Ja mijn vriend ja, die zit behoorlijk in de rats nuquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:45 schreef Scheepskok het volgende:
Wat zijn die omstandigheden. Lag "jouw vriend" drie maanden onder een brug in Parijs?
valt niet zo op, is een heel team wat hetzelfde werk doetquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:46 schreef SebSwe2.0 het volgende:
En niemand heeft ondertussen even de telefoon opgepakt om jouw vriend te informeren dat hij als het goed is zn werk niet kan doen?
Waar kan ik solliciteren?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Ja mijn vriend ja, die zit behoorlijk in de rats nu
Nee, de verkorte versie was dat eerst zijn eigen pc het niet deed, toen kon hij niet in zijn werk webmail omdat zijn wachtwoord het niet meer deed, toen hij zijn nieuwe wachtwoord ging proberen was het al bijna paasen dus dan zit je met van die vrije dagen enzo.
De mails van zijn baas heeft hij trouwens wel beantwoord maar dat was niet zoveel werk het meeste werk zit in het erp pakket, maar daar kan hij dus zonder die codes (of eigenlijk zo'n kastje wat nummers genereert, weet niet precies hoe dat werkt) niet voor bij.
Hij heeft trouwens ook nog een weekje vanaktie gehad, en pinksteren en koningsdag dus best veel vrij tussendoor.
[..]
valt niet zo op, is een heel team wat hetzelfde werk doet
Die heb je van te voren natuurlijk dusdanig gemanipuleerd dat je in de safe zone zit en de steekproeven derhalve kunt ontlopen. Amateur....quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:25 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Normaal op kantoor natuurlijk wel als de baas mee kan kijken, duh
Joh zat bullshit banen waarbij het werkelijk niemand opvalt of werk wel of niet gedaan wordtquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:46 schreef SebSwe2.0 het volgende:
En niemand heeft ondertussen even de telefoon opgepakt om jouw vriend te informeren dat hij als het goed is zn werk niet kan doen?
Ik zoek dus helemaal verkeerd blijkbaar. Heb je tips?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Joh zat bullshit banen waarbij het werkelijk niemand opvalt of werk wel of niet gedaan wordt
Zo leuk is het nietquote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:46 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Ik zoek dus helemaal verkeerd blijkbaar. Heb je tips?
Als je geen werk doet, valt er ook niks door te nemen en hoef je dus ook niet te bellen met de baas!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:59 schreef Scheepskok het volgende:
Terugwerkende kracht gaat niet. Maar wat een rare situatie. Ik heb wekelijks telefonisch contact met mijn baas om het werk door te nemen. Als ik twee weken geen contact heb, zijn de rapen gaar.
waarom? heb je er last van of ben je jaloers?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:20 schreef HenkDeP het volgende:
Dus je vriend heeft al bijna drie maanden nagenoeg niks gedaan voor zijn salaris? Mag hopen dat hij er binnenkort hard wordt uitgeflikkert...
dus in 3 maanden tijd heeft hij zeg maar 2 weken vrij gehad.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Nee, de verkorte versie was dat eerst zijn eigen pc het niet deed, toen kon hij niet in zijn werk webmail omdat zijn wachtwoord het niet meer deed, toen hij zijn nieuwe wachtwoord ging proberen was het al bijna paasen dus dan zit je met van die vrije dagen enzo.
De mails van zijn baas heeft hij trouwens wel beantwoord maar dat was niet zoveel werk het meeste werk zit in het erp pakket, maar daar kan hij dus zonder die codes (of eigenlijk zo'n kastje wat nummers genereert, weet niet precies hoe dat werkt) niet voor bij.
Hij heeft trouwens ook nog een weekje vanaktie gehad, en pinksteren en koningsdag dus best veel vrij tussendoor.
[..]
ERP is 9 van de 10 keer veel meer dan dat. Tegen de tijd dat een bedrijf investeert in een ERP systeem, dan is er vaak een wens om de hele supply chain te automatiseren. Dan kunnen afdelingen als inkoop, Customer Service, magazijn, facturatie, service en logistiek allemaal op hetzelfde systeem werken.quote:
Niet zomaar wellicht. En inderdaad zal een en ander er ook vanaf hangen hoe de werkgever zich opgesteld heeft. Is er gepoogd contact te zoeken met de werknemer in kwestie? Zo ja, wat waneer waarom hoe?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
Ik denk trouwens niet dat dit bedrijf zomaar op staande voet van deze werknemer af kan.
Hoor en wederhoor moet eerst plaatsvinden, daarin moet de vriend van TS ronduit toegeven dat hij fout zat, excuses aanbieden en aangeven dat hij niet weet wat hem bezielde, dat hij wegens Corona een vlaag van verstandsverbijstering had en gewoon erg in de war was door omstandigheden.
Als TS ontkent, dan moet het bedrijf onderzoek doen naar de omstandigheden. Als ze vervolgens erachter komen dat TS in het hoor en wederhoor gelogen heeft, dán is er sprake van een vertrouwensbreuk. De combinatie met maandenlang actief werk ontwijken is aanleiding voor ontslag op staande voet.
Ik denk dat een rechtsbijstand zoiets zou adviseren. Maar uiteraard zou TS zijn vriend dit moeten toetsen met iemand die verstand heeft van arbeidsrecht.
Een hard token heet zo'n kastje. En wat een lamlul dat je 3 maanden lang niet escaleert dat je geen toegang hebt tot de ERP.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
[..]
Maar dan ga je toch in overleg? Je houdt geen 3 maanden radio-stilte.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:01 schreef Fer het volgende:
Ik had ook die inlogcodes niet opgehaald als er geen computer bij zat.
Een bedrijf dat gaat voor juridische zekerheid, verzekert zich ervan dat er 2 gegronde redenen zijn voor ontslag op staande voet.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet zomaar wellicht. En inderdaad zal een en ander er ook vanaf hangen hoe de werkgever zich opgesteld heeft. Is er gepoogd contact te zoeken met de werknemer in kwestie? Zo ja, wat waneer waarom hoe?
Maar je komt een heel eind en misschien niet op staande voet. Maar dan iig wegens verwijtbaar handelen.
Geen idee, ik kan mij er niks bij voorstellen aangezien ik al bijna 20 jaar zelfstandig buiten werk en het werk (storingen) komen altijd vanzelf bij mij terecht.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch in overleg? Je houdt geen 3 maanden radio-stilte.
Staande voet gaat hier sowieso een dingetje worden. Want niet onverwijld. (Of TS moet al maandenlang de boel voorliegen, maar daar gaan we maar even niet van uit)quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een bedrijf dat gaat voor juridische zekerheid, verzekert zich ervan dat er 2 gegronde redenen zijn voor ontslag op staande voet.
Ja dat snap ik ook niet, mijn leidinggevende belt minstens 1* per week op om de week even door te nemen en wat gemaakt werk te bespreken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:47 schreef Seven. het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat de direct leidinggevende hier serieus iets te verwijten valt?
tja, daarvoor hebben we toch niet genoeg info. schijnbaar heeft de manager wel gemaild en is daar ook op gereageerd. maar of die werknemer wel aangegeven heeft dat hij niet kan werken is een grote vraag natuurlijkquote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:47 schreef Seven. het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat de direct leidinggevende hier serieus iets te verwijten valt?
dit toch, dan geef je gewoon aan, ik wil graag thuiswerken maar heb dan wel een computer van de zaak nodig. of het moet gewoon zijn in dat bedrijf dat mensen een eigen computer gebruiken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch in overleg? Je houdt geen 3 maanden radio-stilte.
En waarom heeft je vriend nu opeens paniek, na drie maanden aanmodderen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:41 schreef Dries4Ever het volgende:
Stel dat je half maart inlog codes voor thuiswerken moest ophalen, maar dat wegens omstandigheden nog niet gedaan is.
Gaat trouwens niet om mij, maar om een goede vriend
Kun je dan ontslagen worden? En moet je dan salaris terug geven?
En dit. Die heeft ook steken laten vallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:47 schreef Seven. het volgende:
Hij belde met de receptie omdat hij een of ander telefoonnummer nodig had, die zeiden dat zijn thuiswerktoken nog bij de receptie lag om opgehaald te worden, en dat had weer in de documentatie gestaan die ze hem hadden gemaild maar die had hij niet doorgelezen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En waarom heeft je vriend nu opeens paniek, na drie maanden aanmodderen?
Er moet iets gebeurd zijn.
[..]
Ik kan best een leuke collega zijn hoor. Als m'n collega's meer dan 3 hersencellen hebben tenminste.quote:
Hij heeft zijn computer (desktop en monitor enzovoorts) op het werk opgehaald buiten kantoortijd en die mee naar huis genomen, daarop stond software om met het bedrijf te verbinden en daarvoor had hij dus dat kastje nodig, maar dat wist hij niet, als hij tijdens werktijd was gekomen dan had hij het vast wel mee gekregen van de receptie.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:01 schreef Fer het volgende:
Ik had ook die inlogcodes niet opgehaald als er geen computer bij zat.
En dan maar geen contact meer opnemen met het werk daarover en 3 maanden niks doen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Hij heeft zijn computer op het werk opgehaald buiten kantoortijd en die mee naar huis genomen, daarop stond software om met het bedrijf te verbinden en daarvoor had hij dus dat kastje nodig, maar dat wist hij niet, als hij tijdens werktijd was gekomen dan had hij het vast wel mee gekregen van de receptie.
Je zou haast denken van welquote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
Serieuze vraag en dit maakt juridisch verschil. Is die vriend van je geestelijk beperkt?
Dan moet hij als de driedonder zijn token ophalen bij receptie en zijn werkzaamheden hervatten!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:33 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Hij belde met de receptie omdat hij een of ander telefoonnummer nodig had, die zeiden dat zijn thuiswerktoken nog bij de receptie lag om opgehaald te worden, en dat had weer in de documentatie gestaan die ze hem hadden gemaild maar die had hij niet doorgelezen.
En dit. Wat een enorme lamlul, die 'vriend' van TS.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan maar geen contact meer opnemen met het werk daarover en 3 maanden niks doen?
Überhaupt wegwezen daar. Solliciteren. In de hoop dat men er niet achter komt.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan moet hij als de driedonder zijn token ophalen bij receptie en zijn werkzaamheden hervatten!
Met héél veel geluk stellen ze bij receptie geen lastige vragen over hoe hij zijn werk gedaan heeft (en als hij niet zwakbegaafd is, dan zorgt hij dat receptie geen vragen kan stellen dus maken dat hij weer wegkomt) en dan enorm hopen dat zijn leidinggevende er nooit achterkomt dat hij 3 maanden geen flikker gedaan heeft.
Werkelijk, wat een lamlul.
De pakkans wordt met de dag groter.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Überhaupt wegwezen daar. Solliciteren. In de hoop dat men er niet achter komt.
Me too. Raar verhaal. Van alle kanten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:47 schreef Seven. het volgende:
Het zou kunnen dat TS gewoon loopt te trollen natuurlijk, en dan is het wel weer mooi vermaak.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Me too. Raar verhaal. Van alle kanten.
Waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat TS gewoon loopt te trollen natuurlijk, en dan is het wel weer mooi vermaak.
Doet me denken aan Office Spacequote:Op woensdag 10 juni 2020 08:56 schreef bmp80 het volgende:
Dit doet me denken aan dit verhaal over een werknemer die na een reorganisatie in een groot bedrijf vergeten is, die wel elke dag naar kantoor gaat maar niks uitvoert. Het is heel lang, maar ook heel vermakelijk.
Dus hij heeft moeite gedaan om dat ding op te halen en de volgende dag op te starten, kwam tot de conclusie dat niks werkte en heeft 'm uit gezet en er 3 maanden niet naar gekeken?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Hij heeft zijn computer (desktop en monitor enzovoorts) op het werk opgehaald buiten kantoortijd en die mee naar huis genomen, daarop stond software om met het bedrijf te verbinden en daarvoor had hij dus dat kastje nodig, maar dat wist hij niet, als hij tijdens werktijd was gekomen dan had hij het vast wel mee gekregen van de receptie.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:56 schreef bmp80 het volgende:
Dit doet me denken aan dit verhaal over een werknemer die na een reorganisatie in een groot bedrijf vergeten is, die wel elke dag naar kantoor gaat maar niks uitvoert. Het is heel lang, maar ook heel vermakelijk.
Wauw.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:56 schreef bmp80 het volgende:
Dit is hilarischquote:Op woensdag 10 juni 2020 08:56 schreef bmp80 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |