Is het bankje ook van hout? Dan zou je een paar deuvels kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:32 schreef wootahH het volgende:
Ik wil een houten plaat bovenop een bankje maken/leggen zonder dat deze verschuift. Ik wil deze er ook weer af kunnen halen. Ik dacht zelf aan een stuk dubbelzijdig tape ertussen, die makkelijk te verwijderen is zonder dat ik het lak van de plank trek, bv dubbelzijdig tesa?
Weet iemand misschien nog een betere of goedkopere oplossing?
Dat is denk ik geen optie. Ik wil het blad kunnen omdraaien of geheel verwijderen wanneer de bovenkant te erg beschadigd is door kind.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:47 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
Is het bankje ook van hout? Dan zou je een paar deuvels kunnen gebruiken
Veel goedkoper als dubbelzijdige plakband gaat het niet worden... Makkelijk te verwijderen is dat nietquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:32 schreef wootahH het volgende:
Ik wil een houten plaat bovenop een bankje maken/leggen zonder dat deze verschuift. Ik wil deze er ook weer af kunnen halen. Ik dacht zelf aan een stuk dubbelzijdig tape ertussen, die makkelijk te verwijderen is zonder dat ik het lak van de plank trek, bv dubbelzijdig tesa?
Weet iemand misschien nog een betere of goedkopere oplossing?
Je zou ook iets met lijmklemmen kunnen doen wellicht.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:03 schreef wootahH het volgende:
[..]
Dat is denk ik geen optie. Ik wil het blad kunnen omdraaien of geheel verwijderen wanneer de bovenkant te erg beschadigd is door kind.
Dat klinkt als een mooie oplossing. Kan eventueel ook nog een grote plaat tegen de muurkant maken en de plank er dan haaks tegenaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:05 schreef daNpy het volgende:
Plaat groter dan oppervlakte bank en een randje eromheen. Zo kan ie niet wegglijden maar is te zwaar voor kind om op te tillen.
Ik dacht dat die van tesa wel vrij makkelijk te verwijderen is(zoals bij die muurhaakjes van de reclames). De goedkope dubbelzijdige is wel een drama heb ik gemerktquote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel goedkoper als dubbelzijdige plakband gaat het niet worden... Makkelijk te verwijderen is dat niet
Op zich maakt de soort oplader* niet zoveel uit, maar juist wel de aansluiting op de accu/heggenschaar. Kan je een foto van die aansluiting plaatsen??quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:39 schreef Koewam het volgende:
hey, ik heb een heggeschaar zonder oplader. er staat op 3,4volt, 1,5ampere. Iemand tips welke oplader ik moet kopen? begrijp er niet veel van.
Heb je een merk en type van de heggeschaar ergens gevonden ?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:39 schreef Koewam het volgende:
hey, ik heb een heggeschaar zonder oplader. er staat op 3,4volt, 1,5ampere. Iemand tips welke oplader ik moet kopen? begrijp er niet veel van.
Zouden een paar betontegels die je rechtop zet niet goedkoper zijn? In ieder geval gaat dat veel langer mee.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat vinden jullie van het idee van een ondergrondse kist van underlayment ingesmeerd met meerdere lagen rubberseal?
Daar heb je kant en klaar dozen voor om dat in weg te werken. Moet ff zoeken of ik die kan vinden.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Voor de beregening van de tuin heb ik zo'n Gardena-pompje bij de waterkant staan. Deze wil in graag uit het zicht en beschermd tegen weer en wind buiten laten staan. Ik denk eraan een soort putje te maken van waaruit ondergronds de aanvoerslang naar het water loopt en vanaf de pomp slangen naar de plekken waar ik water wil gebruiken.
Alleen... Waarvan maak je zo'n "putje"?
Ik heb gekeken naar kleppendozen maar deze zijn allemaal te klein. Ook gekeken naar het ingeven van een regenton o.i.d. maar ik ben bang dat deze gaan indeuken en het wordt dan al gauw duurder dan ik had gehoopt.
Wat nu als ik een doos van multiplex maak?
Ik kan hiervoor bijvoorbeeld betonplex gebruiken. Maar wat als ik underlayment pak en deze rondom in een paar lagen rubberseal zet?
De onderkant van de put blijft boven het grondwaterniveau.
Om te voorkomen dat er toch water in de kist blijft staan wil ik er een waterdicht deksel op plaatsen. Ook wil ik de buis waardoor de aanvoerslang zal lopen zo maken dat deze gelijk als afvoer voor eventueel regenwater kan dienen. Tot slot zou ik de onderkant kunnen weglaten en de kist in plaats hiervan op een laag grind kunnen neerzetten.
Ik heb nog wat underlayment 18mm staan en kan de kist eventueel dubbellaags uitvoeren.
Wat vinden jullie van het idee van een ondergrondse kist van underlayment ingesmeerd met meerdere lagen rubberseal?
Tips of andere mogelijkheden zijn welkom!
Voor de pomp heb ik een binnenmaat van minimaal 60x40x40 nodig. De dozen die ik heb gevonden (bestemd voor kleppen/verdelers) voldeden daar niet aan.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar heb je kant en klaar dozen voor om dat in weg te werken. Moet ff zoeken of ik die kan vinden.
Als je een douchebak neemt, neem dan een plaatstalen ding en niet zo'n hardplastic geval. Ik heb er ook gekloot mee gehad, is toch een kwestie van goed materiaal (qua sifon), spanningsvrij monteren en goed aandraaien. Punt is dat je er zo slecht bij kunt in de krappe ruimte.quote:Op maandag 29 juni 2020 15:21 schreef Kluswerk het volgende:
Bij gebrek aan beschikbaarheid van loodgieters moet ik er denk ik toch mee aan de slag. Douchen in bad is een drama.
Tijd geleden hebben we de douchebak losgehaald, omdat er sprake was van een lek zodra afvoerputje te vies werd (ja schoonmaken dus?). Leek erop dat er sprake was van een lek in de aansluiting tussen de douchebak en de afvoer.
Douchebak was sowieso een flutding (zon diepe waar je per saldo nergens kan staan) en idee was dat we zouden gaan naar inloopdouche, maar ik krijg nergens een offerte.
Nou zijn er dus 2 optie's:
1. Plaatsen drain. Vermoedelijk moet ik dan overal de vloer ophogen, vanwege de vereiste hoogte van de drain.
2. Plaatsen van zo'n platte douchebak. Hoef ik de vloer niet op te hogen, maar krijg ik wel weer mogelijk hetzelfde issue als we nu hebben.
Is dat ding nou waarschijnlijk gewoon slecht bevestigd bij ons (vanwege dat lek?) of is het gewoon een kwestie van tijd?
Is mijn aanname juist dat een drain wat minder onderhoud vereist (/evt. risico)?
Ik heb het liefst natuurlijk zo min mogelijk werk (dus douchebak dan) maar geen zin in toekomstig gedoe.
Tegels ga ik over nadenken.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:16 schreef blomke het volgende:
Met betonplex kan, maar nog makkelijker wat al genoemd: met een stapel trottoirtegels een put bouwen die groot genoeg is en een stuk plastic erover tegen lekwater.
Houd je btw rekening met de motorluchtkoeling?
Pompje???? 3,5 kW vind ik nogal wat. Bedenk dat een deel van die 3,5 kW als warmte wordt gedissipeerdquote:Op woensdag 1 juli 2020 13:37 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is een elektrisch pompje van 3500 watt.
Correctie: Het debiet is 3600 l/uur. Het vermogen is 800Wquote:Op woensdag 1 juli 2020 13:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Pompje???? 3,5 kW vind ik nogal wat. Bedenk dat een deel van die 3,5 kW als warmte wordt gedissipeerd
Tesa heeft daar oplossingen voor. Even je canvas wegen, en dan het juiste bevestigingsmateriaal voor dat gewicht kopen. Kan gewoon bij de bouwmarkt.quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Korte vraag: ik probeer een canvasdoek van 70 * 50 cm en 2 cm dik op te hangen op een glazen achtergrond. Ik had de tip gekregen dit te doen met goede dubbelzijdige tape.
Dit werkt alleen nietcanvas blijft niet plakken en valt gelijk eraf...
Iemand nog andere (simpele) tips? Boren ed gaat niet vanwege glazen achtergrond.
Dat heb ik gedaan, gewicht canvas past bij de gekochte dubbelzijdige tape van Tesa.quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tesa heeft daar oplossingen voor. Even je canvas wegen, en dan het juiste bevestigingsmateriaal voor dat gewicht kopen. Kan gewoon bij de bouwmarkt.
Blijft tape wel op de muur of blijft ie plakken aan Canvas?quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Korte vraag: ik probeer een canvasdoek van 70 * 50 cm en 2 cm dik op te hangen op een glazen achtergrond. Ik had de tip gekregen dit te doen met goede dubbelzijdige tape.
Dit werkt alleen nietcanvas blijft niet plakken en valt gelijk eraf...
Iemand nog andere (simpele) tips? Boren ed gaat niet vanwege glazen achtergrond.
tesa powerstrips jaquote:Op donderdag 2 juli 2020 12:31 schreef SQ het volgende:
Je moet van die plakhaakjes hebben. En het canvas op het haakje hangen.
Als ik die haakjes gebruik, zijn die dan zichtbaar? Ik wil niet dat je bevestiging ziet.quote:Op donderdag 2 juli 2020 12:31 schreef SQ het volgende:
Je moet van die plakhaakjes hebben. En het canvas op het haakje hangen.
Je moet Tesa klevende spijker hebben denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Als ik die haakjes gebruik, zijn die dan zichtbaar? Ik wil niet dat je bevestiging ziet.
Ik zie wel deze:
https://www.tesa.com/nl-n(...)rips-deco-haken.html
Daarbij staat voor lichte decoraties, de canvas is al gauw 1,2 kg. Zou dat dan nog kunnen?
Half er op schuiven en dan vasttapen met Ducttape of aluminiumtape een optie?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:52 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil een afvoerslang aansluiten op een muurflens. Het gaat om de achterkant, niet bij het klepje, daar komt een ander stuk op.
Hoe zet ik dit vast? De slang moet af en toe ook verwijderd worden, dus permanent vastzetten is ook niet handig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft dat goed als ik het regelmatig eraf moet halen?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Half er op schuiven en dan vasttapen met Ducttape of aluminiumtape een optie?
Aluminiumtape scheurt waar je bij staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Half er op schuiven en dan vasttapen met Ducttape of aluminiumtape een optie?
Magneetjes is misschien wel een idee. Dacht misschien zijn er gewoon standaard dingen voor, maar ik heb er geen verstand van.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aluminiumtape scheurt waar je bij staat.
Maareh, is magneetjes een optie? Magneetjes lijmen aan de binnenkant van de muurflens en na het eroverheen schuiven magneetjes er op klikken.
Mijn ervaring met mobiele airco's is dat je door die slang die allejezus heet wordt, een gratis verwarmingsbuis door je huis hebt lopen. Die wil je dan toch niet verlengen?
Met een Slangenklem.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:52 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil een afvoerslang aansluiten op een muurflens. Het gaat om de achterkant, niet bij het klepje, daar komt een ander stuk op.
Hoe zet ik dit vast? De slang moet af en toe ook verwijderd worden, dus permanent vastzetten is ook niet handig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank voor de tip. De term steekflens kende ik niet, ben echt een leek op dit gebied dus had ook geen idee waar ik naar moest kijken/zoeken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:43 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Met een Slangenklem.
Als je het makkelijker wil kunnen loskoppelen zou ik iets aan elkaar knutselen met een verloopstuk/steekflens.
Aangezien het midden van die cirkel héél ver weg ligt en de draden slechts een klein deel van de cirkel beschrijven is dat ook gewoon high-precision giswerk.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:39 schreef spinazieruiker het volgende:
Het gaat me niet om de kracht (hoewel hiervoor wel berekeningen bestaan; bij een langere kabel worden de krachten kleiner, vergelijk met hoogspanningsmasten waarvan de kabels ook doorhangen).
Het gaat me om de afstand tussen de kabel en de ligger van de pergola op het laatste punt.
Met mijn resterende wiskundige kennis zou ik zeggen dat je het verloop van de kabel kunt vereenvoudigen tot twee driehoeken of tot een deel van een cirkel.
Door uit te gaan van twee rechthoekige driehoeken (met de korte zijde aan elkaar) zou je de stelling van Pythagoras kunnen gebruiken om het laagste punt uit te rekenen. Dit is echter niet erg nauwkeurig; de kabel loopt rond dus het laagste punt ligt in werkelijkheid hoger.
Nauwkeuriger lijkt me een formule waarbij je het verloop van de kabel beschouwt als een deel van de omtrek van een cirkel, en de lengte van de pergola als een doorsnijding daarvan, waarbij de hoogte van dit plakje de laagste afstand tot de balk oplevert. Geen idee of hiervan een formule te maken is en hoe deze luidt
Pak een vel papier en teken op schaal je pergola. Pak een touwtje van de lengte van je snoer (ook op schaal) en leg die op je papierquote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:40 schreef spinazieruiker het volgende:
Stel ik heb een pergola met een lengte van meter 6,5 meter. Hier wil ik een lichtsnoer aan hangen. Deze heeft bijvoorbeeld een afstand van het eerste tot het laatste lampje van 8,5 meter. Hoe reken ik uit hoe ver het snoer doorhangt bij 2, 3 of meer ophangpunten?
Heel voor de hand liggend, maar even checken: beschadiging van van het rubber?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:38 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag over lekkage!
Op zolder hebben we in de dakkapel een draaikiepraam (gloednieuw) waar soms regenwater naar binnen sijpelt. Dat gebeurt midden onderin en het gebeurt alleen als het flink waait en vanuit een bepaalde richting. Ik heb het idee dat het water direct van buiten naar binnen druppelt en niet van elders komt. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? En belangrijker nog: wat zou een oplossing kunnen zijn?
Ik kan trouwens altijd even het bedrijf bellen dat de kozijnen heeft gemonteerd, maar het leek me handig om zelf alvast wat onderzoek te doen.
Het rubber ziet er nog goed uit. Ik heb even een foto gemaakt:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Heel voor de hand liggend, maar even checken: beschadiging van van het rubber?
Het makkelijkst is om de doorbuiging als een cirkel te beschouwen, maar fysisch niet helemaal correct. Dan kun je met formules van een cirkel segment, hier, een heel end komen. c is dan de afstand tussen je palen, en s dan je lengte van de kabel, en h de doorbuiging.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:40 schreef spinazieruiker het volgende:
De palen van de pergola staan! Het inmiddels uitgebarde beton (zie eerdere post in dit topic) heeft ze keurig overeind gehouden de afgelopen onstuimige dagen. Vanavond de eersten op de juiste hoogte getopt met behulp van de nieuwe Bahco-handzaag gekocht n.a.v. een tip hier op het forum, waarvoor dank.![]()
Dan nu de vraag, vooruitkijkend naar het eindresultaat:
Stel ik heb een pergola met een lengte van meter 6,5 meter. Hier wil ik een lichtsnoer aan hangen. Deze heeft bijvoorbeeld een afstand van het eerste tot het laatste lampje van 8,5 meter. Hoe reken ik uit hoe ver het snoer doorhangt bij 2, 3 of meer ophangpunten?
Geen ophangpunten? Hangen die bij een systeemplafond ook niet aan een soort haakjes op de bovenkant? Eventueel zelf die haken erinschroeven?quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Kort vraagje...Ik heb een warmte paneel liggen die normaliter voor een systeemplafond is. Ik heb geen systeem plafond maar een houten plafond en wil het paneel 'zwevend' monteren. Op het warmtepaneel zelf zitten geen montage punten. Hoe kan ik dit het beste ophangen?
Die hebben inderdaad niet het eeuwige leven. Waarschijnlijk gewoon iets doorgebrand.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Ook een vraag van mijn kant.
Ik heb zo iets soortgelijks, daarbij drie stekkers A, B, C: [ afbeelding ].
Een van deze stekkerunits doet het niet meer naar behoren. Als ik hem in het stopcontact steek, gaat het lampje aan. Hij reageert op de afstandbediening (aan/uit). Tot zover bon! Maar als ik er een apparaat insteek, bijv. een lamp, gaat deze lamp een halve seconde aan en dan schakelt ie weer uit.
Wat kan dit zijn? Zekering of zo? Maar dan zou die hele lamp niet eens aan gaan toch?
Zelf met hoeklijn een ophangframe maken, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Kort vraagje...Ik heb een warmte paneel liggen die normaliter voor een systeemplafond is. Ik heb geen systeem plafond maar een houten plafond en wil het paneel 'zwevend' monteren. Op het warmtepaneel zelf zitten geen montage punten. Hoe kan ik dit het beste ophangen?
Beetje mierenpoeder strooien dan zijn ze zo weg.quote:Op zondag 12 juli 2020 16:41 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft er iemand dé tip om van mieren af te komen :s?
m'n aanbouw is een beetje gammel (i know, wordt op termijn wat aan gedaan) maar blijven mieren uit allerlei kieren komen. :/
ja al gedaan.. buiten langs de gevel ligt een hele rand en binnen ligt 't nu ook volquote:Op zondag 12 juli 2020 16:50 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Beetje mierenpoeder strooien dan zijn ze zo weg.
Oh, dat klinkt wel heftig ja.quote:Op zondag 12 juli 2020 16:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja al gedaan.. buiten langs de gevel ligt een hele rand en binnen ligt 't nu ook vol
ranzige kut beesten.
hoop dat 't nu wel een beetje klaar is voor dit seizoen.
lijkt wel alsof ik en lijken opslag heb onder m'n aanbouw zeg maar
mja dit is al de 2e keer dit jaar dat er in 1x zo'n zwerm zit..quote:Op zondag 12 juli 2020 17:48 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt wel heftig ja.![]()
Bij ons was het met 1 x poederen al klaar gelukkig.
Bedankt!quote:Op zondag 12 juli 2020 14:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad niet het eeuwige leven. Waarschijnlijk gewoon iets doorgebrand.
Helaas worden de giftige mieren gegeten door egels en vogeltjes. De beter methode is het planten van afrikaantjes. Heb je er ook gelijk bloemetjes van.quote:Op zondag 12 juli 2020 16:50 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Beetje mierenpoeder strooien dan zijn ze zo weg.
Als je goed kijkt zie je waar de nesten zitten, en daar giet je kokend water in.quote:Op zondag 12 juli 2020 16:41 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft er iemand dé tip om van mieren af te komen :s?
m'n aanbouw is een beetje gammel (i know, wordt op termijn wat aan gedaan) maar blijven mieren uit allerlei kieren komen. :/
maar ze zitten niet in de tuin m'n jong.. ze zitten in m'n aanbouw en het nest zit ergens onder de funderingquote:Op maandag 13 juli 2020 08:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je waar de nesten zitten, en daar giet je kokend water in.
2x per dag doen, en na een tijdje zijn ze weg![]()
Liefst niet te hard gieten, zodat het er lekker kokend in gaat
Dood effectief en milieuvriendelijk.
Op een gegeven moment verhuizen ze elders in de tuin
Huh, ben je daar allergisch voor?quote:Op maandag 13 juli 2020 08:58 schreef FranticDJ het volgende:
En afrikaantjes: nope. begin ik niet aan. M'n eigen gezondheid gaat voor de gezondheid van vogeltjes egeltjes.
hooikoorts xxlquote:Op maandag 13 juli 2020 09:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, ben je daar allergisch voor?
Hier zaaien boeren soms een akker vol tagates (oftewel afrikaantjes), werkt goed oom aaltjes die bijvoorbeeld aardappelmoeheid veroorzaken, te bestrijden.
Waar jullie wonen waait het vaak hard toch? Dikte van de sluitrubbers dient daarop aangepast te zijn. Moet dikker zijn dan een huis midden in de stad, want de kracht is anders.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het rubber ziet er nog goed uit. Ik heb even een foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Op de plek die ik heb omcirkeld drupt het het hardst en vaakst naar binnen. Ik had zelf de indruk dat het iets te maken heeft met de vergrendeling van het draaikiepkraam. Mijn hoop was dat we die zouden kunnen verbeteren door het raam te stellen. (De tochtstrip is er net trouwens opgeplakt omdat we ergens hebben gelezen dat dat mogelijk helpt. Of dat zo is, weet ik nog niet.)
Enige oplossing is het huis in de fik zetten danquote:Op maandag 13 juli 2020 08:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
maar ze zitten niet in de tuin m'n jong.. ze zitten in m'n aanbouw en het nest zit ergens onder de fundering
En afrikaantjes: nope. begin ik niet aan. M'n eigen gezondheid gaat voor de gezondheid van vogeltjes egeltjes.
ja naja probleem is meer dat er 4000 kieren en gaten zijnquote:Op maandag 13 juli 2020 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Enige oplossing is het huis in de fik zetten dan![]()
Nee serieus als je niet kan vinden waar ze door naar binnen komen, kun je het moeilijk oplossen..
Geen idee hoe lang het gaat duren voordat je aan herbouw gaat doen..quote:Op maandag 13 juli 2020 12:50 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja naja probleem is meer dat er 4000 kieren en gaten zijndie aanbouw is gewoond ringend aan sloop en herbouw toe
idd binnenkort even met een kit pistool overal langs..quote:Op maandag 13 juli 2020 12:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Geen idee hoe lang het gaat duren voordat je aan herbouw gaat doen..
Anders tijdelijk gewoon ff snel de zooi dichtkitten.. Scheelt je de komende maanden toch nog wat overlast, want die schijtbeesten gaat overal (in) zitten..
Bij mij zat er een nest in de spouwPaar keer kokend water over de buiitenkant heen, en ineens was er paniek
Uiteraard stond ik al klaar met een paar liter kokend water, dus ff gewacht en op een gegeven moment kwamen ze eitjes naar buiten brengen om te verhuizen.
Helaas heeft geen enkele mier + ei het gered..
Jep, het waait hier heel hard. En dank voor de tip - dat biedt een aanknopingspunt als we de kozijnenman weer langs zouden laten komen.quote:Op maandag 13 juli 2020 12:35 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Waar jullie wonen waait het vaak hard toch? Dikte van de sluitrubbers dient daarop aangepast te zijn. Moet dikker zijn dan een huis midden in de stad, want de kracht is anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |