontwikkeld en getest is, terwijl hij geregistreerde en geteste geneesmiddelen negeert. Wie gaat er dan op de stoel van de dokter zitten?

Kunstmatig het angstbeeld in stand houden
Het nu al volledig afschaffen van de coronamaatregelen, verkleind mogelijk het draagvlak voor een nieuw, nog niet volledig getest en mogelijk schadelijk vaccin. Het afdwingen en aanhouden van de maatregelen, die veel ondernemers (al dan niet verplicht) breed etaleren werkt enerzijds indoctrinerend. Anderzijds houdt dit het angstbeeld in stand, dat er nog steeds een dreiging zou zijn om besmet te kunnen raken. Bij het verdwijnen van de maatregelen en een vermindering van het aantal besmettingen, zullen mensen minder gemotiveerd zijn om zich te laten vaccineren, wanneer de angst om besmet te raken langzaamaan verdwijnt.

Kwakkelbeleid op basis van ontelbare onzekerheden
De angst moet er dus (door de overheid) nog wel even ingehouden worden. Want er komt misschien wel een tweede golf. Daarom moeten de maatregelen van kracht blijven, zo redeneert de minister. Ondertussen loopt de samenleving steeds meer economische, sociale en psychische schade op, dreigen hele sectoren uit de samenleving te verdwijnen en worden onze grondrechten bij het grof vuil gezet. Terwijl er allang remedies en preventieve middelen beschikbaar zijn, om nu al volledig op die ‘tweede golf’ voorbereid te zijn.

https://www.ellaster.nl/2020/06/15/wordt-juli-het-keerpunt/
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:22:55 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193659191
Wat voor conspiracyblog is dat nu weer?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:23:46 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193659206
Ondertussen bij 1Vandaag: als er een capaciteitstekort op de IC ontstaat tijdens de tweede golf dan gaat men toch aan leeftijdsdiscriminatie doen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:25:33 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193659239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:23 schreef hooibaal het volgende:
Ondertussen bij 1Vandaag: als er een capaciteitstekort op de IC ontstaat tijdens de tweede golf dan gaat men toch aan leeftijdsdiscriminatie doen.
is toch niks nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')