SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik zou niet lekker bezig zijn als ik dat lijstje een vreetdag zou vinden.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:09 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik vind dat echt geen vreetdag hoor
edit: ik ben dom, dat is je dag morgen![]()
Hier ben ik toch wel heel benieuwd naarquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:40 schreef MeisPluis het volgende:
L: gezonde nacho's (wel een beetje chips en kaas maar zeer beperkt)
Is niet heel spannendquote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier ben ik toch wel heel benieuwd naar
Ja. Op momenten waarop ik van mijn gebrek aan progressie baal(de), vond ik het altijd wel verhelderend om als reality check "even" m'n verloren gewicht op te tillen en me te bedenken dat ik dát in ieder geval niet meer dagelijks meezeulde.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:12 schreef soeverein het volgende:
Hebben jullie ook dat je heel snel je nieuwe gewicht accepteert als de nieuwe normaal?
Voorbeeld: als ik nu weeg en het is boven 76.5 dan ben ik teleurgesteld. Minder dan een maand geleden was ik nog extreem blij als het een 77.9 was ipv een 78.
Op het moment zelf is het jammer dat je niet blij kan zijn maar als je naar het grote plaatje kijkt zie je wel hoe snel je vooruit gaat.
Ja.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:12 schreef soeverein het volgende:
Hebben jullie ook dat je heel snel je nieuwe gewicht accepteert als de nieuwe normaal?
Dat werd nog een broodje gebakken ei en een eiwitreepquote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:55 schreef emmyemmy2 het volgende:
L: 2 broodjes filet americain, flesje jillz 0.0
T: 5 blokjes chocolade
D: Maaltijdsalade witte kaas
Nog 360 calorieen te vullen. Geen idee met wat
Bij de Griekse yoghurt/kwark kwamen ook nog zes pepernoten, want er lag nog een restje en ik had ruimte in m'n kcal.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Planning vandaag:
L: vier Wasa vezelrijk crackers met een gebakken dubbeldooier ei en een gebakken normaal ei
T: snacktomaatjes
D: anderhalf worstje Smokey barbecue, rijst, paprika
T: Griekse yoghurt, magere kwark, muesli
Oopsquote:Op woensdag 10 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
De pulled jackfruit gisteren werd chili-sin-carne omdat ik me in het blik had vergist. Pulled erwtensoep sprak met toch iets minder aan
quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Pulled erwtensoep sprak met toch iets minder aan
Hier wilde ik ook nog op reageren ja! Het gaat wel heel langzaam, maar een hele tijd was onder de 70kg mijn doel, en nu hang ik alweer een tijdje rond 68.5 en ben ik (licht) teleurgesteld als het hoog in de 68 zit. Maar de ervaring leert inmiddels dat als ik denk dat 'ik nu echt op een plateau zit' ik binnen een dag of 2 daarna ineens toch een dip maak.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:12 schreef soeverein het volgende:
Voorbeeld: als ik nu weeg en het is boven 76.5 dan ben ik teleurgesteld. Minder dan een maand geleden was ik nog extreem blij als het een 77.9 was ipv een 78.
Op het moment zelf is het jammer dat je niet blij kan zijn maar als je naar het grote plaatje kijkt zie je wel hoe snel je vooruit gaat.
Ik zit inmiddels op de 15.3k en heb OOK nog gegrasmaaid... #Doodquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:40 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Declan-Harp goed bezig met je beweging!
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels op de 15.3k en heb OOK nog gegrasmaaid... #Dood
Maar goed, heb gisteren dan ook geen flikker gedaan hčquote:
Haha, ik heb sinds zondag gemiddeld 1600 stappen per dag gezet en twintig minuten per dag gefietst op rustig tempo, dus ik ben nog steeds onder de indruk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Maar goed, heb gisteren dan ook geen flikker gedaan hčJa, slapen.
Ach, jij ligt vanavond niet om 21.00 gaar op bedquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, ik heb sinds zondag gemiddeld 1600 stappen per dag gezet en twintig minuten per dag gefietst op rustig tempo, dus ik ben nog steeds onder de indruk.
Ik viel uiteindelijk zelfs in slaap tijdens het lezen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:04 schreef Meridiaan het volgende:
Ademen kost ook energieEn heb je de lightmozzarella van de Lidl? Die smaakt wel, gooie ik nog wel eens door de pasta.
Nope. Er was nog een banaanquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:26 schreef minilot het volgende:
![]()
Hallo vanuit thuis chillend op de bank. Lijst van vandaag:
B: Hele dag in de Efteling gelopen
L ook in de Efteling: Groooote hamburger met groenten en patat frites + mayo, cola zero en later nog wat chocolademelk
Kijken of we de L als D kunnen beschouwen en het erop redden vandaag
Ik kwam hem bij de Lidl tegen, maar weet niet of dat tijdelijk was. Niet eerder gezien.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:01 schreef Tuindier het volgende:
@:Myraela, waar heb je die zeeburger gehaald?
Ik werd een beetje gek van de mijne gisteren, constant piepen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik zit Obese te bingewatchen. Maar tot nu toe doen ze allemaal een periode waarin ze 'detoxen' met alleen maar groente en fruit. Altijd een beetje jammer dat ze het op die manier doen. Wel heb ik de neiging een crosstrainer te kopen.
Ah! Bij ons in het winkelcentrum gaat een Lidl geopend worden. Ze zijn al ruim een half jaar aan het verbouwen, en ik kan niet wachten tot het zover isquote:Op donderdag 11 juni 2020 09:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kwam hem bij de Lidl tegen, maar weet niet of dat tijdelijk was. Niet eerder gezien.
[ afbeelding ]
Vandaag weerquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:00 schreef Sarabi het volgende:
Voor het eerst in lange tijd ook weer iets anders gedaan dan wandelen.
15 min cardio + wat krachttraining.
Voelde wel weer fijn
Wat goed! Ik heb al heel lang niks gedaan. Had me voorgenomen om 's ochtends weer wat thuisoefeningen te doen nu de kinderen weer fulltime naar school zijn, maar tnt heb ik die extra tijd alleen nog maar gebruikt voor achterstallig huishouden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:00 schreef Sarabi het volgende:
Voor het eerst in lange tijd ook weer iets anders gedaan dan wandelen.
15 min cardio + wat krachttraining.
Voelde wel weer fijn
Ik heb wel het geluk dat ik geen kinderen/werk hebquote:Op donderdag 11 juni 2020 17:56 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wat goed! Ik heb al heel lang niks gedaan. Had me voorgenomen om 's ochtends weer wat thuisoefeningen te doen nu de kinderen weer fulltime naar school zijn, maar tnt heb ik die extra tijd alleen nog maar gebruikt voor achterstallig huishouden.
Magoe, ik val nog steeds gestaag af, dat wel. Het is wel bijzonder dat ik ondanks mn steeds lager wordende gewicht nog steeds écht wel een buikje heb. Ben benieuwd wanneer dat ook gaat verdwijnen, mn lijf lijkt er erg aan gehecht. Ik weeg nu 61 bij 173 cm.
Ontbijt:
2 grote Ikea-glazen met een shake van andijvie, spinazie, bleekselderij, citroen, gember, kurkuma, avocado, hennepzaad, amandelen, amandelmelk, cacaonibs, citroengras, kaneel, tarwegras, chiazaad, lijnzaad en spirulina.
Lunch:
Griekse yoghurt met verse slagroom, kokossnippers, bramen, aardbeien en bosbessen.
4 Atkins-crackers met notenpasta.
Avond:
Andijviestamppot met bloemkool ipv aardappel en biologische spekjes.
Ik kreeg juist zij in gin tonic door jouquote:Op vrijdag 12 juni 2020 16:01 schreef Tuindier het volgende:
En doe nog maar een Bosche bol op het lijstje. Dan skip ik die appel en drank van vanavond wel. Collega had de echte gehaald van de Groot en dat vond ik toch de kcal wel een keer waard.
Daar zou ik de kcal inderdaad ook graag voor over hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 16:01 schreef Tuindier het volgende:
En doe nog maar een Bosche bol op het lijstje. Dan skip ik die appel en drank van vanavond wel. Collega had de echte gehaald van de Groot en dat vond ik toch de kcal wel een keer waard.
Dus je staat pas 2 weken stil (nouja zelfs halve kilo afgevallen)? Daarvoor zou ik niet naar een huisarts gaan.....dat hoort er gewoon bij. Kan ook nog wel eens langer duren. Gewoon door blijven gaan en dan krijg je van zelf weer een drop.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 19:56 schreef TheGentleman het volgende:
@:meridiaan @:myraela @:sarabi
Ik sta al sinds basically 31 mei stil. toen 113.5 ingevuld op de app. de 6e 113.
Ik was inderdaad heel snel heel veel afgevallen, maar de app corrigeert automatisch; dat wil zeggen, als ik een lager gewicht registreer, past hij automatisch het aantal calorieën aan, zodat ik het zelfde al blijf vallen.
Dus dat zou niet moeten spelen. Ik was ook heel snel heel veel afgevallen omdat ik toen nog energiedrankjes dronk, en dan langere dagen maakte, waardoor m'n schema steeds wat opschoof, en ik af en toe dan gewoon een hele dag weg kon strepen in m'n schema (dus bijv. dan werd ik om 11 uur 's avonds pas wakker, en ging ik na middernacht pas eten, en kon die dag ervoor dus helemaal wegstrepen, als in, niks gegeten die dag). Maar nu ik ben gestopt met de energiedrankjes val ik dus minder snel af.
Ik vul alles ook goed in ja, zelfs zo debiel dat ik de hoeveelheid boter die ik gebruik op m'n brood weeg.
Ik nam vanmorgen een hap van kind z'n boterham, rest van de ochtend gierende hongerquote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:24 schreef minilot het volgende:
IF werkt toch wel echt voor me. Eind van de ochtend ongepland softijs met discodip gedeeld met peuter, rest van de middag in fuck iiiiiiiit-modus en forse bonken kaas zitten snacken, grote krentenbol, crackers met mayo + kip en koffie met een shitload suiker en roomDit voorafgaand aan al ruim bemeten avondeten van risotto met spekjes en erwten en veel wijn.
Ahem. Niet eten gaat me beduidend beter af dan ingehouden eten. Wist ik al wel, maar geinig om het zo bevestigd te zien. Morgen weer moedig voort
Echt hč?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik nam vanmorgen een hap van kind z'n boterham, rest van de ochtend gierende hongerJa, doen we niet weer.
Echt super stom.quote:
Hoop dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 12 juni 2020 19:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus je staat pas 2 weken stil (nouja zelfs halve kilo afgevallen)? Daarvoor zou ik niet naar een huisarts gaan.....dat hoort er gewoon bij. Kan ook nog wel eens langer duren. Gewoon door blijven gaan en dan krijg je van zelf weer een drop.
De volgende dag 3 kilo zwaarder, maar 3 dagen later zit je gewoon weer op je oude gewicht. Zo snel kom je niet aan.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:44 schreef TheGentleman het volgende:
Hoop dat je gelijk hebtmaar ik snap t anders niet zo erg. Lijkt me toch als je minder calorieën eet, dat je af hoort te vallen. Ik kijk het nog wel even een week of twee aan dan. Maar dit is iets wat ik me al langer afvraag. Zelfs toen ik hele poos geleden nog slank was, was het al zo dat ik af en toe echt bizar snel aankwam. Een keer naar de KFC? gelijk 3 kilo zwaarder de volgende dag. Dat soort shit.
Het ligt vaak wat meer genuanceerd dan dat. Je lijf moet zich ook aanpassen aan het snelle afvallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:44 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk hebtmaar ik snap t anders niet zo erg. Lijkt me toch als je minder calorieën eet, dat je af hoort te vallen. Ik kijk het nog wel even een week of twee aan dan. Maar dit is iets wat ik me al langer afvraag. Zelfs toen ik hele poos geleden nog slank was, was het al zo dat ik af en toe echt bizar snel aankwam. Een keer naar de KFC? gelijk 3 kilo zwaarder de volgende dag. Dat soort shit.
Nee, dat schreef ik nietquote:Op vrijdag 12 juni 2020 21:22 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Het ligt vaak wat meer genuanceerd dan dat. Je lijf moet zich ook aanpassen aan het snelle afvallen.
Je schreef hierboven dat je ook wel een dag niet had gegeten. Dat zou ik je echt niet aanraden, je lijf heeft toch een basisintake nodig om te kunnen functioneren.
En van de KFC krijg je veel zout binnen en houd je dus meer vocht vast. Trekt ,et een paar dagen weer bij.
Verder: goed bezig en houd vol!
Dus stel ik maak met die red bulls dagen van 17-18 uur, soms meer, maar ik eet wel gewoon dezelfde hoeveelheid, en ik slaap gewoon 8 uur, dan schuift m'n schema steeds ietsje op, waardoor er op een gegeven moment een dag 'overblijft'.quote:k was ook heel snel heel veel afgevallen omdat ik toen nog energiedrankjes dronk, en dan langere dagen maakte, waardoor m'n schema steeds wat opschoof, en ik af en toe dan gewoon een hele dag weg kon strepen in m'n schema (dus bijv. dan werd ik om 11 uur 's avonds pas wakker, en ging ik na middernacht pas eten, en kon ik die dag ervoor dus helemaal wegstrepen, als in, niks gegeten die dag).
Dank hiervoor! geruststellend. Ik ga volhouden 💪quote:Op vrijdag 12 juni 2020 21:49 schreef vlindertje89 het volgende:
@:TheGentleman het voelt inderdaad tegennatuurlijk, als je minder eet dan verbrand moet je afvallen. Maar dat gaat niet altijd rechtlijnig een halve kilo elke week, kan zeker "met horten en stoten".
Als voorbeeld mijn afgelopen twee weken:
29-5: 64.9
30-5: 64.7
31-5: 64.6
1-6: 64.8
2-6: 64.8
3-6: 64.7
4-6: 64.8
5-6: 64.6
6-6: 64.6
7-6: 64.6
8-6: 64.6
9-6: 64.3
10-6: 64.0
11-6: 63.6
12-6: 63.4
Dus 11 dagen ongeveer hetzelfde gewicht, en dan in 4 dagen ineens 1.2kg eraf. En waarschijnlijk schommel ik nu dan weer een week of meer rond dit gewicht of zelfs weer iets erboven, en dan zak ik ineens weer wat. Volhouden en dan komt het vanzelf!
Voor ons beide. Hardlopen was van korte duur. Het lukt me niet meer om vroeg op te staan, slaap beroerd. En later lopen terwijl er meer mensen buiten zijn, vind ik ongemakkelijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:19 schreef Sarabi het volgende:
@:Myra roeiapparaat voor jou of je vriend? Want jij bent toch al aan het hardlopen?
Geen idee. Het wisselt overigens heel veel en snel, soms gaat het dikke prima en op andere dagen kan ik me niet aan m'n planning houden. Het is niet alsof ik echt aan de kapsalon en chocolade zit, maar het is gewoon wel teveel.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:19 schreef Tuindier het volgende:
Heb je enig idee waardoor het even wat minder gaat @:Myraele?
Niet lullig bedoelt en je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor ons beide. Hardlopen was van korte duur. Het lukt me niet meer om vroeg op te staan, slaap beroerd. En later lopen terwijl er meer mensen buiten zijn, vind ik ongemakkelijk.
[..]
Vast wel, daarom waarschijnlijk ook tweedehands zodat we niet de hoofdprijs betalen en we hem ook gewoon weer kunnen verkopen. Ik kan ook niets proberen natuurlijk, maar daar is nog nooit iemand beter van geworden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt en je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Maar zal dit ook niet van korte duur zijn? Net zoals de ringfit, hoepelen en het hardlopen?
Het is toch wel aardig wat geld als je een goede roeitrainer wil.
Was er vroeger niet een sport/vorm van beweging die je echt leuk vond?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vast wel, daarom waarschijnlijk ook tweedehands zodat we niet de hoofdprijs betalen en we hem ook gewoon weer kunnen verkopen. Ik kan ook niets proberen natuurlijk, maar daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Nee. Ik zat vroeger op paardrijden. En verder vind ik zat teamsporten gezellig, maar daar ga ik niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:46 schreef Sarabi het volgende:
Was er vroeger niet een sport/vorm van beweging die je echt leuk vond?
Roeien vind ik persoonlijk echt het minste van alle apparaten die we hebben (gehad). Maar goed dat is persoonlijk.
Ja dat snap ik dat je daar niet aan gaat beginnenquote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Ik zat vroeger op paardrijden. En verder vind ik zat teamsporten gezellig, maar daar ga ik niet aan beginnen.
Lekker gevoel is dat hčquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:10 schreef Pinuts het volgende:
Yes. Ik kan eindelijk weer een van mijn favoriete blousjes van enkele jaren geleden aan. Lange tijd niet aan gehad omdat ik er gewoon te dik voor was. Nu zag ik hem hangen en ik dacht laat ik het weer eens proberen. Hij is zelfs iets aan de grote kant!
Herkenbaar!quote:Op zondag 14 juni 2020 11:59 schreef Pinuts het volgende:
Vind het toch altijd wel lastiger om van een slechte dag weer naar gezond over te schakelen.
Ik kon een babymeloen scoren, zo'n grote krijgen wij met z'n tweeën nooit opquote:Op maandag 15 juni 2020 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Watermeloenwij hadden er vorige week ook een gehaald. Zo lekker!
Vorige week 1.2kg kwijt in vier dagen en na twee dagen Chinees en een dag popcorn zat 0.9 daarvan er vanmorgen er weer bij, haha. Nu weer terug naar normaal eten.
L: vier Wasa vezelrijk crackers met een gebakken dubbeldooier ei en een gebakken normaal ei
T: magere kwark met muesli
D: snijbonen, kipgehakt, mie en sojasaus
T: grote appel met kaneel en beetje kwark
Nice!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:20 schreef Arkai het volgende:
Inmiddels al weer een tijdje bezig met ADF en het het gaat nog steeds even vlot als eerst (wat in lijn van de verwachting is). Wilde eigenlijk stoppen bij 80 kg maar omdat ik door Corona geen andere projectjes heb, heb ik mijn doel maar met 5 kg verruimd.
[ afbeelding ]
Ja!quote:
Ik schrok er van de week best vanquote:Op maandag 15 juni 2020 19:09 schreef Myraela het volgende:
Hmm, ik haal die van de Lidl en die kosten ook 4 euro. Dus niet helemaal de mini, denk ik. Moet eigenlijk eens wegen hoeveel watermeloen het nou eigenlijk is, zonder schil.
Fruitsuikers? Ik dacht dat het net als komkommers overwegend van water was gemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2020 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik schrok er van de week best vanhet is fruit maar tikt toch ook aardig aan qua kcal
7,5 gram op 100 gram, als ik het goed lees.quote:Op maandag 15 juni 2020 19:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fruitsuikers? Ik dacht dat het net als komkommers overwegend van water was gemaakt.
Wel een stuk zoeter dan komkommer.quote:Op maandag 15 juni 2020 19:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fruitsuikers? Ik dacht dat het net als komkommers overwegend van water was gemaakt.
What happened?quote:Op maandag 15 juni 2020 23:13 schreef emmyemmy2 het volgende:
O: Zes halve kaiserbroodjes (drie hele dus) met rosbief, duo penotti, hagelslag, mindersuikerjam, kaasgekookt eitje
T: bakje chips
D: toastjes met kaas en een broodje frikandel.
was een rare dag. voor morgen gelukkig weer normale dingen in huis
Haast want savonds vergadering, weinig trek en alleen biefstuk in huis hebben. Vond ik zonde dus ik maakte maar wat troep opquote:
Ik heb dat ook wel eens, internet vertelde me dat het aan de ademhaling kan liggen en het gewoon een kwestie van doortrainen isquote:Op dinsdag 16 juni 2020 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Hardlopen ging niet vandaag. Geen idee waarom, maar kreeg steeds na 3 min al steken in mijn zij. Dus heb er maar een wandeling van gemaakt.
O: Kwark, meloen
T: handje walnoten
L: boterham met 2 eieren, tomatensoep, kleine salade
T: eiwitshake
D: stamppot met een procureur lapje
T: kwark
B: 13000 stappen en 4 setjes pushups.
Hier kwamen nog twee volkoren crackers met hummus en een bakje linzenchips bij. Ik had trek en vind het wel best.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 08:47 schreef Myraela het volgende:
O: Havermout met blauwe bessen, banaan en cacao. En zoetstof, dat doe ik normaal nooit, maar m'n blauwe bessen waren wat zuur en m'n banaan wat smakeloos. Beetje jammer.
L: K&K vegetarische curry
T: Kwart watermeloen.
D: Linzensoep
Ja heb dat de laatste tijd wel vaker terwijl ik hiervoor daar nooit last van had. Liep paar weken geleden nog 5 km en nu ineens kan ik nog niet eens 1 kmquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:12 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens, internet vertelde me dat het aan de ademhaling kan liggen en het gewoon een kwestie van doortrainen is
Lekker tochquote:Op donderdag 18 juni 2020 16:46 schreef Myraela het volgende:
Vanmorgen was m'n gewicht gelijk gebleven, maar m'n vetpercentage ineens wel 0.3% naar beneden. Wat belachelijk veel is. Dus mijn weegschaal is me zo vlak voor m'n streefgewicht gewoon even aan het pesten.
Verder is er een Nakd reep uit m'n lijstje, maar kwam er een boterham met auberginespread, extra banaan en een Belvita Soft Baked bij. Het was zo'n dag. Ik had er zin in. Kan geen kwaad.
Klinkt als een topdag, veel plezier!quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:54 schreef Declan-Harp het volgende:
Morgen dagje pretpark, dus lekker veel lopen/slenteren en patat voor de lunch
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:22 schreef Myraela het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vanochtend zei de weegschaal het echt. Mijn BMI is voor het eerst onder de 25 gegaan, dus officieel geen overgewicht meer.
Nu: 84,8 kilo met een BMI van 24,8
Begonnen met: 121,4 kilo met een BMI van 35,5
Verschil: 36,6 kilo
Vorig jaar 15 juli begonnen. Nooit verwacht dat ik dit gewoon in een jaar zou halen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar we gaan nog even door.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vanochtend zei de weegschaal het echt. Mijn BMI is voor het eerst onder de 25 gegaan, dus officieel geen overgewicht meer.
Vorig jaar 15 juli begonnen. Nooit verwacht dat ik dit gewoon in een jaar zou halen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Respect, goed gedaan!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:22 schreef Myraela het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Super!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:22 schreef Myraela het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Thanks allemaal mensen! En nee, ik stond eigenlijk (bewust) nooit helemaal op foto's en ga ook liever niet herkenbaar op FOK!.quote:
Yeah! Wat een enorme mijlpaal! Goed gedaan, man! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:22 schreef Myraela het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit werd onverwacht compleet anders dan de planning!quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:51 schreef minilot het volgende:
B: Twee uur fietsen op luiwammestempo
D: Meer restjesverwerking: quesadillas met grote koolsalade, gepaneerde zeewierburgers met klodder pittige salsa. Druiven en banaan toe.
Ik ben blij dat ik vanavond m'n vaste training heb, het valt nog mee vandaag.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Komende week even wat minder beweging. We krijgen een hittegolf én ik verbrand binnen 10 minuten met deze zonkracht![]()
Over twee weken hopelijk weer naar de sportschool
Wat at je normaal dan in die periode? Is er een manier waarop je wel gewoon gaat koken? Wat vind je er zo vervelend aan?quote:Op maandag 22 juni 2020 17:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Dilemma.. mijn ''vakantie'' (lees; kind 2 1/2 week bij z'n vader) komt er aan. Ik kook nauwelijks voor mezelf, praktisch nooit. Voorgaande jaren kwam ik dan ook wel een kilo of 2 aan in die periode![]()
Hoe pak ik het dit jaar aan? Kijk er echt tegenop, nu al..
Pizza, belegde harde broodjes, diepvriesmaaltijden, sowieso veel kant&klaar.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat at je normaal dan in die periode? Is er een manier waarop je wel gewoon gaat koken? Wat vind je er zo vervelend aan?
Anders zou je in ieder geval van die groentepannetjes oid uit de vriezer kunnen halen. Die zijn nog redelijk gezond en hoef je alleen even op te bakken. Sowieso wel steeds meer makkelijke gezonde opties.
Dat laatste eten we morgenquote:Op maandag 22 juni 2020 18:52 schreef Myraela het volgende:
Je moet jezelf juist die ongezonde troep niet gunnen.Zou het dan toch proberen te zoeken in de makkelijke gezondere dingen. Of gewoon in grotere hoeveelheid koken wanneer je er wel zin in hebt. Zo heb ik eigenlijk standaard wel wat zakken curry, pastasaus of nu toevallig aubergine parmigiana in de vriezer liggen.
Lekker en lui.
Elke dag dat ik geen lijstje van je zie, ga ik je er gewoon om vragen.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Dat laatste eten we morgenVan de Lidl, superlekker.
Het is een knop die om moet, dat vind ik verrekte lastig.. De lijstjes die ik hier dagelijks post zijn wel een stok achter de deur, ik zou me doodschamen als ik hier straks met enkel pizza en patat aankom
Ik ben vrij consequent met m'n lijstjes gelukkigquote:Op maandag 22 juni 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Elke dag dat ik geen lijstje van je zie, ga ik je er gewoon om vragen.
Ik herken het wel. Niet vanwege het koken hoor, ik maak met plezier drie keer op de dag een warme maaltijd.Maar als mijn vriend niet mee-eet neig ik toch ineens naar de ongezondere dingen.
Als je zoon vervangt door vriend herken ik dit wel, dus ik snap je struggle. Heb ook nog niet een eckte oplossing, zeker niet als het een langere periode is. Als het een keer is, dat ie niet thuis eet, dan maak ik iets wat hij niet lust/lekker vindt.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:57 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Pizza, belegde harde broodjes, diepvriesmaaltijden, sowieso veel kant&klaar.
Ik hekel koken en afwassen voor mezelf, zoveel moeite..
Het is ook de structuur die ik dan kwijt ben. Ik kook altijd met liefde voor m'n zoon, gezond en gevarieerd. Het is een beetje alsof ik mezelf dat niet gun, ofzo.. Lastig.
Joah, ik ben gek op de pasta-pestoquote:Op maandag 22 juni 2020 19:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als je zoon vervangt door vriend herken ik dit wel, dus ik snap je struggle. Heb ook nog niet een eckte oplossing, zeker niet als het een langere periode is. Als het een keer is, dat ie niet thuis eet, dan maak ik iets wat hij niet lust/lekker vindt.
In de categorie K&K, de AH heeft de verse stoommaaltijden in de bonus. Die zijn prim en prima gezond.
Ja, dat is wel echt een uitdaging. Misschien nu al eens nadenken over makkelijk/lekker/gezond, planning maken voor paar dagen, boodschappen, preppen?quote:Op maandag 22 juni 2020 20:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Joah, ik ben gek op de pasta-pesto
In m'n vrije weekenden eet ik vaak ook wat makkelijks, maar dat compenseert door de week wel weer. Nu is het gelijk 17 dagen achterelkaar!
In theorie kan ik dat wel, in de praktijk valt het vaak tegen. Voel me 2 weken lang ellendig en alleen met ''troostvoer'' als gevolg.quote:Op maandag 22 juni 2020 20:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is wel echt een uitdaging. Misschien nu al eens nadenken over makkelijk/lekker/gezond, planning maken voor paar dagen, boodschappen, preppen?
Ja herkenbaar wel. Want 'je hebt het verdiend en het is alleen maar nu even en wat maakt het ook uit. Zeker op lange termijn en waarom zou ik in hemelsnaam voor mezelf koken, hey de pizza is er.'quote:Op maandag 22 juni 2020 20:05 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
In theorie kan ik dat wel, in de praktijk valt het vaak tegen. Voel me 2 weken lang ellendig en alleen met ''troostvoer'' als gevolg.
Keer 17quote:Op maandag 22 juni 2020 20:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja herkenbaar wel. Want 'je hebt het verdiend en het is alleen maar nu even en wat maakt het ook uit. Zeker op lange termijn en waarom zou ik in hemelsnaam voor mezelf koken, hey de pizza is er.'
Goed zoquote:Op maandag 22 juni 2020 20:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Keer 17![]()
Godzijdank kan ik dan weer sporten, dat helpt enorm![]()
Ik zal morgen eens aan de slag met eetlijstjes bedenken.
Mooie!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:43 schreef Declan-Harp het volgende:
Sinds 3 juni weer eens een nieuw laagst gewicht; 80.0!
Psychologisch gezien had ik liever 79.9 gehadquote:
Ik zweer bij deze; https://www.ah.nl/product(...)-zomerfruit-voordeelquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:13 schreef Myraela het volgende:
Dit is ook wel echt de lekkerste periode met fruit.Ik hou niet zo van appels enzo, dus ik eet het hele jaar door wel bananen, maar nu lekker rood fruit en meloenen. Deed ik vroeger overigens veel minder, vond het altijd maar duur.
Dat zou wel tof zijn idd. En spannend.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:56 schreef Myraela het volgende:
Snap ik, een nieuw tiental aanbreken is altijd tof.
Ik heb me nu sinds vrijdag niet gewogen. Is wel een beetje wennen. Ik wil proberen om het twee maanden vol te houden, dan kan ik me op m'n verjaardag voor het eerst weer wegen. Zou een tof cadeautje zijn als er dan toch iets af is.
Ik koop daarvan alleen altijd de blauwe bessen, standaard wel in de vriezer. Vooral voor havermout. Deze mix vind ik teveel pitjes hebben, dat vind ik irritant.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zweer bij deze; https://www.ah.nl/product(...)-zomerfruit-voordeel
Hele jaar verkrijgbaar en maakt je kwark lekker zoet.
Die pitjes vind ik een lekkere bite hebben juistquote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik koop daarvan alleen altijd de blauwe bessen, standaard wel in de vriezer. Vooral voor havermout. Deze mix vind ik teveel pitjes hebben, dat vind ik irritant.
Woei!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:52 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben er nog steedsGewicht schommelt steeds, maar had eergister mijn laagste gewicht sinds de start: 60,3 kg! Nog 0,3 en ik mag nieuwe spijkerbroeken kopen
(mijn laatste is pasgeleden kapot gegaan maar ik vertik het om nieuwe te kopen voordat ik mijn eerste doel heb gehaald. Dus nu vooral in jurkjes, gebruik ik die ook vaker)
Planning vandaag:
O: 3 maīswafels, 2 met kaas, 1 met roomkaas
T: 2 nectarines & blauwe bessen uit eigen tuin! (een klein handje)
L: gezond(ere) nacho's
T: meloen
D: wrap met garnalen en avocado of aardappelkrokketjes, groente en vega burger
B: lopen naar het dorp of gewoon een rondje, stenen uit de oprit halen (gister weer hardgelopen, 35 minuten in 1x) - hopelijk 10k stappen
Lunch even verzet naar morgen en zojuist gelunched met een bakje skyr, 2 broodjes fricandeau en een berg komkommerquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:35 schreef emmyemmy2 het volgende:
Bluh, echt een slecht weekje gehad![]()
L: Soort salade met zoete aardappel, courgette, sla, cherrytomaatjes en geitenkaas ofzo.
D: Okonomiyaki
T: aardbeiencornetto
S: Hardlooptraining
Denk 10k stappen aan het einde van de dag
Nou, die Liga koek kwam er dus nog bij. En viel tegen, dus die kan ik nu wel uit mijn hoofd zetten. Dat scheelt weer. Verder kwam er ook nog een banaan en een pakje maiswafels bij. Ik probeer een beetje naar mijn lichaam te luisteren qua honger, hopelijk gaat dat goed.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 08:31 schreef Myraela het volgende:
Misschien nog wel een tussendoortje. M'n vriend heeft gisteren m'n favoriete Liga koeken gekocht die ik al jaren niet op heb. Wil ze eigenlijk proberen een poosje te laten liggen, maar ik ben daarover al sinds ze in huis liggen aan het twijfelen.
Als ik dat doe, eindig ik 's avonds in bed met een partyzak Chipito's. Zoals gisteravond.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou, die Liga koek kwam er dus nog bij. En viel tegen, dus die kan ik nu wel uit mijn hoofd zetten. Dat scheelt weer. Verder kwam er ook nog een banaan en een pakje maiswafels bij. Ik probeer een beetje naar mijn lichaam te luisteren qua honger, hopelijk gaat dat goed.Al verwar ik honger en verveling nog weleens.
Wel heel lekker.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:09 schreef -Spring het volgende:
Als ik dat doe, eindig ik 's avonds in bed met een partyzak Chipito's. Zoals gisteravond.
Ik ben een groot van van eiwitrepen als je echt zin hebt in ongezond voedsel. Tenminste, voor mij voelt het net alsof ik een candy bar eetquote:Op dinsdag 23 juni 2020 20:05 schreef osodevo het volgende:
Damn, probeer al tijden af te vallen maar vanwege hongergevoel toch weer een zak chips opengetrokken. Ik heb er spijt van.
Voor de volgende keer, weet iemand een gezond tussendoortje waarmee ik dat hongergevoel kan stillen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:45 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat is kleding kopen toch leuker geworden.Ik koop alsnog maar weinig, en loop nog veel in dingen van al die kilo's geleden. Maar als ik weer wat bestel en pas, is het gewoon veel toffer. Het is niet meer 'dit past, dit koop ik'. Ik kan nu gewoon echt kritisch zijn. Proberen m'n positieve kanten te benadrukken in plaats van alleen maar m'n dikheid te verbergen.
En dingen staan gewoon eerder tof. Echt blij.
Eieren! Gekookt, roerei, omelet, spiegelei, whatever. Ei.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 20:05 schreef osodevo het volgende:
Damn, probeer al tijden af te vallen maar vanwege hongergevoel toch weer een zak chips opengetrokken. Ik heb er spijt van.
Voor de volgende keer, weet iemand een gezond tussendoortje waarmee ik dat hongergevoel kan stillen?
Dit lijstje werd nog + twee speciaalbiertjes en een likje van een ijsje bij buren in de tuinquote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:21 schreef minilot het volgende:
![]()
Loom door lekker weer vandaag
T: Kersen, koffie
D: Quesadillas + koolsla + worstjes. Banaan en rode bessen toe.
B: Twee uur avondwandelen
Kun je ergens pitloze kersen krijgen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:52 schreef Sarabi het volgende:
L: pannenkoeken met een berg fruit
D: geroosterde kikkererwten en buikspekblokjes
T: kersen
B: 10k stappen
Ik heb met pit....quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Kun je ergens pitloze kersen krijgen?
Diepgevroren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Kun je ergens pitloze kersen krijgen?
Ik vind het reuze meevallen hoorquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een dagje mini-vakantie in eigen land. Dus ook ongezond gegeten, maar zal mijn lijstje toch maar delen. Hoeft niet altijd perfect te zijn. Wel veel gelopen. We zijn naar Beekse Bergen geweest, gezwommen in een meertje en naar Den Bosch geweest. Dus wel 15.000 stappen, dat is dan nog iets.
O: Bolletje Old Amsterdam en een banaan
T: Witte koek
L: Bolletje Old Amsterdam, bolletje Milka hazelnootpasta, stuk komkommer
T: Watermeloen en nog een witte koek
T: Bolletje Italiaans ijs en een half patatje met
D: Courgetti met tomatensaus
Morgen weer werken en weer normaal eten.
En gewoon een zalige dag.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:50 schreef minilot het volgende:
Wel een zalige beweging gehad, @:Myraela - zwemmen in natuurwater en lopen
Ik had laatst Duo Penotti Cookies-milk smaak in huis. Doe ik nooit meer. Niet goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Note to self: kan nog altijd niet met een pot Nutella (in dit geval Milka hazelnootpasta, klinkt tof, smaakt hetzelfde) omgaan.
Dat vindt m'n zoon zo lekker op brood. Ik neem na het smeren ook altijd een flinke hap van het mesquote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:04 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik had laatst Duo Penotti Cookies-milk smaak in huis. Doe ik nooit meer. Niet goed.
Ik kon alleen deze vinden; https://www.ah.nl/bonus/week/27/segment/295129quote:Op donderdag 25 juni 2020 10:03 schreef Myraela het volgende:
D: De nieuwe pizzabodem van Magioni, een volkoren paprika pizzabodem met tomatensaus en olijven
Ja, ik had speciaal bij Picnic besteld omdat ze daar de volkoren paprikabodem al hadden. Ws vervolgens mislukt overigens, maar dat kwam niet door de bodem maar door ons falende gebruik van de pizzaoven.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik kon alleen deze vinden; https://www.ah.nl/bonus/week/27/segment/295129
Die met peperoni klinkt goed, ga ik halen voor volgende week
Ik vind zowel pompoen als geitenkaas niet lekker, dus die sla ik overquote:Op zaterdag 27 juni 2020 12:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik had speciaal bij Picnic besteld omdat ze daar de volkoren paprikabodem al hadden. Ws vervolgens mislukt overigens, maar dat kwam niet door de bodem maar door ons falende gebruik van de pizzaoven.
Ik heb voor volgende week nu ook twee belegde besteld om te proberen. Ook die met peperoni en die met pompoen/geitenkaas. Het lukt me nog niet helemaal lekker om pizza's vegetarisch te beleggen, dus hopelijk is dit wat.
Ik tel de pizza juist als m'n ongezonde makkelijke avondje.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik vind zowel pompoen als geitenkaas niet lekker, dus die sla ik over![]()
De groentebodem quiche's zijn ook in de bonus volgende week, dus alweer 2 enigszins gezonde maaltijden voor in mijn vakantie.
180kcal per 100gr (pizza peperoni is 267gr) vind ik écht niet ongezondquote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik tel de pizza juist als m'n ongezonde makkelijke avondje.Maar voor zo'n vakantie waar je al tegenop zag en niet vers wil koken, is het wel een verstandigere optie, ja.
Mijn definitie van gezond is meer dan de hoeveel kcal. Ik vind 650 kcal een prima avondmaaltijd, maar ik eet gewoon liever wat meer pure groenten, meer vezels en minder zout.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:44 schreef Declan-Harp het volgende:
180kcal per 100gr (pizza peperoni is 267gr) vind ik écht niet ongezond
Op die fiets. Ik vind het voor mijn vakantiestuggles wel een prima optie, niet dagelijks uiteraard, you get mequote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn definitie van gezond is meer dan de hoeveel kcal. Ik vind 650 kcal een prima avondmaaltijd, maar ik eet gewoon liever wat meer pure groenten, meer vezels en minder zout.
Ik zie het nu staan inderdaad. Balen, 648kcal klinkt al meer als een echte ongezonde pizzaquote:Op zaterdag 27 juni 2020 13:52 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij klopt het gewicht op de Albert Heijn website trouwens niet. Er staat 648 kcal op de doos en op de website van Magioni, per pizza. Per 100 gram 180 kcal, dan weegt die toch gewoon 360 gram. Dat zou ook logischer zijn, dat lijkt meer op de andere pizza's.
Neejoh, een simpele restorante margherita pizza heeft al meer kcal. En die dingen vind ik altijd veel minder vullend. De tonno daarvan, die ik het lekkerste vond, heeft 930 kcal.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 14:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zie het nu staan inderdaad. Balen, 648kcal klinkt al meer als een echte ongezonde pizza
Mijn favoriet heeft 1083kcalquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neejoh, een simpele restorante margherita pizza heeft al meer kcal. En die dingen vind ik altijd veel minder vullend. De tonno daarvan, die ik het lekkerste vond, heeft 930 kcal.En dan had ik daarna altijd gewoon nog trek. Bij ons thuis aten ze vroeger regelmatig twee diepvriespizza's.
Als ik die porties bij m'n ouders nu soms zie, dan begrijp ik echt niet hoe dat ooit normaal is geweest.
Ik heb laatst ook eens brinta geprobeerd omdat mijn vriend dat altijd eet. Ik vond het vies.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:50 schreef Myraela het volgende:
O: Havermout, banaan, blauwe bessen en cacao
L: Meergranen stokbrood met een omelet met kaas, maar de helft van het brood opgegeten. Gemberthee met honing - twee happen van een chocoladebroodje
D: Volkorenpasta, courgette, tomaatjes en tomatensaus
En ik heb Brinta gekocht, toch eens proberen. Dacht altijd dat het slechter was dan havermout, maar het schijnt allebei prima te zijn omdat er verder niets aan toegevoegd is. Dus binnenkort eens proberen.
Ik moet nog kokhalzen als ik aan de papflessen van m'n zoon denkquote:Op zondag 28 juni 2020 21:23 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook eens brinta geprobeerd omdat mijn vriend dat altijd eet. Ik vond het vies.![]()
![]()
Lust je wel havermoutpap? Ik ben er ook wel een beetje bang voor. Beetje bang dat het als behanglijm gaat zijn. :’) en ik kook mijn havermout met water, weet niet of dat hierbij ook een succes gaat zijn.quote:Op zondag 28 juni 2020 21:23 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook eens brinta geprobeerd omdat mijn vriend dat altijd eet. Ik vond het vies.![]()
![]()
Ja dat wel! Maar met dit weer geen zin in warme havermout en vergeten om het een dagvan te voren in de koelkast te zetten. Dus ik dacht 'Ik neem brinta'. Dat was dus de laatste keer.quote:Op zondag 28 juni 2020 22:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lust je wel havermoutpap? Ik ben er ook wel een beetje bang voor. Beetje bang dat het als behanglijm gaat zijn. :’) en ik kook mijn havermout met water, weet niet of dat hierbij ook een succes gaat zijn.
Woensdag proberen, komende ochtenden nog geen tijd.
Helaas, het was een beetje te fris.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 09:45 schreef minilot het volgende:
Woah, da's inderdaad een uitbreide lunch @:MyraelaHad je hét jurkje aan?
Plan voor vandaag (laaange werkdag):quote:Op dinsdag 30 juni 2020 08:05 schreef Tuindier het volgende:
Vandaag: Update van gisteren:
O: smoothiesbowl van 1 banaan, 1 gekookt bietje, klein lepeltje cacao, 1 handje blauwe bessen (bevroren), schepje lijnzaad, scheutje havermelk, klein beetje gepofte quinoa ter decoratie.
T: 2 nectarines, 1 appel, 1 pakje maisrijstwafelsl
L: 4 Twee knackebrod houmous, 1 witte bol met houmous
T: 1 rode paprika, bakje kerstomaten
D: Groene curry met tofu, paksoi, groene asperges, spinazie, zelfgekweekte tuinbonen, met rijst boekweitnoedels
B: lesje yoga
T: 1 chocolaatje
Ik vind havermout uit de magnetron minder lekker dan gewoon even uit een pannetje. Maar kan Brinta ook koud dan, dikt het dan wel een beetje in?quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:57 schreef Tuindier het volgende:
Ow, mooi van de brinta! Ik nam het juist als koud alternatief voor (warme) havermout, misschien dat het warm wel lekker is? Havermout gooi ik altijd gewoon 2 minuten in de manetron, dus dat is ook wel zo klaar.
Hopelijk is je dag samen met het weer alweer een beetje opgeklaard. Over wat maiswafels en knackebrod zou ik me in ieder geval niet druk maken, joh.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:46 schreef Tuindier het volgende:
Pfff. Rotdag op het werk. Al drie pakjes maiswafels en 5 knackebrod op. Rondje gewandeld met paraplu maar nu welle natte schoenen en natte sokken. En een panty aan dus die kan ook niet even uit. En nog wel even te gaan.
![]()
![]()
![]()
/einde rant
Ik heb al vanaf kindsaan last van obstipatie, slik daar dagelijks magnesium-hydroxide tabletten voor. Extra vezels door lijnzaad en roggebrood wil ook wel helpenquote:Op woensdag 1 juli 2020 14:35 schreef Myraela het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen bewust bezig met meer vezels eten? Het is volgens mij in MFP niet bij alle producten ingevuld, maar toch verbaas ik me over hoe laag m'n vezels vaak maar zijn. Terwijl ik toch ruim voldoende groente en fruit eet, en ook eigenlijk alle koolhydraten wel volkoren, zilvervlies of whatever zijn. Vind ik zo vreemd, voor andere dingen haal ik de aanbevolen hoeveelheid toch vaak makkelijker.
Misschien toch maar weer lijnzaad bij m'n ontbijt doen.
Even frustratie geuit tegen een collega die braaf luisterde, en nog wat mails verstuurd waar ik al een tijdje tegenaan hikte (omdat de toon duidelijk/afwijzend moest zijn en dat niet mijn stijl is) en dat ging nu ineens uitstekend. Nu gaat 't weer iets beter. Nog even een vergadering door vanavond, en dan hopelijk op tijd naar bed en morgen weer een dag.quote:Op woensdag 1 juli 2020 14:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hopelijk is je dag samen met het weer alweer een beetje opgeklaard. Over wat maiswafels en knackebrod zou ik me in ieder geval niet druk maken, joh.
Risotto en een groenteragoutquote:Op woensdag 1 juli 2020 09:10 schreef Myraela het volgende:D: Wat restjes uit de vriezer waarvan ik niet meer zeker weet wat het is.
In ieder geval nasi en volgens mij twee soorten curry ofzo.
Goeie combi! Ik heb ook op die manier geleerd om te labelen ja, incl datum (dat was weer een andere les..).quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Risotto en een groenteragout![]()
Ik moet echt gaan labelen.
Oh god, daar heb ik nog niet eens over nagedacht. Ik dacht altijd dat alles in de vriezer wel prima bleef. Of nouja, in ieder geval niet echt kon bederven.quote:Op donderdag 2 juli 2020 08:17 schreef Tuindier het volgende:
incl datum (dat was weer een andere les..).
Netjes!quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:05 schreef Declan-Harp het volgende:
Basic-Fit vond dat ik 77.7kg woog vandaag, heuy
6 maart 41,4% vetmassa en 83,8kg
2 juli 37,2% vetmassa en 77,7kg
Oh bah, da's niks nee.quote:Op donderdag 2 juli 2020 09:18 schreef Tuindier het volgende:
Het issue was vooral dat het inmiddels gevriesdroogt was en daardoor gewoon smakeloos. Ziek zul je er niet van worden denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |