Uiteraard. Wat ik bedoel is als je meegaat op de modetrends in de badkamers, dat je over vier jaar spijt hebt. Als het helemaal jouw smaak is, dan maakt het niet zoveel uit hoe je het doet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is dus maar net waar je blij van wordt. Heeft niks met onpraktisch te maken uiteindelijk
Dus bleiblei is helemaal afgetraind ?quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Het maakt misschien ook verschil of je er als man staand boven staat te klateren of dat je gewoon gaat zitten.
Z'n moeder had m al goed opgevoed gelukkigquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dus bleiblei is helemaal afgetraind ?![]()
Naja als je je tegels iets af laat lopen naar 1 kant kom je met een douchegoot prima weg, als het een "putje" is zou je dus alle tegels daaromheen naar dat punt moeten laten lopen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 23:31 schreef Fer het volgende:
Zo’n drain douchegoot is toch ook maar een modeding om de vloer vlak door te laten lopen?
Ik heb nu waskommen, een maandje of 9 in gebruik, en heb er geen nadelen van ondervonden nog. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ze niet bijvoorbeeld vol water laat lopen om me dan aan de wastafel te gaan wassen ofzo. Misschien dat het dan wel kut is. Voor normaal tanden poetsen, handen wassen en scheren gaat het prima.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:46 schreef Fer het volgende:
Douche met deur en een lage bak komt er denk ik wel, geen behoefte aan een inloper.
Maar zit een beetje met die wasbak. Kraantje in de muur als je van buitenaf de cartridge kan vervangen als het moet. Heeft voor ons voordeel, dat de wasbak dichter tegen de muur kan en minder ver uitsteekt wegens ruimtegebrek.
Alleen dan die wasbak. Ik vind zo’n ronde opbouwbak wel mooi.
Ik heb een wastafel geplaatst strak tegen de muur en de kraan aan de zijkant in/op de wastafel.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:46 schreef Fer het volgende:
Douche met deur en een lage bak komt er denk ik wel, geen behoefte aan een inloper.
Maar zit een beetje met die wasbak. Kraantje in de muur als je van buitenaf de cartridge kan vervangen als het moet. Heeft voor ons voordeel, dat de wasbak dichter tegen de muur kan en minder ver uitsteekt wegens ruimtegebrek.
Luxaflex voor badkamerraam weggehaald bij ons, 1 groot stofnest. Nu een matglasfolie erop, werkt perfect.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:59 schreef d.k. het volgende:
Heb je een raam in de badkamer? Matglas zorgt voor licht zonder inkijk en is vaak goedkoper dan raambekleding, bovendien kan glas beter tegen vocht dan welke raambekleding dan ook.
Kan je dat punt toch 15 cm hoger plaatsen?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:59 schreef d.k. het volgende:
Op zich geen probleem maar het bevestigingspunt voor de handdouche kwam op dezelfde hoogte ernaast want dat was cosmetisch mooi. Maar eigenlijk paste dat net niet lekker waardoor de slang van de handdouche knikte op de badrand en zo de handdouche er ongeveer uit drukte.
Als je gaat voor een douchecabine, zorg dan wel voor een schrobputje in de badkamer. Hoewel ik dat bij mij het grote voordeel van de inloopdouche vind. De vloer van de hele badkamer maak ik regelmatig schoon als ik aan het douchen ben.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:46 schreef Fer het volgende:
Alleen dan die wasbak. Ik vind zo’n ronde opbouwbak wel mooi.
Dat kan, maar dat was al gemonteerd ondanks nadrukkelijk verzoek dat niet te doen. Is ons in de nieuwe badkamer dus niet overkomen. Overigens, de monteur van die badkamer had zelf al bedacht dat de kraan hoger moest, dus die dacht tenminste mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 09:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je dat punt toch 15 cm hoger plaatsen?
Ik heb al meer dan 15 jaar geen putje. Mis het ook niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:12 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Als je gaat voor een douchecabine, zorg dan wel voor een schrobputje in de badkamer. Hoewel ik dat bij mij het grote voordeel van de inloopdouche vind. De vloer van de hele badkamer maak ik regelmatig schoon als ik aan het douchen ben.
bij mij zat het shiffon midden in het kastje waardoor er nauwelijks ruimte meer in het kastje was. Ik ben met een 90gr bocht eerst naar achter gegaan en heb daar het shiffon geplaatst. Dat scheelde heel veel ruimtequote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:01 schreef vigier het volgende:
• Met z'n wastafelmeubel neemt de afvoer vaak een flinke hap ruimte uit de lade. Lijkt alsof er veel in kan, maar dat valt dan tegen. Of je krijgt de lade moeilijk dicht.
Dit!!quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:01 schreef vigier het volgende:
Niet happy:
• Kitten is een vak. Zorg dat je iemand hebt die goed kan kitten
Defineer strak?quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:45 schreef Fer het volgende:
Ben een beetje aan het rondkijken voor een badkamer. Voorkeur is strak en minimalistisch.
Maar welke moderne zaken zijn vooral mooi of modieus, maar eigenlijk onpraktisch in het gebruik of lastig schoon te houden?
Bijvoorbeeld een inloopdouche is minder warm, dan een cabine. Een toilet zonder rand schijnt te spetteren.
Hier wel. Met het doorspoelen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:14 schreef archito het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van spetters bij een randloos toilet.
Blijft ook veel frisser omdat er geen rand is die kan verkleuren.
Dat heet volgens mij een handdoekenradiator. hebben wij ook (wit), ideaal ding om handdoeken aan te drogen of washandjes op te leggen. De buizen zijn ook makkelijk schoon te maken.quote:Op maandag 15 juni 2020 08:07 schreef derLudolf het volgende:
Neem trouwens niet zo'n radiator met allemaal horizontaal lopende buisjes. Zeker geen witte, dat is erg lastig schoonmaken. Volgens mij heb je ook vlakke wandradiatoren
huh? Waarom mag dat niet? Daar is het toch voor? Althans, daar gebruik ik 'm voor...quote:Op maandag 15 juni 2020 10:38 schreef Fer het volgende:
Denk gewoon een normale Jaga convector met dichte voorkant. En dan ernaast losse rekjes tegen de muur. Radiator met handdoeken komt teveel naar voren en je mag er toch geen natte handdoek aan hangen.
Er bestaan ook knoppen en rekjes voor op radiatoren waar je geen handdoeken overheen kunt hangen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:08 schreef SQ het volgende:
Ik ben heel blij met onze radiator met buizen hoor. Zou niet weten waar ik anders al die handdoeken kwijt moet
Jawel hoor, werkt ook prima met alles wat nat is.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:38 schreef Fer het volgende:
Radiator met handdoeken komt teveel naar voren en je mag er toch geen natte handdoek aan hangen.
Wel praktisch, maar je natte handdoek gaat zo niet lekker droger en wel meuren.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:28 schreef Piger het volgende:
Zijn trouwens niet de mooiste handdoek haakjes. Maar dit soort types werken voor mij altijd het fijnst.
https://www.bol.com/nl/p/(...)NxptN_IaAoG4EALw_wcB
Laat staan drie naast mekaarquote:Op maandag 15 juni 2020 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel praktisch, maar je natte handdoek gaat zo niet lekker droger en wel meuren.
Mijn idee. Ik wil onderhoud ook minimaliseren en zat aan een gietvloer te denken voor de badkamer. Ik krijg die voegen nooit fatsoenlijk schoon.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 03:14 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Naja als je je tegels iets af laat lopen naar 1 kant kom je met een douchegoot prima weg, als het een "putje" is zou je dus alle tegels daaromheen naar dat punt moeten laten lopen.
Ik zou niet voor een open inloopdouche gaan, vond ik echt te koud, een douche met 1 deur en de rest muren is een goede mix tussen comfort en makkelijk schoonmaken. Vocht problemen zoals hierboven al eens genoemd, zijn dan meer een probleem van gebrekkige ventilatie.
Als je in een muur een koofje laat maken voor de douchegel enzo, zorg dan dat deze echt afloopt, niet te zuinig anders blijft daar water in staan.
Kies niet om vloer/muur tegels lekker makkelijk te laten "overtegelen", alle oude meuk eruit, anders krijg je allerlei andere matige acties om de boel recht te trekken, hogere dorpels, ellende bij stopcontacten etc.
Kranen zoals eerder gemeld niet op de muur, maar op de wasbak, dat maakt eventueel vervangen 1000x makkelijker.
Glazen wasbakken niet doen! gewoon lekker wit porselein, alle andere mode trends zijn VEEL lastiger schoonmaken. Ronde/vierkante bakken bovenop een blad zijn best kudt. Ik heb er hier ook 2, maar in alle hoekjes verzamelt zich stof/vuil. Gewoon de wasbak in het blad is veel makkelijker in de schoonmaak.
En iedereen die zegt dat je moet kiezen voor wat je mooi vind ipv wat praktisch is liegt, of heeft toevallig een praktische smaak. Alles waar extra hoekjes, randjes, etc in zit, geeft je wekelijks ellende in het schoonmaken, wat je ervaring van een mooie badkamer snel omzet in een hekel aan je badkamer.
tot dusver mijn ervaringen met een nieuwe badkamer.
Dat is handig.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:27 schreef maily het volgende:
Ik zag van de week badkamerspiegels met een gedeelte vergrootglasspiegel
Dit zie ik vaker terugkomen maar ik mik ze gewoon in de wasmand.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:08 schreef SQ het volgende:
Ik ben heel blij met onze radiator met buizen hoor. Zou niet weten waar ik anders al die handdoeken kwijt moet
Na 1 keer gebruikenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit zie ik vaker terugkomen maar ik mik ze gewoon in de wasmand.
Dan moet je er nog steeds redelijk dichtbij kunnen staan is mijn ervaring. Anders heeft het nog niet altijd het gewenste effect.quote:
Ja. Vroeger deed ik dat niet maar vond het altijd apart ruiken en wassen moet ik toch.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |