abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 13 juni 2020 @ 14:10:14 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193614390


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

Topic-chain pagina om alle vorige delen nog eens op het gemak na te lezen :)

Game-on ! :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193661772
Ik moet tuinhout zwart spuiten met een soort beits, nu hoorde ik van m'n houthandel dat dat erg goed gaat met een spuit die ze bij Toolstation hebben voor iets van 120 euro.

Maar daar kan je verder eigenlijk niets anders spuiten..

Kunnen jullie mij adviseren wat voor spuit ik kan kopen waar ik dit klusje mee kan doen maar later eventueel ook bv latex mee kan spuiten?1
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 21:28:56 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193661952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:18 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet tuinhout zwart spuiten met een soort beits, nu hoorde ik van m'n houthandel dat dat erg goed gaat met een spuit die ze bij Toolstation hebben voor iets van 120 euro.

Maar daar kan je verder eigenlijk niets anders spuiten..

Kunnen jullie mij adviseren wat voor spuit ik kan kopen waar ik dit klusje mee kan doen maar later eventueel ook bv latex mee kan spuiten?1
Cetabever heeft zo'n ding voor (bankirai)olie. Misschien kan dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193662137
Ja maar ik wil juist iets waar je ook andere dingen mee kan spuiten :+
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:32:09 #5
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193664090
Wat merk je voor verschil tussen goedkope en duurdere schroevendraaiers?
Zit dat vooral in het handvat of slijten de goedkope ook sneller of breken er stukjes af aan de onderkant of zo?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193664265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:32 schreef kuolema het volgende:
Wat merk je voor verschil tussen goedkope en duurdere schroevendraaiers?
Zit dat vooral in het handvat of slijten de goedkope ook sneller of breken er stukjes af aan de onderkant of zo?
Beter in balans kwa gewicht. Past strakker op de schroef en breekt niet. Handvat voelt ergonomischer aan.

PB Swisstools is trouwens niet eens heel duur.
.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:45:19 #7
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193664297
Ik wil binnenkort een eenvoudig gereedschapssetje samenstellen.
Nu ik op mezelf woon vind ik het wel fijn als ik niet 'steeds' dat van mijn stiefvader moet lenen.
Alleen de basics. Ik dacht aan:
2 maten platte schroevendraaier
2 maten kruiskop
kleine/medium hamer
tang (geen idee wat voor soort)
ring-/steeksleutelset (ik moest opzoeken hoe dat heet :@)
(mini?)waterpas
en een kistje natuurlijk

Ik zal het niet vaak nodig hebben, soms een Ikea-kastje in elkaar zetten bijvoorbeeld. Zit hier iets tussen dat dan overbodig is of mis ik nog iets?
Verder tips?
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:47:32 #8
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193664332
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Beter in balans kwa gewicht. Past strakker op de schroef en breekt niet. Handvat voelt ergonomischer aan.

PB Swisstools is trouwens niet eens heel duur.
In welke prijscategorie kom ik dan als ik geen troep wil maar het slechts heel af en toe nodig heb dus ook geen topkwaliteit hoef?

Oh ja die rode doorzichtige, die herken ik. Maar zo'n hard handvat lijkt me niet prettig.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193664383
Grote hamer, kleine heb je weinig aan.
Ijzerzaag
Combinatietang
Punttang
Bithouder met bitjes
Inbussleutels
.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 00:21:41 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193664693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

In welke prijscategorie kom ik dan als ik geen troep wil maar het slechts heel af en toe nodig heb dus ook geen topkwaliteit hoef?

Oh ja die rode doorzichtige, die herken ik. Maar zo'n hard handvat lijkt me niet prettig.
Als je het slechts heel af en toe gebruikt maakt dat niet uit toch? ;) Als het verder goede schroevendraaiers zijn. Overigens heeft PB Swiss ook schroevendraaiers met andere handvatten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 00:23:29 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193664713
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:52 schreef Fer het volgende:
Grote hamer, kleine heb je weinig aan.

Definieer groot? Boorhamer of gewoon een dergelijke klauwhamer.

Ligt er ook aan wat je wilt doen, op een steenbeitel meppen of een spijker in hout slaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193664798
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Definieer groot? Boorhamer of gewoon een dergelijke klauwhamer.

Ligt er ook aan wat je wilt doen, op een steenbeitel meppen of een spijker in hout slaan.
Ik heb een bankhamertje om lager te tikken en andere fijne zaken. Maar in en om het huis kan ik er weinig mee, dan pak ik meestal een ijzeren klauwhamer.
.
pi_193665042
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:41 schreef Makrolon het volgende:
Ja maar ik wil juist iets waar je ook andere dingen mee kan spuiten :+
Wagner! W900 ofzo?


Graco apparaat zal wel beetje boven budget zijn denk ik :+ wil nog steeds die ultramax eens kopen.
pi_193665631
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:45 schreef kuolema het volgende:
Ik wil binnenkort een eenvoudig gereedschapssetje samenstellen.
Nu ik op mezelf woon vind ik het wel fijn als ik niet 'steeds' dat van mijn stiefvader moet lenen.
Alleen de basics. Ik dacht aan:
2 maten platte schroevendraaier
2 maten kruiskop
kleine/medium hamer
tang (geen idee wat voor soort)
ring-/steeksleutelset (ik moest opzoeken hoe dat heet :@)
(mini?)waterpas
en een kistje natuurlijk

Ik zal het niet vaak nodig hebben, soms een Ikea-kastje in elkaar zetten bijvoorbeeld. Zit hier iets tussen dat dan overbodig is of mis ik nog iets?
Verder tips?
Kruiskop bestaat in 2 typen: PH en PZ, elk met 3 courante maten: 1, 2 en 3. Met totaal 2 kom je dus niet ver. Ikea gebruikt vaak inbus. Hoewel die vaak sleuteltjes meelevert, is dat minder handig dan een regulier handvat. Ik doe de aanname van beperkt budget gezien beperkt gebruik, met de kanttekening dat kwaliteit geld kost en vaak fijner werkt. Misschien heb je qua schroevendraaier meer aan een handvat met bithouder, bijvoorbeeld de Wera 813R (met ratel en van zacht materiaal) en een complete bitset zoals de DT7969 van DeWalt. Ben je voor minder dan ¤30 redelijk klaar qua schroevendraaiers :Y Die bitset is ook te gebruiken als je later wellicht een accuschroefmachine aanschaft. Bij jouw gebruik doe je met deze combi waarschijnlijk de rest van je leven mee :+

Verder: een combinatietang, rolmaat, duimstok, potlood en eventueel een handzaag. Ligt ook aan of je gebruik verder gaat dan montage van kastjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 17-06-2020 05:04:58 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193665847
ikea heeft setjes.. en bij de action hebben ze heel aardig gereedschap
pi_193666142
Ik heb een tafelzaag die
tot kan 85mm dik zagen.
Ik wil vuren balken van 80mm dik in plakken gaan zagen.
Daarvoor heb ik een zaagblad met groffe vertanding voor nodig.

Maar welke? Je hebt 24 tm 40 tanden. Zelf dacht ik hoe groffer hoe beter. Dus 24tanden.
Ook zijn er veel prijsverschillen.

Iemand tips?
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 07:29:19 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193666165
Ik ben opzoek naar een driehoek schuurmachine, niet te groot.
Als het puntje van de schuurmachine 9x9 oid is dat groot genoeg.

Iemand enig tips ? Budget is 100 euro oid.
pi_193666306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:45 schreef kuolema het volgende:
Ik wil binnenkort een eenvoudig gereedschapssetje samenstellen.
Nu ik op mezelf woon vind ik het wel fijn als ik niet 'steeds' dat van mijn stiefvader moet lenen.
Alleen de basics. Ik dacht aan:
2 maten platte schroevendraaier
2 maten kruiskop
kleine/medium hamer
tang (geen idee wat voor soort)
ring-/steeksleutelset (ik moest opzoeken hoe dat heet :@)
(mini?)waterpas
en een kistje natuurlijk

Ik zal het niet vaak nodig hebben, soms een Ikea-kastje in elkaar zetten bijvoorbeeld. Zit hier iets tussen dat dan overbodig is of mis ik nog iets?
Verder tips?
Ik zou een mandje bij de Action vullen. Dat is best aardig spul en nog veel keuze en voordelig. Mijn ring en steek sleutels komen ook daar vandaan gezien ik dat maar sporadisch gebruik. De tangen daar zijn ook niet verkeert. Ze hebben er ook diverse gereedschaps koffertjes om het allemaal in op te bergen. Assortiment doosje schroeven erbij.

Verder een accu tol van de lidl is ook prima.
pi_193667316
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:25 schreef Barry1986 het volgende:
Ik heb een tafelzaag die
tot kan 85mm dik zagen.
Ik wil vuren balken van 80mm dik in plakken gaan zagen.
Daarvoor heb ik een zaagblad met groffe vertanding voor nodig.

Maar welke? Je hebt 24 tm 40 tanden. Zelf dacht ik hoe groffer hoe beter. Dus 24tanden.
Ook zijn er veel prijsverschillen.

Iemand tips?
Afkorten of schulpen (in de lengte zagen)?
Voor schulpen zou ik inderdaad kijken naar 24 tanden (ook afhankelijk van de diameter van je blad) afkorten kan veel meer zijn en dat wil je ook ivm splinteren, iets van 48 is dan mooi.

Het is ook belangrijk om op de diameter van je blad en het asgat te letten, anders past het niet of haal je die 80mm niet.

Ecotools heeft redelijke bladen die niet de wereld kosten, .
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:54:48 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193668758
Even bij toolstation of HBM shoppen voor die zaagbladen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193669153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:45 schreef kuolema het volgende:
Ik wil binnenkort een eenvoudig gereedschapssetje samenstellen.
Nu ik op mezelf woon vind ik het wel fijn als ik niet 'steeds' dat van mijn stiefvader moet lenen.
Alleen de basics. Ik dacht aan:
2 maten platte schroevendraaier
2 maten kruiskop
Dan zou ik een accuboormachine met een goede bitset kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193669171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben opzoek naar een
Als het puntje van de schuurmachine 9x9 oid is dat groot genoeg.

Iemand enig tips ? Budget is 100 euro oid.
Black&Decker Delta ding, van de week de hele erker mee geschuurd:



Na m'n ++ ervaringen met een Hyundai tandenborstel, zou ik deze ook wel aandurven:




[ Bericht 11% gewijzigd door blomke op 17-06-2020 12:30:22 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:24:39 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193669182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan zou ik een accuboormachine met een goede bitset kopen.
En een schroevendraaier set.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193669640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:45 schreef kuolema het volgende:
Verder tips?
Ik las hier dat Action wel aardig spul heeft. Met zoiets ben je al grotendeels klaar: https://www.action.com/nl(...)dschapset--e4b905af/ :)
Daar zit alles in wat hier gehint werd volgens mij :P
pi_193672058
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:56 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Afkorten of schulpen (in de lengte zagen)?
Voor schulpen zou ik inderdaad kijken naar 24 tanden (ook afhankelijk van de diameter van je blad) afkorten kan veel meer zijn en dat wil je ook ivm splinteren, iets van 48 is dan mooi.

Het is ook belangrijk om op de diameter van je blad en het asgat te letten, anders past het niet of haal je die 80mm niet.

Ecotools heeft redelijke bladen die niet de wereld kosten, .
Schulpen, in de lengte zagen. Lengtes van 3meter.
ik zit daarom ook aan 24 tanden te denken!
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:56:47 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193672339
Lijkt me prima, die heb ik ook in de afkortzaag zitten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 juni 2020 @ 01:16:49 #27
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193839596
Ik zit te kijken naar een nieuwe radio voor tijdens werk. Het liefst zou ik er eentje hebben met radio functie, bleutooth en een ingebouwde mediaspeler. Maar nog niet echt gevonden. Een beetje stevig zou fijn zijn. En lekker geluid.

Ik ken die Charge 3 JBL speaker van een collega. Klinkt erg goed. Maar geen radio/mediaspeler. Makita heeft radio en bleutooth. En ik heb daar accu's voor.

Maar iets met een mediaspeler zou echt de voorkeur hebben. Ik wil dat het ding gewoon blijft spelen als ik met mijn telefoon wegloop of als de telefoon leeg is.
pi_193840406
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 01:16 schreef borbit het volgende:
Ik zit te kijken naar een nieuwe radio voor tijdens werk. Het liefst zou ik er eentje hebben met radio functie, bleutooth en een ingebouwde mediaspeler. Maar nog niet echt gevonden. Een beetje stevig zou fijn zijn. En lekker geluid.

Ik ken die Charge 3 JBL speaker van een collega. Klinkt erg goed. Maar geen radio/mediaspeler. Makita heeft radio en bleutooth. En ik heb daar accu's voor.

Maar iets met een mediaspeler zou echt de voorkeur hebben. Ik wil dat het ding gewoon blijft spelen als ik met mijn telefoon wegloop of als de telefoon leeg is.
Ik heb deze
https://www.gereedschapce(...)cAMZ-_BoCPUEQAvD_BwE

Echt een mooi ding, zit van alles op, als je m op WiFi aansluit speelt ie volgens mij met spotify connect gewoon door. Anders kan je er ook een USB stick in, je kan er ook internetradio mee afspelen, verder dab en gewoon heel goed geluid.
pi_193850131
Na vele jaren dienst heeft mijn Bosch PSB 18 LI-2 (linkje) het afgelopen weekend begeven.

Het is steeds mijn bedoeling geweest deze, indien defect, te vervangen door een toestel uit de Makita of Bosch Blauw reeks. Door de actie die momenteel nog bij Makita loopt (gratis batterij) is de combo DLX2220JX2 (linkje) mss wel interessant.

Heeft er iemand ervaring met deze toestellen?

Deze zullen vooral ingezet worden bij het klussen thuis en zijn dus voor niet professioneel gebruik. Ik heb momenteel geen andere apparatuur op batterijen meer dus daar hoef ik momenteel nog geen rekening mee houden. Daarnaast vind ik het wel belangrijk om te kiezen voor een machine met borstelloze motors.
  maandag 29 juni 2020 @ 23:08:09 #30
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193852057
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 06:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb deze
https://www.gereedschapce(...)cAMZ-_BoCPUEQAvD_BwE

Echt een mooi ding, zit van alles op, als je m op WiFi aansluit speelt ie volgens mij met spotify connect gewoon door. Anders kan je er ook een USB stick in, je kan er ook internetradio mee afspelen, verder dab en gewoon heel goed geluid.
Ziet er goed uit. Wel prijzig. WiFi functies lijken mij onhandig. Moet je toch je telefoon in de buurt houden. Sowieso best irritant dat je niet gewoon een abbo kan hebben met een stuk of 10 simkaartjes. Voor je radio, je laptop, navigatie enzovoorts.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 06:16:20 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193854111
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:17 schreef MrEend het volgende:
Na vele jaren dienst heeft mijn Bosch PSB 18 LI-2 (linkje) het afgelopen weekend begeven.

Het is steeds mijn bedoeling geweest deze, indien defect, te vervangen door een toestel uit de Makita of Bosch Blauw reeks. Door de actie die momenteel nog bij Makita loopt (gratis batterij) is de combo DLX2220JX2 (linkje) mss wel interessant.

Heeft er iemand ervaring met deze toestellen?

Deze zullen vooral ingezet worden bij het klussen thuis en zijn dus voor niet professioneel gebruik. Ik heb momenteel geen andere apparatuur op batterijen meer dus daar hoef ik momenteel nog geen rekening mee houden. Daarnaast vind ik het wel belangrijk om te kiezen voor een machine met borstelloze motors.
Wat wil je met de ratel gaan doen ? Ik heb zoiets nog nooit echt gemist namelijk.
pi_193854511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 06:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat wil je met de ratel gaan doen ? Ik heb zoiets nog nooit echt gemist namelijk.
Ik heb wat klussen voor de boeg met hout icm langere schroeven en was van mening dat deze dan wel eens van pas zou kunnen komen!

Moet ook eerlijk toegeven dat ik dit soort klussen vroeger gewoon uitvoerde met mijn schroefmachine.
pi_193856082
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:08 schreef borbit het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Wel prijzig. WiFi functies lijken mij onhandig. Moet je toch je telefoon in de buurt houden. Sowieso best irritant dat je niet gewoon een abbo kan hebben met een stuk of 10 simkaartjes. Voor je radio, je laptop, navigatie enzovoorts.
Ja ik gebruik t Ook nooit maar jij wilde een mediaspeler zonder je telefoon in de buurt :+
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 13:35:08 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193858393
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:08 schreef borbit het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Wel prijzig. WiFi functies lijken mij onhandig. Moet je toch je telefoon in de buurt houden. Sowieso best irritant dat je niet gewoon een abbo kan hebben met een stuk of 10 simkaartjes. Voor je radio, je laptop, navigatie enzovoorts.
Omdat er dan per huishouden één onbeperkt 4G abonnement werd afgesloten.

Met FM en DAB+ kun je prima zonder telefoon toe ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193866075
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 06:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat wil je met de ratel gaan doen ? Ik heb zoiets nog nooit echt gemist namelijk.
Ik schroef alles met de rammelaar, van 3x16 tot 6*200
Staalbeugels, groepenkasten, gordingen, leidingbeugels noem maar op
Is veel sneller dan een schroefmachine
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_193866083
Speedboren eigenlijk ook altijd
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_193866795
De ratelaar is echt fijn voor de grotere schroeven
pi_193868181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:55 schreef densmee het volgende:

[..]

Ik schroef alles met de rammelaar, van 3x16 tot 6*200
Staalbeugels, groepenkasten, gordingen, leidingbeugels noem maar op
Is veel sneller dan een schroefmachine
Ik ook. Sneller, prima te controleren en bij grote schroeven echt veel minder belastend voor je pols.. je schroeft een 6x100 zonder voorboren er zo in met de machine losjes in je hand.

Ik snap niet hoe je een slagachroevendraaier niet kan missen :+
  woensdag 1 juli 2020 @ 08:23:42 #39
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193868523
Amen! Had ik het maar jaren eerder ontdekt!
Laat die handjes wapperen!
pi_193873827
Beste uitvinding sinds gesneden brood
pi_193873863
https://www.gereedschappr(...)ilver-must-have.html

Dit is dus serieus het fijnste vulpotlood ooit.
pi_193932721
https://www.kickstarter.c(...)utm_campaign=website

Weet niet of het mag maar ik keek voor het eerst op kickstarter via een advertentie ( :+ ) en kwam dit tegen. Ziet er wel handig uit en prijs valt volgens mij ook wel mee. Iemand een mening over of die soortgelijke dingen kent? Ik zaag toch altijd een milimetertje fout ;(
pi_193935649
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:19 schreef FranticDJ het volgende:
https://www.gereedschappr(...)ilver-must-have.html

Dit is dus serieus het fijnste vulpotlood ooit.
ik heb de voorloper van deze
https://www.gereedschappr(...)pleet-vernieuwd.html
dat is pas ene fijn ding..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zondag 5 juli 2020 @ 08:19:28 #44
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193936082
Dat potlood heb ik ook, echt super!
Laat die handjes wapperen!
pi_193936116
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:25 schreef BEFEM het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)utm_campaign=website

Weet niet of het mag maar ik keek voor het eerst op kickstarter via een advertentie ( :+ ) en kwam dit tegen. Ziet er wel handig uit en prijs valt volgens mij ook wel mee. Iemand een mening over of die soortgelijke dingen kent? Ik zaag toch altijd een milimetertje fout ;(
Had m al voorbij zien komen, lijkt mij helemaal niet handig. Je moet altijd het hout er helemaal onderdoor.laten gaan, als jij 20 balken van 3 meter moet zagen ga jij die echt niet steeds helemaal onder dat wieltje door halen :+

Toen ik m eerst zag dacht ik ook wat handig, toen ik er over ging nadenken zijn er maar een paar toepassingen wanneer het echt handig is.
pi_193936304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 06:49 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik heb de voorloper van deze
https://www.gereedschappr(...)pleet-vernieuwd.html
dat is pas ene fijn ding..
Ik heb die en de hultafors variant liggen.

Helemaal mijn ding niet. Geslepen punten breken te snel af waardoor t lijntje mij veel te dik wordt.
pi_193937236
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:51 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik heb die en de hultafors variant liggen.

Helemaal mijn ding niet. Geslepen punten breken te snel af waardoor t lijntje mij veel te dik wordt.
Ik hou altijd het midden van de dikke lijn aan bij aftekenen. Werkt voor mij goed eigenlijk.
pi_193937269
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik hou altijd het midden van de dikke lijn aan bij aftekenen. Werkt voor mij goed eigenlijk.
Is voor mij niet nauwkeurig genoeg ;) Maar ik teken meestal af met een mes als 't echt nauwkeurig moet.
pi_193939372
Ik ben op zoek naar hoekklemmen, gebruikt iemand die weleens? Handig om kasten en tafeltjes enzo mee te maken denk ik.

Nu zie ik deze bij de Hornbach:

https://www.hornbach.nl/s(...)7567888/artikel.html
(¤8,15 voor 2 stuks)

Die lijken me alleen wat klein, 22 mm max. En tevens zal er online wel wat goedkopers te vinden zijn.

Op Amazon zag ik ook deze: Brüder Mannesmann verstekklem van aluminium, M 900 (¤ 4,41 per stuk)

Of bij Granado deze: https://www.grandado.com/(...)unwnTqEaApgYEALw_wcB

De meeste hebben het ook over dat je er lijsten mee kan maken, maar ik wil het breder toepassen.

Iemand tips/suggesties?
pi_193939585
Ik heb op Banggood van die haken besteld. daar zet ik dan losse lijmklemmen op. Zijn een soort oversized winkelhaken. Lijkt me veelzijdiger dat dit soort klemmen.


https://m.banggood.com/Up(...)98&sc_uid=yZb3hP7JGn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')