abonnement Unibet Coolblue
pi_193757296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:22 schreef 111210 het volgende:
Zie de laatste veel reclame van openbank.nl met 2% rente.

Iemand die hier al zit?
Ja, maar is maar tot 5k en voor de duur van 6 maanden. Maar goed, het is meer dan elders.
pi_193757811
Zijn er meer mensen bij wie de nieuwe internetbankieromgeving van NIBC-Direct wel erg veel foutmeldingen geeft? Ook bijzonder irritant overigens dat als je geld overboekt, die overboeking niet direct zichtbaar is in je saldo en lijst van af- en bijschrijvingen.
pi_193757906
Die 2 procent kan je van mij ook krijgen ongeacht saldo bijna ongeacht looptijd.... en rente betaling per maand.

Of ik dat nu aan mijn hypotheek betaal of aan jou, dat maakt mij niets uit.
pi_193758913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:32 schreef namliam het volgende:
Die 2 procent kan je van mij ook krijgen ongeacht saldo bijna ongeacht looptijd.... en rente betaling per maand.

Of ik dat nu aan mijn hypotheek betaal of aan jou, dat maakt mij niets uit.
Ik kan niet wachten om mijn geld over te maken naar je, je klinkt betrouwbaar dus dat komt vast goed ^O^
pi_193761977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:24 schreef Groepfunder het volgende:
Zijn er meer mensen bij wie de nieuwe internetbankieromgeving van NIBC-Direct wel erg veel foutmeldingen geeft? Ook bijzonder irritant overigens dat als je geld overboekt, die overboeking niet direct zichtbaar is in je saldo en lijst van af- en bijschrijvingen.
naar aanleiding van jouw post heb ik net even gekeken bij mijn NIBC-rekening. Wat een gedoe om in die nieuwe omgeving te komen zeg, en dan ook nog door de app geworsteld. Inloggen op de oude manier ging zo makkelijk, ben benieuwd hoe de conversiegraad is. Succes voor de helpdesk-medewerkers van NIBC...
pi_193764016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten om mijn geld over te maken naar je, je klinkt betrouwbaar dus dat komt vast goed ^O^
Ik heb daarbij gewoon een vast baan en mijn bank vind mij/ons betrouwbaar genoeg om mij een hypotheek te geven ... dus tja hangt er maar vanaf hoe je je mede mens vertrouwd.

Is natuurlijk precies het bestaansrecht van banken en de reden dat 'we' geen rente ontvangen op onze spaarcenten... en we "woeker" rentes betalen voor leningen. Ik probeer nog niet niet eens winst te maken en ben best bereid de volle 2 procent die ik nu betaal ook aan jou of een ieder te betalen.
pi_193764711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:46 schreef namliam het volgende:

[..]

Ik heb daarbij gewoon een vast baan en mijn bank vind mij/ons betrouwbaar genoeg om mij een hypotheek te geven ... dus tja hangt er maar vanaf hoe je je mede mens vertrouwd.

Is natuurlijk precies het bestaansrecht van banken en de reden dat 'we' geen rente ontvangen op onze spaarcenten... en we "woeker" rentes betalen voor leningen. Ik probeer nog niet niet eens winst te maken en ben best bereid de volle 2 procent die ik nu betaal ook aan jou of een ieder te betalen.
Dan had je je hypotheek via crowdfunding moeten afsluiten. Zo achteraf is het een beetje suf verhaal.

En je snapt hopelijk ook dat particulieren waarschijnlijk niet akkoord gaan met 2% als je vermogen vervolgens 30 jaar vast zit. Want bij jou is het niet vrij opneembaar.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_193765339
Verschil is dat CF een stukje duurder is voor mij als consument, een CF project met 2% rente heeft geen kans van slagen denk ik zeker gezien het platform van die 2% ook nog een procent in pikt. Alhoewel ik mijn mede consument een goed rendement gun ben ik ook niet de Kerstman of Sinterklaas dus gat ik niet 6,7,8% rente betalen vanuit de "goedheid van mijn hart" als ik ook een stuk minder kan.
Bovendien was toen ik de hypotheek afsloot, zo een 10 jaar geleden, CF nog lang niet zo ver als dat het nu is.

Vrij opneembaar is een rekbaar begrip, kleine bedragen zal geen probleem zijn aangezien ik zelf ook altijd een bepaalde hoeveelheid direct beschikbaar wil hebben.
Gaat het om substantielere bedragen zal dat op dag basis niet gaan, nee je zal een beetje moeten plannen... maar geef me een maand, dus per nu ik wil op 1 aug graag de hele som van stel 20.000 euro geen probleem en ja dan krijg je ook die 2% t/m 1 aug.
30 jaar vast zit het zeker niet maar kan je wel garanderen dat jij met dezelfde zekerheden als bij banken, zeker dit soort "nieuwe" banken je een heel veel beter rendement zal halen bij mij dan bij hun.
Banken hebben danwel een DGS, maar dat neemt aan dat ze failliet gaan. Hoeveel procent van de consumenten gaat in hun leven failliet?
Ik ga niet failliet en heb derhalve geen garantie stelsel nodig, mede gezien we hier al 10 jaar wonen kan je misschien ook inschatten dat er 10 jaar is afgelost en 10 jaar overwaarde is opgebouwd, tel op je winst (of je garanties).

Bovendien hoop ik dat als je een "beetje" spaargeld hebt je op z'n minst met deposito's werkt en ook die zijn niet zomaar opvraagbaar tenzij je een significante boete betaald en/of een heel goede reden hebt.

Waarom zou je voor 30 jaar (of minder) niet genoegen nemen met 2% ? Bij "reguliere banken" is dat voor 20 jaar significant minder en krijg je per jaar rente vergoeding en sommige pas na einde van die 20 jaar. En tja misschien als je 30 jaar zou willen kunnen we wel wat afspreken op 2,01% als je daar gelukkiger van wordt, maar zover kom je niet eens...

En zover komen de meeste Nederlanders niet want die kunnen alleen maar klagen en beren op de weg vinden, zelfs als er een pasklare oplossingen voor je klaar ligt interesseert het niemand iets. Sterker nog ... zelfs als de beloofde rente 4%, 6%, 8% of 10% zou zijn dan zal er nog steeds wel die ene beer op de weg te vinden zijn.
Als er uiteindelijk geen beren meer zijn, dan wordt het verhaal wel "als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan zal er wel ergens een addertje zitten".

En dat is op zich wel te begrijpen, er zijn zoveel rampen, scammers, oplichters, sjaggeraars wat je links en rechts hoort. Maar je hoort wel altijd de slechte verhalen EN die onthouden we als mensen ook beter en langer dan de positieve verhalen die je hoort.... Als je die positieve verhalen al hoort... en niet afdoet als "wacht maar tot het fout gaat".

Wel shoppen voor +0,01% extra rente, maar +1,5% niet serieus willen en durven overwegen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 augustus 2020 @ 10:53:38 #59
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_194425267
Haai,

Ik kwam dit spaarplan tegen
Nu verwacht ik niet dat een bedrijf als dit snel om zou vallen, maar een idee als dit is dat ook ergens te vinden bij een instelling die wel onder het garantiestelsel valt? Of is dit echt een spaarplan dat sowieso niet gedekt wordt, ook niet als het wel bij een financiele instelling is?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_194426295
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:53 schreef Nizno het volgende:
Haai,

Ik kwam dit spaarplan tegen
Nu verwacht ik niet dat een bedrijf als dit snel om zou vallen, maar een idee als dit is dat ook ergens te vinden bij een instelling die wel onder het garantiestelsel valt? Of is dit echt een spaarplan dat sowieso niet gedekt wordt, ook niet als het wel bij een financiele instelling is?
Dit is een verzekeringsproduct en geen bankproduct. Deze voorwaarden vind je niet bij banken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 augustus 2020 @ 12:22:59 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_194426693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is een verzekeringsproduct en geen bankproduct. Deze voorwaarden vind je niet bij banken.
ook weer waar idd.
en moet zeggen dat de 2% nou ook weer niet zo geweldig is
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_194436757
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

ook weer waar idd.
en moet zeggen dat de 2% nou ook weer niet zo geweldig is
Ben ik even blij dat ik hem op 3,5 procent heb bij Dela *O*
pi_194436941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik hem op 3,5 procent heb bij Dela *O*
Later werd het 2.7% en nu al een tijdje 2%. 3.5% is wel fijn ja. Dat Dela niet onder het garantiestelsel valt is niet erg bezwaarlijk vind ik..volgens mij is het een gezond bedrijf.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:01:26 #64
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_194449634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik hem op 3,5 procent heb bij Dela *O*
ow ik heb nog 2 deposito's bij centraal beheer van 4,5 en 4,2 procent
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_194450610
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 21:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

ow ik heb nog 2 deposito's bij centraal beheer van 4,5 en 4,2 procent
Dat is nog beter, ook niet meer te krijgen zeker?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:05:58 #66
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_194450715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 21:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is nog beter, ook niet meer te krijgen zeker?
nee als je 10 jaar kiest mag je blij zijn als je nog 0.5 procent krijgt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_194522231
Belangrijk bericht voor alle Moneyou klanten
Moneyou stopt

Beste klant,

We vinden het heel jammer je te moeten berichten dat Moneyou, met uitzondering van Hypotheken, stopt. We realiseren ons dat we hiermee niet aan ieders verwachtingen voldoen en dat spijt ons ontzettend. Vanaf oktober ontvang je persoonlijk informatie over wat dit voor jou en jouw producten betekent. De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd. In de tussentijd is Moneyou operationeel en kun je de dienstverlening verwachten die je van ons gewend bent. Heb je een Moneyou hypotheek? Dan verandert er niets: het Moneyou hypotheeklabel blijft actief als onderdeel van ABN AMRO Hypotheken Groep

Waarom stopt Moneyou?
Moneyou richt zich voornamelijk op het bedienen van spaarklanten. De spaarrente is al langere tijd erg laag en de economische verwachting is dat dit in de nabije toekomst niet zal veranderen. Daarmee valt enerzijds de mogelijkheid voor ons weg om ons goed te onderscheiden. Anderzijds wil ABN AMRO met het stopzetten van alle activiteiten van Moneyou in Nederland en Duitsland, het hoofd bieden aan het aanhouden lage renteklimaat.

Wat betekent dit voor mij als klant?
We doen er alles aan om het stopzetten van onze activiteiten soepel te laten verlopen, zodat jij hier als klant geen hinder van ondervindt. Vanzelfsprekend heb je, zoals altijd, toegang tot je account via de app of de website en ook onze klantenservice is en blijft bereikbaar.

We willen je graag bedanken voor het vertrouwen dat je Moneyou hebt gegeven.

Met vriendelijk groet,

Moneyou
pi_194522267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:53 schreef reteppd het volgende:
Belangrijk bericht voor alle Moneyou klanten
Moneyou stopt

Beste klant,

We vinden het heel jammer je te moeten berichten dat Moneyou, met uitzondering van Hypotheken, stopt. We realiseren ons dat we hiermee niet aan ieders verwachtingen voldoen en dat spijt ons ontzettend. Vanaf oktober ontvang je persoonlijk informatie over wat dit voor jou en jouw producten betekent. De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd. In de tussentijd is Moneyou operationeel en kun je de dienstverlening verwachten die je van ons gewend bent. Heb je een Moneyou hypotheek? Dan verandert er niets: het Moneyou hypotheeklabel blijft actief als onderdeel van ABN AMRO Hypotheken Groep

Waarom stopt Moneyou?
Moneyou richt zich voornamelijk op het bedienen van spaarklanten. De spaarrente is al langere tijd erg laag en de economische verwachting is dat dit in de nabije toekomst niet zal veranderen. Daarmee valt enerzijds de mogelijkheid voor ons weg om ons goed te onderscheiden. Anderzijds wil ABN AMRO met het stopzetten van alle activiteiten van Moneyou in Nederland en Duitsland, het hoofd bieden aan het aanhouden lage renteklimaat.

Wat betekent dit voor mij als klant?
We doen er alles aan om het stopzetten van onze activiteiten soepel te laten verlopen, zodat jij hier als klant geen hinder van ondervindt. Vanzelfsprekend heb je, zoals altijd, toegang tot je account via de app of de website en ook onze klantenservice is en blijft bereikbaar.

We willen je graag bedanken voor het vertrouwen dat je Moneyou hebt gegeven.

Met vriendelijk groet,

Moneyou
:{ das lekker dan. Kan ik weer een nieuwe bank gaan zoeken.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_194551518
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]

:{ das lekker dan. Kan ik weer een nieuwe bank gaan zoeken.
Lloyds Bank. Zoektocht over ;)
pi_194552959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:48 schreef DappereDodo77 het volgende:
Lloyds Bank
Waar bij je wel moet bedenken dat tegoeden op spaarrekeningen van deze bank onder het Duitse depositogarantiestelsel vallen; niet onder het Nederlandse. Overigens hoeft dat geen probleem te zijn.
pi_194554915
Ben benieuwd hoe het dan verdergaat met de groen deposito bij moneyou?
pi_194555655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:36 schreef Mickey49 het volgende:
Ben benieuwd hoe het dan verdergaat met de groen deposito bij moneyou?
Ik mag toch aannemen dat ze die tot minimaal 2 januari laten doorlopen. Het zijn alleen maar deposito's met een looptijd van 1 jaar dus dat zou geen probleem hoeven te zijn.

Een andere vraag is waar het geld vanaf volgend jaar onder te brengen. Bij de ING (alleen maar 5 jaar looptijd) zie ik zelden mogelijkheden voorbij komen.
pi_194558824
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]

:{ das lekker dan. Kan ik weer een nieuwe bank gaan zoeken.
Leaseplan?
pi_194559591
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:56 schreef Debsterr het volgende:
Kan ik weer een nieuwe bank gaan zoeken.
Ikea? :+

Met zo weinig rente en ook niet het idee dat het 'ooit' weer beter wordt lijkt het me dus slimmer geld te investeren in meubilair en huisraad.

Door corona verwacht ik ook veel meer inflatie dus is uitgeven slimmer dan oppotten.
pi_194657963
Mensen, ik denk er sterk over om een USD spaardeposito rekening te openen. Aangezien de USD flink gedaald is vanaf Maart tot nu en ik verwacht dat deze een bounce-back zal maken binnen 1 of 2 jaar, wil ik mijn Euros vastzetten in USD voor 1 of 2 jaar, om zowel van deze verwachte Dollar stijging te profiteren, en nog een bovengemiddelde rente mee te pakken ook. Wel realiseer ik me dat ik vast en zeker ook wel een half procent van mn inleg verlies aan conversion costs maar dat is dan maar zo.

Hebben jullie nog een beter aanbod gezien dan 1,5% voor 1 jaar, of 1,5% voor 2 jaar? Dat is namelijk het beste aanbod dat ik heb gevonden so far.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')