nee hiervanquote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Van Leer? Geen idee. Maar over het algemeen is het zo dat wanneer je er niks meer over hoort dat het loos alarm was en slechts een oplevinkje was.
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het heeft ook in geen enkel land tot een noemenswaardige stijging gezorgd. Dus van tevoren wist je al dat dat hier ook niet het geval zou zijn bij de openstelling van horeca etc.
Inderdaad we gaan het zien.quote:
Kijk de dagelijkse cijfers er op na zou ik zeggen. Meer besmettingen vastgesteld door meer testen ja. Dus misschien wat hogere cijfers dan een paar weken terug. Die mensen zouden anders rondlopen zonder noemenswaardige klachten en zijn nu opgenomen in de cijfers. Logisch nadenken.quote:
Helaas zijn medicijnen niet de oplossing, enkel een vaccin kan ons nog redden.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:44 schreef nixxx het volgende:
https://www.bbc.co.uk/news/health-53061281
Dexamethazone blijkt sterfte te verminderen en is een goedkoop en goed verkrijgbaar medicijn. Al gedeeld?
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kijk de dagelijkse cijfers er op na zou ik zeggen. Meer besmettingen vastgesteld door meer testen ja. Dus misschien wat hogere cijfers dan een paar weken terug. Die mensen zouden anders rondlopen zonder noemenswaardige klachten en zijn nu opgenomen in de cijfers. Logisch nadenken.
Ook heeft geen enkel land aan de alarmbel getrokken sinds horeca opengesteld is. Dat zegt wel wat.
Ik neem aan dat ieder land regels heeft, dus ik doel op het openstellen van horeca met regels inderdaad. Dat heeft niet voor een opleving gezorgd in Europese landen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]zijn er landen dan waar de horeca zonder restricties is opengesteld?
Ik trek graag dezelfde conclusie maar wel het liefst op basis van feiten en niet van aannames
Als je nou eens iets minder in je Pavlovreflex zou schieten en eens de moeite zou nemen om iets te lezen, dan zie je inderdaad dat dit niet direct 'de oplossing' is. Het is natuurlijk heel mooi dat de sterfte onder mensen die aan de beademing moeten afneemt van 40% naar 'slechts' 28% en bij mensen die aan de zuurstof moeten van 25% naar 'slechts' 20%, maar een wondermiddel is het zeer zeker niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Helaas zijn medicijnen niet de oplossing, enkel een vaccin kan ons nog redden.
Gr. Hugo de Jonge.
Nieuw-Zeeland. Verder zou ik er zo geen weten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]zijn er landen dan waar de horeca zonder restricties is opengesteld?
Ik trek graag dezelfde conclusie maar wel het liefst op basis van feiten en niet van aannames
Kneusjequote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Helaas zijn medicijnen niet de oplossing, enkel een vaccin kan ons nog redden.
Gr. Hugo de Jonge.
Idd niet een pilletje en je stapt zo je ic bed uit. Maar wel significant en ook belangrijk, bijna geen kosten aan verbonden en eventuele bijwerkingen zijn al bekend omdat het een bestaand medicijn is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je nou eens iets minder in je Pavlovreflex zou schieten en eens de moeite zou nemen om iets te lezen, dan zie je inderdaad dat dit niet direct 'de oplossing' is. Het is natuurlijk heel mooi dat de sterfte onder mensen die aan de beademing moeten afneemt van 40% naar 'slechts' 28% en bij mensen die aan de zuurstof moeten van 25% naar 'slechts' 20%, maar een wondermiddel is het zeer zeker niet.
Geen enkel medicijn is goed voor de exit-strategie heeft Hugo de Jonge zelf gezegd. zelfs niet eentje die preventief zou kunnen gaan werken. Een prik is de enige remedie en dat stoort mij. Iedere mogelijke oplossing zou welkom zijn toch. Waarom persé een vaccin.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je nou eens iets minder in je Pavlovreflex zou schieten en eens de moeite zou nemen om iets te lezen, dan zie je inderdaad dat dit niet direct 'de oplossing' is. Het is natuurlijk heel mooi dat de sterfte onder mensen die aan de beademing moeten afneemt van 40% naar 'slechts' 28% en bij mensen die aan de zuurstof moeten van 25% naar 'slechts' 20%, maar een wondermiddel is het zeer zeker niet.
quote:
quote:In de wijk Neukölln in Berlijn zijn honderden huurders in een appartementencomplex in quarantaine geplaatst na een corona-uitbraak. Voor zover bekend zijn zeker 57 mensen besmet geraakt met het virus, kinderen en volwassenen.
Volgens Duitse media is het de eerste keer in de coronacrisis dat een heel flatgebouw in de Duitse hoofdstad in quarantaine is geplaatst. Inwoners van 369 huishoudens mogen uit voorzorg hun woning de komende tijd niet meer verlaten.
Een vaccin is feitelijk een preventief medicijn hè?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geen enkel medicijn is goed voor de exit-strategie heeft Hugo de Jonge zelf gezegd. zelfs niet eentje die preventief zou kunnen gaan werken. Een prik is de enige remedie en dat stoort mij. Iedere mogelijke oplossing zou welkom zijn toch. Waarom persé een vaccin.
Ik heb even op De Jonge vaccin redden gezocht maar kon niet zo snel iets vinden, heb je een bron?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]De eigen woorden van de minister van Volksgezondheid.
Ongeïnformeerd gelulquote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]De eigen woorden van de minister van Volksgezondheid.
Ik ben wel benieuwd bij welke groep het verschil dan zit. Bij griep is het ook zo dat mensen er ondanks een vaccin het op kunnen lopen, met name de kwetsbaardere groep natuurlijk. Als je daar vervolgens met dit medicijn een grotere groep van kan redden is dan ook weer een mooie stap.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doel op preventief tegen een IC of ziekenhuisopname. Prima als er een vaccin ontwikkeld word en dit onze exit strategie kan zijn. Maar waarom worden eventuele medicijnen gedwarsboomd? En gedaan alsof een vaccin de enige uitweg is, terwijl ook een medicijn die klachten verminderd een prima oplossing kan zijn. Het is alleen maar vaccin, vaccin, vaccin wat je hoort. Hier speelt meer. Geen gekkie waanzin maar geld.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een vaccin is feitelijk een preventief medicijn hè?
Kom op, heb je de persconferenties gemist? Het is alleen maar vaccin wat je hoort, niks anders.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb even op De Jonge vaccin redden gezocht maar kon niet zo snel iets vinden, heb je een bron?
Welk medicijn doet dat dan op een effectieve en gunstige manier?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik doel op preventief tegen een IC of ziekenhuisopname. Prima als er een vaccin ontwikkeld word en dit onze exit strategie kan zijn. Maar waarom worden eventuele medicijnen gedwarsboomd? En gedaan alsof een vaccin de enige uitweg is, terwijl ook een medicijn die klachten verminderd een prima oplossing kan zijn. Het is alleen maar vaccin, vaccin, vaccin wat je hoort. Hier speelt meer. Geen gekkie waanzin maar geld.
Kun je aangeven in welke persconferentie de minister van Volksgezondheid 'enkel een vaccin kan ons nog redden' heeft gezegd?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kom op, heb je de persconferenties gemist? Het is alleen maar vaccin wat je hoort, niks anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |