Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was afgelopen weekend toch ook geen terrasweer?
vrijdag schijnt het 26 te worden dus ik ga wel even kijken of het doenbaar isquote:Op maandag 8 juni 2020 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.
Kan goed zijn dat de volgende +25 graden-zondag pas half augustus is.
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Druk Hemelvaartsweekeinde zorgt niet voor corona-uitbraak
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Bron:AD
Voor de doemdenkers hier....
Alweer niet..Na de drukke stranden, en binnenkort de demonstraties.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Als je dat laatste zinnetje nou weglaat, hé, dan is het gewoon fijn positief nieuws.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Logisch is het ook dat mensen in deze tijd veel minder fysiek contact met elkaar hebben zodat ze liever niet door iemand anders besmet willen worden.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:20 schreef JFlip het volgende:
[..]
Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.
Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.
De andere keer is het weer juist gunstig.
Ook dat, maar vele factoren spelen ook wel mee dat het ook aan hoeveel grote groepen mensen bij elkaar komt bijvoorbeeld demonstratie of iets anders.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.
Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.
Behalve dan dat je dit met carnaval binnen doetquote:Op maandag 8 juni 2020 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.
Omdat mensen niet duidelijk maken dat het mooie weer op zichzelf geen invloed heeft op het virus. Het zijn andere omstandigheden (luchtvochtigheid, temperatuur etc.) die wij allemaal op één hoop gooien onder het mom van 'mooi weer'.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tegelijkertijd waaide het ook hard, dus wellicht lastiger om besmet te raken.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.
Maakt weinig uit. De optocht is een paar uurtjes op een evenement van 5 dagen. CV’s gaan dan wel meerdere optochten af maar juist die hangen iedere nacht tot sluitingstijd in de kroeg.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.
Wat een baas deze man.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:
Sorry als hij al gepost was mooi interview:
https://www.volkskrant.nl/cs-bda1ff67
"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
heb je dit wel gelezen dan ?quote:
Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je dit wel gelezen dan ?
"Nu op de ic’s de rust wederkeert, wordt het tijd voor bezinning, vindt hij. ‘We kenden het virus niet, we moesten ingrijpen, ik sta volledig achter de maatregelen die zijn genomen"
behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.
Eensquote:Op maandag 8 juni 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.
nu er eindelijk redelijk getest word kan het aantal besmettingen ook gemonitord worden.
Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 wekenquote:Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:
Sorry als hij al gepost was mooi interview:
https://www.volkskrant.nl/cs-bda1ff67
"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
Als hij zelf steeds maar uitblijft, dan maar een 2e golf van talkshows waarin mensen een 2e golf voorspellen.quote:
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
NICE dacht ik. De dochter van een van die lang-liggende was poosje terug bij Beau. Moeder is 47 en had toen geen covid-19 meer maar kan niet meer zelfstandig ademenquote:Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?
En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:14 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
De vijf ziekenhuisopnames zijn van wat langer geleden. Twee patiënten werden vorige week donderdag naar een ziekenhuis overgebracht, eentje twee dagen daarvoor en twee mensen werden in de laatste week van mei opgenomen.
Dus al vier dagen geen ziekenhuisopnames meer. Mooi!
Alle maatregelen maar versoepelen.
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?
Ja, een paar. Maar de reactie was behoorlijk overtrokken, achteraf gezien.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
quote:Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?
Vast wel maar niet met Covid. Mochten ze alsnog Covid krijgen dan horen we het hier graag zodat het wel elke dag gepost wordt dar er OOK hele jongen mensen op de IC liggen.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
momenteel niemand onder de 40 op de IC
Hebben ze jou nog niet verteld dat we voorzichtig moeten zijn omdat er een tweede golf aan komt.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?
Wel grappig. Jij was net een van de users die stug bleef volhouden dat Pinksteren wel voor een piek zou gaan zorgen. En dan nu zeggen dat het logisch is dat er geen piek is gekomenquote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bentquote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
momenteel niemand onder de 40 op de IC
Dan nog stelt het geen ruk voor.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
Schrijf dan 40erquote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
Dat kloptquote:Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met streepje moet
Is een constatering hufterig?quote:Op maandag 8 juni 2020 21:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hufterigheid is het nieuwe normaal?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)genezing-sterfte-icsquote:Andere belangrijke nuance is dat op de ic natuurlijk alleen de heftigste gevallen terecht komen. De gemiddelde leeftijd ligt er vrij hoog en er zijn veel mensen met onderliggende klachten
Klopt, je moet ook gewoon erkennen dat er nog erg weinig bekend is in dit soort situaties. Iedereen die met de grootste stelligheid van alles beweert waar in de wetenschap nog veel onduidelijkheid over heerst, van de wijze van verspreiding tot potentiële behandeling, overschreeuwt zichzelf gewoon. Natuurlijk heb je met honderden schreeuwers die allemaal vele hypotheses tot waarheid verheffen achteraf altijd wel een paar van die figuren die op een paar punten gelijk krijgen die dan ook niet zelden weer op een voetstuk worden geplaatst in de media.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:08 schreef OProg het volgende:
Toch om nog maar eens complimenteus te zijn, ik volg echt niet de situatie in elk land.
Maar ik ben wel onder de indruk van de bescheidenheid van de meeste personen personen die op medisch gebied betrokken zijn in deze crisis. En dan natuurlijk niet op figurel als Ab O die mochten willen dat ze er echt betrokken bij zijn.
Ik heb het dan vooral over mensen als Gommers, Kluytmans en Kuipers. Die netjes uitleggen waar ze tegenaan zijn gelopen, dat ze ook niet alles weten en dat het niet aan hun is om afwegingen te maken met economisch en sociaal belang omdat dat nu eenmaal hun vakgebied niet is. Hoogstens dat ze begrip hebben dat de situatie veel kan vragen van mensen. Mijn complimenten wat dat betreft voor de manier waarop ze dit invullen.![]()
Maar ook bijvoorbeeld Van Dissel. Je kan kritiek hebben op het RIVM beleid, maar ik denk wel dat hij oprecht bezig is met wat in zijn ogen het beste is. Hij geeft zijn uitleg aan de betrokkenen en hoogstens kwam er nog een interview met De Volkskrant en verder zoekt ook hij de belangstelling niet. Ik zag dat overigens ook in Duitsland waar een viroloog uitleg gaf en ook zei dat hij vertrouwen heeft dat de politiek alle belangen afweegt en dat dit echt niet aan hem is.
Als ik dan naar Belgie kijk, Van Gucht en Van Ranst. Met name die Marc van Ranst die denkt de keizer van het land te zijn geworden. Ruzie maakt met politici, denkt dat hij meer moet twitteren op een dag dan Trump en mensen de maat probeert te nemen. Ik zou me daar als burgen echt voor schamen.
Je kan het hier met de inhoud oneens zijn en uitleindelijk verwacht ik dat er wel op Nederlandse manier discussie zal komen die redelijk normaal gevoerd zal worden. Met de vorm kan je niet anders zeggen dat dat het hier heel netjes er aan toe gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |