Dat vind ik wel selectieve verontwaardiging ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan voor jou dezelfde vraag: betekent het dat als iemand protesteert voor het amazonewoud hij/zij dan schijt heeft/discriminerend is naar de milieuproblemen op Sumatra?
Dit kan niet serieus zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welke feiten geeft een ALM argument? BLM zegt: dit is sociale ongelijkheid want...'en ALM zegt 'maar er zijn zoveel problemen in de wereld' zonder enige feiten.
In de VS is dat echter niet het geval. Zwarte levens doen er minder toe. Daarom dus de leus dat zwarte levens er (ook) toe doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:12 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat heb ik al uitgelegd. Door een huidskleur er uit kiezen terwijl alle huidskleuren even belangrijk zijn.
Dat denk jij ja, ik heb daar nog geen enkel bewijs voor gezien.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In de VS is dat echter niet het geval. Zwarte levens doen er minder toe. Daarom dus de leus dat zwarte levens er (ook) toe doen.
Werkelijk? Dus de inheemse Brazilianen die vorig jaar protesteerde waren selectief verontwaardigt?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:16 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat vind ik wel selectieve verontwaardiging ja.
Het is als aandacht vragen voor de planten in het regenwoud en zeggen dat de bomen daar er nu even niet toe doen want die krijgen al genoeg aandachtquote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan voor jou dezelfde vraag: betekent het dat als iemand protesteert voor het amazonewoud hij/zij dan schijt heeft/discriminerend is naar de milieuproblemen op Sumatra?
Iemand die aangeeft begaan te zijn met milieu+natuur, maar alleen maar voor het amazonewoud blijft protesteren, en alle andere milieu= natuur zorgen wat betreft dat, zoals bijvoorbeeld problemen elders zoals op Sumatra lijkt te negeren, vind ik lastig aan te nemen als iemand die ook echt begaan is met milieu + natuur.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar beste @:SpaceOddity, voor jou dezelfde vraag als aan @:LuckySeven die 'opeens' niet meer reageert: betekent het dat als iemand protesteert voor het amazonewoud hij/zij dan schijt heeft aan de milieuproblemen op Sumatra?
Zij die de kreet white power hanteren zijn racisten. En die hele racistische context is aan deze kreet blijven klevenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:09 schreef Kaji het volgende:
[..]
Het impliceert dat andere kleuren minder belangrijk zijn. Net zoiets als White Power bijv.
Niet om de rest van je betoog af te doen SO, maar uit deze zin laat je blijken dat dus wel degelijk begrijpt waar "Black Lives Matter" om gaat. Top!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat bewoners van het amazonewoud hier voor blijven protesteren, en ik snap dat mensen overal ter wereld hun steun willen betuigen.
Hetzelfde! Dáár gaat het om.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:22 schreef Kaji het volgende:
[..]
Het gaat meer om de aandacht die er door de niet direct betrokkenen aan gegeven wordt. De verontwaardiging van mensen om hun leefgebied kan ik begrijpen, maar niet dat er daardoor minder aandacht gegeven wordt aan allerlei net zo grote problemen.
Het gaat meer om de aandacht die er door de niet direct betrokkenen aan gegeven wordt. De verontwaardiging van mensen om hun leefgebied kan ik begrijpen, maar niet dat er daardoor minder aandacht gegeven wordt aan allerlei net zo grote problemen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Werkelijk? Dus de inheemse Brazilianen die vorig jaar protesteerde waren selectief verontwaardigt?
Het bewijs dat die groep vaker agressief wordt benaderd door agenten, vaker wordt staande gehouden, 2,5x zo vaak de doodstraf krijgt opgelegd voor moord, et cetera, et cetera, vind je geen bewijs?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:18 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dat denk jij ja, ik heb daar nog geen enkel bewijs voor gezien.
Als je op een BLM-demonstratie achteraan moet gaan zitten omdat je blank bent, of op de knieen schoenen moet poetsen of vergiffenis moet vragen krijg ik daar een heel ander beeld van.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zij die de kreet white power hanteren zijn racisten. En die hele racistische context is aan deze kreet blijven kleven
Het statement van Black Live Matters is gemaakt in reactie op het grote aantal afro--amerikaanse doden door de politie. Het is een vlag vanuit een onderdrukking , terwijl die whitpowerluitjes die onderdrukking willen handhaven en erger willen maken, nog meer whitepower.
Dit heb al veel eerder en vaker aangegeven.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet om de rest van je betoog af te doen SO, maar uit deze zin laat je blijken dat dus wel degelijk begrijpt waar "Black Lives Matter" om gaat. Top!
Nee, ik weet namelijk niet hoe vaak zij wetsovertredingen begaan. Misschien doen ze dat ook wel vaker dan niet-zwarten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het bewijs dat die groep vaker agressief wordt benaderd door agenten, vaker wordt staande gehouden, 2,5x zo vaak de doodstraf krijgt opgelegd voor moord, et cetera, et cetera, vind je geen bewijs?
Maar dan is het toch onzinnig om van de inheemse Brazilianen te verwachten dat zij hun slogan aanpassen naar "all rainforests matter" terwijl hun eigen leefgebied in brand staat?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit heb al veel eerder en vaker aangegeven.
Okee, dus zwarte piet heeft er geen reet mee te maken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zij die de kreet white power hanteren zijn racisten. En die hele racistische context is aan deze kreet blijven kleven
Het statement van Black Live Matters is gemaakt in reactie op het grote aantal afro--amerikaanse doden door de politie. Het is een vlag vanuit een onderdrukking , terwijl die whitpowerluitjes die onderdrukking willen handhaven en erger willen maken, nog meer whitepower.
Wat heeft dat met de zwaardere straffen en verhoogde kans op de doodstraf te maken?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:24 schreef Kaji het volgende:
[..]
Nee, ik weet namelijk niet hoe vaak zij wetsovertredingen begaan. Misschien doen ze dat ook wel vaker dan niet-zwarten.
Daar heb ik ook al antwoord op gegeven; prima als zij dat blijven doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maar dan is het toch onzinnig om van de inheemse Brazilianen te verwachten dat zij hun slogan aanpassen naar "all rainforests matter" terwijl hun eigen leefgebied in brand staat?
Ik denk dat ik als Inheemse Braziliaan raar zou staan te kijken als de rest van de wereld zou gaan protesteren met 'All Rainforests Matter" terwijl nou net mijn regenwoud in brand staat.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al antwoord op gegeven; prima als zij dat blijven doen.
Maar de rest van de wereld...meh.
Geen idee waar je precies op doelt, maar zou je daarom het probleem van de branden moeten bagatelliseren?quote:Je ziet nu ook al dat het misbruikt word om allerlei andere vermeende problemen de kop in te drukken.
Het zou kunnen dat ze op bepaalde punten onevenredig hard worden aangepakt, maar op andere punten worden ze misschien weer minder hard aangepakt dan andere groepen. Over het geheel genomen zie ik niet een duidelijk patroon van oneerlijke achterstelling van de zwarte bevolking.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de zwaardere straffen en verhoogde kans op de doodstraf te maken?
Er is een internationale beweging ontstaan die protesteert tegen racisme in het algemeen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Waarom dan in hemelsnaam dan die opruiende speech en het gejuich op de dam....
Ze vinden dat het statement 'black lives matter' ook geldt voor alle soorten discriminatie van niet blanke mensen in een door blanken gedomineerde maatschappij.quote:Die mensen snappen er dus helemaal niets van en misbruiken de tag.
Ze worden vaker agressief benaderd door politie, vaker aangehouden voor een controle, vaker en zwaarder bestraft, krijgen vaker de doodstraf bij moord, vaker levenslang en komen vaker om door politiegeweld.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:32 schreef Kaji het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze op bepaalde punten onevenredig hard worden aangepakt, maar op andere punten worden ze misschien weer minder hard aangepakt dan andere groepen. Over het geheel genomen zie ik niet een duidelijk patroon van oneerlijke achterstelling van de zwarte bevolking.
Totale onzin.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er vallen nu eenmaal weinig blanke doden door politiegeweld.
Dat zegt allemaal niks als je het niet vergelijkt met de criminaliteitscijfers en met de statistieken over vergelijkbare sociaal-economische groepen. En dan nog kunnen andere etnische groepen weer andere problemen hebben die net zo erg zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ze worden vaker agressief benaderd door politie, vaker aangehouden voor een controle, vaker en zwaarder bestraft, krijgen vaker de doodstraf bij moord, vaker levenslang en komen vaker om door politiegeweld.
Als dat geen bewijs is weet ik niet wat dan wel. Isdatzo heeft er ook al verschillende uitgebreide posts aan gewijd waarin duidelijk naar voren kwam dat het ongenoegen geheel verklaard kan worden.
Ze plegen ook meer dan 50% van alle moorden en 60% van alle berovingen, Einstein.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ze worden vaker agressief benaderd door politie, vaker aangehouden voor een controle, vaker en zwaarder bestraft, krijgen vaker de doodstraf bij moord, vaker levenslang en komen vaker om door politiegeweld.
Als dat geen bewijs is weet ik niet wat dan wel. Isdatzo heeft er ook al verschillende uitgebreide posts aan gewijd waarin duidelijk naar voren kwam dat het ongenoegen geheel verklaard kan worden.
Daar heb ik mn betoog al op gereageerd;quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als Inheemse Braziliaan raar zou staan te kijken als de rest van de wereld zou gaan protesteren met 'All Rainforests Matter" terwijl nou net mijn regenwoud in brand staat.
quote:Ik kan mij voorstellen dat bewoners van het amazonewoud hier voor blijven protesteren, en ik snap dat mensen overal ter wereld hun steun willen betuigen. Echter zou ik het raar vindend dat deze steunbetuigers, die zo begaan zijn met natuur + milieu, dan ook continu door blijven gaan met aandacht vragen voor het amazonewoud alleen, terwijl, als het aankomt op dat topic, wereldwijd andere zorgelijke praktijken óók spelen.
Men stelt andere issues aan de kaak die volgens hun met racisme te maken hebben, terwijl dat niet het geval is, getuige de misplaatste ophef rondom Zwarte piet en de kannibaal in de efteling.quote:Geen idee waar je precies op doelt, maar zou je daarom het probleem van de branden moeten bagatelliseren?
De Duitsers als volk zijn net even iets gedisciplineerder en hardwerkender dan de Afro-Amerikanen. Ik zou er niet wakker van liggen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:32 schreef Knip het volgende:
De bevolking van Duitsland voelde zich in de jaren 20 en 30 van de 20e eeuw vernederd en uitgebuit vanwege de bepalingen in het Vredesverdrag van Versailles. Het land leed zwaar onder de enorme herstelbetalingen die werden opgelegd en de burgers werden ook daadwerkelijk vernederd toen het Ruhrgebied door Fransen en Belgen werd bezet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ruhrbezetting
Het Vredesverdrag van Versailles werd door de Duitsers als een enorme vernedering beschouwd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Versailles_(1919)
De Duitsers wilden gerechtigheid en de manier waarop dat werd gezocht was op zijn zachtst gezegd nogal uit de hand gelopen.
Overigens was de Vrede van Versailles ook weer een uitdrukking van Franse woede zie zich door de Duitsers vernederd voelden na de oorlog van 1871, waar ze gebieden verloren aan Duitsland en door het feit dat Duitsland immers die gruwelijke slachtpartij van 14-18 was begonnen.
Ik hoop echt dat de roep om gerechtigheid die er nu klinkt niet uit de hand gaat lopen. Opgekropte woede kan grote schade aanrichten.
Terwijl ZP niets met racisme van doen heeft. Erg gevaarlijk wat er nu speelt, en vooral ook hoe agressief het gespeeld word. Zorgwekkend.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 15:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is een internationale beweging ontstaan die protesteert tegen racisme in het algemeen.
Niet alleen tegen grof politieoptreden in Amerika.
Vandaar dat in Nederland den heer ZP erbij wordt gehaald en mensen staan daar met al hun emoties van jaren lang weggedrongen en juichen voor een breed verzet
Waar dus heel veel automatisch word aangenomen als racisme, ook al is er van racisme geen sprake.quote:Ze vinden dat het statement 'black lives matter' ook geldt voor alle soorten discriminatie van niet blanke mensen in een door blanken gedomineerde maatschappij.
Refereer je nu aan mij met ''scheldpartijtjes'' van mij ergens of wat?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:06 schreef sp3c het volgende:
nou als '#alllivesmatter' iedere keer scheldpartijtjes enzo oplevert zou ik het ook gaan modden hoor
neequote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Refereer je nu aan mij met ''scheldpartijtjes'' van mij ergens of wat?
Maar vind je het dan vreemd dat men nu specifiek aandacht vraagt voor het amazonewoud wereldwijd terwijl in de stelling specifiek nu het amazonewoud in brand zou staan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daar heb ik mn betoog al op gereageerd;
[..]
[..]
Je hebt het nu echt specifiek alleen over Nederland begrijp ik het goed?quote:Men stelt andere issues aan de kaak die volgens hun met racisme te maken hebben, terwijl dat niet het geval is, getuige de misplaatste ophef rondom Zwarte piet en de kannibaal in de efteling.
Volgens jouw metafoor; mensen maken ook nog eens ophef rond andere branden, terwijl juist dáár niets in de brand staat, al claimen die mensen dat het wel zo is.
Aan wie is dit nu weer bedoeld?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:09 schreef sp3c het volgende:
weet ik eigenlijk niet, hoevaak scheld jij mensen verrot?
wie de schoen past trekt hem maar aanquote:
Dan ga je tegen het beleid van admin @GGMM in.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:06 schreef sp3c het volgende:
nou als '#alllivesmatter' iedere keer scheldpartijtjes enzo oplevert zou ik het ook gaan modden hoor
Nee en ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maar vind je het dan vreemd dat men nu specifiek aandacht vraagt voor het amazonewoud wereldwijd terwijl in de stelling specifiek nu het amazonewoud in brand zou staan.
In dit voorbeeld wel jaquote:Je hebt het nu echt specifiek alleen over Nederland begrijp ik het goed?
ik ga er vanuit dat het beleid tegen die tijd in overleg aangepast gaat wordenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan ga tegen het beleid van admin @:ggmm in.
nee dat zei ik alquote:
quote:
Dat zou erg raar zijn dus ik ga er vanuit dat @GGMM bij zijn standpunt blijft.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat het beleid tegen die tijd in overleg aangepast gaat worden
hopelijk komt het er niet van
nee das gewoon de normale gang van zaken hierquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zou erg raar zijn dus ik ga er vanuit dat @:ggmm bij zijn standpunt blijft.
Dat zullen we, mocht deze zeer hypothetische situatie zich voordoen zeker bespreken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zou erg raar zijn dus ik ga er vanuit dat @:ggmm bij zijn standpunt blijft.
Dat ligt er maar net aan. Volgens wetenschappers was de brand in de Amazone in november toch echt de meest ernstige die ze in jaren hadden gezien. Dat er op dat moment meer aandacht was dan andere branden vind ik niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee en ja.
Nee, want als iets fikt, dan moet daar aandacht voor zijn.
Ja, het amazonewoud is nu niet het enige woud wat er fikt. Het is zodoende niet okee dat men zich focust op het amazonewoud alleen. Sterker nog, mensen die zeggen; "hallo, er branden nog andere wouden" worden hun mond gesnoerd. Zéér onwenselijk.
[..]
Kijk dat mag je vinden, ik ben juist vrij recent gedraaid op het onderwerp ZP. Maar je zal natuurlijk begrijpen dat mijn voorbeeld het specifiek had over de VS.quote:In dit voorbeeld wel ja
Eens hoor. (Is in het algemeen een sneer naar @onlogisch?) Lachwekkend wel van nu.nl, toch een best grote site.Afijn, on topic.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zullen we, mocht deze zeer hypothetische situatie zich voordoen zeker bespreken.
Gelukkig zijn mods hier over het algemeen capabel genoeg om topics gewoon actief te modden, daar waar nu.nl hun reactie-veld dichtgooit omdat het weekend is
Nee, dat was meer een kleine slag om de arm omdat ik weet dat hier ook genoeg fouten worden gemaakt. (zelfs door mijquote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Eens hoor. (Is in het algemeen een sneer naar @:onlogisch?) Lachwekkend wel van nu.nl, toch een best grote site.Afijn, on topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |