abonnement Unibet Coolblue
pi_193585218
Halsema: 1,5-meterregel geen reden om demonstratie te beëindigen

Gemeente Amsterdam zag geen reden om een einde te maken aan de demonstratie tegen het Amerikaanse politiegeweld op de Dam. Meer dan 5000 mensen waren maandagavond bijeengekomen en het handhaven van de anderhalvemetermaatregel leek schier onmogelijk.

https://www.parool.nl/ams(...)beeindigen~b5bd7f82/

Dit gaat haar naar alle waarschijnlijkheid haar burgemeesterschap kosten lijkt me.
pi_193585336
Hakken over de sloot? Ruime meerderheid, alleen VVD als serieuze partij tegen en die hebben zichzelf daarmee dan ook in hun hemd gezet. Zelfs CDA steunde de motie van wantrouwen niet. Ik denk dat dit ook nog wel een staartje gaat hebben voor Marianne Poot, die moet er niet op rekenen dat ze volgende verkiezingen weer lijsttrekker is denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:12:13 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193585646
kan toch wel een slotje op?
pi_193586336
w/ #teamhalsema w/

Amsterdam is blij, laat de boeren maar lullen.
pi_193586368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:
kan toch wel een slotje op?
In de KLB zetten kan ook.
pi_193596343
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:51 schreef Hanca het volgende:
Hakken over de sloot? Ruime meerderheid, alleen VVD als serieuze partij tegen en die hebben zichzelf daarmee dan ook in hun hemd gezet. Zelfs CDA steunde de motie van wantrouwen niet. Ik denk dat dit ook nog wel een staartje gaat hebben voor Marianne Poot, die moet er niet op rekenen dat ze volgende verkiezingen weer lijsttrekker is denk ik.
inderdaad niks hakken over de sloot. ik denk dat dit haar positie alleen maar versterkt heeft ipv verzwakt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193598877
Halsema werd vanuit politieke overwegingen aangevallen en zij heeft zich slim langs die lijnen verdedigd. De raad kon niet meer inhoudelijk beslissen.

Van mij hoeft zij ook niet weg, Echter het bestuurlijk falen van zowel de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland als het ministerie van MJV zou niet zonder consequenties moeten blijven.

Terwijl de minister en de burgemeester kantoorpolitieke spelletjes in de media uitvoerden, hadden er ook maatregelen afgekondigd kunnen worden om een mogelijke Corona uitbraak te minimaliseren door bijvoorbeeld de demonstranten te laten testen of een quarantaine af te kondigen. Door dit nalaten is het hele draagvlak voor de 1,5m samenleving weggeslagen. Mocht er hierdoor een nieuwe uitbraak hierdoor komen dan lijkt me terecht dat bv. ondernemers en slachtoffers de gemeente bestuurlijk aansprakelijk kunnen stellen voor compensatie.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:29:51 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193599391
Geen hakken over de sloot, er was duidelijke steun van de meerderheid van de raad. Het idee dat Halsema hier politiek door versterkt is is echter waanzinnig en kan ik niet anders uitleggen dan kritiekloos de macht steunen en een onredelijke afkeer van de fracties die Halsema kritisch hebben bejegend. De grove bestuurlijke fouten rondom de demonstratie blijven, de foto's zonder mondkapje blijven, de appjes met Grapperhaus blijven, de bij tijd en wijlen geïrriteerde reacties in het debat van Halsema richting kritische fracties blijven, twee onderzoeken hangen Halsema nog altijd boven het hoofd.

Wat een hysterische gemeenteraad heeft Amsterdam. Bij Reinier van Ranzig (D66) en Femke Roosma (GL), Simons (BIJ1) spat de haat en minachting richting andere fracties, fracties die zij niet moeten echt uit alle poriën. Ik vind niet dat je zo met elkaar om moet gaan als volksvertegenwoordigers. De voorzitter had hier meer op moeten corrigeren.

VVD en Forum waren te vroeg met de aankondiging van een motie van wantrouwen, dat was strategisch dom. Het idee dat GL, D66, PvdA, SP, BIJ1 op andere gedachten zouden zijn gekomen als de motie van wantrouwen staande de vergadering zou zijn ingediend wekt dan weer enkel op mijn lachspieren.
pi_193600524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:52 schreef Havermout2 het volgende:
Terwijl de minister en de burgemeester kantoorpolitieke spelletjes in de media uitvoerden, hadden er ook maatregelen afgekondigd kunnen worden om een mogelijke Corona uitbraak te minimaliseren door bijvoorbeeld de demonstranten te laten testen of een quarantaine af te kondigen. Door dit nalaten is het hele draagvlak voor de 1,5m samenleving weggeslagen. Mocht er hierdoor een nieuwe uitbraak hierdoor komen dan lijkt me terecht dat bv. ondernemers en slachtoffers de gemeente bestuurlijk aansprakelijk kunnen stellen voor compensatie.
volgens mij is er opgeroepen dat iedereen die bij die demonstratie is gewest om 2 weken in zelf isolatie te gaan. voor de rest was denk ik het risico op besmetting veel groter als men had besloten om de demonstratie te beëindigen nadat er al zoveel mensen bijeen waren.

ik denk dat Halsema goed heeft gehandeld gezien de situatie. en je ziet ook dat men ervan leert waarbij opvolgende demonstraties veel beter op de 1,5 meter regel wordt gelet.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193616562
In de Efteling gaat het ook niet zo goed. Een klap in het gezicht van alle zorgmedewerkers!

Heeft de Telegraaf hier al verontwaardigde artikelen over geschreven en hebben VVD, FVD en PVV al aangedrongen op sluiting van de Efteling?

Geen crowd control bij binnenkomst Efteling: afstand ver te zoeken

pi_193685099
Één damdemonstrant heeft Corona

https://nos.nl/artikel/23(...)eft-coronavirus.html

Dikke middelvinger naar de zorg!!
pi_193693258
_MikeMuller twitterde op donderdag 18-06-2020 om 16:11:11 Het is weer gezellig in de #raad020. Burgemeester Halsema zegt dat @ANanninga in de Eerste Kamer regels kan bedenken om bepaalde geloven meer vrijheden te geven dan anderen... Dat zei Nanninga niet. Nanninga noemt die woorden van Halsema daarom 'laf'. reageer retweet
Is die Halsema nu burgemeester of zit ze daar voor Gr-L? Sneu en burgemeester onwaardig
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193695780
Miaschien niet helemaal ontopic maar waarom doet Halsema geen aangifte tegen die chocolonely gozer om zijn bekladding? En heeft het nu geen gevolgen voor hem?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193695821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
w/ #teamhalsema w/

Amsterdam is blij, laat de boeren maar lullen.
Zonder boeren heb jij geen eten dus ik snap die dedain niet zo goed, gevolg van te veel uitlaatgassen inademen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:10:35 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193695830
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Miaschien niet helemaal ontopic maar waarom doet Halsema geen aangifte tegen die chocolonely gozer om zijn bekladding? En heeft het nu geen gevolgen voor hem?
waarom zou Halsema dat moeten doen?
pi_193695853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom zou Halsema dat moeten doen?
Nuja dat vraag ik mij dus af, waarom spreekt zij dit uit? Is dit normaliter haar taak of zo waar ze nu van af ziet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:14:17 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193695883
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nuja dat vraag ik mij dus af, waarom spreekt zij dit uit? Is dit normaliter haar taak of zo waar ze nu van af ziet?
in principe kan jij er ook aangifte van doen, even gekeken de gemeente is voor een kwart eigenaar van het gebouw maar een aangifte zou je dan eerder van de directie verwachten
pi_193695904
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe kan jij er ook aangifte van doen, even gekeken de gemeente is voor een kwart eigenaar van het gebouw maar een aangifte zou je dan eerder van de directie verwachten
Hm raar dan, nu staat er weer groot in het nieuws dat Halsema geen aangifte doet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:17:52 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193695935
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm raar dan, nu staat er weer groot in het nieuws dat Halsema geen aangifte doet.
tja dat bekt lekkerder
pi_193710999
https://www.ad.nl/binnenl(...)m-verboden~a22b3e52/

Hm en nu wordt een anti corona demonstratie in Amsterdam wel verboden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 20 juni 2020 @ 13:08:03 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193711054
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:
.....Hm en nu wordt een anti corona demonstratie in Amsterdam wel verboden?
Het was toch een duivels dilemma :')

quote:
In de verklaring van de gemeente staat: ‘Demonstreren is een grondrecht en dit besluit is dan ook niet lichtzinnig genomen. De Veiligheidsregio heeft op basis van informatie van de politie onvoldoende vertrouwen dat de organisatie de 1,5 meter zal handhaven en aan de landelijke maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen zal voldoen. Het belang van de volksgezondheid, de mogelijke verspreiding van het coronavirus en de vrees voor wanordelijkheden zijn dan ook de redenen om de demonstratie niet door te laten gaan.’
Nu heeft ze opeens de wet gelezen en haar verklaring aangepast

quote:
Demonstratieverbod door de burgemeester
Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden. Dit mag hij alleen doen wanneer dit noodzakelijk is in het kader van drie doelcriteria:
1. ter bescherming van de gezondheid;
2. in het belang van het verkeer;
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Wat een gierend incompetente ....
:R dus en zo snel mogelijk
pi_193711275
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat een gierend incompetente ....
:R dus en zo snel mogelijk
Nee, dus. Ze heeft een zeer stevig mandaat in de gemeenteraad, niks wegsturen. En hier heeft ze gewoon gelijk. De demonstratie die mis ging verwachtte maar een paar honderd man, deze verwacht 5000 man en een demonstratie waar 10.000 man werden verwacht iets verderop (Den Haag) is verboden, dus de kans dat het hier nog veel meer uit de klauwen loopt is heel groot.

Jij bent ook zeer inconsequent, eerst moet ze weg omdat ze een demonstratie toe laat, daarna weg omdat ze van die fout heeft geleerd. Zou dat te maken hebben met jouw voorkeur (jij was tegen de BLM demonstratie en voor deze anti-coronamaatregelen demonstratie, gok ik?) of met jouw afkeer van Halsema. Of jouw afkeer van alle bestuurders in het algemeen, met je vrij kinderachtige rode kaart emoticon?

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanca op 20-06-2020 13:31:46 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193711297
DiederikSmit twitterde op donderdag 18-06-2020 om 20:24:30 Het boerkaverbod niet willen handhaven, corona-regels niet willen handhaven, geen aangifte willen doen van bekladding van een rijksmonument. Als de wet je zo weinig kan schelen, is burgemeester misschien niet de ideale baan voor je. https://t.co/oLS7rK6qfk reageer retweet
pi_193711322
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dus. Ze heeft een zeer stevig mandaat in de gemeenteraad, niks geen wegsturen. En hier heeft ze gewoon gelijk. De demonstratie die mis ging verwachtte maar een paar honderd man, deze verwacht 5000 man en een demonstratie waar 10.000 man werden verwacht iets verderop (Den Haag) is verboden, dus de kans dat het hier nog veel meer uit de klauwen loopt is heel groot.

Jij bent ook zeer inconsequent, eerst moet ze weg omdat ze een demonstratie toe laat, daarna weg omdat ze van die fout heeft geleerd. Zou dat te maken hebben met jouw voorkeur (jij was tegen de BLM demonstratie en voor deze anti-coronamaatregelen demonstratie, gok ik?) of met jouw afkeer van Halsema. Of jouw afkeer van alle bestuurders in het algemeen, met je vrij kinderachtige rode kaart emoticon?

Nou sorry maar dit is gewoon absoluut niet meer geloofwaardig. :{w
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')