abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2020 @ 17:28:36 #1
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193539516

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Wie dit leest is gek
  maandag 8 juni 2020 @ 17:29:25 #2
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193539522
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

het was afgelopen weekend toch ook geen terrasweer?
Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.
Kan goed zijn dat de volgende +25 graden-zondag pas half augustus is.
Wie dit leest is gek
  maandag 8 juni 2020 @ 17:38:10 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193539610
quote:
99s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.
Kan goed zijn dat de volgende +25 graden-zondag pas half augustus is.
vrijdag schijnt het 26 te worden dus ik ga wel even kijken of het doenbaar is
pi_193539972
Weer vier coronapatiënten minder op IC
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is sinds gisteren met vier afgenomen tot 92. Dat heeft het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) bekendgemaakt.
Love is in the air!
pi_193540141
Druk Hemelvaartsweekeinde zorgt niet voor corona-uitbraak
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

Bron:AD

Voor de doemdenkers hier....
  maandag 8 juni 2020 @ 18:18:13 #6
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193540198
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193540220
quote:

Alweer niet..Na de drukke stranden, en binnenkort de demonstraties.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:20:41 #8
5428 crew  miss_sly
pi_193540233
quote:

Als je dat laatste zinnetje nou weglaat, hé, dan is het gewoon fijn positief nieuws.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193540235
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.
pi_193540251
quote:

[..]

Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.

De andere keer is het weer juist gunstig.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:24:02 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193540283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:20 schreef JFlip het volgende:

[..]

Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.
Logisch is het ook dat mensen in deze tijd veel minder fysiek contact met elkaar hebben zodat ze liever niet door iemand anders besmet willen worden.
pi_193540290
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.

Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:25:43 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193540307
quote:

[..]

Ook dat, maar vele factoren spelen ook wel mee dat het ook aan hoeveel grote groepen mensen bij elkaar komt bijvoorbeeld demonstratie of iets anders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 juni 2020 @ 18:30:07 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193540380
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.
Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_193540506
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.
Behalve dan dat je dit met carnaval binnen doet
pi_193540737
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Simmertje op 08-06-2020 18:58:19 ]
pi_193540863
quote:

[..]

Omdat mensen niet duidelijk maken dat het mooie weer op zichzelf geen invloed heeft op het virus. Het zijn andere omstandigheden (luchtvochtigheid, temperatuur etc.) die wij allemaal op één hoop gooien onder het mom van 'mooi weer'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193540877
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.
Tegelijkertijd waaide het ook hard, dus wellicht lastiger om besmet te raken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193540963
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Maakt weinig uit. De optocht is een paar uurtjes op een evenement van 5 dagen. CV’s gaan dan wel meerdere optochten af maar juist die hangen iedere nacht tot sluitingstijd in de kroeg.
  maandag 8 juni 2020 @ 19:21:32 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193541180
Sorry als hij al gepost was mooi interview:
https://www.volkskrant.nl/cs-bda1ff67

"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193541375
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:

"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
Wat een baas deze man.
pi_193541492
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:33 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Wat een baas deze man.
heb je dit wel gelezen dan ?

"Nu op de ic’s de rust wederkeert, wordt het tijd voor bezinning, vindt hij. ‘We kenden het virus niet, we moesten ingrijpen, ik sta volledig achter de maatregelen die zijn genomen"

Wat was het alternatief? Als we niets hadden gedaan, waren nog meer ouderen overleden aan het virus.

'Ik beweer niet dat de verpleeg- en verzorgingshuizen hadden moeten openblijven. Als alle kwetsbare ouderen waren besmet en dood waren gegaan, was dat ook dramatisch geweest

zeker een baas deze man
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193541528
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heb je dit wel gelezen dan ?

"Nu op de ic’s de rust wederkeert, wordt het tijd voor bezinning, vindt hij. ‘We kenden het virus niet, we moesten ingrijpen, ik sta volledig achter de maatregelen die zijn genomen"
Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.
pi_193541574
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.
behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.
nu er eindelijk redelijk getest word kan het aantal besmettingen ook gemonitord worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193541597
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.
nu er eindelijk redelijk getest word kan het aantal besmettingen ook gemonitord worden.
Eens
pi_193542036
Vanavond Op1 over de tweede golf *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193542068
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:

Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
  maandag 8 juni 2020 @ 20:14:03 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193542195
AD.nl

De vijf ziekenhuisopnames zijn van wat langer geleden. Twee patiënten werden vorige week donderdag naar een ziekenhuis overgebracht, eentje twee dagen daarvoor en twee mensen werden in de laatste week van mei opgenomen.

Dus al vier dagen geen ziekenhuisopnames meer. Mooi!

Alle maatregelen maar versoepelen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193542429
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:04 schreef Wantie het volgende:
Vanavond Op1 over de tweede golf *O*
Als hij zelf steeds maar uitblijft, dan maar een 2e golf van talkshows waarin mensen een 2e golf voorspellen.
I'll give you something to do
pi_193542435
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193542472
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:

[..]

NICE dacht ik. De dochter van een van die lang-liggende was poosje terug bij Beau. Moeder is 47 en had toen geen covid-19 meer maar kan niet meer zelfstandig ademen
pi_193542545
Owja dat wist ik wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193542839
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:14 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl

De vijf ziekenhuisopnames zijn van wat langer geleden. Twee patiënten werden vorige week donderdag naar een ziekenhuis overgebracht, eentje twee dagen daarvoor en twee mensen werden in de laatste week van mei opgenomen.

Dus al vier dagen geen ziekenhuisopnames meer. Mooi!

Alle maatregelen maar versoepelen.
En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?
  maandag 8 juni 2020 @ 20:52:08 #34
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193542877
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 juni 2020 @ 20:53:17 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193542902
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
Ja, een paar. Maar de reactie was behoorlijk overtrokken, achteraf gezien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193542904
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:

[..]

momenteel niemand onder de 40 op de IC
pi_193543124
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vast wel maar niet met Covid. Mochten ze alsnog Covid krijgen dan horen we het hier graag zodat het wel elke dag gepost wordt dar er OOK hele jongen mensen op de IC liggen.
pi_193543147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?
Hebben ze jou nog niet verteld dat we voorzichtig moeten zijn omdat er een tweede golf aan komt.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:08:21 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_193543178
Toch om nog maar eens complimenteus te zijn, ik volg echt niet de situatie in elk land.

Maar ik ben wel onder de indruk van de bescheidenheid van de meeste personen personen die op medisch gebied betrokken zijn in deze crisis. En dan natuurlijk niet op figurel als Ab O die mochten willen dat ze er echt betrokken bij zijn.

Ik heb het dan vooral over mensen als Gommers, Kluytmans en Kuipers. Die netjes uitleggen waar ze tegenaan zijn gelopen, dat ze ook niet alles weten en dat het niet aan hun is om afwegingen te maken met economisch en sociaal belang omdat dat nu eenmaal hun vakgebied niet is. Hoogstens dat ze begrip hebben dat de situatie veel kan vragen van mensen. Mijn complimenten wat dat betreft voor de manier waarop ze dit invullen. ^O^

Maar ook bijvoorbeeld Van Dissel. Je kan kritiek hebben op het RIVM beleid, maar ik denk wel dat hij oprecht bezig is met wat in zijn ogen het beste is. Hij geeft zijn uitleg aan de betrokkenen en hoogstens kwam er nog een interview met De Volkskrant en verder zoekt ook hij de belangstelling niet. Ik zag dat overigens ook in Duitsland waar een viroloog uitleg gaf en ook zei dat hij vertrouwen heeft dat de politiek alle belangen afweegt en dat dit echt niet aan hem is.

Als ik dan naar Belgie kijk, Van Gucht en Van Ranst. Met name die Marc van Ranst die denkt de keizer van het land te zijn geworden. Ruzie maakt met politici, denkt dat hij meer moet twitteren op een dag dan Trump en mensen de maat probeert te nemen. Ik zou me daar als burgen echt voor schamen.

Je kan het hier met de inhoud oneens zijn en uitleindelijk verwacht ik dat er wel op Nederlandse manier discussie zal komen die redelijk normaal gevoerd zal worden. Met de vorm kan je niet anders zeggen dat dat het hier heel netjes er aan toe gaat. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193543487
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193543521
quote:

[..]

Wel grappig. Jij was net een van de users die stug bleef volhouden dat Pinksteren wel voor een piek zou gaan zorgen. En dan nu zeggen dat het logisch is dat er geen piek is gekomen :D
pi_193543664
Van al die extra testen sinds 1 juni zie je eigenlijk ook bar weinig terug in de RIVM grafiek. Eerlijk gezegd had ik toch wel iets meer stijging verwacht, dus het gaat de goede kant op.
pi_193543736
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
  maandag 8 juni 2020 @ 21:47:12 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193543771
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
Dan nog stelt het geen ruk voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193543787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan nog stelt het geen ruk voor.
Hufterigheid is het nieuwe normaal?
  maandag 8 juni 2020 @ 21:49:03 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193543793
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Schrijf dan 40er :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_193543800
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Schrijf dan 40er :P
Ik dacht dat het met streepje moet :+
pi_193543976
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik dacht dat het met streepje moet :+
Dat klopt :Y
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:05:57 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193544019
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Hufterigheid is het nieuwe normaal?
Is een constatering hufterig?

quote:
Andere belangrijke nuance is dat op de ic natuurlijk alleen de heftigste gevallen terecht komen. De gemiddelde leeftijd ligt er vrij hoog en er zijn veel mensen met onderliggende klachten
https://www.rtlnieuws.nl/(...)genezing-sterfte-ics
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193544028
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:08 schreef OProg het volgende:
Toch om nog maar eens complimenteus te zijn, ik volg echt niet de situatie in elk land.

Maar ik ben wel onder de indruk van de bescheidenheid van de meeste personen personen die op medisch gebied betrokken zijn in deze crisis. En dan natuurlijk niet op figurel als Ab O die mochten willen dat ze er echt betrokken bij zijn.

Ik heb het dan vooral over mensen als Gommers, Kluytmans en Kuipers. Die netjes uitleggen waar ze tegenaan zijn gelopen, dat ze ook niet alles weten en dat het niet aan hun is om afwegingen te maken met economisch en sociaal belang omdat dat nu eenmaal hun vakgebied niet is. Hoogstens dat ze begrip hebben dat de situatie veel kan vragen van mensen. Mijn complimenten wat dat betreft voor de manier waarop ze dit invullen. ^O^

Maar ook bijvoorbeeld Van Dissel. Je kan kritiek hebben op het RIVM beleid, maar ik denk wel dat hij oprecht bezig is met wat in zijn ogen het beste is. Hij geeft zijn uitleg aan de betrokkenen en hoogstens kwam er nog een interview met De Volkskrant en verder zoekt ook hij de belangstelling niet. Ik zag dat overigens ook in Duitsland waar een viroloog uitleg gaf en ook zei dat hij vertrouwen heeft dat de politiek alle belangen afweegt en dat dit echt niet aan hem is.

Als ik dan naar Belgie kijk, Van Gucht en Van Ranst. Met name die Marc van Ranst die denkt de keizer van het land te zijn geworden. Ruzie maakt met politici, denkt dat hij meer moet twitteren op een dag dan Trump en mensen de maat probeert te nemen. Ik zou me daar als burgen echt voor schamen.

Je kan het hier met de inhoud oneens zijn en uitleindelijk verwacht ik dat er wel op Nederlandse manier discussie zal komen die redelijk normaal gevoerd zal worden. Met de vorm kan je niet anders zeggen dat dat het hier heel netjes er aan toe gaat. :)
Klopt, je moet ook gewoon erkennen dat er nog erg weinig bekend is in dit soort situaties. Iedereen die met de grootste stelligheid van alles beweert waar in de wetenschap nog veel onduidelijkheid over heerst, van de wijze van verspreiding tot potentiële behandeling, overschreeuwt zichzelf gewoon. Natuurlijk heb je met honderden schreeuwers die allemaal vele hypotheses tot waarheid verheffen achteraf altijd wel een paar van die figuren die op een paar punten gelijk krijgen die dan ook niet zelden weer op een voetstuk worden geplaatst in de media.
Ik zie liever een ode aan de onzekerheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')