Ik wilde nog een heel genuanceerd verhaal typen, maar bleek nog maar 4 karakters te hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:48 schreef Frutsel het volgende:
Nog steeds een misleidende titel hoor..die gaat niet weg
Ik dacht ook dat het een leftie was dus heb het opgezochtquote:
Zo dat verbaast me, ik dacht echt dat hij het hulpje van Halsema was.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:50 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een leftie was dus heb het opgezocht
"Leftie"quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:50 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een leftie was dus heb het opgezocht
Femke blijft hierquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:50 schreef LC01 het volgende:
OMG
welke debiel is dit: https://www.hartvannederl(...)-halsema-spoeddebat/
Rest zit onder haar bureau om te kijken of ze nog dieper in haar reet kunnen kruipen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:55 schreef Dutchguy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat alleen de VVD, het FvD en het CDA Halsema ondervragen?
De rest boeit het niet?quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:55 schreef Dutchguy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat alleen de VVD, de Ouderenpartij, het FvD en het CDA Halsema ondervragen?
Een goeie likbeurt is nooit wegquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:55 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Rest zit onder haar bureau om te kijken of ze nog dieper in haar reet kunnen kruipen.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je bij haar dreadlocks tegen komt daar.quote:
Met een button.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:58 schreef S95Sedan het volgende:
Maar je staat daar wel tussen zonder mondkapje.
Als maar genoeg mensen de wet overtreden, dan telt de wet niet meer. Duidelijkquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:57 schreef thedeedster het volgende:
"Niet alle mensen in de stad kunnen bekeurd worden"
Duh! Wat is dit voor onzin!
Misschien is er een rondvraag oid. maar het valt op een rare manier op.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:55 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Rest zit onder haar bureau om te kijken of ze nog dieper in haar reet kunnen kruipen.
En er bij lachen ook nog.quote:
Ze ontkent het niet, maar draait eromheen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:01 schreef thedeedster het volgende:
Is dat verkleden waar? Iemand foto's?
Serieus?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:02 schreef Nikonlover het volgende:
U droeg een ander kledingstuk dus u heeft hem opnieuw opgespeld
Wel in de 2e termijnquote:
Ja, natuurlijlk. Het gaat niet om die button of om het omkleden, het gaat erom dat ze dus gewoon zo makkelijk liegt.quote:
Waarom niet in de 1e termijn dan?quote:
Ik weet zeker dat je niet de enige bent en dat kan ik me ook heel goed voorstellenquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:09 schreef Bocaj het volgende:
Vind Halsema arrogant overkomen... Nog meer die er zo over denken?
(Gespeeld medelijden, gespeelde medeleven...)
Het kan zijn dat ik biased ben!![]()
Liegen en draaien, dat ze dat doet is niets nieuws.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:07 schreef LC01 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijlk. Het gaat niet om die button of om het omkleden, het gaat erom dat ze dus gewoon zo makkelijk liegt.
Naar mijn mening niet anders dan anders.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:09 schreef Bocaj het volgende:
Zij hoort daar niet te zitten met haar gelieg en anderen voor de bus gooien.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:09 schreef Bocaj het volgende:
Hier ook. Ik had nederigheid verwacht. Ze lacht de oppositie in lichaamstaal (vragen Nanninga met name) uit en dan ook nog met droge ogen beweren dat je onpartijdig bent. Er wordt beweerd door een journalist dat ze op sommige punten deemoedig was. Waar dan?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:09 schreef Bocaj het volgende:
Remkesquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef Bocaj het volgende:
Het wordt tijd voor een stevige VVD burgemeester die alle gekkigheid en idioterie eens even uit de hoofdstad gaat gooien en er weer een mooie goede rechtvaardige geoliede machine van maakt!
Meer dat poetsen en niet lullen van Rotterdam!
Of laat Aboutaleb naar Amsterdam komen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef Bocaj het volgende:
Het wordt tijd voor een stevige VVD burgemeester die alle gekkigheid en idioterie eens even uit de hoofdstad gaat gooien en er weer een mooie goede rechtvaardige geoliede machine van maakt!
Meer dat poetsen en niet lullen van Rotterdam!
Snap ik. Nanninga die woest is om een button maar vroeger zelf antisemitische grappen heeft gemaakt en die kritiek daarop wegwuifdequote:Op woensdag 10 juni 2020 16:19 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Hier ook. Ik had nederigheid verwacht. Ze lacht de oppositie in lichaamstaal (vragen Nanninga met name) uit. Dan ben je niet geschikt. Er wordt beweerd door een journalist dat ze op sommige punten deemoedig was. Waar dan?
Nanninga hoeft niet onpartijdig te zijn, Halsema wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
Snap ik. Nanninga die woest is om een button maar vroeger zelf antisemitische grappen heeft gemaakt en die kritiek daarop wegwuifde
Nou, nu je het zegt perfecte man voor de job!quote:
Die is ook vele malen beter dan Halsema!quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Of laat Aboutaleb naar Amsterdam komen.
Waar heeft zij antisemitische grappen gemaakt?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
Snap ik. Nanninga die woest is om een button maar vroeger zelf antisemitische grappen heeft gemaakt en die kritiek daarop wegwuifde
Heb je daar een link van? Los daarvan is Nanninga geen burgemeester.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
2 totaal verschillende zaken, het ging niet om de inhoud van de button, al had daarop gestaan dat ze tegen halal slachten was of weet ik veel. Het gaat erom dat ze geen politicus meer is en als burgemeester 100% onpartijdig moet zijn. Het onderwerp an sich is wat Femke zelf telkens probeert terug te halen met haar 'het is heel belangrijk, anti racisme, anti slavernij en bla bla' maar daar gaat het dus niet om. Het gaat om haar functioneren als burgemeester, dus terecht discussie en vragen over ambtsketting, buttons en uitspraken als 'rechts zal dit wel aangrijpen'.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ben jij dom of ben jij aan het trollen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik vraag mij af of de mensen die zich zo druk maken om de volksgezondheid, of deze mensen zelf de regels omtrent hiervan strikt hebben nageleefd?
Zo ja, dan neem ik de kritiek van deze personen wel serieus.
Maar o wee, als deze mensen een keertje 1,49m te dicht op iemand hebben gestaan de afgelopen periode.
Halsema vertegenwoordigt de gemeente/Nederland. Aangezien artikel 1 van de grondwet ook in Amsterdam geldt mag ze daar toch met een button staan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar Nanninga hoeft niet onpartijdig te zijn, Halsema wel.
Nanninga heeft het op een gegeven moment haar grappen uitgelegd, maar mensen tegenwoordig snappen harde humor niet meerquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Heb je daar een link van? Los daarvan is Nanninga geen burgemeester.
Bij mij loopt ie goedquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:27 schreef Bocaj het volgende:
Ligt het aan mij of loopt die klok een aantal minuten achter?
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nanninga heeft het op een gegeven moment haar grappen uitgelegd, maar mensen tegenwoordig snappen harde humor niet meer
En vanaf eind van de maand heeft hij tijd dit te doenquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou, nu je het zegt perfecte man voor de job!
wat begrijp jij niet aan mijn tekst?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben jij dom of ben jij aan het trollen?
Dat doet er dus niet toe, zij hoort onpartijdig te zijn en als je iets uitdraagt dan ben je dat naar mijn mening niet. Verder is zij actief met die demonstratie bezig op zo'n moment.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef gniffie het volgende:
[..]
Halsema vertegenwoordigt de gemeente/Nederland. Aangezien artikel 1 van de grondwet ook in Amsterdam geldt mag ze daar toch met een button staan.
Nooit gehoord van sarcasme?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'satire'
Wat is de context? Bijvoorbeeld met betrekking tot de hashtag?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'satire'
Of de woordenbrij voortkomt uit stupiditeit of een misplaatst gevoel voor humorquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wat begrijp jij niet aan mijn tekst?
Dames en heren, de nieuwe burgemeester van A'dam!quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En vanaf eind van de maand heeft hij tijd dit te doen
nee, het juiste woord is hypocrisie kort samengevatquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of de woordenbrij voortkomt uit stupiditeit of een misplaatst gevoel voor humor
Veel ophef over oude koeien: gretig worden screenshots gedeeld van schan-da-lige tweets van mijn hand over de Holocaust en Mein Kampf. Met triomfantelijke conclusies over vermeend antisemitisme. De meeste van die tweets zijn cynische grappen over het verbod op Mein Kampf, onder meer naar aanleiding van de vervolging en vrijspraak van een Amsterdamse galeriehouder diequote:Op woensdag 10 juni 2020 16:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'satire'
Knap dat je die conclusie zo al kan maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
nee, het juiste woord is hypocrisie kort samengevat
Ook over de tweet uit mei 2015 waarin zij over Hitlers Mein Kampf zegt ‘Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin Joden te vergassen’, is Nanninga kort: “Dat zijn niet mijn woorden maar een citaat van komiek Hans Teeuwen over het verbod op de verkoop van dat boek. Waar ik overigens tegen ben.”quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'satire'
Stupiditeit dus.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Maar, wat vind je van het debat?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik dacht dat meneer de voorzitter 16.35 zeiquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Pauze was om 16:07 dus nog 2 minuten
Ah thxx, jij kunt beter googlen dan ikquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ook over de tweet uit mei 2015 waarin zij over Hitlers Mein Kampf zegt ‘Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin Joden te vergassen’, is Nanninga kort: “Dat zijn niet mijn woorden maar een citaat van komiek Hans Teeuwen over het verbod op de verkoop van dat boek. Waar ik overigens tegen ben.”
“Alles wat ik gezegd, geschreven en getwitterd heb kun je grof vinden, maar het is onzin dat het anti-Joods zou zijn,” zegt Nanninga in een interview met het NIW. “Ik nam alles en iedereen op de hak. Ook groepen waar ik zelf toe behoor: vrouwen, blanke mensen, dikke mensen. Het is wat anders als je je steeds maar op één groep, bijvoorbeeld de Joden, richt.” De beschuldiging dat haar tweets antisemitisch zijn en dat zij een Jodenhater is, vindt Nanninga onbegrijpelijk. “Ik bediende mij gewoon van heel harde humor, maar die was zeker niet specifiek tegen Joden gericht. Het is zoals Ricky Gervais zegt: als je een grap maakt over iets dat verschrikkelijk is, zoals de Holocaust, wil dat niet zeggen dat je dat verschrikkelijke leuk vindt of goedkeurt.”
Maar goed, we dwalen af.
niks stupiditeitquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stupiditeit dus.
Je kan het in je pindabreintje niet bedacht krijgen dat 4 mensen thuis over de vloer op 1 meter afstand wellicht niet volgens de regels is maar héél wat anders is als met 14000 mensen bij elkaar gepropt staan op de dam? Je begrijpt ook niet dat de situatie in je eigen huis iets heel anders is dan als burgemeester waar je verantwoordelijk bent voor het welzijn van 800.000 mensen?
16.34quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat meneer de voorzitter 16.35 zei
Hier bijvoorbeeld: https://www.at5.nl/artike(...)tten-en-dat-spijt-me.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:19 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Hier ook. Ik had nederigheid verwacht. Ze lacht de oppositie in lichaamstaal (vragen Nanninga met name) uit en dan ook nog met droge ogen beweren dat je onpartijdig bent. Er wordt beweerd door een journalist dat ze op sommige punten deemoedig was. Waar dan?
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:36 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ah thxx, jij kunt beter googlen dan ik
Iets met het niet naleven van gestelde voorwaarden? Dat heeft niets met corona te maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
niks stupiditeit
iemand die de regels omtrent corona aan zijn/haar laars heeft gelapt, minstens 1 keer in de afgelopen periode, en deze persoon zit nu te bleren over in gevaar brengen van volksgezondheid. Iemand die zich hierin kan vinden? Vast wel.
Je kan het dus echt niet bedenken. Geeft niksquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
niks stupiditeit
iemand die de regels omtrent corona aan zijn/haar laars heeft gelapt, minstens 1 keer in de afgelopen periode, en deze persoon zit nu te bleren over in gevaar brengen van volksgezondheid. Iemand die zich hierin kan vinden? Vast wel.
Eh nee, zo werkt dat niet. Ze heeft totaal geen verantwoordelijkheid genomen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld: https://www.at5.nl/artike(...)tten-en-dat-spijt-me.
Uitstekend verhaal van Halsema verder. Er zijn fouten gemaakt, lessen moeten worden getrokken. Nu weer over tot de orde van de dag.
het gaat toch om volksgezondheid. Heb jij je de afgelopen periode strikt aan de regels gehouden?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:38 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Iets met het niet naleven van gestelde voorwaarden? Dat heeft niets met corona te maken.
A'dam krijgt wat het verdient!quote:
het gaat toch om volksgezondheid. Heb jij je de afgelopen periode strikt aan de regels gehouden?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan het dus echt niet bedenken. Geeft niks
Wat zouden ze nog meer willen/kunnen doen dan om haar weg te krijgen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:41 schreef thedeedster het volgende:
VVD is nu erg onduidelijk
Volgens mij willen ze meer dan een motie van wantrouwen.
De rechter? Ik begrijp echt niet waar ze mee bezig zijn? Gaan ze keutel intrekken? Na dít debat?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat zouden ze nog meer willen/kunnen doen dan om haar weg te krijgen?
Is inderdaad verschillend. Statistisch gezien was er op de Dam 0.49 persoon met Corona tijdens de demonstratie; dat aantal ligt nog dichter bij 0 als je met vier mensen thuis bent.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stupiditeit dus.
Je kan het in je pindabreintje niet bedacht krijgen dat 4 mensen thuis over de vloer op 1 meter afstand wellicht niet volgens de regels is maar héél wat anders is als met 14000 mensen bij elkaar gepropt staan op de dam? Je begrijpt ook niet dat de situatie in je eigen huis iets heel anders is dan als burgemeester waar je verantwoordelijk bent voor het welzijn van 800.000 mensen?
Misschien hadden ze tijd nodig om dingen te bespreken met andere mensen van het kabinet? Of nieuwe ontwikkelingen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De rechter? Ik begrijp echt niet waar ze mee bezig zijn? Gaan ze keutel intrekken? Na dít debat?
Dit kost stemmenquote:
Ja, ik heb mij strikt aan de regels gehouden. Ik ben bedrijfsleider in een horecazaak en ik heb naar aanloop van die bewuste maandag wekenlang gewapend met een rolmaat alles nagemeten, dat maakt het zo zuur.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het gaat toch om volksgezondheid. Heb jij je de afgelopen periode strikt aan de regels gehouden?
zeg eerlijk
Jaquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef thedeedster het volgende:
"Burgemeester in oorlogstijd"? zegt hij dit echt?
Van welke partij is die kerel?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef thedeedster het volgende:
CoronaTijdquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef thedeedster het volgende:
D66quote:
nee, als ik zelf door rood loop, ga ik niet personen die ook door rood hebben gelopen lopen bekritiseren.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, ik heb mij strikt aan de regels gehouden. Ik ben bedrijfsleider in een horecazaak en ik heb naar aanloop van die bewuste maandag wekenlang gewapend met een rolmaat alles nagemeten, dat maakt het zo zuur.
Ja, het gaat om de volksgezondheid
Nee, een bijeenkomst van 14.000 man op elkaar gepropt is niet hetzelfde als mensen die ook wel eens maar een meter afstand houden. Je mag moord ook afkeuren als je wel eens door rood gelopen hebt.
Hoe neem je dan verantwoordelijkheid? Excuses aanbieden lijkt me verantwoordelijkheid nemen. Moet ze nog een dansje doen ofzo?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Eh nee, zo werkt dat niet. Ze heeft totaal geen verantwoordelijkheid genomen.
Ja "dat spijt me". Dat lijkt verdacht veel op excuses.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:48 schreef S95Sedan het volgende:
Ik weet niet wat D66 en GL hebben gezien , maar excuses?
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het wordt wereldnieuws, mocht Halsema niet meer burgemeester zijn na vandaag.
[..]
nee, als ik zelf door rood loop, ga ik niet personen die ook door rood hebben gelopen lopen bekritiseren.
Mooi man.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef thedeedster het volgende:
De enige uitkomst had moeten zijn opstappen uit eigen beweging. Dat is verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe neem je dan verantwoordelijkheid? Excuses aanbieden lijkt me verantwoordelijkheid nemen. Moet ze nog een dansje doen ofzo?
Rutte kookt. Dit is niet slim voor de langere termijn.quote:
Ik zit ook met verbazing te kijken. Kennelijk wil Amsterdam een falende burgemeester beschermen. Mijn zegen hebben ze, veel plezier ermee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:51 schreef Xqtress het volgende:
Wat een mensen dit. Geen wonder dat Amsterdam ten onder gaat.
Republiek Amsterdamquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:51 schreef Bocaj het volgende:
Je kunt nu ook wel stellen dan de raad van A'dam niets op heeft met het gezag in Den Haag!
En de burgemeester van Den Haag, niet te vergeten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:52 schreef timmmmm het volgende:
Lol, ik dacht dat de gemeenteraad van Amsterdam de burgemeester controleert. Moeten ze nu ook de MP controleren?
Heeft de burgemeester van Berlijn dat gedaan? Parijs? Den Haag? Talloze steden in de VS? Zouden die collectief geen verantwoordelijkheid nemen? Om nog maar te zwijgen over alle andere mensen die verantwoordelijkheid hebben voor genomen risico's? Half bestuurlijk Nederland moet verantwoordelijkheid nemen en aftreden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De enige uitkomst had moeten zijn opstappen uit eigen beweging. Dat is verantwoordelijkheid nemen.
Wat een walgelijke opmerking dit.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik vind mevrouw Poot heel erg lijken op de agent die met zijn knie op de nek van de heer George zat.
Qua uiterlijk.
Ben ik de enige?
Het gaat hier toch om Amsterdam?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft de burgemeester van Berlijn dat gedaan? Parijs? Den Haag? Talloze steden in de VS? Zouden die collectief geen verantwoordelijkheid nemen? Om nog maar te zwijgen over alle andere mensen die verantwoordelijkheid hebben voor genomen risico's? Half bestuurlijk Nederland moet verantwoordelijkheid nemen en aftreden.
Óf zouden de mensen die roepen om het aftreden van Halsema verblind zijn door Femke-haat?
Nouja, we weten allemaal waar dit over gaat. De ophef over Halsema is een factor 10 tot 100 groter dan bij andere bestuurders, omdat het Femke Halsema is.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:52 schreef timmmmm het volgende:
Lol, ik dacht dat de gemeenteraad van Amsterdam de burgemeester controleert. Moeten ze nu ook de MP controleren?
Tjeeees, ik ben blij dan ik niet jouw stel hersenen heb....quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik vind mevrouw Poot heel erg lijken op de agent die met zijn knie op de nek van de heer George zat.
Qua uiterlijk.
Ben ik de enige?
Waarom men nog steeds op die trolfluit reageert is me een raadsel.quote:
Ze zit met haar knie op de nek van Halsema momenteel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Qua uiterlijk.
Ben ik de enige?
Daar gaat het toch niet over? Het gaat over de fouten die zij gemaakt heeft.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft de burgemeester van Berlijn dat gedaan? Parijs? Den Haag? Talloze steden in de VS? Zouden die collectief geen verantwoordelijkheid nemen? Om nog maar te zwijgen over alle andere mensen die verantwoordelijkheid hebben voor genomen risico's? Half bestuurlijk Nederland moet verantwoordelijkheid nemen en aftreden.
Óf zouden de mensen die roepen om het aftreden van Halsema verblind zijn door Femke-haat?
Het punt is dat veel mensen hier en de VVD gewoon scoren vanwege Femke-haat, en niet vanwege de inhoud.quote:
watte?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Qua uiterlijk.
Ben ik de enige?
haar gezichtquote:
Ik zag op de webcam van Iglo.nl twee inuits dicht op elkaar staan. Moet mevrouw Poot zich daar soms ook over uitspreken?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
amsterdam.nlquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:01 schreef RAVW het volgende:
waar is deze debat te volgen , wanik zit op politiek 24 maar gaat over andere dingen
https://www.telegraaf.nl/(...)sema-na-betoging-damquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:01 schreef RAVW het volgende:
waar is deze debat te volgen , wanik zit op politiek 24 maar gaat over andere dingen
thanks ..... Sweet home Amsterdamquote:
https://amsterdam.raadsin(...)90/RAAD%2010-06-2020quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:01 schreef RAVW het volgende:
https://amsterdam.raadsin(...)90/RAAD%2010-06-2020quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:01 schreef RAVW het volgende:
Je kan het toch vergelijken met andere bestuurders? Dan neemt Halsema méér verantwoordelijkheid door fouten te erkennen en excuses aan te bieden voor een demonstratie waarbij het gigantische aantal van 0.49 (nul komma negenenveertig. Afgerond nul.) Corona-patiënten aanwezig was als we afgaan op de statistieken. Met hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet over? Het gaat over de fouten die zij gemaakt heeft.
Maar dat is lekker makkelijk natuurlijk vertroebelen waar het echt over gaat.
Was gewoon terecht.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:04 schreef Jemoederniet het volgende:
supporters worden keihard gewaterkanond.
Wat maakt het mij uit wie er burgemeester is?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het punt is dat veel mensen hier en de VVD gewoon scoren vanwege Femke-haat, en niet vanwege de inhoud.
Ligt eraan. Als ze objectief Halsema beoordeelt, dan niet. Als je goedkoop gaat scoren met een smakeloze morele overtoep, dank Sander Schimmelpenninck, dan mag er best een vergelijking getrokken worden met veel grotere fouten met daadwerkelijke gevolgen die elders gemaakt zijn (en waar veel en veel minder ophef over is. Rara hoe kan dat?).quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zag op de webcam van Iglo.nl twee inuits dicht op elkaar staan. Moet mevrouw Poot zich daar soms ook over uitspreken?
terechtquote:
Dit heeft niks met andere bestuurders te maken, zij heeft meerdere malen laten zien dat ze ongeschikt is voor wat ze moet doen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan het toch vergelijken met andere bestuurders? Dan neemt Halsema méér verantwoordelijkheid door fouten te erkennen en excuses aan te bieden voor een demonstratie waarbij het gigantische aantal van 0.49 (nul komma negenenveertig. Afgerond nul.) Corona-patiënten aanwezig was als we afgaan op de statistieken. Met hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen.
Dus je hebt enerzijds allerlei bestuurders die allerlei fouten maken met gigantische aantallen doden tot gevolg. Fouten worden nauwelijks toegegeven, excuses worden niet aangeboden. Anderzijds heb je Femke Halsema, die niet goed heeft ingegrepen op een demonstratie waar misschien een halve Corona-patiënt met mondkapje aanwezig was. Dan is mijn conclusie: Femke Halsema neemt verantwoordelijkheid. Ze gaat hierin veel verder dan andere bestuurders, en is eerder een voorbeeld.
Haat dit haat dat.... het komt nooit ten einde inderdaad...quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:08 schreef Xqtress het volgende:
Nou weer vrouwenhaat, het houdt echt niet op, nooit.
https://amsterdam.raadsin(...)90/RAAD%2010-06-2020quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:10 schreef the-eye het volgende:
Hee! waar is de stream van de raadszaal. Ik heb geen zin om die extremisten van blm te gaan zitten kijken op at5
https://amsterdam.raadsin(...)90/RAAD%2010-06-2020quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:10 schreef the-eye het volgende:
Hee! waar is de stream van de raadszaal. Ik heb geen zin om die extremisten van blm te gaan zitten kijken op at5
thxquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:11 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
https://amsterdam.raadsin(...)90/RAAD%2010-06-2020
Ook te zien bij de NOSquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:10 schreef the-eye het volgende:
Prima als dit een goede verdediging is. Maar dan is dit voor iedereen een goede verdediging. Horeca-ondernemingen mogen gewoon binnenlaten wie ze binnen willen laten als het maar geen gevolgen heeft, bioscopen mogen gewoon open als het maar geen gevolgen heeft, men mag gewoon samenkomen als het geen gevolgen heeft. 14.000 mag gewoon samenkomen zonder afstand als het maar geen gevolgen heeft.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan het toch vergelijken met andere bestuurders? Dan neemt Halsema méér verantwoordelijkheid door fouten te erkennen en excuses aan te bieden voor een demonstratie waarbij het gigantische aantal van 0.49 (nul komma negenenveertig. Afgerond nul.) Corona-patiënten aanwezig was als we afgaan op de statistieken. Met hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen.
En een strafbladquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:11 schreef Bocaj het volgende:
Heeft Halsema ook een boete van 390 euro gehad?
Ook in Rotterdam en Den Haag zijn bij demonstraties de 1.5 meter-regels geschonden. Open jij er even een topic over? Worden vast talloze pagina's over volgeluldquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat maakt het mij uit wie er burgemeester is?
Wat mij uitmaakt is dat het te bizar voor woorden is dat horeca-eigenaren met meetlinten hun terras weg moeten zetten en zelf als onderneming bizar streng moet handhaven of anders risico loopt op torenhoge boetes. Een paar honderd meter verderop houdt de burgemeester zelf op een demonstratie die anderhalve meter afstand niet en daar hoeft de gemeente en de organisatie van haar NIET te handhaven, wat al die ondernemers wel moesten maandag.
Dat is bizar en dat is krom.
Wat mij uitmaakt is dat de burgemeester zich verschuilt achter 'we wisten het niet' maar aan de andere kant wel zegt zich zorgen te maken na de beelden van de massaliteit in andere hoofdsteden. Ik kan die uitspraak niet rijmen met een volslagen gebrek aan een plan B voor als er wel zoveel mensen zijn. Die stromen mensen komen allemaal samen en die staan niet van het een op andere moment op de Dam. Met die voorbereidingstijd had de biurgemeester, wie dat ook is en van welke partij die ook is, moeten gebruiken een plan B, wat er niet was, in werking te doen treden in plaats van je verschuilen achter 'we wisten het niet'. 'We wisten het niet' is eigenlijk 'we hebben ons er niet op voorbereid' en dat is een blunder.
Dat is bizar en dat is de burgemeester aan te rekenen. Dat is Halsema aan te rekenen, als het in Rotterdam was geweest was het Aboutaleb aan te rekenen. Dat heeft voor mij niks met de persoon te maken, maar met grootscheeps falen
Je vergeet alleen dat daar gewoon gezegd is dat het klaar was en wel gehandhaafd is dat heeft Halsema dus niet gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook in Rotterdam en Den Haag zijn bij demonstraties de 1.5 meter-regels geschonden. Open jij er even een topic over? Worden vast talloze pagina's over volgeluld
Omdat die mensen niet kijken naar de inhoud, de inhoud is niet relevant zodra linkse mensen erbij zijn betrokken want links heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:12 schreef Selqae het volgende:
Djeez, Roosma is wel erg zuur over de motie van wantrouwen van de VVD.
Deal with it.
Welke afslag heeft de D66 in het verleden genomen om zo, zo raar te doen... Hij schaamt zich wit te zijnquote:
En zwijgen == schuldig.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Welke afslag heeft de D66 in het verleden genomen om zo, zo raar te doen... Hij schaamt zich wit te zijn
Heeft wel een punt, iedereen die zich niet uitspreekt tegen de hordes allochtonen die dag in dag uit blanke Nederlanders en Europeanen gewelddadig belagen zijn in mijn ogen ook een racist. Maar laten we ons vooral druk maken dat Fatima is afgewezen voor een functie, terwijl Jeroen ook is afgewezen maar de racismekaart niet kan trekken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:16 schreef Lariekoek het volgende:
Krijgen we dat kansloos gelul dat je op basis van je huidkleur en je niet uitspreken al een racist bent.
Goh, wat racistisch...
Nee. We moeten twee zaken onderscheiden. Zaak 1. Femke Halsema heeft fouten gemaakt, of is verantwoordelijk voor fouten. Zaak 2. De ophef hierover is talloze malen groter dan ophef over andere gemaakte fouten door andere bestuurders, fouten die veel grotere gevolgen hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Prima als dit een goede verdediging is. Maar dan is dit voor iedereen een goede verdediging. Horeca-ondernemingen mogen gewoon binnenlaten wie ze binnen willen laten als het maar geen gevolgen heeft, bioscopen mogen gewoon open als het maar geen gevolgen heeft, men mag gewoon samenkomen als het geen gevolgen heeft. 14.000 mag gewoon samenkomen zonder afstand als het maar geen gevolgen heeft.
Dat geldt alleen niet voor al die mensen. Dat geldt enkel voor de burgemeester
Ik zag de bordjes al voorbij komen op AT5 'White silence = pro-racism'quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:16 schreef Lariekoek het volgende:
Krijgen we dat kansloos gelul dat je op basis van je huidkleur en je niet uitspreken al een racist bent.
Goh, wat racistisch...
Daar werden de regels overtreden én waren schermutselingen. Ik weet niet wat beter is.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:14 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat daar gewoon gezegd is dat het klaar was en wel gehandhaafd is dat heeft Halsema dus niet gedaan.
Verder gooit ze nogal wat andere mensen onder de bus.
Ja echt waar joh?quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik zag de bordjes al voorbij komen op AT5 'White silence = pro-racism'
De demonstratie in Rotterdam is afgebroken. De anderhalvemeter maatregel kon niet worden gehandhaafd en daar heeft de burgemeester dat niet geaccepteerd. De burgemeester heeft daar niet het kromme besluit genomen dat de ondernemers een paar honderd meter verder alles 100% aan kant moeten hebben en zelf moeten handhaven en anders een prent kunnen verwachten maar vervolgens de beslissing genomen zelf niet te handhaven. De burgemeester heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en er een eind aan gemaaktquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook in Rotterdam en Den Haag zijn bij demonstraties de 1.5 meter-regels geschonden. Open jij er even een topic over? Worden vast talloze pagina's over volgeluld
Je kan het ook anders doen, je vergeet even dat het Femke is, vergeet even dat ze van GL is en hoort gewoon dat een burgemeester de corona regels aan haar laars lapt, dat een burgemeester niet neutraal is en mee demonstreert. Het interesseert me niet of het een GroeLinkers is, een PVV'er, een VVD'er of Jezus zelf, daarvoor dien je gewoon af te treden. Het argument "ja maar Femke en GroenLinks" wordt alleen maar gebruikt om wederom een tweedeling te creëren want alleen rechtse mensen willen Femke laten aftreden omdat ze haar haten is dan weer het argument.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee. We moeten twee zaken onderscheiden. Zaak 1. Femke Halsema heeft fouten gemaakt, of is verantwoordelijk voor fouten. Zaak 2. De ophef hierover is talloze malen groter dan ophef over andere gemaakte fouten door andere bestuurders, fouten die veel grotere gevolgen hebben.
Mark Rutte maakte er een veel groter potje van en wordt enorm gewaardeerd. Dat is een interessant fenomeen. Als je superkritisch bent op Femke Halsema is het denk ik verstandig bij jezelf af te vragen waarom je specifiek op Femke Halsema zo boos bent.
Krijgt vast een laag loon... slavendrijverquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:21 schreef maryen65 het volgende:
Wat een deugmens, hij heeft een kok met een donkere huidskleur
Zal je man maar zijnquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:23 schreef Xqtress het volgende:
Echt een waardevol raadslid dit. Inhoudelijk ook erg sterk.
Hij bedoelde cockquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:21 schreef maryen65 het volgende:
Wat een deugmens, hij heeft een kok met een donkere huidskleur
Eensquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Heel veel mensen een mening hebben over Amsterdamman Amsterdam meent een vrijstaat te zijn, en je kan geen krant openen of je wordt platgegooid met het nieuws over Amsterdam. Misschien de media en politiek dan ook maar minder aandacht besteden aan Amsterdam, want vele Nederlanders zijn die vrijstaat helemaal zat.
Slecht inderdaadquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Danzig neemt FVD toch niet zo serieus als het over de rechtsstaat gaat.
Jij bent de enige die het steeds over Halsema heeft. Mij interesseert het niet wie het is. Ik heb het over de daden van de burgemeester die bizar zijn en die fout naar fout heeft begaan. Maakt mij niet uit wie de burgemeester is. De burgemeester heeft fouten gemaakt en ik vind die fouten niet uit te leggen en van een zodanige grootte dat ik haar als het mijn stad zou zijn niet nog een keer in die positie zou willen plaatsen maar liever een capabele bestuurder.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee. We moeten twee zaken onderscheiden. Zaak 1. Femke Halsema heeft fouten gemaakt, of is verantwoordelijk voor fouten. Zaak 2. De ophef hierover is talloze malen groter dan ophef over andere gemaakte fouten door andere bestuurders, fouten die veel grotere gevolgen hebben.
Mark Rutte maakte er een veel groter potje van en wordt enorm gewaardeerd. Dat is een interessant fenomeen. Als je superkritisch bent op Femke Halsema is het denk ik verstandig bij jezelf af te vragen waarom je specifiek op Femke Halsema zo boos bent.
Terechtquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Nou, zeg dat welquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:23 schreef Xqtress het volgende:
Echt een waardevol raadslid dit. Inhoudelijk ook erg sterk.
Ik vind haar stukken geloofwaardiger dan meneer van Dantzig.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:27 schreef FOKoffieleut het volgende:
Wil on fire "hoeveel fouten mag ze nog maken?"
Als je zo'n sneer moet maken ben je een enorme kneus en zit je niet op de juiste plek.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Gebakken lucht.quote:
ik ookquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vind haar stukken geloofwaardiger dan meneer van Dantzig.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:29 schreef Jemoederniet het volgende:
Dantzig doet met denken aan een keukenverkoper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |