Ja binnenkort maar eens werk van maken! Ik kan namelijk zoveel gaan speculeren, maar zonder cijfers wordt het lastig.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:29 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik zou eens naar een hypotheekadviseur gaan (kan altijd vrijblijvend geloof ik) om te kijken wat je zou kunnen lenen en welke lasten daarbij horen. Dan kun je in ieder geval eens kijken wat mogelijk is.
Precies! En verder zijn het natuurlijk eigen afwegingen die je moet maken. Wil je liever meer ruimte voor minder geld of wil je heel graag in de stad wonen? Al is die tegenstelling ook niet altijd zo zwartwit: in de randstad zijn de lonen soms hoger en de werkgelegenheid groter. Ook heb je misschien geen auto nodig wat ook weer scheelt in de kosten.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:32 schreef Vissenkom3 het volgende:
[..]
Ja binnenkort maar eens werk van maken! Ik kan namelijk zoveel gaan speculeren, maar zonder cijfers wordt het lastig.
Ja inderdaad. Allemaal dingen om goed over na te denken. Ik heb zelf geen auto. Heb tot nu toe dan ook alles met de fiets of het OV gedaan. Voor mij zou het dus ideaal zijn om ergens te wonen waar ik gewoon lekker naar mijn werk kan fietsen (max 50/60 min). Op de fiets is dat al gauw van het ene puntje van A'dam naar het andere puntjequote:Op maandag 22 juni 2020 16:48 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Precies! En verder zijn het natuurlijk eigen afwegingen die je moet maken. Wil je liever meer ruimte voor minder geld of wil je heel graag in de stad wonen? Al is die tegenstelling ook niet altijd zo zwartwit: in de randstad zijn de lonen soms hoger en de werkgelegenheid groter. Ook heb je misschien geen auto nodig wat ook weer scheelt in de kosten.
En zeker in de steden, waar de komende jaren enorm veel mensen naartoe gaan verhuizen, zullen de huizenprijzen op lange termijn ook sneller stijgen dan in krimpgebieden. En hoe erg vind je het om elke dag lang te moeten reizen om op je werk te komen?
Ik weet niet waarom je denkt dat je met dat budget in Amersfoort in een goede wijk nog een groot huis zou kunnen kopen, maar daar vergis je je behoorlijk in.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:11 schreef Vissenkom3 het volgende:
[..]
Ja dat is zijn beredenering idd. Mij lijkt het juist slim om in Amsterdam te kopen, gezien je het altijd met goede winst kunt doorverkopen. Terwijl, wanneer ik een groot huis in laten we zeggen Amersfoort zou kopen, de winstmarge waarschijnlijk lager is.
Amersfoort was maar een lukrake naam wat in mij op kwam. Ik heb verder geen flauw benul van de huizenprijzen in Amersfoort en kan mij goed voorstellen dat daar ook zeker dure huizen staan.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je denkt dat je met dat budget in Amersfoort in een goede wijk nog een groot huis zou kunnen kopen, maar daar vergis je je behoorlijk in.
Nou ben ik als voormalig Amersfoortse uiteraard behoorlijk vooringenomen over wat een goede wijk in Amersfoort is, maar laat ik het zo stellen; wij hebben onze tweekapper in een prima wijk in Amersfoort net voor bijna 5 ton verkocht en dat huis had nog een verbouwing van ongeveer een ton nodig.
Overigens zijn tweekappers van 700K tot boven een miljoen ook geen uitzondering in de betere Amersfoortse wijken.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:28 schreef pvdplanet het volgende:
Wij hebben de beslissing genomen, ons vrijstaande huis uit 1915 (verbouwd in 1930 tot woonhuis, het was een hoedenwinkel) gaat in de verkoop.
Zaanstreek, midden in beschermd dorpsgezicht. Gemoderniseerd. Daar is behoorlijk vraag naar.
Plan is hoger in Noord-Holland te gaan wonen. Meer ruimte, de reistijd nemen we voor lief.
Punt is vooral dat je met het genoemde budget echt de randstad uit moet wil je nog een grote woning kunnen kopen.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:53 schreef Vissenkom3 het volgende:
[..]
Amersfoort was maar een lukrake naam wat in mij op kwam. Ik heb verder geen flauw benul van de huizenprijzen in Amersfoort en kan mij goed voorstellen dat daar ook zeker dure huizen staan.
Yep, overpriced met meer dan 4000 euro per m2. Daarom nog niet weggekaapt denk ik. We gaan zaterdag kijken (bezichtigen, zijn al keer langsgereden) en er dan een aankoopmakelaar op loslatenquote:[..]
Ben benieuwd.
Al een huis op het hoog?
Ben benieuwd. Er is gigantische woningnood. Ze willen het liefst binnen de bebouwde kom bouwen. Het zou dus maar zo kunnen dat de steden steeds minder leefbaar worden. Hutje mutje op elkaar. Tel daar een crisis bij op en het wordt er daar niet gezelliger op.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:48 schreef Lafoy het volgende:
[..]
En zeker in de steden, waar de komende jaren enorm veel mensen naartoe gaan verhuizen, zullen de huizenprijzen op lange termijn ook sneller stijgen dan in krimpgebieden.
Dan leef je inderdaad in een bubbel denk ikquote:Op maandag 22 juni 2020 14:25 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik leef ongetwijfeld in een bubbel maar ik zie genoeg jonge stellen van onder de 30 die dit zouden kunnen betalen. Daarnaast; als je jong bent zit er waarschijnlijk nog enorme groei in je salaris.
UItslag binnen. Ze gaan voor iemand die "flink" heeft overboden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:12 schreef Cue_ het volgende:
Bij zo'n 'bieden bij inschrijving' Hoelang duurt het gemiddeld na sluiten inschrijving dat je er wat van hoort?
Jammer!quote:Op woensdag 24 juni 2020 16:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
UItslag binnen. Ze gaan voor iemand die "flink" heeft overboden.
Dus dat was geen beginnen voor ons.
Klotequote:Op woensdag 24 juni 2020 16:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
UItslag binnen. Ze gaan voor iemand die "flink" heeft overboden.
Dus dat was geen beginnen voor ons.
Groningen niet een optie?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Ciclon het volgende:
Vandaag bericht gehad nav mijn bod op een appartement. Hij stond te koop voor 240.000. Heb 245.000 geboden. Verkocht voor...... 272,500. Echt genieten dit.
Iemand hier op de hoogte van de woningmarkt in Denemarken, Zweden of Ierland? Denk er namelijk over na om tijdelijk te vertrekken.
Mijn hele hebben en houden is in de bollenstreek/Leiden. Dus als ik weg ga, dan liever wat avontuur.quote:
Aardbeving niet avontuurlijk genoeg?quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:43 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Mijn hele hebben en houden is in de bollenstreek/Leiden. Dus als ik weg ga, dan liever wat avontuur.
In Nieuw Zeeland al meegemaakt (Wellington), dus neen. Hihiquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Aardbeving niet avontuurlijk genoeg?
Welke regio en wat voor soort woning?quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij gaan vrijdag een bod doen op een huis. Voormalig huurhuis, nu wordt het dus in de verkoop gegooid. Moet aardig wat aan gebeuren, maar voor de prijs vinden we het geweldig. Bij de eerste ronde kijkers waren we niet ingeloot, bij de tweede nu wel. Blijkbaar geen interessante biedingen bij de eerste ronde, dus ik ben wel hoopvol gestemd. Ze willen er een minimaal bedrag voor hebben wat vast staat.
We hebben vandaag een wandelingetje gemaakt door de wijk en het kindvriendelijke spreekt ons ook zeker aan. Nu wonen we in een buurt waar dat heel ver te zoeken is.
Dusja, fingers crossed
Spannend, succes!quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij gaan vrijdag een bod doen op een huis. Voormalig huurhuis, nu wordt het dus in de verkoop gegooid. Moet aardig wat aan gebeuren, maar voor de prijs vinden we het geweldig. Bij de eerste ronde kijkers waren we niet ingeloot, bij de tweede nu wel. Blijkbaar geen interessante biedingen bij de eerste ronde, dus ik ben wel hoopvol gestemd. Ze willen er een minimaal bedrag voor hebben wat vast staat.
We hebben vandaag een wandelingetje gemaakt door de wijk en het kindvriendelijke spreekt ons ook zeker aan. Nu wonen we in een buurt waar dat heel ver te zoeken is.
Dusja, fingers crossed
@cempexoquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:13 schreef Ciclon het volgende:
Vandaag bericht gehad nav mijn bod op een appartement. Hij stond te koop voor 240.000. Heb 245.000 geboden. Verkocht voor...... 272,500. Echt genieten dit.
Iemand hier op de hoogte van de woningmarkt in Denemarken, Zweden of Ierland? Denk er namelijk over na om tijdelijk te vertrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |